abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221681345
Als dit wel valt dan wil ik echt dat alle partijen het vuur openen op de VVD. Geen er om heen draaien, of fairplay. Duw het mensen maar dagelijks in de strot dat ze het verdienen om afgestraft te worden en dat ze bijna elk kabinet wel op een manier dwarsbomen.

Ik wil de VVD met 14 zetels zien eindigen. Laat Yesilgöz zich maar eens nederig opstellen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221681366
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:08 schreef Nexum het volgende:
Als dit wel valt dan wil ik echt dat alle partijen het vuur openen op de VVD. Geen er om heen draaien, of fairplay. Duw het mensen maar dagelijks in de strot dat ze het verdienen om afgestraft te worden en dat ze bijna elk kabinet wel op een manier dwarsbomen.

Ik wil de VVD met 14 zetels zien eindigen. Laat Yesilgöz zich maar eens nederig opstellen.
Als dit kabinet valt worden de coalitiepartijen gedecimeerd bij de verkiezingen.

Verwacht dus dat ze er (helaas) wel uit gaan komen.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:17:23 #273
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221681375
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:14 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Als dit kabinet valt worden de coalitiepartijen gedecimeerd bij de verkiezingen.

gestribbel voor de buhne.
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
pi_221681480
quote:

[..]

Verwacht het ook.

Ze zullen uiteindelijk wel over rechts gaan met steun van JA21 en SGP verwacht ik.

Vervolgens een hoop ophef over de bezuinigingen op de sociale zekerheid en de zorg, wat de schuld van links is uiteraard. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:26:40 #275
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221681490
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:
Heeft iemand Rob Jetten gezien het laatste half jaar eigenlijk?
Wie?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:28:37 #276
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221681510
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 18:21 schreef Perrin het volgende:
Klaver noemt het een crisis omdat er eindelijk moeilijke keuzes moeten worden gemaakt. Maar een land kan niet eindeloos meer beloven, meer uitgeven en de rekening naar de toekomst schuiven.

"Laat de allerrijksten betalen" is natuurlijk goedkoop populisme. En iedere bezuiniging afdoen als onmenselijk maakt de onderliggende rekensom niet minder urgent.

De echte crisis is een politiek die al decennia moeite heeft om te kiezen tussen wat wenselijk en wat betaalbaar is.
Die Klaver moet gewoon zijn bek houden want hij doet helemaal niet mee, groot gevaar voor Nederland deze man!
"Hoka Hey!"
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:29:37 #277
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221681514
quote:
Ik heb hem gezien op een foto nadat hij in het Fundashon Mariadel ziekenhuis was behandeld voor de steek van een kwal. Hij was daar op werkbezoek.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221682076
quote:
Dat zou onze premier moeten zijn toch? Niet gezien. Volkomen radiostilte.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:44:14 #279
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221682837
quote:

Is het dan alleen VVD haar schuld?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:46:16 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221682845
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 12:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dat zou onze premier moeten zijn toch? Niet gezien. Volkomen radiostilte.
Meestal duikt ie wel weer op rond verkiezingstijd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:49:41 #281
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221682888
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 13:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Meestal duikt ie wel weer op rond verkiezingstijd.
Houdt zijn TikTok in de gaten. Daar komen leuke kiekjes voorbij hoor.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:51:18 #282
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221682930
quote:

[..]

Ik hoop het eigenlijk wel. Want GroenLinks heeft veel te veel momentum en als die een verkiezing winnen zijn de rapen pas echt gaar.
  zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:53:41 #283
38496 Perrin
pi_221682982
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 13:49 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Houdt zijn TikTok in de gaten. Daar komen leuke kiekjes voorbij hoor.
Leukleuk!

zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:59:31 #284
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221683037
quote:
Laatst nog op een foto waarin hij Ringstaartmaki's aan het spotten was op Madagascar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221690607
quote:

Waarom zoveel zetels? Een partij als dat is toch prima als ze het met 3 zetels moeten doen. Beetje het CDA scenario, jammer genoeg zijn die ook weer teruggekrabbeld.
pi_221696571
Kans word kleiner dat ze een oplossing gaan vinden:

quote:
Coalitie heeft nog geen akkoord, onderhandelingen gaan vannacht door
Coalitiepartijen D66, VVD en CDA hebben nog geen akkoord bereikt over de begroting van volgend jaar. De gesprekken tussen de onderhandelaars van de partijen op het ministerie van Financiën gaan vannacht door en het is onduidelijk hoe lang ze nog gaan duren.

Het kabinet moet zich houden aan een strakke deadline. De plannen moeten uiterlijk in de nacht van komende maandag op dinsdag klaar zijn, omdat de Raad van State nog tijd nodig heeft om ze te beoordelen voordat het Prinsjesdag (15 september) is.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-gaan-vannacht-door
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221696584
Straks houdt Jetten het minder lang vol dan Schoof.
  maandag 31 augustus 2026 @ 00:22:00 #288
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221696597
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:08 schreef lbosse het volgende:
Straks houdt Jetten het minder lang vol dan Schoof.
Dat zou maar zo kunnen, dan is het afgelopen ook voor Jetten , wel leuk dat smilen, feesten , heen en weer gevlieg en al die excuses maar je koopt er niets voor
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221696605
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat zou maar zo kunnen, dan is het afgelopen ook voor Jetten , wel leuk dat smilen, feesten , heen en weer gevlieg en al die excuses maar je koopt er niets voor
Tijd.
Ik vraag me af wat er gebeurt als er geen begroting overeengekomen wordt. In sommige landen wordt dan automatisch de begroting van het vorige jaar gebruikt. Geen idee wat er in Nederland dan gebeurt :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 31 augustus 2026 @ 01:02:50 #290
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221696647
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tijd.
Ik vraag me af wat er gebeurt als er geen begroting overeengekomen wordt. In sommige landen wordt dan automatisch de begroting van het vorige jaar gebruikt. Geen idee wat er in Nederland dan gebeurt :?
Ze moeten niet zo zeuren
we hebben een van de laagste staatschulden van de EU van 43% , als je de latente belastingvordering op de pensioenen meetelt dan hebben we een staatstegoed
_O- _O- *O* :@

En dan zitten ze te vitten om precies onder de 3% te blijven., terwijl andere landen er grof overheen gaan die al en staatschuld van 105 % hebben zoals België
Steeltje amateur boekhouders

Met de Corona kon het opeens wel buiten de begroting om 15 miljard extra schuld
Die Heinen moet gewoon opzouten en het mij laten doen

quote:
AI-overzicht
België voldoet momenteel niet aan de Europese begrotingsnorm, die voorschrijft dat het overheidstekort maximaal 3 procent van het bruto binnenlands product (bbp) mag bedragen.
Volgens recente ramingen van het Monitoringcomité bedraagt het begrotingstekort voor 2026 naar verwachting 3,9% van het bbp (voor entiteit I).
Zonder extra maatregelen dreigt het totale overheidstekort op middellange termijn zelfs verder op te lopen tot ruim boven de 5%.
quote:
AI-overzicht
De Belgische staatsschuld bedraagt momenteel ongeveer 104% tot 109% van het bruto binnenlands product (bbp).

De staatsschuld in cijfers
Percentage:
De schuldquote schommelt rond de 104,7% volgens recente nationale cijfers, en het IMF rapporteert een niveau van rond de 109,2%.
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221696873
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 00:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tijd.
Demissionaire begroting denk ik? Een beetje passen op de winkel begroting.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221696963
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kans word kleiner dat ze een oplossing gaan vinden:
[..]

quote:
Coalitie heeft nog geen begrotingsakkoord, onderhandelingen vanochtend verder

Coalitiepartijen D66, VVD en CDA hebben, na onderhandelingen die tot na middernacht duurden, nog geen akkoord bereikt over de begroting van volgend jaar. De onderhandelaars van de drie partijen praten deze ochtend om 09.00 uur verder.

Te horen is dat de onderhandelingen op dit moment vastzitten, maar de coalitiepartijen willen wel uitstralen dat ze alleen nog maar de puntjes op de i moeten zetten. De extra begrotingsraad, waarin het gehele kabinet de begroting moet goedkeuren, volgt om die reden al twee uur later om 11.00 uur.

Strakke deadline
Het kabinet moet zich dan ook houden aan een strakke deadline. De plannen moeten uiterlijk in de nacht van maandag op dinsdag klaar zijn, omdat de Raad van State nog tijd nodig heeft om ze te beoordelen voordat het Prinsjesdag (15 september) is.

Het tot op het laatste moment onderhandelen gebeurt vaker in politiek Den Haag. Het is voor partijen ook een manier om andere partijen onder druk te zetten en zo voordeel te krijgen.

Op het ministerie van Financiën is te zien dat politiek leiders Jetten (D66), Yesilgöz (VVD) en Bontenbal (CDA) zich terugtrekken om samen te overleggen.

Vicepremier en defensieminister Yesilgöz (VVD) liet zondagmiddag de pers in ieder geval nog weten dat het "prima" ging aan de onderhandelingstafel. Zij verwachtte toen nog dat de onderhandelingen niet tot diep in de nacht zouden duren.

Moeizame onderhandelingen

Het opstellen van de begroting verloopt tot nu toe moeizaam. Het lukte de coalitie afgelopen weken niet om deals te sluiten met oppositiepartijen, waardoor de begroting nu zonder meerderheid in de Tweede Kamer wordt ingediend. Premier Jetten zei dat er later per aparte begroting van een ministerie meerderheden gezocht kunnen worden.

Maar de coalitiepartijen van het minderheidskabinet zijn het zelf ook nog niet eens over hoe de begroting eruit moet zien. Sinds zondag 10.00 uur waren ze daarover aan het vergaderen. Vooral over de vermogensrendementsheffing (box 3) en sociale zekerheid worden de partijen het niet eens.

Te horen is dat D66 en CDA willen voorkomen dat de begroting te veel naar rechts leunt, om zo de steun van Pro te houden. Maar de VVD is bang om met tegemoetkomingen aan 'links' de goede verhoudingen met rechtse partijen als JA21 en SGP op het spel te zetten.

Bron
https://nos.nl/artikel/26(...)M5jQ-_UDpqUX_1jry2Og

Ook vannacht spaak gelopen.
En nu ... denk dat het kabinet op hun laatste loodjes loopt
  maandag 31 augustus 2026 @ 07:23:57 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221696969
Maar wat moet de koning nu voorlezen dan? ;(
pi_221697000
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 07:23 schreef Starhopper het volgende:
Excuses maken gaat hem niet echt lekker af ook hč :{

Die hoopt dus ongetwijfeld dat ze last minute nog iets in elkaar flansen.
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:19:02 #295
38496 Perrin
pi_221697151
quote:
Wat vakantiefoto's laten zien, misschien de Noordzee hernoemen naar de Oranjezee.
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:23:09 #296
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221697163
quote:
Elk willekeurig ander sprookjesboek volstaat. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:25:09 #297
38496 Perrin
pi_221697168
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 07:23 schreef cinderloom het volgende:

[..]
[..]
Ook vannacht spaak gelopen.
En nu ... denk dat het kabinet op hun laatste loodjes loopt
Geen serieus land meer. Stuurloos, visieloos, leiderloos.
pi_221697179
quote:
9s.gif Op maandag 31 augustus 2026 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geen serieus land meer. Stuurloos, visieloos, leiderloos.
1672 all over again, Willy to the 'rescue'?
  maandag 31 augustus 2026 @ 08:43:54 #299
38496 Perrin
pi_221697267
Ja die democratie is zo totaal ineffectief. Een zwabberend electoraat en politici zonder antwoorden.
pi_221697297
Wordt een lang najaar voor politiek den haag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')