Ik hoop wel dat ze de zaal een beetje kunnen verkoelen. Lijkt me anders wel zwaar voor spelers en publiek.quote:Op zondag 21 juni 2026 06:32 schreef Ynske het volgende:
Vandaag mag de kleine man weer optreden. In de musical Hand en Grietje
Dat had echt jaaaaaren eerder gemoeten iddquote:Op zondag 21 juni 2026 13:11 schreef oh-oh het volgende:
Nou, zometeen misschien het moment dat Jetten excuses gaat aanbieden aan de Molukse gemeenschap, live op tv.
Oprecht zuur dat mijn vader dit nooit zal horen, ondanks dat wij niet afstammen van de KNIL militairen.
Hij heeft zich zijn hele leven in NL ingezet voor erkenning...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Nah, zwembad is te koudquote:Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo?
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
Er moet ook gewerkt worden.. helaas zat ik van 8.30 tot 17.00 op kantoor (in de airco)quote:Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo?
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
Kom maar in de mijne hoor... 30 graden 🥰quote:
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
Er moet ook gewerkt worden.. helaas zat ik van 8.30 tot 17.00 op kantoor (in de airco)
Oh bah!quote:Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje.![]()
En in de kantine evenmin! 30 graden.
Ieuwquote:Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind een zwembad te nat, eigenlijk en dan boeit de temperatuur me niet echtquote:
Lekker!quote:Op maandag 22 juni 2026 20:03 schreef PoesInDoos het volgende:
Fryslân had geluk vandaag, het werd max 23 graden. Heb nu alle ramen en deuren tegen elkaar openstaan, hopelijk krijg ik er in huis nog een paar graden vanaf voor de HITTE DES DOODS.
Sterkte aan iedereen die moet werken in deze pleuris
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staanquote:
Ik ben bang dat ik dat woensdagmiddag moet doen. Heb tot en met morgen etenquote:Op maandag 22 juni 2026 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lang leve de airfryer en magnetronquote:Op maandag 22 juni 2026 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan
Je hoeft er niet perse water in te doen natuurlijk…quote:Op maandag 22 juni 2026 19:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik vind een zwembad te nat, eigenlijk en dan boeit de temperatuur me niet echt
quote:Op maandag 22 juni 2026 22:10 schreef Phaidra het volgende:
Strategische aanbieding van de AH. Ik was op kantoor vandaag en toen ik even een broodje ging halen, kwamen er 3 mensen met mobiele airco’s de Action uitgelopen
. Die zullen wel uitverkocht zijn geweest aan het einde van de dag.
IJsblokjesquote:Op maandag 22 juni 2026 22:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je hoeft er niet perse water in te doen natuurlijk…
Ik was net zoon ophalen, en het is nu buiten echt heerlijk! Een licht briesje, niet zo warm… dus alles staat hier nu ook open. Vannacht was het ook redelijk afgekoeld. En ik heb zojuist de ramen van het balkon deels met zwarte folie beplakt, alle warmte die al niet binnen komt scheelt weer!
De kinderen hebben in ieder geval deze hele week nog tropenrooster. Mazzelaars! Morgen gaan ze naar een meertje in de buurt met een vriendinnetje, terwijl wij werken.
Ik mag toch hopen dat de kinderen normaal gesproken ook altijd mogen drinken. Bij mij mogen de kinderen de hele dag door drinken. Ze hebben allemaal een flesje op het aanrecht staan. Op tafel ben ik mee gestopt want ze gingen te vaak om. Maar ze hebben de hele dag door toegang tot water. Daar ga ik geen restricties op geven.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:48 schreef taxibabe het volgende:
Hier gaan deze week de gymlessen niet door en vanaf donderdag tropenrooster tot 12 uur, woensdag is sowieso al tot 12 uur. En eventuele buitenactiviteiten worden ingekort of gaan niet door en ze mogen hun fles drinken op tafel houden zodat ze de hele dag kunnen drinken.
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:54 schreef amaranta het volgende:
Mijn lokaal is trouwens superchill. Letterlijk en figuurlijk. Op de eerste plaats omdat het aan de schaduwkant van het gebouw ligt, dus de zon staat pas laat in de middag op mijn raam. En ten tweede alle lokale hebben airco, maar die hoef ik niet eens aan te zetten.
Ik heb het ook over het hele schooljaar. Bij mij mogen ze echt altijd drinken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:57 schreef exode het volgende:
Bij B en Juul mogen ze inderdaad ook gewoon water bij zich hebben staan. Ik vind het vreemd als het niet mag. Het hele jaar door bedoel ik dan.
Het gaat in de klassenApp inmiddels los dat ouders het belachelijk vinden dat er geen tropenrooster is en dat er nog steeds niets is gecommuniceerd over de sportdag.
Toch een bijzonder fenomeen zo'n klassenApp groep. Voor B hadden we die nooit en bij Juul is dit het eerste jaar.
Dat is inderdaad super vervelend. Ik heb ook wel eens een lokaal gehad aan de andere kant van de school en toen hadden we nog geen airco. En dat was inderdaad afzien.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.
Overigens ga ik deze week ook niet naar kantoor. Het deel waar wij zitten, noemen we al jaren de vlindertuin. Zelfs in de winter is het er altijd te warm.
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:24 schreef exode het volgende:
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk.
Dat vind ik wel heel kwalijk!quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
Ik zal nooit vergeten dat ik als kind elke leerkracht een blok zeep uit Spanje gaf en een pakje sigaretten. Elk jaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:04 schreef laziness het volgende:
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.
Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee![]()
Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:48 schreef exode het volgende:
Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school
Ach, ik heb met die leidinggevende nog gesproken en het 1 en ander was een misverstand in communicatie van Hr naar haar en mij.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:47 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?
Kregen net een mail het is een uurtje korter.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15
Nee dat is inderdaad niet fijn als je die tijd altijd van huis bentquote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:25 schreef vencodark het volgende:
@:hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten.
Wel een spannende strategie maar fijn dat het is gelukt!quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets
Wauw, wat een doorzettingsvermogenquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets
Neequote:
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maarquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, goede strategie dus geweest, @:livelink!Succes voor hem met de toets!
Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @:Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.
Dan duim ik met je mee🤞quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:03 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar.
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?
Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.
Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?
De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Dan is het extra fijn inderdaad. En ook verdrietig dat dat dus eerder niet zo was.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden![]()
Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
Ah ja, nu snap ik ook waarom het voor hem heel vervelend zou zijnquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Phaidra vrijdag:quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:
En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |