Winterpeen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 04:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, precies... alles om je van de candy af te houden...
Sinaasappels rulen!![]()
Sabbelen is hier het keywoord!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 04:29 schreef Isabeau het volgende:
Of jellybeans
Volgens een tip op een site: When you get the urge to run for all those junk foods, try just having some jelly beans. They're a candy, but not high on calories.
En ik ben dòl op jellybeans! (iets zegt me dat het niet helemaal waar is van dat lage kcal gehalte....per stuk misschien niet).
...ik kan ook heel erg lang sabbelen op een marsquote:Op zaterdag 22 mei 2004 04:32 schreef Brighteyes het volgende:
Sabbelen is hier het keywoord!
Dat is echt super ja!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 10:09 schreef Funnie het volgende:
Toch wel wateraf deze weekIk vreesde van niet ondanks het niet snoepen deze week.
Nog een pond eraf en ik ben onder de 90 en zie die ooh zo mooie 8 in beeld komen als eerste getal!
Dat denk ik ook. Maar ik voel me meer een negen op dit momentquote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:35 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij bungelen we in dit topic allemaal rond de 6 & 7
Weet je dat wel zeker?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:06 schreef Xanthe het volgende:
Helaas... Vorige week zaterdag mooi op de 199.6 dus onder die 120 grens....
Besef wel dat je gewicht altijd heel erg wisselt, dus dit zegt helemaal niets. De reden waarom er vaak aangeraden wordt om dagelijks tre wegen is dat je gewicht gewoon van zichzelf al schommelt (vochtbalans is steeds anders).quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:06 schreef Xanthe het volgende:
En de weegschaal gaf 120.9 aan (gisteren nog 120.2).
Volgens mij -maar ik kan me vergissen, al denkt overgewicht.nl er hetzelfde overquote:Op zondag 23 mei 2004 05:35 schreef Isabeau het volgende:
Voor wie een candybar wel lekker vindt:
Kitkat 110
Neequote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:19 schreef Petracev het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker?
Ik zie het verschil gewoon duidelijk van voor het prikken (ging gestaag omlaag) en tijdens het prikken dat het omhoog gaat.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 23:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Besef wel dat je gewicht altijd heel erg wisselt, dus dit zegt helemaal niets. De reden waarom er vaak aangeraden wordt om dagelijks tre wegen is dat je gewicht gewoon van zichzelf al schommelt (vochtbalans is steeds anders).
Ik heb een paar weken dagelijks gewogen zonder te lijnen en mijn gewicht schommelde gigantisch! Er was soms gewoon 2 kilo verschil.....
Dat denk ik dus wel.quote:Op zondag 23 mei 2004 11:55 schreef jolene het volgende:
Xanthe, kan het niet heel goed door die hormonen komen.
Want je moet natuurlijk een beste dosis spuiten.
Gewoon eens opschrijven en navragen.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:04 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Dat denk ik dus wel.
Zioe het ook duidelijk dat vanaf het moment dat ik al aan het spuiten ben ik weer zwaarder geworden ben.
Daarnaast nog mijn buik die dik en opgeblazen eruit ziet en voelt (zoals mijn vriendje dat zo voorzichtig maar ontactisch brengt ; Je buik is dikker dan normaal) en datzelfde geld voor mijn borsten....
Mijn nichtje gebruikt die dingen. Ze komt zes kilo aan, valt er vijf af met die shakes en maaltijdtoestanden, komt er zeven aan, valt er zes af met die zooi, kortom: ze is ruim tien kilo zwaarder dan vijf jaar geleden.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:54 schreef Faithy het volgende:
heeft iemand hier overigens ERVARINGEN met Slimfast (die shake-zooi)
zou wel wat info kunnen gebruiken
Ja, maar ligt dat aan het product of aan haarzelf dat ze het gewoon niet volhoudtquote:Op zondag 23 mei 2004 14:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn nichtje gebruikt die dingen. Ze komt zes kilo aan, valt er vijf af met die shakes en maaltijdtoestanden, komt er zeven aan, valt er zes af met die zooi, kortom: ze is ruim tien kilo zwaarder dan vijf jaar geleden.
Ik weet niet hoeveel dat je kwijt moetquote:Op zondag 23 mei 2004 14:56 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ja, maar ligt dat aan het product of aan haarzelf dat ze het gewoon niet volhoudt
ow dat is best veel de helft van wat ik in totaal ongeveer kwijt wilquote:Op zondag 23 mei 2004 15:21 schreef Faithy het volgende:
ik wil zo'n 16kilo kwijt
dus tsja
dat heb ik al gedaan:quote:Op zondag 23 mei 2004 15:25 schreef Riann het volgende:
[..]
ow dat is best veel de helft van wat ik in totaal ongeveer kwijt wil
ik moet er nu nog zeker 10
wil je eigenlijk hier je inschrijven????
Sorry niet gezien.quote:Op zondag 23 mei 2004 15:41 schreef Faithy het volgende:
[..]
dat heb ik al gedaan:
lees maar iets naar boven
heb je gelezen wat ik postte?quote:Op zondag 23 mei 2004 15:44 schreef Riann het volgende:
[..]
Sorry niet gezien.
Blijf je hier dan wel posten
ik weet nog van de vorige keer dat je hierna nooit meer terug bent gekomen.
Ik wens je bij deze dan veel succes.
Ja....quote:Op zondag 23 mei 2004 15:45 schreef Faithy het volgende:
[..]
heb je gelezen wat ik postte?
ik heb nu echt TIJD om te posten
Hangt er natuurlijk sterk vanaf hoeveel je erdoor doet.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:08 schreef Meimeltje het volgende:
Aanmaaklimonade zit een hoop suiker in.
Ik drink ook alleen water, thee en af en toe lightdrankjes.
Pandorah: heb ook al een paar appels op vandaag
Het is zoiezo niet goed ookal doe je er nu weinig of veel in. kun je beter iets anders drinken. Maar ik vind die light versie wel interesant... Zit daar gewoon minder in of kan ik dat vergelijken net als bij de gewone frisdrank en de light frisdrank dat in de light geen suiker in zit???quote:Op zondag 23 mei 2004 16:10 schreef Petracev het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk sterk vanaf hoeveel je erdoor doet.
Je hebt van carvan cevitam ook zo'n 'light'versie,
ben even de naam kwijt
Ik weet t niet precies, ik zit heel hard na te denken over de naam!quote:Op zondag 23 mei 2004 16:18 schreef Riann het volgende:
[..]
Het is zoiezo niet goed ookal doe je er nu weinig of veel in. kun je beter iets anders drinken. Maar ik vind die light versie wel interesant... Zit daar gewoon minder in of kan ik dat vergelijken net als bij de gewone frisdrank en de light frisdrank dat in de light geen suiker in zit???
Als je er niet op komt kijk ik de volgende keer als ik weer is in de winkel ben of zo erna.quote:Op zondag 23 mei 2004 16:23 schreef Petracev het volgende:
[..]
Ik weet t niet precies, ik zit heel hard na te denken over de naam!
de verhouding water-limonade is nogal raar verdeeld hoorquote:Op zondag 23 mei 2004 16:08 schreef Meimeltje het volgende:
Aanmaaklimonade zit een hoop suiker in.
Ik drink ook alleen water, thee en af en toe lightdrankjes.
Pandorah: heb ook al een paar appels op vandaag
Ik merk het verschil tussen spa en kraanwater niet....quote:Op zondag 23 mei 2004 16:31 schreef Faithy het volgende:
[..]
de verhouding water-limonade is nogal raar verdeeld hoor
er zit eecht een miniem smaakje aan, maar ik drink het liever dan gewoon kraanwater, omdat dat zo ranzig smaakt, en voor liters spa enzo heb ik ook weer geen geld
Yep, ik weet m!quote:Op zondag 23 mei 2004 16:23 schreef Petracev het volgende:
[..]
Ik weet t niet precies, ik zit heel hard na te denken over de naam!
Ik zal eens gaan kijkenquote:Op zondag 23 mei 2004 16:38 schreef Petracev het volgende:
[..]
Yep, ik weet m!
Lessini![]()
lessini aardbeien
lessini framboos
lessini mango-lemon-meloen
lessini peer guave
roosvicee dieet geschikt voor diabetici
http://www.supermarktgids.nl/pag1-38.htm
Het ligt eraan dat die dingen je lifestyle niet veranderen, daarom gaat mijn nichtje altijd de mist in.quote:Op zondag 23 mei 2004 14:56 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ja, maar ligt dat aan het product of aan haarzelf dat ze het gewoon niet volhoudt
Ligt eraan waar je woont. Hier in Veenendaal is het verschil niet te proeven, maar in Utrecht hoef ik ook geen water uit de kraanquote:Op zondag 23 mei 2004 16:35 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik merk het verschil tussen spa en kraanwater niet....
Wowquote:Op zondag 23 mei 2004 16:38 schreef Petracev het volgende:
[..]
Yep, ik weet m!
Lessini![]()
lessini aardbeien
lessini framboos
lessini mango-lemon-meloen
lessini peer guave
roosvicee dieet geschikt voor diabetici
http://www.supermarktgids.nl/pag1-38.htm
140 kcal per 100 ml,
maar dan is het natuurlijk nog niet verdund!
Ik vind kraanwater juist veel lekkerder dan spaquote:Op zondag 23 mei 2004 16:35 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik merk het verschil tussen spa en kraanwater niet....
Dat verschilt soms echt per gemeente hoor, dus dat kan heel goedquote:Op zondag 23 mei 2004 17:36 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik vind kraanwater juist veel lekkerder dan spaOf is het IJsselsteinse water gewoon lekker
Spa Blauw vind ik niet lekker, daar zit zo'n chemisch nasmaakje aan.quote:Op zondag 23 mei 2004 17:36 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ik vind kraanwater juist veel lekkerder dan spaOf is het IJsselsteinse water gewoon lekker
Dit ging over twee reepjes, dus dat kan prima kloppenquote:Op zondag 23 mei 2004 10:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij -maar ik kan me vergissen, al denkt overgewicht.nl er hetzelfde over- zit er in één reepje (dus keer vier moet je dat doen) 50 Kcal
![]()
Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt... ik heb dat ook vaak... het komt altijd harder aan als je heel goed je best heb gedaan en je komt aan... dan heb ik altijd gelijk het gevoel van wat doe ik verkeerd dan... maar toch ook al heb je niet goed je best gedaan dan is 3 kilo nog altijd best veel... weet niet of je maag nog vol kan zijn van de avond ervoor... weet niet hoe dat precies werktquote:Op maandag 24 mei 2004 08:49 schreef Rosean het volgende:
Ik heb wel gewoon 's morgens gewogen maar misschien zat mijn maag nog vol van de avond er voor? Of kan dat abosluut niet? Ik weet het ook niet en een keer aankomen is ook niet heel erg maar ik schrok gewoon van 3 kilo in zo'n korte tijd.
Ja ok ik nam ook al aan dat je met te veel niet 1 sneetje bedoeld... maar brood is nog altijd beter dan chocolade of iets dergelijks... dus beter te veel brood ... dan een uur later honger hebben en een zak chips nemenquote:Van te veel brood kom je natuurlijk wel aan maar als je 's avonds trek krijgt kun je beter een boterham nemen dan wat anders. En 1 sneetje brood meer dan normaal is niet wat ik bedoel met 'te veel'.Dus dat moet je gewoon vooral wel doen, zeker als dat voor jou werkt.
Mag ik even blij voor je zijnquote:Op maandag 24 mei 2004 08:17 schreef Rosean het volgende:
Ik ga gewoon weer met frisse moed verder maar ik ben zaterdag nog op de weegschaal gaan en toen zat er volgens mij 3 kilo bij. En ik begreep niet hoe dat nou ineens kwam. Ik weet wel dat ik te veel had gegeten maar gelijk 3 kilo!! Of ik hou vocht vast, ik hoop maar dat dat het is maar ben bang van niet.
Ik vind het begrip honger altijd zo subjectief... waar heb je honger van, van het sporten of zo? Dan is een bammetje extra niet erg. Maar vaak is mijn honger 's avonds uit verveling of zo, en dan kun je weer beter een appel eten of zoiets. Een bammetje is altijd beter dan chips, koek en nootjes, maar als je hem niet echt nodig hebt, vermijd hem dan!quote:Op maandag 24 mei 2004 08:35 schreef Riannuh het volgende:
Wat ik me trouwens af vraag, van te veel brood eten kan je dus ook aankomen... ik eet altijd een sneetje brood als ik savonds honger heb... dat is dus niet zo goed???
Ik hou van zoet... heb de smaak frambozen trouwens.. maar tjah ik heb liever iets wat zoeter smaaktquote:Op maandag 24 mei 2004 09:35 schreef Xanthe het volgende:
Ik vind m niet zurig , bewaar je m wel in de koelkast?
Of ben je misschien meer een zoetekauw?
Ik hou niet meer van extreem zoet , snoep enzo kan ik daardor echt goed laten liggen.
Ben zelf gek op de darian
Ik ben half april begonnen. Ik wilde het scarsdale dieet gaan doen, maar dit bleek toch niet bij mij te passen. Ten eerste lust ik best veel dingen niet en ten tweede was het heel lastig met mijn onregelmatige diensten.quote:Op maandag 24 mei 2004 10:07 schreef YPPY het volgende:
Welkom Meimeltje. Je bent al heel wat kwijt. Hoe heb je dat gedaan?
Ik eet dan best veel groenten, ipv aardappels. Aardappels zitten wel veel koolhydraten in en ik probeer me beetje aan die regel te houden. Ik mis het ook niet echt. Ik at vaak gebakken aardappels en dat tikt natuurlijk wel aan.quote:Op maandag 24 mei 2004 10:21 schreef Riannuh het volgende:
Is dat niet een beetje weinig meimeltje ??
aardappels zijn trouwens helemaal niet slecht voor je ... ik doe ww en ik mag gewoon gekookte aardappels enzo
Als het langzaam gaat, zou dat best kunnen doordat je in de spaarstand zit, je eet echt veel te weinigquote:Op maandag 24 mei 2004 10:16 schreef Meimeltje het volgende:
Nu doe ik het gewoon met: niet snoepen, als tussendoortjes fruit, 's ochtends bakje yoghurt, als lunch crackers met slankie, 's avonds alleen groenten en stukje vlees (geen rijst, pasta, aardappels), dus zo min mogelijk koolhydraten.
Tuurlijk heb ik gelijkquote:Op maandag 24 mei 2004 09:45 schreef Rosean het volgende:
miss_D je hebt ook gelijk hoor, die nootjes en M&M's op 1 dag: ik weet het het is errug veel en overdreven en ik had het absoluut niet nodig. Ik hoop maar dat je gelijk hebt wat betreft die losse kilo's. En ik weet op zich goed wat ik kan hebben en wat niet en ik wist dat ik dit niet moest doen, maar ik kon mezelf niet goed beheersen, terwijl ik wist dat wat ik deed hartstikke fout was. Maar ja, weer een leermoment zullen we maar zeggen, misschien ben ik de volgende keer wel sterk genoeg om het niet te kopen.
Dat is balen, dat je daar zo'n last van hebtquote:Op maandag 24 mei 2004 10:07 schreef YPPY het volgende:
Mijn eerste keer buiten lopen met mijn nieuwe schoenenen en mijn nieuwe kleren was een totale ramp. En niet eens omdat mijn conditie zo slecht is. Ik had bedacht dat het leuk zou zijn om door het park te gaan lopen, dat is niet zo ver van mijn huis. Tijdens de 15 minuten dat ik weg was, had ik bizar veel last van steken (dat heb ik zelden), had ik het gevoel niet goed te ademen en was ik na een kort stukje al bekaf. Thuis heb ik nog ruim een uur op de bank gezeten om bij te komen. Stomme hooikoorts.Ik baalde behoorlijk dat ik daar voorlopig dus niet meer kan gaan lopen. Ik heb er geen tranende ogen, keelpijn en een piepende ademhaling voor over om te kunnen lopen. Gisterenochtend heb ik wat gelopen tussen de huizen in de buurt. Daar zijn ook flink wat tuintjes, maar een stuk minder groen dan in het park. Ook daar had ik het gevoel niet goed te kunnen ademen, maar het ging al wel een stuk beter. Dat wordt mijn rondje dus de komende maanden.
Nee ik eet echt niet te weinig! Hier komen nog wel tussendoortjes bij hoor, zoals rijstwafels of ontbijtkoek.quote:Op maandag 24 mei 2004 10:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als het langzaam gaat, zou dat best kunnen doordat je in de spaarstand zit, je eet echt veel te weinigIs dit voor jou nog wel leuk?
Er zijn wel medicijnen, maar die zijn sinds 1 januari uit de verzekering en die werken maar een beetje. Ik word er ook erg duf van. Dan heb ik helemaal nergens meer energie voor en dan ga ik ook niet sporten. Gelukkig is het aan het einde van de zomer weer over, dan kan ik weer lekker naar buiten.quote:Op maandag 24 mei 2004 10:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is balen, dat je daar zo'n last van hebt
Zijn daar geen goedwerkende medicijnen tegen?
Jeetje, maar dat is een tijd.... echt balen dat je daar zo ontzettend veel last van hebtquote:Op maandag 24 mei 2004 10:47 schreef YPPY het volgende:
[..]
Er zijn wel medicijnen, maar die zijn sinds 1 januari uit de verzekering en die werken maar een beetje. Ik word er ook erg duf van. Dan heb ik helemaal nergens meer energie voor en dan ga ik ook niet sporten. Gelukkig is het aan het einde van de zomer weer over, dan kan ik weer lekker naar buiten.
Er zijn anders genoeg mensen die een andere ervaring hebben. Natuurlijk, je kunt je mening op 'wetenschappelijk onderzoek' stoelen. Helaas is er m.b.t. voeding nog zoveel onbekend, en spreken onderzoeken elkaar vaak tegen. Enough research tends to support your theory.quote:Op maandag 24 mei 2004 11:30 schreef Isabeau het volgende:
En stop eens met het idee dat koolhydraten niet goed voor je zijn![]()
Als je opgelet hebt, kun je merken dat de meeste mensen inderdaad via een verandering van hun eet- en leefpatroon proberen af te vallen, dat het toevallig een keertje over repen gaat, wil niet zeggen dat we allemaal aan de repen zitten. Ik raad je aan eens een paar topics door te lezen, dan zul je zien dat de algehele indruk die je hebt gebaseerd is op vooroordelen: we zijn hier allemaal bezig om op een gezonde wijze gewicht te verliezen, sommigen inderdaad met hulpmiddelen.quote:Op maandag 24 mei 2004 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
Het dreigt een alsmaar voortdurende cyclus te worden van straffen (jezelf 'normaal' voedsel ontzien) en belonen (jezelf bezondigen aan ongezond voedsel).
Je legt het prima uit, en ik ken het systeem ook een beetje. Het is niet onaardig, want het lijkt me een handige manier om calorieen te tellen. Toch blijf je hierbinnen datzelfde systeem houden van belonen en straffen. Dat wil zeggen: je straft jezelf door je hier en daar wat te ontzeggen. Dat scheelt punten. Dan houd je weer wat punten over voor die mars 's avonds. Desalniettemin is het een handige richtlijn voor mensen die er moeite mee hebben om zichzelf beperkingen op te leggen, of die bijvoorbeeld geneigd zijn te streng te gaan lijnen. (Ik heb immers begrepen dat je ook een minimum aantal punten binnen moet krijgen.)quote:Op maandag 24 mei 2004 12:17 schreef Riannuh het volgende:
ik weet het een beetje vaag uitgelegd, kom vandaag niet zo heel goed uit mijn woorden merk ik
Ja, dat bestaat wel.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:03 schreef Rosean het volgende:
Jolene' ik hoop het wel
Maar bestaat er echt zoiets als 'losse kilo's' zoals miss_d het noemde?
Ja je moet een minimum aantal punten binnenkrijgen... 1,5 week terug zat ik na mijn avond eten op veels te weinig punten (had genoeg gegeten maar ja nog te weinig)... toen heb ik mezelf dus getrakteerd op lekkere chocolade om aan mijn punten te komen...quote:Op maandag 24 mei 2004 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je legt het prima uit, en ik ken het systeem ook een beetje. Het is niet onaardig, want het lijkt me een handige manier om calorieen te tellen. Toch blijf je hierbinnen datzelfde systeem houden van belonen en straffen. Dat wil zeggen: je straft jezelf door je hier en daar wat te ontzeggen. Dat scheelt punten. Dan houd je weer wat punten over voor die mars 's avonds. Desalniettemin is het een handige richtlijn voor mensen die er moeite mee hebben om zichzelf beperkingen op te leggen, of die bijvoorbeeld geneigd zijn te streng te gaan lijnen. (Ik heb immers begrepen dat je ook een minimum aantal punten binnen moet krijgen.)
Dat ik hier niet vaak reageer, wil niet zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb. Ik volg de reeks vanaf het begin, wat volgens mij alweer een aardige tijd is. Ik héb de topics gelezen, en daar baseer ik mijn algehele indruk op. Niks vooroordelen.quote:Op maandag 24 mei 2004 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Als je opgelet hebt, kun je merken dat de meeste mensen inderdaad via een verandering van hun eet- en leefpatroon proberen af te vallen, dat het toevallig een keertje over repen gaat, wil niet zeggen dat we allemaal aan de repen zitten. Ik raad je aan eens een paar topics door te lezen, dan zul je zien dat de algehele indruk die je hebt gebaseerd is op vooroordelen: we zijn hier allemaal bezig om op een gezonde wijze gewicht te verliezen, sommigen inderdaad met hulpmiddelen.
Gut, ik weet niet of het zo heet, maar het is wel zo dat vet dat er al jaren zit, moeilijker weg te lijnen is dan vet van een weekje zondigen.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:03 schreef Rosean het volgende:
Maar bestaat er echt zoiets als 'losse kilo's' zoals miss_d het noemde?
Ik geloof niet dat er hier veel mensen zitten die door te crashen een ideaal gewicht willen behalen, maar ik kan me vergissen. En omdat juist het vasthouden van het ideale gewicht zo moeilijk is, proberen de meeste mensen hun lifestyle aan te passen, voorgoed.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Och, een ieder moet weten hoe hij zijn ideale gewicht bereikt. Als je doel is om binnen een zo kort mogelijke tijd een bepaald gewicht te bereiken, dan zijn de meest effectieve methodes niet de meest verantwoorde. Als je echter een gezond gewicht wilt bereiken en je leven lang wilt houden zonder je gefrustreerd of tekort gedaan te voelen, dan is er wel wat anders voor nodig.
Dat begrijp ik wel, en ik weet van mezelf dat ik ook wel zo in elkaar steek. Maar hiermee bewijs je precies wat ik probeer uit te leggen: zo'n puntensysteem zegt zo weinig over de ínhoud van je dieet, en hoe je er psychisch het beste mee om zou kunnen gaan. Nu is dat laatste natuurlijk heel verschillend voor iedereen, maar toch zijn er wel wat universalia aan te wijzen, m.i..quote:Op maandag 24 mei 2004 13:08 schreef Riannuh het volgende:
Ja je moet een minimum aantal punten binnenkrijgen... 1,5 week terug zat ik na mijn avond eten op veels te weinig punten (had genoeg gegeten maar ja nog te weinig)... toen heb ik mezelf dus getrakteerd op lekkere chocolade om aan mijn punten te komen...
Dit dreigt wel een stormloop te worden van me ineens, maar het is dan ook een interessant onderwerp, dus ik reageer toch nog even. Ik heb het niet alleen over crashen, maar vooral over dat 'straffen en belonen', wat volgens mij psychisch op den duur gewoon te uitputtend is. Ik heb er zelf best lang over gedaan om een punt te bereiken waarop ik in de bioscoop kan zitten zonder een bak popcorn en zonder me tekort gedaan te voelen.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik geloof niet dat er hier veel mensen zitten die door te crashen een ideaal gewicht willen behalen, maar ik kan me vergissen. En omdat juist het vasthouden van het ideale gewicht zo moeilijk is, proberen de meeste mensen hun lifestyle aan te passen, voorgoed.
Je hoeft jezelf niet te verdedigen. Je doet het vast prima.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:21 schreef Riannuh het volgende:
Ik ben er ook nog niet zo lang mee bezig daarom kwam ik punten te kort maar een moeder van een vriend van mij is nu "klaar" en die krijgt elke dag netjes de voedingsstoffen binnen enzo...
Je verandert je levensstijl en hoopt hiermee ook je attitude te kunnen veranderen. Ik denk dat die laatste stap voor mensen het belangrijkst en het moeilijkst is. Ik kan me nog een posting herinneren van Yppy (geloof ik, weet ik niet zeker!) die al zo lang zo verstandig bezig was, zichzelf allerlei dingen aan het ontzeggen was en maar net niet die paar kilo er nog af kreeg. Héél frustrerend. Je straft, en straft, en straft, en krijgt geen beloning. Dat kun je psychisch echt niet lang opbrengen. Op een gegeven moment past je lichaam zich aan, past je psyche zich aan, en dan heb je een goede balans bereikt. Je ziet wat je hebt bereikt en je accepteert dat het het waard is. Op een gegeven moment hoef je niet meer de hele dag te denken aan wat je jezelf ontzegt. Maar het bereiken van dat resultaat blijft met worstelingen gepaard gaan.quote:het gaat er altijd om om je levensstijl te veranderen ...
Ik ben in dit geval een uitzondering, omdat ik inderdaad niet kan zondigen met een moorkop o.i.d.. Daar word ik op andere wijzen voor bestraft dan een toename in gewicht. En ik ben een calvinist, dus het is voor mij makkelijker om me iets geheel te ontzeggen dan om iets met mate te nemen. Maar dat is voorwaar voor iedereen anders.quote:maarjah jij zou wel een uitzondering zijn, jij zou vast elke dag precies hetzelfde aan voedingsstoffen binnenkrijgen en nooit eens een stukje taart of iets dergelijks eten
Een calvinist is stijf, streng voor zichzelf, past zich niet makkelijk aan en is niet in staat werkelijk te genieten. Genot wordt een zonde, laat maar zeggen. Hiermee is hij het tegenovergestelde van wat je een hedonist noemt: iemand die meent dat hetgeen genot oplevert, goed is, en dus opgezocht moet worden. Een 'levensgenieter'!quote:Op maandag 24 mei 2004 13:41 schreef Riannuh het volgende:
beetje offtopic wat is een calvinist precies...
Geldt dat alleen voor eten of ook voor andere dingen... want als dat ook voor andere dingen geldt dan ga je bijvoorbeeld ook niet uit.. dat is ook een vorm van "genot" en zou je ook geen sex hebben... Sorry als ik nou dom / raar overkom maar ik probeer het een beetje te begrijpenquote:Op maandag 24 mei 2004 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een calvinist is stijf, streng voor zichzelf, past zich niet makkelijk aan en is niet in staat werkelijk te genieten. Genot wordt een zonde, laat maar zeggen. Hiermee is hij het tegenovergestelde van wat je een hedonist noemt: iemand die meent dat hetgeen genot oplevert, goed is, en dus opgezocht moet worden. Een 'levensgenieter'!
Met dat proces zijn de meesten van ons heel hard bezig. Ik neem aan dat het bij jou ook niet in een dag is geluktquote:Op maandag 24 mei 2004 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit dreigt wel een stormloop te worden van me ineens, maar het is dan ook een interessant onderwerp, dus ik reageer toch nog even. Ik heb het niet alleen over crashen, maar vooral over dat 'straffen en belonen', wat volgens mij psychisch op den duur gewoon te uitputtend is. Ik heb er zelf best lang over gedaan om een punt te bereiken waarop ik in de bioscoop kan zitten zonder een bak popcorn en zonder me tekort gedaan te voelen.
Zoals je hebt gelezen, schrik ik daar zelf ook van en dat lijkt me totaal niet de bedoeling! Maar ik kan oprecht zeggen dat ik mezelf niet uithonger of wat dan ook.quote:Overigens schrik ik wel vaak van de lijstjes die hier gepost worden. Een bakje yoghurt als ontbijt, een paar crackers als lunch. Er zitten natuurlijk ook hele goede voedselpatronen tussen. In het topic met dieetrecepten staan prima avondmalen. Ik maak vanavond de nasi goreng van E.T.
Dat was vast geen post van mij.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
Je verandert je levensstijl en hoopt hiermee ook je attitude te kunnen veranderen. Ik denk dat die laatste stap voor mensen het belangrijkst en het moeilijkst is. Ik kan me nog een posting herinneren van Yppy (geloof ik, weet ik niet zeker!) die al zo lang zo verstandig bezig was, zichzelf allerlei dingen aan het ontzeggen was en maar net niet die paar kilo er nog af kreeg. Héél frustrerend. Je straft, en straft, en straft, en krijgt geen beloning. Dat kun je psychisch echt niet lang opbrengen. Op een gegeven moment past je lichaam zich aan, past je psyche zich aan, en dan heb je een goede balans bereikt. Je ziet wat je hebt bereikt en je accepteert dat het het waard is. Op een gegeven moment hoef je niet meer de hele dag te denken aan wat je jezelf ontzegt. Maar het bereiken van dat resultaat blijft met worstelingen gepaard gaan.
Een makkelijk toepasbare oefening: Met een rechte rug zitten, bijv. als je achter de computer zit. Maar ook als je fietst, en op den duur ook als je loopt. Dan hou je automatisch je buik iets in, en het is ook nog eens beter voor je rug.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:31 schreef delapoko het volgende:
P.S. Hebben jullie ideeen om mijn buik te laten verdwijnen binnen 1-2 maanden?
Pushups?
Wat is je lengte? En je BMI?quote:Op maandag 24 mei 2004 17:29 schreef delapoko het volgende:
Willen jullie mij ook toevoegen aan de lijst.
Ik weeg 80 kilo en wil voor 20 juni tussen de 70 en 75 wegen.
Daarbij heb ik ook een buik van hier tot Tokyo die ik wil laten
verdwijnen binnen 1 maand. Wens me succes
Nou, liever nietquote:Op maandag 24 mei 2004 17:29 schreef delapoko het volgende:
Wens me succes
Lengte: 1.80quote:Op maandag 24 mei 2004 17:48 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Wat is je lengte? En je BMI?
Waarom moet het er trouwens voor 20 juni af zijn? Dat lijkt me veel te snel om blijvend resultaat te krijgen. In ieder geval succes ermee!!
10 kilo lijkt me onmogelijk. Wil ik ook niet. Als ik 5 kilo afval is het ruim voldoende.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, liever niet
Je wil vijf tot tien kilo afvallen in een maand, weet je hoeveel dat is??
En denk je het er ooit af te gaan houden?
Crashdieten hebben -meestal- weinig nut en zijn niet echt gezond voor je!
In een maand vijf kilo?!quote:Op maandag 24 mei 2004 17:51 schreef delapoko het volgende:
[..]
10 kilo lijkt me onmogelijk. Wil ik ook niet. Als ik 5 kilo afval is het ruim voldoende.
Met een lengte van 1.80 en een gewicht van 80 kilo heb je een BMI van 24,7 en hoor je in: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV) Succes daarquote:Op maandag 24 mei 2004 17:51 schreef delapoko het volgende:
[..]
Lengte: 1.80
BMI?
20 juni ga ik op vakantie. Ik wil niet met zo'n buik gaan zwemmen
Ow, okquote:Op maandag 24 mei 2004 17:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Met een lengte van 1.80 en een gewicht van 80 kilo heb je een BMI van 24,7 en hoor je in: SLANK DE ZOMER IN (deel XIV) Succes daar!
quote:Op maandag 24 mei 2004 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit nog steeds op mijn werk (moet nog iets afmaken op de pc met een programma dat ik thuis niet heb) en ik heb honger
Heb de cola light die ik mee had genomen voor in de trein terug al op.
Ik kom alleen even klagen omdat ik mezelf zielig vind.![]()
En deze fout van delapoko maakt dat jij weer zieliger bentquote:Op maandag 24 mei 2004 19:03 schreef Isabeau het volgende:
...het is dan jij![]()
Over Isabeau, die honger heeft en nog niet naar huis kanquote:Op maandag 24 mei 2004 19:11 schreef Petracev het volgende:
Waar gáát dit over?!
Guttegut...quote:Op maandag 24 mei 2004 19:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Over Isabeau, die honger heeft en nog niet naar huis kan
Tis maar wat je ervan afweetquote:Op maandag 24 mei 2004 18:52 schreef delapoko het volgende:
[..]
Mischien is het leuk om te lezen: Ik ben 1000 keer meer zieliger dan jou
Moet ff kijken hoe en wat.quote:Op maandag 24 mei 2004 20:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Jolene?? Ga jij ook mee Fok! Dieetclubmeeting III ??
Heel erg netjes _Flea_quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:34 schreef _Flea_ het volgende:
Ik schrok vanmorgen toen ik op de weegschaal stond:
_Flea_ (1m86) (24,9) was 91,4 is nu 86,2 kg en wil graag 85 kg wegen -5,2
Had verwacht helemaal niet afgevallen te zijn. Sterker nog, ik dacht iets aangekomen te zijn! Ik ben echt vrolijk nu
Ik heb afgelopen donderdag dus goed kunnen compenseren de laatste dagen. Gisteravond heb ik zelf custard cake overgeslagen. En dat is lekker, maar heel erg vet. Het werpt echt z'n vruchten af.
BMI is onder de 25. Maar ik wil nog even hier blijven zodat ik niet hoef te jojoen tussen de topics door als ik eventueel weer iets aankom en weer afval en ik vind het hier ook wel erg gezellig.
je hebt ook gelijk... alleen ik ben vandaag gewoon een beetje gestressed (broertje begint met examens) en daarom voel ik me een beetje onzeker ook... ach en het is ook het einde van de wereld niet als ik zwaarder zou zijn toch? Heb vanochtend wel heel sportief naar het werk gefietst en vanavond ga ik weer een stuk fietsen... zo lang ik voor mezelf weet dat ik er iets aan doe maakt het me niet uit hoelang ik erover doe... ik heb er verder ook geen haast mee ofzoquote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:32 schreef jolene het volgende:
Riannuh,
Je hebt genoten van je vakantie.
Al weeg je vanavond zwaarder dan is het jammer.
Maar je moet niet opgeven.
je hebt jezelf ff laten gaan.
Nu pak je het weer op en die kilootjes (eventueel ) zullen er weer zo af zijn
Nee, dan is het niet de einde van de wereldquote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:42 schreef Riannuh het volgende:
[..]
je hebt ook gelijk... alleen ik ben vandaag gewoon een beetje gestressed (broertje begint met examens) en daarom voel ik me een beetje onzeker ook... ach en het is ook het einde van de wereld niet als ik zwaarder zou zijn toch? Heb vanochtend wel heel sportief naar het werk gefietst en vanavond ga ik weer een stuk fietsen... zo lang ik voor mezelf weet dat ik er iets aan doe maakt het me niet uit hoelang ik erover doe... ik heb er verder ook geen haast mee ofzo... en als ik deze week goed mijn best doe zou er volgende week of de week erop ofzo heus wel een verbetering zijn
en ik heb zeeeer zeker genoten van de vakantie... heeft iemand trouwens een van de nieuwe salades bij de mac al geprobeerd???? Ik denk dat ik hem deze week een keer probeer... er zitten weinig kcal in en ik heb er genoeg aan qua avond eten..
Dat gaat wel lukken hoor. Maar ik ben er nog niet. Eerst maar eens naar de 85 kg toe en dan gaan volhouden. Ik ben nog steeds te dik en heb zo'n irritante zwemband om me heen. Die wil ik er af hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:40 schreef jolene het volgende:
[..]
Heel erg netjes _Flea_![]()
Je hebt nu een gezond BMI, en nu komt het moeilijke het volhouden en op gewicht blijven.
Dus doorgaan met bewegen en gezond te eten.
Jammer dat ik geen salades lust. Maar vind het ook niet lekker dus het maakt me niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:59 schreef Riannuh het volgende:
Ghehe tjah ik dacht misschien heeft iemand hem al geprobeerd... maar ik ga hem waarschijnlijk deze week wel even proberen (ook een beetje een test voor mij of ik de big mac enzo kan weerstaan)
Yup, ze hebben zelfs foldertjes bij de mac liggen...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:26 schreef Riannuh het volgende:
Het aantal kcal kan je vinden op de website van de mac... daar kan je ook een menu samenstellen... en dan staat er precies hoeveel kcal het is enzo... vind het op zich wel een goede actie van de mac om zoiets te promoten... dan weet je tenminste hoeveel erin zit
De reden dat die foldertjes er liggen en dat het op de site gepromoot wordt vind ik echter stukken minder chic. Omdat ze aangeklaagd worden door mensen die geen maat kunnen houden en vinden dat McDonalds verantwoordelijk is voor hun vetzucht zijn ze hier bijna toe verplicht. Al met al een belachelijke aanleiding.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:28 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Yup, ze hebben zelfs foldertjes bij de mac liggen...
Zie ook pag 3 van dit deeltje voor het overzicht van gezonde salades
Ik weet dat ik het hier al een keer heb gelezen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:28 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Yup, ze hebben zelfs foldertjes bij de mac liggen...
Zie ook pag 3 van dit deeltje voor het overzicht van gezonde salades
Komt vanzelf wel...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:00 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Dat gaat wel lukken hoor. Maar ik ben er nog niet. Eerst maar eens naar de 85 kg toe en dan gaan volhouden. Ik ben nog steeds te dik en heb zo'n irritante zwemband om me heen. Die wil ik er af hebben.
Ik heb tot half augustus de tijd om er iets strakker uit te zien en een goede conditie te hebben voor de dingen die ik wil gaan doen.
ja maar voor mensen zoals ik is het wel makkelijk... dan weet je tenminste precies hoeveel ergens in zit... net zoals erbij staat of er dingen zoals gluten enzo inzitten... dat kan voor sommige mensen heel erg belangrijk zijn... die weten dan ook precies waar ze aan toe zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
De reden dat die foldertjes er liggen en dat het op de site gepromoot wordt vind ik echter stukken minder chic. Omdat ze aangeklaagd worden door mensen die geen maat kunnen houden en vinden dat McDonalds verantwoordelijk is voor hun vetzucht zijn ze hier bijna toe verplicht. Al met al een belachelijke aanleiding.
Wat ben ik toch weer subtiel
Ow, Rosean, dit komt me wel bekend voor.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:40 schreef Rosean het volgende:
jolene het gaat eigenlijk niet goed hier. Het ging goed tot ik ontdekte dat mijn moeder drop had liggen en ik daar van gesnoept heb. Daarna kwam ik thuis en was vriendjelief weg zonder dat ik daarvan af wist terwijl ik me er op verhuegd had hem nog even te zien. Toen belde hij om te zeggen waar hij was en wist ik dat ik hem dus die dag niet meer zou zien (op maandag zien we elkaar pas na 21:00 en dan moet ik 45 minuten later al weer naar bed en das eigenlijk al te laat). Ik ben echt een emo-eter en daar baal ik onwijs van. Het valt misschien nog wel mee wat ik gegeten heb hoor, het was geen zak m&m'smaar ik had het absoluut niet nodig en wat ik niet snap van mezelf: terwijl ik wat neem denk ik: wie heb ike r nou mee, hem of jezelf? En het antwoord weet ik ook en ook op dat moment en toch kies ik er voor niet naar mezelf te luisteren. Ik ben al wel van heel ver gekomen en kan het wel meer onder controle houden dan toen ik zo zwaar was, maar soms nog steeds niet. Het schijnt 5-7 jaar te duren voor je het echt helemaal kan en dat vind ik zo lang. Ik ben pas net 2 jaar bezig, dus ik moet nog steeds tegen mezelf blijven vechten.
Dat het erg handig is zal ik niet ontkennen, ik maak zelf ook regelmatig gebruik van dat soort informatie (zij het niet echt bij de McD, op de McFlurry heeeeeeeel soms na). Als het op een andere manier tot stand was gekomen dat die foldertjes daar zouden liggen was het gevoelsmatig wel 'beter' geweest. Het praktische ervan blijft natuurlijk gelijkquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:40 schreef Riannuh het volgende:
ja maar voor mensen zoals ik is het wel makkelijk... dan weet je tenminste precies hoeveel ergens in zit... net zoals erbij staat of er dingen zoals gluten enzo inzitten... dat kan voor sommige mensen heel erg belangrijk zijn... die weten dan ook precies waar ze aan toe zijn
Kan ik me heel goed voorstellenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:34 schreef _Flea_ het volgende:
Ik ben echt vrolijk nu
Salades bij de Mac? Als ik bij de Mac sta, kan ik me echt niet beheersen en een salade kopen hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:42 schreef Riannuh het volgende:
en ik heb zeeeer zeker genoten van de vakantie... heeft iemand trouwens een van de nieuwe salades bij de mac al geprobeerd???? Ik denk dat ik hem deze week een keer probeer... er zitten weinig kcal in en ik heb er genoeg aan qua avond eten..
Misschien als je ziet dat er 750kCal in een big tasty zit dat je jezelf wel kan beheersenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Salades bij de Mac? Als ik bij de Mac sta, kan ik me echt niet beheersen en een salade kopen hoor![]()
.... ik ga er dus gewoon niet heen
Nee, dat kan ik zeker weten niet. En daarom zoek ik de verleiding niet op, de C1000 verkoopt ook saladesquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:13 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Misschien als je ziet dat er 750kCal in een big tasty zit dat je jezelf wel kan beheersen
Het is een troost bij mij...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:55 schreef Rosean het volgende:
Mijn zwakke momenten zijn echt als ik alleen ben, ik heb toen ik zo zwaar was wel geleerd om niet te eten waar anderen bij zijn. Is mijn vriend thuis dan kan ik uitstekend zonder lekkere dingen en ook als ik op verjaardagen ben, maar ben ik alleen dan ga ik op zoek naar lekkere dingen ook al hebben we ze niet. Dat scheelde trouwens wel gisteren: we hadden geen pakken koekjes of zakken chips want dan was dat absoluut opgegaan.
Ik weet ook niet wanneer je het op een rijtje krijgt, geen idee hoe lang jij bezig bent. Maar ik ben nog 'maar' 2 jaar bezig, echt bezig met op te letten op wat ik eet en mijn eetpatroon te veranderen. Ik ga gewoon vandaag weer hard tegen mezelf knokken maar soms is het zoooooo vermoeiend om tegen jezelf te vechten en is het makkelijker om toch toe te geven aan je gedachten. Want het is neit mijn maag die er naar verlangt volgestopt te worden. En ik weet ook dat ik me helemaal niet prettig voel bij een veel te volle maag. Niet omdat ik dan spijt heb (wat ik wel heb natuurlijk) maar gewoon omdat ik dan echt het gevoel heb dat mijn maag uitpuilt en dat iedereen aan de buitenkant kan zien dat ik te veel gegeten heb. Te veel gegeten hebben voelt fysiek gewoon niet lekker, en daarnaast mentaal ook niet.
Ik hoop het...het gaat langzaam maar goed.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:25 schreef Rosean het volgende:
Jij ook sterktehet is moeilijk en het zal altijd wel moeilijk blijven maar misschien wordt het minder moeilijk dan nu.
Het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag, dus 400 is dan niet zo veel... als je echter wat uitgebreider avondeten hebt (wat wij vaak hebben), dan kom je gauw boven de 1200 KCal uit, maar ik zou gewoon een dagje bijhouden wat je eet en dan kijken wat je eventueel kan veranderen. Niet nu al gaan 'sleutelen' dusquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:09 schreef stoopkind het volgende:
ik heb me ook aangemeld bij valtaf.nl Dat is voor mij wel handig om te zien hoeveel ik nou eet op een dag. Ik heb namelijk absoluut geen verstand van caloriën, voedingsstoffen, enz.. Ik zit met mijn ontbijt van vandaag al op bijna 400 kcal, is dat veel?
hier is mijn site
Owkee, ik zal wel even kijken hoe het gaat.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag, dus 400 is dan niet zo veel... als je echter wat uitgebreider avondeten hebt (wat wij vaak hebben), dan kom je gauw boven de 1200 KCal uit, maar ik zou gewoon een dagje bijhouden wat je eet en dan kijken wat je eventueel kan veranderen. Niet nu al gaan 'sleutelen' dus
En bij hele gemene dingen staat het er per 10 gram! Dan denk je: oh, valt wel mee, 40 KCal, maar dan is het dus per 10 gram!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:26 schreef Rosean het volgende:
stoopkind op bijna elke verpakking staat hoeveel calorieen ergens inzitten. Het staat dan in princiepe per 100 ml of 100 gram. Bij bijvoorbeeld koekjes staat er soms bij hoeveel per koekje er in zit. Er zijn ook verpakkingen waarbij het per gemiddelde portie is, maar die vind ik altijd trickey aangezien bij mij gemiddeld misschien wel meer is dan bij iemand anders. Net als 'een handje nootjes'
Ik ben, na een aantal weken alles lezen over Atkins, woensdag begonnen met dit dieet (levensstijl)quote:Op zaterdag 22 mei 2004 03:50 schreef Isabeau het volgende:
En ik heb ook een nuttig stuk tekst gevonden waarom diëten zoals het Atkins dieet domweg niet werken (de zogenaamde low carb/high protein diets).
Ik zal het proberen op een rijtje te zetten:Met een dergelijk dieet verlies je wel gewicht, maar nauwelijks vet. (fout) Voor elke gram koolhydraten houdt je lichaam 2,4 gram water vast.(fout) Eet minder koolhydraten en je verliest vanzelf gewicht in water. En snel ook! Vandaar de blije starters van zo'n dieet. (fout) Je verliest niet alleen water, maar ook je voorraad glycogeen in je spieren waardoor je je sneller slap en futloos zal voelen.(fout) Atkins zegt dat een teveel aan koolhydraten wordt opgeslagen als vet. Natuurlijk, àl het teveel wordt opgeslagen als vet...vet zelf, koolhydraten en ook eiwitten. Uit wetenschappelijk onderzoek is naar voren gekomen dat het voor de vetverbranding zelf niets uitmaakt of je veel of weinig koolhydraten gebruikt. (juist wel, want nu is je lichaam alleen bezig alle koolhydraten te verbranden en komt dus niet aan het vet toe)
Het stukje vermelde ook nog dat je het beste "foute" koolhydraten (die in ijs bijvoorbeeld) kunt eten nadat je je flink in het zweet hebt gewerkt; dan werkt je stofwisseling maximaal en verbrand je het sneller.
Hoe werkt dat, zo'n weegschaal die ook percentages meet? Ik dacht namelijk dat zoiets alleen bij een arts kan oid.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:52 schreef HorrorGirl het volgende:
Ik ben, na een aantal weken alles lezen over Atkins, woensdag begonnen met dit dieet (levensstijl)
Nou heb ik een weegschaal die niet alleen je gewicht aangeeft, maar ook je vetpercentage en je vochtpercentage.
woe 19-5/ di 25-5 gewicht 76,7 / 72,9 (- 3,8) vet 32,5 / 30,1 (- 2,4) vocht 49,2 / 50,4 (+1,2)
Er zit een metalen stripje op de weegschaal, waar je met je blote voeten op moet gaan staan, dit stuurt dan een stroompjequote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:58 schreef stoopkind het volgende:
[..]
Hoe werkt dat, zo'n weegschaal die ook percentages meet? Ik dacht namelijk dat zoiets alleen bij een arts kan oid.
In de boekjes staat dat een vrouw normaal gesproken bij licht kantoorwerk per dag 2100 kcal nodig heeft. Als je wilt afvallen zal je ongeveer tussen de 1200 en 1500 kcal per dag moeten eten.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:00 schreef stoopkind het volgende:
Owkee, 1200 kcal is dus een soort ondergrens. Weer wat geleerd :-)
Is er ook een soort bovengrens? Zegmaar: ongezond veel kcal oid?
Uh... ik geloof dat een gezonde vrouw die op gewicht is zo'n 1800-2000 KCal per dag mag. Daarboven zit je niet gezond, geloof ik. Al hangt dat ook van je sportschema af.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:00 schreef stoopkind het volgende:
Owkee, 1200 kcal is dus een soort ondergrens. Weer wat geleerd :-)
Is er ook een soort bovengrens? Zegmaar: ongezond veel kcal oid?
Sorry Pandorah, het was absoluut niet mijn bedoeling om ergens aan voorbij te gaan, of een oordeel te hebben over welk dieet dan ook... mocht dat zo overgekomen zijn, mijn excuses.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:07 schreef Pandorah het volgende:
[..]
In de boekjes staat dat een vrouw normaal gesproken bij licht kantoorwerk per dag 2100 kcal nodig heeft. Als je wilt afvallen zal je ongeveer tussen de 1200 en 1500 kcal per dag moeten eten.
HorrorGirl: nu ga je toch iets te snel voorbij aan wat WW precies is. Wat mijn ervaring is met WW is dat je op een dag toch echt aan de 1200 kcal moet houden maar dat ze het hebben verwoord in punten. Ik trek mijn neus niet op voor Atkins hoor alleen het zou mijn levensstijl niet zijn omdat je daarbij vet eet en mijn maag dat niet trekt. Bovendien heb ik geen zin om in mijn eentje een stijl aan te meten die vriendjelief niet wil en niet in gelooft (tis wat met die geneeskunde studenten.
Snuusje kijk eens op dit forum http://www.atkinsforum.nl/index.php daar is een compleet subforum wat heet 'Atkins vegetarisch'quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:05 schreef Snuusje het volgende:
Hoe kun je dan dat Atkins dieet doen als je vegetarisch bent?
Het is best veel ja, merk niet dat ik bijv. duizelig ben ofzo..... ik denk dat mijn lichaam er goed op reageert deze eerste week, zal wel komen omdat ik alleen aan sinas al 90 KH laat staanquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:13 schreef Riannuh het volgende:
@Horrorgirl Binnen een week 3.8 Kg verliezen is dat niet een beetje veel... niet dat ik het je niet gun ofzo hoor, ik wil ook wel zoveel per week verliezen hoor... maar ik dacht altijd dat als je zo veel in een keer kwijt raakte dat het dan moeilijker is het gewicht vast te houden
Maar in ieder geval congratz met je verlies in kg
Ik ontbijt nog steeds niet (slecht ik weet hetquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:33 schreef Snuusje het volgende:
Horrorgirl wat eet je dan met dit dieet op een dag?
Het gaat ook tegen de "normale dieeten" in, maar het princpe is, je lichaam hoeft al die koolhydraten niet te verbranden, dus begint het gelijk met het 'vet' wat je binnen krijgt.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:56 schreef Snuusje het volgende:
Dat gaat redelijk in tegen de 'normale' dieeten. Is denk ik best de moeite waard om te proberen als je van hartig eten houdt en een vleeseter bent. Maar ik zou zelf bang zijn, omdat het afvallen zoals ik het nu doe wel goed gaat, dat ik weer een fout eetpatroon krijg.
Leuk ideequote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:43 schreef Faithy het volgende:
hm... is #dieetclub misschien een idee?
ik zit altijd op IRC enzo, en euhm, praat wat makkelijker
kanaal is geregged, en hoop dat er nog meer mensen zijn die daar zo af en toe eens langskomen...
anders zit ik daar mezelf beetje aan te moedigen
Goed idee! Ik zit namelijk ook altijd op irc rond te hupsenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:43 schreef Faithy het volgende:
hm... is #dieetclub misschien een idee?
ik zit altijd op IRC enzo, en euhm, praat wat makkelijker
Oh jeequote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:19 schreef Funnie het volgende:
dipperdedip....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit gaat fout hiero..
Kan mij nog van de erge (vr)eetbuien redden. Maar kweet niet meer voor hoelang.
Zo ben je enorm gemotiveerd, en zo kukel je als een idioot van die berg af...
Kan er niet een vinger precies op leggen. Waar nu mijn probleem zit.Anders kon ik daar wat mee proberen te doen.
![]()
Ja, dat is best veel. Maar volgens Horrorgirl is dat geen vocht (die 2,4 gram water die je normaal per gram koolhydraten vast houdt in je lichaam). Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:13 schreef Riannuh het volgende:
@Horrorgirl Binnen een week 3.8 Kg verliezen is dat niet een beetje veel... niet dat ik het je niet gun ofzo hoor, ik wil ook wel zoveel per week verliezen hoor... maar ik dacht altijd dat als je zo veel in een keer kwijt raakte dat het dan moeilijker is het gewicht vast te houden
Maar in ieder geval congratz met je verlies in kg
Tsja, misschien dat die jarenlang leren hoe een lichaam precies werktquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:07 schreef Pandorah het volgende:
(tis wat met die geneeskunde studenten.
Dit schijnt dus niet goed te werken heb ik me laten vertellen door profesoren. Maar wat weten die ervan, die komen nooit buitenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:58 schreef stoopkind het volgende:
Hoe werkt dat, zo'n weegschaal die ook percentages meet? Ik dacht namelijk dat zoiets alleen bij een arts kan oid.
Ehm ja,quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Petracev, heb je er rekening mee gehouden dat Levi's ontzettend krimpt na de eerste keer wassen![]()
??
Meid wat netjes.quote:Op woensdag 26 mei 2004 07:53 schreef Riannuh het volgende:
Hmmz ik kan nooit een levis kopen.. die zitten heel strak bij de bovenbenen en omdat ik dikke bovenbenen heb pas ik in geen enkele maatmaarjah ik hoop dat hij straks lekker zit bij jou
...
Ik kan het trouwens niet geloven dat ik gewoon 200g lichter ben dan vorige week... heb niet echt goed gegeten vorige week en tjah gisteren had ik zwaardere kleren aan dan de vorige weegdag... maarjah nu ben ik in ieder geval mega gemotiveerd want als ik goed mijn best doe verlies ik meer dan 200g per week dacht ik zo
Ik vind het ook helemaal geweldig voor je..dit is een goede motivatie.quote:Op woensdag 26 mei 2004 08:26 schreef Riannuh het volgende:
@Jolene ben ook wel een beetje trots op mezelf... maarjah vandaag is het patat dag bij mij thuis.. weet nog niet wat ik in plaats daarvan ga eten enzo... maar toch ik ben BLIJ!!! sorry moest er even uit
Liefquote:Op woensdag 26 mei 2004 08:28 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal geweldig voor je..dit is een goede motivatie.
ah ok dat verklaard dan waarom ik het hier (werk) zooooo koud heb... niet normaal meer... alleen op de wc heb ik het hier neit koudquote:Op woensdag 26 mei 2004 09:11 schreef Rosean het volgende:
Riannuh je krijgt het inderdaad snel koud als je aan het afvallen bent. Ten minste ik heb dat ook altijd en hoor het van anderen ook.
Ik geef meestal dinsdag avond of woensdag de update... volgens mij maakt het niet zo veel uit wanneer... en ja 1x per week update geven als dat kan... vaker wegen heeft toch geen zinquote:Op woensdag 26 mei 2004 09:14 schreef Meimeltje het volgende:
Ff een vraagje...wanneer moet je eigenlijk een update van je gewicht geven? Is dat 1 x per week ofzo of maakt dat niet uit?
Ow Funnie, erg zijn die aanvallen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:08 schreef Funnie het volgende:
Dank jullie,
Ik was ook helemaal in paniek gisteren avond. En wist mij er geen raad mee. Kwou alleen maar eten en nog eens eten. Ik heb dus uiteraard niet gedaan. Gevoel knaagt nu nog steeds bij mij.
Maar het paniekerige is gelukkig wel weg. Maar dat heb ik ook veel vaker sávonds.
Ik denk nu, dat alle pijn die ik nu elke keer ervaar, daar ook wat mee te maken heeft..Continu pijn in de mond hebben, Last van mijn buik hebben. En sinds de operatie van mijn schouder. Ik dacht dat dat aan de operatie tafel lag (had ik de vorige keer namelijk). Maar nu blijft de pijn aanhouden en als ik mijn schouder gebruik is het krsch krsch krsch![]()
Mag ik hier even iets grappigs over vertellen? In de mijn geheim stond een verhaaltje van een vrouw die elk dieet al geprobeerd had, zo ook Atkins. Afvallen, aankomen, afvallen, aankomen en de derde poging hield ze precies één week vol en toen stopte ze ermee. Maar haar koelkast lag nog vol eieren en slagroom en dat zijn weer dingen die funest zijn voor een niet-Atkinsdieeterquote:Op woensdag 26 mei 2004 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Atkins...tsja, ik kan me niet aan het idee onttrekken dat die man stinkendrijk is geworden met zijn dieet. En de geruchten dat hij met veel overgewicht is overleden met een hartkwaal en dichtgeslibde vaten (komt door vet, je hoeft geen enkele arts iets anders wijs te maken) komt helemaal niet onlogisch over. Het dieet is eenzijdig, het dieet verveelt snel (ja, ook als je van vet voedsel houdt), het dieet past niet in welk cultureel eetpatroon dan ook, het dieet is duur (vetten en eiwitten zijn duur voedsel, denk maar aan al het vlees, de room, de kazen etc).
Heb ik ookquote:Op woensdag 26 mei 2004 08:56 schreef Riannuh het volgende:
Oh ik had trouwens nog een vraagje... sinds dat ik begonnen ben met afvallen heb ik het heel snel koud en op dit moment heb ik het ook gigantisch koud... kan dit komen door het afvallen ? of heeft het waarschijnlijk met iets anders te maken?
Tja, ik vind het ook moeilijk om je op te beuren, want ik ben zo iemand die dat allemaal leest op Fok! met de snoeptrommel naast mequote:Op woensdag 26 mei 2004 10:08 schreef Funnie het volgende:
Ik was ook helemaal in paniek gisteren avond. En wist mij er geen raad mee. Kwou alleen maar eten en nog eens eten. Ik heb dus uiteraard niet gedaan. Gevoel knaagt nu nog steeds bij mij.
Maar het paniekerige is gelukkig wel weg. Maar dat heb ik ook veel vaker sávonds.
Ik ben sowieso niet van dieeten. En als ik echt dieet, is het het geheel onthouders dieet (bijna danquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Riannuh het volgende:
Atkins zou niet echt wat voor mij zijn... aangezien ik aardappels verschrikkelijk lekker vind... vooral gekookte aardappels... ik kan me ook niet voorstellen dat al die vetten goed zijn voor je vaten.. je zou er misschien wel van af vallen.. maar dan liever wat zwaarder en dat ik geen by-pass moet dan slank en daardoor onder het mes moeten.. maarjah dat is mijn mening
Ghehe tjah dat is meestal het probleem... mensen kopen zo'n ab-machine die ook best wel zou werken... maar gebruiken hem dan 1 of 2 keer en dan verveeld het... als je af wilt vallen of je figuur wilt verbeteren moet je zelf wat doen... niemand kan het voor je doen hoor ... je moet zelf initiatief tonen om er wat aan te doen... dus de oefeningen die op de band staan DOEN... maarjah ik ben zelf een persoon die snel inpuls aankopen doe... dus een van die mensen die iets koopt en dan verwacht dat het vanzelf gaat... het is langzaam aan aan het veranderenquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zat vandaag weer eens tel sell te kijken en pilates kwam weer voorbij. Zijn er serieus mensen die vragen: werkt het echt? Tuurlijk werkt het echt, denk ik dan, maar lieve mensen, je moet niet alleen naar die video KIJKEN
Wat heerlijk lijkt mij datquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:36 schreef Riannuh het volgende:
Wat trouwens voor mij een goede motivatie is, is een ontzettende lieve schat die elke keer dat ik een halve liter water op heb zegt hoe goed hij het vind en dat hij zo trots is... en elke keer dat ik geen snoepje neem hetzelfde zeg... dat motiveerd mij ook heel erg <-- ik moest het even kwijt als jullie het niet erg vinden
Kan ik ook niet en mijn vriendje wel...ach het went vanzelf Miss_D, soms vind ik het ook oneerlijk..quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gisteravond kwam hij thuis van het hardlopen en heeft hij een pak minikaassoufle's opgegeten (12 zitten erin)... hoe komt het dan dat hij gewicht verliest.... ik gun het hem wel hoor, maar ik denk niet dat ik ooit straffeloos een pak leeg zou kunnen eten
Tja, ik geloof ook dat het een heeeele lange periode nodig heeft hoor, echt niet dat het snel werkt. Maar ik vind het wel komisch dat sommige mensen denken dat je alleen door kijken naar fitnessprogramma's af kunt vallenquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:38 schreef jolene het volgende:
Maar ik vind het echt heel zwaar tegenvallen als ik heel eerlijk ben.
Ja, hij is in staat om het zelf niet te eten om mij een plezier te doen, maar dat wil ik ook niet. Tenslotte heeft hij er ook jarenlang voor gewerkt en eerlijk is eerlijk, ik zou het voor hem ook niet doenquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:43 schreef jolene het volgende:
[..]
Kan ik ook niet en mijn vriendje wel...ach het went vanzelf Miss_D, soms vind ik het ook oneerlijk..
en danik ff bij vriendje uit.
En tja, ik heb hetzelf zover laten komen en niet hij.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tja, ik geloof ook dat het een heeeele lange periode nodig heeft hoor, echt niet dat het snel werkt. Maar ik vind het wel komisch dat sommige mensen denken dat je alleen door kijken naar fitnessprogramma's af kunt vallen![]()
Net als een kennis van me: dieetmixdrankjerommel in de ene hand, slagroomtaart in de andere hand. Je kunt namelijk normaal blijven eten. Dus zij klagen tegen mij.... ik vragen of ze wel op haar eten had gelet? Neuh, want je kunt toch gewoon blijven eten
Ja, maar niet 3000-4000 KCal per dag ja
Toch knap dat jezelf niks hebt genomen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, hij is in staat om het zelf niet te eten om mij een plezier te doen, maar dat wil ik ook niet. Tenslotte heeft hij er ook jarenlang voor gewerkt en eerlijk is eerlijk, ik zou het voor hem ook niet doenMisschien fout, maar als ik alles zou kunnen eten zonder aan te komen, hou ik me echt niet in hoor
... al vind ik een pak wel een beetje veel én ongezond, maar voor een keertje
Maar ik blijf het een leuke reclame vinden.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:54 schreef YPPY het volgende:
Als je het zo vol kunt houden, doe je het toch goed jolene? Ook al gaat het niet ontzettend snel. Beter zo dan dat je nu tig kilo’s afvalt met een crash dieet en dat die er binnen een jaar weer bij zitten met nog wat extra’s erbij. Dan moet je weer opnieuw beginnen en nu doe je het meteen goed en gezond.
De vorderingen gaan nooit zo snel als ze op tv zeggen. Misschien als je het 23,5 uur per dag doet, liters water drink en alleen kauwgom eet.
Miss_S, het lijstje wordt hier regelmatig opgeschoond, maar als je er weer in wil, kun je gewoon je gegevens posten en word je bij de volgende update meegenomenquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:15 schreef Miss_S het volgende:
Het is een tijdje sinds ik hier gepost heb, zie dat ik ook niet meer in het lijstje sta.
Het gaat ook niet echt lekker weeg nu weer 90 kilo
Het beste groente en fruit natuurlijk, dat spreekt voor zichquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:33 schreef Miss_S het volgende:
Woog een maand of twee geleden 85,5 kilo.
Ik eet trouwens 's avonds erg vroeg (rond 5 uur soms zelfs eerder) en als ik dan tot 12 uur wakker ben wil ik meestal wel iets nog tussen door eten. Wat kan ik dan het beste eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |