SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
Dat is inderdaad een veel te fors bedrag, maar het is ook geen EAFC of Football Manager waar je alleen maar jonge spelers kunt kopen om winst op te maken maar alsnog volledig kunt domineren. Wat dat betreft zit Geert natuurlijk wel in een perfecte leeftijdscategorie, dat soort spelers heb je ook nodig.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet niet of rond de 15 neerleggen voor GeertGod nou echt verstandig is, als één van zijn grootste fans
Zijn de rondom hem echt kopen en niet verhuur? Je zou zeggen dat Leipzig nog wel een seizoen de tijd heeft om 'm voor vergelijkbare bodemprijs te slijten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:03 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een veel te fors bedrag, maar het is ook geen EAFC of Football Manager waar je alleen maar jonge spelers kunt kopen om winst op te maken maar alsnog volledig kunt domineren. Wat dat betreft zit Geert natuurlijk wel in een perfecte leeftijdscategorie, dat soort spelers heb je ook nodig.
Zit ie nog bij Leipzig? Ik dacht dat Sunderland hem gekocht hadquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Zijn de rondom hem echt kopen en niet verhuur? Je zou zeggen dat Leipzig nog wel een seizoen de tijd heeft om 'm voor vergelijkbare bodemprijs te slijten.
Eens, en daarom ook mijn aanvullende opmerking dat de selectie een kwaliteitsimpuls nodig heeft.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan is 28 eigenlijk nog steeds niet mooi, want in de CL valt het poen te verdienen
Goed genoeg om CL te spelen is iets anders dan meekunnen met de absolute top. Uiteindelijk speel je daar maar 2 a 3 duels tegen. Valente zou mits fit voor de meeste clubs buiten pot 1 en de Engelse clubs een prima speler zijn.quote:
Gehuurd volgens door Sunderland. Contract tot 2029 bij Leipzig vandaar je kan 'm in principe in 2027 ook prima nog verkopen. Verbaas me erover dat het verkoop is eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zit ie nog bij Leipzig? Ik dacht dat Sunderland hem gekocht had
Ik denk dat er niet zoveel tussen zit, eigenlijk. Wat voor categorie zie jij nog meer als haalbaar en realistisch?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is wel een valse tegenstelling, er zit heel veel tussen die 2 opties.
Een jonge speler die zich bewezen heeft bij een team van Europa League niveau.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet zoveel tussen zit, eigenlijk. Wat voor categorie zie jij nog meer als haalbaar en realistisch?
Denk jij dat die nog haalbaar is? Of bewezen op hetzelfde niveau als onze Goaltruida?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een jonge speler die zich bewezen heeft bij een team van Europa League niveau.
Snap dit ook niet echt. Hij pakt daar bijna vijf miljoen per jaar. Hij spoelt minimaal wel een paar miljoen door de wc door in de Eredivisie te tekenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:38 schreef fetX het volgende:
Snap Geertruida zelf niet echt eigenlijk. Zou het vreemd vinden als er geen club uit Spanje, Italië, Duitsland of Engeland komt na een best prima vorig seizoen.
Verder natuurlijk een enorme aanwinst, maar ik vind 15 miljoen wel erg veel geld.
Als Sunderland en Leipzig niet met hem door willen, zal dat wellicht ook wel meevallen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:38 schreef fetX het volgende:
Snap Geertruida zelf niet echt eigenlijk. Zou het vreemd vinden als er geen club uit Spanje, Italië, Duitsland of Engeland komt na een best prima vorig seizoen.
Verder natuurlijk een enorme aanwinst, maar ik vind 15 miljoen wel erg veel geld.
Nou kijk ik niet enorm veel voetbal dat geen Eredivisie is, maar dit verbaast me eigenlijk ook wel. Ik meen dat hij het bij Sunderland helemaal niet zo slecht gedaan heeft en als ik op Livescore naar Leipzig keek stond hij eigenlijk altijd in de basis. Begreep vorig jaar dus eigenlijk al niet waarom hij zo nodig weg moest bij Leizig, al snap ik ook wel dat op Livescore kijken niet zo veel zegt over hoe goed hij het deedquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als Sunderland en Leipzig niet met hem door willen, zal dat wellicht ook wel meevallen.
Zou liever Read nog een jaartje houden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:37 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Natuurlijk moet Feyenoord nu wel openlijk de strijd aangaan met PSV nu Read op vertrekken staat.
Maar hoezeer ik ook hou van ons Geert lijkt mij het niet verstandig om zoveel te betalen.
Veel spelen maar wel verkozen worden als op 8 na slechtste Bundesliga transfer van dat jaar doet je reputatie zelden goed.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou kijk ik niet enorm veel voetbal dat geen Eredivisie is, maar dit verbaast me eigenlijk ook wel. Ik meen dat hij het bij Sunderland helemaal niet zo slecht gedaan heeft en als ik op Livescore naar Leipzig keek stond hij eigenlijk altijd in de basis. Begreep vorig jaar dus eigenlijk al niet waarom hij zo nodig weg moest bij Leizig, al snap ik ook wel dat op Livescore kijken niet zo veel zegt over hoe goed hij het deed
Sunderland zit qua bezetting een beetje in hetzelfde schuitje als wij. Denk dat het nooit de bedoeling was om hem te kopen. Hij heeft daar veel gespeeld en het helemaal niet slecht gedaan. Dus ik verwacht dat er nog wel betere clubs voor hem komen dan PSV en Feyenoord. Leipzig was vanaf moment 1 helaas een mismatch, ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als Sunderland en Leipzig niet met hem door willen, zal dat wellicht ook wel meevallen.
Bij Leipzig wordt hij gezien als grote miskoop en dansten ze nog net niet de tango toen hij verhuurd werd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nou kijk ik niet enorm veel voetbal dat geen Eredivisie is, maar dit verbaast me eigenlijk ook wel. Ik meen dat hij het bij Sunderland helemaal niet zo slecht gedaan heeft en als ik op Livescore naar Leipzig keek stond hij eigenlijk altijd in de basis. Begreep vorig jaar dus eigenlijk al niet waarom hij zo nodig weg moest bij Leizig, al snap ik ook wel dat op Livescore kijken niet zo veel zegt over hoe goed hij het deed
Als hij zo bizar slecht zou presteren zou ik hem niet zo vaak opstellen, maar wie ben ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Bij Leipzig wordt hij gezien als grote miskoop en dansten ze nog net niet de tango toen hij verhuurd werd.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als hij zo bizar slecht zou presteren zou ik hem niet zo vaak opstellen, maar wie ben ik.
Het werd breed gedragen. Is ook uit de basis verdwenen op termijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Veel spelen maar wel verkozen worden als op 8 na slechtste Bundesliga transfer van dat jaar doet je reputatie zelden goed.
Toen hij naar Leipzig ging werd er hier gezegd dat het zo slim was van hem dat hij daarheen ging en niet direct naar een absolute topclubquote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Bij Leipzig wordt hij gezien als grote miskoop en dansten ze nog net niet de tango toen hij verhuurd werd.
Sowieso is alles zwart-wit in de voetbalwereld lijkt het wel, het is een topper OF hij kan er niks van. Denk echter dat Geertruida vooral grijs was bij Leipzig.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:58 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
[..]
Het werd breed gedragen. Is ook uit de basis verdwenen op termijn.
Verder niks tegen Geertruida. Soms matcht het gewoon niet tussen speler, club en de spelwijze.
Wie zeiden dat hier dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:00 schreef GGMM het volgende:
[..]
Toen hij naar Leipzig ging werd er hier gezegd dat het zo slim was van hem dat hij daarheen ging en niet direct naar een absolute topclub
Uit mijn hoofd @Slobeendquote:
Die zei dat ook nietquote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd @:slobeend
Maar als hij het niet was gaat hij dat nu bewijzen door op te zoeken wie het wel was
Nee... Wie het wel was weet ik niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd @:slobeend
Maar als hij het niet was gaat hij dat nu bewijzen door op te zoeken wie het wel was
Ik kan me Gimenez en clubs uit Madrid nog herinneren. Het heeft verder ook niks met de discussie te maken maar ik benoem graag dat hij geflopt is en ik gelijk had.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:00 schreef GGMM het volgende:
[..]
Toen hij naar Leipzig ging werd er hier gezegd dat het zo slim was van hem dat hij daarheen ging en niet direct naar een absolute topclub
Dit heeft verder weinig met de discussie te maken maar ik grijp elk excuus aan om dat nog even te benoemen.
Iemand die Forbs gaat vergelijken met Robben is af maat. Alhoewel Brugge door Rigaux wel een enorme klapper gaat maken met hem daar niet van.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan me Gimenez en clubs uit Madrid nog herinneren. Het heeft verder ook niks met de discussie te maken maar ik benoem graag dat hij geflopt is en ik gelijk had.
VBL / Het grote Feijenoordtopic #3054: Lekker lotenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:00 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dit heeft verder weinig met de discussie te maken maar ik grijp elk excuus aan om dat nog even te benoemen.
Ga toch niet in op dat gezuig joh.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:02 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee... Wie het wel was weet ik niet.
Ik vind user @GGMM geen type die dit soort zaken gewoon ter plekke verzint.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 15:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die zei dat ook niet
Niemand zei dat, want de absolute top heeft zich nooit concreet bij ons gemeld voor Geertruida. Het zou dus helemaal nergens op slaan om te suggereren dat hij de keuze had tussen Leipzig en een betere club.
Ik denk dat je dit dus gewoon verzint.
Vond zijn tactiek wel slinks maar slim. @Slobeend voor zijn karretje spannen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind user @:ggmm geen type die dit soort zaken gewoon ter plekke verzint.
Ik geloof wel dat @GGMM denkt dat hij het niet verzonnen heeft.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind user @:ggmm geen type die dit soort zaken gewoon ter plekke verzint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:42 schreef maxi-mus het volgende:
Ruben is witheet.
[ x ]Bless.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:42 schreef maxi-mus het volgende:
Ruben is witheet.
[ x ]Tien miljoen. Gelachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar op zich helemaal niet gek dat Feyenoord zo’n talent niet zomaar wil laten gaan. Snap verder ook wel dat het je als vader dan even niet zo goed uitkomt, maar Ruben weet ook wel hoe het werkt.
Volgens mij staat die Rigaux in België bekend als een onberispelijk onderhandelaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als die Belg echt 10 miljoen heeft gevraagd van die Tukkers vind ik dat ook wel weer humor.
Laat hem voor die miljoen maar lekker verrotten in de jeugd. Die peert hem over 2 jaar toch.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Tien miljoen. Gelachen.
Maar op zich helemaal niet gek dat Feyenoord zo’n talent niet zomaar wil laten gaan. Snap verder ook wel dat het je als vader dan even niet zo goed uitkomt, maar Ruben weet ook wel hoe het werkt.
En dan vinden we het gek dat er maar geen jeugd doorbreekt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:52 schreef CR7 het volgende:
[..]
Laat hem voor die miljoen maar lekker verrotten in de jeugd. Die peert hem over 2 jaar toch.
Voor Ruben is in z'n hele carrière nooit een cent betaald, dus ik weet niet of ie echt weet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Tien miljoen. Gelachen.
Nou, ik hoop eigenlijk dat hij gewoon blijft. Uitstekend talent en ik begrijp volledig dat je die niet voor ‘slechts’ 1 miljoen aan Twente wil verkopen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:52 schreef CR7 het volgende:
[..]
Laat hem voor die miljoen maar lekker verrotten in de jeugd. Die peert hem over 2 jaar toch.
Omdat we een jeugdspeler die een maand terug nog 16 was en een jaar terug over is gekomen van Heerenveen niet zijn ballen kussen?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En dan vinden we het gek dat er maar geen jeugd doorbreekt.
Jij laat je wel weer lekker meeslepen door iets wat papa Schaken zegt in de pers omdat hij papa is.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:58 schreef CR7 het volgende:
[..]
Omdat we een jeugdspeler die een maand terug nog 16 was en een jaar terug over is gekomen van Heerenveen niet zijn ballen kussen?
Het verhaal uit het Twentse is dat Te Kloese de belofte heeft gedaan dat hij bij het 1e elftal zou komen. Tja, vecht er maar voor als je zo'n groot talent bent.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jij laat je wel weer lekker meeslepen door iets wat papa Schaken zegt in de pers omdat hij papa is.
Te Kloese is duidelijk een man die veel belooft.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het verhaal uit het Twentse is dat Te Kloese de belofte heeft gedaan dat hij bij het 1e elftal zou komen. Tja, vecht er maar voor als je zo'n groot talent bent.
Paar keer heel lang voet bij stuk gehouden en er een stuk meer dan het eerste bod uitgesleept ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Volgens mij staat die Rigaux in België bekend als een onberispelijk onderhandelaar.
Wil ik ook best geloven, Dennis was dol op mondelinge afspraken (stipte hij ook graag aan als er weer een speler vertrok) Maar inderdaad, nieuwe directe, nieuwe trainer. Vecht maar voor het plekkie.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het verhaal uit het Twentse is dat Te Kloese de belofte heeft gedaan dat hij bij het 1e elftal zou komen. Tja, vecht er maar voor als je zo'n groot talent bent.
Eigenlijk voert hij gewoon uit hoe onderhandelen werkt. Bolle Dennis ging al hijgen als het richting de 30 ging.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:02 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Paar keer heel lang voet bij stuk gehouden en er een stuk meer dan het eerste bod uitgesleept ja.
Gewoon een fuck off price. Geen interesse om een van je grotere talenten te verkopen, lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als die Belg echt 10 miljoen heeft gevraagd van die Tukkers vind ik dat ook wel weer humor.
Ik word een beetje moe van al die jeugspelertjes die meteen van alles eisen en dan naar een club gaan waar ze wel een PLAN hebben. Het plan van papa Steur was ook zo geweldig dat trainer Howe nu al op straat staat. Met je plan.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wil ik ook best geloven, Dennis was dol op mondelinge afspraken (stipte hij ook graag aan als er weer een speler vertrok) Maar inderdaad, nieuwe directe, nieuwe trainer. Vecht maar voor het plekkie.
Ja 'we gunnen de speler deze stap zo' moet je gewoon vanaf, keihard zakelijk worden. Een paar jaar later gaat diezelfde speler vrolijk bij een concurrent voetballen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eigenlijk voert hij gewoon uit hoe onderhandelen werkt. Bolle Dennis ging al hijgen als het richting de 30 ging.
En wie moeten we anders geloven dan? Volgens mij hadden ze dit gezeik bij Heerenveen ook toen hij daar wegging.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jij laat je wel weer lekker meeslepen door iets wat papa Schaken zegt in de pers omdat hij papa is.
Mwah, je kan ook spelers en zaakwaarnemers waar je in de toekomst nog mee moet onderhandelen afschrikken met zo'n houding.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja 'we gunnen de speler deze stap zo' moet je gewoon vanaf, keihard zakelijk worden. Een paar jaar later gaat diezelfde speler vrolijk bij een concurrent voetballen.
Je zou Devy moeten geloven die een jeugdspeler graag binnenboord houdt en wil houden gezien de vraagprijs.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:09 schreef CR7 het volgende:
[..]
En wie moeten we anders geloven dan? Volgens mij hadden ze dit gezeik bij Heerenveen ook toen hij daar wegging.
Ik kreeg bij te Kloese soms het idee dat het meer om zijn eigen netwerk ging dan het belang van Feyenoord.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eigenlijk voert hij gewoon uit hoe onderhandelen werkt. Bolle Dennis ging al hijgen als het richting de 30 ging.
Als je het enigszins realistisch houdt valt dat in de praktijk wel mee denk ik. 9/10 keer zitten er over een aantal jaar ook weer andere poppetjes natuurlijk. Maar je moet je plek wel kennen in de voedselketen ja, absoluut.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mwah, je kan ook spelers en zaakwaarnemers waar je in de toekomst nog mee moet onderhandelen afschrikken met zo'n houding.
Tenzij je nooit spelers wil halen die je als opstapje zien. Maar die plek heb je nou eenmaal als Nederlandse topclub.
Valt wel mee. Onderhandelen is gewoon een spel.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mwah, je kan ook spelers en zaakwaarnemers waar je in de toekomst nog mee moet onderhandelen afschrikken met zo'n houding.
Tenzij je nooit spelers wil halen die je als opstapje zien. Maar die plek heb je nou eenmaal als Nederlandse topclub.
Het is ook vaak heel opportunistisch, die jongens zien dollartekens, horen een leuk verhaaltje en voelen zich plots te goed voor de top Eredivisie en dan moeten ze zo snel mogelijk weg.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van al die jeugspelertjes die meteen van alles eisen en dan naar een club gaan waar ze wel een PLAN hebben. Het plan van papa Steur was ook zo geweldig dat trainer Howe nu al op straat staat. Met je plan.
Een spel met zaakwaarnemers, grotere ratten zijn er niet. Die willen enkel en alleen zo veel mogelijk transfers in zo weinig mogelijk tijd, en als het met een transfer niet lukt gaan ze zielig doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:19 schreef fetX het volgende:
[..]
Valt wel mee. Onderhandelen is gewoon een spel.
Verkopen kan iedereen. Inkopen nog niet onder de indruk. Mármol is wel een uitstekende deal.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Volgens mij staat die Rigaux in België bekend als een onberispelijk onderhandelaar.
Volgens mij hebben we niet te klagen over hoeveel jeugd er door breekt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En dan vinden we het gek dat er maar geen jeugd doorbreekt.
Makelaars kunnen er wat van inderdaad. Maar je zal toch het spel mee moeten spelen, anders verlies je sowieso. Jammer genoeg.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een spel met zaakwaarnemers, grotere ratten zijn er niet. Die willen enkel en alleen zo veel mogelijk transfers in zo weinig mogelijk tijd, en als het met een transfer niet lukt gaan ze zielig doen.
Het is vooral jammer als de papa’s van spelers mee gaan doen.
Niet veel mis met de aankopen maar de knallers moeten nog wel komen inderdaad. Zeker voorin moet er echt kwaliteit bij.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:35 schreef Wotte het volgende:
[..]
Verkopen kan iedereen. Inkopen nog niet onder de indruk. Mármol is wel een uitstekende deal.
Ik ben niet onder de indruk maar het is niet slecht. Het spreekt nog niet tot de verbeelding. Maar ik gok dat Feyenoord eerst moet verkopen. Die moeten haast inmiddels ook al stevige afschrijven met die aankopen de afgelopen twee seizoenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Niet veel mis met de aankopen maar de knallers moeten nog wel komen inderdaad. Zeker voorin moet er echt kwaliteit bij.
Inmiddels heeft Feyenoord al meer verkocht dan binnengehaald en enorm bespaard op salaris. Ik vermoed dat ze wel bezig zijn met inkomende transfers. Hoop alleen wel dat we voor volgende week voorin wat erbij hebben. Die Borges kan ik echt niet meer zien.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik ben niet onder de indruk maar het is niet slecht. Het spreekt nog niet tot de verbeelding. Maar ik gok dat Feyenoord eerst moet verkopen. Die moeten haast inmiddels ook al stevige afschrijven met die aankopen de afgelopen twee seizoenen.
Ja met Sauer erbij zit je natuurlijk wel positief. Mármol ben ik heilig van overtuigd. Sokjes op de enkels. Kan niet missen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Feyenoord al meer verkocht dan binnengehaald en enorm bespaard op salaris. Ik vermoed dat ze wel bezig zijn met inkomende transfers. Hoop alleen wel dat we voor volgende week voorin wat erbij hebben. Die Borges kan ik echt niet meer zien.
Ja, mee eens. Ik snap overigens dat je Wellenreuther nadat je hem ietwat pijnlijk afdankt een stap gunt. En aan de andere kant dat je de altijd vermoeiende Zerrouki ook makkelijk laat gaan. Maar dat is ook wel de erfenis van de vorige TD. Ik hoop dat Feyenoord dit soort situaties in de toekomst zo veel mogelijk voorkomtquote:Op vrijdag 31 juli 2026 19:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Makelaars kunnen er wat van inderdaad. Maar je zal toch het spel mee moeten spelen, anders verlies je sowieso. Jammer genoeg.
Wist je dat Schaken mensen pest om hun geaardheid?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:17 schreef lbosse het volgende:
*haalt Schaken van zijn altijd-sympathieke-mensen lijstje
Wie?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 00:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wist je dat Schaken mensen pest om hun geaardheid?
(En dat een gewaardeerde oud-speler daardoor suïcidaal was, Schaken is een randdebiel)
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:07 schreef hhh38 het volgende:
https://www.feyenoord.com(...)s-kevin-nadje-310726
quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:16 schreef ZKA het volgende:
[..]
Feyenoord heeft na Hancko toch nagenoeg alleen maar derde rangs materiaal aangetrokken? Club heeft 3 verschrikkelijke windows achter de rug. Startsein goede window is gegeven met komst Nadje en Carranza. En oh ja, Smal en Moussa. Maar die vallen nog onder het slechte tijdperk.
Op naar meer mooie scoutingsaanwinsten! Derderangsmateriaal Carranza en Nadje? Ik noteer hem even mee hoor, 13/6/2024. Gr
Slechte dag voor zijn enige fan.quote:Op maandag 10 februari 2025 18:24 schreef ZKA het volgende:
[..]
Zeker, gewoon een interessante voetballer als je hem goed brengt en gebruikt. Maar bij Feyenoord heeft slechts een enkeling zich (door)ontwikkeld onder Priske en z’n meegebrachte nitwits
Slechte tijdperk transfers Smal en Moussa hebben het toch nét iets beter gedaan dan Nadje en Carranzaquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
[..]
Slechte dag voor zijn enige fan.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wie?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:32 schreef GGMM het volgende:
Waarom zijn jullie eigenlijk niet voor Brandt gegaan? Hebben jullie al zo'n goed middenveld?
Nou ja, Carranza toch mooi de belangrijkste goal gemaakt van de afgelopen jaren en uiteindelijk voor een prima bedrag verkocht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Slechte tijdperk transfers Smal en Moussa hebben het toch nét iets beter gedaan dan Nadje en Carranza
Jammer dat Priske de potentie van Nadje heeft verpest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het F-je van de week had zoveel meer kunnen zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Jammer dat Priske de potentie van Nadje heeft verpest.
Wij gaan hopelijk iets verantwoorder om met de centjes die wij tot onze beschikking hebben, maar daarmee doel ik niet alleen op de komst van Brandt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:32 schreef GGMM het volgende:
Waarom zijn jullie eigenlijk niet voor Brandt gegaan? Hebben jullie al zo'n goed middenveld?
Dat denk ik wel. Verrast mij enigszins, want die was niet aan vervanging toe. En ik ben niet overtuigd dat Tjarls nou echt beter is.quote:
Ja er zitten 18 invallers op de bank, logisch dat dat niet allemaal toppers zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:08 schreef De_Pel het volgende:
Dit is nog steeds wel een aardig droevige selectie zo, met oa Diarra, Kasanwirjo, Ivanusec en Borges.
Vind het vrij opmerkelijk dat je 4 rechtsbacks hebt waarvan er 3 er geen pepernoot van kunnen. De enige die wel wat kan staat op het punt van vertrekken, maar er is vooralsnog 0,0 signaal dat er 1 van de anderen wiebert.
Des te meer omdat Feyenoord de afgelopen jaren juist wel de nodige backs zelf heeft laten doorstromen, zoals Read, Geert, Karsdorp, Malacia, Hartman.
De selectie is absoluut nog niet in balans. Veel klodder, veel ‘wel goed’, weinig echte kanonnen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:08 schreef De_Pel het volgende:
Dit is nog steeds wel een aardig droevige selectie zo, met oa Diarra, Kasanwirjo, Ivanusec en Borges.
Vind het vrij opmerkelijk dat je 4 rechtsbacks hebt waarvan er 3 er geen pepernoot van kunnen. De enige die wel wat kan staat op het punt van vertrekken, maar er is vooralsnog 0,0 signaal dat er 1 van de anderen wiebert.
Des te meer omdat Feyenoord de afgelopen jaren juist wel de nodige backs zelf heeft laten doorstromen, zoals Read, Geert, Karsdorp, Malacia, Hartman.
Ook wel kut dat die (ver)huurspelers terug zijnquote:Op zondag 2 augustus 2026 14:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De selectie is absoluut nog niet in balans. Veel klodder, veel ‘wel goed’, weinig echte kanonnen.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:02 schreef hhh38 het volgende:
De Kuip Cup
Net zo'n mooie beker als de Maspalomas Cup?
quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een tweeluik. @:rambodirk
Dat zou ook een redelijk basis middenveld zijn ja.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Verrast mij enigszins, want die was niet aan vervanging toe. En ik ben niet overtuigd dat Tjarls nou echt beter is.
Straks een bank met Taghi, Moder en Steijn. Je doet voor minder.
Serieuze opstelling.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:30 schreef snabbi het volgende:
staat atalanta er met een serieuze opstelling of is het allemaal bier-team?
Speelt prima, toch?quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:36 schreef Caland het volgende:
Vermoeionde surrogaatverdediger St. Juste acteert weer de leider
Sinds Feyenoord - Atleti moet je daar ook gewoon niet meer heen gaanquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:39 schreef Scrummie het volgende:
Echt zo'n typische openingspot he, er gebeurt precies net genoeg helemaal geen fuck.
Haha, die zag ik laatst weer eens op YouTube. Dat was echt genot.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds Feyenoord - Atleti moet je daar ook gewoon niet meer heen gaan
Beter wordt het toch niet
Dit is wel heel apathisch allemaal.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds Feyenoord - Atleti moet je daar ook gewoon niet meer heen gaan
Beter wordt het toch niet
Doe dit soort opmerkingen gewoon na een potje of 10.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:53 schreef bbuddybb het volgende:
Klinkt als het voetbal waar Gio voor staat. Sipke kan de Gio trein ook niet stoppen.
Dit zijn dezelfde mensen die bij een geweldige voorbereiding zeggen dat we daar geen waarde aan moeten hechten.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:53 schreef bbuddybb het volgende:
Klinkt als het voetbal waar Gio voor staat. Sipke kan de Gio trein ook niet stoppen.
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Elk jaar trappen mensen weer in de wonderlijke wereld van de voorbereiding.
Na dit soort reacties ben gewoon dolblij dat we volgende week voor het ECHIE gaanquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:53 schreef bbuddybb het volgende:
Verheug me nu al op het 2e seizoen van de Ueda discussie!quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Na dit soort reacties ben gewoon dolblij dat we volgende week voor het ECHIE gaan
Jaaa leuk, kunnen we allemaal weer in hetzelfde rondje blijven draaien en in herhaling vallen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Verheug me nu al op het 2e seizoen van de Ueda discussie!
Net als al die oefenwedstrijden, meer minuten voor de bank.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:48 schreef TweedeKlum het volgende:
Waarom duurde dit eigenlijk 120 minuten?
En het was De Kuip Cup.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Net als al die oefenwedstrijden, meer minuten voor de bank.
Ah ok.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Net als al die oefenwedstrijden, meer minuten voor de bank.
Wellicht scoort hij dit seizoen enkel tegen de grote en faalt hij tegen de kleintjes als gezonde twist.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Jaaa leuk, kunnen we allemaal weer in hetzelfde rondje blijven draaien en in herhaling vallen.
En dat herhalen we wekelijks weer.
Vergeet niet dat we ook Van Persie nog altijd de schuld kunnen geven.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:52 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Wellicht scoort hij dit seizoen enkel tegen de grote en faalt hij tegen de kleintjes als gezonde twist.
Veelbelovend in ieder gevalquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:55 schreef bbuddybb het volgende:
ANALYSE
Feyenoord wordt steeds completer
Vandaag om 17:39
4
min
Praat mee!
Stan Spoel
Journalist VI
Feyenoord heeft gewonnen van Atalanta: 2-1. Tactische analyse van een wedstrijd waarin te zien is dat de puzzelstukjes bij Feyenoord langzaam in elkaar beginnen te vallen.
Ik ben om.
Dat lijkt me ook wel. En er gaat nog wel een en ander bijkomen. Zullen nog wel 3-4 mutaties zijn. Feyenoord in september zal er anders uitzien.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Desalniettemin verwacht ik nog altijd wel dat Ueda verkocht gaat worden (net als Moussa), maar we daarvoor even moeten wachten tot half augustus ofzo.
Zeker als Moussa weggaat mag er aanvallend nog wel wat gebeuren ja want dan blijft er echt niks over.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel. En er gaat nog wel een en ander bijkomen. Zullen nog wel 3-4 mutaties zijn. Feyenoord in september zal er anders uitzien.
Vond de eerste helft wel veelbelovend. Hoog druk zetten zat er weer in, bij vlagen prima spel. Tweede helft was dat niet.
Marmol ziet eruit als een goede aankoop. Net als die van Houtte. Ferri en Ernst moet ik nog maar zien.
Ik vind Van Persie wel echt veelbelovend. Maar is te vroeg om al op hem te bouwen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zeker als Moussa weggaat mag er aanvallend nog wel wat gebeuren ja want dan blijft er echt niks over.
Er moet sowieso een echt goede linksbuiten bij. Borges en Diarra hebben het niveau voor de basis wat je moet nastreven (voorlopig) niet. Linksback zou ik huren als je een goede mogelijkheid hebt, want Marmol zie ik liever in het centrum.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zeker als Moussa weggaat mag er aanvallend nog wel wat gebeuren ja want dan blijft er echt niks over.
Links moet er sowieso nog wat bij, zowel een linksback als linksbuiten. Is echt onze zwakste kant en kan zelfs in de eredivisie niet. Middenveld is wel prima zo, defensief ook zeker als Marmol naar het centrum kan. Bij een vertrek van Read verwacht ik wel een vervanger van niveau.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Groot talent, maar moet je voorzichtig mee zijn. Heeft al een aardig blessure verleden volgens mij.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik verwacht wel veel van van Persie dit seizoen, dat is echt een groot talent en kan zomaar definitief doorbreken dit jaar. Die gaat echt dik genot worden.
Met andere woorden, Robin kon er niet zoveel aandoen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:56 schreef bbuddybb het volgende:
Het middenveld is de enige prima linie.
De rest is karig.
Mwoah, verdedigend is het ook heel behoorlijk. Zeker als iedereen fit is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:56 schreef bbuddybb het volgende:
Het middenveld is de enige prima linie.
De rest is karig.
Read zal wel weggaan, dan houd je Deijl en Lotomba over.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Mwoah, verdedigend is het ook heel behoorlijk. Zeker als iedereen fit is.
Voor Read komt natuurlijk een directe vervanger als hij gaat. Met je eens dat het daar achter te matig is, maar ik vrees dat ze daar weinig gaan slijten. Op links heb je Bos, Smal en daar achter die Wessels die een prima indruk maakt. Nu kan Marmol daar ook tijdelijk, die vult dat prima in. Als iedereen fit is, staat daar voor de NL top een prima verdediging.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:02 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Read zal wel weggaan, dan houd je Deijl en Lotomba over.
Beide linksbacks zijn geblesseerd. Een fitte Smal speelt ook hooguit eens in de twee weken, lijkt het wel.
Marmol is een CB die met name om zijn voetballende kwaliteiten is gehaald. Zou zonde zijn om hem dan als LB op te stellen.
En voorin... Tja. Moussa en Hadj zijn je beste spelers met de beste cijfers. Van Ueda weet ik het niet, maar van Moussa denk ik wel dat hij nog vertrekt (zeker als Newcastle langskomt). Ferri lijkt mij geen eerste keus en hoeveel talent ik Shaq ook toedicht, hem moet je rustig brengen, zeker gezien zijn geschiedenis met blessures.
Diarra, Borges etc.; dat is niet veel.
Oneens. Je moet de trainer beoordelen op wat hij met een selectie doet en juist waar de trainer invloed op had ging slecht. Dus het kan zijn dat je tegenstander een beter tactisch plan heeft dan jij, maar dan moet je in staat zijn je ploeg om te zetten. Ook moet je in staat zijn om routines in een ploeg te bouwen voor waar mensen moeten lopen (zoals dat wanneer een back hoog staat, dat er een middenvelder klaar staat om de positie over te nemen of de counter er uit te halen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Met andere woorden, Robin kon er niet zoveel aandoen?
Aged like milk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:05 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Goed koesteren, is de enige die je gaat winnen dit seizoen
Diarra was wel goed vandaag.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:11 schreef fetX het volgende:
Er moet sowieso een echt goede linksbuiten bij. Borges en Diarra hebben het niveau voor de basis wat je moet nastreven (voorlopig) niet.
Ben benieuwd of we ze nog voor de helft van de aankoopprijs kunnen slijtenquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Diarra was wel goed vandaag.
Borges kan je volgens mij wel afschrijven, net als Tengstedt. Als die geen minuten mogen maken in de open wedstrijd weet je eigenlijk hoe laat het is.
Mja was wel aardig eerste 20 minuten. Daarna nauwelijks meer gezien. Kan best wat worden, maar er moet gewoon een kanon bij op links.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Diarra was wel goed vandaag.
Borges kan je volgens mij wel afschrijven, net als Tengstedt. Als die geen minuten mogen maken in de open wedstrijd weet je eigenlijk hoe laat het is.
Aanvallend mis je nog steeds wapens, grote kans dat Moussa vertrekt alsnog. Je hebt aanvallend gewoon geen top 3 aanval.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Mwoah, verdedigend is het ook heel behoorlijk. Zeker als iedereen fit is.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:24 schreef fetX het volgende:
[..]
, maar er moet gewoon een kanon bij op links.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dranghekken staan nog steeds in de schuurquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Desalniettemin verwacht ik nog altijd wel dat Ueda verkocht gaat worden
John het Kanon?quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Mja was wel aardig eerste 20 minuten. Daarna nauwelijks meer gezien. Kan best wat worden, maar er moet gewoon een kanon bij op links.
Ik vond vandaag vooral Zechiël echt heel erg goed. En Valente en Vanhoutte was ook weinig mis mee. Middenveld zit wel goed.
In een transferwereld waar Sauer 17 miljoen moet kosten (en Godts 60) verwacht ik er heel weinig van. Er moet zeker wat bij, maar buitenspelers zonder krasjes die er direct staan bestaan eigenlijk niet op ons niveauquote:Op zondag 2 augustus 2026 23:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Mja was wel aardig eerste 20 minuten. Daarna nauwelijks meer gezien. Kan best wat worden, maar er moet gewoon een kanon bij op links.
Ik vond vandaag vooral Zechiël echt heel erg goed. En Valente en Vanhoutte was ook weinig mis mee. Middenveld zit wel goed.
Is niet zozeer een kwestie van veel geld uitgeven, maar van goed scouten en de juiste speler halen. Van een speler van 20 miljoen heb je net zo min zekerheid. Er moet gewoon kwaliteit bij op links, want nog een jaar met een niveautje Heerenveen en je wordt gewoon hooguit 3e.quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
In een transferwereld waar Sauer 17 miljoen moet kosten (en Godts 60) verwacht ik er heel weinig van. Er moet zeker wat bij, maar buitenspelers zonder krasjes die er direct staan bestaan eigenlijk niet op ons niveau
Ik vond Valente niet geweldig, maar goed naar het middenveld hoef je inderdaad niet te kijken.
Dat waren geen buitenspelers die er direct stonden. Paixao, Moussa, Minteh en Sinisterra hadden tijd nodig. De rest was matig of een miskoop.quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:43 schreef fetX het volgende:
[..]
Is niet zozeer een kwestie van veel geld uitgeven, maar van goed scouten en de juiste speler halen. Van een speler van 20 miljoen heb je net zo min zekerheid. Er moet gewoon kwaliteit bij op links, want nog een jaar met een niveautje Heerenveen en je wordt gewoon hooguit 3e.
Tal van voorbeelden van de afgelopen jaren van spelers met kwaliteit die voor een prima prijs zijn gehaald.
Ik snap je punt ook wel, maar toch is het wel de taak van een Rigaux om onze linkerkant aanzienlijk te versterken op korte termijn. Zeker als je bovenin lang mee wil blijven doen. Een jaar met niveau Diarra/Borges kan gewoon echt niet. Ook met een Sauer erbij zou het qua kwaliteit te mager zijn. Veel posities zit je qua kwantiteit goed, maar houdt de kwaliteit niet over. Da's een breder probleem, maar je zal dit seizoen wel een begin moeten maken om dat redelijk recht te trekken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zodra een buitenspeler een klein beetje potentie vertoont zijn ze ruim 15 miljoen waard want dan duikt de hele PL erop met al hun financiële geweld, en zoals je zegt dan heb je alsnog geen enkele garantie. Echt de moeilijkste markt om in te scouten. Het lukt PSV, Ajax en AZ ook niet echt.
Ik ben echter bang dat je al gauw nog meer dure klodder hebt die niet aanzienlijk beter is dan Diarra / Borges / Ivanusec (nou ja, slechter dan Ivanusec is bijna onmogelijk).quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:36 schreef fetX het volgende:
Ik snap je punt ook wel, maar toch is het wel de taak van een Rigaux om onze linkerkant aanzienlijk te versterken op korte termijn. Zeker als je bovenin lang mee wil blijven doen. Een jaar met niveau Diarra/Borges kan gewoon echt niet. Ook met een Sauer erbij zou het qua kwaliteit te mager zijn. Veel posities zit je qua kwantiteit goed, maar houdt de kwaliteit niet over. Da's een breder probleem, maar je zal dit seizoen wel een begin moeten maken om dat redelijk recht te trekken.
Ik vind sowieso dat we nog steeds te veel pulp hebben, waarvan je bij sommige nog mag hopen dat ze groeien. Daarnaast hebben we een heel aantal spelers die best méé kunnen in een kampioensteam, maar waarvan je (nog) niet kunt verwachten dat ze je naar de bovenste plekken kunnen dragen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben echter bang dat je al gauw nog meer dure klodder hebt die niet aanzienlijk beter is dan Diarra / Borges / Ivanusec (nou ja, slechter dan Ivanusec is bijna onmogelijk).
Ik ben het volledig met je eens dat de positie kwalitatief te zwak bezet is, maar dat is vorig seizoen veroorzaakt toen Paixao verkocht en niet vervangen is. Sauer, Diarra, Sliti, Slory en Borges hadden naar dat niveau moeten toegroeien, maar dat is mislukt, want Sauer is al verkocht en van die anderen komt alleen Diarra een beetje in de buurt (met nadruk op een beetje). Ik hoop dat Rigaux met iets komt, maar ik temper voor mezelf wel alvast de verwachtingen. Er is zo ontzettend veel dure paardenstront ingekocht waar je eerst nog aan vast zit.
Het is wel de enige positie die momenteel te zwak bezet is, los van linksback (maar dat is door de blessures van Bos en Smal). Alle overige posities voldoen, alhoewel alles achter Ueda, Moussa en Read kiele kiele is, behalve porseleinen vPersie. En Ernst maakt een zwakke eerste indruk.
Op dit moment zou Idrissi (van 3 jaar geleden, geen idee hoe goed ie nu is) een geweldige toevoeging zijnquote:Op maandag 3 augustus 2026 09:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat waren geen buitenspelers die er direct stonden. Paixao, Moussa, Minteh en Sinisterra hadden tijd nodig. De rest was matig of een miskoop.
Zodra een buitenspeler een klein beetje potentie vertoont zijn ze ruim 15 miljoen waard want dan duikt de hele PL erop met al hun financiële geweld, en zoals je zegt dan heb je alsnog geen enkele garantie. Echt de moeilijkste markt om in te scouten. Het lukt PSV, Ajax en AZ ook niet echt.
Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Is het gek dat ik zeg dat ik best Sterling had willen zien met een volledige voorbereiding?
Ligt eraan of je een stevige maandagmiddag borrel hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Is het gek dat ik zeg dat ik best Sterling had willen zien met een volledige voorbereiding?
Mijn laatste post in het speciaalbiertopic is van 2,5 jaar geleden, de verder conclusie laat ik aan jou overquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ligt eraan of je een stevige maandagmiddag borrel hebt.
Dat was tot aan de winterstop ook behelpen, die had maanden nodig om fit te worden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 14:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op dit moment zou Idrissi (van 3 jaar geleden, geen idee hoe goed ie nu is) een geweldige toevoeging zijn
Klopt, ik denk dat we bij bepaalde spelers gewoon geluk moeten hebben. In het kampioensjaar 22/23 hadden we ook nooit verwacht dat Wieffer en Hartman zouden uitgroeien tot steunpilaren, was eigenlijk tamelijk wanbeleid om Aursnes en Malacia te laten gaan zonder serieuze vervangers te halenquote:Op maandag 3 augustus 2026 13:57 schreef De_Pel het volgende:
Ik vind sowieso dat we nog steeds te veel pulp hebben, waarvan je bij sommige nog mag hopen dat ze groeien.
Ik hoop dat Gio er meer uit weet te halen dan Robin, maar met dit materiaal ga je in principe voor de derde plek.
Nog steeds een stuk beter dan wat we nu op linksbuiten hebbenquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat was tot aan de winterstop ook behelpen, die had maanden nodig om fit te worden.
Toen werd toch die gozer zonder nek gehaald die er helemaal niks van konquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat we bij bepaalde spelers gewoon geluk moeten hebben. In het kampioensjaar 22/23 hadden we ook nooit verwacht dat Wieffer en Hartman zouden uitgroeien tot steunpilaren, was eigenlijk tamelijk wanbeleid om Aursnes en Malacia te laten gaan zonder serieuze vervangers te halen![]()
Bjorkan?quote:Op maandag 3 augustus 2026 15:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen werd toch die gozer zonder nek gehaald die er helemaal niks van kon
Nee dat was echt vreselijk die eerste potjes, niveautje Sterling, hij raakte bovendien toen het net iets beter ging langdurig geblesseerd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 15:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nog steeds een stuk beter dan wat we nu op linksbuiten hebben
Blijkbaar heb ik dat verdrongenquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee dat was echt vreselijk die eerste potjes, niveautje Sterling, hij raakte bovendien toen het net iets beter ging langdurig geblesseerd.
Verder had je toen Alireza, Dilrosun, dood vogeltje Walemark en Paixao die tegen ieder been aanliep en dan krijsend naar de grond ging. Eigenlijk was het begin van het seizoen by far het zwakste team van afgelopen jaren.
Dilrosun speelde alles ja, maar hij stond soms ook op 10. Verder was het stuivertje wisselen maar Wålemark maakte het meeste minuten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik dat verdrongen
Weet wel dat Dilrosun in eerste instantie veel speelde, maar die stond op rechts volgens mij.
Ik blijf zeggen dat het een pure rechtsbuiten is, dus dit gaat sowieso NIET gebeuren vanaf links.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik blijf hoop houden op de ketchupfles bij Borges.
Zouden ze ver zijn met een linksbuiten?quote:
Erg mooi dat Rigaux het onderste uit de kan probeert te halen. In het ergste geval blijft Read nog een jaartje.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:56 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://www.gianlucadimar(...)atti-prossime-495463
Roma and Feyenoord are still at odds over Read. The Dutch full-back is valued at more than ¤30 million by his club, which appears to be holding firm on that valuation.
Roma, however, is not giving up, also strong in the player's desire to move to Italy. In the coming hours, further contact will be held between the two clubs to try to reach an agreement.
Ik denk dat Sliti sowieso wel verhuurd mocht worden. Stond nog achter Zinhagel in de pikorde.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Zouden ze ver zijn met een linksbuiten?
Hardlooplichaam mag wel opschieten
die jongen had volgens mij een fanclub van 1 persoon, die toevallig ook trainer wasquote:Op maandag 3 augustus 2026 18:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat Sliti sowieso wel verhuurd mocht worden. Stond nog achter Zinhagel in de pikorde.
Nieuwe Cristiano Ronaldoquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nikolaus Wurmbrand dus. Precies de speler die @:fetx en ik willen!
Walemark-vibes!!!1quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Adolf?quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:15 schreef hhh38 het volgende:
Hopelijk net zo'n succes als onze vorige Oostenrijker
quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:24 schreef Wotte het volgende:
Iemand belang bij mijn scouting rapport?
Ik heb gegrinnikt.quote:
Geweldig talent, volg hem al een tijdjequote:Op maandag 3 augustus 2026 22:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dat geeft wel een beetje vertrouwen voor ons, laten we hopen dat dit niet precies je ‘tweemaal per dag kapotte klok’ momentje is.quote:
Ik vond oprecht wel leuk voetballen hoor. Deze en die ene met sokjes op de enkels die transfervrij kwam zijn prima aankopen. Die Belgische Branco van den Boomen is wat jammer en die spits zie ik het ook niet in zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat geeft wel een beetje vertrouwen voor ons, laten we hopen dat dit niet precies je ‘tweemaal per dag kapotte klok’ momentje is.
Tja dat krijg je met zoveel mislukte transfers en dus grote afschrijvingen die je niet terugverdient.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Nog nooit van gehoord, maar tweebenig is op zich wel genot natuurlijk.
Van het stukje "pas in actie komen na een grote uitgaande transfer" word ik minder vrolijk trouwens.
Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden dat wij nooit geen geld hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Van het stukje "pas in actie komen na een grote uitgaande transfer" word ik minder vrolijk trouwens.
Hebben honderd miljoen geïnvesteerd sinds seizoen 24/25.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden dat wij nooit geen geld hebben.
En voor meer dan tweehonderd miljoen verkocht. Enige seizoen dat we vanaf het begin van de transferzomer veel konden uitgeven was vorig jaar omdat we Gimenez in de winter al verkocht hadden en CL haalden. En toen haalden we Steijn, Valente, Borges en Tengstedtquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Wotte het volgende:
[..]
Hebben honderd miljoen geïnvesteerd sinds seizoen 24/25.
Als het al waar is, dan klinkt het mij logischer is dat ze hem vooral willen als Moussa weg gaat en anders niet.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden dat wij nooit geen geld hebben.
Opzich is het niet zo vreemd waarom je eerst moet verkopen. je hebt honderd miljoen geïnvesteerd inclusief het huidig seizoen. Die afschrijvingen waren al meer dan 50 miljoen eind 2025 en je hebt een waslijst aan contractspelers op met bijbehorende salaris last. Denk dat je zelfs met Champions League nog tientallen miljoenen moet rondbreien om zwarte cijfers te schrijven.quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En voor meer dan tweehonderd miljoen verkocht. Enige seizoen dat we vanaf het begin van de transferzomer veel konden uitgeven was vorig jaar omdat we Gimenez in de winter al verkocht hadden en CL haalden. En toen haalden we Steijn, Valente, Borges en Tengstedt
Ik bedoel dat een club met die cijfers prima continu eigen vermogen kan hebben om proactief te investeren. Bij Feyenoord is dat nauwelijks het geval (geweest). Vooral omdat we van ver moesten komen en ons geld niet slim uit hebben gegeven.quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:25 schreef Wotte het volgende:
[..]
Opzich is het niet zo vreemd waarom je eerst moet verkopen. je hebt honderd miljoen geïnvesteerd inclusief het huidig seizoen. Die afschrijvingen waren al meer dan 50 miljoen eind 2025 en je hebt een waslijst aan contractspelers op met bijbehorende salaris last. Denk dat je zelfs met Champions League nog tientallen miljoenen moet rondbreien om zwarte cijfers te schrijven.
En meer dan tweemaal zoveel ontvangen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:57 schreef Wotte het volgende:
[..]
Hebben honderd miljoen geïnvesteerd sinds seizoen 24/25.
23/24quote:Inkomsten 69,30 mln. ¤
Uitgaven 37,98 mln. ¤
Totaal +31,33 mln. ¤
24/25quote:Inkomsten 27 44,15 mln. ¤
Uitgaven 27 36,35 mln. ¤
Totaal +7,80 mln. ¤
25/26quote:Inkomsten 88,60 mln. ¤
Uitgaven 25,90 mln. ¤
Totaal +62,70 mln. ¤
26/27quote:Inkomsten 103,14 mln. ¤
Uitgaven 59,45 mln. ¤
Totaal +43,69 mln. ¤
Nooit geen geldquote:Inkomsten 25,30 mln. ¤
Uitgaven 19,50 mln. ¤
Totaal +5,80 mln. ¤
Dit is slechts het transfer-resultaat. En van al die transfer-inkomsten moeten nog heel wat uitgaven af, zoals de solidariteitbijdragen, tekengelden, makelaarskosten etc. Als ik het jaarverslag van seizoen 24/25 open zie ik bijv geen positief resultaat van 62.7m, maar een positief resultaat van 23m waarvan 5m kwam vanuit transfergelden. (En ik snap best dat de 5 en 62.7m niet direct vergelijkbaar zijn omdat transfermarkt.com vs het jaarverslag niet van hetzelfde lijstje in/verkopen uitgaat in dat boekjaar).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 03:29 schreef De_Pel het volgende:
22/23
[..]
23/24
[..]
24/25
[..]
25/26
[..]
26/27
[..]
Nooit geen geld
Lijkt me ook raar, want we hebben net Sauer verkocht. Toch een aardige transfer.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Mwah, ik denk dat de netto afschrijvingen inclusief salaris nog een stuk steviger zijn geweest. Het salarishuis is sinds 23 aardig gesloopt door spelers te halen die er ‘direct staan’. De laatste jaren is meer geïnvesteerd dan ooit in direct sportief succes (met nauwelijks resultaat).quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:32 schreef fetX het volgende:
[..]
En meer dan tweemaal zoveel ontvangen.
Watanabe kwam ook vrij vroeg. Heel de ‘schaduwlijst’ achter Hancko mislukte, en Beelen en Trauner raakten zwaar geblesseerd.quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En voor meer dan tweehonderd miljoen verkocht. Enige seizoen dat we vanaf het begin van de transferzomer veel konden uitgeven was vorig jaar omdat we Gimenez in de winter al verkocht hadden en CL haalden. En toen haalden we Steijn, Valente, Borges en Tengstedt
Er zal het een en ander weer er af zijn maar die post afschrijvingen is opmerkelijk fors. Bijna 55 miljoen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 06:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit is slechts het transfer-resultaat. En van al die transfer-inkomsten moeten nog heel wat uitgaven af, zoals de solidariteitbijdragen, tekengelden, makelaarskosten etc. Als ik het jaarverslag van seizoen 24/25 open zie ik bijv geen positief resultaat van 62.7m, maar een positief resultaat van 23m waarvan 5m kwam vanuit transfergelden. (En ik snap best dat de 5 en 62.7m niet direct vergelijkbaar zijn omdat transfermarkt.com vs het jaarverslag niet van hetzelfde lijstje in/verkopen uitgaat in dat boekjaar).
In datzelfde verslag staat ook dat de schuldpositie in de balans gelijk was aan 150m (36m langlopend + 112m kortlopend) met een vlottende activa daar tegenover van 67m. Deze getallen zijn ook niet alles zeggend en daar zit vast nog wat creatief boekhouden in, maar de feiten zijn:
1) de inkomsten die we zien bij transfers zijn niet wat feyenoord daadwerkelijk overhoudt aan een transfer
2) er is gewoon nog heel veel historische ellende dat gefinancierd moet worden
3) een heel stuk van de begroting is ook afhankelijk van positieve transferresultaten. Denk bijvoorbeeld aan dat het verslag aangaf dat de salariskosten in dat jaar 81m waren.
Laten we die take van ZKA niet al te serieus nemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:37 schreef Elan het volgende:
We kunnen blijkbaar pas weer spelertjes van 5 miljoen kopen als Read vertrokken is.
Wat een ouderwetse armoede.
Read kan maar voor maximaal 25 miljoen weg!!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laten we die take van ZKA niet al te serieus nemen.
Misschien moet ZKA weer eens aankondigen om ermee te stoppenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laten we die take van ZKA niet al te serieus nemen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Er zal het een en ander weer er af zijn maar die post afschrijvingen is opmerkelijk fors. Bijna 55 miljoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij zegt die afschrijving niet heel veel. Het zegt vooral dat je huidige selectie tekengeld heeft ontvangen dat bijvoorbeeld met langdurige contracten over een langere periode wordt afgeschreven. Dat wijzigt op zich niet zo heel veel aan de cashflow of de ruimte om te investeren. Het is vooral een boekhoudkundig feestje wat mij betreft.
Het zou wat mij betreft ook wel die 81m aan salariskosten kunnen verklaren, want dan zou je nu vooral een hoger loon betalen voor de belastingdienst ten opzichte van dat je het boekhoudkundig over meerdere jaren uitsmeert.
[ Bericht 5% gewijzigd door snabbi op 04-08-2026 11:16:07 ]
Ik zal echt vreselijk blij zijn als die man er mee stopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Misschien moet ZKA weer eens aankondigen om ermee te stoppen
Om de volgende transferperiode direct weer terug te keren
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:06 schreef snabbi het volgende:
[..]Ja en nee het is asymmetrisch je neemt direct je resultaat vergoedingsommen mee (basaal is het ontvangen transfer gelden minus afschrijving) in de winst en verlies maar de ontvangsten kunnen jaren duren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij zegt die afschrijving niet heel veel. Het zegt vooral dat je huidige selectie tekengeld heeft ontvangen dat bijvoorbeeld met langdurige contracten over een langere periode wordt afgeschreven. Dat wijzigt op zich niet zo heel veel aan de cashflow of de ruimte om te investeren. Het is vooral een boekhoudkundig feestje wat mij betreft.
Het zou wat mij betreft ook wel die 81m aan salariskosten kunnen verklaren, want dan zou je nu vooral een hoger loon betalen voor de belastingdienst ten opzichte van dat je het boekhoudkundig over meerdere jaren uitsmeert.
Hoge afschrijvingen moet je meer verkopen en je hebt in Nederland beperkte inkomsten om het elders te compenseren.
Overigens is 43 miljoen euro en was incidenteel nog 11 miljoen erbij op. Maar gechargeerd die 43 miljoen moet je ieder seizoen rondbreien voor een positief resultaat op de vergoedingsommen. Dat is inderdaad wat anders dan daadwerkelijk het geld binnen krijgen.
Zonder Champions League is het risky business zeker zonder stootkussens in het eigen vermogen.
Zelfs die aankondigingen komen doorgaans niet uitquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zal echt vreselijk blij zijn als die man er mee stopt.
Bedankt Hansquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 06:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit is slechts het transfer-resultaat. En van al die transfer-inkomsten moeten nog heel wat uitgaven af, zoals de solidariteitbijdragen, tekengelden, makelaarskosten etc. Als ik het jaarverslag van seizoen 24/25 open zie ik bijv geen positief resultaat van 62.7m, maar een positief resultaat van 23m waarvan 5m kwam vanuit transfergelden. (En ik snap best dat de 5 en 62.7m niet direct vergelijkbaar zijn omdat transfermarkt.com vs het jaarverslag niet van hetzelfde lijstje in/verkopen uitgaat in dat boekjaar).
In datzelfde verslag staat ook dat de schuldpositie in de balans gelijk was aan 150m (36m langlopend + 112m kortlopend) met een vlottende activa daar tegenover van 67m. Deze getallen zijn ook niet alles zeggend en daar zit vast nog wat creatief boekhouden in, maar de feiten zijn:
1) de inkomsten die we zien bij transfers zijn niet wat feyenoord daadwerkelijk overhoudt aan een transfer
2) er is gewoon nog heel veel historische ellende dat gefinancierd moet worden
3) een heel stuk van de begroting is ook afhankelijk van positieve transferresultaten. Denk bijvoorbeeld aan dat het verslag aangaf dat de salariskosten in dat jaar 81m waren.
3x Champions League behaald (en dus 150+m aan inkomsten).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De laatste jaren is meer geïnvesteerd dan ooit in direct sportief succes (met nauwelijks resultaat).
Ik denk dat iedereen die ook maar enigszins voetbal volgt ondertussen wel begrijpt dat bruto transferresultaat láng niet het hele verhaal vertelt. Zeker niet bij Feyenoord.quote:
Twee keer (2e, 3e, 2e).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:41 schreef De_Pel het volgende:
[..]
3x Champions League behaald (en dus 150+m aan inkomsten).
(Verder wel eens hoor)
Dat zal maar het was een prima inhoudelijke post. Als je wil dat die er hier meer komen helpen dat soort reacties niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen die ook maar enigszins voetbal volgt ondertussen wel begrijpt dat bruto transferresultaat láng niet het hele verhaal vertelt. Zeker niet bij Feyenoord.
Tegelijkertijd denk ik dat bijna iedereen zich jaar in jaar uit verbaast over hoe de grootste amateurclub van Nederland gerund wordt, met als gevolg dat je - zelfs nu je voor het eerst in decennia consequent goede transferresultaten behaalt en 3x in 4 jaar CL miljoenen harkt - nog steeds nauwelijks mogelijkheden blijf hebben.
Het tweede CL-ticket zou NL altijd verspeeld hebben, wij (als in Eredivisie) zijn op de lange termijn daar niet goed genoeg voor. Net als Portugal en België overigens, dus dat wordt weer lekker stuivertje wisselen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Bovendien hebben de slechte Europese prestaties van vorig jaar - alsmede die van de zwakke concurrentie waardoor we alsnog tweede werden - bijgedragen dat Nederland het extra CL ticket onnodig verspeeld heeft.
Wat dat betreft wel jammer dat je niet meer kan afzakken naar de EL/perenleague, daar pak je toch altijd de meeste puntenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het tweede CL-ticket zou NL altijd verspeeld hebben, wij (als in Eredivisie) zijn op de lange termijn daar niet goed genoeg voor. Net als Portugal en België overigens, dus dat wordt weer lekker stuivertje wisselen.
Had toch gerust één a twee seizoenen kunnen schelen. Bovendien sturen we nu twee keer een relatief sterke nr6 richting de ECL (Az en Ajax).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het tweede CL-ticket zou NL altijd verspeeld hebben, wij (als in Eredivisie) zijn op de lange termijn daar niet goed genoeg voor. Net als Portugal en België overigens, dus dat wordt weer lekker stuivertje wisselen.
Betwijfel ik, het verschil met Portugal is daar nu wel echt te groot voor, en zeker als we na dit seizoen een grote puntenklapper gaan verliezen gaat het er niet veel beter op worden. Al verwacht ik toch wel dat Ajax dit nog enigszins kan gaan herstellen in de Conference League.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Had toch gerust één a twee seizoenen kunnen schelen. Bovendien sturen we nu twee keer een relatief sterke nr6 richting de ECL (Az en Ajax).
Feyenoord en Ajax hadden met betere beleidskeuzes afgelopen drie jaar denk ik die zesde plek langer dan verwacht kunnen behouden.
De grote issue ligt overigens ook dat de EL kwalificatie voor Nederlandse clubs makkelijker is dan de ECL kwalificatie door een gekke regeling in de PO-ronde.
Twente haalde ook L32 EL (zou het wat uitmaken).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Betwijfel ik, het verschil met Portugal is daar nu wel echt te groot voor, en zeker als we na dit seizoen een grote puntenklapper gaan verliezen gaat het er niet veel beter op worden. Al verwacht ik toch wel dat Ajax dit nog enigszins kan gaan herstellen in de Conference League.
AZ is gewoon ouderwets onberekenbaar Europees gezien, en Nederland is gewoon niet in staat om 6 clubs Europees af te leveren die presteren. De laatste keer dat dit goed ging was nog met Vitesse (of dat was misschien zelfs met 5, geen idee). Het meeste ideale plaatje is gewoon, uit puur puntenoogpunt, max 5 clubs waarvan slechts 1 club in de CL.
We hebben ook niet eens een rechtstreekse ticket voor groepsfase ECL toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Twente haalde ook L32 EL (zou het wat uitmaken).
Het zou wel degelijk kunnen overigens. Feyenoord, Ajax en PSV (met goed beleid) kunnen allemaal bewezen CL en zeker EL spelen. AZ kan ook EL spelen. En letterlijk de hele Eredivisie kan in de Conference League meedoen en punten halen, zelfs Telstar en Excelsior. Daar gaat shit als de nr5 van Bosnië gewoon door.
Het addertje is dat de kwalificatie voor de ECL dusdanig is ingericht dat landen als Nederland daar geen zwakke clubs kunnen aanleveren zonder één toptegenstander te verslaan. De nr5 komt ongeplaatst in de ELQ2, als ze daar verrassen (zoals Utrecht lukte) krijgen ze daarna twee troeptegenstanders en zijn ze geplaatst voor de EL waar ze nauwelijks punten kunnen sprokkelen. Lukt dat niet, dan komen ze (net als de nr6) uiteindelijk ongeplaatst in Q4 van de ECL, en precies dat is een wilde westen van sterke tegenstanders (inclusief clubs uit de top 4 landen). Zo krijg je al gauw één van de titelkandidaten nog voordat je makkelijk punten kan binnenharken. En alle rotzooi uit de zwakkere ELQ4 moet nog instromen.
Dit verhaal verandert als Ajax, Feyenoord, PSV of AZ met een geplaatste status op die plekken instroomt, maar dan gaat een NEC of Eagles direct EL spelen waar ze normaal ook niks te zoeken hebben, in plaats van in de ECL. Wat ons ook punten kost.
Tldr: clubs buiten de traditionele top 4 plaatsen zich makkelijker voor de EL dan voor de ECL waardoor we punten mislopen (en dat gaat niet snel veranderen).
Tong80 maakt een scherpe indruk vergeleken met Elan hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:34 schreef bbuddybb het volgende:
Elan lijkt mij van dezelfde leeftijdscategorie als Tong.
Bij ons staat het geraamte al wel en de voorbereiding zag er behoorlijk prima uit. We missen echter voorin echt kwaliteit (met name op links, maar ook in de spits vind ik het magertjes). Daar zit mijn zorg wel, want als je daarin niet gaat investeren dan ga je denk ik om plek 3 spelen (al denk ik wel dat we een behoorlijk stuk beter zijn dan Twente, AZ, NEC, etc.).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:32 schreef Elan het volgende:
Geen optie tot koop dus weer lekker ervaring laten opdoen voor anderen en er als hij het leuk doet financieel zelf niks aan overhouden.
Ondertussen haalt PSV Sano en Ajax de ene na de andere vedette.
Vind je? Ueda en Read waren in elk geval gedeeltelijk de voornaamste lichtpuntjes in een verder toch zeer teleurstellend seizoen op de eindklassering na. Met name creativiteit en individuele kwaliteit schortte het ernstig aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:36 schreef fetX het volgende:
[..]
Bij ons staat het geraamte al wel en de voorbereiding zag er behoorlijk prima uit. We missen echter voorin echt kwaliteit (met name op links, maar ook in de spits vind ik het magertjes). Daar zit mijn zorg wel, want als je daarin niet gaat investeren dan ga je denk ik om plek 3 spelen.
Verder moet er nog wat troep weg en zul je Read, AHM, Ueda 1op1 moeten vervangen.
Ben je nu in de geplaatste tweet van Gurney getrapt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je? Ueda en Read waren in elk geval gedeeltelijk de voornaamste lichtpuntjes in een verder toch zeer teleurstellend seizoen op de eindklassering na. Met name creativiteit en individuele kwaliteit schortte het ernstig aan.
Dat we weer met dit soort huurconstructies in de weer moeten zonder optie tot koop in een seizoen waarin je nota bene CL speelt en er dus geld zou moeten zijn vind ik vrij teleurstellend. Ik zie dat soort eenzijdige constructies ook eigenlijk zelden of nooit terug bij Ajax of PSV.
Anderzijds hebben we nog bijna een maand dus wie weet komt er nog wat moois bij.
Nee joh Herman is zeker15 jaar ouder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:34 schreef bbuddybb het volgende:
Elan lijkt mij van dezelfde leeftijdscategorie als Tong.
Wel godverdommequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:46 schreef Caland het volgende:
Hey Elan
Je bent nog steeds op een tweet uit 2024 van een oud-speler aan het ranten
Met Ueda en v. Persie heb je twee prima spitsen. Je hebt alleen een probleem als er met die twee een probleem is. En als er geen spits verkocht wordt komt er ook zeker niets bij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:36 schreef fetX het volgende:
[..]
Bij ons staat het geraamte al wel en de voorbereiding zag er behoorlijk prima uit. We missen echter voorin echt kwaliteit (met name op links, maar ook in de spits vind ik het magertjes). Daar zit mijn zorg wel, want als je daarin niet gaat investeren dan ga je denk ik om plek 3 spelen (al denk ik wel dat we een behoorlijk stuk beter zijn dan Twente, AZ, NEC, etc.).
Verder moet er nog wat troep weg en zul je Read, AHM, Ueda 1op1 moeten vervangen.
Als je dat wil zal je wel tussen Lotomba, Nieuwkoop, Deijl, Tengstedt en Borges moeten ruimen. Voldoende kwantiteit, onvoldoende kwaliteit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:36 schreef fetX het volgende:
Als je met Van Persie en Ueda 2 goede spitsen hebt dan ben je voor die derde plek toch al voorzien met een talent als Ferri?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Met Ueda en v. Persie heb je twee prima spitsen. Je hebt alleen een probleem als er met die twee een probleem is. En als er geen spits verkocht wordt komt er ook zeker niets bij.
Linksbuiten is voor nu de grootste prioriteit lijkt mij.
Die loopt lomp dan zijn het vaak niet goede voetballers.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:10 schreef CR7 het volgende:
[..]
Als je met Van Persie en Ueda 2 goede spitsen hebt dan ben je voor die derde plek toch al voorzien met een talent als Ferri?
Of wordt die nu al afgeschreven?
Die is nog niet afgeschreven. Maar je kan wel zien dat v. Persie en Ueda een stuk beter zijn. Ik denk zelfs dat Tengsted op dit moment beter is dan die Ferri.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:10 schreef CR7 het volgende:
[..]
Als je met Van Persie en Ueda 2 goede spitsen hebt dan ben je voor die derde plek toch al voorzien met een talent als Ferri?
Of wordt die nu al afgeschreven?
Rechtstreekse tickets voor groepsfase ECL bestaan niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:14 schreef Wotte het volgende:
[..]
We hebben ook niet eens een rechtstreekse ticket voor groepsfase ECL toch?
Wist ik niet. Ik heb wat geleerdquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rechtstreekse tickets voor groepsfase ECL bestaan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |