Ja, precies. Een prima bedrag maar een jaartje Sauer was ook leuk geweest om te zien of hij het toch wel waar kon maken.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat best een heel behoorlijk bedrag voor iemand die nog weinig heeft laten zien.
Er waren tijden dat we daar onze sterspelers voor weg deden. Wel jammer, had Sauertje nog wel even de kans willen geven.
Het is zo vermoeiend wat die gast allemaal roept.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:30 schreef CR7 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-read/159275307.html
Die zolderkamerautist mag weer zijn hok in.
@GGMM gaat hem ook missenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mooi bedrag voor Sauer jammer dat we er niet meer plezier aan beleeft hebben.
Als de Bever ooit in het gevang komt voor opruiing mag hij eens naar beneden buigen voor zijn zeepje.quote:
Iemand die vernoemd is naar de Don moet je gewoon houden.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat best een heel behoorlijk bedrag voor iemand die nog weinig heeft laten zien.
Er waren tijden dat we daar onze sterspelers voor weg deden. Wel jammer, had Sauertje nog wel even de kans willen geven.
Kooij is overhatedquote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:35 schreef Scrummie het volgende:
Stengs officieel naar AZ.
Geen Joey Kooij bij AZ - Feyenoord of Feyenoord - AZ. Genot.
Sauer kon naar Stuttgart en Hoffenheim, Read naar Bayern of de PL.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
Vraag me toch af wie er gek zijn, wij of clubs die Read en Sauer scouten.
Read is volgens veel fans zo'n beetje de nieuwe Hakimi en Sauer kan er geen klote. Eerste is amper serieuze interesse voor en Sauer stonden de clubs voor in de rij.
Er mag nu wel wat kwaliteit bijkomen ook en niet wachten tot eind augustus en de hoofdprijs betalen voor een paniekaankoop.
De waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Read is een prima back maar niet exceptioneel. Ik zou vooral Read niet willen zien gaan omdat de alternatieven daarachter met Nieuwkoop, Lotomba en Deijl gewoon een klasse minder goed is. Dus alleen verkopen wanneer de prijs wel exceptioneel is.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
Read is volgens veel fans zo'n beetje de nieuwe Hakimi en Sauer kan er geen klote. Eerste is amper serieuze interesse voor en Sauer stonden de clubs voor in de rij.
Er mag nu wel wat kwaliteit bijkomen ook en niet wachten tot eind augustus en de hoofdprijs betalen voor een paniekaankoop.
Types als Fabrizio Romano lijken ook langzaamaan van hun voetstuk te vallen omdat hun honger naar clicks hun morele kompas te boven gaat. In dat opzicht is ZKA ook gewoon hetzelfde stuk vreten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 06:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is zo vermoeiend wat die gast allemaal roept.
'Lijken uit de kast, zie wat ik heb gezegd de afgelopen jaren!'
Ongekende amateur is het. Maar wel oppassen wat je zegt, anders gaat ie lopen doxxen met dat leger aan idioten dat hem volgt.
Neem jij namens de zaakwaarnemer alle telefoontjes op je van de geïnteresseerde clubs?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
Onderkant PL en voor Sauer was (vermeende) interesse van Benfica en Roma.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Sauer kon naar Stuttgart en Hoffenheim, Read naar Bayern of de PL.
Daar zit een lichtjaar verschil tussen
Onderkant PL is tegenwoordig gewoon beter dan top serie A of de Portugese flutcompetitie.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Onderkant PL en voor Sauer was (vermeende) interesse van Benfica en Roma.
Nee maar als hij zo'n enorm talent zou zijn als men doet voorkomen dan hadden grote clubs lachend de vraagprijs voor hem afgetikt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Neem jij namens de zaakwaarnemer alle telefoontjes op je van de geïnteresseerde clubs?
Die gaat wel voor rond de 30, en dat is voor een rechtsback uit de eredivisie gewoon een topdealquote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar als hij zo'n enorm talent zou zijn als men doet voorkomen dan hadden grote clubs lachend de vraagprijs voor hem afgetikt.
Nu dat gezeik over die 25 miljoen die wel of niet zou zijn afgesproken laat toch wel zien dat het vooral clubs zijn die hem voor een appel en een ei willen overnemen en/of simpelweg niet kapitaalkrachtig genoeg zijn.
Benfica en Roma hebben op zich ook wel aardige begrotingen hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Onderkant PL is tegenwoordig gewoon beter dan top serie A of de Portugese flutcompetitie.
Leuke begrotingen, maar uiteindelijk wil elke speler tegenwoordig gewoon naar de PL en dat wordt alleen maar gekker.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Benfica en Roma hebben op zich ook wel aardige begrotingen hoor.
Over Read gesproken:
https://www.voetbalprimeu(...)rijd-om-read-op.html
Het gaat toch ook met name even om de houding die je aanneemt. Read hoeft helemaal niet weg (sterker nog; de clubleiding wil dat ook helemaal niet), dus het is gewoon lappen en anders zoek je maar een andere back. Read is ook nog niet in de positie dat hij nou zoveel voor ons betekend heeft dat je zegt: we gunnen het hem voor 20 miljoen ook wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar als hij zo'n enorm talent zou zijn als men doet voorkomen dan hadden grote clubs lachend de vraagprijs voor hem afgetikt.
Nu dat gezeik over die 25 miljoen die wel of niet zou zijn afgesproken laat toch wel zien dat het vooral clubs zijn die hem voor een appel en een ei willen overnemen en/of simpelweg niet kapitaalkrachtig genoeg zijn.
Je zegt zelf dat hij niet veel voor ons betekend heeft en was ook nog eens lang geblesseerd. Dan is wat zei bieden toch helemaal niet zo gek?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Het gaat toch ook met name even om de houding die je aanneemt. Read hoeft helemaal niet weg (sterker nog; de clubleiding wil dat ook helemaal niet), dus het is gewoon lappen en anders zoek je maar een andere back. Read is ook nog niet in de positie dat hij nou zoveel voor ons betekend heeft dat je zegt: we gunnen het hem voor 20 miljoen ook wel.
Elke andere club vraagt vrij onredelijke/hoge prijzen, maar wij moeten maar even genoegen nemen met minder dan zijn marktwaarde of zijn exacte marktwaarde. De groeten ermee.
Ik snap niet helemaal wat de gok is. Het is een beoogd basis-speler en de alternatieven zijn minder goed. Het is vooral een gok wanneer je eigenlijk van de speler af zou willen en zit te wachten op betere biedingen. Als je de speler voorlopig wil behouden is het in mijn ogen geen gok.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat hij niet veel voor ons betekend heeft en was ook nog eens lang geblesseerd. Dan is wat zei bieden toch helemaal niet zo gek?
Je hoeft je niet met een jodenfooi te laten afschepen hoor. begrijp me niet verkeerd maar men neemt wel een gok hier. Zeker omdat je toch het gevoel krijgt dat Read zelf dolgraag die stap wil maken.
Of hij doet alsof hij dolgraag wil. Als je meer geld wilt krijgen van je huidige werkgever moet je niet zeggen dat je een overstap niet ziet zitten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat hij niet veel voor ons betekend heeft en was ook nog eens lang geblesseerd. Dan is wat zei bieden toch helemaal niet zo gek?
Je hoeft je niet met een jodenfooi te laten afschepen hoor. begrijp me niet verkeerd maar men neemt wel een gok hier. Zeker omdat je toch het gevoel krijgt dat Read zelf dolgraag die stap wil maken.
Maar is een jonge speler met enorm veel potentieel en als hij speelt meteen een van onze beste spelers + een van de aanvoerders. Dan snap ik dat Feyenoord 30+ wil. Dat zij het niet willen betalen is prima, maar dan blijft hij lekkerquote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn hamstring, een mogelijk ontevreden speler plus wat je afstraalt op andere jonge spelers die overwegen een langdurig contract te tekenen. Plus zo enorm ver lagen de vermeende vraagprijs en wat er op tafel kwam nu ook weer niet uit elkaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat de gok is. Het is een beoogd basis-speler en de alternatieven zijn minder goed. Het is vooral een gok wanneer je eigenlijk van de speler af zou willen en zit te wachten op betere biedingen. Als je de speler voorlopig wil behouden is het in mijn ogen geen gok.
Vond hem ook goed hoor maar misschien overschatten we zijn potentieel wel, anders zouden de clubs toch wel letterlijk in de rij staan en niet alleen wat laagvliegers uit de Premier League die ook nog eens niet bereid zijn om de vraagprijs van 30 miljoen te voldoen wat daar een schijntje is..quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:41 schreef fetX het volgende:
[..]
Maar is een jonge speler met enorm veel potentieel en als hij speelt meteen een van onze beste spelers + een van de aanvoerders. Dan snap ik dat Feyenoord 30+ wil. Dat zij het niet willen betalen is prima, maar dan blijft hij lekker
Zelf vind ik het wel meevallen met de hamstring. Hij lag er uit en toen hij terug kwam bleef hij langer op het veld staan dan de medische staf had geadviseerd - waarbij RvP aangaf dat de wedstrijd toch niet zo intensief was. Daardoor viel hij weer uit. Dat is gewoon verkeerd terugbrengen en niet perse een teken dat zijn lichaam een grote gok is.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn hamstring, een mogelijk ontevreden speler plus wat je afstraalt op andere jonge spelers die overwegen een langdurig contract te tekenen. Plus zo enorm ver lagen de vermeende vraagprijs en wat er op tafel kwam nu ook weer niet uit elkaar.
We zitten pas in juli hè en daarnaast is algemeen bekend dat Bayern en City hem nauwlettend in de gaten houdt. En er zullen ongetwijfeld (veel) meer clubs zijn die dat doen, maar die hebben geen Rutger die elke scheet op straat legt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Vond hem ook goed hoor maar misschien overschatten we zijn potentieel wel, anders zouden de clubs toch wel letterlijk in de rij staan en niet alleen wat laagvliegers uit de Premier League die ook nog eens niet bereid zijn om de vraagprijs van 30 miljoen te voldoen wat daar een schijntje is..
Sauer is ook nooit een bepalende speler voor ons geweest, Read wel. En voor Sauer kwam een bod binnen die in mijn ogen ruim boven marktconform ligt, bij Read niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Sauer kon naar Stuttgart en Hoffenheim, Read naar Bayern of de PL.
Daar zit een lichtjaar verschil tussen
Die kunnen ook wat meer de kat uit de boom kijken en als Read de sterren van de hemel speelt volgend jaar bieden ze gerust 40/45 miljoen of zelfs meer. Voor hen is het ook idealer als hij een seizoen bij Feyenoord blijft want voor de absolute top is hij nog niet klaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:07 schreef fetX het volgende:
We zitten pas in juli hè en daarnaast is algemeen bekend dat Bayern en City hem nauwlettend in de gaten houdt.
Read heeft wat leuke wedstrijden gespeeld, is absoluut een groot talent maar een bepalende speler is het absoluut nog niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Sauer is ook nooit een bepalende speler voor ons geweest, Read wel. En voor Sauer kwam een bod binnen die in mijn ogen ruim boven marktconform ligt, bij Read niet.
De enige overeenkomst is dat de aanwezige vervangers op die posities van vergelijkbaar kutniveau zijn dus dat je weer de markt op moet. Je verkoopt toch makkelijker als er een vervanger klaar staat.
Het is natuurlijk wel jammer dat zulke spelers vertrekken voordat ze bepalend zijn, al begrijp ik hem volkomen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Read heeft wat leuke wedstrijden gespeeld, is absoluut een groot talent maar een bepalende speler is het absoluut nog niet.
Dat was hij absoluut wel al, dat ging heel snel.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Read heeft wat leuke wedstrijden gespeeld, is absoluut een groot talent maar een bepalende speler is het absoluut nog niet.
Hij was eind 2024/25 misschien wel nog beter.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat was hij absoluut wel al, dat ging heel snel.
In die korte periode dat hij vorig seizoen speelde hoorde hij tot de belangrijkste drie spelers. Dat was ongeveer tot het moment dat we plots bijna niks meer wonnen, want toen was hij heel toevallig geblesseerd
Het is ook nog niet eens een international.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is ook nog niet eens een international.Wel al beter dan dolle draver Dumbfries vanzelfsprekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Mwoah, dat niet. Wel eventueel de potentie om een betere versie te worden. Laat hem nou eerst lekker een jaartje bij Feyenoord blijven en in de CL ballen. Dat zou voor zijn voetbalcarrière het beste zijn. Voor de portemonnee wellicht wat minder al zal hij bij een verlenging ook niet slecht gaan verdienen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel al beter dan dolle draver Dumbfries vanzelfsprekend.
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 18:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is ook nog niet eens een international.Dat was ook wel een raar Koeman-dingetje destijds die rare logica gebruikte om hem niet te selecteren. Alhoewel er door zijn blessures nooit een logisch debuutmoment is geweest afgelopen seizoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk wel dat hij volgend seizoen zijn debuut gaat maken, mits er een normale bondscoach komt. Dumfries zie ik geen succes worden bij Real, alleen Timber is natuurlijk beter maar dat is ook een logische optie op RCV.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
Daar zal hij wellicht ook aan twijfelen na een seizoen met een incompetente trainer waardoor hij drie maanden geblesseerd raaktequote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:24 schreef fetX het volgende:
[..]
Mwoah, dat niet. Wel eventueel de potentie om een betere versie te worden. Laat hem nou eerst lekker een jaartje bij Feyenoord blijven en in de CL ballen. Dat zou voor zijn voetbalcarrière het beste zijn. Voor de portemonnee wellicht wat minder al zal hij bij een verlenging ook niet slecht gaan verdienen.
Ja tot Virgil van Dijk had bijna elke voetballer in Oranje wel voor Ajax, PSV of Feyenoord gespeeld, dat is nu al lang niet meer zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar zal hij wellicht ook aan twijfelen na een seizoen met een incompetente trainer waardoor hij drie maanden geblesseerd raakte
Een groot deel van de PL-spelers uit het Nederlands elftal hebben ook niet of nauwelijks in de top van de Eredivisie gespeeld, dat geeft ook wel te denken.
Ook best een achterhaalde gedachte dat je het eerst hier moet maken, zo snel mogelijk naar de PL en daar wel of niet aanhaken is vaak beter. Mocht het niet lukken pikt Feyenoord of PSV je wel weer op.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Daar zal hij wellicht ook aan twijfelen na een seizoen met een incompetente trainer waardoor hij drie maanden geblesseerd raakte
Een groot deel van de PL-spelers uit het Nederlands elftal hebben ook niet of nauwelijks in de top van de Eredivisie gespeeld, dat geeft ook wel te denken.
Als Timber, Frimpong en Dumfries fit blijven lijkt mij die kans niet zo heel groot eigenlijk. Ook geen schande natuurlijk als je concurrentie bij Azzenal, Liverpool en Real speelt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 19:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat was ook wel een raar Koeman-dingetje destijds die rare logica gebruikte om hem niet te selecteren. Alhoewel er door zijn blessures nooit een logisch debuutmoment is geweest afgelopen seizoen.
Denk wel dat hij volgend seizoen zijn debuut gaat maken, mits er een normale bondscoach komt. Dumfries zie ik geen succes worden bij Real, alleen Timber is natuurlijk beter maar dat is ook een logische optie op RCV.
Dumfries en Frimpong zijn op termijn juist wel haalbaar. Dumfries is echt op zijn retour en gaat daar toch nooit de concurrentiestrijd met TAA winnen, dat vind ik maar een gekke transfer. En dat Frimpong geen rechtsback is voor een viermansdefensie, lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als Timber, Frimpong en Dumfries fit blijven lijkt mij die kans niet zo heel groot eigenlijk. Ook geen schande natuurlijk als je concurrentie bij Azzenal, Liverpool en Real speelt.
Die gedachte is wel achterhaald, maar veel PL-clubs zijn nog steeds wel een graf voor net wel/net niet talenten. Die halen er acht voor dezelfde prijs en zien dan wel wat er wel en niet blijft plakken. Heb ook niet het idee dat spelers die falen in de PL het direct zo makkelijk redden in de Eredivisie.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook best een achterhaalde gedachte dat je het eerst hier moet maken, zo snel mogelijk naar de PL en daar wel of niet aanhaken is vaak beter. Mocht het niet lukken pikt Feyenoord of PSV je wel weer op.
Nou nee dat lijkt mij nou zonder blessures helemaal niet haalbaar binnenkort want zowel Frimpong/Timber als Dumfries staan natuurlijk nog mijlenver voor in de pikorde. Ook als Dumfries 'op zijn retour' die net naar Real is gegaan daar niet alles speelt zullen ze die volgend seizoen natuurlijk gewoon oproepen boven iemand die het net laat zien in de Eredivisie. Er zit nog wel wat tussen de spelers van PL/Top Primera dan Eredivsiespelers, zoveel waren er ook niet bij afgelopen WK. Maar goed, wellicht meer iets voor het Oranje topic die eerst maar eens een bondscoach moeten aanstellen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dumfries en Frimpong zijn op termijn juist wel haalbaar. Dumfries is echt op zijn retour en gaat daar toch nooit de concurrentiestrijd met TAA winnen, dat vind ik maar een gekke transfer. En dat Frimpong geen rechtsback is voor een viermansdefensie, lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk.
Maar goed dat de concurrentie moordend is op die positie is geen twijfel over, want Wieffer speelt ook alles bij Brighton, en Geert is als de Lidl-versie van Timber ook populair bij bondscoaches. Maar ik vind ook geen enkele optie nou echt geweldig, behalve Timber die ook als RCV kan.
Koffiedik kijken allemaal omdat we de volgende bondscoach nog niet kennen (en de toekomst niet kunnen voorspellen), maar ik hoop toch dat voor een toernooi over twee jaar Read als een serieuzere optie wordt gezien dan die twee, vooral als Read in de CL/PL basisspeler is en Dumfries en Frimpong wekelijks banken. En dat begint met hem minuten geven in de tamelijk irrelevante Nations League.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nou nee dat lijkt mij nou zonder blessures helemaal niet haalbaar binnenkort want zowel Frimpong/Timber als Dumfries staan natuurlijk nog mijlenver voor in de pikorde. Ook als Dumfries 'op zijn retour' die net naar Real is gegaan daar niet alles speelt zullen ze die volgend seizoen natuurlijk gewoon oproepen boven iemand die het net laat zien in de Eredivisie. Er zit nog wel wat tussen de spelers van PL/Top Primera dan Eredivsiespelers, zoveel waren er ook niet bij afgelopen WK. Maar goed, wellicht meer iets voor het Oranje topic die eerst maar eens een bondscoach moeten aanstellen.
Hij kan het in ieder geval komend seizoen op een hoger niveau laten zien, is het niet PL dan wel CL.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |