Vooral door dagelijkse gang. Geen grote lagedrukgebiedenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.
https://www.hln.be/weerni(...)et-voorbij~aa2495b6/quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond redelijke kans op beste terreur buien hier in Brand
[ x ]
Erwin Krollquote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.
Gezelligquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gaat om de bergen waar @:INViCTuS en ik nu zijn.
100km gescheiden. Wel zelfde kant van de Alpen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gezelligslapen jullie lepeltje lepeltje?
Morgen maar op tijd weg en op tijd terug.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gaat om de bergen waar @:INViCTuS en ik nu zijn.
Waar ga je heen? Morgen hier niet veel denk ik, donderdag gaan we met het gezin rondom de Schachtkopf lopen. Geen liftjes, best een stuk, niet heel zwaar en ook niet heel hoog. Loop je eigenlijk paralel aan een aantal toppen van het Mieminger gebergte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen maar op tijd weg en op tijd terug.
Flinke lepels danquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
100km gescheiden. Wel zelfde kant van de Alpen.
Top Schesaplana was het plan, maar gezien de eventuele best zware terreur buien doe ik dat maar niet. Schesaplana is alpien terrein omhoog naar bijna 3000. Het wordt halverwege naar de Totalphütte lopen, daar lunchen, en dan terug richting Lünersee.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waar ga je heen? Morgen hier niet veel denk ik, donderdag gaan we met het gezin rondom de Schachtkopf lopen. Geen liftjes, best een stuk, niet heel zwaar en ook niet heel hoog. Loop je eigenlijk paralel aan een aantal toppen van het Mieminger gebergte.
Ben benieuwd hoe onze 4-jarige dat gaat bevallen
Normaal gaan we vaak met een liftje naar de top en lopen we daar wat verder of juist meer in het dal.
Binnenkort de Vorderer Tajakopf (Tajakante) klettersteig doen. Die is wel gaaf
Eindbaasquote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Erwin Kroll
"Want als hier een hogedrukgebied ligt, ligt het..daar..niet! Dát zijn de regels!"
Bekijk deze YouTube-video
Idem.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, morgen de laatste dertiger voorlopig.
Zou eigenlijk tot en met vrijdag 30+ zijn, dus dat is mooi meegenomen.
Al moet ik zeggen dat het deze hittegolf eigenlijk best goed uit te houden was, omdat er eigenlijk continue wel een redelijk briesje stond, waar het norm gesproken in Nederland altijd windstil is als het heet is.
Op die manier, met een stevig briesje vind ik het niet zo erg.
Verstandig. Bij potentieel slecht weer nooit te ver omhoog gaan of je moet er zeker van zijn dat je nog een hut snel/makkelijk kunt bereiken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Top Schesaplana was het plan, maar gezien de eventuele best zware terreur buien doe ik dat maar niet. Schesaplana is alpien terrein omhoog naar bijna 3000. Het wordt halverwege naar de Totalphütte lopen, daar lunchen, en dan terug richting Lünersee.
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:17 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Idem.
Maar ik was wel op vakantie; dat maakt het ook makkelijker.
Desalniettemin denk ik ook dat we er wat meer aan wennen nu het al een paar keer heet is geweest
Mooi man dat je nu lekker koeler kunt zittenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad ja.
Groot voordeel is dat nu ik een mobairco heb, ik nooit meer maandenlang in een woonkamer van 30 graden hoef te leven
Zelfs toen het 39 graden was, was het in de woonkamer maximaal 25,5
En nu 23.
Lager kan waarschijnlijk ook wel, maar heb de airco op 23 staan omdat ik dat wel heel aangenaam vindt.
Dikke prima.
Briesje, maar het feit dat de luchtvochtigheid momenteel rond de 50% ligt in plaats van 70 en het dauwpunt ook meerdere graden lager, dat is pas écht wat je voelt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, morgen de laatste dertiger voorlopig.
Zou eigenlijk tot en met vrijdag 30+ zijn, dus dat is mooi meegenomen.
Al moet ik zeggen dat het deze hittegolf eigenlijk best goed uit te houden was, omdat er eigenlijk continue wel een redelijk briesje stond, waar het norm gesproken in Nederland altijd windstil is als het heet is.
Op die manier, met een stevig briesje vind ik het niet zo erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |