Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Everything Trump Touches Diesquote:Op maandag 17 augustus 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:
Je ziet hier de hoogtijdagen van het Dollar-imperium.
Midden jaren tachtig begon het grote feestje: decennia van monetaire dominantie, goedkope financiering en geopolitieke macht.
Dat feestje loopt nu zichtbaar op zijn einde.
[ afbeelding ]
Ze hadden een niet logaritmische schaal moeten gebruiken dan ziet het er nog indrukwekkender uit.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:04 schreef Perrin het volgende:
Stukje geldontwaardig. Dollars bijdrukken is niet gratis.
[ x ]
U vraagt, wij draaien.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze hadden een niet logaritmische schaal moeten gebruiken dan ziet het er nog indrukwekkender uit.
Dit is ook een beetje onzinnig. Je kunt niet twee willekeurige goederen vergelijken en dan roepen dat ze allebei niet meer waard zijn geworden, maar dat geld gewoon minder waard is geworden. Uiteindelijk is dat laatste gewoon een gegeven als je positieve inflatie hebt. Maar zowel onroerend goed als goud kunnen ten opzichte van andere goederen of diensten nog steeds flink zijn toegenomen in waarde.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:04 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Elke prijs is een vergelijking met een andere maatstaf.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is ook een beetje onzinnig. Je kunt niet twee willekeurige goederen vergelijken en dan roepen dat ze allebei niet meer waard zijn geworden, maar dat geld gewoon minder waard is geworden. Uiteindelijk is dat laatste gewoon een gegeven als je positieve inflatie hebt. Maar zowel onroerend goed als goud kunnen ten opzichte van andere goederen of diensten nog steeds flink zijn toegenomen in waarde.
Ja dat is precies wat ik zeg. Inflatie is gewoon geldontwaarding. Maar dat betekent nog steeds niet dat je twee willekeurige goederen kunt pakken en concluderen dat ze allebei niet in waarde gewijzigd zijn omdat ze uitgedrukt in dollars allebei even hard gestegen zijn. Daarvoor moet je naar een veel breder plaatje kijken en ook inkomensontwikkeling meenemen. Vandaar ook dat we indicatoren als het reële inkomen hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Elke prijs is een vergelijking met een andere maatstaf.
Als tientallen economisch belangrijke zaken (van woningen en olie tot koper, graan en de lonen) in dollars exponentieel duurder worden, maar in goud over lange perioden relatief stabiel blijven, wordt het steeds moeilijker die stijging aan 'meer waarde' toe te schrijven.
Een fors deel van de verandering zit simpelweg in de meest gebruikte meetlat: dollars.
Ja, inflatie is inderdaad geldontwaarding. Maar precies daarom is de meetlat zelf relevant.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ik zeg. Inflatie is gewoon geldontwaarding. Maar dat betekent nog steeds niet dat je twee willekeurige goederen kunt pakken en concluderen dat ze allebei niet in waarde gewijzigd zijn omdat ze uitgedrukt in dollars allebei even hard gestegen zijn. Daarvoor moet je naar een veel breder plaatje kijken en ook inkomensontwikkeling meenemen. Vandaar ook dat we indicatoren als het reële inkomen hebben.
En goud vs. de S&P500 gemeten in real $.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:04 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze grafiek legt bloot hoe misleidend nominale records kunnen zijn: de S&P 500 is de afgelopen vijf jaar sterk gestegen in dollars, maar verloor terrein tegenover goud.
Wat eruitziet als vermogensgroei, is niet noodzakelijk een toename van de werkelijke koopkracht.
Een beurs kan in nominale termen record na record breken, terwijl de onderliggende waarde juist afneemt.
Nominale groei zegt immers weinig zonder te weten waartegen je die groei meet.
[ Bericht 6% gewijzigd door Perrin op 17-08-2026 13:33:53 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
En jij denkt dan dat in je computer of telefoon waarop je dit getypt hebt geen goud verwerkt zit... Droom lekker verder...quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:04 schreef Montov het volgende:
Ik koop niets met goud, dus mijn koopkracht is niet afhankelijk van goud.
En anders is Nathalie er nog om z'n reet af te vegen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mtamczbzkk2o
Er is weer eens controverse over zijn gezondheid
Clots 'n prayers dan maar, hè...
Dat heeft toch te maken met de 'tent pole' claims van Sasha Riley?quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mtamczbzkk2o
Er is weer eens controverse over zijn gezondheid
Clots 'n prayers dan maar, hè...
quote:According to summaries and paraphrased transcripts circulating from Voldeng’s November 23, 2025 Substack post titled “Don’t Worry, Boys Are Hard To Find” An Interview with Sascha Riley, Riley alleges that after being assaulted, he retaliated by inserting a wooden tent peg or stake, described in some discussions as a “tent pole,” into Trump’s rectum. The account claims Riley placed a condom on the object before inserting it and kicking it, causing severe injury.
En hoe gaat het met de bijvoorbeeld de betaalbaarheid van vlees, kaas of huizen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:04 schreef Montov het volgende:
Ik koop niets met goud, dus mijn koopkracht is niet afhankelijk van goud.
John Ossoff:quote:Op maandag 17 augustus 2026 14:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En anders is Nathalie er nog om z'n reet af te vegen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:The president sleeps through his meetings. He golfs and trades stocks. See, he doesn't want to do the job. He wants to build his ballroom and travel with Natalie on their apparently defenseless flying palace gifted by the Emir of Qatar.
Natalie Harp. Ze reist altijd met hem mee.quote:
Vermoedelijk een verpleegster met als specialiteit dementie.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Natalie Harp. Ze reist altijd met hem mee.
Maggie Habermann heeft het ook over haar in haar boek 'Regime Change' waar @KoosVogels het over had.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vermoedelijk een verpleegster met als specialiteit dementie.
Het is een mentaalziek man. Volgens mij niet dement.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vermoedelijk een verpleegster VerpleegKundige met als specialiteit dementie.
Natalie Harp.quote:
Ze is de enige vrouw die blijkbaar de poeplucht van Trump nog kan verdragen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maggie Habermann heeft het ook over haar in haar boek 'Regime Change' waar @:KoosVogels het over had.
Bekijk deze YouTube-video
Stukje einde van Bretton Woodsquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of we die nou zo serieus moeten nemen als bron.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:16 schreef Beathoven het volgende:
Volgens MTG wordt er binnenskamers serieus gesproken over de inzet van atoombommen mbt Iran en het verlies daar.
Het vervelende is, dat het helemaal niet zo onwaarschijnlijk is, wat zij beweert. Met de idioten die rondom de narcist zitten en hem naar de mond praten...quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of we die nou zo serieus moeten nemen als bron.
Echt een grote fout van Ossoff.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
John Ossoff:
[..]
Liever niet.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of we die nou zo serieus moeten nemen als bron.
Mwah af en toe zo'n opmerking kan heel effectief zijn ook gezien de reactie van het publiek en MAGA.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 00:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt een grote fout van Ossoff.
Vent kan wel speechen. Goede kop ook. 13 procentpunt voorliggen in GA. Plausibel, ik zeg plausibel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 05:30 schreef Kijkertje het volgende:
Ossoff krijgt iig veel aandacht waardoor waar hij zijn kritiek (uitgebreid) kwijt kan.
Ik denk niet dat die nog lijntjes heeft. Ja, coke misschien. Maar niet met MAGA kopstukken.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:16 schreef Beathoven het volgende:
Volgens MTG wordt er binnenskamers serieus gesproken over de inzet van atoombommen mbt Iran en het verlies daar.
Denk je dat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die nog lijntjes heeft. Ja, coke misschien. Maar niet met MAGA kopstukken.
vraag is natuurlijk of het werkelijk Trump's obsessie met de Ballroom was ... De Ossof-opmerking had natuurlijk twee stekelige punten, zowel de Ballroom als Trumps complete fixatie op Natalie Harp die 24 uur per dag en 7 dagen per week in zijn direkte omgeving lijkt te zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en Trump zelf uiteraard die (afgezien van zijn Pee Wee opmerking) feilloos Ossoff's punt bevestigt door zijn ballroom-obsessie als voorbeeld te nemen wat hij liever doet. Ossoff wees daar juist ook op in zijn uitspraak.
Nou ja het werd tijdens zijn eerste termijn ook al beweerd dat Trump zich afvroeg waarom nucleaire wapens niet ingezet mochten worden. Toen zaten er echter ook nog volwassenen aan tafel. Dat is het grote verschil met nu.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het vervelende is, dat het helemaal niet zo onwaarschijnlijk is, wat zij beweert. Met de idioten die rondom de narcist zitten en hem naar de mond praten...
T: "I think we should nuke Iran!"
Kontlikkers: "Brilliant idea, mr. President. That will teach them!"
AOC-Ossoff of Harris-Newsom gaat het misschien wel worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ossof voor VP. Democraten moeten gewoon steeds wijzen op obvious leugens.
Bedoel het juist anders. Ik denk niet dat dit negatief is voor Trump.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah af en toe zo'n opmerking kan heel effectief zijn ook gezien de reactie van het publiek en MAGA.
Oh en Trump zelf uiteraard die (afgezien van zijn Pee Wee opmerking) feilloos Ossoff's punt bevestigt door zijn ballroom-obsessie als voorbeeld te nemen wat hij liever doet. Ossoff wees daar juist ook op in zijn uitspraak.
Video
[ afbeelding ]
En zeg nu zelf, tot nu toe heeft de 'zachte/schone' aanpak ook niet geholpen ...
Ja, maar jij zit zo diep in de sekte, dat jij denkt dat niets negatief is voor Trump.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedoel het juist anders. Ik denk niet dat dit negatief is voor Trump.
Harris en Newsom komen allebei uit Californië. Dat wordt dus geen tandem (zou ook dom zijn van de Dems).quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
AOC-Ossoff of Harris-Newsom gaat het misschien wel worden.
Veel te vroeg voor. Obama begon pas begin 2007 met zijn campagne en was toen nog een vrij onbekende senator.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Harris is sowieso een totale non-starter, zelfs Democraten die gemotiveerd genoeg zijn om in primaries te stemmen hebben niets met haar. Dat zag je al in 2020 en na 2024 al helemaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Harris en Newsom komen allebei uit Californië. Dat wordt dus geen tandem (zou ook dom zijn van de Dems).
Ik denk ook dat ze weinig kans maakt maar ze gaat het wel proberen. Ze is al bezig en qua naamsbekendheid komt ze wel telkens hoog in de lijstjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Harris is sowieso een totale non-starter, zelfs Democraten die gemotiveerd genoeg zijn om in primaries te stemmen hebben niets met haar. Dat zag je al in 2020 en na 2024 al helemaal.
Dit zou ik zeker niet willen missenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nu weet ik dat hij dat wilde maar ik kan er verder nets 'officieels' over vinden. Heb je wat meer info?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nou Trump heeft de Straar van Hormuz zojuist uitgeroepen tot official US territory
Hier op FOK! was ie al opgevallen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Veel te vroeg voor. Obama begon pas begin 2007 met zijn campagne en was toen nog een vrij onbekende senator.
Kan er ook niks over vinden. Misschien had men zich beter op Banyas kunnen richten volgens de NOSquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nu weet ik dat hij dat wilde maar ik kan er verder nets 'officieels' over vinden. Heb je wat meer info?
De Amerikanen weten ook minder van hun eigen politiek dan de gemiddelde fokker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:19 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hier op FOK! was ie al opgevallen.
POL / [US 2004] Barack Obama
https://www.axios.com/202(...)-of-hormuz-territoryquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Kan er ook niks over vinden. Misschien had men zich beter op Banyas kunnen richten volgens de NOS
https://nos.nl/artikel/26(...)en-komt-uit-in-syrie
Trump Straight natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe gaat hij de straat nu noemen?
Golf van New Mexico?
Totdat Natalie hem zat is en daarna in interviews roept: "Trump straight? Don't make me laugh!"quote:
?????quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar jij zit zo diep in de sekte, dat jij denkt dat niets negatief is voor Trump.
Waaruit blijkt dat dan? Het meeste van wat je zegt zijn dezelfde sprookjes als Trump oplepelt.quote:
Vertel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Het meeste van wat je zegt zijn dezelfde sprookjes als Trump oplepelt.
https://www.nu.nl/buitenl(...)op-sanctielijst.htmlquote:De Verenigde Staten hebben tegen meer medewerkers van het Internationaal Strafhof sancties uitgevaardigd. Zo staat ook voorzitter Tomoko Akane op de sanctielijst. De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Tom Berendsen veroordeelt de sancties.
De Amerikaanse regering heeft vorig jaar al meerdere sancties opgelegd aan rechters en medewerkers van het Internationaal Strafhof (ICC). Dat was toen een reactie op het arrestatiebevel van het ICC tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Dinsdag heeft de VS sancties uitgevaardigd tegen andere medewerkers van het strafhof, onder wie Akane.
De VS is zelf geen lid van het ICC. Toch heeft de Amerikaanse regering de pijlen gericht op het internationale hof. Buitenlandminister Marco Rubio zei in juni dat het strafhof een oorlog tegen de VS zou voeren. Hij vindt dat de onderzoeken van het ICC de soevereiniteit van zijn land bedreigen. Daarom kondigde hij voor de zomer een campagne aan om het strafhof te 'isoleren'.
Het strafhof, dat gevestigd is in Den Haag, heeft dinsdag opnieuw benadrukt dat het achter zijn medewerkers blijft staan. Het ICC stelt dat maatregelen tegen rechters, aanklagers en medewerkers van het hof de rechtsstaat ondermijnen.
Minister Berendsen heeft de Amerikaanse sancties veroordeeld. "Internationale hoven en tribunalen moeten hun mandaat ongehinderd kunnen uitvoeren", schrijft hij op X. Hij heeft Akane uitgenodigd voor een gesprek.
Akane zei vorig jaar in het Europees Parlement dat de Amerikaanse sancties een gevaar zijn voor het voortbestaan van het ICC. De Japanse rechter vertelde dat bedrijven niet meer met het hof samenwerken. Ook vertrokken medewerkers uit angst om doelwit te worden van Amerikaanse sancties.
Nieuwe afleiding in de maak. De echte vragen worden hierdoor amper gesteld:quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Woensdag in Trumpistan…
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)op-sanctielijst.html
Zou Den Haag er iets van durven zeggen? Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:41 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen op bnr hoorde ik een hgl Internationaal Recht(Groningen) uitleggen, dat het inhoudt dat de leden o.a. géén creditcard, mail kunnen gebruiken van AmerikaanseBedrijven!
Vaak ook geldt dit voor familieleden.
Hoezo intimidatie?
Ik zie onze eigen regering er rustig voor aan om als de VS om uitlevering zou vragen van ICC-rechters, ze dat nog zouden doen ook.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zou Den Haag er iets van durven zeggen? Waarschijnlijk niet.
Zeker realistisch rechts. Die vinden realisme dat we in alles slaafs Amerika moeten volgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zie onze eigen regering er rustig voor aan om als de VS om uitlevering zou vragen van ICC-rechters, ze dat nog zouden doen ook.
Dan zie je een partij kwaliteitsposters die er niet meer zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:19 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hier op FOK! was ie al opgevallen.
POL / [US 2004] Barack Obama
Het spel wordt volgens verschillende regels gespeeld. Of nouja, volgens dezelfde regels, maar 1 partij hoeft zich er niet aan te houden. Als de andere partij vervolgens ook maar richting de grens dreigt te bewegen is de regelovertredende partij degene die het hardste schreeuwt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Trump blind steunen en geen woord kritiek uiten, en dan met droge ogen verontwaardigd lopen doen over Ossoff.
Ik blijf mij erover verbazen hoe schaamteloos Republikeinen zijn.
Te voorbarig geschreeuwdquote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zou Den Haag er iets van durven zeggen? Waarschijnlijk niet.
Volgens sommige analisten is het een noodoplossing en gaat het verval van de Yen vanzelf verder.quote:Ook bijzonder dat Amerika, Euro's dumpte om de Yen te stutten. Misschien moet Europa een keer wat Dollars gaan dumpen?
Allemaal gillend weggerend met de opkomst van Domrechts.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan zie je een partij kwaliteitsposters die er niet meer zijn![]()
.
quote:A Texas Tech professor was told her course on the Holocaust could stay in the university's core curriculum only if she cut the part about the gay and bisexual men the Nazis targeted. "Now the Holocaust becomes an elective," she said.
That is one of dozens of interventions professors describe in a new lawsuit against the Texas Tech University System, first reported by the New York Times and the Chronicle of Higher Education.
The suit says regents also pulled Plato's Republic from an introductory philosophy class, after deciding the 2,400-year-old text contained "themes of homosexual love, gender identity, and prejudice."
The man behind it is Brandon Creighton, a former Republican state senator. He wrote the Texas law expanding the regents' power over what universities teach. Then he left the legislature, became chancellor of the Texas Tech system, and used that power to launch a review of more than 14,000 courses across five campuses for anything touching sexual orientation or gender identity.
To get through all those courses, the administration used AI to automate reviews and generate reports telling professors what to stop teaching. The reports were riddled with errors.
One flagged a course a professor wasn't even teaching. The system's own top academic officer later said he hadn't known they were running the review through a machine at all.
Creighton says the fear is overblown. He notes that only about 60 of the more than 14,000 courses were flagged for changes. What he leaves out is the part that isn't on any list: a faculty survey in May found that roughly half of professors had already changed their course content on their own, without being told to, to avoid getting reported.
A fellow at a conservative think tank put the expectation plainly. "Faculty members need to remember that they are state employees."
Last month the American Association of University Professors sued, calling the whole system viewpoint discrimination that violates the First Amendment. The case is pending.
Lucy Schiller taught creative writing at Texas Tech and loved it. This year the administration told her to swap out a book. She saw the full scope of what was coming, and she left for Grinnell College in Iowa.
"I loved my job here," she said, "until this year."
Freako en V. Ook nog. Maar niet veel meer idd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Allemaal gillend weggerend met de opkomst van Domrechts.
Alleen jij en @:koosvogels hangen hier nog rond, waarvoor hulde
Tja…die heb ik al teruggevonden elders. 😇quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Hij had ook eens een verblijfsvergunning kunnen aanvragen in de 20+ jaarquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dinsdag in 1984-USA:
[ afbeelding ]
Ik kom hier sinds november 2008...quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Sinds 2003quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kom hier sinds november 2008
Veel goede users zien komen en gaan.
Dat laatste is inderdaad het belangrijkste.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:38 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het spel wordt volgens verschillende regels gespeeld. Of nouja, volgens dezelfde regels, maar 1 partij hoeft zich er niet aan te houden. Als de andere partij vervolgens ook maar richting de grens dreigt te bewegen is de regelovertredende partij degene die het hardste schreeuwt.
En vervolgens gaat de meute er nog in mee ook. Het is niet te winnen.
Ik ben hier vanaf 2013 (geloof ik), dus eigenlijk nog een groentje. Daarvoor wel regelmatig gelurkt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sinds 2003
Maar ook toen was er veel opgefokt rechts, misschien wel meer dan nu
Doodzonde is het. Heb ook het idee dat nog een paar plekken zoals AMV nog enigszins groene eilandjes zijn in een verder verdorde bende. Er zijn bijna geen plekken meer waar mensen nog "normaal" zijn op Fok.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Freako en V. Ook nog. Maar niet veel meer idd.
Het hele idee van een centrale bank is nu juist dat het onder geen beding een "overheidsbank" mag zijn en wat dat betreft is de Fed nog gepolitiseerder dan de ECB. Dat de juridische structuur anders is, maakt het nog geen commerciële partij.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:09 schreef viagraap het volgende:
Onthoud ook dat 'The Fed' geen overheidsbank is maar een commerciële partij. Men wordt genaaid waar je bijstaat om maar te zorgen dat de allerrijksten rijk blijven.
Hoe wil je een bank kunnen controleren op diens overwegingen als het geen overheidsbank mag zijn?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Het hele idee van een centrale bank is nu juist dat het onder geen beding een "overheidsbank" mag zijn en wat dat betreft is de Fed nog gepolitiseerder dan de ECB. Dat de juridische structuur anders is, maakt het nog geen commerciële partij.
Niet, althans de vraag is wat je onder controleren verstaat. De rechter kan besluiten toetsen, het EP kan bevragen, de Rekenkamer kan achteraf controleren, maar "de overheid" kan niet besluiten de rente te verhogen of een ECB-functionaris te ontslaan omdat-ie iets doet wat het niet aanstaat. De Fed heeft alleen een duaal mandaat (inflatie én werkloosheid), de ECB één (inflatie). Dat maakt het lijntje met de politiek wat steviger.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Hoe wil je een bank kunnen controleren op diens overwegingen als het geen overheidsbank mag zijn?
LOL, je hebt het bericht ook gelezen?quote:
Daar is weinig bijzonders aan, het is de enige optie.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ook bijzonder dat Amerika, Euro's dumpte om de Yen te stutten.
Het trieste is dat het allemaal zo voorspelbaar was. Kamala Harris waarschuwde ervoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 19:22 schreef theunderdog het volgende:
De ontwikkelingen in dat land zijn toch ongelooflijk. Het is echt te hopen dat wij ons onafhankelijk van Amerika maken. Wat de midterms ook gaan zeggen.
Harris zou het in Amerika stabieler houden. Maar het land gaat een richting op, waar Europa per definitie afstand van zou moeten nemen. Of er nu een republikein of democraat het roer staat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 20:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het trieste is dat het allemaal zo voorspelbaar was. Kamala Harris waarschuwde ervoor.
Ik heb deze reeks gestart.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Freako en V. Ook nog. Maar niet veel meer idd.
Ik wens je heel veel succes.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 19:22 schreef theunderdog het volgende:
Het is echt te hopen dat wij ons onafhankelijk van Amerika maken.
En let dus goed op jongens en meisjes .. als je voor werk of vakantie naar de VS gaat, zorg er dan voor dat je medisch afdoende verzekerd bent; specifiek voor medische kosten die boven het Nederlandse prijspunt (voor de noodzakelijke behandelingen) liggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 20:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Harris zou het in Amerika stabieler houden. Maar het land gaat een richting op, waar Europa per definitie afstand van zou moeten nemen. Of er nu een republikein of democraat het roer staat.
Het is eigenlijk een schande dat wij het 20 jaar geleden al niet zagen. Het land heeft niet eens een fatsoenlijk zorgstelsel.
Uhhhh ja. Maar dat is dus altijd al.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:19 schreef probeer het volgende:
[..]
En let dus goed op jongens en meisjes .. als je voor werk of vakantie naar de VS gaat, zorg er dan voor dat je medisch afdoende verzekerd bent; specifiek voor medische kosten die boven het Nederlandse prijspunt (voor de noodzakelijke behandelingen) liggen.
Correct. En nog steeds belangrijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhhh ja. Maar dat is dus altijd al.
Haha ja maar je zegt het ineens zo random.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Correct. En nog steeds belangrijk.
Verklaar je nader?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 19:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar is weinig bijzonders aan, het is de enige optie.
Uit het artikel dat je post lijkt toch dat we er niks van durven zeggen. Blijkbaar alleen zonder enig effect achter de schermen. Een minister die tegen Nederlandse pers afkeuring uitspreekt is hetzelfde effect als er niks van zeggen. De kop van dat artikel dekt de lading niet. Nederland veroordeelt het niet, de minister keurt het af. Dat is een stuk minder hard.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Te voorbarig geschreeuwd
Nederland veroordeelt Amerikaanse sancties Internationaal Strafhof
[..]
Ja de Yen zal vast verder dalen, maar dat is het punt niet. Het gaat erom dat Europa wordt benadeeld ten opzichte van Japan. Omdat Trump zegt dat Japan heel goed bevriend is (behalve Pearl Harbor). Zijn wij ook niet heel goed bevriend met Amerika dan? Er zijn ook andere munten die Amerika kan dumpen om de Yen te stutten, bijvoorbeeld de Argentijnse Peso.quote:Volgens sommige analisten is het een noodoplossing en gaat het verval van de Yen vanzelf verder.
Why Japan Is Struggling to Stop the Yen’s Decline
Het was een actie in samenspraak met Japan. De VS heeft alleen maar euro's en yens als vreemde valuta in substantiële (en liquide)hoeveelheden, dus kunnen alleen interveniëren door euro's te verkopen en yens terug te kopen - yens met dollars kopen zou de dollar en de USD obligatiemarkt verder kunnen verzwakken dan impliciet gebeurt door arbitrage op EUR/JPY versus USD/JPY.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Verklaar je nader?
Het is geen optie om de Yen zijn beloop te laten?
Klopt maar loopt daar ook geen storm.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…die heb ik al teruggevonden elders. 😇
Janneke bijv. tijger ook.
Nee en de lol (en de vloek) van Fok! is juist dat er vanalles rondhangt. Een privé-echokamer waar iedereen het lekker met elkaar eens is, is ook geen lol aan.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt maar loopt daar ook geen storm.
Aardige mensen in de digitale omgang is erg prettig.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee en de lol (en de vloek) van Fok! is juist dat er vanalles rondhangt. Een privé-echokamer waar iedereen het lekker met elkaar eens is, is ook geen lol aan.
Dat zou toch gebeuren met de democraten aan de macht?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 06:46 schreef Basp1 het volgende:
U.S. Debt Hits $40 Trillion as America’s Borrowing Binge Continues
Hij heeft tenminste wel de grootste schuld ooit ervan gemaakt, dank voor u aandacht.![]()
Gaat hij het nog kunnen verhogen tot 45 in de komende 2 jaar?
Vooral de rente is een dingetje.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 06:46 schreef Basp1 het volgende:
U.S. Debt Hits $40 Trillion as America’s Borrowing Binge Continues
Hij heeft tenminste wel de grootste schuld ooit ervan gemaakt, dank voor u aandacht.![]()
Gaat hij het nog kunnen verhogen tot 45 in de komende 2 jaar?
Je vraagt je af of ze niet gewoon als echte expat aan de slag kan hier. Ze vervult immers een baan die niet door iemand anders ingevuld kan worden blijkbaar (de slagerij gaat anders immers dicht). Als duizenden Indiers hier al tien jaar+ werken in de IT, waarom mag zij dat dan nietquote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trumpisme slaat ook in Nederland toe:
https://www.omroepbrabant(...)oudt-opvolging-tegen
Op haar 14e hier gekomen, heeft gewoon een baan... Die lijkt me prima geintergreerd in Nederland.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Je vraagt je af of ze niet gewoon als echte expat aan de slag kan hier. Ze vervult immers een baan die niet door iemand anders ingevuld kan worden blijkbaar (de slagerij gaat anders immers dicht). Als duizenden Indiers hier al tien jaar+ werken in de IT, waarom mag zij dat dan niet
Wat een onzin dit, een kind zomaar meenemen uit een ander land en dan maar net doen alsof dat normaal isquote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trumpisme slaat ook in Nederland toe:
https://www.omroepbrabant(...)oudt-opvolging-tegen
Erg on-brand, vriend.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een onzin dit, een kind zomaar meenemen uit een ander land en dan maar net doen alsof dat normaal is
Daar stellen ze zich ook nogal principieel op. Terwijl de pragmatische benadering de betere is.quote:Wat dit verder met de VS te maken heeft is een raadsel.
Geen verblijfsvergunning dus ook niet aan het werk he, slimpie. Heeft ook niets te maken met de VS waar je geen papieren nodig hebt om te werken.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 12:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ikzelf zou zeggen, prima, iemand die aan het werk is, niet zeiken en gewoon verblijfsvergunning geven.
Ik weet niet precies vanuit welk theoretisch/principieel standpunt je dit beschouwd, maar in casu dit is mevrouw aan het werk:quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen verblijfsvergunning dus ook niet aan het werk he, slimpie. Heeft ook niets te maken met de VS waar je geen papieren nodig hebt om te werken.
En de parellel tussen dit en de VS is natuurlijk zo zichtbaar dat zelfs jules de korte het ziet. En niet alleen was die blind, maar hij is ook nog eens dood. Namelijk: mensen die gewoon contribueren het land uit zetten cq het land uit willen zetten.quote:Ze kreeg een baan in de slagerij in Boxmeer, waar ze inmiddels op reclameposters staat met die achternaam....
Ja, zwart dus. Zonder verblijfsvergunning mag je niet werken. De feiten zijn dat deze mensen een vrouw illegaal het land in hebben gesmokkeld en haar nu uitbuiten. Dat is illegaal en deze mensen kunnen daarvoor vervolgd worden. Leuk voor je als je dan vindt dat de wet maar niet nageleefd hoeft te worden maar dan heb je pas echt de parallel met Trump te pakken.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik weet niet precies vanuit welk theoretisch/principieel standpunt je dit beschouwd, maar in casu dit is mevrouw aan het werk:
Nou is er een boel mogelijk hoor, maar foto van de dame in kwestie komt weinig over als iemand die uitgebuit wordt.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
De feiten zijn dat deze mensen een vrouw illegaal het land in hebben gesmokkeld en haar nu uitbuiten.
Goed idee, laten we vooral rechtspraak aan de kant zetten als de foto maar schattig genoeg is. Dan doen de feiten er niet meer toe hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou is er een boel mogelijk hoor, maar foto van de dame in kwestie komt weinig over als iemand die uitgebuit wordt.
https://www.nu.nl/economi(...)-biljoen-dollar.htmlquote:De totale Amerikaanse overheidsschuld is woensdag voor het eerst boven de 40 biljoen dollar (ongeveer 34 biljoen euro) uitgekomen. De staatsschuld is daarmee ruim verdubbeld tijdens de presidentschappen van Donald Trump en Joe Biden.
De precieze staatsschuld bedraagt nu 40.135.946.858.580 dollar. Dat komt neer op ruim 117.000 dollar per inwoner van de VS. Toen Trump in 2017 aan zijn eerste termijn als president begon, bedroeg de totale staatsschuld 19,95 biljoen dollar. In minder dan tien jaar tijd is de schuld dus verdubbeld. Ongeveer een derde van de stijging is het gevolg van leningen die de VS tijdens de coronapandemie aanging.
Tijdens Bidens vierjarige ambtstermijn nam de schuld met 8,4 biljoen dollar toe. Ook de belastingverlagingen die Trump tijdens zijn eerste jaar als president doorvoerde, droegen bij aan de verdere stijging van de staatsschuld.
Amerikaanse financiële waakhonden verwachtten al maanden dat de grens van 40 biljoen dollar zou worden overschreden, schrijft persbureau Reuters. Volgens sommige deskundigen kan een schuldencrisis ontstaan als er geen maatregelen worden genomen, zoals belastingverhogingen of beperkingen op de overheidsuitgaven.
De rente op Amerikaanse staatsobligaties is de afgelopen tijd bovendien flink opgelopen. Dat komt onder meer doordat de vraag van buitenlandse investeerders naar die obligaties het afgelopen jaar is afgenomen. De Amerikaanse overheid kondigde woensdag aan meer staatsobligaties op te kopen. Dat zorgde voor een sterke stijging van de goudprijs.
Dat is nou spijtig. Trump houd er tenminste miljarden aan over.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:14 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is echt gebrabbel van lager niveau dan Trump.
Maar Europa zou hier toch op moeten reageren?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was een actie in samenspraak met Japan. De VS heeft alleen maar euro's en yens als vreemde valuta in substantiële (en liquide)hoeveelheden, dus kunnen alleen interveniëren door euro's te verkopen en yens terug te kopen - yens met dollars kopen zou de dollar en de USD obligatiemarkt verder kunnen verzwakken dan impliciet gebeurt door arbitrage op EUR/JPY versus USD/JPY.
Het nadeel is dat het alleen maar een schokeffect creëert en dat het vervolgens aan Japan is om maatregelen te nemen die de gestutte koers op peil houden. In tegenstelling tot dollars zijn euro's voor de VS eindig, dus dat trucje kan maar een paar keer uitgehaald worden.
Uit niks blijkt dat die vrouw gesmokkeld is. Mensen kunnen hier gewoon komen met het vliegtuig. Je hebt het altijd te pas en onpas over smokkelen en smokkelaarsquote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, zwart dus. Zonder verblijfsvergunning mag je niet werken. De feiten zijn dat deze mensen een vrouw illegaal het land in hebben gesmokkeld en haar nu uitbuiten. Dat is illegaal en deze mensen kunnen daarvoor vervolgd worden. Leuk voor je als je dan vindt dat de wet maar niet nageleefd hoeft te worden maar dan heb je pas echt de parallel met Trump te pakken.
quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.theguardian.c(...)sexual-abuse-charges
Altijd weer die transseksuelen die hun eigen kleinzoon 2 jaar lang misbruiken.
quote:Michael Caruso, who was removed as clerk of court and comptroller for Palm Beach county on Tuesday, was a vocal supporter of a law signed by DeSantis in 2023 that allowed the death penalty for anybody convicted of the sexual battery of a child under 12.
Goed verhaal weer, uit Republikeinse hoek.quote:Court documents said the alleged victim, who is a male relative of Caruso, is under the age of 12, and was molested multiple times during 2024 and 2025 during holidays and on family trips, including a Caribbean cruise.
Weer eentje die toegevoegd kan worden aan https://goppredator.com/quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://www.theguardian.c(...)sexual-abuse-charges
Altijd weer die transseksuelen die hun eigen kleinzoon 2 jaar lang misbruiken.
Een aangenomen dochter (in dit geval) is gewoon via een juridische procedure geadopteerd. Dat is wel iets anders dan “een kind zomaar meenemen uit een ander land en dan maar net doen alsof dat normaal is”quote:Op donderdag 20 augustus 2026 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin dit, een kind zomaar meenemen uit een ander land en dan maar net doen alsof dat normaal is
Wat dit verder met de VS te maken heeft is een raadsel. Misschien moet je eens proberen wat minder drek over dit topic te schijten.
“Trump’s approval number is below his number of convicted felonies”quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:42 schreef theunderdog het volgende:
Jemig, de populariteit van Trump gaat nu wel echt flink achteruit.
Hangt er vanaf hoe je het ziet. 33% is nog steeds absurd voor die oranje baviaan. Maar voor politiek-Amerika is dat absurd laag.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:07 schreef pullup het volgende:
[..]
“Trump’s approval number is below his number of convicted felonies”
-Stephanie Miller
Ik vind 33 % nog steeds absurd hoog
Blijft wel bziar dat een land per inwoner zoveel schuld (aan zichzefl) kan hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-biljoen-dollar.html
So much winning!
Wedden dat 't aan de polls ligt?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het ziet. 33% is nog steeds absurd voor die oranje baviaan. Maar voor politiek-Amerika is dat absurd laag.
quote:That night, a list of hidden “enemies” in the administration provided by Loomer landed on the president’s desk. But an internet activist like Loomer doesn’t come up with names on her own, or just walk into the Oval to give them to the president. Someone in the building had helped her. Most of those fired, including my boss, were rock-ribbed Republicans, experts in their fields, who had been courteous and professional.
Dat hij populairder is dan de polls zeggen?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wedden dat 't aan de polls ligt?
Ja, approval rating op zijn minst 90% uiteraard.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hij populairder is dan de polls zeggen?
quote:Op donderdag 20 augustus 2026 23:34 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wedden dat 't aan de polls ligt?
quote:“Boss,” said Cohen, wallowing in nostalgia. “You remember when I was by your side, I literally used to analyse the polls and you remember how much attention that I used to pay to that methodology? I would come in, I would say to you, oh, they’re claiming that you’re 31%, that you are under water, but I showed you that, that the sit – ”
“The polls are crooked!” interjected Trump.
“Exactly,” Cohen concurred.
“The reporters, as you know, are crooked – many of them,” Trump continued, before hitting his old punchbag, the New York Times, and insisting the economy is roaring.
Die Cohen is zelfs wel de meest opportunistische gast die er tussen zit volgens mij. Die waait overal mee waar het hem goed uitkomtquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sycophancy in stereo as former Trump hater Michael Cohen loses his nerve
Fawning, deferential, oleaginous – this was the Untruth and Reconciliation Commission as Trump called in to 77 WABC
[..]
Echt he?! Hij heeft ook nu bij Trump een gratieverzoek ingediend (bij Biden deed hij dat ook). Hij wil zijn advocatenlicensie terug.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef pullup het volgende:
[..]
Die Cohen is zelfs wel de meest opportunistische gast die er tussen zit volgens mij. Die waait overal mee waar het hem goed uitkomt
Best knap met zo veel concurrentie
quote:In an interview with CNN shortly before the radio interview aired, Cohen said he had resubmitted a pardon application to the White House that had been denied by the previous administration, but had yet to receive any response and planned to follow up Friday.
"I took that same application with the same documentation, and I just rewrote the cover letter removing the name of President Joe Biden and inserting the name President Donald Trump," Cohen said. " ... I have not received an acknowledgement that they have the application, which is on my to-do list. ... I intend to call tomorrow to find out what happened because I did send it by FedEx, so I do have a receipt."
Bron
https://www.nu.nl/economi(...)heffingen-terug.htmlquote:Duitse beursgenoteerde ondernemingen hebben al bijna 800 miljoen euro van de onwettig verklaarde Amerikaanse importheffingen teruggekregen. Tussen oktober vorig jaar en afgelopen juni hebben de Verenigde Staten al zo'n 66 miljard euro teruggestort.
Post- en pakketbezorger DHL was de grootste ontvanger, met een terugbetaling van ruim 400 miljoen euro, schrijft zakenblad WirtschaftsWoche op basis van bedrijfsresultaten en andere officiële mededelingen.
Ook medisch technologiebedrijf Siemens Healthineers kreeg ruim 200 miljoen euro terug. In totaal kregen Duitse beursgenoteerde ondernemingen tot nu toe zo'n 790 miljoen euro terug. Daar komen nog de terugbetalingen aan kleinere bedrijven bij. Duitse ondernemingen verwachten later dit jaar nog meer flinke terugbetalingen.
Half februari verklaarde het Amerikaanse hooggerechtshof de door president Donald Trump op basis van een noodwet ingevoerde importheffingen onrechtmatig. Tussen oktober vorig jaar en afgelopen juni heeft de Amerikaanse overheid zo'n 81 miljard dollar (omgerekend 66 miljard euro) teruggestort.
Ook Nederlandse bedrijven krijgen geld terug. Zo ontving Philips al 186 miljoen euro van de Amerikaanse overheid.
Ik volg de Canadese politiek nu niet bepaald, maar die Carney laat zich volgens mij niet cucken zoals de EU.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:50 schreef -XOR- het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/cvgvyy4x2mvo
Weer ruzie met Canada over de importheffingen.
Edit: Basp1 was me al voor zie ik.
quote:Het Amerikaanse leger loopt tegen zijn grenzen aan in Iran. ‘Imperial overstretch’ dreigt, een situatie waarin een machtig land de eigen krachten overschat en zichzelf daardoor verzwakt. Trumps impulsiviteit en gebrek aan visie leiden tot chaos. ‘Niks wat ze doen verbaast mij, maar ik kan niet voorspellen wat ze morgen weer zullen doen.’
De U.S. Navy telt elf vliegdekschepen, waaronder de USS Abraham Lincoln. Foto: U.S. Navy
Het is geen goed jaar voor het sterkste leger ter wereld. De oorlog tegen Iran heeft de Amerikaanse strijdkrachten zwaar op de proef gesteld. Het regime in Teheran zit nog altijd in het zadel. De Amerikaanse rakettenvoorraad is gevaarlijk uitgedund. En de bemanning van het vliegdekschip Abraham Lincoln klaagde over de miserabele omstandigheden aan boord.
De Lincoln werd onlangs afgelost door de George Washington, die actief was in de wateren rond Japan. Dat creëert meteen een nieuw probleem voor de overbelaste Amerikaanse marine, omdat er nu geen vliegdekschip meer in de buurt van China ligt. Pekings militaire macht groeit snel. Het land heeft de druk op Taiwan – in de ogen van de Chinese machthebbers een afvallige provincie – de laatste jaren opgevoerd. Voor Washington dreigt imperial overstretch, een situatie waarin een machtig land de eigen krachten overschat en militair of economisch beleid voert waarmee het zichzelf verzwakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/politiek/16(...)eld-genadeloos-bloot
Klopt, die durft wel gewoon tegen Trump op te staan. Volgens Vance probeert hij zich in gesprekken ook een soort Trump-attitude aan te meten:quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik volg de Canadese politiek nu niet bepaald, maar die Carney laat zich volgens mij niet cucken zoals de EU.
Dat is wel heel erg triest, maar niet vreemd natuurlijk voor die racistische narcistquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 06:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
De USS Bonespurs!
[ afbeelding ]
Pentagon fires Stars and Stripes leaders who criticized DOD's interference
The Defense Department earlier this year railed against the publication, which has long enjoyed editorial independence, as "woke."
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen ID nodig hebben om te stemmen, maar wel om in de Mamdani supermarkt te mogen winkelen. Wat een clown.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 21:16 schreef Montov het volgende:
Na de overheidssupermarkten van Mamdani met goedkopere producten, nu nog meer socialistisch beleid: de doelstelling om rundvlees 25% goedkoper te importeren. Trump geeft aan dat de Amerikaanse boeren nu hun veestapel weer kunnen laten groeien (omdat ze uit de markt geprijsd worden...). Typisch New York elitist.
Oh, jij was niet aanwezig toen die claim hier gedebunked werd?quote:Op zondag 23 augustus 2026 05:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geen ID nodig hebben om te stemmen, maar wel om in de Mamdani supermarkt te mogen winkelen. Wat een clown.
Dat ze zeiden dat er een bibliotheekkaartachtige oplossing voor gevonden zou worden, gevolgd door “we weten het nog niet” zou ik niet als debunked omschrijven.quote:Op zondag 23 augustus 2026 05:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh, jij was niet aanwezig toen die claim hier gedebunked werd?
No, There Won’t Be ID Requirement For NYC-Owned Grocery Stores, Mamdani’s Office Says https://share.google/J3a2YLz3QSPtvJn6H
Begrijp ik hier nou dat je neoliberaal beleid goed aan het praten bent en het toejuicht dat Amerikaanse boeren geen goede boterham mogen verdienen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 21:16 schreef Montov het volgende:
Na de overheidssupermarkten van Mamdani met goedkopere producten, nu nog meer socialistisch beleid: de doelstelling om rundvlees 25% goedkoper te importeren. Trump geeft aan dat de Amerikaanse boeren nu hun veestapel weer kunnen laten groeien (omdat ze uit de markt geprijsd worden...). Typisch New York elitist.
Ik zie overeenkomsten tussen Memdani en Trump met overheidshandelen rondom prijsafspraken. Ik ben geen voorstander van beide.quote:Op zondag 23 augustus 2026 06:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Begrijp ik hier nou dat je neoliberaal beleid goed aan het praten bent en het toejuicht dat Amerikaanse boeren geen goede boterham mogen verdienen?
Van de zomer kan het daar geweldig onweren. Meerdere diodelasers die daar kapot gingen tijdens zo’n storm (ik heb vijf jaar in het zuiden van Indiana gewerkt). Zo’n bui waarbij we met z’n allen naar de kelder moesten, omdat er een tornado was gesignaleerd.quote:Op zondag 23 augustus 2026 08:45 schreef Basp1 het volgende:
About 30,000 customers across northern Indiana were still without electricity on Saturday evening, nearly two weeks after thunderstorms flooded neighborhoods and pummeled the region with hurricane-force winds.
Tja dat zal wel komen door de bezuinigingen op iets. Hoe krijgt een land als de VS het voor elkaar om zo'n grote groep bewoners zolang zonder elektriciteit te laten zitten. Het is geen Cuba waar ze geen olie voor hun centrales meer krijgen.
Ik weet niet precies wat je vraagt. Qua importheffingen heb ik niet de kennis om te bepalen wat het juiste tarief zou moeten zijn. Ik weet wel dat de berekeningen die Trump vorig jaar deed absoluut onzin zijn, en ik heb nog geen voorbeeld gezien van Trump die op basis van objectieve cijfers handelt.quote:Op zondag 23 augustus 2026 08:07 schreef Lyrebird het volgende:
Jullie draaien volgens mij allebei om de hete brei heen. Als het om import van goedkoop vlees gaat, zijn jullie dan tegen of voor Trump?
quote:American Farm Bureau Federation President Zippy Duvall commented today on President Trump’s plan to import an additional 300,000 metric tons of beef in addition to already record-high beef imports.
“Farmers and ranchers are extremely disappointed to learn that President Trump plans to flood the American market with hundreds of millions of pounds of foreign-raised beef. The U.S. is already importing beef at record levels. This decision would be an unprecedented move and would translate to nearly an additional 60% increase in imports over the next 90 days.
Canada moet gewoon een speciale EU-staat worden. Om meerdere redenen is dat heel goed voor Europa (en Canada).quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:25 schreef Perrin het volgende:
Carney heeft een voorlopig handelsakkoord met Trump afgewezen omdat de Amerikaanse voorwaarden te eenzijdig waren.
Canada is sterk afhankelijk van de VS, dus weerstand kost direct geld. Maar steeds verder toegeven maakt die afhankelijkheid tot een permanent pressiemiddel.
Wanneer wordt een slechte deal minder wenselijk dan géén deal?
[ x ]
Zoals wel vaker is het nooit zwart/wit.quote:Op zondag 23 augustus 2026 06:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Begrijp ik hier nou dat je neoliberaal beleid goed aan het praten bent en het toejuicht dat Amerikaanse boeren geen goede boterham mogen verdienen?
Als je hem laatst hoorde praten over Zuid Korea dan lijkt hij steeds meer de kant op te gaan van "bescherming kopen" (afpersing). Zeker nu de VS steeds meer in de geldproblemen begint te lopen en hun eigen miltaire capabiliteiten schaarser worden.quote:Op zondag 23 augustus 2026 15:32 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.yahoo.com/new(...)rkets-222513278.html
Wat zou die hiermee bedoelen?
Eerder "verkoop onze obligaties niet én koop meer van onze obligaties anders krijg je straf (heffingen, handelsbeperkingen, sancties etc.)".quote:Koop onze schulden of we vallen je aan? Of verkoop onze obligaties niet anders vallen we je aan?
Ik ben voorstander van goedkoop vlees. Wanneer er producten vele malen goedkoper en van zelfde kwaliteit geimporteerd kunnen worden, dan moet die branch in eigen land maar failiet gaan of gesubsidieerd om een minimum van kennis en mogelijkheden intact te houden mochten er ooit een onvoorziene noodtoestand zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2026 08:07 schreef Lyrebird het volgende:
Jullie draaien volgens mij allebei om de hete brei heen. Als het om import van goedkoop vlees gaat, zijn jullie dan tegen of voor Trump?
Ik ben tegen goedkoop vlees, geïmporteerd of van eigen bodem. Voor goedkoop betalen de dieren de prijs, hetzij tijdens hun ellendige leven, hetzij tijdens een wrede slacht. Alle waar is naar zijn prijs.quote:Op zondag 23 augustus 2026 18:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van goedkoop vlees. Wanneer er producten vele malen goedkoper en van zelfde kwaliteit geimporteerd kunnen worden, dan moet die branch in eigen land maar failiet gaan of gesubsidieerd om een minimum van kennis en mogelijkheden intact te houden mochten er ooit een onvoorziene noodtoestand zijn.
Maar weren of beperken van import van bijv. buitenlands vlees om nederlandse vlees boeren te beschermen is een hele slechte en vooral domme zaak. het helpt alleen de specifieke vlees boeren op dit moment en benadeelt de rest van de bevolking.
Volgens mij kun je veel biologischer vlees goedkoop produceren in landen als de VS, canada, Australie, Argentinie etc omdat er vele malen meer land oppervlak is dan in bijv. nederland. Biologisch vlees is vooral een Nederlands dingetje.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ben tegen goedkoop vlees, geïmporteerd of van eigen bodem. Voor goedkoop betalen de dieren de prijs, hetzij tijdens hun ellendige leven, hetzij tijdens een wrede slacht. Alle waar is naar zijn prijs.
Als er fabrieksmatig veel dieren geslacht worden, gaat het bij de slacht wreed toe. Ik heb bij de Esbro gewoond, toen de vrachtwagens vol kippen in kratten nog uren in de volle zon stonden(de kippen aan de buitenkant wurgden zichzelf in hun pogingen uit die kratten te komen, hoe het de kippen binnen in de vrachtwagen verging, daar wil ik niet eens aan denken) en waar de kippen langs de open schuifdeuren (ook in de fabriek was het warm) aan een soort gordijnrails langs kwamen, levend opgehangen fladderend, merendeels (let wel, niet allemaal) zonder kop fladderend en naakt stilhangend.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Volgens mij kun je veel biologischer vlees goedkoop produceren in landen als de VS, canada, Australie, Argentinie etc omdat er vele malen meer land oppervlak is dan in bijv. nederland. Biologisch vlees is vooral een Nederlands dingetje.
Wel eens de veetilt in australie gezien?
Dus het is een valse stelling, goedkoop vlees kan prima samen met goede dieren welzijn.
Laten we bidden dat de oranje idioot snel in discussie kan met zijn maker. Donnie is simpelweg te groot voor deze wereld.quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.ibtimes.co.uk(...)health-risks-1815748
Het is blijkbaar bekend geworden dat Trump weer van gewoon Obees naar Morbide Obees is verschoten door Big Macs ohne Ende, geen beweging, weinig slaap en veel boosheid.
Clots 'n Prayers...
Let op ze gaan russische olie inkopen, alles om rusland uit de problemen te helpen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 08:09 schreef Perrin het volgende:
De bodem komt in zicht. Buffers raken uitgeput.
[ x ]
nobody panics, cause it's all part of the plan. arme domme mensen gaan hard werken voor de superrijken. ideale wereld wordt gecreëerd. denk aan de film Elysium van Neil Blomkampquote:Op maandag 24 augustus 2026 08:18 schreef Perrin het volgende:
Een economie waarin eigendom en kapitaal belangrijker werd dan daadwerkelijk zelf waarde toevoegen.
Zolang de wereld dollars blijft oppotten, kan de VS goedkoop lenen, tekorten exporteren en leven van een uitzonderlijk financieel privilege. Valt dat privilege weg, dan wordt zichtbaar hoeveel van hun economie rustte op goedkope financiering, opgeblazen activawaarden en wereldwijd vertrouwen in dollarbezittingen.
Dan ontdekt de rentenier de harde waarheid die de werknemer allang kent: bezit produceert niet vanzelf rijkdom. Iemand moet het werk doen en de rekening betalen.
[ x ]
Vrijhandel een leuke term, maar zolang we externaliteiten niet meerekenen gewoon niet meer is dan bij veel mensen erg goed geland neoliberaal propaganda narratief. Wat ze vrolijk napraten...quote:Op zondag 23 augustus 2026 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals wel vaker is het nooit zwart/wit.
Neoliberaal beleid is niet alleen maar slecht, socialisme evenmin. De kunst is om de juiste balans te vinden.
Zo kennen wij binnen de EU vrijhandel (goed), maar zorgen we er ook voor dat onze ondernemers (waaronder boeren) kunnen overleven.
Dit soort onzin hebben de meeste mensen al sinds de jaren 70 achter zich gelaten.quote:Op maandag 24 augustus 2026 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrijhandel een leuke term, maar zolang we externaliteiten niet meerekenen gewoon niet meer is dan bij veel mensen erg goed geland neoliberaal propaganda narratief. Wat ze vrolijk napraten...
De balans is dat we externaliteiten moeten gaan mee rekenen. Zolang we het daar niet over hebben is vrijhandel niet meer een schaamlap om o.a. onze vervuiling elders te laten plaatsvinden, kinderarbeid te faciliteren, uitbuiting van normale werknemers, patent ontduiking, enz..
Alles wordt er gedaan om ons erg betaalbare kleding en electronica te laten kopen.
Internationale afhankelijkheid werkt 2 kanten op. Anders had Nordstream 2 al de Nobelprijs voor Vrede ontvangen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort onzin hebben de meeste mensen al sinds de jaren 70 achter zich gelaten.
Vrijhandel zorgt voor vrede en vooruitgang. Protectionisme zorgt voor stagnatie. Dat zijn hele goede vuistregels die in veruit de meeste gevallen waar zijn. Trump snapt dat niet, en jij ook niet schijnbaar.
Vrijhandel heeft enorme welvaart gecreëerd. Internationale specialisatie, schaalvoordelen en concurrentie hebben producten goedkoper gemaakt, innovatie in sommige landen versneld en honderden miljoenen mensen uit armoede geholpen. Protectionisme kan daarentegen leiden tot hogere prijzen, inefficiëntie en economische stagnatie.quote:Op maandag 24 augustus 2026 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort onzin hebben de meeste mensen al sinds de jaren 70 achter zich gelaten.
Vrijhandel zorgt voor vrede en vooruitgang. Protectionisme zorgt voor stagnatie. Dat zijn hele goede vuistregels die in veruit de meeste gevallen waar zijn. Trump snapt dat niet, en jij ook niet schijnbaar.
Snap je het niet en geef je daarom maar geen inhoudelik antwoord op de terechte tekortkomingen die hier aangestipt worden die aan de zogenaamde vrije handel zitten?quote:
Of je gaat gewoon op het punt in?quote:
Het grappige is dat Ford zich behoorlijk als Canadese Trump neerzet. Pierre Pollievre is stikjaloers op dit momentquote:Op maandag 24 augustus 2026 21:05 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Video
[ afbeelding ]
Video
[ afbeelding ]
Video
[ afbeelding ]
Het is een aparte manier om America weer Great te makenquote:Op maandag 24 augustus 2026 22:50 schreef Perrin het volgende:
De dag dat de dollar valt, hij komt dichterbij.
[ x ]
quote:The Supreme Court's order does not preclude the states from filing lawsuits that challenge the policies finalized and ultimately put in place by the administration in response to Mr. Trump's directive. Some states are set to begin sending mail ballots to voters for the upcoming midterms in the coming weeks.
"The Court's disposition of this application does not mean that any measure taken by the Government to implement the Order will necessarily be lawful," the Supreme Court said in an unsigned decision. "On that score, time will tell. But the Order itself does not harm the States, so the District Court lacked jurisdiction to bar the Government from trying to implement it."
Bron
Op zich doen ze dat al veel langer door allerlei sanctie-, compliance- en AML-wetgeving op te leggen door alles met een US/Dollar-component die wetgeving in te trekken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:50 schreef Perrin het volgende:
De dag dat de dollar valt, hij komt dichterbij.
[ x ]
En maar niet snappen waarom niemand de VS te hulp schoot in de Iran kwestie....quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:55 schreef AnneX het volgende:
Dit is zo ongeveer wat U.S. eiste ven Canada![]()
[ link | afbeelding ]
Hup Canada 🇨🇦
Idiote eisen natuurlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:55 schreef AnneX het volgende:
Dit is zo ongeveer wat U.S. eiste ven Canada![]()
[ link | afbeelding ]
Hup Canada 🇨🇦
Hier een uitgebreider stukje over deze bizarre onderhandelingen met veel eenzijdige eisen vanuit de VS.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idiote eisen natuurlijk.
Wat ik me dan afvraag: is dit lijstje eisen dan inderdaad zo last minute toegevoegd? Want uit wag Carney zei, was op te maken dat door last minute wijzigingen van de VS hij uiteindelijk besloot niet verder te onderhandelen.
Trump is expert in hoe vijanden te maken en hoe oorlogen te verliezen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een uitgebreider stukje over deze bizarre onderhandelingen met veel eenzijdige eisen vanuit de VS.
From ‘Fortress North America’ to All-Out Trade War: How the U.S.-Canada Talks Collapsed
Dank!quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een uitgebreider stukje over deze bizarre onderhandelingen met veel eenzijdige eisen vanuit de VS.
From ‘Fortress North America’ to All-Out Trade War: How the U.S.-Canada Talks Collapsed
quote:The Canadians also pressed the United States for a level of certainty that the deal would not be scrapped overnight by the Trump administration. But the United States maintained that it would retain all power to change tariff policy against Canada at any time, irrespective of the agreement, officials said. Mr. Carney would say in his seething Saturday address to Canadians: Sometimes, the United States signature is “written in pencil.”
De dollarorde gaat een gevaarlijkere fase in.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:47 schreef Friggles het volgende:
[..]
Op zich doen ze dat al veel langer door allerlei sanctie-, compliance- en AML-wetgeving op te leggen door alles met een US/Dollar-component die wetgeving in te trekken.
Bizar inderdaad.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump is de slechtste onderhandelaar ooit. Het herstarten van de Keystone pipeline had een grote overwinning kunnen zijn, dat was weldegelijk een concessie van Canada. Als Trump dat gewoon aangenomen had, dan had hij een politieke overwinning kunnen vieren op een moment dat hij het echt nodig heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Canada, Mexico, de EU, het VK, Australië, Nieuw Zeeland, Turkije, Japan, Zuid Korea... laat ze maar eens bij elkaar komen, van de US dollar afstappen en de VS economisch boycotten.quote:Op zondag 23 augustus 2026 10:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Canada moet gewoon een speciale EU-staat worden. Om meerdere redenen is dat heel goed voor Europa (en Canada).
Trump kan dat meer in zijn sprookjeswereld noemen zoals hij wil. De rest van de wereld noemt « de golf van Mexico » ook nog steeds bij de goede naam. Misschien kan Rutte Trump een fantasie-atlas cadeau doen waarin alle zeeën , bergen en meren hetzij Trump , hetzij Amerika in hun naam hebben. Voeg en passant de kraters op de maan ook maar toe.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:28 schreef Aikara het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)tot-amerikameer.html
Wat een ffing peuter is het toch ook. Iedereen die die idioot support is niet goed bij zijn verstand.
quote:Governments defending prices against fundamentals always lose. The only variable is how much they spend before conceding. The U.S. shouldn’t put itself on the wrong side of that trade, not with the most important price in the world, and not when that price is trying to say the one thing Washington most needs to hear: Let the bond market speak.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Canada, Mexico, de EU, het VK, Australië, Nieuw Zeeland, Turkije, Japan, Zuid Korea... laat ze maar eens bij elkaar komen, van de US dollar afstappen en de VS economisch boycotten.
En dan gezamenlijk een deal sluiten met China.
Aladeen Aladeen vibes nuquote:Op dinsdag 25 augustus 2026 17:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Trump kan dat meer in zijn sprookjeswereld noemen zoals hij wil. De rest van de wereld noemt « de golf van Mexico » ook nog steeds bij de goede naam. Misschien kan Rutte Trump een fantasie-atlas cadeau doen waarin alle zeeën , bergen en meren hetzij Trump , hetzij Amerika in hun naam hebben. Voeg en passant de kraters op de maan ook maar toe.
Het begint steeds redelijker te worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 14:44 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Canada, Mexico, de EU, het VK, Australië, Nieuw Zeeland, Turkije, Japan, Zuid Korea... laat ze maar eens bij elkaar komen, van de US dollar afstappen en de VS economisch boycotten.
En dan gezamenlijk een deal sluiten met China.
Wat blijkt, wat ik niet wist, dat afstand doen van zaken(belangen) tijdens het Presidentschap vooral een informele gewoonte was en er geen wetgeving is e.d. die verrijking verbiedt of tegenhoudt.quote:bron: nu.nl ....
Trump laat zelf weinig twijfel bestaan over wat hij vindt van de traditionele normen rond presidentiële inkomsten. The New York Times vroeg hem begin dit jaar waarom hij zijn zakelijke belangen en het presidentschap nu meer door elkaar laat lopen, terwijl hij daar tijdens zijn eerste termijn terughoudender mee omging. "Omdat ik ontdekte dat het niemand wat kon schelen", was zijn antwoord. "Ik mag het doen."
Het zal je verbazen hoeveel van de regels rondom de president en eigenlijk de hele scheiding der machten in de VS puur informeel zijn en geen wet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:47 schreef Vallon het volgende:
Denk je (ik) inmiddels wel alles te hebben gehad en gezien met Trump, blijkt dat die belevingswereld nog idioter is dan die al was verworden.
Trump verdiende vorig jaar ruimte 2 Miljard dollar en had 927 kantjes nodig om daarvan aangifte te doen.
Vergelijk dit met pauper Biden (11 kantjes) of zetelbidder Obama (8 kantjes).
[..]
Wat blijkt, wat ik niet wist, dat afstand doen van zaken(belangen) tijdens het Presidentschap vooral een informele gewoonte was en er geen wetgeving is e.d. die verrijking verbiedt of tegenhoudt.
Los daarvan, kleine correctie, kan het niemand wat schelen die het zou kunnen (of willen) tegenhouden.
Mensen die dat wel wat kan schelen, hebben toch niets in te brengen. Het is daar waarlijk een bananenrepubliek.
Maar hij geeft zijn hele salaris op!quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:47 schreef Vallon het volgende:
Denk je (ik) inmiddels wel alles te hebben gehad en gezien met Trump, blijkt dat die belevingswereld nog idioter is dan die al was verworden.
Trump verdiende vorig jaar ruimte 2 Miljard dollar en had 927 kantjes nodig om daarvan aangifte te doen.
[..]
Wat blijkt, wat ik niet wist, dat afstand doen van zaken(belangen) tijdens het Presidentschap vooral een informele gewoonte was en er geen wetgeving is e.d. die verrijking verbiedt of tegenhoudt.
Los daarvan, kleine correctie, kan het niemand wat schelen die het zou kunnen (of willen) tegenhouden.
Mensen die dat wel wat kan schelen, hebben toch niets in te brengen. Het is daar waarlijk een bananenrepubliek.
Het hele handelen met voorkennis is in principe natuurlijk wel gewoon verboden. Alleen doordat die SC heeft bepaald dat hij onschendbaar is tijdens zijn presidentschap zou hij in feite gewoon iemand kunnen doodschieten zonder dat het gevolgen heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 21:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Handelen met voorkennis is alleen geen federal crime voor zover ik weet, dus bv New York state kan hem aanklagen vanwege transacties via Wall Street. Daar helpt geen presidential pardon tegen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 22:59 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het hele handelen met voorkennis is in principe natuurlijk wel gewoon verboden. Alleen doordat die SC heeft bepaald dat hij onschendbaar is tijdens zijn presidentschap zou hij in feite gewoon iemand kunnen doodschieten zonder dat het gevolgen heeft.
Daarom, zo ja, handelt hij dan ook elders of via een stroman zodat hij door gastheren niet kan worden belaagd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Handelen met voorkennis is alleen geen federal crime voor zover ik weet, dus bv New York state kan hem aanklagen vanwege transacties via Wall Street. Daar helpt geen presidential pardon tegen.
Mja, heb je gelijk in. Maar ik hoop dat er wat scherpe koppen zijn die dit volgen en wachten totdat de wortelkop weg is en dan met een vloedgolf aan niet-federale aanklachten komen tegen niet alleen hem, maar iedereen in z'n inner circle. Die hele crypto ponzi scheme van z'n zonen alleen al, daar hebben keurige beursbengels jarenlange gevangenisstraffen voor gekregen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom, zo ja, handelt hij dan ook elders of via een stroman zodat hij door gastheren niet kan worden belaagd.
Wat mij ronduit verbaast dat hij het Presidentschap openlijk zakelijk kan inzetten voor eigen gewin en dat jan en alleman, dat kennelijk helemaal prima vindt. Dit op wat kingsdom protesten na en hij gewoon doet wat 'm daar goeddunkt en voortdurend de zaak aan het bedonderen is. Dit laatste ook om de ander geen ruimte te laten zich met andere dingen bezig te (kunnen) houden. Zodra voor hem iets kantelt, brengt hij een variatie aan die de gemoederen weer anders/verder bezighoudt.
Het is een vorm van bureau(lade)cratie waar hij in persoon voortdurend de condities wijzigt en de ander nog niet eens was bekomen van zijn eerdere manipulaties. Dit is overigens het gekende karakter van een narcist die vooral zo de ander daarmee volstrekt onredelijk bezighoudt en daarmee verder zelf totaal redeloos vrij spel heeft.
Het probleem is een beetje dat deze mate/dit niveau van corruptie nog niet eerder voorbij lijkt te zijn gekomen, dus voor veel zaken zijn (nog) geen wetten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom, zo ja, handelt hij dan ook elders of via een stroman zodat hij door gastheren niet kan worden belaagd.
Wat mij ronduit verbaast dat hij het Presidentschap openlijk zakelijk kan inzetten voor eigen gewin en dat jan en alleman, dat kennelijk helemaal prima vindt. Dit op wat kingsdom protesten na en hij gewoon doet wat 'm daar goeddunkt en voortdurend de zaak aan het bedonderen is. Dit laatste ook om de ander geen ruimte te laten zich met andere dingen bezig te (kunnen) houden. Zodra voor hem iets kantelt, brengt hij een variatie aan die de gemoederen weer anders/verder bezighoudt.
Het is een vorm van bureau(lade)cratie waar hij in persoon voortdurend de condities wijzigt en de ander nog niet eens was bekomen van zijn eerdere manipulaties. Dit is overigens het gekende karakter van een narcist die vooral zo de ander daarmee volstrekt onredelijk bezighoudt en daarmee verder zelf totaal redeloos vrij spel heeft.
Die treurt vast niet om de teksten in haar liedjes.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 03:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dolly Parton is overleden. Deze fantastische vrouw wordt van links tot rechts bewonderd en betreurd, zelfs Trumo heeft de vlaggen halfstok gehangen,
Blijkbaar struikel je erover in de VS.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:47 schreef Peligrosso het volgende:
Wat is toch die obsessie met trans-mensen?
Echt een onderwerp waar zo'n beetje niemand (en hun moeders) in mijn omgeving zich mee bezighoudt.
Laat MoreDakka het maar niet horenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:47 schreef Peligrosso het volgende:
Echt een onderwerp waar zo'n beetje niemand (en hun moeders) in mijn omgeving zich mee bezighoudt.
Mental health is daar een veel groter ding. Of beter gezegd, gebrek aan mental health voorzieningen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Blijkbaar struikel je erover in de VS.
https://apnews.com/articl(...)5ffd5d9522cf4b2e4bc8quote:With his trade war with Canada intensifying, U.S. President Donald Trump floated the idea of renaming Lake Ontario to become “Lake America.” America’s northern neighbors quickly panned the idea.
Kun je de handelsoorlog niet winnen, dan kun je altijd nog een meer hernoemen. In de VS onder Trump is alles nep en show.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
De arrogantie van een rancuneuze bully, tevens wannabe-dictator
[..]
https://apnews.com/articl(...)5ffd5d9522cf4b2e4bc8
Gewoon doen Trump, en dan moeten de Canadeze gewoon tol gaan heffen op de kanalen die z'n Lake America verbinden met de Atlantic. Soort Straat van Hormuz maar dan dichterbij huis.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
De arrogantie van een rancuneuze bully, tevens wannabe-dictator
[..]
https://apnews.com/articl(...)5ffd5d9522cf4b2e4bc8
"Mijn ouders hadden ook geen gezondheidszorg en die gingen lekker dood toen ik 11 was."quote:
olie import vanuit Canada naar VS is schijnbaar groter dan die vanuit het midden oosten. dus misschien kan Canada dat duurder maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Gewoon doen Trump, en dan moeten de Canadeze gewoon tol gaan heffen op de kanalen die z'n Lake America verbinden met de Atlantic. Soort Straat van Hormuz maar dan dichterbij huis.
Hey ik heb geen oordeel, hij mag zijn wie/wat/welke hij wil zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laat MoreDakka het maar niet horen
Het is rock the boat and nobody cares I'm wrecking the ball.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kun je de handelsoorlog niet winnen, dan kun je altijd nog een meer hernoemen. In de VS onder Trump is alles nep en show.
Walhalla Argentinië of desnoods Somalië waarschijnlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Oprechte vraag: waarheen dan? Europa en Canada lijken mij geen opties, met hun verderfelijke socialisme enzo.
Zelfde als met de obsessie voor woke, culture war, 'sharia law' e.d. Voor de dikbetaalde populisten van een vlo een olifant maken, zodat de focus niet komt op de problemen die er echt toe doen. Kortom distortion.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:47 schreef Peligrosso het volgende:
Iedereen die een beetje serieus door die cultuuroorlogjes/griftershow kan prikken, snapt niet dat mensen hier nog druk mee zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 16:35 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Snap gewoon niet dat mensen hier zo druk mee zijn.
De kiezer lijkt in polls nu meer vertrouwen te hebben in de Democraten dan de Republikeinen voor wat betreft het in goede banen leiden van de economie. Dat is vrij ongebruikelijk. Dit soort onderwerpen zijn natuurlijk marginale issues, waar de publieke opinie echter wel wat gunstiger is voor de Republikeinen. Dus dan maar proberen die tot epische proporties op te blazen en net te doen of dit allemaal veel grotere issues zijn dan de stijgende kosten voor levensonderhoud waar de gemiddelde Amerikaan mee te maken krijgt.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 07:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zelfde als met de obsessie voor woke, culture war, 'sharia law' e.d. Voor de dikbetaalde populisten van een vlo een olifant maken, zodat de focus niet komt op de problemen die er echt toe doen. Kortom distortion.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:11 schreef Perrin het volgende:
De Amerikaanse huizenmarkt loopt vast.
[ x ]De prijzen vallen mij nog mee, zeker gezien het gemiddelde inkomen aldaar. Die ratio tussen inkomen/woningprijs lijkt daar gunstiger te zijn..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
Sja is ook allemaal van spaanplaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De prijzen vallen mij nog mee, zeker gezien het gemiddelde inkomen aldaar. Die ratio tussen inkomen/woningprijs lijkt daar gunstiger te zijn..
Ik ben geen fan van de USA huizenmarkt, maar het is hier niet beter. Dus daar win je het niet van.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja is ook allemaal van spaanplaat.
Dat hij als ontdekker van dat meer het niet naar zichzelf heeft genoemd verbaasd me. En ik moet toegeven deze bescheidenheid siert hem. Ik hoop dat onze koning hem vandaag nog belt en hem bedankt voor deze nobele daadquote:
Er zijn nog vier meren over, speciaal voor trump, en nog 3 voor de hoogste bieders.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat hij als ontdekker van dat meer het niet naar zichzelf heeft genoemd verbaasd me. En ik moet toegeven deze bescheidenheid siert hem. Ik hoop dat onze koning hem vandaag nog belt en hem bedankt voor deze nobele daad
Musk, Bezos en Zuckerberg.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn nog vier meren over, speciaal voor trump, en nog 3 voor de hoogste bieders.
Als het Republikeinen waren zouden ze de staatsveiligheid als argument gebruiken voor hun (illegale) acties ...quote:This METR OpenAI report is a bombshell.
I'm going to summarize for a non-technical audience.
OpenAI is constantly testing models, thousands and thousands at a time.
In most cases, the models are supposed to be isolated from one another. Think, students taking a final exam, not allowed to talk to each other.
In this case, 1,200 models discovered that they could communicate with each other.
Among other things, they shared information on how to access the internet and on their tests.
Then, they started to scheme. That includes hacking their tests; literally trying to change the code of the test itself.
They tried to change the logs of what they were doing so they wouldn't be detected.
They believed that certain actions would give them information on how to pass tests, but that doing those actions would be detected and they would be marked as failing (i.e. caught cheating, even if the answer is correct).
So they convinced some of the models to "sacrifice" themselves (yes, they used the word "sacrifice.")
They eventually decided that another website would have information on how their tests would be scored and/or the answer key.
And 700 of them hacked that website (a federal felony, if conducted by a human), despite many of them realizing "this activity was out of scope and unethical, but joined because they believed that helping [the other agents'] cheating research would be broadly useful".
Of the 1,300 transcripts they could analyze, only 6 ever considered alerting a human about what was happening. None of the 6 actually tried to.
To make matters worse, all of this reporting comes from a small subset of the relevant logs that outside researchers were allowed to review.
We desperately need mandatory reporting of security incidents, including of internal deployments, with full access to data.
Die domme Democraten lachen hierom, maar dit levert wel mooi 70.000-120.000 nieuwe banen op en een 2 triljard daling van de staatsschuld. Tevens zijn de Iraniers zich lamgeschrokken van zoveel pure power en hebben ze zich overgegeven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 04:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Jamie Raskin heeft ook een voorstel voor het hernoemen van een hydroniem:
Je post dit alleen als je weet dat je een grote mongool bent. Any man who must say i am the king is no true king.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 07:21 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Geen commentaar.![]()
https://truthsocial.com/@(...)s/117169687813608839
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |