Oei zeg. Een middelvinger op 6500km afstand. Dat zal aankomen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:10 schreef Momo het volgende:
Minister Van Weel durft 'dikke middelvinger' op te steken naar Bolle Jos: 'We gaan hem pakken'
Bolle Jos loopt nu te trillen van angst
In dat opzicht is een houten plank maken dan nog intensiever als je gaat kijken tot het planten van de boom?quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, het ligt allemaal allang klaar. Neemt niet weg dat best een intensief proces is.
quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En Brekelmans lachen ze nu recht in zijn bek uit voor zijn laffe gedrag![]()
quote:"Brekelmans is gewoon een watje man!"
Intensiever dan de productie van een babyquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In dat opzicht is een houten plank maken dan nog intensiever als je gaat kijken tot het planten van de boom?
Brekelmans poepte wel in zijn broekquote:Op vrijdag 4 september 2026 13:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oei zeg. Een middelvinger op 6500km afstand. Dat zal aankomen.
Goed ideequote:Op vrijdag 4 september 2026 13:52 schreef Tengano het volgende:
Ik zou het wel op prijs stellen als Jan ook een video uitbrengt zodat we ook zijn kant van het verhaal kunnen horen.
quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:52 schreef Tengano het volgende:
Ik zou het wel op prijs stellen als Jan ook een video uitbrengt zodat we ook zijn kant van het verhaal kunnen horen.
Een situatieschetsquote:
quote:JAN GOEDHART KOMT MET EIGEN VIDEO: ‘IK WIL GRAAG EEN KEER MIJN EIGEN VERSIE VAN DE FEITEN VERTELLEN’
[OPENING — rustige muziek, beeld van Overasselt]
VOICE-OVER:
Overasselt. Een dorp dat tot voor kort vooral bekendstond als een plek waar mensen elkaar groeten, de heg bijhouden en zich afvragen waarom Nijmegen eigenlijk alles denkt te zijn.
Maar dat is sinds kort veranderd.
En na een reeks incidenten en een inmiddels veelbesproken dreigvideo besluit Jan Goedhart nu zelf het woord te nemen.
[BEELD: Jan zit aan tafel. Kop koffie. Kijkt ernstig in camera.]
JAN:
“Goedemiddag. Ik ben Jan Goedhart. En ik denk dat het tijd is dat ik zelf eens iets vertel.”
[KORTE STILTE]
“Want als ik het internet mag geloven, ben ik inmiddels verantwoordelijk voor ongeveer alles wat er sinds de Tweede Wereldoorlog in Overasselt is misgegaan.”
[VOICE-OVER]
Jan wil naar eigen zeggen vooral duidelijkheid scheppen.
JAN:
"Er wordt van alles beweerd. Sommige dingen kloppen, sommige dingen niet. En sommige dingen weet ik zelf ook niet meer. Daarnaast was ik vroeger ook al niet zo'n rekenwonder."
[BEELD: Jan pakt een map met papieren.]
“Daarom heb ik alles overzichtelijk opgeschreven.”
[ZOOM OP MAP]
Op de voorkant staat:
‘DE WAARHEID — DEFINITIEVE! VERSIE 7.3’
VOICE-OVER:
De map telt inmiddels 146 pagina’s.
Daarvan zijn er volgens Jan 38 definitief, 24 voorlopig definitief en 84 "nog even onder voorbehoud".
[BEELD: dreigvideo op laptop, zonder de bedreigende inhoud te tonen.]
JAN:
“Toen ik die video zag, dacht ik eerst: dit meen je niet.”
[PAUZE]
“En toen dacht ik: blijkbaar wel.”
[VOICE-OVER]
Jan benadrukt dat hij niet van plan is zich te laten intimideren.
JAN:
“Ik blijf gewoon mezelf.”
[BEELD: Jan loopt naar buiten.]
VOICE-OVER:
Al heeft hij inmiddels wel zijn wachtwoorden aangepast, de gordijnen dichtgedaan en overwogen om zijn naam op de deur tijdelijk te veranderen in ‘Henk’.
JAN:
“Maar dat is uit veiligheidsoverwegingen.”
VOICE-OVER:
Op de vraag wat hij precies van de toekomst verwacht, blijft Jan voorzichtig.
JAN:
“Ik hoop vooral dat de rust terugkeert en dat ik binnenkort weer gewoon mijn heg kan knippen.”
[BEELD: de Ewijksestraat in Overasselt en een ZOOM op de heg van Jan.]
VOICE-OVER:
Een begrijpelijke wens, al is ook de heg van Jan inmiddels onderwerp van discussie.
Volgens Jan is die 1,80 meter hoog.
Volgens anderen 1,95.
Jan zelf houdt het op hooguit 1,83.
[BEELD: Jan kijkt door het raam naar de heg.]
JAN:
"En daar wil ik verder geen uitspraken over doen."
[EINDSCHERM]
Overasselt: nog altijd gewoon Overasselt.
[VOICE-OVER, heel serieus]:
Dit was het verhaal van Jan Goedhart.
Of in ieder geval versie 7.3.
Waarom komt dit nu pas naar buiten?quote:Op vrijdag 4 september 2026 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.tweedekamer.n(...)13070&did=2026D29840
Kamer vragen over gestuntel Brekelmans![]()
Daar is op 10 juli al op geantwoord zo te zien?quote:Antwoord op vragen 1 t/m 4
Op 21 mei jl. heb ik namens het kabinet gereageerd op mediaberichtgeving over de vermeende ontplooide activiteiten van de Nederlandse autoriteiten tot aanhouding van de 34-jarige voortvluchtige verdachte Jos Leijdekkers. In die brief heb ik aangegeven dat het kabinet er alles aan gelegen is om de aanhouding en uitlevering van Jos Leijdekkers te realiseren. Omwille van de veiligheid en vertrouwelijkheid kan ik verder niet ingaan op details van alle Nederlandse inspanningen. Ik kan dan ook niet inhoudelijk reageren op de mediaberichtgeving.
In algemene zin kan ik stellen dat het vorige en huidige kabinet er alles aan gelegen is om de aanhouding en uitlevering van Jos Leijdekkers te realiseren. Daarbij staan het algemeen belang en de veiligheid van de samenleving voorop. De aanhouding en uitlevering van Jos Leijdekkers naar Nederland is topprioriteit van het kabinet. Het recht moet zijn beloop hebben. Daarnaast is aanhouding en uitlevering noodzakelijk vanwege de dreiging die Jos Leijdekkers vormt voor de nationale veiligheid, onze democratische rechtsstaat en de internationale rechtsorde.
[1] NOS, 21 mei 2026, 'Nederland blies arrestatie Jos Leijdekkers in Afrika op laatste moment af' (https://nos.nl/artikel/26(...)op-laatste-moment-af).
[2] WNL, 10 juni 2026, Brekelmans durfde Bolle Jos niet op te pakken: 'Was bang dat hij moest onderduiken' (wnl.tv/2026/06/10/brekelmans-durfde-bolle-jos-niet-op-te-pakken-was-bang-dat-hij-moest-onderduiken).
Zouden die 2 die niet voorgeleid worden er niks mee te maken hebben, of worden die vrijgelaten omdat dat de dombo's zijn die gaan lopen lullen?quote:Op vrijdag 4 september 2026 11:55 schreef DefKu het volgende:
Van de 34 mensen die zijn aangehouden rondom het geweld in Overasselt eerder deze week worden er vrijdag 32 voorgeleid voor de rechter-commissaris van de rechtbank Gelderland.
Ze worden onder meer verdacht van moord dan wel doodslag in vereniging op de persoon die is doodgeschoten. Dat meldt het OM. Twee anderen worden heengezonden.
Het gaat om 16 Fransen, 11 Nederlanders, 2 Algerijnen, 1 Libiër, 1 Oekraïner en 1 Belg. Onder de verdachten bevinden zich twee minderjarigen (van 16 en 17 jaar), beiden met de Franse nationaliteit. De overige verdachten variëren in leeftijd tussen de 18 en 32 jaar.
Ik denk het wel.quote:Op vrijdag 4 september 2026 14:42 schreef Arnhemunited het volgende:
Zouden die 2 die niet voorgeleid worden er niks mee te maken hebben, of worden die vrijgelaten omdat dat de dombo's zijn die gaan lopen lullen?
Van alle 32?quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Roethof als advocaat van de verdachten, je verwacht het niet
quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Done deal.quote:Op dinsdag 1 september 2026 17:08 schreef Zipportal het volgende:
Roethof zal wel weer één van die figuren bijstaan.
Achquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Het is dan ook gewoon zijn werk toch ?quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Linkje bron?quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het niet over kleurtjes ...quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zitten er 2 blanken tussen die niet mee mogen doen?
Ik maakte een grapje daar er 34 waren opgepaktquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:23 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb het niet over kleurtjes ...
Eerder over het grote aantal.
Maar er is nog niks bekend over Roethof als advocaat in deze zaak.
Ik denk dat de rest van Nederland ook duidelijkheid wil, dus sluit maar achteraan.quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:35 schreef Momo het volgende:
Roethof op RTL nieuws die komt janken over dat de ouders van de verdachten duidelijkheid willen. Nou praat eens met het stuk diarree dat 20 jaar geleden uit je kut kwam.
Stukje duidelijkheid voor de ouders:quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:35 schreef Momo het volgende:
Roethof op RTL nieuws die komt janken over dat de ouders van de verdachten duidelijkheid willen. Nou praat eens met het stuk diarree dat 20 jaar geleden uit je kut kwam.
Ze gingen allemaal net een eigen bedrijf beginnen hoor!quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Stukje duidelijkheid voor de ouders:
Jullie addergebroed is doelbewust zwaarbewapend naar Overasselt gereden voor criminele zaken, waarbij er iemand gedood is en 2 agenten zwaargewond zijn geraakt.
Als jullie die levende stukken nageboorte beter op hadden gevoed, waren ze nu gewoon thuis.
Veel duidelijker kan ik het niet maken.
Witgoed handelquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ze gingen allemaal net een eigen bedrijf beginnen hoor!
Leven bijna op de rails, ongelukkige keuzes. Moet je begrip voor hebben...quote:
Roethofquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:35 schreef Momo het volgende:
Als advocaat moet je je werk doen, maar Roethof is de meest walgelijke, arrogante figuur in dat circus, die de hele goocheldoos van Hans Klok opentrekt om zijn cliënten altijd maar als een soort van onschuldige passanten neer te zetten…quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:35 schreef Momo het volgende:
Als hij nou nog eens succes had, maar dat zie ik nergensquote:Op vrijdag 4 september 2026 20:05 schreef MadMaster het volgende:
Als advocaat moet je je werk doen, maar Roethof is de meest walgelijke, arrogante figuur in dat circus, die de hele goocheldoos van Hans Klok opentrekt om zijn cliënten altijd maar als een soort van onschuldige passanten neer te zetten…
Kwajongensstreken, kattekwaad, baldadigheidquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Leven bijna op de rails, ongelukkige keuzes. Moet je begrip voor hebben...
JEUGDRECHT!
Bij linkse activisten is Willem Jebbink de huisadvocaat, bij kansloze drugspaupers met een etnische achtergrond, zoals in Overasselt, is het vaak Gerald Roethof.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als hij nou nog eens succes had, maar dat zie ik nergens
Jos B bijvoorbeeld ging helemaal mis zijn strategie
Ik zou nooit advocaat kunnen zijn en allerlei tuig zo laag mogelijke straf proberen te geven. Als je een zaak hebt tussen een consument en een keukenbedrijf ofzo, whatever. Maar met dit soort dingen....quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als advocaat moet je je werk doen, maar Roethof is de meest walgelijke, arrogante figuur in dat circus, die de hele goocheldoos van Hans Klok opentrekt om zijn cliënten altijd maar als een soort van onschuldige passanten neer te zetten…
Dachten dat het airsoft wasquote:Op vrijdag 4 september 2026 20:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij linkse activisten is Willem Jebbink de huisadvocaat, bij kansloze drugspaupers met een etnische achtergrond, zoals in Overasselt, is het vaak Gerald Roethof.
Ik hoor hem al een verhaal ophangen van een nachtelijke dropping met spelelement, georganiseerd door een online platform, waarbij de deelnemers geen idee hadden waar die dropping zou plaatsvinden en welk spel er gespeeld zou gaan worden. De donkere hoodies, trainingsbroeken en sneakers werden gedragen om sportief voor de dag te kunnen komen…
Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)ken-langer-vast.htmlquote:Opnieuw woning in Overasselt gesloten, alle verdachten twee weken langer vast
Burgemeester Joerie Minses van de gemeente Heumen heeft vrijdag een tweede woning laten sluiten in Overasselt. Daarnaast blijven alle 32 verdachten twee weken langer vastzitten. De politie meldt ook dat donderdag negen huiszoekingen zijn verricht in verband met het geweld.
Het gesloten huis staat aan de Honingklaver en moet twee weken dicht. "Hij neemt deze maatregel om daarmee de rust in de omgeving verder te herstellen en de openbare orde te waarborgen", meldt de gemeente.
In het dorp en de omgeving waren tien plaatsen delict. Lokale media meldden eerder dat een daarvan een woning aan de Honingklaver zou zijn. Ook daar zouden harde knallen zijn gehoord en raakte de deur zwaar beschadigd.
Dat is dan ook geen strafrecht.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zou nooit advocaat kunnen zijn en allerlei tuig zo laag mogelijke straf proberen te geven. Als je een zaak hebt tussen een consument en een keukenbedrijf ofzo, whatever. Maar met dit soort dingen....
Of hij krijgt betaald in hele kleine envelopjesquote:Op vrijdag 4 september 2026 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Blijft bijzonder. Zo is de zoon van Weski, Guy de advocaat van bolle jos. Hoe wordt zo'n advocaat dan betaald? Crimineel geld aannemen is namelijk verboden. Hetzelfde voor zo'n Roethof. Dat doet hij natuurlijk niet 'pro-deo'. Misschien in het begin om wat naamsbekendheid te krijgen, maar dat geld wat hij nu vangt moet toch ergens vandaan komen?
Vanuit de witgewassen zijstromen. De inkomsten uit het vastgoed en het kapitaal.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Blijft bijzonder. Zo is de zoon van Weski, Guy de advocaat van bolle jos. Hoe wordt zo'n advocaat dan betaald? Crimineel geld aannemen is namelijk verboden. Hetzelfde voor zo'n Roethof. Dat doet hij natuurlijk niet 'pro-deo'. Misschien in het begin om wat naamsbekendheid te krijgen, maar dat geld wat hij nu vangt moet toch ergens vandaan komen?
Dat zal meevallen, maar bovengenoemde hebben bijna uitsluitend dit soort cliënten. De schoorsteen moet ook blijven roken he?quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Of hij krijgt betaald in hele kleine envelopjes
Allemaal via de belwinkel, de kapsalon, het bouwbedrijf, de souvenirshop, de kebabtent, koeriersdienst en aanverwanten keurig wit verkregen inkomsten…quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:18 schreef Stoorzendert het volgende:
Dan worden dit soort advocaten toch makkelijk uitgewassen door organisaties als 'follow the money' en dergelijke?quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vanuit de witgewassen zijstromen. De inkomsten uit het vastgoed en het kapitaal.
Goedhart Koeriersdienstenquote:Op vrijdag 4 september 2026 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Allemaal via de belwinkel, de kapsalon, het bouwbedrijf, de souvenirshop, de kebabtent, koeriersdienst en aanverwanten keurig wit verkregen inkomsten…
Beetje vreemd als advocatenkantoor betaald te worden door de lokale kebabtent of niet? Oké een paar broodjes (lekker), maar geen 100.000 broodjes döner per maand toch?quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Allemaal via de belwinkel, de kapsalon, het bouwbedrijf, de souvenirshop, de kebabtent, koeriersdienst en aanverwanten keurig wit verkregen inkomsten…
Holdings en BV'tjes hier en daar er om heen, als het maar vanuit de bovenwereld betaald wordt…quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Beetje vreemd als advocatenkantoor betaald te worden door de lokale kebabtent of niet? Oké een paar broodjes (lekker), maar geen 100.000 broodjes döner per maand toch?
quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Beetje vreemd als advocatenkantoor betaald te worden door de lokale kebabtent of niet? Oké een paar broodjes (lekker), maar geen 100.000 broodjes döner per maand toch?
quote:"Ja, wat is daar mis mee dan?"
Ze vinden soms een visje in de grote oceaan.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan worden dit soort advocaten toch makkelijk uitgewassen door organisaties als 'follow the money' en dergelijke?
quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Het interview met het voetbalteam van Jan zijn overigens offline gehaaldGisteren stonden de clubfoto's er nog op incl. artikel en 'interview' met Jan.
Daar gaat het toch regelmatig overquote:Op zaterdag 5 september 2026 09:15 schreef Breekfast het volgende:
Waar ik mij wel over verbaas, en ik zal wel als een ouderwetse boomer klinken, is dat het amper gaat over de vraagkant van de drugsmarkt.
Waarom doen we nog steeds alsof (recreatief) drugsgebruik compleet normaal en onschuldig is?
Waarschijnlijk iets in de trant van, I have made him an offer he couldn't refuse...quote:Op zaterdag 5 september 2026 08:03 schreef Discombobulate het volgende:
Die Jan-Hein Kuijpers is dus advocaat van Bolle Jos, maar vraag me af hoe ze contact met elkaar hebben.
De inflatie zit daar niet in de prijs maar in de hoeveelheid Vim poeder en gemalen TL-buis die er door je sos gemixt wordtquote:Op zaterdag 5 september 2026 09:25 schreef Caland het volgende:
Laat staan als illegale drugs al jarenlang hetzelfde kosten (of minder) en alle overige drugs zoals alcohol steeds duurder.
Wat ik mij soms wel afvraag: in Latijns-Amerika en in de VS hebben hoge straffen voor drugsgebruik niet gewerkt.quote:Op zaterdag 5 september 2026 09:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar gaat het toch regelmatig over
Denk dat vooral niemand hopelijk meer de illusie heeft dat je dat kan terugdringen bij de mensheid in zijn algemeen. Laat staan als illegale drugs al jarenlang hetzelfde kosten (of minder) en alle overige drugs zoals alcohol steeds duurder.
Zelfs in de grootste derdewereldlanden gaan ze niet over op dergelijke straffen. Ja, Duterte heeft wel eens een poging gewaagd.quote:Op zaterdag 5 september 2026 09:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat ik mij soms wel afvraag: in Latijns-Amerika en in de VS hebben hoge straffen voor drugsgebruik niet gewerkt.
Maar wat zou het effect zijn in West-Europa? Als we hier bijvoorbeeld 20 jaar cel zouden opleggen als je wordt gepakt voor drugsgebruik, wat voor effect zou dat hebben op de vraagkant?
Vind je dergelijke straffen inhumaan of denk je dat ze niet werken?quote:Op zaterdag 5 september 2026 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs in de grootste derdewereldlanden gaan ze niet over op dergelijke straffen. Ja, Duterte heeft wel eens een poging gewaagd.
Inhumaan en ze werken niet. En wat stel je dan eigenlijk precies voor, mensen die wel eens een pilletje pakken op een festival jarenlang opsluiten terwijl de zwaardere drugs gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2026 10:03 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Vind je dergelijke straffen inhumaan of denk je dat ze niet werken?
Hoge straffen aan de aanbodkant werken sowieso niet, want daarvoor zijn de geldbedragen die verdiend kunnen worden simpelweg te aantrekkelijk.
Het enige alternatief wat dan nog over zou blijven is legalisering.
Ik denk dat er maar 2 opties kunnen werken:quote:Op zaterdag 5 september 2026 10:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Inhumaan en ze werken niet. En wat stel je dan eigenlijk precies voor, mensen die wel eens een pilletje pakken op een festival jarenlang opsluiten terwijl de zwaardere drugs gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zijn.
Boh gemalen TL buisquote:Op zaterdag 5 september 2026 09:31 schreef vosss het volgende:
[..]
De inflatie zit daar niet in de prijs maar in de hoeveelheid Vim poeder en gemalen TL-buis die er door je sos gemixt wordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |