Prima initiatief. Al verwacht ik dat een ondemocratisch shithole als de EU er niet veel mee gaat doen. Wel een mooie f*ck you voor die eurocraten die altijd lopen te beweren dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.quote:
https://www.save-europe-act.com/
Save Europe Act, het initiatief van de Nederlandse Eva Vlaardingerbroek, wil één miljoen handtekeningen ophalen om in Brussel een debat af te dwingen over zogeheten remigratie. De campagne loopt als Europese burgerinitiatief en zegt de Europese Commissie te willen bewegen tot strengere maatregelen tegen migratie en het terugsturen van bepaalde groepen migranten. Volgens de organisatoren is het plan "een mandaat" van Europese patriottische bewegingen en partijen.
Op de website van Save Europe Act staat een introductievideo en een manifest. In de preambule stellen de initiatiefnemers dat de "inheemse volkeren van Europa" een onvervreemdbaar recht hebben om hun identiteit, erfgoed en manier van leven te behouden. Ze verwijzen naar artikelen uit het EU-verdrag en het Handvest van de grondrechten om te betogen dat nationale en culturele identiteiten beter beschermd moeten worden.
De initiatiefnemers stellen dat "replacement migration" ofwel "omvolking", zowel legaal als illegaal, de sociale cohesie, veiligheid, publieke diensten en "etnische en culturele continuïteit" heeft aangetast. Ze waarschuwen dat Europeanen volgens hen risico lopen minderheid in eigen land te worden als het beleid niet drastisch verandert. Ook voeren ze aan dat migratie de vergrijzing niet oplost, maar juist extra druk op de verzorgingsstaat zou leggen en lage geboortecijfers onder de autochtone bevolking zou verergeren.
In het manifest doen de organisatoren vijf concrete voorstellen aan de Europese Commissie. Zo vragen ze om een moratorium op nieuwe niet-Europese immigratiekanalen, inclusief het stilleggen van asielprocedures voor economische migranten en mensen uit veilige landen, en het sterk beperken van studie- en gezinsmigratievisa. Daarnaast willen ze een ingrijpende hervorming van het Europese migratie- en asielsysteem, met meer nadruk op grensbewaking, snelle screening en directe terugkeer.
Een ander deel van de voorstellen richt zich op remigratie: een versnelde terugkeer van mensen die illegaal verblijven, afgewezen asielzoekers en personen die een misdrijf hebben gepleegd of als bedreiging voor de openbare orde worden gezien. Daarbovenop bepleiten ze een EU-breed kader voor "vrijwillige en gestimuleerde" remigratie van niet-Europese migranten die volgens hen niet geïntegreerd zijn of een culturele of financiële last vormen, en het inperken van sociale voorzieningen die als "aantrekkingsfactor" voor migratie worden gezien.
De campagne presenteert zichzelf als een Europees netwerk van "patriotten" en toont een lijst met steunbetuigingen van politici, activisten, influencers en opiniemakers uit verschillende landen. Onder de founding signatories staan onder anderen Eva Vlaardingerbroek zelf, AfD-politicus Björn Höcke, Europarlementariër Dominik Tarczyński en verschillende activisten en auteurs. Op de site is live te zien hoeveel mensen per land hebben getekend; op het moment van de gepubliceerde cijfers staat de teller op 54.944 handtekeningen, met Italië, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk als grootste bijdragers.
De organisatie wil eerst 100.000 steunbetuigingen behalen en daarna het burgerinitiatief formeel bij de Europese Commissie indienen; uiteindelijk zijn één miljoen geldige handtekeningen uit ten minste zeven lidstaten nodig. Naast handtekeningen vraagt Save Europe Act ook om donaties om campagneactiviteiten, webontwikkeling en organisatie in de lidstaten te financieren. In een transparantienoot wijst de organisatie erop dat giften boven 500 euro na officiële registratie onder de EU-regels voor burgerinitiatieven kunnen vallen en openbaar gemaakt moeten worden.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is een linkdump.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
VER / Save Europe Act, Teken nu!
Isdatzo komt van Reddit, daar is tien jaar oude memes reposten de dagelijkse bezigheid.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
"The left can't meme" blijkt maar weer eens uit te komen.
Topic stond eerst ook in nieuws en is daar naartoe verplaatst.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
Linksextremisten bedoel je? Eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het zou safer zijn voor Europe als die extremisten eens zouden opbokken.
Klopt man.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het zou safer zijn voor Europe als die extremisten eens zouden opbokken.
Ze is getrouwd met iemand die gelooft dat Israel mag bestaan?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is getrouwd met een Zionist. Haar uiteindelijke loyaliteit ligt bij Israël. Trap er niet in. Het is niet voor niets dat de FOK! huis tuin en keuken zionisten haar zo prijzen.
Zionisme is niet verboden door de wetgeving. Niks verkeerds mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is getrouwd met een Zionist. Haar uiteindelijke loyaliteit ligt bij Israël. Trap er niet in. Het is niet voor niets dat de FOK! huis tuin en keuken zionisten haar zo prijzen.
Aaah, jij valt dus op hele dikke tieten. Het maakt jou verder niet uit zolang de omvang van de borsten maar huge is. Duidelijk maat, gaan we mee aan de slag.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:26 schreef Academicus het volgende:
ik moet bekennen dat ik me regelmatig heb afgetrokken op Eva
Ok groetjes
Zeker waarde vrind, grote, volle tieten zijn Heilig en mijn Allesquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Aaah, jij valt dus op hele dikke tieten. Het maakt jou verder niet uit zolang de omvang van de borsten maar huge is. Duidelijk maat, gaan we mee aan de slag.
Wat is haar positie over Oekraïne?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:28 schreef DavidAZ het volgende:
Eva's positie over Nederland ondersteun ik.
Eva's positie over Oekraïne ondersteun ik niet.
neem steunkousen danquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:28 schreef DavidAZ het volgende:
Eva's positie over Nederland ondersteun ik.
Eva's positie over Oekraïne ondersteun ik niet.
Heb je ook nog inhoudelijk iets te melden?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:30 schreef Academicus het volgende:
[..]
Zeker waarde vrind, grote, volle tieten zijn Heilig en mijn Alles
Tja, sommige mensen zien dit soort zaken liever niet, en eisen dat het verwijderd wordt.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
Nee, niet echt eigenlijk al vond ik dit toch wel noemenswaardigquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijk iets te melden?
Het rechterampje omhoog moet en zal ook in NWS gepromoot worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
Ja, want als je tegen massaimmigratie en omvolking bent, ben je automagisch nazi!!11quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het rechterampje omhoog moet en zal ook in NWS gepromoot worden.
Ach nee joh. Dit komt niet voor niets na die gezellige “remigratie”-tweedaagse van de extreemrechtse internationale die ze afgelopen weekend bezocht.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:04 schreef Homey het volgende:
Geen fan van Eva per se, maar wel een prima initiatief. Ik zou het wel beter duiden, wat de bedoeling denk is, is om (illegale) Arabieren en Afrikanen terug te sturen. Denk niet dat Eva een groot probleem heeft met Japanners of Vietnamezen. Maar je kan dit hard maken door simpelweg te wijzen op de uitkeringscijfers en criminaliteitscijfers, en daarin zie je enorme verschillen tussen Syriërs en Japanners. Daar kan je beleid op baseren.
Nee. Wel als je dit steunt. Komt gewoon uit extreemrechtse en extreem foute hoek.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja, want als je tegen massaimmigratie en omvolking bent, ben je automagisch nazi!!11
Jouw mening. Doe ik verder niets mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee. Wel als je dit steunt. Komt gewoon uit extreemrechtse en extreem foute hoek.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja, want als je tegen massaimmigratie en omvolking bent, ben je automagisch nazi!!11
Had je iets gemist? Dat maatje van Eva, waar ze dit initiatief samen mee opgezet heeft, is gewoon een antisemiet met een neo-nazistisch verleden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is al vrij omstreden, maar haar mede-oprichter Martin Sellner (https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Sellner) is gewoon hartstikke fout:
- Heeft in het verleden hakenkruizen op synagoges geplakt
- Heeft zich uitgesproken als aanhanger van Holocaustontkenner David Irving
- Heeft een verleden als Neo-Nazi, ook naar eigen zeggen
- Heeft het extreemrechtse Identitair Verzet Oostenrijk opgericht
- Heeft een financiële donatie geaccepteerd van de "Christchurch shooter" (Brenton Tarrant) met wie hij banden had
- Is er vlak voor een inval in 2019 in zijn huis in geslaagd om alle emailwisselingen met deze Brenton Tarrant van zijn computers te wissen.
- Heeft meerdere antisemitische uitspraken gedaan
/Care.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:20 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
[..]
Had je iets gemist? Dat maatje van Eva, waar ze dit initiatief samen mee opgezet heeft, is gewoon een antisemiet met een neo-nazistisch verleden.
Daar kan ik prima mee levenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:22 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Prima hoor als dat je niks interesseert, maar dat zegt misschien ook wel iets over jou zelf.
Ik ken en volg die meid niet, alleen een paar van haar interviews gezien. Toen ging het wel over de illegalen, en daar ben ik (zelf een buitenlander zijnde) met haar wel eens. Wat Oekraïne betreft vind ik dat ze daar niet goed genoeg over geïnformeerd is. In het beste geval.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is haar positie over Oekraïne?
Ik vind haar een erg onsympathieke vrouw.
Gedachtengoed gaat verder dan alleen remigratie van illegale migranten.
Ik niet. En gegarandeerd jij ook niet. Dus ga niet lopen janken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh leuk, een tweede topic hierover.
Ben benieuwd of we nu met zijn allen tot andere inzichten gaan komen!
Jeetje, je komt wat gefrustreerd over. Heeft de regen van vandaag meteen zo'n slechte impact?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik niet. En gegarandeerd jij ook niet. Dus ga niet lopen janken.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, je komt wat gefrustreerd over. Heeft de regen van vandaag meteen zo'n slechte impact?
Als je dat de afgelopen 20 jaar niet hebt begrepen ga je dat na de zoveelste keer uitleggen ook niet begrijpen. Doe geen moeite.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Wat is ondemocratisch aan de EU? Kan je dat uitleggen?
Ik weet het niet, maar ik heb European Law School gestudeerd in Maastricht, later twee jaar in Brussel zelf gewerkt en toch de indruk gekregen dat de institutionele structuur van de EU juist veel democratische waarborgen en juridische begrenzingen bevat. Maar goed, op Facebook zal wel iets anders staan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:36 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Als je dat de afgelopen 20 jaar niet hebt begrepen ga je dat na de zoveelste keer uitleggen ook niet begrijpen. Doe geen moeite.
Dát verklaart inderdaad een hoop. Bedankt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:47 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik heb European Law School gestuurd in Maastricht
AntiekeKennis, 6 forumposts op zijn naam en dan dit schrijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:20 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
[..]
Had je iets gemist? Dat maatje van Eva, waar ze dit initiatief samen mee opgezet heeft, is gewoon een antisemiet met een neo-nazistisch verleden.
Jij had ook ooit 6 forumposts. Graag verneem ik van je wat er inhoudelijk mis is met mijn constatering dat degene met wie Eva dit heeft opgezet, Martin Sellner, een antisemiet met een neonazistisch verleden is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
AntiekeKennis, 6 forumposts op zijn naam en dan dit schrijven.
Te pas en te onpas komt hier de oude 'RaRa Duyvendak' koe van stal. Nou is er kritiek op de achtergrond van figuren in een actuele kwestie en dan is het tegenargument dat iemand pas 6 posts op z'n naam heeft staan?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Altijd als ik dit soort betogen lees moet ik een beetje lachen. Ik beeld mij dan voor mensen die op de middelbare zijn gezakt maar zichzelf een PhD in econometrie wanenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:04 schreef Homey het volgende:
Geen fan van Eva per se, maar wel een prima initiatief. Ik zou het wel beter duiden, wat de bedoeling denk is, is om (illegale) Arabieren en Afrikanen terug te sturen. Denk niet dat Eva een groot probleem heeft met Japanners of Vietnamezen. Maar je kan dit hard maken door simpelweg te wijzen op de uitkeringscijfers en criminaliteitscijfers, en daarin zie je enorme verschillen tussen Syriërs en Japanners. Daar kan je beleid op baseren.
Wie zijn er allemaal zionist op FOK! volgens jou.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Het klopt niet?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Laatste tijd zijn er veel tekenen van ochlocratie. Bijv. wanneer de regering tegen de wet en gezonde verstand gehoor geeft aan de eisen van een hard-schreeuwende menigte, die vervolgens door de rechtbanken worden gecanceld als ongegrond.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Wat is ondemocratisch aan de EU? Kan je dat uitleggen?
Quote me.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wie zijn er allemaal zionist op FOK! volgens jou.
Zionistische nazi's )))quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:05 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wie zijn er allemaal zionist op FOK! volgens jou.
Het staat je vrij dat te benoemen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:50 schreef KinKiJan het volgende:
Er staan nou eenmaal wat onfrisse figuren tussen; zo ook AfD'er Björn Höcke bijvoorbeeld. Dit mag hier gewoon benoemd worden lijkt me. En zo niet.. Soit.
Echt erg.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:26 schreef probeer het volgende:
Ja, fix die site even ofzo. Nu kan je dat mandaat niet lezen.
Vanuit ijdele hoop dacht ik dat we het hier dan wellicht nog inhoudelijk over dat ding konden hebben.quote:
Hoezo is een poging om 1.000.000 handtekeningen (wat een heel klein percentage is van de ruim 450 mio EU'ers) op te halen een fuck you naar mensen die beweren een meerderheid te vertegenwoordigen?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:40 schreef Cruzinats het volgende:
Wel een mooie f*ck you voor die eurocraten die altijd lopen te beweren dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.
Ik kan me niet herinneren dat ik in mijn eerste vijf posts zulke uitspraken deed. Mede daarom heb ik het idee dat je een kloon kunt zijn. Ik heb een hekel aan klonen want ik vind ze laf.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:47 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Jij had ook ooit 6 forumposts. Graag verneem ik van je wat er inhoudelijk mis is met mijn constatering dat degene met wie Eva dit heeft opgezet, Martin Sellner, een antisemiet met een neonazistisch verleden is.
FYI Martin Sellner is degene die in het promotiefilmpje naast Eva Vlaardingerbroek aan het woord is.
Bruin is een populaire kleur hier op Fok!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben erg van haar gecharmeerd en ik denk dat ik haar wel kan repareren naar een lief links meisje, nu bakt ze ze wel heel bruin.
BruinLinks is inderdaad helaas goed vertegenwoordigd hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:03 schreef camilero het volgende:
[..]
Bruin is een populaire kleur hier op Fok!
Ja, vanuit sommige gezichtspunten is alles links....quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
BruinLinks is inderdaad helaas goed vertegenwoordigd hier.
En vanuit sommige gezichtspunten is alles rechts.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:11 schreef camilero het volgende:
[..]
Ja, vanuit sommige gezichtspunten is alles links....
Ook dat, het ligt er maar net aan in welke bubbel je zitquote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En vanuit sommige gezichtspunten is alles rechts.
Alle twee behoorlijk fout ja, maar weet je waarom deze mensen nu de mainstream in kunnen trekken? Dat komt omdat de normale kanalen zijn uitgeput. Mensen hebben netjes gestemd tegen meer migratie en ze werden stelselmatig genegeerd of erger nog weggezet als nazi’s.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is al vrij omstreden, maar haar mede-oprichter Martin Sellner (https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Sellner) is gewoon hartstikke fout:
- Heeft in het verleden hakenkruizen op synagoges geplakt
- Heeft zich uitgesproken als aanhanger van Holocaustontkenner David Irving
- Heeft een verleden als Neo-Nazi, ook naar eigen zeggen
- Heeft het extreemrechtse Identitair Verzet Oostenrijk opgericht
- Heeft een financiële donatie geaccepteerd van de "Christchurch shooter" (Brenton Tarrant) met wie hij banden had
- Is er vlak voor een inval in 2019 in zijn huis in geslaagd om alle emailwisselingen met deze Brenton Tarrant van zijn computers te wissen.
- Heeft meerdere antisemitische uitspraken gedaan
Welnee, ze maken een hoop herrie, maar uiteindelijk vertegenwoordigen ze electoraal gezien een minderheid. Dat lijkt soms anders omdat ze heel hard roepen dat ze "het volk" zijn en veel lawaai maken maar ze blijven een hele radicale minderheid. Geldt ook voor mensen als Tommy Robinson. Dat deze club ook niet wars is van flink wat desinformatie en opruiende socials (Radio Genoa iemand?) die het met de feiten niet zo nauw nemen helpt ook niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Alle twee behoorlijk fout ja, maar weet je waarom deze mensen nu de mainstream in kunnen trekken? Dat komt omdat de normale kanalen zijn uitgeput. Mensen hebben netjes gestemd tegen meer migratie en ze werden stelselmatig genegeerd of erger nog weggezet als nazi’s.
De politiek is jarenlang dogmatisch bezig geweest om zoveel mogelijk immigranten binnen te halen.
Dit is nu de consequentie van dat dramatische beleid en nog steeds worden de gevestigde politieke partijen niet wakker. Als ook dit op niets uitloopt en de omvolking gaat even hard door dan radicaliseert een deel van de bevolking verder tot dat je met een echte nazi partij zit opgescheept.
Dit is dus wat ik bedoel, je negeert het maar ondertussen word die beweging steeds groter en helaas ook radicaler.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:26 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Welnee, ze maken een hoop herrie, maar uiteindelijk vertegenwoordigen ze electoraal gezien een minderheid. Dat lijkt soms anders omdat ze heel hard roepen dat ze "het volk" zijn en veel lawaai maken maar ze blijven een hele radicale minderheid. Geldt ook voor mensen als Tommy Robinson. Dat deze club ook niet wars is van flink wat desinformatie en opruiende socials (Radio Genoa iemand?) die het met de feiten niet zo nauw nemen helpt ook niet.
En wie gewoon van zijn demonstratierecht gebruikt maakt zal maar door een enkeling voor nazi worden aangezien. Iets anders wordt het als je samen met Voorpost met prinsenvlaggen gaat zwaaien, maar dan maak je het er ook wel een beetje naar.
Dat is natuurlijk ook een beetje het nadeel van die demonstraties, die trekken altijd extremen, en notoire relschoppers aan. Zowel links als rechts. Daardoor wordt je al snel als palliewappie/antisemiet danwel nazi/fascist weggezet, en intussen polariseren we lekker door.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:26 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Welnee, ze maken een hoop herrie, maar uiteindelijk vertegenwoordigen ze electoraal gezien een minderheid. Dat lijkt soms anders omdat ze heel hard roepen dat ze "het volk" zijn en veel lawaai maken maar ze blijven een hele radicale minderheid. Geldt ook voor mensen als Tommy Robinson. Dat deze club ook niet wars is van flink wat desinformatie en opruiende socials (Radio Genoa iemand?) die het met de feiten niet zo nauw nemen helpt ook niet.
En wie gewoon van zijn demonstratierecht gebruikt maakt zal maar door een enkeling voor nazi worden aangezien. Iets anders wordt het als je samen met Voorpost met prinsenvlaggen gaat zwaaien, maar dan maak je het er ook wel een beetje naar.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Linksextremisten bedoel je? Eens.
Ik zie geen extremisten achter deze Save Europe Act. Dus niemand hoeft 'op te bokken'.
Je vraagt om iets onmogelijks, alle westerse landen kampen met lage geboortecijfers. Het lijkt mij beter dat wij als samenleving de pijn van de vergrijzing pakken en zoveel mogelijk mensen stimuleren om een gezin te starten. Dat betekent belastingen drastisch omlaag, zorg voor voldoende woningen en zorg ervoor dat gezinnen zoveel mogelijk worden ondersteund. Dat betekent dat je harde keuzes moet maken, immigratie is de makkelijke oplossing en op de lange termijn helemaal geen oplossing maar eerder het creëren van een nieuw probleem.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:06 schreef Telefoonvork het volgende:
Als wij de vergrijzing op willen lossen en straks niet met enorme problemen willen zitten, dan moeten we er een oplossing voor verzinnen. Linksom of rechtsom zal de bevolking zich op één of andere manier aan moeten vullen.
De eerste is immigratie, dan wel gaarne uit landen die ongeveer hetzelfde denken als ons... wat wij de afgelopen 60 jaar niet hebben gedaan. Dan krijg je mensen die een volledig andere cultuur hebben, dus een volledig ander setje normen en waarden, en dan wordt het gek gevonden dat er wrijving ontstaat?
Aan de andere kant kunnen we ook mensen gaan motiveren om kinderen te krijgen. Bijvoorbeeld door genoeg, betaalbare en ruime huizen te bouwen en het loon zo hoog te maken dat een gezin goed kan leven van één inkomen.
Anders zie ik Nederland alleen maar grotere problemen krijgen, met dank aan het mismanagement van de laatste decennia.
Dat mag. Feiten ontkennen is niet ongebruikelijk in extreemrechtse hoek.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:20 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Jouw mening. Doe ik verder niets mee.
Ik steun dit volledig.
Tuurlijk, dit is een gewoon een leuke promotiestunt na die extreemrechtse remigratietop in Portugal dit weekend. Geen enkele intentie om daadwerkelijk iets te veranderen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:51 schreef Korenfok het volgende:
Waarom doen Engelse burgers, mensen uit Noorwegen etc, mee aan dit intiatief, wie geen onderdeel zijn van de EU?
Ps kan hierdoor dit soort voorstellen niet serieus nemen. En heeft erg de schijn van: vooral gericht op zie je wel, ze doen niet wat willen
En wegkijken van de echte problemen is niet ongebruiklijk in jouw extreemlinkse hoek.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Feiten ontkennen is niet ongebruikelijk in extreemrechtse hoek.
Juist. Wil je niet dat de jaren 30 terugkomen? Zorg er dan voor dat de jaren 20 zich niet herhalen. Links is momenteel volop bezig om alles nog erger te maken door de problemen te ontkennen en het beleid door te zetten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Alle twee behoorlijk fout ja, maar weet je waarom deze mensen nu de mainstream in kunnen trekken? Dat komt omdat de normale kanalen zijn uitgeput. Mensen hebben netjes gestemd tegen meer migratie en ze werden stelselmatig genegeerd of erger nog weggezet als nazi’s.
De politiek is jarenlang dogmatisch bezig geweest om zoveel mogelijk immigranten binnen te halen.
Dit is nu de consequentie van dat dramatische beleid en nog steeds worden de gevestigde politieke partijen niet wakker. Als ook dit op niets uitloopt en de omvolking gaat even hard door dan radicaliseert een deel van de bevolking verder tot dat je met een echte nazi partij zit opgescheept.
Links?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Juist. Wil je niet dat de jaren 30 terugkomen? Zorg er dan voor dat de jaren 20 zich niet herhalen. Links is momenteel volop bezig om alles nog erger te maken door de problemen te ontkennen en het beleid door te zetten.
Dan ben ik een trotse Nazi, en nu?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee. Wel als je dit steunt. Komt gewoon uit extreemrechtse en extreem foute hoek.
Links? Overal. Groenlinks/PvdA, D66, Volt, maar ook de VVD en CDA die jarenlang meedraaiden. Open grenzen, massa immigratie, problemen ontkennen en iedereen die klaagt wegzetten als racist. Dat hele beleid komt bij links vandaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Links?
Waar?
We hebben de extreem-rechtse kabinet Schoof gehad, niks opgelost. De neoliberale kabinetten Rutte die bezuinigen de publieke sector niks opgelost.
Fretknuppelen is mijn inheemse cultuur, ik heb daar recht op.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:43 schreef DrDentz het volgende:
Zwarte Piet is mijn inheemse cultuur, ik heb daar recht op.
100% dit dus. Dat achterlijke sprookje van eeuwige economische groei moet eens goed doorgeprikt worden. We hebben minder mensen nodig. En niet alleen in Nederland maar over de hele wereld. Dat fucking piramidespel genaamd immigratie moet eens afgelopen zijn. Men doet net als of immigranten op magische wijze altijd jong blijven ofzo.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vraagt om iets onmogelijks, alle westerse landen kampen met lage geboortecijfers. Het lijkt mij beter dat wij als samenleving de pijn van de vergrijzing pakken en zoveel mogelijk mensen stimuleren om een gezin te starten. Dat betekent belastingen drastisch omlaag, zorg voor voldoende woningen en zorg ervoor dat gezinnen zoveel mogelijk worden ondersteund. Dat betekent dat je harde keuzes moet maken, immigratie is de makkelijke oplossing en op de lange termijn helemaal geen oplossing maar eerder het creëren van een nieuw probleem.
Ah was een lege inhoudsloze comment van jou met een labeltje als afschrikking en gesprekskiller maar 0 opvolging. Voorspelbaar.quote:
Neuh. Maar dit komt voort uit een extreemrechts feestje afgelopen weekend. Mag je steunen natuurlijk, dat staat je vrij.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:32 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ah was een lege inhoudsloze comment van jou met een labeltje als afschrikking en gesprekskiller maar 0 opvolging. Voorspelbaar.
Het is al om te janken dat dit niet nu al het beleid is. En nog veel bizarder is dat er dus partijen zijn die hier op tegen zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit zou een inkoppertje moeten zijn gezien de gemoederen in het land. Hier moet zowel links tot rechts mee kunnen leven maar neeheeheeee.
We gaan ideologisch gedreven gewoon door op dezelfde weg want het intact houden van de coalitie is uiteraard veel belangrijker dan de sentimenten in dit land.
VVD links noemenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Links? Overal. Groenlinks/PvdA, D66, Volt, maar ook de VVD en CDA die jarenlang meedraaiden. Open grenzen, massa immigratie, problemen ontkennen en iedereen die klaagt wegzetten als racist. Dat hele beleid komt bij links vandaan.
Met die traditie ben ik niet bekend.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Fretknuppelen is mijn inheemse cultuur, ik heb daar recht op.
Lekker populistisch lullen in het kader van gratis bierquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vraagt om iets onmogelijks, alle westerse landen kampen met lage geboortecijfers. Het lijkt mij beter dat wij als samenleving de pijn van de vergrijzing pakken en zoveel mogelijk mensen stimuleren om een gezin te starten. Dat betekent belastingen drastisch omlaag, zorg voor voldoende woningen en zorg ervoor dat gezinnen zoveel mogelijk worden ondersteund. Dat betekent dat je harde keuzes moet maken, immigratie is de makkelijke oplossing en op de lange termijn helemaal geen oplossing maar eerder het creëren van een nieuw probleem.
Ze heeft de juiste denkbeelden maar is niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is haar positie over Oekraïne?
Ik vind haar een erg onsympathieke vrouw.
Gedachtengoed gaat verder dan alleen remigratie van illegale migranten.
En waarom is dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verder is ze natuurlijk sympathieker dan een Halsema o.i.d.
Economisch mag de VVD rechts zijn, maar op migratie, cultuur en identiteit zijn ze al jarenlang linksliberaal. Ze hebben decennialang massa arbeidsmigratie en asielinstroom mogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
VVD links noemen![]()
Dan snap je bar weinig van politiek.
Arbeidsmigranten die voor 5 euro minus kost en kamer (gedeeld met 4 man) voor Otto Workforce komen werken ja daar houden ze van
Het snijden van de sociale zekerheid, het rijker maken van de rijken, behouden van de HRA, verhuurdersheffing invoeren, leenstelsel, het strooien met miljarden naar het grootkapitaal
Ja echt links die VVD
De gemiddelde politicus, en dan heb ik het over degenen die zich niet aan de links- of rechts-extreme kant bevinden laat zich gelukkig niet gek maken door figuren die:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik bedoel, je negeert het maar ondertussen word die beweging steeds groter en helaas ook radicaler.
Figuren zoals Vlaardingerbroek, Sellner, Tommy Robinson, RadioGenoa etc etc zouden geen bestaansrecht hebben als er werkelijk niets aan de hand zou zijn.
Je kan geween lawaai maken over iets wat niet bestaat, een ieder ziet wat er gebeurt en de gevestigde orde wil het vooral hebben over de toon zodat de inhoud nooit besproken hoeft te worden.
Zie je niet in hoe gevaarlijk dat negeren van oprechte zorgen kan worden?
Maar wat heeft dit voorzin voor hun om dit in te dienen bij de EU. Sterker nog het initiatief is nu gelijk onbetrouwbaar, doordat niet EU burgers dus mee doen in de petitiequote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Omdat ook daar de tumor genaamd islam zich te snel aan het uitbreiden is.
Hopelijk besef je dat een aantal mensen achter deze actie van Eva, waaronder haar mede-initiatiefnemer, nogal antisemitische sympathieën hebben. Dan weet je waar je pijlen op moet richten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Juist. Wil je niet dat de jaren 30 terugkomen? Zorg er dan voor dat de jaren 20 zich niet herhalen. Links is momenteel volop bezig om alles nog erger te maken door de problemen te ontkennen en het beleid door te zetten.
Als dat zo is waarom heeft Mark Rutte dan de Turkije deal beklonken waardoor er opvang in de regio gerealiseerd kon worden tijdens de Syrische burgeroorlog?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:51 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Economisch mag de VVD rechts zijn, maar op migratie, cultuur en identiteit zijn ze al jarenlang linksliberaal. Ze hebben decennialang massa arbeidsmigratie en asielinstroom mogelijk gemaakt.
Nee want simpel stellen zonder het te onderbouwen ben je goed in.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat soort stellingen hoef ik niet te bewijzen.
Dit was haar verzoek in de motie:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:34 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Het is al om te janken dat dit niet nu al het beleid is. En nog veel bizarder is dat er dus partijen zijn die hier op tegen zijn.
Het vluchtelingenverdrag en onze vreemdelingenwet regelen dit al. Het voorstel voegt weinig toe, want uiteindelijk moet nog steeds per geval worden beoordeeld of terugkeer mogelijk is. Als dat niet kan, duw je die mensen de illegaliteit in, en daar wordt niemand veiliger van.quote:verzoekt de regering te bewerkstelligen dat procedures van asielzoekers die misdrijven plegen worden beëindigd en dat de status van status-houders die misdrijven plegen wordt ingetrokken
Die deal was damage control nadat Rutte en de EU de Syrische crisis compleet hadden laten escaleren. Dat was inderdaad een van de weinige realistische momenten van Rutte. Verder blijft het natuurlijk gewoon een kerel die zichzelf neerzet als een simpel fietsmannetje dat alle problemen weg lacht.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Als dat zo is waarom heeft Mark Rutte dan de Turkije deal beklonken waardoor er opvang in de regio gerealiseerd kon worden tijdens de Syrische burgeroorlog?
Die doen niet mee. Dat is alleen ter steun van de petitie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit voorzin voor hun om dit in te dienen bij de EU. Sterker nog het initiatief is nu gelijk onbetrouwbaar, doordat niet EU burgers dus mee doen in de petitie
Stoppen met de asielindustrie inclusief het deporteren van al die gelukszoekers levert al miljarden per jaar op.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Lekker populistisch lullen in het kader van gratis bier
- Subsidies om een gezin te starten en te ondersteunen.
- Belastingen omlaag
- Meer woningen
Puin plan wel. Het begrotingstekort is op het moment -2,9%. Hoe wil je dat allemaal gaan betalen?
Bla bla bla, je praat poep. Constant moet er weer over de toon en de vorm gesproken worden in plaats van het PROBLEEM.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:52 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
De gemiddelde politicus, en dan heb ik het over degenen die zich niet aan de links- of rechts-extreme kant bevinden laat zich gelukkig niet gek maken door figuren die:
- elke misdaad door iemand die er buitenlands uitziet met zoveel mogelijk parabolen op alle socials in de spotlight proberen te zetten, geholpen door kanalen als RadioGenoa
- elke misdaad door iemand die er niet buitenlands uitziet zo snel mogelijk naar de achtergrond laten verdwijnen
- doen alsof iedereen die er als een vluchteling uitziet een verkrachter en een extremist is
- altijd elke kans aangrijpen om vluchtelingen als zondebok voor alles aan te wijzen
- bij hoog en bij laag beweren dat de "oorspronkelijke bevolking" met opzet verdund wordt
- altijd en overal erop wijzen dat we een derdewereldland worden en dat dat de schuld is van "de linksen", ook al hebben we de laatste decennia eigenlijk alleen regeringen in diverse gradaties van rechts gehad
- misbruik maken van het demonstratierecht door normale demonstraties van mensen met oprechte zorgen over te nemen met zwaar vuurwerk, agressie en extreemrechtse symboliek
De mensen die op die manier het podium kapen maar in feite een groezelige minderheid vormen moet je inderdaad niet al teveel aandacht geven. Met je eigen burgers (en dus niet de relschoppers die door het hele land naar Loosdrecht afreizen) moet je uiteraard wel in gesprek blijven.
Ahhh het is de schuld van Rutte en de EU dat Assad de burgerprotesten in Syrie hardhandig neersloegquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die deal was damage control nadat Rutte en de EU de Syrische crisis compleet hadden laten escaleren. Dat was inderdaad een van de weinige realistische momenten van Rutte. Verder blijft het natuurlijk gewoon een kerel die zichzelf neerzet als een simpel fietsmannetje dat alle problemen weg lacht.
Verder boeit het mij geen reet wat er in het buitenland gebeurt, pak de problemen in Nederland eens aan in plaats van ze te importeren.
Hoeveel miljard. Heb je een link naar deze berekening?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:16 schreef Chivaz het volgende:
Stoppen met de asielindustrie inclusief het deporteren van al die gelukszoekers levert al miljarden per jaar op.
Correct, als de burger een groot deel van zijn salaris moet afstaan aan de overheid dan mag diezelfde burger daar ook wel iets van terug verwachten ipv van omvolking en vervreemding in eigen land.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dus rechts wilt niet:
- De rijken belasten, want stel ze worden ooit rijk
- Niet de multinationals, want ze gaan anders weg
- De HRA moet blijven, ook al kost dat miljarden per jaar en gaat het meeste naar de villa wijken
Maar de overheid moet wel:
- Gezinnen subsidiëren
- Woningen bouwen
- En de belastingen moeten omlaag
Zelf schuld, want rechts wil de bedreigden niet bewapenen, zodat de gewelddadige mannen niets meer zouden kunnen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bla bla bla, je praat poep. Constant moet er weer over de toon en de vorm gesproken worden in plaats van het PROBLEEM.
Het probleem is dat er teveel gelukszoekers deze kant op komen die in alle verkeerde statistieken oververtegenwoordigd zijn.
Dus je weet niet eens dat er miljarden naar die onzin gaat maar je hebt er wel een mening over? Bijzonder.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoeveel miljard. Heb je een link naar deze berekening?
Of is deze geschreven op een bier viltje?
Natuurlijk. Daar zal het aan liggen. Misschien kun je er wat meer inhoudelijkere woorden aan besteden. Vrijwel niemand zal zeggen dat ter Apel geen probleem is, dat veiligelanders geen probleem zijn. Zelfs niet dat het opvangen van echte vluchtelingen geen problemen oplevert. Maar de discussie laten kapen door mensen die in iedereen die er niet als een authentieke Nederlander uitziet een islamitische terrorist of een verkrachtende crimineel zien, door mensen die leven van maatschappelijke onrust, dat gaat geen enkel probleem oplossen.quote:
Ik vind het totaal niet relevant dat een paar extremisten de boel daar hebben gekaapt. Ja dat is niet goed, en nu? Het probleem is er nog steeds, het lijkt mij zinvoller dat de media en de politiek het daar over gaan hebben en het liefst met oplossingen komen voordat je hier straks te maken hebt met etnische conflicten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Natuurlijk. Daar zal het aan liggen. Misschien kun je er wat meer inhoudelijkere woorden aan besteden. Vrijwel niemand zal zeggen dat ter Apel geen probleem is, dat veiligelanders geen probleem zijn. Zelfs niet dat het opvangen van echte vluchtelingen geen problemen oplevert. Maar de discussie laten kapen door mensen die in iedereen die er niet als een authentieke Nederlander uitziet een islamitische terrorist of een verkrachtende crimineel zien, door mensen die leven van maatschappelijke onrust, dat gaat geen enkel probleem oplossen.
Ehh, nee die doen mee en zijn onder deel van die lobbie groep. plus tekenen mensen uit niet eu landen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die doen niet mee. Dat is alleen ter steun van de petitie.
Anders verdiep je er eerst even in joh.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:53 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ehh, nee die doen mee en zijn onder deel van die lobbie groep. plus tekenen mensen uit niet eu landen.
Dan heb je het echt niet door hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit zou een inkoppertje moeten zijn gezien de gemoederen in het land. Hier moet zowel links tot rechts mee kunnen leven maar neeheeheeee.
We gaan ideologisch gedreven gewoon door op dezelfde weg want het intact houden van de coalitie is uiteraard veel belangrijker dan de sentimenten in dit land.
Jij bent diegene die dit stelt. Graag antwoord op mijn vraag hoeveel het kost.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus je weet niet eens dat er miljarden naar die onzin gaat maar je hebt er wel een mening over? Bijzonder.
Deze vragen kan je gewoon aan AI stellen hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij bent diegene die dit stelt. Graag antwoord op mijn vraag hoeveel het kost.
quote:Hoewel de overheid zelf (via het Centraal Planbureau of ministeries) lange tijd terughoudend is geweest met het publiceren van één allesomvattend prijskaartje per asielzoeker, zijn er de afgelopen decennia en jaren zeer gedetailleerde, recentere berekeningen verschenen.
De methodiek is daarbij flink geprofessionaliseerd. Waar Lakeman in 1999 nog met lossere ramingen werkte, baseren moderne economen zich op geanonimiseerde microdata van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en gebruiken ze generational accounting. Dit betekent dat ze de kosten en baten van een migrant berekenen vanaf de dag van binnenkomst, via de integratie en eventuele uitkeringen, tot aan de pensioenleeftijd en het overlijden (of remigratie).
De belangrijkste recente onderzoeken en cijfers op een rij:
1. Het CPB-rapport "Immigration and the Dutch Economy" (2003)
Kort na het boek van Lakeman kwam het Centraal Planbureau (CPB) met de eerste officiële, brede doorrekening.
De conclusie voor asiel: Het CPB concludeerde dat een asielmigrant de schatkist over een heel leven gemiddeld netto ¤ 120.000 kostte.
Dit rapport vormde jarenlang de wetenschappelijke basis voor discussies over de overheidsfinanciën en migratie, maar raakte na verloop van tijd verouderd door veranderende wetgeving en nieuwe migratiestromen (zoals de crisis in 2015).
2. Rapport "Grenzeloze Verzorgingsstaat" (2021 / geactualiseerd in 2023)
Dit is momenteel de meest uitgebreide en veelbesproken recente studie naar de fiscale kosten van migratie. Het is geschreven door een multidisciplinar team van wetenschappers en economen, met dr. Jan van de Beek (wiskundige en antropoloog) als hoofdauteur. Zij kregen via de Universiteit van Amsterdam toegang tot de unieke microdata van het CBS.
Het rapport berekent de nettobijdrage (betaalde belastingen en premies minus álle genoten overheidsvoorzieningen zoals zorg, onderwijs, toeslagen en opvang) over een heel mensenleven:
Kosten per asielmigrant: Gemiddeld kost één asielmigrant de Nederlandse schatkist over zijn of haar hele levensloop gemiddeld ¤ 475.000.
Verschil in herkomst: Het rapport splitst dit uit. Asielzoekers uit bepaalde regio's (zoals het Midden-Oosten en Noord-Afrika) kosten gemiddeld meer (richting de ¤ 600.000), mede door een statistisch lagere arbeidsparticipatie en hogere afhankelijkheid van uitkeringen, ook bij de tweede generatie.
Macro-economische impact: De totale kosten van álle niet-westerse migratie (waar asiel een groot deel van uitmaakt, naast gezins- en arbeidsmigratie) tussen 1995 en 2019 werden in deze studie becijferd op zo'n ¤ 400 miljard.
Kanttekening: Dit onderzoek werd destijds deels gefinancierd door het Renaissance Instituut (het wetenschappelijk bureau van FVD), wat destijds tot politieke discussie leidde over de onafhankelijkheid. De data en de toegepaste econometrische methode (generational accounting) zijn inhoudelijk echter gebaseerd op het eerdere werk van het CPB en worden door verschillende economen als methodologisch robuust beschouwd.
3. Lopende begrotingskosten (Rijksbegroting)
Als we niet naar een heel mensenleven kijken, maar puur naar de directe, jaarlijkse kasuitgaven van de overheid (de lopende exploitatiekosten van de asielketen), dan zijn de cijfers door de opvangcrises van de afgelopen jaren enorm gestegen:
Waar Lakeman in de jaren 90 sprak over honderden miljoenen guldens, begrootte de Rijksoverheid de directe kosten voor de asielketen (met name de opvang door het COA, de procedures bij de IND, en de juridische/reparatiekosten) de afgelopen jaren op bedragen tussen de ¤ 4 miljard en ¤ 7 miljard per jaar, sterk fluctuerend per begrotingsjaar afhankelijk van de instroom en de kosten voor noodopvang (zoals hotel- en crisisopvang).
Samengevat
De berekening is verschoven van de "70 miljard gulden voor gastarbeid" van Lakeman naar een doorrekening per individu: een asielzoeker kost de Nederlandse verzorgingsstaat over een heel leven gemiddeld een kleine halve miljoen euro, met een totale jaarlijkse druk op de rijksbegroting die inmiddels in de miljarden loopt.
In dit diepgaande video-interview met dr. Jan van de Beek, getiteld #549: 'Verzorgingsstaat op termijn onhoudbaar door migratie.', legt de hoofdauteur tot in detail uit hoe zijn dataonderzoek tot stand is gekomen, welke microdata van het CBS zijn gebruikt en hoe de kosten per migratiemotief (waaronder asiel) over een heel mensenleven zijn berekend.
Zie antwoord Rutger05. Het kost klauwen met geld en de samenleving word er op z’n zachtst gezegd niet beter op.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 21:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij bent diegene die dit stelt. Graag antwoord op mijn vraag hoeveel het kost.
Google eens naar professor van de Beek die heeft dit haarfijn met een academische studie onderzocht. Maar het antwoord past niet in je straatje dus dit zul je wel weer wegwuiven.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is het wetenschappelijk artikel van Van de Beek peer reviewed?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Google eens naar professor van de Beek die heeft dit haarfijn met een academische studie onderzocht. Maar het antwoord past niet in je straatje dus dit zul je wel weer wegwuiven.
Nou:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Lekker populistisch lullen in het kader van gratis bier
- Subsidies om een gezin te starten en te ondersteunen.
- Belastingen omlaag
- Meer woningen
Puin plan wel. Het begrotingstekort is op het moment -2,9%. Hoe wil je dat allemaal gaan betalen?
Die pakt gewoon letterlijk alle cijfers van het cbsquote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is het wetenschappelijk artikel van Van de Beek peer reviewed?
Dit is natuurlijk vrij lastig aan een getal te koppelen. Maar je snapt zelf ook wel dag wat ik hierboven opsomde gigantische bedragen zijnquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hij claimt cijfers van het cbs te hebben die niet openbaar zijn en dus niet controleerbaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:01 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die pakt gewoon letterlijk alle cijfers van het cbs
"Gigantische bedragen"quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk vrij lastig aan een getal te koppelen. Maar je snapt zelf ook wel dag wat ik hierboven opsomde gigantische bedragen zijn
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Natuurlijk. Daar zal het aan liggen. Misschien kun je er wat meer inhoudelijkere woorden aan besteden. Vrijwel niemand zal zeggen dat ter Apel geen probleem is, dat veiligelanders geen probleem zijn. Zelfs niet dat het opvangen van echte vluchtelingen geen problemen oplevert. Maar de discussie laten kapen door mensen die in iedereen die er niet als een authentieke Nederlander uitziet een islamitische terrorist of een verkrachtende crimineel zien, door mensen die leven van maatschappelijke onrust, dat gaat geen enkel probleem oplossen.
Dat was de deal van Samsom. Van de linkse PvdA voor wie dat niet meer weet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom heeft Mark Rutte dan de Turkije deal beklonken waardoor er opvang in de regio gerealiseerd kon worden tijdens de Syrische burgeroorlog?
Dat kun je geen bord meer noemen. Jij loopt met een complete bunker voor je taas.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?
Neequote:Op woensdag 3 juni 2026 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?
Ben je de memorabele Els Rechts bijeenkomst van september vorig jaar nu alweer vergeten?quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Oei, user @Isdatzo in de mud.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
"The left can't meme" blijkt maar weer eens uit te komen.
It’s the Juice again !quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Dat er daar genoeg nogal discutabele mensen aanwezig zijn geweest zal zonder twijfel. Vlaardingerbroek is er immers ook vrij open over dat zij wil dat Europa voornamelijk blank blijft en vindt dat blanke mensen onder druk staan. En Taylor is natuurlijk een white supremacist, die al eens naar een bijeenkomst van FvD geweest in het verleden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:39 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik heb trouwens even gekeken wie er naast Eva Vlaardingerbroek en neo-nazi Martin Sellner spraken op die remigration summit waar dit min of meer geboren is. Ze zeggen me niet allemaal wat, maar er zitten wel wat extremisten tussen zeg:
- Daniel Tyrie, oprichter van Dominion Society of Canada, white supremacist die gelooft dat Canada altijd blank is geweest en ook blank moet blijven
[ x ]
- Greg Bovino, die in een interview voorafgaand aan de top Erwin Rommel geprezen heeft om zijn strategisch inzicht en leiderschap
- White supremacist Jared Taylor was aanwezig als special guest/VIP
En vrijwel iedereen is op een of andere manier betrokken bij de Identitaire beweging.
Ik denk dat wel met redenen gezegd kan worden dat dit een openlijk extreem-rechts clubje is.
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo, maar noem er nog es een stuk of 10? Kan er zo 10 vinden die gaan over ontwrichting van de samenleving door links, waar dat echt ook het vooropgestelde doel is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ben je de memorabele Els Rechts bijeenkomst van september vorig jaar nu alweer vergeten?
https://app.nos.nl/shorthand/van-protest-naar-veldslag/index.html
Geef dan eens een stuk of 10 voorbeelden waar sprake was van vooropgezette ontwrichting van de samenleving? Waar maatschappelijke onrust ook echt het doel was.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat kun je geen bord meer noemen. Jij loopt met een complete bunker voor je taas.
Dat is het narratief, maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je namelijk stelt dat allerlei andere groepen dit wél mogen, maar alleen blanken niet en je valt tevens blanken herhaaldelijk aan op hun huidskleur.
Ja maar dat waren rechtsextremisten, dat telt niet!quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat niet het vooropgezette plan was, wat bij links wel vaak zo is. Het is 1 voorbeeld. Kom met nog 9?quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:34 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ja maar dat waren rechtsextremisten, dat telt niet!
Je vroeg om een voorbeeld die heb je gekregen, ga dan niet achteraf de doelpalen verplaatsen door er om nog 10 te vragen dat is zo'n zwaktebod.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo, maar noem er nog es een stuk of 10? Kan er zo 10 vinden die gaan over ontwrichting van de samenleving door links, waar dat echt ook het vooropgestelde doel is.
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:33 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat is het narratief, maar dat maakt het nog niet waar.
quote:Hoe wordt de werkplek minder ‘wit’? Dit zegt de wetenschap
Meer diversiteit op de werkvloer: Veel organisaties zijn van goede wil, maar hebben nog steeds een voornamelijk ‘wit’ personeelsbestand en weten niet hoe ze dat moeten veranderen. Het Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS) boog zich over recent wetenschappelijke onderzoek naar dit onderwerp en verzamelde veelbelovende strategieën voor een meer diverse werkplek.
quote:Diversiteit moet de norm worden, bericht de NOS maar blijft zelf wit
Maar hoe staat het eigenlijk met de grote NOS zelf, die beeldbepalende NOS die dag in dag, uur na uur heel Nederland van nieuws en ongevraagde, dikwijls gekleurde opinies voorziet? Is er anderhalf jaar na het stukje ‘De NOS – blanker dan karnemelkse pap’ al iets bij het roeptoetertje van de overheid veranderd? Helaas. Nauwelijks. Bij de NOS is het roer nog steeds niet om. Niet echt.
quote:‘HAN-cultuur te wit, te Nederlands en te veel op organisatiebelang gericht’
Bij de HAN is nog veel te winnen op het gebied van inclusieve competenties. Dat blijkt uit een verkenning die de hogeschool liet uitvoeren ten bate van een nieuw Koersbeeld. Er bestaan grote verschillen in de ervaren inclusie en buitensluiting tussen medewerkers, teams en organisatieonderdelen, blijkt uit die verkenning. “Medewerkers vroegen zich af of managers wel belang hebben bij het bevragen van de status quo rond diversiteit.”
quote:Diversiteit op de Spelen: 'TeamNL is nog veel te wit'
Wanneer je het Nederlandse team in Tokio voor de geest haalt, zie je een overwegend wit beeld. Is onze olympische ploeg te wit? "TeamNL reflecteert niet onze samenleving, maar wel het ledenbestand van Nederlandse sportclubs en -verenigingen."
quote:De gemiddelde kantoormedewerker is nog altijd wit. Hoe kan dat toch?
De Nederlandse arbeidsmarkt is nog altijd weinig cultureel divers. Voor de Black Lives Matter-demonstranten een doorn in het oog. Cultureel bepaalde studiekeuzes, financiële tegenslagen en een tekort aan slagvaardig beleid zitten in de weg.
quote:Hoe maken we de wereld van de klassieke muziek minder wit?
... Voor pianist Djuwa Mroivili (22) is het belangrijk om dat voorop te stellen in dit verhaal over de roep om diversiteit in de wereld van de klassieke muziek. Want het is dan misschien zo dat er momenteel op allerlei plekken gesprekken aan de gang zijn om concertprogramma’s, orkestgezelschappen en operadirecties minder wit te maken, het is niet voor het eerst dat zwarte musici of componisten een grote carrière hebben. ...
quote:Gemeenteraden vaak wit en mannelijk, 'druk om te veranderen mist in lokale politiek'
Ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de kandidatenlijsten allesbehalve divers. De meeste gemeenteraden bestaan nog altijd grotendeels uit witte mannen met grijs haar. Toch lijkt het bewustzijn over diversiteit de afgelopen jaren gegroeid. Veel gemeentelijke partijen hebben moeite om überhaupt genoeg kandidaten te vinden, blijkt uit onderzoek van EenVandaag en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.
quote:Te wit, te mannelijk en te westers. ‘Een canon voor de filosofie kan überhaupt niet meer’
Wat is de toekomst van de filosofische canon? De huidige lijst met topwijsgeren is te wit, te westers en te mannelijk, zei filosofiehistoricus Carlo Ierna (1979) een jaar geleden. Binnenkort rondt hij een tweejarig project af om de canon door te lichten en te moderniseren. Maar het resultaat is geen modernisering. In plaats daarvan komt hij met een harde conclusie: de canon kán niet meer.
quote:Universiteit Utrecht ’te wit’
De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen. Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek. Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.
quote:Hoogste baas Radboud Universiteit: ‘We zijn nog een te witte universiteit’
De Radboud Universiteit bestaat honderd jaar. Een eeuw geleden werd ze opgericht om het katholieke volksdeel te emanciperen. Die opdracht is voltooid, maar de Nijmeegse universiteit is nog steeds een emancipatie-universiteit, zegt rector Han van Krieken.
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.quote:Weinig diversiteit en nog altijd weinig vrouwen te gast in talkshows: ‘Schrikbarend wit’
Albert Verlinde, Wouter de Winther en Saskia Belleman verschenen in de eerste helft van het talkshowseizoen het meest in beeld. Uit onderzoek van deze site blijkt verder dat van de bijna 1650 getelde gasten in de meest prominente praatprogramma’s, 37 procent vrouw is. Ook mensen van kleur blijven ondervertegenwoordigd. Kenners zijn voorzichtig positief. „Al is er nog veel werk aan de winkel.”
Weet je HR, teveel zwarten wordt ook geproblematiseerd. Tenminste bij Opsporing Verzocht welquote:Op woensdag 3 juni 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
Dat is natuurlijk een resultaat van het eigen gedrag, dat heeft niets te maken met zwart zijn, maar wel dat mensen met een migratieachtergrond (waarvan nu eenmaal een aanzienlijk deel niet blank is) een gigantische oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Weet je HR, teveel zwarten wordt ook geproblematiseerd. Tenminste bij Opsporing Verzocht wel
De meeste demonstraties, van welke kant dan ook, verlopen gemoedelijk. Doe nou niet alsof links er altijd een potje van maakt en het bij rechts incidenteel is, want dat is niet zo. Een demo die uit de hand loopt levert natuurlijk wel sappig nieuws op, en op de socials de nodige beelden waar mensen dan weer mee aan de haal gaan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat niet het vooropgezette plan was, wat bij links wel vaak zo is. Het is 1 voorbeeld. Kom met nog 9?
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
Ja, allochtonen zijn vaker betrokken bij criminaliteit dan autochtonen. Maar dat is geen generalisatie. De kans dat een willekeurige asielzoeker een crimineel is is nog steeds ontzettend klein.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een resultaat van het eigen gedrag, dat heeft niets te maken met zwart zijn, maar wel dat mensen met een migratieachtergrond (waarvan nu eenmaal een aanzienlijk deel niet blank is) een gigantische oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit.
Het is geen goed voorbeeld omdat maatschappelijke onrust geen vooropgezet plan was. Dat dit tot onrust leidde kan de organisatie niets aan doen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:46 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je vroeg om een voorbeeld die heb je gekregen, ga dan niet achteraf de doelpalen verplaatsen door er om nog 10 te vragen dat is zo'n zwaktebod.
En demo die uit de hand loopt is niet als zodanig gepland en het is heel jammer als dat gebeurt. Echter vanuit links zijn er demonstraties die er op gericht zijn om maatschappelijke onrust te veroorzaken en de maatschappij te ontwrichten. Dit is een vooropgezet plan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:33 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
De meeste demonstraties, van welke kant dan ook, verlopen gemoedelijk. Doe nou niet alsof links er altijd een potje van maakt en het bij rechts incidenteel is, want dat is niet zo. Een demo die uit de hand loopt levert natuurlijk wel sappig nieuws op, en op de socials de nodige beelden waar mensen dan weer mee aan de haal gaan.
Bedoel je daarmee snelwegen blokkeren?quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
En demo die uit de hand loopt is niet als zodanig gepland en het is heel jammer als dat gebeurt. Echter vanuit links zijn er demonstraties die er op gericht zijn om maatschappelijke onrust te veroorzaken en de maatschappij te ontwrichten. Dit is een vooropgezet plan.
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.
Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee snelwegen blokkeren?
Maar toch groter dan bij autochtonen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:39 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
De kans dat een willekeurige asielzoeker een crimineel is is nog steeds ontzettend klein.
Dat gebeurt aan de lopende band. Dat hele remigratiecircus van Eva heeft precies dat als doel: zorgen dat Europa Europees blijft door van de de mensen af te komen die volgens hun hier niet vandaan komen. Lidewij de Vos heeft het vorige week zelfs nog in de kamer genoemd. Waar ze dan zelfs nog bij riep dat ze er ook niks aan kan doen dat de oorspronkelijke Nederlander nu eenmaal blank is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
Als dit geen goed voorbeeld is waarom haal je dan zelf de studenten protesten over Palestina aan als voorbeeld? Daar kwamen ook allemaal groeperingen van buiten de UvA op af om mot te schoppen. De mensen die daar zijn opgepakt voor vernielingen waren ook lang niet allemaal studenten op de UvA.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is geen goed voorbeeld omdat maatschappelijke onrust geen vooropgezet plan was. Dat dit tot onrust leidde kan de organisatie niets aan doen.
Maar goed, lijkt me evident dat er wel steeds meer maatschappelijke onrust vanuit (extreem) rechts gaat komen, aangezien er maar geen eind komt aan de ongebreidelde groei van AZC's en de aanvoer van nog meer asielzoekers. We gaan ze nu zelfs ophalen!!
Ik heb de handelingen van de plenaire zitting in de Tweede Kamer er even bij gepakt. Het ging me om dit citaat:quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
quote:Mevrouw De Vos (FVD):
Ik wil het wel met alle plezier nog een keer herhalen. Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken. Dat is mijn reactie geweest op deze vraag. Ik wil dat met alle plezier nog een keer herhalen, maar ik snap niet zo goed waarom die vraag iedere keer opnieuw moet worden gesteld.
Deze voorbeelden uit verschillende media en sectoren laten duidelijk zien dat deze denkwijze dominant is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.
Wie doet dit? Zelfs FvD doet dit niet (niet openlijk in elk geval). Nederland was trouwens ook nooit echt etnisch homogeen om te beginnen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
Nee dat laat het niet zien.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze voorbeelden uit verschillende media en sectoren laten duidelijk zien dat deze denkwijze dominant is.
Zie de post direct boven jouw post voor een recente uitspraak van Lidewij de Vos in de Tweede Kamer.quote:Wie doet dit? Zelfs FvD doet dit niet (niet openlijk in elk geval).
Snelwegen blokkeren is een universeel middel, denk aan XR of de boerenprotesten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
Op geweld en vernieling na. Sta jij voor het demonstratierecht?quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.quote:
Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:12 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Zie de post direct boven jouw post voor een recente uitspraak van Lidewij de Vos in de Tweede Kamer.
Nee, het gaat om de eigen cultuur te houden. Dat Europa Westers blijft en niet Islamitisch wordt. Het is totaal niet zo dat men alle moslims wil deporteren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:19 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat gebeurt aan de lopende band. Dat hele remigratiecircus van Eva heeft precies dat als doel: zorgen dat Europa Europees blijft door van de de mensen af te komen die volgens hun hier niet vandaan komen. Lidewij de Vos heeft het vorige week zelfs nog in de kamer genoemd. Waar ze dan zelfs nog bij riep dat ze er ook niks aan kan doen dat de oorspronkelijke Nederlander nu eenmaal blank is.
Ja, met spandoeken op het malieveld, bijvoorbeeld. Niet met maatregelen die onschuldige mensen treffen. Dat mag wmb verboden worden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Op geweld en vernieling na. Sta jij voor het demonstratierecht?
Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:24 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik heb de handelingen van de plenaire zitting in de Tweede Kamer er even bij gepakt. Het ging me om dit citaat:
[..]
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?quote:
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?
Ik zie dat er na de Rode Lijn demo in oktober met 300.000 mensen vrij weinig gebeurt is hoe de regering naar Israel kijkt.
Steun je wel de demonstraties van CNV, FNV etc waar ze het werk in belangrijke sectors willen neerleggen?
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.
En wat willen die 17.700.000 mensen die er niet stonden? Of telt dat niet mee?
Het is niet zo dat de regering op elke oproep om te dansen, dat ook moet doen, inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?
Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.quote:Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.quote:De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Mevrouw De Vos zei zojuist richting de heer Bontenbal: u maakt hier een punt van huidskleur van, maar dat doe ik helemaal niet. Ik heb dan toch een vraag over de volgende quote. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt." Van wie was deze quote?
Mevrouw De Vos (FVD):
]Dat gaat de heer Klaver mij ongetwijfeld vertellen.
De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan." Dat is het punt van de huidskleur. Dit is precies dezelfde retoriek die extreemrechts propageert. Zegt u eigenlijk: ik ben het hier niet mee eens?
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:32 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
quote:Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland.
uit mijn post hierboven, waar meer context staat:quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.
Jij zei overigens:
[..]
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:
[..]
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.quote:Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan.
Allemaal een migratieachtergrond dus, moet je dat wel willen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik ga trouwens mijn Nederlandse vrouw en kindertjes aandacht geven. Allemaal hartstikke Nederlands, maar met minstens 4 andere nationaliteiten die in de drie generaties voor die van mij en mijn vrouwzijn bijgemengd.
Dat is natuurlijk niet waar. Ik geef daar een legio aan voorbeelden waar letterlijk het aantal blanke mensen wordt geproblematiseerd in de zin dat er hier 'te veel' van zouden zijn. En deze tendens zien we overal, van de sport tot de muziek, tot de filmindustrie, reclame, werkvloer, etc. Dat vervolgens bagatelliseren hou je alleen jezelf mee voor de gek.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.
Tja, je wijst eerst naar een ander citaat, daar is dat simpelweg niet in te vinden. Om dan vervolgens weer met andere citaten aan te komen laat zien dat het allemaal toch niet zo makkelijk is aan te tonen wat jij denkt dat men wil.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.
[..]
[..]
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.
Onderstaande hoorde bij het citaat van de Vos hierboven. Baudet, ook FvD, zegt het zonder doekjes eromheen te winden. Lidewij de Vos probeert haar woorden zo te kiezen dat ze Baudet niet afvalt, haar achterban tevreden houdt, maar het toch laat lijken of FvD iets anders nastreeft. Ze probeert het zo verbloemd te zeggen dat als je graag een blank Europa wil, je dat er uit kan halen, maar als je wil betogen dat FvD het toch niet op die manier wil dat je dat er met wat moeite ook uit kan halen.
[..]
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.
Lidewij is niet verantwoordelijk voor wat Baudet in het verleden ooit geroepen zou hebben. En daarbij is dat ook geen oproep tot etnisch zuiveren maar actief bevorderen van remigratie. En dan gaat het vooral over vluchtelingen van landen die nu veilig zijn. Zij kunnen gewoon terug.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:51 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
uit mijn post hierboven, waar meer context staat:
[..]
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.
De EU een shithole noemen. Laat me raden, de VS is de ultieme staten-staat?quote:Prima initiatief. Al verwacht ik dat een ondemocratisch shithole als de EU er niet veel mee gaat doen. Wel een mooie f*ck you voor die eurocraten die altijd lopen te beweren dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.
Hoezo is een demonstratie relevant?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?
Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoezo is een demonstratie relevant?
Moeten ze hun zin krijgen of zo?
Hoezo dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |