Hehehe, het is niet mijn main hobby, maar ik begin inmiddels ook een aardige verzameling te krijgen. En wat nog meer is: ik snap iets van electronica! Heb HTS ComputerTechniek gedaan. Dus ik denk dat ik maar eens regular wordt in deze thread.
Kort lijstje van mijn spullen (uit mijn hoofd en alleen de gameconsoles):
- CBS Colecovision
- CBS Gemini (enige officiele Atari 2600 kloon)
- Mattel Intellivision
- Atari 2600 jr.
- Philips Videopac G7000
- (Philips CD-i 605 (professionele versie met SCSI en ethernet i'face))
- Commodore CD32
- (Commodore CD-TV, maar eigenlijk is dat geen gameconsole)
- Sega Master System
- Sega Saturn
- Nintendo NES
- Nintendo SNES
- Nintendo N64
- Nintendo GameCube
- Sony PSX
- Sony PS2
- Audiosonic Programmable Video Computer (eigenlijk Radofin)
- Een paar Pong consoles
- Een paar recentere multigame consoles
- Een stapeltje Nintendo G&W's
- Een iets grotere stapel G&W's van diverse andere merken
Dan heb ik nog een stuk of 10 arcade boards, voornamelijk klassiekers maar wel voornamelijk piraat versies (ik heb ze vanwege de spellen, niet vanwege de originaliteit).
Nog geen website, daar moet ik echt eens wat aan doen, maar met dit mooie weer kan ik niet achter de computer blijven zitten.
Edit:
Ik heb nog een Mattel Intellivision over, met gemodificeerde joysticks. Het ronde plaatje hebben ze ooit vervangen door sticks zodat ze nu als normale joystick werken. Helaas geen games: ik heb er zelf maar 3.
Binnenkort ook nog een CBS ColecoVision over, volgens mij wel met games, maar misschien niet met de originele controllers, moet ik even afwachten. Ruilen mag altijd, ik ben voornamelijk
CD games kan ik prima spelen, maar ik heb al een PSX .
Iemand enig idee wat ik kan doen? De ombouw werkt in feite prima, alleen krijgt de PS2 na een minuut of wat problemen met het lezen van DVD's (wordt langzaam erger naarmate de PS2 langer aan staat). Volgens mij is het geen probleem met de calibratie. Het klinkt als een warmteprobleem, maar de PS2 heeft het voorheen altijd goed gedaan.
Ja, echt, de modchip is echt goed en netjes ingebouwd .
quote:Controleer eens of je fan nog goed werkt. Ik heb gelezen (ben bron zo kwijt) dat na ombouwen het nog wel is wil voorkomen dat die fan achterop niet meer goed functioneert. verder zijn er front coolers te koop om eventueel warmte problemen op te lossen. calibratie probleem lijkt mij niet of je moet soldeer fouten gemaakt hebben (kan ook natuurlijk) meestal warmte probleem
Op woensdag 6 augustus 2003 18:35 schreef RetepV het volgende:
Nog een vraagje, mijn PS2 is helaas ziek geworden na een ombouwactie van mij. Ik heb er een modchip in gebouwd (klotewerk, Magic 3 chip), waarna hij moeite heeft gekregen met het lezen van DVD schijfjes. Als ik hem aanzet doet 'ie het prima, games starten prima op en ik kan spelen enzo. Maar na een minuut of wat krijg ik de melding dat de schijf onleesbaar is en houdt het op.CD games kan ik prima spelen, maar ik heb al een PSX
.
Iemand enig idee wat ik kan doen? De ombouw werkt in feite prima, alleen krijgt de PS2 na een minuut of wat problemen met het lezen van DVD's (wordt langzaam erger naarmate de PS2 langer aan staat). Volgens mij is het geen probleem met de calibratie. Het klinkt als een warmteprobleem, maar de PS2 heeft het voorheen altijd goed gedaan.
Ja, echt, de modchip is echt goed en netjes ingebouwd
.
Kleine waarschuwing vooraf discussies over mod chips mogen niet gevoerd worden als je dat nog niet wist
quote:Ja, prima, ik dacht alleen dat het misschien wat stof tot postings zou opleveren
Op donderdag 7 augustus 2003 12:23 schreef Khadgar het volgende:
Jongens, kunnen we de lijstjes een beetje beperkt houden? Bijvoordbeeld dat je slechts 2 pronkstukken uit je verzameling laat zien? Iedereen heeft wel een NES of een SNES, maar een Vectrex is veel lastiger te vinden (hint: Khadgar wil er graag eentje hebben)
Er stond een Vectrex te koop op marktplaats http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/diversen/23189.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%. Ik had 37,50 euro geboden maar dat vond hij te weinig . Misschien dat jij hem kan overhalen hem te verkopen?
Een vriend van mij heeft 2 maandjes terug nog een Vectrex op marktplaats gekocht voor 60 euro, met 4 spellen. En bij www.platenkoning.nl kun je er eentje boxed kopen voor 150 euro .
Mijn 'pronkstuk' is trouwens toch echt de Audiosonic/Radofin console. Ik heb er 10 spellen bij .
Er was nog iemand die zei dat de PS2 nog wel eens last heeft van slechte condensators. Mijn PS2 was al 2ehands toen ik hem kocht. Heb jij daar wel eens wat over gehoord?
quote:Ik heb hem ingebouwd toen het nog niet verboden was
Op woensdag 6 augustus 2003 18:44 schreef win2k het volgende:
Kleine waarschuwing vooraf discussies over mod chips mogen niet gevoerd worden als je dat nog niet wist
Misschien ben ik typisch te laat, maar ik zag daar ook dit grappige dingetje: http://www.lik-sang.com/info.php?category=7&products_id=170&.
Edit:
Fan is trouwens goed. PS2 blijft het ook prima doen, alleen DVD's wil 'ie niet meer lezen.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 07-08-2003 13:42]
quote:ehm tja van die condensators zou best kunnen maar daar zul je nooit achter kunnen komen. Sony geeft geen gegevens vrij over deze dingen. toen ik hem kuch kuch omgebouwd heb. stond er in de zaak waar ze die chipjes verkochten iemand met hetzelfde probleem. hun konden het niet voor hem oplossen en dachten dat het mainboard een probleem had. dit zou dus dat verhaal van die condensators kunnen wezen (deze betreffende PS2 had hetzelfde probleem). het begon bij deze mensen met dvd films die niet meer deden. en toen ging het van kwaad tot erger (dit was tevens na inbouwen MOD chip) dus ik durf hier niets over te zeggen. Ik weet wel dat die man toen een nieuwe PS2 gekocht heeft.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:31 schreef RetepV het volgende:
Tnx voor de tips Win2K.Er was nog iemand die zei dat de PS2 nog wel eens last heeft van slechte condensators. Mijn PS2 was al 2ehands toen ik hem kocht. Heb jij daar wel eens wat over gehoord?
[..]Ik heb hem ingebouwd toen het nog niet verboden was
(dammit, hij ligt echt al een tijdje uit elkaar in een hoek). Trouwens, het gaat niet over dat verboden dingetje, maar over de leesproblemen. Ik zie trouwens op lik-sang dat er een heleboel reparatieonderdelen aangeboden worden, dat is wel weer heel erg aardig van die Taiwanese meneren
.
Misschien ben ik typisch te laat, maar ik zag daar ook dit grappige dingetje: http://www.lik-sang.com/info.php?category=7&products_id=170&.
Edit:
Fan is trouwens goed. PS2 blijft het ook prima doen, alleen DVD's wil 'ie niet meer lezen.
quote:Kheb er 45 euro op geboden. Ik kan elke console maken :p, zeker die oude lorren.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:29 schreef RetepV het volgende:[..]
Ja, prima, ik dacht alleen dat het misschien wat stof tot postings zou opleveren
.
Er stond een Vectrex te koop op marktplaats http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/diversen/23189.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%. Ik had 37,50 euro geboden maar dat vond hij te weinig
. Misschien dat jij hem kan overhalen hem te verkopen?
Een vriend van mij heeft 2 maandjes terug nog een Vectrex op marktplaats gekocht voor 60 euro, met 4 spellen. En bij www.platenkoning.nl kun je er eentje boxed kopen voor 150 euro
.
Mijn 'pronkstuk' is trouwens toch echt de Audiosonic/Radofin console. Ik heb er 10 spellen bij
.
Audiosonic/Radofin? Die heb ik ook! Gekocht van Kiff! Ik heb jouw hulp nodig, kun jij wat high res foto's van de joysticks (en met name de pookjes) maken? Bij die van mij zitten er geen meer bij . En zijn die pookjes los te halen ofzo (ik ga het onderste deel al namaken maar ik heb een voorbeeld van de bovenkant nodig). En als je alles met een schuifmaat wil opmeten ben je helemaal geweldig!
quote:Wat jij nodig hebt is een laser callibratie. Heb ik al eerder een linkje over gepost.
Op donderdag 7 augustus 2003 13:31 schreef RetepV het volgende:Fan is trouwens goed. PS2 blijft het ook prima doen, alleen DVD's wil 'ie niet meer lezen.
Ik heb dus een Saturn, en die wil ik 'ombouwen'.
Nee, ik wil er geen modchip in, maar ik wil een 50 HZ / 60 Hz schakelaar. Met deze schakelaar kan ik de de frequentie die de saturn gebruikt omschakelen tussen 50 Hz (zoals in europa gebruikt word) en 60 Hz zoals in de VS en Japan wordt gebruikt.
Verder is er ook nog een modificatie waardoor je japanse en amerikaanse spellen op de saturn kan spelen zonder een Action Replay (dus deze aanpassing is ook niet illegaal aangezien action replay ook volkomen legaal is, ook op Fok). Dit gebeurt ook met een 3-weg schakelaar (of 2 2-weg schakelaars) aangezien er 3 standen zijn, US, Europa en Japan.
Ik weet dat deze aanpassingen normaal zijn en ook al toegepast zijn o.a. op de NES en ik heb ooit bij een videotheek een Megadrive + MegaCD gehuurd met een dergelijke schakelaar.
Nu mijn vraag:
Weet iemand hier een adres (liefst in de buut van Groningen) waar ik dit kan laten doen?
Als dit niet mogelijk is, is er dan iemand hier met een gedetailleerde omschrijving van hoe dit allemaal moet? Dan wil ik als alternatief eens proberen bij de lokale elektroboer, vragen of hij het misschien kan doen...
quote:Ik kon bij google het zo zonder moeite vinden. Tis alleen niets wat je zo maar effe doet. Tis niet moeilijk, maar ik denk niet dat de elektroboer dat voor je doet. Ik wil het best wel voor je uitvoeren tegen een leuke vergoeding (en dat is niet noodzakelijk geld):
Op donderdag 7 augustus 2003 22:43 schreef HeyFreak het volgende:Nu mijn vraag:Weet iemand hier een adres (liefst in de buut van Groningen) waar ik dit kan laten doen?
Als dit niet mogelijk is, is er dan iemand hier met een gedetailleerde omschrijving van hoe dit allemaal moet? Dan wil ik als alternatief eens proberen bij de lokale elektroboer, vragen of hij het misschien kan doen...
The basic theory is simple: There are jumpers on the Saturn mainboard which tell the OS what country it is running in. Changing these jumpers will make the Saturn believe it is running in another country, allowing you to run imported software. It will NOT work for copied software (Software pirates must die!), nor will it translate your games from Japanese to English.
quote:Ja, prima. Zondag pas, denk ik, ik ga morgen naar de Marlboro Masters (autoracen), en ik denk dat ik zondag pas weer een beetje bij ben
Op donderdag 7 augustus 2003 21:59 schreef Khadgar het volgende:
Audiosonic/Radofin? Die heb ik ook! Gekocht van Kiff! Ik heb jouw hulp nodig, kun jij wat high res foto's van de joysticks (en met name de pookjes) maken? Bij die van mij zitten er geen meer bij.
Ik zal een volledige beschrijving van de pookjes maken, inclusief de maten. Is in feite zo gebeurd .
Van één van de joysticks van mij is ook het pookje afgebroken. Volgens mij was het plastic. Als jij weet hoe je een 'nieuwe' kunt maken, kun je misschien ook een nieuw pookje voor de mijne (laten) maken?
Trouwens, als jij dat soort pookjes kan (laten) maken, kun jij dan ook batterijklepjes voor G&W's (laten) maken? Ik zoek nog een witte voor een Turtle Bridge G&W.
quote:Die pookjes ga ik zelf maken op de draaibank, en natuurlijk kan ik er nog eentje maken. Batterijklepjes... nee dat is te complex om te frezen zelf.
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:17 schreef RetepV het volgende:[..]
Ja, prima. Zondag pas, denk ik, ik ga morgen naar de Marlboro Masters (autoracen), en ik denk dat ik zondag pas weer een beetje bij ben
.
Ik zal een volledige beschrijving van de pookjes maken, inclusief de maten. Is in feite zo gebeurd
.
Van één van de joysticks van mij is ook het pookje afgebroken. Volgens mij was het plastic. Als jij weet hoe je een 'nieuwe' kunt maken, kun je misschien ook een nieuw pookje voor de mijne (laten) maken?
Trouwens, als jij dat soort pookjes kan (laten) maken, kun jij dan ook batterijklepjes voor G&W's (laten) maken? Ik zoek nog een witte voor een Turtle Bridge G&W.
quote:Wat heb jij precies niet, dan? Want ik was al van plan foto's te maken van de volledige joystick. Ik vind het knap als jij een vierkant bakje kan draaien op de draaibank, hehehe
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:21 schreef Khadgar het volgende:
Die pookjes ga ik zelf maken op de draaibank, en natuurlijk kan ik er nog eentje maken. Batterijklepjes... nee dat is te complex om te frezen zelf.
Die batterijklepjes zouden in feite best te frezen moeten zijn op een CNC machine. Alleen is dat meer een noodoplossing, ze zullen er nooit als het origineel uit zien. In feite zou je zoiets toch met een mal moeten kunnen maken. Ze zien er niet gestanst uit, dus is het geperst of gegoten, zou je zeggen.
Edit:
Zo ziet de mijne er uit (Alleen staat er Audio Sonic op i.p.v. Radofin, en staat de tekst er in het Engels op):
Degene op de foto heeft van beide controllers de pookjes niet meer . Er hoort echt nog een pookje op te zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 08-08-2003 15:38]
quote:Ik heb die bakken, ik heb echt alles behalve die rotpookjes.
Wat heb jij precies niet, dan? Want ik was al van plan foto's te maken van de volledige joystick. Ik vind het knap als jij een vierkant bakje kan draaien op de draaibank, hehehe.
quote:Theoretisch is dat prima te maken. Praktisch... Nee. Tis gegoten idd en zonder een goed voorbeeld ga je dat never namaken.
Die batterijklepjes zouden in feite best te frezen moeten zijn op een CNC machine. Alleen is dat meer een noodoplossing, ze zullen er nooit als het origineel uit zien. In feite zou je zoiets toch met een mal moeten kunnen maken. Ze zien er niet gestanst uit, dus is het geperst of gegoten, zou je zeggen.
quote:Precies, die pookjes mis ik dus...
Zo ziet de mijne er uit (Alleen staat er Audio Sonic op i.p.v. Radofin, en staat de tekst er in het Engels op):Degene op de foto heeft van beide controllers de pookjes niet meer
. Er hoort echt nog een pookje op te zitten.
Edit: Ik zie dat jij ook arcade boards hebt? Mag ik vragen welke?
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 08-08-2003 16:05]
quote:bedankt voor het aanbod, maar den haag is nogal een eindje weg....
Op vrijdag 8 augustus 2003 10:33 schreef Khadgar het volgende:[..]
Ik kon bij google het zo zonder moeite vinden. Tis alleen niets wat je zo maar effe doet. Tis niet moeilijk, maar ik denk niet dat de elektroboer dat voor je doet. Ik wil het best wel voor je uitvoeren tegen een leuke vergoeding (en dat is niet noodzakelijk geld):
The basic theory is simple: There are jumpers on the Saturn mainboard which tell the OS what country it is running in. Changing these jumpers will make the Saturn believe it is running in another country, allowing you to run imported software. It will NOT work for copied software (Software pirates must die!), nor will it translate your games from Japanese to English.
http://www.gamesx.com/importmod/saturncon.htm
dus dat wordt een dure onderneming...
quote:Aangezien je net zoals ik HBO Werktuigbouwkunde doet en waarschijnlijk ook StuFi hebt wacht je toch gewoon even tot je ov kaart weer geldig is? Dan kost het alleen maar tijd die reis.
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:01 schreef HeyFreak het volgende:[..]
bedankt voor het aanbod, maar den haag is nogal een eindje weg....
dus dat wordt een dure onderneming...
quote:misschien dat mijn broer het kan doen, die heeft eletro gedaan dus misschien dat hij het wel kan.
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:07 schreef Khadgar het volgende:[..]
Aangezien je net zoals ik HBO Werktuigbouwkunde doet en waarschijnlijk ook StuFi hebt wacht je toch gewoon even tot je ov kaart weer geldig is? Dan kost het alleen maar tijd die reis.
trouwens ik heb nog een pagina gevonden
http://www.trsoft.demon.co.uk/satmod.htm
niet te geloven, zo vind je niks en zo heb je ineens 2 pagina's
quote:Prima, ik maak wel een paar 1600x1200 foto's. Hopen dat mijn enige goede niet kapot gaat bij het demonteren
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:58 schreef Khadgar het volgende:
Precies, die pookjes mis ik dus...
quote:Pfoe, effe uit mijn hoofd:
Edit: Ik zie dat jij ook arcade boards hebt? Mag ik vragen welke?
100% werkend (de laatste keer dat ik ze testte ): Ms.Pac-Man, Kangaroo, Burnin' Rubber, Moon Cresta, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Popeye, Vigilante, Arkanoid, ...
Minor probs: Gyruss, 1943, ...
Ik heb er nog meer, maar ik kan er nu even niet op komen. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest. De enige goed werkende kast die ik had heb ik aan een vriend gegeven . Ik heb nog wel twee kasten in de schuur staan, die beide mooier zijn, maar daar moet een nieuwe draadboom in en daar heb ik nog steeds geen zin in gehad.
Ik heb trouwens nog een 'supergun' liggen, een kastje met een Jamma aansluiting waar je een arcade board, voeding, joysticks en een monitor op aan kunt sluiten om de boel op je bureau te kunnen testen. Ik zag jouw testopstelling, en volgens mij kun jij wel zoiets gebruiken . Ik moet wel eerst even checken of 'ie het doet. Ik heb deze van iemand gekregen en hij ligt wel half uit elkaar. Voor mezelf had ik er een tijdje geleden al eentje gemaakt, dus ik heb er hoogstwaarschijnlijk geen interesse in (tenzij blijkt dat hij beter is dan de mijne
). Effe afwachten.
Ik ben ook een inventaris aan het maken van al mijn overbodige homecomputer spul. Zal ik binnenkort wel een keer posten, misschien is er nog iets wat iemand wil hebben. Vooralsnog: 3xA500, 1xA500+, 2xC64 oud, 1xC64 nieuw, Acorn Electron, Philips VG8020 MSX. Met van allerlei bijbehorende spullen (floppydrives, tapedrives, monitor). Ik kom echt ruimte te kort .
quote:Heb jij kasten staan? Ik zoek er nog eentje!!! Dradenbomen geen probleem, leg ik in een uurtje aan... En als je nog boards kwijt wilt...
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:04 schreef RetepV het volgende:[..]
Prima, ik maak wel een paar 1600x1200 foto's. Hopen dat mijn enige goede niet kapot gaat bij het demonteren
.
[..]Pfoe, effe uit mijn hoofd:
100% werkend (de laatste keer dat ik ze testte
): Ms.Pac-Man, Kangaroo, Burnin' Rubber, Moon Cresta, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Popeye, Vigilante, Arkanoid, ...
Minor probs: Gyruss, 1943, ...
Ik heb er nog meer, maar ik kan er nu even niet op komen. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest. De enige goed werkende kast die ik had heb ik aan een vriend gegeven
. Ik heb nog wel twee kasten in de schuur staan, die beide mooier zijn, maar daar moet een nieuwe draadboom in en daar heb ik nog steeds geen zin in gehad.
Ik heb trouwens nog een 'supergun' liggen, een kastje met een Jamma aansluiting waar je een arcade board, voeding, joysticks en een monitor op aan kunt sluiten om de boel op je bureau te kunnen testen. Ik zag jouw testopstelling, en volgens mij kun jij wel zoiets gebruiken
. Ik moet wel eerst even checken of 'ie het doet. Ik heb deze van iemand gekregen en hij ligt wel half uit elkaar. Voor mezelf had ik er een tijdje geleden al eentje gemaakt, dus ik heb er hoogstwaarschijnlijk geen interesse in (tenzij blijkt dat hij beter is dan de mijne
). Effe afwachten.
Oh en heb je misschien zin om me te helpen mijn arkanoid (bootleg) tot leven te wekken? Tis mijn enige board wat ik niet startend krijg. En als je Gyruss kwijt wilt... Ook zoek ik nog CapCom CPS-1 games. Maakt niet uit welke (maar wel graag Streetfighter 2).
Supergun... Ja zoiets ken ik ja. In principe doet mijn opstelling dat ook natuurlijk he? Tis gewoon een arcade monitor en een joystick, met een zelf gemaakt jamma harnas. En nu kan ook m'n cube er aan voor full screen Ikaruga.
Mijn games: Carrier Airwing (gedeeltelijk defect), 1943 (werkend met wat milde bootleg glitches), Arkanoid (dood), Sky Lancer (volledig werkend), Rally X (volledig werkend maar word erg heet), Vanguard (gedeeltelijk defect).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |