https://www.ad.nl/binnenl(...)-bolle-jos~aaf5fcb9/quote:De schietpartij in Overasselt, waarbij dinsdagochtend een dode viel en twee politieagenten gewond raakten, wordt door diverse bronnen gelinkt aan 'Bolle Jos' Leijdekkers. Het conflict zou gaan om vele honderden kilo's cocaïne met een geschatte waarde van ruim 40 miljoen euro. Het doelwit was Jan G..
De schietpartij vond dinsdagochtend vroeg plaats bij een loods in Overasselt, bij Nijmegen. Op camerabeelden uit de omgeving is te zien hoe een groep van tientallen mannen in busjes komt aanrijden en vervolgens met machinegeweren en pistolen op de Ewijkseweg loopt. Daar beschieten ze een loods.
Een beveiliger die de woning bij de loods bewaakte, is doodgeschoten. Twee agenten zijn gewond geraakt. Een arrestatieteam van de Dienst Speciale Interventies loste waarschuwingsschoten. De actie is nog gaande. Meerdere personen zijn aangehouden.
Partij van 812 kilo cocaïne
Ingewijden laten Het Parool weten dat de schietpartij het gevolg is van een conflict over vele honderden kilo's cocaïne die zouden toebehoren aan de groepering rond de voortvluchtige crimineel 'Bolle Jos' Leijdekkers.
Het conflict zou samenhangen met een partij van 812 kilo cocaïne die op 29 augustus in beslag werd genomen bij de Frans-Spaanse grens. De drugs werden gevonden in een vrachtwagen die in Nederland stond geregistreerd. De drugs zouden vanuit Afrika via Portugal naar Nederland onderweg zijn geweest.
Of de 812 kilo de complete zending was of dat er nog meer onderweg was, is niet duidelijk. Volgens ingewijden zou een ander deel wel zijn aangekomen in Nederland.
Omdat de transporteur niet meer bereikbaar was, zou de groep investeerders in de partij ervan zijn uitgegaan dat de partij gestolen was. Anderen denken dat ook de tweede partij in beslag is genomen, maar dat de autoriteiten dat nog niet naar buiten hebben gebracht.
Paniek nadat beveiliger werd doodgeschoten
Uiteindelijk zou de groep verhaal zijn gaan halen bij de tussenpersoon die verantwoordelijk zou worden gehouden voor het transport. Die tussenpersoon is een bekende in het criminele circuit en werd volgens ingewijden eerder aan de organisatie van Leijdekkers gelinkt. In het criminele milieu wordt aangenomen dat het plan was de drugs terug te halen. Om de drugs te kunnen tillen, waren zoveel mensen ingeschakeld.
Er zou paniek zijn ontstaan nadat de beveiliger werd doodgeschoten. Daarop zou een deel van de groep het op een lopen hebben gezet.
Doelwit was Jan G. Hij wordt al veel langer in verband gebracht met drugshandel. Hij zou hebben samengewerkt met Bolle Jos Leijdekkers. Hij was op het moment van de aanval niet thuis. Zijn ouders waren wel thuis, zij zijn in veiligheid gebracht.
Eerder incident in dezelfde straat
Vorig jaar, in juli, vond in een loods aan diezelfde Ewijkseweg ook al een incident plaats: De Gelderlander schreef toen dat een verdachte met een AK-47, ook wel bekend als een kalasjnikov, op de poort van het perceel schoot.
De 21-jarige Amsterdammer Antonio T. werd ervoor opgepakt en veroordeeld. Hij erkende dat hij voor 2500 euro was geronseld voor de klus. Door wie wilde hij niet zeggen.
Intussen iets verder gelopen en daar had ik goed zicht.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In een weiland in Nederasselt is er blijkbaar toch iets gevonden.
Want er staan 6 of 7 busjes van de technische recherche en ik zie een aantal mensen zoeken aan het uiteinde/de rand van dat weiland.
Een smal wandelpaadje daarnaast is afgezet met lint.
Was gisteren nog vrij.
Witte tent?quote:Op donderdag 3 september 2026 13:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Intussen iets verder gelopen en daar had ik goed zicht.
Het barst daar van de rechercheurs en overal staan oranje vlaggetjes, en er zijn ook 3 plekken gemarkeerd waar ze doorheen zijn gelopen.
Zal als ik thuis ben wat foto's plaatsen.
Blijven doneren voor Berry.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Een beveiligingsbedrijf zegt ongewild te worden gelinkt aan de schietpartij in Overasselt. De afgelopen tijd had het vermoedelijke doelwit Jan G. een bewakingsauto voor zijn deur staan om criminelen af te schrikken. Daarvoor gebruikte hij de naam en het logo van een bestaand bedrijf.
‘Jan G. heeft onze naam en ons logo gebruikt voor nep-bewakingsauto’
quote:Liveblog De Gelderlander
12:05 Auto van 'nepbeveiliging' weggesleept.
Het ziet er naar uit dat de auto die lang werd gebruikt als ‘nepbeveiliging’ - er zat een pop in - wordt weggesleept
De auto werd volgens omwonenden elke avond door Jan G. op straat gezet. Verteld wordt dat met een extra accu de koplampen van stroom werden voorzien en dat met een zaklamp werd nagebootst alsof de ‘bewaker’ op zijn mobiel zat.
quote:13:43 Bewakingsbedrijf boos
Een beveiligingsbedrijf zegt ongewild te worden gelinkt aan de schietpartij in Overasselt. De afgelopen tijd had het vermoedelijke doelwit Jan G. een bewakingsauto voor zijn deur staan om criminelen af te schrikken. Daarvoor gebruikte hij de naam en het logo van een bestaand bedrijf.
Lees de volledige reactie hier (premium).
MODRFUKKERS.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Kan wel wat Ozempic scoren op de zwarte markt.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:43 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Die bolle zat er maar voor spek en bonen bij met haar scheve nek.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld...quote:
Jezusquote:Op donderdag 3 september 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Berry wordt slapend rijk!
Blijven storneren.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat gaat over de auto met (nep) logo met de pop erin.
Niet over Berry...
Oh jeetje, zijn er wapens in de omloop in Europa?quote:Op donderdag 3 september 2026 14:05 schreef Momo het volgende:
Nu ook dit bericht
Man met kalasjnikov gearresteerd op station Brussel-Zuid
Leuk al die zwaargewapende mensen net alsof dit de VS is, waarschijnlijk niet eens met deze zaak te maken.
Het teamuitje op de verkeerde dag in de agenda genoteerd, kan gebeuren.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Er heeft er eentje de briefing gemist…
https://www.gelderlander.(...)ussel-zuid~a2c66ed3/
Wel gek dat de journalist gewoon nog rustig een foto van de verdachte heeft kunnen maken.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het teamuitje op de verkeerde dag in de agenda genoteerd, kan gebeuren.
Dus kunnen we de conclusie trekken dat er eind van de middag weer een aanval op het programma staat?quote:Op donderdag 3 september 2026 14:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het teamuitje op de verkeerde dag in de agenda genoteerd, kan gebeuren.
Lekker met mijn kalasjnikov in de sprinter, je weet wel G.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh jeetje, zijn er wapens in de omloop in Europa?
Ach, vroeger stonden Mislukkers met een uzi in de treinquote:Op donderdag 3 september 2026 14:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Lekker met mijn kalasjnikov in de sprinter, je weet wel G.
Ik zie er maar eentje, en dat is die plek bij de heg waar ze eerder dat grote wapen hadden gevonden.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Technische recherche en sporenonderzoek Nederasselt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vreemd, ik zie alle foto'squote:Op donderdag 3 september 2026 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie er maar eentje, en dat is die plek bij de heg waar ze eerder dat grote wapen hadden gevonden.
Geen idee hoe dat heet.
"Uploading this content requires registration"quote:Op donderdag 3 september 2026 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Vreemd, ik zie alle foto's
Zal ze nog eens opnieuw uploaden.
Dan zal het wel aan deze antieke iPad liggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Vreemd, ik zie alle foto's
Zal ze nog eens opnieuw uploaden.
Ik heb er wel 2!quote:Op donderdag 3 september 2026 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan deze antieke iPad liggen.
Helaas is er maar 1 zichtbaar. Zowel in Firefox, Edge als Safari. Zowel op PC als mobiel.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Technische recherche en sporenonderzoek Nederasselt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee, ze doen het hier ook niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Dan zal het wel aan deze antieke iPad liggen.
Inmiddels een jaar.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
bewoner krijgt gebiedsgebod voor twee weken![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)weken/160785194.html?
Dat maakt indruk![]()
En hij was al van plan om terug te keren![]()
quote:En dat drugslab dan, dat vijf jaar eerder op zijn terrein werd ontmanteld? ,,Wij wisten daar niets van. Dat lab is gebouwd toen wij op vakantie waren. De mensen die later werden opgepakt, hebben dat zelf aan de politie verteld. Wij zijn ook nooit als verdachten aangemerkt."
Ik zie parallellen met die mafkees/'klusjesman' in Zuid Holland wiens huis ook een aantal keer bestookt was met molotov cocktails. Ook volledig onschuldig.quote:G. leeft met zijn vrouw en twee jonge kinderen op de plek in Overasselt waar hij is opgegroeid: zijn ouders wonen er ook nog steeds, achter op het terrein aan een lange oprijlaan tussen de weilanden.
Waar hijzelf precies zijn geld mee verdient, is onduidelijk. Als verslaggevers van De Gelderlander hem eind 2024 bezoeken, lijkt hij druk met de handel in auto's. Online zijn verwijzingen te vinden naar de zaak die handelt in bedrijfsbussen, maar dit bedrijf blijkt al sinds 2018 uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Als wij het willen zien moeten wij ook allemaal een account hebben daar, probeer imgur eens.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik gebruik dit altijd en nog nooit problemen mee gehad.
Ja gelukt! Dat lijken wel plekken/hutten waar ze zich verstopt hebben.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
https://imgur.com/a/qU1Ej9z
Ik heb zelf niet eens een account daar.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Als wij het willen zien moeten wij ook allemaal een account hebben daar, probeer imgur eens.
Misschien omdat ze herkennen dat het een crimescene is ofzo ? Normaal ook nooit issues met imgbbquote:Op donderdag 3 september 2026 14:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet eens een account daar.
Normaal zijn uploads via imgbb altijd gewoon zichtbaar voor iedereen, account of niet.
Mijn eerdere upload van GTA Overasselt was ook gewoon te zien.
De Gelderlander zegt dit:quote:Op donderdag 3 september 2026 14:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet eens een account daar.
Normaal zijn uploads via imgbb altijd gewoon zichtbaar voor iedereen, account of niet.
Mijn eerdere upload van GTA Overasselt was ook gewoon te zien.
Carpool Wijchen hebben ze gisteren idd nog een of meerdere wapens gevonden.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De Gelderlander zegt dit:
De politie bevestigt donderdag dat er woensdag nog wapens zijn gevonden bij zoekacties van de politie en de Mobiele Eenheid, naar aanleiding van de schietpartij van dinsdag in Overasselt. Dat gebeurde niet alleen in het onderzochte gebied, maar ook in Wijchen dankzij een alerte burger.
Gaat een gezellig Kerstfeest worden bij de Goede Hartjes.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kwam overigens tijdens de wandeling ook iemand tegen die in Overasselt woont, en de familie Goedhart kent, en de rest van de familie is doodsbang.
De rest van de familie heeft niks met de praktijken van beide Jannen te maken.
Het zal je familie maar zijn.
quote:Op donderdag 3 september 2026 14:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kwam overigens tijdens de wandeling ook iemand tegen die in Overasselt woont, en de familie Goedhart kent, en de rest van de familie is doodsbang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Content Not Availablequote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dan maar zo:
Technische recherche bezog met sporenonderzoek in weiland Nederasselt:
quote:Op donderdag 3 september 2026 14:48 schreef maily het volgende:
[..]Waarom zou ik bang zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen banden met die familie, ken ze alleen van naam (zoals iedereen hier in de regio) en woon 1,5 kilometer van dat huis vandaan.
Dat ja, maar dan zonder witte pakken, en meer oranje vlaggetjes dan bij het Nederlands elftal.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:50 schreef vul_maar_in het volgende:
ws nog meer mannen in witte pakjes en bosjes
Niet zo spannend denk ik.
Ik denk dat ze doelt op rondvliegende kogels bij een aanval. Net als die twee paarden in de wei.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:58 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Waarom zou ik bang zijn?
Ik heb geen banden met die familie, ken ze alleen van naam (zoals iedereen hier in de regio) en woon 1,5 kilometer van dat huis vandaan.
Ik speelde toen ik klein was altijd politie en boefje, prachtig vond ik dat, maar dit is gewoon the real thing.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:34 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dan maar zo:
Technische recherche bezog met sporenonderzoek in weiland Nederasselt:
Als je op zo'n afbeelding in imgbb staat, doe je rechterklik en open je die afbeelding in een nieuwe tab.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dat ja, maar dan zonder witte pakken, en meer oranje vlaggetjes dan bij het Nederlands elftal.
Vreemd dat het niet werkt
Maar goed, helaas.
Oh ja de vlaggetjesquote:Op donderdag 3 september 2026 15:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat ja, maar dan zonder witte pakken, en meer oranje vlaggetjes dan bij het Nederlands elftal.
Vreemd dat het niet werkt
Maar goed, helaas.
Oh zo, als ze 's nachts aanvallen lig ik toch veilig op bedquote:Op donderdag 3 september 2026 15:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze doelt op rondvliegende kogels bij een aanval. Net als die twee paarden in de wei.
Wat dus een gejatte bedrijfsauto/nagemaakte wrap moet zijn?quote:Op donderdag 3 september 2026 15:19 schreef Tengano het volgende:
De sukuritti auto van Jan, exclusief pop.
[ afbeelding ]
Oh we hebben een achternaam. Wat een onthullingen hier weerquote:Op donderdag 3 september 2026 14:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kunnen we niet weer gewoon Middeleeuwse martelpraktijken invoeren? Beetje vermoeiend die loopjongens.quote:Zeker 25 kogels uit AK-47 bij Overasselt maar verdachte zegt: 'Ik wilde niemand raken’
De verdachte geeft aan dat het ging om een opdracht, maar hij wil niet vertellen wie de opdrachtgevers is.
Op de een of andere manier had Jan een voorkeur voor transportbusjes blijkbaarquote:Op donderdag 3 september 2026 15:24 schreef SEMTEX het volgende:
Oh we hebben een achternaam. Wat een onthullingen hier weerDoet zijn achternaam niet echt eer aan
met Dt trouwens: http://www.autocenter.nl/auto/overzicht/17077/pagina1.html
Zou best kunnen dat hij zijn eigen handelswaar gebruikt heeft en overgestickerd.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op de een of andere manier had Jan een voorkeur voor transportbusjes blijkbaar
Heb alleen mobiel, teveel gedoe zo.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je op zo'n afbeelding in imgbb staat, doe je rechterklik en open je die afbeelding in een nieuwe tab.
Die link kopieer je en die plaats je hier in een FOK! afbeelding.
Die eerste waren geen links van die afbeeldingsbestanden maar alleen de link van die site.
En het is 1 keer goed gegaan hierboven; in post #39 staat echt de link van de afbeelding maar dan weer niet "ingekapseld" als FOK! afbeelding.
quote:
Ik zat er behoorlijk naastquote:
quote:Inwoners Overasselt hopen dat Jan G. vertrekt: 'Zoveel ellende elke keer'
Meerdere inwoners van Overasselt willen dat de woning wordt gesloten waar de schietpartij gisteren plaatsvond. "We hebben allemaal zoiets: 'Die mensen moeten gewoon vertrekken.' Er is zo veel ellende elke keer daar", zegt een vrouw tegen de NOS.
die achternaam was al bekendquote:Op donderdag 3 september 2026 15:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh we hebben een achternaam. Wat een onthullingen hier weerDoet zijn achternaam niet echt eer aan
met Dt trouwens: http://www.autocenter.nl/auto/overzicht/17077/pagina1.html zijn website is offline, dus dat is inderdaad niet meer zijn core business. Dan maar aan de wietplantages I guess.
Neequote:Op donderdag 3 september 2026 15:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze doelt op rondvliegende kogels bij een aanval. Net als die twee paarden in de wei.
Lekker dan, al dat eten wat er ligt te bederven en een jaar geen toegang… alle kleding onder de schimmel.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:53 schreef Tengano het volgende:
Alles zit intussen netjes dicht. Op naar het volgende drama voor de buurt daar.
[ afbeelding ]
Och, ik weet net zoveel als de 749 overige inwoners van Nederasselt en de pakweg 2700 inwoners van Overasseltquote:Op donderdag 3 september 2026 16:04 schreef maily het volgende:
[..]
Nee![]()
Maar gezien zijn getuigenverklaringen
Op donderdag 3 september 2026 16:04 schreef ootjekatootje het volgende:Ga jij elke week zo'n foto maken?quote:Op donderdag 3 september 2026 16:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Och, ik weet net zoveel als de 749 overige inwoners van Nederasselt en de pakweg 2700 inwoners van Overasselt
Zodra de recherche weg is uit mijn dorp, en er geen nieuws meer is volgen er geen foto's en updates meer en duik ik onderquote:Op donderdag 3 september 2026 16:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ga jij elke week zo'n foto maken?
En dan moeten wij het zeker allemaal maar weer opknappenquote:Op donderdag 3 september 2026 16:26 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zodra de recherche weg is uit mijn dorp, en er geen nieuws meer is volgen er geen foto's en updates meer en duik ik onder
Ik heb me ook alleen maar weer ingelogd omdat dit alles bij mij 'om de hoek' is en ik dus wel móest reageren.
Daarna ga ik denk ik weer terug in de lurk stand.
Goede vraag inderdaad qua bederfelijke waren. Maar ook bv huisdieren. Iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat?quote:Op donderdag 3 september 2026 16:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lekker dan, al dat eten wat er ligt te bederven en een jaar geen toegang… alle kleding onder de schimmel.
Zou die vrouw al in scheiding liggen?
Al die dieren zijn vanmiddag opgehaald door de dierenbescherming.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:41 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Goede vraag inderdaad qua bederfelijke waren. Maar ook bv huisdieren. Iemand een idee hoe dat in zijn werk gaat?
Als je er nu nog een paar keer onopvallend doorheen rijdt heb je maandagochtend om 4:00u een inval van de DSIGODEN.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ewijkseweg is weer helemaal vrij.
Politie en alles is weg, ben er net door heen gereden.
*keert gauw omquote:Op donderdag 3 september 2026 16:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je er nu nog een paar keer onopvallend doorheen rijdt heb je maandagochtend om 4:00u een inval van de DSIGODEN.
Ik zat trouwens fout, het ging trouwens wel om een en hetzelfde pand.quote:Op donderdag 3 september 2026 16:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Al die dieren zijn vanmiddag opgehaald door de dierenbescherming.
quote:Op donderdag 3 september 2026 14:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gaat een gezellig Kerstfeest worden bij de Goede Hartjes.
Het is niet te geloven hoe veel simpel mooirdlusitg volk er rondloopt wat te dom is om te poepen.quote:
Die kerel is geboren in een criminele wieg, naast zijn vader is ook zijn moeder veroordeeld afgelopen jaar. Hoe weet die beter?quote:Op donderdag 3 september 2026 17:42 schreef Pegos het volgende:
De enige definitieve oplossing voor de veiligheid van het dorp is dat deze man geheel uit het dorp verdwijnt met een onbekende bestemming, geen contacten in de buurt onderhoudt en het criminele milieu geheel achter zich laat.
Alle andere oplossingen leiden onherroepelijk tot hernieuwd geweld.
Zijn vaak nog lokale "helden" ook. Veel geld in allerlei sponsor shit enzo.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die kerel is geboren in een criminele wieg, naast zijn vader is ook zijn moeder veroordeeld afgelopen jaar. Hoe weet die beter?
Waar moet ie dan heen? Sierra Leone?quote:Op donderdag 3 september 2026 17:42 schreef Pegos het volgende:
De enige definitieve oplossing voor de veiligheid van het dorp is dat deze man geheel uit het dorp verdwijnt met een onbekende bestemming, geen contacten in de buurt onderhoudt en het criminele milieu geheel achter zich laat.
Alle andere oplossingen leiden onherroepelijk tot hernieuwd geweld.
quote:Op donderdag 3 september 2026 17:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Waar moet ie dan heen? Sierra Leone?
Klopt, hij heeft ook een Goedhardt motorrace met die Ducati dealer.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zijn vaak nog lokale "helden" ook. Veel geld in allerlei sponsor shit enzo.
Bekant half het dorp eet mee.
Bodem van de Maas?quote:Op donderdag 3 september 2026 17:50 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Waar moet ie dan heen? Sierra Leone?
Volgens ‘vice’ was het maar een luiaard.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zijn vaak nog lokale "helden" ook. Veel geld in allerlei sponsor shit enzo.
Bekant half het dorp eet mee.
Die lui weten echt wel hoe ze de mondjes dicht moeten houden en dan is honing vaak goedkoper dan lood. Een paar hotemotems/lokale werkgevers etc. in je zak gaan een lange weg.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens ‘vice’ was het maar een luiaard.
Staat een stukje over ‘m geschreven over de lokale voetbalclub. Incl. foto’s van die gast
Dat is niet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:31 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die lui weten echt wel hoe ze de mondjes dicht moeten houden en dan is honig vaak goedkoper dan lood.
Sorry dat was wat ik bedoeldequote:Op donderdag 3 september 2026 18:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel.
Ik refereerde naar een artikel wat iets over ‘m geschreven heeft. Daar noemen ze ‘m lui omdat ie altijd te laat op het voetbal is terwijl hij op 100 meter woont. Google maar op Overasseltse boys 3quote:Op donderdag 3 september 2026 18:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry dat was wat ik bedoelde
Help me effe?
Koning van het bierteamquote:Op donderdag 3 september 2026 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik refereerde naar een artikel wat iets over ‘m geschreven heeft. Daar noemen ze ‘m lui omdat ie altijd te laat op het voetbal is terwijl hij op 100 meter woont. Google maar op Overasseltse boys 3
Schijnt overigens dat toen ie alleen nog met pa samen gezellig in de pillen zat, het een redelijk open en gastvrij persoon was, maar sinds dat ie in het Colombiaans bakpoeder zit, hij heel gesloten, teruggetrokken en paranoïde is geworden.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Koning van het bierteam coketeam
Steve_carell_surprised.jpg.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Schijnt overigens dat toen ie alleen nog met pa samen gezellig in de pillen zat, het een redelijk open en gastvrij persoon was, maar sinds dat ie in het Colombiaans bakpoeder zit, hij heel gesloten, teruggetrokken en paranoïde is geworden.
Thanks, nooit van gehoord, ik zet het op de lijst.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:02 schreef TLC het volgende:
Drugsdelta op de NPO, zeer aan te bevelen serie![]()
Idd ja.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:18 schreef nostra het volgende:
Volledig bizar dat je zo'n persco solo door een burgemeester van één of ander kutdorp laat doen. Geen Jetten, geen Van Weel. Loco.
Ik kan die mensen geen ongelijk geven, maar ik had op dinsdag al een complete metamorfose ondergaan..quote:Op donderdag 3 september 2026 19:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Was zojuist even in Overasselt voor boodschappen, en sprak daar uiteraard wat mensen (het blijft hier voorlopig het gesprek van de dag) en het schijnt dat iedereen die de achternaam Goedhart heeft (er wonen blijkbaar ook mensen met die achternaam, die geen familie zijn) het dorp ontvlucht is, danwel op het punt staan tijdelijk elders te verblijven, uit angst.
Ook is de onrust erg groot voor als over 2 weken het gebiedsverbod afloopt.
Zoals degene die ik sprak zei, wat als over een week of 3 de supermarkt in loopt.
Wie weet wordt ie gevolgd?
Qua complexiteit.quote:
Eens, ze laten ze daar nu wel aan hun lot over.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Idd ja.
On-Nederlands geweld, in een klein dorp in een kleine gemeente, dus de burgemeester heeft totaal geen ervaring met dit soort zware geweld.
Van Weel zit lekker op Curaçao of Aruba of zo.
En Jette is sowieso onzichtbaar als premier.
Zelfs Schoof zag je meer.
Paradijsje daarquote:Op donderdag 3 september 2026 20:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Prachtige huizen daar in dat buitengebied, zeker nabij de hatertse Vennen.
Er staat er daar eentje op een landgoed, is erfpacht en ik denk dat we dezelfde bedoelen, echt een parel! Die heeft zo’n zeven jaar geleden te koop gestaan.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Paradijsje daar
Die ene woonboerderij met witte muren en oranje dakpannen, waarvan de begane grond wat verzonken is, direct langs een wandelpad, met een vennetje voor de deur (is ook een B&B)
Als ik ooit miljoenen heb, koop ik die mensen uit en is het van mij.
De burgemeester staat aan het hoofd van de lokale driehoek. Hij staat er niet alleen/solo voor want die driehoek bestaat uit vertegenwoordigers van het lokale bestuur, openbaar ministerie en politie. Die driehoek gaat over de lokale openbare orde en veiligheid en het is dus volstrekt logisch dat de burgemeester als hoofd van die driehoek het woord voert tijdens persmomenten. Dat hoort gewoon bij zijn taak.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:18 schreef nostra het volgende:
Volledig bizar dat je zo'n persco solo door een burgemeester van één of ander kutdorp laat doen. Geen Jetten, geen Van Weel. Loco.
Met miljoenen verlaat ik de toko en ga ik ergens aan de Mediterraanse of Caribische zon zitten. Vandaar dat ik het ook niet krijgquote:Op donderdag 3 september 2026 20:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Paradijsje daar
Die ene woonboerderij met witte muren en oranje dakpannen, waarvan de begane grond wat verzonken is, direct langs een wandelpad, met een vennetje voor de deur (is ook een B&B)
Als ik ooit miljoenen heb, koop ik die mensen uit en is het van mij.
Binnen de kortste keren 35 man gearresteerd. Dat is toch juist allemaal heel goed gegaan?quote:Op donderdag 3 september 2026 20:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, ze laten ze daar nu wel aan hun lot over.
Terwijl dat dorp redelijk goed te beschermen is, de Maas aan de onderzijde en een doorgaande N weg.
Bij Nederasselt en Heumen kan je de boel goed dichtzitten.
Edit:
Waarom schakelen ze het leger niet in?
Er is verderop, meer achter de Diervoort ook een gigantisch landhuis, met een groot groen hek eromheen, een enorm landhuis, met vijvers en bruggetjes en herten.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er staat er daar eentje op een landgoed, is erfpacht en ik denk dat we dezelfde bedoelen, echt een parel! Die heeft zo’n zeven jaar geleden te koop gestaan.
Gewoon geld lenen van Janquote:Op donderdag 3 september 2026 20:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met miljoenen verlaat ik de toko en ga ik ergens aan de Mediterraanse of Caribische zon zitten. Vandaar dat ik het ook niet krijgjij misschien wel met dit gewaagde businessplan.
Ja dat is leuke theorie, maar dit overstijgt natuurlijk zowel de lokale openbare orde als zijn ervaring volkomen. Wat niet erg is (hij deed het nog best goed en hij heeft óók een rol naar de de lokale bevolking), maar er mag best wat zwaarder geschut bij ter zowel ondersteuning als de uitstraling naar burgers toe.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:43 schreef Chillegast het volgende:
[..]
De burgemeester staat aan het hoofd van de lokale driehoek. Hij staat er niet alleen/solo voor want die driehoek bestaat uit vertegenwoordigers van het lokale bestuur, openbaar ministerie en politie. Die driehoek gaat over de lokale openbare orde en veiligheid en het is dus volstrekt logisch dat de burgemeester als hoofd van die driehoek het woord voert tijdens persmomenten. Dat hoort gewoon bij zijn taak.
Binnenkort kun je voor een klein prijsje iets in de Ewijkseweg kopen.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er is verderop, meer achter de Diervoort ook een gigantisch landhuis, met een groot groen hek eromheen, een enorm landhuis, met vijvers en bruggetjes en herten.
Enorme lap grond.
De garage alleen al is zo groot als een flink vrijstaand huis.
Is van de oud-eigenaar van HSF Logistics.
Ik denk niet dat hij nog staat te springen om dergelijke deals. Die gaat nu zorgen dat hij er zelf goed bij zit en gaat ook het hazenpad kiezen.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gewoon geld lenen van Jan
Dat is geen theorie, dat is de praktijk. Die taak en verantwoordelijkheid heeft de burgemeester in het Nederlandse openbaar bestuur nu eenmaal en daar krijgt ie heel veel ondersteuning in. Van politie, OM en als het moet ook van landelijke diensten.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja dat is leuke theorie, maar dit overstijgt natuurlijk zowel de lokale openbare orde als zijn ervaring volkomen. Wat niet erg is (hij deed het nog best goed en hij heeft óók een rol naar de de lokale bevolking), maar er mag best wat zwaarder geschut bij ter zowel ondersteuning als de uitstraling naar burgers toe.
quote:Op donderdag 3 september 2026 20:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Binnenkort kun je voor een klein prijsje iets in de Ewijkseweg kopen.
Redelijk tochtvrij pand met overal rolluiken tegen de muggen.
Die gaat niet oud worden.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij nog staat te springen om dergelijke deals. Die gaat nu zorgen dat hij er zelf goed bij zit en gaat ook het hazenpad kiezen.
Logisch ook.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:16 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker geschoten door de agenten0 kogels troffen doel. Lachertje.
Terug naar de schietoefeningen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:16 schreef de_boswachter het volgende:
Stromend water als het regent.quote:Op donderdag 3 september 2026 20:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Binnenkort kun je voor een klein prijsje iets in de Ewijkseweg kopen.
Redelijk tochtvrij pand met overal rolluiken tegen de muggen.
quote:Op donderdag 3 september 2026 21:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die gaat niet oud worden.
Rippen is sowieso een doodzonde in die wereld, en met zulke hoeveelheden (1200 kilo) teken je je doodvonnis.
Helemaal als je zelf geen (eigen) grote organisatie achter je hebt.
En hij lijkt vooralsnog slechts een tussenpersoon te zijn geweest.
Vroeg of laat vinden ze je toch, waar je ook zit.
quote:
Lekker rustig aan doen. Inside job???????quote:Op donderdag 3 september 2026 21:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Logisch ook.
De eerste twee agenten zijn meteen beschoten en zwaargewond geraakt, dus die hebben geen kans gehad om te schieten.
De 2 agenten die zeer kort daarna arriveerden zijn ook meteen onder vuur komen te liggen, en hebben zich alleen gefocust om hun collega's te redden, dus geen tijd om te schieten.
Daarna zijn de schutters ook weggerend.
Toen kort daarop de DSI arriveerden, waren ze weg.
Rustig aan doen?quote:Op donderdag 3 september 2026 21:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker rustig aan doen. Inside job???????
Zeikwijfquote:Op donderdag 3 september 2026 21:16 schreef de_boswachter het volgende:
Walgelijk dat zelfs die politici meedoen aan dat fatshaming van bolle Josquote:Op donderdag 3 september 2026 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Brekelmans poepte in zijn broek![]()
![]()
Dit klopt wel. Ik houd het stabiel op 100k/mnd, niet al te gek, niemand die me lastigvalt.quote:
Maar dit wist Jantje ook, waarom doe je zoiets?quote:Op donderdag 3 september 2026 21:07 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die gaat niet oud worden.
Rippen is sowieso een doodzonde in die wereld, en met zulke hoeveelheden (1200 kilo) teken je je doodvonnis.
Helemaal als je zelf geen (eigen) grote organisatie achter je hebt.
En hij lijkt vooralsnog slechts een tussenpersoon te zijn geweest.
Vroeg of laat vinden ze je toch, waar je ook zit.
Snel rijk wordenquote:Op donderdag 3 september 2026 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dit wist Jantje ook, waarom doe je zoiets?
Ja logisch, ze werden uit de struiken getrokken, van perrons en uit treinen, en van snelwegen.quote:
Hij was al rijk, misschien niet op de bank. Daarom zeg ik steeds die mensen in de drugswereld zijn mokerdom…quote:Op donderdag 3 september 2026 22:06 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Snel rijk worden
Maar idd zeker niet de juiste manier.
0 schoten op doel.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:26 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Rustig aan doen?
Men was juist zeer snel ter plaatse.
Die gasten toch ook niet…quote:Op donderdag 3 september 2026 22:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
0 schoten op doel.
Xg 0.02
Dat doen ze natuurlijk niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hadden ze het doel maar geraakt ipv die Berry en die twee agenten. Dertig man en hup weg is Jantje.
Welke versie bedoel je ?quote:Op donderdag 3 september 2026 22:42 schreef engine het volgende:
In die dreigvideo zeggen ze dat 1283 kilo Spanje nooit verlaten heeft.
Hoeveel zijn er al?quote:Op donderdag 3 september 2026 22:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Welke versie bedoel je ?
https://www.geenstijl.nl/5191723/dreigvideofuks
![]()
In een onderbroek met bruine strepenquote:Op donderdag 3 september 2026 22:50 schreef UitStraling het volgende:
Waar zou Jantje zich bevinden momenteel?
Misschien met een van zijn busjes naar Noorwegen.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:50 schreef UitStraling het volgende:
Waar zou Jantje zich bevinden momenteel?
We zijn een land van lulletje Karremansen (voor nog weet wie ik bedoel). Ik had als een Rambo die bolle Jos in mijn eentje met een bazooka omgelegd.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Brekelmans poepte in zijn broek![]()
![]()
Ik anders wel in vermomming met mijn uzi in de handtas.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:21 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
We zijn een land van lulletje Karremansen (voor nog weet wie ik bedoel). Ik had als een Rambo die bolle Jos in mijn eentje met een bazooka omgelegd.
Dit was ZO beschamend voor een ieder die in de keten zat na het eerste bevel. Man man man. Die gassies zijn niet eens het probleem. Degene die ze aangenomen heeft kan maar beter een tijdje verdwijnen.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:53 schreef UitStraling het volgende:
De daders (de opdrachtgevers) zullen zich zeker willen profileren na deze amateuristische bedoening dus ik vermoed dat ze zijn complete familie gaan afslachten en dit zullen opnemen en delen met de wereld.
Nou wil het toeval dat zijn Dominicaanse huisslaaf alles opgezogen heeft en de zak 500 keer geleegd heeft.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heeft Jan de coke al teruggegeven?
De grote baas zal hier niet blij mee zijn en die zal een keihard en duidelijk signaal af willen geven anders gaat hij van leeuw naar konijn in de pikorde.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dit was ZO beschamend voor een ieder die in de keten na de eerste command. Man man man. Die gassies zijn niet eens het probleem. Degene die ze aangenomen heeft kan maar beter een tijdje verdwijnen.
Is dat echt zo? Moet je niet kijken naar de impact die zo'n actie heeft; zit Jan nog rustig in zijn huis en negeert hij de oproep of is de boodschap overgekomen denk je.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:30 schreef vul_maar_in het volgende:
Dit was ZO beschamend voor een ieder die in de keten na de eerste command. Man man man. Die gassies zijn niet eens het probleem. Degene die ze aangenomen heeft kan maar beter een tijdje verdwijnen.
35 kittens in de zak. Dat gaan ze niet allen volhouden. En ze weten waarschijnlijk niet veel tot niks dat snap ik ook wel. Maar het straalt amateurisme uit.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Moet je niet kijken naar de impact die zo'n actie heeft; zit Jan nog rustig in zijn huis en negeert hij de oproep of is de boodschap overgekomen.
Zijn de mensen in Overasselt nog helemaal gerust of zijn er zelfs al mensen gevlucht.
En wat is belangrijker: dat een dergelijke actie helemaal smooth en slick verloopt, of dat je je impact laat gelden en je doel bereikt?
Meer coke meer bloed meer coke etc.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De grote baas zal hier niet blij mee zijn en die zal een keihard en duidelijk signaal af willen geven anders gaat hij van leeuw naar konijn in de pikorde.
Vraag het me af, stel je wilt een pro killer ergens op af sturen. Je stuurt een schoolklas sukkels mee. Je prof killer doet zijn ding, de sukkels zorgen voor veel reuring en lawaai, schieten op agenten. Terwijl daar iedereen in paniek is verdwijnt je "Leon"quote:Op donderdag 3 september 2026 23:37 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
35 kittens in de zak. Dat gaan ze niet allen volhouden. En ze weten waarschijnlijk niet veel tot niks dat snap ik ook wel. Maar het straalt amateurisme uit.
"De volgende keer betalen we hyenas met een iQ boven de 100"quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vraag het me af, stel je wilt een pro killer ergens op af sturen. Je stuurt een schoolklas sukkels mee. Je prof killer doet zijn ding, de sukkels zorgen voor veel reuring en lawaai, schieten op agenten. Terwijl daar iedereen in paniek is verdwijnt je "Leon"
Dat zei ik al, de "SKULL" in deze stond in de file ofzoquote:Op vrijdag 4 september 2026 00:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vraag het me af, stel je wilt een pro killer ergens op af sturen. Je stuurt een schoolklas sukkels mee. Je prof killer doet zijn ding, de sukkels zorgen voor veel reuring en lawaai, schieten op agenten. Terwijl daar iedereen in paniek is verdwijnt je "Leon"
Tis gewoon een flex van deze organisatie, van check wat wij doen als je met ons fuckedquote:Op vrijdag 4 september 2026 00:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit, dus meneer was niet een grote gast in het speelveld maar wel een met connecties.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:51 schreef Tengano het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap; als je nou 1200 kilo coke achterover hebt gedrukt die aan een samengestelde groep toebehoort van mensen die geweld niet zo gauw schuwen, dan ga je toch niet rustig in je huisje in Overasselt zitten afwachten tot er mogelijk iemand langskomt om te informeren of jij daar wellicht iets meer van weet?
En dan een auto met een pop voor de deur zetten om eventuele belagers af te schrikken. Dat klinkt toch eigenlijk ook onwerkelijk.
Ik kijk wel eens Airport Security oid op Nat Geo en in landen als Peru en Colombia zit je met letterlijk een paar kilo al snel 6 tot 8 jaar vast, boven de 10 kilo 15 jaar oid.quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tis gewoon een flex van deze organisatie, van check wat wij doen als je met ons fucked
Straffen in Nederland is toch niemand bang voor
Dat snap ik ook niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:51 schreef Tengano het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap; als je nou 1200 kilo coke achterover hebt gedrukt die aan een samengestelde groep toebehoort van mensen die geweld niet zo gauw schuwen, dan ga je toch niet rustig in je huisje in Overasselt zitten afwachten tot er mogelijk iemand langskomt om te informeren of jij daar wellicht iets meer van weet?
En dan een auto met een pop voor de deur zetten om eventuele belagers af te schrikken. Dat klinkt toch eigenlijk ook onwerkelijk.
Ambtenaar: Maar in het proces staat.....quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet.
Vorig jaar is die woning al beschoten met een Kalashnikov.
Toen wist iedereen al genoeg, dit gaat niet om een kleine ruzie of een lokaal dealertje.
Als er met zware wapens wordt geschoten, is er meer aan de hand.
Wat er toen speelde is volgens mij nooit duidelijk geworden, maar dat stond iig los van die 1200kg kwijtgeraakte coke, want dat speelt pas sinds 29 augustus jongstleden.
Overigens is het hier een publiek geheim zoals dat heet dat Jan junior zich toen al met coke bezig hield.
Dat was al een serieuze waarschuwing, waar ie niks van geleerd heeft, gezien de recente escalatie.
Dus hij zat al in serieuze problemen, en besloot om 1200 kilo te rippen
Als tussenpersoon, zonder serieuze (voor zover bekend) achterban
Er zijn efficiëntere manieren om zelfmoord te plegen.
Ik denk dat Jan niet op eigen gelegenheid die 1200kg gejat heeft. Zoals je zegt zelf geen achterban, tussenpersoon. Je zet zo'n hoeveelheid niet zomaar weg op de markt. Zeker niet als bekend is dat van een rip is.quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet.
Toen wist iedereen al genoeg, dit gaat niet om een kleine ruzie of een lokaal dealertje.
Wat er toen speelde is volgens mij nooit duidelijk geworden, maar dat stond iig los van die 1200kg kwijtgeraakte coke, want dat speelt pas sinds 29 augustus jongstleden.
Overigens is het hier een publiek geheim zoals dat heet dat Jan junior zich toen al met coke bezig hield.
Dat was al een serieuze waarschuwing, waar ie niks van geleerd heeft, gezien de recente escalatie.
Ben jij het John?quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet.
Bewijs maar eens wie van de 34 daadwerkelijk heeft geschoten als ze zich allemaal hebben ontdaan van schoenen en klerenquote:Op vrijdag 4 september 2026 00:14 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens Airport Security oid op Nat Geo en in landen als Peru en Colombia zit je met letterlijk een paar kilo al snel 6 tot 8 jaar vast, boven de 10 kilo 15 jaar oid.
Ik kan me nog een zaak herinneren van een aantal jaren geleden in Nederland, waar op de snelweg een busje opviel door het rijgedrag (sowieso stom, heb je wat in de auto, hou je je netjes aan de verkeersregels zou ik zeggen).
Bleek 400 kilo aan boord te hebben.
Uiteindelijke straf: iets van 4 jaar
Tja...
Ze hebben iig beelden van de schietpartij vwb de bewaker.quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bewijs maar eens wie van de 34 daadwerkelijk heeft geschoten als ze zich allemaal hebben ontdaan van schoenen en kleren
Ambtenaar030 to the rescue, kijk hem eens in de bres springen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 00:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Twitter gekkies in oppositie modus
@:zipportal
Gerenommeerde media is geen garantie voor foutloze verslaggeving.quote:Op vrijdag 4 september 2026 01:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Chiel Timmermans is een erkende en bekroonde misdaadverslaggever bij het Algemeen Dagblad met een professioneel trackrecord binnen de Nederlandse journalistiek. In 2025 won hij De Tegel, een van de belangrijkste journalistieke prijzen in Nederland, nadat hij in 2021 al eens was genomineerd.
Wat heeft dat met de uitspraken over bolle Jos te doen?quote:Op vrijdag 4 september 2026 01:15 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gerenommeerde media is geen garantie voor foutloze verslaggeving.
Heb op zowel Nu.nl als de RTL Nieuws website vandaag foutieve informatie zien staan.
Op beide sites stond pontificaal een foto van een woning in Nederasselt ipv de bewuste woning in Overasselt.
Daar is idd een inval gedaan door de DSI, omdat die woning leeg staat, en men vermoedde dat er verdachten zich schuil hielden, maar bleek loos alarm.
Meerdere dorpsgenoten hebben contact opgenomen met beide redacties om de fout aan te kaarten en de foto te verwijderen, maar zonder resultaat.
Heel fijn voor de nieuwe eigenaar, en de inwoners, omdat het bij kwaadwillenden de indruk wekt dat dát de bewuste woning was.
Ik denk dat het minstens zo belangrijk is welk signaal je aan je conculega's geeft.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Moet je niet kijken naar de impact die zo'n actie heeft; zit Jan nog rustig in zijn huis en negeert hij de oproep of is de boodschap overgekomen denk je.
Zijn de mensen in Overasselt nog helemaal gerust of zijn er zelfs al mensen gevlucht.
En wat is belangrijker: dat een dergelijke actie helemaal smooth en slick verloopt, of dat je je impact laat gelden en je je doel bereikt?
Daarom hebben ze bij de arrestaties meteen van die papieren broodzakken om de armen getrokken om op kruitresten te kunnen checkenquote:Op vrijdag 4 september 2026 00:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bewijs maar eens wie van de 34 daadwerkelijk heeft geschoten als ze zich allemaal hebben ontdaan van schoenen en kleren
Brekelmans is een laffe schijtbak. Thans hangt hij in de TK weer de lakei van het grootkapitaal uit. Kontjes van millardairs likken, daar is hij blijkbaar veel beter in.quote:
Aldus een anonieme Fok user vanaf de zolderkamer van haar moeder.quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:58 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Brekelmans is een laffe schijtbak. Thans hangt hij in de TK weer de lakei van het grootkapitaal uit. Kontjes van millardairs likken, daar is hij blijkbaar veel beter in.
Jantje had geen verdienmodel meer, hij moest snel aan geld komen = domme keuzes maken.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar dit wist Jantje ook, waarom doe je zoiets?
Jantje had beter moeten kijken naar wat hij wel had, mooi huis, leuke kavel, zijn ouders in de buurt, een vrouw en twee kids. Nu heeft die niks meer. Hup alles weg.
Tussen 'snel aan geld komen' en 1200kg coke rippen van een kartel zit nog wel wat ruimtequote:Op vrijdag 4 september 2026 09:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jantje had geen verdienodel meer, hij moest snel aan geld komen = domme keuzes maken.
Als wij met z'n tweeen daar als twee agenten aan zouden komen en we hebben allebei een handwapen met wellicht 30 patronen bij ons. Zou jij dan zeggen "Kom op we geven die 30 gewapende vlegels die ons nu met automatische wapens beschieten even van katoen!!!"quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:50 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker deëscalerende taktiek door niet te vuren! Superrrrrrr
Je blijft het proberen he?quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:50 schreef de_boswachter het volgende:
Lekker deëscalerende taktiek door niet te vuren! Superrrrrrr
Waren allemaal na het lossen van de fatale schoten losse individuen op de vluchtquote:Op vrijdag 4 september 2026 09:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als wij met z'n tweeen daar als twee agenten aan zouden komen en we hebben allebei een handwapen met wellicht 30 patronen bij ons. Zou jij dan zeggen "Kom op we geven die 30 gewapende vlegels die ons nu met automatische wapens beschieten even van katoen!!!"
Dus die agenten zijn zwaar gewond geraakt door verdwaalde kogels denk jij.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:04 schreef de_boswachter het volgende:
Waren allemaal na het lossen van de fatale schoten losse individuen op de vlucht
Iets in me zegt dat het feit dat er agenten gewond zijn geraakt en van de groep aanvallers niemand ze deëscalerend hebben opgetreden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus die agenten zijn zwaar gewond geraakt door verdwaalde kogels denk jij.
In sommige situaties in dat ook een verstandige keuze.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:23 schreef de_boswachter het volgende:
Iets in me zegt dat het feit dat er agenten gewond zijn geraakt en van de groep aanvallers niemand ze deëscalerend hebben opgetreden.
Wel wat ruimte is nogal een understatementquote:Op vrijdag 4 september 2026 09:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tussen 'snel aan geld komen' en 1200kg coke rippen van een kartel zit nog wel wat ruimte
Boswachter zou meteen een rode sjaal om z'n hoofd binden en met een M60 beginnen te maaienquote:Op vrijdag 4 september 2026 10:23 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Iets in me zegt dat het feit dat er agenten gewond zijn geraakt en van de groep aanvallers niemand ze deëscalerend hebben opgetreden.
Ho hoquote:Op vrijdag 4 september 2026 11:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mooi hè, die diversiteit allemaal weer.
[ afbeelding ]
https://x.com/visegrad24/status/2095495352036069734
Prima, maar het vertrouwen in de politie daalt en daalt.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
In sommige situaties in dat ook een verstandige keuze.
Zou mij niks verbazen als dat soort gastjes al een enorme strafblad hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2026 11:55 schreef DefKu het volgende:
Van de 34 mensen die zijn aangehouden rondom het geweld in Overasselt eerder deze week worden er vrijdag 32 voorgeleid voor de rechter-commissaris van de rechtbank Gelderland.
Ze worden onder meer verdacht van moord dan wel doodslag in vereniging op de persoon die is doodgeschoten. Dat meldt het OM. Twee anderen worden heengezonden.
Het gaat om 16 Fransen, 11 Nederlanders, 2 Algerijnen, 1 Libiër, 1 Oekraïner en 1 Belg. Onder de verdachten bevinden zich twee minderjarigen (van 16 en 17 jaar), beiden met de Franse nationaliteit. De overige verdachten variëren in leeftijd tussen de 18 en 32 jaar.
Lekker naar het front sturen, als je zo graag gewapende acties in groepverband uitvoert zal hij het er prima naar z'n zin hebben.quote:1 Oekraïner
Opgeflikkerd met dat gajes.quote:Op vrijdag 4 september 2026 11:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Mooi hè, die diversiteit allemaal weer.
[ afbeelding ]
https://x.com/visegrad24/status/2095495352036069734
Dit. Opgetieft. Ondankbare tyfushont.quote:Op vrijdag 4 september 2026 12:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lekker naar het front sturen, als je zo graag gewapende acties in groepverband uitvoert zal hij het er prima naar z'n zin hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |