In het Zuiden?quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:09 schreef Nattekat het volgende:
De GFS oper gaat zelfs voor een 25+ nacht.
Ja de temperatuur is lekker aan het dalen, en weet je? Van mij mag het ook wel even zo blijven, dan vind ik 29 graden helemaal niet zo erg zolang het in de avond maar weer lekker afkoeltquote:Op donderdag 9 juli 2026 21:45 schreef INViCTuS het volgende:
Avonden als deze tot eind september zou toch ideaal zijn. Bbq aan gehad, koude kletsers, muziek en goede gesprekken buiten. Komende nacht 12-14. Perfect
Zolang de NS niet ook weer met een aangepaste dienstregeling komt vanwege hitte vind ik het allemaal wel prima.quote:
Minder zoep'n helpt ookquote:Op vrijdag 10 juli 2026 10:28 schreef Haags het volgende:
Ik kan echt niet meer zonder zonnebril in de zomermaanden. Tering wat een scherpe luchten. Doet gewoon pijn aan de ogen als je geen bril draagt.
Volgende week hier nog 16-18 minimaal. Eind van de week misschien wat vervelend, al kan het ook nog wel omhoog gaan want ik lees ook dingen over 35 graden, maar het wordt lang niet zo kut als voorheen. Bovendien na dit gedoe weer veel regen en koelte.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja de temperatuur is lekker aan het dalen, en weet je? Van mij mag het ook wel even zo blijven, dan vind ik 29 graden helemaal niet zo erg zolang het in de avond maar weer lekker afkoelt
Niet zo kut als het ergste wat ik ooit heb meegemaakt zegt niet zo veelquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgende week hier nog 16-18 minimaal. Eind van de week misschien wat vervelend, al kan het ook nog wel omhoog gaan want ik lees ook dingen over 35 graden, maar het wordt lang niet zo kut als voorheen. Bovendien na dit gedoe weer veel regen en koelte.
2019, en één/twee week geleden,quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet zo kut als het ergste wat ik ooit heb meegemaakt zegt niet zo veel
Twee weken geleden is absoluut het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En ik was erbij in 2019.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
2019, en één/twee week geleden,
Ergste wat ik heb meegemaakt was Januari 2025 met nog geen 10 uur zonneschijn hier. Was eigenlijk vanaf half december al zo en het duurde tot in Februari...alleen maar 50 shades of Grey en regen, waterkoud. Toen moest ik schouderschokkend wenen op het eindquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee weken geleden is absoluut het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. En ik was erbij in 2019.
Ander soort ergquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ergste wat ik heb meegemaakt was Januari 2025 met nog geen 10 uur zonneschijn hier. Was eigenlijk vanaf half december al zo en het duurde tot in Februari...alleen maar 50 shades of Grey en regen, waterkoud. Toen moest ik schouderschokkend wenen op het eind
Een situatieschetsquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ergste wat ik heb meegemaakt was Januari 2025 met nog geen 10 uur zonneschijn hier. Was eigenlijk vanaf half december al zo en het duurde tot in Februari...alleen maar 50 shades of Grey en regen, waterkoud. Toen moest ik schouderschokkend wenen op het eind
Ideaal weer voor vakantie in eigen landquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Perfecte dan dit krijg je het niet!
[ afbeelding ]
Zoiets jaquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een situatieschets
[ afbeelding ]
Van mij mogen de nachten wel wat koelerquote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:35 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Perfecte dan dit krijg je het niet!
[ afbeelding ]
Waarom is dit überhaupt mogelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand zin in 47 graden![]()
[ afbeelding ]
De kans is nihil gelukkig
Het idee alleen alquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vertrouw de softwarequote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Slechte software op de weercomputer.
Of die meteoroloog die de GFS computer bedient:quote:
Dat is het tegenwoordig wel zo'n beetje. Zijn inmiddels al wat weer amateurs die er een aardig zakcentje mee verdienen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of die meteoroloog die de GFS computer bedient:
"Lets initialize one member with extreme parameters to make its output go viral on socials."
Dit is gewoon een heat dome die nu nog 12 dagen op z'n plek blijft liggen en langzaam opwarmt, om vervolgens op het laatse moment door een inkomende depressie richting de Benelux geblazen te worden alvorens eindelijk te breken.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of die meteoroloog die de GFS computer bedient:
"Lets initialize one member with extreme parameters to make its output go viral on socials."
Ze gebruiken op de kaart al de kleuren van 'verkoold'.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou een echte winter wel hoor! Ijspret, sneeuw en lekker flink koud onder 0 ...love it maar dat treurige natte half zachte zooi ellende ..haat aan de herfst!.tenzij fris..zonnetje blauwe luchten dan soort van okquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als ik iets niet wil, dan is het wel winter. In Nederland komt dat feitelijk neer op herfst. Weinig positiefs aan. Die mooie herfst kleuren hebben wel wat, maar dat duurt 2 weken ofzo. Winter is weinig daglicht, vrijwel geen zon, meeste koud, alles vochtig en je bent meer binnen dan buiten. Allemaal niks
IJspret, sneeuw en flink koud heb je hier echt maximaal 2 weken in Nederland. De rest van de tijd is wat jij noemt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou een echte winter wel hoor! Ijspret, sneeuw en lekker flink koud onder 0 ...love it maar dat treurige natte half zachte zooi ellende ..haat aan de herfst!.tenzij fris..zonnetje blauwe luchten dan soort van ok
Oja, das een stuk minder vochtigquote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:20 schreef Discombobulate het volgende:
Het voelt allemaal ook zo viezig. Je zit ook niet echt lekker in je kleren.
Mag van mij gauw herfst worden hoor.
Dat is wat ik wil in een winterquote:Op zaterdag 11 juli 2026 07:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
IJspret, sneeuw en flink koud heb je hier echt maximaal 2 weken in Nederland. De rest van de tijd is wat jij noemt.
Klinkt zalig! Lekker genietenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
Het wordt een topweekend!
Net wakker, iedereen uitgeslapen en zo ff naar de moestuin.
Daarna mooi een relaxdagje rund um Hause. Beetje braden in de zon, zwemmen, spelletjes doen en natuurlijk ff de BBQ aan!
Morgen met de kinderen en wat familie naar de DreiländerSee. Sup mee, opblaasbootje mee...
...Happy Days!
Net 21 hierquote:
Ja, maar is altijd moeilijk hier. En duurt nooit langquote:
(Grootste) hitte ontlopen kan daar tenminste nog.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tropische temperaturen verwacht in Ehrwald.
Dat wordt de berg op gaan..
Alles is relatiefquote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:12 schreef C64 het volgende:
77% LV met 25 graden zou normaal gesproken beroerd aanvoelen. Na die verstikkende hitte van 3 weken geleden voelt het ronduit aangenaam aan, zelfs in de volle zon
Ik zit ik Brand - Vorarlberg op 1050/1100 meter. Hier ook warm, maar koelt in de avond mooi afquote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Tropische temperaturen verwacht in Ehrwald.
Dat wordt de berg op gaan..
Dat is wel altijd een groot voordeel ja. En je kunt altijd de hoogte in ontsnappenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zit ik Brand - Vorarlberg op 1050/1100 meter. Hier ook warm, maar koelt in de avond mooi af
Ja, maar dat is ook afzien. Ga wel de Schesaplana op. Bijna 3000 meter, maar dat is wel afzien in hitte. Vanaf de Lünersee vrij weinig schaduw.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is wel altijd een groot voordeel ja. En je kunt altijd de hoogte in ontsnappen
Gelukkig duurt dat nog ffquote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ben eigenlijk ook wel helemaal klaar met de zomer. Voor m'n gevoel is het al midden augustus ofzo.
Daar ging het niet omquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, maar is altijd moeilijk hier. En duurt nooit lang
Behoorlijk klef jaquote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:52 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht dat het drogere warmte zou zijn.
Nou, niets van waar dus.
Valt hier in het hoge noorden best mee, vind het goed te doen buiten. Al is het hier ook een stuk koeler vergeleken met het zuiden...quote:
Geef jouw aandeel zomer maar aan mij, geef ik mijn aandeel guur aan jouquote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ben eigenlijk ook wel helemaal klaar met de zomer. Voor m'n gevoel is het al midden augustus ofzo.
Maandje of 2 zeker.quote:
Dagen worden weer korter. De avonden vallen steeds een fractie eerder in. Scheelt soms wel iets.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
Midden augustus? Nee, volgens mij 6 wekenquote:
Zo gaat die grafhitte hier altijdquote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat viesklamme stond echt niet in de kaarten. Flikker op met die bende man![]()
Het is je gegundquote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat viesklamme stond echt niet in de kaarten. Flikker op met die bende man![]()
'hier' zegt altijd bijzonder weinig op een forum.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:26 schreef Frutsel het volgende:
Ik dacht dat het na 2 dagen hitte weer normaal zou worden. Maar het blijft hier godverdomme nog twee weken 30 graden.
Opbokken met die hitte
Ik zeg dan ook nooit veelquote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
'hier' zegt altijd bijzonder weinig op een forum.
Ik zie daar niet twee weken 30 graden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nooit veel![]()
Maar Twente dus
Nee ik ook niet meer. Maar eerst was het slechts tot dinsdag. Nu al tot volgende weekendquote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie daar niet twee weken 30 graden.
koelt hier aan de kust ook wel af. heb medelijden met mensen meer in het zuiden en Limburg.quote:Op zondag 12 juli 2026 01:51 schreef MissHobje het volgende:
Nu is het zalig! Het waait lekker door en kan gewoon onder mijn dons dekbed, trusten!
Lekker hé, Friesland?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag hier in Dokkum 22,8 graden, terwijl in Burgum 24,6 werd op de camping.
Daar was ik vandaag even op bezoek bij de buurtjeswel lekker verbrand geraakt zeg
![]()
Dan zou ik niet richting Limburg afzakken, dan waan je je in Spanjequote:Op zondag 12 juli 2026 07:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker hé, Friesland?
Ik was in Utrecht laatst en echt zo'n verschil met het noorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |