abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12393559
Welkom in het grote centrale verzamel en reparatie topic!

We hebben het hier over oude consoles, computers en andere oude coole dingen.

Hoe kom je er aan en hoe repareer je ze? Heb je een probleem? Lees dan eerst de vorige vier delen door (of gebruik de handige hyperlinks die zodirect volgen).

Mocht het daar niet in staan, of wil je het toch zeker weten, stel gerust je vraag. Mocht je je nieuwe collectie aan ons willen showen, geen probleem (zolang het geen onwijze lijsten zijn, houd het beperkt tot de highlights!)! En van echt stoere dingen willen we natuurlijk een foto!

Het enige wat niet zo gewaardeerd word is vragen wat een Nintendootje nou nog waard is. Die vraag kun je het beste voor jezelf bepalen. Wat heb je er voor over, of wat wil je er voor hebben. Wil je het uberhaubt wel kwijt (we zien hier VEEL users die SPIJT hebben dat ze hun NES verkocht hebben...)?

De vorige delen:

centraal verzamel en reperatie topic
Centraal verzamel & reperatie topic II
Centraal Verzamel & Reparatie Topic III
Centraal Verzamel en Reparatie topic, deel 4

Reparatie en schoonmaak tips uit de topics:

Algemene reparatietips
Algemene reparatietips voor Cartridge systemen, en de NES8bit
Gamepads fixen
Vervangingsvoedingen en kabels diverse systemen
Zelf een Game-Bit schroevendraaier maken tbv NES/GB enz games
Batterij vervangen in NES games
Lexie heeft z'n NES universeel gemaakt dankzij onze tips!
Tag-Speedy's schoonmaaktips voor behuizingen
Wunks tip voor het reinigen van cartridges
En hier ontstond de spelfout in de topicnaam...:P
SNES unlocken blijft een lastig iets. Doe het niet, en koop een converter!
Spellen doen het niet op de NES als de cart te ver er in gedrukt wordt
Als je NES echt hopeloos is kun je deze kopen, maar vaak kun je je eigen connector weer OK maken!
Lexie's NES schoonmaak methode (buitenkant)
Een heel verhaal over PAL protection op de SNES
Link naar tutorial over GameBit schroevendraaiers
Link naar PS/2 Laser callibratie
De "ultieme" manier om cartridges te reinigen, volgens Khadgar
Saturn unlocken
Diverse regiolocks uit schakelen. Legale importmods!

Leuke links uit de topics met onder andere veel verzamelingen en grappige dingen:

Een Nes Advantage stick
Khadgar's zoektocht naar een Vectrex is nog niet voorbij. Verkoop hem!
De gouden Ebay regel
Tag-Speedy's collectie
Speedy's kamer
Khadgar's tijdelijke testopstelling voor arcade games
En dit zijn nou ECHTE games :P
Begin Powerglove IA
The_Great_Cornholio vind het contrast knopje op de GameGear :P
Een remake van de Atari 2600 in een joystick!
Wunk filosofeert over de levensduur van moderne consoles
Overzicht Atari 2600's

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 13-08-2003 00:15]

pi_12393683
Lopende zaken uit het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:19 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

oké, bedankt, ga ik morgen ff naar de winkel

en dan nu nog een vraagje. Ik had hier al een topic voor geopend, maar strolie moest zijn slotjes-fetish weer eens bevredigen

Wie weet hier een paar mooie online winkels waar je ook dingen kunt kopen voor oudere consoles zoals Megadrive, NES e.d.?

Ik ken zelf eigenlijk alleen maar Lan-Kwei en Lik-Sang...

Er is een nederlandse zaak met allerlei leuke spullen, kweet alleen de link niet meer. Zwerft hier ergens in dit topic rond, maar waar...
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:23 schreef RetepV het volgende:

Dat klinkt als een hangend bit in een adres decoderings circuit. Maak eens een foto'tje .

Tis een CPS-1 bord (2 dus eigenlijk) en er zitten vertieft veel smd's op. Foto komt morgen wel.
quote:
Wat ik bedoelde was zelfs nog makkelijker: de logic analyser zelf laten vertellen of een chip nog goed is of niet . Met de hand checken is een beetje rot omdat je alle ingelezen data af moet gaan en dan nog het geluk moet hebben dat je de fout mee gelezen hebt. Als een programma voor je analyseert kan dat een stuk sneller en kun je meer data processen en zie je veel sneller of een chip kapot is. Maar goed, een logic analyser op zich is al erg handig .
Ja, daarom ga ik er zelf maar eentje bouwen denk ik. Ik moet zo'n ding echt hebben.
quote:
Koudspray heeft alleen zin als iets oververhit. Zomaar IC's gaan vervangen vind ik eigenlijk niks. Ik heb nog wel eens wat geprobeerd met IC's stacken, dwz. het board aanzetten en over verdachte chips eenzelfde goede chip heen zetten. Maar daar heb ik ook maar beperkte resultaten mee gehaald. Ik denk dat de logic analyser de makkelijkste weg is. De mijne is een oud ding, maar hij kan toch nog op 50MHz samplen . Ook werkt 'ie als digitale scoop, alleen met een beetje lange herhalingstijd. Je hebt er weinig aan als je realtime iets probeert te meten.
Stacken werkt niet als een IC is doorgeslagen en raar doet. Het werkt alleen bij echt DODE chips. 50Mhz is meer dan genoeg voor al die oude boards... En koudspray is erg leuk om te doen op sommige oude boards, die gaan dan heel raar doen :p
quote:
Well, mijn rommelkamer staat momenteel vol met dozen, dus ik kan in feite even niks doen. Van de week ga ik die opruimen zodat ik weer eens bij mijn testopstelling en werkbank kan. Dan ga ik die Gyruss er weer eens bij slepen, want dat is toch wel een erg vet spel .
Ruim ze... Ik ken het probleem :p
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:35:12 #3
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_12394097
Ik zie deze topicreeks voor het eerst en vond deze tip
quote:
Printconnectoren (bijvoorbeeld een NES Cartridge) kun je het mooiste schoonmaken met een ouderwetse gum, lekker eroverheen raggen. Anders kun je een wattenstaafje met gedenatureerde alcohol (standaarduitrusting) gebruiken. Ook hier geld, lekker raggen!
Wat ik zelf altijd gebruik is een glasvezelstifje, dit werkt perfect.

Over koudspray, dit werkt niet alleen als iets oververhit is. Sommige onderdelen of printsporen kunnen zeer kleine scheuren vertonen die zich alleen openbaren door ze koud te maken. Ook klachten die zich alleen bij opstarten voordoen kunnen prima opgespoord worden met koudspray.

pi_12394200
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:35 schreef redted het volgende:
Ik zie deze topicreeks voor het eerst en vond deze tip
[..]

Wat ik zelf altijd gebruik is een glasvezelstifje, dit werkt perfect.

Glasvezelstift is erg gevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor je print. Je neemt altijd metaaldeeltjes mee.
quote:
Over koudspray, dit werkt niet alleen als iets oververhit is. Sommige onderdelen of printsporen kunnen zeer kleine scheuren vertonen die zich alleen openbaren door ze koud te maken. Ook klachten die zich alleen bij opstarten voordoen kunnen prima opgespoord worden met koudspray.
En tis ook erg leuk om signalen van mobiele telefoons op hun bek te zien gaan. Kut 6210's :p
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 23:54:44 #5
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_12394672
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:38 schreef Khadgar het volgende:

Glasvezelstift is erg gevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor je print. Je neemt altijd metaaldeeltjes mee.

Ik gebruik het al zeker 15 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Je moet dan ook niet, zoals bij een gummetje, 'hard raggen'. Rustig even poetsen en de contacten zijn weer schoon.
Het enige probleem is inderdaad dat er wel eens een stukje in je vinger zit. Het zat in het standaard pakket bij Philips in de service en ook bij de exploitant waar ik ooit reparaties voor deed.
pi_12394941
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:54 schreef redted het volgende:

[..]

Ik gebruik het al zeker 15 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Je moet dan ook niet, zoals bij een gummetje, 'hard raggen'. Rustig even poetsen en de contacten zijn weer schoon.
Het enige probleem is inderdaad dat er wel eens een stukje in je vinger zit. Het zat in het standaard pakket bij Philips in de service en ook bij de exploitant waar ik ooit reparaties voor deed.

En die stukjes glasvezel op je handen doen PIJN. * Khadgar spreekt uit eigen ervaring...
pi_12394989
Mag ik even een applausje voor Khadgar, en de manier waarop hij deze reeks onderhoud? Puik werk!

*applaus*

Dankuwel .

pi_12395085
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 00:06 schreef Lexie het volgende:
Mag ik even een applausje voor Khadgar, en de manier waarop hij deze reeks onderhoud? Puik werk!

*applaus*

Dankuwel .

*traantje van ontroering wegpinkt.
pi_12395190
Hierbij alle nog ontbrekende LEGALE 50/60hz/importmods. Met deze mods kun je GEEN illegale games spelen! Alleen maar imports! En ze zijn op eigen risico, ik ga het niet checken!

Sega Nomad
Sega Saturn
SNES
SNES 50/60hz
Nog meer SNES
Neo Geo CD 50/60hz
Neo Geo CD
PC-Engine/Nec Grafx

Bron: Het niet al te vaak geupdate GamesX.com

Mochten er nog verzoekjes zijn, google zelf en post het resultaat hier! LET OP! GEEN MODCHIPS OID! GEEN WAREZ! Alleen LEGALE regiolock mogelijkheden. Dus geen playstation, PS/2, GameCube of XBOX trucs tenzij het ook in de bijenkorf verkocht kan worden zonder dat meteen de politie op de stoep staat. En kijk ook uit met het posten van sites dat ze niet bijvoorbeeld van die handige 'roms' meteen klaar hebben staan, dan krijg je ruzie. Met mij. En vast ook met de moderators.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 13-08-2003 00:21]

pi_12408403
weet iemand nog een paar leuke (buitenlandse) game/onderdelen shops zoals Lik-Sang en Lan Kwei?

Khadgar, bedoel je Nedgame? die vind ik juist maar heel matig....

pi_12408794
kad. weer een goede OP!
pi_12416505
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:32 schreef HeyFreak het volgende:
weet iemand nog een paar leuke (buitenlandse) game/onderdelen shops zoals Lik-Sang en Lan Kwei?

Khadgar, bedoel je Nedgame? die vind ik juist maar heel matig....

Nee ik bedoelde www.gameplayer.nl , die heeft aardig veel oude zooi heb ik begrepen.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:47 schreef gieling.com het volgende:
kad. weer een goede OP!
Ach tis voornamelijk copy paste werk geweest uit het vorige topic.
pi_12430889
Reisgenootje (vrouw):

Wij hadden ook zon Nintendoe dinges... Met zo'n robot dinges en dansmat... En kid icarus, en metroid en faxanadu

...

Roy werd ff gek toen ie dat hoorde. Als het goed is heeft haar moeder alles nog. Ze ging kijken of ik het dan ook misschien nog kon overkopen Stel je voor

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_12431826
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Reisgenootje (vrouw):

Wij hadden ook zon Nintendoe dinges... Met zo'n robot dinges en dansmat... En kid icarus, en metroid en faxanadu

...

Roy werd ff gek toen ie dat hoorde. Als het goed is heeft haar moeder alles nog. Ze ging kijken of ik het dan ook misschien nog kon overkopen Stel je voor

Je keek toch wel ongeinteresseerd toen ze dit zei? Anders heb je kans dat je de normale prijs moet betalen . Gewoon net doen alsof iedereen een R.O.B. en een dansmat heeft, en alsof ze voor een kwartje op de rommelmarkt worden versleten .
pi_12432067
Ik was enigzins verbaasd, "omdat je een meisje bent"

I'll keep you updated

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_12433726
Tjah, sommige mensen... zou wel tof zijn als ze inderdaad die zooi nog heeft..

Zat ook te denken dat een briefje bij de plaatselijke supermarkt misschien ook nog wel zou werken

pi_12441193
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 16:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik was enigzins verbaasd, "omdat je een meisje bent"

I'll keep you updated

100 euro voor de hele handel :p
pi_12452496
nou, vooruit dan maar....

weet iemand hier hoe ik op mijn europese Mega CD import spellen kan spelen? Zijn hier Action Replay's oid voor?

pi_12452594
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:11 schreef HeyFreak het volgende:
nou, vooruit dan maar....

weet iemand hier hoe ik op mijn europese Mega CD import spellen kan spelen? Zijn hier Action Replay's oid voor?

Ja, van Datel, heet een cdx. Ombouwen is niet echt mogelijk, tenzij je het bios van de megacd gaat flashen. Er is ook een andere optie, je spel als een iso rippen op je pc, dan een tooltje gebruiken waarmee je de regiocode kan veranderen en dan weer branden. Werkt met bijna alle spellen, en is nog legaal ook(als je het spel al hebt natuurlijk)
pi_12452753
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:15 schreef jHack het volgende:

[..]

Ja, van Datel, heet een cdx. Ombouwen is niet echt mogelijk, tenzij je het bios van de megacd gaat flashen. Er is ook een andere optie, je spel als een iso rippen op je pc, dan een tooltje gebruiken waarmee je de regiocode kan veranderen en dan weer branden. Werkt met bijna alle spellen, en is nog legaal ook(als je het spel al hebt natuurlijk)

bios flashen is

straks gaat er iets verkeerd en dan heb ik een leuke boekensteun oid...

(of een tafeltje voor mijn megadrive )

pi_12452803
trouwens, ik neem aan uit jouw bericht dat het mogelijk is om gebrande cd's te spelen in de Mega CD

Lijkt me toch sterk...

pi_12453560
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:25 schreef HeyFreak het volgende:
trouwens, ik neem aan uit jouw bericht dat het mogelijk is om gebrande cd's te spelen in de Mega CD

Lijkt me toch sterk...

Aangezien de megacd nog uit de tijd komt dat gebrande cd's nog niet bestonden/duurder waren dan het origineel, kan ik me best voorstellen dat dat kan.
quote:
This Lockout chip or BIOS information
instructed the CD unit to read the CD and look for a certain
file/security identifier that indicated that the CD was authorized for
use on the system.
pi_12453908
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 15-08-2003 13:16]

pi_12453929
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:12 schreef HeyFreak het volgende:
...
En aangezien dat nou weer net over de grens van legaliteit heengaat kun je dat beter via de mail aan die jongen vragen.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 15-08-2003 13:27]

pi_12453990
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:13 schreef Khadgar het volgende:

[..]

En aangezien dat nou weer net over de grens van legaliteit heengaat kun je dat beter via de mail aan die jongen vragen.

gotcha

zal die post maar weer verwijderen voordat Strolie hem ziet

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')