abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:10:01 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220956818
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je praat wel tegen iemand die al jaren in een steeds radicalere echoput wegzakt. Dan neemt de gevoeligheid voor alternatieve waarheden, feiten en data nogal toe ;).
Zegt degene die achter iedere boom een nazi ziet.

Over echoput en radicaal gesproken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220957088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:39 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Omvolking is al gaande zo lang als de mens leeft en zal ook blijven plaatsvinden zo lang de mens leeft.
Verschilt enorm per land en continent.

Talrijke landen in Afrika, het M-O en Azië kennen zeker nog voor 99% een eigen autochtone bevolking.

Die superdiversiteit en omvolking vindt de laatste tientallen jaren alleen plaats in West-Europa.

Nigeria, China, Marokko kennen geen omvolking. Om maar wat te noemen.
pi_220957102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Puur gaslighten wat je doet. Gl-pvda wil helemaal niet minder migranten. Sp misschien, maar dan krijg je het communisme er gratis bij.
De SP is een linkse outlier, maar die zijn intern heel verdeeld over open grenzen. En dus zijn ze stil. Ze zijn ook heel klein, spelen geen rol in de politiek.

Hoe de SP veel populairder kan worden? Benoem eens de perverse verdienmodellen in de asielindustrie. De grote instroom van arbeidsmigranten wat ten koste gaat van de lonen. De grootkapitaal hierachter.

Maar dat doen ze niet, want pleiten voor dichte grenzen is "rechts in de kaart spelen".

Ik denk juist, trek het onderwerp naar je toe, dan ontneem je rechts juist die talking points.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 10:59:46 #204
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220957103
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:57 schreef Homey het volgende:

[..]
Verschilt enorm per land en continent.

Talrijke landen in Afrika, het M-O en Azië kennen zeker nog voor 99% een eigen autochtone bevolking.

Die superdiversiteit en omvolking vindt de laatste tientallen jaren alleen plaats in West-Europa.

Nigeria, China, Marokko kennen geen omvolking. Om maar wat te noemen.
Het grappige aan je poast is wel dat juist landen als China en Nigeria juist superdivers zijn :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220957105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Puur gaslighten wat je doet. Gl-pvda wil helemaal niet minder migranten. Sp misschien, maar dan krijg je het communisme er gratis bij.
Partijen die meer migranten willen zijn vooral VVD en BBB. Niet de linkse partijen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220957109
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het grappige aan je poast is wel dat juist landen als China en Nigeria juist superdivers zijn :P
Totaal niet.

Nigeria is 100% zwart, en China 100% Chinees (of geel als je wil)
pi_220957247
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Totaal niet.

Nigeria is 100% zwart, en China 100% Chinees (of geel als je wil)
Zou je er voorstander van zijn als we het Chinese voorbeeld volgen en mensen met de verkeerde mening of religie in een concentratiekamp opsluiten om ze de juiste mening te leren?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220957283
Hoever wilt zij dat eigenlijk doorvoeren? Geen Afrikanen naar Europa, geen Zuid-Amerikanen naar Europa, geen islamisten naar Europa. Maar mogen protestanten uit Nederland wel naar katholiek Italie en daar hun identiteit vertroebelen? En mogen randstedelingen nog naar Friesland en daar de identiteit van de Friezen vertroebelen? Waar ligt de grens?
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 11:21:02 #209
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220957347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:00 schreef Homey het volgende:

[..]
Totaal niet.

Nigeria is 100% zwart, en China 100% Chinees (of geel als je wil)
Ooooh, het gaat enkel om de kleurtjes.

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:21:33 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoever wilt zij dat eigenlijk doorvoeren? Geen Afrikanen naar Europa, geen Zuid-Amerikanen naar Europa, geen islamisten naar Europa. Maar mogen protestanten uit Nederland wel naar katholiek Italie en daar hun identiteit vertroebelen? En mogen randstedelingen nog naar Friesland en daar de identiteit van de Friezen vertroebelen? Waar ligt de grens?
Waarschijnlijk bij het Westen/Europa. Dat Europese naast elkaar leven of zich soms bij een andere groep aansluiten is niet nieuw. Denk aan de Franse Hugenoten die hier hun onderkomen vonden.

Allerlei kansarme mensen opvangen uit totaal andere culturen van duizenden kilometers ver is natuurlijk wél iets nieuws van de afgelopen decennia. Dit fenomeen had je 100 jaar geleden nog niet. Zelfs 50 jaar geleden amper.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:22:36 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957374
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het grappige aan je poast is wel dat juist landen als China en Nigeria juist superdivers zijn :P
Op welke manier zijn landen zoals China en Nigeria volgens jou divers? Oprechte vraag dit ..

Hoe meet je die 'diversiteit'?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 11:27:34 #212
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220957443
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier zijn landen zoals China en Nigeria volgens jou divers? Oprechte vraag dit ..

Hoe meet je die 'diversiteit'?
Het stikt er van de verschillende etnische groepen met vaak eigen uiterlijk, taal, gebruiken, klederdracht etc etc.

Met de Oeigoeren (in China) natuurlijk als allerbekendste voorbeeld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:37:33 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957560
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het stikt er van de verschillende etnische groepen met vaak eigen uiterlijk, taal, gebruiken, klederdracht etc etc.
Dan doe je toch precies hetzelfde wat waar je @Hathor van beschuldigt?

Immers, als Nigeria super divers zou zijn. Dan is een land als Spanje dit ook met Basken, Catalanen, Castilianen, Galiciërs en mensen uit Andalusië. Of neem zelfs Polen met Kasjoeben, Silezen, Lemken, Tartaren en Mazoviërs. Of neem Italië, daar konden tijdens de Eerste Wereldoorlog in de loopgraven Noord en Zuid-Italianen niet eens met elkaar goed communiceren.

Nagenoeg alle Europese landen kennen op dezelfde manier een enorme etnische en culturele diversiteit. Maar toch worden deze als etnisch homogeen en 'wit' weggezet. Als je een ruimte hebt met allerlei etnische groepen uit Spanje, wordt dat binnen bepaalde kringen al snel als een ruimte gezien met 'witte mensen' en een gebrek aan 'diversiteit'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:39:01 #214
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220957572
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het stikt er van de verschillende etnische groepen met vaak eigen uiterlijk, taal, gebruiken, klederdracht etc etc.

Met de Oeigoeren (in China) natuurlijk als allerbekendste voorbeeld.
Door China zelf ingenomen :')
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:41:59 #215
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220957591
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan doe je toch precies hetzelfde wat waar je @:Hathor van beschuldigt?

Immers, als Nigeria super divers zou zijn. Dan is een land als Spanje dit ook met Basken, Catalanen, Castilianen, Galiciërs en mensen uit Andalusië. Of neem zelfs Polen met Kasjoeben, Silezen, Lemken, Tartaren en Mazoviërs. Of neem Italië, daar konden tijdens de Eerste Wereldoorlog in de loopgraven Noord en Zuid-Italianen niet eens met elkaar goed communiceren.

Nagenoeg alle Europese landen kennen op dezelfde manier een enorme etnische en culturele diversiteit. Maar toch worden deze als etnisch homogeen en 'wit' weggezet. Als je een ruimte hebt met allerlei etnische groepen uit Spanje, wordt dat binnen bepaalde kringen al snel als een ruimte gezien met 'witte mensen' en een gebrek aan 'diversiteit'.
100%. Zelfs Nederland met onze eilanden (Wadden), voormalige eilanden in Zeeland en Zuid-Holland, Urk en Marken, twee religieuze invloeden, de Bible Belt, diverse talen en dialecten (Nederlands, Fries, Nedersaksisch, Limburgse dialecten, Kerkraads, Bargoens, Zeeuws etc.) kent een van oudsher grote culturele diversiteit.

Ook de invloed van de Hugenoten en de Sefardische Joden. Allemaal waard om te behouden tegenover het barbarisme dat hiermee botst.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:47:49 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957613
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
100%. Zelfs Nederland met onze eilanden (Wadden), voormalige eilanden Urk en Marken, twee religieuze invloeden, de Bible Belt, diverse talen en dialecten (Nederlands, Fries, Nedersaksisch, Limburgse dialecten, Kerkraads, Bargoens, Zeeuws etc.) kent een van oudsher grote culturele diversiteit.

Ook de invloed van de Hugenoten en de Sefardische Joden. Allemaal waard om te behouden tegenover het barbarisme dat hiermee botst.
Correct.

Maar dat telt niet zoals we weten, want 'wit'. Zelfs Sefardische Joden worden binnen bepaalde contreien als 'wit' gezien.

En dan wijzen naar iemand die stelt dat Nigeria 'zwart' is. Iets met de pot en de ketel ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:48:55 #217
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220957617
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Maar dat telt niet zoals we weten, want 'wit'. Zelfs Sefardische Joden worden binnen bepaalde contreien als 'wit' gezien.

En dan wijzen naar iemand die stelt dat Nigeria 'zwart' is. Iets met de pot en de ketel ...
Het niveau is echt bedenkelijk laag. De Sami zou hij ook als "wit" zien, net als een Dagestaan. "Diversiteit" is er alleen wanneer de RAL codes kennelijk opvallend beginnen af te wijken.
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 11:49:33 #218
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220957624
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan doe je toch precies hetzelfde wat waar je @:Hathor van beschuldigt?
Wie?
quote:
Immers, als Nigeria super divers zou zijn. Dan is een land als Spanje dit ook met Basken, Catalanen, Castilianen, Galiciërs en mensen uit Andalusië. Of neem zelfs Polen met Kasjoeben, Silezen, Lemken, Tartaren en Mazoviërs. Of neem Italië, daar konden tijdens de Eerste Wereldoorlog in de loopgraven Noord en Zuid-Italianen niet eens met elkaar goed communiceren.

Nagenoeg alle Europese landen kennen op dezelfde manier een enorme etnische en culturele diversiteit. Maar toch worden deze als etnisch homogeen en 'wit' weggezet. Als je een ruimte hebt met allerlei etnische groepen uit Spanje, wordt dat binnen bepaalde kringen al snel als een ruimte gezien met 'witte mensen' en een gebrek aan 'diversiteit'.
Ik las in die post waar ik op reageerde:
quote:
Die superdiversiteit en omvolking vindt de laatste tientallen jaren alleen plaats in West-Europa.
Dan lees ik a) dat er in Europa tientallen jaren geleden geen diverse groepen aanwezig waren en dat Europa in die tijd dus geheel homogeen was.
b) Dat Nigeria en China ook volledig homogene landen zijn.

Maar verder dan kleurtjes kwam die user verder niet, zo bleek uit zijn reactie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:54:07 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220957644
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie?
Je stelde dat het hem enkel om 'de kleurtjes' zou gaan.
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie?
[..]
Ik las in die post waar ik op reageerde:
[..]
Dan lees ik a) dat er in Europa tientallen jaren geleden geen diverse groepen aanwezig waren en dat Europa in die tijd dus geheel homogeen was.
b) Dat Nigeria en China ook volledig homogene landen zijn.

Maar verder dan kleurtjes kwam die user verder niet, zo bleek uit zijn reactie.
Deze user bedoelt hier natuurlijk dat West-Europa een unieke demografische ontwikkeling doormaakt door de in relatief korte tijd influx van vele miljoenen mensen uit landen op duizenden kilometers afstand.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:55:49 #220
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220957654
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie?
[..]
Ik las in die post waar ik op reageerde:
[..]
Dan lees ik a) dat er in Europa tientallen jaren geleden geen diverse groepen aanwezig waren en dat Europa in die tijd dus geheel homogeen was.
b) Dat Nigeria en China ook volledig homogene landen zijn.

Maar verder dan kleurtjes kwam die user verder niet, zo bleek uit zijn reactie.
Europa was niet homogeen maar kent wel een geleidelijke gradiënt qua culturen.

Polen en Tsjechië staan dichter bij elkaar dan Zweden en Moldavië.

Gek genoeg gaat het met culturen die nog veel verder van ons afstaan, zowel qua geografische afstand als religie, ineens niet goed.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:57:11 #221
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220957659
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je stelde dat het hem enkel om 'de kleurtjes' zou gaan.
[..]
Deze user bedoelt hier natuurlijk dat West-Europa een unieke demografische ontwikkeling doormaakt door de in relatief korte tijd influx van vele miljoenen mensen uit landen op duizenden kilometers afstand.
Specifiek ook nog eens uit lager ontwikkelde, low trust patriarchale culturen. Een influx van één miljoen Japanners zou ook wat botsingen opleveren maar uiteindelijk zou de samenleving dat wel kunnen dragen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 11:58:44 #222
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220957669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als je die 6 en die 1 omdraait kom je dichter in de buurt.
Ah, een gedegenereerde blanke senior inwoner oftewel PVVer. 🤣
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220957776
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zegt degene die achter iedere boom een nazi ziet.

Over echoput en radicaal gesproken...
We hebben het hier over een dame die daadwerkelijk een extreemrechts congres bezocht dit weekend. Met allerlei veroordeelde criminelen als sprekers en vrienden.

Maar nee hoor, vanuit je bubbel is er uiteraard niets aan de hand en moet altijd alles goedgepraat worden…
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:15:11 #224
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220957782
Lekker ding - goed bezig _O_ _O_
"Hoka Hey!"
  donderdag 4 juni 2026 @ 12:15:34 #225
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220957787
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
We hebben het hier over een dame die daadwerkelijk een extreemrechts congres bezocht dit weekend. Met allerlei veroordeelde criminelen als sprekers en vrienden.

Maar nee hoor, vanuit je bubbel is er uiteraard niets aan de hand en moet altijd alles goedgepraat worden…
Je naald blijft weer eens hangen :O :O
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')