quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja schat, wat denk je wat er gebeurt als je dat geld er wel zo uit kunt pakken?
Overigens hebben ze naar mijn weten in Chili een systeem waar je pensioen een semi spaarpot is, ten eerste kun je vrij van Pensioenuitvoerder wisselen, daarnaast mag je bijvoorbeeld ook in iets duurzaams investeren zoals je eigen woning.
juist hele foute zaak die pensioenfondsen met hun dikke uitgesteld loon pottenquote:
Prima als je daarvoor kiest. Als modale arbeider kies ik liever voor de bescherming. Bovendien op oudere leeftijd speelt je opgebouwd pensioen mee bij een wijziging van je hypo of aanvraag van een hypo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat begrijp ik
Er is geen sprake van ontslagtermijn of ziekte geld, ook geen WW, ook geen verplichte pensioenafdracht, ook geen doorbetaalde vakantie , ook geen ouderschapsverlof, geen studie in de tijd van de baas
Alles zit in het uurloon op de factuur van 82 euro per uur ex BTW
wel thuiswerken, mijn buurman die werkt 2 dagen per week thuis als ZZP ambtenaar
Als je buurman ZZP’er is is hij geen ambtenaar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat begrijp ik
Er is geen sprake van ontslagtermijn of ziekte geld, ook geen WW, ook geen verplichte pensioenafdracht, ook geen doorbetaalde vakantie , ook geen ouderschapsverlof, geen studie in de tijd van de baas
Alles zit in het uurloon op de factuur van 82 euro per uur ex BTW
wel thuiswerken, mijn buurman die werkt 2 dagen per week thuis als ZZP ambtenaar
mooi toch , die keuze ??quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Prima als je daarvoor kiest. Als modale arbeider kies ik liever voor de bescherming. Bovendien op oudere leeftijd speelt je opgebouwd pensioen mee bij een wijziging van je hypo of aanvraag van een hypo.
Het verschil zit hem dat ik mensen vrij laat in hun keuze. Terwijl jij hier alleen het zzp systeem zou willen en die bescherming het individu maar zelf moet regelen. Je moet een verdomd goed uurloon hebben om al die bescherming te verzekeren tov iemand in loondienst. En dat al zeker voor lager en middelbaar opgeleide mensen.
iedereen heeft recht op AOW , ook een zelfstandigequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wel grappig, aangezien je aangeeft dat je broer goed rond komt van zijn AOW.
Ook dat is een sociale voorziening, beetje: na mij de zondvloed
maar hij is zelfstandige , nu nog genaamd ZZPquote:Als je buurman ZZP'er is is hij geen ambtenaar.
nee sociale voorzieningen blijven altijd , of je er recht op hebt dat is een tweedequote:Maargoed, alles en iedereen dus aan de ZZP, sociale voorzieningen kunnen allemaal weg volgens jou.
Dat weet ik toch nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, zucht - wie is de leider van die coalitie? Wie heeft deze coalitie in elkaar geflanst?
Geen idee iets met Prinsjesdag ofzoquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 11:33 schreef Solispolar het volgende:
Even los van alle discussies: vanwaar de 'cruciale weken' eigelijk?Wat voor cruciaals staat er te gebeuren de komende weken?
voor alle risico's bestaan verzekeringen een AO verzekering is zelfs verplicht voor zelfstandigen ,quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maargoed, alles en iedereen dus aan de ZZP, sociale voorzieningen kunnen allemaal weg volgens jou.
Tel al die verzekeringen eens uit. En moet je proberen boven de 55 eens een aov af te sluiten op je laatst genoten loon. De meeste zijn gebaseerd op het mimimumloon. Overigens pas in 2030 verplicht(BAZ).quote:Op zondag 23 augustus 2026 00:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor alle risico's bestaan verzekeringen een AO verzekering is zelfs verplicht voor zelfstandigen ,
al zal de premie voor kantoor persoon lager zijn dan voor een dakhaas
ja boven de 50 zou ik het ook niet doen, maar velen die gaan met 55 er vandoor met hun EIGEN spaarpensioenquote:Op zondag 23 augustus 2026 11:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tel al die verzekeringen eens uit. En moet je proberen boven de 55 eens een aov af te sluiten op je laatst genoten loon. De meeste zijn gebaseerd op het mimimumloon. Overigens pas in 2030 verplicht(BAZ).
En als dat ongunstig uitpakt (wat dat ook precies moge betekenen) dan valt het kabinet Jetten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Geen idee iets met Prinsjesdag ofzo
Inshallah jaquote:Op zondag 23 augustus 2026 14:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En als dat ongunstig uitpakt (wat dat ook precies moge betekenen) dan valt het kabinet Jetten?
Twijfelachtig. Ik verwacht wat mooi verbloemen en toewerken naar nieuwe deadlines en eventueel deelakkoorden. Zo spannend is het nu nog niet. Er komt heus wel een begroting.quote:Op zondag 23 augustus 2026 14:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En als dat ongunstig uitpakt (wat dat ook precies moge betekenen) dan valt het kabinet Jetten?
Klaver overspeelt zijn hand en mag straks langs de zijlijn toekijken naar JA21 en de SGP die hun wensenlijstje gerealiseerd zien worden.quote:Gesprekken over begrotingsdeal leveren niets op: impasse tussen kabinet en Pro
DEN HAAG - De impasse met Pro over de begrotingsdeal die het minderheidskabinet-Jetten wil sluiten, is een feit. Volgens partijleider Jesse Klaver leveren gesprekken met de top van het kabinet vooralsnog niets op. Een akkoord met links vóór Prinsjesdag is daarmee voorlopig ver uit zicht.
Klaver schoof maandagmiddag aan bij premier Jetten (D66), vicepremiers Yesilgöz (VVD) en Van den Brink (CDA) en minister van Financiën Heinen (VVD). Na eerdere gesprekken met de kabinetstop en Heinen hadden Klaver en zijn financiële expert Stultiens al permanent geklaagd dat het kabinet ’te weinig beweegt’.
Nu concludeert de linkse fusieclub echter dat de gesprekken nog niets hebben opgeleverd. Na ongeveer een uurtje stond partijleider Jesse Klaver alweer buiten bij het ministerie van Financiën.
Het ’brede akkoord’ dat het minderheidskabinet met de oppositie wil sluiten, komt er daardoor voorlopig ook niet van. Al hoopt het kabinet nog altijd zaken te doen met niet alleen de rechtervleugel van JA21, SGP en BBB, maar ook partijen als CU en 50Plus. Daarmee wordt nog altijd gesproken. Een aantal partijen heeft dinsdag al vervolggesprekken.
Pro heeft een machtspositie
Pro heeft als grootste senaatsfractie een machtspositie, die het wilde gebruiken om nu al de bezuinigingen op sociale zekerheid van latere jaren van tafel te krijgen. Maar dat gaat het kabinet te ver.
Volgens partijleider Jesse Klaver is er vooralsnog geen nieuwe afspraak gemaakt om door te spreken over de plannen. Hij geeft wel aan dat Pro ’beschikbaar’ blijft voor vervolgoverleg.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-pro/160428334.html
Nog steeds helemaal niks aan het handje @Lord_Vetinari en @KareldeStoutequote:Op maandag 24 augustus 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klaver overspeelt zijn hand en mag straks langs de zijlijn toekijken naar JA21 en de SGP die hun wensenlijstje gerealiseerd zien worden.
Praktisch gezien niet inderdaad. Een akkoord met JA21 en SGP vraagt namelijk ook om een akkoord met de BBB. En dat zou weer betekenen dat ze hun stikstofplannen niet kunnen realiseren. En het lijkt me stug dat ze daar klaar voor zijnquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:07 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nog steeds helemaal niks aan het handje @:Lord_Vetinari en @:KarelDeStoute
Kan ook nog via PVV + FVD + CU + SP.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Praktisch gezien niet inderdaad. Een akkoord met JA21 en SGP vraagt namelijk ook om een akkoord met de BBB. En dat zou weer betekenen dat ze hun stikstofplannen niet kunnen realiseren. En het lijkt me stug dat ze daar klaar voor zijn.
Dan zouden GL/PvdA dus tegen de stikstofplannen moeten stemmen. Lekker in het landsbelang!quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Praktisch gezien niet inderdaad. Een akkoord met JA21 en SGP vraagt namelijk ook om een akkoord met de BBB. En dat zou weer betekenen dat ze hun stikstofplannen niet kunnen realiseren. En het lijkt me stug dat ze daar klaar voor zijn.
Jetten is een geweldenaarquote:Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan zouden GL/PvdA dus tegen de stikstofplannen moeten stemmen. Lekker in het landsbelang!
Kabinet kon wel eens gaan vallenquote:Op maandag 24 augustus 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klaver overspeelt zijn hand en mag straks langs de zijlijn toekijken naar JA21 en de SGP die hun wensenlijstje gerealiseerd zien worden.
Klaver loopt weer eens langs zijn schoenen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja maar het loopt inzijn geheel ook vast geloof ik.quote:Op maandag 24 augustus 2026 20:03 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Klaver loopt weer eens langs zijn schoenen.
Ik denk dat PRO daar wel op gokt aangezien ze de grootste in de peilingen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2026 19:02 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kabinet kon wel eens gaan vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |