Zeker weten ik geniet hiervan!quote:Op zondag 12 juli 2026 07:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker hé, Friesland?
Ik was in Utrecht laatst en echt zo'n verschil met het noorden.
Ik ben daar nu op vakantie. Wrl mooi weer om buiten te zwemmen en de hele dag in de zwembroek te lopen. Meer moet je ook niet doen.quote:Op zondag 12 juli 2026 08:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan zou ik niet richting Limburg afzakken, dan waan je je in Spanje
Limburg of Spanjequote:Op zondag 12 juli 2026 16:29 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik ben daar nu op vakantie. Wrl mooi weer om buiten te zwemmen en de hele dag in de zwembroek te lopen. Meer moet je ook niet doen.
Daar hebben we hier in het noorden nog even geen last vanquote:Op zondag 12 juli 2026 16:45 schreef Nattekat het volgende:
Luchtvochtigheid is gedaald. Ik ben blij.
Een daling van de luchtvochtigheid?quote:Op zondag 12 juli 2026 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar hebben we hier in het noorden nog even geen last van
Nope vanmiddag was lager dan nu, 11:44 was deze 56% als minimaal, nu 73% en stijgende zo te zien.quote:
En dan ben je blij dat je er geen last van hebt?quote:Op zondag 12 juli 2026 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nope vanmiddag was lager dan nu, 11:44 was deze 56% als minimaal, nu 73% en stijgende zo te zien.
Vulkaanuitbarsting zekerquote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
In NO IJsland is het ook lekker.
Warme bovenlucht + lijwerking denk ik.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vulkaanuitbarsting zekerOf daar heb je die geisers.
Ik ben nergens meer veiligquote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Zuidwesten heeft 10 graden in hoogzomer. Vet sneuquote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens die vorige vrij extreme hittegolf zijn er 30% meer vluchten geboekt vanaf Schiphol naar Reykjavik.quote:Op zondag 12 juli 2026 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een mooi land. Alleen een sneu/triest klimaat waar ze qua temperatuur vrijwel altijd op herfst niveau zitten. Soms wat uitschieters naar boven en soms een kou uitbraakquote:Op zondag 12 juli 2026 19:03 schreef C64 het volgende:
[..]
Tijdens die vorige vrij extreme hittegolf zijn er 30% meer vluchten geboekt vanaf Schiphol naar Reykjavik.
Er zijn dus blijkbaar rijke mensen die gewoon even een retourtje IJsland boeken op dat soort dagen.
Bron?quote:Op zondag 12 juli 2026 19:03 schreef C64 het volgende:
[..]
Tijdens die vorige vrij extreme hittegolf zijn er 30% meer vluchten geboekt vanaf Schiphol naar Reykjavik.
Ben ik even blij dat ik dat in januari al heb gedaan.quote:Op zondag 12 juli 2026 19:03 schreef C64 het volgende:
[..]
Er zijn dus blijkbaar rijke mensen die gewoon even een retourtje IJsland boeken op dat soort dagen.
Het is fris genoeg om hier inderdaad geen last van te hebben, 17,5gr in de achtertuinquote:Op zondag 12 juli 2026 17:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan ben je blij dat je er geen last van hebt?
Zonder Cromaquote:Op zondag 12 juli 2026 23:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limbabwe. Dat is bakken en braden meestal ja.
Ben het gewend. Woon niet zo ver van de provinciegrens. Verschil is nu alleen dat ik er minder last van heb omdat ik niks hoef en veel water om me heen heb hierquote:Op zondag 12 juli 2026 23:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limbabwe. Dat is bakken en braden meestal ja.
Prima heerlijk zomerweer dusquote:Op maandag 13 juli 2026 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
Temperatuur hier deze week is al flink naar beneden bijgesteld. Morgen en overmorgen 28 en donderdag en vrijdag stelt niet veel meer voor.
Nacht was idd heerlijk koel, in huis ook nog steeds goed te doen.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:39 schreef Pvt.Webster het volgende:
Koele nacht gehad. Paar graden koeler dan modellen hadden verwacht, met name in het oosten. Kwam door een fenomeen dat "ontkoppeling" heet. Hopelijk de komende nachten weer. Overdag is het best goed te doen ook.
Ik slaap deze zomer permanent met de ventilator aan, het went. Het scheelt in de vroege ochtend toch een graad of twee dus dat is het zeker waard.quote:Op maandag 13 juli 2026 13:55 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb 2 of 3 dagen met de ventilator aan geslapen. Ik hoop dat het er niet meer worden deze zomer.
Hier rond Nijmegen ook de 3e.quote:
Gisteren was echt top.quote:Op zondag 12 juli 2026 20:39 schreef Nattekat het volgende:
Ja, dit is echt perfect zo. Mag het de komende dagen ook wel zijn. Droge warmte
Jep. Echt om te janken dat het een dode mus was gisteravond.quote:Op maandag 13 juli 2026 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gisteren was echt top.
Kozijn kunnen schilderen van de badkamer wat het enige niet kunststof is boven de begane grond.
Top temperatuur, en ook de RH vrij droog voor NLse begrippen.
Vandaag is voor mn gevoel al weer benauwder.
Ik heb het niet echt nodig, laatst max 26-27 graden en dat was echt wel mijn limiet. Het went ook zodanig dat ik in september nog steeds wel eens de ventilator aanhad omdat het lekker voelde en ik niet meer zonder kon.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik slaap deze zomer permanent met de ventilator aan, het went. Het scheelt in de vroege ochtend toch een graad of twee dus dat is het zeker waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een tweeluik over deze zomer @Pisces29
Ik vind 3 achtereen meer dan zat.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:23 schreef Momo het volgende:
Hopelijk gaan we 22 juli niet weer over naar een nieuwe hittegolf.
Mobairco half uurtje geleden uit gezet, en meteen van 23 naar 24 gestegen in de woonkamer.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:12 schreef Dutch_view het volgende:
Had de airco uitgedaan voor wat "frisse" lucht van buiten.
Meteen steeg de LV tot tropische plakkerige waarden![]()
De airco maar weer aangedaan.....
Same herequote:Op maandag 13 juli 2026 23:12 schreef Dutch_view het volgende:
Had de airco uitgedaan voor wat "frisse" lucht van buiten.
Meteen steeg de LV tot tropische plakkerige waarden![]()
De airco maar weer aangedaan.....
Zaterdag en zondag een heerlijke 18 graden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:44 schreef INViCTuS het volgende:
Komend weekend eindigt de hittegolf sowieso weer, zo te zien.
Je kunt beter naar Spanje gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:31 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft mooi om te lezen hoe jullie het allemaal afsterven binnen met 24 graden
Op naar de volgende!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:44 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag onder de 20 gradenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:44 schreef INViCTuS het volgende:
Oosten en Zuiden zeker niet. Wel te droogquote:
Ben nu niet in Nederland, maar vind 26 ook gewoon normaal zomer weerquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:59 schreef Haags het volgende:
Aanstaande vrijdag gaan we hier aan de kust al weer terug naar normaal.
Tyfuskouquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:59 schreef Haags het volgende:
Aanstaande vrijdag gaan we hier aan de kust al weer terug naar normaal.
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond redelijke kans op beste terreur buien hier in Brand
[ x ]
Vooral door dagelijkse gang. Geen grote lagedrukgebiedenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Warm en best wat mogelijke regen ook de komende dagen.
https://www.hln.be/weerni(...)et-voorbij~aa2495b6/quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:27 schreef INViCTuS het volgende:
Vanavond redelijke kans op beste terreur buien hier in Brand
[ x ]
Erwin Krollquote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:05 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke, Erwin Krol. Goed weerbericht, duidelijke voorspelling.
Gezelligquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gaat om de bergen waar @:INViCTuS en ik nu zijn.
100km gescheiden. Wel zelfde kant van de Alpen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gezelligslapen jullie lepeltje lepeltje?
Morgen maar op tijd weg en op tijd terug.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gaat om de bergen waar @:INViCTuS en ik nu zijn.
Waar ga je heen? Morgen hier niet veel denk ik, donderdag gaan we met het gezin rondom de Schachtkopf lopen. Geen liftjes, best een stuk, niet heel zwaar en ook niet heel hoog. Loop je eigenlijk paralel aan een aantal toppen van het Mieminger gebergte.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen maar op tijd weg en op tijd terug.
Flinke lepels danquote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
100km gescheiden. Wel zelfde kant van de Alpen.
Top Schesaplana was het plan, maar gezien de eventuele best zware terreur buien doe ik dat maar niet. Schesaplana is alpien terrein omhoog naar bijna 3000. Het wordt halverwege naar de Totalphütte lopen, daar lunchen, en dan terug richting Lünersee.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waar ga je heen? Morgen hier niet veel denk ik, donderdag gaan we met het gezin rondom de Schachtkopf lopen. Geen liftjes, best een stuk, niet heel zwaar en ook niet heel hoog. Loop je eigenlijk paralel aan een aantal toppen van het Mieminger gebergte.
Ben benieuwd hoe onze 4-jarige dat gaat bevallen
Normaal gaan we vaak met een liftje naar de top en lopen we daar wat verder of juist meer in het dal.
Binnenkort de Vorderer Tajakopf (Tajakante) klettersteig doen. Die is wel gaaf
Eindbaasquote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Erwin Kroll
"Want als hier een hogedrukgebied ligt, ligt het..daar..niet! Dát zijn de regels!"
Bekijk deze YouTube-video
Idem.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, morgen de laatste dertiger voorlopig.
Zou eigenlijk tot en met vrijdag 30+ zijn, dus dat is mooi meegenomen.
Al moet ik zeggen dat het deze hittegolf eigenlijk best goed uit te houden was, omdat er eigenlijk continue wel een redelijk briesje stond, waar het norm gesproken in Nederland altijd windstil is als het heet is.
Op die manier, met een stevig briesje vind ik het niet zo erg.
Verstandig. Bij potentieel slecht weer nooit te ver omhoog gaan of je moet er zeker van zijn dat je nog een hut snel/makkelijk kunt bereiken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Top Schesaplana was het plan, maar gezien de eventuele best zware terreur buien doe ik dat maar niet. Schesaplana is alpien terrein omhoog naar bijna 3000. Het wordt halverwege naar de Totalphütte lopen, daar lunchen, en dan terug richting Lünersee.
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:17 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Idem.
Maar ik was wel op vakantie; dat maakt het ook makkelijker.
Desalniettemin denk ik ook dat we er wat meer aan wennen nu het al een paar keer heet is geweest
Mooi man dat je nu lekker koeler kunt zittenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 19:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad ja.
Groot voordeel is dat nu ik een mobairco heb, ik nooit meer maandenlang in een woonkamer van 30 graden hoef te leven
Zelfs toen het 39 graden was, was het in de woonkamer maximaal 25,5
En nu 23.
Lager kan waarschijnlijk ook wel, maar heb de airco op 23 staan omdat ik dat wel heel aangenaam vindt.
Dikke prima.
Briesje, maar het feit dat de luchtvochtigheid momenteel rond de 50% ligt in plaats van 70 en het dauwpunt ook meerdere graden lager, dat is pas écht wat je voelt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, morgen de laatste dertiger voorlopig.
Zou eigenlijk tot en met vrijdag 30+ zijn, dus dat is mooi meegenomen.
Al moet ik zeggen dat het deze hittegolf eigenlijk best goed uit te houden was, omdat er eigenlijk continue wel een redelijk briesje stond, waar het norm gesproken in Nederland altijd windstil is als het heet is.
Op die manier, met een stevig briesje vind ik het niet zo erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |