Waarin had hij gelijk?quote:Op maandag 15 juni 2026 17:09 schreef RedShoe het volgende:
Tering halleluja...dit mag je met recht het dieptepunt van FOK noemen.
Hij is echt op anoniem![]()
Je had gelijk Straatcommando....succes verder.
Als mijn werkgever dat zo zou doen bij mij was ik ook opgestapt.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:14 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar ik heb wel het op slot geknikkerde feedbacktopic gelezen. Tenenkrommend hoe Straatcommando en plein public als vrijwilliger een veeg uit de pan kreeg. Je kan als baas/eigenaar/management nog zo een groot conflict hebben met een medewerker of vrijwilliger, dit doe je niet zo.
Als je iemand een veer in zijn reet wil steken: doe maar in het openbaar. Maar als je (negatieve) kritiek hebt: spreek het onder vier ogen uit.
Doe het niet op deze manier. Daar wordt niemand beter of sympathieker van.
Dacht er serieus over na om mijn gekregen abbo nu wel betaald te verlengen omdat ik toch zo vaak hier zit en er echt wat uit haal.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:09 schreef RedShoe het volgende:
Tering halleluja...dit mag je met recht het dieptepunt van FOK noemen.
Hij is echt op anoniem![]()
Je had gelijk Straatcommando....succes verder.
Jawel hoor maar of je die mensen als moderator op je forum moet willen hebben is de 2de vraag.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:23 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als je op deze manier in het openbaar ruzie maakt met je vrijwilligers dan komt er een moment dat je geen nieuwe vrijwilligers meer kan vinden.
Goed gedaan dusquote:Op maandag 15 juni 2026 17:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Jawel hoor maar of je die mensen als moderator op je forum moet willen hebben is de 2de vraag.
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het zou in elk geval verstandig zijn als Danny reilen en zeilen van forum punt fok punt nl aan iemand overdraagt en zich focust op wat hem geld oplevert; het opzoeken van tietenplaatjes dus.
Wat je van het laatste ook mag vinden...
Moderators als Straatcommando zijn precies de mensen die je op je forum moet willen hebben.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Jawel hoor maar of je die mensen als moderator op je forum moet willen hebben is de 2de vraag.
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:37 schreef MadMaster het volgende:
Tsja, ik zeg maar zo: Ik zeg maar niks…
Dank Straatcommando!
Precies zo gaat het al minstens 20 jaar ("opa verteltquote:Op maandag 15 juni 2026 17:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Moderators als Straatcommando zijn precies de mensen die je op je forum moet willen hebben.
Een slimme leider organiseert kritiek en tegenspraak op zichzelf. Dat houdt hem scherp.
Dank voor al je werk Straat.
Zegt genoeg. Dank voor je dienst en geven hem een ordinaire rot trap na.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Geeneens het fatsoen om een MED te maken en SC de eer te geven die hem toe komt, hoe treurig.
En dat alles vanwege het FANTASTISCHE GEWELDIGE BELEIDquote:Op maandag 15 juni 2026 17:48 schreef Mortaxx het volgende:
En weer een VRIJWILLIGER met pek en veren weggejaagd
quote:Op maandag 15 juni 2026 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]Dat jij niet wil dat trollen van het forum worden getrapt snap ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And it's only the giving
That makes you
What you are
Veeg wel je mond zo even af.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou hier dient een en ander wel wat genuanceerd te worden. Straatcommando vindt dat sommige users maar beter van dit forum verwijderd konden worden, de redenen hiervan waren niet gelegen in dat users de policy overtraden, maar meer omdat sommige users (en soms klopte dat ook wel) bewust trollen om discussies te doen ontsporen.
Straatcommando was groot voorstander om preventief users weg te sturen op basis van bepaalde standpunten en meningen. Dat neemt overigens niet weg dat hij ongetwijfeld de beste intenties had en ook veel goed deed. Maar hij nam sommige zaken nogal persoonlijk en ventileerde dat ook links en rechts op het forum en maakte Danny impliciet nogal wat verwijten. Gisteravond ging Danny in op de grieven van Straatcommando, daarop heeft hij besloten om definitief te vertrekken.
Buiten het OEK-topic om vond ik het een redelijke poster.
Hij heeft heel vaak bij de leiding aangeklopt dat bepaalde trollen vrij spel hadden waardoor normale users weg bleven. De leiding weigerde hier iets aan te doen en gaven Straat een trap na. Dat werd hem uiteindelijk teveel.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Wtf man Straatcommando weg…?? Hoe dan…
Dit is nu wat je in de volksmond "een trap na" kan noemen.quote:
Dat is dan ook schandalig!quote:Op maandag 15 juni 2026 18:00 schreef Hetekip het volgende:
Wel jammer dat geen topic in mededelingen komt. Misschien is er van alles gezegd links en rechts. Maar hij had toch wel een publiek bedankje kunnen krijgen van rood.
Inderdaad. Maar hier niet. Hier wordt gewoon de kont tegen de krib gegooid want men weet het allemaal beter, en iedereen die daar kritisch over is staat al met 1 been aan de kant van de mensen die 'FOK kapot willen maken'.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Moderators als Straatcommando zijn precies de mensen die je op je forum moet willen hebben.
Een slimme leider organiseert kritiek en tegenspraak op zichzelf. Dat houdt hem scherp.
Dank voor al je werk Straat.
Precies!quote:Op maandag 15 juni 2026 17:59 schreef Raw85 het volgende:
Dat gelul van de grote baas dat er geen ruimte meer is voor andersdenkenden kan ook meteen de prullenbak in als je dit topic leest. Uitgerekend Straatcommando. wordt volgens mij juist door users uit allerlei hoeken op handen gedragen. En terecht.
Laten vooralsnog maar even aannemen dat ze nog bezig zijn met deze te schrijven. Zoveel toewijding gedurende zo'n lange tijd zal echt niet zonder bedankje aan de kant worden geschoven.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:00 schreef Hetekip het volgende:
Wel jammer dat geen topic in mededelingen komt. Misschien is er van alles gezegd links en rechts. Maar hij had toch wel een publiek bedankje kunnen krijgen van rood.
Wat veel interessanter is wie die post gaat doen, als ie komt.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Laten vooralsnog maar even aannemen dat ze nog bezig zijn met deze te schrijven. Zoveel toewijding gedurende zo'n lange tijd zal echt niet zonder bedankje aan de kant worden geschoven.
Andersdenkenden zijn welkom totdat ze anders denken dan Dannyquote:Op maandag 15 juni 2026 17:59 schreef Raw85 het volgende:
Dat gelul van de grote baas dat er geen ruimte meer is voor andersdenkenden kan ook meteen de prullenbak in als je dit topic leest. Uitgerekend Straatcommando. wordt volgens mij juist door users uit allerlei hoeken op handen gedragen. En terecht.
Goeie genade.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar hier niet. Hier wordt gewoon de kont tegen de krib gegooid want men weet het allemaal beter, en iedereen die daar kritisch over is staat al met 1 been aan de kant van de mensen die 'FOK kapot willen maken'.
Altijd het slachtoffer spelen, altijd ligt het overal aan behalve aan datgene wat zo'n beetje elk (vertrekkend) crewlid heeft geconstateerd, maar die mensen hebben het allemaal fout. Stuk voor stuk.
En ondertussen zogenaamd niet snappen waarom mensen aftaaien. Mooi man, zit je dalijk met een leeg forum maar hey, je hebt wel elke keer dat oorlogje 'gewonnen', dat is ook wat waard. Veel meer dan de mensen die zich jarenlang belangeloos voor je hebben ingezet met als gevolg dat er brood op de plank kwam.
Als de A's het niet willen doen, dan hoop ik toch dat de FA's de call of duty wel horen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat veel interessanter is wie die post gaat doen, als ie komt.
@Mikeytt is een goeie kandidaat.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk maatje. Het zal ook kwel.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Laten vooralsnog maar even aannemen dat ze nog bezig zijn met deze te schrijven. Zoveel toewijding gedurende zo'n lange tijd zal echt niet zonder bedankje aan de kant worden geschoven.
Dat is dus "een andere mening hebben" en officieel toegestaan.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:02 schreef OllieA het volgende:
[..]
Precies!
Men kiest voor trollen. Als er maar reuring is, dan is het goed.
Waarom? Het is niks nieuws hoor. Toen ik in mijn topic refereerde aan waar ik voor was gewaarschuwd door ex-mods was dit een van die dingen. Dit is niet iets wat gisteren pas voor het eerst voorkwam.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:05 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Goeie genade.
Om dit te lezen van een vrij recente en inmiddels ex-mod, daar schrik toch nog best wel van.
Voor mij was jouw vertrek alles zeggendquote:Op maandag 15 juni 2026 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar hier niet. Hier wordt gewoon de kont tegen de krib gegooid want men weet het allemaal beter, en iedereen die daar kritisch over is staat al met 1 been aan de kant van de mensen die 'FOK kapot willen maken'.
Altijd het slachtoffer spelen, altijd ligt het overal aan behalve aan datgene wat zo'n beetje elk (vertrekkend) crewlid heeft geconstateerd, maar die mensen hebben het allemaal fout. Stuk voor stuk.
En ondertussen zogenaamd niet snappen waarom mensen aftaaien. Mooi man, zit je dalijk met een leeg forum maar hey, je hebt wel elke keer dat oorlogje 'gewonnen', dat is ook wat waard. Veel meer dan de mensen die zich jarenlang belangeloos voor je hebben ingezet met als gevolg dat er brood op de plank kwam.
Dit dus, het gaat hem goedquote:Op maandag 15 juni 2026 18:06 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb niets van de hele rel meegekregen maar Straatcommando was een prima mod.
Dat is zelfs geen zwarte humor.quote:
Nou weer lekker getrollt he. Danny is vast wel gek op je.quote:
Kan ook niet alles meekrijgen he? Mis ook wel eens iets...quote:Op maandag 15 juni 2026 18:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom? Het is niks nieuws hoor. Toen ik in mijn topic refereerde aan waar ik voor was gewaarschuwd door ex-mods was dit een van die dingen. Dit is niet iets wat gisteren pas voor het eerst voorkwam.
Ja, natuurlijk. Ik mis zoveel joh, grootste deel van welke rel dan ook is aan me voorbij gegaan altijdquote:Op maandag 15 juni 2026 18:10 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Kan ook niet alles meekrijgen he? Mis ook wel eens iets...
De droplul heeft wel het meest gequote bericht van deze thread. Dat is inderdaad wat Danny graag ziet. Wat ie niet ziet is iedereen die er grandioos klaar mee is en afhaakt. Maar wel om de zoveel jaar een janktopic dat het zo zwaar is en of we ff kunnen lappenquote:Op maandag 15 juni 2026 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou weer lekker getrollt he. Danny is vast wel gek op je.
Er zijn heel veel mensen gek op mij, maar niet iedereen. Sommige mensen vinden mij een verschrikkelijke kneus, naar ik begrijp.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou weer lekker getrollt he. Danny is vast wel gek op je.
Er is een reden dat ik na jaren 4* abo, geen abo's meer ga nemen.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:30 schreef Red_85 het volgende:
Dacht er serieus over na om mijn gekregen abbo nu wel betaald te verlengen omdat ik toch zo vaak hier zit en er echt wat uit haal.
Jammer dat ik het bericht niet meer kan quoten en dat je niet meer kan zien hoeveel likes het bericht hadquote:Op maandag 15 juni 2026 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik dacht iets van 40 likes gister, waarschijnlijk nog veel meerquote:Het is me wel duidelijk kerel. Je snapt het gewoon niet en je wil het niet snappen. Je bent nergens te bekennen totdat er een ban valt, dan zit je dezelfde dag nog in mijn dm om die terug te draaien op basis van regels die niemand nog volgt en vooral nog snapt.
En zo ziet de rest ook hoe wereldvreemd de rest van de Roden blijken te zijn. Ik zit hier al als sinds jochie van 14 en ik ben nu halverwege de 30. Ik ken het hier uitstekend en ik herken weinig meer van wat fok ooit fok maakte. Behalve dan dat admins hun crew voor de bus flikkeren.
Zoek het uit. Ik weet genoeg
quote:Op maandag 15 juni 2026 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ik je topics zo zag vond jouw werkgever dat ook.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen gek op mij, maar niet iedereen. Sommige mensen vinden mij een verschrikkelijke kneus, naar ik begrijp.
Wat ben jij toch een pisventje. En dit is geen persoonlijke aanval, maar een mening. En alle meningen mogen er zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor jou zal het een groot gemis zijn. Jij was zijn protegé.
Rond 12 uur had deze er +/- 60quote:Op maandag 15 juni 2026 18:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Jammer dat ik het bericht niet meer kan quoten en dat je niet meer kan zien hoeveel likes het bericht had
[..]
Ik dacht iets van 40 likes gister, waarschijnlijk nog veel meer
Zoals Coolguy zegt. Een oorlogje winnen en ego is belangrijker.quote:Dit is namelijk exact het grote probleem wat zowel jij hier als straatcommando. In dat andere topic Beschrijven, “onder de bus flikkeren” is ook niets nieuws, er zijn er al zo ontzettend veel voor gegaan die exact hetzelfde hebben mee gekregen
En Danny leert er geen ene flikker van, en het handje maar op blijven houden en bedelen voor meer geld, er zit niets anders op voor hem dan de gevolgen te ondergaan en dit uitsterfbeleid tot uitvoer te brengen
Ik helaas niet eigenlijk. Dit is al jaren zo.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:05 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Goeie genade.
Om dit te lezen van een vrij recente en inmiddels ex-mod, daar schrik ik toch nog best wel van.
Beter voor je gemoedstoestand inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Eens, erg jammer dat hij ermee stopt. Maar als je dit vrijwillig doet, en het levert zoveel frustratie op is ermee stoppen een goed idee.
Precies.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beter voor je gemoedstoestand inderdaad.
Denk dat deze actie danny alleen maar meer schade heeft opgeleverd dan goeds. Zo te lezen. En dat in een financieel moeilijke periode....quote:Op maandag 15 juni 2026 18:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een reden dat ik na jaren 4* abo, geen abo's meer ga nemen.
Deze?quote:Op maandag 15 juni 2026 18:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Jammer dat ik het bericht niet meer kan quoten en dat je niet meer kan zien hoeveel likes het bericht had
[..]
Ik dacht iets van 40 likes gister, waarschijnlijk nog veel meer.
Ja, misschien niet helemaal correct verwoord.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik helaas niet eigenlijk. Dit is al jaren zo.
Dan heb je meteen bijna alle echt actieve users tegenwoordigquote:
Dat valt te bezien. Straatcommando wilde vooral wat users wegsturen, en naar wat ik heb gelezen deelde hij wel eens bans uit die op basis van de policy niet gezet zouden mogen worden.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat deze actie danny alleen maar meer schade heeft opgeleverd dan goeds. Zo te lezen. En dat in een financieel moeilijke periode....
Maar hey, een oorlogje winnen is ook wat waard toch?
Ja, en het mooiste is dat als je keek naar wie die post dus geliked hebben, dan kom je daar vooral de gematigde users die er nog zijn tegen. Dat zegt ook iets he, dat de 'normalere' users zich roerend kunnen vinden in die post.quote:
Hier pak je m.i. precies de kern, geloof heus wel dat Danny zijn policy met een bepaalde reden voert, maar hij kan het verdomd slecht uitleggen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:22 schreef Hetekip het volgende:
Ik denk dat voor nu, vooral de stilte vanuit de admins erg onhandig is. Het gaat hier nu al zijn eigen leven...
Zorg dat je hem op anoniem zet, maar tegelijkertijd heb ook een verhaal. Door niks te zeggen gaat iedereen hier speculeren.
Ik denk echt wel dat Danny het goed voor heeft met FOK! Alleen hoe deal je met verschillen in visie, en hoe doe je dat op een goede manier.
Dit is waarom bedrijven HR medewerkers hebben. Ook om dat soort gesprekken te voeren.
Denk dat Danny communicatief gewoon wat minder sterk is. En wat gauw uit zijn slof schiet. Niks mis mee, we zijn allemaal anders.
Het is niet alleen dit nu, maar ook het consistent niet luisteren naar input van mods. Mods uren extra laten bezig zijn met een bepaalde user die de ballen uit zijn broek lacht. Het selectief ineens maanden een ban geven en bij anderen dan weer zo veel keer een dagje. Dat is ook een reden mede dat ik ben gestopt met modden. En gaat echt niet om links of rechtste posts of users, wij zijn het vaak ook niet eens.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat deze actie danny alleen maar meer schade heeft opgeleverd dan goeds. Zo te lezen. En dat in een financieel moeilijke periode....
Maar hey, een oorlogje winnen is ook wat waard toch?
Zal wel meevallen, er zijn er wel meer, zoals ik, die het niet geliket hebben, simpelweg omdat we er niet van op de hoogte waren. Ik zit elke dag meerdere keren op Fok!, maar niet 24 uur per dag. Dus mis je wel eens wat.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan heb je meteen bijna alle echt actieve users tegenwoordig
Jij moet je echt diep maar dan ook diep gaan schamen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat valt te bezien. Straatcommando wilde vooral wat users wegsturen, en naar wat ik heb gelezen deelde hij wel eens bans uit die op basis van de policy niet gezet zouden mogen worden.
De meeste mensen lopen hier schouderophalend aan voorbij.
Maar wat stel je voor? Dat Danny een op een doet en uitvoert wat circa 15 vocale users hem opdragen op last dat zij anders hun abbo niet prolongeren?
Danny zal blij met je zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat valt te bezien. Straatcommando wilde vooral wat users wegsturen, en naar wat ik heb gelezen deelde hij wel eens bans uit die op basis van de policy niet gezet zouden mogen worden.
De meeste mensen lopen hier schouderophalend aan voorbij.
Maar wat stel je voor? Dat Danny een op een doet en uitvoert wat circa 15 vocale users hem opdragen op last dat zij anders hun abbo niet prolongeren?
Bespreek dat dan met hem, ik vind het ook niet netjes hier nu zo te roddelen over iemand die ook veel tijd en moeite steekt in Fok.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier pak je m.i. precies de kern, geloof heus wel dat Danny zijn policy met een bepaalde reden voert, maar hij kan het verdomd slecht uitleggen.
Ach, er is altijd nog Xhamster.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Echt heel jammer, en binnen het grotere geheel (Coolguy die stopte als mod, Straatcommando die nu helemaal anoniem gaat, een plan de campagne van inmiddels maanden terug waar weinig schot in lijkt te zitten en waar ook niet goed over gecommuniceerd wordt) een zorgelijk signaal. Ik ga er inmiddels eigenlijk wel vanuit dat er over niet zo heel lange tijd een moment komt waarop FOK! offline is en blijft, en je via andere mediakanalen kan gaan vernemen dat het afgelopen is. Natuurlijk, voor we op dat punt zijn aanbeland zullen er nog wel summiere updates afgewisseld met donatieverzoeken komen, maar de goodwill die voor dat laatste nodig is gooi je met oa dit soort acties wel in hoog tempo het raam uit.
Hij had er ook weinig problemen mee om publiekelijk over zijn FA te lullen en zoals hij zelf zegt is er alle ruimte voor meningen, dus laten we daar gebruik van maken.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bespreek dat dan met hem, ik vind het ook niet netjes hier nu zo te roddelen over iemand die ook veel tijd en moeite steekt in Fok.
Kon je inderdaad een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 15 juni 2026 17:07 schreef Caland het volgende:
Een van de weinigen op dit gedeelte van het forum die je nog wel met enige regelmaat op gezond boerenverstand kon betrappen. En dat voor een Arnhemmer
Bedankt.
Ik denk dat dat al meer mensen hebben gedaan zonder resultaat, ben een gewone user, denk je dat Danny daar naar gaat luisteren?quote:Op maandag 15 juni 2026 18:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bespreek dat dan met hem, ik vind het ook niet netjes hier nu zo te roddelen over iemand die ook veel tijd en moeite steekt in Fok.
'Maar mods zitten dicht op de users'. Ja, en die informatie wordt in principe als het beter uitkomt gewoon genegeerd. En dat werd dus bevestigd in de post van straatcommando waarop hij voor de trein werd gegooid.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is niet alleen dit nu, maar ook het consistent niet luisteren naar input van mods. Mods uren extra laten bezig zijn met een bepaalde user die de ballen uit zijn broek lacht.
Jij, coolguy, heatwave, alwayshappy eerder.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is niet alleen dit nu, maar ook het consistent niet luisteren naar input van mods. Mods uren extra laten bezig zijn met een bepaalde user die de ballen uit zijn broek lacht. Het selectief ineens maanden een ban geven en bij anderen dan weer zo veel keer een dagje. Dat is ook een reden mede dat ik ben gestopt met modden. En gaat echt niet om links of rechtste posts of users, wij zijn het vaak ook niet eens.
Ik heb deze discussie totaal gemist, anders was er nog een like bijgekomen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en het mooiste is dat als je keek naar wie die post dus geliked hebben, dan kom je daar vooral de gematigde users die er nog zijn tegen. Dat zegt ook iets he, dat de 'normalere' users zich roerend kunnen vinden in die post.
Zegt genoeg ook dat danny geen enkele like heeft gekregen op zijn posts en straat daar grossiert.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:27 schreef nostra het volgende:
Bedankt voor alles Straatcommando, en wat een ontzettend verwerpelijke reactie die de spreekwoordelijke druppel was.
Wappiewalhalla tegen 2027...quote:Op maandag 15 juni 2026 18:31 schreef Zwoerd het volgende:
Het laatste beetje fatsoen en gezond verstand van het Fokteam houdt het voor gezien. Iedereen met een beetje zelfrespect moet hier ook geen deel meer van uit willen maken. Het is wel gedaan met fok. Het verval is natuurlijk al jaren gaande, maar het gaat nu wel erg rap de afgrond in.
Ik wel want eerst waren het best veel jongeren hier.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
Bedankt Straat.
(Kan me eigenlijk niet voorstellen hoe FOK! leuk was voor een 14-jarige)
En dat zijn alleen degenen die gegaan zijn, niet degenen die met die gedachte spelen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij, coolguy, heatwave, alwayshappy eerder.
Straat nu.
Andere tijden, School, Studie en Onderwijs was behoorlijk actief vroeger. Dat dit subforum opgedoekt kan worden zegt eigenlijk genoegquote:Op maandag 15 juni 2026 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
Bedankt Straat.
Op die leeftijd kwam je waarschijnlijk voor het gaming subforum.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
Bedankt Straat.
Ah, ik dacht echt een beetje vanaf 19 ofzo. 14 is wel piepjong.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik wel want eerst waren het best veel jongeren hier.
De reactie van Danny die nogal lomp en onbeholpen was moet wel breder bezien worden. Sc uitte zich ook al geruime tijd impliciet negatief over Danny.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:27 schreef nostra het volgende:
Bedankt voor alles Straatcommando, en wat een ontzettend verwerpelijke reactie die de spreekwoordelijke druppel was.
Toen ik hier net op FOK! kwam zat er ook iemand van 15 in onze SC.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah, ik dacht echt een beetje vanaf 19 ofzo. 14 is wel piepjong.
Ik ben volgens mij ooit begonnen in 2002 of zo, toen was ik vergeleken met nu ook nog een broekie.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoewel iedereen daar duidelijk kon zien hoe de wind erbij staat, vind ik dit nou ook weer niet waar. Flauwekullie kreeg met de domste oneliners golven aan likes en heb dat zelf ook weleens gehad. Als een post een paar likes heeft zijn andere mensen ook sneller geneigd om het te gaan liken.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zegt genoeg ook dat danny geen enkele like heeft gekregen op zijn posts en straat daar grossiert.
Het volk heeft gesproken maar alsnog denkt die Rooie dat hij gelijk heeft.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zegt genoeg ook dat danny geen enkele like heeft gekregen op zijn posts en straat daar grossiert.
Inderdaad, ik zit hier al vanaf mijn 16e, na een periode van lurkenquote:Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar als je als grote baas in dat topic enkel epicbeardmab en die phmpstyle als medestanders hebt dan zou ik me toch ook eens flink achter de oren krabben. Oja en Yvonne dan, maar goed.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoewel iedereen daar duidelijk kon zien hoe de wind erbij staat, vind ik dit nou ook weer niet waar. Flauwekullie kreeg met de domste oneliners golven aan likes en heb dat zelf ook weleens gehad. Als een post een paar likes heeft zijn andere mensen ook sneller geneigd om het te gaan liken.
Flauwekullie kreeg likes van de gekkies en medetrollenquote:Op maandag 15 juni 2026 18:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hoewel iedereen daar duidelijk kon zien hoe de wind erbij staat, vind ik dit nou ook weer niet waar. Flauwekullie kreeg met de domste oneliners golven aan likes en heb dat zelf ook weleens gehad. Als een post een paar likes heeft zijn andere mensen ook sneller geneigd om het te gaan liken.
“Lomp en onbeholpen” is een hele creatieve manier om het betonnen flatgebouw voor het hoofd van de admin te beschrijven ja.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De reactie van Danny die nogal lomp en onbeholpen was moet wel breder bezien worden. Sc uitte zich ook al geruime tijd impliciet negatief over Danny.
Neemt niet weg dat die discussie beter achter de schermen gevoerd had moeten worden. Maar er is wel een breder perspectief.
Danny niet, want die heeft 6 operaties en een moeilijke thuissituatie.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En een website te runnen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Danny niet, want die heeft 6 operaties en een moeilijke thuissituatie.
Des te triester dat hij zo weinig vertrouwen heeft in zijn crew om eens wat te delegeren.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Danny SC de kans heeft gegeven om de eer aan zichzelf te houden en zelf op te stappen.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De reactie van Danny die nogal lomp en onbeholpen was moet wel breder bezien worden. Sc uitte zich ook al geruime tijd impliciet negatief over Danny.
Neemt niet weg dat die discussie beter achter de schermen gevoerd had moeten worden. Maar er is wel een breder perspectief.
Wie?quote:Op maandag 15 juni 2026 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar is die groep gebleven die Danny zou helpen?
Maar wel weer de jaarplaats veilig gesteld.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die staan tegen de muur van radiostilte aan te schuren.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
We zijn allemaal geen Benjamin Button.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:35 schreef Hathor het volgende:
Ik ben volgens mij ooit begonnen in 2002 of zo, toen was ik vergeleken met nu ook nog een broekie.
Ja, dat vraag ik mij ook af, maar die hulpvraag kwam niet van Danny, ooit aangemeld bij een mod, niks meer van gehoord.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
quote:Op maandag 15 juni 2026 18:31 schreef Zwoerd het volgende:
Het laatste beetje fatsoen en gezond verstand van het Fokteam houdt het voor gezien. Iedereen met een beetje zelfrespect moet hier ook geen deel meer van uit willen maken. Het is wel gedaan met fok. Het verval is natuurlijk al jaren gaande, maar het gaat nu wel erg rap de afgrond in.
Die zijn nu allemaal oud en pesten de jongeren weg...quote:Op maandag 15 juni 2026 18:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Daar hebben we het een paar maanden geleden over gehad. Een paar users die Danny zouden helpen.quote:
Je zal best een prima gast zijn, maar als users zoals jij en @Mikeytt wat vaker richting BNW worden gestuurd dan is mijn persoonlijke inschatting dat het forum wat levendiger zou blijven.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen gek op mij, maar niet iedereen. Sommige mensen vinden mij een verschrikkelijke kneus, naar ik begrijp.
Het 'opschonen' van BNW is echt de doodsteek voor NWS.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je zal best een prima gast zijn, maar als users zoals jij en @:mikeytt wat vaker richting BNW worden gestuurd dan is mijn persoonlijke inschatting dat het forum wat levendiger zou blijven.
Ik heb wel eens een bericht in BNW gepost, iets verifieerbaars en werd ook richting NWS gestuurd. Maar andersom moet alles maar kunnen.
Moet je dat rood nou zo expliciet benoemen? Straks hele forum op zwart en dan hebben we niks meer om over te kankerenquote:Op maandag 15 juni 2026 17:10 schreef CoolGuy het volgende:
Straat was by far de beste FA die er was. Lekker gewerkt weer door Rood hoor, chapeau. En dat allemaal omdat hij gewoon eerlijk was en dat lastig is om mee om te gaan als die waarheid niet goed uitkomt.
Dit topic gaat niet over jouquote:Op maandag 15 juni 2026 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit ja, het forum heet Nieuws, niet meningen. Zou misschien een goede toevoeging zijn, kunnen ze zich daar helemaal uitleven.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je zal best een prima gast zijn, maar als users zoals jij en @:mikeytt wat vaker richting BNW worden gestuurd dan is mijn persoonlijke inschatting dat het forum wat levendiger zou blijven.
Ik heb wel eens een bericht in BNW gepost, iets verifieerbaars en werd ook richting NWS gestuurd. Maar andersom moet alles maar kunnen.
Gewoon op facebook kankeren net als de rest van de boomersquote:Op maandag 15 juni 2026 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet je dat rood nou zo expliciet benoemen? Straks hele forum op zwart en dan hebben we niks meer om over te kankeren.
Alsnog ontzettend jammer dat ie weg is, goeie gast.
Het is -helaas- een zoveelste voorbeeld van een typisch patroon dat voorafgaat aan het omvallen van ondernemingen van allerlei grootte, sectoren, en tijdperken. Een onderneming staat voor een uitdaging, de persoon aan het roer is overtuigd van de eigen koers, goede krachten met een afwijkende mening vertrekken, jaknikkers blijven over waardoor terechte aanmerkingen helemaal niet meer binnenkomen, en het einde is dan onafwendbaar.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
'Maar mods zitten dicht op de users'. Ja, en die informatie wordt in principe als het beter uitkomt gewoon genegeerd. En dat werd dus bevestigd in de post van straatcommando waarop hij voor de trein werd gegooid.
quote:Op maandag 15 juni 2026 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet je dat rood nou zo expliciet benoemen? Straks hele forum op zwart en dan hebben we niks meer om over te kankeren.
The (g)A(Y) team?quote:Op maandag 15 juni 2026 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar hebben we het een paar maanden geleden over gehad. Een paar users die Danny zouden helpen.
Dat is binnen nu en een half jaar sowieso het geval, dus ik zou me er maar een beetje op gaan voorbereiden.quote:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Danny echt hulp zoekt. Als je hulp zoekt moet je ook wat zaken los kunnen laten en delegeren en af en toe tot 10 tellen als iets net iets anders gaat dan dat je het zelf had gedaan.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar hebben we het een paar maanden geleden over gehad. Een paar users die Danny zouden helpen.
Heb ik ook een poosje gepost toen VBL dicht was, was geen zak aan. FOK! is veel leuker, maar als er constant gedoe is en het draait voor geen meter kan zomaar de stekker er uitgetrokken worden.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:50 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Wij zijn VBL was destijds ook behoorlijk succesvol.
Ja, dat moet ik, want dat ís wat het is. Het forum zal ongetwijfeld op zwart gaan, maar ik laat me (al snap ik prima hoe je het nu bedoeld natuurlijkquote:Op maandag 15 juni 2026 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien toch familie van Hennie van der Most..quote:Op maandag 15 juni 2026 18:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is -helaas- een zoveelste voorbeeld van een typisch patroon dat voorafgaat aan het omvallen van ondernemingen van allerlei grootte, sectoren, en tijdperken. Een onderneming staat voor een uitdaging, de persoon aan het roer is overtuigd van de eigen koers, goede krachten met een afwijkende mening vertrekken, jaknikkers blijven over waardoor terechte aanmerkingen helemaal niet meer binnenkomen, en het einde is dan onafwendbaar.
En dat is hier ook zo, ik zie gewoon geen levensvatbaar plan, ook al zouden de voorgenomen veranderingen wel vlot worden uitgevoerd dan nog redt dat FOK! op termijn niet. Wat fora samenvoegen gaat de site niet redden, nog meer plaatjes van voorgevels posten gaat de site niet redden, doneren is hoogstens uitstel van executie en de wil daartoe is nu versneld verspeeld. Het is allemaal too little en too late.
Moet niet maar ik vind ze zelf vervelendquote:Op maandag 15 juni 2026 18:52 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je moet als mod de persoon betalen om werk voor hem efficiënt te kunnen doen?
Daar gaat het nu helemaal niet om.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:51 schreef Masberum het volgende:
En alle users die ik hier het vaakst zie gaan er als piranha's op af dat er geen updates worden gegeven over de voortgang..
Ja 100% ik vraag me ook af of dit niet bewust zo is opgezet. Valt me op dat Danny graag simpele forumgebruikers de schuld geeft van zijn persoonlijke issues en het feit dat een forum draaien anno 2026 nu eenmaal niet echt een lucratieve bezigheid isquote:Op maandag 15 juni 2026 18:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is binnen nu en een half jaar sowieso het geval, dus ik zou me er maar een beetje op gaan voorbereiden.
Ik ben ook nog steeds salty dat jij geen mod meer bent btw.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik, want dat ís wat het is. Het forum zal ongetwijfeld op zwart gaan, maar ik laat me (al snap ik prima hoe je het nu bedoeld natuurlijk) niet in de schoenen schuiven dat dat aan kritische maar gematigde users ligt, want dat is de makkelijke uitweg, maar niet de waarheid.
Dat kan, maar je kunt in plaats daarvan ook blij zijn voor mij.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:59 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds salty dat jij geen mod meer bent btw.
Herkenbaar. Jaartje blauw geweest en had het tóen (2017/2018) heel snel bekeken. FEE was nog te doen, maar verder. Ik wacht nog even af, ga nog met wat lui uit 050 meeten en heb daar wel het topic voor nodig in STA. Wellicht dat ik dit account dan ook lekker begraaf. Of het forum moet tegen die tijd al op zwart staan.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was het topic waarin SC aangaf dat hij ermee ging stoppen. Denk dat het er wel iets mee te maken heeft héquote:Op maandag 15 juni 2026 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar gaat het nu helemaal niet om.
Jammer dat Straatcommando dat niet heeft gedaan, gewoon als poster blijven.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kan, maar je kunt in plaats daarvan ook blij zijn voor mij.
Wel het topic, niet het onderwerp...quote:Op maandag 15 juni 2026 19:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat was het topic waarin SC aangaf dat hij ermee ging stoppen. Denk dat het er wel iets mee te maken heeft hé
Ik denk dat users het wel vervelend vinden dat ze in plaats van een update een trap na krijgen omdat wij trollende users maar niet zo vervelend moeten vinden.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat was het topic waarin SC aangaf dat hij ermee ging stoppen. Denk dat het er wel iets mee te maken heeft hé
Ik ben blij dat je niet meer elke keer geconfronteerd wordt met de onvrijwillige terugkeer van bepaalde users waar jij dan mee moet dealen. En blij voor je al het de goede keuze is gebleken. Blijf het een gemis voor het forum en R&P specifiek vinden.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kan, maar je kunt in plaats daarvan ook blij zijn voor mij.
Ja hallo zeg.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:00 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Jaartje blauw geweest en had het tóen (2017/2018) heel snel bekeken. FEE was nog te doen, maar verder. Ik wacht nog even af, ga nog met wat lui uit 050 meeten en heb daar wel het topic voor nodig in STA. Wellicht dat ik dit account dan ook lekker begraaf. Of het forum moet tegen die tijd al op zwart staan.
quote:Op maandag 15 juni 2026 18:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Misschien toch familie van Hennie van der Most..
Dank voor het compliment, maar dit topic gaat niet over mij, maar over onze straatcommando.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je niet meer elke keer geconfronteerd wordt met de onvrijwillige terugkeer van bepaalde users waar jij dan mee moet dealen. En blij voor je al het de goede keuze is gebleken. Blijf het een gemis voor het forum en R&P specifiek vinden.
Danny was juist ontzettend netjes in zijn verwoordingen en correct. Ieder ander zit de hele tijd maar negatief te reageren en van wat ik vind soms ook compleet onacceptabel te reageren. Dat gebash de hele tijd. Het was ook geen trap na, er werd gewoon gezegd hoe het zit, de policy is er gewoon en die moet gevolgd worden. Maar als daardoor bepaalde users niet gebanned worden gaan sommige andere users maar alles uit de kast halen om hun zin te krijgen en anders zo naar te reageren en slecht te praten over het beleid en 'de leiding'. Ik vind het compleet overtrokken en slecht gedrag van wat ik in o.a. dat topic zag jegens Danny. SC mocht gewoon gaan als hij wou, maar wou het publiekelijk uitvechten (net zoals sommige anderen die zich daar zo goed bij voelen).quote:Op maandag 15 juni 2026 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat users het wel vervelend vinden dat ze in plaats van een update een trap na krijgen omdat wij trollende users maar niet zo vervelend moeten vinden.
Dat vind ik zelf in ieder geval wel.
Zelfs als volwassene was het leuk.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:03 schreef Gibson88 het volgende:
[..]Stop dan liever geld in Oranje Speelstad
Wat was dat een super super puike plek voor een kinderfeestje. Als kind daar heel wat rondgerend
Je mag iedereen incl. jezelf vervelend vinden, je mag alleen niemand verrot scheldenquote:Op maandag 15 juni 2026 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat users het wel vervelend vinden dat ze in plaats van een update een trap na krijgen omdat wij trollende users maar niet zo vervelend moeten vinden.
Dat vind ik zelf in ieder geval wel.
De users zijn natuurlijk nooit debet aan de teloorgang van een forum. Het is eerder zo dat fok al jaren niet meegaat met hun tijd en dan is het gewoon einde oefening. Stilstand is achteruitgang, wat 20, 10 of 5 jaar geleden bon ton was is dat nu niet meer.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja 100% ik vraag me ook af of dit niet bewust zo is opgezet. Valt me op dat Danny graag simpele forumgebruikers de schuld geeft van zijn persoonlijke issues en het feit dat een forum draaien anno 2026 nu eenmaal niet echt een lucratieve bezigheid is
Wat fijn dat dat niet verboden is.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je mag iedereen incl. jezelf vervelend vinden, je mag alleen niemand verrot schelden
Alle 5000 posts ooit gevolgd in FB over de financiele ramp en daar werden 1000 adviezen en slechte en goede adviezen gegeven. NIETS daarvan is meegenomen. Dus inderdaad een analyse voor de zoveelste keer is verspilling van energie.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:06 schreef Piles het volgende:
Bedankt voor alles Straatcommando. Hopelijk lees je al deze steunbetuigingen nog![]()
Maar, het patroon is inmiddels wel duidelijk toch?
Ik had een hele analyse staan hier, maar de energie niet waard. Helaas.
MasberumGOD.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Danny was juist ontzettend netjes in zijn verwoordingen en correct.
Naar ik nu begrijp:quote:Op maandag 15 juni 2026 18:51 schreef Kottnauer het volgende:
Kan iemand even een managementsamenvatting maken van dit conflict in 100 woorden?
Straatcommando gaf een ban, user begon te jammeren bij Danny, Danny draaide de ban terug.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar ik nu begrijp:
Er is een extreem toxic topic in NWS over de oorlog in Oekraine. SC was daar mod uiteraard. In dat topic stonden de diverse users zeer ver uit elkaar en maakten elkaar voor trol uit, etc. Voor de gematigde user was er eigenlijk geen redelijke discussie meer te voeren aldaar.
Beleid van FOK! is dat iedereen binnen de wet zijn eigen mening mag hebben en uiten op het forum. Specifiek daarover ontstond een meningsverschil tussen Danny en Straatcommando, waarop laatstgenoemde nu van het forum af is.
Het probleem is veel breder dan alleen het Oekraïne-topic. Dat is slechts een van de vele voorbeeldenquote:Op maandag 15 juni 2026 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar ik nu begrijp:
Er is een extreem toxic topic in NWS over de oorlog in Oekraine. SC was daar mod uiteraard. In dat topic stonden de diverse users zeer ver uit elkaar en maakten elkaar voor trol uit, etc. Voor de gematigde user was er eigenlijk geen redelijke discussie meer te voeren aldaar.
Beleid van FOK! is dat iedereen binnen de wet zijn eigen mening mag hebben en uiten op het forum. Specifiek daarover ontstond een meningsverschil tussen Danny en Straatcommando, waarop laatstgenoemde nu van het forum af is.
Ok. Dat ook nog dus.. Ik ben al een tijdje weg uit dat topic juist vanwege de toxiciteit. Bedankt voor de aanvulling..quote:Op maandag 15 juni 2026 19:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Straatcommando gaf een ban, user begon te jammeren bij Danny, Danny draaide de ban terug.
Je kan ook op een normale manier communiceren dat het klaar is, het lijkt er echter op dat dit soort gezeik als excuus gebruikt gaat worden maar misschien zijn het op zich staande incidenten.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Alle 5000 posts ooit gevolgd in FB over de financiele ramp en daar werden 1000 adviezen en slechte en goede adviezen gegeven. NIETS daarvan is meegenomen. Dus inderdaad een analyse voor de zoveelste keer is verspilling van energie.
Dit was de aanleiding, de laatste druppel.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar ik nu begrijp:
Maar dat is toch wel het topic waarin het allemaal culmineert, niet?quote:Op maandag 15 juni 2026 19:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het probleem is veel breder dan alleen het Oekraïne-topic. Dat is slechts een van de vele voorbeelden
Wat een rare reactiequote:Op maandag 15 juni 2026 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat fijn dat dat niet verboden is.
Wie is er aan het schelden?
Ja, zo'n topic modden is eigenlijk ook geen doen.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was de aanleiding, de laatste druppel.
Het echte conflict speelde al veel langer.
Die bans waren meermaals volledig off-policy zoals is uitgelegd in dat topic.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Straatcommando gaf een ban, user begon te jammeren bij Danny, Danny draaide de ban terug.
Bedankt!quote:Op maandag 15 juni 2026 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar ik nu begrijp:
Het is een van de topics waar het probleem speelt, maar zeker niet de enige.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat is toch wel het topic waarin het allemaal culmineert, niet?
Ja, het was me totaal niet duidelijk waarom je dat riep, dus zodoende.quote:
Ok.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is een van de topics waar het probleem speelt, maar zeker niet de enige.
Het gaat ook om pure desinformatie.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik volg dat topic niet. Maar ik deel de mening dat iedereen zijn eigen mening moet kunnen verkondigen. Ik zou ook niet willen dat mods de autoriteit krijgen om te bepalen wat “goede” en “slechte” meningen zijn.
Danny heeft mij ooit een ban gegeven omdat ik zei dat DJMO een Marokkaanse plaatjesdraaier was. Dat was een crewbash. Hou op met je policy hoorquote:Op maandag 15 juni 2026 19:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die bans waren meermaals volledig off-policy zoals is uitgelegd in dat topic.
Oke, weet er verder niets van en gaat mij verder ook niets aan, maar mod of niet is het jammer dat hij van het forum af is. Hoop toch dat hij dan niet als mod. gewoon van zich laat horen.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar ik nu begrijp:
En met dat soort dingen kan een ban natuurlijk worden gezet door wangedrag over een lange periode. Door bijvoorbeeld te zuigen en uit te dagen. Niet een duidelijk post waar iemand allemaal over de schreef gaat met bijvoorbeeld een doodsverwensing of zo. Als je zelf niet mee post in een reeks kan je context soms niet begrijpen. Dan lijkt de post waar de ban voor is gezet niet erg genoeg. En die user weet dat natuurlijk en gaat zeuren mimimi kijk deze post geeft hij mij gewoon een ban voor mimimi.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, de mod moet het beleid van het forum gewoon volgen natuurlijk en niet hun 'macht' gebruiken om users met een andere mening met een ban de mond te snoeren (heeft SC bij mij ook wel eens gedaan btw, maar daar kwamen we achteraf goed uit). Anderzijds is het dus een heel lastig forum om te modden, je kunt het nooit voor iedereen goed doen en hoef je zo'n conflict ook niet aan de 'voorkant' van het forum uit te vechten.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik volg dat topic niet. Maar ik deel de mening dat iedereen zijn eigen mening moet kunnen verkondigen. Ik zou ook niet willen dat mods de autoriteit krijgen om te bepalen wat “goede” en “slechte” meningen zijn.
quote:Op maandag 15 juni 2026 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar ik nu begrijp:
Omdat je een bewering deed die niet waar isquote:Op maandag 15 juni 2026 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, het was me totaal niet duidelijk waarom je dat riep, dus zodoende.
Iedereen heeft recht op desinformatie. Dat is zelfs verankerd in Artikel 6 van de Grondwet.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het gaat ook om pure desinformatie.
Er zijn natuurlijk wel grenzen bij een mening die niet enkel bij de Nederlandse wet liggen. Mensen denken dat het om links rechts geneuzel gaat, maar ik kan gewoon het prima niet eens zijn met een aantal rechtse users hier. Nee, je bent niet een troll omdat ik het niet met je eens ben, je bent een troll omdat je aan het trollen bent.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:20 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Bedankt!
Link naar de uitzending?quote:Op maandag 15 juni 2026 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We hebben beeld @:zipportal
Er zullen vast weleens onterechte bans zijn uitgedeeld, maar de policy is er niet voor niets. Mods en FA's zijn ook maar mensen.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Danny heeft mij ooit een ban gegeven omdat ik zei dat DJMO een Marokkaanse plaatjesdraaier was. Dat was een crewbash. Hou op met je policy hoor
Deze bak boter op je hoofdquote:Op maandag 15 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er zullen vast weleens onterechte bans zijn uitgedeeld, maar de policy is er niet voor niets. Mods en FA's zijn ook maar mensen.
Het gaat hier om bans/notes die zijn gegeven vanwege persoonlijke meningen. Dan is het toch niet gek dat een ban wordt teruggedraaid? Mijn bans zijn ook weleens teruggedraaid om dezelfde reden, omdat bijvoorbeeld bepaalde nieuwsbronnen ongewenst zijn.
Ik vond Straatcommando een top FA, maar ook hij deelde weleens notes/bans uit vanwege arbitraire redenen die totaal niet opgenomen zijn in de policy. Boos worden dat er dan dingen teruggedraaid worden lijkt me wat vreemd.
Trollen vallen toch in de policy als ongewenst?quote:Op maandag 15 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er zullen vast weleens onterechte bans zijn uitgedeeld, maar de policy is er niet voor niets. Mods en FA's zijn ook maar mensen.
Het gaat hier om bans/notes die zijn gegeven vanwege persoonlijke meningen. Dan is het toch niet gek dat een ban wordt teruggedraaid? Mijn bans zijn ook weleens teruggedraaid om dezelfde reden, omdat bijvoorbeeld bepaalde nieuwsbronnen ongewenst zijn.
Ik vond Straatcommando een top FA, maar ook hij deelde weleens notes/bans uit vanwege arbitraire redenen die totaal niet opgenomen zijn in de policy. Boos worden dat er dan dingen teruggedraaid worden lijkt me wat vreemd.
Ja leuk maar weer, maar jij bent gewoon een van de grootste trollen van dit forum. Of je nou persoonlijkheidsstoornis hebt of het bewust doet maakt mij eigenlijk niet uit.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je schijnt het onderscheid tussen opzichtig trollen en een "mening" niet te kunnen maken ofzo.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Trollen vallen toch in de policy als ongewenst?
quote:Op maandag 15 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keertje een serieus topic geopend op R&P , direct de eerste reaktie was van een trol. Denk maar niet dat ik ooit daar weer een topic open.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Opmerkelijk om in een post waarin je (een van) de meest trouwe FA afvalt, hem te verwijten dat hij de FoK!-crew afvalt.quote:Op maandag 15 juni 2026 18:27 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hij had er ook weinig problemen mee om publiekelijk over zijn FA te lullen en zoals hij zelf zegt is er alle ruimte voor meningen, dus laten we daar gebruik van maken.
Klopt. Dat is ook zeer ongewenst, maar dat moet je wel kunnen aantonen.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is nog al wat om de andere serieuze 100+ users maar te vragen om een paar trollen maar te negeren.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:33 schreef Filosoofert het volgende:
Ik wilde Mikey die eer niet geven, tag hem gewoon niet en negeer hem gewoon.
Dat ben ik dan wel weer met Danny eens
Datquote:Op maandag 15 juni 2026 17:10 schreef CoolGuy het volgende:
Straat was by far de beste FA die er was. Lekker gewerkt weer door Rood hoor, chapeau. En dat allemaal omdat hij gewoon eerlijk was en dat lastig is om mee om te gaan als die waarheid niet goed uitkomt.
Dit is dan ook wel een beetje een verzonnen verhaaltjequote:Op maandag 15 juni 2026 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als iemand een nieuwsbericht post wat Oekraïne bekritiseert, die persoon vervolgens door het hele topic persoonlijk wordt aangevallen, en alleen de persoon die het nieuwsbericht dan post wordt geband vanwege 'trollen', dan is er natuurlijk wel wat misgegaan.
"Trollen is ook een mening" is het beleid. Dat is ook de reden dat SC weg is.quote:
Nee, trollen is OPZETTELIJK een discussie laten ontsporen. Ik leg dit één keer uit.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook zeer ongewenst, maar dat moet je wel kunnen aantonen.
Als iemand een nieuwsbericht post wat Oekraïne bekritiseert, die persoon vervolgens door het hele topic persoonlijk wordt aangevallen, en alleen de persoon die het nieuwsbericht dan post wordt geband vanwege 'trollen', dan is er natuurlijk wel wat misgegaan.
Vroeger had je hier openlijke NVU'ers, en daar kon men gewoon mee omgaan. Ik krijg hedendaags het gevoel dat men voor troll wordt uitgemaakt als je mening niet tussen D66 en VVD valt. Zeker in bepaalde topics over gevoelige onderwerpen.
Howard is een troll, want rechts
Mats is een troll, want rechts
Boomknuffelaar is een troll, want links.
Nee hoor, ik heb er letterlijk notes met uitleg over gekregen. Die notes zijn later verwijderd.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit is dan ook wel een beetje een verzonnen verhaaltje
Zo gaat het altijd, wordt het te lastig dan gaat het op slotquote:Op maandag 15 juni 2026 19:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het wordt iemand te heet onder de voeten.
Hem moet je ook eigenlijk gewoon perma-bannen en hem tegen zichzelf in bescherming nemen. Doet alles voor de aandacht tot het faken van kanker aan toe voor de sympathie,aandacht en drama. Zal nooit een nuttige bijdragen gaan leveren, op FOK! niet en aan de samenleving niet. Net Detractor op alle fronten.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:33 schreef Filosoofert het volgende:
Ik wilde Mikey die eer niet geven, tag hem gewoon niet en negeer hem gewoon.
Dat ben ik dan wel weer met Danny eens
Hoe meer hoe beter, want clicks&views. Dat daardoor je kwaliteitsusers en -crew weglopen is niet boeiend. Tot zover de langetermijnvisie.quote:
Ja het heeft er niks mee te maken dat het een oneliner was uit ongebreidelde zuurheidquote:Op maandag 15 juni 2026 19:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het wordt iemand te heet onder de voeten.
Stoken en dan raar opkijken dat je negatieve reacties krijgt, doorgaan en dan raar opkijken van een ban. En dan klagen bij de baas...quote:Op maandag 15 juni 2026 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook zeer ongewenst, maar dat moet je wel kunnen aantonen.
Vroeger had je hier openlijke NVU'ers, en daar kon men gewoon mee omgaan. Ik krijg hedendaags het gevoel dat men voor troll wordt uitgemaakt als je mening niet tussen D66 en VVD valt. Zeker in bepaalde topics over gevoelige onderwerpen.
Howard is een troll, want rechts
Mats is een troll, want rechts
Boomknuffelaar is een troll, want links.
Ik ken weinig actieve niet centrum-georiënteerde users did niet voor troll zijn uitgemaakt.
MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)quote:
quote:Trollen, 'pseudomodden', lollig/offtopic/vervelend doen in serieuze topics
Het lollig, offtopic of vervelend doen in serieuze topics en forums is niet toegestaan. Ja, een klein grapje tussendoor moet kunnen, maar dat kan prima in een reactie waarin je tevens een serieus antwoord of serieuze reactie geeft. Roepen dat een topicstarter kut is, een openingspost kut is, je denkt dat het verhaal verzonnen is, je vermoed dat iemand een kloon is van die-of-gene enz enz zijn allemaal zaken die niet nodig, storend en ongewenst zijn en de discussie verstoren voor anderen en die dus aangepakt zullen worden.
Das al een heel ander verhaaltjequote:Op maandag 15 juni 2026 19:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb er letterlijk notes met uitleg over gekregen. Die notes zijn later verwijderd.
Jouw reactie is toch ook alleen maar getroll? Of meen je dit serieus? Waarom worden mensen die de policy overschrijden dan gebanned? Die leveren toch ook 'geld op'. Echt dit soort gedachtes lijken hier bij sommige users de overhand te hebben terwijl het nergens op slaat. Gewoon sfeermakend weerquote:Op maandag 15 juni 2026 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Trollen brengen toch geld in het laatje? Vandaar dat ze mogen blijven.
Geheel spontaan en totaal niet op aandringen van usersquote:Op maandag 15 juni 2026 19:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
MED / Straatcommando. is gestopt
Dank @:GGMM
Top. Zo hoort het.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Jammer dat je me niet kunt volgen. Adios.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jouw reactie is toch ook alleen maar getroll? Of meen je dit serieus? Waarom worden mensen die de policy overschrijden dan gebanned? Die leveren toch ook 'geld op'. Echt dit soort gedachtes lijken hier bij sommige users de overhand te hebben terwijl het nergens op slaat. Gewoon sfeermakend weer
Niet zo zeiken.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geheel spontaan en totaal niet op aandringen van users
Kon dat niet iets warmer?quote:Op maandag 15 juni 2026 19:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Stoken... Je kan ook gewoon niet reageren als je ergens niet normaal op kan reageren. Je gestookt voelen is ook maar een keuze. Zover ik weet is iedereen hier volwassen en kunnen ze gewoon normaal ergens op reageren, ook als dat politiek niet in lijn staat met jouw mening. Ook niet als die meningen extreem zijn.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:40 schreef havanagila het volgende:
[..]
Stoken en dan raar opkijken dat je negatieve reacties krijgt, doorgaan en dan raar opkijken van een ban.
Getrol en BNW geneuzel zorgen ervoor dat men massaal afhaakt.
Echt hè, totaal ongeloofwaardig.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geheel spontaan en totaal niet op aandringen van users
Dat één van de roden niet even de moeite neemt om een afscheids/bedankt topic te maken zegt genoeg. Stank voor dank.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In het genoemde toxic-topic was een trol vaak iemand met een afwijkende mening.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Trollen is ook een mening" is het beleid. Dat is ook de reden dat SC weg is.
Ik heb zelf wel eens een keer een ban gekregen (van SC) voor het geven van een hele gematigde mening terwijl anderen met echt hele extreme opvattingen door mochten posten. Daar zijn we achteraf prima uitgekomen met alleen maar meer respect voor elkaar, maar niet doen alsof het allemaal koek en ei was.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit is dan ook wel een beetje een verzonnen verhaaltje
Niet alleen dat, maar dan ook nog pas na 'aangespoord' te worden. Het is gewoon een klucht, dit.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:44 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat één van de roden niet even de moeite neemt om een afscheids/bedankt topic te maken zegt genoeg. Stank voor dank.
Absoluut onderdeel van het probleemquote:Op maandag 15 juni 2026 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
In het genoemde toxic-topic was een trol vaak iemand met een afwijkende mening.
Trollen is het bewust verzieken van een topic door te jennen, schelden, hypocriet te zijn etc. Niet door een oprechte mening te hebben die afwijkt van de mening van weer iemand anders.
In dat topic was iedere serieuze discussie op zeker moment onmogelijk, want of je werd door de ene kant of door de andere kant als trol uitgemaakt, ook als je gewoon feitelijk en correct probeerde te blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |