abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 08:28:49 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221105901
Zomers in mijn oude flat waren echt reden genoeg om te emigreren, sterkte ...
Ik ga de was ophangen, vanmiddag zou het hier gaan onweren.
Nou hebben we altijd pech en waait het meestal zo over onze berg weg.
Maar als het toch los zou gaan dan is de was wel droog voor die tijd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 juni 2026 @ 08:29:49 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221105903
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 06:32 schreef Ynske het volgende:
Vandaag mag de kleine man weer optreden. In de musical Hand en Grietje O+
Ik hoop wel dat ze de zaal een beetje kunnen verkoelen. Lijkt me anders wel zwaar voor spelers en publiek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221105938
Wat leuk @Ynske veel plezier.

Hier had de jongste zn beste vriend te logeren vannacht ze hebben in de woonkamer geslapen en waren al weer vroeg wakker... Zelf werd ik wakker met knetterende koppijn achter mn oog... Na de koude kraan op mn hoofd lijkt t wel minder te worden..

Hier de eerste vaderdag zonder vader, en hoewel we helemaal niet zoveel waarde hechten aan dit soort dagen is het toch een gek idee... Vaderdag zonder vader. De vader van de kinderen is er natuurlijk ook niet en er is momenteel weinig contact, iets wat de jongste met knutselen toch wel lastig vond. Hij heeft gewoon iets voor zichzelf geknutseld ipv de verplichte vaderdagknutsel.
Anyway,hele fijne vaderdag voor alle vaders en een knuffel voor degene in een zelfde soort situatie.

Wij gaan vanmiddag lekker naar het zwembad, toch ideaal zo'n bad om de hoek met een abonnement.
S. 2014
J. 2016
pi_221106459
Ah ja, vaderdag vandaag. Zei het van de week tegen zoon en die haalde zn schouders op. Zegt genoeg :+
Had hij voor zn pa een staatslot gekocht met zn verjaardag, zag hem pas na de trekking dus dat lot heeft ie niet eens meer gegeven. Moet nog kijken of er iets op gevallen is 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 21 juni 2026 @ 11:15:53 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221106515
Ik trek dit jaar de warmte heel slecht. Normaal kan ik er beter tegen. Superslecht geslapen ook vannacht.

Zo toch wel in beweging komen want we krijgen visite dus nog wel even opruimen.

En kinderen uit bed trommelen voor vaderdag.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:31:51 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221107859
De vader van mijn kinderen is fietsen in België. Dus geen vaderdag ontbijt voor hem.
Misschien een koud biertje als hij straks thuis komt:

Sterkte gm87
  zondag 21 juni 2026 @ 12:45:31 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221107942
Hier ook gek, de eerste keer zonder mijn vader en tegelijkertijd... ik had zelf sws niet zo heel veel met deze dagen, ook niet voor mezelf. Maar toch is het even gek. Dat je gewoon helemaal niks hoeft. (F gaat nooit naar zijn ouders op deze dagen, dus daar hoeven we ook niet heen.)
Ik zit heerlijk in de airco te werken en vanmiddag gaan we het water op. O+

En ondertussen kijk ik op fb reels van het oranje legioen in de VS. Ik heb heel weinig met voetbal over het algemeen, maar ik word zo blij van die filmpjes van die hossende mensenmassa! O+
***
  zondag 21 juni 2026 @ 12:47:50 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221107964
Hier ook de eerste vaderdag zonder vader, en hetzelfde gevoel @BE.
Hij is er niet meer, ik denk elke dag aan hem, het if wel goed zo, maar toch...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 juni 2026 @ 12:57:40 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221108145
Be en ohoh jullie ook sterkte
pi_221108341
Sterkte voor degenen die moeite hebben deze dag!

Dweiltip voor als de luchtvochtigheid boven de 70% in huis is: zet de deuren tegenover elkaar open en een ventilator op heen en weerstand en tis zo droog 8-)
Ga ik nu stofzuigen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 21 juni 2026 @ 13:11:39 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221108366
Nou, zometeen misschien het moment dat Jetten excuses gaat aanbieden aan de Molukse gemeenschap, live op tv.
Oprecht zuur dat mijn vader dit nooit zal horen, ondanks dat wij niet afstammen van de KNIL militairen.
Hij heeft zich zijn hele leven in NL ingezet voor erkenning...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 21 juni 2026 @ 14:07:48 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221108716
Ik zit in de tuin, soms in het zwembad in zo’n hangmat en soms naast het zwembad. Behalve een wasje en een tripje naar de Action vanochtend doe ik vandaag niks. Met kletsnatte kinderen die in en uit lopen heeft het totaal geen zin en als ik iets geleerd heb in een half jaar therapie is het dat de wereld niet vergaat als ik dit soort dingen soms gewoon even niet doe. Uitrusten is net zo belangrijk, zeker met dit weer.

Dus trek ik nog een waterijsje uit de vriezer en eten we vanavond allemaal makkelijke dingen. Smikkeltafel noemen de kinderen dat O+

Sterkte vandaag voor degenen die het een lastige dag vinden. Ik ook, mijn vader heb ik al bijna 20 jaar niet gezien. Dat geeft rust, maar blijft ook lastig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221108799
@BE en @oh-oh 😘😘
Hier het 8e jaar.
Wij doen niet aan vaderdag/moederdag trouwens. Vind het zulke commerciële onzin.

We gaan straks wel mij mijn moeder eten.
Vandaag wasdag en Tess wilde kleding uitgezocht hebben. Er gaat een vuilniszak vol naar de kledingcontainer en er gaat eea op Vinted.

Klinkt als een prima dag @Tink89
Ik heb gister 7 soorten ijs staan maken voor de Ninja Creamy.
Vanavond zijn ze goed...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 juni 2026 @ 16:45:10 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221110042
Ze hebben het zo super goed gedaan!
Eerst 2 groepen die een toneelstuk deden en daarna onze kanjers. En dat in die hitte.
Supertrots
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221110391
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:11 schreef oh-oh het volgende:
Nou, zometeen misschien het moment dat Jetten excuses gaat aanbieden aan de Molukse gemeenschap, live op tv.
Oprecht zuur dat mijn vader dit nooit zal horen, ondanks dat wij niet afstammen van de KNIL militairen.
Hij heeft zich zijn hele leven in NL ingezet voor erkenning...
Dat had echt jaaaaaren eerder gemoeten idd :*. Hulde voor je vader! _O_
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 21 juni 2026 @ 20:01:49 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221111338
Nou ja hij heeft er niks meer van meegekregen helaas.
Ik heb echt de hele middag zitten janken om al die mensen die het niet meer hebben mogen meemaken.
Maar eerlijk, daar kan Jetten echt niks aan doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221111761
Mijn airco is in beslag genomen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_221115276
Sterkte aan iedereen voor wie vaderdag moeilijk was. Ik heb zelf ook geen contact met mijn vader, maar daar heb ik mij volledig in berust dus die dag doet mij niet echt wat. De 9 jarige had een prachtig fotolijstje voor ons geknutseld op school en de 8 jarige heeft een heel mooi gedicht en een knutsel gemaakt voor de buurman (een soort bonus opa) op school O+

Fijn dat de musical zo goed ging, Ynske!

GM, wat een scheet O+

Dweilen ga ik hier niet eens aan beginnen. De kinderen lopen dagelijks met natte voeten in en uit de tuin omdat ze met water spelen of in het zwembadje zitten. Daar valt niet meer tegenop te dweilen dus ik bespaar mijzelf de moeite (en de irritatie) :')
pi_221118634
Ik ben niet gesmolten hoor, maar wat was het heeeeeeeeeeeeet in de Efteling. Grand hotel is wel echt heel erg leuk. Ontbijten met uitzicht op de Fata Morgana, allemaal cadeautjes omdat verloofde jarig was, 's avonds gezwommen en die bedden, goddelijk!

De Piranha was hilarisch, ik was echt doorweekt _O-

Verloofde vond het fantastisch, kinderen voor het geweldig, een erg leuke ervaring.
pi_221119183
Klinkt heerlijk exode O+

Wij hebben nu F1tv *O*

Zoon loopt nu met het holterkastje. Ben benieuwd...
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221119975
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo? 8-)
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 19:30:53 #222
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221120533
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo? 8-)
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
Nah, zwembad is te koud
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221120792
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt iedereen met dr kont int zwembad ofzo? 8-)
Tis stil. Tis warm. Tis meh.
Er moet ook gewerkt worden.. helaas zat ik van 8.30 tot 17.00 op kantoor (in de airco)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221120803
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Nah, zwembad is te koud
Kom maar in de mijne hoor... 30 graden 🥰
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221120876
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Vicky het volgende:

[..]
Er moet ook gewerkt worden.. helaas zat ik van 8.30 tot 17.00 op kantoor (in de airco)
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
pi_221120883
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
Oh bah!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221120962
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
Ieuw :o

Jaa, oké, werken had idd ook gekund ipv in een zwembad te hangen :P

Ik trek dit weer héél slecht en het wordt alleen maar warmer :'(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221120975
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Nah, zwembad is te koud
Ik vind een zwembad te nat, eigenlijk en dan boeit de temperatuur me niet echt :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221121083
Fryslân had geluk vandaag, het werd max 23 graden. Heb nu alle ramen en deuren tegen elkaar openstaan, hopelijk krijg ik er in huis nog een paar graden vanaf voor de HITTE DES DOODS.

Sterkte aan iedereen die moet werken in deze pleuris :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221121292
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:03 schreef PoesInDoos het volgende:
Fryslân had geluk vandaag, het werd max 23 graden. Heb nu alle ramen en deuren tegen elkaar openstaan, hopelijk krijg ik er in huis nog een paar graden vanaf voor de HITTE DES DOODS.

Sterkte aan iedereen die moet werken in deze pleuris :*
Lekker!
Het is hier nu nog 25 graden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221121317
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:17 schreef Vicky het volgende:

[..]
Lekker!
Het is hier nu nog 25 graden.
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221121624
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan :D
Ik ben bang dat ik dat woensdagmiddag moet doen. Heb tot en met morgen eten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221121664
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup. Werken in de huishouding vanmorgen was ook geen lolletje. :')
En in de kantine evenmin! 30 graden. :%
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?

Weekboodschappen had ik vanavond willen doen, maar kind moest nog toets leren en ik moest nog een offerte uitwerken en toen was de tijd om. Morgenmiddag dan maar. Bah, dan is het druk en warm.
pi_221122013
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:19 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hier vrijdag ook ´gewoon´ 34 graden.. Heb net de weekboodschappen gehaald, veel kant&klaar en veel waterijsjes. No way dat ik met die hitte achter het fornuis ga staan :D
Lang leve de airfryer en magnetron *O* Ik trek de vriezer maar es leeg en ik heb stoommaaltijden bij Albert besteld. En er is thuisbezorgd 8-)

Zit nu aan de watermeloen. Bij ah is bij 2 watermeloenen 50% korting. Komt dat even goed uit.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221122526
Strategische aanbieding van de AH :D. Ik was op kantoor vandaag en toen ik even een broodje ging halen, kwamen er 3 mensen met mobiele airco’s de Action uitgelopen _O-. Die zullen wel uitverkocht zijn geweest aan het einde van de dag.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221122532
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik vind een zwembad te nat, eigenlijk en dan boeit de temperatuur me niet echt :D
Je hoeft er niet perse water in te doen natuurlijk…

Ik was net zoon ophalen, en het is nu buiten echt heerlijk! Een licht briesje, niet zo warm… dus alles staat hier nu ook open. Vannacht was het ook redelijk afgekoeld. En ik heb zojuist de ramen van het balkon deels met zwarte folie beplakt, alle warmte die al niet binnen komt scheelt weer!

De kinderen hebben in ieder geval deze hele week nog tropenrooster. Mazzelaars! Morgen gaan ze naar een meertje in de buurt met een vriendinnetje, terwijl wij werken.
pi_221123129
Hier de kinderen ook tropenrooster. 40 minuten per lesuur en alle uren na het 6e vallen uit. Dus om 12.40 zijn ze uit.

Ik hoorde van een teamgenootje dat ze bij een basisschool in de buurt ze een uur eerder willen beginnen en dan dus ook eerder klaar. Maar dan wel de tijd opvullen met (water)spelletjes. Dus dan heeft eerder beginnen ook niet veel nut en kunnen ze ook gewoon eerder naar huis. Maar dat mocht blijkbaar niet ivm verplichte lesuren (wat dus waterspelletjes worden). Dus nu heeft ze morgen de uitdaging de kinderen eerder uit bed te krijgen, terwijl ze met de warmte toch al niet makkelijk op tijd op bed liggen.

Zelf hoef ik deze week ‘gelukkig’ maar 6 dagen te werken :P
Lekker warm daar, maar dat is een kwestie van even er overheen zetten (hoop ik)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2026 @ 23:38:41 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221123148
Hier hele week tot 12 uur school.
En heb je geen mogelijkheid tot opvang kunnen de kinderen tot 15.15 uur. En heb je geen mogelijkheid tot opvang dan kunnen de kinderen gewoon op school blijven en worden geentertaind door de docenten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 22 juni 2026 @ 23:41:48 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221123173
Ik weet nog wel dat wij dat vroeger ook wel eens gehad hebben op de basisschool, inderdaad eerder beginnen in verband met de hitte en dan vroeger klaar daarna.
***
pi_221123269
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:10 schreef Phaidra het volgende:
Strategische aanbieding van de AH :D. Ik was op kantoor vandaag en toen ik even een broodje ging halen, kwamen er 3 mensen met mobiele airco’s de Action uitgelopen _O-. Die zullen wel uitverkocht zijn geweest aan het einde van de dag.
:D Zag vanmorgen 2 mensen met van die bladloze ventilatoren zeulen. Dat vliegt ook de winkels uit nu.
Mijn mobiele airco staat ook te loeien. Slaapt een stuk fijner O+

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Je hoeft er niet perse water in te doen natuurlijk…

Ik was net zoon ophalen, en het is nu buiten echt heerlijk! Een licht briesje, niet zo warm… dus alles staat hier nu ook open. Vannacht was het ook redelijk afgekoeld. En ik heb zojuist de ramen van het balkon deels met zwarte folie beplakt, alle warmte die al niet binnen komt scheelt weer!

De kinderen hebben in ieder geval deze hele week nog tropenrooster. Mazzelaars! Morgen gaan ze naar een meertje in de buurt met een vriendinnetje, terwijl wij werken.
IJsblokjes 8-)

Hier zijn ze morgen vrij, dan 3 dagen activiteiten, maandag 1 uurtje boek in leveren en rapport ophalen en dan ist vanantieeeee!

Oeh Hillie, das behoorlijk afzien 6 dagen met aankomende hitte. Succes ermee :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 07:47:15 #241
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221123934
Ik heb gisteren een ventilator buiten onder de overkapping gezet voor de honden, verder is het goed te doen nog, zeker binnen. We hadden gisteren een lekker onweertje.
Ik ben zo ongelooflijk blij dat ik niet meer in die hete flat in NL zit te smelten.
Hier begint alles altijd vroeg, ambtenaren en zo om 7 uur, winkels gaan om 6 uur open.
School begint ook eerder maar ze hebben ook veel langer vrij dan in NL, van gisteren tm 1 september,
Ik ga nu nog even lekker wat dingen in huis doen en buiten alles in orde maken voor de dag, en dan werk ik gewoon straks , als het te warm is om iets anders te doen.
Gisteren weekboodschappen gaan doen.
Drie verschillende soorten suikervrij ijs gescoord :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 09:04:17 #242
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221124238
De warmtepomp kan het prima bijbenen dus het is een normale temperatuur in huis.
Maar vandaag en gisteren is het niet zo mega heet dat je weg smelt buiten ook.

De kat die een hekel heeft aan de zon ligt nu hele dagen onder het zonnescherm op de tegels te bakken terwijl de vloer binnen gewoon koel is :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221124321
De laatste weken middelbare is zóveel relaxter dan al die jaren op de basisschool. Vooral nu!
Zoon mag vanmiddag nog 2 uurtjes korfballen onder de noemer ´sportdag´ en heeft daarna praktisch vakantie. Maandag boeken inleveren en rapport ophalen.

Dus ook voor alle schoolgaande kinderen; sterkte O+ Hopelijk bieden de waterspelletjes genoeg verfrissing!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221124899
De school van Juul en B doet niet aan tropenrooster want ze hebben airco, jammer maar helaas niet in de klas van Juul (en nog 3 andere klassen). Dus die smeult gewoon weg op het heetst van de dag.
School van verloofde ook (nog) geen tropenrooster en in haar klas wordt het 's middags een graad of 30.

Erg vreemd dus.

Vrijdag hebben B en Juul sportdag, als het niet wordt geannuleerd zeg ik ze zelf wel af. Maar ik ga er toch wel vanuit dat met de voorspelde 37 graden zelfs hun school zich gaan aanpassen (ze zijn nogal log altijd...)

Ik kan niet zo goed tegen die warmte en heb de afgelopen dagen nogal veel fysieke inspanningen geleverd dus ik doe vandaag even niets. Tenminste niets waar ik voor moet bewegen.

Slapen gaat wel heerlijk met de airco boven in de kinderkamers. Met de deuren open, is onze slaapkamer ook heerlijk koel 8-)
Ik geloof dat verloofde de mobiele airco vandaag of morgen in de woonkamer gaat installeren. *O* Ook alvast als voorbereiding op die kleine pluizenbol.

Oh en morgen hebben B en Juul studiemiddag dus ik ga met ze naar de Plassen meteen om 12 uur.
pi_221124981
Mijn school draait gewoon normale lestijden, in het SO kun je ivm taxivervoer niet makkelijk de schooltijden aanpassen. De heetste klassen hebben mobiele airco gekregen, maar die kunnen niet tegelijk aan, want dan gaan de stoppen eruit. Mijn lokaal is gewoon warm. Ik ben benieuwd hóe warm het vrijdag binnen wordt, afgelopen vrijdag was het 26,8 graden.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 10:48:01 #246
148247 taxibabe
pi_221125122
Hier gaan deze week de gymlessen niet door en vanaf donderdag tropenrooster tot 12 uur, woensdag is sowieso al tot 12 uur. En eventuele buitenactiviteiten worden ingekort of gaan niet door en ze mogen hun fles drinken op tafel houden zodat ze de hele dag kunnen drinken.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:50:59 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:48 schreef taxibabe het volgende:
Hier gaan deze week de gymlessen niet door en vanaf donderdag tropenrooster tot 12 uur, woensdag is sowieso al tot 12 uur. En eventuele buitenactiviteiten worden ingekort of gaan niet door en ze mogen hun fles drinken op tafel houden zodat ze de hele dag kunnen drinken.
Ik mag toch hopen dat de kinderen normaal gesproken ook altijd mogen drinken. Bij mij mogen de kinderen de hele dag door drinken. Ze hebben allemaal een flesje op het aanrecht staan. Op tafel ben ik mee gestopt want ze gingen te vaak om. Maar ze hebben de hele dag door toegang tot water. Daar ga ik geen restricties op geven.


Dan heb je altijd nog kinderen die wel verdacht vaak gaan drinken, maar dat is meer omdat ze even moeten lopen maar goed, ik ga niet voor een ander bepalen of ze dorst hebben of niet. Datzelfde geldt overigens ook voor het dragen van een jas.

Mijn klas is vandaag op schoolreisje (met mijn duo)
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:54:48 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125181
Mijn lokaal is trouwens superchill. Letterlijk en figuurlijk. Op de eerste plaats omdat het aan de schaduwkant van het gebouw ligt, dus de zon staat pas laat in de middag op mijn raam. En ten tweede alle lokale hebben airco, maar die hoef ik niet eens aan te zetten.
pi_221125206
Bij B en Juul mogen ze inderdaad ook gewoon water bij zich hebben staan. Ik vind het vreemd als het niet mag. Het hele jaar door bedoel ik dan.

Het gaat in de klassenApp inmiddels los dat ouders het belachelijk vinden dat er geen tropenrooster is en dat er nog steeds niets is gecommuniceerd over de sportdag.
Toch een bijzonder fenomeen zo'n klassenApp groep. Voor B hadden we die nooit en bij Juul is dit het eerste jaar.
pi_221125215
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:54 schreef amaranta het volgende:
Mijn lokaal is trouwens superchill. Letterlijk en figuurlijk. Op de eerste plaats omdat het aan de schaduwkant van het gebouw ligt, dus de zon staat pas laat in de middag op mijn raam. En ten tweede alle lokale hebben airco, maar die hoef ik niet eens aan te zetten.
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.

Overigens ga ik deze week ook niet naar kantoor. Het deel waar wij zitten, noemen we al jaren de vlindertuin. Zelfs in de winter is het er altijd te warm.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:02:35 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125247
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:57 schreef exode het volgende:
Bij B en Juul mogen ze inderdaad ook gewoon water bij zich hebben staan. Ik vind het vreemd als het niet mag. Het hele jaar door bedoel ik dan.

Het gaat in de klassenApp inmiddels los dat ouders het belachelijk vinden dat er geen tropenrooster is en dat er nog steeds niets is gecommuniceerd over de sportdag.
Toch een bijzonder fenomeen zo'n klassenApp groep. Voor B hadden we die nooit en bij Juul is dit het eerste jaar.
Ik heb het ook over het hele schooljaar. Bij mij mogen ze echt altijd drinken.
Zou ik zelf ook wat vaker moeten doen, overigens. Maar het zou een beetje hypocriet zijn als ik bijvoorbeeld constant met een kop thee zou staan en zij niet mogen drinken.

En van mij mogen ze Altijd naar het toilet. Ik probeer ze uit te leggen dat ik tijdens instructie heel onhandig is. Maar als ze het echt niet kunnen ophouden, dan mogen ze gewoon gaan. En ook bij een toets. Hoe kun je je concentreren op een toets als je een volle blaas hebt.
Overigens ook hier weer zie ik vaak vluchtgedrag. En zijn het vaak dezelfde kinderen die tijdens een instructie of een toets naar de wc gaan.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:03:09 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221125251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:59 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is inderdaad fijn! Mijn 3 blondies zitten in klassen waar de zon heerlijk op de ramen schijnt en dus zonder airco.

Overigens ga ik deze week ook niet naar kantoor. Het deel waar wij zitten, noemen we al jaren de vlindertuin. Zelfs in de winter is het er altijd te warm.
Dat is inderdaad super vervelend. Ik heb ook wel eens een lokaal gehad aan de andere kant van de school en toen hadden we nog geen airco. En dat was inderdaad afzien.
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 11:20:50 #253
148247 taxibabe
pi_221125399
Ik heb geen idee hoe het de rest van schooljaar gaat wat drinken betreft.. :@

De klassenapp vind ik ook wel bijzonder qua reacties.. een paar weken geleden begon de discussie over de juffendag (morgen) en wat 'we' gaan doen voor de juffen (en de stagiaires), uiteindelijk is er zelfs een moeder uit de klassenapp gestapt. . _O- . Ik heb me overigens lekker afzijdig gehouden tijdens de discussie :{w :W
pi_221125438
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk. >:)
pi_221126012
Oh en ze komen vrijdag onderhoud aan onze airco doen. Leuk zo met 37 graden het dak op naar de buitenunit :o
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:22:00 #256
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221126261
Even binnen wat doen werd stofzuigen en toen dacht ik ga de ramen eens lappen, waarvoor ik de tafel moest verplaatsen en die heb ik nu op een minder fijne plek gezet, maar nu kunnen de honden die graag op tafel liggen niet meer met hun bakkes tegen het raam plakken. Eens kijken of ik het zo fijner vind,
Maar eigenlijk was het wel te warm voor die fratsen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:02:40 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221126552
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:24 schreef exode het volgende:
Ik bedenk me nu ook dat B nog maar 3 weken school heeft en dan het afscheid ook over 3 weken is. Ik weet dat groep 8 elk jaar een gezamelijk cadeau aan de school geeft.
Geen idee wat 'wij' gaan doen eigenlijk. >:)
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:03:51 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221126560
En juffendag ben ik ook een paar jaar geleden mee gestopt. Dus de ouders van mijn klas hoeven daar hun hoofd niet over te breken.
pi_221126602
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hadden ooit eens een groep acht leerkracht die wat minder populair was. En die ouders van destijds hebben toen voor de ene leerkracht groep acht een tuinbankje gekocht met naamplaatje en al. En die ander had dus niks. Dat was best wel heftig.
Dat vind ik wel heel kwalijk!
pi_221126619
Nou, hehe, sportdag is verplaatst hoor, naar volgende week vrijdag.

En ik kreeg net een pakketje binnen van de Efteling. We waren 1 knuffel vergeten van Juul (lees; ze had die na het inpakken stiekem onder haar dekbed verstopt.....). Zitten allemaal Grand hotel snoepjes en kleine zeepjes bij.
Had ik al verteld dat we het er zo leuk vonden :D
pi_221126710
Zoon is door naar 5VWO *O* *O* *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:44:51 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221126818
Fijn Mush!

En wat lief van ze Exode.

Hier komende drie dagen om 8 uur beginnen en dan tot 12:30/13:00 uur. En de wandelvierdaagse is een week uitgesteld.

Zo de kinderen halen en dan vanavond in de mr-vergadering even een punt maken over airco’s. Het is bij ons met name in de kleuterklassen echt niet te doen.

Drinken mogen ze bij ons altijd, iig water. Wat er over ander drinken is afgesproken, weet ik niet. Die van mij hebben alleen water mee.

Voor het einde van het jaar stuur ik de kinderen met een paar euro per juf aan budget de Action in. Komen wisselende resultaten uit, van notitieboekje tot lippenbalsem tot een kaars. Ik vind het belangrijk dat ze het zelf uitzoeken en stuur minimaal bij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221126833
Ja hoor, het is zover, we hebben tropenrooster voor B en Juul *O* Om 1 uur zijn ze uit donderdag en vrijdag.
Nu gaat het los in de klassenapp over opvang _O-
Terwijl in hetzelfde bericht staat dat de leerkracht leerlingen indien gewenst opvangt tot 14 uur.

Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school 8-)
pi_221126964
Das een wel heel leuk dat je de kinderen het op die manier iets laat uitzoeken, Tink! Nooit aan gedacht eigenlijk. Meestal geef ik een orchidee, toch bloemig, staat redelijk lang én neemt niet veel ruimte in.

Tis voor sommige ouders nooit goed, exode. Mooi wel, dat er toch opvang is tot 14u :)

Vraag me nu ook af of donderdag de stadswandeling hier wel doorgaat. De stad met dit weer is écht killing.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:04:57 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221127046
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.

Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee :D

Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:46:45 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221127375
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:04 schreef laziness het volgende:
Met meerdere leerkrachten in mijn kring heb ik ook altijd geopteerd voor iets van een plantje oid. Al die kleine meukjes zijn goed bedoeld maar worden zeer zelden gebruikt.

Vroeger werd er vaak wijn gegeven maar juf dronk helemaal geen wijn. Als je dan een feestje gaf dan bracht juf de alcohol wel mee :D

Maar halleluja dat je op de middelbare school daar vanaf bent. Kids regelen zelf wel wat voor hun mentor.
Ze hadden vorige week een bbq met de hele klas bij iemand thuis en toen hebben ze de mentor verrast met een heel pakket. Idem toen ze geslaagd was.
Ik zal nooit vergeten dat ik als kind elke leerkracht een blok zeep uit Spanje gaf en een pakje sigaretten. Elk jaar.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 14:56:07 #267
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221127499
Hopelijk rookten ze dan allemaal? Dan stonken ze sowieso :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:00:17 #268
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221127549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:48 schreef exode het volgende:


Maar nu vraag ik me wel af of de kennismaking van B op zijn Middelbare donderdag doorgaat. Die is gepland van 15:30 tot 16:30. Als die doorgaat, ga ik alleen met Juul zwemmen uit school 8-)
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15 :X
pi_221127606
Hier ook een tropenrooster voor de 8 jarige, die is donderdag om 12.05 vrij *O*

Wij doen als klas altijd een cadeau met juffendag, dat is deze vrijdag. Voor het einde van het schooljaar geven de 8 en 9 jarige bijna altijd een cadeaubon, daar doen we dan een kaartje en een knutseltje bij. Vorig jaar was het een pathe thuis bon (met popcorn en m&ms), bij het afscheid midden groep 5 gaf de 9 jarige rituals bonnen met een kaars en dit jaar hebben we een algemene bon die in meerdere winkels is uit te geven met een tuinfakkel erbij. Niet super origineel, maar wel zo veilig ;)

Ik zit te wachten om met de kinderen naar het zwembad te kunnen. Maar het grootste nadeel van speciaal onderwijs is toch wel dat de 9 jarige pas tussen 15.45 en 16.00 uur thuis komt terwijl de 8 jarige om 14.20 uur al uit was. Alhoewel ik trouwens prima zit binnen, veel koeler dan buiten *)
pi_221127690
Ik zit eigenlijk van de Klassenapp al te wachten op het idee of cadeau van dit jaar.
Daar waar aan mij alleen een tikkie voor gevraagd wordt. :P
pi_221127723
Hier is de sportdag donderdag wel een heel kwartier korter.. Tot half 12 ipv kwart voor 12 :D
En de 3 uur daarna met de klas aan de plassen als laatste uitje is nu veranderd in 2 uur in de techniekkelder van school (lekker koel!) Daar gaan ze gamen op het digibord, spelletjes doen en pizza vreten. Prima onderdak voor die pubers.
pi_221127904
Ik zit niet meer in de klassenapp *O* en de Parro groepsapp van de andere klas is met leerkracht erbij dus die wordt daar ook niet voor gebruikt.

Mijn kinderen tekenen/kleuren/schrijven een wikkel voor een eetbaar cadeau dat ze zelf uitzoeken. Meestal een reep chocolade, maar zoon heeft ook wel eens voor een zak chips gekozen :D
pi_221127907
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk met je werk afgelopen, met al die 'stomme reacties'?

Ach, ik heb met die leidinggevende nog gesproken en het 1 en ander was een misverstand in communicatie van Hr naar haar en mij.
Háár reactie op mij erkent ze wel als verkeerd en dat ze beter tot 10 had moeten tellen.
Maar excuses niet gehad en ik weet ook niet of ze zich echt vervelend voelt ofzo.

Ik merk wel dat dit en die zomervakantie gebeuren er toch wel ingehakt hebben qua ‘gevoel voor de zaak’.
Ik vind dat mij onrecht aangedaan wordt (klinkt vast wat dramatisch) en gewoon lullig.
Vanaf september ga ik wel een avond minder werken, dat geeft vast meer ruimte.
pi_221128024
Hier hadden we bij beiden kinderen in groep acht een boek gemaakt met foto’s van alle kinderen van groep 1 t/m groep 8 (niet zozeer schoolfotos) en ook foto’s van uitstapjes en zo. En dan hadden de kinderen ook een vragenlijst ingevuld (zogenaamd voor de middelbare school) en daar zijn wat quotes uitgehaald.

Voor alle leerlingen was een boek na de musical (betaald door de ouders natuurlijk). En ook voor de leraren was een boek ter herinnering. Volgens mij ook nog een cadeuapakketje er naast maar dat weet ik al niet meer.

@vencodark ik denk dat dat zeker zo mag voelen dat je onrecht wordt aangedaan. Zou me zelf ook niet fijn daarbij voelen. En al helemaal niet met die reactie daarna. Snap dat je minder gaat werken daar
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:37 #275
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221128034
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:00 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Hier morgenmiddag van 14:00 tot ongeveer 16:15 :X
Kregen net een mail het is een uurtje korter.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 juni 2026 @ 16:38:28 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221128075
Nieuwe wasdroger *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221128365
@hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten. :%
  FOK!Fotograaf dinsdag 23 juni 2026 @ 17:33:03 #278
148247 taxibabe
pi_221128409
Ah de info-avond voor volgend schooljaar gaat donderdag ook niet door! *O*
pi_221128597
Hier gaat vrijdag het enige logische uitje, naar een plas met een strand niet door, maar wel de stadswandeling op donderdag 8)7 _O-
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221128627
Hier morgen studiedag, donderdag en vrijdag tropenrooster. Om 12:30 uit. En alle 3 de middagen lekker naar het zwembad.
Maak me wel iets zorgen om mn moeder die slecht tegen de warmte kan tegenwoordig en vaak erg dizzy is ( maar ook stronteigenwijs)
S. 2014
J. 2016
pi_221132633
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:25 schreef vencodark het volgende:
@:hilliebillie
Ik ga vooral minder werken omdat een standaard rooster van 4 avonden 16:00-22:00 een beetje te gortig was geworden. Ik zie mijn gezin amper en naar een fatsoenlijk avondmaal kan ik ook wel fluiten. :%
Nee dat is inderdaad niet fijn als je die tijd altijd van huis bent
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:30:36 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221133913
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221133956
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Wel een spannende strategie maar fijn dat het is gelukt!

Hier al tropenrooster sinds gister. Kwartiertje eerder beginnen en om 12.30 uit. We maken ons wel een beetje zorgen over de musical, die staat gepland voor vrijdagavond. Met ca. 100 mensen in de aula zal echt geen pretje zijn :X. En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje :+.

@Mushanga71 fijn dat je zoon door is naar 5V *O*

Onze oudste krijgt vrijdag zijn cijfers door uit de laatste toetsweek. Hij had nog stress over een vervangende opdracht die hij voor Engels moest doen, dat was hij vergeten of gewoon slecht gepland en toen was het ineens de vraag of hij het op tijd af zou krijgen. Totale paniek, want met een 1 zou hij onvoldoende eindigen voor Engels. Uiteindelijk is het gelukt om het op tijd in te leveren. Zou hij ervan leren? :')

De jongste heeft ook vandaag kennismaking met zijn klas. Hij zou voor het eerst zelf gaan fietsen. Maar met deze tenmperaturen wordt het waarschijnlijk toch de auto, als vriendlief op tijd thuis kan zijn...
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:52:53 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221134016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:30 schreef livelink het volgende:
In plaats van fietsen naar Oss in deze hitte had mijn zoon een nieuwe strategie om toch op tijd in Eindhoven te zijn, namelijk gewoon om 06.30 richting station Utrecht te gaan en hopen dat er snel na 08.00 toch een trein zou gaan. En gelukt! Hij zit in een trein en zal op tijd zijn voor zijn toets *O*
Wauw, wat een doorzettingsvermogen ^O^

Wij hebben om 10 uur een afspraak met een advocaat om testamenten te maken, waarin we de huizen aan elkaar nalaten. Gelukkig is het online :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221134111
Yay, goede strategie dus geweest, @livelink! _O_ Succes voor hem met de toets!

Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.

Bij jullie ook zo warm, @oh-oh? Fijn dat het zo geregeld kan worden.

De ochtend activiteit bij zoon is gecanceld, moet om 12u op school zijn voor een uur of 2.
De stadswandeling van morgen staat nog wel steeds op het programma.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:19:51 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221134151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zou hij ervan leren? :')

Nee :P
En wat een ellende met die musical. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze die door laten gaan, maar een alternatief zal ook wel lastig worden. Die hitte is wel echt een ding nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221134191
Ik ben toch maar aan de Will Trent serie begonnen, althans, zoon wilde graag kijken. En ik moet zeggen, de karakters zijn echt heel goed neergezet. Maar Will, echt, ik blijf een braincrash krijgen als ik hem zie. Acteur van 1.78 en de echte is over de 1.90 Ik kan daar niet aan wennen :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221134479
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, goede strategie dus geweest, @:livelink! _O_ Succes voor hem met de toets!

Dat kan best een wake-up call voor hem geweest zijn, @:Phaidra Hij is wel over of nog niet zeker?
Hier hing het er ook om, maar met een extra gesprek en een mentor die in hem geloofd, is hij toch door. Maar, hij weet nu dat het ook niet had gekund en het besef om nu écht wat te gaan doen, is bij hem binnengekomen.
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar :+.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221134548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Na de derde toetsweek stond hij op overgaan, maar de laatste toestweek kan echt nog wel problemen veroorzaken. Hij zegt zelf altijd dat een toets wel goed ging; ervaring uit het verleden leert dat dat niet altijd een realistische weergave van de werkelijkheid is. Dus ja, afwachten en duimen maar :+.
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?

Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221134722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan duim ik met je mee🤞
Hij hoort vrijdag ook meteen of hij over is?

Voor mij is dit helemaal nieuw hoor, de spanning voor het overgaan. Bij dochter nooit meegemaakt. Maar, verschil moet er zijn :P
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221134807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Vrijdagochtend worden de cijfers in magister vrijgegeven. Dan zijn in de middag de rapportvergaderingen / bespreekgevallen. Ik denk dat je in dat geval eind van de middag iets hoort. Maar als de cijfers gemiddeld ok zijn, is het met alleen dat wel duidelijk natuurlijk.
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.

Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:58:00 #292
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221134834
Hier druppelen vanuit kamp de cijfers binnen en gelukkig allemaal even mooi als hij zelf verwachtte.

Hij heeft vorige periode wel gebaald als hij het zelf fantastisch vond gaan en er dan “maar” een 7 of zo uitrolde. Dat hij niet op zijn gevoel kon vertrouwen vond hij enorm stom.

Ik duim mee dat zijn gevoel goed zit en er fijne cijfers uitrollen Phaidra!

Toen hier de musical was, was het ook zo heet. School zei warmtepomp kan koelen, is prima te doen.
Nou plat dak en bovenin het gebouw in die gymzaal was het snikheet. Ze hadden wel flesjes water maar die waren zo op natuurlijk. Het was een lange avond ;)

Livelink, jouw zoon zijn beide plannen waren stoer. Fijn dat het gelukt is op tijd te komen.

Fijn dat het online kan oh-oh. En allebei geen familie om het aan na te laten?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221134843
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is het idd ook gewoon duidelijk. Cijfers zijn cijfers en als heel het jaar goed is gegaan, dan scheelt dat echt qua stress.

Zoon was dus een bespreekgeval en in eerste instantie zou hij of blijven zitten of meteen naar 5h, examenklas, gaan. Maar vanwege omstandigheden het afgelopen jaar én het vertrouwen van zijn mentor en een paar andere docenten, geven ze hem deze kans. De schrik zit er dus flink in bij hem. Misschien ook een keer goed.
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?

De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221135042
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Fijn dat er echt gekeken wordt naar de omstandigheden. Weet hij al of hij deze mentor volgend jaar houdt?

De mentor van de oudste heeft na de derde toetsweek wel een gesprek gehad met ons erbij. Zo van: als dit je eindrapport was, zou het prima zijn en ging je over, maar je moet nog een periode... die boodschap is ook wel aangekomen, maar het daadwerkelijk goed plannen is toch wel lastig.
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden ;)

Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:40:08 #295
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135123
Oh ik heb wel familie om het aan na te laten, maar wat moeten die met een huis hier?
Ze zouden het verkopen of leeg laten staan, en dat zou voor mijn buurman ultiem kut zijn.
Dus ik heb het overlegd met mijn broer en zus en die waren alletwee van mening dat hij er meer aan heeft dan zij, dus dat laten we vast leggen. Maar het is meer voor hem, hij heeft al 15 jaar geen contact met zijn zussen, hij wil ook absoluut niet dat ze iets erven van hem, dus moet er een testament komen.
Bezittingen en vermogen gaan wel gewoon naar mijn siblings.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221135128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das alleen maar goed geweest dan, dat gesprek. Soms moeten de oogjes even open en moeten ze beseffen dat ze er écht iets voor moeten doen.
En plannen is soms ook best moeilijk hoor, zeker zich eraan houden ;)

Ja, hij heeft deze mentor de komende 2 jaar ook nog, gelukkig! Ze is van alles op de hoogte en kent hem echt heel goed, heeft hem ook helemaal door. Daarom was het even een dingetje dat hij niet over zou gaan.
Hij voelt zich veilig in deze klas, voor het eerst in zijn schoolcarrière.
Dan is het extra fijn inderdaad. En ook verdrietig dat dat dus eerder niet zo was.

@laziness mooie resultaten *O*. Ik kon vroeger ook balen van een 7, zeker als je denkt dat het hoger zou zijn. Gaat O nu naar de 4e? Of 5e al?
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:54:43 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221135204
4V met N&G profiel met bedrijfseconomie en aardrijkskunde. Die laatste gaat zelfstudie zijn dus kijken hoe dat gaat.
Oh en Frans. Hier in de regio heb je veel meer aan Duits maar zijn feestje.
Op vakantie wel handig want mijn Frans is maar matig :P

We gaan over 1,5 week al op vakantie maar ik heb het gevoel alsof ik er verre van klaar voor ben.

@oh-oh hebben jullie nu ieder een eigen perceel, eigen oprit ed? Of zijn het twee huizen op één perceel? Sorry als ik ergens niet opgelet heb hierin :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:57:18 #298
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221135225
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:00:36 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221135241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Het is een twee onder een kapper, we hebben elk een eigen voortuin, oprit en tuin, alleen de grote tuin achter, die is in principe wel gesplitst maar die gebruiken we samen.
Ah ja, nu snap ik ook waarom het voor hem heel vervelend zou zijn :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221135287
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:42 schreef Phaidra het volgende:
En eind van de ochtend de bruiloft van mijn nichtje. Ik heb gelukkig een luchtig jurkje :+.

Phaidra vrijdag:

*)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')