SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK![]()
![]()
Snel volposten!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef usagi414 het volgende:
Oh jee, krijg ik nu net als @:Cyan9 een verjaardag van een week ?
We maken er deze keer een maand van.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef usagi414 het volgende:
414 dagenquote:Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef usagi414 het volgende:
Ja, dat is wel iets dat je verdient.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef usagi414 het volgende:
Gewoon accepteren.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:49 schreef usagi414 het volgende:
Het was een leuke dag, met een stuk beter weer dan vandaag.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:51 schreef Meke het volgende:
Usagi, nog gefeliciteerd!! Heb je een leuke dag gehad gisteren?
Welke gaat het worden?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:14 schreef H_T het volgende:
Dit voelt als een goede middag voor thee en een Disneyfilm
Feli!quote:Op zondag 26 juli 2026 14:06 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het was een leuke dag, met een stuk beter weer dan vandaag.
Maar ik was er ook wel weer klaar mee voor een jaar, dacht ik.
Alice in Wonderlandquote:Op zondag 26 juli 2026 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Welke gaat het worden?
Ik lig op de bank met mijn ereader, ben redelijk gevloerd. Dit weekend hebben dochter verhuisd naar hier, de bachelor zit erop en de masterstage loopt ze hier in Twente. Dus ze woont weer thuis![]()
Jan Janssen had ook wel een aardige dag in Parijs.quote:Op zondag 26 juli 2026 20:16 schreef sportfreak het volgende:
Deze Tour heeft het beste voor het laatst bewaard
En hij komt in onderstaande rijtje:
1976 Gerben Karstens
1978 Gerrie Knetemann
1988 Jean-Paul van Poppel
2017 Dylan Groenewegen
2026 Mathieu van der Poel
Ja klopt, maar dat was niet op de Champs-Élyséesquote:Op zondag 26 juli 2026 20:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jan Janssen had ook wel een aardige dag in Parijs.
Ah zo. Sinds ik bewust kijk begin jaren ‘90 was dit vandaag wel met afstand de meest legendarische aankomst in Parijs. Ik ben nog niet helemaal afgekoeldquote:Op zondag 26 juli 2026 20:26 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat was niet op de Champs-Élysées
Ik ben echt heel slecht in dat soort dingen dus aan mij heb je niets vrees ikquote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef NailQueen het volgende:
En een vraag van NQ: weet iemand een leuk boek die ik kan lezen in het vliegtuig in de vakantie ?![]()
Ik hou wel van fantasy/thriller zoals The Hunger Games maar romans (met een plottwist) vind ik ook leuk
Ik sluit mij hierbij aan. Je hebt echt niets aan @zorro28quote:Op zondag 26 juli 2026 21:32 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik ben echt heel slecht in dat soort dingen dus aan mij heb je niets vrees ik
Nou zegquote:Op zondag 26 juli 2026 21:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik sluit mij hierbij aan. Je hebt echt niets aan @:zorro28
Hmmm. Als je van Lovecraft houdt kan je dit proberen:quote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef NailQueen het volgende:
En een vraag van NQ: weet iemand een leuk boek die ik kan lezen in het vliegtuig in de vakantie ?![]()
Ik hou wel van fantasy/thriller zoals The Hunger Games maar romans (met een plottwist) vind ik ook leuk
Zorro's zijn altijd mysterieusquote:Op zondag 26 juli 2026 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Specifiek als het hier om gaat hè. Voor de rest weet ik het niet. Je bent best mysterieus.
Spaanse Ninja.quote:
Ja, mooi gedaan.quote:Op zondag 26 juli 2026 21:54 schreef Strani het volgende:
Wow ik heb nu de finish van de Tour teruggekeken. Dat was wel heel indrukwekkend
Veel plezier!quote:
Fairy Tale van Stephen Kingquote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef NailQueen het volgende:
Het was een vreselijke Tour, op deze epische slotrit en terechte winst van MVDP na!quote:Op zondag 26 juli 2026 20:16 schreef sportfreak het volgende:
Deze Tour heeft het beste voor het laatst bewaard
En hij komt in onderstaande rijtje:
1976 Gerben Karstens
1978 Gerrie Knetemann
1988 Jean-Paul van Poppel
2017 Dylan Groenewegen
2026 Mathieu van der Poel
Ik heb niet direct een goede tip, maar wil wel graag weten waar de reis heen gaatquote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef NailQueen het volgende:
Da's balen! Gaat het inmiddels wel weer wat beter?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:19 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb mijn zondagmiddag gespendeerd aan het schoonmaken van de badkamer terwijl ik nog een beetje last heb van mijn buikGisteren ben ik uiteten geweest en is er een gerecht duidelijk niet goed gevallen want later zat ik te knuffelen met de wc. Vandaag ging het weer wat beter.
Dankjequote:
Gran Canaria in september!quote:Op zondag 26 juli 2026 22:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb niet direct een goede tip, maar wil wel graag weten waar de reis heen gaat
Het gaat inmiddels wel beter. Beetje misselijk nog maar ik kan wel gewoon eten en drinken.quote:Op zondag 26 juli 2026 22:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Da's balen! Gaat het inmiddels wel weer wat beter?
Heb je de Stille Patiënt van Alex Michaelides ooit gelezen? Die vond ik heel gaaf!quote:Op zondag 26 juli 2026 19:27 schreef NailQueen het volgende:
Die laatste klinkt erg tofquote:Op zondag 26 juli 2026 23:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je de Stille Patiënt van Alex Michaelides ooit gelezen? Die vond ik heel gaaf!
En Ninth House en Hell Bent van Leigh Bardugo (deel 1 en 2 van een drieluik waarvan ik met smart wacht tot in september deel 3 uitkomt)
En deze is erg grappig om ooit gelezen te hebbenhttps://www.bol.com/nl/nl/p/de-mol-ebook/9200000085377815/
Oh, dus Mathieu heeft nu de Tour gewonnen, want hij was het eerste in Parijs over de finish?quote:Op zondag 26 juli 2026 23:10 schreef Strani het volgende:
Zeker met al dat gepraat over die Pocagar de laatste weken en dat 'ie wel even die Tour zou winnen, vind ik het echt super knap dat nou onze Mathieu gewoon als eerste Parijs haalt. Na Joop Zoetemelk een waardige opvolger, en de experts hun monden gesnoerd.
Oef, die heb ik niet durven te kopen om de boekenmarkt in Groningen. Ik had toen al teveel boeken in mijn mandje.quote:
War leuk, Gran Canaria! Is ons in januari heel gied bevallenquote:Op zondag 26 juli 2026 22:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Gran Canaria in september!
[..]
Het gaat inmiddels wel beter. Beetje misselijk nog maar ik kan wel gewoon eten en drinken.
Dat is ook een probleem dat ik heb. En games in mijn Steam bibliotheek.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik kom erachter dat ik teveel ongelezen boeken in de kast heb
Ik probeer meer games uit te spelenquote:Op maandag 27 juli 2026 10:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat is ook een probleem dat ik heb. En games in mijn Steam bibliotheek.
Dan koop ik steeds boeken bijquote:Op maandag 27 juli 2026 10:22 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat is ook een probleem dat ik heb. En games in mijn Steam bibliotheek.
Ik heb vorige week een game uitgespeeld op 1 achievement na.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik probeer meer games uit te spelen
Gaat redelijk
Hier plenst het om de haverklapquote:Op maandag 27 juli 2026 14:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lekker weer wel voor een dagje attractiepark vandaag.
Zekers. Al drie keer in Troy geweest. Twee keer in Fenix. Nu in de wachtrij voor de tweede keer Booster Bike. Daarna nog een tweede keer in Dwervelwind.quote:Op maandag 27 juli 2026 14:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lekker weer wel voor een dagje attractiepark vandaag.
Ja, hier alleen wat kleine spetters uit de wolken. Meer nat van de attracties.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar Luctor is gelukkig in het diepe zuiden.
Troy is wel het ultieme genot van Toverlandquote:Op maandag 27 juli 2026 17:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zekers. Al drie keer in Troy geweest. Twee keer in Fenix. Nu in de wachtrij voor de tweede keer Booster Bike. Daarna nog een tweede keer in Dwervelwind.
En ook bijna geen wachtrij. Max 10 minuten.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Troy is wel het ultieme genot van Toverland
Die achievement heb je dus nog niet gehaald.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:28 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik probeer meer games uit te spelen
Gaat redelijk
Neequote:Op maandag 27 juli 2026 17:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die achievement heb je dus nog niet gehaald.
Welke game?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een game uitgespeeld op 1 achievement na.
Ik had het spel eerder uitgespeeld dan een vriend die er veel beter in is.![]()
Vampire crawlersquote:
quote:
*zoeken gaat*quote:
Ja, zo werkt een race hè. De eerste die aankomt, wint.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh, dus Mathieu heeft nu de Tour gewonnen, want hij was het eerste in Parijs over de finish?
Had er dan niet beter één een TGV eerder kunnen nemen van de Alpe-d’Huez naar Parijs? Dan lig je pas echt voor.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, zo werkt een race hè. De eerste die aankomt, wint.
Dan vul ik aan met het feitje dat de Schipholtunnel de breedste tunnel van Nederland isquote:Op maandag 27 juli 2026 23:38 schreef Fred_B het volgende:
Voor de mensen die niet kunnen slapen nog een nutteloos feitje om door te woelen:
Leeuwarden ligt oostelijker dan Maastricht.
quote:Op maandag 27 juli 2026 23:38 schreef Fred_B het volgende:
Voor de mensen die niet kunnen slapen nog een nutteloos feitje om door te woelen:
Ik dacht al. Als ik naar Maastricht wil reizen dan moet ik ook nog deels oostwaarts reizen.quote:
Het scheelt maar 5kmquote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik dacht al. Als ik naar Maastricht wil reizen dan moet ik ook nog deels oostwaarts reizen.
Voelt wel als heel lange 5km, maar dat komt doordat je van het Noorden naar het Zuiden gaat.quote:
Toch jammer soms, die tweede dimensie.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Voelt wel als heel lange 5km, maar dat komt doordat je van het Noorden naar het Zuiden gaat.
Dan te bedenken dat Nederland ophoudt als je boven Zwolle komt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch jammer soms, die tweede dimensie.
Natuurlijk klopt het wel, anders zou ik het toch niet posten…quote:
Maar een etappe is dat een onderdeel van de race of hoe .oet ik dat zien?quote:Op maandag 27 juli 2026 23:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, zo werkt een race hè. De eerste die aankomt, wint.
Volgens mijn kaart ligt Maastricht 5km oostelijker.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt het wel, anders zou ik het toch niet posten…
Maastricht ligt op 5° 41’ OL
Leeuwarden ligt op 5° 47’ OL
En Edinburgh ligt westelijker dan Bristolquote:Op maandag 27 juli 2026 23:38 schreef Fred_B het volgende:
Op platte kaarten vertekenen dat soort dingen wel vaker. Maar als je naar de lengtegraad kijkt, dan is dat dus niet zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mijn kaart ligt Maastricht 5km oostelijker.
Rotterdam-Centraal ligt ten westen van Zandvoort.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:08 schreef zorro28 het volgende:
[..]
En Edinburgh ligt westelijker dan Bristol
Dat gebruikte ik dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op platte kaarten vertekenen dat soort dingen wel vaker. Maar als je naar de lengtegraad kijkt, dan is dat dus niet zo.
Als je op GoogleMaps voldoende uitzoomt om beide plaatsen in beeld te hebben, kan je het overigens ook zien.
Als ik in Google Maps een pin zet midden in Leeuwarden geeft ie 5 79 en voor midden in Maastricht 5 69.quote:
Ja is het zeker! Geen literair hoogstandje maar wel een leuk verhaal door een oud-kandidaat van de Molquote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:49 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als ik in Google Maps een pin zet midden in Leeuwarden geeft ie 5 79 en voor midden in Maastricht 5 69.
Aan de andere kant als ik op Google Maps op de zelfde getallen uit wil komen als Fred, geeft ie Franeker en Belgie![]()
Dat is ook wel bijzonder, maar hier een plaatje. Maastricht ligt linksonder tegen de rand, terwijl Leeuwarden linksboven een stukje van de rand ligt:quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:49 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Als ik in Google Maps een pin zet midden in Leeuwarden geeft ie 5 79 en voor midden in Maastricht 5 69.
Aan de andere kant als ik op Google Maps op de zelfde getallen uit wil komen als Fred, geeft ie Franeker en Belgie![]()
Oeh, even kijkenquote:
Zouden ze inspriratie hebben gehaald van een Nederlands/Fins/Estse boyband?quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:10 schreef NailQueen het volgende:
Zijn er nog mensen hier die naar de Worldpride in Amsterdam gaan? Ik weet dat ik de laatste tijd dit soort vragen stel maar hier had ik zelf ook interesse inMaar ik ben bang dat het zowaar claustrofobisch druk gaan worden. Iets waar ik niet goed tegen kan. En nu gaan er geruchten dat Madonna ook komt optreden. Nou dan weet je het wel.
Wie er wel is:quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:14 schreef BillDauterive het volgende:
Ja, zaterdag ga ik met een vriend naar Amsterdam. Maar ik denk niet dat ik de feestjes meepak en Madonna dus ga missen
Het wordt wel erg druk.
Volgens mij gaat die alle prides af van wat ik op insta zie. Ik geef haar geen ongelijkquote:
De canal parade lijkt me ook heel leuk om in het echt mee te maken maar ik denk dat ik dat toch maar op tv ga kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:14 schreef BillDauterive het volgende:
Ja, zaterdag ga ik met een vriend naar Amsterdam. Maar ik denk niet dat ik de feestjes meepak en Madonna dus ga missen
Het wordt wel erg druk.
Mocht je toch mee willen, laat maar weten! Ik ga samen met een man van in de 70, dus er is altijd plek voor meer!quote:Op dinsdag 28 juli 2026 21:59 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De canal parade lijkt me ook heel leuk om in het echt mee te maken maar ik denk dat ik dat toch maar op tv ga kijken.
Ik nietquote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:10 schreef NailQueen het volgende:
Zijn er nog mensen hier die naar de Worldpride in Amsterdam gaan? Ik weet dat ik de laatste tijd dit soort vragen stel maar hier had ik zelf ook interesse inMaar ik ben bang dat het zowaar claustrofobisch druk gaan worden. Iets waar ik niet goed tegen kan. En nu gaan er geruchten dat Madonna ook komt optreden. Nou dan weet je het wel.
Madonna in Afas? Die voelt zich daar toch veel te goed voor? Die gaat eerder de Johan Cruijf Arena eisen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik nietEn volgens het gerucht dat ik heb gehoord komt Madonna in AFAS, dan zou je in het centrum daar geen last van hebben
Iets met korte termijn en een ander evenement dat er al wordt georganiseerdquote:Op woensdag 29 juli 2026 00:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Madonna in Afas? Die voelt zich daar toch veel te goed voor? Die gaat eerder de Johan Cruijf Arena eisen.
Dat kan voor de Queen of Pop (niet mijn mening) vast wel verplaatst worden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 00:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Iets met korte termijn en een ander evenement dat er al wordt georganiseerd
Ik meld me alvast af, want ik ben dan nog niet thuis.quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:28 schreef NailQueen het volgende:
Mocht ik zaterdagavond geen plannen hebben (zoals het er nu uitziet) zou ik eventueel een oude editie of Random ESF party kunnen organiseren hier. Een Random ESF party is volgens mij alweer een jaar geleden en daar heb ik wel weer zin in
Ik ook niet, dus ik meld me ook alvast af.quote:Op woensdag 29 juli 2026 15:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik meld me alvast af, want ik ben dan nog niet thuis.
Misschien, maar dat weet ik nu nog nietquote:Op woensdag 29 juli 2026 13:28 schreef NailQueen het volgende:
Mocht ik zaterdagavond geen plannen hebben (zoals het er nu uitziet) zou ik eventueel een oude editie of Random ESF party kunnen organiseren hier. Een Random ESF party is volgens mij alweer een jaar geleden en daar heb ik wel weer zin in
Ik ben dan ook niet bij Strani thuis.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ook niet, dus ik meld me ook alvast af.
Je bent niet meteen op weg gegaan nadat je Strani zijn sms had gekregen ?quote:Op woensdag 29 juli 2026 17:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet bij Strani thuis.
De weg was dicht bij Bordeaux. Toen heb ik maar een paar flesjes lokale wijn soldaat gemaakt, drie rondjes om Fort Boyard gemaakt en weer naar huis gegaan.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:31 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je bent niet meteen op weg gegaan nadat je Strani zijn sms had gekregen ?
Dan moet Strani iemand anders regelen die de katten te eten gaat geven.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De weg was dicht bij Bordeaux. Toen heb ik maar een paar flesjes lokale wijn soldaat gemaakt, drie rondjes om Fort Boyard gemaakt en weer naar huis gegaan.
Fort Boyard.quote:Op woensdag 29 juli 2026 18:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De weg was dicht bij Bordeaux. Toen heb ik maar een paar flesjes lokale wijn soldaat gemaakt, drie rondjes om Fort Boyard gemaakt en weer naar huis gegaan.
Ook vaak gezien ja vroeger!quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Fort Boyard.Geweldig programma was dat altijd op de Franse tv.
Parles-tu français?quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
quote:Fort Boyard was een Nederlands televisieprogramma dat in de periode 2011-2014 werd uitgezonden door de omroep AVRO. Het programma was een nieuwe versie van De Sleutels van Fort Boyard uit 1991, destijds ook uitgezonden door de AVRO. Fort Boyard was de Nederlandse versie van de gelijknamige Franse spelshow, die begon in 1990 en waarvan sindsdien ieder jaar afleveringen bijgemaakt en uitgezonden worden. Vele andere landen hebben ook op dit fort hun eigen afleveringen gemaakt.
De programma's zijn alle gemaakt op Fort Boyard, een fort voor de Franse westkust, gelegen tussen Île d'Aix en Île d'Oléron. Vast onderdeel van het Nederlands programma waren de twee Franse dwergen, Passe-Partout (André Bouchet) en Horloge (Anthony Labourde), die als belangrijkste taak hadden het op verzoek van de presentatoren tonen van de tussenstand en het begeleiden van de presentatoren en kandidaten naar de juiste plekken in en rondom het fort. In de originele Franse versie zijn zij nog aanwezig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_Boyard_(Nederlandse_spelshow)
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Sleutels_van_Fort_Boyard
Nee, maar was op een van de Franse zenders waar dan Nederlandse ondertiteling was.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Parles-tu français?
Er zijn ook Nederlandse versies van gemaakt,
[..]
Die oude Nederlandse versie was destijds altijd best leuk. Met die klassieke spannende AVRO-voice-over, die als iemand in een draaimolen stapte al de indruk gaf dat diegene zonder parachute uit een vliegtuig ging springen. En dat dan in zo’n oud fort met opdrachten met tijgers en vogelspinnen en onderwater zwemmen door grotten.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Parles-tu français?
Er zijn ook Nederlandse versies van gemaakt,
[..]
Die nieuwe versie was een stuk minder ja. Vooral omdat het leek alsof het een programma op een commerciële omroep was. Aan het begin al een vooruitblik op alles wat er ging komen. Aan het einde nog even uitgebreid terugblikken en ook tussendoor nog doodleuk dingen herhalen alsof je net terugkomt van een reclame.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die oude Nederlandse versie was destijds altijd best leuk. Met die klassieke spannende AVRO-voice-over, die als iemand in een draaimolen stapte al de indruk gaf dat diegene zonder parachute uit een vliegtuig ging springen. En dat dan in zo’n oud fort met opdrachten met tijgers en vogelspinnen en onderwater zwemmen door grotten.
De latere versie was niets meer aan. Dat oude toontje kon niet meer, maar het programma heeft wel een zekere serieuze ondertoon nodig. Geen giechel-BN’ers (hihi, ik weet echt niet hoeveel uren er in een week zitten hoor) die maar wat aanrommelen en dus op bijna alle opdrachten die door de Fransen voor gemiddelde deelnemers zijn gemaakt falen.
Vroeger ook veel gekeken ja. We zijn toen ik een keer met een boottocht eromheen gevarenquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Leuk idee!quote:Op woensdag 29 juli 2026 13:28 schreef NailQueen het volgende:
Oeiquote:
Het zijn wel de twee hoofdoptiesquote:
We moeten die verjaardags TT natuurlijk zo lang mogelijk in tact houden.quote:Op donderdag 30 juli 2026 17:29 schreef H_T het volgende:
Ben ik nou de eerste die hier post vandaag?
Dat scheelt volgend jaar weer.quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
We moeten die verjaardags TT natuurlijk zo lang mogelijk in tact houden.
Goede vraag!quote:
En waar is Perry?quote:
Wat doe ik achter de bar?quote:Op donderdag 30 juli 2026 19:56 schreef NailQueen het volgende:
Strani had ik al gevonden maar die is achter de bar een siësta aan het houden.
Wij doen niet eens meequote:Op donderdag 30 juli 2026 19:15 schreef NailQueen het volgende:
Ja aan plak/buut Redefine en Fred_B!
Verstoppertje is voorbij. Dat hebben we lang volgehouden zeg.
Jij had al zo veel op dat je je alleen nog verbaasde dat er opeens zo veel barmannen waren en zo weinig gasten.quote:
Ik drink bijna geen alcoholquote:Op donderdag 30 juli 2026 20:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jij had al zo veel op dat je je alleen nog verbaasde dat er opeens zo veel barmannen waren en zo weinig gasten.
Welke kandidaten zijn er dan nog over?quote:
Ben je weer aan de opium?quote:
Perry het vogelbekdier!quote:
Goede reden wel. En ik heb respect voor de manier waarop je die traditie in stand houdtquote:Op donderdag 30 juli 2026 23:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik merk gewoon dat ik er dan de volgende dag zó veel minder last van heb.
Hier niet, maar die zou ik wel verwelkomenquote:
Boszquote:Op donderdag 30 juli 2026 23:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Alleen Reiziger?
Dat maakt het voor de KNVB wel makkelijker om het wk van over 4 jaar te boycotten.
Begrijpelijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Hier niet, maar die zou ik wel verwelkomen
Grunn is hier eerst aan de beurt kennelijkquote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Hier niet, maar die zou ik wel verwelkomen
Wij pas maandag of dinsdagquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Grunn is hier eerst aan de beurt kennelijk
Ik had al weinig vertrouwen in Nigel de Jong, maar dit is toch ongelooflijk. Ze hadden blijkbaar echt geen alternatief plan mocht Koeman opstappen. Terwijl de kans daarop me 99% leek. Al die andere landen die hun bondscoach hebben ontslagen hebben een vervanger, wij hebben nog geen idee wie het wordt.quote:
Die is toch op vakantie?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:26 schreef zorro28 het volgende:
@:Nattekat is hier momenteel ook in huis.
Je zou toch op vakantie gaan?quote:
Ja!quote:
De middelmaat Van Bommel, en ondertussen ook Henk Fräser, is in elk geval uit de markt. Ik denk en hoop dat de algemene reactie op de naam Reiziger wel zodanig is dat die, ook voor zijn eigen bestwil, even overgeslagen wordt. En dat het de makkelijke oplossing wordt van het doorschuiven van assistent Van Nistelrooy.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik had al weinig vertrouwen in Nigel de Jong, maar dit is toch ongelooflijk. Ze hadden blijkbaar echt geen alternatief plan mocht Koeman opstappen. Terwijl de kans daarop me 99% leek. Al die andere landen die hun bondscoach hebben ontslagen hebben een vervanger, wij hebben nog geen idee wie het wordt.
Je moet bijna jaloers zijn op België dat ze Mark van Bommel hebben weten te strikken, wat natuurlijk een veel betere optie was geweest dan Michael Reiziger. Waarmee ik overigens niet zeg dat Van Bommel een topcoach is...
Nu dan?quote:
Ja dan kan ik ook wel bondscoach worden, ik schijn ook een goede en zelfs betrouwbare uitstraling te hebben!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De middelmaat Van Bommel, en ondertussen ook Henk Fräser, is in elk geval uit de markt. Ik denk en hoop dat de algemene reactie op de naam Reiziger wel zodanig is dat die, ook voor zijn eigen bestwil, even overgeslagen wordt. En dat het de makkelijke oplossing wordt van het doorschuiven van assistent Van Nistelrooy.
Dat zou uiteraard ook middelmaat zijn en iemand die nooit indruk heeft gemaakt op het tactische vlak. Maar het is in elk geval iemand met een goede uitstraling.
Dat is mooi meegenomen, maar jij hebt niet de uitstraling van iemand die topscorer van de Premier League is geweest.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja dan kan ik ook wel bondscoach worden, ik schijn ook een goede en zelfs betrouwbare uitstraling te hebben!
Of nu?quote:
Onee dat is waar. Ik blijf wel gewoon IT-er dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is mooi meegenomen, maar jij hebt niet de uitstraling van iemand die topscorer van de Premier League is geweest.
Ik welquote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is mooi meegenomen, maar jij hebt niet de uitstraling van iemand die topscorer van de Premier League is geweest.
Misschien heeft ze wel ooit eens staan juichen in het gezicht van iemand uit Andorra.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 14:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Pfff... je gaat bijna terug verlangen naar Ronald Koeman.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De middelmaat Van Bommel, en ondertussen ook Henk Fräser, is in elk geval uit de markt. Ik denk en hoop dat de algemene reactie op de naam Reiziger wel zodanig is dat die, ook voor zijn eigen bestwil, even overgeslagen wordt. En dat het de makkelijke oplossing wordt van het doorschuiven van assistent Van Nistelrooy.
Dat zou uiteraard ook middelmaat zijn en iemand die nooit indruk heeft gemaakt op het tactische vlak. Maar het is in elk geval iemand met een goede uitstraling.
Zelfs de naam van Robin van Persie (met of zonder Dick Advocaat) gaat nu rond.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Pfff... je gaat bijna terug verlangen naar Ronald Koeman.
Dat was een zeer leuke showquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:28 schreef H_T het volgende:
De laatste show van Bert Visscher is nu op Veronica. Dat lijkt me prima vermaak voor vanavond
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zelfs de naam van Robin van Persie (met of zonder Dick Advocaat) gaat nu rond.
Ik heb hem live gezien destijds, nu voor het eerst op de tvquote:
Zit hem nu te kijken. Best of idd. Leukquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:28 schreef H_T het volgende:
De laatste show van Bert Visscher is nu op Veronica. Dat lijkt me prima vermaak voor vanavond
Kunnen we Rudi Garcia niet halen? Deed het toch niet onverdienstelijk bij de zuiderburen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:13 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zelfs de naam van Robin van Persie (met of zonder Dick Advocaat) gaat nu rond.
Toen ik bij zijn show was zat er voor mij een vrouw met een harde hoge lach. Die werd constant door hem uitgepiktquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb hem live gezien destijds, nu voor het eerst op de tv
Heb je een date?quote:
En terecht!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Toen ik bij zijn show was zat er voor mij een vrouw met een harde hoge lach. Die werd constant door hem uitgepikt
Logischquote:
Da's ook mooiquote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon liefde voor de mensen in deze slowchat
Met zwevende makkers en koks en bakkersquote:Op vrijdag 31 juli 2026 23:45 schreef NailQueen het volgende:
Het is alweer een tijd geleden dat ik een disneyfilm heb gekeken. Dus heb ik Aladdin aangeslingerd.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon liefde voor de mensen in deze slowchat
De originele of de live action versie?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 23:45 schreef NailQueen het volgende:
Het is alweer een tijd geleden dat ik een disneyfilm heb gekeken. Dus heb ik Aladdin aangeslingerd.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:35 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen, zoals jullie zien lukt het uitslapen hier weer fantastisch!
P6quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Er is weer een maand voorbij dat betekent weer een nieuwe uitslag.
Onze eigen Pogacar heeft met overmacht gewonnen.
Top 100 voor reeks "ESF Slowchat" van 01-07-2026 t/m 31-07-2026
nr / aantal posts / gebruiker
01 695 Redefine
02 336 Luctor.et.Emergo
03 318 Strani
04 258 Fred_B
05 180 BillDauterive
06 148 TheStigsDutchCousin
07 135 H_T
08 129 NailQueen
09 110 Arizona
10 064 Koen66
11 063 zorro28
12 044 blackswangreen
12 044 usagi414
14 042 ESF1Gamer
15 029 sportfreak
15 029 Cyan9
17 027 ijs_beer
18 022 Nattekat
19 019 AgnesGru
20 016 Meke
20 016 Momo
22 012 chufi
23 007 Yesse
24 002 Hamlapjes
Goede vraag!quote:
En jij bent zeker pas terug in 2028.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nattekat mag pas op vakantie als ik terug ben.
Vanaf nu ga jij weet elke maand de meeste posts hebbenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
01 695 Redefine
02 336 Luctor.et.Emergo
03 318 Strani
04 258 Fred_B
05 180 BillDauterive
06 148 TheStigsDutchCousin
07 135 H_T
08 129 NailQueen
09 110 Arizona
10 064 Koen66
11 063 zorro28
12 044 blackswangreen
12 044 usagi414
14 042 ESF1Gamer
15 029 sportfreak
15 029 Cyan9
17 027 ijs_beer
18 022 Nattekat
19 019 AgnesGru
20 016 Meke
20 016 Momo
22 012 chufi
23 007 Yesse
24 002 Hamlapjes
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vanaf nu ga jij weet elke maand de meeste posts hebben
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
En jij bent zeker pas terug in 2028.
Uiteraard de originele. Ik ben geen fan van live actions.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De originele of de live action versie?
En wat als we alle WK posts niet meetellen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
01 695 Redefine
02 336 Luctor.et.Emergo
03 318 Strani
Ik heb de kleine zeemeermin 2 gekeken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 23:45 schreef NailQueen het volgende:
Dan blijven er weinig posts over.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En wat als we alle WK posts niet meetellen?
Heel goed. Ik heb ook niks met die live actions.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Uiteraard de originele. Ik ben geen fan van live actions.
Ik heb uiteindelijk de helft gekeken want ik sliep zowat in slaap. Vanavond de rest maar afkijken![]()
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:29 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Hij gaat alleen maar posten als jij al gepost hebt en dan 1 minder.
Ja, die kan ik er helaas niet los uit filteren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dan valt de Top 3 weg en komt de kwaliteit bovendrijven.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als je bijna in slaap sliep was het wel heftig!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Uiteraard de originele. Ik ben geen fan van live actions.
Ik heb uiteindelijk de helft gekeken want ik sliep zowat in slaap. Vanavond de rest maar afkijken![]()
Niet automatisch, maar wel ambachtelijk met de handquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, die kan ik er helaas niet los uit filteren.
Ik maak notitie van deze opmerkingquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dan valt de Top 3 weg en komt de kwaliteit bovendrijven.
Eerder moe van de week en slecht slapenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je bijna in slaap sliep was het wel heftig!
Ja hoe moeten wij dat nou wetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Spotte ik @:BillDauterive nou op tv?
Hen is wel eens bij dat soort dingen, dus dat zou kunnenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Omdat er nu geen WK voetbal meer is hequote:
Ik heb hen nog nooit ontmoet, dus ik zou het niet wetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Dan liep elk topic een week voordat die vol is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 12:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan blijven er weinig posts over.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:59 schreef NailQueen het volgende:
Hey, Ome Cornald is op tv bij de canal parade!
Billie is geen Cornald hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Welke film ga je kijken?quote:
Waarom zou je dat doen in een bioscoopquote:
Dat zou inderdaad kunnen. Het is de vraag of ik daar zin in heb.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:53 schreef H_T het volgende:
[..]
Niet automatisch, maar wel ambachtelijk met de hand
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Maar er zijn vast andere dingen om over te posten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Omdat er nu geen WK voetbal meer is he
Zoals wie de nieuwe bondscoach wordt voor het volgende WKquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar er zijn vast andere dingen om over te posten.
Denk het niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar er zijn vast andere dingen om over te posten.
Of de mogelijke neergang van keizer Nero Infantino.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:21 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Zoals wie de nieuwe bondscoach wordt voor het volgende WK
Hopelijk binnenkort Outfantinoquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Of de mogelijke neergang van keizer Nero Infantino.
Dat kan nog wel een paar maanden duren. Eerst genoeg steun voor een motie van wantrouwen en dan met een absolute meerderheid steun voor afzetting.quote:
The oddessyquote:
Hoe was die?quote:
Caesar salad en cheeseburgerquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:34 schreef NailQueen het volgende:
Wat schaft de pot bij jullie? Ik wilde pasta al ragu maken maar ik had toch geen zin om te koken![]()
Dus heb ik een gezonde alternatief gevonden in Mcdonalds![]()
Op zich wel mooie film. Wel een aanrader. Alleen Zendaya haar rol vond ik een beetje nutteloos.quote:
Oh het leek er op dat er weinig animo voor was. En ik had vandaag ook wat last van hoofdpijn dus ik ben niet erg in de stemming.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Caesar salad en cheeseburger
Overigens ben ik in voor een party vanavond
Ok, dan wordt het een andere keer en ga ik zo een film kiezen. Beterschap!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh het leek er op dat er weinig animo voor was. En ik had vandaag ook wat last van hoofdpijn dus ik ben niet erg in de stemming.
Hier een soort Engels ontbijt gegeten. Krieltjes met witte in tomatensaus en gebraden worstjes.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:34 schreef NailQueen het volgende:
Wat schaft de pot bij jullie? Ik wilde pasta al ragu maken maar ik had toch geen zin om te koken![]()
De naam Zendaya zei me niks. Ik zocht haar foto op en had zoiets van, die ken ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Op zich wel mooie film. Wel een aanrader. Alleen Zendaya haar rol vond ik een beetje nutteloos.
Wij hebben gekookte aardappels met rode kool en hachee gegeten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:34 schreef NailQueen het volgende:
Top 5 bitches! bamquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 07:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
01 695 Redefine
02 336 Luctor.et.Emergo
03 318 Strani
04 258 Fred_B
05 180 BillDauterive
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:56 schreef BillDauterive het volgende:
@:nailQUeen joehoe. Is er een retro dinges?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Oh het leek er op dat er weinig animo voor was. En ik had vandaag ook wat last van hoofdpijn dus ik ben niet erg in de stemming.
Echt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:11 schreef NailQueen het volgende:
Oei. Hopelijk snel geen hoofdpijn meer!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ook lekkerquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hebben gekookte aardappels met rode kool en hachee gegeten.
https://www.instagram.com/k3highlights/reel/DbgG3ItItcw/quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 22:14 schreef NailQueen het volgende:
Weten jullie wie er vanmiddag ook op een boot stonden?
Bekijk deze YouTube-video
Maar dan in deze formatie
Bekijk deze YouTube-video
(Mooi liedje tijdens Liefde voor muziek. Die hebben ze helaas nooit uitgebracht)
Ik hoop niet dat Klaasje straks opnieuw voor Hanne gaat invallenquote:Op zondag 2 augustus 2026 00:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/k3highlights/reel/DbgG3ItItcw/
[ afbeelding ]
Ik wist niet eens dat FOK! een topic had over influencers. Waarom is dat gesloten dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 23:16 schreef Kaatje87 het volgende:
Hoi, ik als ik het goed begrijp mag hier random gepost worden? Aangezien het influencers topic definitief gesloten is, en dat het enige was waarvoor ik op fok forum zat, wie heeft er tips voor mij voor een ander forum over influencers?
quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat FOK! een topic had over influencers. Waarom is dat gesloten dan?
Ik heb een tijd best fanatiek meegelezen en af en toe meegepost, maar ik heb best wat extra tijd in mijn dag sinds ik het topic uit MyAT heb verwijderd en ook niet meer bij de fluflu's meekijkquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:17 schreef Armani XL het volgende:
[warning]
De moderators hebben meerdere keren geprobeerd om de sfeer in dit topic te verbeteren en het vele gebash, de haat en het steeds negatiever posten te stoppen. Helaas lijkt het alleen maar erger te worden.
Ook het steeds opnieuw negatief bespreken van kinderen gaat voor ons te ver. Kritiek mag, maar de grens wordt bereikt als een topic vooral nog bestaat uit afkraken en negatief doen over mensen en hun kinderen.
Daarom sluiten we dit topic. Er komt ook geen nieuw topic over dit onderwerp.[/warning]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 2 augustus 2026 10:41 schreef Meke het volgende:
[warning]Hee jammer in een quote doen deze het niet[/warning]
Oef.quote:
Op je benen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:43 schreef NailQueen het volgende:
Het is onverwachts warm vandaag en ik ben er niet op voorbereid. Alles zit in de was, mijn benen zijn niet geschoren en mijn haar is beetje vettig
quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:55 schreef H_T het volgende:
Net beetje gerommeld tussen random zooi in de berging die daar bij een verhuizing is beland en die ik eigenlijk een keer uit moet zoekenIn een doos: een fles pannenkoekmix die elf jaar over datum is
Vast welquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik wil niet weten of dat mogelijk is
quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:55 schreef H_T het volgende:
Net beetje gerommeld tussen random zooi in de berging die daar bij een verhuizing is beland en die ik eigenlijk een keer uit moet zoekenIn een doos: een fles pannenkoekmix die elf jaar over datum is
Ah joh, een houdbaarheidsdatum zegt niet zoveel. Misschien dat de smaak wat minder is maar voor de rest is ie nog prima.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:55 schreef H_T het volgende:
Veel dingen die over datum zijn worden wat minder lekker maar maken je niet ziek. In dit geval leek het me toch beter het bij het vuilnis te gooienquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:11 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ah joh, een houdbaarheidsdatum zegt niet zoveel. Misschien dat de smaak wat minder is maar voor de rest is ie nog prima.
Honing kan je prima een paar duizend jaar over de houdbaarheidsdatum nog eten als je het maar goed bewaard.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:11 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ah joh, een houdbaarheidsdatum zegt niet zoveel. Misschien dat de smaak wat minder is maar voor de rest is ie nog prima.
Het staat er geloof ik niet meer op, maar vroeger stond op Jozo zout een of ander verhaaltje dat hun zout afkomstig was uit zoutlagen die 150 tot 200 miljoen jaar geleden waren gevormd, en verderop op de pot stond dan iets als 'houdbaar tot september 2027'.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:37 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Honing kan je prima een paar duizend jaar over de houdbaarheidsdatum nog eten als je het maar goed bewaard.
Ja, dat was het meest debiele van een houdbaarheidsdatum bij zout. Het ligt al vele miljoenen jaren op een vlakte. We doen het in een potje. "Ja, nu is het niet langer dan zo houdbaar."quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Het staat er geloof ik niet meer op, maar vroeger stond op Jozo zout een of ander verhaaltje dat hun zout afkomstig was uit zoutlagen die 150 tot 200 miljoen jaar geleden waren gevormd, en verderop op de pot stond dan iets als 'houdbaar tot september 2027'.
“Pannenkoeken uit grootmoeders tijd”quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:55 schreef H_T het volgende:
Nicequote:Op zondag 2 augustus 2026 21:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
“Pannenkoeken uit grootmoeders tijd”
Doet me denken aan die sketch van Herman Finkers over de kant en klaar maaltijd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Nice![]()
![]()
Mijn oma kon niet goed koken, dus als een product wordt aangeprezen als 'oma's ...' is dat voor mij geen pluspunt
Ik hoef dan weer niet mijn vingers steeds 10 minuten onder de koude kraan te houdenquote:Op zondag 2 augustus 2026 23:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Doet me denken aan die sketch van Herman Finkers over de kant en klaar maaltijd.
Dat scheelt dan weer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik hoef dan weer niet mijn vingers steeds 10 minuten onder de koude kraan te houden
Moet er verplicht iemand aanwezig zijn dan?quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:57 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben de hele week alleen op kantoor
Het kantoor kan dicht maar dan gaat het ook van mijn vakantiedagen af. En ik ga niet mijn vakantiedagen opofferen omdat collega's tegelijk vakantie willen hebben. Thuiswerken was helaas geen optie.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Moet er verplicht iemand aanwezig zijn dan?
Dat mag niet eens van de arbo.quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:57 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben de hele week alleen op kantoor
Ik heb dat ook weleens gedaan. Ik wist niet dat het niet mocht overigens, ik vond het vooral heel saaiquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat mag niet eens van de arbo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |