abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220949683
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Als je namelijk stelt dat allerlei andere groepen dit wél mogen, maar alleen blanken niet en je valt tevens blanken herhaaldelijk aan op hun huidskleur.
Dat is het narratief, maar dat maakt het nog niet waar.
pi_220949688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo
Ja maar dat waren rechtsextremisten, dat telt niet!
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:38:18 #153
3542 Gia
User under construction
pi_220949708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:34 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ja maar dat waren rechtsextremisten, dat telt niet!
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat niet het vooropgezette plan was, wat bij links wel vaak zo is. Het is 1 voorbeeld. Kom met nog 9?
pi_220949746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo, maar noem er nog es een stuk of 10? Kan er zo 10 vinden die gaan over ontwrichting van de samenleving door links, waar dat echt ook het vooropgestelde doel is.
Je vroeg om een voorbeeld die heb je gekregen, ga dan niet achteraf de doelpalen verplaatsen door er om nog 10 te vragen dat is zo'n zwaktebod.
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:50:06 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220949764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:33 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is het narratief, maar dat maakt het nog niet waar.
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Hoe wordt de werkplek minder ‘wit’? Dit zegt de wetenschap

Meer diversiteit op de werkvloer: Veel organisaties zijn van goede wil, maar hebben nog steeds een voornamelijk ‘wit’ personeelsbestand en weten niet hoe ze dat moeten veranderen. Het Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS) boog zich over recent wetenschappelijke onderzoek naar dit onderwerp en verzamelde veelbelovende strategieën voor een meer diverse werkplek.
quote:
Diversiteit moet de norm worden, bericht de NOS maar blijft zelf wit

Maar hoe staat het eigenlijk met de grote NOS zelf, die beeldbepalende NOS die dag in dag, uur na uur heel Nederland van nieuws en ongevraagde, dikwijls gekleurde opinies voorziet? Is er anderhalf jaar na het stukje ‘De NOS – blanker dan karnemelkse pap’ al iets bij het roeptoetertje van de overheid veranderd? Helaas. Nauwelijks. Bij de NOS is het roer nog steeds niet om. Niet echt.
quote:
‘HAN-cultuur te wit, te Nederlands en te veel op organisatiebelang gericht

Bij de HAN is nog veel te winnen op het gebied van inclusieve competenties. Dat blijkt uit een verkenning die de hogeschool liet uitvoeren ten bate van een nieuw Koersbeeld. Er bestaan grote verschillen in de ervaren inclusie en buitensluiting tussen medewerkers, teams en organisatieonderdelen, blijkt uit die verkenning. “Medewerkers vroegen zich af of managers wel belang hebben bij het bevragen van de status quo rond diversiteit.”
quote:
Diversiteit op de Spelen: 'TeamNL is nog veel te wit'

Wanneer je het Nederlandse team in Tokio voor de geest haalt, zie je een overwegend wit beeld. Is onze olympische ploeg te wit? "TeamNL reflecteert niet onze samenleving, maar wel het ledenbestand van Nederlandse sportclubs en -verenigingen."
quote:
De gemiddelde kantoormedewerker is nog altijd wit. Hoe kan dat toch?

De Nederlandse arbeidsmarkt is nog altijd weinig cultureel divers. Voor de Black Lives Matter-demonstranten een doorn in het oog. Cultureel bepaalde studiekeuzes, financiële tegenslagen en een tekort aan slagvaardig beleid zitten in de weg.
quote:
Hoe maken we de wereld van de klassieke muziek minder wit?

... Voor pianist Djuwa Mroivili (22) is het belangrijk om dat voorop te stellen in dit verhaal over de roep om diversiteit in de wereld van de klassieke muziek. Want het is dan misschien zo dat er momenteel op allerlei plekken gesprekken aan de gang zijn om concertprogramma’s, orkestgezelschappen en operadirecties minder wit te maken, het is niet voor het eerst dat zwarte musici of componisten een grote carrière hebben. ...
quote:
Gemeenteraden vaak wit en mannelijk, 'druk om te veranderen mist in lokale politiek'

Ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de kandidatenlijsten allesbehalve divers. De meeste gemeenteraden bestaan nog altijd grotendeels uit witte mannen met grijs haar. Toch lijkt het bewustzijn over diversiteit de afgelopen jaren gegroeid. Veel gemeentelijke partijen hebben moeite om überhaupt genoeg kandidaten te vinden, blijkt uit onderzoek van EenVandaag en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.
quote:
Te wit, te mannelijk en te westers. ‘Een canon voor de filosofie kan überhaupt niet meer’

Wat is de toekomst van de filosofische canon? De huidige lijst met topwijsgeren is te wit, te westers en te mannelijk, zei filosofiehistoricus Carlo Ierna (1979) een jaar geleden. Binnenkort rondt hij een tweejarig project af om de canon door te lichten en te moderniseren. Maar het resultaat is geen modernisering. In plaats daarvan komt hij met een harde conclusie: de canon kán niet meer.
quote:
Universiteit Utrecht ’te wit’

De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen. Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek. Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.
quote:
Hoogste baas Radboud Universiteit: ‘We zijn nog een te witte universiteit’

De Radboud Universiteit bestaat honderd jaar. Een eeuw geleden werd ze opgericht om het katholieke volksdeel te emanciperen. Die opdracht is voltooid, maar de Nijmeegse universiteit is nog steeds een emancipatie-universiteit, zegt rector Han van Krieken.
quote:
Weinig diversiteit en nog altijd weinig vrouwen te gast in talkshows: ‘Schrikbarend wit’

Albert Verlinde, Wouter de Winther en Saskia Belleman verschenen in de eerste helft van het talkshowseizoen het meest in beeld. Uit onderzoek van deze site blijkt verder dat van de bijna 1650 getelde gasten in de meest prominente praatprogramma’s, 37 procent vrouw is. Ook mensen van kleur blijven ondervertegenwoordigd. Kenners zijn voorzichtig positief. „Al is er nog veel werk aan de winkel.”
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:59:21 #156
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220949804
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
Weet je HR, teveel zwarten wordt ook geproblematiseerd. Tenminste bij Opsporing Verzocht wel :D
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:03:34 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220949819
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Weet je HR, teveel zwarten wordt ook geproblematiseerd. Tenminste bij Opsporing Verzocht wel :D
Dat is natuurlijk een resultaat van het eigen gedrag, dat heeft niets te maken met zwart zijn, maar wel dat mensen met een migratieachtergrond (waarvan nu eenmaal een aanzienlijk deel niet blank is) een gigantische oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220950145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat niet het vooropgezette plan was, wat bij links wel vaak zo is. Het is 1 voorbeeld. Kom met nog 9?
De meeste demonstraties, van welke kant dan ook, verlopen gemoedelijk. Doe nou niet alsof links er altijd een potje van maakt en het bij rechts incidenteel is, want dat is niet zo. Een demo die uit de hand loopt levert natuurlijk wel sappig nieuws op, en op de socials de nodige beelden waar mensen dan weer mee aan de haal gaan.
pi_220950176
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.

Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
pi_220950185
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een resultaat van het eigen gedrag, dat heeft niets te maken met zwart zijn, maar wel dat mensen met een migratieachtergrond (waarvan nu eenmaal een aanzienlijk deel niet blank is) een gigantische oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit.
Ja, allochtonen zijn vaker betrokken bij criminaliteit dan autochtonen. Maar dat is geen generalisatie. De kans dat een willekeurige asielzoeker een crimineel is is nog steeds ontzettend klein.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:44:14 #161
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220950227
Zat nog te denken,met wat japan gaat doen of juist niet doen.

Want een Japan met zo'n lage geboortecijfer, als daar uiteindelijk niets af breekt en mensen gewoon aanpassen.
Dan zal de grootste nachtmerrie zijn van de EU.

Wat wij hebben onzelf altijd verteld dat je arbeidsimmigratie nodig hebt. Als blijkt dat dat niet zo is... dan vallen veel sprookjes uit elkaar.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:58:43 #162
3542 Gia
User under construction
pi_220950386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:46 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Je vroeg om een voorbeeld die heb je gekregen, ga dan niet achteraf de doelpalen verplaatsen door er om nog 10 te vragen dat is zo'n zwaktebod.
Het is geen goed voorbeeld omdat maatschappelijke onrust geen vooropgezet plan was. Dat dit tot onrust leidde kan de organisatie niets aan doen.

Maar goed, lijkt me evident dat er wel steeds meer maatschappelijke onrust vanuit (extreem) rechts gaat komen, aangezien er maar geen eind komt aan de ongebreidelde groei van AZC's en de aanvoer van nog meer asielzoekers. We gaan ze nu zelfs ophalen!!
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:07 #163
3542 Gia
User under construction
pi_220950395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:33 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De meeste demonstraties, van welke kant dan ook, verlopen gemoedelijk. Doe nou niet alsof links er altijd een potje van maakt en het bij rechts incidenteel is, want dat is niet zo. Een demo die uit de hand loopt levert natuurlijk wel sappig nieuws op, en op de socials de nodige beelden waar mensen dan weer mee aan de haal gaan.
En demo die uit de hand loopt is niet als zodanig gepland en het is heel jammer als dat gebeurt. Echter vanuit links zijn er demonstraties die er op gericht zijn om maatschappelijke onrust te veroorzaken en de maatschappij te ontwrichten. Dit is een vooropgezet plan.
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 14:05:38 #164
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220950406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]
En demo die uit de hand loopt is niet als zodanig gepland en het is heel jammer als dat gebeurt. Echter vanuit links zijn er demonstraties die er op gericht zijn om maatschappelijke onrust te veroorzaken en de maatschappij te ontwrichten. Dit is een vooropgezet plan.
Bedoel je daarmee snelwegen blokkeren?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:07:01 #165
3542 Gia
User under construction
pi_220950411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.

Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
Dat we minder invloed van de islam willen, is een feit. Dat we minder migranten willen, is ook een feit. Dat we mensen die hier onterecht naartoe zijn gekomen, willen terugsturen is ook een feit.
Maar het is niet zo dat we hier geboren en getogen mensen willen deporteren als ze gewoon als brave burgers meedraaien in ons land. Geen enkel probleem mee.
Maar bega je een terroristische daad en heb je ook nog een andere nationaliteit, dan mag je er wmb direct uit.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:28 #166
3542 Gia
User under construction
pi_220950414
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bedoel je daarmee snelwegen blokkeren?
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:09:15 #167
117098 Hathor
Effe niet
pi_220950420
Ik had dus getekend, maar kreeg wel te lezen dat ik nog een email zou krijgen ter bevestiging, maar die is nu een aantal dagen later nog steeds niet aangekomen. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn stem niet geregistreerd is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220950428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:39 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De kans dat een willekeurige asielzoeker een crimineel is is nog steeds ontzettend klein.
Maar toch groter dan bij autochtonen.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220950457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
Dat gebeurt aan de lopende band. Dat hele remigratiecircus van Eva heeft precies dat als doel: zorgen dat Europa Europees blijft door van de de mensen af te komen die volgens hun hier niet vandaan komen. Lidewij de Vos heeft het vorige week zelfs nog in de kamer genoemd. Waar ze dan zelfs nog bij riep dat ze er ook niks aan kan doen dat de oorspronkelijke Nederlander nu eenmaal blank is.
pi_220950471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is geen goed voorbeeld omdat maatschappelijke onrust geen vooropgezet plan was. Dat dit tot onrust leidde kan de organisatie niets aan doen.

Maar goed, lijkt me evident dat er wel steeds meer maatschappelijke onrust vanuit (extreem) rechts gaat komen, aangezien er maar geen eind komt aan de ongebreidelde groei van AZC's en de aanvoer van nog meer asielzoekers. We gaan ze nu zelfs ophalen!!
Als dit geen goed voorbeeld is waarom haal je dan zelf de studenten protesten over Palestina aan als voorbeeld? Daar kwamen ook allemaal groeperingen van buiten de UvA op af om mot te schoppen. De mensen die daar zijn opgepakt voor vernielingen waren ook lang niet allemaal studenten op de UvA.

https://nos.nl/artikel/25(...)htig-signaal-afgeven
https://nos.nl/artikel/25(...)estijnse-asielzoeker

[ Bericht 0% gewijzigd door Timwonnacott op 03-06-2026 14:46:07 ]
pi_220950480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb de handelingen van de plenaire zitting in de Tweede Kamer er even bij gepakt. Het ging me om dit citaat:
quote:
Mevrouw De Vos (FVD):
Ik wil het wel met alle plezier nog een keer herhalen. Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken. Dat is mijn reactie geweest op deze vraag. Ik wil dat met alle plezier nog een keer herhalen, maar ik snap niet zo goed waarom die vraag iedere keer opnieuw moet worden gesteld.
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:07:19 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220950839
quote:

[..]
Deze voorbeelden uit verschillende media en sectoren laten duidelijk zien dat deze denkwijze dominant is.
quote:

[..]

Wie doet dit? Zelfs FvD doet dit niet (niet openlijk in elk geval). Nederland was trouwens ook nooit echt etnisch homogeen om te beginnen.

Een ander uiterste is echter om een onophoudelijke influx te faciliteren van niet-Westerse allochtonen, die uit culturen komen onvergelijkbaar en onverenigbaar met de Westerse en vervolgens actief oproepen dat er in allerlei sectoren zo min mogelijke autochtonen zichtbaar moeten zijn.
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:09:07 #173
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220950850
Waar kan ik tekenen?
pi_220950871
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze voorbeelden uit verschillende media en sectoren laten duidelijk zien dat deze denkwijze dominant is.
Nee dat laat het niet zien.

quote:
Wie doet dit? Zelfs FvD doet dit niet (niet openlijk in elk geval).
Zie de post direct boven jouw post voor een recente uitspraak van Lidewij de Vos in de Tweede Kamer.
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 15:14:09 #175
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220950882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
Snelwegen blokkeren is een universeel middel, denk aan XR of de boerenprotesten.

Spoorrails bezetten gelukkig maar 1x gezien. Universiteiten vernielen door rellende figuren is nogal kansloos ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220950887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Op geweld en vernieling na. Sta jij voor het demonstratierecht?
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:28:06 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220950957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:12 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nee dat laat het niet zien.
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:12 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Zie de post direct boven jouw post voor een recente uitspraak van Lidewij de Vos in de Tweede Kamer.
Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:18:19 #178
3542 Gia
User under construction
pi_220951292
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:19 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat gebeurt aan de lopende band. Dat hele remigratiecircus van Eva heeft precies dat als doel: zorgen dat Europa Europees blijft door van de de mensen af te komen die volgens hun hier niet vandaan komen. Lidewij de Vos heeft het vorige week zelfs nog in de kamer genoemd. Waar ze dan zelfs nog bij riep dat ze er ook niks aan kan doen dat de oorspronkelijke Nederlander nu eenmaal blank is.
Nee, het gaat om de eigen cultuur te houden. Dat Europa Westers blijft en niet Islamitisch wordt. Het is totaal niet zo dat men alle moslims wil deporteren.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Op geweld en vernieling na. Sta jij voor het demonstratierecht?
Ja, met spandoeken op het malieveld, bijvoorbeeld. Niet met maatregelen die onschuldige mensen treffen. Dat mag wmb verboden worden.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:19:49 #179
3542 Gia
User under construction
pi_220951307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:24 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik heb de handelingen van de plenaire zitting in de Tweede Kamer er even bij gepakt. Het ging me om dit citaat:
[..]

Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.
pi_220951315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:18 schreef Gia het volgende:
Ja, met spandoeken op het malieveld
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?

Ik zie dat er na de Rode Lijn demo in oktober met 300.000 mensen vrij weinig gebeurt is hoe de regering naar Israel kijkt.

Steun je wel de demonstraties van CNV, FNV etc waar ze het werk in belangrijke sectors willen neerleggen?
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:22:31 #181
3542 Gia
User under construction
pi_220951327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?

Ik zie dat er na de Rode Lijn demo in oktober met 300.000 mensen vrij weinig gebeurt is hoe de regering naar Israel kijkt.

Steun je wel de demonstraties van CNV, FNV etc waar ze het werk in belangrijke sectors willen neerleggen?
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.
En wat willen die 17.700.000 mensen die er niet stonden? Of telt dat niet mee?
pi_220951340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.
En wat willen die 17.700.000 mensen die er niet stonden? Of telt dat niet mee?
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?

Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:30:32 #183
3542 Gia
User under construction
pi_220951383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
Het is niet zo dat de regering op elke oproep om te dansen, dat ook moet doen, inderdaad.
Jij kunt wel wat willen, maar als de regering andere plannen heeft, dan heeft een heel klein deel van de bevolking niet echt iets in te brengen.
Als daar nu 3.000.000 mensen hadden gestaan, dan denk ik wel dat het impact zou hebben gehad. Maar dat, eigenlijk, handjevol Nederlanders, maken niet het verschil. Je kunt niet met 300.000 mensen de baas zijn over 18 miljoen mensen.
300.000 is omgerekend ongeveer 4,5 zetels in de tweede kamer.
pi_220951392
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.

[..]
quote:
Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.

Onderstaande hoorde bij het citaat van de Vos hierboven. Baudet, ook FvD, zegt het zonder doekjes eromheen te winden. Lidewij de Vos probeert haar woorden zo te kiezen dat ze Baudet niet afvalt, haar achterban tevreden houdt, maar het toch laat lijken of FvD iets anders nastreeft. Ze probeert het zo verbloemd te zeggen dat als je graag een blank Europa wil, je dat er uit kan halen, maar als je wil betogen dat FvD het toch niet op die manier wil dat je dat er met wat moeite ook uit kan halen.

quote:
De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Mevrouw De Vos zei zojuist richting de heer Bontenbal: u maakt hier een punt van huidskleur van, maar dat doe ik helemaal niet. Ik heb dan toch een vraag over de volgende quote. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt." Van wie was deze quote?

Mevrouw De Vos (FVD):
]Dat gaat de heer Klaver mij ongetwijfeld vertellen.

De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan." Dat is het punt van de huidskleur. Dit is precies dezelfde retoriek die extreemrechts propageert. Zegt u eigenlijk: ik ben het hier niet mee eens?
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.
pi_220951399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.
pi_220951419
Eva is onderdeel van de deep state en jullie staan nu allemaal op de deprogrammeer lijst! Veel plezier op zomerkamp!!
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:44:12 #187
3542 Gia
User under construction
pi_220951463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:32 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.

Jij zei overigens:
quote:

Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:

quote:
Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland.
pi_220951504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.

Jij zei overigens:
[..]
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:
[..]

uit mijn post hierboven, waar meer context staat:

quote:
Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan.
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.
pi_220951523
Ik ga trouwens mijn Nederlandse vrouw en kindertjes aandacht geven. Allemaal hartstikke Nederlands, maar met minstens 4 andere nationaliteiten die in de drie generaties voor die van mij en mijn vrouwzijn bijgemengd.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:56:10 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220951530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik ga trouwens mijn Nederlandse vrouw en kindertjes aandacht geven. Allemaal hartstikke Nederlands, maar met minstens 4 andere nationaliteiten die in de drie generaties voor die van mij en mijn vrouwzijn bijgemengd.
Allemaal een migratieachtergrond dus, moet je dat wel willen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:56:16 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220951531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.
Dat is natuurlijk niet waar. Ik geef daar een legio aan voorbeelden waar letterlijk het aantal blanke mensen wordt geproblematiseerd in de zin dat er hier 'te veel' van zouden zijn. En deze tendens zien we overal, van de sport tot de muziek, tot de filmindustrie, reclame, werkvloer, etc. Dat vervolgens bagatelliseren hou je alleen jezelf mee voor de gek.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.

Onderstaande hoorde bij het citaat van de Vos hierboven. Baudet, ook FvD, zegt het zonder doekjes eromheen te winden. Lidewij de Vos probeert haar woorden zo te kiezen dat ze Baudet niet afvalt, haar achterban tevreden houdt, maar het toch laat lijken of FvD iets anders nastreeft. Ze probeert het zo verbloemd te zeggen dat als je graag een blank Europa wil, je dat er uit kan halen, maar als je wil betogen dat FvD het toch niet op die manier wil dat je dat er met wat moeite ook uit kan halen.
[..]
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.
Tja, je wijst eerst naar een ander citaat, daar is dat simpelweg niet in te vinden. Om dan vervolgens weer met andere citaten aan te komen laat zien dat het allemaal toch niet zo makkelijk is aan te tonen wat jij denkt dat men wil.

Een etnisch zuivere staat wil namelijk zeggen 100% eenzelfde etniciteit. Dat is Nederland per definitie al niet. En ik geloof niet dat FvD dat nastreeft.

Wel geloof ik dat FvD graag Nederland ook Nederlands wil houden en dit in etnische zin vertalen naar merendeels blank, anders gaat men niet praten met figuren zoals Jared Taylor. Ik ben het daar weer niet mee eens, naar mijn mening moet je naar cultuur kijken niet naar huidskleur.

Je zou immers een bland land kunnen vormen met 25% Nederlanders, 25% IJslanders, 25% Polen en 25% Oekraïners. Dat is wat mij betreft echter geen 'Nederlands' land dan meer. Wat dan ook weer benadrukt dat de perceptie van het 'Nederlands' zijn, huidskleur overstijgend is.

En dat FvD graag gaslight over welke sentimenten er in de partij leven is mij ook wel duidelijk, daar hoeven we geen discussie over te hebben.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:58:27 #192
3542 Gia
User under construction
pi_220951545
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:51 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
uit mijn post hierboven, waar meer context staat:
[..]
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.
Lidewij is niet verantwoordelijk voor wat Baudet in het verleden ooit geroepen zou hebben. En daarbij is dat ook geen oproep tot etnisch zuiveren maar actief bevorderen van remigratie. En dan gaat het vooral over vluchtelingen van landen die nu veilig zijn. Zij kunnen gewoon terug.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2026 @ 16:59:50 #193
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_220951558
quote:
Prima initiatief. Al verwacht ik dat een ondemocratisch shithole als de EU er niet veel mee gaat doen. Wel een mooie f*ck you voor die eurocraten die altijd lopen te beweren dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.
De EU een shithole noemen. Laat me raden, de VS is de ultieme staten-staat?

1 miljoen op een totale populatie van 450+ miljoen zou ik nou niet een fuck you naar de 'eurocraten' noemen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:03:59 #194
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220951584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]

Hoezo is een demonstratie relevant?

Moeten ze hun zin krijgen of zo?

Hoezo dan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220951593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:03 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoezo is een demonstratie relevant?

Moeten ze hun zin krijgen of zo?

Hoezo dan?
:')
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:18:24 #196
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220952378
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hij claimt cijfers van het cbs te hebben die niet openbaar zijn en dus niet controleerbaar.
Hey wat verrassend. Exact de reactie die ik voorspeld had. De cijfers bevallen niet dus dan zijn ze fake. :')
pi_220952394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Hey wat verrassend. Exact de reactie die ik voorspeld had. De cijfers bevallen niet dus dan zijn ze fake. :')
Welke cijfers?

Heb jij moeite met lezen? Ik schreef namelijk: "Deze cijfers zijn niet openbaar"

Maar goed wie weet heb ik het fout. Kan jij deze cijfers hier plaatsen?
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:36:27 #198
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220952512
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Welke cijfers?

Heb jij moeite met lezen? Ik schreef namelijk: "Deze cijfers zijn niet openbaar"

Maar goed wie weet heb ik het fout. Kan jij deze cijfers hier plaatsen?
pi_220952520
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:36 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Nou waar zijn die cijfers waar je naar refereert?
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:38:57 #200
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220952537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:09 schreef Hathor het volgende:
Ik had dus getekend, maar kreeg wel te lezen dat ik nog een email zou krijgen ter bevestiging, maar die is nu een aantal dagen later nog steeds niet aangekomen. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn stem niet geregistreerd is.
Omdat je nog maar 16 bent denk ik.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')