Ja, maar jij zit zo diep in de sekte, dat jij denkt dat niets negatief is voor Trump.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedoel het juist anders. Ik denk niet dat dit negatief is voor Trump.
Harris en Newsom komen allebei uit Californië. Dat wordt dus geen tandem (zou ook dom zijn van de Dems).quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
AOC-Ossoff of Harris-Newsom gaat het misschien wel worden.
Veel te vroeg voor. Obama begon pas begin 2007 met zijn campagne en was toen nog een vrij onbekende senator.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Harris is sowieso een totale non-starter, zelfs Democraten die gemotiveerd genoeg zijn om in primaries te stemmen hebben niets met haar. Dat zag je al in 2020 en na 2024 al helemaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Harris en Newsom komen allebei uit Californië. Dat wordt dus geen tandem (zou ook dom zijn van de Dems).
Ik denk ook dat ze weinig kans maakt maar ze gaat het wel proberen. Ze is al bezig en qua naamsbekendheid komt ze wel telkens hoog in de lijstjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Harris is sowieso een totale non-starter, zelfs Democraten die gemotiveerd genoeg zijn om in primaries te stemmen hebben niets met haar. Dat zag je al in 2020 en na 2024 al helemaal.
Dit zou ik zeker niet willen missenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nu weet ik dat hij dat wilde maar ik kan er verder nets 'officieels' over vinden. Heb je wat meer info?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nou Trump heeft de Straar van Hormuz zojuist uitgeroepen tot official US territory
Hier op FOK! was ie al opgevallen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Veel te vroeg voor. Obama begon pas begin 2007 met zijn campagne en was toen nog een vrij onbekende senator.
Kan er ook niks over vinden. Misschien had men zich beter op Banyas kunnen richten volgens de NOSquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nu weet ik dat hij dat wilde maar ik kan er verder nets 'officieels' over vinden. Heb je wat meer info?
De Amerikanen weten ook minder van hun eigen politiek dan de gemiddelde fokker.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:19 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Hier op FOK! was ie al opgevallen.
POL / [US 2004] Barack Obama
https://www.axios.com/202(...)-of-hormuz-territoryquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
Kan er ook niks over vinden. Misschien had men zich beter op Banyas kunnen richten volgens de NOS
https://nos.nl/artikel/26(...)en-komt-uit-in-syrie
Trump Straight natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoe gaat hij de straat nu noemen?
Golf van New Mexico?
Totdat Natalie hem zat is en daarna in interviews roept: "Trump straight? Don't make me laugh!"quote:
?????quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar jij zit zo diep in de sekte, dat jij denkt dat niets negatief is voor Trump.
Waaruit blijkt dat dan? Het meeste van wat je zegt zijn dezelfde sprookjes als Trump oplepelt.quote:
Vertel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Het meeste van wat je zegt zijn dezelfde sprookjes als Trump oplepelt.
https://www.nu.nl/buitenl(...)op-sanctielijst.htmlquote:De Verenigde Staten hebben tegen meer medewerkers van het Internationaal Strafhof sancties uitgevaardigd. Zo staat ook voorzitter Tomoko Akane op de sanctielijst. De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Tom Berendsen veroordeelt de sancties.
De Amerikaanse regering heeft vorig jaar al meerdere sancties opgelegd aan rechters en medewerkers van het Internationaal Strafhof (ICC). Dat was toen een reactie op het arrestatiebevel van het ICC tegen de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. Dinsdag heeft de VS sancties uitgevaardigd tegen andere medewerkers van het strafhof, onder wie Akane.
De VS is zelf geen lid van het ICC. Toch heeft de Amerikaanse regering de pijlen gericht op het internationale hof. Buitenlandminister Marco Rubio zei in juni dat het strafhof een oorlog tegen de VS zou voeren. Hij vindt dat de onderzoeken van het ICC de soevereiniteit van zijn land bedreigen. Daarom kondigde hij voor de zomer een campagne aan om het strafhof te 'isoleren'.
Het strafhof, dat gevestigd is in Den Haag, heeft dinsdag opnieuw benadrukt dat het achter zijn medewerkers blijft staan. Het ICC stelt dat maatregelen tegen rechters, aanklagers en medewerkers van het hof de rechtsstaat ondermijnen.
Minister Berendsen heeft de Amerikaanse sancties veroordeeld. "Internationale hoven en tribunalen moeten hun mandaat ongehinderd kunnen uitvoeren", schrijft hij op X. Hij heeft Akane uitgenodigd voor een gesprek.
Akane zei vorig jaar in het Europees Parlement dat de Amerikaanse sancties een gevaar zijn voor het voortbestaan van het ICC. De Japanse rechter vertelde dat bedrijven niet meer met het hof samenwerken. Ook vertrokken medewerkers uit angst om doelwit te worden van Amerikaanse sancties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |