SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
v
Ze moeten die criteria eens aanpassen. Stelt toch niks voor. Het is ook niet extreemquote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:05 schreef 12Beaufort het volgende:
In het zuiden is de kans op een derde hittegolf groot.
[ afbeelding ]
Maar dan hebben we nog minder hittegolven in het verledenquote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze moeten die criteria eens aanpassen. Stelt toch niks voor. Het is ook niet extreem
Wat vindt jij wel extreem dan?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze moeten die criteria eens aanpassen. Stelt toch niks voor. Het is ook niet extreem
Nou, vorige week met die 34/45+ was wel extreem, maar 28-31 is toch niet extreem? En een hittegolf op zich is dat ook niet. Als het de hele maand 25 graden is en 3-4 dagen 30+ dan heb je een lange hittegolf, maar dat is toch gewoon zomer? Zeker voor zuid en oost Nederland vind ik dat niet extreem ofzo. 25 is geen hitte.quote:
Met je eens.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. 25 wordt gezien als zomerse dag. En de criteria voor een hittegolf is al meer dan 100 jaar hetzelfde, alleen door klimaatverandering wordt het steeds vaker gehaald. Men went eraan denk ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, vorige week met die 34/45+ was wel extreem, maar 28-31 is toch niet extreem? En een hittegolf op zich is dat ook niet. Als het de hele maand 25 graden is en 3-4 dagen 30+ dan heb je een lange hittegolf, maar dat is toch gewoon zomer? Zeker voor zuid en oost Nederland vind ik dat niet extreem ofzo. 25 is geen hitte.
In de avond het raam openquote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen extreme hitte, droge lucht, koele nachten is puur genieten
Temperaturen van 25 werden echt al warm zomerweer genoemd, nu kijkt niemand er nog van op.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:49 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. 25 wordt gezien als zomerse dag. En de criteria voor een hittegolf is al meer dan 100 jaar hetzelfde, alleen door klimaatverandering wordt het steeds vaker gehaald. Men went eraan denk ik.
Hallo vanuit Murcia, Spanje. 40C vandaag, 42C morgen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:59 schreef Eightyone het volgende:
Hopelijk hebben de posters hier de komende weken geen vakantie in Zuid-Frankrijk, Spanje of Portugal geboekt.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-valencia-en-aragon
Het reisadvies blijft vooralsnog groen, dat wel.
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:52 schreef mitt het volgende:
[..]
Temperaturen van 25 werden echt al warm zomerweer genoemd, nu kijkt niemand er nog van op.
We hebben nu al 7 tropische dagen gehad en 21 zomerse dagen in De Bilt (inclusief mei) en we hebben nog evenquote:Gemiddeld komt de temperatuur in de zomer in De Bilt in het huidige klimaat (gemiddelde 1995-2024) uit op 17,6 graden. Overdag is het gemiddeld 23 graden en in de nacht 12 graden. Op 66 dagen stijgt het kwik naar 20 graden en meer en op 23 dagen daarvan is het 25 graden en meer. Het aantal tropische dagen met maxima van 30 graden en meer is in het huidige klimaat 5.
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier moet ik met de wind en bewolking nog een trui bij aantrekken als ik naar de winkel moet.
In het zuiden lopen ze in hun nakie
Schiet al goed op dan. In Ell 14 tropische dagen vooralsnog. Ik heb er hier aan de rand van het dorp nu 18 in totaal gemeten. Op warme dagen zit ik dan 1 tot max 2 graden boven een KNMI station is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
[..]
We hebben nu al 7 tropische dagen gehad en 21 zomerse dagen in De Bilt (inclusief mei) en we hebben nog even
23 dagen maar 25 of meer in 3 maanden? Das helemaal niet zo gek veel eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
[..]
We hebben nu al 7 tropische dagen gehad en 21 zomerse dagen in De Bilt (inclusief mei) en we hebben nog even
Maak eens een foto hoe jouw meet opstelling staat dan! Wijkt best wel af van de stations. In de buurt van bebouwing natuurlijk wel warmer. Heb je overal welquote:Op dinsdag 7 juli 2026 14:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Schiet al goed op dan. In Ell 14 tropische dagen vooralsnog. Ik heb er hier aan de rand van het dorp nu 18 in totaal gemeten. Op warme dagen zit ik dan 1 tot max 2 graden boven een KNMI station is mijn ervaring.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |