abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221038829
En weer open!
  zondag 14 juni 2026 @ 15:36:45 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221038845
:D Kom maar lekker schommelen.
Wat een geniale aankoop was dat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 14 juni 2026 @ 16:38:48 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221039638
Ik niet hoor, word ik kotsmisselijk van...

Is iedereen weer een beetje opgeknapt?

Wij lopen een tikkie op ons tandvlees, maar heb wel de cadeautjes voor de juffen gekocht met de kinderen gisteren en heb net overzicht gecreëerd door alle afspraken, taken en bijzonderheden voor nu tot we op vakantie gaan op een rijtje te zetten, chronologisch te ordenen en af te drukken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221039834
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 15:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn collega is nog vrijgezel ja. Derhalve zit zij op datingapps. Haar ex daarentegen is getrouwd.. maar dus ook op zoek.
Hij is getrouwd met de vrouw met wie hij destijds was vreemdgegaan overigens. En nu gaat hij bij zijn vrouw dus ook vreemd, of is dat in ieder geval voornemens. Tenzij zijn huidige vrouw het prima vindt dat hij er FWBs op nahoudt. Wat me ergens niks zou verbazen want zij wist destijds ook gewoon dat hij in een relatie zat en zij geen scrupules had als smerige homewrecker om er tussen te gaan zitten.


Maar mijn collega zegt… ik zou willen dat destijds iemand mij had gewaarschuwd dat hij vreemdging. Dus eigenlijk zou zij het tegen zijn huidige vrouw willen zeggen… maar denk niet dat zij nou de aangewezen persoon is in deze…
Het zou ook kunnen dat hij tegen haar had gezegd dat ie een open relatie had?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 14 juni 2026 @ 17:05:05 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221039959
Ik vind eigenlijk dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de vreemdganger zelf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221039970
Wat leesvoer voor wie zich verveelt vandaag. Een ethisch hacker heeft onderzoek gedaan naar verschillende cyclus-apps op android. Bedrijven kunnen hiermee oa gewoon als doelgroep 'vrouwen die gisteren seks hebben gehad' kopen. Best interessant leesvoer, maakt je weer even bewust van welke informatie je allemaal gratis weggeeft.
https://mickbeer.com/artikelen/menstruatie-apps-clue-flo-clover/

En dit als belangrijkste tip:
"Reset je advertentie-ID. Alle drie apps vragen die identifier. In de Android-instellingen onder Privacy kun je hem wissen, en je kunt gepersonaliseerde advertenties helemaal uitzetten"
pi_221039985
En wat betreft de collega van amaranta, ik gun de nieuwe vrouw van de ex dat hij bij haar ook vreemd gaat. Zij wist waar ze aan begon, dus daar kan ik geen medelijden mee hebben. Boontje komt om zijn loontje enzo. Niks mee doen dus, behalve wellicht een screenshot maken en die overal verspreiden :X
  zondag 14 juni 2026 @ 18:26:55 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221040917
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het zou ook kunnen dat hij tegen haar had gezegd dat ie een open relatie had?
Destijds? Kan dat hij dat gezegd heeft. Maar ze zaten alledrie bij dezelfde vereniging. Dus de minnares kende mijn collega persoonlijk.
Daarbij is er 100% stuitend bewijs in de vorm van appjes die mijn collega heeft waaruit blijkt dat ze het allebei willens en wetens deden. En ja. Ik heb de appjes ook gelezen. En ja. Dat is niet netjes. En ja. Dat is een inbreuk op hun privacy. Maar dat boeide me destijds niet zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:27:33 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221040922
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:05 schreef FlyingFish het volgende:
Wat leesvoer voor wie zich verveelt vandaag. Een ethisch hacker heeft onderzoek gedaan naar verschillende cyclus-apps op android. Bedrijven kunnen hiermee oa gewoon als doelgroep 'vrouwen die gisteren seks hebben gehad' kopen. Best interessant leesvoer, maakt je weer even bewust van welke informatie je allemaal gratis weggeeft.
https://mickbeer.com/artikelen/menstruatie-apps-clue-flo-clover/

En dit als belangrijkste tip:
"Reset je advertentie-ID. Alle drie apps vragen die identifier. In de Android-instellingen onder Privacy kun je hem wissen, en je kunt gepersonaliseerde advertenties helemaal uitzetten"
Ik gebruik die van Apple, maar meer dan aangeven welke dag ik ongesteld ben geworden doe ik niet. Dan weet ik ongeveer welke dag ik het weer moet worden.
pi_221040954
Dan is deze app wél geschikt. Nog meer leesvoer ;)
https://www.nhnieuws.nl/n(...)nde-menstruatie-apps
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221044348
Zo ik ben over, zit in mijn nieuwe flat, met de kinderen.
Geen gezeik meer gehad van die tokkie buur, we hebben ook niet op het fietspad gestaan hahaha.
Nu woensdag nog het bed voor de jongste en dan ben ik echt klaar qua inrichting denk ik.
Jongste is met vriendje op de fiets naar de McD, want dat is van hier maar 6 minuten fietsen ;) .
De onder- of bovenbuur heeft al een half uur een soort muziekje op repeat wat ik half hoor, maar niet kan thuisbrengen.
Maar goed ik heb ook geen muziek of tv (krijg ik nog :') ) aan, anders hoorde ik het denk ik niet.

Ik ben de hele dag bezig geweest en ik heb nog lang niet alles opgeruimd, er staan nog allemaal dozen, maar daar ga ik morgen maar weer mee verder.

En ik had een kast gekocht op marktplaats, die staat, maar nu zie ik bij ikea geen planken meer die erin passen en ik zou eigenlijk nog wel een paar planken erbij willen...
Fake it till you make it...
  zondag 14 juni 2026 @ 21:54:47 #12
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221044449
Oh lekker Nijna, geniet ervan!!
Leuk dat de meiden meteen mee zijn.
Maak je niet druk om wat nog niet af is, het ergste heb je achter de rug.
Ik ben echt blij voor je *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 14 juni 2026 @ 22:09:17 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221044791
Wat fijn Nijna! *O*
Je eigen plek en een nieuwe start! O+
***
  zondag 14 juni 2026 @ 22:25:48 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221045156
Happy new home Nijna
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2026 @ 22:50:37 #15
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221045804
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:48 schreef Nijna het volgende:
Zo ik ben over, zit in mijn nieuwe flat, met de kinderen.
Geen gezeik meer gehad van die tokkie buur, we hebben ook niet op het fietspad gestaan hahaha.
Nu woensdag nog het bed voor de jongste en dan ben ik echt klaar qua inrichting denk ik.
Jongste is met vriendje op de fiets naar de McD, want dat is van hier maar 6 minuten fietsen ;) .
De onder- of bovenbuur heeft al een half uur een soort muziekje op repeat wat ik half hoor, maar niet kan thuisbrengen.
Maar goed ik heb ook geen muziek of tv (krijg ik nog :') ) aan, anders hoorde ik het denk ik niet.

Ik ben de hele dag bezig geweest en ik heb nog lang niet alles opgeruimd, er staan nog allemaal dozen, maar daar ga ik morgen maar weer mee verder.

En ik had een kast gekocht op marktplaats, die staat, maar nu zie ik bij ikea geen planken meer die erin passen en ik zou eigenlijk nog wel een paar planken erbij willen...
Welke kast is het Nijna?

En gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 juni 2026 @ 06:05:59 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221048409
Geniet Nijna, geniet! Nu is het jouw tijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221048643
Yay @Nijna *O*
Geniet van de rust en het nieuwe begin :*

Fok! is traaaag vandaaaag }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221048793
Gefeliciteerd Nijna, wat fijn dat je over bent O+

Hier is de 8 jarige ziek. Klaagde gisteren al over buikpijn, nam dat niet zo serieus omdat ze wel wilde snoepen, maar vanmorgen was ze toch wel heel erg warm en bleek en wilde ze niets eten. Loedermoeder ben ik ook ;)

En ik heb donderdag toch maar een afspraak bij de huisarts ingepland. Heb al een maand of 2 last van mijn gewrichtspijn in de wijsvinger en duim van mijn linkerhand. Sinds dit weekend is daar pijn aan de pink van mijn rechterhand bijgekomen. In combinatie met het feit dat ik al 10 jaar pijn heb aan mijn heup, dat steeds meer doorstraalt naar bil en bovenbeen als ik wandel en ik echt niet meer overeind kom als ik te lang in voorover gebukte houding sta, toch maar eens laten nakijken want wellicht houdt het verband met elkaar.

Mijn 9 jarige ging vorige week voor de 1e keer sinds een jaar alle dagen naar school (alleen vrijdagmiddag houden we er nog af want dat trekt ze niet aan het einde van de week) O+ Zo ongelooflijk trots op haar!

FOK is idd traag vandaag, de site loopt ook elke keer vast. Fingers crossed dat ik deze post wel kan plaatsen ;)
  maandag 15 juni 2026 @ 11:12:47 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221048847
Veel geluk in je nieuwe huisje @Nijna ! Een nieuwe start.

Beterschap voor je dochter @Schanu en jeej voor alle dagen naar school *O*
pi_221049517
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:00 schreef Schanu het volgende:
Mijn 9 jarige ging vorige week voor de 1e keer sinds een jaar alle dagen naar school (alleen vrijdagmiddag houden we er nog af want dat trekt ze niet aan het einde van de week) O+ Zo ongelooflijk trots op haar!
Het staat er zo kort tussendoor geschreven, maar is een hele verandering! Wat fijn *O*
pi_221049688
Goed dat je naar de huisarts gaat schanu, om het te laten checken.

En wat fijn dat ze alle dagen naar school geweest is! Dat is een goed teken dat ze lekker op haar plek zit op school ook!
pi_221049857
Wat ontzettend fijn Shanu!

Wij wilden dus een schilder laten komen in het nieuwe appartment van mijn moeder. 1 schilder kon pas in januari en de ander die vroeg......8.500 Euro. Ik denk dat die met bladgoud verft.
Het is alle muren en plafonds in een appartement van 60 vierkante meter. Ik vroeg nog of er een nulletje teveel stond maar dat was niet zo.
Dus we hebben een verfschema gemaakt. Worden drukke weken zo.
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2026 @ 13:09:51 #23
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221050323
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:40 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend fijn Shanu!

Wij wilden dus een schilder laten komen in het nieuwe appartment van mijn moeder. 1 schilder kon pas in januari en de ander die vroeg......8.500 Euro. Ik denk dat die met bladgoud verft.
Het is alle muren en plafonds in een appartement van 60 vierkante meter. Ik vroeg nog of er een nulletje teveel stond maar dat was niet zo.
Dus we hebben een verfschema gemaakt. Worden drukke weken zo.
Kortom: ze wilden niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221050746
@Nijna fijn dat je nu lekker je eigen plekje hebt! Geniet er lekker van!

@Schanu een volle week school, fijn zeg!

@exode echt zo'n klusje waar je wel zonder kan. Maar 8500 is ook wel erg veel. :o
pi_221050935
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Kortom: ze wilden niet ;)
Hij zou avonden en weekenden komen.....die jongen doet dit naast zijn werk bij een schildersbedrijf.
En de ander is nu alleen bezig met buiten schilderwerk en zit ramvol gepland.

Maar goed, nu dus zelf, we moeten wel. Wel komt die andere schilder de plafonds doen in januari. Dat ga ik echt niet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 15-06-2026 14:31:49 ]
  maandag 15 juni 2026 @ 14:54:29 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221051250
Holy moly wat een geld!
Dan deed ik het ook zelf hoor.
Bij mijn ouders betaalden maar ietsje meer voor verhuizen ( dat was wel maar een paar km ), bezemschoon opleveren ( dat waren ook nog wat stort ritten) EN schilderen in het nieuwe huis!
En dat was eigenlijk een spoedklus ook nog.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2026 @ 15:01:57 #27
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221051297
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 juni 2026 @ 15:55:37 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221051528
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef Troel het volgende:
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
Ach nee toch Troel
pi_221051629
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef Troel het volgende:
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
Wat ontzettend kak :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 juni 2026 @ 16:23:55 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221051656
Wat een nare rotstreek, Troel. :o

Nijna, veel geluk in je nieuwe huis!
(en wat die ikea kast betreft: Wellicht zijn onderdelen ook wel weer via marktplaats te vinden. wel handig als je nog weet wat de naam van die kast was.)
in de haak.
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2026 @ 16:47:38 #31
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221051792
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:23 schreef trui het volgende:
Wat een nare rotstreek, Troel. :o

Nouja, het was niet veel soeps meer. Maar ik zou dus vandaag langs gaan om de sleutel van het slot te brengen, maar dat was dus niet eens meer nodig...
En mijn stomme ik ging ervan uit dat ie gewoon in 1 stuk naar oud ijzer ging -O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221051997
@Troel :* dikke knuffel!

@Schanu *O* wat goed!!

@Nijna veel geluk in je nieuwe huisje. Welke ikea kast is het? Of als je niet weet, een foto? Ik heb een vrij uitgebreide ikea-collectie-kennis en vast meerderen hier, dus er is vast iemand die het dan weet! Dan kun je inderdaad gericht zoeken op marktplaats.

@exode oef, prijzig ja. Snap dat jullie het dan zelf doen. Succes met de drukte de komende tijd!
pi_221052017
Ach Troel… :* ;(

Vergeet de helft te typen: Schanu wat fijn! *O*
En Nijna heerlijk dat je over bent, ik hoop dat het snel voelt als je thuis en hoop dat je er een fijne tijd hebt. :Y
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 15 juni 2026 @ 17:19:46 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221052042
Aah @Troel wat naar. :*
  maandag 15 juni 2026 @ 17:43:34 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221052174
Wat naar troel!

En hoera en beterschap voor Schanu.

En succes voor Exode! Moeten jullie met die achterlijke hitte ook schilderen? Overigens vind ik plafonds met een lange stok niet zo’n issue. Muren vind ik rotter, veel op je knieën zitten langs de vloer. Is er geen student ofzo in de buurt die wat extra’s wil verdienen? Hier doet de lokale scouting klussen voor geld bijvoorbeeld.

Happy new home Nijna. Dat je daar maar lekker rust en gezelligheid kunt vinden.

Ik zat vanochtend 1,5 uur bij de tandarts en voel pas net m’n gezicht weer. Wat een rotgevoel is dat. Maar wel voor het eerst in tien jaar zonder narcose een paniekaanval een gaatje (of 3) laten vullen. Dus ook wel trots.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221052351
Nee, plafonds begin ik echt niet meer aan, steeds omhoog kijken en bij het appartement van mijn moeder is het plafond 2,65 meter hoog. Dat vind ik met zo'n stok geen doen.
Muren, geen probleem! Kozijnen, plinten, deuren, ik doe het allemaal. Hebben we in ons huis en vorige huis ook zelf gedaan. Wij laten alleen de buitenboel altijd door een schilder doen.

Verhuizen gaan we ook zelf doen, maar hebben veel hulp, het is maar 2 straten en het valt mee wat er mee gaat volgens mij.

Komend weekend doen we niets, wij zijn een nachtje weg, mijn zus is 2 nachtjes weg. Week erna gaat zwager verven en broer gaat aanmoedigen denk ik (die zegt steeds dat ie niet kan verven namelijk en wil het niet eens proberen). Ik ga de 29e verven en zondag 5 juli zijn we er met een hele groep om wat nog over is te verven, kasten in elkaar zetten dat soort dingen.

Verhuizen weet ik eigenlijk nog niet. 10 juli is te positief denk ik. Maar wie weet.

Haar huidige huis staat nu in de stille verkoop en er staan al 4 bezichtingen gepland.
  maandag 15 juni 2026 @ 19:13:42 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221053211
Ging ze het niet nog aanhouden?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221053525
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:13 schreef oh-oh het volgende:
Ging ze het niet nog aanhouden?
Nee, ze is helemaal om en blij. Ze zou het liefste vandaag nog verhuizen.
pi_221054159
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Welke kast is het Nijna?

En gefeliciteerd!
Het is een pax kast, de planken die ik zoek zijn 57,5 x 71 cm
Fake it till you make it...
pi_221054235
Ik ga maandag met mijn moeder naar de Ikea Nijna moet ik even kijken voor je? Kan even naar de koopjeshoek lopen, je weet maar nooit.
pi_221054270
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het is een pax kast, de planken die ik zoek zijn 57,5 x 71 cm
Voor de 75cm brede, 58cm diepe kast?
Ze verkopen deze nog gewoon daarvoor: https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--90277961--nl--nl (mocht link het niet doen, de komplement plank voor 75x58 cm).
De afmetingen zijn net niet 100% hetzelfde (71,1 x 57,3) maar volgens de ikea site passen de nieuwe planken ook gewoon in de oude Pax kasten!
pi_221054305
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef Troel het volgende:
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
:*
Fake it till you make it...
pi_221054335
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:20 schreef exode het volgende:
Ik ga maandag met mijn moeder naar de Ikea Nijna moet ik even kijken voor je? Kan even naar de koopjeshoek lopen, je weet maar nooit.
Heel lief, maar mijn ouders gaan deze week waarschijnlijk al even langs, heb nog wat nodig.
Dus komt goed.

@VlinDerTjE, zou mooi zijn, mijn ouders gaan langs ikea van de week dus ik geef het door.
Fake it till you make it...
  maandag 15 juni 2026 @ 21:18:15 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221055083
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, het was niet veel soeps meer. Maar ik zou dus vandaag langs gaan om de sleutel van het slot te brengen, maar dat was dus niet eens meer nodig...
En mijn stomme ik ging ervan uit dat ie gewoon in 1 stuk naar oud ijzer ging -O-
Ooh, dus hij zou al naar het oud ijzer. Dan had ik ‘t een beetje verkeerd begrepen. Maar ik snap dat het niet leuk voelt hoor!
in de haak.
pi_221058942
Ik lees nu pas echt even bij, wat leuk oh oh en wat hilarisch al die prijzen voor je honden 8-)

Gisteren de jaarlijkse astma check van B gehad in het ziekenhuis. Daar zijn we altijd wel wat uurtjes mee zoet. Maar goed, astma is al een tijd mild tot heel mild. Pas over 2 jaar weer terug en wellicht kunnen we daarna zijn asmta medicatie afbouwen.
Allergie blijft wel een ding, dat blijven ze meten en de verwachting is dat het echt wel altijd zo zal blijven. Overigens heeft hij er zelf vrij weinig last van. De neusspray en pilletjes doen hun werk.

Officiele metingen weer gehad, hij tikt de 1.70 m aan :o

Juul is weer beter, die is wel even ziek geweest en vooral weinig eten. Maar gisteren weer naar school gegaan. Gisteren eerste proefles Freerunnen en ze vond het fantastisch, volgende week nog een proefles maar ik geloof wel dat het een ja wordt. Toen B terugkwam van zijn voetbaltraining in de avonden hebben ze nog een hele tijd samen over allerlei trics bij freerunnen gekletst. O+
  dinsdag 16 juni 2026 @ 12:34:24 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221059985
:D 170 is al groter dan ik ben!
Wat een reus al.
Ik ben voor het eerst ook weer aan de allergiepillen, vandaag de eerste genomen, dat had ik wel een paar weken eerder mogen doen _O-
Maar we waren gisteren bij TESCO en daar was ook een apotheek bij en daar was een dame die goed Engels sprak en werd ik super geholpen. Dus ik kan een maand vooruit nu *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221059993
Wat fijn van de 9 jarige @Schanu :)
En sterkte met je heup. Laat het goed nakijken hoor, zeker als je al zolang last hebt :*

Ach @Troel ;( :*

Flinke klus wel, exode, dat schilderwerk maar voor zo'n prijs moet je wel. Maar, dan hebben jullie dat ook weer gehad en zit je moeder straks in een vers geverfd huis.

Zo. Zoon heeft net zn laatste herkansing gehad en nu maar afwachten of hij overgaat, blijft zitten of toch naar Havo gaat. Maak me er niet druk meer om.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221060472
@exode Jouw zoon is nog geen of amper 12 toch?
Lange knul sowieso!
pi_221060510
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:15 schreef vencodark het volgende:
@:exode Jouw zoon is nog geen of amper 12 toch?
Lange knul sowieso!
Hij is net 12 inderdaad. Een lange slanke aldus de kinderarts.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 14:38:28 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221061056
Dat is lang voor zijn leeftijd.

Spannende periode Mush. Heeft hij er een goed gevoel over?

Ik ging de zolder opruimen. En vond een doos vol oude foto's. Trip down memory lane O+ Alleen de zolder schiet wat minder op zo.
pi_221061089
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:38 schreef Kyara het volgende:
Dat is lang voor zijn leeftijd.

Spannende periode Mush. Heeft hij er een goed gevoel over?

Ik ging de zolder opruimen. En vond een doos vol oude foto's. Trip down memory lane O+ Alleen de zolder schiet wat minder op zo.
Mijn broer gaat 's avonds steeds opruimen bij mijn moeder en stuurt me bijna dagelijks foto's van tekeningen, knutsels en oude foto's van mij.

Ach joh, neem je lekker de tijd voor die zolder! ;)
pi_221061638
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:38 schreef Kyara het volgende:
Dat is lang voor zijn leeftijd.

Spannende periode Mush. Heeft hij er een goed gevoel over?

Ik ging de zolder opruimen. En vond een doos vol oude foto's. Trip down memory lane O+ Alleen de zolder schiet wat minder op zo.
Oude foto's O+ Geniet ervan!

Hij weet het zelf niet. Ene moment blaakt hij van zelfvertrouwen, volgende moment heeft hij volgens hem alles verneukt en blijft hij zitten. Ik kan zeggen dat ik er vertrouwen in heb, een paar docenten ook en even later dipt ie weer en begint het opnieuw. Nogal vermoeiend :') Ik wacht het wel af.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:55:32 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221061808
Klinkt inderdaad vermoeiend. Hopelijk snel meer duidelijkheid. Succes met afwachten!

Oh dat is ook leuk Exode.

Ik heb sowieso wel van het bewaren. Zonder te hoarden hoor, vooral herinneringen zoals foto´s. Maar ik vond ook de verkoopbrochure van ons eerste huis. En foto´s van oude huisdieren. Allemaal uit het analoge tijdperk. Wel ook foto's weggegooid hoor. En inderdaad, veel foto's doorgestuurd naar vriendin en familie.

Maar, deze doos is in elk geval weggegooid.

De bakken met "nog te grote kinderkleding" die inmiddels al veul te klein zijn :') kunnen direct door naar de kledingbak. Soms met kaartjes er nog aan :X
pi_221061906
Wat is hij vroeg klaar Mush! Hier heeft de oudste deze week toetsweek, t/m vrijdag. En we zitten toch in dezelfde regio. Wat wil hij zelf het liefst?

Voor een aantal vakken staat de oudste nu ook net aan voldoende. De vorige toetsweek was wat minder, dat was eigenlijk wel jammer want het ging de eerste helft best goed (toen was hij ook nog lang ziek). Maar ik denk dat het wel lukt. Met waarschijnlijk een 5 voor Spaans en veel 6'jes.

Daarnaast heeft hij een aanbod gekregen om te 'solliciteren' bij Team NL voor de springgroep. Hij mag na een kwalificatieronde door naar het NK over 1,5e week in de Ahoy *O*. Zijn trainer dacht daarom dat het misschien leuk was om bij Team NL te gaan trainen. Dat is 10x per jaar op zondag. Supertof natuurlijk (eerst nog door de selectie heen komen, hij moet daarvoor filmpjes opsturen)! Maar hij zit momenteel al op maandag t/m donderdag en zaterdag in de turnzaal, als daar ook nog een zondag bijkomt, blijft er wel heel weinig tijd voor school over. En sociaal doen met vrienden etc. Of hij moet keuzes maken of écht efficiënt gaan leren... (want daar valt zeker nog wel iets te winnen).
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221062518
Ik bewaar ook spullen waar een herinnering aan zit, Kyara, maar kan ook heel goed weggooien. Kak van die kleding! Maar kinderen he, ze vinden iets mooi, willen het hebben om het vervolgens niet te dragen. Check, maar dan bij zoon met schoenen :')

Ja, bizar toch Phaidra? Ze hebben nu een aantal weken waarin ze uit hun neus mogen vreten en nog wat verplichte activiteiten. Had best wat later gemogen allemaal. Dus jouwe moet en de toetsen nog maken en nog eens de herkansingen (hopelijk niet)? Mooi geregeld, hebben ze toch meer tijd om te leren want dat is ook gewoon zo nodig.
Zoon weet niet wat ie wil. Havo, blijven zitten en opnieuw 4VWO maar het liefst gewoon over. Ook met dit is het een twijfelkont :+ Mijn moeder noemde mij vroeger al de eeuwige twijfelaar. Nou, ik heb er ook een. Appels en bomen zullen we maar denken :')
Ooh, wat gaaf van Team NL! *O* Wel zwaar, met de zondag erbij, al is 10 weken ook niet elke week, maar toch. En een van de andere dagen (tijdelijk) laten vallen? School is belangrijk maar socializen ook. Mijne is daar sinds kort mee bezig, eindelijk :D School lijkt hier soms wel bijzaak, wil niet altijd snappen dat het zijn toekomst is. Is ook best wel abstract voor een puberbrein, denk ik, want heee, ik kan ook NU de stad in dus wat boeit mij MORGEN dan. Zoiets.
Hoe staat jouw zoon ervoor met leren voor zn toetsen? Mijne nam zich voor op tijd te beginnen. Guess what :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:01:05 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221062560
Herkansingen zijn pas in de bovenbouw meestal.

Mijne heeft deze week toetsweek en dan is het klaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221062579
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:01 schreef laziness het volgende:
Herkansingen zijn pas in de bovenbouw meestal.

Mijne heeft deze week toetsweek en dan is het klaar.
Klopt, hij zit in de 4e maar eerder hadden ze hier geen toetsweken. Wel toetsen en ze konden ook blijven zitten, maar geen toetsweek zoals vanaf de 4e.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:29:42 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221062758
Ik verwacht dat zoon blijft zitten. Zonde. Maar dat is de prijs die je betaalt als je een jaar lang geen kont doet.
Volgens z’n mentor zou hij dagelijks thuis 2 uur moeten werken.
Hij komt thuis, gooit z’n tas in de gang en pakt hem smorgens weer om naar school te gaan.
Dus die 2 uur haalt ie misschien net als je alle minuten bij elkaar optelt :D

Ondertussen heeft dochter haar eerste jaar afgesloten met summa cum laude cijferlijst.

2 extremen dus :P
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:50:06 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221062926
Hier start de toetsweek (derde van het jaar) morgen voor de brugklasser. Hij is twee weken geleden al begonnen met leren (de eerste toetsweek was een goede reality check...), maar doet dan ook maximaal een half uur per vak per dag. Vandaag dus totaal 1,5 uur gepland en gedaan. Overgaan zal wel lukken, met een 5 voor Frans (kan al geen 6 meer worden), maar ook met een paar mooie cijfers (voor de creatieve 'praktijk' vakken, muziek, beeldende vorming, techniek).
pi_221063047
Nou, dat amaranta :Y het komt niet aanwaaien, ze moeten er echt zelf wat voor doen. Hier vraag ik niet eens meer dagelijks naar huiswerk, 15 jaar en toch ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Whaha, herkenbaar, die extremen :D Wat ik met zoon te stellen heb? En dochter haalde 550 op de cito, slaagde cum laude op het VO, voor haar bachelor en ook voor haar master. Achja, verschil moet er zijn ;)

Ook regio noord, @mousemicky? Dan heb je mazzel dat toetsweek 1 een reality check was en daar ook van geleerd is. Was het bij zoon ook maar dat was toetsweek 2 ook en toetsweek 3... Toetsweek 4 is hij wel wat eerder gaan leren. Toch van geleerd :P
Wel vroeg al, toetsweken vanaf de brugklas. Hier werden de eerste 3 jaar niet eens cijfers gegeven, maar de Otjes, Mmetjes, Vtjes en Gtjes. Dan komen de cijfers in het 4e jaar best hard aan :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 20:16:41 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221063113
@Phaidra 10 zondagen op 40 schoolweken is nog te overzien toch? Maar klinkt wel als een druk programma sowieso. Wel een hoog niveau, om die drive te hebben is ook een geweldige eigenschap!

Lijkt me heel frustrerend Amaranta als het er wel in zit maar je ‘m gewoon niet in beweging krijgt.

Kind heeft als ie geen gekke dingen doet deze week een magna cum laude cijferlijst. Deels motivatie, deels het komt gemakkelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221063425
@Phaidra 10 zondagen klinkt niet als veel. Maar toch elke maand weer een vol weekend. Wel tof dat hij uitgenodigd is.

Hier zit jongste ook middenin de toetsweek. Daarna nog 2 weken met 1 dag sportdag/klassenuitje. Boeken wegbrengen en het rapport ophalen.
Hij vindt toetsweek geweldig. Lekker een ochtendje school met 1a2 toetsen, thuis lunchen, hele middag game, avondeten, 10 minuten in zijn boeken kijken, gamen, late night snack en naar bed. En dan nog bijna alles ruim voldoende halen. Als hij op Frans een 1,7 haalde en de rest 1-en dan had hij op alles een voldoende als eindcijfer |:(

Volgend jaar 4gym en dan met bio als extra vak zonder lessen. Dan moet hij dat thuis wel gaan doen :D
pi_221064528
Das zo'n beetje de routine van mijne, Deepfreeze, behalve dat ie tussen 2 toetsen op school blijft en leert, soort van. Alleen haalt ie dan niet altijd voldoendes :') Hij heeft tot op het cijfer achter de komma uitgerekend wat ie minimaal moet halen om over te gaan. Hij heeft er écht zin in }:|
Dat gamen heb ik de laatste toetsweek én tijdens de herkansingen aan banden gelegd. Vandaag mag ie weer, is net thuis van bestie en is van plan tot 3u door te gamen want morgen vrij. Ach ja, hij heeft wat in te halen :+

Wel knap, bio zonder lessen, ook examen?
Dochter zou als extra economie erbij doen, vond de docent hartstikke leuk en hij wilde haar graag in de les hebben. Helaas overleed hij, had dochter er geen lol meer in en stopte ermee.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 22:02:41 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221064609
@Mushanga71 nee, regio zuid hier, voor de jongste (basisschool) begint de vakantie pas 9 juli...

Ik vind het ook wel pittig voor m, al meteen zo veel toetsweken (en tussendoor ook nog behoorlijk wat toetsen), maar hij slaat zich er dapper doorheen en heeft t verder echt naar z'n zin op school. Geen spijt dus voor deze keuze.
pi_221065076
Hier voor de oudste toetsweek vanaf de 26e en de jongste vanaf de 29e.

Hier is toetsweek vanaf de eerste. Alleen bij einde schooljaar. Tussendoor gewoon proefwerken en so’s.

Volgens mij vanaf de bovenbouw 2 of 3 toetsweken per jaar.

Ze hebben geluk dat ze alle toetsen gehad hebben voor de kermis hier in het dorp. Dan hoeven ze daar geen rekening mee te houden.

Na de toetsweek is het nog 1 keer boeken/lockersleutel inleveren en een andere dag rapport ophalen. Dat laatste moeten ze persoonlijk doen anders worden ze gemeld aan de leerplichtambtenaar. Boeken inleveren mogen ze wel iemand anders laten doen.


Hier zometeen een marterverjager ophangen bij de auto’s. Nu de kippen ‘s nachts binnen zitten en daar niets meer te halen is, betrapte man ze afgelopen weekend op de camera dat hij onder z’n bus vandaan kwam. Heb geen zin in kapotte kabels.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 22:52:27 #66
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221065660
Hier zijn er vier toetsweken per jaar. Als je dan een kort schooljaar hebt want eerste vakantieregio en in mei ook nog al die vrije dagen dan is het nog best rap die stof er doorheen jassen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:00:17 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221065805
Wat gaaf @Phaidra Hopelijk kan hij prioriteiten gaan stellen. Als hij meer gaat trainen komt hij wellicht ook in aanmerking voor een Topsportklas? Is dat iets wat hierop kan volgen?

Bij oudste start morgen de toetsweek. Hier 4 periodes en 3 toetsweken (een periode wordt afgesloten met een projectweek ipv een toetsweek). Het wordt voor hem nog even spannend maar het scheelt dat de spannendste toets deze week is. Volgende week vooral de vakken die hem sowieso wel goed afgaan.

De meiden hebben volgende week ook toetsweek maar die maken alleen de cito-achtige toetsen.
pi_221065982
Meteen vanaf de brugklas toetsweken leren ze wel dat ze ook écht moeten leren, @mousemicky Tis toch wat pittiger dan gewone SO's.
Hier officieel 4 juli vakantie maar de afsluitende activiteitendag is 26 juni. Daarna nog wel boeken inleveren, ergens. 51 vakantiedagen :{ als ze 17 augustus beginnen maar omdat dat elk begin van het schooljaar wisselt, kunnen het er ook meer worden :')

Dus toch een marter, Hillie? Leven alle kipjes nog wel? Nee, je wil geen doorgeknaagde kabels hebben :X Hopelijk werkt de verjager.
Best wel streng dus, zelf rapport ophalen. Zal wel zijn omdat vele dan al eerder op vakantie gaan. Das dan op deze manier geblokkeerd, al is de boete 50 euro per dag, dacht ik. Valt wel mee.

Nou, dat Laziness. Kan net ongelukkig vallen en dan scheelt het zo een paar weken. Met 4 toetsweken is dat aanpoten. Hier mazzel, dit en volgend jaar als eerste dus echt een heel schooljaar.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221066241
Phaidra, wat is het nut van al 5 dagen per week trainen als je uiteindelijk de laatste stap richting topsport niet wil zetten? Dan kun je toch beter gewoon 2 dagen hobby-trainen… Daar zou ik als ouder die kind er heen moet brengen iig voor kiezen. Zelfs al wordt het niets, dan is het nog een mooie ervaring geweest voor hem. (Tenminste, als de cultuur een beetje is veranderd tov die docu een paar jaar geleden…). 1 zondag per maand is te overzien en je kunt er altijd consequenties aan hangen als het ten koste van school blijkt te gaan.

Nog een verlate *O* voor Schanu en 5 dagen school! Fijn dat de overstap zo goed is uitgepakt! Hopelijk geeft dat jullie ook iets meer ademruimte.
pi_221066404
Ik hou van Google O+ Heb al ruim 2 jaar een klein wratje op mn wang maar wilde niet naar mijn ha omdat die van het zelluf doen is. En in mijn gezicht is dat toch een stap te ver. Omdat ik hem niet voor zn hoofd wilde stoten, heb ik het gelaten. Tot ik Google AI ontdekte 8-)
Ik blijk geen verwijs nodig te hebben en de kliniek zit vlakbij. Ga ik morgen een afspraak maken en dan is het bye bye wratje :D Wél op eigen kosten, maar dat boeit me niet.

Edit: en dat bultje op mn scheenbeen, dat blijkt de ha gewoon zelf weg te kunnen halen. Heeft ie toch wat te knutselen :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 17-06-2026 01:26:32 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2026 @ 05:07:42 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221066666
@Phaidra wat gaaf! Voor wat voor sport is het?

Wasdroger... Gister monteur geweest, trommel, lagers en spanbanden moeten vervangen worden. Levertijd meer dan 6 weken.
Krijg net een mail van de verlengde service partij.
Mag een nieuwe gaan uitzoeken *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221066861
@Ynske fijn dat je een nieuwe mag uit kiezen.

@Mushanga71 het plan is inderdaad om er ook examen in te doen. Hij vindt bio ook niet het meest leuke vak, dus dat geeft nog extra uitdaging. Maar het is ook geen ramp als het mislukt.

Hier vanaf de 1e klas 4 toetsweken/periodes. Tussendoor hebben ze geen toetsen voor een cijfer, wel proeftoetsen om de voortgang te checken. Tussendoor nog wel wat praktische opdrachten (verslagen, luistertoetsen etc). Dus meestal is het een cijfer of 6 per vak per jaar.
T/m klas 3 hebben ze geen herkansingen, maar van de 4 toetsen tellen de besten 3x mee en de slechtste 1x. Dus je kunt eens een uitglijder maken. Vanaf de 4e wel herkansingen, in ieder geval voor de SE cijfers.
  woensdag 17 juni 2026 @ 07:47:28 #73
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221066965
@Phaidra wat tof!
Als hij het niet probeert weten jullie nooit hoe ver hij het kan schoppen.

