abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:02:35 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125247
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:57 schreef exode het volgende:
Bij B en Juul mogen ze inderdaad ook gewoon water bij zich hebben staan. Ik vind het vreemd als het niet mag. Het hele jaar door bedoel ik dan.

Het gaat in de klassenApp inmiddels los dat ouders het belachelijk vinden dat er geen tropenrooster is en dat er nog steeds niets is gecommuniceerd over de sportdag.
Toch een bijzonder fenomeen zo'n klassenApp groep. Voor B hadden we die nooit en bij Juul is dit het eerste jaar.
Ik heb het ook over het hele schooljaar. Bij mij mogen ze echt altijd drinken.
Zou ik zelf ook wat vaker moeten doen, overigens. Maar het zou een beetje hypocriet zijn als ik bijvoorbeeld constant met een kop thee zou staan en zij niet mogen drinken.

En van mij mogen ze Altijd naar het toilet. Ik probeer ze uit te leggen dat ik tijdens instructie heel onhandig is. Maar als ze het echt niet kunnen ophouden, dan mogen ze gewoon gaan. En ook bij een toets. Hoe kun je je concentreren op een toets als je een volle blaas hebt.
Overigens ook hier weer zie ik vaak vluchtgedrag. En zijn het vaak dezelfde kinderen die tijdens een instructie of een toets naar de wc gaan.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:03:09 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:59 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.

Overigens ga ik deze week ook niet naar kantoor. Het deel waar wij zitten, noemen we al jaren de vlindertuin. Zelfs in de winter is het er altijd te warm.
Dat is inderdaad super vervelend. Ik heb ook wel eens een lokaal gehad aan de andere kant van de school en toen hadden we nog geen airco. En dat was inderdaad afzien.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 11:20:50 #253
148247 taxibabe
pi_221125399
Ik heb geen idee hoe het de rest van schooljaar gaat wat drinken betreft.. :@

De klassenapp vind ik ook wel bijzonder qua reacties.. een paar weken geleden begon de discussie over de juffendag (morgen) en wat 'we' gaan doen voor de juffen (en de stagiaires), uiteindelijk is er zelfs een moeder uit de klassenapp gestapt. . _O- . Ik heb me overigens lekker afzijdig gehouden tijdens de discussie :{w :W
pi_221125438
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk. >:)
pi_221126012
Oh en ze komen vrijdag onderhoud aan onze airco doen. Leuk zo met 37 graden het dak op naar de buitenunit :o
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:22:00 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221126261
Even binnen wat doen werd stofzuigen en toen dacht ik ga de ramen eens lappen, waarvoor ik de tafel moest verplaatsen en die heb ik nu op een minder fijne plek gezet, maar nu kunnen de honden die graag op tafel liggen niet meer met hun bakkes tegen het raam plakken. Eens kijken of ik het zo fijner vind,
Maar eigenlijk was het wel te warm voor die fratsen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:02:40 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221126552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:24 schreef exode het volgende:
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk. >:)
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:03:51 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221126560
En juffendag ben ik ook een paar jaar geleden mee gestopt. Dus de ouders van mijn klas hoeven daar hun hoofd niet over te breken.
pi_221126602
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
Dat vind ik wel heel kwalijk!
pi_221126619
Nou, hehe, sportdag is verplaatst hoor, naar volgende week vrijdag.

En ik kreeg net een pakketje binnen van de Efteling. We waren 1 knuffel vergeten van Juul (lees; ze had die na het inpakken stiekem onder haar dekbed verstopt.....). Zitten allemaal Grand hotel snoepjes en kleine zeepjes bij.
Had ik al verteld dat we het er zo leuk vonden :D
pi_221126710
Zoon is door naar 5VWO *O* *O* *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:44:51 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221126818
Fijn Mush!

En wat lief van ze Exode.

Hier komende drie dagen om 8 uur beginnen en dan tot 12:30/13:00 uur. En de wandelvierdaagse is een week uitgesteld.

Zo de kinderen halen en dan vanavond in de mr-vergadering even een punt maken over airco’s. Het is bij ons met name in de kleuterklassen echt niet te doen.

Drinken mogen ze bij ons altijd, iig water. Wat er over ander drinken is afgesproken, weet ik niet. Die van mij hebben alleen water mee.

Voor het einde van het jaar stuur ik de kinderen met een paar euro per juf aan budget de Action in. Komen wisselende resultaten uit, van notitieboekje tot lippenbalsem tot een kaars. Ik vind het belangrijk dat ze het zelf uitzoeken en stuur minimaal bij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221126833
Ja hoor, het is zover, we hebben tropenrooster voor B en Juul *O* Om 1 uur zijn ze uit donderdag en vrijdag.
Nu gaat het los in de klassenapp over opvang _O-
Terwijl in hetzelfde bericht staat dat de leerkracht leerlingen indien gewenst opvangt tot 14 uur.

Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school 8-)
pi_221126964
Das een wel heel leuk dat je de kinderen het op die manier iets laat uitzoeken, Tink! Nooit aan gedacht eigenlijk. Meestal geef ik een orchidee, toch bloemig, staat redelijk lang én neemt niet veel ruimte in.

Tis voor sommige ouders nooit goed, exode. Mooi wel, dat er toch opvang is tot 14u :)

Vraag me nu ook af of donderdag de stadswandeling hier wel doorgaat. De stad met dit weer is écht killing.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:04:57 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221127046
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.

Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee :D

Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:46:45 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221127375
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:04 schreef laziness het volgende:
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.

Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee :D

Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Ik zal nooit vergeten dat ik als kind elke leerkracht een blok zeep uit Spanje gaf en een pakje sigaretten. Elk jaar.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:07 #267
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221127499
Hopelijk rookten ze dan allemaal? Dan stonken ze sowieso :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:00:17 #268
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221127549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:48 schreef exode het volgende:


Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school 8-)
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15 :X
pi_221127606
Hier ook een tropenrooster voor de 8 jarige, die is donderdag om 12.05 vrij *O*

Wij doen als klas altijd een cadeau met juffendag, dat is deze vrijdag. Voor het einde van het schooljaar geven de 8 en 9 jarige bijna altijd een cadeaubon, daar doen we dan een kaartje en een knutseltje bij. Vorig jaar was het een pathe thuis bon (met popcorn en m&ms), bij het afscheid midden groep 5 gaf de 9 jarige rituals bonnen met een kaars en dit jaar hebben we een algemene bon die in meerdere winkels is uit te geven met een tuinfakkel erbij. Niet super origineel, maar wel zo veilig ;)

Ik zit te wachten om met de kinderen naar het zwembad te kunnen. Maar het grootste nadeel van speciaal onderwijs is toch wel dat de 9 jarige pas tussen 15.45 en 16.00 uur thuis komt terwijl de 8 jarige om 14.20 uur al uit was. Alhoewel ik trouwens prima zit binnen, veel koeler dan buiten *)
pi_221127690
Ik zit eigenlijk van de Klassenapp al te wachten op het idee of cadeau van dit jaar.
Daar waar aan mij alleen een tikkie voor gevraagd wordt. :P
pi_221127723
Hier is de sportdag donderdag wel een heel kwartier korter.. Tot half 12 ipv kwart voor 12 :D
En de 3 uur daarna met de klas aan de plassen als laatste uitje is nu veranderd in 2 uur in de techniekkelder van school (lekker koel!) Daar gaan ze gamen op het digibord, spelletjes doen en pizza vreten. Prima onderdak voor die pubers.
pi_221127904
Ik zit niet meer in de klassenapp *O* en de Parro groepsapp van de andere klas is met leerkracht erbij dus die wordt daar ook niet voor gebruikt.

Mijn kinderen tekenen/kleuren/schrijven een wikkel voor een eetbaar cadeau dat ze zelf uitzoeken. Meestal een reep chocolade, maar zoon heeft ook wel eens voor een zak chips gekozen :D
pi_221127907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?

Ach, ik heb met die leidinggevende nog gesproken en het 1 en ander was een misverstand in communicatie van Hr naar haar en mij.
Háár reactie op mij erkent ze wel als verkeerd en dat ze beter tot 10 had moeten tellen.
Maar excuses niet gehad en ik weet ook niet of ze zich echt vervelend voelt ofzo.

Ik merk wel dat dit en die zomervakantie gebeuren er toch wel ingehakt hebben qua ‘gevoel voor de zaak’.
Ik vind dat mij onrecht aangedaan wordt (klinkt vast wat dramatisch) en gewoon lullig.
Vanaf september ga ik wel een avond minder werken, dat geeft vast meer ruimte.
pi_221128024
Hier hadden we bij beiden kinderen in groep acht een boek gemaakt met foto’s van alle kinderen van groep 1 t/m groep 8 (niet zozeer schoolfotos) en ook foto’s van uitstapjes en zo. En dan hadden de kinderen ook een vragenlijst ingevuld (zogenaamd voor de middelbare school) en daar zijn wat quotes uitgehaald.

Voor alle leerlingen was een boek na de musical (betaald door de ouders natuurlijk). En ook voor de leraren was een boek ter herinnering. Volgens mij ook nog een cadeuapakketje er naast maar dat weet ik al niet meer.

@vencodark ik denk dat dat zeker zo mag voelen dat je onrecht wordt aangedaan. Zou me zelf ook niet fijn daarbij voelen. En al helemaal niet met die reactie daarna. Snap dat je minder gaat werken daar
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:37 #275
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221128034
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:00 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15 :X
Kregen net een mail het is een uurtje korter.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 juni 2026 @ 16:38:28 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221128075
Nieuwe wasdroger *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221128365
@hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten. :%
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 17:33:03 #278
148247 taxibabe
pi_221128409
Ah de info-avond voor volgend schooljaar gaat donderdag ook niet door! *O*
pi_221128597
Hier gaat vrijdag het enige logische uitje, naar een plas met een strand niet door, maar wel de stadswandeling op donderdag 8)7 _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221128627
Hier morgen studiedag, donderdag en vrijdag tropenrooster. Om 12:30 uit. En alle 3 de middagen lekker naar het zwembad.
Maak me wel iets zorgen om mn moeder die slecht tegen de warmte kan tegenwoordig en vaak erg dizzy is ( maar ook stronteigenwijs)
S. 2014
J. 2016
pi_221132633
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:25 schreef vencodark het volgende:
@:hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten. :%
Nee dat is inderdaad niet fijn als je die tijd altijd van huis bent
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:30:36 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221133913
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221133956
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Wel een spannende strategie maar fijn dat het is gelukt!

Hier al tropenrooster sinds gister. Kwartiertje eerder beginnen en om 12.30 uit. We maken ons wel een beetje zorgen over de musical, die staat gepland voor vrijdagavond. Met ca. 100 mensen in de aula zal echt geen pretje zijn :X. En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje :+.

@Mushanga71 fijn dat je zoon door is naar 5V *O*

Onze oudste krijgt vrijdag zijn cijfers door uit de laatste toetsweek. Hij had nog stress over een vervangende opdracht die hij voor Engels moest doen, dat was hij vergeten of gewoon slecht gepland en toen was het ineens de vraag of hij het op tijd af zou krijgen. Totale paniek, want met een 1 zou hij onvoldoende eindigen voor Engels. Uiteindelijk is het gelukt om het op tijd in te leveren. Zou hij ervan leren? :')

De jongste heeft ook vandaag kennismaking met zijn klas. Hij zou voor het eerst zelf gaan fietsen. Maar met deze tenmperaturen wordt het waarschijnlijk toch de auto, als vriendlief op tijd thuis kan zijn...
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:52:53 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221134016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Wauw, wat een doorzettingsvermogen ^O^

Wij hebben om 10 uur een afspraak met een advocaat om testamenten te maken, waarin we de huizen aan elkaar nalaten. Gelukkig is het online :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221134111
Yay, goede strategie dus geweest, @livelink! _O_ Succes voor hem met de toets!

Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.

Bij jullie ook zo warm, @oh-oh? Fijn dat het zo geregeld kan worden.

De ochtend activiteit bij zoon is gecanceld, moet om 12u op school zijn voor een uur of 2.
De stadswandeling van morgen staat nog wel steeds op het programma.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:19:51 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221134151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zou hij ervan leren? :')

Nee :P
En wat een ellende met die musical. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze die door laten gaan, maar een alternatief zal ook wel lastig worden. Die hitte is wel echt een ding nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221134191
Ik ben toch maar aan de Will Trent serie begonnen, althans, zoon wilde graag kijken. En ik moet zeggen, de karakters zijn echt heel goed neergezet. Maar Will, echt, ik blijf een braincrash krijgen als ik hem zie. Acteur van 1.78 en de echte is over de 1.90 Ik kan daar niet aan wennen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221134479
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, goede strategie dus geweest, @:livelink! _O_ Succes voor hem met de toets!

Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @:Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar :+.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221134548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar :+.
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?

Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221134722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?

Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn :P
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221134807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.

Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:00 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221134834
Hier druppelen vanuit kamp de cijfers binnen en gelukkig allemaal even mooi als hij zelf verwachtte.

Hij heeft vorige periode wel gebaald als hij het zelf fantastisch vond gaan en er dan “maar” een 7 of zo uitrolde. Dat hij niet op zijn gevoel kon vertrouwen vond hij enorm stom.

Ik duim mee dat zijn gevoel goed zit en er fijne cijfers uitrollen Phaidra!

Toen hier de musical was, was het ook zo heet. School zei warmtepomp kan koelen, is prima te doen.
Nou plat dak en bovenin het gebouw in die gymzaal was het snikheet. Ze hadden wel flesjes water maar die waren zo op natuurlijk. Het was een lange avond ;)

Livelink, jouw zoon zijn beide plannen waren stoer. Fijn dat het gelukt is op tijd te komen.

Fijn dat het online kan oh-oh. En allebei geen familie om het aan na te laten?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221134843
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.

Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?

De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221135042
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?

De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden ;)

Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:40:08 #295
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135123
Oh ik heb wel familie om het aan na te laten, maar wat moeten die met een huis hier?
Ze zouden het verkopen of leeg laten staan, en dat zou voor mijn buurman ultiem kut zijn.
Dus ik heb het overlegd met mijn broer en zus en die waren alletwee van mening dat hij er meer aan heeft dan zij, dus dat laten we vast leggen. Maar het is meer voor hem, hij heeft al 15 jaar geen contact met zijn zussen, hij wil ook absoluut niet dat ze iets erven van hem, dus moet er een testament komen.
Bezittingen en vermogen gaan wel gewoon naar mijn siblings.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221135128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden ;)

Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
Dan is het extra fijn inderdaad. En ook verdrietig dat dat dus eerder niet zo was.

@laziness mooie resultaten *O*. Ik kon vroeger ook balen van een 7, zeker als je denkt dat het hoger zou zijn. Gaat O nu naar de 4e? Of 5e al?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:54:43 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221135204
4V met N&G profiel met bedrijfseconomie en aardrijkskunde. Die laatste gaat zelfstudie zijn dus kijken hoe dat gaat.
Oh en Frans. Hier in de regio heb je veel meer aan Duits maar zijn feestje.
Op vakantie wel handig want mijn Frans is maar matig :P

We gaan over 1,5 week al op vakantie maar ik heb het gevoel alsof ik er verre van klaar voor ben.

@oh-oh hebben jullie nu ieder een eigen perceel, eigen oprit ed? Of zijn het twee huizen op één perceel? Sorry als ik ergens niet opgelet heb hierin :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:57:18 #298
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135225
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:00:36 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221135241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Ah ja, nu snap ik ook waarom het voor hem heel vervelend zou zijn :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221135287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:
En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje :+.

Phaidra vrijdag:

*)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')