Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
En hoe doeltreffend zijn deze spandoeken?
Ik zie dat er na de Rode Lijn demo in oktober met 300.000 mensen vrij weinig gebeurt is hoe de regering naar Israel kijkt.
Steun je wel de demonstraties van CNV, FNV etc waar ze het werk in belangrijke sectors willen neerleggen?
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt wel met 300 000 mensen A zeggen, maar als de regering B wil, dan heb je er heel weinig aan.
En wat willen die 17.700.000 mensen die er niet stonden? Of telt dat niet mee?
Het is niet zo dat de regering op elke oproep om te dansen, dat ook moet doen, inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?
Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dat doet het natuurlijk wel. Echter probeer jij dit te ontkennen.
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.quote:Daar wordt niet gepleit voor een etnisch zuivere staat. Daar wordt gepleit voor 'de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland'.
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.quote:De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Mevrouw De Vos zei zojuist richting de heer Bontenbal: u maakt hier een punt van huidskleur van, maar dat doe ik helemaal niet. Ik heb dan toch een vraag over de volgende quote. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt." Van wie was deze quote?
Mevrouw De Vos (FVD):
]Dat gaat de heer Klaver mij ongetwijfeld vertellen.
De heer Klaver (GroenLinks-PvdA):
Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan." Dat is het punt van de huidskleur. Dit is precies dezelfde retoriek die extreemrechts propageert. Zegt u eigenlijk: ik ben het hier niet mee eens?
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Daar staat totaal niets over etnisch zuiveren. Misschien even terug naar school om 'begrijpend lezen' bij te spijkeren.
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:32 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Als we over begrijpend lezen beginnen: ik heb niets over "etnisch zuiveren" (als werkwoord) gezegd.
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.
Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
quote:Wij willen graag dat Nederland Nederlands blijft. Daarmee bedoelen we dat de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland.
uit mijn post hierboven, waar meer context staat:quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Pleiten voor een etnisch zuivere staat, is i.m.o. hetzelfde als 'etnisch willen zuiveren'.
Jij zei overigens:
[..]
Het citaat van Lidewij is geen onderbouwing voor deze vetgedrukte bewering. Ze heeft het nooit over deporteren of etnisch zuiveren gehad. Alleen:
[..]
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.quote:Ja. Dat was — misschien kent u 'm — Thierry Baudet. Dit werd gezegd in de context van remigratie. "Je kunt geen blank Europa handhaven als je alleen immigratie stopt. Je moet ook zorgen dat mensen teruggaan.
Allemaal een migratieachtergrond dus, moet je dat wel willen?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik ga trouwens mijn Nederlandse vrouw en kindertjes aandacht geven. Allemaal hartstikke Nederlands, maar met minstens 4 andere nationaliteiten die in de drie generaties voor die van mij en mijn vrouwzijn bijgemengd.
Dat is natuurlijk niet waar. Ik geef daar een legio aan voorbeelden waar letterlijk het aantal blanke mensen wordt geproblematiseerd in de zin dat er hier 'te veel' van zouden zijn. En deze tendens zien we overal, van de sport tot de muziek, tot de filmindustrie, reclame, werkvloer, etc. Dat vervolgens bagatelliseren hou je alleen jezelf mee voor de gek.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.
Tja, je wijst eerst naar een ander citaat, daar is dat simpelweg niet in te vinden. Om dan vervolgens weer met andere citaten aan te komen laat zien dat het allemaal toch niet zo makkelijk is aan te tonen wat jij denkt dat men wil.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik kan voor elke stelling wel tien citaten vinden, maar dat bewijst niet dat dat het dominante debat is. Los daarvan is het onvergelijkbaar dus waarom we hierover moeten kibbelen begrijp ik niet zo goed.
[..]
[..]
Ja ammehoela dat doet ze wel. natuurlijk gaat ze niet met haar rechterarm omhoog pleiten voor een arisch Nederland, maar ik heb het hele debat gevolgd en het is overduidelijk wat ze wil. Ze wordt door andere kamerleden er steeds op gewezen waar ze voor pleit, en dan formuleert ze het steeds weer net even anders. Ze slalomt om de hete brij heen.
Onderstaande hoorde bij het citaat van de Vos hierboven. Baudet, ook FvD, zegt het zonder doekjes eromheen te winden. Lidewij de Vos probeert haar woorden zo te kiezen dat ze Baudet niet afvalt, haar achterban tevreden houdt, maar het toch laat lijken of FvD iets anders nastreeft. Ze probeert het zo verbloemd te zeggen dat als je graag een blank Europa wil, je dat er uit kan halen, maar als je wil betogen dat FvD het toch niet op die manier wil dat je dat er met wat moeite ook uit kan halen.
[..]
Overigens is ze ook niet helemaal eerlijk, want ze zegt ook dat ze niets heeft met neonazi-clubs als Voorpost, maar in dezelfde week staat ze wel te speechen op de remigratietop van Eva Vlaardingerbroek en Martin Sellner voor een publiek van rechtsextremisten, neonazi's en white supremacists. Zie boven voor het lijstje van opvallende namen aldaar. In het kamerdebat sprak ze ook nog maar eens de steun van de FvD uit voor veroordeelde "Schild en Vrienden" - oprichter Dries van Langenhove. Tot zover dus wat Lidewij zegt en wat Lidewij doet, wat ze de ene keer beaamt en als ze ter verantwoording wordt geroepen weer zo formuleert dat ze het niet keihard bevestigt maar ook zeker niet verwerpt.
Lidewij is niet verantwoordelijk voor wat Baudet in het verleden ooit geroepen zou hebben. En daarbij is dat ook geen oproep tot etnisch zuiveren maar actief bevorderen van remigratie. En dan gaat het vooral over vluchtelingen van landen die nu veilig zijn. Zij kunnen gewoon terug.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:51 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
uit mijn post hierboven, waar meer context staat:
[..]
Roepen dat er een woordje net anders is is wat flauw. Hier staat het gewoon. Baudet, ook FvD.
De EU een shithole noemen. Laat me raden, de VS is de ultieme staten-staat?quote:Prima initiatief. Al verwacht ik dat een ondemocratisch shithole als de EU er niet veel mee gaat doen. Wel een mooie f*ck you voor die eurocraten die altijd lopen te beweren dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.
Hoezo is een demonstratie relevant?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus elke demonstratie waar niet de meerderheid zich bevindt zijn niet relevant?
Eigenlijk hebben mensen die ziek zijn en demonstreren tegen betere zekerheid niks te zeggen?
quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoezo is een demonstratie relevant?
Moeten ze hun zin krijgen of zo?
Hoezo dan?
Hey wat verrassend. Exact de reactie die ik voorspeld had. De cijfers bevallen niet dus dan zijn ze fake.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hij claimt cijfers van het cbs te hebben die niet openbaar zijn en dus niet controleerbaar.
Welke cijfers?quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hey wat verrassend. Exact de reactie die ik voorspeld had. De cijfers bevallen niet dus dan zijn ze fake.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Welke cijfers?
Heb jij moeite met lezen? Ik schreef namelijk: "Deze cijfers zijn niet openbaar"
Maar goed wie weet heb ik het fout. Kan jij deze cijfers hier plaatsen?
Omdat je nog maar 16 bent denk ik.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:09 schreef Hathor het volgende:
Ik had dus getekend, maar kreeg wel te lezen dat ik nog een email zou krijgen ter bevestiging, maar die is nu een aantal dagen later nog steeds niet aangekomen. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn stem niet geregistreerd is.
Mannen zijn trouwens behoorlijk oververtegenwoordigd in criminaliteitcijfers ten opzichte van vrouwen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:11 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Maar toch groter dan bij autochtonen.
Als je die 6 en die 1 omdraait kom je dichter in de buurt.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Omdat je nog maar 16 bent denk ik.
Dat is niet te verifiëren omdat het onderzoek vanuit wetenschappelijk oogpunt broddelwerk is. Prima natuurlijk voor een voor politieke doeleinden gekocht rapport maar nogal mager als basis voor beleid.quote:Op woensdag 3 juni 2026 19:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hey wat verrassend. Exact de reactie die ik voorspeld had. De cijfers bevallen niet dus dan zijn ze fake.
DAT is precies wat extreemrechtse partijen willen. Wat jij wil is juist wat linkse partijen willen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand DAT doet. Misschien een enkeling, maar niet de rechtse politiek.
Dat we minder invloed van de islam willen, is een feit. Dat we minder migranten willen, is ook een feit. Dat we mensen die hier onterecht naartoe zijn gekomen, willen terugsturen is ook een feit.
Maar het is niet zo dat we hier geboren en getogen mensen willen deporteren als ze gewoon als brave burgers meedraaien in ons land. Geen enkel probleem mee.
Maar bega je een terroristische daad en heb je ook nog een andere nationaliteit, dan mag je er wmb direct uit.
Welke dan?quote:Op donderdag 4 juni 2026 02:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
DAT is precies wat extreemrechtse partijen willen. Wat jij wil is juist wat linkse partijen willen.
Dit weerquote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Google eens naar professor van de Beek die heeft dit haarfijn met een academische studie onderzocht. Maar het antwoord past niet in je straatje dus dit zul je wel weer wegwuiven.
Linkse partijen zijn bijvoorbeeld Pro en SP. Extreemrechtse partijen zijn bijvoorbeeld FvD en PVV.quote:
Omvolking is al gaande zo lang als de mens leeft en zal ook blijven plaatsvinden zo lang de mens leeft.quote:Op donderdag 4 juni 2026 04:28 schreef ricky3 het volgende:
De omvolking is toch allang gaande. Opdat wij over 60 jaar allemaal mohammed heten, onze vrouwen met hoofddoek over straat lopen en een minachting hebben voor alle westerse leefstijlen!
quote:Op donderdag 4 juni 2026 02:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit weer
Kwam laatst een bron tegen die het over 46mrd per jaar had.
Maar hey, je brengt weer een bron die niet in het narratief past. Vorige week ook al een discussie met hem waarin hij/zij moedwillig de berekening vals en onvolledig interpreteert. Precies naar zijn mening toe.
Kom je vervolgens met meer inhoud is het allemaal niet waar. Liegen, bedriegen, spinnen.
Te voorspelbaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |