abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2003 @ 12:36:10 #126
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11410587
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 08:26 schreef anima het volgende:
een vriend van mij heeft een ps2, die sinds een maand ofzo geen spellen meer kan laden. Zodra je de game erin doet begint die met laden....... veel gezoem( snel spinnen van de cd) stopt weer ff en begint weer(en dit eindeloos doorgaand). Dus mijn vriend is naar iemand gegaan die ps2 maakt. Echter nu blijkt dat sony geen ps2 onderdelen los verkoopt. En het bedrijf dat de consoles zou moeten maken(columbia tristar) heeft besloten alle kapotte consoles niet te repareren maar een nieuwe aan te bieden voor 100 euro.
Dat terzijde wat kan er mis zijn met de ps2?
Als je een simpele oplossing wilt: ga voor die refurbished console.

Wil je het wél zelf doen en heb je beschikking over een oscilloscoop en kun je er mee omgaan, dan zul je de laser moeten callibreren, google maar eens op PS/2 laser calibration ofzo.

http://www.ps2.nu/playstation-2-laser-calibration-with-oscilloscope.asp

dit dus.

maandag 30 juni 2003 @ 14:34:36 #127
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11463687
* Khadgar heeft de ultieme cartridge reinigingsmanier gevonden voor zowel binnen als buiten!

Glassex Ultra Ontvetter (rode spuitfles)
Bergen keukenpapier
Passende schroevendraaier

Demonteer het spel, zet de kappen effe in de 'week' met dit spul, maak ze daarna droog met keukenpapier. Je labels krijgen een donker (nat) randje maar dat droogt wel weer op binnen een dag.

De connector van de printplaat ook effe inspuiten, en daarna met keukenpapier afnemen.

Wedden dat ie nou wel weer start?

Ik heb zo een 6tal extreem gore, niet startende SNES games weer helemaal top gekregen.

Deze methode is wel op eigen verantwoording, dus als je labels oplossen is het je eigen schuld!

pi_11473693
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:34 schreef Khadgar het volgende:
* Khadgar heeft de ultieme cartridge reinigingsmanier gevonden voor zowel binnen als buiten!

Glassex Ultra Ontvetter (rode spuitfles)
Bergen keukenpapier
Passende schroevendraaier

Demonteer het spel, zet de kappen effe in de 'week' met dit spul, maak ze daarna droog met keukenpapier. Je labels krijgen een donker (nat) randje maar dat droogt wel weer op binnen een dag.

De connector van de printplaat ook effe inspuiten, en daarna met keukenpapier afnemen.

Wedden dat ie nou wel weer start?

Ik heb zo een 6tal extreem gore, niet startende SNES games weer helemaal top gekregen.

Deze methode is wel op eigen verantwoording, dus als je labels oplossen is het je eigen schuld!

Dus ik kan jou niet aanklagen als mijn juweeltjes eraan gaan?

Krijg je zo ook inkt of pen ervanaf? Je ziet wel vaker cartridges waar op geschreven is, en zo eentje zou ik dus echt niet kopen.. maar als het te verwijderen is

pi_11474852
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:54 schreef Lexie het volgende:

[..]
Je ziet wel vaker cartridges waar op geschreven is, en zo eentje zou ik dus echt niet kopen.. maar als het te verwijderen is

met pure alcohol veeg je het er bijna altijd zonder moeite vanaf.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 30 juni 2003 @ 22:47:43 #130
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11475087
En anders wel met andere bagger die in moeders keukenkastje staat. Maar dat rode evil ontvetterspul is wel leuk voor behuizing en printplaat, maar je handen worden er 'sompig' van, alsof de opperhuid aan het oplossen is... Lekker spul.
  maandag 30 juni 2003 @ 23:55:57 #131
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11476907
Zijn er mensen die nog atari games zoeken? Zo ja, misschien kunnen we met meerderen tegelijk bij https://www.oshealtd.com/#2600 bestellen. Die gast heeft nog een miljoen nieuw in doos games opgeslagen liggen... En ook atari tshirts.
pi_11478855
quote:
Op maandag 30 juni 2003 22:47 schreef Khadgar het volgende:
En anders wel met andere bagger die in moeders keukenkastje staat. Maar dat rode evil ontvetterspul is wel leuk voor behuizing en printplaat, maar je handen worden er 'sompig' van, alsof de opperhuid aan het oplossen is... Lekker spul.
Ja dat boeit niet, huid repareert zichzelf wel, een cartridge niet .
pi_11539955
quote:
Op maandag 30 juni 2003 23:55 schreef Khadgar het volgende:
Zijn er mensen die nog atari games zoeken? Zo ja, misschien kunnen we met meerderen tegelijk bij https://www.oshealtd.com/#2600 bestellen. Die gast heeft nog een miljoen nieuw in doos games opgeslagen liggen... En ook atari tshirts.
Ik zoek wel atari games, maar dan voor de ST.... niet voor de 2600.
pi_11540013
Edit, nee geen warez, ook niet abandon warez

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 03-07-2003 18:12]

pi_11604771
Gewoon even een "simpele" vraag tussendoor.

Ik heb dit weekend een sega saturn gekocht van een collega. Daar zaten een aantal amerikaanse spellen bij, maar die doen het dus niet. Is daar een simpele oplossing voor of moet ik daar iets duurs voor gaan kopen? (dan ga ik ze waarschijnlijk verkopen, als me dat lukt)

zondag 6 juli 2003 @ 20:54:41 #136
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11604798
Die collega had ze dus al? Weet hij niet hoe dat moet dan?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_11604931
collega is een beetje vaag.......

En hij handelt in van alles en nog wat, maar echt verstand er van hebben ho maar.........

zondag 6 juli 2003 @ 21:02:10 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11604969
hmmm...

Niet te verdachte zaken op Fok he

Maar je zou eens moeten wachten op Khadgar, die weet dat soort dingen meestal wel

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  maandag 7 juli 2003 @ 12:30:57 #139
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11615912
Saturns weet ik helaas (nog) niks van af, aangezien die hier nog niet op de plank staat.

Saturn heeft wel zo'n regio beveiliging geloof ik, dus daar zul je 'iets' aan moeten doen.

pi_11616304
quote:
Op zondag 6 juli 2003 20:53 schreef magical_reflex het volgende:
Gewoon even een "simpele" vraag tussendoor.

Ik heb dit weekend een sega saturn gekocht van een collega. Daar zaten een aantal amerikaanse spellen bij, maar die doen het dus niet. Is daar een simpele oplossing voor of moet ik daar iets duurs voor gaan kopen? (dan ga ik ze waarschijnlijk verkopen, als me dat lukt)

Saturn heeft idd een regiolock, dus je kan 23 dingen doen: ombouwen of een import adapter kopen. Ombouwen is te doen, maar het is niet zo heel erg gemakkelijk. Een import adapter kopen kan ook, dat is een cartridge die je achterin de saturn steekt. Oplossing 3, de spellen aan mij verkopen
Maar welke spellen zitten erbij, misschien is het wel de moeite om toch om te bouwen.
pi_11623527
De amerikaanse spellen die er bij zaten waren:
astral
earthorm jim 2
the legend of oasis
2 keer "skeleton warriors"

Verder zaten er ook nog 2 spellen bij die wel dezelfde soort hoesjes hebben, maar daar staat weer niet duidelijk op of het voor de saturn is. op de een staat alleen "sega cd" (mad dog mcCree) en op de andere staat "mega cd" (kris kross: make your own music video) zou ik eigenlijk best een keer willen spelen, het ziet er namelijk HEEL slecht uit

Maar goed, als je interesse hebt moet je het maar laten weten, anders wil ik eigenlijk wel weten hoe ik op een simpele manier aan een convertor kan komen........(ombouwen lijkt me niks)

pi_11623998
quote:
Op maandag 7 juli 2003 17:39 schreef magical_reflex het volgende:
astral
earthorm jim 2
the legend of oasis

Verder zaten er ook nog 2 spellen bij die wel dezelfde soort hoesjes hebben, maar daar staat weer niet duidelijk op of het voor de saturn is. op de een staat alleen "sega cd" (mad dog mcCree) en op de andere staat "mega cd" (kris kross: make your own music video) zou ik eigenlijk best een keer willen spelen, het ziet er namelijk HEEL slecht uit

Maar goed, als je interesse hebt moet je het maar laten weten, anders wil ik eigenlijk wel weten hoe ik op een simpele manier aan een convertor kan komen........(ombouwen lijkt me niks)

Alle 4 de amerikaanse spellen zijn niet echt de moeite waard moet ik zeggen. Het makkelijkst is het vinden van een saturn 3 in 1 cartridge of een action replay (vrij makkelijk te vinden). Dan boot je alle regio's gewoon op.

De andere 2 spellen zijn helaas voor jou voor de sega megadrive CD (mad dog in ieder geval), oftewel die doen het niet op de saturn. Verkopen is de beste optie denk ik, alhoewel je er weinig voor terug krijgt

pi_11624822
quote:
Op maandag 7 juli 2003 17:39 schreef magical_reflex het volgende:
astral
earthorm jim 2
the legend of oasis

Tja, voor adapters moet je ebay en marktplaats in de gaten houden, ik denk alleen dat ze voor rond de 15,- tot 20,- weg gaan. Maar als je er vanaf wilt, ik heb wel interesse in het hele zootje. En hoewel ik die mega-cd van Kris Kross niet heb, (heb die van inxs), kan ik je idd verzekeren dat het bagger is Maar dat is dus megacd en geen saturn kwaliteit (32 bit vs 16bit)
pi_11635511
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:48 schreef jHack het volgende:

[..]

Saturn heeft idd een regiolock...

Echt niet
<<< Click here for free 24/7 pr0n daily updates >>>
  vrijdag 11 juli 2003 @ 11:53:05 #145
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11703891
Verdomme zeg. Ik heb een nieuwe set roms laten maken voor Arkanoid, doet dat kutbord nog steeds niks. Dat word wachten op de oscilloscoop...
  zondag 13 juli 2003 @ 17:50:35 #146
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11745993
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 11:53 schreef Khadgar het volgende:
Verdomme zeg. Ik heb een nieuwe set roms laten maken voor Arkanoid, doet dat kutbord nog steeds niks. Dat word wachten op de oscilloscoop...
En daar heb ik geen zin in, dus ik schrijf Arkanoid af als dood zijnde.

Hebben jullie nog wat leuks verzameld of gerepareerd? Vragen misschien? Ah toe?

* Khadgar verveelt zich een beetje...

pi_11747351
Nee ... eigenlijk niks Wat el cheapo joysticks/pads voor m'n Megadrive (van die euro dingen van ebay), voor de rest niks noppes nada. Of je moet enkele Cube titels een Wavebird mee tellen.

Bewaar nu het geld een beetje voor een mooie grote aanschaf ipv dat kleine grut elke keer

!
  zondag 13 juli 2003 @ 20:56:58 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11749140
Hier ook nix

Al mijn geld is voor in de US. Daar wil ik CT scoren!

pi_11825602
Ik heb mijn SNES bij mijn zus opgehaald, maar mijn neefje heeft hem gesloopt. Ik weet niet precies wat er mee gebeurt is maar hij is te vies om beet te houden. Maar dat is nog schoon te maken.

Het ergste is dat ie het niet meer doet. In het begin kreeg ik alleen maar een zwart scherm (via UHF kabel), na wat schoon maken zit er nu een bromtoon bij en wat lichte witte strepen. Ik heb geen AV kabel om hem te testen. Ik heb 3 spellen en allemaal doen ze het niet.

Weet een van jullie mischien iets om mijn SNES weer tot leven te wekken? De trafo wordt ook gloeiend heet, hoort dat? Hij heeft 3 jaar bij mijn zus gestaan, dus ik weet het niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Archer01 op 17-07-2003 01:13]

donderdag 17 juli 2003 @ 10:19:16 #150
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_11829214
Ga maar een sloop snesje zoeken, dit word niks meer denk ik zo.

Wat een t*rinkind zeg!

Als je hem open kan maken (eventueel de schroeven uitboren) kun je alles loshalen en schoonmaken, en kijken naar geklapte onderdelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 17-07-2003 10:24]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')