Je hebt nog veel meer een troepselectie als je Read niet behoudt. Vorig jaar moest ook zonodig Paixao verkocht worden voor een marktconform bedrag om wat ‘kwaliteitsimpulsen’ te halen, nou we hebben het gewetenquote:Op zondag 26 juli 2026 21:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me een prima bedrag voor een backie.
Je moet ook wel wat om nog de markt op te kunnen met zo’n troepselectie
Ik weet niet of we nu genoeg kwaliteit hebben op de keeperspositie en linksback. Spits is ook niet iedereen in dit topic het over eens. Je hebt in ieder geval geen spits die in topwedstrijden genoeg kan brengen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je hebt nog veel meer een troepselectie als je Read niet behoudt. Vorig jaar moest ook zonodig Paixao verkocht worden voor een marktconform bedrag om wat ‘kwaliteitsimpulsen’ te halen, nou we hebben het geweten
We hebben overigens maar op één positie (linksbuiten) te weinig kwaliteit. Als je Read weg doet worden dat er twee, en met een miljoentje of twintig los je beide problemen net zo goed niet op.
Je schrijft geen zwarte cijfers in Nederland zonder transfers.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat krijg je volgend seizoen ook wel voor. Die ‘verkoop maar voor een leuk bedrag’ mentaliteit moet echt eens weg, tenzij je een speler eigenlijk niet nodig hebt.
Een linksback kan je in principe huren totdat Bos terug is en nog een keeper of spits kopen zou ik financieel wanbeleid vinden nadat je dure investeringen hebt gedaan (ook al overtuigen Ferri en Ernst mij nog niet maar ja, oefenduels).quote:Op zondag 26 juli 2026 22:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik weet niet of we nu genoeg kwaliteit hebben op de keeperspositie en linksback. Spits is ook niet iedereen in dit topic het over eens. Je hebt in ieder geval geen spits die in topwedstrijden genoeg kan brengen.
Ah ja, het vorig jaar argument. Ik dacht al waar blijft ‘ie.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je hebt nog veel meer een troepselectie als je Read niet behoudt. Vorig jaar moest ook zonodig Paixao verkocht worden voor een marktconform bedrag om wat ‘kwaliteitsimpulsen’ te halen, nou we hebben het geweten
We hebben overigens maar op één positie (linksbuiten) te weinig kwaliteit. Als je Read weg doet worden dat er twee, en met een miljoentje of twintig los je beide problemen net zo goed niet op.
Backs zijn niet meer zo’n makkelijke positie als eerst helaas. Dat Read (zelfs na afgelopen seizoen die in principe bijna niet slechter kon zijn gegaan als is gebeurd) zo gewild is moet je ook wel als een signaal zien. Zonder trainer die hem met een blessure 90 minuten opstelt wordt dat echt beter. Hij is echt heel belangrijk en dat vervang je niet zomaar.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik wou zeggen dat een rechtsback prima te vervangen zou moeten zijn en dat dit geen probleem hoeft te worden.
‘Gewoon heel aardig’ als genoeg zien is de kern van het probleem.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:55 schreef Caland het volgende:
Volgens mij doe je het ook historisch gezien gewoon heel aardig als je rond de 25-30 uitkomt voor een rechtsback die nog alles te bewijzen heeft
Zijn toch veelal linkspoten waar meer voor wordt neergelegd
Dat is dan toch gewoon slecht gescout? Voor een ploeg die dominant voetbal wil spelen lijkt me een goed meevoetballende keeper tegenwoordig essentieelquote:Op zondag 26 juli 2026 22:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En bij Ernst zou ik nog niet al te streng zijn. Het was toen we hem ophaalde al duidelijk dat het geen geweldig meevoetballende keeper is.
Zolang hij die ballen er maar uithoudt.
Niet alles hoeft meteen top te zijn Als je ergens snel stappen in zou moeten kunnen maken is het wel patroontjes uitvoetballen, ook als keeper.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is dan toch gewoon slecht gescout? Voor een ploeg die dominant voetbal wil spelen lijkt me een goed meevoetballende keeper tegenwoordig essentieel
Ik kan me best voorstellen dat je je poot stijf houdt als je al een paar spelers voor veel geld verkocht hebt. Maar van het trio Ueda, Read, Hadj-Moussa moet je er toch 1 verkopen.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
‘Gewoon heel aardig’ als genoeg zien is de kern van het probleem.
Twee zelfs, wil je wat investeren en nog wat winst overhouden aan de transferperiode. Maar Read is degene die ik zou proberen te houden. Volgend jaar krijg je daar inderdaad ook nog wel 20-25 voor.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je je poot stijf houdt als je al een paar spelers voor veel geld verkocht hebt. Maar van het trio Ueda, Read, Hadj-Moussa moet je er toch 1 verkopen.
Zie Read het liefst blijven.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat je je poot stijf houdt als je al een paar spelers voor veel geld verkocht hebt. Maar van het trio Ueda, Read, Hadj-Moussa moet je er toch 1 verkopen.
Onrealistisch veel willen ook.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
‘Gewoon heel aardig’ als genoeg zien is de kern van het probleem.
Read is van die drie degene met het meeste doorgroei potentie en degene bij wie het materiaal achter hem het slechtst is. Dus je zult hem nu een stuk hoger moeten taxeren dan wat hij nu waard is.quote:Op zondag 26 juli 2026 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zijn maar weinig rechtsbacks uit de eredivisie die Europees en nationaal weinig tot niets gepresteerd hebben en het hele voorgaande seizoen eruit hebben gelegen die voor 30+ gaan, dunkt mij.quote:Op maandag 27 juli 2026 01:21 schreef Middelpunt het volgende:
Er wordt hier wel heel denigrerend gedaan over 'backjes'. In het moderne voetbal zijn dat gewoon enorm belangrijke posities. Zowel verdedigend als aanvallend kunnen ze enorm veel verschil maken. De tijd dat je met Rzaza een uefacup kunt winnen is echt voorbij.
Juist daarom een beroerd moment om hem te verkopen. Één goed jaartje CL en je krijgt die 30 miljoen wel degelijk, je zit op een potentieel goudmijntje met die jongen.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn maar weinig rechtsbacks uit de eredivisie die Europees en nationaal weinig tot niets gepresteerd hebben en het hele voorgaande seizoen eruit hebben gelegen die voor 30+ gaan, dunkt mij.
'Feyenoord klaar op transfermarkt'quote:
Klopt, een back is veel belangrijker geworden. Wij hebben zelf gezien wat voor verschil een goede back kan maken met Geertruida, Hartman, Malacia en Karsdorp (in het kampioensjaar). Verlicht je defensie enorm en aanvallend zo belangrijk.quote:Op maandag 27 juli 2026 01:21 schreef Middelpunt het volgende:
Er wordt hier wel heel denigrerend gedaan over 'backjes'. In het moderne voetbal zijn dat gewoon enorm belangrijke posities. Zowel verdedigend als aanvallend kunnen ze enorm veel verschil maken. De tijd dat je met Rzaza een uefacup kunt winnen is echt voorbij.
Uiteindelijk wil iedere speler tegenwoordig gewoon naar de PL en dan is Forest echt geen slechte club om in te stappen.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:55 schreef alopio het volgende:
[..]
Klopt, een back is veel belangrijker geworden. Wij hebben zelf gezien wat voor verschil een goede back kan maken met Geertruida, Hartman, Malacia en Karsdorp (in het kampioensjaar). Verlicht je defensie enorm en aanvallend zo belangrijk.
Read moet gewoon een jaar blijven. Forest is gewoon een matige ploeg en je kan zomaar in degradatiestrijd komen. Dan krijg je een carrière ala Hartman en eindig je bij fucking Espanyol. Zeker in het geval Read die ook op de radar staat bij Bayern en City.
Goede backs zijn schaars, zeker met de kwaliteiten van Read. Dus een jaar blijven met een verbeterd contract en jezelf bewijzen in de CL en dan komt er volgend jaar echt wel een betere club dan Forrest.
Read is in potentie wel beter dan Hartman, heeft bovendien minder last van kapotte knieën en rare kronkels in zijn bovenkamer. Die komt denk ik bij Nottingham ook wel bovendrijven.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:55 schreef alopio het volgende:
Read moet gewoon een jaar blijven. Forest is gewoon een matige ploeg en je kan zomaar in degradatiestrijd komen. Dan krijg je een carrière ala Hartman en eindig je bij fucking Espanyol. Zeker in het geval Read die ook op de radar staat bij Bayern en City.
Zeker niet, maar ik schat de potentie van Read wel hoger in en de Premier League kan, zeker bij de mindere teams, ook een moeras zijn. Read is beter dan een Hartman en het is echt geen garantie dat volgend jaar een Bayern komt, maar een betere club dan Forrest moet makkelijk kunnen. Denk aan een Brighton waar je ook makkelijker kan doorgroeien.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk wil iedere speler tegenwoordig gewoon naar de PL en dan is Forest echt geen slechte club om in te stappen.
Het kan zeker, maar ik vind het wel een verademing dat een Rigaux voet bij stuk houd. Leuk dat Read het wil, maar als Forrest hem perse wil hebben moeten ze gewoon dokken. Fijn dat ze hem gewoon houden anders en ook perspectief bieden met een verbetering van contract. Gaan ze echt 30+ bieden is die natuurlijk gewoon weg, hoop gewoon dat de tijd voorbij is dat wij alsnog met minder akkoord gaan.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Read is in potentie wel beter dan Hartman, heeft bovendien minder last van kapotte knieën en rare kronkels in zijn bovenkamer. Die komt denk ik bij Nottingham ook wel bovendrijven.
Dat Read naar Nottingham wil begrijp ik ook wel, een viervoudig salaris, lekker man. En hij is wel een halfjaar van zijn carrière kwijt doordat Feyenoord onprofessioneel is omgegaan met zijn blessure.
Ik hoop dat hij blijft en ik vind het terecht dat Feyenoord heel hoog in de boom zit, maar ik snap zijn ambitie ook wel. Een hoop van de PL-spelers in het Nederlands elftal hebben nooit in de Nederlandse top gespeeld maar hebben zich via de onderkant/middenmoot PL omhoog gewerkt, zie Verbruggen, vdVen, vHecke, vDijk, Ake, Reijnders, Summerville… dus het is ook geen verplicht nummer meer.
Wie is de gozer die voor Wellenreuther staat?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
'Feyenoord klaar op transfermarkt'
https://www.fr12.nl/nieuws/ad-feyenoord-klaar-op-transfermarkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |