Niet mijn OP.quote:Een meerderheid van de Nederlanders zou het een goede zaak vinden als er nu nieuwe verkiezingen komen. 61 procent ziet een nieuwe gang naar de stembus wel zitten, blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland Panel. En veel vertrouwen dat het kabinet-Jetten lang blijft zitten, is er niet: de grootste groep verwacht zelfs dat het nog voor het einde van dit jaar valt.
Het kabinet gaat een zwaar halfjaar tegemoet, verwacht voormalig VVD-politicus Halbe Zijlstra.
In totaal denkt 78 procent dat het kabinet van D66, VVD en CDA de volledige regeerperiode niet volmaakt. Daarvan verwacht 42 procent dat het nog voor het einde van dit jaar misgaat. Slechts 7 procent denkt dat premier Rob Jetten en zijn ploeg de volledige regeerperiode blijven zitten. 15 procent weet het niet.
Van de deelnemers zou 61 procent het een goede zaak vinden als er nu nieuwe verkiezingen komen, vooral stemmers van oppositiepartijen. 34 procent zit daar niet op te wachten, vooral stemmers van de coalitiepartijen D66 en CDA. Maar ook de mensen die vorig jaar nog stemden op GL-PvdA, Volt en ChristenUnie willen liever geen nieuwe verkiezingen. Van de coalitiepartijen zeggen alleen de VVD-stemmers in meerderheid wel nieuwe verkiezingen te willen. 5 procent heeft geen mening.
Cruciale weken voor kabinet
De cijfers komen op een belangrijk moment voor het minderheidskabinet. D66, VVD en CDA hebben samen 66 van de 150 zetels in de Tweede Kamer. Om plannen aangenomen te krijgen, moeten ze dus steun zoeken bij andere partijen.
De komende weken staat komt er een grote test voor het kabinet wanneer gesproken gaat worden over de begroting voor volgend jaar. In aanloop naar Prinsjesdag, waarop de begroting gepresenteerd moet worden, gaat premier Jetten daarom met verschillende oppositiepartijen om tafel.
Hoe ver moet Jetten gaan?
Om de begroting door de Tweede Kamer te krijgen, zal het kabinet waarschijnlijk wensen van oppositiepartijen moeten overnemen. Premier Jetten staat ervoor open om plannen aan te passen, gaf hij al eerder aan. 44 procent vindt dat Jetten daarbij best flinke concessies mag doen als dat nodig is voor een meerderheid.
39 procent vindt dat het kabinet minder ver moet gaan. Volgens deze groep moet Jetten alleen afspraken maken met de oppositie als die niet botsen met de belangrijkste plannen van D66, VVD en CDA. 17 procent heeft hierover geen mening.
Bron: https://www.hartvannederl(...)TvkPPd4GF9ANjZbnVQOQ
nou dat ie in een Argentijns shirt loopt is wel raarquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Alleen als men het kan misbruiken als stok om D66 te slaan. Plus nog een subtiel homofobe sneer door over zijn partner te beginnen, omdat we tegenwoordig blijkbaar net doen alsof het normaal is om kritiek op een MP ook te betrekken op diens partner.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat ie in een Argentijns shirt loopt is wel raar
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mwah, mwah.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij kan zich ook gewoon met het land en de bevolking bezighouden, het is nou niet dat het hier allemaal op rolletjes loopt of wel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, mwah.
Ik zou het niet doen als premier, maar zijn vriend is Argentijns, dus wat dat betreft is het begrijpelijk.
Uiteraard, maar die man heeft ook nog een privéleven natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij kan zich ook gewoon met het land en de bevolking bezighouden, het is nou niet dat het hier allemaal op rolletjes loopt of wel?
Dit is echt huilen om het huilen. Laat die man lekker zijn vriend aanmoedigen tijdens hockey. Boehoe dat hij dan een Argentinië shirt draagt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hij kan zich ook gewoon met het land en de bevolking bezighouden, het is nou niet dat het hier allemaal op rolletjes loopt of wel?
Ja maar daar hebben wij niks mee te schaften. Hij moet gewoon zijn werk, waar hij rijkelijk voor beloond wordt, doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die man heeft ook nog een privéleven natuurlijk.
Schande idd dat hij ook nog in zijn priveleven/tijd dingen doet die hij leuk vind.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja maar daar hebben wij niks mee te schaften. Hij moet gewoon zijn werk, waar hij rijkelijk voor beloond wordt, doen natuurlijk.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Schande idd dat hij ook nog in zijn priveleven/tijd dingen doet die hij leuk vind.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Schande idd dat hij ook nog in zijn priveleven/tijd dingen doet die hij leuk vind.
Je snapt me best. Niet zo moeilijk doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:57 schreef probeer het volgende:
[..]![]()
Zijn partner is een mens, geen ding.
Ik plaag je maar. Kusjes vragen en zo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Je snapt me best. Niet zo moeilijk doen.
NEEN ROP JATTEN MOET GEGEN DIE MAUERquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit is echt huilen om het huilen. Laat die man lekker zijn vriend aanmoedigen tijdens hockey. Boehoe dat hij dan een Argentinië shirt draagt.
Het zal me eerlijk gezegd worst wezen wat voor team hij aanmoedigt. Hij doet maar, het is een vrij land en ik stem toch al niet op hem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of ie homo is of wat dan ook doet er niet toequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.
Bij de eerste homoseksuele minister president van Nederland is het toch opeens heel belangrijk om zijn relatie te bekritiseren, want iemand draagt een raar shirt.
nee als premier is dat niet begrijpelijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, mwah.
Ik zou het niet doen als premier, maar zijn vriend is Argentijns, dus wat dat betreft is het begrijpelijk.
en in kleine letters eronder (But i pay for the American ones that look like em. MAGA)quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef UitStraling het volgende:
Beetje hetzelfde als Donald Trump een shirtje zou dragen met, "I Love Slovenian Sluts"
Dit klinkt een stuk beter dan belastingen verhogen voor de 'rijken'.quote:JA21 en SGP smeden bondje in onderhandelingen over begroting: ’Realistisch rechts’
Den Haag- JA21 en SGP hebben, nu het kabinet moet zoeken naar steun voor een nieuwe begroting, een gelegenheidsbondje gesmeed. Onder het mom van ’realistisch rechts’ hopen ze de overheidsfinanciën een rechtse zwieper te kunnen geven. De twee partijen kunnen de coalitie aan een meerderheid helpen in de Tweede Kamer, in de senaat schieten ze net wat zetels tekort.
JA21 en SGP schoven dinsdagochtend aan bij minister Heinen (Financiën), die nog minder dan twee weken heeft om een begroting voor Prinsjesdag in elkaar te zetten. Daarvoor heeft hij uiteindelijk steun nodig van meerdere oppositiepartijen, omdat de coalitie niet genoeg zetels in de Eerste en Tweede Kamer heeft voor een meerderheid.
JA21 en SGP gelden daarbij als nadrukkelijke steunpilaren voor een route over rechts. En zij zoeken daarin ook de samenwerking, vertelt SGP-Kamerlid Flach na afloop van het gesprek: „Wij trekken hierin samen op.” Zijn JA21-collega heeft zelfs al een naam verzonnen voor de samenwerking: „Realistisch rechts.”
Kiezen tussen links of rechts
In de senaat zal ook steun van de BBB nodig zijn om de route over rechts aan een meerderheid te helpen. Bij een deal over links is Pro cruciaal. Die partij schuift dinsdagmiddag aan bij Heinen en probeerde ook al een bondje met 50Plus-leider Struijs te sluiten, maar die wees dat volgens Haagse bronnen af. SGP en JA21 zien samen met Pro praten niet zitten. „Dat vind ik niet heel voorstelbaar, dus ergens moet er een keuze gemaakt worden”, zegt Flach.
Waar Klaver na zijn gesprek met de kabinetstop maandagavond mopperde over grote verschillen tussen zijn partij en de kabinetskoers, klinkt bij JA21 en SGP een optimistischer geluid. „Dit eerste gesprek ben ik redelijk tevreden over”, zegt Flach. Maar ’met het mes tussen de tanden’ onderhandelen is volgens Hoogeveen nog niet gebeurd.
JA21 en SGP willen ’minder uitgaven’
Het gesprek ging over de miljardenbezuinigingen die het kabinet heeft ingetekend op de sociale zekerheid en de zorg. JA21 en SGP zijn daar toeschietelijker in dan Pro, dat die ingrepen van tafel wil. De rechtse partijen zien ook dat de begrotingen waar het kabinet in wil snijden steeds verder uitdijen, inmiddels beide meer dan 100 miljard euro per jaar. Ze zetten volgens Hoogeveen in op ’lagere lasten, een kleinere overheid en minder uitgaven’.
Met Heinen kunnen de partijen meer inhoudelijk op zoek gaan naar plannen die wel op hun steun kunnen rekenen. De VVD-minister van Financiën is opvallend genoeg niet aanwezig bij de begrotingsgesprekken die premier Jetten (D66) en vicepremiers Yesilgöz (VVD) en Van den Brink (CDA) deze week voeren met de partijleiders van oppositiepartijen. Maandag waren dat JA21 en Pro, woensdag zijn de leiders van SGP, CU en 50Plus aan de beurt.
Volgens Heinen is dat omdat de kabinetstop zo zijn ’politieke commitment’ aan het begrotingsproces geeft. „Ik kan dan op de inhoud verder. De begroting maken we gewoon op Financiën.”
https://www.telegraaf.nl/(...)echts/160161681.html
Dit dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:44 schreef cinderloom het volgende:
Nu in zijn kostuum zal hij zich moeten bewijzen. Wat hij privé doet moet hij zelf weten. Het is ook maar een mens. Maar hij moet niet denken dat hij kan leven als een god in Frankrijk als het land op knappen staat. Of hij dit echt ziet betwijfel ik.
Erg realistische clubjes inderdaadquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit klinkt een stuk beter dan belastingen verhogen voor de 'rijken'.
Of hij is erg Maxima fanquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:08 schreef matspontius het volgende:
Argentijns shirt - het is een heel subtiel maar overduidelijk signaal van deze koketterende paling. Hiermee geeft ie in alles aan niet voor het Nederlandse volk te staan maar diversiteit, inclusiviteit, migratie en al die shit voorop te stellen. Hij gaat helemaal niets aan migratie doen want daar is die eikel namelijk een groot voorstander van. Voor de buhne en voor de stemmen zegt ie van wel maar deze dildo liegt het volk glashard voor!!!!! Hopelijk na Prinsjesdag opgerot
Dat haal je allemaal uit het shirt dat hij draagt? Heb je dat vroeger toevallig ook met lepels gedaan? Of tarotkaarten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:08 schreef matspontius het volgende:
Argentijns shirt - het is een heel subtiel maar overduidelijk signaal van deze koketterende paling. Hiermee geeft ie in alles aan niet voor het Nederlandse volk te staan maar diversiteit, inclusiviteit, migratie en al die shit voorop te stellen. Hij gaat helemaal niets aan migratie doen want daar is die eikel namelijk een groot voorstander van. Voor de buhne en voor de stemmen zegt ie van wel maar deze dildo liegt het volk glashard voor!!!!! Hopelijk na Prinsjesdag opgerot
Ja, alleen uit het shirt. Verder functioneert ie namelijk perfect en worden er zeer daadkrachtig maatregelen getroffen om het land weer in goede banen te leiden. Baseer ik dus uitsluitend op dat Argentijnse shirt inderdaadquote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat haal je allemaal uit het shirt dat hij draagt? Heb je dat vroeger toevallig ook met lepels gedaan? Of tarotkaarten?
Jetten heeft ook een priveleven, en in dat priveleven mag hij toch echt doen wat hij zelf wil. Dat dat jou tegen de schenen schopt en je daardoor nogal doordraaft is Jetten niet aan te rekenen, dat zit echt tussen je oren.
Dat is wel wat je zei. Uit jouw post: Argentijns shirt - het is een heel subtiel maar overduidelijk signaal van deze koketterende paling. Hiermee geeft ie in alles aan niet voor het Nederlandse volk te staan maar diversiteit, inclusiviteit, migratie en al die shit voorop te stellen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, alleen uit het shirt. Verder functioneert ie namelijk perfect en worden er zeer daadkrachtig maatregelen getroffen om het land weer in goede banen te leiden. Baseer ik dus uitsluitend op dat Argentijnse shirt inderdaad![]()
Duidelijk tochquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is wel wat je zei: “ Argentijns shirt - het is een heel subtiel maar overduidelijk signaal van deze koketterende paling. Hiermee geeft ie in alles aan niet voor het Nederlandse volk te staan maar diversiteit, inclusiviteit, migratie en al die shit voorop te stellen.”
Misschien moet je nog eventjes oefenen:quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, alleen uit het shirt. Verder functioneert ie namelijk perfect en worden er zeer daadkrachtig maatregelen getroffen om het land weer in goede banen te leiden. Baseer ik dus uitsluitend op dat Argentijnse shirt inderdaad![]()
Kritiek op het dragen van een Argentijns shirt is homohaat? Bijzonder.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:13 schreef Perox het volgende:
homohaters gonna homohaat
Wel triest uiteraard anno 2026.
Weet je wat triest is?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:13 schreef Perox het volgende:
Bizarquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:13 schreef Perox het volgende:
In de geest van dit soort simpelen der aarde is kritiek op jetten homohaat omdat Jetten homo is en van D66.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kritiek op het dragen van een Argentijns shirt is homohaat? Bijzonder.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.
Bij de eerste homoseksuele minister president van Nederland is het toch opeens heel belangrijk om zijn relatie te bekritiseren, want iemand draagt een raar shirt.
Doet me denken aan die ene keer dat Jan-Peter dat 'say no to drugs' shirt aan had, en het hele land zijn vrouw uitmaakte voor de vieze sloerie die ze is.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:13 schreef Perox het volgende:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bizar
Zeker omdat de grote held op rechts ook homo was
De ironie is werkelijk niet te bevatten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:20 schreef Perox het volgende:
Ik kan je niet helpen als je homohaat niet herkent voor wat het is.
Je kan wel schreeuwen maar daarmee heb je nog geen gelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
[..]
De ironie is werkelijk niet te bevatten.
DE ENIGE KEREN DAT DE HOMOSEKSUALITEIT VAN JETTEN BIJ DE DISCUSSIE BETROKKEN WORDT IS WANNEER DE SUPPORTERS VAN JETTEN ZIJN HOMOSEKSUALITEIT ER BIJ BETREKKEN.
echt. Niemand heeft het over zijn homoseksualiteit, behalve als zijn aanhangers critici beschuldigen van homohaat.
Wat een ironie en wat zijn deze mensen ontzettend dom en hypocriet.
Hahaha ontzettende stumper.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:20 schreef Perox het volgende:
Ik heb wel gelijk. Niet omdat ik in caps schrijf kaar omdat ik de feiten aan mijn kant heb.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:25 schreef Perox het volgende:
[..]
Je kan wel schreeuwen maar daarmee heb je nog geen gelijk.
Ach, speel toch geen dommetje. Je ziet zelf toch ook wel dat in een heel groot deel van de berichten met kritiek op Jetten hier zijn geaardheid erbij wordt gehaald?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Weet je wat triest is?
Kritiek op Jetten afdoen als homohaat.
Nee dat zie ik eigenlijk niet. Ik zie alleen dat zijn medestanders graag zijn geaardheid er bij halen om kritiek op de man in de kiem te smoren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, speel toch geen dommetje. Je ziet zelf toch ook wel dat in een heel groot deel van de berichten met kritiek op Jetten hier zijn geaardheid erbij wordt gehaald?
Grappig, want in NWS is het de laatste maanden aan de orde van de dag om te benoemen dat Jetten homo is, of dat zijn vriend zijn "toyboy" is en dat hij gaat "trouwen" met zijn vriendje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hahaha ontzettende stumper.
De enigen die zijn homoseksualiteit erbij haalt ben je zelf met de rest van zijn aanhangers.
Maak het eens concreet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Grappig, want in NWS is het de laatste maanden aan de orde van de dag om te benoemen dat Jetten homo is, of dat zijn vriend zijn "toyboy" is en dat hij gaat "trouwen" met zijn vriendje.
Op het moment dat je bij de ene persoon spreekt over een partner en bij de ander over zijn "vriendje" wordt dat over het algemeen denigrerend gedaan. Het gaat bijna dit hele topic al over dat Jetten een Argentijns shirt draagt omdat zijn vriend dat draagt, en "dat hij moet gaan besturen" terwijl het momenteel gewoon zomerreces is.
Gaan er een hoop dingen mis in het land? Ja. Wordt dat opgelost als Jetten op de tribune zit in het shirt van het Nederlands elftal bij een wedstrijd van Argentinië ? Nee. Who cares.
Ik moet helemaal niets, pennelikker!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Misschien moet je nog eventjes oefenen:
[..]
Dat is me ook opgevallen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, speel toch geen dommetje. Je ziet zelf toch ook wel dat in een heel groot deel van de berichten met kritiek op Jetten hier zijn geaardheid erbij wordt gehaald?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maak het eens concreet.
Welke reacties zijn dat die volgens jou homofoob zijn. Post dat maar hier.
Is kritiek dat hij in een argentijns shirt op de tribune zit homofoob volgens jou?
Zo ja, wat is daar homofoob aan?
Zo nee, wat voegt je voorbeeld dan toe als je wilt betogen dat zijn geaardheid er bij wordt gehaald?
Op het moment dat hier “trouwen” tussen quotes geplaatst wordt geeft dat het idee dat het niet serieus genomen wordt. Waarom kan hij niet serieus trouwen met zijn partner?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:48 schreef Kottnauer het volgende:
Robbie zou toch gaan “trouwen” met zijn vriendje? Gaat dat nog door?
“Koketterend” - iemand die ijdel is, iemand die uiterlijk belangrijker vindt dan andere dingen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:08 schreef matspontius het volgende:
Gratis advies: NCOI en LOI geven cursussen Nederlands.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik moet helemaal niets, pennelikker!
Uiteraard lees je daar per ongeluk overheen. Maar kijk in dit deel maar eens naar berichten 5 en 29.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee dat zie ik eigenlijk niet. Ik zie alleen dat zijn medestanders graag zijn geaardheid er bij halen om kritiek op de man in de kiem te smoren.
Weet je waarom maak je het niet concreet? Waarom quote je de reacties die zijn geaardheid er bij halen niet?
Post ze hier maar, dat praat wat makkelijker.
Zijn geaardheid wordt er in 2 gevallen bijgehaald in dit topic:
1) door zijn medestanders die "homofobie" beginnen te schreeuwen als er kritiek op hun held is.
2) door mensen die zich verdedigen tegen jullie absurde aanteigingen.
Heb jij er bewijs van dat deze user bij andere politici hun vriendje "partner" noemt of is dat een aanname van je?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Op het moment dat hier “trouwen” tussen quotes geplaatst wordt geeft dat het idee dat het niet serieus genomen wordt. Waarom kan hij niet serieus trouwen met zijn partner?
“Zijn vriendje” - bij andere politici wordt het hun partner genoemd, of hun vrouw (of man). Door zijn partner zijn “vriendje” te noemen wordt een oordeel gegeven over die relatie.
[..]
“Koketterend” - iemand die ijdel is, iemand die uiterlijk belangrijker vindt dan andere dingen.
“Deze dildo” - tja.
Als ik me goed herinner ben jij er ook niet vies van zijn partner zijn “toyboy” te noemen. Hoe je het ook wendt of keert, dat is een waardeoordeel.
met bericht 5 en bericht 29 is inderdaad niets misquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard lees je daar per ongeluk overheen. Maar kijk in dit deel maar eens naar berichten 5 en 29.
Deze vind ik persoonlijk over de grens. Maar dat is een ander topic.quote:En met dit bericht zal ook wel niets mis zijn. Kottnauer in NWS / Cruciale weken voor kabinet Jetten. Gaat het vallen of niet?
In deze column wordt er over de hetero Joop Munstermand gezegd dat hij koketteert. https://www.ad.nl/sport/m(...)t-van-niks~a60dfc3c/quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:53 schreef beefkeek het volgende:
“Koketterend” - iemand die ijdel is, iemand die uiterlijk belangrijker vindt dan andere dingen.
Ik lees elders in dit topic dat als je het woord koketteren gebruikt in combinatie met Rob Jetten dat je homofoob bezig bent.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:12 schreef Kottnauer het volgende:
Homofoob betekent: angst voor homo’s. Van angst is uiteraard geen sprake. Het verwijt van homofobie is dan ook totale nonsens.
Een beter verwijt is homo-aversie.
Nu vermoed ik dat een grote meerderheid in Nederland helemaal geen algemene aversie tegen homo’s heeft. Integendeel, homoseksualiteit wordt in ons land juist breed geaccepteerd (migranten met een zekere religie uitgezonderd).
Waar wél makkelijk aversie tegen kan ontstaan, is wanneer de premier van ons land voortdurend op een nogal puberale wijze aan het koketteren is met zijn geaardheid.
Wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij helemaal zelf weten en ik wens hem alle geluk daarbij. Maar als premier van ons land zou hij zich waardig en serieus moeten gedragen - en vooral: zich bezighouden met de grote problemen waar dit land voor staat.
Ja, dat is dus onzin. Als een heteroseksuele man of vrouw in de politiek koketteert ergens mee, dan is dat ook ergerniswekkend. We betalen die lui dik om hun werk te doen, niet om toneel te spelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lees elders in dit topic dat als je het woord koketteren gebruikt in combinatie met Rob Jetten dat je homofoob bezig bent.
Ik ben het er helemaal mee eens hoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:22 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, dat is dus onzin. Als een heteroseksuele man of vrouw in de politiek koketteert ergens mee, dan is dat ook ergerniswekkend. We betalen die lui dik om hun werk te doen, niet om toneel te spelen.
Toyboy is een waardeoordeel, een oordeel dat je het geen serieuze partner vindt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Heb jij er bewijs van dat deze user bij andere politici hun vriendje "partner" noemt of is dat een aanname van je?
Jij ziet "vriendje" staan en trekt gelijk de conclusie dat dat homofobie is en dat er bij een hetero "partner" zou hebben gestaan?
Nogmaals: weet je dat of neem je dat aan?
Ik gok het laatste.
Ja, ik noem de vriend van Jetten inderdaad af en toe zijn toyboy. Is daar wat mis mee?
De focus op zijn geaardheid en het denigrerende daarover maakt het dat. Dat doen individuele opmerkingen niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lees elders in dit topic dat als je het woord koketteren gebruikt in combinatie met Rob Jetten dat je homofoob bezig bent.
Wat een simpele ben je ook hé. Jezus christus nog aan toe. 'Het hele land staat in brand en hij zit lekker hockey te kijken!'.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er wordt alleen gefocussed op zijn geaardheid door types die iedere kritiek graag in het hokje homofobie willen plaatsen. De kritiek is op zijn beleid, en op het absurde infantiele gedrag van zijn partner.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De focus op zijn geaardheid en het denigrerende daarover maakt het dat. Dat doen individuele opmerkingen niet.
Ah oke, dus koketterend en toyboy etc zijn nu kritiek op zijn beleid?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er wordt alleen gefocussed op zijn geaardheid door types die iedere kritiek graag in het hokje homofobie willen plaatsen. De kritiek is op zijn beleid, en op het absurde infantiele gedrag van zijn partner.
Klopt. Ik vind het een kinderachtige imbeciel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Toyboy is een waardeoordeel, een oordeel dat je het geen serieuze partner vindt.
Moet iemand mijn partner dan een serieuze partner vinden? Als iemand mijn vriendin "een scharrel" noemt is die persoon dan heterofoob?quote:Als iemand jouw partner je scharrel noemt krijg je toch ook niet het idee dat diegene het een serieuze partner vindt?
Nee, kritiek op het absurde kinderachtige gedrag van zijn partner, zoals ik al zei jn de reactie die je quote.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ah oke, dus koketterend en toyboy etc zijn nu kritiek op zijn beleid?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:39 schreef camilero het volgende:
Als je het niet eens bent met het beleid van Jetten, denk ik dat je beter kritiek kunt hebben op het beleid dan op het feit dat hij homo is. Volgens mij doet dat helemaal niet ter zake.
Fijn dat je het waardeert.quote:
Oh, jij weet wat voor werk ik doe? Dat jij nou graag de anus likt van deze klimaatdrammer is jouw ding maar de ogen sluiten voor de toenemende chaos in dit land, de voortschrijdende armoede, de absolute wanorde wat betreft migratie, de abolute wanorde wat betreft de woningmarkt, toenemende onveiligheid meisjes/vrouwen/homo's, joden, etc. en zo kan ik nog wel even doorgaan, is natuurlijk wel de juiste weg. Uiteraard is onze paling en zijn woke partij daarvoor niet verantwoordelijk en worden er adequate maatregelen genomen - dat ziet natuurlijk iedereenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat een simpele ben je ook hé. Jezus christus nog aan toe. 'Het hele land staat in brand en hij zit lekker hockey te kijken!'.
Deze guy werkt meer uren per week dan jij per maand werkt, gun hem ook even een potje hockey
Het hebben van commentaar op zijn beleid, word veelal al weggezet als Homohaat, want dat zeggen ze alleen maar omdat hij homo is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:39 schreef camilero het volgende:
Als je het niet eens bent met het beleid van Jetten, denk ik dat je beter kritiek kunt hebben op het beleid dan op het feit dat hij homo is. Volgens mij doet dat helemaal niet ter zake.
Zou dat heel anders zijn dan vrouwelijke regeringsleiders die naar vrouwonvriendelijke landen moeten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:52 schreef afterburner het volgende:
Ben heel benieuwd hoe het zal zijn als ie voor staatsbezoek, naar een homo onvriendelijk land moet, hoe dat zal gaan verlopen.
Persoonlijk boeit het me geen biet of ie homo is of wat dan ook. Maar deze aalgladde paling staat voornamelijk op de voorgrond wanneer het hem uitkomt en heeft inderdaad helemaal niets met de Nederlands bevolking op. Buhne politiekquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:52 schreef afterburner het volgende:
[..]
Het hebben van commentaar op zijn beleid, word veelal al weggezet als Homohaat, want dat zeggen ze alleen maar omdat hij homo is.
Ik vind het premier onwaardig om met een shirt van een ander land te lopen. Hij zou het boegbeeld van NL moeten zijn in het buitenland. Privé uitstapjes of niet, bij zo'n functie hoort toch wel een bepaald voorbeeld te schetsen. Maar past goed bij het huidige beleid om maar geld over de balk te smijten in het buitenland voor iets waar weinig Nederlanders om gevraagd hebben.
Ben heel benieuwd hoe het zal zijn als ie voor staatsbezoek, naar een homo onvriendelijk land moet, hoe dat zal gaan verlopen.
Dat denk ik wel, vrouwen worden dan wellicht wel onderdrukt in die landen, ze worden niet van flatgebouwen naar beneden gegooid....quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat heel anders zijn dan vrouwelijke regeringsleiders die naar vrouwonvriendelijke landen moeten?
Gewoon vriendelijk diplomatiek naar elkaar glimlachen en netjes handjes schudden.
Hij is natuurlijk lang niet de eerste homoseksuele regeringsleider.
Dat hij privé in een shirt van een ander land loopt heeft niets te maken met het beleid, noch met het feit dat hij homo is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:52 schreef afterburner het volgende:
[..]
Het hebben van commentaar op zijn beleid, word veelal al weggezet als Homohaat, want dat zeggen ze alleen maar omdat hij homo is.
Ik vind het premier onwaardig om met een shirt van een ander land te lopen. Hij zou het boegbeeld van NL moeten zijn in het buitenland. Privé uitstapjes of niet, bij zo'n functie hoort toch wel een bepaald voorbeeld te schetsen. Maar past goed bij het huidige beleid om maar geld over de balk te smijten in het buitenland voor iets waar weinig Nederlanders om gevraagd hebben.
Zijn homoseksualiteit wordt er uitsluitend en alleen bijgehaald door zijn medestanders om critici monddood te maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:58 schreef camilero het volgende:
[..]
Dat hij privé in een shirt van een ander land loopt heeft niets te maken met het beleid, noch met het feit dat hij homo is.
Als dit de enige feiten zijn waar de tegenstanders van dit beleid op kunnen hameren, heb ik weinig hoop op de oppositie in Nederland.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_openly_LGBTQ_state_leadersquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:55 schreef afterburner het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, vrouwen worden dan wellicht wel onderdrukt in die landen, ze worden niet van flatgebouwen naar beneden gegooid....
Niet? Ik zou het niet weten en om eerlijk te zijn, het boeit me ook totaal niet. Beleid en acties zijn bepalend, niet met wie hij of zij het bed deeld.
Wat probeer je nou te zeggen met dit linkje?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_openly_LGBTQ_state_leaders
Wel met waar zijn hart ligt, vraag maar eens aan een Ajax supporter of een Feyenoord shirtje aan te doen, wellicht snap je hem dan beter.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:58 schreef camilero het volgende:
[..]
Dat hij privé in een shirt van een ander land loopt heeft niets te maken met het beleid, noch met het feit dat hij homo is.
Als dit de enige feiten zijn waar de tegenstanders van dit beleid op kunnen hameren, heb ik weinig hoop op de oppositie in Nederland.
LOL, een lijstje met 10 uit bijna alleen Europa... Nu graag een met zeg de Arabische wereld en Afrikaanse.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_openly_LGBTQ_state_leaders
Inhoudelijke kritiek op het onhaalbare beleid en het uitblijven van acties van een onwerkbaar minderheidskabinet kan ik beter waarderen over het geneuzel dat hij homo is en supportert voor het team van zijn partner.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:05 schreef afterburner het volgende:
[..]
Feiten, waar zijn zijn 10 steden vanuit de verkiezingen? Mooi doen in aanloop, daarna een eigen agenda uitvoeren nadat de schaapjes erin getrapt zijn. Dat het overduidelijk was dat ie zoiets nooit kon waar maken, zijn ze toch weer heerlijk ingetrapt.
Feiten wilde je, hoeveel Nederlanders hadden laatst nog vertrouwen in dit zooitje? Dat is natuurlijk ook allemaal onderbuik en totaal niet gebaseerd op zijn verdiensten en alleen maar omdat ie homo is.....
Nogmaals: alleen zijn medestanders halen zijn geaardheid er bij om alle kritiek af te doen als homofobie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:09 schreef camilero het volgende:
[..]
Inhoudelijke kritiek op het onhaalbare beleid en het uitblijven van acties van een onwerkbaar minderheidskabinet kan ik beter waarderen over het geneuzel dat hij homo is en supportert voor het team van zijn partner.
Nee, in zin 1 benoemen dat ik 'de anus van Jetten' lik getuigt daarentegen van gevorderde communicatie vaardighedenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ach en een ander simpel noemen zegt meer over je eigen geestelijke gesteldheid
Als ik Jetten een lamzak noem en D66 een onrealistische partij, zonder daarbij iets over zijn privé leven te zeggen, lijkt het me sterk dat iemand mij van homohaat beticht. Degene die dat wel doet, zou ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: alleen zijn medestanders halen zijn geaardheid er bij om alle kritiek af te doen als homofobie.
Dat slaat ook nergens op idd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:30 schreef Solispolar het volgende:
Simpele zieltjes hier die in de stijl van KafkaNL (als je hem niet kent, bespaar je de oogtyfus en google maar niet) net doen alsof iemand in zo'n positie geen vrije tijd meer mag hebben'Wat doet hij bij een hockeywedstrijd terwijl NL in brand staat!1!11!'
Simpele zieltjes.
En een mening over zijn priveleven is automatisch homofobie?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:27 schreef camilero het volgende:
[..]
Als ik Jetten een lamzak noem en D66 een onrealistische partij, zonder daarbij iets over zijn privé leven te zeggen, lijkt het me sterk dat iemand mij van homohaat beticht. Degene die dat wel doet, zou ik niet serieus nemen.
Het is echt lachwekkend hoe veel onnozele haat die man over zich heen krijgt. Eigenlijk is het enige wat ie fout heeft gedaan volgens mij lid zijn van D66, verder zou ik bij god niet weten waarom dat volk er zo op door blijft gaan. Het enige wat ie eigenlijk echt fout doet is dat ie echt geen ene flikkerstraal doet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:30 schreef Solispolar het volgende:
Simpele zieltjes hier die in de stijl van KafkaNL (als je hem niet kent, bespaar je de oogtyfus en google maar niet) net doen alsof iemand in zo'n positie geen vrije tijd meer mag hebben'Wat doet hij bij een hockeywedstrijd terwijl NL in brand staat!1!11!'
Simpele zieltjes.
Eigen achterlijkheid en frustraties botvieren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:30 schreef Solispolar het volgende:
Simpele zieltjes.
Nee dat is al vastgesteldquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En een mening over zijn priveleven is automatisch homofobie?
Rubberen Robbie wil natuurlijk niets meekrijgen van de boerenprotesten die komen. Kun je beter hockey gaan kijken van je infantiele vriendje, ja toch, vrije tijd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:30 schreef Solispolar het volgende:
Simpele zieltjes.
Echt vreemd ja, mensen die tijd met hun partner doorbrengen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rubberen Robbie wil natuurlijk niets meekrijgen van de boerenprotesten die komen. Kun je beter hockey gaan kijken van je infantiele vriendje, ja toch, vrije tijd.
Echt een vreemde opvatting alsof Jetten in het weekend de rest om zich heen heeft ofzoquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rubberen Robbie wil natuurlijk niets meekrijgen van de boerenprotesten die komen. Kun je beter hockey gaan kijken van je infantiele vriendje, ja toch, vrije tijd.
Ach waar hebben we het eigenlijk over he?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is echt lachwekkend hoe veel onnozele haat die man over zich heen krijgt. Eigenlijk is het enige wat ie fout heeft gedaan volgens mij lid zijn van D66, verder zou ik bij god niet weten waarom dat volk er zo op door blijft gaan. Het enige wat ie eigenlijk echt fout doet is dat ie echt geen ene flikkerstraal doet.
Mijn kritiek jegens dat kansloze volk dat maar lekker zit te haten en mijn oprechte kritiek richting Jetten zijn aparte zaken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ach waar hebben we het eigenlijk over he?
Joh prima hoor. Moet je mijns inziens geen premier willen worden. Als he 36 uur wilt werken en lange vakanties kun je beter gaan lesgeven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt vreemd ja, mensen die tijd met hun partner doorbrengen.
Rob Jetten zou wel een goede zijn om het zwaaien naar het volk op het bordes van WA van Buren over te nemen,quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn kritiek jegens dat kansloze volk dat maar lekker zit te haten en mijn oprechte kritiek richting Jetten zijn aparte zaken.
Het is wel een beetje veel genieten, niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt een vreemde opvatting alsof Jetten in het weekend de rest om zich heen heeft ofzo
Die lopen net zo hard te genieten van hun vrije tijd. ( IPV ons land te besturen auagauaagauagh)
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel uren hij per week maakt. Gok wel wat meer dan jij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh prima hoor. Moet je mijns inziens geen premier willen worden. Als he 36 uur wilt werken en lange vakanties kun je beter gaan lesgeven.
Ja, op papier was hij aan het werk op de Antillen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel inzicht in hoeveel uren hij per week maakt. Gok wel wat meer dan jij.
Het bizarre is: ik heb niet eens op de beste man gestemd noch ben ik aanhanger van zijn partij. Maar dit gaat werkelijk helemaal nergens over. Ik vind het echt standaard tokkiegedrag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is echt lachwekkend hoe veel onnozele haat die man over zich heen krijgt. Eigenlijk is het enige wat ie fout heeft gedaan volgens mij lid zijn van D66, verder zou ik bij god niet weten waarom dat volk er zo op door blijft gaan. Het enige wat ie eigenlijk echt fout doet is dat ie echt geen ene flikkerstraal doet.
Stukje onderbuikgejank idd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het bizarre is: ik heb niet eens op de beste man gestemd noch ben ik aanhanger van zijn partij. Maar dit gaat werkelijk helemaal nergens over. Ik vind het echt standaard tokkiegedrag.
Ja. Echt tokkiegedrag. Iemand afrekenen op zijn politieke verantwoordelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het bizarre is: ik heb niet eens op de beste man gestemd noch ben ik aanhanger van zijn partij. Maar dit gaat werkelijk helemaal nergens over. Ik vind het echt standaard tokkiegedrag.
Volgens mij werkt Jetten niet eens 36 uur. Wat heeft hij nou werkelijk gedaan tot dusver? Bij Rutte wist je tenminste dat hij 80 uur aan het werk was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh prima hoor. Moet je mijns inziens geen premier willen worden. Als he 36 uur wilt werken en lange vakanties kun je beter gaan lesgeven.
Blijkbaar nooit voor werk in het buitenland mogen vertoeven inderdaadquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, op papier was hij aan het werk op de Antillen.
Onder werktijd door een kwal gestoken. Overkomt mij niet inderdaad.
Geen idee. Bruggen geslagen met post-koloniaal Nederland aan de andere kant van de oceaan, sorry gezegd, en aanvallen op het D66 partijkantoor afgekeurd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij werkt Jetten niet eens 36 uur. Wat heeft hij nou werkelijk gedaan tot dusver? Bij Rutte wist je tenminste dat hij 80 uur aan het werk was.
bruggen repareren dat moet hier gebeurenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Geen idee. Bruggen geslagen met post-koloniaal Nederland aan de andere kant van de oceaan, sorry gezegd, en aanvallen op het D66 partijkantoor afgekeurd.
"De premier werd in de vroege ochtend tijdens het zwemmen door een kwal gestoken waarop een allergische reactie volgde"quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, op papier was hij aan het werk op de Antillen.
Onder werktijd door een kwal gestoken. Overkomt mij niet inderdaad.
Jezus, afzien hoor die Rob.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"De premier werd in de vroege ochtend tijdens het zwemmen door een kwal gestoken waarop een allergische reactie volgde"
Ik wist niet dat "vroege ochtend" nu ook al werktijd was.
dude. dat doet pijn aan mijn ogen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:10 schreef Perox het volgende:
jA mAar jUFfRoUw jEtTeN lOoPT ALleEn mAaR tE tIKtOkKEn tERwIJL nEDeRLanD iN dE bRaNd sTaAt!!!! EINZ!
Het was ook echt een kriem om te typen!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:10 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
dude. dat doet pijn aan mijn ogen.
De mensen die daar kritiek op hebben hebben waarschijnlijk werk waar de baas ze zo wantrouwt dat ze moeten in- en uitklokken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:02 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"De premier werd in de vroege ochtend tijdens het zwemmen door een kwal gestoken waarop een allergische reactie volgde"
Ik wist niet dat "vroege ochtend" nu ook al werktijd was.
Tja, stuurlui en wal.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jezus, afzien hoor die Rob.
Die tokkie stratenmaker moet gewoon z'n bek houden.
Jetten ligt daar het liefst tussenin met 30 graden.quote:
Goede inhoudelijke kritiek op zijn werk als minister-president. Niets op aan te merkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jetten ligt daar het liefst tussenin met 30 graden.
Volgens mij heb ik dat hier al aangegeven: die gozer voert geen reet uit en is een lui zwijn vergeleken met Rutte.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke kritiek op zijn werk als minister-president. Niets op aan te merken
Nee, dat doe je inderdaad niet want je rekent hem af op het feit dat hij een hockeywedstrjid van zijn vriend bekijkt in zijn vrije tijd. Hij komt nota bene in pak omdat hij rechtstreeks van zijn werk komt.quote:
Hij is de baas die z'n werknemer de tyfus in zou scheldenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee, dat doe je inderdaad niet want je rekent hem af op het feit dat hij een hockeywedstrjid van zijn vriend bekijkt.
Alsof jij je shit op het werk niet op orde hebt en jouw baas je de tyfus in komt schelden als jij bij je zoontje's voetbal kijkt op zaterdag
Dat we Rutten hier nog eens gingen opglommen had ik werkelijk nooit verwachtquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat hier al aangegeven: die gozer voert geen reet uit en is een lui zwijn vergeleken met Rutte.
Dat baseer je op dat hij hockeywedstrijden kijkt tijdens het zomerreces en dat hij gaat zwemmen voor hij aan het werk gaat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat hier al aangegeven: die gozer voert geen reet uit en is een lui zwijn vergeleken met Rutte.
Het heeft er vooral veel weg van dat jij geen idee hebt wat dit betekent. Het is ook een beetje een rare manier om een discussie aan te gaan, als mensen bekritiseren dat onze premier een shirtje van Argentinië draagt, dit te gaan framen als homofobie. Het geeft trouwens ook blijk van het reduceren van mensen tot hun onveranderlijke kenmerken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:20 schreef Perox het volgende:
Dat baseer ik met name op het gebrek aan politiek resultaat en zichtbaarheid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat baseer je op dat hij hockeywedstrijden kijkt tijdens het zomerreces en dat hij gaat zwemmen voor hij aan het werk gaat.
Nee, Gebaseerd op de totale incompetentie van het minderheidskabinet. Al serieus wat bereikt tot nu toe?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat baseer je op dat hij hockeywedstrijden kijkt tijdens het zomerreces en dat hij gaat zwemmen voor hij aan het werk gaat.
Nog steeds vol vertrouwen hoorde ik vandaag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:50 schreef William_Papadin het volgende:
Hoe is het nou met die begroting, al af?
We hebben nog wel even toch? Geen paniek.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nog steeds vol vertrouwen hoorde ik vandaag.
Nee hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft er vooral veel weg van dat jij geen idee hebt wat dit betekent. Het is ook een beetje een rare manier om een discussie aan te gaan, als mensen bekritiseren dat onze premier een shirtje van Argentinië draagt, dit te gaan framen als homofobie. Het geeft trouwens ook blijk van het reduceren van mensen tot hun onveranderlijke kenmerken.
wellesquote:
Dit speelt zich allemaal in het hoofd van die gebruiker af. Nergens heb ik iets geframed. Ik heb niets aangehaald of geciteerd. Ik constateer alleen (steeds) dat er homofobe en zelfs homohatelijke opmerkingen rond Premier Jetten worden gemaakt en dat dit gewoon oogluikend wordt toegestaan op dit forum. Dat is alles, de rest verzint deze gebruiker er allemaal zelf bij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:56 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Sterk argument, daar heeft hij vast niet van terug !
Er zijn flink wat onzekere jongetjes ziedend door zijn “gekoketteer”. Dat is ook iets waard.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:49 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, Gebaseerd op de totale incompetentie van het minderheidskabinet. Al serieus wat bereikt tot nu toe?
Je wil het heel graag zien, maar je haalt er telkens dingen bij . Als je echt homofobe reacties ziet zet een TR.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:15 schreef Perox het volgende:
[..]
Dit speelt zich allemaal in het hoofd van die gebruiker af. Nergens heb ik iets geframed. Ik heb niets aangehaald of geciteerd. Ik constateer alleen (steeds) dat er homofobe en zelfs homohatelijke opmerkingen rond Premier Jetten worden gemaakt en dat dit gewoon oogluikend wordt toegestaan op dit forum. Dat is alles, de rest verzint deze gebruiker er allemaal zelf bij.
Geef gewoon eens antwoord op de vraag die ik stel ipv de popi-jopi uit te hangen!quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er zijn flink wat onzekere jongetjes ziedend door zijn “gekoketteer”. Dat is ook iets waard.
Wanneer jij stopt met je persoonlijke aanvallenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord op de vraag die ik stel ipv de popi-jopi uit te hangen!
Nee, dat en dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En een mening over zijn priveleven is automatisch homofobie?
👏quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[modbreak] kritiek op Jetten, zijn partners uitbundige sociale leven/social media presence is geen homofobie. Maar pas wel op ik hou jullie in de gaten.[/modbreak]
Godverdimme zeg.
Rob Jetten moet de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn kritiek jegens dat kansloze volk dat maar lekker zit te haten en mijn oprechte kritiek richting Jetten zijn aparte zaken.
Helaas zit ie met de VVD in het kabinet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rob Jetten moet de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagen
dan zijn alle problemen opgelost
Wie gaat er betalen voor al die gezinnen die in de problemen komen als het HRA afgeschaft wordt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rob Jetten moet de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagen
niemand komt in problemen ,quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wie gaat er betalen voor al die gezinnen die in de problemen komen als het HRA afgeschaft wordt?
quote:de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagen
Ik denk dat je onderschat hoe hoog de HRA is voor veel gezinnen, zeker met rentestanden van 4%+quote:
vraag aan AI met jouw als variabelen jouw bruto en jouw rentequote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:40 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe hoog de HRA is voor veel gezinnen, zeker met rentestanden van 4%+
De andere maatregelen die je noemt lijken me dat niet voldoende te compenseren.
Je hebt vast een rekenvoorbeeld waar je het uitgewerkt hebt lijkt me?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vraag aan AI met jouw als variabelen jouw bruto en jouw rente
ja , verschillenden, maar dat kan jij ook aan AI vragenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je hebt vast een rekenvoorbeeld waar je het uitgewerkt hebt lijkt me?
quote:AI-overzicht
Het modale bruto jaarloon in Nederland is vastgesteld op ¤ 48.000 voor het jaar 2026, inclusief 8% vakantiegeld
Bij een woning met een WOZ-waarde van ¤ 600.000 bedraagt het eigenwoningforfait (EWF) in 2026 precies ¤ 2.100.
Ik vraag het aan jou, aangezien jij aangeeft dat deze maatregelen het in één keer oplossen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja , verschillenden, maar dat kan jij ook aan AI vragen
wat is het ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:55 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vraag het aan jou, aangezien jij aangeeft dat deze maatregelen het in één keer oplossen.
Ik snap niet waarom je nu zo moeilijk aan het doen bent. Je komt met een lijst aan maatregelen die het hele probleem in één keer oplossen en als ik erover doorvraag moet ik het maar zelf aan AI gaan vragen.quote:
de grote lijnen heb ik aangegeven en de details voor jou moet jezelf uit rekenenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je nu zo moeilijk aan het doen bent. Je komt met een lijst aan maatregelen die het hele probleem in één keer oplossen en als ik erover doorvraag moet ik het maar zelf aan AI gaan vragen.
Op welke manier lossen deze maatregelen in één keer de problemen op?
Ik heb het niet over de situatie voor mij, maar hoe dit alle problemen oplost. dus nogmaals:quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de grote lijnen heb ik aangegeven en de details voor jou moet jezelf uit rekenen
Enik ben van mening dat we van het uitgesteld loon principe af moeten en de afdracht beter in aflossing belegt kan worden, dan is je pensioen jouw eigendom
Beter voor ons en beter voor de staat
quote:Op welke manier lossen deze maatregelen in één keer de problemen op?
😭😭 Geen feitelijke info - duidelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wanneer jij stopt met je persoonlijke aanvallen
Dat er zat achterlijke landen zijn lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:08 schreef afterburner het volgende:
[..]
LOL, een lijstje met 10 uit bijna alleen Europa... Nu graag een met zeg de Arabische wereld en Afrikaanse.
Leuk die bubbel, maar buiten de Europese grenzen is dat zeker niet zo voor de hand liggend.
Je lult nogmaals uit je nek.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: alleen zijn medestanders halen zijn geaardheid er bij om alle kritiek af te doen als homofobie.
Je kunt dit niet zomaar in 1 ruk afschaffen, je hebt dan simpelweg te veel situaties waarbij het problemen gaat opleveren, we zullen geleidelijk naar een systeem van afschaffing en versimpeling moeten, de grootste pijn hebben we ons zelf aangedaan met de ECB rente naar 0 te zetten, kan je vrolijk een hypotheek voor 1.2% nemen, wat denk je dat met de huizenprijs doet in een markt met tekorten? Het probleem is dat als je nu de rente omhoog gooit je precies de verkeerde mensen treft, namelijk de mensen die een veel te duur huis hebben, met straks een te hoge rente, terwijl de mensen die relatief gunstig hun woning hebben gekocht, ook nog eens vaak een lage hypotheek hebben, ik ben meer aan boodschappen kwijt dan aan mijn hypotheek bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van het kabinetsbeleid - voor zover dat ontwikkeld is. Ik had mijn vraagtekens al toen de coalitie gevormd was, maar dacht - wie weet, misschien heb ik 't mis.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
😭😭 Geen feitelijke info - duidelijk.
in combinatie kan het welquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt dit niet zomaar in 1 ruk afschaffen, je hebt dan simpelweg te veel situaties waarbij het problemen gaat opleveren, we zullen geleidelijk naar een systeem van afschaffing en versimpeling moeten, de grootste pijn hebben we ons zelf aangedaan met de ECB rente naar 0 te zetten, kan je vrolijk een hypotheek voor 1.2% nemen, wat denk je dat met de huizenprijs doet in een markt met tekorten? Het probleem is dat als je nu de rente omhoog gooit je precies de verkeerde mensen treft, namelijk de mensen die een veel te duur huis hebben, met straks een te hoge rente, terwijl de mensen die relatief gunstig hun woning hebben gekocht, ook nog eens vaak een lage hypotheek hebben, ik ben meer aan boodschappen kwijt dan aan mijn hypotheek bijvoorbeeld.
Ga het maar eens in een wet vastleggen, zo makkeljk is het niet.quote:
De wil is er nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga het maar eens in een wet vastleggen, zo makkeljk is het niet.
In 2026 draagt een werkgever op jaarbasis naar schatting ¤ 5.463,36 af aan ABP-pensioenpremie voor een werknemer met een modaal loon
Zeker kun je dat die gladjanus wel aanrekenen. Tijdens de verkiezingen allerlei beloftes doen die totaal niet waargemaakt worden. Het meest storende is echter het uitsluiten van andere partijen, wat natuurlijk zeer ondemocratisch is. Dit gaat onze vriend de nek omdraaien omdat hij met een minderheid (1e en 2e kamer) helemaal niets voor elkaar gaat krijgen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van het kabinetsbeleid - voor zover dat ontwikkeld is. Ik had mijn vraagtekens al toen de coalitie gevormd was, maar dacht - wie weet, misschien heb ik 't mis.
Het ene moment verbonden moeten maken met JA21 en SGP en de andere keer met (bijvoorbeeld) SP zorgt ervoor dat je onduidelijk beleid krijgt.
Dus vind ik dat het goed gaat? Nee. Vind ik dat je dat Jetten persoonlijk aan kunt rekenen? Nee. Een minderheidskabinet met partijen die elkaar niet vertrouwen is vanaf 't begin gedoemd te mislukken.
Het probleem is dat het niet zo Zwart/Wit is omdat we deels een particulier Pensioen hebben, deels Bedrijfs/Sector Penioenfondsen en dan nog de AOW, experts zijn al jaren aan het kijken wat de beste oplossing is, en het is heel simpel: Er gaan altijd groepen pijn leiden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De wil is er niet
de pensioenafdracht is JOUW spaargeld , dat besef moet er komen
Pensioenafdracht moet bij het bruto en het netto resultaat in de aflossing
[..]
Nederland is een land van water bij de wijn, in een coalitie moet iedereen dat doen om ervoor te zorgen dat ze een gecombineerd verkiezingsplan krijgen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zeker kun je dat die gladjanus wel aanrekenen. Tijdens de verkiezingen allerlei beloftes doen die totaal niet waargemaakt worden. Het meest storende is echter het uitsluiten van andere partijen, wat natuurlijk zeer ondemocratisch is. Dit gaat onze vriend de nek omdraaien omdat hij met een minderheid (1e en 2e kamer) helemaal niets voor elkaar gaat krijgen.
De zelfstandigenwet zal heel veel mensen uit de pensioenafdracht halen, de raad van state heeft het bevestigdquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat het niet zo Zwart/Wit is omdat we deels een particulier Pensioen hebben, deels Bedrijfs/Sector Penioenfondsen en dan nog de AOW, experts zijn al jaren aan het kijken wat de beste oplossing is, en het is heel simpel: Er gaan altijd groepen pijn leiden.
Doe je nou dommer voor dan je bent? Ik reken elke partij die een andere partij uitsluit dit aan. Op dit soort partijen stem ik, per definitie niet! Jetten en het stemvolk hebben voor deze constructuie gekozen en zullen hiervoor jarenlang op de blaren moeten zitten. Ik reken dit Jetten, Klaver, Timmermans en al die andere halve garen aan die menen anderen te moeten uitsluiten omdat ze hun partij politiek niet aanstaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nederland is een land van water bij de wijn, in een coalitie moet iedereen dat doen om ervoor te zorgen dat ze een gecombineerd verkiezingsplan krijgen.
Welke partijen heeft Jetten (D66) uitgesloten? VVD was juist het vocaalste in het niet willen samenwerken met PRO, reken je dat Jetten ook aan?
Dat is maar een heel klein onderdeel van het pensioenstelsel, het probleem is niet wat we met de toekomstige pensioenen gaan doen, daar is iedereen het wel over eens dat iedereen zijn eigen spaarpot opbouwt, de pijn zit hem in de transitie en AOW.quote:
je kunt nu wel je eigen spaarpot opbouwen, dan nog is het spaargeld niet meer van jouw zodra de pensioenafdracht gestort is en wordt ook nooit meer van jouquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein onderdeel van het pensioenstelsel, het probleem is niet wat we met de toekomstige pensioenen gaan doen, daar is iedereen het wel over eens dat iedereen zijn eigen spaarpot opbouwt, de pijn zit hem in de transitie en AOW.
Ja schat, wat denk je wat er gebeurt als je dat geld er wel zo uit kunt pakken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je kunt nu wel je eigen spaarpot opbouwen, dan nog is het spaargeld niet meer van jouw zodra het gestort is en wordt ook nooit meer van jou
dus wat is er dan veranderd ?/
Beter de afdracht bij het bruto doen en het netto resultaat in de aflossing
Naďef van me te denken dat je een fatsoenlijke discussie vol kunt houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Doe je nou dommer voor dan je bent?
Oke, je rekent het de coalitie dus aan. Dat begrijp ik. Waarom ben je dan zo boos op de persoon Jetten?quote:Ik reken elke partij die een andere partij uitsluit dit aan. Op dit soort partijen stem ik, per definitie niet! Jetten en het stemvolk hebben voor deze constructuie gekozen en zullen hiervoor jarenlang op de blaren moeten zitten. Ik reken dit Jetten, Klaver, Timmermans en al die andere halve garen aan die menen anderen te moeten uitsluiten omdat ze hun partij politiek niet aanstaat.
dan is het bereikbaar voor een tusssentijdse vakantie, ok het is toch jouw overwaarde ?? of calamiteit \\quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja schat, wat denk je wat er gebeurt als je dat geld er wel zo uit kunt pakken?
quote:AI resultaat
Werknemers zonder pensioenregeling:
Ongeveer 11 procent van alle werknemers in loondienst (ruim 765.000 mensen) bouwt via de werkgever helemaal geen aanvullend pensioen op (de zogeheten 'witte vlek').
Onder jonge werknemers (21 tot 35 jaar) is dit zelfs 15 procent.
in Chili, dat is fijn voor de Chilenenquote:Overigens hebben ze naar mijn weten in Chili een systeem waar je pensioen een semi spaarpot is, ten eerste kun je vrij van Pensioenuitvoerder wisselen, daarnaast mag je bijvoorbeeld ook in iets duurzaams investeren zoals je eigen woning.
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Naďef van me te denken dat je een fatsoenlijke discussie vol kunt houden.
[..]
Oke, je rekent het de coalitie dus aan. Dat begrijp ik. Waarom ben je dan zo boos op de persoon Jetten?
Vrijwel elke partij die in een positie is geweest in een coalitie te komen heeft aangegeven niet samen te willen werken met bepaalde partijen, dus er blijft wel weinig keuze over zo.
de kiezer, stemt extreem links of extreem rechtsquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?
Dat is gedaan door de verkiezingen waarin D66 de grootste is gemaakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?
Dat je een begroting rond moet krijgen waarin we veel vraagstukken moeten oplossen en ook nog eens veel tegenvallers hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Even los van alle discussies: vanwaar de 'cruciale weken' eigelijk?Wat voor cruciaals staat er te gebeuren de komende weken?
🤣🤣🙄quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Even los van alle discussies: vanwaar de 'cruciale weken' eigelijk?Wat voor cruciaals staat er te gebeuren de komende weken?
Elk jaar hetzelfde geouwehoer en uiteindelijk is er niets aan de hand (geweest).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Maakt toch ook niks uit, zelfs als het valt. Krijgen we weer dezelfde uitkomst bij nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Elk jaar hetzelfde geouwehoer en uiteindelijk is er niets aan de hand (geweest).
Dat ook nog ja.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Maakt toch ook niks uit, zelfs als het valt. Krijgen we weer dezelfde uitkomst bij nieuwe verkiezingen.
Maar dat gaat toch al (tientallen) jaren terug? Denk je nou dat Jetten (of wie dan ook) dat in 1 keer op kan lossen? Is dat realistisch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je een begroting rond moet krijgen waarin we veel vraagstukken moeten oplossen en ook nog eens veel tegenvallers hebben.
Je hebt het maar steeds over je heilige graal de zelfstandigenwet. Dat is alleen van toepassing op zzpers om schijnzelfstandigheid te voorkomen/beschermen. Verder niets.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De zelfstandigenwet zal heel veel mensen uit de pensioenafdracht halen, de raad van state heeft het bevestigd
invoering staat voor eind 2027
Heb ik dat beweerd? Sterker nog lees even de rest van mijn posts terug voordat je me woorden in de mond gaat leggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:49 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar dat gaat toch al (tientallen) jaren terug? Denk je nou dat Jetten (of wie dan ook) dat in 1 keer op kan lossen? Is dat realistisch?
En straks begint ie weer over huizen bouwen in weilanden, waar ik hem en anderen ook 10 keer hebben uitgelegt waarom dat niet zo eenvoudig is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt het maar steeds over je heilige graal de zelfstandigenwet. Dat is alleen van toepassing op zzpers om schijnzelfstandigheid te voorkomen/beschermen. Verder niets.
klopt , ZZP ers heten dan Zelfstandigenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt het maar steeds over je heilige graal de zelfstandigenwet.
Dat is alleen van toepassing op zzpers om schijnzelfstandigheid te voorkomen/beschermen. Verder niets.
quote:Waarom partijen wegbewegen van de arbeidsovereenkomst
De Raad van State doelt hier op de bewuste keuze van miljoenen werkenden en werkgevers om te kiezen voor flexibele vormen, zoals de inzet van zzp'ers via een overeenkomst van opdracht.
Dat klopt.
Deze specifieke passage is afkomstig uit het kritische advies van de Afdeling advisering van de Raad van State over het wetsvoorstel VBAR (Wet Verduidelijking Beoordeling Arbeidsrelaties en rechtsvermoeden).
Met deze opmerking legt de Raad van State de vinger op een fundamentele spanning op de Nederlandse arbeidsmarkt.
Waar de wetgever met strengere regels probeert de traditionele arbeidsovereenkomst (loondienst) te beschermen en schijnzelfstandigheid tegen te gaan, signaleert de Raad dat de praktijk juist een andere kant op beweegt.
Waarom partijen wegbewegen van de arbeidsovereenkomst
De Raad van State doelt hier op de bewuste keuze van miljoenen werkenden en werkgevers om te kiezen voor flexibele vormen, zoals de inzet van zzp'ers via een overeenkomst van opdracht.
Dit heeft voor beide partijen specifieke redenen:
Voor de werkenden (zzp'ers): Behoefte aan autonomie, regie over de eigen agenda, ondernemersvrijheid en vaak ook hogere netto verdiensten.
En wolven, en stront, en koeienquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
En straks begint ie weer over huizen bouwen in weilanden, waar ik hem en anderen ook 10 keer hebben uitgelegt waarom dat niet zo eenvoudig is.
al de huizen die voor mij gebouwd zijn, die zijn allemaal in weilanden gebouwd , inclusief degene waar ik nu woonquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
En straks begint ie weer over huizen bouwen in weilanden, waar ik hem en anderen ook 10 keer hebben uitgelegt waarom dat niet zo eenvoudig is.
😀 Dus om schijnzelfstandigheid te voorkomen. Wat heeft dat verder te maken met de vele werknemers in loondienst. Wat is voor hun het voordeel?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt , ZZP ers heten dan Zelfstandigen
De arbeidsmarkt beweegt weg van de (collectie en Individuele) arbeidsovereenkomst en in de richting van zelfstandigen werk
[..]
[..]
werknemers kunnen voortaan kiezen , werken als zelfstandige met een uurloon op factuur >38 euro of als werknemer , zonder angst voor problemen laterquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
😀 Dus om schijnzelfstandigheud te voorkomen. Wat heeft dat verder te maken met de vele werknemers in loondienst. Wat is voor hun het voordeel?
Een uurtarief op de factuur boven de 38 euro betekent dat je niet valt onder het wettelijke rechtsvermoeden van werknemerschap.
Verdien je minder dan ongeveer ¤ 38 per uur, dan kan een zzp'er makkelijker claimen dat er sprake is van een loondienstverband.
Boven dit bedrag ligt de bewijslast anders.
Wat betekent dit tarief voor jou?
Geen automatisch rechtsvermoeden:
Bij een tarief hoger dan ¤ 38 per uur wordt niet zomaar aangenomen dat je een werknemer bent.
Zelfstandigheid blijft nodig:
De Belastingdienst en de wetgeving kijken ook naar andere factoren, zoals je vrijheid in het werk en het aantal opdrachtgevers.
Geen hard minimum:
Het bedrag van ¤ 38 is geen verplicht minimumloon voor ondernemers, maar een grens ter voorkoming van schijnzelfstandigheid.
Alsof iedereen als zelfstandige wil werken. Het is natuurlijk een neoliberale natte droom.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
werknemers kunnen voortaan kiezen , werken als zelfstandige met een uurloon op factuur >38 euro of als werknemer , zonder angst voor problemen later
dat begrijp ikquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alsof iedereen als zelfstandige wil werken. Het is natuurlijk een neoliberale natte droom.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja schat, wat denk je wat er gebeurt als je dat geld er wel zo uit kunt pakken?
Overigens hebben ze naar mijn weten in Chili een systeem waar je pensioen een semi spaarpot is, ten eerste kun je vrij van Pensioenuitvoerder wisselen, daarnaast mag je bijvoorbeeld ook in iets duurzaams investeren zoals je eigen woning.
juist hele foute zaak die pensioenfondsen met hun dikke uitgesteld loon pottenquote:
Prima als je daarvoor kiest. Als modale arbeider kies ik liever voor de bescherming. Bovendien op oudere leeftijd speelt je opgebouwd pensioen mee bij een wijziging van je hypo of aanvraag van een hypo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat begrijp ik
Er is geen sprake van ontslagtermijn of ziekte geld, ook geen WW, ook geen verplichte pensioenafdracht, ook geen doorbetaalde vakantie , ook geen ouderschapsverlof, geen studie in de tijd van de baas
Alles zit in het uurloon op de factuur van 82 euro per uur ex BTW
wel thuiswerken, mijn buurman die werkt 2 dagen per week thuis als ZZP ambtenaar
Als je buurman ZZP’er is is hij geen ambtenaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat begrijp ik
Er is geen sprake van ontslagtermijn of ziekte geld, ook geen WW, ook geen verplichte pensioenafdracht, ook geen doorbetaalde vakantie , ook geen ouderschapsverlof, geen studie in de tijd van de baas
Alles zit in het uurloon op de factuur van 82 euro per uur ex BTW
wel thuiswerken, mijn buurman die werkt 2 dagen per week thuis als ZZP ambtenaar
mooi toch , die keuze ??quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Prima als je daarvoor kiest. Als modale arbeider kies ik liever voor de bescherming. Bovendien op oudere leeftijd speelt je opgebouwd pensioen mee bij een wijziging van je hypo of aanvraag van een hypo.
Het verschil zit hem dat ik mensen vrij laat in hun keuze. Terwijl jij hier alleen het zzp systeem zou willen en die bescherming het individu maar zelf moet regelen. Je moet een verdomd goed uurloon hebben om al die bescherming te verzekeren tov iemand in loondienst. En dat al zeker voor lager en middelbaar opgeleide mensen.
iedereen heeft recht op AOW , ook een zelfstandigequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wel grappig, aangezien je aangeeft dat je broer goed rond komt van zijn AOW.
Ook dat is een sociale voorziening, beetje: na mij de zondvloed
maar hij is zelfstandige , nu nog genaamd ZZPquote:Als je buurman ZZP'er is is hij geen ambtenaar.
nee sociale voorzieningen blijven altijd , of je er recht op hebt dat is een tweedequote:Maargoed, alles en iedereen dus aan de ZZP, sociale voorzieningen kunnen allemaal weg volgens jou.
Dat weet ik toch nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geen idee iets met Prinsjesdag ofzoquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
voor alle risico's bestaan verzekeringen een AO verzekering is zelfs verplicht voor zelfstandigen ,quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maargoed, alles en iedereen dus aan de ZZP, sociale voorzieningen kunnen allemaal weg volgens jou.
Tel al die verzekeringen eens uit. En moet je proberen boven de 55 eens een aov af te sluiten op je laatst genoten loon. De meeste zijn gebaseerd op het mimimumloon. Overigens pas in 2030 verplicht(BAZ).quote:Op zondag 23 augustus 2026 00:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor alle risico's bestaan verzekeringen een AO verzekering is zelfs verplicht voor zelfstandigen ,
al zal de premie voor kantoor persoon lager zijn dan voor een dakhaas
ja boven de 50 zou ik het ook niet doen, maar velen die gaan met 55 er vandoor met hun EIGEN spaarpensioenquote:Op zondag 23 augustus 2026 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tel al die verzekeringen eens uit. En moet je proberen boven de 55 eens een aov af te sluiten op je laatst genoten loon. De meeste zijn gebaseerd op het mimimumloon. Overigens pas in 2030 verplicht(BAZ).
En als dat ongunstig uitpakt (wat dat ook precies moge betekenen) dan valt het kabinet Jetten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Geen idee iets met Prinsjesdag ofzo
Inshallah jaquote:Op zondag 23 augustus 2026 14:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En als dat ongunstig uitpakt (wat dat ook precies moge betekenen) dan valt het kabinet Jetten?
Twijfelachtig. Ik verwacht wat mooi verbloemen en toewerken naar nieuwe deadlines en eventueel deelakkoorden. Zo spannend is het nu nog niet. Er komt heus wel een begroting.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En als dat ongunstig uitpakt (wat dat ook precies moge betekenen) dan valt het kabinet Jetten?
Klaver overspeelt zijn hand en mag straks langs de zijlijn toekijken naar JA21 en de SGP die hun wensenlijstje gerealiseerd zien worden.quote:Gesprekken over begrotingsdeal leveren niets op: impasse tussen kabinet en Pro
DEN HAAG - De impasse met Pro over de begrotingsdeal die het minderheidskabinet-Jetten wil sluiten, is een feit. Volgens partijleider Jesse Klaver leveren gesprekken met de top van het kabinet vooralsnog niets op. Een akkoord met links vóór Prinsjesdag is daarmee voorlopig ver uit zicht.
Klaver schoof maandagmiddag aan bij premier Jetten (D66), vicepremiers Yesilgöz (VVD) en Van den Brink (CDA) en minister van Financiën Heinen (VVD). Na eerdere gesprekken met de kabinetstop en Heinen hadden Klaver en zijn financiële expert Stultiens al permanent geklaagd dat het kabinet ’te weinig beweegt’.
Nu concludeert de linkse fusieclub echter dat de gesprekken nog niets hebben opgeleverd. Na ongeveer een uurtje stond partijleider Jesse Klaver alweer buiten bij het ministerie van Financiën.
Het ’brede akkoord’ dat het minderheidskabinet met de oppositie wil sluiten, komt er daardoor voorlopig ook niet van. Al hoopt het kabinet nog altijd zaken te doen met niet alleen de rechtervleugel van JA21, SGP en BBB, maar ook partijen als CU en 50Plus. Daarmee wordt nog altijd gesproken. Een aantal partijen heeft dinsdag al vervolggesprekken.
Pro heeft een machtspositie
Pro heeft als grootste senaatsfractie een machtspositie, die het wilde gebruiken om nu al de bezuinigingen op sociale zekerheid van latere jaren van tafel te krijgen. Maar dat gaat het kabinet te ver.
Volgens partijleider Jesse Klaver is er vooralsnog geen nieuwe afspraak gemaakt om door te spreken over de plannen. Hij geeft wel aan dat Pro ’beschikbaar’ blijft voor vervolgoverleg.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-pro/160428334.html
Nog steeds helemaal niks aan het handje @Lord_Vetinari en @KareldeStoutequote:Op maandag 24 augustus 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klaver overspeelt zijn hand en mag straks langs de zijlijn toekijken naar JA21 en de SGP die hun wensenlijstje gerealiseerd zien worden.
Praktisch gezien niet inderdaad. Een akkoord met JA21 en SGP vraagt namelijk ook om een akkoord met de BBB. En dat zou weer betekenen dat ze hun stikstofplannen niet kunnen realiseren. En het lijkt me stug dat ze daar klaar voor zijnquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nog steeds helemaal niks aan het handje @:Lord_Vetinari en @:KarelDeStoute
Kan ook nog via PVV + FVD + CU + SP.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Praktisch gezien niet inderdaad. Een akkoord met JA21 en SGP vraagt namelijk ook om een akkoord met de BBB. En dat zou weer betekenen dat ze hun stikstofplannen niet kunnen realiseren. En het lijkt me stug dat ze daar klaar voor zijn.
Dan zouden GL/PvdA dus tegen de stikstofplannen moeten stemmen. Lekker in het landsbelang!quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Praktisch gezien niet inderdaad. Een akkoord met JA21 en SGP vraagt namelijk ook om een akkoord met de BBB. En dat zou weer betekenen dat ze hun stikstofplannen niet kunnen realiseren. En het lijkt me stug dat ze daar klaar voor zijn.
Jetten is een geweldenaarquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zouden GL/PvdA dus tegen de stikstofplannen moeten stemmen. Lekker in het landsbelang!
Kabinet kon wel eens gaan vallenquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klaver overspeelt zijn hand en mag straks langs de zijlijn toekijken naar JA21 en de SGP die hun wensenlijstje gerealiseerd zien worden.
Klaver loopt weer eens langs zijn schoenen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja maar het loopt inzijn geheel ook vast geloof ik.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Klaver loopt weer eens langs zijn schoenen.
Ik denk dat PRO daar wel op gokt aangezien ze de grootste in de peilingen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:02 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kabinet kon wel eens gaan vallen
Maar als kabinet JA21 en SGP mee krijgt zijn ze er ook toch?quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:39 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik denk dat PRO daar wel op gokt aangezien ze de grootste in de peilingen zijn.
In de Tweede Kamer ja maar in de Eerste Kamer kom je dan nog 12 zetels tekort. Voor een meerderheid daar is dan BBB + een kleine partij nodig, of Pro.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Maar als kabinet JA21 en SGP mee krijgt zijn ze er ook toch?
Denk wel dat als PRO zo denkt dat niet heel gek is, en ze ruiken dan natuurlijk "bloed" bij evt nieuwe verkiezingen
Pro heeft gewoon een aantal goede troefkaarten. Alleen de VVD moet in het landsbelang even een keer iets slikkenquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zouden GL/PvdA dus tegen de stikstofplannen moeten stemmen. Lekker in het landsbelang!
Nee, PN moet dat doen. Anders moeten ze dus tegen de stikstofplannen stemmen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 21:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Pro heeft gewoon een aantal goede troefkaarten. Alleen de VVD moet in het landsbelang even een keer iets slikken.
Niet eens nodig. Er is over rechts namelijk geen stabiele meerderheid te vinden voor het pakket wat het kabinet wil doorvoeren.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, PN moet dat doen. Anders moeten ze dus tegen de stikstofplannen stemmen.
Dat weet jij helemaal niet, bovendien is onduidelijk wat je met 'stabiel' bedoelt. Met andere woorden, inhoudsloos gewauwel weer zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet eens nodig. Er is over rechts namelijk geen stabiele meerderheid te vinden voor het pakket wat het kabinet wil doorvoeren.
En dat moet gaan zorgen voor 17 miljoen burgers. Godverdomme wat een egotrippers.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:38 schreef RotatoR het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)binet/160443778.html (premium)
Klaver schijnt revanche te willen na de uitsluiting van regeringsdeelname en de onderlinge verhoudingen tussen Pro en de VVD zijn dusdanig beroerd als toentertijd tussen Bos en Balkenende. Zelfs D66 vindt het eisenpakket van Pro onrealistisch.
Welke stabiele meerderheid zie jij op rechts voor een werkend stikstofbeleid?quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet, bovendien is onduidelijk wat je met 'stabiel' bedoelt. Met andere woorden, inhoudsloos gewauwel weer zoals gewoonlijk.
Geen, maar dat is dan ook niet nodig. Beetje vreemd dat je denkt dat dat wel zo is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Welke stabiele meerderheid zie jij op rechts voor een werkend stikstofbeleid?
je bedoelt een meerderheid die de stikstof grens gelijk stelt aan die van Denemarkenquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Welke stabiele meerderheid zie jij op rechts voor een werkend stikstofbeleid?
Denk dat niemand baat is bij een kabinetsval, want de enige mogelijkheid dan is een ander minderheidskabinet.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:39 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik denk dat PRO daar wel op gokt aangezien ze de grootste in de peilingen zijn.
Pure onderhandelings taktiek. Klaver zet hoog in, Jetten gaat downplayen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:38 schreef RotatoR het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)binet/160443778.html (premium)
Klaver schijnt revanche te willen na de uitsluiting van regeringsdeelname en de onderlinge verhoudingen tussen Pro en de VVD zijn dusdanig beroerd als toentertijd tussen Bos en Balkenende. Zelfs D66 vindt het eisenpakket van Pro onrealistisch.
Het werkt momenteel ook niet... en na een val van het kabinet gaat het ook weer niet werken door een te grote spreiding.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 13:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk dat niemand baat is bij een kabinetsval, want de enige mogelijkheid dan is een ander minderheidskabinet.
En de rol van Jetten in zo'n kabinet is niet benijdenswaardig....
Laat het kabinet maar vallen hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 13:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk dat niemand baat is bij een kabinetsval, want de enige mogelijkheid dan is een ander minderheidskabinet.
En de rol van Jetten in zo'n kabinet is niet benijdenswaardig....
een zakenkabinet , die met verstand realistisch aan de slag gaat niet met allerlei stokpaardjes als voedselbossen en stikstofquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:13 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Het werkt momenteel ook niet... en na een val van het kabinet gaat het ook weer niet werken door een te grote spreiding.
Het wordt tijd dat iemand opstaat die de geschiedenis ingaat als de persoon die nederland uit de huidige impasse trekt.
De coalitie heeft nadrukkelijk de wens uitgesproken Nederland van het stikstofslot af te halen. Het is ook een van de weinige onderwerpen waarop ze progressie lijken te boeken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 11:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen, maar dat is dan ook niet nodig. Beetje vreemd dat je denkt dat dat wel zo is.
Gidi heeft wat wensen.quote:Zojuist hebben wij een goed gesprek gevoerd met de premier en zijn vicepremiers.
Maar praatjes vullen geen gaatjes.
Wij hebben o.a. de volgende zaken op tafel gelegd:
▶️Voer asielbeperkende maatregelen in.
▶️Pas geen dwang toe.
▶️Migranten de eerste 15 jaar geen recht op uitkering.
▶️Lastenverlichting voor mensen en bedrijven.
▶️Miljardeninjectie in infrastructuur.
▶️Minder geld naar het buitenland en buitenlanders.
▶️Meer geld naar Nederland en Nederlanders.
▶️Nieuwe doelstelling: over 10 jaar zijn er MEER boeren en MEER voedselzekerheid.
https://x.com/nedalliantie/status/2092231355815915835
Ja duh. Ga je nog proberen een punt te maken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 19:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De coalitie heeft nadrukkelijk de wens uitgesproken Nederland van het stikstofslot af te halen. Het is ook een van de weinige onderwerpen waarop ze progressie lijken te boeken.
Gidi is knettergekquote:
iedereen heeft recht op minimale bijstand , dat staat in de grondwetquote:Migranten de eerste 15 jaar geen recht op uitkering
Dat klopt deels, maar juridisch gezien ligt het net iets genuanceerder.
In de Nederlandse Grondwet staat niet dat iedereen recht heeft op een bijstandsuitkering, maar wel dat de overheid de plicht heeft om de bestaanszekerheid van de bevolking te waarborgen.
Dit is vastgelegd in Artikel 20 van de Grondwet.
Hierin wordt de verantwoordelijkheid verdeeld:
Bestaanszekerheid:
De overheid moet zorgen dat burgers in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Sociale zekerheid:
De wetgever moet regels vaststellen over de aanspraken op sociale verzekeringen en voorzieningen.
Bijstand:
Burgers die niet zelf in hun bestaan kunnen voorzien, hebben volgens de wet recht op overheidsbijstand.
Tijd omdat aan te passen dan maar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gidi is knettergek
[..]
iedereen heeft recht op minimale bijstand , dat staat in de grondwet
[..]
Het wordt spannend de komende dagen.quote:D66 en CDA dringen aan op politieke deal met Pro, VVD is tegen linkse keuze
Coalitiepartijen D66 en CDA vinden dat de linkse oppositiepartij Pro meer kans moet krijgen in de onderhandelingen over de begroting. De partijen komen met deze wens tegenover coalitiegenoot VVD te staan. Die partij wil juist geen voorkeur voor links uitspreken. Daarnaast is de VVD bang dat de partij de goede verhoudingen met rechtse oppositiepartijen als JA21 en SGP verpest.
Vanavond vinden er verschillende overleggen plaats tussen de fracties van de drie coalitiepartijen en de vicepremiers van het minderheidskabinet, onder leiding van premier Jetten. D66 en CDA zullen daar nadrukkelijk uitspreken dat zij het niet eens zijn met de route van minister van Financiën Heinen (VVD), vertellen politieke bronnen aan de NOS.
Heinen is op zijn ministerie bezig met het maken van een sluitende begroting die gepresenteerd kan worden op Prinsjesdag (15 september). Daarin zitten voor zowel de oppositiepartijen 'op links' als 'op rechts' aantrekkelijke en aanvaardbare handreikingen, zegt hij.
'Puzzel valt te leggen'
Heinen: "Mijn nachten zijn heel kort maar ik zie een goede kans dat dit gaat lukken." Inhoudelijk zijn de begrotingen zo goed als af, zegt de minister. "De puzzel valt te leggen. We zitten nu in de fase van de politiek weging. Dan moet alles bij elkaar komen."
Het optimisme van Heinen wordt niet gedeeld door D66 en CDA. Op deze manier krijg je nooit een brede meerderheid, zeggen ze. Heinen geeft volgens hen met een "waterig" compromis voor Prinsjesdag de onderhandelingsruimte van de coalitie weg.
En dat zonder zeker te weten of de begrotingen in de Tweede en Eerste Kamer steun van een meerderheid krijgen. Een beetje luisteren naar alle wensen en iedereen wat gunnen en dan maar hopen dat partijen niet tegen begrotingen durven te stemmen is volgens D66 en CDA niet genoeg.
Zonder een grote politieke deal met garanties van oppositiepartijen kan het de rest van het jaar onrustig blijven in het Kamergebouw, terwijl het kabinet juist rust wil uitstralen.
https://nos.nl/artikel/26(...)s-tegen-linkse-keuze
Ze kunnen alsnog een Miljoenennota indienen waar dan over gedebatteerd zal worden tijdens de Algemene Beschouwingen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:15 schreef Mubassie het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als de begroting niet rond komt?
Hangt een val van het kabinet dan in de lucht, of zijn er andere opties?
Ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het wordt spannend de komende dagen.
Wel leuk en aardig als het kabinet valt en de nieuwe verkiezing nog grotere puinhopen geven, maar .....quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 18:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Laat het kabinet maar vallen hoor.
Ik denk dat ook niemand baat heeft bij de aangekondigde draconische bezuinigingen op de sociale zekerheid en zorg, ook de rechtse kiezers niet.
Wel kans dat Nederland dan overwegend radicaal rechts gaat stemmen daarna, maar so be it. Laat mensen dan ook maar de consequenties ervaren van hun stemgedrag.
Wie weet houdt dan ooit dat gehaat op links en gedweep met weer een nieuwe Messias op rechts een keer op.
Frappant dat ie al voor ie premier werd c.q. beleid kon gaan maken, al allerlei homofobe termen naar z'n hoofd kreeg geslingerd. Heeft ze zelf voorgelezen van z'n WhatsApp.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:
De kritiek is er niet vanwege zijn geaardheid maar om het beleid. Het bekt nu eenmaal lekker om dan te roepen stomme homo. Als hij rood haar had was het vuile rooi, of stomme dikzak. Dus dat hij homo is speelt eigenlijk geen rol in de kritiek.
We kiezen geen premier, kabinet of ministers. We kiezen een aantal (150) parlementsleden voor de TK, die via een partij zijn opgeklommen, al dan niet met ellebogenwerk. Dan op een kieslijst komen. We denken op een partij te stemmen, maar we stemmen op een kandidaat. Die partijen (althans hun fractievoorzitters) gaan vervolgens in achterkamertjes bekonkelen wat voor kabinet ze willen vormen en met wie.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:40 schreef Perrin het volgende:
Het schijnt dat we die lui kiezen om te besturen.
Maar ze maken blijkbaar liever onderling ruzie dan dat ze Nederland beter maken.
De VVD stribbelt voor de bühne nog wat tegen om vervolgens bij het kruisje te tekenen waar ook al de handtekening van Klaver staat.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:29 schreef cinderloom het volgende:
Als zelfs de coalitie het op donderdagavond nog niet eens is ... waar gaat het dan heen;
https://www.nu.nl/politie(...)g-nieuw-overleg.html
Wordt een spannend weekend voor ze!quote:Het minderheidskabinet heeft er een crisissituatie van gemaakt, zegt Pro-leider Klaver over de begrotingsbesprekingen tussen D66, VVD en CDA. "Ik geef ze een laatste aanmoediging om uit deze impasse te komen en het land niet in een crisis te storten."
Klaver wil dat de coalitiepartijen hun meningsverschil oplossen door zijn partij meer tegemoet te komen. "Het kabinet wil bezuinigen op mensen die ziek worden of werkloos raken. Daar kunnen we niet in meegaan. De allerrijksten moeten een eerlijke bijdrage leveren."
De bezuiniging op de sociale zekerheid van meer dan 6 miljard euro moet van tafel, herhaalt hij. Pro sluit zich hiermee aan bij de eis van de vakbonden. Die willen pas met het kabinet over een sociaal akkoord praten als de bezuiniging is geschrapt.
Been bijtrekken
Klaver noemt het minderheidskabinet opnieuw een politiek experiment en vindt het niet verrassend dat dat tot "een crisis" leidt. "Ik kan me niet herinneren dat er eerder op het allerlaatste moment nog van alles moest gebeuren." Prinsjesdag is al op 15 september en de concept-Miljoenennota moet uiterlijk aanstaande dinsdag bij de Raad van State liggen voor advies.
Hij waarschuwt de coalitiepartijen dat zij bij de inkomensverdeling en de verdeling van de belastingen rekening moeten houden met de wensen van Pro. "Ze zitten er nog maar heel kort en zeker na de chaos van het laatste kabinet hoop ik dat ze eruit komen. Ik adviseer ze: trek je been bij."
Afgelopen tijd voerden de coalitiepartijen en het kabinet gesprekken met de oppositie. Maandag klaagden de oppositiepartijen erover dat het moeilijk onderhandelen is met coalitiepartijen die het onderling oneens zijn. D66 en CDA willen Pro meer tegemoet komen. De VVD is het niet eens met deze voorkeur voor 'links'.
Sociale zekerheid
Het gaat vooral over de voorgenomen bezuiniging van meer dan 6 miljard euro op de sociale zekerheid: de uitkeringen van werklozen, ouderen en zieke werknemers. Ook de belasting op vermogen via box 3 en de verhoging van de inkomstenbelasting om de hogere defensie-uitgaven te betalen, liggen op tafel.
Na maandag werd er geen enkele oppositiepartij meer uitgenodigd, zegt Klaver. Premier Jetten ontkende vanmiddag nog dat er sprake is van crisis. Wel zei hij dat het spannend is. "Maar dat zijn de gesprekken voor Prinsjesdag elk jaar. Als we geen discussies zouden hebben, dan zouden we allemaal van dezelfde partij zijn."
De drie coalitiepartijen praten de komende dagen verder met elkaar en niet met andere partijen, zei Jetten ook. Dat verbaast Klaver niet. "Het is helder dat ze nu niet met de oppositie praten, want ze zijn het zelf niet eens over de koers."
Bron https://nos.nl/artikel/26(...)en-er-een-crisis-van
Volgend jaar verkiezingen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 19:18 schreef poemojn het volgende:
maart volgend jaar zijn al verkiezingen. Nu laten vallen betekent al snel dat je met de data voor verkiezingen in de knoop komt..
Provinciale Staten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:54 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Volgend jaar verkiezingen?
Het kabinet moet nog 3,5 jaar als het goed is, toch
Mona komt eraan!quote:
Oei, dan moeten we op gaan passen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 18:14 schreef cinderloom het volgende:
Premier Jetten ontkende vanmiddag nog dat er sprake is van crisis.
dit is geilquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ondertussen bij D66...
[ afbeelding ]
De allerrijksten bij pro zijn mensen met een koopwoning zeker.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 18:21 schreef Perrin het volgende:
Klaver noemt het een crisis omdat er eindelijk moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Maar een land kan niet eindeloos meer beloven, meer uitgeven en de rekening naar de toekomst schuiven.
"Laat de allerrijksten betalen" is natuurlijk goedkoop populisme. En iedere bezuiniging afdoen als onmenselijk maakt de onderliggende rekensom niet minder urgent.
De echte crisis is een politiek die al decennia moeite heeft om te kiezen tussen wat wenselijk en wat betaalbaar is.
Als dit kabinet valt worden de coalitiepartijen gedecimeerd bij de verkiezingen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:08 schreef Nexum het volgende:
Als dit wel valt dan wil ik echt dat alle partijen het vuur openen op de VVD. Geen er om heen draaien, of fairplay. Duw het mensen maar dagelijks in de strot dat ze het verdienen om afgestraft te worden en dat ze bijna elk kabinet wel op een manier dwarsbomen.
Ik wil de VVD met 14 zetels zien eindigen. Laat Yesilgöz zich maar eens nederig opstellen.
gestribbel voor de buhne.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:14 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als dit kabinet valt worden de coalitiepartijen gedecimeerd bij de verkiezingen.
Verwacht dus dat ze er (helaas) wel uit gaan komen.
Verwacht het ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:14 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als dit kabinet valt worden de coalitiepartijen gedecimeerd bij de verkiezingen.
Wie?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:
Heeft iemand Rob Jetten gezien het laatste half jaar eigenlijk?
Die Klaver moet gewoon zijn bek houden want hij doet helemaal niet mee, groot gevaar voor Nederland deze man!quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 18:21 schreef Perrin het volgende:
Klaver noemt het een crisis omdat er eindelijk moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Maar een land kan niet eindeloos meer beloven, meer uitgeven en de rekening naar de toekomst schuiven.
"Laat de allerrijksten betalen" is natuurlijk goedkoop populisme. En iedere bezuiniging afdoen als onmenselijk maakt de onderliggende rekensom niet minder urgent.
De echte crisis is een politiek die al decennia moeite heeft om te kiezen tussen wat wenselijk en wat betaalbaar is.
Ik heb hem gezien op een foto nadat hij in het Fundashon Mariadel ziekenhuis was behandeld voor de steek van een kwal. Hij was daar op werkbezoek.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:
Dat zou onze premier moeten zijn toch? Niet gezien. Volkomen radiostilte.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:
Is het dan alleen VVD haar schuld?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:08 schreef Nexum het volgende:
Als dit wel valt dan wil ik echt dat alle partijen het vuur openen op de VVD. Geen er om heen draaien, of fairplay. Duw het mensen maar dagelijks in de strot dat ze het verdienen om afgestraft te worden en dat ze bijna elk kabinet wel op een manier dwarsbomen.
Ik wil de VVD met 14 zetels zien eindigen. Laat Yesilgöz zich maar eens nederig opstellen.
Meestal duikt ie wel weer op rond verkiezingstijd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 12:59 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat zou onze premier moeten zijn toch? Niet gezien. Volkomen radiostilte.
Houdt zijn TikTok in de gaten. Daar komen leuke kiekjes voorbij hoor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meestal duikt ie wel weer op rond verkiezingstijd.
Ik hoop het eigenlijk wel. Want GroenLinks heeft veel te veel momentum en als die een verkiezing winnen zijn de rapen pas echt gaar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:14 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Leukleuk!quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 13:49 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Houdt zijn TikTok in de gaten. Daar komen leuke kiekjes voorbij hoor.
Laatst nog op een foto waarin hij Ringstaartmaki's aan het spotten was op Madagascar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:
Waarom zoveel zetels? Een partij als dat is toch prima als ze het met 3 zetels moeten doen. Beetje het CDA scenario, jammer genoeg zijn die ook weer teruggekrabbeld.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:08 schreef Nexum het volgende:
quote:Coalitie heeft nog geen akkoord, onderhandelingen gaan vannacht door
Coalitiepartijen D66, VVD en CDA hebben nog geen akkoord bereikt over de begroting van volgend jaar. De gesprekken tussen de onderhandelaars van de partijen op het ministerie van Financiën gaan vannacht door en het is onduidelijk hoe lang ze nog gaan duren.
Het kabinet moet zich houden aan een strakke deadline. De plannen moeten uiterlijk in de nacht van komende maandag op dinsdag klaar zijn, omdat de Raad van State nog tijd nodig heeft om ze te beoordelen voordat het Prinsjesdag (15 september) is.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-gaan-vannacht-door
Dat zou maar zo kunnen, dan is het afgelopen ook voor Jetten , wel leuk dat smilen, feesten , heen en weer gevlieg en al die excuses maar je koopt er niets voorquote:Op maandag 31 augustus 2026 00:08 schreef lbosse het volgende:
Straks houdt Jetten het minder lang vol dan Schoof.
Tijd.quote:Op maandag 31 augustus 2026 00:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou maar zo kunnen, dan is het afgelopen ook voor Jetten , wel leuk dat smilen, feesten , heen en weer gevlieg en al die excuses maar je koopt er niets voor
Ze moeten niet zo zeurenquote:Op maandag 31 augustus 2026 00:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tijd.
Ik vraag me af wat er gebeurt als er geen begroting overeengekomen wordt. In sommige landen wordt dan automatisch de begroting van het vorige jaar gebruikt. Geen idee wat er in Nederland dan gebeurt
België voldoet momenteel niet aan de Europese begrotingsnorm, die voorschrijft dat het overheidstekort maximaal 3 procent van het bruto binnenlands product (bbp) mag bedragen.
Volgens recente ramingen van het Monitoringcomité bedraagt het begrotingstekort voor 2026 naar verwachting 3,9% van het bbp (voor entiteit I).
Zonder extra maatregelen dreigt het totale overheidstekort op middellange termijn zelfs verder op te lopen tot ruim boven de 5%.
De Belgische staatsschuld bedraagt momenteel ongeveer 104% tot 109% van het bruto binnenlands product (bbp).
De staatsschuld in cijfers
Percentage:
De schuldquote schommelt rond de 104,7% volgens recente nationale cijfers, en het IMF rapporteert een niveau van rond de 109,2%.
Demissionaire begroting denk ik? Een beetje passen op de winkel begroting.quote:Op maandag 31 augustus 2026 00:27 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tijd.
Ik vraag me af wat er gebeurt als er geen begroting overeengekomen wordt. In sommige landen wordt dan automatisch de begroting van het vorige jaar gebruikt. Geen idee wat er in Nederland dan gebeurt
quote:Op zondag 30 augustus 2026 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kans word kleiner dat ze een oplossing gaan vinden:
[..]
Ook vannacht spaak gelopen.quote:Coalitie heeft nog geen begrotingsakkoord, onderhandelingen vanochtend verder
Coalitiepartijen D66, VVD en CDA hebben, na onderhandelingen die tot na middernacht duurden, nog geen akkoord bereikt over de begroting van volgend jaar. De onderhandelaars van de drie partijen praten deze ochtend om 09.00 uur verder.
Te horen is dat de onderhandelingen op dit moment vastzitten, maar de coalitiepartijen willen wel uitstralen dat ze alleen nog maar de puntjes op de i moeten zetten. De extra begrotingsraad, waarin het gehele kabinet de begroting moet goedkeuren, volgt om die reden al twee uur later om 11.00 uur.
Strakke deadline
Het kabinet moet zich dan ook houden aan een strakke deadline. De plannen moeten uiterlijk in de nacht van maandag op dinsdag klaar zijn, omdat de Raad van State nog tijd nodig heeft om ze te beoordelen voordat het Prinsjesdag (15 september) is.
Het tot op het laatste moment onderhandelen gebeurt vaker in politiek Den Haag. Het is voor partijen ook een manier om andere partijen onder druk te zetten en zo voordeel te krijgen.
Op het ministerie van Financiën is te zien dat politiek leiders Jetten (D66), Yesilgöz (VVD) en Bontenbal (CDA) zich terugtrekken om samen te overleggen.
Vicepremier en defensieminister Yesilgöz (VVD) liet zondagmiddag de pers in ieder geval nog weten dat het "prima" ging aan de onderhandelingstafel. Zij verwachtte toen nog dat de onderhandelingen niet tot diep in de nacht zouden duren.
Moeizame onderhandelingen
Het opstellen van de begroting verloopt tot nu toe moeizaam. Het lukte de coalitie afgelopen weken niet om deals te sluiten met oppositiepartijen, waardoor de begroting nu zonder meerderheid in de Tweede Kamer wordt ingediend. Premier Jetten zei dat er later per aparte begroting van een ministerie meerderheden gezocht kunnen worden.
Maar de coalitiepartijen van het minderheidskabinet zijn het zelf ook nog niet eens over hoe de begroting eruit moet zien. Sinds zondag 10.00 uur waren ze daarover aan het vergaderen. Vooral over de vermogensrendementsheffing (box 3) en sociale zekerheid worden de partijen het niet eens.
Te horen is dat D66 en CDA willen voorkomen dat de begroting te veel naar rechts leunt, om zo de steun van Pro te houden. Maar de VVD is bang om met tegemoetkomingen aan 'links' de goede verhoudingen met rechtse partijen als JA21 en SGP op het spel te zetten.
Bron
https://nos.nl/artikel/26(...)M5jQ-_UDpqUX_1jry2Og
Excuses maken gaat hem niet echt lekker af ook hčquote:Op maandag 31 augustus 2026 07:23 schreef Starhopper het volgende:
Maar wat moet de koning nu voorlezen dan?
Wat vakantiefoto's laten zien, misschien de Noordzee hernoemen naar de Oranjezee.quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:23 schreef Starhopper het volgende:
Elk willekeurig ander sprookjesboek volstaat.quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:23 schreef Starhopper het volgende:
Geen serieus land meer. Stuurloos, visieloos, leiderloos.quote:Op maandag 31 augustus 2026 07:23 schreef cinderloom het volgende:
[..]
[..]
Ook vannacht spaak gelopen.
En nu ... denk dat het kabinet op hun laatste loodjes loopt
1672 all over again, Willy to the 'rescue'?quote:Op maandag 31 augustus 2026 08:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen serieus land meer. Stuurloos, visieloos, leiderloos.
JAAA VAKANTIEFOTO'Squote:Op maandag 31 augustus 2026 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat vakantiefoto's laten zien, misschien de Noordzee hernoemen naar de Oranjezee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |