Prima initiatief. Al verwacht ik dat een ondemocratisch shithole als de EU er niet veel mee gaat doen. Wel een mooie f*ck you voor die eurocraten die altijd lopen te beweren dat ze de meerderheid vertegenwoordigen.quote:
https://www.save-europe-act.com/
Save Europe Act, het initiatief van de Nederlandse Eva Vlaardingerbroek, wil één miljoen handtekeningen ophalen om in Brussel een debat af te dwingen over zogeheten remigratie. De campagne loopt als Europese burgerinitiatief en zegt de Europese Commissie te willen bewegen tot strengere maatregelen tegen migratie en het terugsturen van bepaalde groepen migranten. Volgens de organisatoren is het plan "een mandaat" van Europese patriottische bewegingen en partijen.
Op de website van Save Europe Act staat een introductievideo en een manifest. In de preambule stellen de initiatiefnemers dat de "inheemse volkeren van Europa" een onvervreemdbaar recht hebben om hun identiteit, erfgoed en manier van leven te behouden. Ze verwijzen naar artikelen uit het EU-verdrag en het Handvest van de grondrechten om te betogen dat nationale en culturele identiteiten beter beschermd moeten worden.
De initiatiefnemers stellen dat "replacement migration" ofwel "omvolking", zowel legaal als illegaal, de sociale cohesie, veiligheid, publieke diensten en "etnische en culturele continuïteit" heeft aangetast. Ze waarschuwen dat Europeanen volgens hen risico lopen minderheid in eigen land te worden als het beleid niet drastisch verandert. Ook voeren ze aan dat migratie de vergrijzing niet oplost, maar juist extra druk op de verzorgingsstaat zou leggen en lage geboortecijfers onder de autochtone bevolking zou verergeren.
In het manifest doen de organisatoren vijf concrete voorstellen aan de Europese Commissie. Zo vragen ze om een moratorium op nieuwe niet-Europese immigratiekanalen, inclusief het stilleggen van asielprocedures voor economische migranten en mensen uit veilige landen, en het sterk beperken van studie- en gezinsmigratievisa. Daarnaast willen ze een ingrijpende hervorming van het Europese migratie- en asielsysteem, met meer nadruk op grensbewaking, snelle screening en directe terugkeer.
Een ander deel van de voorstellen richt zich op remigratie: een versnelde terugkeer van mensen die illegaal verblijven, afgewezen asielzoekers en personen die een misdrijf hebben gepleegd of als bedreiging voor de openbare orde worden gezien. Daarbovenop bepleiten ze een EU-breed kader voor "vrijwillige en gestimuleerde" remigratie van niet-Europese migranten die volgens hen niet geïntegreerd zijn of een culturele of financiële last vormen, en het inperken van sociale voorzieningen die als "aantrekkingsfactor" voor migratie worden gezien.
De campagne presenteert zichzelf als een Europees netwerk van "patriotten" en toont een lijst met steunbetuigingen van politici, activisten, influencers en opiniemakers uit verschillende landen. Onder de founding signatories staan onder anderen Eva Vlaardingerbroek zelf, AfD-politicus Björn Höcke, Europarlementariër Dominik Tarczyński en verschillende activisten en auteurs. Op de site is live te zien hoeveel mensen per land hebben getekend; op het moment van de gepubliceerde cijfers staat de teller op 54.944 handtekeningen, met Italië, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk als grootste bijdragers.
De organisatie wil eerst 100.000 steunbetuigingen behalen en daarna het burgerinitiatief formeel bij de Europese Commissie indienen; uiteindelijk zijn één miljoen geldige handtekeningen uit ten minste zeven lidstaten nodig. Naast handtekeningen vraagt Save Europe Act ook om donaties om campagneactiviteiten, webontwikkeling en organisatie in de lidstaten te financieren. In een transparantienoot wijst de organisatie erop dat giften boven 500 euro na officiële registratie onder de EU-regels voor burgerinitiatieven kunnen vallen en openbaar gemaakt moeten worden.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is een linkdump.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
VER / Save Europe Act, Teken nu!
Isdatzo komt van Reddit, daar is tien jaar oude memes reposten de dagelijkse bezigheid.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
"The left can't meme" blijkt maar weer eens uit te komen.
Topic stond eerst ook in nieuws en is daar naartoe verplaatst.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
Linksextremisten bedoel je? Eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het zou safer zijn voor Europe als die extremisten eens zouden opbokken.
Klopt man.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het zou safer zijn voor Europe als die extremisten eens zouden opbokken.
Ze is getrouwd met iemand die gelooft dat Israel mag bestaan?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is getrouwd met een Zionist. Haar uiteindelijke loyaliteit ligt bij Israël. Trap er niet in. Het is niet voor niets dat de FOK! huis tuin en keuken zionisten haar zo prijzen.
Zionisme is niet verboden door de wetgeving. Niks verkeerds mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is getrouwd met een Zionist. Haar uiteindelijke loyaliteit ligt bij Israël. Trap er niet in. Het is niet voor niets dat de FOK! huis tuin en keuken zionisten haar zo prijzen.
Aaah, jij valt dus op hele dikke tieten. Het maakt jou verder niet uit zolang de omvang van de borsten maar huge is. Duidelijk maat, gaan we mee aan de slag.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:26 schreef Academicus het volgende:
ik moet bekennen dat ik me regelmatig heb afgetrokken op Eva
Ok groetjes
Zeker waarde vrind, grote, volle tieten zijn Heilig en mijn Allesquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Aaah, jij valt dus op hele dikke tieten. Het maakt jou verder niet uit zolang de omvang van de borsten maar huge is. Duidelijk maat, gaan we mee aan de slag.
Wat is haar positie over Oekraïne?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:28 schreef DavidAZ het volgende:
Eva's positie over Nederland ondersteun ik.
Eva's positie over Oekraïne ondersteun ik niet.
neem steunkousen danquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:28 schreef DavidAZ het volgende:
Eva's positie over Nederland ondersteun ik.
Eva's positie over Oekraïne ondersteun ik niet.
Heb je ook nog inhoudelijk iets te melden?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:30 schreef Academicus het volgende:
[..]
Zeker waarde vrind, grote, volle tieten zijn Heilig en mijn Alles
Tja, sommige mensen zien dit soort zaken liever niet, en eisen dat het verwijderd wordt.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
Nee, niet echt eigenlijk al vond ik dit toch wel noemenswaardigquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijk iets te melden?
Het rechterampje omhoog moet en zal ook in NWS gepromoot worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
En dat kon niet hier?
Ja, want als je tegen massaimmigratie en omvolking bent, ben je automagisch nazi!!11quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het rechterampje omhoog moet en zal ook in NWS gepromoot worden.
Ach nee joh. Dit komt niet voor niets na die gezellige “remigratie”-tweedaagse van de extreemrechtse internationale die ze afgelopen weekend bezocht.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:04 schreef Homey het volgende:
Geen fan van Eva per se, maar wel een prima initiatief. Ik zou het wel beter duiden, wat de bedoeling denk is, is om (illegale) Arabieren en Afrikanen terug te sturen. Denk niet dat Eva een groot probleem heeft met Japanners of Vietnamezen. Maar je kan dit hard maken door simpelweg te wijzen op de uitkeringscijfers en criminaliteitscijfers, en daarin zie je enorme verschillen tussen Syriërs en Japanners. Daar kan je beleid op baseren.
Nee. Wel als je dit steunt. Komt gewoon uit extreemrechtse en extreem foute hoek.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja, want als je tegen massaimmigratie en omvolking bent, ben je automagisch nazi!!11
Jouw mening. Doe ik verder niets mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee. Wel als je dit steunt. Komt gewoon uit extreemrechtse en extreem foute hoek.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja, want als je tegen massaimmigratie en omvolking bent, ben je automagisch nazi!!11
Had je iets gemist? Dat maatje van Eva, waar ze dit initiatief samen mee opgezet heeft, is gewoon een antisemiet met een neo-nazistisch verleden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is al vrij omstreden, maar haar mede-oprichter Martin Sellner (https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Sellner) is gewoon hartstikke fout:
- Heeft in het verleden hakenkruizen op synagoges geplakt
- Heeft zich uitgesproken als aanhanger van Holocaustontkenner David Irving
- Heeft een verleden als Neo-Nazi, ook naar eigen zeggen
- Heeft het extreemrechtse Identitair Verzet Oostenrijk opgericht
- Heeft een financiële donatie geaccepteerd van de "Christchurch shooter" (Brenton Tarrant) met wie hij banden had
- Is er vlak voor een inval in 2019 in zijn huis in geslaagd om alle emailwisselingen met deze Brenton Tarrant van zijn computers te wissen.
- Heeft meerdere antisemitische uitspraken gedaan
/Care.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 11:20 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
[..]
Had je iets gemist? Dat maatje van Eva, waar ze dit initiatief samen mee opgezet heeft, is gewoon een antisemiet met een neo-nazistisch verleden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |