abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7756281
Tja, wat je kan doen om het spel gewoon te spelen is een universele cartridge maken en het spel erin proggen. Tis natuurlijk niet zo leuk als een origineel, maar dan kun je iig spelen.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 17:22:44 #52
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_7759347
Ik heb een kapotte SNES liggen, die is geflipt door mn copybox, nu wil ik m dus maken. Maar er zitten niet echt schroeven ofzo aan de onderkant, hoe maak ik dat ding open?
En nog tips hoe ik m kan maken??
Euh....?
  dinsdag 7 januari 2003 @ 17:59:29 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7759969
Gisteren nog even m'n nes bekeken, en het is idd zo dat lampje knippert. Heb alleen geen schroevendraaier op m'n kamer, dus moet nog even wachten tot ik hem open kan maken. Dan dus idd eerst maar even die connector reinigen, en anders printplaten nalopen. Mocht er iets fout zijn dan kan ik daar niks tegen doen aangezien schroeven losdraaien ongeveer het beste is wat ik kan op dat gebied.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_7761539
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:22 schreef Marvin het volgende:
Ik heb een kapotte SNES liggen, die is geflipt door mn copybox, nu wil ik m dus maken. Maar er zitten niet echt schroeven ofzo aan de onderkant, hoe maak ik dat ding open?
En nog tips hoe ik m kan maken??
Dat zijn Game-bit schroeven die er in zitten. Een normale schroevendraaier uitslijpen en je kan hem openmaken.
pi_7763188
Ik heb mijn NES ook "omgebouwd." Ik kan nu ook Amerikaanse en Japanse spellen spelen. Als ik nu vergeet een cartridge erin te doen, flikkert het beeld en het lampje niet meer.

het gereedschap:

voor:

na:

pi_7768012
Het enigste dat je gedaan hebt is dat 4de pinnetje verbuigen naar binnen toe?
Het leven kan op sommige momenten zo verdomde hard en moeilijk zijn.....
pi_7768054
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 23:30 schreef FilmFanaat het volgende:
Nee, hij heeft het 4e pinnetje doorgeknipt en omhoog gebogen. Staat in mijn mooie FAQ... :p
pi_7774759
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 23:30 schreef FilmFanaat het volgende:
Nou, er is niet echt veel te verbuigen. Het ipootje is een ijzeren plaatje, van ongeveer een 0,5 centimeter. Dit heb ik met een schaartje en een hoop moeite "doorgeknipt".
pi_7788510
Zo, mijn NES wordt ook niet meer lastig gevallen door een lockout chipje. En ik heb meteen mijn cartridge connector schoongemaakt en strak gemaakt. Het kost nou gewoon moeite om een cart in en uit de nes te doen :p ... Nou nog een mooie kap ipv de lelijke die er nu op zit en klaar is Khadgar. Of nee, ik ga me gamepads nog repareren, eentje is de kabel verrot. Die ga ik vervangen door zo'n NES verlengkabel.
  woensdag 8 januari 2003 @ 23:02:50 #60
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_7788635
Hoe kan je het beste de kap van de NES schoonmaken? Op de mijne zit verf en bruine plekken.

Ik las in je FAQ alleen iets over schoonmaken van contacten

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_7789270
Ik zou het niet weten, ik vervang mijn kap gewoon.
  woensdag 8 januari 2003 @ 23:32:19 #62
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_7789348
Ja dat kan ook...

Maar zou ik het gewoon met terpetine eraf kunnen halen (die verf) en met water en zeep (de bruine vlekken).

Of is dat te gevaarlijk, en moet ik het met een vochtige doek proberen.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_7790359
Begin met water en zeep, probeer daarna de aggressieve middelen uit op een ander stukje kunstof, of de binnenkant van je kap. Mocht het dan oplossen, dan heb je je kap niet verkloot.
pi_7792848
Ik heb mijn NES weer als nieuw gekregen met Muscle Powercleaner (ontvet) en een speciale schoonmaak doek van Hara (je kent het misschien wel, werd verkocht net als Tupperware op die party's) en het resultaat was na een half uur top.
Wat vergeeld is heb je wel pech mee, zo is mijn SNES gewoon nog kansloos "vies"
!
  donderdag 9 januari 2003 @ 10:19:47 #65
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_7793207
quote:
) Verbind pen 4 van het IC met de massa, bijvoorbeeld pen 11, 12, 13, 14 of 15. Tellen doe je van linksboven naar beneden, daarna van rechtsonder naar boven
Ik heb ze ook wel eens omgebouwd, en afaik was doorknippen voldoende.., ik heb er 3 omgebouwd, en die werkten allemaal met alleen doorknippen..

Oh, nog een tip om connectors van cards schoon te maken:
Pak een oud T-shirt en een mes, pak een laag van het shirt en vouw het over het mes zodat je zeg maar een mes met een shirt er overheen hebt (duh ), en nu beetje drukken en flink naar links en rechts raggen, als het goed is krijg je schone connectoren en een vieze zwarte mespunt, al met veel succes gebruikt op Gameboy, NES en SNES carts..

donderdag 9 januari 2003 @ 10:24:42 #66
28309 Wunk
pi_7793253
Oh, en japanse spellen zijn toch famicom (Japanse NES) formaat ?, (smaller en de helft minder diep)

'k heb ooit eens een 370in1 import uit japan gehad, en daar zat een opsteekadapter bij zodat 'ie in de gewone NES paste

'k heb helaas ergens rond m'n 14e m'n NES verkocht (stomstomstom)

pi_7794613
De Famicon heeft een 60pins connector, de NES een 72pins. Er zijn adaptoren voor, die kun je ook zelf maken. Ga ik binnenkort uitproberen, mijn NEPtendo heeft een 60pins connector.
pi_7801496
Heb jij (of iemand anders) misschien een link naar een site met repareer tips voor de MegaCD II ? Want het ding springt helemaal niet aan of wat (adapter is wel goed).
!
pi_7804078
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 10:24 schreef Wunk het volgende:
Oh, en japanse spellen zijn toch famicom (Japanse NES) formaat ?, (smaller en de helft minder diep)

'k heb ooit eens een 370in1 import uit japan gehad, en daar zat een opsteekadapter bij zodat 'ie in de gewone NES paste

'k heb helaas ergens rond m'n 14e m'n NES verkocht (stomstomstom)

LoL Dan hebbie kans dat ik je 370in1 heb ligguh

Heb er eigenlijk nooit zo veel aandacht aan besteedt.. Binnenkort toch maar eens doen. Misschien dat er nog iets leuks op staat..

Het leven kan op sommige momenten zo verdomde hard en moeilijk zijn.....
  donderdag 9 januari 2003 @ 21:24:12 #70
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_7805448
pi_7805633
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 21:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3617&item=1950262705&rd=1

Kijk daar eens.

Die had ik al gezien, maar in 2 weken heb ik voor 120 euro gekocht bij ebay . De uitgaven toch een beetje in de gaten houden..
pi_7806458
Ja dat eBay werkt echt super verslavend, koop ziekte krijg je ervan. 5 euro hier, 10 euro daar .... voor je het weet ben je echt geld aan het wegknallen
Maar goed, het is wel leuk spul wat ik er tot nu toe voor heb teruggekregen.
!
  donderdag 9 januari 2003 @ 22:28:14 #73
28309 Wunk
pi_7807167
quote:
LoL Dan hebbie kans dat ik je 370in1 heb ligguh
Heb er eigenlijk nooit zo veel aandacht aan besteedt.. Binnenkort toch maar eens doen. Misschien dat er nog iets leuks op staat..
Nee, helaas, ding gaf het na een jaar op, kaputt, broken, unfixable, tragisch, reden dat ik m'n NES wegdeed, want ik had in ene bijna geen spellen meer
  donderdag 9 januari 2003 @ 23:15:05 #74
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_7808652
Ja gaat de laatste tijd erg hard inderdaad....

Maar het enige dat ik nog wil hebben is een NES advantage controller voor max 15 euro.

Dat was het. Meer hoef ik niet.

Tag, jij was toch degene die nu bovenaan staat bij ebay voor de NES infra rood pads?

pi_7808718
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 23:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja gaat de laatste tijd erg hard inderdaad....

Maar het enige dat ik nog wil hebben is een NES advantage controller voor max 15 euro.

Dat was het. Meer hoef ik niet.

Tag, jij was toch degene die nu bovenaan staat bij ebay voor de NES infra rood pads?

Ik heb er twee weken geleden eentje gewonnen voor 7,5 euro .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')