abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221038829
En weer open!
  zondag 14 juni 2026 @ 15:36:45 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221038845
:D Kom maar lekker schommelen.
Wat een geniale aankoop was dat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 14 juni 2026 @ 16:38:48 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221039638
Ik niet hoor, word ik kotsmisselijk van...

Is iedereen weer een beetje opgeknapt?

Wij lopen een tikkie op ons tandvlees, maar heb wel de cadeautjes voor de juffen gekocht met de kinderen gisteren en heb net overzicht gecreëerd door alle afspraken, taken en bijzonderheden voor nu tot we op vakantie gaan op een rijtje te zetten, chronologisch te ordenen en af te drukken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221039834
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 15:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn collega is nog vrijgezel ja. Derhalve zit zij op datingapps. Haar ex daarentegen is getrouwd.. maar dus ook op zoek.
Hij is getrouwd met de vrouw met wie hij destijds was vreemdgegaan overigens. En nu gaat hij bij zijn vrouw dus ook vreemd, of is dat in ieder geval voornemens. Tenzij zijn huidige vrouw het prima vindt dat hij er FWBs op nahoudt. Wat me ergens niks zou verbazen want zij wist destijds ook gewoon dat hij in een relatie zat en zij geen scrupules had als smerige homewrecker om er tussen te gaan zitten.


Maar mijn collega zegt… ik zou willen dat destijds iemand mij had gewaarschuwd dat hij vreemdging. Dus eigenlijk zou zij het tegen zijn huidige vrouw willen zeggen… maar denk niet dat zij nou de aangewezen persoon is in deze…
Het zou ook kunnen dat hij tegen haar had gezegd dat ie een open relatie had?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 14 juni 2026 @ 17:05:05 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221039959
Ik vind eigenlijk dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de vreemdganger zelf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221039970
Wat leesvoer voor wie zich verveelt vandaag. Een ethisch hacker heeft onderzoek gedaan naar verschillende cyclus-apps op android. Bedrijven kunnen hiermee oa gewoon als doelgroep 'vrouwen die gisteren seks hebben gehad' kopen. Best interessant leesvoer, maakt je weer even bewust van welke informatie je allemaal gratis weggeeft.
https://mickbeer.com/artikelen/menstruatie-apps-clue-flo-clover/

En dit als belangrijkste tip:
"Reset je advertentie-ID. Alle drie apps vragen die identifier. In de Android-instellingen onder Privacy kun je hem wissen, en je kunt gepersonaliseerde advertenties helemaal uitzetten"
pi_221039985
En wat betreft de collega van amaranta, ik gun de nieuwe vrouw van de ex dat hij bij haar ook vreemd gaat. Zij wist waar ze aan begon, dus daar kan ik geen medelijden mee hebben. Boontje komt om zijn loontje enzo. Niks mee doen dus, behalve wellicht een screenshot maken en die overal verspreiden :X
  zondag 14 juni 2026 @ 18:26:55 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221040917
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het zou ook kunnen dat hij tegen haar had gezegd dat ie een open relatie had?
Destijds? Kan dat hij dat gezegd heeft. Maar ze zaten alledrie bij dezelfde vereniging. Dus de minnares kende mijn collega persoonlijk.
Daarbij is er 100% stuitend bewijs in de vorm van appjes die mijn collega heeft waaruit blijkt dat ze het allebei willens en wetens deden. En ja. Ik heb de appjes ook gelezen. En ja. Dat is niet netjes. En ja. Dat is een inbreuk op hun privacy. Maar dat boeide me destijds niet zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:27:33 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221040922
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:05 schreef FlyingFish het volgende:
Wat leesvoer voor wie zich verveelt vandaag. Een ethisch hacker heeft onderzoek gedaan naar verschillende cyclus-apps op android. Bedrijven kunnen hiermee oa gewoon als doelgroep 'vrouwen die gisteren seks hebben gehad' kopen. Best interessant leesvoer, maakt je weer even bewust van welke informatie je allemaal gratis weggeeft.
https://mickbeer.com/artikelen/menstruatie-apps-clue-flo-clover/

En dit als belangrijkste tip:
"Reset je advertentie-ID. Alle drie apps vragen die identifier. In de Android-instellingen onder Privacy kun je hem wissen, en je kunt gepersonaliseerde advertenties helemaal uitzetten"
Ik gebruik die van Apple, maar meer dan aangeven welke dag ik ongesteld ben geworden doe ik niet. Dan weet ik ongeveer welke dag ik het weer moet worden.
pi_221040954
Dan is deze app wél geschikt. Nog meer leesvoer ;)
https://www.nhnieuws.nl/n(...)nde-menstruatie-apps
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221044348
Zo ik ben over, zit in mijn nieuwe flat, met de kinderen.
Geen gezeik meer gehad van die tokkie buur, we hebben ook niet op het fietspad gestaan hahaha.
Nu woensdag nog het bed voor de jongste en dan ben ik echt klaar qua inrichting denk ik.
Jongste is met vriendje op de fiets naar de McD, want dat is van hier maar 6 minuten fietsen ;) .
De onder- of bovenbuur heeft al een half uur een soort muziekje op repeat wat ik half hoor, maar niet kan thuisbrengen.
Maar goed ik heb ook geen muziek of tv (krijg ik nog :') ) aan, anders hoorde ik het denk ik niet.

Ik ben de hele dag bezig geweest en ik heb nog lang niet alles opgeruimd, er staan nog allemaal dozen, maar daar ga ik morgen maar weer mee verder.

En ik had een kast gekocht op marktplaats, die staat, maar nu zie ik bij ikea geen planken meer die erin passen en ik zou eigenlijk nog wel een paar planken erbij willen...
Fake it till you make it...
  zondag 14 juni 2026 @ 21:54:47 #12
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221044449
Oh lekker Nijna, geniet ervan!!
Leuk dat de meiden meteen mee zijn.
Maak je niet druk om wat nog niet af is, het ergste heb je achter de rug.
Ik ben echt blij voor je *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 14 juni 2026 @ 22:09:17 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221044791
Wat fijn Nijna! *O*
Je eigen plek en een nieuwe start! O+
***
  zondag 14 juni 2026 @ 22:25:48 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221045156
Happy new home Nijna
  Redactie Frontpage zondag 14 juni 2026 @ 22:50:37 #15
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221045804
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:48 schreef Nijna het volgende:
Zo ik ben over, zit in mijn nieuwe flat, met de kinderen.
Geen gezeik meer gehad van die tokkie buur, we hebben ook niet op het fietspad gestaan hahaha.
Nu woensdag nog het bed voor de jongste en dan ben ik echt klaar qua inrichting denk ik.
Jongste is met vriendje op de fiets naar de McD, want dat is van hier maar 6 minuten fietsen ;) .
De onder- of bovenbuur heeft al een half uur een soort muziekje op repeat wat ik half hoor, maar niet kan thuisbrengen.
Maar goed ik heb ook geen muziek of tv (krijg ik nog :') ) aan, anders hoorde ik het denk ik niet.

Ik ben de hele dag bezig geweest en ik heb nog lang niet alles opgeruimd, er staan nog allemaal dozen, maar daar ga ik morgen maar weer mee verder.

En ik had een kast gekocht op marktplaats, die staat, maar nu zie ik bij ikea geen planken meer die erin passen en ik zou eigenlijk nog wel een paar planken erbij willen...
Welke kast is het Nijna?

En gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 juni 2026 @ 06:05:59 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221048409
Geniet Nijna, geniet! Nu is het jouw tijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221048643
Yay @Nijna *O*
Geniet van de rust en het nieuwe begin :*

Fok! is traaaag vandaaaag }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221048793
Gefeliciteerd Nijna, wat fijn dat je over bent O+

Hier is de 8 jarige ziek. Klaagde gisteren al over buikpijn, nam dat niet zo serieus omdat ze wel wilde snoepen, maar vanmorgen was ze toch wel heel erg warm en bleek en wilde ze niets eten. Loedermoeder ben ik ook ;)

En ik heb donderdag toch maar een afspraak bij de huisarts ingepland. Heb al een maand of 2 last van mijn gewrichtspijn in de wijsvinger en duim van mijn linkerhand. Sinds dit weekend is daar pijn aan de pink van mijn rechterhand bijgekomen. In combinatie met het feit dat ik al 10 jaar pijn heb aan mijn heup, dat steeds meer doorstraalt naar bil en bovenbeen als ik wandel en ik echt niet meer overeind kom als ik te lang in voorover gebukte houding sta, toch maar eens laten nakijken want wellicht houdt het verband met elkaar.

Mijn 9 jarige ging vorige week voor de 1e keer sinds een jaar alle dagen naar school (alleen vrijdagmiddag houden we er nog af want dat trekt ze niet aan het einde van de week) O+ Zo ongelooflijk trots op haar!

FOK is idd traag vandaag, de site loopt ook elke keer vast. Fingers crossed dat ik deze post wel kan plaatsen ;)
  maandag 15 juni 2026 @ 11:12:47 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221048847
Veel geluk in je nieuwe huisje @Nijna ! Een nieuwe start.

Beterschap voor je dochter @Schanu en jeej voor alle dagen naar school *O*
pi_221049517
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:00 schreef Schanu het volgende:
Mijn 9 jarige ging vorige week voor de 1e keer sinds een jaar alle dagen naar school (alleen vrijdagmiddag houden we er nog af want dat trekt ze niet aan het einde van de week) O+ Zo ongelooflijk trots op haar!
Het staat er zo kort tussendoor geschreven, maar is een hele verandering! Wat fijn *O*
pi_221049688
Goed dat je naar de huisarts gaat schanu, om het te laten checken.

En wat fijn dat ze alle dagen naar school geweest is! Dat is een goed teken dat ze lekker op haar plek zit op school ook!
pi_221049857
Wat ontzettend fijn Shanu!

Wij wilden dus een schilder laten komen in het nieuwe appartment van mijn moeder. 1 schilder kon pas in januari en de ander die vroeg......8.500 Euro. Ik denk dat die met bladgoud verft.
Het is alle muren en plafonds in een appartement van 60 vierkante meter. Ik vroeg nog of er een nulletje teveel stond maar dat was niet zo.
Dus we hebben een verfschema gemaakt. Worden drukke weken zo.
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2026 @ 13:09:51 #23
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221050323
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:40 schreef exode het volgende:
Wat ontzettend fijn Shanu!

Wij wilden dus een schilder laten komen in het nieuwe appartment van mijn moeder. 1 schilder kon pas in januari en de ander die vroeg......8.500 Euro. Ik denk dat die met bladgoud verft.
Het is alle muren en plafonds in een appartement van 60 vierkante meter. Ik vroeg nog of er een nulletje teveel stond maar dat was niet zo.
Dus we hebben een verfschema gemaakt. Worden drukke weken zo.
Kortom: ze wilden niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221050746
@Nijna fijn dat je nu lekker je eigen plekje hebt! Geniet er lekker van!

@Schanu een volle week school, fijn zeg!

@exode echt zo'n klusje waar je wel zonder kan. Maar 8500 is ook wel erg veel. :o
pi_221050935
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Kortom: ze wilden niet ;)
Hij zou avonden en weekenden komen.....die jongen doet dit naast zijn werk bij een schildersbedrijf.
En de ander is nu alleen bezig met buiten schilderwerk en zit ramvol gepland.

Maar goed, nu dus zelf, we moeten wel. Wel komt die andere schilder de plafonds doen in januari. Dat ga ik echt niet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 15-06-2026 14:31:49 ]
  maandag 15 juni 2026 @ 14:54:29 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221051250
Holy moly wat een geld!
Dan deed ik het ook zelf hoor.
Bij mijn ouders betaalden maar ietsje meer voor verhuizen ( dat was wel maar een paar km ), bezemschoon opleveren ( dat waren ook nog wat stort ritten) EN schilderen in het nieuwe huis!
En dat was eigenlijk een spoedklus ook nog.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2026 @ 15:01:57 #27
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221051297
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 juni 2026 @ 15:55:37 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221051528
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef Troel het volgende:
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
Ach nee toch Troel
pi_221051629
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef Troel het volgende:
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
Wat ontzettend kak :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 juni 2026 @ 16:23:55 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221051656
Wat een nare rotstreek, Troel. :o

Nijna, veel geluk in je nieuwe huis!
(en wat die ikea kast betreft: Wellicht zijn onderdelen ook wel weer via marktplaats te vinden. wel handig als je nog weet wat de naam van die kast was.)
in de haak.
  Redactie Frontpage maandag 15 juni 2026 @ 16:47:38 #31
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221051792
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:23 schreef trui het volgende:
Wat een nare rotstreek, Troel. :o

Nouja, het was niet veel soeps meer. Maar ik zou dus vandaag langs gaan om de sleutel van het slot te brengen, maar dat was dus niet eens meer nodig...
En mijn stomme ik ging ervan uit dat ie gewoon in 1 stuk naar oud ijzer ging -O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221051997
@Troel :* dikke knuffel!

@Schanu *O* wat goed!!

@Nijna veel geluk in je nieuwe huisje. Welke ikea kast is het? Of als je niet weet, een foto? Ik heb een vrij uitgebreide ikea-collectie-kennis en vast meerderen hier, dus er is vast iemand die het dan weet! Dan kun je inderdaad gericht zoeken op marktplaats.

@exode oef, prijzig ja. Snap dat jullie het dan zelf doen. Succes met de drukte de komende tijd!
pi_221052017
Ach Troel… :* ;(

Vergeet de helft te typen: Schanu wat fijn! *O*
En Nijna heerlijk dat je over bent, ik hoop dat het snel voelt als je thuis en hoop dat je er een fijne tijd hebt. :Y
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 15 juni 2026 @ 17:19:46 #34
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221052042
Aah @Troel wat naar. :*
  maandag 15 juni 2026 @ 17:43:34 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221052174
Wat naar troel!

En hoera en beterschap voor Schanu.

En succes voor Exode! Moeten jullie met die achterlijke hitte ook schilderen? Overigens vind ik plafonds met een lange stok niet zo’n issue. Muren vind ik rotter, veel op je knieën zitten langs de vloer. Is er geen student ofzo in de buurt die wat extra’s wil verdienen? Hier doet de lokale scouting klussen voor geld bijvoorbeeld.

Happy new home Nijna. Dat je daar maar lekker rust en gezelligheid kunt vinden.

Ik zat vanochtend 1,5 uur bij de tandarts en voel pas net m’n gezicht weer. Wat een rotgevoel is dat. Maar wel voor het eerst in tien jaar zonder narcose een paniekaanval een gaatje (of 3) laten vullen. Dus ook wel trots.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221052351
Nee, plafonds begin ik echt niet meer aan, steeds omhoog kijken en bij het appartement van mijn moeder is het plafond 2,65 meter hoog. Dat vind ik met zo'n stok geen doen.
Muren, geen probleem! Kozijnen, plinten, deuren, ik doe het allemaal. Hebben we in ons huis en vorige huis ook zelf gedaan. Wij laten alleen de buitenboel altijd door een schilder doen.

Verhuizen gaan we ook zelf doen, maar hebben veel hulp, het is maar 2 straten en het valt mee wat er mee gaat volgens mij.

Komend weekend doen we niets, wij zijn een nachtje weg, mijn zus is 2 nachtjes weg. Week erna gaat zwager verven en broer gaat aanmoedigen denk ik (die zegt steeds dat ie niet kan verven namelijk en wil het niet eens proberen). Ik ga de 29e verven en zondag 5 juli zijn we er met een hele groep om wat nog over is te verven, kasten in elkaar zetten dat soort dingen.

Verhuizen weet ik eigenlijk nog niet. 10 juli is te positief denk ik. Maar wie weet.

Haar huidige huis staat nu in de stille verkoop en er staan al 4 bezichtingen gepland.
  maandag 15 juni 2026 @ 19:13:42 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221053211
Ging ze het niet nog aanhouden?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221053525
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:13 schreef oh-oh het volgende:
Ging ze het niet nog aanhouden?
Nee, ze is helemaal om en blij. Ze zou het liefste vandaag nog verhuizen.
pi_221054159
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Welke kast is het Nijna?

En gefeliciteerd!
Het is een pax kast, de planken die ik zoek zijn 57,5 x 71 cm
Fake it till you make it...
pi_221054235
Ik ga maandag met mijn moeder naar de Ikea Nijna moet ik even kijken voor je? Kan even naar de koopjeshoek lopen, je weet maar nooit.
pi_221054270
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het is een pax kast, de planken die ik zoek zijn 57,5 x 71 cm
Voor de 75cm brede, 58cm diepe kast?
Ze verkopen deze nog gewoon daarvoor: https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--90277961--nl--nl (mocht link het niet doen, de komplement plank voor 75x58 cm).
De afmetingen zijn net niet 100% hetzelfde (71,1 x 57,3) maar volgens de ikea site passen de nieuwe planken ook gewoon in de oude Pax kasten!
pi_221054305
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:01 schreef Troel het volgende:
Ze hebben mijn fiets in stukken gezaagd. Enige donorpotentie was de motor. En op een of andere manier kan ik niet stoppen met huilen omdat ik nog steeds in stukken lig. :'(
:*
Fake it till you make it...
pi_221054335
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:20 schreef exode het volgende:
Ik ga maandag met mijn moeder naar de Ikea Nijna moet ik even kijken voor je? Kan even naar de koopjeshoek lopen, je weet maar nooit.
Heel lief, maar mijn ouders gaan deze week waarschijnlijk al even langs, heb nog wat nodig.
Dus komt goed.

@VlinDerTjE, zou mooi zijn, mijn ouders gaan langs ikea van de week dus ik geef het door.
Fake it till you make it...
  maandag 15 juni 2026 @ 21:18:15 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221055083
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, het was niet veel soeps meer. Maar ik zou dus vandaag langs gaan om de sleutel van het slot te brengen, maar dat was dus niet eens meer nodig...
En mijn stomme ik ging ervan uit dat ie gewoon in 1 stuk naar oud ijzer ging -O-
Ooh, dus hij zou al naar het oud ijzer. Dan had ik ‘t een beetje verkeerd begrepen. Maar ik snap dat het niet leuk voelt hoor!
in de haak.
pi_221058942
Ik lees nu pas echt even bij, wat leuk oh oh en wat hilarisch al die prijzen voor je honden 8-)

Gisteren de jaarlijkse astma check van B gehad in het ziekenhuis. Daar zijn we altijd wel wat uurtjes mee zoet. Maar goed, astma is al een tijd mild tot heel mild. Pas over 2 jaar weer terug en wellicht kunnen we daarna zijn asmta medicatie afbouwen.
Allergie blijft wel een ding, dat blijven ze meten en de verwachting is dat het echt wel altijd zo zal blijven. Overigens heeft hij er zelf vrij weinig last van. De neusspray en pilletjes doen hun werk.

Officiele metingen weer gehad, hij tikt de 1.70 m aan :o

Juul is weer beter, die is wel even ziek geweest en vooral weinig eten. Maar gisteren weer naar school gegaan. Gisteren eerste proefles Freerunnen en ze vond het fantastisch, volgende week nog een proefles maar ik geloof wel dat het een ja wordt. Toen B terugkwam van zijn voetbaltraining in de avonden hebben ze nog een hele tijd samen over allerlei trics bij freerunnen gekletst. O+
  dinsdag 16 juni 2026 @ 12:34:24 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221059985
:D 170 is al groter dan ik ben!
Wat een reus al.
Ik ben voor het eerst ook weer aan de allergiepillen, vandaag de eerste genomen, dat had ik wel een paar weken eerder mogen doen _O-
Maar we waren gisteren bij TESCO en daar was ook een apotheek bij en daar was een dame die goed Engels sprak en werd ik super geholpen. Dus ik kan een maand vooruit nu *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221059993
Wat fijn van de 9 jarige @Schanu :)
En sterkte met je heup. Laat het goed nakijken hoor, zeker als je al zolang last hebt :*

Ach @Troel ;( :*

Flinke klus wel, exode, dat schilderwerk maar voor zo'n prijs moet je wel. Maar, dan hebben jullie dat ook weer gehad en zit je moeder straks in een vers geverfd huis.

Zo. Zoon heeft net zn laatste herkansing gehad en nu maar afwachten of hij overgaat, blijft zitten of toch naar Havo gaat. Maak me er niet druk meer om.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221060472
@exode Jouw zoon is nog geen of amper 12 toch?
Lange knul sowieso!
pi_221060510
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 13:15 schreef vencodark het volgende:
@:exode Jouw zoon is nog geen of amper 12 toch?
Lange knul sowieso!
Hij is net 12 inderdaad. Een lange slanke aldus de kinderarts.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 14:38:28 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221061056
Dat is lang voor zijn leeftijd.

Spannende periode Mush. Heeft hij er een goed gevoel over?

Ik ging de zolder opruimen. En vond een doos vol oude foto's. Trip down memory lane O+ Alleen de zolder schiet wat minder op zo.
pi_221061089
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:38 schreef Kyara het volgende:
Dat is lang voor zijn leeftijd.

Spannende periode Mush. Heeft hij er een goed gevoel over?

Ik ging de zolder opruimen. En vond een doos vol oude foto's. Trip down memory lane O+ Alleen de zolder schiet wat minder op zo.
Mijn broer gaat 's avonds steeds opruimen bij mijn moeder en stuurt me bijna dagelijks foto's van tekeningen, knutsels en oude foto's van mij.

Ach joh, neem je lekker de tijd voor die zolder! ;)
pi_221061638
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 14:38 schreef Kyara het volgende:
Dat is lang voor zijn leeftijd.

Spannende periode Mush. Heeft hij er een goed gevoel over?

Ik ging de zolder opruimen. En vond een doos vol oude foto's. Trip down memory lane O+ Alleen de zolder schiet wat minder op zo.
Oude foto's O+ Geniet ervan!

Hij weet het zelf niet. Ene moment blaakt hij van zelfvertrouwen, volgende moment heeft hij volgens hem alles verneukt en blijft hij zitten. Ik kan zeggen dat ik er vertrouwen in heb, een paar docenten ook en even later dipt ie weer en begint het opnieuw. Nogal vermoeiend :') Ik wacht het wel af.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:55:32 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221061808
Klinkt inderdaad vermoeiend. Hopelijk snel meer duidelijkheid. Succes met afwachten!

Oh dat is ook leuk Exode.

Ik heb sowieso wel van het bewaren. Zonder te hoarden hoor, vooral herinneringen zoals foto´s. Maar ik vond ook de verkoopbrochure van ons eerste huis. En foto´s van oude huisdieren. Allemaal uit het analoge tijdperk. Wel ook foto's weggegooid hoor. En inderdaad, veel foto's doorgestuurd naar vriendin en familie.

Maar, deze doos is in elk geval weggegooid.

De bakken met "nog te grote kinderkleding" die inmiddels al veul te klein zijn :') kunnen direct door naar de kledingbak. Soms met kaartjes er nog aan :X
pi_221061906
Wat is hij vroeg klaar Mush! Hier heeft de oudste deze week toetsweek, t/m vrijdag. En we zitten toch in dezelfde regio. Wat wil hij zelf het liefst?

Voor een aantal vakken staat de oudste nu ook net aan voldoende. De vorige toetsweek was wat minder, dat was eigenlijk wel jammer want het ging de eerste helft best goed (toen was hij ook nog lang ziek). Maar ik denk dat het wel lukt. Met waarschijnlijk een 5 voor Spaans en veel 6'jes.

Daarnaast heeft hij een aanbod gekregen om te 'solliciteren' bij Team NL voor de springgroep. Hij mag na een kwalificatieronde door naar het NK over 1,5e week in de Ahoy *O*. Zijn trainer dacht daarom dat het misschien leuk was om bij Team NL te gaan trainen. Dat is 10x per jaar op zondag. Supertof natuurlijk (eerst nog door de selectie heen komen, hij moet daarvoor filmpjes opsturen)! Maar hij zit momenteel al op maandag t/m donderdag en zaterdag in de turnzaal, als daar ook nog een zondag bijkomt, blijft er wel heel weinig tijd voor school over. En sociaal doen met vrienden etc. Of hij moet keuzes maken of écht efficiënt gaan leren... (want daar valt zeker nog wel iets te winnen).
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221062518
Ik bewaar ook spullen waar een herinnering aan zit, Kyara, maar kan ook heel goed weggooien. Kak van die kleding! Maar kinderen he, ze vinden iets mooi, willen het hebben om het vervolgens niet te dragen. Check, maar dan bij zoon met schoenen :')

Ja, bizar toch Phaidra? Ze hebben nu een aantal weken waarin ze uit hun neus mogen vreten en nog wat verplichte activiteiten. Had best wat later gemogen allemaal. Dus jouwe moet en de toetsen nog maken en nog eens de herkansingen (hopelijk niet)? Mooi geregeld, hebben ze toch meer tijd om te leren want dat is ook gewoon zo nodig.
Zoon weet niet wat ie wil. Havo, blijven zitten en opnieuw 4VWO maar het liefst gewoon over. Ook met dit is het een twijfelkont :+ Mijn moeder noemde mij vroeger al de eeuwige twijfelaar. Nou, ik heb er ook een. Appels en bomen zullen we maar denken :')
Ooh, wat gaaf van Team NL! *O* Wel zwaar, met de zondag erbij, al is 10 weken ook niet elke week, maar toch. En een van de andere dagen (tijdelijk) laten vallen? School is belangrijk maar socializen ook. Mijne is daar sinds kort mee bezig, eindelijk :D School lijkt hier soms wel bijzaak, wil niet altijd snappen dat het zijn toekomst is. Is ook best wel abstract voor een puberbrein, denk ik, want heee, ik kan ook NU de stad in dus wat boeit mij MORGEN dan. Zoiets.
Hoe staat jouw zoon ervoor met leren voor zn toetsen? Mijne nam zich voor op tijd te beginnen. Guess what :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:01:05 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221062560
Herkansingen zijn pas in de bovenbouw meestal.

Mijne heeft deze week toetsweek en dan is het klaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221062579
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:01 schreef laziness het volgende:
Herkansingen zijn pas in de bovenbouw meestal.

Mijne heeft deze week toetsweek en dan is het klaar.
Klopt, hij zit in de 4e maar eerder hadden ze hier geen toetsweken. Wel toetsen en ze konden ook blijven zitten, maar geen toetsweek zoals vanaf de 4e.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:29:42 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_221062758
Ik verwacht dat zoon blijft zitten. Zonde. Maar dat is de prijs die je betaalt als je een jaar lang geen kont doet.
Volgens z’n mentor zou hij dagelijks thuis 2 uur moeten werken.
Hij komt thuis, gooit z’n tas in de gang en pakt hem smorgens weer om naar school te gaan.
Dus die 2 uur haalt ie misschien net als je alle minuten bij elkaar optelt :D

Ondertussen heeft dochter haar eerste jaar afgesloten met summa cum laude cijferlijst.

2 extremen dus :P
  dinsdag 16 juni 2026 @ 19:50:06 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221062926
Hier start de toetsweek (derde van het jaar) morgen voor de brugklasser. Hij is twee weken geleden al begonnen met leren (de eerste toetsweek was een goede reality check...), maar doet dan ook maximaal een half uur per vak per dag. Vandaag dus totaal 1,5 uur gepland en gedaan. Overgaan zal wel lukken, met een 5 voor Frans (kan al geen 6 meer worden), maar ook met een paar mooie cijfers (voor de creatieve 'praktijk' vakken, muziek, beeldende vorming, techniek).
pi_221063047
Nou, dat amaranta :Y het komt niet aanwaaien, ze moeten er echt zelf wat voor doen. Hier vraag ik niet eens meer dagelijks naar huiswerk, 15 jaar en toch ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Whaha, herkenbaar, die extremen :D Wat ik met zoon te stellen heb? En dochter haalde 550 op de cito, slaagde cum laude op het VO, voor haar bachelor en ook voor haar master. Achja, verschil moet er zijn ;)

Ook regio noord, @mousemicky? Dan heb je mazzel dat toetsweek 1 een reality check was en daar ook van geleerd is. Was het bij zoon ook maar dat was toetsweek 2 ook en toetsweek 3... Toetsweek 4 is hij wel wat eerder gaan leren. Toch van geleerd :P
Wel vroeg al, toetsweken vanaf de brugklas. Hier werden de eerste 3 jaar niet eens cijfers gegeven, maar de Otjes, Mmetjes, Vtjes en Gtjes. Dan komen de cijfers in het 4e jaar best hard aan :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 20:16:41 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221063113
@Phaidra 10 zondagen op 40 schoolweken is nog te overzien toch? Maar klinkt wel als een druk programma sowieso. Wel een hoog niveau, om die drive te hebben is ook een geweldige eigenschap!

Lijkt me heel frustrerend Amaranta als het er wel in zit maar je ‘m gewoon niet in beweging krijgt.

Kind heeft als ie geen gekke dingen doet deze week een magna cum laude cijferlijst. Deels motivatie, deels het komt gemakkelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221063425
@Phaidra 10 zondagen klinkt niet als veel. Maar toch elke maand weer een vol weekend. Wel tof dat hij uitgenodigd is.

Hier zit jongste ook middenin de toetsweek. Daarna nog 2 weken met 1 dag sportdag/klassenuitje. Boeken wegbrengen en het rapport ophalen.
Hij vindt toetsweek geweldig. Lekker een ochtendje school met 1a2 toetsen, thuis lunchen, hele middag game, avondeten, 10 minuten in zijn boeken kijken, gamen, late night snack en naar bed. En dan nog bijna alles ruim voldoende halen. Als hij op Frans een 1,7 haalde en de rest 1-en dan had hij op alles een voldoende als eindcijfer |:(

Volgend jaar 4gym en dan met bio als extra vak zonder lessen. Dan moet hij dat thuis wel gaan doen :D
pi_221064528
Das zo'n beetje de routine van mijne, Deepfreeze, behalve dat ie tussen 2 toetsen op school blijft en leert, soort van. Alleen haalt ie dan niet altijd voldoendes :') Hij heeft tot op het cijfer achter de komma uitgerekend wat ie minimaal moet halen om over te gaan. Hij heeft er écht zin in }:|
Dat gamen heb ik de laatste toetsweek én tijdens de herkansingen aan banden gelegd. Vandaag mag ie weer, is net thuis van bestie en is van plan tot 3u door te gamen want morgen vrij. Ach ja, hij heeft wat in te halen :+

Wel knap, bio zonder lessen, ook examen?
Dochter zou als extra economie erbij doen, vond de docent hartstikke leuk en hij wilde haar graag in de les hebben. Helaas overleed hij, had dochter er geen lol meer in en stopte ermee.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 22:02:41 #64
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221064609
@Mushanga71 nee, regio zuid hier, voor de jongste (basisschool) begint de vakantie pas 9 juli...

Ik vind het ook wel pittig voor m, al meteen zo veel toetsweken (en tussendoor ook nog behoorlijk wat toetsen), maar hij slaat zich er dapper doorheen en heeft t verder echt naar z'n zin op school. Geen spijt dus voor deze keuze.
pi_221065076
Hier voor de oudste toetsweek vanaf de 26e en de jongste vanaf de 29e.

Hier is toetsweek vanaf de eerste. Alleen bij einde schooljaar. Tussendoor gewoon proefwerken en so’s.

Volgens mij vanaf de bovenbouw 2 of 3 toetsweken per jaar.

Ze hebben geluk dat ze alle toetsen gehad hebben voor de kermis hier in het dorp. Dan hoeven ze daar geen rekening mee te houden.

Na de toetsweek is het nog 1 keer boeken/lockersleutel inleveren en een andere dag rapport ophalen. Dat laatste moeten ze persoonlijk doen anders worden ze gemeld aan de leerplichtambtenaar. Boeken inleveren mogen ze wel iemand anders laten doen.


Hier zometeen een marterverjager ophangen bij de auto’s. Nu de kippen ‘s nachts binnen zitten en daar niets meer te halen is, betrapte man ze afgelopen weekend op de camera dat hij onder z’n bus vandaan kwam. Heb geen zin in kapotte kabels.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 22:52:27 #66
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221065660
Hier zijn er vier toetsweken per jaar. Als je dan een kort schooljaar hebt want eerste vakantieregio en in mei ook nog al die vrije dagen dan is het nog best rap die stof er doorheen jassen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:00:17 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221065805
Wat gaaf @Phaidra Hopelijk kan hij prioriteiten gaan stellen. Als hij meer gaat trainen komt hij wellicht ook in aanmerking voor een Topsportklas? Is dat iets wat hierop kan volgen?

Bij oudste start morgen de toetsweek. Hier 4 periodes en 3 toetsweken (een periode wordt afgesloten met een projectweek ipv een toetsweek). Het wordt voor hem nog even spannend maar het scheelt dat de spannendste toets deze week is. Volgende week vooral de vakken die hem sowieso wel goed afgaan.

De meiden hebben volgende week ook toetsweek maar die maken alleen de cito-achtige toetsen.
pi_221065982
Meteen vanaf de brugklas toetsweken leren ze wel dat ze ook écht moeten leren, @mousemicky Tis toch wat pittiger dan gewone SO's.
Hier officieel 4 juli vakantie maar de afsluitende activiteitendag is 26 juni. Daarna nog wel boeken inleveren, ergens. 51 vakantiedagen :{ als ze 17 augustus beginnen maar omdat dat elk begin van het schooljaar wisselt, kunnen het er ook meer worden :')

Dus toch een marter, Hillie? Leven alle kipjes nog wel? Nee, je wil geen doorgeknaagde kabels hebben :X Hopelijk werkt de verjager.
Best wel streng dus, zelf rapport ophalen. Zal wel zijn omdat vele dan al eerder op vakantie gaan. Das dan op deze manier geblokkeerd, al is de boete 50 euro per dag, dacht ik. Valt wel mee.

Nou, dat Laziness. Kan net ongelukkig vallen en dan scheelt het zo een paar weken. Met 4 toetsweken is dat aanpoten. Hier mazzel, dit en volgend jaar als eerste dus echt een heel schooljaar.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_221066241
Phaidra, wat is het nut van al 5 dagen per week trainen als je uiteindelijk de laatste stap richting topsport niet wil zetten? Dan kun je toch beter gewoon 2 dagen hobby-trainen… Daar zou ik als ouder die kind er heen moet brengen iig voor kiezen. Zelfs al wordt het niets, dan is het nog een mooie ervaring geweest voor hem. (Tenminste, als de cultuur een beetje is veranderd tov die docu een paar jaar geleden…). 1 zondag per maand is te overzien en je kunt er altijd consequenties aan hangen als het ten koste van school blijkt te gaan.

Nog een verlate *O* voor Schanu en 5 dagen school! Fijn dat de overstap zo goed is uitgepakt! Hopelijk geeft dat jullie ook iets meer ademruimte.
pi_221066404
Ik hou van Google O+ Heb al ruim 2 jaar een klein wratje op mn wang maar wilde niet naar mijn ha omdat die van het zelluf doen is. En in mijn gezicht is dat toch een stap te ver. Omdat ik hem niet voor zn hoofd wilde stoten, heb ik het gelaten. Tot ik Google AI ontdekte 8-)
Ik blijk geen verwijs nodig te hebben en de kliniek zit vlakbij. Ga ik morgen een afspraak maken en dan is het bye bye wratje :D Wél op eigen kosten, maar dat boeit me niet.

Edit: en dat bultje op mn scheenbeen, dat blijkt de ha gewoon zelf weg te kunnen halen. Heeft ie toch wat te knutselen :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 17-06-2026 01:26:32 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2026 @ 05:07:42 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221066666
@Phaidra wat gaaf! Voor wat voor sport is het?

Wasdroger... Gister monteur geweest, trommel, lagers en spanbanden moeten vervangen worden. Levertijd meer dan 6 weken.
Krijg net een mail van de verlengde service partij.
Mag een nieuwe gaan uitzoeken *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_221066861
@Ynske fijn dat je een nieuwe mag uit kiezen.

@Mushanga71 het plan is inderdaad om er ook examen in te doen. Hij vindt bio ook niet het meest leuke vak, dus dat geeft nog extra uitdaging. Maar het is ook geen ramp als het mislukt.

Hier vanaf de 1e klas 4 toetsweken/periodes. Tussendoor hebben ze geen toetsen voor een cijfer, wel proeftoetsen om de voortgang te checken. Tussendoor nog wel wat praktische opdrachten (verslagen, luistertoetsen etc). Dus meestal is het een cijfer of 6 per vak per jaar.
T/m klas 3 hebben ze geen herkansingen, maar van de 4 toetsen tellen de besten 3x mee en de slechtste 1x. Dus je kunt eens een uitglijder maken. Vanaf de 4e wel herkansingen, in ieder geval voor de SE cijfers.
  woensdag 17 juni 2026 @ 07:47:28 #73
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221066965
@Phaidra wat tof!
Als hij het niet probeert weten jullie nooit hoe ver hij het kan schoppen.

Hier zijn ze gisteren begonnen met het bouwen van hekjes zodat de honden niet meer de straat op kunnen rennen.
Niet dat ze dat vaak deden, Kick 2 x en Denzel 1 x maar ze kunnen dan niet meer in de voortuin (om katten uit te kafferen) en het breekt ook een beetje de race route.
Als het goed is zijn ze vandaag klaar, echt blij mee!
En ze komen zo de voordeur inmeten *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221067165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik bewaar ook spullen waar een herinnering aan zit, Kyara, maar kan ook heel goed weggooien. Kak van die kleding! Maar kinderen he, ze vinden iets mooi, willen het hebben om het vervolgens niet te dragen. Check, maar dan bij zoon met schoenen :')

Ja, bizar toch Phaidra? Ze hebben nu een aantal weken waarin ze uit hun neus mogen vreten en nog wat verplichte activiteiten. Had best wat later gemogen allemaal. Dus jouwe moet en de toetsen nog maken en nog eens de herkansingen (hopelijk niet)? Mooi geregeld, hebben ze toch meer tijd om te leren want dat is ook gewoon zo nodig.
Zoon weet niet wat ie wil. Havo, blijven zitten en opnieuw 4VWO maar het liefst gewoon over. Ook met dit is het een twijfelkont :+ Mijn moeder noemde mij vroeger al de eeuwige twijfelaar. Nou, ik heb er ook een. Appels en bomen zullen we maar denken :')
Ooh, wat gaaf van Team NL! *O* Wel zwaar, met de zondag erbij, al is 10 weken ook niet elke week, maar toch. En een van de andere dagen (tijdelijk) laten vallen? School is belangrijk maar socializen ook. Mijne is daar sinds kort mee bezig, eindelijk :D School lijkt hier soms wel bijzaak, wil niet altijd snappen dat het zijn toekomst is. Is ook best wel abstract voor een puberbrein, denk ik, want heee, ik kan ook NU de stad in dus wat boeit mij MORGEN dan. Zoiets.
Hoe staat jouw zoon ervoor met leren voor zn toetsen? Mijne nam zich voor op tijd te beginnen. Guess what :')
Hij is dit keer wel iets eerder begonnen met leren. Toen mentor zei dat hij alles goed moest bijhouden is hij daar wel mee gestart (want dan is het pas waar, niet als wij het zeggen :+). Puber zijn in deze tijd lijkt me ook verdomd moeilijk. Afleiding is overal, laptop is nodig voor school, maar daar kan je ook andere dingen mee doen... Maar pas de week voor de toetsweek gaat hij echt 'aan'. Het besef van: oh ja, het is toch wel best veel nog.

Herkansingen heeft hij inderdaad nog niet. Hooguit inhalen als je ziek was. Hij heeft nog een surf-uitje met zijn klas (was eigenlijk in september om elkaar te leren kennen, maar toen was het code oranje :')), toetsen inzien, boeken inleveren en rapport ophalen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:29 schreef amaranta het volgende:
Ik verwacht dat zoon blijft zitten. Zonde. Maar dat is de prijs die je betaalt als je een jaar lang geen kont doet.
Volgens z’n mentor zou hij dagelijks thuis 2 uur moeten werken.
Hij komt thuis, gooit z’n tas in de gang en pakt hem smorgens weer om naar school te gaan.
Dus die 2 uur haalt ie misschien net als je alle minuten bij elkaar optelt :D

Ondertussen heeft dochter haar eerste jaar afgesloten met summa cum laude cijferlijst.

2 extremen dus :P
Oh ja, hier zeggen ze 1,5 uur per dag. Hij heeft niet eens 1,5 uur per dag over op de meeste dagen, maar als hij dat wel heeft, redt hij het net zo goed niet.

Misschien is zitten blijven net even de les die hij nodig heeft? Of denk je dat het volgend jaar hetzelfde gaat? Wel super goed van je dochter! Ik vond het eerste jaar op de uni best pittig, echt knap dat ze die overgang zo goed heeft doorstaan!

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2026 08:28:19 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067275
Ach Troel jouw fiets, ik snap dat dat er even flink inhakte, heel veel sterkte :*

Fijn dat Juul weer beter is Exode, en dat ze het freerunnen zo leuk vond! Wat een grote kerel al, jullie B O+

Phaidra, wat tof dat je zoon is uitgenodigd om te solliciteren bij Team NL, wat zul je trots op hem zijn! O+

Ook een een jompel voor de nieuwe wasdroger van Ynske *O*

En de hekjes en het inmeten van de voordeur van Oh-oh *O*

Mijn jongste werd zondagavond ziek, 2e keer in 3 weken tijd. Maandag thuis gehouden, dinsdag leek het wel weer prima te gaan maar werd ik na de fruitpauze toch gebeld dat ze niet lekker was. Toch te vroeg naar school gestuurd door deze loedermoeder. Maar vandaag lekker een extra dagje thuis voor haar, al heeft ze geen koorts meer en is ze hartstikke goed te pas.
De juf kwam maandag haar schoolfoto's en rapport brengen, hartstikke lief. En weer een onwijs goed rapport, alles staat op goed en een paar ruim voldoendes, met vlag en wimpel over naar groep 5 O+
pi_221067305
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 20:16 schreef laziness het volgende:
@:Phaidra 10 zondagen op 40 schoolweken is nog te overzien toch? Maar klinkt wel als een druk programma sowieso. Wel een hoog niveau, om die drive te hebben is ook een geweldige eigenschap!

Lijkt me heel frustrerend Amaranta als het er wel in zit maar je ‘m gewoon niet in beweging krijgt.

Kind heeft als ie geen gekke dingen doet deze week een magna cum laude cijferlijst. Deels motivatie, deels het komt gemakkelijk.
Dat is ook zeker zo. Het is meer de combi dat hij nu al niet efficiënt gebruik maakt van studietijd (andere prioriteiten, want puber) en hij vaak de weekenden gebruikt om dan achterstand in te halen. Dat moet hij dus echt beter plannen, anders lukt dat niet zomaar meer :P. Hij traint nu in de toetsweek ook niet of minder.

En moet je nagaan dat hij in de reguliere selectie (zeg maar het 'echte' turnen met alle 6 de toestellen) nog niet eens in de topsport-selectie zit. Die trainen 28-30 uur in de week, meeste ook onder schooltijd (die gaan daarom naar de naastgelegen LOOT-school). Hij zit een niveau lager, en traint doordeweeks tussen 18.00 en 21.00 en dan zaterdag overdag. Op dinsdag geeft hij sinds kort zelf training aan de selectie van 7/8 jaar oud (onder begeleiding uiteraard). Dat vindt hij ook leuk om te doen en over een tijdje kan hij daar ook voor betaald krijgen. Hij heeft veel minder mogelijkheden voor een bijbaantje, dus wat dat betreft ook wel tof dat hij zo hobby en bijbaan kan combineren. Maar dat is wel het eerste dat zal afvallen als het niet past allemaal.

Dit groepsspringen is er eigenlijk een beetje bijgekomen. Die groep traint 1x per week op dezelfde tijd en met (deels) dezelfde trainer. Dus hij doet af en toe met hun mee en zo is hij gevraagd om - voor de lol - mee te doen met de kwalificatie. En nu dus ineens deze wending :D.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067314
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 21:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Das zo'n beetje de routine van mijne, Deepfreeze, behalve dat ie tussen 2 toetsen op school blijft en leert, soort van. Alleen haalt ie dan niet altijd voldoendes :') Hij heeft tot op het cijfer achter de komma uitgerekend wat ie minimaal moet halen om over te gaan. Hij heeft er écht zin in }:|
Volgens onze zoon is dat gewoon een feature binnen Magister :'). Niks uitrekenen, gewoon Magister openen op het juiste tabblad...

Rekende hij het maar zelf uit, dan leerde hij er nog wat van ;).

[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2026 09:25:30 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:44:16 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221067327
@Schanu jij gebruikt de term loedermoeder wel vaker geloof ik en je weet net zo goed als ik dat dat nergens voor nodig is...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221067340
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:00 schreef Kyara het volgende:
Wat gaaf @:Phaidra Hopelijk kan hij prioriteiten gaan stellen. Als hij meer gaat trainen komt hij wellicht ook in aanmerking voor een Topsportklas? Is dat iets wat hierop kan volgen?

Bij oudste start morgen de toetsweek. Hier 4 periodes en 3 toetsweken (een periode wordt afgesloten met een projectweek ipv een toetsweek). Het wordt voor hem nog even spannend maar het scheelt dat de spannendste toets deze week is. Volgende week vooral de vakken die hem sowieso wel goed afgaan.

De meiden hebben volgende week ook toetsweek maar die maken alleen de cito-achtige toetsen.
Ik weet niet of hij hiermee een NOC-NSF-status kan krijgen (groepsspringen is geen olympische discipline). Dat is nodig voor toelating. Hij zou dan wel van school moeten wisselen en ik denk dat hij dát er toch net niet voor overheeft. Maar we zien wel :).
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens onze zoon is dat gewoon een feature binnen Magister :'). Niks uitrekenen, gewoon Magister openen op het juiste tabblad...
Hier gebruikt de oudste een externe app, daar log je in met je magister account. Was ik niet 100% blij mee, want die data ligt dan opeens ook buiten magister. Wie weet wat ze daarmee doen.

Bij jongste werkt die app niet, omdat de weging kan veranderen als een andere toets de laagste wordt. En sommige docenten wijzigen dat elke toetsweek, sommigen pas eind van het jaar. Maar met 4-6 cijfers lukt dat wel op een rekenmachine.
pi_221067390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:23 schreef FlyingFish het volgende:
Phaidra, wat is het nut van al 5 dagen per week trainen als je uiteindelijk de laatste stap richting topsport niet wil zetten? Dan kun je toch beter gewoon 2 dagen hobby-trainen… Daar zou ik als ouder die kind er heen moet brengen iig voor kiezen. Zelfs al wordt het niets, dan is het nog een mooie ervaring geweest voor hem. (Tenminste, als de cultuur een beetje is veranderd tov die docu een paar jaar geleden…). 1 zondag per maand is te overzien en je kunt er altijd consequenties aan hangen als het ten koste van school blijkt te gaan.

Nog een verlate *O* voor Schanu en 5 dagen school! Fijn dat de overstap zo goed is uitgepakt! Hopelijk geeft dat jullie ook iets meer ademruimte.
De cultuur is zeker wel veranderd, gelukkig. Bij turnen is er niet echt een middenweg. Het is 1x per week recreatief 1 uurtje of minimaal 13 uur voor selectie (oplopend naar 30 voor topsport).* De meeste die stoppen met de selectie gaan ook totaal iets anders doen, want recreatief is dan gewoon niet leuk meer. Met topsport doe je dus automatisch mee met landelijke wedstrijden, bij de wedstrijdsport is het eerst regionaal en bij hoge scores door naar landelijk. En hij doet het gelukkig ook echt omdat hij er plezier uit haalt.

* Dit hoeft niet overal zo te zijn, maar onze vereniging is toevallig 1 van de 4 landelijke topsportopleidingen. Ze zetten daarom vol in op de selectie en een stuk minder op recreatie. Maar geen ervaring met andere verenigingen.

@Ynske turnen dus :P. sorry ik doe een bijlees maar het wordt er niet overzichtelijker op geloof ik :'). Fijn dat je een nieuwe droger krijgt *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 17-06-2026 08:59:33 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221067536
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:44 schreef oh-oh het volgende:
@:Schanu jij gebruikt de term loedermoeder wel vaker geloof ik en je weet net zo goed als ik dat dat nergens voor nodig is...
Ik heb die term hier geleerd juist omdat hij door andere werd/wordt gebruikt :') Meer ook juist als grapje :)
pi_221067607
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:11 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik heb die term hier geleerd juist omdat hij door andere werd/wordt gebruikt :') Meer ook juist als grapje :)
Als je het maar niet zelf gaat geloven :*. Ik ben ook team 'eerst proberen, naar huis kan altijd nog' en vaak gaat dat prima en hoor je niks meer.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:28:27 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221067638
Phaidra, niet op elke loot-school is een status nodig voor toelating. En je kunt ook op de huidige school het gesprek aan. Topsporters hier hoeven geen gym, levensbeschouwing en nog iets (ik weet niet meer wat) te doen om die uren op school te gebruiken voor huiswerk voor andere vakken. Zou zoiets niet bespreekbaar zijn?


Ik moest vanochtend op school alweer mijn dochter van me afpellen. De juf moest haar fysiek tegenhouden omdat ze achter me aan wil/om me heen geklemd zit. Ze wil echt niet meer. En ik hield me groot, maar daarna brak ik op de fiets naar huis. Het is nog 3,5 week tot de vakantie, maar dit begint zo wel een flinke wissel te trekken op ons gezin. Volgend jaar gelukkig wel een fijne juf, maar diagnostiek en hulp komt pas in oktober en ons meisje lijkt elke dag een beetje minder blij. Met vriedinnetjes spelen en sporten enzo gaat goed, maar ze is 'zo moe mama'. Het laatste wat ze elke dag zegt voor ze in slaap valt is 'ik wil niet meer naar school' en het eerste wat ze gilt als ze 's ochtends haar ogen open doet is 'IK GA NIET!'.

En ja, we hebben al eindeloos veel gesprekken gehad op school, met de juf, de ib'er, de bovenschoolse hb-specialist, met de externe hb-gespecialiseerde orthopedagoog... maar er lijkt niets echt te helpen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221067653
Ik heb met het inpakken voor het verhuizen echt al best wel veel weggedaan, maar ik heb nu ook nog best wat foto's van het analoge tijdperk waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga doen.

Spannend @Mushanga71

@Kyara goed bezig met opruimen. Ik kwam toen het schilderen en alles klaar was, de bak tegen waar mijn "kluskleren" in zaten. Had nu een andere broek gepakt en mijn moeder had wat extra shirts dus daar maar een van gepakt.

@Phaidra, wat leuk, solliciteren bij TeamNL, gelukkig niet wekelijks in het toch al volle schema, maar wel gaaf als het lukt! En door naar het NK! Mooie prestatie.

@amaranta is het nog mogelijk dat zoon over gaat denkt hij?
Netjes van je dochter! 2 verschillende kinderen, die heb ik hier ook.

Jongste is halverwege de laatste toetsweek, volgende week is inhaalweek en de week daarop moeten ze boeken inleveren en rapport halen. En dan is het gebeurd.
Oudste moet ook nog boeken inleveren, maar nog niks gehoord over hoe wat waar.
Kon helaas niet direct toen ze stopte.
Fake it till you make it...
pi_221067776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens onze zoon is dat gewoon een feature binnen Magister :'). Niks uitrekenen, gewoon Magister openen op het juiste tabblad...

Rekende hij het maar zelf uit, dan leerde hij er nog wat van ;).
Magister > Cijfers > Alle Cijfers > en dan inderdaad naar links swipen om per periode te kijken en op hoeveel punten ze in totaal staan. :)

Bedoel je dat?

Onze zoon zit nu op 55 punten, dat wordt nog een spannende uitslag na die toetsweek.
Man wil perse dat hij zich inzet voor het vwo want in principe kan hij dat wel. Ik neig al naar havo want dat gaat hem waarschijnlijk makkelijker af.
De beoordeling vwo en havo scheelt zoveel als je die toetsen naast elkaar legt.
Het is wel zonde als je zakt van niveau omdat je weinig moeite hebt gedaan en laks bent geweest.
En dat is waarom mijn man hem door wil laten gaan.
Toon die inzet! Maar ja… :')
pi_221067845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als je het maar niet zelf gaat geloven :*. Ik ben ook team 'eerst proberen, naar huis kan altijd nog' en vaak gaat dat prima en hoor je niks meer.
Oh nee hoor, ik denk dat dit veel ouders wel eens overkomt. Het is gewoon soms lastig inschatten, helemaal als er geen koorts (meer) is. Het is ook niet dat ze slechter is geworden van dat ochtendje school ;) Als ik het mijzelf had aangerekend, dan had ik wel een andere bewoording gebruikt, loedermoeder heb ik echt geleerd als grapje.

Tink, wat moeilijk zo die laatste weken, logisch dat het veel met je doet. Hopelijk komt de juiste hulp snel op gang en lukt het haar om tot de vakantie voldoende rust te pakken. Is het anders bespreekbaar om wat minder naar school te gaan bijvoorbeeld?
pi_221068022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:28 schreef Tink89 het volgende:
Phaidra, niet op elke loot-school is een status nodig voor toelating. En je kunt ook op de huidige school het gesprek aan. Topsporters hier hoeven geen gym, levensbeschouwing en nog iets (ik weet niet meer wat) te doen om die uren op school te gebruiken voor huiswerk voor andere vakken. Zou zoiets niet bespreekbaar zijn?

Ik moest vanochtend op school alweer mijn dochter van me afpellen. De juf moest haar fysiek tegenhouden omdat ze achter me aan wil/om me heen geklemd zit. Ze wil echt niet meer. En ik hield me groot, maar daarna brak ik op de fiets naar huis. Het is nog 3,5 week tot de vakantie, maar dit begint zo wel een flinke wissel te trekken op ons gezin. Volgend jaar gelukkig wel een fijne juf, maar diagnostiek en hulp komt pas in oktober en ons meisje lijkt elke dag een beetje minder blij. Met vriedinnetjes spelen en sporten enzo gaat goed, maar ze is 'zo moe mama'. Het laatste wat ze elke dag zegt voor ze in slaap valt is 'ik wil niet meer naar school' en het eerste wat ze gilt als ze 's ochtends haar ogen open doet is 'IK GA NIET!'.

En ja, we hebben al eindeloos veel gesprekken gehad op school, met de juf, de ib'er, de bovenschoolse hb-specialist, met de externe hb-gespecialiseerde orthopedagoog... maar er lijkt niets echt te helpen.
Als hij toegelaten wordt, kunnen we inderdaad altijd in gesprek gaan met de nieuwe mentor volgend jaar om te kijken wat mogelijk is :Y.

Wat rot Tink. Is het een optie om haar thuis te houden? Eventueel met een paar boekjes mee om thuis nog iets te doen? Het zijn sowieso rare weken op school, het is onrustig en een stuk minder echte werktijd. Als je het thuis kan bolwerken zou ik haar ziekmelden. Volgend jaar weer een nieuwe kans... Ik heb ook op dit punt gestaan, het is superklote. Mijn les is: De band met je kind is belangrijk. Laat die voorop staan. Laat zien dat je voor haar opkomt en haar kant kiest :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221068039
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Magister > Cijfers > Alle Cijfers > en dan inderdaad naar links swipen om per periode te kijken en op hoeveel punten ze in totaal staan. :)

Bedoel je dat?

Onze zoon zit nu op 55 punten, dat wordt nog een spannende uitslag na die toetsweek.
Man wil perse dat hij zich inzet voor het vwo want in principe kan hij dat wel. Ik neig al naar havo want dat gaat hem waarschijnlijk makkelijker af.
De beoordeling vwo en havo scheelt zoveel als je die toetsen naast elkaar legt.
Het is wel zonde als je zakt van niveau omdat je weinig moeite hebt gedaan en laks bent geweest.
En dat is waarom mijn man hem door wil laten gaan.
Toon die inzet! Maar ja… :')
Ik denk dat het iets anders is. Ik heb het niet gezien, maar hij kan volgens mij echt zien welk cijfer nodig is met de weging van de laatste toets om op een voldoende uit te komen.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:23:14 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221068051
Elke school richt magister anders in denk ik want hier geen totaal aantal punten te zien. Kind rekent altijd zelf met de rekenmachine voor totaal gemiddelde etc.
Het zal wel. Ik kijk sowieso nooit in magister want hij vertelt me alle cijfers zodra ze binnen zijn.

Ze hebben dat aangepast een paar maanden geleden. Nieuwe cijfers zijn zichtbaar vanaf 17:00uur omdat kinderen echt onrustige dagen hadden met onvoldoendes die onder schooltijd en huiswerk leren gepubliceerd werden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221068122
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:23 schreef laziness het volgende:
Elke school richt magister anders in denk ik want hier geen totaal aantal punten te zien. Kind rekent altijd zelf met de rekenmachine voor totaal gemiddelde etc.
Het zal wel. Ik kijk sowieso nooit in magister want hij vertelt me alle cijfers zodra ze binnen zijn.

Ze hebben dat aangepast een paar maanden geleden. Nieuwe cijfers zijn zichtbaar vanaf 17:00uur omdat kinderen echt onrustige dagen hadden met onvoldoendes die onder schooltijd en huiswerk leren gepubliceerd werden.
Wij zien de cijfers in SOM pas op maandag, een week later dan T ze ziet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2026 @ 10:34:50 #92
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221068138
Vroeger had je gewoon een cijferkaart 😂
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:36:42 #93
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221068151
:D Ja die rapporten, die heb ik allemaal weggemieterd toen ik ging verhuizen, maar die leverden wel geld op, als je daarmee langs opa en oma en je tante ging B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:37:43 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221068162
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij zien de cijfers in SOM pas op maandag, een week later dan T ze ziet.
Ik heb het over publicatie voor de leerlingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2026 @ 10:41:02 #95
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221068181
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:32 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij zien de cijfers in SOM pas op maandag, een week later dan T ze ziet.
En dit. Maar dus zagen we ook de toetscijfers nog niet terwijl we moesten aanmelden voor herkansingen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221068667
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:23 schreef laziness het volgende:
Elke school richt magister anders in denk ik want hier geen totaal aantal punten te zien. Kind rekent altijd zelf met de rekenmachine voor totaal gemiddelde etc.
Het zal wel. Ik kijk sowieso nooit in magister want hij vertelt me alle cijfers zodra ze binnen zijn.

Ze hebben dat aangepast een paar maanden geleden. Nieuwe cijfers zijn zichtbaar vanaf 17:00uur omdat kinderen echt onrustige dagen hadden met onvoldoendes die onder schooltijd en huiswerk leren gepubliceerd werden.
Wij hebben sinds dit schooljaar helemaal geen toegang meer tot de cijfers. Alleen 1 week nadat alle toetsen zijn nagekeken kunnen we dat inzien en na die week zijn ze ook weer weg. Het enige dat ik jammer vind is dat ik niet het gemiddelde kan inzien, om een beetje te bepalen welk vak aandacht nodig heeft. Maar verder ook helemaal prima dat we geen directe inzage hebben. Voor de leerlingen worden cijfers ook alleen nog op vaste tijden gepubliceerd, ik weet even niet meer hoe ze dat hebben ingericht.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:16:59 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221068708
Wij hebben wel toegang tot cijfers maar in principe kijken we niet. Omdat het nu wel spannend is voor 1 vak heeft zoon liever dat ik kijk en het hem vertel dan dat hij zelf moet kijken en het ons moet vertellen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:19:46 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221068726
Bij J worden cijfers gepubliceerd op magister van maandag tot en met donderdag tussen 16.30 en 17.30u. Buiten die tijden verschijnt er niets nieuws online. Heerlijk voorspelbaar iig.
pi_221068862
Das wel een mooie instelling, @Deepfreeze Zal vast wel goedkomen als hij dat graag wil. En als niet, geen man overboord ;)

Ja, magister. Hier moet hij het zelf uitrekenen en ik kan er altijd in, wat ie geen probleem vindt. Ik kijk niet vaak, meestal hoor ik de cijfers van hemzelf. Net kwam wel zijn herkansingscijfer voor natuurkunde binnen, 5,2 en das beter dan de 2,8 die hij eerder scoorde. Hij wordt sowieso een bespreekgevalletje.

Ach Tink ;( Eens met wat Phaidra zegt, laat haar nu even thuis en kijk in het nieuwe schooljaar verder. Ze mist nu toch niet veel meer en met zulke stress naar school gaan, is voor niemand goed :*

Ik heb morgenochtend al een afspraak bij de kliniek om mn wratje te elimineren *O* Echt hoor, tis piepklein, amper te zien maar IK zie het en het stoort me al 2 jaar. Hopelijk kunnen ze het direct verwijderen en anders bij een volgende afspraak. Zit daar waar ook mijn orthopeed zit, lekker makkelijk :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')