Huh? Na een broodje ei hoef je een dag niet meer te eten?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja misschien valt morgen onder nooit
Was het ook zeker
Was een grapje, morgen weer gewoon ontbijt joh. Ik dacht dat het een algemene uitdrukking was, maar 'bij ons thuis' zeiden we altijd "ik hoef nooit meer te eten" als je voldaan bent. Dus morgen eet ik gewoon weer hoor. Blijkbaar geen algemene uitdrukking, dat wist ik niet. Excuusquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Huh? Na een broodje ei hoef je een dag niet meer te eten?![]()
Heerlijke foto ja!quote:Ik heb heerlijk gegeten en op wat ei en champignons ging alles op.
Toe een ijsje.
En bij de koffie gebak wat ik bij mijn (favo) bakker heb gehaald.
Mokkapunt en amaretto bavaroise (laatste is mijn favoriet).
[ link | afbeelding ]
En morgen gewoon doorSowieso verjaardag met altijd huisgebakken appeltaart.
Gelukkig, dat doet m'n hart goedquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Was een grapje, morgen weer gewoon ontbijt joh. Ik dacht dat het een algemene uitdrukking was, maar 'bij ons thuis' zeiden we altijd "ik hoef nooit meer te eten" als je voldaan bent. Dus morgen eet ik gewoon weer hoor. Blijkbaar geen algemene uitdrukking, dat wist ik niet. Excuus
[..]
Heerlijke foto ja!
Klinkt goed. Iglo lekkerbekken 1+1 bij de appie deze week tijd om de vriezer aan te vullen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik geroosterde waspeen met allerlei kruiden uit de oven met daarbij (Iglo) extra krokante lekkerbekken.
Deze?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik geroosterde waspeen met allerlei kruiden uit de oven met daarbij (Iglo) extra krokante lekkerbekken.
Krootjesquote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Schouderkarbonade, een saus van witte wijn, jus de veau en dat wat je overhoud als je geklaarde boter maakt. Gratin van bloemige aardappels met crème fraiche en knoflook, zout en muskaatnoot. Krootjessalade.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef golfer het volgende:
Heb ik morgen voor de lunch, speciaal naar de Aldi in s Heerenberg gereden ervoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Krootjesdat woord heb ik al lang niet meer gehoord sinds ik Noordelijker ben gaan wonen en weg uit Rotterdam. Hier zeggen ze bietjes
Ik heb twee broodjes haring, met uien en zonder zuur.
Nou, belofte maakt schuld, dus bij dezen een paar foto'squote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:18 schreef -Sigaartje het volgende:
Zo, wauw! Ben zeer benieuwd naar de foto's. En succes!
Ik kook elke maand voor ze. Ons team is wel wat kleiner, 20 man. Maar 1 september gaat een bevriende collega met pensioen, dus komen er wat meer langsquote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:38 schreef Kanaroe het volgende:
Lekker gekokkereld @:nelaeryn
Bofcollega's
Twee porties graagquote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:16 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Nou, belofte maakt schuld, dus bij dezen een paar foto's
[ afbeelding ]
De komkommers, pepers en rode uien zijn gesneden voor het zoetzuur (acar ketimoen) en in een kom gedaan.
[ afbeelding ]
Brine gemaakt (3 delen wijnazijn, 2 delen water, 1 deel suiker) en toegevoegd. Vervolgens in een liter bakje gedaan.
[ afbeelding ]
Tofu verkruimelt en gebakken in de masala bumbu.
[ afbeelding ]
Kipdijfilet gesneden en gebakken in de masala bumbu.
[ afbeelding ]
Water erbij en even laten pruttelen voor een lekkere jus.
[ afbeelding ]
De volgende batch met kip staat alweer op.
[ afbeelding ]
Ook de kip en tofu hevelen we over in een bakje.
[ afbeelding ]
De bakjes staan at te koelen tot kamerrtemperatuur, daarna kunnen ze de koelkast in.
[ afbeelding ]
Het eindresultaat: een broodje kerrie kip. Zelf natuurlijk ook een paar broodjes kip gegeten als avondeten
Heb totaal 2 liter bakken zoetzuur, 3 liter bakken tofu, en 6 liter bakken kip gemaakt. Ruim voldoende voor 50 man.
Morgen alleen nog even langs de bakker voor verse broodjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |