abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221624239
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rob Jetten moet de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagen
dan zijn alle problemen opgelost
Wie gaat er betalen voor al die gezinnen die in de problemen komen als het HRA afgeschaft wordt?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:36:59 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221624262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wie gaat er betalen voor al die gezinnen die in de problemen komen als het HRA afgeschaft wordt?
niemand komt in problemen ,
je moet wel alles lezen
quote:
de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221624282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je moet wel alles lezen
Ik denk dat je onderschat hoe hoog de HRA is voor veel gezinnen, zeker met rentestanden van 4%+

De andere maatregelen die je noemt lijken me dat niet voldoende te compenseren.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:41:11 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221624289
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat je onderschat hoe hoog de HRA is voor veel gezinnen, zeker met rentestanden van 4%+

De andere maatregelen die je noemt lijken me dat niet voldoende te compenseren.
vraag aan AI met jouw als variabelen jouw bruto en jouw rente
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221624299
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vraag aan AI met jouw als variabelen jouw bruto en jouw rente
Je hebt vast een rekenvoorbeeld waar je het uitgewerkt hebt lijkt me?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:53:46 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221624347
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je hebt vast een rekenvoorbeeld waar je het uitgewerkt hebt lijkt me?
ja , verschillenden, maar dat kan jij ook aan AI vragen

eerst gegevens verzamelen
of ga uit van een modaal loon

quote:
AI-overzicht
Het modale bruto jaarloon in Nederland is vastgesteld op ¤ 48.000 voor het jaar 2026, inclusief 8% vakantiegeld
quote:
AI-overzicht
Bij een woning met een WOZ-waarde van ¤ 600.000 bedraagt het eigenwoningforfait (EWF) in 2026 precies ¤ 2.100.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 21-08-2026 21:59:07 ]
pi_221624356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja , verschillenden, maar dat kan jij ook aan AI vragen
Ik vraag het aan jou, aangezien jij aangeeft dat deze maatregelen het in één keer oplossen.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:11:49 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221624433
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:55 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vraag het aan jou, aangezien jij aangeeft dat deze maatregelen het in één keer oplossen.
wat is het ?
pi_221624451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wat is het ?
Ik snap niet waarom je nu zo moeilijk aan het doen bent. Je komt met een lijst aan maatregelen die het hele probleem in één keer oplossen en als ik erover doorvraag moet ik het maar zelf aan AI gaan vragen.

Op welke manier lossen deze maatregelen in één keer de problemen op?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:42:57 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221624649
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom je nu zo moeilijk aan het doen bent. Je komt met een lijst aan maatregelen die het hele probleem in één keer oplossen en als ik erover doorvraag moet ik het maar zelf aan AI gaan vragen.

de grote lijnen heb ik aangegeven en de details voor jou moet jezelf uit rekenen

Enik ben van mening dat we van het uitgesteld loon principe af moeten en de afdracht beter in aflossing belegt kan worden, dan is je pensioen jouw eigendom

Beter voor ons en beter voor de staat
pi_221624652
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de grote lijnen heb ik aangegeven en de details voor jou moet jezelf uit rekenen

Enik ben van mening dat we van het uitgesteld loon principe af moeten en de afdracht beter in aflossing belegt kan worden, dan is je pensioen jouw eigendom

Beter voor ons en beter voor de staat
Ik heb het niet over de situatie voor mij, maar hoe dit alle problemen oplost. dus nogmaals:
quote:
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:15:32 #162
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221625766
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wanneer jij stopt met je persoonlijke aanvallen :*
😭😭 Geen feitelijke info - duidelijk.
"Hoka Hey!"
pi_221626023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:08 schreef afterburner het volgende:

[..]
LOL, een lijstje met 10 uit bijna alleen Europa... Nu graag een met zeg de Arabische wereld en Afrikaanse.

Leuk die bubbel, maar buiten de Europese grenzen is dat zeker niet zo voor de hand liggend.
Dat er zat achterlijke landen zijn lijkt me duidelijk.
Maar dit lijstje laat zien dat het prima kan. Ook deze mensen zijn gewoon in die achterlijke landen op staatsbezoek geweest.
pi_221626058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nogmaals: alleen zijn medestanders halen zijn geaardheid er bij om alle kritiek af te doen als homofobie.
Je lult nogmaals uit je nek.
pi_221626125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rob Jetten moet de HRA en de EWF afschaffen , de arbeidskorting op 12.000 euro zetten, de pensioenafdracht bij het bruto voegen en het minimumloon met 10% verlagen
dan zijn alle problemen opgelost
Je kunt dit niet zomaar in 1 ruk afschaffen, je hebt dan simpelweg te veel situaties waarbij het problemen gaat opleveren, we zullen geleidelijk naar een systeem van afschaffing en versimpeling moeten, de grootste pijn hebben we ons zelf aangedaan met de ECB rente naar 0 te zetten, kan je vrolijk een hypotheek voor 1.2% nemen, wat denk je dat met de huizenprijs doet in een markt met tekorten? Het probleem is dat als je nu de rente omhoog gooit je precies de verkeerde mensen treft, namelijk de mensen die een veel te duur huis hebben, met straks een te hoge rente, terwijl de mensen die relatief gunstig hun woning hebben gekocht, ook nog eens vaak een lage hypotheek hebben, ik ben meer aan boodschappen kwijt dan aan mijn hypotheek bijvoorbeeld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221626376
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 09:15 schreef matspontius het volgende:

[..]
😭😭 Geen feitelijke info - duidelijk.
Ik ben ook geen fan van het kabinetsbeleid - voor zover dat ontwikkeld is. Ik had mijn vraagtekens al toen de coalitie gevormd was, maar dacht - wie weet, misschien heb ik 't mis.

Het ene moment verbonden moeten maken met JA21 en SGP en de andere keer met (bijvoorbeeld) SP zorgt ervoor dat je onduidelijk beleid krijgt.

Dus vind ik dat het goed gaat? Nee. Vind ik dat je dat Jetten persoonlijk aan kunt rekenen? Nee. Een minderheidskabinet met partijen die elkaar niet vertrouwen is vanaf 't begin gedoemd te mislukken.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:33:10 #167
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221626698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 09:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kunt dit niet zomaar in 1 ruk afschaffen, je hebt dan simpelweg te veel situaties waarbij het problemen gaat opleveren, we zullen geleidelijk naar een systeem van afschaffing en versimpeling moeten, de grootste pijn hebben we ons zelf aangedaan met de ECB rente naar 0 te zetten, kan je vrolijk een hypotheek voor 1.2% nemen, wat denk je dat met de huizenprijs doet in een markt met tekorten? Het probleem is dat als je nu de rente omhoog gooit je precies de verkeerde mensen treft, namelijk de mensen die een veel te duur huis hebben, met straks een te hoge rente, terwijl de mensen die relatief gunstig hun woning hebben gekocht, ook nog eens vaak een lage hypotheek hebben, ik ben meer aan boodschappen kwijt dan aan mijn hypotheek bijvoorbeeld.
in combinatie kan het wel
pi_221626790
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ga het maar eens in een wet vastleggen, zo makkeljk is het niet.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:46:44 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221626837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ga het maar eens in een wet vastleggen, zo makkeljk is het niet.
De wil is er niet
de pensioenafdracht is JOUW spaargeld , dat besef moet er komen
Pensioenafdracht moet bij het bruto en het netto resultaat in de aflossing

quote:
AI-overzicht
In 2026 draagt een werkgever op jaarbasis naar schatting ¤ 5.463,36 af aan ABP-pensioenpremie voor een werknemer met een modaal loon
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:57:07 #170
287741 matspontius
pi_221626933
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 09:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fan van het kabinetsbeleid - voor zover dat ontwikkeld is. Ik had mijn vraagtekens al toen de coalitie gevormd was, maar dacht - wie weet, misschien heb ik 't mis.

Het ene moment verbonden moeten maken met JA21 en SGP en de andere keer met (bijvoorbeeld) SP zorgt ervoor dat je onduidelijk beleid krijgt.

Dus vind ik dat het goed gaat? Nee. Vind ik dat je dat Jetten persoonlijk aan kunt rekenen? Nee. Een minderheidskabinet met partijen die elkaar niet vertrouwen is vanaf 't begin gedoemd te mislukken.
Zeker kun je dat die gladjanus wel aanrekenen. Tijdens de verkiezingen allerlei beloftes doen die totaal niet waargemaakt worden. Het meest storende is echter het uitsluiten van andere partijen, wat natuurlijk zeer ondemocratisch is. Dit gaat onze vriend de nek omdraaien omdat hij met een minderheid (1e en 2e kamer) helemaal niets voor elkaar gaat krijgen.
"Hoka Hey!"
pi_221626957
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De wil is er niet
de pensioenafdracht is JOUW spaargeld , dat besef moet er komen
Pensioenafdracht moet bij het bruto en het netto resultaat in de aflossing
[..]

Het probleem is dat het niet zo Zwart/Wit is omdat we deels een particulier Pensioen hebben, deels Bedrijfs/Sector Penioenfondsen en dan nog de AOW, experts zijn al jaren aan het kijken wat de beste oplossing is, en het is heel simpel: Er gaan altijd groepen pijn leiden.
pi_221626969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]
Zeker kun je dat die gladjanus wel aanrekenen. Tijdens de verkiezingen allerlei beloftes doen die totaal niet waargemaakt worden. Het meest storende is echter het uitsluiten van andere partijen, wat natuurlijk zeer ondemocratisch is. Dit gaat onze vriend de nek omdraaien omdat hij met een minderheid (1e en 2e kamer) helemaal niets voor elkaar gaat krijgen.
Nederland is een land van water bij de wijn, in een coalitie moet iedereen dat doen om ervoor te zorgen dat ze een gecombineerd verkiezingsplan krijgen.

Welke partijen heeft Jetten (D66) uitgesloten? VVD was juist het vocaalste in het niet willen samenwerken met PRO, reken je dat Jetten ook aan?
pi_221626973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Wanneer laat je dat rekenvoorbeeld waarin het wel kan eens zien?
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:10:31 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221627007
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat het niet zo Zwart/Wit is omdat we deels een particulier Pensioen hebben, deels Bedrijfs/Sector Penioenfondsen en dan nog de AOW, experts zijn al jaren aan het kijken wat de beste oplossing is, en het is heel simpel: Er gaan altijd groepen pijn leiden.
De zelfstandigenwet zal heel veel mensen uit de pensioenafdracht halen, de raad van state heeft het bevestigd
invoering staat voor eind 2027
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:13:19 #175
287741 matspontius
pi_221627020
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 11:03 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nederland is een land van water bij de wijn, in een coalitie moet iedereen dat doen om ervoor te zorgen dat ze een gecombineerd verkiezingsplan krijgen.

Welke partijen heeft Jetten (D66) uitgesloten? VVD was juist het vocaalste in het niet willen samenwerken met PRO, reken je dat Jetten ook aan?
Doe je nou dommer voor dan je bent? Ik reken elke partij die een andere partij uitsluit dit aan. Op dit soort partijen stem ik, per definitie niet! Jetten en het stemvolk hebben voor deze constructuie gekozen en zullen hiervoor jarenlang op de blaren moeten zitten. Ik reken dit Jetten, Klaver, Timmermans en al die andere halve garen aan die menen anderen te moeten uitsluiten omdat ze hun partij politiek niet aanstaat.
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')