https://www.ad.nl/binnenl(...)-bolle-jos~aaf5fcb9/quote:De schietpartij in Overasselt, waarbij dinsdagochtend een dode viel en twee politieagenten gewond raakten, wordt door diverse bronnen gelinkt aan 'Bolle Jos' Leijdekkers. Het conflict zou gaan om vele honderden kilo's cocaïne met een geschatte waarde van ruim 40 miljoen euro. Het doelwit was Jan G..
De schietpartij vond dinsdagochtend vroeg plaats bij een loods in Overasselt, bij Nijmegen. Op camerabeelden uit de omgeving is te zien hoe een groep van tientallen mannen in busjes komt aanrijden en vervolgens met machinegeweren en pistolen op de Ewijkseweg loopt. Daar beschieten ze een loods.
Een beveiliger die de woning bij de loods bewaakte, is doodgeschoten. Twee agenten zijn gewond geraakt. Een arrestatieteam van de Dienst Speciale Interventies loste waarschuwingsschoten. De actie is nog gaande. Meerdere personen zijn aangehouden.
Partij van 812 kilo cocaïne
Ingewijden laten Het Parool weten dat de schietpartij het gevolg is van een conflict over vele honderden kilo's cocaïne die zouden toebehoren aan de groepering rond de voortvluchtige crimineel 'Bolle Jos' Leijdekkers.
Het conflict zou samenhangen met een partij van 812 kilo cocaïne die op 29 augustus in beslag werd genomen bij de Frans-Spaanse grens. De drugs werden gevonden in een vrachtwagen die in Nederland stond geregistreerd. De drugs zouden vanuit Afrika via Portugal naar Nederland onderweg zijn geweest.
Of de 812 kilo de complete zending was of dat er nog meer onderweg was, is niet duidelijk. Volgens ingewijden zou een ander deel wel zijn aangekomen in Nederland.
Omdat de transporteur niet meer bereikbaar was, zou de groep investeerders in de partij ervan zijn uitgegaan dat de partij gestolen was. Anderen denken dat ook de tweede partij in beslag is genomen, maar dat de autoriteiten dat nog niet naar buiten hebben gebracht.
Paniek nadat beveiliger werd doodgeschoten
Uiteindelijk zou de groep verhaal zijn gaan halen bij de tussenpersoon die verantwoordelijk zou worden gehouden voor het transport. Die tussenpersoon is een bekende in het criminele circuit en werd volgens ingewijden eerder aan de organisatie van Leijdekkers gelinkt. In het criminele milieu wordt aangenomen dat het plan was de drugs terug te halen. Om de drugs te kunnen tillen, waren zoveel mensen ingeschakeld.
Er zou paniek zijn ontstaan nadat de beveiliger werd doodgeschoten. Daarop zou een deel van de groep het op een lopen hebben gezet.
Doelwit was Jan G. Hij wordt al veel langer in verband gebracht met drugshandel. Hij zou hebben samengewerkt met Bolle Jos Leijdekkers. Hij was op het moment van de aanval niet thuis. Zijn ouders waren wel thuis, zij zijn in veiligheid gebracht.
Eerder incident in dezelfde straat
Vorig jaar, in juli, vond in een loods aan diezelfde Ewijkseweg ook al een incident plaats: De Gelderlander schreef toen dat een verdachte met een AK-47, ook wel bekend als een kalasjnikov, op de poort van het perceel schoot.
De 21-jarige Amsterdammer Antonio T. werd ervoor opgepakt en veroordeeld. Hij erkende dat hij voor 2500 euro was geronseld voor de klus. Door wie wilde hij niet zeggen.
Intussen iets verder gelopen en daar had ik goed zicht.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
In een weiland in Nederasselt is er blijkbaar toch iets gevonden.
Want er staan 6 of 7 busjes van de technische recherche en ik zie een aantal mensen zoeken aan het uiteinde/de rand van dat weiland.
Een smal wandelpaadje daarnaast is afgezet met lint.
Was gisteren nog vrij.
Witte tent?quote:Op donderdag 3 september 2026 13:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Intussen iets verder gelopen en daar had ik goed zicht.
Het barst daar van de rechercheurs en overal staan oranje vlaggetjes, en er zijn ook 3 plekken gemarkeerd waar ze doorheen zijn gelopen.
Zal als ik thuis ben wat foto's plaatsen.
Blijven doneren voor Berry.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Een beveiligingsbedrijf zegt ongewild te worden gelinkt aan de schietpartij in Overasselt. De afgelopen tijd had het vermoedelijke doelwit Jan G. een bewakingsauto voor zijn deur staan om criminelen af te schrikken. Daarvoor gebruikte hij de naam en het logo van een bestaand bedrijf.
‘Jan G. heeft onze naam en ons logo gebruikt voor nep-bewakingsauto’
quote:Liveblog De Gelderlander
12:05 Auto van 'nepbeveiliging' weggesleept.
Het ziet er naar uit dat de auto die lang werd gebruikt als ‘nepbeveiliging’ - er zat een pop in - wordt weggesleept
De auto werd volgens omwonenden elke avond door Jan G. op straat gezet. Verteld wordt dat met een extra accu de koplampen van stroom werden voorzien en dat met een zaklamp werd nagebootst alsof de ‘bewaker’ op zijn mobiel zat.
quote:13:43 Bewakingsbedrijf boos
Een beveiligingsbedrijf zegt ongewild te worden gelinkt aan de schietpartij in Overasselt. De afgelopen tijd had het vermoedelijke doelwit Jan G. een bewakingsauto voor zijn deur staan om criminelen af te schrikken. Daarvoor gebruikte hij de naam en het logo van een bestaand bedrijf.
Lees de volledige reactie hier (premium).
MODRFUKKERS.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Kan wel wat Ozempic scoren op de zwarte markt.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:43 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Die bolle zat er maar voor spek en bonen bij met haar scheve nek.
Het is allemaal niet zo ingewikkeld...quote:
Jezusquote:Op donderdag 3 september 2026 13:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Berry wordt slapend rijk!
Blijven storneren.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat gaat over de auto met (nep) logo met de pop erin.
Niet over Berry...
Oh jeetje, zijn er wapens in de omloop in Europa?quote:Op donderdag 3 september 2026 14:05 schreef Momo het volgende:
Nu ook dit bericht
Man met kalasjnikov gearresteerd op station Brussel-Zuid
Leuk al die zwaargewapende mensen net alsof dit de VS is, waarschijnlijk niet eens met deze zaak te maken.
Het teamuitje op de verkeerde dag in de agenda genoteerd, kan gebeuren.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Er heeft er eentje de briefing gemist…
https://www.gelderlander.(...)ussel-zuid~a2c66ed3/
Wel gek dat de journalist gewoon nog rustig een foto van de verdachte heeft kunnen maken.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het teamuitje op de verkeerde dag in de agenda genoteerd, kan gebeuren.
Dus kunnen we de conclusie trekken dat er eind van de middag weer een aanval op het programma staat?quote:Op donderdag 3 september 2026 14:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het teamuitje op de verkeerde dag in de agenda genoteerd, kan gebeuren.
Lekker met mijn kalasjnikov in de sprinter, je weet wel G.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh jeetje, zijn er wapens in de omloop in Europa?
Ach, vroeger stonden Mislukkers met een uzi in de treinquote:Op donderdag 3 september 2026 14:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Lekker met mijn kalasjnikov in de sprinter, je weet wel G.
Ik zie er maar eentje, en dat is die plek bij de heg waar ze eerder dat grote wapen hadden gevonden.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Technische recherche en sporenonderzoek Nederasselt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vreemd, ik zie alle foto'squote:Op donderdag 3 september 2026 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie er maar eentje, en dat is die plek bij de heg waar ze eerder dat grote wapen hadden gevonden.
Geen idee hoe dat heet.
"Uploading this content requires registration"quote:Op donderdag 3 september 2026 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Vreemd, ik zie alle foto's
Zal ze nog eens opnieuw uploaden.
Dan zal het wel aan deze antieke iPad liggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Vreemd, ik zie alle foto's
Zal ze nog eens opnieuw uploaden.
Ik heb er wel 2!quote:Op donderdag 3 september 2026 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan deze antieke iPad liggen.
Helaas is er maar 1 zichtbaar. Zowel in Firefox, Edge als Safari. Zowel op PC als mobiel.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Technische recherche en sporenonderzoek Nederasselt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee, ze doen het hier ook niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Dan zal het wel aan deze antieke iPad liggen.
Inmiddels een jaar.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
bewoner krijgt gebiedsgebod voor twee weken![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)weken/160785194.html?
Dat maakt indruk![]()
En hij was al van plan om terug te keren![]()
quote:En dat drugslab dan, dat vijf jaar eerder op zijn terrein werd ontmanteld? ,,Wij wisten daar niets van. Dat lab is gebouwd toen wij op vakantie waren. De mensen die later werden opgepakt, hebben dat zelf aan de politie verteld. Wij zijn ook nooit als verdachten aangemerkt."
Ik zie parallellen met die mafkees/'klusjesman' in Zuid Holland wiens huis ook een aantal keer bestookt was met molotov cocktails. Ook volledig onschuldig.quote:G. leeft met zijn vrouw en twee jonge kinderen op de plek in Overasselt waar hij is opgegroeid: zijn ouders wonen er ook nog steeds, achter op het terrein aan een lange oprijlaan tussen de weilanden.
Waar hijzelf precies zijn geld mee verdient, is onduidelijk. Als verslaggevers van De Gelderlander hem eind 2024 bezoeken, lijkt hij druk met de handel in auto's. Online zijn verwijzingen te vinden naar de zaak die handelt in bedrijfsbussen, maar dit bedrijf blijkt al sinds 2018 uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Als wij het willen zien moeten wij ook allemaal een account hebben daar, probeer imgur eens.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik gebruik dit altijd en nog nooit problemen mee gehad.
Ja gelukt! Dat lijken wel plekken/hutten waar ze zich verstopt hebben.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
https://imgur.com/a/qU1Ej9z
Ik heb zelf niet eens een account daar.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Als wij het willen zien moeten wij ook allemaal een account hebben daar, probeer imgur eens.
Misschien omdat ze herkennen dat het een crimescene is ofzo ? Normaal ook nooit issues met imgbbquote:Op donderdag 3 september 2026 14:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet eens een account daar.
Normaal zijn uploads via imgbb altijd gewoon zichtbaar voor iedereen, account of niet.
Mijn eerdere upload van GTA Overasselt was ook gewoon te zien.
De Gelderlander zegt dit:quote:Op donderdag 3 september 2026 14:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet eens een account daar.
Normaal zijn uploads via imgbb altijd gewoon zichtbaar voor iedereen, account of niet.
Mijn eerdere upload van GTA Overasselt was ook gewoon te zien.
Carpool Wijchen hebben ze gisteren idd nog een of meerdere wapens gevonden.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De Gelderlander zegt dit:
De politie bevestigt donderdag dat er woensdag nog wapens zijn gevonden bij zoekacties van de politie en de Mobiele Eenheid, naar aanleiding van de schietpartij van dinsdag in Overasselt. Dat gebeurde niet alleen in het onderzochte gebied, maar ook in Wijchen dankzij een alerte burger.
Gaat een gezellig Kerstfeest worden bij de Goede Hartjes.quote:Op donderdag 3 september 2026 14:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kwam overigens tijdens de wandeling ook iemand tegen die in Overasselt woont, en de familie Goedhart kent, en de rest van de familie is doodsbang.
De rest van de familie heeft niks met de praktijken van beide Jannen te maken.
Het zal je familie maar zijn.
quote:Op donderdag 3 september 2026 14:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kwam overigens tijdens de wandeling ook iemand tegen die in Overasselt woont, en de familie Goedhart kent, en de rest van de familie is doodsbang.
De rest van de familie heeft niks met de praktijken van beide Jannen te maken.
Het zal je familie maar zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |