abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 14:05:38 #151
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220950406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]
En demo die uit de hand loopt is niet als zodanig gepland en het is heel jammer als dat gebeurt. Echter vanuit links zijn er demonstraties die er op gericht zijn om maatschappelijke onrust te veroorzaken en de maatschappij te ontwrichten. Dit is een vooropgezet plan.
Bedoel je daarmee snelwegen blokkeren?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:07:01 #152
3542 Gia
User under construction
pi_220950411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.

Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
Dat we minder invloed van de islam willen, is een feit. Dat we minder migranten willen, is ook een feit. Dat we mensen die hier onterecht naartoe zijn gekomen, willen terugsturen is ook een feit.
Maar het is niet zo dat we hier geboren en getogen mensen willen deporteren als ze gewoon als brave burgers meedraaien in ons land. Geen enkel probleem mee.
Maar bega je een terroristische daad en heb je ook nog een andere nationaliteit, dan mag je er wmb direct uit.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:28 #153
3542 Gia
User under construction
pi_220950414
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bedoel je daarmee snelwegen blokkeren?
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:09:15 #154
117098 Hathor
Effe niet
pi_220950420
Ik had dus getekend, maar kreeg wel te lezen dat ik nog een email zou krijgen ter bevestiging, maar die is nu een aantal dagen later nog steeds niet aangekomen. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn stem niet geregistreerd is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220950428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:39 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De kans dat een willekeurige asielzoeker een crimineel is is nog steeds ontzettend klein.
Maar toch groter dan bij autochtonen.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220950457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
Dat gebeurt aan de lopende band. Dat hele remigratiecircus van Eva heeft precies dat als doel: zorgen dat Europa Europees blijft door van de de mensen af te komen die volgens hun hier niet vandaan komen. Lidewij de Vos heeft het vorige week zelfs nog in de kamer genoemd. Waar ze dan zelfs nog bij riep dat ze er ook niks aan kan doen dat de oorspronkelijke Nederlander nu eenmaal blank is.
pi_220950471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is geen goed voorbeeld omdat maatschappelijke onrust geen vooropgezet plan was. Dat dit tot onrust leidde kan de organisatie niets aan doen.

Maar goed, lijkt me evident dat er wel steeds meer maatschappelijke onrust vanuit (extreem) rechts gaat komen, aangezien er maar geen eind komt aan de ongebreidelde groei van AZC's en de aanvoer van nog meer asielzoekers. We gaan ze nu zelfs ophalen!!
Als dit geen goed voorbeeld is waarom haal je dan zelf de studenten protesten over Palestina aan als voorbeeld? Daar kwamen ook allemaal groeperingen van buiten de UvA op af om mot te schoppen. De mensen die daar zijn opgepakt voor vernielingen waren ook lang niet allemaal studenten op de UvA.

https://nos.nl/artikel/25(...)htig-signaal-afgeven
https://nos.nl/artikel/25(...)estijnse-asielzoeker

[ Bericht 0% gewijzigd door Timwonnacott op 03-06-2026 14:46:07 ]
pi_220950480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.

Ik heb de handelingen van de plenaire zitting in de Tweede Kamer er even bij gepakt. Het ging me om dit citaat:
quote:
Mevrouw De Vos (FVD):
Ik wil het wel met alle plezier nog een keer herhalen. Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken. Dat is mijn reactie geweest op deze vraag. Ik wil dat met alle plezier nog een keer herhalen, maar ik snap niet zo goed waarom die vraag iedere keer opnieuw moet worden gesteld.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 14:25:01 ]
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:07:19 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220950839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.
Deze voorbeelden uit verschillende media en sectoren laten duidelijk zien dat deze denkwijze dominant is.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.

Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
Wie doet dit? Zelfs FvD doet dit niet (niet openlijk in elk geval). Nederland was trouwens ook nooit echt etnisch homogeen om te beginnen.

Een ander uiterste is echter om een onophoudelijke influx te faciliteren van niet-Westerse allochtonen, die uit culturen komen onvergelijkbaar en onverenigbaar met de Westerse en vervolgens actief oproepen dat er in allerlei sectoren zo min mogelijke autochtonen zichtbaar moeten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:09:07 #160
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220950850
Waar kan ik tekenen?
pi_220950871
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze voorbeelden uit verschillende media en sectoren laten duidelijk zien dat deze denkwijze dominant is.
Nee dat laat het niet zien.

quote:
Wie doet dit? Zelfs FvD doet dit niet (niet openlijk in elk geval).
Zie de post direct boven jouw post voor een recente uitspraak van Lidewij de Vos in de Tweede Kamer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 15:13:12 ]
  Redactie Sport woensdag 3 juni 2026 @ 15:14:09 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220950882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
Snelwegen blokkeren is een universeel middel, denk aan XR of de boerenprotesten.

Spoorrails bezetten gelukkig maar 1x gezien. Universiteiten vernielen door rellende figuren is nogal kansloos ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220950887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:08 schreef Gia het volgende:

[..]
en spoorrails bezetten, universiteiten bezetten en vernielen en ga zo maar door.
Op geweld en vernieling na. Sta jij voor het demonstratierecht?
  woensdag 3 juni 2026 @ 15:28:06 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220950957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:12 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nee dat laat het niet zien.
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:12 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Zie de post direct boven jouw post voor een recente uitspraak van Lidewij de Vos in de Tweede Kamer.
Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:18:19 #165
3542 Gia
User under construction
pi_220951292
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:19 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat gebeurt aan de lopende band. Dat hele remigratiecircus van Eva heeft precies dat als doel: zorgen dat Europa Europees blijft door van de de mensen af te komen die volgens hun hier niet vandaan komen. Lidewij de Vos heeft het vorige week zelfs nog in de kamer genoemd. Waar ze dan zelfs nog bij riep dat ze er ook niks aan kan doen dat de oorspronkelijke Nederlander nu eenmaal blank is.
Nee, het gaat om de eigen cultuur te houden. Dat Europa Westers blijft en niet Islamitisch wordt. Het is totaal niet zo dat men alle moslims wil deporteren.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:15 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Op geweld en vernieling na. Sta jij voor het demonstratierecht?
Ja, met spandoeken op het malieveld, bijvoorbeeld. Niet met maatregelen die onschuldige mensen treffen. Dat mag wmb verboden worden.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:19:49 #166
3542 Gia
User under construction
pi_220951307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 14:24 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik heb de handelingen van de plenaire zitting in de Tweede Kamer er even bij gepakt. Het ging me om dit citaat:
[..]

Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.
pi_220951315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:18 schreef Gia het volgende:
Ja, met spandoeken op het malieveld
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?

Ik zie dat er na de Rode Lijn demo in oktober met 300.000 mensen vrij weinig gebeurt is hoe de regering naar Israel kijkt.

Steun je wel de demonstraties van CNV, FNV etc waar ze het werk in belangrijke sectors willen neerleggen?
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:22:31 #168
3542 Gia
User under construction
pi_220951327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?

Ik zie dat er na de Rode Lijn demo in oktober met 300.000 mensen vrij weinig gebeurt is hoe de regering naar Israel kijkt.

Steun je wel de demonstraties van CNV, FNV etc waar ze het werk in belangrijke sectors willen neerleggen?
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.
En wat willen die 17.700.000 mensen die er niet stonden? Of telt dat niet mee?
pi_220951340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.
En wat willen die 17.700.000 mensen die er niet stonden? Of telt dat niet mee?
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?

Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:30:32 #170
3542 Gia
User under construction
pi_220951383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?

Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
Het is niet zo dat de regering op elke oproep om te dansen, dat ook moet doen, inderdaad.
Jij kunt wel wat willen, maar als de regering andere plannen heeft, dan heeft een heel klein deel van de bevolking niet echt iets in te brengen.
Als daar nu 3.000.000 mensen hadden gestaan, dan denk ik wel dat het impact zou hebben gehad. Maar dat, eigenlijk, handjevol Nederlanders, maken niet het verschil. Je kunt niet met 300.000 mensen de baas zijn over 18 miljoen mensen.
300.000 is omgerekend ongeveer 4,5 zetels in de tweede kamer.
pi_220951392
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.

[..]
quote:
Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.

Onderstaande hoorde bij het citaat van de Vos hierboven. Baudet, ook FvD, zegt het zonder doekjes eromheen te winden. Lidewij de Vos probeert haar woorden zo te kiezen dat ze Baudet niet afvalt, haar achterban tevreden houdt, maar het toch laat lijken of FvD iets anders nastreeft. Ze probeert het zo verbloemd te zeggen dat als je graag een blank Europa wil, je dat er uit kan halen, maar als je wil betogen dat FvD het toch niet op die manier wil dat je dat er met wat moeite ook uit kan halen.

quote:
De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Mevrouw De Vos zei zojuist richting de heer Bontenbal: u maakt hier een punt van huidskleur van, maar dat doe ik helemaal niet. Ik heb dan toch een vraag over de volgende quote. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt." Van wie was deze quote?

Mevrouw De Vos (FVD):
]Dat gaat de heer Klaver mij ongetwijfeld vertellen.

De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan." Dat is het punt van de huidskleur. Dit is precies dezelfde retoriek die extreemrechts propageert. Zegt u eigenlijk: ik ben het hier niet mee eens?
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 16:33:38 ]
pi_220951399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.
pi_220951419
Eva is onderdeel van de deep state en jullie staan nu allemaal op de deprogrammeer lijst! Veel plezier op zomerkamp!!
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:44:12 #174
3542 Gia
User under construction
pi_220951463
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:32 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.

Jij zei overigens:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.

Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:

quote:
Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland.
pi_220951504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.

Jij zei overigens:
[..]
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:
[..]

uit mijn post hierboven, waar meer context staat:

quote:
Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan.
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')