Hier zijn ze gisteren begonnen met het bouwen van hekjes zodat de honden niet meer de straat op kunnen rennen.
Niet dat ze dat vaak deden, Kick 2 x en Denzel 1 x maar ze kunnen dan niet meer in de voortuin (om katten uit te kafferen) en het breekt ook een beetje de race route.
Als het goed is zijn ze vandaag klaar, echt blij mee!
En ze komen zo de voordeur inmeten *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221067165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik bewaar ook spullen waar een herinnering aan zit, Kyara, maar kan ook heel goed weggooien. Kak van die kleding! Maar kinderen he, ze vinden iets mooi, willen het hebben om het vervolgens niet te dragen. Check, maar dan bij zoon met schoenen :')

Ja, bizar toch Phaidra? Ze hebben nu een aantal weken waarin ze uit hun neus mogen vreten en nog wat verplichte activiteiten. Had best wat later gemogen allemaal. Dus jouwe moet en de toetsen nog maken en nog eens de herkansingen (hopelijk niet)? Mooi geregeld, hebben ze toch meer tijd om te leren want dat is ook gewoon zo nodig.
Zoon weet niet wat ie wil. Havo, blijven zitten en opnieuw 4VWO maar het liefst gewoon over. Ook met dit is het een twijfelkont :+ Mijn moeder noemde mij vroeger al de eeuwige twijfelaar. Nou, ik heb er ook een. Appels en bomen zullen we maar denken :')
Ooh, wat gaaf van Team NL! *O* Wel zwaar, met de zondag erbij, al is 10 weken ook niet elke week, maar toch. En een van de andere dagen (tijdelijk) laten vallen? School is belangrijk maar socializen ook. Mijne is daar sinds kort mee bezig, eindelijk :D School lijkt hier soms wel bijzaak, wil niet altijd snappen dat het zijn toekomst is. Is ook best wel abstract voor een puberbrein, denk ik, want heee, ik kan ook NU de stad in dus wat boeit mij MORGEN dan. Zoiets.
Hoe staat jouw zoon ervoor met leren voor zn toetsen? Mijne nam zich voor op tijd te beginnen. Guess what :')
Hij is dit keer wel iets eerder begonnen met leren. Toen mentor zei dat hij alles goed moest bijhouden is hij daar wel mee gestart (want dan is het pas waar, niet als wij het zeggen :+). Puber zijn in deze tijd lijkt me ook verdomd moeilijk. Afleiding is overal, laptop is nodig voor school, maar daar kan je ook andere dingen mee doen... Maar pas de week voor de toetsweek gaat hij echt 'aan'. Het besef van: oh ja, het is toch wel best veel nog.

Herkansingen heeft hij inderdaad nog niet. Hooguit inhalen als je ziek was. Hij heeft nog een surf-uitje met zijn klas (was eigenlijk in september om elkaar te leren kennen, maar toen was het code oranje :')), toetsen inzien, boeken inleveren en rapport ophalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:29 schreef amaranta het volgende:
Ik verwacht dat zoon blijft zitten. Zonde. Maar dat is de prijs die je betaalt als je een jaar lang geen kont doet.
Volgens z’n mentor zou hij dagelijks thuis 2 uur moeten werken.
Hij komt thuis, gooit z’n tas in de gang en pakt hem smorgens weer om naar school te gaan.
Dus die 2 uur haalt ie misschien net als je alle minuten bij elkaar optelt :D

Ondertussen heeft dochter haar eerste jaar afgesloten met summa cum laude cijferlijst.

2 extremen dus :P
Oh ja, hier zeggen ze 1,5 uur per dag. Hij heeft niet eens 1,5 uur per dag over op de meeste dagen, maar als hij dat wel heeft, redt hij het net zo goed niet.

Misschien is zitten blijven net even de les die hij nodig heeft? Of denk je dat het volgend jaar hetzelfde gaat? Wel super goed van je dochter! Ik vond het eerste jaar op de uni best pittig, echt knap dat ze die overgang zo goed heeft doorstaan!

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2026 08:28:19 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067275
Ach Troel jouw fiets, ik snap dat dat er even flink inhakte, heel veel sterkte :*

Fijn dat Juul weer beter is Exode, en dat ze het freerunnen zo leuk vond! Wat een grote kerel al, jullie B O+

Phaidra, wat tof dat je zoon is uitgenodigd om te solliciteren bij Team NL, wat zul je trots op hem zijn! O+

Ook een een jompel voor de nieuwe wasdroger van Ynske *O*

En de hekjes en het inmeten van de voordeur van Oh-oh *O*

Mijn jongste werd zondagavond ziek, 2e keer in 3 weken tijd. Maandag thuis gehouden, dinsdag leek het wel weer prima te gaan maar werd ik na de fruitpauze toch gebeld dat ze niet lekker was. Toch te vroeg naar school gestuurd door deze loedermoeder. Maar vandaag lekker een extra dagje thuis voor haar, al heeft ze geen koorts meer en is ze hartstikke goed te pas.
De juf kwam maandag haar schoolfoto's en rapport brengen, hartstikke lief. En weer een onwijs goed rapport, alles staat op goed en een paar ruim voldoendes, met vlag en wimpel over naar groep 5 O+
pi_221067305
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 20:16 schreef laziness het volgende:
@:Phaidra 10 zondagen op 40 schoolweken is nog te overzien toch? Maar klinkt wel als een druk programma sowieso. Wel een hoog niveau, om die drive te hebben is ook een geweldige eigenschap!

Lijkt me heel frustrerend Amaranta als het er wel in zit maar je ‘m gewoon niet in beweging krijgt.

Kind heeft als ie geen gekke dingen doet deze week een magna cum laude cijferlijst. Deels motivatie, deels het komt gemakkelijk.
Dat is ook zeker zo. Het is meer de combi dat hij nu al niet efficiënt gebruik maakt van studietijd (andere prioriteiten, want puber) en hij vaak de weekenden gebruikt om dan achterstand in te halen. Dat moet hij dus echt beter plannen, anders lukt dat niet zomaar meer :P. Hij traint nu in de toetsweek ook niet of minder.

En moet je nagaan dat hij in de reguliere selectie (zeg maar het 'echte' turnen met alle 6 de toestellen) nog niet eens in de topsport-selectie zit. Die trainen 28-30 uur in de week, meeste ook onder schooltijd (die gaan daarom naar de naastgelegen LOOT-school). Hij zit een niveau lager, en traint doordeweeks tussen 18.00 en 21.00 en dan zaterdag overdag. Op dinsdag geeft hij sinds kort zelf training aan de selectie van 7/8 jaar oud (onder begeleiding uiteraard). Dat vindt hij ook leuk om te doen en over een tijdje kan hij daar ook voor betaald krijgen. Hij heeft veel minder mogelijkheden voor een bijbaantje, dus wat dat betreft ook wel tof dat hij zo hobby en bijbaan kan combineren. Maar dat is wel het eerste dat zal afvallen als het niet past allemaal.

Dit groepsspringen is er eigenlijk een beetje bijgekomen. Die groep traint 1x per week op dezelfde tijd en met (deels) dezelfde trainer. Dus hij doet af en toe met hun mee en zo is hij gevraagd om - voor de lol - mee te doen met de kwalificatie. En nu dus ineens deze wending :D.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067314
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Das zo'n beetje de routine van mijne, Deepfreeze, behalve dat ie tussen 2 toetsen op school blijft en leert, soort van. Alleen haalt ie dan niet altijd voldoendes :') Hij heeft tot op het cijfer achter de komma uitgerekend wat ie minimaal moet halen om over te gaan. Hij heeft er écht zin in }:|
Volgens onze zoon is dat gewoon een feature binnen Magister :'). Niks uitrekenen, gewoon Magister openen op het juiste tabblad...

Rekende hij het maar zelf uit, dan leerde hij er nog wat van ;).

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2026 09:25:30 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:44:16 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221067327
@Schanu jij gebruikt de term loedermoeder wel vaker geloof ik en je weet net zo goed als ik dat dat nergens voor nodig is...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221067340
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:00 schreef Kyara het volgende:
Wat gaaf @:Phaidra Hopelijk kan hij prioriteiten gaan stellen. Als hij meer gaat trainen komt hij wellicht ook in aanmerking voor een Topsportklas? Is dat iets wat hierop kan volgen?

Bij oudste start morgen de toetsweek. Hier 4 periodes en 3 toetsweken (een periode wordt afgesloten met een projectweek ipv een toetsweek). Het wordt voor hem nog even spannend maar het scheelt dat de spannendste toets deze week is. Volgende week vooral de vakken die hem sowieso wel goed afgaan.

De meiden hebben volgende week ook toetsweek maar die maken alleen de cito-achtige toetsen.
Ik weet niet of hij hiermee een NOC-NSF-status kan krijgen (groepsspringen is geen olympische discipline). Dat is nodig voor toelating. Hij zou dan wel van school moeten wisselen en ik denk dat hij dát er toch net niet voor overheeft. Maar we zien wel :).
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens onze zoon is dat gewoon een feature binnen Magister :'). Niks uitrekenen, gewoon Magister openen op het juiste tabblad...
Hier gebruikt de oudste een externe app, daar log je in met je magister account. Was ik niet 100% blij mee, want die data ligt dan opeens ook buiten magister. Wie weet wat ze daarmee doen.

Bij jongste werkt die app niet, omdat de weging kan veranderen als een andere toets de laagste wordt. En sommige docenten wijzigen dat elke toetsweek, sommigen pas eind van het jaar. Maar met 4-6 cijfers lukt dat wel op een rekenmachine.
pi_221067390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:23 schreef FlyingFish het volgende:
Phaidra, wat is het nut van al 5 dagen per week trainen als je uiteindelijk de laatste stap richting topsport niet wil zetten? Dan kun je toch beter gewoon 2 dagen hobby-trainen… Daar zou ik als ouder die kind er heen moet brengen iig voor kiezen. Zelfs al wordt het niets, dan is het nog een mooie ervaring geweest voor hem. (Tenminste, als de cultuur een beetje is veranderd tov die docu een paar jaar geleden…). 1 zondag per maand is te overzien en je kunt er altijd consequenties aan hangen als het ten koste van school blijkt te gaan.

Nog een verlate *O* voor Schanu en 5 dagen school! Fijn dat de overstap zo goed is uitgepakt! Hopelijk geeft dat jullie ook iets meer ademruimte.
De cultuur is zeker wel veranderd, gelukkig. Bij turnen is er niet echt een middenweg. Het is 1x per week recreatief 1 uurtje of minimaal 13 uur voor selectie (oplopend naar 30 voor topsport).* De meeste die stoppen met de selectie gaan ook totaal iets anders doen, want recreatief is dan gewoon niet leuk meer. Met topsport doe je dus automatisch mee met landelijke wedstrijden, bij de wedstrijdsport is het eerst regionaal en bij hoge scores door naar landelijk. En hij doet het gelukkig ook echt omdat hij er plezier uit haalt.

* Dit hoeft niet overal zo te zijn, maar onze vereniging is toevallig 1 van de 4 landelijke topsportopleidingen. Ze zetten daarom vol in op de selectie en een stuk minder op recreatie. Maar geen ervaring met andere verenigingen.

@Ynske turnen dus :P. sorry ik doe een bijlees maar het wordt er niet overzichtelijker op geloof ik :'). Fijn dat je een nieuwe droger krijgt *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2026 08:59:33 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:44 schreef oh-oh het volgende:
@:Schanu jij gebruikt de term loedermoeder wel vaker geloof ik en je weet net zo goed als ik dat dat nergens voor nodig is...
Ik heb die term hier geleerd juist omdat hij door andere werd/wordt gebruikt :') Meer ook juist als grapje :)
pi_221067607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:11 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik heb die term hier geleerd juist omdat hij door andere werd/wordt gebruikt :') Meer ook juist als grapje :)
Als je het maar niet zelf gaat geloven :*. Ik ben ook team 'eerst proberen, naar huis kan altijd nog' en vaak gaat dat prima en hoor je niks meer.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:28:27 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221067638
Phaidra, niet op elke loot-school is een status nodig voor toelating. En je kunt ook op de huidige school het gesprek aan. Topsporters hier hoeven geen gym, levensbeschouwing en nog iets (ik weet niet meer wat) te doen om die uren op school te gebruiken voor huiswerk voor andere vakken. Zou zoiets niet bespreekbaar zijn?


Ik moest vanochtend op school alweer mijn dochter van me afpellen. De juf moest haar fysiek tegenhouden omdat ze achter me aan wil/om me heen geklemd zit. Ze wil echt niet meer. En ik hield me groot, maar daarna brak ik op de fiets naar huis. Het is nog 3,5 week tot de vakantie, maar dit begint zo wel een flinke wissel te trekken op ons gezin. Volgend jaar gelukkig wel een fijne juf, maar diagnostiek en hulp komt pas in oktober en ons meisje lijkt elke dag een beetje minder blij. Met vriedinnetjes spelen en sporten enzo gaat goed, maar ze is 'zo moe mama'. Het laatste wat ze elke dag zegt voor ze in slaap valt is 'ik wil niet meer naar school' en het eerste wat ze gilt als ze 's ochtends haar ogen open doet is 'IK GA NIET!'.

En ja, we hebben al eindeloos veel gesprekken gehad op school, met de juf, de ib'er, de bovenschoolse hb-specialist, met de externe hb-gespecialiseerde orthopedagoog... maar er lijkt niets echt te helpen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221067653
Ik heb met het inpakken voor het verhuizen echt al best wel veel weggedaan, maar ik heb nu ook nog best wat foto's van het analoge tijdperk waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga doen.

Spannend @Mushanga71

@Kyara goed bezig met opruimen. Ik kwam toen het schilderen en alles klaar was, de bak tegen waar mijn "kluskleren" in zaten. Had nu een andere broek gepakt en mijn moeder had wat extra shirts dus daar maar een van gepakt.

@Phaidra, wat leuk, solliciteren bij TeamNL, gelukkig niet wekelijks in het toch al volle schema, maar wel gaaf als het lukt! En door naar het NK! Mooie prestatie.

@amaranta is het nog mogelijk dat zoon over gaat denkt hij?
Netjes van je dochter! 2 verschillende kinderen, die heb ik hier ook.

Jongste is halverwege de laatste toetsweek, volgende week is inhaalweek en de week daarop moeten ze boeken inleveren en rapport halen. En dan is het gebeurd.
Oudste moet ook nog boeken inleveren, maar nog niks gehoord over hoe wat waar.
Kon helaas niet direct toen ze stopte.
Fake it till you make it...
pi_221067776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens onze zoon is dat gewoon een feature binnen Magister :'). Niks uitrekenen, gewoon Magister openen op het juiste tabblad...

Rekende hij het maar zelf uit, dan leerde hij er nog wat van ;).
Magister > Cijfers > Alle Cijfers > en dan inderdaad naar links swipen om per periode te kijken en op hoeveel punten ze in totaal staan. :)

Bedoel je dat?

Onze zoon zit nu op 55 punten, dat wordt nog een spannende uitslag na die toetsweek.
Man wil perse dat hij zich inzet voor het vwo want in principe kan hij dat wel. Ik neig al naar havo want dat gaat hem waarschijnlijk makkelijker af.
De beoordeling vwo en havo scheelt zoveel als je die toetsen naast elkaar legt.
Het is wel zonde als je zakt van niveau omdat je weinig moeite hebt gedaan en laks bent geweest.
En dat is waarom mijn man hem door wil laten gaan.
Toon die inzet! Maar ja… :')
pi_221067845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als je het maar niet zelf gaat geloven :*. Ik ben ook team 'eerst proberen, naar huis kan altijd nog' en vaak gaat dat prima en hoor je niks meer.
Oh nee hoor, ik denk dat dit veel ouders wel eens overkomt. Het is gewoon soms lastig inschatten, helemaal als er geen koorts (meer) is. Het is ook niet dat ze slechter is geworden van dat ochtendje school ;) Als ik het mijzelf had aangerekend, dan had ik wel een andere bewoording gebruikt, loedermoeder heb ik echt geleerd als grapje.

Tink, wat moeilijk zo die laatste weken, logisch dat het veel met je doet. Hopelijk komt de juiste hulp snel op gang en lukt het haar om tot de vakantie voldoende rust te pakken. Is het anders bespreekbaar om wat minder naar school te gaan bijvoorbeeld?
pi_221068022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:28 schreef Tink89 het volgende:
Phaidra, niet op elke loot-school is een status nodig voor toelating. En je kunt ook op de huidige school het gesprek aan. Topsporters hier hoeven geen gym, levensbeschouwing en nog iets (ik weet niet meer wat) te doen om die uren op school te gebruiken voor huiswerk voor andere vakken. Zou zoiets niet bespreekbaar zijn?

Ik moest vanochtend op school alweer mijn dochter van me afpellen. De juf moest haar fysiek tegenhouden omdat ze achter me aan wil/om me heen geklemd zit. Ze wil echt niet meer. En ik hield me groot, maar daarna brak ik op de fiets naar huis. Het is nog 3,5 week tot de vakantie, maar dit begint zo wel een flinke wissel te trekken op ons gezin. Volgend jaar gelukkig wel een fijne juf, maar diagnostiek en hulp komt pas in oktober en ons meisje lijkt elke dag een beetje minder blij. Met vriedinnetjes spelen en sporten enzo gaat goed, maar ze is 'zo moe mama'. Het laatste wat ze elke dag zegt voor ze in slaap valt is 'ik wil niet meer naar school' en het eerste wat ze gilt als ze 's ochtends haar ogen open doet is 'IK GA NIET!'.

En ja, we hebben al eindeloos veel gesprekken gehad op school, met de juf, de ib'er, de bovenschoolse hb-specialist, met de externe hb-gespecialiseerde orthopedagoog... maar er lijkt niets echt te helpen.
Als hij toegelaten wordt, kunnen we inderdaad altijd in gesprek gaan met de nieuwe mentor volgend jaar om te kijken wat mogelijk is :Y.

Wat rot Tink. Is het een optie om haar thuis te houden? Eventueel met een paar boekjes mee om thuis nog iets te doen? Het zijn sowieso rare weken op school, het is onrustig en een stuk minder echte werktijd. Als je het thuis kan bolwerken zou ik haar ziekmelden. Volgend jaar weer een nieuwe kans... Ik heb ook op dit punt gestaan, het is superklote. Mijn les is: De band met je kind is belangrijk. Laat die voorop staan. Laat zien dat je voor haar opkomt en haar kant kiest :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221068039
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Magister > Cijfers > Alle Cijfers > en dan inderdaad naar links swipen om per periode te kijken en op hoeveel punten ze in totaal staan. :)

Bedoel je dat?

Onze zoon zit nu op 55 punten, dat wordt nog een spannende uitslag na die toetsweek.
Man wil perse dat hij zich inzet voor het vwo want in principe kan hij dat wel. Ik neig al naar havo want dat gaat hem waarschijnlijk makkelijker af.
De beoordeling vwo en havo scheelt zoveel als je die toetsen naast elkaar legt.
Het is wel zonde als je zakt van niveau omdat je weinig moeite hebt gedaan en laks bent geweest.
En dat is waarom mijn man hem door wil laten gaan.
Toon die inzet! Maar ja… :')
Ik denk dat het iets anders is. Ik heb het niet gezien, maar hij kan volgens mij echt zien welk cijfer nodig is met de weging van de laatste toets om op een voldoende uit te komen.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:23:14 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221068051
Elke school richt magister anders in denk ik want hier geen totaal aantal punten te zien. Kind rekent altijd zelf met de rekenmachine voor totaal gemiddelde etc.
Het zal wel. Ik kijk sowieso nooit in magister want hij vertelt me alle cijfers zodra ze binnen zijn.

Ze hebben dat aangepast een paar maanden geleden. Nieuwe cijfers zijn zichtbaar vanaf 17:00uur omdat kinderen echt onrustige dagen hadden met onvoldoendes die onder schooltijd en huiswerk leren gepubliceerd werden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221068122
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:23 schreef laziness het volgende:
Elke school richt magister anders in denk ik want hier geen totaal aantal punten te zien. Kind rekent altijd zelf met de rekenmachine voor totaal gemiddelde etc.
Het zal wel. Ik kijk sowieso nooit in magister want hij vertelt me alle cijfers zodra ze binnen zijn.

Ze hebben dat aangepast een paar maanden geleden. Nieuwe cijfers zijn zichtbaar vanaf 17:00uur omdat kinderen echt onrustige dagen hadden met onvoldoendes die onder schooltijd en huiswerk leren gepubliceerd werden.
Wij zien de cijfers in SOM pas op maandag, een week later dan T ze ziet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2026 @ 10:34:50 #92
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221068138
Vroeger had je gewoon een cijferkaart 😂
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:36:42 #93
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221068151
:D Ja die rapporten, die heb ik allemaal weggemieterd toen ik ging verhuizen, maar die leverden wel geld op, als je daarmee langs opa en oma en je tante ging B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:37:43 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221068162
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij zien de cijfers in SOM pas op maandag, een week later dan T ze ziet.
Ik heb het over publicatie voor de leerlingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2026 @ 10:41:02 #95
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221068181
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij zien de cijfers in SOM pas op maandag, een week later dan T ze ziet.
En dit. Maar dus zagen we ook de toetscijfers nog niet terwijl we moesten aanmelden voor herkansingen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221068667
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:23 schreef laziness het volgende:
Elke school richt magister anders in denk ik want hier geen totaal aantal punten te zien. Kind rekent altijd zelf met de rekenmachine voor totaal gemiddelde etc.
Het zal wel. Ik kijk sowieso nooit in magister want hij vertelt me alle cijfers zodra ze binnen zijn.

Ze hebben dat aangepast een paar maanden geleden. Nieuwe cijfers zijn zichtbaar vanaf 17:00uur omdat kinderen echt onrustige dagen hadden met onvoldoendes die onder schooltijd en huiswerk leren gepubliceerd werden.
Wij hebben sinds dit schooljaar helemaal geen toegang meer tot de cijfers. Alleen 1 week nadat alle toetsen zijn nagekeken kunnen we dat inzien en na die week zijn ze ook weer weg. Het enige dat ik jammer vind is dat ik niet het gemiddelde kan inzien, om een beetje te bepalen welk vak aandacht nodig heeft. Maar verder ook helemaal prima dat we geen directe inzage hebben. Voor de leerlingen worden cijfers ook alleen nog op vaste tijden gepubliceerd, ik weet even niet meer hoe ze dat hebben ingericht.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:16:59 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221068708
Wij hebben wel toegang tot cijfers maar in principe kijken we niet. Omdat het nu wel spannend is voor 1 vak heeft zoon liever dat ik kijk en het hem vertel dan dat hij zelf moet kijken en het ons moet vertellen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:19:46 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221068726
Bij J worden cijfers gepubliceerd op magister van maandag tot en met donderdag tussen 16.30 en 17.30u. Buiten die tijden verschijnt er niets nieuws online. Heerlijk voorspelbaar iig.
pi_221068862
Das wel een mooie instelling, @Deepfreeze Zal vast wel goedkomen als hij dat graag wil. En als niet, geen man overboord ;)

Ja, magister. Hier moet hij het zelf uitrekenen en ik kan er altijd in, wat ie geen probleem vindt. Ik kijk niet vaak, meestal hoor ik de cijfers van hemzelf. Net kwam wel zijn herkansingscijfer voor natuurkunde binnen, 5,2 en das beter dan de 2,8 die hij eerder scoorde. Hij wordt sowieso een bespreekgevalletje.

Ach Tink ;( Eens met wat Phaidra zegt, laat haar nu even thuis en kijk in het nieuwe schooljaar verder. Ze mist nu toch niet veel meer en met zulke stress naar school gaan, is voor niemand goed :*

Ik heb morgenochtend al een afspraak bij de kliniek om mn wratje te elimineren *O* Echt hoor, tis piepklein, amper te zien maar IK zie het en het stoort me al 2 jaar. Hopelijk kunnen ze het direct verwijderen en anders bij een volgende afspraak. Zit daar waar ook mijn orthopeed zit, lekker makkelijk :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 17 juni 2026 @ 13:03:34 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221068971
Txs voor jullie input.

Wat thuishouden betreft: het zou organisatorisch haalbaar kunnen zijn om bijv. de woensdagochtend eraf te halen. Wilde net even bij de directeur binnenlopen om dat te bespreken, maar die zat toevallig net in overleg. Ik probeer het straks wel nog een keer, als mijn man thuis is...

We hebben nu iig bioscoopmiddag. Rolluiken omlaag, gezellig lampje aan, kinderfilm op tv, frikandelbroodje erbij en verder geen prikkels, moeilijke vragen of ingewikkelde opdrachten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221069137
Klinkt gezellig Tink O+ Geniet even van die momentjes, ze zijn voor jullie beiden zo belangrijk.
Das misschien ook een optie, dan is de week in 2 gesplitst en kan ze het beter handelen. Goed dat je hierover het gesprek aan gaat.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221069671
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:37 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik heb het over publicatie voor de leerlingen.
Is hier ook pas na het weekend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221071201
Pffff, krijg net mail van de BSO dat ze te weinig personeel voor morgen hebben en het vriendelijk verzoek om je kind af te melden zodat ze eventueel deels open kunnen blijven. Bij onvoldoende afmeldingen, sluiten ze morgen volledig.

Nou meld ik Juul al vrij vaak af in een maand maar morgen kan ik echt niet. Mocht ze toch thuis zijn dan zet ik haar maar voor de tv of zo denk ik.

Het is al een tijd erg onrustig op de BSO met 3 verschillende coordinatoren in een half jaar tijd, veel invallers, veel vaste krachten die weg zijn gegaan.
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:42:23 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221071268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:31 schreef exode het volgende:
Pffff, krijg net mail van de BSO dat ze te weinig personeel voor morgen hebben en het vriendelijk verzoek om je kind af te melden zodat ze eventueel deels open kunnen blijven. Bij onvoldoende afmeldingen, sluiten ze morgen volledig.

Nou meld ik Juul al vrij vaak af in een maand maar morgen kan ik echt niet. Mocht ze toch thuis zijn dan zet ik haar maar voor de tv of zo denk ik.

Het is al een tijd erg onrustig op de BSO met 3 verschillende coordinatoren in een half jaar tijd, veel invallers, veel vaste krachten die weg zijn gegaan.
En donderdag is vaak toch al de drukste dag :{
Een soort prisoners dilemma dit. Ik vrees dat ze morgen dan helemaal niet open gaan. Misschien toch eens kijken of er andere BSO's zijn. Hier lijkt iets niet helemaal goed te zitten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2026 @ 18:20:42 #105
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221071456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:31 schreef exode het volgende:
Pffff, krijg net mail van de BSO dat ze te weinig personeel voor morgen hebben en het vriendelijk verzoek om je kind af te melden zodat ze eventueel deels open kunnen blijven. Bij onvoldoende afmeldingen, sluiten ze morgen volledig.

Nou meld ik Juul al vrij vaak af in een maand maar morgen kan ik echt niet. Mocht ze toch thuis zijn dan zet ik haar maar voor de tv of zo denk ik.

Het is al een tijd erg onrustig op de BSO met 3 verschillende coordinatoren in een half jaar tijd, veel invallers, veel vaste krachten die weg zijn gegaan.
En ondertussen maar vet betalen zeker?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221071591
Volgend schooljaar gooit verloofde haar werkdagen om en hoeft Juul nog maar 1 ipv 2 dagen naar de BSO.
Eens kijken hoe dat gaat. Dat wordt overigens de donderdag.

Ik ga er maar vanuit dat ze morgen niet naar de BSO gaat. Ik heb 2 online meetings waar ik echt geen rondrennende Juul bij kan gebruiken dus als ze niet ergens gaat spelen, wordt het maar scherm als oppas.

Echt balen, B zat op dezelfde BSO en dat was top geregeld, altijd dezelfde gezichten maar sinds 1,5 jaar is het chaos geworden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2026 @ 18:56:21 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221071684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 17:31 schreef exode het volgende:
Pffff, krijg net mail van de BSO dat ze te weinig personeel voor morgen hebben en het vriendelijk verzoek om je kind af te melden zodat ze eventueel deels open kunnen blijven. Bij onvoldoende afmeldingen, sluiten ze morgen volledig.

Nou meld ik Juul al vrij vaak af in een maand maar morgen kan ik echt niet. Mocht ze toch thuis zijn dan zet ik haar maar voor de tv of zo denk ik.

Het is al een tijd erg onrustig op de BSO met 3 verschillende coordinatoren in een half jaar tijd, veel invallers, veel vaste krachten die weg zijn gegaan.
:o kan dat zomaar?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2026 @ 18:56:57 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221071687
Yeah, nieuwe wasdroger uitgezocht. En krijgen ook nog een cashback van 75 euro *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:05:11 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221071766
Mijn hekjes staan, en ik ben er zo blij mee.
Nu moet ik een keuken gaan shoppen snel, dan komen ze die in september erin knallen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:18:43 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221071945
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:05 schreef oh-oh het volgende:
Mijn hekjes staan, en ik ben er zo blij mee.
Nu moet ik een keuken gaan shoppen snel, dan komen ze die in september erin knallen!
Goede prioritering. Eerst de hekjes, dan de keuken. Velen hadden het andersom gedaan :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:28:21 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221072046
Nou ja, de keuken daar konden we pas voor gaan kijken als de auto weer verzekerd was, dat zijn we maandag dus gaan doen, plus dat het hele andere werkzaamheden zijn, dit was een tussendoor klusje waar wel even twee man mee aan de slag konden.
Het klusbedrijf heeft het echt enorm druk.
Als ik voor een kant en klare keuken kies kan dat in september met een beetje mazzel gedaan worden.
De badkamer kan pas in de winter dus die schuif ik zelf liever door naar volgend jaar dan.
Dus het heeft niet echt iets met prioriteiten te maken.
Van mij mag het allemaal morgen gedaan worden maar net als in NL zijn er gewoon wachttijden en kiezen wij bewust voor een Nederlands bedrijf.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:36:01 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221072154
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:28 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, de keuken daar konden we pas voor gaan kijken als de auto weer verzekerd was, dat zijn we maandag dus gaan doen, plus dat het hele andere werkzaamheden zijn, dit was een tussendoor klusje waar wel even twee man mee aan de slag konden.
Het klusbedrijf heeft het echt enorm druk.
Als ik voor een kant en klare keuken kies kan dat in september met een beetje mazzel gedaan worden.
De badkamer kan pas in de winter dus die schuif ik zelf liever door naar volgend jaar dan.
Dus het heeft niet echt iets met prioriteiten te maken.
Van mij mag het allemaal morgen gedaan worden maar net als in NL zijn er gewoon wachttijden en kiezen wij bewust voor een Nederlands bedrijf.
Het was een grapje. Het stond er gewoon zo leuk. De hekjes zijn er, dus nu kan de keuken :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221073436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 18:56 schreef Ynske het volgende:

[..]
:o kan dat zomaar?
Je bent er gezegend mee inderdaad. :')
pi_221074322
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 18:20 schreef Troel het volgende:

[..]
En ondertussen maar vet betalen zeker?
Als onze bso dicht ging wegens personeelstekort kregen we die dag altijd terug.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221076208
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als onze bso dicht ging wegens personeelstekort kregen we die dag altijd terug.
En was er ooit mogelijkheid om die dag opnieuw in te zetten?

Hier was dat al amper mogelijk als je een dag afzei en je wilde dat op een andere dag inhalen. Dat kon zo ongeveer alleen op vrijdag. Of je kwam op een wachtlijst, dat als een ouder afzei dat jij dan je kind kon laten gaan. Tja als de dag er voor dan blijkt dat er toch niemand afzegt voor die dag en je moet alsnog iets anders regelen. Dat was voor mij een no-go. Dan regelde ikzelf wel wat anders op voorhand.

@oh-oh, wat fijn, je hekjes!

@Ynske, jeej voor je wasmachine!
pi_221076741
Als onze opvang dicht is, krijg je dat geld gewoon terug?

Je mag de dag ook op een ander moment inzetten inderdaad maar daar zie ik geen voordeel in.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221076763
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 23:58 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
En was er ooit mogelijkheid om die dag opnieuw in te zetten?


Nee natuurlijk niet dat kon nooit :D

Maarrrr ik bedoelde dat je het geld terug kreeg.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221076776
Ze zijn open :) Genoeg flexibele ouders gelukkig.
pi_221077054
Ik weet niet wat voor genre de bovenbuur (denk ik) luistert... maar gisteravond stond de muziek al hard en nu ook weer...
Beetje kerkachtig.

Ik heb sinds gisteren een tv, mijn ouders komen vandaag met nog wat Ikea zooi en dan hoop ik dat ik nog wat meer kan uitpakken.

Echt fijn, zoveel lieve mensen om me heen die hebben geholpen met het hele project!
De een met poetsdoek, de ander klussend, weer een ander had nog spulletjes over of hielp me uitpakken. O+
Fake it till you make it...
pi_221077111
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 06:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet dat kon nooit :D
Dat was echt een wassen neus idd :'). In onze eerste jaren op het kdv was er nog wel wat ruimte op bepaalde dagen, maar toen werden de regels aangescherpt over aantal kinderen per medewerker, dat was wel een beetje de doodssteek voor wisseldagen. Heel soms in de vakantie dat het lukte, maar vaker niet dan wel.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221077123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:38 schreef Nijna het volgende:
Ik weet niet wat voor genre de bovenbuur (denk ik) luistert... maar gisteravond stond de muziek al hard en nu ook weer...
Beetje kerkachtig.

Ik heb sinds gisteren een tv, mijn ouders komen vandaag met nog wat Ikea zooi en dan hoop ik dat ik nog wat meer kan uitpakken.

Echt fijn, zoveel lieve mensen om me heen die hebben geholpen met het hele project!
De een met poetsdoek, de ander klussend, weer een ander had nog spulletjes over of hielp me uitpakken. O+
Wat fijn dat er zoveel hulp is O+. Je hebt het ook razensnel gedaan allemaal!

Is het geen pianospel? Onze buurman heeft een vleugel staan en als hij speelt kunnen wij ook meeluisteren. Hij speelt ook orgel in verschillende kerken, dus hij kan het gelukkig wel goed :+.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221077133
Hier kan je ook ruilen maar dat moet dan binnen een maand. En op zich hebben wij de andere dagen geen BSO nodig, dus dat is dan vooral voor de buhne. Ik heb zoveel uren open staan of open gehad dat ik er de hele zomervakantie opvang mee zou kunnen krijgen, maar dat doen ze niet.
Dat hadden we nog wel fijn gevonden 1 of 2 dagen in de zomervakantie.

Dat klinkt echt goud Nijna!

Hier een luxe issue, morgen is verloofde jarig en ik had als verrassing Grand Hotel geboekt voor 1 nachtje. Maar ze is net niet ziek zeg maar. Sinds gisteren zitten haar holtes helemaal vol en leeft ze op pcm en neusspray.
Efteling al gebeld maar omboeken kan niet meer ;(
Ook wel vreemd want dat moest een maand voor aankomst zei de medewerker maar ik heb pas afgelopen maandag geboekt.
Dus nou ja, we zien wel hoe het gaat, ik denk dat ze de achtbanen overslaat.
  donderdag 18 juni 2026 @ 11:33:00 #123
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221078118
Lekker Nijna!
Is de muziek storend?
Wij hadden een dame die pianoles gaf en een vleugel in haar appartement had staan, die speelde prachtig, dat was echt genieten altijd.
Nou, ik heb een online afspraak met Ikea om die keuken te doen.
En ze komen Sasha vanmiddag ophalen voor crematie.
Ja, die ligt nog in de vriezer want ik wist maar niet of ik haar wilde begraven of cremeren zoals de rest.
Toch maar voor dat laatste gekozen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221078163
Ja bij mij was dat dagen inhalen wel ooit praktisch omdat ik wisselende dagen werk (en de flex-opvang er op een gegeven moment af ging). Maar in de praktijk bleek het dus nooit te lukken. Dus ben toen maar iets eerder gestopt met de bso dan dat ik eigenlijk gewild had. Werd een duur geintje, steeds afzeggen en nooit in kunnen halen. En ik laat m’n kind ook niet naar de bso gaan als ik thuis ben (wellicht een enkele keer dat ik dat gedaan heb, maar voelde voor mij niet goed).

@exode hopelijk voelt ze zich goed genoeg om toch te kunnen genieten! (Anders wellicht met de reisverzekering checken als je die hebt?)

@oh-oh sterkte vanmiddag, zal toch wel weer even een beladen moment zijn :*
pi_221078177
Sterkte vanmiddag oh oh :*

Reisverzekering heb ik al jaaaaaaaaaaaren niet meer, annuleringsverzekering ook niet.
En die ga ik hierna ook niet nemen >:)

Ik heb verloofde maar even gebeld (want ja die is gewoon werken) en ze ziet het zitten om te gaan. Wellicht dat ze de Joris en de Draak en Max en Moritz overslaat maar verder heeft ze er heel veel zin in. En is het nu geen verrassing meer :D
pi_221078245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 08:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat fijn dat er zoveel hulp is O+. Je hebt het ook razensnel gedaan allemaal!

Is het geen pianospel? Onze buurman heeft een vleugel staan en als hij speelt kunnen wij ook meeluisteren. Hij speelt ook orgel in verschillende kerken, dus hij kan het gelukkig wel goed :+.
Nee het is geen piano.
Ik heb een saxofoon :+ maar die ga ik maar niet gebruiken hier.
Speel toch al een tijd niet meer. Misschien ooit.
Fake it till you make it...
pi_221078280
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Lekker Nijna!
Is de muziek storend?
Wij hadden een dame die pianoles gaf en een vleugel in haar appartement had staan, die speelde prachtig, dat was echt genieten altijd.
Nou, ik heb een online afspraak met Ikea om die keuken te doen.
En ze komen Sasha vanmiddag ophalen voor crematie.
Ja, die ligt nog in de vriezer want ik wist maar niet of ik haar wilde begraven of cremeren zoals de rest.
Toch maar voor dat laatste gekozen.
De muziek was geen piano, bijzonder Sasha in de vriezer, lijkt me ook een raar idee... :*
Fake it till you make it...
  donderdag 18 juni 2026 @ 12:04:31 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221078349
Oh dat vind ik helemaal niet gek, ik moest iets he, blij dat ik nog een vriezer in de kelder had staan, maar anders had ik haar in de keuken in een lade gelegd hoor.
Vriendin van me deed dat eens heel lang met een hond waar ze geen afscheid van kon nemen.
Ik ben niet van plan haar nog te bekijken of zo, ze is goed ingepakt, ik doe haar dalijk in een tas met alle verpakking er omheen. Ik heb al afscheid genomen, voor mij is dat deel klaar.

Ik zou de sax weer lekker oppakken als de buur lawaai blijft maken :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2026 @ 12:55:35 #129
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221078606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Nee het is geen piano.
Ik heb een saxofoon :+ maar die ga ik maar niet gebruiken hier.
Speel toch al een tijd niet meer. Misschien ooit.
Waarom niet? Je hebt er nu misschien wel juist tijd voor en kunt het wellicht als uitlaatklep gebruiken>?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221078817
De vriezer snap ik nog wel, maar een lade om nog maar geen afscheid te hoeven nemen vind ik dan wel weer bijzonder. Lijkt me ook niet lang goed gaan, zeker niet als het wat warmer is zoals in het voorjaar/zomer.

@exode, snap ik ook hoor dat je die niet hebt. Ik heb hem zelf gratis vanuit het werk blijkbaar niet de beste, maar voor mij prima, mocht er iets zijn om te weten dat ik dit achter de hand heb. Voor een grotere reis, zoals zuid Afrika destijds sluit ik wel een uitgebreidere af (sowieso ook qua hogere dekking).

Maar fijn dat ze zich goed genoeg voelt om mee te gaan en er zin in heeft! Jammer dat het geen verrassing meer is, maar je kan het in zo’n geval beter even checken.
pi_221078886
Ik heb al eeuwen een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Niet vaak nodig gehad, maar na een geannuleerde vlucht en een laaaange ambulancetocht gevolgd door een gipsvlucht en taxirit voor 2pp (wintersport :'( ) denk ik dat ik de premie er voor de rest van mijn leven ruim uit heb.

Van de Covidvakantieverkorting kan ik me niet zo veel meer herinneren maar waarschijnlijk ging dat ook al via die verzekering.
Ik ben er wel van gecharmeerd :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221078903
Ja voor onze grote reizen deed ik het ook altijd. Aangezien we de laatste 100 keer naar lalandia zijn gegaan was het niet nodig, we nemen daar altijd een security package namelijk.

We hadden met onze vouwwagen zelfs een speciale verzekering totdat we stormschade hadden en hem alleen naar een caravan garage mochten brengen voor reparatie |:(
En ik ben echt wel goed in polissen doorlichten he, dus na heel veel discussies toch 50% vergoed gekregen.

Via mijn werk heb ik van alles verzekerd, maar een prive reisverzekering krijg ik er niet doorheen (en zou voor mij de administratieve hel zijn).
pi_221079331
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:55 schreef Troel het volgende:

[..]
Waarom niet? Je hebt er nu misschien wel juist tijd voor en kunt het wellicht als uitlaatklep gebruiken>?
Ik weet niet of mijn buren (flat) daar blij van zouden worden en ik denk dat ik het ook niet zo goed durf.
Al een paar jaar niet gespeeld en de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik er amper geluid uit.
Ik ben ook niet ala candy dulfer, het is meer het niveau van altijd is kortjakje ziek enzo :+
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 juni 2026 @ 14:04:01 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221079396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:54 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik weet niet of mijn buren (flat) daar blij van zouden worden en ik denk dat ik het ook niet zo goed durf.
Al een paar jaar niet gespeeld en de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik er amper geluid uit.
Ik ben ook niet ala candy dulfer, het is meer het niveau van altijd is kortjakje ziek enzo :+
Mam heeft een electrische die hoor je alleen in de hoofdtelefoon als deze aangesloten is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2026 @ 14:52:25 #135
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221079966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:54 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik weet niet of mijn buren (flat) daar blij van zouden worden en ik denk dat ik het ook niet zo goed durf.
Al een paar jaar niet gespeeld en de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik er amper geluid uit.
Ik ben ook niet ala candy dulfer, het is meer het niveau van altijd is kortjakje ziek enzo :+
De manier om een praatje te maken met je buren en je voor te stellen. "O ja, ik speel saxofoon, maar als jullie er last van hebben, geef het alsjeblieft aan!"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221080021
Onze buren waren gisteren 49 jaar getrouwd. Het bier werd om dat te vieren om half 10 ipv 10 uur opengeplopt _O-
Het klinkt steeds raar maar we hebben geen last van ze. Dat ze zoveel drinken en roken, is hun eigen probleem.

Net overlegd met mijn zus, we gaan toch de schilders in januari laten komen. Mijn zus wordt helemaal stapeldol van mijn moeder. Die is zo ontzettend zenuwachtig en onrustig en en en.
Als dat nog meerdere werken zo doorgaat draait ze door denk ik.
De schilders die in januari kunnen komen zijn bekend. Die verven de buitenboel bij mijn moeder altijd en zo'n beetje bij de hele familie. En ze vragen geen 8500 Euro _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als we niet hoeven te verven zouden we in theorie haar 4 juli kunnen verhuizen maar als we het echt goed willen doen, een week later.
Ik ben wel blij als ik niet hoef te verven overigens, dat scheelt een hoop tijd!
pi_221080034
En in januari komt ze dan gewoon op vakantie hier boven de rivieren. Ze slaapt vaker in een B&B op loopafstand van ons huis. Dus die optie zag ze wel zitten als ze dan komen verven.
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:48:41 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221080327
Huh, januari, het is nu juni?
Gewoon eventjes boem meer dan een half jaar uitstel?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:51:16 #139
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221080353
Sasha is opgehaald, hele aardige man was dat, sprak Engels.
Morgen wordt ze terug gebracht, en ik heb een matching urn voor Barry meebesteld, die zat nog in een plastic dingetje want die ging een week voor mijn verhuizing dus die heb ik zo maar ingepakt.
:')
Mijn vader heeft gisteren ook een steen op zijn graf gekregen, ik zie een thema :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221080456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:48 schreef oh-oh het volgende:
Huh, januari, het is nu juni?
Gewoon eventjes boem meer dan een half jaar uitstel?
Nee joh, hoe kom je daar bij?
Er zijn 2 schilders langs geweest, 1 kon volgende week al maar vroeg 8500 Euro en de ander zei meteen al dat hij pas in januari kon.
pi_221080479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:14 schreef exode het volgende:

[..]
Nee joh, hoe kom je daar bij?
Er zijn 2 schilders langs geweest, 1 kon volgende week al maar vroeg 8500 Euro en de ander zei meteen al dat hij pas in januari kon.
Wat vraagt diegene in januari dan?
¤8500 is echt veeeel. Wat moet er allemaal gedaan worden dan? :o
pi_221080502
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:19 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat vraagt diegene in januari dan?
¤8500 is echt veeeel. Wat moet er allemaal gedaan worden dan? :o
Het is ook niet een 'normale' prijs, maar een 'wat de gek ervoor geeft' prijs, voor mensen in nood die snel een schilder nodig hebben. :{
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221080510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:51 schreef oh-oh het volgende:
Sasha is opgehaald, hele aardige man was dat, sprak Engels.
Morgen wordt ze terug gebracht, en ik heb een matching urn voor Barry meebesteld, die zat nog in een plastic dingetje want die ging een week voor mijn verhuizing dus die heb ik zo maar ingepakt.
:')
Mijn vader heeft gisteren ook een steen op zijn graf gekregen, ik zie een thema :P
Snel, morgen alweer terug. Wij moesten bijna een week wachten volgens mij. Fijn dat dat allemaal is geregeld.

Toen onze vorige kat net was overleden, vroeg een nichtje op de eerstvolgende verjaardag: Waar is Hobbes eigenlijk? Wezen we allemaal naar de urn op een kastje _O-.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221080517
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:19 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat vraagt diegene in januari dan?
¤8500 is echt veeeel. Wat moet er allemaal gedaan worden dan? :o
De muren en plafonds, appartement is 50 vierkante meter. Het is inderdaad gewoon een 'die vrouw is vast wanhopig dus ik vraag lekker waar ik zin in heb' prijs.

Die andere vraagt 2000 Euro en doet dan ook meteen 2 deuren en een aantal plinten en plakt en dekt alles af en verschuift spullen indien nodig.
Die kan dus pas in januari, dat wilden we eigenlijk niet. Maar het is voor iedereen beter om dat toch maar te doen.
pi_221080991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:25 schreef exode het volgende:

[..]
De muren en plafonds, appartement is 50 vierkante meter. Het is inderdaad gewoon een 'die vrouw is vast wanhopig dus ik vraag lekker waar ik zin in heb' prijs.

Die andere vraagt 2000 Euro en doet dan ook meteen 2 deuren en een aantal plinten en plakt en dekt alles af en verschuift spullen indien nodig.
Die kan dus pas in januari, dat wilden we eigenlijk niet. Maar het is voor iedereen beter om dat toch maar te doen.
Snap dat het het fijnste is inderdaad als alles meteen gedaan is. Dan is de ruimte leeg en is het daarna ook klaar. Maar dit is een goede middenweg lijkt me. Als het voor nu oké is. En dan in januari alles netjes maken
pi_221081226
Sowieso schilderen met deze hitte :{
Mooie oplossing zo, exode.

Mijn kat werd 26 jaar geleden gecremeerd, wel in zn uppie want hij hield niet zo van honden en anders ging alles bij mekaar en dat wilde ik hem niet aandoen :@ Maar wel laten uitstrooien. Mocht nog afscheid nemen, ze hadden hem mooi neergelegd maar ik kon de auto toen niet eens uitstappen, dat was al te zwaar. Daarbij stierf hij in mijn armen dus dat afscheid had ik toch al gehad.

Zo, zoon is nu binnen bij Ziggo, wachtend op Guns 'N Roses :) Ik fietste mee en toen kwam ie erachter dat je geen joggingbroek aan mocht, business VIP en guess wat ie aanheeft :D Hij draagt niks anders, heeft dan ook niks anders, maar hij is dus binnen, gelukkig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221081908
De muren en plafonds zien er eigenlijk nog hartstikke goed uit. Het appartement is 10 jaar oud, de man die erin woonde was er niet veel, rookte niet, had duidelijk geen kaarsjes of zo. Maar mijn moeder vindt het te wit :D
Het is 9016 en dat is echt wit wit wit. Ze wilt graag 9010 op de muren.

Dus het is niet bepaald onoverkomelijk of zo. Maar inderdaad nu het leeg is, is verven het handigste. So be it.

Mijn moeder dacht ook dat ze binnen 2 weken was oververhuisd.

Fijn dat hij binnen is Mush! Is echt jeugdsentiment Guns 'n Roses O+
pi_221081938
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]
De manier om een praatje te maken met je buren en je voor te stellen. "O ja, ik speel saxofoon, maar als jullie er last van hebben, geef het alsjeblieft aan!"
Ik heb me al even voorgesteld, maar die sax niet genoemd. Ik heb nu ook niet heel erg de behoefte om te gaan toeteren, maar mocht t weer beginnen te kriebelen dan kan ik dat altijd doen natuurlijk.

@exode, slim van de schilder!

@Mushanga71 ah gelukkig binnen!
Fake it till you make it...
  donderdag 18 juni 2026 @ 20:15:49 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221082213
Als het netjes is hoeft het toch ook gewoon niet meteen gedaan te worden @exode?
Ik heb hier ook niet geschilderd maar ga dat wel nog doen als de hele verbouwing achter de rug is.
Of laten doen, ik zie wel.
Nou Sasha is opgehaald en morgen brengen ze haar weer naar huis.

Ik zit die opening van het Obama center te kijken.
Potverdorie wat kan die Michelle speechen he.
Fenomenaal die vrouw.
En veel beter dan haar man :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221082325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:15 schreef oh-oh het volgende:
Als het netjes is hoeft het toch ook gewoon niet meteen gedaan te worden @:exode?
Ik heb hier ook niet geschilderd maar ga dat wel nog doen als de hele verbouwing achter de rug is.
Of laten doen, ik zie wel.
Nou Sasha is opgehaald en morgen brengen ze haar weer naar huis.

Ik zit die opening van het Obama center te kijken.
Potverdorie wat kan die Michelle speechen he.
Fenomenaal die vrouw.
En veel beter dan haar man :D
Als je al weet dat je het wilt verven, is meteen doen (zeker het plafond) natuurlijk het fijnste.
Maar goed, je kan niet alles hebben ;)
Er is al genoeg te doen en te regelen. Blij als het achter de rug is in ieder geval.
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:42:29 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221083034
Ik weet nog niet hoe ik het wil schilderen en ook hier was alles gewoon wit geschilderd dus ik wacht tot ik weet wat ik wil en wss is dat na de winter, als ik alle seizoenen hier heb meegemaakt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221083161
Er hangen dingen aan de muur, de klok hangt, het is gelukt met de planken voor de pax kast.
Mijn ouders vonden in de koopjeshoek nog 2 planken, leuk afgeprijst, die hebben ze meegenomen en het pastte gewoon!!! Dus die kast is ook klaar.
Ik weet nu niet of ik zo raar gemeten heb of dat er ergens iets niet klopt qua maat, maar ik vind het best, het past en dat is het voornaamste.

We hebben horren voor de slaapkamerramen gemaakt. Woonkamer zat vanmiddag de zon vol op, was veel te warm. Doe ik morgenochtend of savonds wel een keer als de zon er niet vol op staat.
Fake it till you make it...
pi_221083510
Ik kwam op youtube een filmpje van cashstuffing tegen en ik ben een beetje verward.
Wie kent dit en wat is de nut hiervan? Anders dan tijdverdrijf? dobbelen om geld te verdelen over allerlei challenges.
Ik zag vooral een boel geschuif en gedoe met geld.

Wat mis ik? Wie kan het mij uitleggen?
  donderdag 18 juni 2026 @ 22:35:25 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221083684
nooit van gehoord.
pi_221083742
Yay voor de planken, @Nijna *O* En voor de spullen aan de muur. Wordt nu een echt eigen plekje O+

Ik heb geen idee @LauriLynne Ik kijk sowieso geen filmpjes. Zoon douwt ze wel onder mn neus en dan denk ik, euh...

Geen idee hoelaat zoon thuiskomt, er is daarna nog wat daar in de VIPhuppel. Morgen eerste uur vrij, dan maandag en dinsdag vrij, dan een paar dagen activiteiten, de week erop boek inleveren en rapport ophalen. En dan heeft ie al vakantie.
Qua cijfers heeft ie wel 2 vakken kunnen opkrikken en zn mentor gaat dinsdag iedereen bellen of ze over zijn of niet. Zoon wordt maandag al gebeld, zal wel komen door dat holterkastje wat ie dan krijgt. Twee vliegen in een klap :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221083949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:24 schreef LauriLynne het volgende:
Ik kwam op youtube een filmpje van cashstuffing tegen en ik ben een beetje verward.
Wie kent dit en wat is de nut hiervan? Anders dan tijdverdrijf? dobbelen om geld te verdelen over allerlei challenges.
Ik zag vooral een boel geschuif en gedoe met geld.

Wat mis ik? Wie kan het mij uitleggen?
Cashstuffing is gewoon de voorloper van de digitale geldpotjes. Het loon verdelen over verschillende potjes/envelopjes.

Dat dobbelen slaat nergens op. Beetje dobbelen wat je gaat sparen ipv sparen wat over is. Het lijkt net gokken.
pi_221084440
Nog scholen met kortere dagen vanwege het hitteplan? Bij onze school hebben ze daar nooit eerder wat mee gedaan, maar morgen en maandag mogen ze om 12:15 naar huis. Ik denk dat ze nog wat teveel uren hebben staan ofzo. Mijn dochters hebben in ieder geval mazzel, die hebben daardoor op hun verjaardag ineens de halve dag vrij! *O*
  vrijdag 19 juni 2026 @ 06:34:13 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221085056
Schoolreisje vandaag met de oudste. Ik heb er niet zo’n zin in met dit weer, maar gelukkig gaan we naar een speeltuin met heel veel schaduw. En een zwembadje, maar daar mogen de kinderen niet in of bij spelen van school. Op zich begrijpelijk, maar ook wel echt ongelooflijk jammer met dit weer…
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221085186
Hier de laatste 2 toetsen vandaag en daarmee om 12 uur klaar met de leerdingen van dit schooljaar.

De term cashstuffing ken ik niet, maar potjes maken is toch al iets heel ouds? Alleen waarom je dat zou dobbelen???

@Nijna fijn dat de planken passen! Zo wordt het echt je eigen plekje. Voelt dat voor de meiden ook goed?
pi_221085196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:38 schreef Deepfreeze het volgende:

De term cashstuffing ken ik niet, maar potjes maken is toch al iets heel ouds? Alleen waarom je dat dobbelen???


Voor de likes en views! :Y
pi_221085415
Fijn dat er schilders zijn geregeld Exode!

Nooit gehoor van cashstuffing :X

Hopelijk heeft je zoon genoten, Mush!

Geen hitteplan op onze scholen, beide hebben wel met water gespeeld en de jongste had haar hoofd onder de kraan mogen houden van de juf dus die kwam doorweekt en happy van school :')

Hopelijk is het toch een fijn schoolreisje, Tink! Jammer dat ze niet bij het water mogen, maar dat lijkt mij standaard protocol. Met zoveel kinderen heb je dan echt geen overzicht en er zal maar wat gebeuren..

Ik was gisteren bij de huisarts, het lijkt erop dat ik artrose heb maar tegelijkertijd kunnen ze dat niet met zekerheid vaststellen want foto's zeggen weinig en maken ze dus niet. Maakt opzich ook geen verschil want je kan er toch niets aan doen, behalve blijven bewegen en spieren aansterken. Maar juist dat bewegen doet pijn :') Dagelijks ibuprofen gaan slikken en doorrrr.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221085544
Owh schanu wat rot. Ik had na alles toch echt gehoopt dat de zon voor jullie zou gaan schijnen. Hopelijk vinden jullie samen toch de weg omhoog.

Nijna wat fijn dat je een fijne plek hebt.

Hier nog geen school op vrijdag, instroomklas. Komt met dit weer wel lekker uit.

Potjes maken dat snap en ken ik. Daar kan ik ook nut van zien. Dat dobbelen was wat mij verbaasde. Gelukkig ben ik niet de enige.
pi_221085653
Shanu, wat ontzettend verdrietig om te lezen. Ik gun jullie plezier, lol, rust en liefde.
Jullie hebben echt tropenjaren en het is denk ik niet zo gek dat het er nu allemaal een beetje uitkomt.
Probeer elkaar op te zoeken en geef elkaar juist ruimte.
En spui vooral hier of via DM. :*
pi_221085719
Schanu, spui vooral hier, hopelijk lucht dat je een beetje op :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoon kwam doodmoe thuis en hij flikkerde in de VIPlounche van een trapje dus die heeft nu last van zn been. Maar het was een fantastische ervaring (al vond ie Iron Maiden beter :D ) en is hij superblij dat hij er toch heen is geweest.

Luchtvochtigheid in huis is nu 76% en das eigenlijk amper te doen. Heb het er benauwd van :{
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221085849
Wat naar Schanu. Is ook gezamenlijk therapie opstarten nog een optie? Of een sessie bij haar huidige therapeut samen zodat die jullie of in ieder geval haar ook wat inzicht kan geven voor jullie relatie? Het is wel iets waar je actief mee aan de slag moet om het te verbeteren, dat gaat niet vanzelf.

Heb je zelf ook al therapie of een psycholoog om als uitlaatklep te gebruiken? Ik denk dat dat voor jou ook heel nuttig kan zijn, zelfs als je geen prater bent.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:14:40 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221085878
Schanu hopelijk vinden jullie een manier om weer samen op 1 lijn te komen...

Ik had me gewoon "verslapen"vanochtend. Was pas om 7 uur wakker, gisteren ging ik er al om 5:45 uit.
Maar het is zo lekker koel in huis, je merkt amper wat van het weer binnen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:15:34 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221085882
@Schanu :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 10:17:14 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221085896
Hier toetsweek met deze hitte. Oudste heeft vanochtend ook een toets voor gym. Ik hoop dat ze daar wel een hitteprotocol hebben of zo. Want eerst door de hitte een Cooper test en daarna naar school fietsen in de pauze (en dus geen pauze hebben) om nog 2 toetsen te maken vind ik niet zo heel handig. Gelukkig voor zoon wel zijn beste vakken.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juni 2026 @ 10:41:03 #169
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221086035
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:39 schreef Schanu het volgende:

Ik was gisteren bij de huisarts, het lijkt erop dat ik artrose heb maar tegelijkertijd kunnen ze dat niet met zekerheid vaststellen want foto's zeggen weinig en maken ze dus niet.
Laat je doroverwijzen naar een reumatoloog. Er zijn wel degelijk onderzoeken waarbij artrose opgespoord kunnen worden, maar daar heb je een specialist voor nodig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juni 2026 @ 10:42:17 #170
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221086041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar het was een fantastische ervaring (al vond ie Iron Maiden beter :D ) en is hij superblij dat hij er toch heen is geweest.
Komt door het gezelschap :P O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juni 2026 @ 10:43:47 #171
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221086054
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:15 schreef Kyara het volgende:
@:Schanu :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Schanu en dit is wat ik ook in wilde brengen. Er is een reden waarom mensen ziek worden in hun vakantie. Ik vind dit een heel goed advies, breng ik kaart waar jij behoefte aanhebt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221086086
Het is ook wel weer typisch dat wij met 30 graden in de Efteling gaan lopen. Dat wordt non stop in de Piranha denk ik. :P

Verloofde gaat ok, ze leeft nog steeds op pcm en nu zo'n neusspoeler. Maar zelf gaf ze aan, of ik me nou thuis zo voel of daar. We gaan het zien, we mogen iig meteen naar de hotelkamer bij aankomst.
Dat ik vannacht ongesteld ben geworden, helpt ook niet echt, maar eej, het is de Efteling! O+

Klinkt fijn zo'n koel huis oh oh!

Mijn moeder zit vandaag in haar nieuwe appartement _O- Is veeeeel beter geisoleerd dan haar huis en dus veel koeler. Mijn broer had er al tuinstoelen neergezet dus die zit daar prinsesheerlijk naar de straat te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 19-06-2026 11:39:02 ]
pi_221086903
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Laat je doroverwijzen naar een reumatoloog. Er zijn wel degelijk onderzoeken waarbij artrose opgespoord kunnen worden, maar daar heb je een specialist voor nodig.
Bedankt voor de tip! Maar zou dat mogelijkheden bieden? De boodschap was namelijk dat er niet zoveel aan te doen is en dat ik vooral zelf moet proberen mijn spieren te versterken en meer te bewegen. Als dat hoe dan ook de uitkomst is, dan maakt het uiteindelijk niet zoveel uit of artrose echt wordt vastgesteld, mijn inziens.

En bedankt voor jullie lieve reacties.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mush, wat een hoge luchtvochtigheid, geen wonder dat je benauwd bent :o

Oh-oh, dan had je de slaap vast nodig, en heerlijk zo'n koel huis als het buiten warm is!

Kyara, hopelijk gaan de toetsen van je zoon goed vandaag! Die coopertest hadden wij vroeger ook, dat is wel heel intensief in deze hitte :X

Exode, heel veel plezier in de Efteling! O+ Hopelijk is het te doen met de warmte.
pi_221086908
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Komt door het gezelschap :P O-)
Absoluut :D én de moshpit :P

En veel plezier in de efteling exode!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221087906
@Schanu 😘
Veel plezier @exode. Hopelijk is het niet te heet

Fijn zo'n koel huis @oh-oh
Bij ons zijn alle ramen dicht, zonnescherm naar beneden, airco aan bij A en in de woonkamer. Plafond ventilator aan in onze slaapkamer, deur naar de tuin dicht. In de woonkamer was het 21, in de slaapkamer 22. Prima te doen.

Ik lig te dobberen op een luchtbedje, met ereader, in ons zwembad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:19:20 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221088066
@Schanu

Wij kunnen ook niet makkelijk weg en proberen dan thuis date nights te houden. Samen een film kijken met wat hapjes, of kinderen samen laten eten, op tijd naar boven en daarna met z'n tweetjes eten.

Wij proberen nu zo'n 3x per week in elk geval samen nog een serietje te kijken. Het is niet veel maar het is in elk geval iets.

D1 vind het ook niet fijn als wij weg gaan maar ze accepteert het wel beter overdag dan s avonds. Dus we willen binnenkort proberen om samen te gaan lunchen.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juni 2026 @ 14:41:13 #177
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221088239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:53 schreef Schanu het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip! Maar zou dat mogelijkheden bieden? De boodschap was namelijk dat er niet zoveel aan te doen is en dat ik vooral zelf moet proberen mijn spieren te versterken en meer te bewegen. Als dat hoe dan ook de uitkomst is, dan maakt het uiteindelijk niet zoveel uit of artrose echt wordt vastgesteld, mijn inziens.

Een huisarts die stelt dat het niet vastgesteld kan worden, weet niet waar hij het over heeft. Alleen dat al is reden genoeg voor een doorverwijzing toch?
En ook al is er niets aan te doen: wie zegt dat het dat is? Los daarvan ben ik, zeker als het om dit soort zaken gaat, voorstander van een diagnose.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221088416
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Een huisarts die stelt dat het niet vastgesteld kan worden, weet niet waar hij het over heeft. Alleen dat al is reden genoeg voor een doorverwijzing toch?
En ook al is er niets aan te doen: wie zegt dat het dat is? Los daarvan ben ik, zeker als het om dit soort zaken gaat, voorstander van een diagnose.
Ze zei niet zozeer dat het niet vastgesteld kan worden, sorry dat was slechte woordkeus van mij, maar dat ze niet (snel) aan foto's doen omdat het niet altijd wat zegt. Iemand met veel slijtage kan nergens last van hebben terwijl iemand met weinig slijtage heel veel pijn heeft, was haar voorbeeld. Dus het ging niet om het vaststellen of het artrose is, maar in dat geval kijken hoe gevorderd het al zou zijn zeg maar. Ik denk dat mijn klachten misschien ook niet erg genoeg zijn. Want mijn heup is weliswaar stram als ik uit bed kom, maar stijfheid in mijn handen heb ik alleen als ik fijne motoriek gebruik en niet na rust. Dat laatste verwacht je juist wel bij artrose. Maar ik zal er zeker eens induiken. En meer bewegen, want dat stond toch al op mijn planning :+

Kyara, wat goed dat jullie zo bewust die momenten pakken samen! Dat zouden wij op die manier ook kunnen proberen inderdaad, in ieder geval de tijd die je samen hebt - ook al is dat thuis - wat kwalitatiever inzetten.

Vicky, dat klinkt heerlijk O+
pi_221091174
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 07:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier de laatste 2 toetsen vandaag en daarmee om 12 uur klaar met de leerdingen van dit schooljaar.

De term cashstuffing ken ik niet, maar potjes maken is toch al iets heel ouds? Alleen waarom je dat zou dobbelen???

@:Nijna fijn dat de planken passen! Zo wordt het echt je eigen plekje. Voelt dat voor de meiden ook goed?
Ze vinden het ok. Maar ook wel raar en het was ook wel een beetje een rommelweek met nog wat geklus hier en daar.
Ik ben doodmoe, merk ik nu. Vanmiddag viel ik in slaap op de bank. En kan zo wel weer naar bed.

@Schanu :*
Fake it till you make it...
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:49:17 #180
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221091296
Ik heb net een dutje gedaan op de schommelbank buiten :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221091933
Simon is over 2 weken jarig en hij wordt dan 9. We hebben echt geen idee wat we hem moeten geven.... Hij weet zelf ook weinig, behalve Lego. Hij doet alleen al een tijdje erg weinig met zijn Lego.... En dan is er nog familie en een kinderfeestje, die ook allemaal tips willen voor een cadeau..... HELP
  Redactie Frontpage vrijdag 19 juni 2026 @ 21:57:38 #182
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221092420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is over 2 weken jarig en hij wordt dan 9. We hebben echt geen idee wat we hem moeten geven.... Hij weet zelf ook weinig, behalve Lego. Hij doet alleen al een tijdje erg weinig met zijn Lego.... En dan is er nog familie en een kinderfeestje, die ook allemaal tips willen voor een cadeau..... HELP
Een beleving! Dagje dierentuin? Pretpark?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:05:12 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221092559
Inderdaad beleving/uitje. Abonnement op iets?

Gravitrax vonden ze hier ook leuk op die leeftijd.
pi_221093334
Een vakantieboek? Quest junior of Stoer vond mijn zoon heel leuk. Je hebt ook van die boeken waarbij je moet uitzoeken wie de dader is, die zijn ook niet binnen een dag uit. Buitenspeelgoed, waterpistool, stiften/pennen/knutselspul, een bouwpakketje, beyblades, pokemonkaarten, smartgames of andere spelletjes.

Mijn tip is om een account op lijstje (of soortgelijk iets) aan te maken, en het hele jaar door als hij ergens interesse in toont het op dat lijstje te zetten. En dan vlak voor de verjaardag/feestdag dat lijstje doorlopen en dingen die hij niet meer interessant vindt er af gooien.
pi_221093789
[quote]0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is over 2 weken jarig en hij wordt dan 9. We hebben echt geen idee wat we hem moeten geven.... Hij weet zelf ook weinig, behalve Lego. Hij doet alleen al een tijdje erg weinig llĺĺð]
Ð
Ik ben gestopt met cadeautjes geven, als in materialistische dingen, Ik kies nu inderdaad een dag weg, herinneren maken, dag drievliet of met Sarah naar dierenpark Emmen.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:09:31 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221095441
Veel plezier in de Efteling @exode.

Een van de nieuwe honden slaapt al twee nachten buiten.
Lekker integreren qua lokale gebruiken O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221096243
Ik kom zelf ook nooit verder dan lego, Tolstoi. Mijn dochter wilde voor kleinzoon magnetic tiles. Die had ik vorig jaar ook gegeven maar hij speelt er veel mee maar kon niet groter bouwen. Nu wel 8-) Weet niet tot welke leeftijd dat is. Oh, volgens google tot een jaar of 10-12. Dan ist misschien zonde.

Zoon is met vrienden naar comic con in Utrecht. Had ik hem gedropt bij het station, belt ie even later, er rijden geen treinen tot 11.15 uur... :')
Dus, hallooo me time 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:50:28 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221096479
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik kom zelf ook nooit verder dan lego, Tolstoi. Mijn dochter wilde voor kleinzoon magnetic tiles. Die had ik vorig jaar ook gegeven maar hij speelt er veel mee maar kon niet groter bouwen. Nu wel 8-) Weet niet tot welke leeftijd dat is. Oh, volgens google tot een jaar of 10-12. Dan ist misschien zonde.

Zoon is met vrienden naar comic con in Utrecht. Had ik hem gedropt bij het station, belt ie even later, er rijden geen treinen tot 11.15 uur... :')
Dus, hallooo me time 8-)
Je bent hen toch niet gaan brengen? Ze wachten maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:54:10 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221096518
Mijn zoon heeft woensdag een toets in Eindhoven. En dan is er ook de ov-staking :{
Dus nu gaat hij eerst 40 km. fietsen naar een klasgenoot die in Oss woont en dan met haar met de auto naar Eindhoven.

Moeten vertrouwen op het OV is niet altijd heel fijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221096594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:50 schreef livelink het volgende:

[..]
Je bent hen toch niet gaan brengen? Ze wachten maar.
Nee joh! Ze zijn er inmiddels en anders hadden ze echt pech gehad ;)

Oef, das wel heel kut woensdag :{ 40km fietsen en dan pas met de auto is best wel zwaar zo voor een toets. Kan het niet zijn dat de toets wordt uitgesteld omdat, staking? Hij zal echt de enige niet zijn.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221096782
Dank voor alle tips! Ik heb wat inspiratie opgedaan en inmiddels is er een lijstje voor het kinderfeestje uitgekomen met wat goedkopere cadeautjes.
Nu nog voor familie en onszelf :)
pi_221096793
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:54 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon heeft woensdag een toets in Eindhoven. En dan is er ook de ov-staking :{
Dus nu gaat hij eerst 40 km. fietsen naar een klasgenoot die in Oss woont en dan met haar met de auto naar Eindhoven.

Moeten vertrouwen op het OV is niet altijd heel fijn.
Wat een onderneming... Hij zal toch niet de enige zijn die die toets heeft en afhankelijk is van het ov?
40km fietsen, nu staat me bij dat hij wel vaker flinke afstanden fietst toch? Best een eind!
Fake it till you make it...
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:27:27 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221097265
Het is een HBO-opleiding en de meeste studenten wonen wel in de buurt van Eindhoven. Er wordt dus inderdaad geen rekening gehouden met problemen in het OV. Maar het is inderdaad behoorlijk vervelend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:29:33 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221097292
Ik vond het een goed idee om te gaan dweilen en zo. Moest echt heel nodig gebeuren en ik kon het niet eindeloos uitstellen. Maar ondanks de hitte droogt het voor geen meter. Het is ook zo vochtig in huis :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221097444
Thanx voor de waarschuwing. Ik zou vandaag ook gaan dweilen maar ik sla maar even over :')

En heel stom dat er geen rekening mee gehouden wordt, zovaak wordt er niet gestaakt. Over andere OV uitval zal ik het maar niet hebben, maar stakingen vallen mee ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221099136
Vanochtend om 9 uur heb ik wel gestofzuigd. Dweilen doen ik dan morgenochtend wel weer, want het moet eigenlijk wel even.

Wat stom die OV staking @livelink !

Zijn jullie al gesmolten @exode ?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 20 juni 2026 @ 18:38:32 #197
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221099525
33 graden hier vandaag, maar binnen is het echt nog goed te doen.
De overbuurman was vanochtend met zijn jongste in ontbloot bovenlijf aan dansen buiten.
De zomervakantie is hier begonnen, ze hoeven pas weer 1 september naar school.
Meeste mensen hier hebben 6 kinderen, en er wonen ook meerdere generaties samen heb ik het idee.
Die vermaken zich wel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 juni 2026 @ 06:32:11 #198
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221105665
Vandaag mag de kleine man weer optreden. In de musical Hand en Grietje O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221105821
Succes voor hem en veel plezier @Ynske!

Ik moet straks ook écht dweilen want het ziet er niet uit. En stofzuigen. En wassen. En :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221105869
Ik ga van de week eerst kijken of ik nog wat dozen uit kan pakken of kan verplaatsen naar de kast ;) en dan stofzuigen. Of ik daarna ook nog dweil zie ik dan wel.
Het is lekker buiten nu dus ik heb alles maar open gezet, het is al anderhalve graad afgekoeld, wat er waarschijnlijk gelijk weer bij is zodra ik de boel dicht doe, maar ok.
Fake it till you make it...
  zondag 21 juni 2026 @ 08:28:49 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221105901
Zomers in mijn oude flat waren echt reden genoeg om te emigreren, sterkte ...
Ik ga de was ophangen, vanmiddag zou het hier gaan onweren.
Nou hebben we altijd pech en waait het meestal zo over onze berg weg.
Maar als het toch los zou gaan dan is de was wel droog voor die tijd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 juni 2026 @ 08:29:49 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221105903
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 06:32 schreef Ynske het volgende:
Vandaag mag de kleine man weer optreden. In de musical Hand en Grietje O+
Ik hoop wel dat ze de zaal een beetje kunnen verkoelen. Lijkt me anders wel zwaar voor spelers en publiek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221105938
Wat leuk @Ynske veel plezier.

Hier had de jongste zn beste vriend te logeren vannacht ze hebben in de woonkamer geslapen en waren al weer vroeg wakker... Zelf werd ik wakker met knetterende koppijn achter mn oog... Na de koude kraan op mn hoofd lijkt t wel minder te worden..

Hier de eerste vaderdag zonder vader, en hoewel we helemaal niet zoveel waarde hechten aan dit soort dagen is het toch een gek idee... Vaderdag zonder vader. De vader van de kinderen is er natuurlijk ook niet en er is momenteel weinig contact, iets wat de jongste met knutselen toch wel lastig vond. Hij heeft gewoon iets voor zichzelf geknutseld ipv de verplichte vaderdagknutsel.
Anyway,hele fijne vaderdag voor alle vaders en een knuffel voor degene in een zelfde soort situatie.

Wij gaan vanmiddag lekker naar het zwembad, toch ideaal zo'n bad om de hoek met een abonnement.
S. 2014
J. 2016
pi_221106459
Ah ja, vaderdag vandaag. Zei het van de week tegen zoon en die haalde zn schouders op. Zegt genoeg :+
Had hij voor zn pa een staatslot gekocht met zn verjaardag, zag hem pas na de trekking dus dat lot heeft ie niet eens meer gegeven. Moet nog kijken of er iets op gevallen is 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 21 juni 2026 @ 11:15:53 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221106515
Ik trek dit jaar de warmte heel slecht. Normaal kan ik er beter tegen. Superslecht geslapen ook vannacht.

Zo toch wel in beweging komen want we krijgen visite dus nog wel even opruimen.

En kinderen uit bed trommelen voor vaderdag.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:31:51 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221107859
De vader van mijn kinderen is fietsen in België. Dus geen vaderdag ontbijt voor hem.
Misschien een koud biertje als hij straks thuis komt:

Sterkte gm87
  zondag 21 juni 2026 @ 12:45:31 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221107942
Hier ook gek, de eerste keer zonder mijn vader en tegelijkertijd... ik had zelf sws niet zo heel veel met deze dagen, ook niet voor mezelf. Maar toch is het even gek. Dat je gewoon helemaal niks hoeft. (F gaat nooit naar zijn ouders op deze dagen, dus daar hoeven we ook niet heen.)
Ik zit heerlijk in de airco te werken en vanmiddag gaan we het water op. O+

En ondertussen kijk ik op fb reels van het oranje legioen in de VS. Ik heb heel weinig met voetbal over het algemeen, maar ik word zo blij van die filmpjes van die hossende mensenmassa! O+
***
  zondag 21 juni 2026 @ 12:47:50 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221107964
Hier ook de eerste vaderdag zonder vader, en hetzelfde gevoel @BE.
Hij is er niet meer, ik denk elke dag aan hem, het if wel goed zo, maar toch...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 juni 2026 @ 12:57:40 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221108145
Be en ohoh jullie ook sterkte
pi_221108341
Sterkte voor degenen die moeite hebben deze dag!

Dweiltip voor als de luchtvochtigheid boven de 70% in huis is: zet de deuren tegenover elkaar open en een ventilator op heen en weerstand en tis zo droog 8-)
Ga ik nu stofzuigen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 21 juni 2026 @ 13:11:39 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221108366
Nou, zometeen misschien het moment dat Jetten excuses gaat aanbieden aan de Molukse gemeenschap, live op tv.
Oprecht zuur dat mijn vader dit nooit zal horen, ondanks dat wij niet afstammen van de KNIL militairen.
Hij heeft zich zijn hele leven in NL ingezet voor erkenning...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 juni 2026 @ 14:07:48 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221108716
Ik zit in de tuin, soms in het zwembad in zo’n hangmat en soms naast het zwembad. Behalve een wasje en een tripje naar de Action vanochtend doe ik vandaag niks. Met kletsnatte kinderen die in en uit lopen heeft het totaal geen zin en als ik iets geleerd heb in een half jaar therapie is het dat de wereld niet vergaat als ik dit soort dingen soms gewoon even niet doe. Uitrusten is net zo belangrijk, zeker met dit weer.

Dus trek ik nog een waterijsje uit de vriezer en eten we vanavond allemaal makkelijke dingen. Smikkeltafel noemen de kinderen dat O+

Sterkte vandaag voor degenen die het een lastige dag vinden. Ik ook, mijn vader heb ik al bijna 20 jaar niet gezien. Dat geeft rust, maar blijft ook lastig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221108799
@BE en @oh-oh 😘😘
Hier het 8e jaar.
Wij doen niet aan vaderdag/moederdag trouwens. Vind het zulke commerciële onzin.

We gaan straks wel mij mijn moeder eten.
Vandaag wasdag en Tess wilde kleding uitgezocht hebben. Er gaat een vuilniszak vol naar de kledingcontainer en er gaat eea op Vinted.

Klinkt als een prima dag @Tink89
Ik heb gister 7 soorten ijs staan maken voor de Ninja Creamy.
Vanavond zijn ze goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 juni 2026 @ 16:45:10 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221110042
Ze hebben het zo super goed gedaan!
Eerst 2 groepen die een toneelstuk deden en daarna onze kanjers. En dat in die hitte.
Supertrots
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221110391
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:11 schreef oh-oh het volgende:
Nou, zometeen misschien het moment dat Jetten excuses gaat aanbieden aan de Molukse gemeenschap, live op tv.
Oprecht zuur dat mijn vader dit nooit zal horen, ondanks dat wij niet afstammen van de KNIL militairen.
Hij heeft zich zijn hele leven in NL ingezet voor erkenning...
Dat had echt jaaaaaren eerder gemoeten idd :*. Hulde voor je vader! _O_
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 21 juni 2026 @ 20:01:49 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221111338
Nou ja hij heeft er niks meer van meegekregen helaas.
Ik heb echt de hele middag zitten janken om al die mensen die het niet meer hebben mogen meemaken.
Maar eerlijk, daar kan Jetten echt niks aan doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221111761
Mijn airco is in beslag genomen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_221115276
Sterkte aan iedereen voor wie vaderdag moeilijk was. Ik heb zelf ook geen contact met mijn vader, maar daar heb ik mij volledig in berust dus die dag doet mij niet echt wat. De 9 jarige had een prachtig fotolijstje voor ons geknutseld op school en de 8 jarige heeft een heel mooi gedicht en een knutsel gemaakt voor de buurman (een soort bonus opa) op school O+

Fijn dat de musical zo goed ging, Ynske!

GM, wat een scheet O+

Dweilen ga ik hier niet eens aan beginnen. De kinderen lopen dagelijks met natte voeten in en uit de tuin omdat ze met water spelen of in het zwembadje zitten. Daar valt niet meer tegenop te dweilen dus ik bespaar mijzelf de moeite (en de irritatie) :')
pi_221118634
Ik ben niet gesmolten hoor, maar wat was het heeeeeeeeeeeeet in de Efteling. Grand hotel is wel echt heel erg leuk. Ontbijten met uitzicht op de Fata Morgana, allemaal cadeautjes omdat verloofde jarig was, 's avonds gezwommen en die bedden, goddelijk!

De Piranha was hilarisch, ik was echt doorweekt _O-

Verloofde vond het fantastisch, kinderen voor het geweldig, een erg leuke ervaring.
pi_221119183
Klinkt heerlijk exode O+

Wij hebben nu F1tv *O*

Zoon loopt nu met het holterkastje. Ben benieuwd...
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221119975
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo? 8-)
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 19:30:53 #222
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221120533
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo? 8-)
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
Nah, zwembad is te koud
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221120792
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo? 8-)
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
Er moet ook gewerkt worden.. helaas zat ik van 8.30 tot 17.00 op kantoor (in de airco)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221120803
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Nah, zwembad is te koud
Kom maar in de mijne hoor... 30 graden 🥰
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221120876
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Vicky het volgende:

[..]
Er moet ook gewerkt worden.. helaas zat ik van 8.30 tot 17.00 op kantoor (in de airco)
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
pi_221120883
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
Oh bah!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221120962
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
Ieuw :o

Jaa, oké, werken had idd ook gekund ipv in een zwembad te hangen :P

Ik trek dit weer héél slecht en het wordt alleen maar warmer :'(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221120975
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Nah, zwembad is te koud
Ik vind een zwembad te nat, eigenlijk en dan boeit de temperatuur me niet echt :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221121083
Fryslân had geluk vandaag, het werd max 23 graden. Heb nu alle ramen en deuren tegen elkaar openstaan, hopelijk krijg ik er in huis nog een paar graden vanaf voor de HITTE DES DOODS.

Sterkte aan iedereen die moet werken in deze pleuris :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221121292
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:03 schreef PoesInDoos het volgende:
Fryslân had geluk vandaag, het werd max 23 graden. Heb nu alle ramen en deuren tegen elkaar openstaan, hopelijk krijg ik er in huis nog een paar graden vanaf voor de HITTE DES DOODS.

Sterkte aan iedereen die moet werken in deze pleuris :*
Lekker!
Het is hier nu nog 25 graden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221121317
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]
Lekker!
Het is hier nu nog 25 graden.
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221121624
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan :D
Ik ben bang dat ik dat woensdagmiddag moet doen. Heb tot en met morgen eten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221121664
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?

Weekboodschappen had ik vanavond willen doen, maar kind moest nog toets leren en ik moest nog een offerte uitwerken en toen was de tijd om. Morgenmiddag dan maar. Bah, dan is het druk en warm.
pi_221122013
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan :D
Lang leve de airfryer en magnetron *O* Ik trek de vriezer maar es leeg en ik heb stoommaaltijden bij Albert besteld. En er is thuisbezorgd 8-)

Zit nu aan de watermeloen. Bij ah is bij 2 watermeloenen 50% korting. Komt dat even goed uit.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221122526
Strategische aanbieding van de AH :D. Ik was op kantoor vandaag en toen ik even een broodje ging halen, kwamen er 3 mensen met mobiele airco’s de Action uitgelopen _O-. Die zullen wel uitverkocht zijn geweest aan het einde van de dag.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221122532
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik vind een zwembad te nat, eigenlijk en dan boeit de temperatuur me niet echt :D
Je hoeft er niet perse water in te doen natuurlijk…

Ik was net zoon ophalen, en het is nu buiten echt heerlijk! Een licht briesje, niet zo warm… dus alles staat hier nu ook open. Vannacht was het ook redelijk afgekoeld. En ik heb zojuist de ramen van het balkon deels met zwarte folie beplakt, alle warmte die al niet binnen komt scheelt weer!

De kinderen hebben in ieder geval deze hele week nog tropenrooster. Mazzelaars! Morgen gaan ze naar een meertje in de buurt met een vriendinnetje, terwijl wij werken.
pi_221123129
Hier de kinderen ook tropenrooster. 40 minuten per lesuur en alle uren na het 6e vallen uit. Dus om 12.40 zijn ze uit.

Ik hoorde van een teamgenootje dat ze bij een basisschool in de buurt ze een uur eerder willen beginnen en dan dus ook eerder klaar. Maar dan wel de tijd opvullen met (water)spelletjes. Dus dan heeft eerder beginnen ook niet veel nut en kunnen ze ook gewoon eerder naar huis. Maar dat mocht blijkbaar niet ivm verplichte lesuren (wat dus waterspelletjes worden). Dus nu heeft ze morgen de uitdaging de kinderen eerder uit bed te krijgen, terwijl ze met de warmte toch al niet makkelijk op tijd op bed liggen.

Zelf hoef ik deze week ‘gelukkig’ maar 6 dagen te werken :P
Lekker warm daar, maar dat is een kwestie van even er overheen zetten (hoop ik)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2026 @ 23:38:41 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221123148
Hier hele week tot 12 uur school.
En heb je geen mogelijkheid tot opvang kunnen de kinderen tot 15.15 uur. En heb je geen mogelijkheid tot opvang dan kunnen de kinderen gewoon op school blijven en worden geentertaind door de docenten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 22 juni 2026 @ 23:41:48 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221123173
Ik weet nog wel dat wij dat vroeger ook wel eens gehad hebben op de basisschool, inderdaad eerder beginnen in verband met de hitte en dan vroeger klaar daarna.
***
pi_221123269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:10 schreef Phaidra het volgende:
Strategische aanbieding van de AH :D. Ik was op kantoor vandaag en toen ik even een broodje ging halen, kwamen er 3 mensen met mobiele airco’s de Action uitgelopen _O-. Die zullen wel uitverkocht zijn geweest aan het einde van de dag.
:D Zag vanmorgen 2 mensen met van die bladloze ventilatoren zeulen. Dat vliegt ook de winkels uit nu.
Mijn mobiele airco staat ook te loeien. Slaapt een stuk fijner O+

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Je hoeft er niet perse water in te doen natuurlijk…

Ik was net zoon ophalen, en het is nu buiten echt heerlijk! Een licht briesje, niet zo warm… dus alles staat hier nu ook open. Vannacht was het ook redelijk afgekoeld. En ik heb zojuist de ramen van het balkon deels met zwarte folie beplakt, alle warmte die al niet binnen komt scheelt weer!

De kinderen hebben in ieder geval deze hele week nog tropenrooster. Mazzelaars! Morgen gaan ze naar een meertje in de buurt met een vriendinnetje, terwijl wij werken.
IJsblokjes 8-)

Hier zijn ze morgen vrij, dan 3 dagen activiteiten, maandag 1 uurtje boek in leveren en rapport ophalen en dan ist vanantieeeee!

Oeh Hillie, das behoorlijk afzien 6 dagen met aankomende hitte. Succes ermee :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 07:47:15 #241
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221123934
Ik heb gisteren een ventilator buiten onder de overkapping gezet voor de honden, verder is het goed te doen nog, zeker binnen. We hadden gisteren een lekker onweertje.
Ik ben zo ongelooflijk blij dat ik niet meer in die hete flat in NL zit te smelten.
Hier begint alles altijd vroeg, ambtenaren en zo om 7 uur, winkels gaan om 6 uur open.
School begint ook eerder maar ze hebben ook veel langer vrij dan in NL, van gisteren tm 1 september,
Ik ga nu nog even lekker wat dingen in huis doen en buiten alles in orde maken voor de dag, en dan werk ik gewoon straks , als het te warm is om iets anders te doen.
Gisteren weekboodschappen gaan doen.
Drie verschillende soorten suikervrij ijs gescoord :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 09:04:17 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221124238
De warmtepomp kan het prima bijbenen dus het is een normale temperatuur in huis.
Maar vandaag en gisteren is het niet zo mega heet dat je weg smelt buiten ook.

De kat die een hekel heeft aan de zon ligt nu hele dagen onder het zonnescherm op de tegels te bakken terwijl de vloer binnen gewoon koel is :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221124321
De laatste weken middelbare is zóveel relaxter dan al die jaren op de basisschool. Vooral nu!
Zoon mag vanmiddag nog 2 uurtjes korfballen onder de noemer ´sportdag´ en heeft daarna praktisch vakantie. Maandag boeken inleveren en rapport ophalen.

Dus ook voor alle schoolgaande kinderen; sterkte O+ Hopelijk bieden de waterspelletjes genoeg verfrissing!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221124899
De school van Juul en B doet niet aan tropenrooster want ze hebben airco, jammer maar helaas niet in de klas van Juul (en nog 3 andere klassen). Dus die smeult gewoon weg op het heetst van de dag.
School van verloofde ook (nog) geen tropenrooster en in haar klas wordt het 's middags een graad of 30.

Erg vreemd dus.

Vrijdag hebben B en Juul sportdag, als het niet wordt geannuleerd zeg ik ze zelf wel af. Maar ik ga er toch wel vanuit dat met de voorspelde 37 graden zelfs hun school zich gaan aanpassen (ze zijn nogal log altijd...)

Ik kan niet zo goed tegen die warmte en heb de afgelopen dagen nogal veel fysieke inspanningen geleverd dus ik doe vandaag even niets. Tenminste niets waar ik voor moet bewegen.

Slapen gaat wel heerlijk met de airco boven in de kinderkamers. Met de deuren open, is onze slaapkamer ook heerlijk koel 8-)
Ik geloof dat verloofde de mobiele airco vandaag of morgen in de woonkamer gaat installeren. *O* Ook alvast als voorbereiding op die kleine pluizenbol.

Oh en morgen hebben B en Juul studiemiddag dus ik ga met ze naar de Plassen meteen om 12 uur.
pi_221124981
Mijn school draait gewoon normale lestijden, in het SO kun je ivm taxivervoer niet makkelijk de schooltijden aanpassen. De heetste klassen hebben mobiele airco gekregen, maar die kunnen niet tegelijk aan, want dan gaan de stoppen eruit. Mijn lokaal is gewoon warm. Ik ben benieuwd hóe warm het vrijdag binnen wordt, afgelopen vrijdag was het 26,8 graden.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 10:48:01 #246
148247 taxibabe
pi_221125122
Hier gaan deze week de gymlessen niet door en vanaf donderdag tropenrooster tot 12 uur, woensdag is sowieso al tot 12 uur. En eventuele buitenactiviteiten worden ingekort of gaan niet door en ze mogen hun fles drinken op tafel houden zodat ze de hele dag kunnen drinken.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:50:59 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:48 schreef taxibabe het volgende:
Hier gaan deze week de gymlessen niet door en vanaf donderdag tropenrooster tot 12 uur, woensdag is sowieso al tot 12 uur. En eventuele buitenactiviteiten worden ingekort of gaan niet door en ze mogen hun fles drinken op tafel houden zodat ze de hele dag kunnen drinken.
Ik mag toch hopen dat de kinderen normaal gesproken ook altijd mogen drinken. Bij mij mogen de kinderen de hele dag door drinken. Ze hebben allemaal een flesje op het aanrecht staan. Op tafel ben ik mee gestopt want ze gingen te vaak om. Maar ze hebben de hele dag door toegang tot water. Daar ga ik geen restricties op geven.


Dan heb je altijd nog kinderen die wel verdacht vaak gaan drinken, maar dat is meer omdat ze even moeten lopen maar goed, ik ga niet voor een ander bepalen of ze dorst hebben of niet. Datzelfde geldt overigens ook voor het dragen van een jas.

Mijn klas is vandaag op schoolreisje (met mijn duo)
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:54:48 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125181
Mijn lokaal is trouwens superchill. Letterlijk en figuurlijk. Op de eerste plaats omdat het aan de schaduwkant van het gebouw ligt, dus de zon staat pas laat in de middag op mijn raam. En ten tweede alle lokale hebben airco, maar die hoef ik niet eens aan te zetten.
pi_221125206
Bij B en Juul mogen ze inderdaad ook gewoon water bij zich hebben staan. Ik vind het vreemd als het niet mag. Het hele jaar door bedoel ik dan.

Het gaat in de klassenApp inmiddels los dat ouders het belachelijk vinden dat er geen tropenrooster is en dat er nog steeds niets is gecommuniceerd over de sportdag.
Toch een bijzonder fenomeen zo'n klassenApp groep. Voor B hadden we die nooit en bij Juul is dit het eerste jaar.
pi_221125215
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:54 schreef amaranta het volgende:
Mijn lokaal is trouwens superchill. Letterlijk en figuurlijk. Op de eerste plaats omdat het aan de schaduwkant van het gebouw ligt, dus de zon staat pas laat in de middag op mijn raam. En ten tweede alle lokale hebben airco, maar die hoef ik niet eens aan te zetten.
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.

Overigens ga ik deze week ook niet naar kantoor. Het deel waar wij zitten, noemen we al jaren de vlindertuin. Zelfs in de winter is het er altijd te warm.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:02:35 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125247
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:57 schreef exode het volgende:
Bij B en Juul mogen ze inderdaad ook gewoon water bij zich hebben staan. Ik vind het vreemd als het niet mag. Het hele jaar door bedoel ik dan.

Het gaat in de klassenApp inmiddels los dat ouders het belachelijk vinden dat er geen tropenrooster is en dat er nog steeds niets is gecommuniceerd over de sportdag.
Toch een bijzonder fenomeen zo'n klassenApp groep. Voor B hadden we die nooit en bij Juul is dit het eerste jaar.
Ik heb het ook over het hele schooljaar. Bij mij mogen ze echt altijd drinken.
Zou ik zelf ook wat vaker moeten doen, overigens. Maar het zou een beetje hypocriet zijn als ik bijvoorbeeld constant met een kop thee zou staan en zij niet mogen drinken.

En van mij mogen ze Altijd naar het toilet. Ik probeer ze uit te leggen dat ik tijdens instructie heel onhandig is. Maar als ze het echt niet kunnen ophouden, dan mogen ze gewoon gaan. En ook bij een toets. Hoe kun je je concentreren op een toets als je een volle blaas hebt.
Overigens ook hier weer zie ik vaak vluchtgedrag. En zijn het vaak dezelfde kinderen die tijdens een instructie of een toets naar de wc gaan.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:03:09 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:59 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.

Overigens ga ik deze week ook niet naar kantoor. Het deel waar wij zitten, noemen we al jaren de vlindertuin. Zelfs in de winter is het er altijd te warm.
Dat is inderdaad super vervelend. Ik heb ook wel eens een lokaal gehad aan de andere kant van de school en toen hadden we nog geen airco. En dat was inderdaad afzien.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 11:20:50 #253
148247 taxibabe
pi_221125399
Ik heb geen idee hoe het de rest van schooljaar gaat wat drinken betreft.. :@

De klassenapp vind ik ook wel bijzonder qua reacties.. een paar weken geleden begon de discussie over de juffendag (morgen) en wat 'we' gaan doen voor de juffen (en de stagiaires), uiteindelijk is er zelfs een moeder uit de klassenapp gestapt. . _O- . Ik heb me overigens lekker afzijdig gehouden tijdens de discussie :{w :W
pi_221125438
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk. >:)
pi_221126012
Oh en ze komen vrijdag onderhoud aan onze airco doen. Leuk zo met 37 graden het dak op naar de buitenunit :o
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:22:00 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221126261
Even binnen wat doen werd stofzuigen en toen dacht ik ga de ramen eens lappen, waarvoor ik de tafel moest verplaatsen en die heb ik nu op een minder fijne plek gezet, maar nu kunnen de honden die graag op tafel liggen niet meer met hun bakkes tegen het raam plakken. Eens kijken of ik het zo fijner vind,
Maar eigenlijk was het wel te warm voor die fratsen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:02:40 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221126552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:24 schreef exode het volgende:
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk. >:)
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:03:51 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221126560
En juffendag ben ik ook een paar jaar geleden mee gestopt. Dus de ouders van mijn klas hoeven daar hun hoofd niet over te breken.
pi_221126602
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
Dat vind ik wel heel kwalijk!
pi_221126619
Nou, hehe, sportdag is verplaatst hoor, naar volgende week vrijdag.

En ik kreeg net een pakketje binnen van de Efteling. We waren 1 knuffel vergeten van Juul (lees; ze had die na het inpakken stiekem onder haar dekbed verstopt.....). Zitten allemaal Grand hotel snoepjes en kleine zeepjes bij.
Had ik al verteld dat we het er zo leuk vonden :D
pi_221126710
Zoon is door naar 5VWO *O* *O* *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:44:51 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221126818
Fijn Mush!

En wat lief van ze Exode.

Hier komende drie dagen om 8 uur beginnen en dan tot 12:30/13:00 uur. En de wandelvierdaagse is een week uitgesteld.

Zo de kinderen halen en dan vanavond in de mr-vergadering even een punt maken over airco’s. Het is bij ons met name in de kleuterklassen echt niet te doen.

Drinken mogen ze bij ons altijd, iig water. Wat er over ander drinken is afgesproken, weet ik niet. Die van mij hebben alleen water mee.

Voor het einde van het jaar stuur ik de kinderen met een paar euro per juf aan budget de Action in. Komen wisselende resultaten uit, van notitieboekje tot lippenbalsem tot een kaars. Ik vind het belangrijk dat ze het zelf uitzoeken en stuur minimaal bij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221126833
Ja hoor, het is zover, we hebben tropenrooster voor B en Juul *O* Om 1 uur zijn ze uit donderdag en vrijdag.
Nu gaat het los in de klassenapp over opvang _O-
Terwijl in hetzelfde bericht staat dat de leerkracht leerlingen indien gewenst opvangt tot 14 uur.

Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school 8-)
pi_221126964
Das een wel heel leuk dat je de kinderen het op die manier iets laat uitzoeken, Tink! Nooit aan gedacht eigenlijk. Meestal geef ik een orchidee, toch bloemig, staat redelijk lang én neemt niet veel ruimte in.

Tis voor sommige ouders nooit goed, exode. Mooi wel, dat er toch opvang is tot 14u :)

Vraag me nu ook af of donderdag de stadswandeling hier wel doorgaat. De stad met dit weer is écht killing.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:04:57 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221127046
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.

Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee :D

Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:46:45 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221127375
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:04 schreef laziness het volgende:
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.

Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee :D

Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Ik zal nooit vergeten dat ik als kind elke leerkracht een blok zeep uit Spanje gaf en een pakje sigaretten. Elk jaar.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:07 #267
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221127499
Hopelijk rookten ze dan allemaal? Dan stonken ze sowieso :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:00:17 #268
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221127549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:48 schreef exode het volgende:


Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school 8-)
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15 :X
pi_221127606
Hier ook een tropenrooster voor de 8 jarige, die is donderdag om 12.05 vrij *O*

Wij doen als klas altijd een cadeau met juffendag, dat is deze vrijdag. Voor het einde van het schooljaar geven de 8 en 9 jarige bijna altijd een cadeaubon, daar doen we dan een kaartje en een knutseltje bij. Vorig jaar was het een pathe thuis bon (met popcorn en m&ms), bij het afscheid midden groep 5 gaf de 9 jarige rituals bonnen met een kaars en dit jaar hebben we een algemene bon die in meerdere winkels is uit te geven met een tuinfakkel erbij. Niet super origineel, maar wel zo veilig ;)

Ik zit te wachten om met de kinderen naar het zwembad te kunnen. Maar het grootste nadeel van speciaal onderwijs is toch wel dat de 9 jarige pas tussen 15.45 en 16.00 uur thuis komt terwijl de 8 jarige om 14.20 uur al uit was. Alhoewel ik trouwens prima zit binnen, veel koeler dan buiten *)
pi_221127690
Ik zit eigenlijk van de Klassenapp al te wachten op het idee of cadeau van dit jaar.
Daar waar aan mij alleen een tikkie voor gevraagd wordt. :P
pi_221127723
Hier is de sportdag donderdag wel een heel kwartier korter.. Tot half 12 ipv kwart voor 12 :D
En de 3 uur daarna met de klas aan de plassen als laatste uitje is nu veranderd in 2 uur in de techniekkelder van school (lekker koel!) Daar gaan ze gamen op het digibord, spelletjes doen en pizza vreten. Prima onderdak voor die pubers.
pi_221127904
Ik zit niet meer in de klassenapp *O* en de Parro groepsapp van de andere klas is met leerkracht erbij dus die wordt daar ook niet voor gebruikt.

Mijn kinderen tekenen/kleuren/schrijven een wikkel voor een eetbaar cadeau dat ze zelf uitzoeken. Meestal een reep chocolade, maar zoon heeft ook wel eens voor een zak chips gekozen :D
pi_221127907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?

Ach, ik heb met die leidinggevende nog gesproken en het 1 en ander was een misverstand in communicatie van Hr naar haar en mij.
Háár reactie op mij erkent ze wel als verkeerd en dat ze beter tot 10 had moeten tellen.
Maar excuses niet gehad en ik weet ook niet of ze zich echt vervelend voelt ofzo.

Ik merk wel dat dit en die zomervakantie gebeuren er toch wel ingehakt hebben qua ‘gevoel voor de zaak’.
Ik vind dat mij onrecht aangedaan wordt (klinkt vast wat dramatisch) en gewoon lullig.
Vanaf september ga ik wel een avond minder werken, dat geeft vast meer ruimte.
pi_221128024
Hier hadden we bij beiden kinderen in groep acht een boek gemaakt met foto’s van alle kinderen van groep 1 t/m groep 8 (niet zozeer schoolfotos) en ook foto’s van uitstapjes en zo. En dan hadden de kinderen ook een vragenlijst ingevuld (zogenaamd voor de middelbare school) en daar zijn wat quotes uitgehaald.

Voor alle leerlingen was een boek na de musical (betaald door de ouders natuurlijk). En ook voor de leraren was een boek ter herinnering. Volgens mij ook nog een cadeuapakketje er naast maar dat weet ik al niet meer.

@vencodark ik denk dat dat zeker zo mag voelen dat je onrecht wordt aangedaan. Zou me zelf ook niet fijn daarbij voelen. En al helemaal niet met die reactie daarna. Snap dat je minder gaat werken daar
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:37 #275
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221128034
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:00 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15 :X
Kregen net een mail het is een uurtje korter.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 juni 2026 @ 16:38:28 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221128075
Nieuwe wasdroger *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221128365
@hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten. :%
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 17:33:03 #278
148247 taxibabe
pi_221128409
Ah de info-avond voor volgend schooljaar gaat donderdag ook niet door! *O*
pi_221128597
Hier gaat vrijdag het enige logische uitje, naar een plas met een strand niet door, maar wel de stadswandeling op donderdag 8)7 _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221128627
Hier morgen studiedag, donderdag en vrijdag tropenrooster. Om 12:30 uit. En alle 3 de middagen lekker naar het zwembad.
Maak me wel iets zorgen om mn moeder die slecht tegen de warmte kan tegenwoordig en vaak erg dizzy is ( maar ook stronteigenwijs)
S. 2014
J. 2016
pi_221132633
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:25 schreef vencodark het volgende:
@:hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten. :%
Nee dat is inderdaad niet fijn als je die tijd altijd van huis bent
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:30:36 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221133913
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221133956
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Wel een spannende strategie maar fijn dat het is gelukt!

Hier al tropenrooster sinds gister. Kwartiertje eerder beginnen en om 12.30 uit. We maken ons wel een beetje zorgen over de musical, die staat gepland voor vrijdagavond. Met ca. 100 mensen in de aula zal echt geen pretje zijn :X. En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje :+.

@Mushanga71 fijn dat je zoon door is naar 5V *O*

Onze oudste krijgt vrijdag zijn cijfers door uit de laatste toetsweek. Hij had nog stress over een vervangende opdracht die hij voor Engels moest doen, dat was hij vergeten of gewoon slecht gepland en toen was het ineens de vraag of hij het op tijd af zou krijgen. Totale paniek, want met een 1 zou hij onvoldoende eindigen voor Engels. Uiteindelijk is het gelukt om het op tijd in te leveren. Zou hij ervan leren? :')

De jongste heeft ook vandaag kennismaking met zijn klas. Hij zou voor het eerst zelf gaan fietsen. Maar met deze tenmperaturen wordt het waarschijnlijk toch de auto, als vriendlief op tijd thuis kan zijn...
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:52:53 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221134016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Wauw, wat een doorzettingsvermogen ^O^

Wij hebben om 10 uur een afspraak met een advocaat om testamenten te maken, waarin we de huizen aan elkaar nalaten. Gelukkig is het online :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221134111
Yay, goede strategie dus geweest, @livelink! _O_ Succes voor hem met de toets!

Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.

Bij jullie ook zo warm, @oh-oh? Fijn dat het zo geregeld kan worden.

De ochtend activiteit bij zoon is gecanceld, moet om 12u op school zijn voor een uur of 2.
De stadswandeling van morgen staat nog wel steeds op het programma.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:19:51 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221134151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zou hij ervan leren? :')

Nee :P
En wat een ellende met die musical. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze die door laten gaan, maar een alternatief zal ook wel lastig worden. Die hitte is wel echt een ding nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221134191
Ik ben toch maar aan de Will Trent serie begonnen, althans, zoon wilde graag kijken. En ik moet zeggen, de karakters zijn echt heel goed neergezet. Maar Will, echt, ik blijf een braincrash krijgen als ik hem zie. Acteur van 1.78 en de echte is over de 1.90 Ik kan daar niet aan wennen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221134479
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, goede strategie dus geweest, @:livelink! _O_ Succes voor hem met de toets!

Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @:Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar :+.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221134548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar :+.
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?

Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221134722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?

Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn :P
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221134807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.

Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:00 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221134834
Hier druppelen vanuit kamp de cijfers binnen en gelukkig allemaal even mooi als hij zelf verwachtte.

Hij heeft vorige periode wel gebaald als hij het zelf fantastisch vond gaan en er dan “maar” een 7 of zo uitrolde. Dat hij niet op zijn gevoel kon vertrouwen vond hij enorm stom.

Ik duim mee dat zijn gevoel goed zit en er fijne cijfers uitrollen Phaidra!

Toen hier de musical was, was het ook zo heet. School zei warmtepomp kan koelen, is prima te doen.
Nou plat dak en bovenin het gebouw in die gymzaal was het snikheet. Ze hadden wel flesjes water maar die waren zo op natuurlijk. Het was een lange avond ;)

Livelink, jouw zoon zijn beide plannen waren stoer. Fijn dat het gelukt is op tijd te komen.

Fijn dat het online kan oh-oh. En allebei geen familie om het aan na te laten?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221134843
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.

Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?

De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221135042
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?

De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden ;)

Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:40:08 #295
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135123
Oh ik heb wel familie om het aan na te laten, maar wat moeten die met een huis hier?
Ze zouden het verkopen of leeg laten staan, en dat zou voor mijn buurman ultiem kut zijn.
Dus ik heb het overlegd met mijn broer en zus en die waren alletwee van mening dat hij er meer aan heeft dan zij, dus dat laten we vast leggen. Maar het is meer voor hem, hij heeft al 15 jaar geen contact met zijn zussen, hij wil ook absoluut niet dat ze iets erven van hem, dus moet er een testament komen.
Bezittingen en vermogen gaan wel gewoon naar mijn siblings.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221135128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden ;)

Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
Dan is het extra fijn inderdaad. En ook verdrietig dat dat dus eerder niet zo was.

@laziness mooie resultaten *O*. Ik kon vroeger ook balen van een 7, zeker als je denkt dat het hoger zou zijn. Gaat O nu naar de 4e? Of 5e al?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:54:43 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221135204
4V met N&G profiel met bedrijfseconomie en aardrijkskunde. Die laatste gaat zelfstudie zijn dus kijken hoe dat gaat.
Oh en Frans. Hier in de regio heb je veel meer aan Duits maar zijn feestje.
Op vakantie wel handig want mijn Frans is maar matig :P

We gaan over 1,5 week al op vakantie maar ik heb het gevoel alsof ik er verre van klaar voor ben.

@oh-oh hebben jullie nu ieder een eigen perceel, eigen oprit ed? Of zijn het twee huizen op één perceel? Sorry als ik ergens niet opgelet heb hierin :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:57:18 #298
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135225
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:00:36 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221135241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Ah ja, nu snap ik ook waarom het voor hem heel vervelend zou zijn :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221135287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:
En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje :+.

Phaidra vrijdag:

*)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221135297
Vol
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')