Laten we die take van ZKA niet al te serieus nemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:37 schreef Elan het volgende:
We kunnen blijkbaar pas weer spelertjes van 5 miljoen kopen als Read vertrokken is.
Wat een ouderwetse armoede.
Read kan maar voor maximaal 25 miljoen weg!!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laten we die take van ZKA niet al te serieus nemen.
Misschien moet ZKA weer eens aankondigen om ermee te stoppenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Laten we die take van ZKA niet al te serieus nemen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Er zal het een en ander weer er af zijn maar die post afschrijvingen is opmerkelijk fors. Bijna 55 miljoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij zegt die afschrijving niet heel veel. Het zegt vooral dat je huidige selectie tekengeld heeft ontvangen dat bijvoorbeeld met langdurige contracten over een langere periode wordt afgeschreven. Dat wijzigt op zich niet zo heel veel aan de cashflow of de ruimte om te investeren. Het is vooral een boekhoudkundig feestje wat mij betreft.
Het zou wat mij betreft ook wel die 81m aan salariskosten kunnen verklaren, want dan zou je nu vooral een hoger loon betalen voor de belastingdienst ten opzichte van dat je het boekhoudkundig over meerdere jaren uitsmeert.
[ Bericht 5% gewijzigd door snabbi op 04-08-2026 11:16:07 ]
Ik zal echt vreselijk blij zijn als die man er mee stopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Misschien moet ZKA weer eens aankondigen om ermee te stoppen
Om de volgende transferperiode direct weer terug te keren
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:06 schreef snabbi het volgende:
[..]Ja en nee het is asymmetrisch je neemt direct je resultaat vergoedingsommen mee (basaal is het ontvangen transfer gelden minus afschrijving) in de winst en verlies maar de ontvangsten kunnen jaren duren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij zegt die afschrijving niet heel veel. Het zegt vooral dat je huidige selectie tekengeld heeft ontvangen dat bijvoorbeeld met langdurige contracten over een langere periode wordt afgeschreven. Dat wijzigt op zich niet zo heel veel aan de cashflow of de ruimte om te investeren. Het is vooral een boekhoudkundig feestje wat mij betreft.
Het zou wat mij betreft ook wel die 81m aan salariskosten kunnen verklaren, want dan zou je nu vooral een hoger loon betalen voor de belastingdienst ten opzichte van dat je het boekhoudkundig over meerdere jaren uitsmeert.
Hoge afschrijvingen moet je meer verkopen en je hebt in Nederland beperkte inkomsten om het elders te compenseren.
Overigens is 43 miljoen euro en was incidenteel nog 11 miljoen erbij op. Maar gechargeerd die 43 miljoen moet je ieder seizoen rondbreien voor een positief resultaat op de vergoedingsommen. Dat is inderdaad wat anders dan daadwerkelijk het geld binnen krijgen.
Zonder Champions League is het risky business zeker zonder stootkussens in het eigen vermogen.
Zelfs die aankondigingen komen doorgaans niet uitquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zal echt vreselijk blij zijn als die man er mee stopt.
Bedankt Hansquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 06:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit is slechts het transfer-resultaat. En van al die transfer-inkomsten moeten nog heel wat uitgaven af, zoals de solidariteitbijdragen, tekengelden, makelaarskosten etc. Als ik het jaarverslag van seizoen 24/25 open zie ik bijv geen positief resultaat van 62.7m, maar een positief resultaat van 23m waarvan 5m kwam vanuit transfergelden. (En ik snap best dat de 5 en 62.7m niet direct vergelijkbaar zijn omdat transfermarkt.com vs het jaarverslag niet van hetzelfde lijstje in/verkopen uitgaat in dat boekjaar).
In datzelfde verslag staat ook dat de schuldpositie in de balans gelijk was aan 150m (36m langlopend + 112m kortlopend) met een vlottende activa daar tegenover van 67m. Deze getallen zijn ook niet alles zeggend en daar zit vast nog wat creatief boekhouden in, maar de feiten zijn:
1) de inkomsten die we zien bij transfers zijn niet wat feyenoord daadwerkelijk overhoudt aan een transfer
2) er is gewoon nog heel veel historische ellende dat gefinancierd moet worden
3) een heel stuk van de begroting is ook afhankelijk van positieve transferresultaten. Denk bijvoorbeeld aan dat het verslag aangaf dat de salariskosten in dat jaar 81m waren.
3x Champions League behaald (en dus 150+m aan inkomsten).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De laatste jaren is meer geïnvesteerd dan ooit in direct sportief succes (met nauwelijks resultaat).
Ik denk dat iedereen die ook maar enigszins voetbal volgt ondertussen wel begrijpt dat bruto transferresultaat láng niet het hele verhaal vertelt. Zeker niet bij Feyenoord.quote:
Twee keer (2e, 3e, 2e).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:41 schreef De_Pel het volgende:
[..]
3x Champions League behaald (en dus 150+m aan inkomsten).
(Verder wel eens hoor)
Dat zal maar het was een prima inhoudelijke post. Als je wil dat die er hier meer komen helpen dat soort reacties niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:46 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen die ook maar enigszins voetbal volgt ondertussen wel begrijpt dat bruto transferresultaat láng niet het hele verhaal vertelt. Zeker niet bij Feyenoord.
Tegelijkertijd denk ik dat bijna iedereen zich jaar in jaar uit verbaast over hoe de grootste amateurclub van Nederland gerund wordt, met als gevolg dat je - zelfs nu je voor het eerst in decennia consequent goede transferresultaten behaalt en 3x in 4 jaar CL miljoenen harkt - nog steeds nauwelijks mogelijkheden blijf hebben.
Het tweede CL-ticket zou NL altijd verspeeld hebben, wij (als in Eredivisie) zijn op de lange termijn daar niet goed genoeg voor. Net als Portugal en België overigens, dus dat wordt weer lekker stuivertje wisselen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Bovendien hebben de slechte Europese prestaties van vorig jaar - alsmede die van de zwakke concurrentie waardoor we alsnog tweede werden - bijgedragen dat Nederland het extra CL ticket onnodig verspeeld heeft.
Wat dat betreft wel jammer dat je niet meer kan afzakken naar de EL/perenleague, daar pak je toch altijd de meeste puntenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het tweede CL-ticket zou NL altijd verspeeld hebben, wij (als in Eredivisie) zijn op de lange termijn daar niet goed genoeg voor. Net als Portugal en België overigens, dus dat wordt weer lekker stuivertje wisselen.
Had toch gerust één a twee seizoenen kunnen schelen. Bovendien sturen we nu twee keer een relatief sterke nr6 richting de ECL (Az en Ajax).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het tweede CL-ticket zou NL altijd verspeeld hebben, wij (als in Eredivisie) zijn op de lange termijn daar niet goed genoeg voor. Net als Portugal en België overigens, dus dat wordt weer lekker stuivertje wisselen.
Betwijfel ik, het verschil met Portugal is daar nu wel echt te groot voor, en zeker als we na dit seizoen een grote puntenklapper gaan verliezen gaat het er niet veel beter op worden. Al verwacht ik toch wel dat Ajax dit nog enigszins kan gaan herstellen in de Conference League.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Had toch gerust één a twee seizoenen kunnen schelen. Bovendien sturen we nu twee keer een relatief sterke nr6 richting de ECL (Az en Ajax).
Feyenoord en Ajax hadden met betere beleidskeuzes afgelopen drie jaar denk ik die zesde plek langer dan verwacht kunnen behouden.
De grote issue ligt overigens ook dat de EL kwalificatie voor Nederlandse clubs makkelijker is dan de ECL kwalificatie door een gekke regeling in de PO-ronde.
Twente haalde ook L32 EL (zou het wat uitmaken).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Betwijfel ik, het verschil met Portugal is daar nu wel echt te groot voor, en zeker als we na dit seizoen een grote puntenklapper gaan verliezen gaat het er niet veel beter op worden. Al verwacht ik toch wel dat Ajax dit nog enigszins kan gaan herstellen in de Conference League.
AZ is gewoon ouderwets onberekenbaar Europees gezien, en Nederland is gewoon niet in staat om 6 clubs Europees af te leveren die presteren. De laatste keer dat dit goed ging was nog met Vitesse (of dat was misschien zelfs met 5, geen idee). Het meeste ideale plaatje is gewoon, uit puur puntenoogpunt, max 5 clubs waarvan slechts 1 club in de CL.
We hebben ook niet eens een rechtstreekse ticket voor groepsfase ECL toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Twente haalde ook L32 EL (zou het wat uitmaken).
Het zou wel degelijk kunnen overigens. Feyenoord, Ajax en PSV (met goed beleid) kunnen allemaal bewezen CL en zeker EL spelen. AZ kan ook EL spelen. En letterlijk de hele Eredivisie kan in de Conference League meedoen en punten halen, zelfs Telstar en Excelsior. Daar gaat shit als de nr5 van Bosnië gewoon door.
Het addertje is dat de kwalificatie voor de ECL dusdanig is ingericht dat landen als Nederland daar geen zwakke clubs kunnen aanleveren zonder één toptegenstander te verslaan. De nr5 komt ongeplaatst in de ELQ2, als ze daar verrassen (zoals Utrecht lukte) krijgen ze daarna twee troeptegenstanders en zijn ze geplaatst voor de EL waar ze nauwelijks punten kunnen sprokkelen. Lukt dat niet, dan komen ze (net als de nr6) uiteindelijk ongeplaatst in Q4 van de ECL, en precies dat is een wilde westen van sterke tegenstanders (inclusief clubs uit de top 4 landen). Zo krijg je al gauw één van de titelkandidaten nog voordat je makkelijk punten kan binnenharken. En alle rotzooi uit de zwakkere ELQ4 moet nog instromen.
Dit verhaal verandert als Ajax, Feyenoord, PSV of AZ met een geplaatste status op die plekken instroomt, maar dan gaat een NEC of Eagles direct EL spelen waar ze normaal ook niks te zoeken hebben, in plaats van in de ECL. Wat ons ook punten kost.
Tldr: clubs buiten de traditionele top 4 plaatsen zich makkelijker voor de EL dan voor de ECL waardoor we punten mislopen (en dat gaat niet snel veranderen).
Tong80 maakt een scherpe indruk vergeleken met Elan hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:34 schreef bbuddybb het volgende:
Elan lijkt mij van dezelfde leeftijdscategorie als Tong.
Bij ons staat het geraamte al wel en de voorbereiding zag er behoorlijk prima uit. We missen echter voorin echt kwaliteit (met name op links, maar ook in de spits vind ik het magertjes). Daar zit mijn zorg wel, want als je daarin niet gaat investeren dan ga je denk ik om plek 3 spelen (al denk ik wel dat we een behoorlijk stuk beter zijn dan Twente, AZ, NEC, etc.).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:32 schreef Elan het volgende:
Geen optie tot koop dus weer lekker ervaring laten opdoen voor anderen en er als hij het leuk doet financieel zelf niks aan overhouden.
Ondertussen haalt PSV Sano en Ajax de ene na de andere vedette.
Vind je? Ueda en Read waren in elk geval gedeeltelijk de voornaamste lichtpuntjes in een verder toch zeer teleurstellend seizoen op de eindklassering na. Met name creativiteit en individuele kwaliteit schortte het ernstig aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:36 schreef fetX het volgende:
[..]
Bij ons staat het geraamte al wel en de voorbereiding zag er behoorlijk prima uit. We missen echter voorin echt kwaliteit (met name op links, maar ook in de spits vind ik het magertjes). Daar zit mijn zorg wel, want als je daarin niet gaat investeren dan ga je denk ik om plek 3 spelen.
Verder moet er nog wat troep weg en zul je Read, AHM, Ueda 1op1 moeten vervangen.
Ben je nu in de geplaatste tweet van Gurney getrapt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind je? Ueda en Read waren in elk geval gedeeltelijk de voornaamste lichtpuntjes in een verder toch zeer teleurstellend seizoen op de eindklassering na. Met name creativiteit en individuele kwaliteit schortte het ernstig aan.
Dat we weer met dit soort huurconstructies in de weer moeten zonder optie tot koop in een seizoen waarin je nota bene CL speelt en er dus geld zou moeten zijn vind ik vrij teleurstellend. Ik zie dat soort eenzijdige constructies ook eigenlijk zelden of nooit terug bij Ajax of PSV.
Anderzijds hebben we nog bijna een maand dus wie weet komt er nog wat moois bij.
Nee joh Herman is zeker15 jaar ouder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:34 schreef bbuddybb het volgende:
Elan lijkt mij van dezelfde leeftijdscategorie als Tong.
Wel godverdommequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:46 schreef Caland het volgende:
Hey Elan
Je bent nog steeds op een tweet uit 2024 van een oud-speler aan het ranten
Met Ueda en v. Persie heb je twee prima spitsen. Je hebt alleen een probleem als er met die twee een probleem is. En als er geen spits verkocht wordt komt er ook zeker niets bij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:36 schreef fetX het volgende:
[..]
Bij ons staat het geraamte al wel en de voorbereiding zag er behoorlijk prima uit. We missen echter voorin echt kwaliteit (met name op links, maar ook in de spits vind ik het magertjes). Daar zit mijn zorg wel, want als je daarin niet gaat investeren dan ga je denk ik om plek 3 spelen (al denk ik wel dat we een behoorlijk stuk beter zijn dan Twente, AZ, NEC, etc.).
Verder moet er nog wat troep weg en zul je Read, AHM, Ueda 1op1 moeten vervangen.
Als je dat wil zal je wel tussen Lotomba, Nieuwkoop, Deijl, Tengstedt en Borges moeten ruimen. Voldoende kwantiteit, onvoldoende kwaliteit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:36 schreef fetX het volgende:
Als je met Van Persie en Ueda 2 goede spitsen hebt dan ben je voor die derde plek toch al voorzien met een talent als Ferri?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Met Ueda en v. Persie heb je twee prima spitsen. Je hebt alleen een probleem als er met die twee een probleem is. En als er geen spits verkocht wordt komt er ook zeker niets bij.
Linksbuiten is voor nu de grootste prioriteit lijkt mij.
Die loopt lomp dan zijn het vaak niet goede voetballers.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:10 schreef CR7 het volgende:
[..]
Als je met Van Persie en Ueda 2 goede spitsen hebt dan ben je voor die derde plek toch al voorzien met een talent als Ferri?
Of wordt die nu al afgeschreven?
Die is nog niet afgeschreven. Maar je kan wel zien dat v. Persie en Ueda een stuk beter zijn. Ik denk zelfs dat Tengsted op dit moment beter is dan die Ferri.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:10 schreef CR7 het volgende:
[..]
Als je met Van Persie en Ueda 2 goede spitsen hebt dan ben je voor die derde plek toch al voorzien met een talent als Ferri?
Of wordt die nu al afgeschreven?
Rechtstreekse tickets voor groepsfase ECL bestaan niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:14 schreef Wotte het volgende:
[..]
We hebben ook niet eens een rechtstreekse ticket voor groepsfase ECL toch?
Wist ik niet. Ik heb wat geleerdquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rechtstreekse tickets voor groepsfase ECL bestaan niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |