SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, geen act. Je moet er niet zo veel achter zoeken, ik vind st Juste gewoon niet zo matig als de meesten, en de overige RCV’s niet zo goed. Op een bepaald punt was vorig jaar zelfs Trauner op zijn oude dag nog een verademing tov de rest.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:38 schreef bbuddybb het volgende: [..] Is dit een act? Ik snap echt niet waarom je dit blijft zeggen over een middelmatige speler die de afgelopen jaren amper heeft gespeeld.
Ik durf nog wel te zeggen dat dit meer zei over Trauner dan over de rest.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, geen act. Je moet er niet zo veel achter zoeken, ik vind st Juste gewoon niet zo matig als de meesten, en de overige RCV’s niet zo goed. Op een bepaald punt was vorig jaar zelfs Trauner op zijn oude dag nog een verademing tov de rest.
St Juste is nog altijd best snel, aan de bal comfortabel, positioneel goed. Dat je hem gezien zijn blessurehistorie niet had terug moeten halen staat buiten kijf overigens, maar je hebt er indien fit een prima back-up aan denk ik.
Vooral hoe bedroevend de rest was in het opbouwen eigenlijk, nadat Smal en Read uitvielen. Watanabe kan nog een beetje functioneel opbouwen, de rest helemaal niks.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik durf nog wel te zeggen dat dit meer zei over Trauner dan over de rest.
Van alledrie de stations overigens. Zijn wel lekkere spelertjes hoor!quote:
quote:Op zondag 26 juli 2026 16:45 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100157915_d27be50a
quote:Op zondag 26 juli 2026 16:59 schreef C64 het volgende:
Die V Persie junior zal inmiddels ook wel onhoudbaar zijn geworden.
5 miljoen in plaats van 4 miljoen.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:23 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wel te hopen dat die t.z.t. wat meer oplevert dan z’n papa.
Die jongen gaat dit jaar gewoon lekker doorbreken, en krijgt dan een leuk contractje tot 2030.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:26 schreef C64 het volgende:
[..]
5 miljoen in plaats van 4 miljoen.
Contract loopt tot 2028
Lekker grinniken om een fantastisch doorverkoop percentage, om vervolgens weggespeeld te worden door Feyenoord en ruzie te krijgen met alle trainers, genot.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:02 schreef De_Pel het volgende:
Ook Benfica zou geïnteresseerd zijn in Sauertje.
Ik stel voor om sowieso geen zaken meer te doen met Portugese clubs, dat blijkt steeds weer weinig succesvol.
Mooi dat alles wordt ingezet om Read te houden.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:26 schreef fetX het volgende:
Nottingham nu 23 geboden voor Read, maar Feyenoord wil fors hoger. Aldus VI.
Denk dat ‘ie bij een bedrag van rond de 27 wel weg is eigenlijk. Jammer genoeg.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooi dat alles wordt ingezet om Read te houden.
Lijkt me een prima bedrag voor een backie.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk dat ‘ie bij een bedrag van rond de 27 wel weg is eigenlijk. Jammer genoeg.
Ja, ik hoop dat we niet tot eind augustus moeten wachten voordat we wat kwaliteitsimpulsen krijgen (met name voorin).quote:Op zondag 26 juli 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een prima bedrag voor een backie.
Je moet ook wel wat om nog de markt op te kunnen met zo’n troepselectie
Dat krijg je volgend seizoen ook wel voor. Die ‘verkoop maar voor een leuk bedrag’ mentaliteit moet echt eens weg, tenzij je een speler eigenlijk niet nodig hebt.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk dat ‘ie bij een bedrag van rond de 27 wel weg is eigenlijk. Jammer genoeg.
Je hebt nog veel meer een troepselectie als je Read niet behoudt. Vorig jaar moest ook zonodig Paixao verkocht worden voor een marktconform bedrag om wat ‘kwaliteitsimpulsen’ te halen, nou we hebben het gewetenquote:Op zondag 26 juli 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een prima bedrag voor een backie.
Je moet ook wel wat om nog de markt op te kunnen met zo’n troepselectie
Ik weet niet of we nu genoeg kwaliteit hebben op de keeperspositie en linksback. Spits is ook niet iedereen in dit topic het over eens. Je hebt in ieder geval geen spits die in topwedstrijden genoeg kan brengen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je hebt nog veel meer een troepselectie als je Read niet behoudt. Vorig jaar moest ook zonodig Paixao verkocht worden voor een marktconform bedrag om wat ‘kwaliteitsimpulsen’ te halen, nou we hebben het geweten
We hebben overigens maar op één positie (linksbuiten) te weinig kwaliteit. Als je Read weg doet worden dat er twee, en met een miljoentje of twintig los je beide problemen net zo goed niet op.
Je schrijft geen zwarte cijfers in Nederland zonder transfers.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat krijg je volgend seizoen ook wel voor. Die ‘verkoop maar voor een leuk bedrag’ mentaliteit moet echt eens weg, tenzij je een speler eigenlijk niet nodig hebt.
Een linksback kan je in principe huren totdat Bos terug is en nog een keeper of spits kopen zou ik financieel wanbeleid vinden nadat je dure investeringen hebt gedaan (ook al overtuigen Ferri en Ernst mij nog niet maar ja, oefenduels).quote:Op zondag 26 juli 2026 22:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet niet of we nu genoeg kwaliteit hebben op de keeperspositie en linksback. Spits is ook niet iedereen in dit topic het over eens. Je hebt in ieder geval geen spits die in topwedstrijden genoeg kan brengen.
Ah ja, het vorig jaar argument. Ik dacht al waar blijft ‘ie.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je hebt nog veel meer een troepselectie als je Read niet behoudt. Vorig jaar moest ook zonodig Paixao verkocht worden voor een marktconform bedrag om wat ‘kwaliteitsimpulsen’ te halen, nou we hebben het geweten
We hebben overigens maar op één positie (linksbuiten) te weinig kwaliteit. Als je Read weg doet worden dat er twee, en met een miljoentje of twintig los je beide problemen net zo goed niet op.
Backs zijn niet meer zo’n makkelijke positie als eerst helaas. Dat Read (zelfs na afgelopen seizoen die in principe bijna niet slechter kon zijn gegaan als is gebeurd) zo gewild is moet je ook wel als een signaal zien. Zonder trainer die hem met een blessure 90 minuten opstelt wordt dat echt beter. Hij is echt heel belangrijk en dat vervang je niet zomaar.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wou zeggen dat een rechtsback prima te vervangen zou moeten zijn en dat dit geen probleem hoeft te worden.
‘Gewoon heel aardig’ als genoeg zien is de kern van het probleem.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:55 schreef Caland het volgende:
Volgens mij doe je het ook historisch gezien gewoon heel aardig als je rond de 25-30 uitkomt voor een rechtsback die nog alles te bewijzen heeft
Zijn toch veelal linkspoten waar meer voor wordt neergelegd
Dat is dan toch gewoon slecht gescout? Voor een ploeg die dominant voetbal wil spelen lijkt me een goed meevoetballende keeper tegenwoordig essentieelquote:Op zondag 26 juli 2026 22:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En bij Ernst zou ik nog niet al te streng zijn. Het was toen we hem ophaalde al duidelijk dat het geen geweldig meevoetballende keeper is.
Zolang hij die ballen er maar uithoudt.
Niet alles hoeft meteen top te zijn Als je ergens snel stappen in zou moeten kunnen maken is het wel patroontjes uitvoetballen, ook als keeper.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon slecht gescout? Voor een ploeg die dominant voetbal wil spelen lijkt me een goed meevoetballende keeper tegenwoordig essentieel
Ik kan me best voorstellen dat je je poot stijf houdt als je al een paar spelers voor veel geld verkocht hebt. Maar van het trio Ueda, Read, Hadj-Moussa moet je er toch 1 verkopen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
‘Gewoon heel aardig’ als genoeg zien is de kern van het probleem.
Twee zelfs, wil je wat investeren en nog wat winst overhouden aan de transferperiode. Maar Read is degene die ik zou proberen te houden. Volgend jaar krijg je daar inderdaad ook nog wel 20-25 voor.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je je poot stijf houdt als je al een paar spelers voor veel geld verkocht hebt. Maar van het trio Ueda, Read, Hadj-Moussa moet je er toch 1 verkopen.
Zie Read het liefst blijven.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je je poot stijf houdt als je al een paar spelers voor veel geld verkocht hebt. Maar van het trio Ueda, Read, Hadj-Moussa moet je er toch 1 verkopen.
Onrealistisch veel willen ook.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
‘Gewoon heel aardig’ als genoeg zien is de kern van het probleem.
Read is van die drie degene met het meeste doorgroei potentie en degene bij wie het materiaal achter hem het slechtst is. Dus je zult hem nu een stuk hoger moeten taxeren dan wat hij nu waard is.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zijn maar weinig rechtsbacks uit de eredivisie die Europees en nationaal weinig tot niets gepresteerd hebben en het hele voorgaande seizoen eruit hebben gelegen die voor 30+ gaan, dunkt mij.quote:Op maandag 27 juli 2026 01:21 schreef Middelpunt het volgende:
Er wordt hier wel heel denigrerend gedaan over 'backjes'. In het moderne voetbal zijn dat gewoon enorm belangrijke posities. Zowel verdedigend als aanvallend kunnen ze enorm veel verschil maken. De tijd dat je met Rzaza een uefacup kunt winnen is echt voorbij.
Juist daarom een beroerd moment om hem te verkopen. Één goed jaartje CL en je krijgt die 30 miljoen wel degelijk, je zit op een potentieel goudmijntje met die jongen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn maar weinig rechtsbacks uit de eredivisie die Europees en nationaal weinig tot niets gepresteerd hebben en het hele voorgaande seizoen eruit hebben gelegen die voor 30+ gaan, dunkt mij.
'Feyenoord klaar op transfermarkt'quote:
Klopt, een back is veel belangrijker geworden. Wij hebben zelf gezien wat voor verschil een goede back kan maken met Geertruida, Hartman, Malacia en Karsdorp (in het kampioensjaar). Verlicht je defensie enorm en aanvallend zo belangrijk.quote:Op maandag 27 juli 2026 01:21 schreef Middelpunt het volgende:
Er wordt hier wel heel denigrerend gedaan over 'backjes'. In het moderne voetbal zijn dat gewoon enorm belangrijke posities. Zowel verdedigend als aanvallend kunnen ze enorm veel verschil maken. De tijd dat je met Rzaza een uefacup kunt winnen is echt voorbij.
Uiteindelijk wil iedere speler tegenwoordig gewoon naar de PL en dan is Forest echt geen slechte club om in te stappen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:55 schreef alopio het volgende:
[..]
Klopt, een back is veel belangrijker geworden. Wij hebben zelf gezien wat voor verschil een goede back kan maken met Geertruida, Hartman, Malacia en Karsdorp (in het kampioensjaar). Verlicht je defensie enorm en aanvallend zo belangrijk.
Read moet gewoon een jaar blijven. Forest is gewoon een matige ploeg en je kan zomaar in degradatiestrijd komen. Dan krijg je een carrière ala Hartman en eindig je bij fucking Espanyol. Zeker in het geval Read die ook op de radar staat bij Bayern en City.
Goede backs zijn schaars, zeker met de kwaliteiten van Read. Dus een jaar blijven met een verbeterd contract en jezelf bewijzen in de CL en dan komt er volgend jaar echt wel een betere club dan Forrest.
Read is in potentie wel beter dan Hartman, heeft bovendien minder last van kapotte knieën en rare kronkels in zijn bovenkamer. Die komt denk ik bij Nottingham ook wel bovendrijven.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:55 schreef alopio het volgende:
Read moet gewoon een jaar blijven. Forest is gewoon een matige ploeg en je kan zomaar in degradatiestrijd komen. Dan krijg je een carrière ala Hartman en eindig je bij fucking Espanyol. Zeker in het geval Read die ook op de radar staat bij Bayern en City.
Zeker niet, maar ik schat de potentie van Read wel hoger in en de Premier League kan, zeker bij de mindere teams, ook een moeras zijn. Read is beter dan een Hartman en het is echt geen garantie dat volgend jaar een Bayern komt, maar een betere club dan Forrest moet makkelijk kunnen. Denk aan een Brighton waar je ook makkelijker kan doorgroeien.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk wil iedere speler tegenwoordig gewoon naar de PL en dan is Forest echt geen slechte club om in te stappen.
Het kan zeker, maar ik vind het wel een verademing dat een Rigaux voet bij stuk houd. Leuk dat Read het wil, maar als Forrest hem perse wil hebben moeten ze gewoon dokken. Fijn dat ze hem gewoon houden anders en ook perspectief bieden met een verbetering van contract. Gaan ze echt 30+ bieden is die natuurlijk gewoon weg, hoop gewoon dat de tijd voorbij is dat wij alsnog met minder akkoord gaan.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Read is in potentie wel beter dan Hartman, heeft bovendien minder last van kapotte knieën en rare kronkels in zijn bovenkamer. Die komt denk ik bij Nottingham ook wel bovendrijven.
Dat Read naar Nottingham wil begrijp ik ook wel, een viervoudig salaris, lekker man. En hij is wel een halfjaar van zijn carrière kwijt doordat Feyenoord onprofessioneel is omgegaan met zijn blessure.
Ik hoop dat hij blijft en ik vind het terecht dat Feyenoord heel hoog in de boom zit, maar ik snap zijn ambitie ook wel. Een hoop van de PL-spelers in het Nederlands elftal hebben nooit in de Nederlandse top gespeeld maar hebben zich via de onderkant/middenmoot PL omhoog gewerkt, zie Verbruggen, vdVen, vHecke, vDijk, Ake, Reijnders, Summerville… dus het is ook geen verplicht nummer meer.
Wie is de gozer die voor Wellenreuther staat?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
'Feyenoord klaar op transfermarkt'
https://www.fr12.nl/nieuws/ad-feyenoord-klaar-op-transfermarkt
Lópezquote:Op maandag 27 juli 2026 11:58 schreef bbuddybb het volgende:
[..]
Wie is de gozer die voor Wellenreuther staat?
Laten we maar even afwachten hoe dit gaat eindigen. Tot nu toe nog niet echt onder de indruk van de verkopen, maar de echte toppers zijn ook nog niet vertrokken natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:29 schreef alopio het volgende:
[..]
Het kan zeker, maar ik vind het wel een verademing dat een Rigaux voet bij stuk houd. Leuk dat Read het wil, maar als Forrest hem perse wil hebben moeten ze gewoon dokken. Fijn dat ze hem gewoon houden anders en ook perspectief bieden met een verbetering van contract. Gaan ze echt 30+ bieden is die natuurlijk gewoon weg, hoop gewoon dat de tijd voorbij is dat wij alsnog met minder akkoord gaan.
Rigaux stond wel bekend als harde onderhandelaar, laat hem dat hier maar bewijzen. Tot nu toe gaat dat prima
Daar ben ik wel tevreden mee als er een goede doorverkoop aan zit. Voor dat bedrag kan je hopelijk een linksbuiten halen die beter in ons spel past en wat dominanter is aan de buitenkant. En ik denk dat het voor Sauer ook beter is, want die kan daar lekker rennen in plaats van spelen tegen een laag blok.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Voor om en nabij de 12,5 miljoen zo te lezen in de reacties. Hmm.
Ik vind het echt een uitstekend bedrag voor een buitenspeler die vorig jaar toch wel flink tekort kwam en nauwelijks rendement had.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:30 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Lijkt me een aardige deal, al had ik hem ook nog wel een jaartje langer willen zien.
Maargoed, twee jaar contract en papa die in elk interview riep dat hij weg moet bij Feyenoord. Dan lijkt me dit het hoogst haalbare
Onder het terreurvoetbal van Van Persie komt uiteindelijk iedereen tekortquote:Op maandag 27 juli 2026 13:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het echt een uitstekend bedrag voor een buitenspeler die vorig jaar toch wel flink tekort kwam en nauwelijks rendement had.
Al ben ik het ook wel eens met dat laatste.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:30 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Lijkt me een aardige deal, al had ik hem ook nog wel een jaartje langer willen zien.
Maargoed, twee jaar contract en papa die in elk interview riep dat hij weg moet bij Feyenoord. Dan lijkt me dit het hoogst haalbare
Behalve Ueda, Moussa, Targhalline, Valente…quote:Op maandag 27 juli 2026 13:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Onder het terreurvoetbal van Van Persie komt uiteindelijk iedereen tekort
Alsof het laatste jaar van Paixao de maatstaf is voor 'goed genoeg'...quote:Op maandag 27 juli 2026 13:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het wel jammer, het talent spat er vanaf. Het rendement van Paixao had je gewoon niet moeten verwachten van een 19-jarig jochie, dat is veel te veel druk geweest voor zo'n ventje.
[..]
Al ben ik het ook wel eens met dat laatste.
Blijf erbij dat het een fout is geweest om hem bij NAC te stallen. Daar speelde hij veel, maar hebben ze hem opgeleid en gebruikt als een soort wingback. Bij Feyenoord kwam hij in een heel oncomfortabele rol als directe vervanger van Paixao, terwijl het een totaal andere speler is.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het wel jammer, het talent spat er vanaf. Het rendement van Paixao had je gewoon niet moeten verwachten van een 19-jarig jochie, dat is veel te veel druk geweest voor zo'n ventje.
Ah, dat klinkt best aardig. Met een beetje mazzel loopt dat ooit nog op naar richting de 17-18 miljoen. Al pakt die doorverkoop voor ons zelden goed uitquote:Op maandag 27 juli 2026 13:30 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Is ook wel waar inderdaad, maar ik vind het voetballend wel een veel te goede speler om nu af te doen als "kan er niks van, dit is nog een behoorlijk hoog bedrag" terwijl je dat ook veel als reactie ziet.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Blijf erbij dat het een fout is geweest om hem bij NAC te stallen. Daar speelde hij veel, maar hebben ze hem opgeleid en gebruikt als een soort wingback. Bij Feyenoord kwam hij in een heel oncomfortabele rol als directe vervanger van Paixao, terwijl het een totaal andere speler is.
Gewoon een enorme fout gemaakt door meteen te verwachten dat hij er al stond (wat je best had kunnen zien aankomen dat dit wat onrealistisch was). Ze hadden voor de linksbuiten iemand moeten halen waar je dat eerder van zou verwachten. En dan bedoel ik dus ook niet een Borges die zich nog nooit bewezen had en voor een belachelijk bedrag is gekomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Al ben ik het ook wel eens met dat laatste.
Denk niet dat men er op gerekend had dat Sauer er wel zou staan anders haal je ook geen back-up voor bijna 10 miljoen, daar is imo wel de grootste inschattingsfout gemaakt. Feit was wel dat hij er nog niet klaar voor was en ondanks de ruime speeltijd ook niet echt stappen vooruit gezet heeft.quote:Op maandag 27 juli 2026 14:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Gewoon een enorme fout gemaakt door meteen te verwachten dat hij er al stond (wat je best had kunnen zien aankomen dat dit wat onrealistisch was). Ze hadden voor de linksbuiten iemand moeten halen waar je dat eerder van zou verwachten. En dan bedoel ik dus ook niet een Borges die zich nog nooit bewezen had en voor een belachelijk bedrag is gekomen.
Dat hij in het rampjaar onder De Pers geen grote stappen heeft gezet, met 12 buitenspelers, en continu wisselende opstelling en spelopvatting, terwijl hij vaker niet dan wel fit was, vind ik niet zo heel gek.quote:Op maandag 27 juli 2026 14:16 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Denk niet dat men er op gerekend had dat Sauer er wel zou staan anders haal je ook geen back-up voor bijna 10 miljoen, daar is imo wel de grootste inschattingsfout gemaakt. Feit was wel dat hij er nog niet klaar voor was en ondanks de ruime speeltijd ook niet echt stappen vooruit gezet heeft.
Paixao houden, en Borges en Tengstedt niet halen was ook prima mogelijk. Eigenlijk zag je vrij snel in het seizoen dat Sauer er nog niet helemaal klaar voor was.quote:Op maandag 27 juli 2026 14:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Gewoon een enorme fout gemaakt door meteen te verwachten dat hij er al stond (wat je best had kunnen zien aankomen dat dit wat onrealistisch was). Ze hadden voor de linksbuiten iemand moeten halen waar je dat eerder van zou verwachten. En dan bedoel ik dus ook niet een Borges die zich nog nooit bewezen had en voor een belachelijk bedrag is gekomen.
Borges en Diarree ben ik liever vandaag dan morgen kwijt.quote:Op maandag 27 juli 2026 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Paixao houden, en Borges en Tengstedt niet halen was ook prima mogelijk. Eigenlijk zag je vrij snel in het seizoen dat Sauer er nog niet helemaal klaar voor was.
Het is helaas binnen ons budget vrijwel onmogelijk om bewezen buitenspelers te halen. Het dichtste bij kwam je nog met spelers als Ivanusec, Idrissi, Alireza en Dilrosun, en dat bleek allemaal vrij weinig. Ik vraag mij af wat ze voor Sauer gaan halen, want Borges en Diarra zijn niet goed genoeg om het seizoen mee te starten.
Klopt, maar iets meer zekerheid dan een Borges kan toch wel zou je zeggen. Die presteerde niet bij een gelijkwaardige club en als je dan al dat risico neemt dan zeker niet voor 11 miljoen. Maar goed, dat zijn we hier allemaal wel eens.quote:Op maandag 27 juli 2026 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Paixao houden, en Borges en Tengstedt niet halen was ook prima mogelijk. Eigenlijk zag je vrij snel in het seizoen dat Sauer er nog niet helemaal klaar voor was.
Het is helaas binnen ons budget vrijwel onmogelijk om bewezen buitenspelers te halen. Het dichtste bij kwam je nog met spelers als Ivanusec, Idrissi, Alireza en Dilrosun, en dat bleek allemaal vrij weinig. Ik vraag mij af wat ze voor Sauer gaan halen, want Borges en Diarra zijn niet goed genoeg om het seizoen mee te starten.
Vind Krabbendam wel een goede journalist eigenlijk. Bij VI zitten tegenwoordig vooral juichaapjes die een harde plasser krijgen dat ze hun favoriete club mogen verslaan. Hij heeft dat gelukkig helemaal niet.quote:
Denk dat die doelt op de berichten uit de Telegraaf en AD waar ze het hebben over een vaste som van 15 miljoen voor Sauer ipv max 15 miljoen.quote:Op maandag 27 juli 2026 16:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vind Krabbendam wel een goede journalist eigenlijk. Bij VI zitten tegenwoordig vooral juichaapjes die een harde plasser krijgen dat ze hun favoriete club mogen verslaan. Hij heeft dat gelukkig helemaal niet.
En terecht lijkt mij, laat die Engelsen maar schuiven. Die hebben zelf ook een miljoentje of 135 ontvangen voor Anderson.quote:
Pogba naar Eupenquote:Op maandag 27 juli 2026 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
https://www.fr12.nl/trans(...)-over-transfer-nadje
Nadje weten te verkopen in plaats van verhuren of ontbinden is wel een contract voor het leven waard voor Rico
Mwa, Nadje is niet goed genoeg voor ons maar iemand die je voor 0,5m haalt moeten we niet op dezelfde manier beoordelen als iemand die we bijv voor 8m halen.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Nadje weten te verkopen in plaats van verhuren of ontbinden is wel een contract voor het leven waard voor Rico
Is dan ook wel iets was pas meer naar voren komt in de laatste uurtjes. (de zaakwaarnemer zal wel even een telefoontje gedaan hebben om er wat druk op te gooien)quote:Op maandag 27 juli 2026 18:26 schreef Makamba_ het volgende:
Komt in het vi pro artikel met de titel "Gaat Read, of niet" van vandaag in ieder geval niks over terug
Dat zijn vrijwel altijd mondelinge afspraken waar de opvolger dan niet zoveel boodschap aan heeft. Anders was er wel sprake van een clausule. Doen we verder niets mee.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:22 schreef fetX het volgende:
Schijnbaar heeft onze voormalig bolle TD een afspraak gemaakt met kamp Read dat hij voor ~25 mocht vertrekken.
Geen idee of dit zo is en hoe (en of) dat daadwerkelijk op papier is gezet, maar als dit echt zo is maakt het nog meer duidelijk waarom we ontzettend blij moeten zijn dat hij geen TD meer is.
Zou ik ook denken, inderdaad.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat zijn vrijwel altijd mondelinge afspraken waar de opvolger dan niet zoveel boodschap aan heeft. Anders was er wel sprake van een clausule. Doen we verder niets mee.
Dit komt wel van ZKA natuurlijk. Ik ben ook geen fan van Dennis maar zo’n clausule in het contract zetten zou betekenen dat hij het wel heel bont heeft gemaakt. Sterker zelfs, het slaat echt nergens op, want we hadden van Read een veel beter seizoen verwacht dan dat hij daadwerkelijk heeft gespeeld. Dit geloof ik dus niet.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:22 schreef fetX het volgende:
Schijnbaar heeft onze voormalig bolle TD een afspraak gemaakt met kamp Read dat hij voor ~25 mocht vertrekken.
Geen idee of dit zo is en hoe (en of) dat daadwerkelijk op papier is gezet, maar als dit echt zo is maakt het nog meer duidelijk waarom we ontzettend blij moeten zijn dat hij geen TD meer is.
zAl jE zIEn dAt hiJ dAAR de GouDeN scHoen PakT.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat was om 15:00. Overigens zelfs voor Krabby een waardeloze artikel vol open deuren.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:37 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Is dan ook wel iets was pas meer naar voren komt in de laatste uurtjes. (de zaakwaarnemer zal wel even een telefoontje gedaan hebben om er wat druk op te gooien)
Die "als het ons uitkomt naaien we je een oor aan" strategie is waarschijnlijk schadelijker dan die paar miljoen die je misloopt.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat zijn vrijwel altijd mondelinge afspraken waar de opvolger dan niet zoveel boodschap aan heeft. Anders was er wel sprake van een clausule. Doen we verder niets mee.
DtK en Read hebben ook heel toevallig dezelfde zaakwaarnemer, dus het zaakje stinkt wel een beetje. Die zien dus ook een flinke transfersom in de soep lopen omdat Rigaux niet zo meegaand is en leggen er nu lekker druk op.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
https://www.fr12.nl/trans(...)papier-is-vastgelegdquote:Op maandag 27 juli 2026 19:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
DtK en Read hebben ook heel toevallig dezelfde zaakwaarnemer, dus het zaakje stinkt wel een beetje. Die zien dus ook een flinke transfersom in de soep lopen omdat Rigaux niet zo meegaand is en leggen er nu lekker druk op.
Dat eeuwige kutargumentquote:Op maandag 27 juli 2026 19:18 schreef CR7 het volgende:
[..]
https://www.fr12.nl/trans(...)papier-is-vastgelegd
Lol Mike Verweij, haalt casus Jorgensen maar weer eens uit de kast.
Mike moet even wat punten scoren voor een toekomstige scoop bij de desbetreffende zaakwaarnemer.quote:. Je neemt als Feyenoord wel een gigantisch bedrijfsrisico als je echt dertig miljoen euro of meer wilt.''
Het is ook niet echt fair tegenover een speler om 'm een oor aan te naaien. Als hij blijft heb je wellicht een ontevreden speler. Bovendien kan ik me voorstellen dat het doorsijpelt in de kleedkamer dat het blijkbaar een onbetrouwbare club is en dat je alles op papier moet zetten.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gelukkig was Dennis van de mondelinge afspraken.
quote:Op maandag 27 juli 2026 19:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is ook niet echt fair tegenover een speler om 'm een oor aan te naaien. Als hij blijft heb je wellicht een ontevreden speler. Bovendien kan ik me voorstellen dat het doorsijpelt in de kleedkamer dat het blijkbaar een onbetrouwbare club is en dat je alles op papier moet zetten.
Je gaat waarschijnlijk geen 40 miljoen euro vangen voor een back uit de Eredivisie. Dan is een miljoen vijfentwintig ook geen klein geld.
Verschilt totaal per speler, Read heeft in ieder geval enkele weken al geroepen dat het geen straf was om bij Feyenoord te blijven. Lijkt mij verder ook niet iemand die gaat lopen muiten, Moussa is daarin weer een ietwat ander geval vrees ik. In mijn ogen is het voor een nieuwe directie zijn goed recht om een eigen koers te varen, daarin heb je als andere partij ook enige verantwoordelijk om inderdaad afspraken gewoon vast te leggen.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is ook niet echt fair tegenover een speler om 'm een oor aan te naaien. Als hij blijft heb je wellicht een ontevreden speler. Bovendien kan ik me voorstellen dat het doorsijpelt in de kleedkamer dat het blijkbaar een onbetrouwbare club is en dat je alles op papier moet zetten.
Je gaat waarschijnlijk geen 40 miljoen euro vangen voor een back uit de Eredivisie. Dan is een miljoen vijfentwintig ook geen klein geld.
Dit is het beste argument om het idd niet te doen.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je mondelinge afspraken na zou komen hadden we ook Kuyt gehad in plaats van Slot.
Daarom bleef je toch bij jouw huidige werkgever toen die een beter aanbod deden dan jouw toekomstige net niet-werkgever.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:50 schreef GGMM het volgende:
Als je een afspraak maakt hoor je je daar ook gewoon aan te houden.
Als je onder je gemaakte afspraak uit probeert te komen als je wat meer geld krijgt ben je maar een slappeling.
Bij een toekomstige net niet-werkgever maak je de afspraak dat je voor ingang van je werkzaamheden kan afzien van de baan. Daarnaast heb je ook nog een proeftijd van een maand waarin beide partijen kunnen beslissen niet verder te willen.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daarom bleef je toch bij jouw huidige werkgever toen die een beter aanbod deden dan jouw toekomstige net niet-werkgever.
Ik niet.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:54 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bij een toekomstige net niet-werkgever maak je de afspraak dat je voor ingang van je werkzaamheden kan afzien van de baan. Daarnaast heb je ook nog een proeftijd van een maand waarin beide partijen kunnen beslissen niet verder te willen.
Ik zie deze vergelijking daarom als scheef.
Ik vermoed dat clubs niet zo happig zijn om dit schriftelijk vast te leggen. Zodra je Read een schriftelijke toezegging geeft, biedt geen hond meer dan dat. Als Read het heeft wil de volgende het ook. Dan lever je al je onderhandelingsruimte in.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:42 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Verschilt totaal per speler, Read heeft in ieder geval enkele weken al geroepen dat het geen straf was om bij Feyenoord te blijven. Lijkt mij verder ook niet iemand die gaat lopen muiten, Moussa is daarin weer een ietwat ander geval vrees ik. In mijn ogen is het voor een nieuwe directie zijn goed recht om een eigen koers te varen, daarin heb je als andere partij ook enige verantwoordelijk om inderdaad afspraken gewoon vast te leggen.
Dat is wel een beetje hoe clausules werken.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik vermoed dat clubs niet zo happig zijn om dit schriftelijk vast te leggen. Zodra je Read een schriftelijke toezegging geeft, biedt geen hond meer dan dat. Als Read het heeft wil de volgende het ook. Dan lever je al je onderhandelingsruimte in.
Ah ja, idealistische subjanmodaalpauper die gaat vertellen hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten, altijd een leuke rubriek.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:50 schreef GGMM het volgende:
Als je onder je gemaakte afspraak uit probeert te komen als je wat meer geld krijgt ben je maar een slappeling.
Wat een glorieuze dag. Wij zitten op één lijn. Ik zou je bijna als een vage kennis beschouwen. Iemand die wellicht op dezelfde basisschool zat. Zoiets.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:50 schreef GGMM het volgende:
quote:Op maandag 27 juli 2026 20:01 schreef Wotte het volgende:
Wat een glorieuze dag. Wij zitten op één lijn
Je kan niet aan de ene kant zeggen. Dan moet je maar een clausule opnemen terwijl dat meestal niet lukt. Om vervolgens de vervangende mondelinge afspraak, bedoeld om je onderhandelingspositie te waarborgen, aan de kant schuiven omdat de wind uit een andere hoek waait.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje hoe clausules werken.
Het is nog vroeg. Van de winter zitten we in matchende kerst pyjama warme chocomelk te drinken.quote:
Je snapt er weer eens niets van. Moet je niet de motoriek van die lompe ziek sterke negerspits beoordelen ofzo?quote:Op maandag 27 juli 2026 20:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan niet aan de ene kant zeggen. Dan moet je maar een clausule opnemen terwijl dat meestal niet lukt. Om vervolgens de vervangende mondelinge afspraak, bedoeld om je onderhandelingspositie te waarborgen, aan de kant schuiven om dat de wind uit een andere hoek waait.
Laat ook maar lieve jongenquote:Op maandag 27 juli 2026 20:05 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je kan niet aan de ene kant zeggen. Dan moet je maar een clausule opnemen terwijl dat meestal niet lukt. Om vervolgens de vervangende mondelinge afspraak, bedoeld om je onderhandelingspositie te waarborgen, aan de kant schuiven omdat de wind uit een andere hoek waait.
Een handdruk met wat spuug erop, niet bedoeld om te rukken, was altijd bindend. Valt me tegen dit.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Laat ook maar lieve jongen
Als je moet saneren wellicht. Verder is het marktconform, maar met slechts 20 jaar, nog 3 seizoenen contract, geen fatsoenlijke vervanger in de selectie en een seizoen met CL op komst is er geen goede reden om hem nu al te verkopen. Zeker na een relatief matig seizoen, er zit veel meer in.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:03 schreef Scrummie het volgende:
25 miljoen is toch een redelijk bedrag voor Read?
Ik vind dat best een heel behoorlijk bedrag voor iemand die nog weinig heeft laten zien.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:14 schreef Scrummie het volgende:
Volgens de Duitse ZKA Plettenberg ligt het bedrag van Sauer iets onder de 15 miljoen exclusief bonussen. Incl bonussen rond de 17 miljoen.
Nog steeds jammer.
Dat vind ik dan weer een heel mooi bedrag, ruim boven marktconform, alhoewel ik ook goed begrijp dat Stuttgart er meer in ziet. Maar er moet wel snel een vervanger komen.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:14 schreef Scrummie het volgende:
Volgens de Duitse ZKA Plettenberg ligt het bedrag van Sauer iets onder de 15 miljoen exclusief bonussen. Incl bonussen rond de 17 miljoen.
Nog steeds jammer.
Ja, precies. Een prima bedrag maar een jaartje Sauer was ook leuk geweest om te zien of hij het toch wel waar kon maken.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat best een heel behoorlijk bedrag voor iemand die nog weinig heeft laten zien.
Er waren tijden dat we daar onze sterspelers voor weg deden. Wel jammer, had Sauertje nog wel even de kans willen geven.
Het is zo vermoeiend wat die gast allemaal roept.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:30 schreef CR7 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-read/159275307.html
Die zolderkamerautist mag weer zijn hok in.
@GGMM gaat hem ook missenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mooi bedrag voor Sauer jammer dat we er niet meer plezier aan beleeft hebben.
Als de Bever ooit in het gevang komt voor opruiing mag hij eens naar beneden buigen voor zijn zeepje.quote:
Iemand die vernoemd is naar de Don moet je gewoon houden.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat best een heel behoorlijk bedrag voor iemand die nog weinig heeft laten zien.
Er waren tijden dat we daar onze sterspelers voor weg deden. Wel jammer, had Sauertje nog wel even de kans willen geven.
Kooij is overhatedquote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:35 schreef Scrummie het volgende:
Stengs officieel naar AZ.
Geen Joey Kooij bij AZ - Feyenoord of Feyenoord - AZ. Genot.
Sauer kon naar Stuttgart en Hoffenheim, Read naar Bayern of de PL.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
Vraag me toch af wie er gek zijn, wij of clubs die Read en Sauer scouten.
Read is volgens veel fans zo'n beetje de nieuwe Hakimi en Sauer kan er geen klote. Eerste is amper serieuze interesse voor en Sauer stonden de clubs voor in de rij.
Er mag nu wel wat kwaliteit bijkomen ook en niet wachten tot eind augustus en de hoofdprijs betalen voor een paniekaankoop.
De waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Read is een prima back maar niet exceptioneel. Ik zou vooral Read niet willen zien gaan omdat de alternatieven daarachter met Nieuwkoop, Lotomba en Deijl gewoon een klasse minder goed is. Dus alleen verkopen wanneer de prijs wel exceptioneel is.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
Read is volgens veel fans zo'n beetje de nieuwe Hakimi en Sauer kan er geen klote. Eerste is amper serieuze interesse voor en Sauer stonden de clubs voor in de rij.
Er mag nu wel wat kwaliteit bijkomen ook en niet wachten tot eind augustus en de hoofdprijs betalen voor een paniekaankoop.
Types als Fabrizio Romano lijken ook langzaamaan van hun voetstuk te vallen omdat hun honger naar clicks hun morele kompas te boven gaat. In dat opzicht is ZKA ook gewoon hetzelfde stuk vreten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 06:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is zo vermoeiend wat die gast allemaal roept.
'Lijken uit de kast, zie wat ik heb gezegd de afgelopen jaren!'
Ongekende amateur is het. Maar wel oppassen wat je zegt, anders gaat ie lopen doxxen met dat leger aan idioten dat hem volgt.
Neem jij namens de zaakwaarnemer alle telefoontjes op je van de geïnteresseerde clubs?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
Onderkant PL en voor Sauer was (vermeende) interesse van Benfica en Roma.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Sauer kon naar Stuttgart en Hoffenheim, Read naar Bayern of de PL.
Daar zit een lichtjaar verschil tussen
Onderkant PL is tegenwoordig gewoon beter dan top serie A of de Portugese flutcompetitie.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Onderkant PL en voor Sauer was (vermeende) interesse van Benfica en Roma.
Nee maar als hij zo'n enorm talent zou zijn als men doet voorkomen dan hadden grote clubs lachend de vraagprijs voor hem afgetikt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Neem jij namens de zaakwaarnemer alle telefoontjes op je van de geïnteresseerde clubs?
Die gaat wel voor rond de 30, en dat is voor een rechtsback uit de eredivisie gewoon een topdealquote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar als hij zo'n enorm talent zou zijn als men doet voorkomen dan hadden grote clubs lachend de vraagprijs voor hem afgetikt.
Nu dat gezeik over die 25 miljoen die wel of niet zou zijn afgesproken laat toch wel zien dat het vooral clubs zijn die hem voor een appel en een ei willen overnemen en/of simpelweg niet kapitaalkrachtig genoeg zijn.
Benfica en Roma hebben op zich ook wel aardige begrotingen hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Onderkant PL is tegenwoordig gewoon beter dan top serie A of de Portugese flutcompetitie.
Leuke begrotingen, maar uiteindelijk wil elke speler tegenwoordig gewoon naar de PL en dat wordt alleen maar gekker.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Benfica en Roma hebben op zich ook wel aardige begrotingen hoor.
Over Read gesproken:
https://www.voetbalprimeu(...)rijd-om-read-op.html
Het gaat toch ook met name even om de houding die je aanneemt. Read hoeft helemaal niet weg (sterker nog; de clubleiding wil dat ook helemaal niet), dus het is gewoon lappen en anders zoek je maar een andere back. Read is ook nog niet in de positie dat hij nou zoveel voor ons betekend heeft dat je zegt: we gunnen het hem voor 20 miljoen ook wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar als hij zo'n enorm talent zou zijn als men doet voorkomen dan hadden grote clubs lachend de vraagprijs voor hem afgetikt.
Nu dat gezeik over die 25 miljoen die wel of niet zou zijn afgesproken laat toch wel zien dat het vooral clubs zijn die hem voor een appel en een ei willen overnemen en/of simpelweg niet kapitaalkrachtig genoeg zijn.
Je zegt zelf dat hij niet veel voor ons betekend heeft en was ook nog eens lang geblesseerd. Dan is wat zei bieden toch helemaal niet zo gek?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Het gaat toch ook met name even om de houding die je aanneemt. Read hoeft helemaal niet weg (sterker nog; de clubleiding wil dat ook helemaal niet), dus het is gewoon lappen en anders zoek je maar een andere back. Read is ook nog niet in de positie dat hij nou zoveel voor ons betekend heeft dat je zegt: we gunnen het hem voor 20 miljoen ook wel.
Elke andere club vraagt vrij onredelijke/hoge prijzen, maar wij moeten maar even genoegen nemen met minder dan zijn marktwaarde of zijn exacte marktwaarde. De groeten ermee.
Ik snap niet helemaal wat de gok is. Het is een beoogd basis-speler en de alternatieven zijn minder goed. Het is vooral een gok wanneer je eigenlijk van de speler af zou willen en zit te wachten op betere biedingen. Als je de speler voorlopig wil behouden is het in mijn ogen geen gok.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat hij niet veel voor ons betekend heeft en was ook nog eens lang geblesseerd. Dan is wat zei bieden toch helemaal niet zo gek?
Je hoeft je niet met een jodenfooi te laten afschepen hoor. begrijp me niet verkeerd maar men neemt wel een gok hier. Zeker omdat je toch het gevoel krijgt dat Read zelf dolgraag die stap wil maken.
Of hij doet alsof hij dolgraag wil. Als je meer geld wilt krijgen van je huidige werkgever moet je niet zeggen dat je een overstap niet ziet zitten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat hij niet veel voor ons betekend heeft en was ook nog eens lang geblesseerd. Dan is wat zei bieden toch helemaal niet zo gek?
Je hoeft je niet met een jodenfooi te laten afschepen hoor. begrijp me niet verkeerd maar men neemt wel een gok hier. Zeker omdat je toch het gevoel krijgt dat Read zelf dolgraag die stap wil maken.
Maar is een jonge speler met enorm veel potentieel en als hij speelt meteen een van onze beste spelers + een van de aanvoerders. Dan snap ik dat Feyenoord 30+ wil. Dat zij het niet willen betalen is prima, maar dan blijft hij lekkerquote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn hamstring, een mogelijk ontevreden speler plus wat je afstraalt op andere jonge spelers die overwegen een langdurig contract te tekenen. Plus zo enorm ver lagen de vermeende vraagprijs en wat er op tafel kwam nu ook weer niet uit elkaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat de gok is. Het is een beoogd basis-speler en de alternatieven zijn minder goed. Het is vooral een gok wanneer je eigenlijk van de speler af zou willen en zit te wachten op betere biedingen. Als je de speler voorlopig wil behouden is het in mijn ogen geen gok.
Vond hem ook goed hoor maar misschien overschatten we zijn potentieel wel, anders zouden de clubs toch wel letterlijk in de rij staan en niet alleen wat laagvliegers uit de Premier League die ook nog eens niet bereid zijn om de vraagprijs van 30 miljoen te voldoen wat daar een schijntje is..quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Maar is een jonge speler met enorm veel potentieel en als hij speelt meteen een van onze beste spelers + een van de aanvoerders. Dan snap ik dat Feyenoord 30+ wil. Dat zij het niet willen betalen is prima, maar dan blijft hij lekker
Zelf vind ik het wel meevallen met de hamstring. Hij lag er uit en toen hij terug kwam bleef hij langer op het veld staan dan de medische staf had geadviseerd - waarbij RvP aangaf dat de wedstrijd toch niet zo intensief was. Daardoor viel hij weer uit. Dat is gewoon verkeerd terugbrengen en niet perse een teken dat zijn lichaam een grote gok is.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn hamstring, een mogelijk ontevreden speler plus wat je afstraalt op andere jonge spelers die overwegen een langdurig contract te tekenen. Plus zo enorm ver lagen de vermeende vraagprijs en wat er op tafel kwam nu ook weer niet uit elkaar.
We zitten pas in juli hè en daarnaast is algemeen bekend dat Bayern en City hem nauwlettend in de gaten houdt. En er zullen ongetwijfeld (veel) meer clubs zijn die dat doen, maar die hebben geen Rutger die elke scheet op straat legt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Vond hem ook goed hoor maar misschien overschatten we zijn potentieel wel, anders zouden de clubs toch wel letterlijk in de rij staan en niet alleen wat laagvliegers uit de Premier League die ook nog eens niet bereid zijn om de vraagprijs van 30 miljoen te voldoen wat daar een schijntje is..
Sauer is ook nooit een bepalende speler voor ons geweest, Read wel. En voor Sauer kwam een bod binnen die in mijn ogen ruim boven marktconform ligt, bij Read niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Sauer kon naar Stuttgart en Hoffenheim, Read naar Bayern of de PL.
Daar zit een lichtjaar verschil tussen
Die kunnen ook wat meer de kat uit de boom kijken en als Read de sterren van de hemel speelt volgend jaar bieden ze gerust 40/45 miljoen of zelfs meer. Voor hen is het ook idealer als hij een seizoen bij Feyenoord blijft want voor de absolute top is hij nog niet klaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:07 schreef fetX het volgende:
We zitten pas in juli hè en daarnaast is algemeen bekend dat Bayern en City hem nauwlettend in de gaten houdt.
Read heeft wat leuke wedstrijden gespeeld, is absoluut een groot talent maar een bepalende speler is het absoluut nog niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sauer is ook nooit een bepalende speler voor ons geweest, Read wel. En voor Sauer kwam een bod binnen die in mijn ogen ruim boven marktconform ligt, bij Read niet.
De enige overeenkomst is dat de aanwezige vervangers op die posities van vergelijkbaar kutniveau zijn dus dat je weer de markt op moet. Je verkoopt toch makkelijker als er een vervanger klaar staat.
Het is natuurlijk wel jammer dat zulke spelers vertrekken voordat ze bepalend zijn, al begrijp ik hem volkomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Read heeft wat leuke wedstrijden gespeeld, is absoluut een groot talent maar een bepalende speler is het absoluut nog niet.
Dat was hij absoluut wel al, dat ging heel snel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Read heeft wat leuke wedstrijden gespeeld, is absoluut een groot talent maar een bepalende speler is het absoluut nog niet.
Hij was eind 2024/25 misschien wel nog beter.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat was hij absoluut wel al, dat ging heel snel.
In die korte periode dat hij vorig seizoen speelde hoorde hij tot de belangrijkste drie spelers. Dat was ongeveer tot het moment dat we plots bijna niks meer wonnen, want toen was hij heel toevallig geblesseerd
Het is ook nog niet eens een international.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is ook nog niet eens een international.Wel al beter dan dolle draver Dumbfries vanzelfsprekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Mwoah, dat niet. Wel eventueel de potentie om een betere versie te worden. Laat hem nou eerst lekker een jaartje bij Feyenoord blijven en in de CL ballen. Dat zou voor zijn voetbalcarrière het beste zijn. Voor de portemonnee wellicht wat minder al zal hij bij een verlenging ook niet slecht gaan verdienen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel al beter dan dolle draver Dumbfries vanzelfsprekend.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is ook nog niet eens een international.Dat was ook wel een raar Koeman-dingetje destijds die rare logica gebruikte om hem niet te selecteren. Alhoewel er door zijn blessures nooit een logisch debuutmoment is geweest afgelopen seizoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk wel dat hij volgend seizoen zijn debuut gaat maken, mits er een normale bondscoach komt. Dumfries zie ik geen succes worden bij Real, alleen Timber is natuurlijk beter maar dat is ook een logische optie op RCV.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
Daar zal hij wellicht ook aan twijfelen na een seizoen met een incompetente trainer waardoor hij drie maanden geblesseerd raaktequote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Mwoah, dat niet. Wel eventueel de potentie om een betere versie te worden. Laat hem nou eerst lekker een jaartje bij Feyenoord blijven en in de CL ballen. Dat zou voor zijn voetbalcarrière het beste zijn. Voor de portemonnee wellicht wat minder al zal hij bij een verlenging ook niet slecht gaan verdienen.
Ja tot Virgil van Dijk had bijna elke voetballer in Oranje wel voor Ajax, PSV of Feyenoord gespeeld, dat is nu al lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar zal hij wellicht ook aan twijfelen na een seizoen met een incompetente trainer waardoor hij drie maanden geblesseerd raakte
Een groot deel van de PL-spelers uit het Nederlands elftal hebben ook niet of nauwelijks in de top van de Eredivisie gespeeld, dat geeft ook wel te denken.
Ook best een achterhaalde gedachte dat je het eerst hier moet maken, zo snel mogelijk naar de PL en daar wel of niet aanhaken is vaak beter. Mocht het niet lukken pikt Feyenoord of PSV je wel weer op.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar zal hij wellicht ook aan twijfelen na een seizoen met een incompetente trainer waardoor hij drie maanden geblesseerd raakte
Een groot deel van de PL-spelers uit het Nederlands elftal hebben ook niet of nauwelijks in de top van de Eredivisie gespeeld, dat geeft ook wel te denken.
Als Timber, Frimpong en Dumfries fit blijven lijkt mij die kans niet zo heel groot eigenlijk. Ook geen schande natuurlijk als je concurrentie bij Azzenal, Liverpool en Real speelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat was ook wel een raar Koeman-dingetje destijds die rare logica gebruikte om hem niet te selecteren. Alhoewel er door zijn blessures nooit een logisch debuutmoment is geweest afgelopen seizoen.
Denk wel dat hij volgend seizoen zijn debuut gaat maken, mits er een normale bondscoach komt. Dumfries zie ik geen succes worden bij Real, alleen Timber is natuurlijk beter maar dat is ook een logische optie op RCV.
Dumfries en Frimpong zijn op termijn juist wel haalbaar. Dumfries is echt op zijn retour en gaat daar toch nooit de concurrentiestrijd met TAA winnen, dat vind ik maar een gekke transfer. En dat Frimpong geen rechtsback is voor een viermansdefensie, lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als Timber, Frimpong en Dumfries fit blijven lijkt mij die kans niet zo heel groot eigenlijk. Ook geen schande natuurlijk als je concurrentie bij Azzenal, Liverpool en Real speelt.
Die gedachte is wel achterhaald, maar veel PL-clubs zijn nog steeds wel een graf voor net wel/net niet talenten. Die halen er acht voor dezelfde prijs en zien dan wel wat er wel en niet blijft plakken. Heb ook niet het idee dat spelers die falen in de PL het direct zo makkelijk redden in de Eredivisie.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook best een achterhaalde gedachte dat je het eerst hier moet maken, zo snel mogelijk naar de PL en daar wel of niet aanhaken is vaak beter. Mocht het niet lukken pikt Feyenoord of PSV je wel weer op.
Nou nee dat lijkt mij nou zonder blessures helemaal niet haalbaar binnenkort want zowel Frimpong/Timber als Dumfries staan natuurlijk nog mijlenver voor in de pikorde. Ook als Dumfries 'op zijn retour' die net naar Real is gegaan daar niet alles speelt zullen ze die volgend seizoen natuurlijk gewoon oproepen boven iemand die het net laat zien in de Eredivisie. Er zit nog wel wat tussen de spelers van PL/Top Primera dan Eredivsiespelers, zoveel waren er ook niet bij afgelopen WK. Maar goed, wellicht meer iets voor het Oranje topic die eerst maar eens een bondscoach moeten aanstellen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dumfries en Frimpong zijn op termijn juist wel haalbaar. Dumfries is echt op zijn retour en gaat daar toch nooit de concurrentiestrijd met TAA winnen, dat vind ik maar een gekke transfer. En dat Frimpong geen rechtsback is voor een viermansdefensie, lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk.
Maar goed dat de concurrentie moordend is op die positie is geen twijfel over, want Wieffer speelt ook alles bij Brighton, en Geert is als de Lidl-versie van Timber ook populair bij bondscoaches. Maar ik vind ook geen enkele optie nou echt geweldig, behalve Timber die ook als RCV kan.
Koffiedik kijken allemaal omdat we de volgende bondscoach nog niet kennen (en de toekomst niet kunnen voorspellen), maar ik hoop toch dat voor een toernooi over twee jaar Read als een serieuzere optie wordt gezien dan die twee, vooral als Read in de CL/PL basisspeler is en Dumfries en Frimpong wekelijks banken. En dat begint met hem minuten geven in de tamelijk irrelevante Nations League.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nou nee dat lijkt mij nou zonder blessures helemaal niet haalbaar binnenkort want zowel Frimpong/Timber als Dumfries staan natuurlijk nog mijlenver voor in de pikorde. Ook als Dumfries 'op zijn retour' die net naar Real is gegaan daar niet alles speelt zullen ze die volgend seizoen natuurlijk gewoon oproepen boven iemand die het net laat zien in de Eredivisie. Er zit nog wel wat tussen de spelers van PL/Top Primera dan Eredivsiespelers, zoveel waren er ook niet bij afgelopen WK. Maar goed, wellicht meer iets voor het Oranje topic die eerst maar eens een bondscoach moeten aanstellen.
Hij kan het in ieder geval komend seizoen op een hoger niveau laten zien, is het niet PL dan wel CL.![]()
Ik kondig aan dat ik koffiedik ga kijken en dan verbaasd zijn dat ik koffiedik ga kijkenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:18 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
En vervolgens toch een hypothese neerkalken. Gurney, oh Gurney.
Ik zou als bondscoach sowieso ver weg blijven van eredivisiespelers.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Koffiedik kijken allemaal omdat we de volgende bondscoach nog niet kennen (en de toekomst niet kunnen voorspellen), maar ik hoop toch dat voor een toernooi over twee jaar Read als een serieuzere optie wordt gezien dan die twee, vooral als Read in de CL/PL basisspeler is en Dumfries en Frimpong wekelijks banken. En dat begint met hem minuten geven in de tamelijk irrelevante Nations League.
En voor wat het waard is, in een van die potjes CL die hij speelde vond ik hem in ieder geval een klasse beter dan Dumfries, en zoals je weet moet je alles baseren op één wedstrijd!
Oneens, maar het is meer de uitzondering dan de regel natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou als bondscoach sowieso ver weg blijven van eredivisiespelers.
Ze mogen Newcastle bedanken voor het verpesten van de markt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die kunnen ook wat meer de kat uit de boom kijken en als Read de sterren van de hemel speelt volgend jaar bieden ze gerust 40/45 miljoen of zelfs meer. Voor hen is het ook idealer als hij een seizoen bij Feyenoord blijft want voor de absolute top is hij nog niet klaar.
Voor een Nottingham is het interessanter om nu zo’n deal al te kapen, maar 30 miljoen is ook voor hen vrij veel voor een rechtsback die eigenlijk maar één volledig jaar professioneel voetbal heeft gespeeld.
Nou gelukkig maar, want de voorgaande prutser gaf gisteren nog aan dat hij zonder die blessure gewoon was verkocht voor 25 miljoenquote:Op woensdag 29 juli 2026 08:34 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Ze mogen Newcastle bedanken voor het verpesten van de markt.
Maar dat hij een half seizoen in de lappenmand heeft gezeten, werkt natuurlijk niet echt mee. Bedankt Robin!
Ja dat is ongeveer wel het meeste debiele argument in de voetballerij. Destijds met Aursnes kwamen Jan en allemaal met hetzelfde argument aanzetten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar, want de voorgaande prutser gaf gisteren nog aan dat hij zonder die blessure gewoon was verkocht voor 25 miljoen
Want hiJ hEeFt OnS 0 eUrO gEkOsT
WoooW 26 KEER DE AANKOOPPRIJSquote:Op woensdag 29 juli 2026 09:18 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Ja dat is ongeveer wel het meeste debiele argument in de voetballerij. Destijds met Aursnes kwamen Jan en allemaal met hetzelfde argument aanzetten.
Denk aan je hart.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
WoooW 26 KEER DE AANKOOPPRIJS
Dan moet je verkopen want Jørgensen werd ook fysiek en mentaal gehandicapt nadat we hem niet verkochten!!!
Dan moet je hem vervangen voor Deijl, want die kent de stad en club. Die speelde wel slecht maar Timber was zijn eerste seizoen ook slecht dus dat zegt niks, en van Pelle verwachtte ook niemand iets.
Als er nog 15 vertrekken houden we er 17 over. We gaan geen 8/9 inkomende transfers meer doen, dat kan je gewoon vergeten. Er is al best veel weg, vooral qua salaris een enorme besparing.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:01 schreef De_Pel het volgende:
Nou begon Rico wel lekker met een aantal belangrijke posities, maar het lijkt nu toch alsof we ff in de wachtkamer zitten tot er centjes binnenkomen.
Mag wmb nog best wat gebeuren namelijk en in beginsel zou dat ook mogelijk moeten zijn nu er weer gegarandeerd 40-45 miljoen binnenkomt uit de CL.
Al is het begrijpelijk dat er ook nog gewoon een speler of 15 weg zal moeten om zowel de selectie als de salarishuishouding een beetje op orde te krijgen.
Met Sinisterra ipv Timber is ie nog beterquote:Op woensdag 29 juli 2026 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
WoooW 26 KEER DE AANKOOPPRIJS
Dan moet je verkopen want Jørgensen werd ook fysiek en mentaal gehandicapt nadat we hem niet verkochten!!!
Dan moet je hem vervangen voor Deijl, want die kent de stad en club. Die speelde wel slecht maar Timber was zijn eerste seizoen ook slecht dus dat zegt niks, en van Pelle verwachtte ook niemand iets.
Denk en hoop dat de hele aanval op de schop gaat, dus gok nog wel wat meer mutaties.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er nog 15 vertrekken houden we er 17 over. We gaan geen 8/9 inkomende transfers meer doen, dat kan je gewoon vergeten. Er is al best veel weg, vooral qua salaris een enorme besparing.
En zojuist is Sauer verkocht, dus misschien dat er daarna weer wat bij gaat komen in de aanval. Ik denk dat we nog 2/3 mutaties (na de verkoop van Sauer) gaan krijgen, maar verder niet.
Hij moet inderdaad hard lopen om het gat in de begroting nog dicht te lopen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk en hoop dat de hele aanval op de schop gaat, dus gok nog wel wat meer mutaties.
Alle rechtsbacks weg, twee ervoor terug, een linksback erbij, de hele aanval wordt opnieuw ingericht en dan ga je daarna nog kijken of je een Moder bijvoorbeeld kan verkopen.
Hardlooplichaam gaat het WAANZINNIG druk krijgen
Voor de aanval op de zijkanten is een versterking natuurlijk altijd goed om beter te worden, maar een linksback lijkt me echt heel belangrijk om uberhaupt inzetbare spelers te hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er nog 15 vertrekken houden we er 17 over. We gaan geen 8/9 inkomende transfers meer doen, dat kan je gewoon vergeten. Er is al best veel weg, vooral qua salaris een enorme besparing.
En zojuist is Sauer verkocht, dus misschien dat er daarna weer wat bij gaat komen in de aanval. Ik denk dat we nog 2/3 mutaties (na de verkoop van Sauer) gaan krijgen, maar verder niet.
Effe nagekeken, je hebt wel min of meer gelijk. Toch zit er nog genoeg pulp in de selectie, hoop toch op wat meer dan 2/3 mutaties eerlijk gezegd, vind dit geen selectie waarmee je in beginsel om het kampioenschap moet kunnen strijden. Reken toch minimaal op een linksbuiten, linksback (huur), maar ook een tweede keeper, een fatsoenlijke rechtsback en een rechtsbuiten zouden niet misstaan.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En Lobotomie.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:09 schreef Caland het volgende:
Ahmedhodzic
Deijl
Kasanwirjo
Nieuwkoop
Read
Ivanusec
Sliti
Moder
Diarra
Tengstedt
Hadj Moussa
Ueda
Van dit rijtje hoop en/of verwacht je toch ook wel dat de meesten zullen vertrekken.
Lotombie vind ik een prima backupquote:Op woensdag 29 juli 2026 17:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
En Lobotomie.
Read en Moder hoop ik er wel bij te houden.
Hadj Moussa natuurlijk alleen voor een mooie som.
Alsjeblieft zeg. Met momenten redelijk, maar ook met momenten compleet krankzinnig, rampzalig desastreus.quote:
Dan ben je vergeten hoe verschrikkelijk slecht hij was eerste halfjaar afgelopen seizoenquote:
Dan is hij alsnog 5 klasses beter dan Deijl.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan ben je vergeten hoe verschrikkelijk slecht hij was eerste halfjaar afgelopen seizoen
O, ik vind hem juist voetballend wel aardig maar verdedigend poepslecht. Met name het combineren van beide taken ging heel moeilijk. Er was op een gegeven moment iedere wedstrijd wel een moment waarop hij te ver buitenom dekte waar een goal uit ontstond.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Denk dat Lotomba z'n grootste probleem is dat hij niet zo goed kan voetballen. Verdedigend vind ik hem niet eens zo slecht, bijvoorbeeld thuis tegen Ajax was hij echt prima, maar verder brengt ie niet zoveel terwijl je dat idealiter wel van een back verwacht. Zeker met een Hadj-Moussa voor je die continu naar binnen gaat. Als hij een type Borges als rechtsbuiten voor zich zou hebben (ik herhaal maar weer eens dat ik dat Borges z'n enige juiste positie vind) zou hij veel beter tot z'n recht komen. Vind hem sowieso ook beter dan Deijl, dus onder de streep wel eens met @:Caland dat het een goede back-up is.
Dat laatste denk ik overigens ook van Nieuwkoop, alleen is diens fitheid echt lachwekkend.
Ueda, Read en Moussa staan vooral in dit rijtje om kapitaal te maken, hoop ik, van mij hoeven ze buiten het geld om niet weg.quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:09 schreef Caland het volgende:
Ahmedhodzic
Deijl
Kasanwirjo
Nieuwkoop
Read
Ivanusec
Sliti
Moder
Diarra
Tengstedt
Hadj Moussa
Ueda
Van dit rijtje hoop en/of verwacht je toch ook wel dat de meesten zullen vertrekken.
En wilde Gio hem ook niet perse bij Feyenoord houden (zoals wél bij Read)quote:Op woensdag 29 juli 2026 22:41 schreef Haringkop2 het volgende:
Van alle spelers die weg moesten stond Sauer niet op mijn lijstje. zonde dat een speler van 20 zo vertrekt.
Zat echt nog wel veel rek wmb. Maar goed kennelijk wilde hij zelf ook heel graag weg.
Allicht verrast hij ons nog.quote:Op donderdag 30 juli 2026 10:06 schreef fetX het volgende:
Mag wel wat komen nu. Geen zin in Borges in de basis tegen Sparta.
Als hij daarvoor (lees: Eredivisie) zou open staan, altijd mengen in die strijd als Read vertrekt. Lijkt me een prima opvolger en ik neem aan dat hij dan ook altijd voor Feyenoord zal kiezen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:53 schreef De_Pel het volgende:
Het nieuws waarvan je wist dat het ging komen. Psgay gaat voor De_Luts. Laat ze lekker de blauwalgjeuk krijgen.![]()
Boeie Ruurdquote:Op donderdag 30 juli 2026 11:53 schreef De_Pel het volgende:
Het nieuws waarvan je wist dat het ging komen. Psgay gaat voor De_Luts. Laat ze lekker de blauwalgjeuk krijgen.![]()
Pratto, Kelly, Spajic, Van de Beukering, ik heb uit mijn hoofd al best een lijstje met spelers waarbij de lat nog lager lag.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:05 schreef Solispolar het volgende:
Tengstedt misschien naar Amerika.. zou dat nou echt de slechte speler ooit in het shirt van Feyenoord zijn geweest?
Ik krijg bij die Tengstedt elke keer weer het gevoel dat hij een prijsvraag heeft gewonnen ofzo.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Pratto, Kelly, Spajic, Van de Beukering, ik heb uit mijn hoofd al best een lijstje met spelers waarbij de lat nog lager lag.
Psgay?quote:Op donderdag 30 juli 2026 11:53 schreef De_Pel het volgende:
Nee, niet eens in de buurt. Best een redelijke spits. Alleen een, ja, mietjequote:Op donderdag 30 juli 2026 12:05 schreef Solispolar het volgende:
Tengstedt misschien naar Amerika.. zou dat nou echt de slechte speler ooit in het shirt van Feyenoord zijn geweest?
Ik dacht na die post eerst "huh, waarom zou PSG nou weer voor Geertruida gaan?"quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Psgay?
En ik maar denken dat de scholen vakantie hadden.
Nee. Van de Beukering was nog slechter als spits.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:05 schreef Solispolar het volgende:
Die is toch niet te betalen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:26 schreef Elan het volgende:
Hopelijk pakken wij nu door met Sano, een afmakende spits hebben we al het komt dus neer op voldoende aanvoer vanaf de zijkanten en middenveld.
Ja laten we nog een nummer 8 kopenquote:Op donderdag 30 juli 2026 12:26 schreef Elan het volgende:
Hopelijk pakken wij nu door met Sano, een afmakende spits hebben we al het komt dus neer op voldoende aanvoer vanaf de zijkanten en middenveld.
Middenvelders kun je niet genoeg hebben, voor je het weet is de helft weer geblesseerd. Hwang is vertrokken plus hij is een klasse beter dan alles wat we hebben lopen.quote:
18 miljoen naar het schijnt, bizar bedrag natuurlijk maar in de huidige markt wel een beetje het nieuwe normaal.quote:
Nee joh, komt niet eens in de buurt. Krisztian Simon, Liam Kelly, Deijl, Van Beukering idd, Ignjatovic (als je trainingen meetelt)quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:05 schreef Solispolar het volgende:
PRATTOGODquote:Op donderdag 30 juli 2026 12:32 schreef ...TomTom het volgende:
Die Argentijn van Cor Pot: zo, die kan wel een penalty nemen. Idem.
We hebben vooralsnog gewoon nog Moder, Valente, Zechiel en Taghi (als die Belg speelt) voor die plek rondlopen, dus doe maar niet.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Middenvelders kun je niet genoeg hebben, voor je het weet is de helft weer geblesseerd. Hwang is vertrokken plus hij is een klasse beter dan alles wat we hebben lopen.
Hij kan blijkbaar ook op 10 uit de voeten.
Opkanjeren en gauwquote:FC Twente wil opnieuw zaken doen met Feyenoord. De club uit Enschede nam eerder deze zomer Ramiz Zerrouki al definitief over van de Rotterdamse club en maakt nu werk van de talentvolle aanvaller Jerayno Schaken.
De 17-jarige zoon van voormalig international Ruben Schaken is een jaar geleden door Feyenoord transfervrij overgenomen van SC Heerenveen en is deze zomer overgeheveld van Feyenoord onder 17 naar Feyenoord onder 21.
FC Twente ziet in de jeugdige aanvaller een directe aanvulling van de A-selectie en heeft volgens bronnen rond de Enschedese club een bod van 1 miljoen euro uitgebracht op de talentvolle jeugdinternational.
Alleen Valente en Moder zijn op hun best op die plek, waarbij Moder vaak stuk is.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:57 schreef Caland het volgende:
[..]
We hebben vooralsnog gewoon nog Moder, Valente, Zechiel en Taghi (als die Belg speelt) voor die plek rondlopen, dus doe maar niet.
Waarvan de helft geblesseerd was en de andere helft chronisch overbelast. De ironie wil dat ze in de winterstop ook al met hem bezig waren, juist vanwege alle blessures.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:57 schreef Caland het volgende:
[..]
We hebben vooralsnog gewoon nog Moder, Valente, Zechiel en Taghi (als die Belg speelt) voor die plek rondlopen, dus doe maar niet.
Ze mogen hem een jaartje huren. Al weet ik niet of die gozer nog een toekomst heeft bij ons in alle eerlijkheid.quote:
IMO zou Taghi-Belg best kunnen werken, voor specifieke, sterkere tegenstanders. Alleen zou ik dan in de omschakeling willen spelen met Valente, Ferri en counterballing Sauertje. Maar dat gaat hem dus niet worden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alleen Valente en Moder zijn op hun best op die plek, waarbij Moder vaak stuk is.
Ik mag hopen dat we de crackpot combinatie Taghi-Belg niet te vaak zien.
Zechiel is helemaal niet geblesseerd geweest en Valente en Taghi nauwelijk.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarvan de helft geblesseerd was en de andere helft chronisch overbelast. De ironie wil dat ze in de winterstop ook al met hem bezig waren, juist vanwege alle blessures.
En het zijn stuk voor stuk (op misschien Valente na) kwalitatief mindere spelers.
Die gozer is bijna 23 en speelt nog bij NEC. Die is in niks een klasse beter dan Valente, Taghi of Zechiel.quote:Op donderdag 30 juli 2026 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarvan de helft geblesseerd was en de andere helft chronisch overbelast. De ironie wil dat ze in de winterstop ook al met hem bezig waren, juist vanwege alle blessures.
En het zijn stuk voor stuk (op misschien Valente na) kwalitatief mindere spelers.
De transfermarkt gaat in augustus pas écht loskomen. Wat clubs in juni/juli konden doen, is mooi meegenomen. Nu gaan de grote teams spenderen, en druppelt het langzaam naar beneden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:25 schreef Cara het volgende:
Best spannend hoe we na 4x snel doorpakken nu doodse stilte hebben als het gaat om aankopen. Alsof dit de kern is en alles daarbij omheen mooi is meegenomen. Maar ik mag toch hopen dat we nog lang niet klaar zijn?
Punt is vind je dat basisspelers Taghi en Zechiel? Moder duidelijk wel maar die was grotendeels kapot. Hwang is weg dus dan blijft er kwalitatief vrij weinig over als Valente of Moder onverhoopt wat krijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 14:06 schreef alopio het volgende:
[..]
Zechiel is helemaal niet geblesseerd geweest en Valente en Taghi nauwelijk.
Iedereen loonsverhoging geven dan maar.quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:27 schreef De_Pel het volgende:
Dus ik zie net dat St. Juste nu verreweg onze duurste speler is. Op afstand gevolgd door Ahmed.
Als ik het sprookjesboek van Capology mag geloven dan mogen er best een paar salarisverhogingen worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 30 juli 2026 17:05 schreef CR7 het volgende:
[..]
Iedereen loonsverhoging geven dan maar.
Dit moet een fout zijn, zo dom was Te Kloese heus niet.quote:Op donderdag 30 juli 2026 16:27 schreef De_Pel het volgende:
Dus ik zie net dat St. Juste nu verreweg onze duurste speler is. Op afstand gevolgd door Ahmed.
Begin toch wel te geloven dat hij weg gaat. En gezien de echte topclubs na een door blessures geplaagd minder seizoen nog wat lijken te twijfelen / af te wachten, zal hij het transferrecord vast niet brekenquote:
Als je 30 pakt voor een rechtsback die een heel seizoen geblesseerd is geweest zou ik dat al bijzonder knap vindenquote:Op donderdag 30 juli 2026 22:35 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Begin toch wel te geloven dat hij weg gaat. En gezien de echte topclubs na een door blessures geplaagd minder seizoen nog wat lijken te twijfelen / af te wachten, zal hij het transferrecord vast niet breken
Mooi dat er wat concurrentie is. 25 en doorverkoop zou echt prima zijn. Zeker gezien het recente blessure verleden.quote:
Grootverdieners Stengs, Bijlow en Zerrouki zijn wel weg inmiddels.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:34 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dit moet een fout zijn, zo dom was Te Kloese heus niet.
25 is te weinig, kan je makkelijk meer uithalen rond de 30 is haalbaar. En anders niet verkopen, volgend jaar krijg je dat (of meer) er ook wel voor.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:37 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mooi dat er wat concurrentie is. 25 en doorverkoop zou echt prima zijn. Zeker gezien het recente blessure verleden.
Die waren allemaal (bedoeld als) basisspelers.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Grootverdieners Stengs, Bijlow en Zerrouki zijn wel weg inmiddels.
Dan is 28 eigenlijk nog steeds niet mooi, want in de CL valt het poen te verdienenquote:Op donderdag 30 juli 2026 23:32 schreef snabbi het volgende:
iets in de trant van 28 zou echt een mooi bedrag zijn, maar de kwaliteit binnen de selectie houdt niet te over. Je maakt volgend jaar geen kans op CL op deze manier.
Ik denk eigenlijk dat hij Feyenoorder genoeg is om - als hij de keuze heeft - hierheen te komen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Feyenoord lijkt in ieder geval door te willen schakelen naar Geert, die inmiddels al akkoord zou zijn met PSV. Lijkt mij een prima vervanger maar wel ontzettend duur. Ik ben wel benieuwd wat Geert gaat doen als er interesse is van beide clubs, ik vrees dat PSV bereid is verder te gaan dan wij.
Als je Geert als vervanger kunt krijgen dan ga je er in principe op vooruit.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan is 28 eigenlijk nog steeds niet mooi, want in de CL valt het poen te verdienen
Wel een hele grote maar, waarbij Geert een hele dure afschrijving is en Read nog door kan groeienquote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:44 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als je Geert als vervanger kunt krijgen dan ga je er in principe op vooruit.
Je zult toch een paar spelers van échte CL-kwaliteit moeten hebben rondlopen. Dat zijn er imo nu vier (Moussa, Read, Valente, Moder) waarvan één altijd stuk en Read dus nu weggaat. Het zou ook wel fijn zijn om iets doorlopends te hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:46 schreef hhh38 het volgende:
Transfers zoals die van Geertruida moet je helemaal niet willen.
Voorafgaand aan afgelopen seizoen hadden we ook niet verwacht dat Valente CL kwaliteit is. Misschien hebben we er nu ook al meer rondlopen in de selectie.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je zult toch een paar spelers van échte CL-kwaliteit moeten hebben rondlopen. Dat zijn er imo nu vier (Moussa, Read, Valente, Moder) waarvan één altijd stuk en Read dus nu weggaat. Het zou ook wel fijn zijn om iets doorlopends te hebben.
Nu nog steeds niet hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voorafgaand aan afgelopen seizoen hadden we ook niet verwacht dat Valente CL kwaliteit is.
Mag het dit seizoen wel wat langer dan drie maanden laten zienquote:
Qua fitheid vind ik vorig seizoen niet representatief.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Mag het dit seizoen wel wat langer dan drie maanden laten zien
Geertuida is een totaal andere categorie, ja. Veel meer ervaring, kent de club maar minder groeipotentieel. Dat wil niet zeggen dat het een verkeerde deal is. In de CL zit ik rustiger met Geertruida dan met een onbekende, onbewezen jonge hond inclusief groeipotentieel waarvan we nog niks hebben gezien.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel een hele grote maar, waarbij Geert een hele dure afschrijving is en Read nog door kan groeien
Ik denk niet eens dat je erop vooruit gaat overigens
Ik weet niet of rond de 15 neerleggen voor GeertGod nou echt verstandig is, als één van zijn grootste fansquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geertuida is een totaal andere categorie, ja. Veel meer ervaring, kent de club maar minder groeipotentieel. Dat wil niet zeggen dat het een verkeerde deal is. In de CL zit ik rustiger met Geertruida dan met een onbekende, onbewezen jonge hond inclusief groeipotentieel waarvan we nog niks hebben gezien.
Als Read weggaat, zou ik Geertruida kortom echt de beste optie vinden.
Dit is wel een valse tegenstelling, er zit heel veel tussen die 2 opties.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Geertuida is een totaal andere categorie, ja. Veel meer ervaring, kent de club maar minder groeipotentieel. Dat wil niet zeggen dat het een verkeerde deal is. In de CL zit ik rustiger met Geertruida dan met een onbekende, onbewezen jonge hond inclusief groeipotentieel waarvan we nog niks hebben gezien.
Als Read weggaat, zou ik Geertruida kortom echt de beste optie vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |