SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
v
Ze moeten die criteria eens aanpassen. Stelt toch niks voor. Het is ook niet extreemquote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:05 schreef 12Beaufort het volgende:
In het zuiden is de kans op een derde hittegolf groot.
[ afbeelding ]
Maar dan hebben we nog minder hittegolven in het verledenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze moeten die criteria eens aanpassen. Stelt toch niks voor. Het is ook niet extreem
Wat vindt jij wel extreem dan?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze moeten die criteria eens aanpassen. Stelt toch niks voor. Het is ook niet extreem
Nou, vorige week met die 34/45+ was wel extreem, maar 28-31 is toch niet extreem? En een hittegolf op zich is dat ook niet. Als het de hele maand 25 graden is en 3-4 dagen 30+ dan heb je een lange hittegolf, maar dat is toch gewoon zomer? Zeker voor zuid en oost Nederland vind ik dat niet extreem ofzo. 25 is geen hitte.quote:
Met je eens.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. 25 wordt gezien als zomerse dag. En de criteria voor een hittegolf is al meer dan 100 jaar hetzelfde, alleen door klimaatverandering wordt het steeds vaker gehaald. Men went eraan denk ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, vorige week met die 34/45+ was wel extreem, maar 28-31 is toch niet extreem? En een hittegolf op zich is dat ook niet. Als het de hele maand 25 graden is en 3-4 dagen 30+ dan heb je een lange hittegolf, maar dat is toch gewoon zomer? Zeker voor zuid en oost Nederland vind ik dat niet extreem ofzo. 25 is geen hitte.
In de avond het raam openquote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen extreme hitte, droge lucht, koele nachten is puur genieten
Temperaturen van 25 werden echt al warm zomerweer genoemd, nu kijkt niemand er nog van op.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:49 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. 25 wordt gezien als zomerse dag. En de criteria voor een hittegolf is al meer dan 100 jaar hetzelfde, alleen door klimaatverandering wordt het steeds vaker gehaald. Men went eraan denk ik.
Hallo vanuit Murcia, Spanje. 40C vandaag, 42C morgen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:59 schreef Eightyone het volgende:
Hopelijk hebben de posters hier de komende weken geen vakantie in Zuid-Frankrijk, Spanje of Portugal geboekt.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-valencia-en-aragon
Het reisadvies blijft vooralsnog groen, dat wel.
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:52 schreef mitt het volgende:
[..]
Temperaturen van 25 werden echt al warm zomerweer genoemd, nu kijkt niemand er nog van op.
We hebben nu al 7 tropische dagen gehad en 21 zomerse dagen in De Bilt (inclusief mei) en we hebben nog evenquote:Gemiddeld komt de temperatuur in de zomer in De Bilt in het huidige klimaat (gemiddelde 1995-2024) uit op 17,6 graden. Overdag is het gemiddeld 23 graden en in de nacht 12 graden. Op 66 dagen stijgt het kwik naar 20 graden en meer en op 23 dagen daarvan is het 25 graden en meer. Het aantal tropische dagen met maxima van 30 graden en meer is in het huidige klimaat 5.
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier moet ik met de wind en bewolking nog een trui bij aantrekken als ik naar de winkel moet.
In het zuiden lopen ze in hun nakie
Schiet al goed op dan. In Ell 14 tropische dagen vooralsnog. Ik heb er hier aan de rand van het dorp nu 18 in totaal gemeten. Op warme dagen zit ik dan 1 tot max 2 graden boven een KNMI station is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
[..]
We hebben nu al 7 tropische dagen gehad en 21 zomerse dagen in De Bilt (inclusief mei) en we hebben nog even
23 dagen maar 25 of meer in 3 maanden? Das helemaal niet zo gek veel eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
[..]
We hebben nu al 7 tropische dagen gehad en 21 zomerse dagen in De Bilt (inclusief mei) en we hebben nog even
Maak eens een foto hoe jouw meet opstelling staat dan! Wijkt best wel af van de stations. In de buurt van bebouwing natuurlijk wel warmer. Heb je overal welquote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Schiet al goed op dan. In Ell 14 tropische dagen vooralsnog. Ik heb er hier aan de rand van het dorp nu 18 in totaal gemeten. Op warme dagen zit ik dan 1 tot max 2 graden boven een KNMI station is mijn ervaring.
Ik hoop op vakantie toch regelmatig het verblijf uit te gaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hallo vanuit Murcia, Spanje. 40C vandaag, 42C morgen.
Aircootje staat op 25 graden te pruttelen en zonnepaneeltjes doen hun ding, dus gratis koelte hierbinnen
Idd. In de stad toch altijd warmer dan de officiële meetstations.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maak eens een foto hoe jouw meet opstelling staat dan! Wijkt best wel af van de stations. In de buurt van bebouwing natuurlijk wel warmer. Heb je overal wel
Hij is daar niet op vakantie, maar woont daar.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik hoop op vakantie toch regelmatig het verblijf uit te gaan.
Och het waait een beetje flinkquote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:07 schreef _UserName_ het volgende:
Heeft er al iemand gezegd dat er een snoeiharde wind staat?
Bij @Geschiedkundige vast niet meer dan een licht briesjequote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Och het waait een beetje flink![]()
Moet wel zeggen, liever die wind dan van die hete kleffe dagen zonder wind.. dan ga je echt kapot.
Ik vind warme/hete temperaturen een stuk beter te behappen als het waaitquote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Moet wel zeggen, liever die wind dan van die hete kleffe dagen zonder wind.. dan ga je echt kapot.
Ik voorzie een heerlijk pool-dagje (als in zwembad hè). Zwembroekje aan, zwaaien vanaf de waterhangmat,met een Moscow-Mule in de hand, naar de achterbuurvrouw die met haar grootse borstwerk uit het venster hangt... jeweetwel...zo'n dagjequote:
Dat is juist en tevens correct.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Deze man (Putto) is overgeleerd of ...... ?quote:
Ik heb een paar schapen als achterburen. Die kunnen wel flink mekkeren.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:13 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ik voorzie een heerlijk pool-dagje (als in zwembad hè). Zwembroekje aan, zwaaien vanaf de waterhangmat,met een Moscow-Mule in de hand, naar de achterbuurvrouw die met haar grootse borstwerk uit het venster hangt... jeweetwel...zo'n dagje
Het ligt aan jou.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 20:29 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Deze man (Putto) is overgeleerd of ...... ?
Ik lees net zijn weerbericht hier: https://www.weer.nl/weerbericht
Wat een woorden
Aaah..ik hou van schapen, van wol en schapenkaas. Je hebt maar geluk ookquote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb een paar schapen als achterburen. Die kunnen wel flink mekkeren.
Geloof me, als die schapen mij wakker houden heb ik voor de komende jaren shoarma op voorraadquote:Op woensdag 8 juli 2026 01:08 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Aaah..ik hou van schapen, van wol en schapenkaas. Je hebt maar geluk ook
Ik zou ook wel in Limburg kunnen wonen...wel dichtbij De Smidse in Epen voor de lekkere kruisbessenvlaai
Onzin, zie post hierboven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:58 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is de laatste dag dat u nog uw huis goed kan koelen voor de hitte des doods (!)
Niet nodig... koele lucht genoeg en geen hitte des doods in het vooruitzicht.quote:
Ohw, bij jullie is het gewoon iets later.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Niet nodig... koele lucht genoeg en geen hitte des doods in het vooruitzicht.
Ben benieuwd of ie dit ook getweet had als de oper een koudere run was.quote:
Dat is inderdaad een rare gedachtegang ja, normaal zou het andersom moeten zijn maar goed blijkbaar weten ze niet beter daarquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier vanaf gister tot volgende week donderdag 1 dagje net onder de 30 graden waarschijnlijk, morgen het warmste met 35, de rest gelukkig daaronder. Niet echt wat ik van Engeland gewend ben. De Engelse buren snappen het allemaal ook niet goed, allemaal de hele dag alle deuren en ramen open, en 's avonds gaan die dicht. Die zijn vast hun huis aan het voorverwarmen voor de winter ofzo.
Je wilt natuurlijk geen muggen in huisquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier vanaf gister tot volgende week donderdag 1 dagje net onder de 30 graden waarschijnlijk, morgen het warmste met 35, de rest gelukkig daaronder. Niet echt wat ik van Engeland gewend ben. De Engelse buren snappen het allemaal ook niet goed, allemaal de hele dag alle deuren en ramen open, en 's avonds gaan die dicht. Die zijn vast hun huis aan het voorverwarmen voor de winter ofzo.
Ach daar hebben we mijn standaard ergernis weer.quote:
Neuh.quote:Op woensdag 8 juli 2026 08:58 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is de laatste dag dat u nog uw huis goed kan koelen voor de hitte des doods (!)
Sowieso omdat de wind uit O / NO komt, zelfs als de temperaturen weer over de 35 heen zouden gaan scheelt dat aanzienlijk vergeleken met die gore tropenlucht van laatst.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:00 schreef cinderloom het volgende:
Als ik naar de pluim kijk van hoe die twee weken geleden was en nu wordt het een stuk minder warm. Of in iedergeval aangenamer. Het hogedruk gebied sluipt geloof ik minder noordwaarts.
Toch weer in de media veel plekken waar je struikelt over hittegolf etc. Maar dit wordt volgens mij een zoveel betere hittegolf als eind juni.
Gelukkig wel.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:00 schreef cinderloom het volgende:
Als ik naar de pluim kijk van hoe die twee weken geleden was en nu wordt het een stuk minder warm. Of in iedergeval aangenamer. Het hogedruk gebied sluipt geloof ik minder noordwaarts.
Toch weer in de media veel plekken waar je struikelt over hittegolf etc. Maar dit wordt volgens mij een zoveel betere hittegolf als eind juni.
Ja kan weer een weekje doorkomen langer moet het niet gaan durenquote:Op woensdag 8 juli 2026 08:58 schreef Nattekat het volgende:
Komende 2 nachten nog relatief koel. Heb het 22 graden in woonkamer. Veel lager lukt niet. Ga vrijdag een week naar de Alpen, dus alles blijft wel dichtquote:Op woensdag 8 juli 2026 21:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja kan weer een weekje doorkomen langer moet het niet gaan duren
20 graden mag wel in oktoberquote:Op woensdag 8 juli 2026 22:02 schreef Apotheose het volgende:
piepen over geen hittegolf willen. Nee, 20 graden is zomer20 graden is top! Mits het alles behalve zomer is.
Ja hier ook 22 soms 21.5 idd lager wordt het niet meer maar dikke prima en met slapen is het lekker koudquote:Op woensdag 8 juli 2026 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende 2 nachten nog relatief koel. Heb het 22 graden in woonkamer. Veel lager lukt niet. Ga vrijdag een week naar de Alpen, dus alles blijft wel dicht
Hier ook al, ik kan doen wat ik wil maar het kruipt altijd weer terug naar 22.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja hier ook 22 soms 21.5 idd lager wordt het niet meer maar dikke prima en met slapen is het lekker koud
20 graden is een fijne temperatuur maar in de zomer mag het best geregeld naar de 25-30 graden lopen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:02 schreef Apotheose het volgende:
piepen over geen hittegolf willen. Nee, 20 graden is zomer20 graden is top! Mits het alles behalve zomer is.
Gezien jij een week weg gaat kun je ook de ramen open houden, de lampen lekker aan laten om alle vliegen een onderkomen te gevenquote:Op woensdag 8 juli 2026 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende 2 nachten nog relatief koel. Heb het 22 graden in woonkamer. Veel lager lukt niet. Ga vrijdag een week naar de Alpen, dus alles blijft wel dicht
Zonnig en zomers weekje voor de deur.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:43 schreef Sarabi het volgende:
De komende 10 dagen weer boven de 30 graden
Gelukkig zijn er nog nauwelijks Nederlanders. Dat gezeik over dat internet, eindeloos.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Nederlanders willen zomer als het winter is, en dan is het eindelijk zomer en dan willen ze weer niets liever dan winter
[ afbeelding ]
Als ik iets niet wil, dan is het wel winter. In Nederland komt dat feitelijk neer op herfst. Weinig positiefs aan. Die mooie herfst kleuren hebben wel wat, maar dat duurt 2 weken ofzo. Winter is weinig daglicht, vrijwel geen zon, meeste koud, alles vochtig en je bent meer binnen dan buiten. Allemaal niksquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Nederlanders willen zomer als het winter is, en dan is het eindelijk zomer en dan willen ze weer niets liever dan winter
[ afbeelding ]
Nederlanders zijn wereldkampioen klagen. Er is altijd wel iets niet goed en oorzaken worden vrijwel altijd buiten zichzelf gezocht. Het weer is zo'n beetje het makkelijkste slachtofferquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Ja maar Nederland is ook wel een land met heel veel verschillen in het weer, het kan hier letterlijk alle kanten op gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:30 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nederlanders zijn wereldkampioen klagen. Er is altijd wel iets niet goed en oorzaken worden vrijwel altijd buiten zichzelf gezocht. Het weer is zo'n beetje het makkelijkste slachtoffer
En áls het weer perfect is, en het eten lekker, de muziek goed, de mensen leuk....dan zijn er altijd nog wel wat insecten die het kunnen verpesten.. (wel veel muggen, ik ga zo naar huis, hoor...)
Lekker dynamisch toch...voor de flexibele Hollander.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja maar Nederland is ook wel een land met heel veel verschillen in het weer, het kan hier letterlijk alle kanten op gaan.
Some men just want to watch the world burnquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
en dan is het eindelijk zomer en dan willen ze weer niets liever dan winter
Ja dat is wel weer waar inderdaadquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Lekker dynamisch toch...voor de flexibele Hollander.
En dat maakt jouw weerwedstrijden hier ook zo leuk
Hierquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:16 schreef lbosse het volgende:
Huidige voorspelling hier vanaf morgen tot volgende vrijdag volgens m'n weerapp
28
28
29 (!)
28
28
28
28
28
GFS oper is net zo serieus te nemen als mij met warm weer.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:09 schreef Nattekat het volgende:
De GFS oper gaat zelfs voor een 25+ nacht.
Hier 18. Is noord zuid NL altijd al zo'n verschil geweest? Ik heb er nooit echt bij stilgestaan.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:09 schreef Nattekat het volgende:
In het Zuiden?quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Ja de temperatuur is lekker aan het dalen, en weet je? Van mij mag het ook wel even zo blijven, dan vind ik 29 graden helemaal niet zo erg zolang het in de avond maar weer lekker afkoeltquote:Op donderdag 9 juli 2026 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
Avonden als deze tot eind september zou toch ideaal zijn. Bbq aan gehad, koude kletsers, muziek en goede gesprekken buiten. Komende nacht 12-14. Perfect
Zolang de NS niet ook weer met een aangepaste dienstregeling komt vanwege hitte vind ik het allemaal wel prima.quote:
Minder zoep'n helpt ookquote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:28 schreef Haags het volgende:
Ik kan echt niet meer zonder zonnebril in de zomermaanden. Tering wat een scherpe luchten. Doet gewoon pijn aan de ogen als je geen bril draagt.
Volgende week hier nog 16-18 minimaal. Eind van de week misschien wat vervelend, al kan het ook nog wel omhoog gaan want ik lees ook dingen over 35 graden, maar het wordt lang niet zo kut als voorheen. Bovendien na dit gedoe weer veel regen en koelte.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja de temperatuur is lekker aan het dalen, en weet je? Van mij mag het ook wel even zo blijven, dan vind ik 29 graden helemaal niet zo erg zolang het in de avond maar weer lekker afkoelt
Niet zo kut als het ergste wat ik ooit heb meegemaakt zegt niet zo veelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgende week hier nog 16-18 minimaal. Eind van de week misschien wat vervelend, al kan het ook nog wel omhoog gaan want ik lees ook dingen over 35 graden, maar het wordt lang niet zo kut als voorheen. Bovendien na dit gedoe weer veel regen en koelte.
2019, en één/twee week geleden,quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet zo kut als het ergste wat ik ooit heb meegemaakt zegt niet zo veel
Twee weken geleden is absoluut het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En ik was erbij in 2019.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
2019, en één/twee week geleden,
Ergste wat ik heb meegemaakt was Januari 2025 met nog geen 10 uur zonneschijn hier. Was eigenlijk vanaf half december al zo en het duurde tot in Februari...alleen maar 50 shades of Grey en regen, waterkoud. Toen moest ik schouderschokkend wenen op het eindquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee weken geleden is absoluut het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En ik was erbij in 2019.
Ander soort ergquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ergste wat ik heb meegemaakt was Januari 2025 met nog geen 10 uur zonneschijn hier. Was eigenlijk vanaf half december al zo en het duurde tot in Februari...alleen maar 50 shades of Grey en regen, waterkoud. Toen moest ik schouderschokkend wenen op het eind
Een situatieschetsquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ergste wat ik heb meegemaakt was Januari 2025 met nog geen 10 uur zonneschijn hier. Was eigenlijk vanaf half december al zo en het duurde tot in Februari...alleen maar 50 shades of Grey en regen, waterkoud. Toen moest ik schouderschokkend wenen op het eind
Ideaal weer voor vakantie in eigen landquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Perfecte dan dit krijg je het niet!
[ afbeelding ]
Zoiets jaquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een situatieschets
[ afbeelding ]
Van mij mogen de nachten wel wat koelerquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Perfecte dan dit krijg je het niet!
[ afbeelding ]
Waarom is dit überhaupt mogelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zin in 47 graden![]()
[ afbeelding ]
De kans is nihil gelukkig
Het idee alleen alquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vertrouw de softwarequote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Slechte software op de weercomputer.
Of die meteoroloog die de GFS computer bedient:quote:
Dat is het tegenwoordig wel zo'n beetje. Zijn inmiddels al wat weer amateurs die er een aardig zakcentje mee verdienen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of die meteoroloog die de GFS computer bedient:
"Lets initialize one member with extreme parameters to make its output go viral on socials."
Dit is gewoon een heat dome die nu nog 12 dagen op z'n plek blijft liggen en langzaam opwarmt, om vervolgens op het laatse moment door een inkomende depressie richting de Benelux geblazen te worden alvorens eindelijk te breken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of die meteoroloog die de GFS computer bedient:
"Lets initialize one member with extreme parameters to make its output go viral on socials."
Ze gebruiken op de kaart al de kleuren van 'verkoold'.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou een echte winter wel hoor! Ijspret, sneeuw en lekker flink koud onder 0 ...love it maar dat treurige natte half zachte zooi ellende ..haat aan de herfst!.tenzij fris..zonnetje blauwe luchten dan soort van okquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik iets niet wil, dan is het wel winter. In Nederland komt dat feitelijk neer op herfst. Weinig positiefs aan. Die mooie herfst kleuren hebben wel wat, maar dat duurt 2 weken ofzo. Winter is weinig daglicht, vrijwel geen zon, meeste koud, alles vochtig en je bent meer binnen dan buiten. Allemaal niks
IJspret, sneeuw en flink koud heb je hier echt maximaal 2 weken in Nederland. De rest van de tijd is wat jij noemt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou een echte winter wel hoor! Ijspret, sneeuw en lekker flink koud onder 0 ...love it maar dat treurige natte half zachte zooi ellende ..haat aan de herfst!.tenzij fris..zonnetje blauwe luchten dan soort van ok
Oja, das een stuk minder vochtigquote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:20 schreef Discombobulate het volgende:
Het voelt allemaal ook zo viezig. Je zit ook niet echt lekker in je kleren.
Mag van mij gauw herfst worden hoor.
Dat is wat ik wil in een winterquote:Op zaterdag 11 juli 2026 07:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
IJspret, sneeuw en flink koud heb je hier echt maximaal 2 weken in Nederland. De rest van de tijd is wat jij noemt.
Klinkt zalig! Lekker genietenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
Het wordt een topweekend!
Net wakker, iedereen uitgeslapen en zo ff naar de moestuin.
Daarna mooi een relaxdagje rund um Hause. Beetje braden in de zon, zwemmen, spelletjes doen en natuurlijk ff de BBQ aan!
Morgen met de kinderen en wat familie naar de DreiländerSee. Sup mee, opblaasbootje mee...
...Happy Days!
Net 21 hierquote:
Ja, maar is altijd moeilijk hier. En duurt nooit langquote:
(Grootste) hitte ontlopen kan daar tenminste nog.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tropische temperaturen verwacht in Ehrwald.
Dat wordt de berg op gaan..
Alles is relatiefquote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:12 schreef C64 het volgende:
77% LV met 25 graden zou normaal gesproken beroerd aanvoelen. Na die verstikkende hitte van 3 weken geleden voelt het ronduit aangenaam aan, zelfs in de volle zon
Ik zit ik Brand - Vorarlberg op 1050/1100 meter. Hier ook warm, maar koelt in de avond mooi afquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tropische temperaturen verwacht in Ehrwald.
Dat wordt de berg op gaan..
Dat is wel altijd een groot voordeel ja. En je kunt altijd de hoogte in ontsnappenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit ik Brand - Vorarlberg op 1050/1100 meter. Hier ook warm, maar koelt in de avond mooi af
Ja, maar dat is ook afzien. Ga wel de Schesaplana op. Bijna 3000 meter, maar dat is wel afzien in hitte. Vanaf de Lünersee vrij weinig schaduw.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is wel altijd een groot voordeel ja. En je kunt altijd de hoogte in ontsnappen
Gelukkig duurt dat nog ffquote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ben eigenlijk ook wel helemaal klaar met de zomer. Voor m'n gevoel is het al midden augustus ofzo.
Daar ging het niet omquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, maar is altijd moeilijk hier. En duurt nooit lang
Behoorlijk klef jaquote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht dat het drogere warmte zou zijn.
Nou, niets van waar dus.
Valt hier in het hoge noorden best mee, vind het goed te doen buiten. Al is het hier ook een stuk koeler vergeleken met het zuiden...quote:
Geef jouw aandeel zomer maar aan mij, geef ik mijn aandeel guur aan jouquote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ben eigenlijk ook wel helemaal klaar met de zomer. Voor m'n gevoel is het al midden augustus ofzo.
Maandje of 2 zeker.quote:
Dagen worden weer korter. De avonden vallen steeds een fractie eerder in. Scheelt soms wel iets.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Midden augustus? Nee, volgens mij 6 wekenquote:
Zo gaat die grafhitte hier altijdquote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat viesklamme stond echt niet in de kaarten. Flikker op met die bende man![]()
Het is je gegundquote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat viesklamme stond echt niet in de kaarten. Flikker op met die bende man![]()
'hier' zegt altijd bijzonder weinig op een forum.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:26 schreef Frutsel het volgende:
Ik dacht dat het na 2 dagen hitte weer normaal zou worden. Maar het blijft hier godverdomme nog twee weken 30 graden.
Opbokken met die hitte
Ik zeg dan ook nooit veelquote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
'hier' zegt altijd bijzonder weinig op een forum.
Ik zie daar niet twee weken 30 graden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nooit veel![]()
Maar Twente dus
Nee ik ook niet meer. Maar eerst was het slechts tot dinsdag. Nu al tot volgende weekendquote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie daar niet twee weken 30 graden.
koelt hier aan de kust ook wel af. heb medelijden met mensen meer in het zuiden en Limburg.quote:Op zondag 12 juli 2026 01:51 schreef MissHobje het volgende:
Nu is het zalig! Het waait lekker door en kan gewoon onder mijn dons dekbed, trusten!
Lekker hé, Friesland?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag hier in Dokkum 22,8 graden, terwijl in Burgum 24,6 werd op de camping.
Daar was ik vandaag even op bezoek bij de buurtjeswel lekker verbrand geraakt zeg
![]()
Dan zou ik niet richting Limburg afzakken, dan waan je je in Spanjequote:Op zondag 12 juli 2026 07:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker hé, Friesland?
Ik was in Utrecht laatst en echt zo'n verschil met het noorden.
Zeker weten ik geniet hiervan!quote:Op zondag 12 juli 2026 07:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker hé, Friesland?
Ik was in Utrecht laatst en echt zo'n verschil met het noorden.
Ik ben daar nu op vakantie. Wrl mooi weer om buiten te zwemmen en de hele dag in de zwembroek te lopen. Meer moet je ook niet doen.quote:Op zondag 12 juli 2026 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan zou ik niet richting Limburg afzakken, dan waan je je in Spanje
Limburg of Spanjequote:Op zondag 12 juli 2026 16:29 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik ben daar nu op vakantie. Wrl mooi weer om buiten te zwemmen en de hele dag in de zwembroek te lopen. Meer moet je ook niet doen.
Daar hebben we hier in het noorden nog even geen last vanquote:Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef Nattekat het volgende:
Luchtvochtigheid is gedaald. Ik ben blij.
Een daling van de luchtvochtigheid?quote:Op zondag 12 juli 2026 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar hebben we hier in het noorden nog even geen last van
Nope vanmiddag was lager dan nu, 11:44 was deze 56% als minimaal, nu 73% en stijgende zo te zien.quote:
En dan ben je blij dat je er geen last van hebt?quote:Op zondag 12 juli 2026 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nope vanmiddag was lager dan nu, 11:44 was deze 56% als minimaal, nu 73% en stijgende zo te zien.
Vulkaanuitbarsting zekerquote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
In NO IJsland is het ook lekker.
Warme bovenlucht + lijwerking denk ik.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vulkaanuitbarsting zekerOf daar heb je die geisers.
Ik ben nergens meer veiligquote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Zuidwesten heeft 10 graden in hoogzomer. Vet sneuquote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens die vorige vrij extreme hittegolf zijn er 30% meer vluchten geboekt vanaf Schiphol naar Reykjavik.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een mooi land. Alleen een sneu/triest klimaat waar ze qua temperatuur vrijwel altijd op herfst niveau zitten. Soms wat uitschieters naar boven en soms een kou uitbraakquote:Op zondag 12 juli 2026 19:03 schreef C64 het volgende:
[..]
Tijdens die vorige vrij extreme hittegolf zijn er 30% meer vluchten geboekt vanaf Schiphol naar Reykjavik.
Er zijn dus blijkbaar rijke mensen die gewoon even een retourtje IJsland boeken op dat soort dagen.
Bron?quote:Op zondag 12 juli 2026 19:03 schreef C64 het volgende:
[..]
Tijdens die vorige vrij extreme hittegolf zijn er 30% meer vluchten geboekt vanaf Schiphol naar Reykjavik.
Ben ik even blij dat ik dat in januari al heb gedaan.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:03 schreef C64 het volgende:
[..]
Er zijn dus blijkbaar rijke mensen die gewoon even een retourtje IJsland boeken op dat soort dagen.
Het is fris genoeg om hier inderdaad geen last van te hebben, 17,5gr in de achtertuinquote:Op zondag 12 juli 2026 17:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ben je blij dat je er geen last van hebt?
Zonder Cromaquote:Op zondag 12 juli 2026 23:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limbabwe. Dat is bakken en braden meestal ja.
Ben het gewend. Woon niet zo ver van de provinciegrens. Verschil is nu alleen dat ik er minder last van heb omdat ik niks hoef en veel water om me heen heb hierquote:Op zondag 12 juli 2026 23:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limbabwe. Dat is bakken en braden meestal ja.
Prima heerlijk zomerweer dusquote:Op maandag 13 juli 2026 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
Temperatuur hier deze week is al flink naar beneden bijgesteld. Morgen en overmorgen 28 en donderdag en vrijdag stelt niet veel meer voor.
Nacht was idd heerlijk koel, in huis ook nog steeds goed te doen.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:39 schreef Pvt.Webster het volgende:
Koele nacht gehad. Paar graden koeler dan modellen hadden verwacht, met name in het oosten. Kwam door een fenomeen dat "ontkoppeling" heet. Hopelijk de komende nachten weer. Overdag is het best goed te doen ook.
Ik slaap deze zomer permanent met de ventilator aan, het went. Het scheelt in de vroege ochtend toch een graad of twee dus dat is het zeker waard.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:55 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb 2 of 3 dagen met de ventilator aan geslapen. Ik hoop dat het er niet meer worden deze zomer.
Hier rond Nijmegen ook de 3e.quote:
Gisteren was echt top.quote:Op zondag 12 juli 2026 20:39 schreef Nattekat het volgende:
Ja, dit is echt perfect zo. Mag het de komende dagen ook wel zijn. Droge warmte
Jep. Echt om te janken dat het een dode mus was gisteravond.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gisteren was echt top.
Kozijn kunnen schilderen van de badkamer wat het enige niet kunststof is boven de begane grond.
Top temperatuur, en ook de RH vrij droog voor NLse begrippen.
Vandaag is voor mn gevoel al weer benauwder.
Ik heb het niet echt nodig, laatst max 26-27 graden en dat was echt wel mijn limiet. Het went ook zodanig dat ik in september nog steeds wel eens de ventilator aanhad omdat het lekker voelde en ik niet meer zonder kon.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik slaap deze zomer permanent met de ventilator aan, het went. Het scheelt in de vroege ochtend toch een graad of twee dus dat is het zeker waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een tweeluik over deze zomer @Pisces29
Ik vind 3 achtereen meer dan zat.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:23 schreef Momo het volgende:
Hopelijk gaan we 22 juli niet weer over naar een nieuwe hittegolf.
Mobairco half uurtje geleden uit gezet, en meteen van 23 naar 24 gestegen in de woonkamer.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:12 schreef Dutch_view het volgende:
Had de airco uitgedaan voor wat "frisse" lucht van buiten.
Meteen steeg de LV tot tropische plakkerige waarden![]()
De airco maar weer aangedaan.....
Same herequote:Op maandag 13 juli 2026 23:12 schreef Dutch_view het volgende:
Had de airco uitgedaan voor wat "frisse" lucht van buiten.
Meteen steeg de LV tot tropische plakkerige waarden![]()
De airco maar weer aangedaan.....
Zaterdag en zondag een heerlijke 18 graden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:44 schreef INViCTuS het volgende:
Komend weekend eindigt de hittegolf sowieso weer, zo te zien.
Je kunt beter naar Spanje gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:31 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft mooi om te lezen hoe jullie het allemaal afsterven binnen met 24 graden
Op naar de volgende!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:44 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag onder de 20 gradenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:44 schreef INViCTuS het volgende:
Oosten en Zuiden zeker niet. Wel te droogquote:
Ben nu niet in Nederland, maar vind 26 ook gewoon normaal zomer weerquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:59 schreef Haags het volgende:
Aanstaande vrijdag gaan we hier aan de kust al weer terug naar normaal.
Tyfuskouquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:59 schreef Haags het volgende:
Aanstaande vrijdag gaan we hier aan de kust al weer terug naar normaal.
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond redelijke kans op beste terreur buien hier in Brand
[ x ]
Vooral door dagelijkse gang. Geen grote lagedrukgebiedenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.
https://www.hln.be/weerni(...)et-voorbij~aa2495b6/quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond redelijke kans op beste terreur buien hier in Brand
[ x ]
Erwin Krollquote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.
Gezelligquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gaat om de bergen waar @:INViCTuS en ik nu zijn.
100km gescheiden. Wel zelfde kant van de Alpen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gezelligslapen jullie lepeltje lepeltje?
Morgen maar op tijd weg en op tijd terug.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gaat om de bergen waar @:INViCTuS en ik nu zijn.
Waar ga je heen? Morgen hier niet veel denk ik, donderdag gaan we met het gezin rondom de Schachtkopf lopen. Geen liftjes, best een stuk, niet heel zwaar en ook niet heel hoog. Loop je eigenlijk paralel aan een aantal toppen van het Mieminger gebergte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen maar op tijd weg en op tijd terug.
Flinke lepels danquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
100km gescheiden. Wel zelfde kant van de Alpen.
Top Schesaplana was het plan, maar gezien de eventuele best zware terreur buien doe ik dat maar niet. Schesaplana is alpien terrein omhoog naar bijna 3000. Het wordt halverwege naar de Totalphütte lopen, daar lunchen, en dan terug richting Lünersee.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waar ga je heen? Morgen hier niet veel denk ik, donderdag gaan we met het gezin rondom de Schachtkopf lopen. Geen liftjes, best een stuk, niet heel zwaar en ook niet heel hoog. Loop je eigenlijk paralel aan een aantal toppen van het Mieminger gebergte.
Ben benieuwd hoe onze 4-jarige dat gaat bevallen
Normaal gaan we vaak met een liftje naar de top en lopen we daar wat verder of juist meer in het dal.
Binnenkort de Vorderer Tajakopf (Tajakante) klettersteig doen. Die is wel gaaf
Eindbaasquote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Erwin Kroll
"Want als hier een hogedrukgebied ligt, ligt het..daar..niet! Dát zijn de regels!"
Bekijk deze YouTube-video
Idem.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, morgen de laatste dertiger voorlopig.
Zou eigenlijk tot en met vrijdag 30+ zijn, dus dat is mooi meegenomen.
Al moet ik zeggen dat het deze hittegolf eigenlijk best goed uit te houden was, omdat er eigenlijk continue wel een redelijk briesje stond, waar het norm gesproken in Nederland altijd windstil is als het heet is.
Op die manier, met een stevig briesje vind ik het niet zo erg.
Verstandig. Bij potentieel slecht weer nooit te ver omhoog gaan of je moet er zeker van zijn dat je nog een hut snel/makkelijk kunt bereiken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Top Schesaplana was het plan, maar gezien de eventuele best zware terreur buien doe ik dat maar niet. Schesaplana is alpien terrein omhoog naar bijna 3000. Het wordt halverwege naar de Totalphütte lopen, daar lunchen, en dan terug richting Lünersee.
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:17 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Idem.
Maar ik was wel op vakantie; dat maakt het ook makkelijker.
Desalniettemin denk ik ook dat we er wat meer aan wennen nu het al een paar keer heet is geweest
Mooi man dat je nu lekker koeler kunt zittenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad ja.
Groot voordeel is dat nu ik een mobairco heb, ik nooit meer maandenlang in een woonkamer van 30 graden hoef te leven
Zelfs toen het 39 graden was, was het in de woonkamer maximaal 25,5
En nu 23.
Lager kan waarschijnlijk ook wel, maar heb de airco op 23 staan omdat ik dat wel heel aangenaam vindt.
Dikke prima.
Briesje, maar het feit dat de luchtvochtigheid momenteel rond de 50% ligt in plaats van 70 en het dauwpunt ook meerdere graden lager, dat is pas écht wat je voelt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, morgen de laatste dertiger voorlopig.
Zou eigenlijk tot en met vrijdag 30+ zijn, dus dat is mooi meegenomen.
Al moet ik zeggen dat het deze hittegolf eigenlijk best goed uit te houden was, omdat er eigenlijk continue wel een redelijk briesje stond, waar het norm gesproken in Nederland altijd windstil is als het heet is.
Op die manier, met een stevig briesje vind ik het niet zo erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |