quote:Als je een simpele oplossing wilt: ga voor die refurbished console.
Op vrijdag 27 juni 2003 08:26 schreef anima het volgende:
een vriend van mij heeft een ps2, die sinds een maand ofzo geen spellen meer kan laden. Zodra je de game erin doet begint die met laden....... veel gezoem( snel spinnen van de cd) stopt weer ff en begint weer(en dit eindeloos doorgaand). Dus mijn vriend is naar iemand gegaan die ps2 maakt. Echter nu blijkt dat sony geen ps2 onderdelen los verkoopt. En het bedrijf dat de consoles zou moeten maken(columbia tristar) heeft besloten alle kapotte consoles niet te repareren maar een nieuwe aan te bieden voor 100 euro.
Dat terzijde wat kan er mis zijn met de ps2?
Wil je het wél zelf doen en heb je beschikking over een oscilloscoop en kun je er mee omgaan, dan zul je de laser moeten callibreren, google maar eens op PS/2 laser calibration ofzo.
http://www.ps2.nu/playstation-2-laser-calibration-with-oscilloscope.asp
dit dus.
Glassex Ultra Ontvetter (rode spuitfles)
Bergen keukenpapier
Passende schroevendraaier
Demonteer het spel, zet de kappen effe in de 'week' met dit spul, maak ze daarna droog met keukenpapier. Je labels krijgen een donker (nat) randje maar dat droogt wel weer op binnen een dag.
De connector van de printplaat ook effe inspuiten, en daarna met keukenpapier afnemen.
Wedden dat ie nou wel weer start?
Ik heb zo een 6tal extreem gore, niet startende SNES games weer helemaal top gekregen.
Deze methode is wel op eigen verantwoording, dus als je labels oplossen is het je eigen schuld!
quote:Dus ik kan jou niet aanklagen als mijn juweeltjes eraan gaan?
Op maandag 30 juni 2003 14:34 schreef Khadgar het volgende:
* Khadgar heeft de ultieme cartridge reinigingsmanier gevonden voor zowel binnen als buiten!Glassex Ultra Ontvetter (rode spuitfles)
Bergen keukenpapier
Passende schroevendraaierDemonteer het spel, zet de kappen effe in de 'week' met dit spul, maak ze daarna droog met keukenpapier. Je labels krijgen een donker (nat) randje maar dat droogt wel weer op binnen een dag.
De connector van de printplaat ook effe inspuiten, en daarna met keukenpapier afnemen.
Wedden dat ie nou wel weer start?
Ik heb zo een 6tal extreem gore, niet startende SNES games weer helemaal top gekregen.
Deze methode is wel op eigen verantwoording, dus als je labels oplossen is het je eigen schuld!
Krijg je zo ook inkt of pen ervanaf? Je ziet wel vaker cartridges waar op geschreven is, en zo eentje zou ik dus echt niet kopen.. maar als het te verwijderen is
quote:met pure alcohol veeg je het er bijna altijd zonder moeite vanaf.
Op maandag 30 juni 2003 21:54 schreef Lexie het volgende:[..]
Je ziet wel vaker cartridges waar op geschreven is, en zo eentje zou ik dus echt niet kopen.. maar als het te verwijderen is
quote:Ja dat boeit niet, huid repareert zichzelf wel, een cartridge niet
Op maandag 30 juni 2003 22:47 schreef Khadgar het volgende:
En anders wel met andere bagger die in moeders keukenkastje staat. Maar dat rode evil ontvetterspul is wel leuk voor behuizing en printplaat, maar je handen worden er 'sompig' van, alsof de opperhuid aan het oplossen is... Lekker spul.
quote:Ik zoek wel atari games, maar dan voor de ST.... niet voor de 2600.
Op maandag 30 juni 2003 23:55 schreef Khadgar het volgende:
Zijn er mensen die nog atari games zoeken? Zo ja, misschien kunnen we met meerderen tegelijk bij https://www.oshealtd.com/#2600 bestellen. Die gast heeft nog een miljoen nieuw in doos games opgeslagen liggen... En ook atari tshirts.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 03-07-2003 18:12]
Ik heb dit weekend een sega saturn gekocht van een collega. Daar zaten een aantal amerikaanse spellen bij, maar die doen het dus niet. Is daar een simpele oplossing voor of moet ik daar iets duurs voor gaan kopen? (dan ga ik ze waarschijnlijk verkopen, als me dat lukt)
En hij handelt in van alles en nog wat, maar echt verstand er van hebben ho maar.........
Niet te verdachte zaken op Fok he
Maar je zou eens moeten wachten op Khadgar, die weet dat soort dingen meestal wel
Saturn heeft wel zo'n regio beveiliging geloof ik, dus daar zul je 'iets' aan moeten doen.
quote:Saturn heeft idd een regiolock, dus je kan 23 dingen doen: ombouwen of een import adapter kopen. Ombouwen is te doen, maar het is niet zo heel erg gemakkelijk. Een import adapter kopen kan ook, dat is een cartridge die je achterin de saturn steekt. Oplossing 3, de spellen aan mij verkopen
Op zondag 6 juli 2003 20:53 schreef magical_reflex het volgende:
Gewoon even een "simpele" vraag tussendoor.Ik heb dit weekend een sega saturn gekocht van een collega. Daar zaten een aantal amerikaanse spellen bij, maar die doen het dus niet. Is daar een simpele oplossing voor of moet ik daar iets duurs voor gaan kopen? (dan ga ik ze waarschijnlijk verkopen, als me dat lukt)
Verder zaten er ook nog 2 spellen bij die wel dezelfde soort hoesjes hebben, maar daar staat weer niet duidelijk op of het voor de saturn is. op de een staat alleen "sega cd" (mad dog mcCree) en op de andere staat "mega cd" (kris kross: make your own music video) zou ik eigenlijk best een keer willen spelen, het ziet er namelijk HEEL slecht uit
Maar goed, als je interesse hebt moet je het maar laten weten, anders wil ik eigenlijk wel weten hoe ik op een simpele manier aan een convertor kan komen........(ombouwen lijkt me niks)
quote:Alle 4 de amerikaanse spellen zijn niet echt de moeite waard moet ik zeggen. Het makkelijkst is het vinden van een saturn 3 in 1 cartridge of een action replay (vrij makkelijk te vinden). Dan boot je alle regio's gewoon op.
Op maandag 7 juli 2003 17:39 schreef magical_reflex het volgende:
De amerikaanse spellen die er bij zaten waren:
astral
earthorm jim 2
the legend of oasis
2 keer "skeleton warriors"Verder zaten er ook nog 2 spellen bij die wel dezelfde soort hoesjes hebben, maar daar staat weer niet duidelijk op of het voor de saturn is. op de een staat alleen "sega cd" (mad dog mcCree) en op de andere staat "mega cd" (kris kross: make your own music video) zou ik eigenlijk best een keer willen spelen, het ziet er namelijk HEEL slecht uit
Maar goed, als je interesse hebt moet je het maar laten weten, anders wil ik eigenlijk wel weten hoe ik op een simpele manier aan een convertor kan komen........(ombouwen lijkt me niks)
De andere 2 spellen zijn helaas voor jou voor de sega megadrive CD (mad dog in ieder geval), oftewel die doen het niet op de saturn. Verkopen is de beste optie denk ik, alhoewel je er weinig voor terug krijgt
quote:Tja, voor adapters moet je ebay en marktplaats in de gaten houden, ik denk alleen dat ze voor rond de 15,- tot 20,- weg gaan. Maar als je er vanaf wilt, ik heb wel interesse in het hele zootje. En hoewel ik die mega-cd van Kris Kross niet heb, (heb die van inxs), kan ik je idd verzekeren dat het bagger is
Op maandag 7 juli 2003 17:39 schreef magical_reflex het volgende:
De amerikaanse spellen die er bij zaten waren:
astral
earthorm jim 2
the legend of oasis
2 keer "skeleton warriors"Verder zaten er ook nog 2 spellen bij die wel dezelfde soort hoesjes hebben, maar daar staat weer niet duidelijk op of het voor de saturn is. op de een staat alleen "sega cd" (mad dog mcCree) en op de andere staat "mega cd" (kris kross: make your own music video) zou ik eigenlijk best een keer willen spelen, het ziet er namelijk HEEL slecht uit
quote:Echt niet
Op maandag 7 juli 2003 12:48 schreef jHack het volgende:[..]
Saturn heeft idd een regiolock...
quote:En daar heb ik geen zin in, dus ik schrijf Arkanoid af als dood zijnde.
Op vrijdag 11 juli 2003 11:53 schreef Khadgar het volgende:
Verdomme zeg. Ik heb een nieuwe set roms laten maken voor Arkanoid, doet dat kutbord nog steeds niks. Dat word wachten op de oscilloscoop...
Hebben jullie nog wat leuks verzameld of gerepareerd? Vragen misschien? Ah toe?
* Khadgar verveelt zich een beetje...
Bewaar nu het geld een beetje voor een mooie grote aanschaf ipv dat kleine grut elke keer
Al mijn geld is voor in de US. Daar wil ik CT scoren!
Het ergste is dat ie het niet meer doet. In het begin kreeg ik alleen maar een zwart scherm (via UHF kabel), na wat schoon maken zit er nu een bromtoon bij en wat lichte witte strepen. Ik heb geen AV kabel om hem te testen. Ik heb 3 spellen en allemaal doen ze het niet.
Weet een van jullie mischien iets om mijn SNES weer tot leven te wekken? De trafo wordt ook gloeiend heet, hoort dat? Hij heeft 3 jaar bij mijn zus gestaan, dus ik weet het niet meer.
[Dit bericht is gewijzigd door Archer01 op 17-07-2003 01:13]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |