Dat is maar een heel klein onderdeel van het pensioenstelsel, het probleem is niet wat we met de toekomstige pensioenen gaan doen, daar is iedereen het wel over eens dat iedereen zijn eigen spaarpot opbouwt, de pijn zit hem in de transitie en AOW.quote:
je kunt nu wel je eigen spaarpot opbouwen, dan nog is het spaargeld niet meer van jouw zodra de pensioenafdracht gestort is en wordt ook nooit meer van jouquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein onderdeel van het pensioenstelsel, het probleem is niet wat we met de toekomstige pensioenen gaan doen, daar is iedereen het wel over eens dat iedereen zijn eigen spaarpot opbouwt, de pijn zit hem in de transitie en AOW.
Ja schat, wat denk je wat er gebeurt als je dat geld er wel zo uit kunt pakken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je kunt nu wel je eigen spaarpot opbouwen, dan nog is het spaargeld niet meer van jouw zodra het gestort is en wordt ook nooit meer van jou
dus wat is er dan veranderd ?/
Beter de afdracht bij het bruto doen en het netto resultaat in de aflossing
Naïef van me te denken dat je een fatsoenlijke discussie vol kunt houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Doe je nou dommer voor dan je bent?
Oke, je rekent het de coalitie dus aan. Dat begrijp ik. Waarom ben je dan zo boos op de persoon Jetten?quote:Ik reken elke partij die een andere partij uitsluit dit aan. Op dit soort partijen stem ik, per definitie niet! Jetten en het stemvolk hebben voor deze constructuie gekozen en zullen hiervoor jarenlang op de blaren moeten zitten. Ik reken dit Jetten, Klaver, Timmermans en al die andere halve garen aan die menen anderen te moeten uitsluiten omdat ze hun partij politiek niet aanstaat.
dan is het bereikbaar voor een tusssentijdse vakantie, ok het is toch jouw overwaarde ?? of calamiteit \\quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja schat, wat denk je wat er gebeurt als je dat geld er wel zo uit kunt pakken?
quote:AI resultaat
Werknemers zonder pensioenregeling:
Ongeveer 11 procent van alle werknemers in loondienst (ruim 765.000 mensen) bouwt via de werkgever helemaal geen aanvullend pensioen op (de zogeheten 'witte vlek').
Onder jonge werknemers (21 tot 35 jaar) is dit zelfs 15 procent.
in Chili, dat is fijn voor de Chilenenquote:Overigens hebben ze naar mijn weten in Chili een systeem waar je pensioen een semi spaarpot is, ten eerste kun je vrij van Pensioenuitvoerder wisselen, daarnaast mag je bijvoorbeeld ook in iets duurzaams investeren zoals je eigen woning.
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Naïef van me te denken dat je een fatsoenlijke discussie vol kunt houden.
[..]
Oke, je rekent het de coalitie dus aan. Dat begrijp ik. Waarom ben je dan zo boos op de persoon Jetten?
Vrijwel elke partij die in een positie is geweest in een coalitie te komen heeft aangegeven niet samen te willen werken met bepaalde partijen, dus er blijft wel weinig keuze over zo.
de kiezer, stemt extreem links of extreem rechtsquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?
Dat is gedaan door de verkiezingen waarin D66 de grootste is gemaakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?
Dat je een begroting rond moet krijgen waarin we veel vraagstukken moeten oplossen en ook nog eens veel tegenvallers hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Even los van alle discussies: vanwaar de 'cruciale weken' eigelijk?Wat voor cruciaals staat er te gebeuren de komende weken?
🤣🤣🙄quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Even los van alle discussies: vanwaar de 'cruciale weken' eigelijk?Wat voor cruciaals staat er te gebeuren de komende weken?
Elk jaar hetzelfde geouwehoer en uiteindelijk is er niets aan de hand (geweest).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Maakt toch ook niks uit, zelfs als het valt. Krijgen we weer dezelfde uitkomst bij nieuwe verkiezingen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Elk jaar hetzelfde geouwehoer en uiteindelijk is er niets aan de hand (geweest).
Dat ook nog ja.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Maakt toch ook niks uit, zelfs als het valt. Krijgen we weer dezelfde uitkomst bij nieuwe verkiezingen.
Maar dat gaat toch al (tientallen) jaren terug? Denk je nou dat Jetten (of wie dan ook) dat in 1 keer op kan lossen? Is dat realistisch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat je een begroting rond moet krijgen waarin we veel vraagstukken moeten oplossen en ook nog eens veel tegenvallers hebben.
Je hebt het maar steeds over je heilige graal de zelfstandigenwet. Dat is alleen van toepassing op zzpers om schijnzelfstandigheid te voorkomen/beschermen. Verder niets.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De zelfstandigenwet zal heel veel mensen uit de pensioenafdracht halen, de raad van state heeft het bevestigd
invoering staat voor eind 2027
Heb ik dat beweerd? Sterker nog lees even de rest van mijn posts terug voordat je me woorden in de mond gaat leggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 12:49 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar dat gaat toch al (tientallen) jaren terug? Denk je nou dat Jetten (of wie dan ook) dat in 1 keer op kan lossen? Is dat realistisch?
En straks begint ie weer over huizen bouwen in weilanden, waar ik hem en anderen ook 10 keer hebben uitgelegt waarom dat niet zo eenvoudig is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt het maar steeds over je heilige graal de zelfstandigenwet. Dat is alleen van toepassing op zzpers om schijnzelfstandigheid te voorkomen/beschermen. Verder niets.
klopt , ZZP ers heten dan Zelfstandigenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je hebt het maar steeds over je heilige graal de zelfstandigenwet.
Dat is alleen van toepassing op zzpers om schijnzelfstandigheid te voorkomen/beschermen. Verder niets.
quote:Waarom partijen wegbewegen van de arbeidsovereenkomst
De Raad van State doelt hier op de bewuste keuze van miljoenen werkenden en werkgevers om te kiezen voor flexibele vormen, zoals de inzet van zzp'ers via een overeenkomst van opdracht.
quote:AI-overzicht
Dat klopt.
Deze specifieke passage is afkomstig uit het kritische advies van de Afdeling advisering van de Raad van State over het wetsvoorstel VBAR (Wet Verduidelijking Beoordeling Arbeidsrelaties en rechtsvermoeden).
Met deze opmerking legt de Raad van State de vinger op een fundamentele spanning op de Nederlandse arbeidsmarkt.
Waar de wetgever met strengere regels probeert de traditionele arbeidsovereenkomst (loondienst) te beschermen en schijnzelfstandigheid tegen te gaan, signaleert de Raad dat de praktijk juist een andere kant op beweegt.
Waarom partijen wegbewegen van de arbeidsovereenkomst
De Raad van State doelt hier op de bewuste keuze van miljoenen werkenden en werkgevers om te kiezen voor flexibele vormen, zoals de inzet van zzp'ers via een overeenkomst van opdracht.
Dit heeft voor beide partijen specifieke redenen:
Voor de werkenden (zzp'ers): Behoefte aan autonomie, regie over de eigen agenda, ondernemersvrijheid en vaak ook hogere netto verdiensten.
En wolven, en stront, en koeienquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
En straks begint ie weer over huizen bouwen in weilanden, waar ik hem en anderen ook 10 keer hebben uitgelegt waarom dat niet zo eenvoudig is.
al de huizen die voor mij gebouwd zijn, die zijn allemaal in weilanden gebouwd , inclusief degene waar ik nu woonquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
En straks begint ie weer over huizen bouwen in weilanden, waar ik hem en anderen ook 10 keer hebben uitgelegt waarom dat niet zo eenvoudig is.
😀 Dus om schijnzelfstandigheid te voorkomen. Wat heeft dat verder te maken met de vele werknemers in loondienst. Wat is voor hun het voordeel?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt , ZZP ers heten dan Zelfstandigen
De arbeidsmarkt beweegt weg van de (collectie en Individuele) arbeidsovereenkomst en in de richting van zelfstandigen werk
[..]
[..]
werknemers kunnen voortaan kiezen , werken als zelfstandige met een uurloon op factuur >38 euro of als werknemer , zonder angst voor problemen laterquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
😀 Dus om schijnzelfstandigheud te voorkomen. Wat heeft dat verder te maken met de vele werknemers in loondienst. Wat is voor hun het voordeel?
quote:AI-overzicht
Een uurtarief op de factuur boven de 38 euro betekent dat je niet valt onder het wettelijke rechtsvermoeden van werknemerschap.
Verdien je minder dan ongeveer ¤ 38 per uur, dan kan een zzp'er makkelijker claimen dat er sprake is van een loondienstverband.
Boven dit bedrag ligt de bewijslast anders.
Wat betekent dit tarief voor jou?
Geen automatisch rechtsvermoeden:
Bij een tarief hoger dan ¤ 38 per uur wordt niet zomaar aangenomen dat je een werknemer bent.
Zelfstandigheid blijft nodig:
De Belastingdienst en de wetgeving kijken ook naar andere factoren, zoals je vrijheid in het werk en het aantal opdrachtgevers.
Geen hard minimum:
Het bedrag van ¤ 38 is geen verplicht minimumloon voor ondernemers, maar een grens ter voorkoming van schijnzelfstandigheid.
Alsof iedereen als zelfstandige wil werken. Het is natuurlijk een neoliberale natte droom.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
werknemers kunnen voortaan kiezen , werken als zelfstandige met een uurloon op factuur >38 euro of als werknemer , zonder angst voor problemen later
dat begrijp ikquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Alsof iedereen als zelfstandige wil werken. Het is natuurlijk een neoliberale natte droom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |