Ik ben begonnen met het verzamelen van onderdelen van mijn arcade kast en had vandaag genoeg spullen om een testopstelling te maken (kosten tot nu toe helemaal niks!)(plaatjes zijn klikbaar en per stuk ongeveer 225kb)
Wat je ziet: Een arcade monitor uit een universeel cabinet. Frame is effe snel gebouwd. Daarnaast ligt de spelprint set (2 grote groene boards op elkaar), het spel is nu Rally-X, een racespelletje uit 1980 (spel is 2 jaar ouder dan ik ).
Morgen ga ik wat 'echte' games halen.
PS: De zwarte streep in het midden van het scherm is vanwege de refreshrate.
Maar wel stoer! Waar haal de de behuizing strax vandaan?
quote:Het is alleen de sticker, maak je niet druk. De behuizing wordt of zelfbouw, of ik koop een afdankertje bij een handelaar.
Op zondag 23 februari 2003 20:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dommelsch...Maar wel stoer! Waar haal de de behuizing strax vandaan?
een hele grote edit:
Vandaag weer op een pure goudmijn gestuit in ede. Killer Instinct Gold en Mortal Kombat Trilogy hadden ze daar liggen. Onwijs veel keuze nog en hele normale prijzen. Ook nog 2 megadrives in doos. Wat een wereldwinkel. Dat wordt weer elke week inkopen doen
[Dit bericht is gewijzigd door StarGazer op 25-02-2003 16:29]
quote:Ook NES shit?
Op dinsdag 25 februari 2003 10:05 schreef StarGazer het volgende:
Hee dat bovenste boekje had ik oowk....en nog meer van die nintendo bladen. Maar ik met m'n stomme kop heb ze weggegooiteen hele grote edit:
Vandaag weer op een pure goudmijn gestuit in ede. Killer Instinct Gold en Mortal Kombat Trilogy hadden ze daar liggen. Onwijs veel keuze nog en hele normale prijzen. Ook nog 2 megadrives in doos. Wat een wereldwinkel. Dat wordt weer elke week inkopen doen
Anyway:
Ik heb nog 3 ( ) NES'sen staan die niet omgebouwd zijn, en 1 die officieel is omgebouwd.. (Speciale Import USA sticker). Die slikt zowel EUR als USA.
Maar nu moeten die andere 3 dus ook beide pakken.. dat zou heel simpel gefixed kunnen worden door een 4e pinnetje weg te slopen?
ARCADE JAMMA PCB 1943
TESTED AND FULLY WORKING
Manufacturer: Capcom
Year: 1987
Class: Wide Release
Genre: Scrolling Shooter
Type: Video Arcade
Voor slechts 70 euro inclusief verzendkosten! Spel kost bij de 'echte' handelaars minimaal het dubbele!
quote:Heel veel nes shit zelfs. Tzou mij ook niet verbazen dat daar regelmatig nog een zelda'tje komt binnenrollen......
Op dinsdag 25 februari 2003 22:09 schreef JoostW het volgende:[..]
Ook NES shit?
Anyway:
Ik heb nog 3 (
) NES'sen staan die niet omgebouwd zijn, en 1 die officieel is omgebouwd.. (Speciale Import USA sticker). Die slikt zowel EUR als USA.
Maar nu moeten die andere 3 dus ook beide pakken.. dat zou heel simpel gefixed kunnen worden door een 4e pinnetje weg te slopen?
Voor 100 euro zou ik vier spelprints kopen. 2 van de 4 blijken NIET de beloofde prints te zijn, en er zijn er ook 2 defect/incompleet. Een derde is totaal NIETS van bekend, geen typenummer, naam, fabrikant of aansluiting, dus die wordt extra spannend. Geld terug? "Nee daar doe ik niet aan, misschien heb je het wel laten vallen". Ik op dat soort mensen... Vuile laaielichters...
Maar goed, vandaag een mazzeltje gehad. 1 'verkeerde' spelprint met veel pijn en moeite ontdekt dat het Vanguard was, een vliegspelletje uit '82. En ik sluit hem aan en het WERKT!
Dus 1 uit 4 voor 100 euro... Spel kost in de states 10 euro...
Maar wel genaaid ja... Waar heb je het gekocht?
Met enig google werk vond ik de pinout van het laatste totaal onbekende board:
Sky Lancer. Een vaag spel dat je met een mannetje in een ruimtepak naar beneden valt en alles kapot moet schieten.
Vanguard is erg gaaf zo te zien ja. Ook die stem erbij "Bon Voyage"...
Oh en ik ben al op de helft om bord 3 te fixen (eproms nog effe maken)
En bord 4 is 80% zeker te maken met 8x een nieuwe Sram (misschien minder)
Owh jah ga nooit je NES testen met een Zelda, want ik ben al mijn gegevens verloren op de cartridge
Da's namelijk vlakbij En ik altijd maar denken dat ik in een achtergesteld gebied woon
quote:Niet iedereen heeft er evenveel verstand van als jij aarsch
Op donderdag 27 februari 2003 10:53 schreef Khadgar het volgende:
Prutser. Volgens mij zijn er wel apparaatjes voor om je savegames te backuppen en er weer in te blazen. Ze bestaan toch ook voor de gameboy en snes.
quote:Hmm...zal ik het wel zeggen...
Op donderdag 27 februari 2003 10:59 schreef stijlachterover het volgende:
Hoe heet die shop in Ede? En waar zit 'ie?Da's namelijk vlakbij
En ik altijd maar denken dat ik in een achtergesteld gebied woon
Het is op de parkweg, idd in een achtergesteld gebied Uhm...als je vanuit station komt is het gewoon rechtdoor fietsen, langs de cafe's en op een gegeven moment zie je rechts van je een zaak met ... Computers erboven. Kan niet missen.
Momenteel hebben ze niet echt heel veel boeiends qua zeldzame spellen , maar wel wat mario's en wat consoles liggen. Maar keep checking every week, want er komt elke week weer binnen.
quote:Ik ben ook pas 3 maanden ermee bezig hoor. Daarvoor had ik alleen een GBA en daar hoefde ik niet mee te kutten.
Op donderdag 27 februari 2003 11:03 schreef StarGazer het volgende:[..]
Niet iedereen heeft er evenveel verstand van als jij aarsch
quote:Jah maar jij bent er wel een stuk intensiever mee bezig dan ik zeg maar
Op donderdag 27 februari 2003 11:23 schreef Khadgar het volgende:[..]
Ik ben ook pas 3 maanden ermee bezig hoor. Daarvoor had ik alleen een GBA en daar hoefde ik niet mee te kutten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |