Oh heerlijk zeg!quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:25 schreef Kanaroe het volgende:
Hier vanavond succotash (met o.a. verse mais, flespompoen, salie en limabonen) en varkenshaas in spek (met mosterd-tijm-knoflook-bruine suikermarinade)
[ link | afbeelding ]
Ken ik helemaal niet succotash, maar lijkt me lekkerquote:Op maandag 24 augustus 2026 19:25 schreef Kanaroe het volgende:
Hier vanavond succotash (met o.a. verse mais, flespompoen, salie en limabonen) en varkenshaas in spek (met mosterd-tijm-knoflook-bruine suikermarinade)
[ link | afbeelding ]
Het komt oorspronkelijk van inheemse Amerikanen (voorheen indianen)quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 07:39 schreef Magica het volgende:
[..]
Ken ik helemaal niet succotash, maar lijkt me lekker
SPOILER: Recept rendangOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Common sense is not so common" --Voltaire
Stukkies kreeft op mijn bord erbij gelegd voor het totaalplaatje. En weer teruggegevenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:31 schreef golfer het volgende:
In het kader van de vriezer wat opruimen maak ik vanavond voor B. ravioli's Oudwijker fiore kaas van Pacenti met daarbij gebakken reuzengarnalen en voor mijzelf maak ik spaghetti met gegrilde kreeftenstaarten met kruidenboter. Voor ons allebei daarbij een beurre blanc met wat salie en een komkommersalade met een 'Oosterse' vinaigrette.
Nooit meer eten? Dat lijkt mij niet verstandigquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lekker ei met ui en champignons. Natuurlijk een aantal tenen knoflook![]()
Broodje erbij
Hoef nooit meer te eten
[ afbeelding ]
Naja misschien valt morgen onder nooitquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nooit meer eten? Dat lijkt mij niet verstandig![]()
Ziet er heerlijk uit trouwens
Ah, zo! Jij zat vol, ik snappemquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja misschien valt morgen onder nooit
Was het ook zeker
Huh? Na een broodje ei hoef je een dag niet meer te eten?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja misschien valt morgen onder nooit
Was het ook zeker
Was een grapje, morgen weer gewoon ontbijt joh. Ik dacht dat het een algemene uitdrukking was, maar 'bij ons thuis' zeiden we altijd "ik hoef nooit meer te eten" als je voldaan bent. Dus morgen eet ik gewoon weer hoor. Blijkbaar geen algemene uitdrukking, dat wist ik niet. Excuusquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Huh? Na een broodje ei hoef je een dag niet meer te eten?![]()
Heerlijke foto ja!quote:Ik heb heerlijk gegeten en op wat ei en champignons ging alles op.
Toe een ijsje.
En bij de koffie gebak wat ik bij mijn (favo) bakker heb gehaald.
Mokkapunt en amaretto bavaroise (laatste is mijn favoriet).
[ link | afbeelding ]
En morgen gewoon doorSowieso verjaardag met altijd huisgebakken appeltaart.
Gelukkig, dat doet m'n hart goedquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Was een grapje, morgen weer gewoon ontbijt joh. Ik dacht dat het een algemene uitdrukking was, maar 'bij ons thuis' zeiden we altijd "ik hoef nooit meer te eten" als je voldaan bent. Dus morgen eet ik gewoon weer hoor. Blijkbaar geen algemene uitdrukking, dat wist ik niet. Excuus
[..]
Heerlijke foto ja!
Klinkt goed. Iglo lekkerbekken 1+1 bij de appie deze week tijd om de vriezer aan te vullen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik geroosterde waspeen met allerlei kruiden uit de oven met daarbij (Iglo) extra krokante lekkerbekken.
Deze?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik geroosterde waspeen met allerlei kruiden uit de oven met daarbij (Iglo) extra krokante lekkerbekken.
Krootjesquote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Schouderkarbonade, een saus van witte wijn, jus de veau en dat wat je overhoud als je geklaarde boter maakt. Gratin van bloemige aardappels met crème fraiche en knoflook, zout en muskaatnoot. Krootjessalade.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef golfer het volgende:
Heb ik morgen voor de lunch, speciaal naar de Aldi in s Heerenberg gereden ervoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Krootjesdat woord heb ik al lang niet meer gehoord sinds ik Noordelijker ben gaan wonen en weg uit Rotterdam. Hier zeggen ze bietjes
Ik heb twee broodjes haring, met uien en zonder zuur.
Nou, belofte maakt schuld, dus bij dezen een paar foto'squote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Zo, wauw! Ben zeer benieuwd naar de foto's. En succes!
Ik kook elke maand voor ze. Ons team is wel wat kleiner, 20 man. Maar 1 september gaat een bevriende collega met pensioen, dus komen er wat meer langsquote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:38 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker gekokkereld @:nelaeryn
Bofcollega's
Twee porties graagquote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:16 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Nou, belofte maakt schuld, dus bij dezen een paar foto's
[ afbeelding ]
De komkommers, pepers en rode uien zijn gesneden voor het zoetzuur (acar ketimoen) en in een kom gedaan.
[ afbeelding ]
Brine gemaakt (3 delen wijnazijn, 2 delen water, 1 deel suiker) en toegevoegd. Vervolgens in een liter bakje gedaan.
[ afbeelding ]
Tofu verkruimelt en gebakken in de masala bumbu.
[ afbeelding ]
Kipdijfilet gesneden en gebakken in de masala bumbu.
[ afbeelding ]
Water erbij en even laten pruttelen voor een lekkere jus.
[ afbeelding ]
De volgende batch met kip staat alweer op.
[ afbeelding ]
Ook de kip en tofu hevelen we over in een bakje.
[ afbeelding ]
De bakjes staan at te koelen tot kamerrtemperatuur, daarna kunnen ze de koelkast in.
[ afbeelding ]
Het eindresultaat: een broodje kerrie kip. Zelf natuurlijk ook een paar broodjes kip gegeten als avondeten
Heb totaal 2 liter bakken zoetzuur, 3 liter bakken tofu, en 6 liter bakken kip gemaakt. Ruim voldoende voor 50 man.
Morgen alleen nog even langs de bakker voor verse broodjes
Tof!! Werk of vakantie?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 22:41 schreef Molo het volgende:
Hier hotdogs gegeten, een kardemombroodje en nu lekkere bak thee. Zo slapen en morgen weer Zweeds feesten![]()
![]()
Waar zitten die?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 08:33 schreef Karzai het volgende:
Kleine worsten, grote worsten, haal ze bij de worstfabriek
[ afbeelding ]
Vandaag in de lunchbox, bakje watermeloen, paar worteltjes, en 4 boterhammen met achterham.
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 12:54 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gehaktballen (mijn eigen variant op die van de Librije), gebakken nieuwe oogst aardappels en daarbij een krulsla-melange met een frisse vinaigrette.
Vakantie, paar dagen alleen met mijn guppie van tien samenquote:
Klopt, sorry! Zouden ze hier ook moeten verkopen. En snoepjes met wilde bosaardbei ook!quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zeker niet hier maar Scandinavië
Wat fijn, met je dochter op pad! Geniet samen met je guppiequote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Vakantie, paar dagen alleen met mijn guppie van tien samen
[..]
Klopt, sorry! Zouden ze hier ook moeten verkopen. En snoepjes met wilde bosaardbei ook!
Plus bruisend water met peer en allerlei soorten smaken. Zo lekker
Nu net Zweeds platbrood gevuld met gegrilde worst, garnalensalade, groenvoer en aardappelpuree op. Ook zo lekker
Ziet er heerlijk uitquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:16 schreef 100Spokes het volgende:
Mijn zusje kwam eten bij me vandaag dus haar favoriet gemaakt griekse moussaka.
Moeilijk om op te scheppen en een presenteerbaar bordje te maken voor de foto![]()
En we hebben alle 2 nog een restje voor morgen
Heel gezelligquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:06 schreef Kanaroe het volgende:
Straks traditiegetrouw de jaarlijkse bbq, met de inmiddels al 20 jaar geleden opgeheven voetbalclub van mijn man![]()
Hoop ouwe knarren, altijd erg gezellig en erg goed eten!
Hopelijk zit het weer een beetje mee straks rond zessen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 15:33 schreef golfer het volgende:
Straks: een restant mac and cheese die wij nog in de vriezer hadden. Daarbij een frisse komkommersalade.
Niks mis met een lekkere tostiquote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tosti
Kon het even niet opbrengen
3 magnums?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:32 schreef Prego het volgende:
Aardappelpuree, gehaktballen (beide zelfgemaakt), jus en peultjes.
Toe een magnum met witte chocolade (of 3 waarschijnlijk![]()
)
je bent wel een ongelooflijke carnivoor he, ik keur het niet verder af, maja in de moderne tijd proberen ze er wat meer groentjes in te verwerken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb Donderdag Spareribs in de marinade gelegd, met azijn, citroensap, ketjap, veel knoflook en gember, gerookt paprikapoeder, Sriracha, Nadan Masala, MSG, zout en coca cola. Deze gaan vanavond de oven, daarbij brood, olijfolie, en een salade.
Voor de lunch lekker Duits brood, met vleeswaren.
Ik durf te wedden dat wij duidelijk meer groenten eten dan de doorsnee Nederlander, schat ongeveer dubbel zoveel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
je bent wel een ongelooflijke carnivoor he, ik keur het niet verder af, maja in de moderne tijd proberen ze er wat meer groentjes in te verwerken.
daar zet ik mijn geld ook wel op in, maar dat dat jij nog zo vast houdt aan die oudduitse zware gerechten verrast mequote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat wij duidelijk meer groenten eten dan de doorsnee Nederlander, schat ongeveer dubbel zoveel.
Heerlijk, zulk eten, op zijn tijdquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:13 schreef Karzai het volgende:
[..]
daar zet ik mijn geld ook wel op in, maar dat dat jij nog zo vast houdt aan die oudduitse zware gerechten verrast me
Duits?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:13 schreef Karzai het volgende:
[..]
daar zet ik mijn geld ook wel op in, maar dat dat jij nog zo vast houdt aan die oudduitse zware gerechten verrast me
Je bent inderdaad een god in de klassieke keuken, maar ook enigszins ouderwetsquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Duits?
Eerder vooral klassiek Frans, Met Spaans en Italiaans en Hollandse pot. Maak niet zo vaak Duitse gerechten. Ja, AGV, heerlijk.
. Geen prefab, geen pakjes. 👨🍳👨🍳👨🍳quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:31 schreef Karzai het volgende:
[..]
Je bent inderdaad een god in de klassieke keuken, maar ook enigszins ouderwets
Ik hou niet zo van dat verdienmodel. Hebben die tenten waar jullie bestellen geen eigen bezorgdienst en website?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:41 schreef golfer het volgende:
Wij hebben via Über eats voor vanavond en nog een keer een zelf samengestelde poke bowl besteld.
Ik krijg via Über omdat ik een Über-one abonnement heb veel meer korting en geen bezorgkosten dan wanneer ik bij dat restaurant rechtstreeks bestel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 14:53 schreef Molo het volgende:
Ik hou niet zo van dat verdienmodel. Hebben die tenten waar jullie bestellen geen eigen bezorgdienst en website?
Hier krijg je altijd gratis extra's als je direct bij hun bestelt
Dom ondernemerschap van die restaurants dan met die marges van Uberquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik krijg via Über omdat ik een Über-one abonnement heb veel meer korting en geen bezorgkosten dan wanneer ik bij dat restaurant rechtstreeks bestel.
Ik bestel principieel nooit bij bezorgdiensten. Net zoals ik het vermijd bij ketens te eten. Ik ga liever naar een bv een Dönerzaak, Vietnamees, Griek of Thai, waar de eigenaar en zijn familie werken en haal of eet daar dan dat ik naar een (burger)keten ga, de beren,zusje of andere prefabwarmmakers.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik krijg via Über omdat ik een Über-one abonnement heb veel meer korting en geen bezorgkosten dan wanneer ik bij dat restaurant rechtstreeks bestel.
Hmmm, dat klinkt zaligquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond fajitas. Hete pan met goed gekruide kip, garnalen, paprika's, uien en champignons.
Warme mini tortilla's, verse guacamole en salsa erbij.
Toe meloen, mango en bol Gruvi pistache.
Heel veel zin in!
Zelf gemaakte Tortilla’s?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 15:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond fajitas. Hete pan met goed gekruide kip, garnalen, paprika's, uien en champignons.
Warme mini tortilla's, verse guacamole en salsa erbij.
Toe meloen, mango en bol Gruvi pistache.
Heel veel zin in!
Domino's stelt mij nooit teleurquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 16:44 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hmmm, dat klinkt zalig![]()
Ga je het zelf kokkerellen?
Hier straks, min of meer op verzoek van zoon; pizza's van Domino's. Die kunnen wij in ons afgelegen durp nu ook laten bezorgen![]()
3 Verschillende besteld zodat we kunnen mixen
Komt mij goed uit, vandaag ons houthok gevuld met 4 kuub hardhout dus beetje moe nu
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 18:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelf gemaakte Tortilla’s?
Jeps, best lekkere pizza's; shoarma, vegetarisch en iets met veel vlees. Zoon had met gevulde kaaskorst. Dat leek mij heel lekker, maar mwah...viel een beetje tegen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Domino's stelt mij nooit teleurHoop dat het heeft gesmaakt, leuk zo delen, meer te proeven.
Ja zelf gemaakt behalve de salsa, was echt heel lekker!
[..]
Nou, idd! Klinkt goed zegquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 20:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, best lekkere pizza's; shoarma, vegetarisch en iets met veel vlees. Zoon had met gevulde kaaskorst. Dat leek mij heel lekker, maar mwah...viel een beetje tegen.
Wel duur vind ik.
Jij ook lekker gesmuld, heerlijk zo'n tortilla beleggen/vullen, en guacamole
Prei is echt ondergewaardeerd, zo'n lekkere smaakvolle groente datquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Prei, rijst, veganuggets en enorme ogen, beetje teveel gekookt. Alleen de prei moest op
[ afbeelding ]
Eens! Één van mijn favorietenquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou, idd! Klinkt goed zeg
[..]
Prei is echt ondergewaardeerd, zo'n lekkere smaakvolle groente dat
Meat loversquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 20:33 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, best lekkere pizza's; shoarma, vegetarisch en iets met veel vlees. Zoon had met gevulde kaaskorst. Dat leek mij heel lekker, maar mwah...viel een beetje tegen.
Wel duur vind ik.
Jij ook lekker gesmuld, heerlijk zo'n tortilla beleggen/vullen, en guacamole
Bbq mixed grill, was het. Heb het even gevraagdquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 23:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Meat lovers![]()
Lekker zeg! Die met kaaskorst vind ik heerlijk maar als het niet meer loeiheet is is het een zware weëige tegenvallende hap.
Ik ben gek op goede guacamole. Zou t elke dag wel willen.
Dit klinkt als “op vakantie”.quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In Hotel Rheingarten , Restaurant La Mar, een grote gegrillde wolfsbaars en als toetje een pavlova, daarbij een grauburgunder uit Baden. Uitzicht op de monding van de ruhr in de rijn
Tja, dat klinkt dan weer minder. Met goed eten, dat dan weer wel…quote:Op zondag 30 augustus 2026 18:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
vriendin bezoeken die in duisburg in ReHa ligt
Het doet haar erg goed, ze was heel blij dat we haar bezochten en mee uit eten namenquote:Op zondag 30 augustus 2026 20:16 schreef Smallish het volgende:
[..]
Tja, dat klinkt dan weer minder. Met goed eten, dat dan weer wel…
Laatste off-topic hoor, fijn, zij was erbij, én samen met jullie. Mooi toch!quote:Op zondag 30 augustus 2026 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het doet haar erg goed, ze was heel blij dat we haar bezochten en mee uit eten namen
Lekker, veel plezier!quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:53 schreef junkiesietze het volgende:
vanavond uit eten bij La Cubanita
quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:52 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekookte nieuwe oogst aardappels, appelcompote en gebraden kogelbiefstukjes.
Mexicaans, gok ik?quote:Op maandag 31 augustus 2026 12:53 schreef junkiesietze het volgende:
vanavond uit eten bij La Cubanita
Hè, vervelend. Ik had nog een restant kippensoep, maar ja daar heb jij nu niks aanquote:Op maandag 31 augustus 2026 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwaar verkouden, geen puf en zin om te koken dus Döner
Dat je dan nog wel zin in Döner hebt.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zwaar verkouden, geen puf en zin om te koken dus Döner
quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:44 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een restant bami goreng met daarbij Japanse roerbakgroentes met extra shiitakes en gegrilde Indische gemarineerde runderspiezen.
SPOILER: Kerrie preischotel met bechamelsausOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door nelaeryn op 01-09-2026 19:10:17 ]"Common sense is not so common" --Voltaire
Morgen de man maar laten 'koken' voor jouw rustquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:44 schreef Kanaroe het volgende:
Heerlijk gegeten; volkoren spaghetti, met de 'ragú' die uren in de oven stond.
Halverwege nog rozemarijn en verse tomaatjes en zoete puntpaprika's toegevoegd voor een zoetje.
Spinazie rauw en geroerbakt erbij gegeten en vers geraspte parmezaan natuurlijk![]()
Beetje van opgeknapt, maar nog geen 100%
quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:01 schreef nelaeryn het volgende:
Weekendje naar Turijn geweest, dus niet zelf gekookt. Vandaag preischotel met bechamelsaus naar eigen recept.
[ afbeelding ]
Het prei/gehakt mengsel, de bechamelsaus en puree zijn klaar
[ afbeelding ]
De eerste laag, het prei/gehakt mengsel
[ afbeelding ]
Vervolgens een laag bechamel, gevolgd door een laag puree
[ afbeelding ]
Als laatste de pecorino, paneermeel en wat klontjes boter
[ afbeelding ]
Na een klein half uurtje in de oven, het eindresultaatLekker zeg!SPOILER: Kerrie preischotel met bechamelsausOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In Turijn ook goed gegeten?Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
De preischotel smaakte weer goedquote:Op dinsdag 1 september 2026 19:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker zeg!![]()
In Turijn ook goed gegeten?
quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor de 3e keer geweest en een dikke 10 weer![]()
Ik had Tartufo (parmaham, fior di latte, rucola, truffelroom en als extra groene chili's)
[ link | afbeelding ]
Vriend had Quattro Formaggi met als extra tomatensaus.
[ link | afbeelding ]
Hou zo veel van Napolitaanse pizza
Toe vanilleijs met olijfolie en zeezout en affogato. Geen foto van.
Leuk een keer met olie en zout, en smaakt goed!
quote:Op woensdag 2 september 2026 14:23 schreef golfer het volgende:
Vanwege onze 21ste trouwdag hebben we gebrunched bij 't Hemeltje in Bloemendaal.
Voor B. de club sandwich 't Hemeltje en voor mijzelf een boerenlandbrood met ossenhaaspuntjes.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 september 2026 14:23 schreef golfer het volgende:
Vanwege onze 21ste trouwdag hebben we gebrunched bij 't Hemeltje in Bloemendaal.
Voor B. de club sandwich 't Hemeltje en voor mijzelf een boerenlandbrood met ossenhaaspuntjes.
Gefeli en hoop dat jullie (van de brunch) hebben genotenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:23 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
![]()
![]()
Ziet er lekker uitquote:Op woensdag 2 september 2026 18:47 schreef nelaeryn het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag paella 'frutti di mare' gemaakt, met bomba rijst en saffraan, maar zonder chorizo
Graziequote:Op woensdag 2 september 2026 18:52 schreef Kanaroe het volgende:
Ziet er lekker uit![]()
En wat is bomba rijst?
gefeliciteerdquote:Op woensdag 2 september 2026 14:23 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
![]()
![]()
Die kefir, en ook die kefir in literpakken, is zo ontzettend lekkerquote:Op donderdag 3 september 2026 05:51 schreef Karzai het volgende:
koffie , eitje met spek en een schaaltje kefir
[ afbeelding ]
diner, kliekje over van gisteren![]()
[ afbeelding ]
Doe mij ook maar het Grote Mensen voerquote:Op donderdag 3 september 2026 17:07 schreef Molo het volgende:
Gepofte bieten met gerijpte geitenkaas en desemstokbrood
Kind heeft gore partyknaks op witbrood met een blik mais
Kind moet vooral snel eten en op tijd naar scoutingquote:Op donderdag 3 september 2026 17:20 schreef Kanaroe het volgende:
Frittata van eieren en creme fraiche met gegrilde groenten (courgette, aubergine, tomaat, paprika, deels uit diepvries, deels vers), verkruimelde feta en uienjam (zelf gemaakt)
Dat met Turks brood, zin an
[..]
Doe mij ook maar het Grote Mensen voer![]()
Maar....als het kind blij is
SPOILER: Vis in gele kokoscurryOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door nelaeryn op 03-09-2026 18:14:09 ]"Common sense is not so common" --Voltaire
Ik lust bijna alles, maar bieten en geitenkaas... daar pas ik voor. Dan heb nog liever van die partyknaksquote:Op donderdag 3 september 2026 17:07 schreef Molo het volgende:
Gepofte bieten met gerijpte geitenkaas en desemstokbrood
Kind heeft gore partyknaks op witbrood met een blik mais
quote:Op donderdag 3 september 2026 14:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gebraden, door slagerij Duijn gemarineerde, lamskoteletten met daarbij patat van Friethoes en appelcompote.
Oh echt?quote:Op donderdag 3 september 2026 18:20 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik lust bijna alles, maar bieten en geitenkaas... daar pas ik voor. Dan heb nog liever van die partyknaks
Ja, dat wel. Dat is lekkerquote:Op donderdag 3 september 2026 18:51 schreef Molo het volgende:
Oh echt?![]()
Lust je dan wel andere aardse smaken zoals truffel en artisjok enzo?
Scouting, heerlijk, zaten mijn zonen ook bij vroegahquote:Op donderdag 3 september 2026 17:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Kind moet vooral snel eten en op tijd naar scouting
Zelfgemaakte uienjam klinkt lekker zeg
Perfect gebakken eendquote:Op vrijdag 4 september 2026 19:01 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eendenborstfilet met chinees vijfkruidenpoeder-'glaze', en rijst met div groenten
Heerlijk weer![]()
Rijst uit de diepvries, dat je rijstrestjes in kunt vriezen weet ik pas sinds kort, überhandig
Dit is linguine!!quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:06 schreef Blues het volgende:
Ik maakte verse spaghetti (zo staat het op de verpakking dus niet weer discussie svp)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Dit is linguine!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
TB?quote:Op vrijdag 4 september 2026 19:46 schreef borisz het volgende:
Mixed grill laten komen via TB met 50% korting.
Dit was matig. Dan liever ik liever volle mep bij een vertrouwde bezorgboer. Betaal je te veel, maar nog wel lekker.
Dit was matig.
Leuk! Geniet daar, goed weer krijgen jullie in ieder gevalquote:Op zaterdag 5 september 2026 11:17 schreef Blues het volgende:
Gisteravond gemaakt: havermout, noten, galiameloenstukjes met yoghurt. Koffie en Thee.
Weekend t/m maandag zijn we in Zeeland, dus straks onderweg wat bij een pompstation wat scorenen verder ontbijt in hotel en in restaurants
Beterschap!quote:Op zaterdag 5 september 2026 12:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Geniet daar, goed weer krijgen jullie in ieder geval![]()
Ik had een beroerde nacht dus al 3 koffie binnen en later nog 1. Net een heerlijk rijpe mango op en yoghurt.
Vanavond met 10 man uit eten bij Heinde op uitnodiging.
Dank je, was alleen een heel slechte nacht. Na al het eten en drinken (heel veel) leef ik weer een stuk op.quote:Op zaterdag 5 september 2026 20:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Beterschap!
Benieuwd hoe Heinde is, in Vlaardingen hebben echt een ontzettend leuke locatie iig
Hier courgettesoep en gruwelijk goeie hamburger op brioche
Topcombi qua ijsquote:Op zaterdag 5 september 2026 20:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dank je, was alleen een heel slechte nacht. Na al het eten en drinken (heel veel) leef ik weer een stuk op.
Eerst een flink ijsje gedeeld.
[ link | afbeelding ]
Pistache en pure chocolade.
Daarna naar Heinde. Was zoveel beter dan een andere locatie de 1e keer. Alles was lekker. De warme dubbele red velvet (sandwich) met cookie dough; zo lekker maar te heftig voor de meesten hier denk
Brioche is beste voor een goede burger![]()
Ja.quote:
Ik denk dat 't Zusje dan meer voor jou is. Mooie locaties, veel ruimte, wel ayce maar op een rustig tempo. Daar komen mensen niet om zich vol te laden.quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Topcombi qua ijs
Goed te horen, ooit ga ik er vast eens heen. Ik eet alleen niet veel en dat is ook precies de bedoeling van maagverkleining (:+ ), daarom persoonlijk nooit een fan van het all you can eat principe![]()
Brioche is idd lekkerste. Heel goeie hamburgers van Crisp, waanzinnig goed vlees hebben die. Echt genietenaanrader
Oh nee joh, ik mijd zelf gewoon altijd AYCE, concept past me niet. Moet ongeveer half uur tussen drinken en eten zitten dus gewoon een twee-driegangenmenu met structuur (lekker burgerlijkquote:Op zondag 6 september 2026 15:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik denk dat 't Zusje dan meer voor jou is. Mooie locaties, veel ruimte, wel ayce maar op een rustig tempo. Daar komen mensen niet om zich vol te laden.
Ja we gaan echt weer richting de herfst, welke van de twee had jij?quote:Op zondag 6 september 2026 15:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb een stukje gewandeld en aan een leuk park wat gedronken.
[ link | afbeelding ]
Pistache- en pumpkin spice latte.
Nu weer thuis meloen en mango.
Vanavond wodka pasta en Gruvi toe.
Haha dat is dan echt wel echt pech. Hoop dat dit niet vanavond ook is gebeurd.quote:Op zondag 6 september 2026 16:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh nee joh, ik mijd zelf gewoon altijd AYCE, concept past me niet. Moet ongeveer half uur tussen drinken en eten zitten dus gewoon een twee-driegangenmenu met structuur (lekker burgerlijk) is beste
Vanavond verjaardag, dan is het eerst hapjes skippen en met het echte eten gewoon een bordje maken en opeten. Werkt prima, weleens de mist mee in gegaan als er dan na de hapjes ineens niks meer kwam omdat de hapjes 'het eten' bleek te zijn![]()
Pumpkin spice met sojamelk, goed hequote:Op zondag 6 september 2026 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja we gaan echt weer richting de herfst, welke van de twee had jij?
Goeie reminder wel, ik wil weer eens pumpkin spice koffie gaan maken thuis
quote:Op maandag 7 september 2026 17:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond laten we Jemenitisch eten komen: akdah kip en fahsa vlees met Malouh brood.
Nooit gezien ook, jammer dat die niet meer goed was, gelukkig had je er 2. Mocht ik em zien probeer ik em ook.quote:Op maandag 7 september 2026 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
Snelle maaltijd ;'verse' tortellini met droge hamvulling van Jumbo (mwah), met knoflook, sjalot, courgette, tomaat, pesto, olijven en parmezaan
[ link | afbeelding ]
QTee peer na, helaas was 1 peer bruin en zacht van binnen, de andere was wel goed
Wel een lekker peertje, had ik nog niet eerder gegeten
[ link | afbeelding ]
De marktman kwam er mee aanzetten. Het is een flinke dikke peer met een blosjequote:Op maandag 7 september 2026 19:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nooit gezien ook, jammer dat die niet meer goed was, gelukkig had je er 2. Mocht ik em zien probeer ik em ook.
Ik had bloemkool met kruidensausje, aardappel en Duitse biefstuk.
Ja was nu prima, maar op klassiek Hollandse feestjes weet je het nooit. Mensen zijn soms zo ontzettend kniepig als ze gasten uitnodigenquote:Op zondag 6 september 2026 20:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha dat is dan echt wel echt pech. Hoop dat dit niet vanavond ook is gebeurd.
[..]
Pumpkin spice met sojamelk, goed heWel een slokje geproefd maar was geen sterke pistachesmaak (zoals Starbucks
). Pumpkin spice was niet zoet, lekker drankje, en het was geweldig weer op het terras.
Buiten Limburg nog nooit wat fatsoenlijks te eten gekregen op een Nederlandse verjaardag.quote:Op maandag 7 september 2026 21:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja was nu prima, maar op klassiek Hollandse feestjes weet je het nooit. Mensen zijn soms zo ontzettend kniepig als ze gasten uitnodigen![]()
Ja zonde, je zal eens een keertje levenquote:Op maandag 7 september 2026 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Buiten Limburg nog nooit wat fatsoenlijks te eten gekregen op een Nederlandse verjaardag.
Hoezo niets te eten? Plakjes leverworst en sjips, blokjes kaas en
Ik ken er een en die vergeet altijd boodschappen te doen. Dus iedereen neemt zelf drinken mee.quote:Op maandag 7 september 2026 21:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja was nu prima, maar op klassiek Hollandse feestjes weet je het nooit. Mensen zijn soms zo ontzettend kniepig als ze gasten uitnodigen![]()
Sojamelk voor de lekker of andere reden?
Uitgesteld naar donderdag.quote:Op dinsdag 8 september 2026 16:13 schreef drakin het volgende:
Hier ook koffie![]()
Vanavond kip, boontjes met gele rijst en kerriesaus
SPOILER: Zelf maken is lekkerder dan die van de Chinees ;-)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Common sense is not so common" --Voltaire
Ontoffe dingenquote:Op dinsdag 8 september 2026 20:31 schreef Molo het volgende:
De dag zat vol met onverwachte ontoffe dingen, dus uiteindelijk even wat bij de McDonalds gehaald... Ach ja, we hebben weer gegeten
Ja rukdag, gelukkig morgen weer nieuwe poging, soort vanquote:Op dinsdag 8 september 2026 20:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ontoffe dingen![]()
Matig
Morgen hopelijk weer meer geluk!
Stom zo'n dag, hoop dat wat je nam lekker genoeg was. Morgen nieuwe kansen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 20:31 schreef Molo het volgende:
De dag zat vol met onverwachte ontoffe dingen, dus uiteindelijk even wat bij de McDonalds gehaald... Ach ja, we hebben weer gegeten
Lekker, luxe lunch betaald door, maar dan avondetenquote:Op woensdag 9 september 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Nasi uit eigen keuken en kippendijsate [ afbeelding ]
Sate is nog over van bbq vorige maand, toen heb ik 7,5kg sate gemaakt met allerlei ingrediënten die ik anders nooit in huis heb (sjalot, verse gember, limoen, gula djawa), smaakt erg lekker.
quote:Op woensdag 9 september 2026 13:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond eten wij voordat wij naar Yentl en De Boer in Caprera gaan pokebowls van de sushizaak.
Voor B. een pokebowl met tonijn en voor mij een bowl met garnalen.
Dat ziet er goed uitquote:Op woensdag 9 september 2026 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Nasi uit eigen keuken en kippendijsate [ afbeelding ]
Sate is nog over van bbq vorige maand, toen heb ik 7,5kg sate gemaakt met allerlei ingrediënten die ik anders nooit in huis heb (sjalot, verse gember, limoen, gula djawa), smaakt erg lekker.
De sate is inderdaad betaalt door Erasmus+quote:Op woensdag 9 september 2026 18:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker, luxe lunch betaald door, maar dan avondeten
Goed te zien dat onderwijsgeld zulk resultaat heeftquote:Op woensdag 9 september 2026 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De sate is inderdaad betaalt door Erasmus+Bedankt Europa
Wat ontzettend lief en leuk zeg!quote:Op woensdag 9 september 2026 20:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn bejaarde buurvrouw nam mij nog voor mijn verjaardag (half jaar geleden) mee uit eten. Gingen naar La Cubanita, en het was haar eerste keer. Ik was bang dat ze het niets zou vinden want ze gaat graag naar 't Zusje en dat is een stuk chiquer. Maar ze vond het dus geweldig. Mooi restaurant, gezellig en heerlijk eten vond ze, ze zei tegen de manager dat ze zeker terug zou komen![]()
Ik heb ook weer genoten en veel gegeten maar vooral ook blij dat zij heeft genoten.
Wat gezellig, met een oudere dame lekker etenquote:Op woensdag 9 september 2026 20:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn bejaarde buurvrouw nam mij nog voor mijn verjaardag (half jaar geleden) mee uit eten. Gingen naar La Cubanita, en het was haar eerste keer. Ik was bang dat ze het niets zou vinden want ze gaat graag naar 't Zusje en dat is een stuk chiquer. Maar ze vond het dus geweldig. Mooi restaurant, gezellig en heerlijk eten vond ze, ze zei tegen de manager dat ze zeker terug zou komen![]()
Ik heb ook weer genoten en veel gegeten maar vooral ook blij dat zij heeft genoten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |