abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8671502
Jongens, die consoles is eigenlijk toch maar peanuts

Ik ben begonnen met het verzamelen van onderdelen van mijn arcade kast en had vandaag genoeg spullen om een testopstelling te maken (kosten tot nu toe helemaal niks!)(plaatjes zijn klikbaar en per stuk ongeveer 225kb)

Wat je ziet: Een arcade monitor uit een universeel cabinet. Frame is effe snel gebouwd. Daarnaast ligt de spelprint set (2 grote groene boards op elkaar), het spel is nu Rally-X, een racespelletje uit 1980 (spel is 2 jaar ouder dan ik ).

Morgen ga ik wat 'echte' games halen.

PS: De zwarte streep in het midden van het scherm is vanwege de refreshrate.

zondag 23 februari 2003 @ 20:46:43 #127
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8672821
Dommelsch...

Maar wel stoer! Waar haal de de behuizing strax vandaan?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_8673061
quote:
Op zondag 23 februari 2003 20:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dommelsch...

Maar wel stoer! Waar haal de de behuizing strax vandaan?

Het is alleen de sticker, maak je niet druk. De behuizing wordt of zelfbouw, of ik koop een afdankertje bij een handelaar.
pi_8674172
Ben niet handig genoeg daarvoor, en buiten dat ontbreekt me de plaats ook compleet
Maar zou ooit wel is zo'n Neogeo kast willen.Maar iig een leuk projectje!
!
pi_8674552
Dit scherm komt uit een NeoGeo kast. De NeoGeo had ik ook kunnen kopen, maar ik vond 150 euro net effe te gortig. Dan koop ik liever een stuk of wat 'gewone' jamma boards.

Extreme closeup van dat Rally X bord. Beetje goor hè?

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 24-02-2003 00:47]

pi_8692682
Nou, mijn digicam is weer terug, bij deze een update van de door mij aangeschafte spullen deze paar dagen:

!
pi_8693419
Mijn nes doet het! ik heb hem omgebouwd... het werkt hehe

Lex

pi_8703972
Hee dat bovenste boekje had ik oowk....en nog meer van die nintendo bladen. Maar ik met m'n stomme kop heb ze weggegooit

een hele grote edit:

Vandaag weer op een pure goudmijn gestuit in ede. Killer Instinct Gold en Mortal Kombat Trilogy hadden ze daar liggen. Onwijs veel keuze nog en hele normale prijzen. Ook nog 2 megadrives in doos. Wat een wereldwinkel. Dat wordt weer elke week inkopen doen

[Dit bericht is gewijzigd door StarGazer op 25-02-2003 16:29]

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_8717802
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 10:05 schreef StarGazer het volgende:
Hee dat bovenste boekje had ik oowk....en nog meer van die nintendo bladen. Maar ik met m'n stomme kop heb ze weggegooit

een hele grote edit:

Vandaag weer op een pure goudmijn gestuit in ede. Killer Instinct Gold en Mortal Kombat Trilogy hadden ze daar liggen. Onwijs veel keuze nog en hele normale prijzen. Ook nog 2 megadrives in doos. Wat een wereldwinkel. Dat wordt weer elke week inkopen doen

Ook NES shit?

Anyway:

Ik heb nog 3 ( ) NES'sen staan die niet omgebouwd zijn, en 1 die officieel is omgebouwd.. (Speciale Import USA sticker). Die slikt zowel EUR als USA.

Maar nu moeten die andere 3 dus ook beide pakken.. dat zou heel simpel gefixed kunnen worden door een 4e pinnetje weg te slopen?

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8718864
Mede enscheder check je mail
!
pi_8720347
Bas heeft op Ebay gewonnen:

1943

ARCADE JAMMA PCB 1943

TESTED AND FULLY WORKING

Manufacturer: Capcom
Year: 1987
Class: Wide Release
Genre: Scrolling Shooter
Type: Video Arcade

Voor slechts 70 euro inclusief verzendkosten! Spel kost bij de 'echte' handelaars minimaal het dubbele!

pi_8724950
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 22:09 schreef JoostW het volgende:

[..]

Ook NES shit?

Anyway:

Ik heb nog 3 ( ) NES'sen staan die niet omgebouwd zijn, en 1 die officieel is omgebouwd.. (Speciale Import USA sticker). Die slikt zowel EUR als USA.

Maar nu moeten die andere 3 dus ook beide pakken.. dat zou heel simpel gefixed kunnen worden door een 4e pinnetje weg te slopen?

Heel veel nes shit zelfs. Tzou mij ook niet verbazen dat daar regelmatig nog een zelda'tje komt binnenrollen......
Porcupine Tee - Normal
pi_8725505
Ok ik ga ook daar wonen
pi_8742658
Goed, ik ben dus afgelopen maandag flink genaaid...

Voor 100 euro zou ik vier spelprints kopen. 2 van de 4 blijken NIET de beloofde prints te zijn, en er zijn er ook 2 defect/incompleet. Een derde is totaal NIETS van bekend, geen typenummer, naam, fabrikant of aansluiting, dus die wordt extra spannend. Geld terug? "Nee daar doe ik niet aan, misschien heb je het wel laten vallen". Ik op dat soort mensen... Vuile laaielichters...

Maar goed, vandaag een mazzeltje gehad. 1 'verkeerde' spelprint met veel pijn en moeite ontdekt dat het Vanguard was, een vliegspelletje uit '82. En ik sluit hem aan en het WERKT!

Dus 1 uit 4 voor 100 euro... Spel kost in de states 10 euro...

donderdag 27 februari 2003 @ 00:10:05 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8742780
Vanguard !

Maar wel genaaid ja... Waar heb je het gekocht?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_8744281
Van een handelaartje/particuliere oplichter. Whatever.

Met enig google werk vond ik de pinout van het laatste totaal onbekende board:

Sky Lancer. Een vaag spel dat je met een mannetje in een ruimtepak naar beneden valt en alles kapot moet schieten.

Vanguard is erg gaaf zo te zien ja. Ook die stem erbij "Bon Voyage"...

Oh en ik ben al op de helft om bord 3 te fixen (eproms nog effe maken)

En bord 4 is 80% zeker te maken met 8x een nieuwe Sram (misschien minder)

pi_8746286
Kheb gister mijn NES weer stukken beter aan de praat gekregen. En het boekje van Mega Man II gescoord

Owh jah ga nooit je NES testen met een Zelda, want ik ben al mijn gegevens verloren op de cartridge

Porcupine Tee - Normal
pi_8746843
Prutser. Volgens mij zijn er wel apparaatjes voor om je savegames te backuppen en er weer in te blazen. Ze bestaan toch ook voor de gameboy en snes.
pi_8746919
Weet iemand trouwens waarmee ik m'n snes open kan maken. Ik wilde laatst uhm open maken om hem wat schoon te maken maar tis een heel erg apart schroefje wat er in zit.
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_8746971
Hoe heet die shop in Ede? En waar zit 'ie?

Da's namelijk vlakbij En ik altijd maar denken dat ik in een achtergesteld gebied woon

pi_8747054
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:53 schreef Khadgar het volgende:
Prutser. Volgens mij zijn er wel apparaatjes voor om je savegames te backuppen en er weer in te blazen. Ze bestaan toch ook voor de gameboy en snes.
Niet iedereen heeft er evenveel verstand van als jij aarsch
Porcupine Tee - Normal
pi_8747117
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:59 schreef stijlachterover het volgende:
Hoe heet die shop in Ede? En waar zit 'ie?

Da's namelijk vlakbij En ik altijd maar denken dat ik in een achtergesteld gebied woon

Hmm...zal ik het wel zeggen... hehe nee vooruit, zolang je het maar niet iedereen gaat zeggen, straks staat nl half ede daar alles leeg te plukken

Het is op de parkweg, idd in een achtergesteld gebied Uhm...als je vanuit station komt is het gewoon rechtdoor fietsen, langs de cafe's en op een gegeven moment zie je rechts van je een zaak met ... Computers erboven. Kan niet missen.

Momenteel hebben ze niet echt heel veel boeiends qua zeldzame spellen , maar wel wat mario's en wat consoles liggen. Maar keep checking every week, want er komt elke week weer binnen.

Porcupine Tee - Normal
pi_8747419
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 11:03 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft er evenveel verstand van als jij aarsch

Ik ben ook pas 3 maanden ermee bezig hoor. Daarvoor had ik alleen een GBA en daar hoefde ik niet mee te kutten.
pi_8747666
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 11:23 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik ben ook pas 3 maanden ermee bezig hoor. Daarvoor had ik alleen een GBA en daar hoefde ik niet mee te kutten.

Jah maar jij bent er wel een stuk intensiever mee bezig dan ik zeg maar
Porcupine Tee - Normal
pi_8749215
Thx, StarGazer!

En don't worry, 't is nu ook weer niet zo dat ik wekelijks in Ede kom ofzo

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')