abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220945065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Juist. Wil je niet dat de jaren 30 terugkomen? Zorg er dan voor dat de jaren 20 zich niet herhalen. Links is momenteel volop bezig om alles nog erger te maken door de problemen te ontkennen en het beleid door te zetten.
Links?

Waar?

We hebben de extreem-rechtse kabinet Schoof gehad, niks opgelost. De neoliberale kabinetten Rutte die bezuinigen de publieke sector niks opgelost.
pi_220945072
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 11:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee. Wel als je dit steunt. Komt gewoon uit extreemrechtse en extreem foute hoek.
Dan ben ik een trotse Nazi, en nu?
pi_220945090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:10 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Links?

Waar?

We hebben de extreem-rechtse kabinet Schoof gehad, niks opgelost. De neoliberale kabinetten Rutte die bezuinigen de publieke sector niks opgelost.
Links? Overal. Groenlinks/PvdA, D66, Volt, maar ook de VVD en CDA die jarenlang meedraaiden. Open grenzen, massa immigratie, problemen ontkennen en iedereen die klaagt wegzetten als racist. Dat hele beleid komt bij links vandaan.
greetings and salutations
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:18:15 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220945115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:43 schreef DrDentz het volgende:
Zwarte Piet is mijn inheemse cultuur, ik heb daar recht op.
Fretknuppelen is mijn inheemse cultuur, ik heb daar recht op.
pi_220945146
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:10 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Dan ben ik een trotse Nazi, en nu?
Van harte…
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:30:18 #81
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220945164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je vraagt om iets onmogelijks, alle westerse landen kampen met lage geboortecijfers. Het lijkt mij beter dat wij als samenleving de pijn van de vergrijzing pakken en zoveel mogelijk mensen stimuleren om een gezin te starten. Dat betekent belastingen drastisch omlaag, zorg voor voldoende woningen en zorg ervoor dat gezinnen zoveel mogelijk worden ondersteund. Dat betekent dat je harde keuzes moet maken, immigratie is de makkelijke oplossing en op de lange termijn helemaal geen oplossing maar eerder het creëren van een nieuw probleem.
100% dit dus. Dat achterlijke sprookje van eeuwige economische groei moet eens goed doorgeprikt worden. We hebben minder mensen nodig. En niet alleen in Nederland maar over de hele wereld. Dat fucking piramidespel genaamd immigratie moet eens afgelopen zijn. Men doet net als of immigranten op magische wijze altijd jong blijven ofzo. :') je kunt beter krimp gewoon goed begeleiden dan oneindig deze in deze vicieuze cirkel blijven draaien tot echt alles kapot is hier. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 03-06-2026 19:19:16 ]
pi_220945173
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Van harte…
Ah was een lege inhoudsloze comment van jou met een labeltje als afschrikking en gesprekskiller maar 0 opvolging. Voorspelbaar.
pi_220945182
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Ah was een lege inhoudsloze comment van jou met een labeltje als afschrikking en gesprekskiller maar 0 opvolging. Voorspelbaar.
Neuh. Maar dit komt voort uit een extreemrechts feestje afgelopen weekend. Mag je steunen natuurlijk, dat staat je vrij.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:34:15 #84
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220945184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit zou een inkoppertje moeten zijn gezien de gemoederen in het land. Hier moet zowel links tot rechts mee kunnen leven maar neeheeheeee.
We gaan ideologisch gedreven gewoon door op dezelfde weg want het intact houden van de coalitie is uiteraard veel belangrijker dan de sentimenten in dit land.
Het is al om te janken dat dit niet nu al het beleid is. En nog veel bizarder is dat er dus partijen zijn die hier op tegen zijn.
pi_220945187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Links? Overal. Groenlinks/PvdA, D66, Volt, maar ook de VVD en CDA die jarenlang meedraaiden. Open grenzen, massa immigratie, problemen ontkennen en iedereen die klaagt wegzetten als racist. Dat hele beleid komt bij links vandaan.
VVD links noemen :')

Dan snap je bar weinig van politiek.

Arbeidsmigranten die voor 5 euro minus kost en kamer (gedeeld met 4 man) voor Otto Workforce komen werken ja daar houden ze van

Het snijden van de sociale zekerheid, het rijker maken van de rijken, behouden van de HRA, verhuurdersheffing invoeren, leenstelsel, het strooien met miljarden naar het grootkapitaal

Ja echt links die VVD :')
pi_220945217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Fretknuppelen is mijn inheemse cultuur, ik heb daar recht op.
Met die traditie ben ik niet bekend.
pi_220945220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je vraagt om iets onmogelijks, alle westerse landen kampen met lage geboortecijfers. Het lijkt mij beter dat wij als samenleving de pijn van de vergrijzing pakken en zoveel mogelijk mensen stimuleren om een gezin te starten. Dat betekent belastingen drastisch omlaag, zorg voor voldoende woningen en zorg ervoor dat gezinnen zoveel mogelijk worden ondersteund. Dat betekent dat je harde keuzes moet maken, immigratie is de makkelijke oplossing en op de lange termijn helemaal geen oplossing maar eerder het creëren van een nieuw probleem.
Lekker populistisch lullen in het kader van gratis bier

- Subsidies om een gezin te starten en te ondersteunen.
- Belastingen omlaag
- Meer woningen

Puin plan wel. Het begrotingstekort is op het moment -2,9%. Hoe wil je dat allemaal gaan betalen?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:45:44 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220945277
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
Extreemrechts be like:

[ afbeelding ]
Ach jongen toch.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:47:14 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220945295
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is haar positie over Oekraïne?

Ik vind haar een erg onsympathieke vrouw.
Gedachtengoed gaat verder dan alleen remigratie van illegale migranten.
Ze heeft de juiste denkbeelden maar is niet te vertrouwen.

Verder is ze natuurlijk sympathieker dan een Halsema o.i.d.
pi_220945307
Dus rechts wilt niet:

- De rijken belasten, want stel ze worden ooit rijk
- Niet de multinationals, want ze gaan anders weg
- De HRA moet blijven, ook al kost dat miljarden per jaar en gaat het meeste naar de villa wijken

Maar de overheid moet wel:

- Gezinnen subsidiëren
- Woningen bouwen
- En de belastingen moeten omlaag
pi_220945318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Verder is ze natuurlijk sympathieker dan een Halsema o.i.d.
En waarom is dat?
pi_220945350
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
VVD links noemen :')

Dan snap je bar weinig van politiek.

Arbeidsmigranten die voor 5 euro minus kost en kamer (gedeeld met 4 man) voor Otto Workforce komen werken ja daar houden ze van

Het snijden van de sociale zekerheid, het rijker maken van de rijken, behouden van de HRA, verhuurdersheffing invoeren, leenstelsel, het strooien met miljarden naar het grootkapitaal

Ja echt links die VVD :')
Economisch mag de VVD rechts zijn, maar op migratie, cultuur en identiteit zijn ze al jarenlang linksliberaal. Ze hebben decennialang massa arbeidsmigratie en asielinstroom mogelijk gemaakt.
greetings and salutations
pi_220945353
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is dus wat ik bedoel, je negeert het maar ondertussen word die beweging steeds groter en helaas ook radicaler.
Figuren zoals Vlaardingerbroek, Sellner, Tommy Robinson, RadioGenoa etc etc zouden geen bestaansrecht hebben als er werkelijk niets aan de hand zou zijn.
Je kan geween lawaai maken over iets wat niet bestaat, een ieder ziet wat er gebeurt en de gevestigde orde wil het vooral hebben over de toon zodat de inhoud nooit besproken hoeft te worden.
Zie je niet in hoe gevaarlijk dat negeren van oprechte zorgen kan worden?
De gemiddelde politicus, en dan heb ik het over degenen die zich niet aan de links- of rechts-extreme kant bevinden laat zich gelukkig niet gek maken door figuren die:

- elke misdaad door iemand die er buitenlands uitziet met zoveel mogelijk parabolen op alle socials in de spotlight proberen te zetten, geholpen door kanalen als RadioGenoa
- elke misdaad door iemand die er niet buitenlands uitziet zo snel mogelijk naar de achtergrond laten verdwijnen
- doen alsof iedereen die er als een vluchteling uitziet een verkrachter en een extremist is
- altijd elke kans aangrijpen om vluchtelingen als zondebok voor alles aan te wijzen
- bij hoog en bij laag beweren dat de "oorspronkelijke bevolking" met opzet verdund wordt
- altijd en overal erop wijzen dat we een derdewereldland worden en dat dat de schuld is van "de linksen", ook al hebben we de laatste decennia eigenlijk alleen regeringen in diverse gradaties van rechts gehad
- misbruik maken van het demonstratierecht door normale demonstraties van mensen met oprechte zorgen over te nemen met zwaar vuurwerk, agressie en extreemrechtse symboliek

De mensen die op die manier het podium kapen maar in feite een groezelige minderheid vormen moet je inderdaad niet al teveel aandacht geven. Met je eigen burgers (en dus niet de relschoppers die door het hele land naar Loosdrecht afreizen) moet je uiteraard wel in gesprek blijven.
pi_220945358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:05 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Omdat ook daar de tumor genaamd islam zich te snel aan het uitbreiden is.
Maar wat heeft dit voorzin voor hun om dit in te dienen bij de EU. Sterker nog het initiatief is nu gelijk onbetrouwbaar, doordat niet EU burgers dus mee doen in de petitie
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:54:05 #95
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220945372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
En waarom is dat?
Dat soort stellingen hoef ik niet te bewijzen.
pi_220945374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Juist. Wil je niet dat de jaren 30 terugkomen? Zorg er dan voor dat de jaren 20 zich niet herhalen. Links is momenteel volop bezig om alles nog erger te maken door de problemen te ontkennen en het beleid door te zetten.
Hopelijk besef je dat een aantal mensen achter deze actie van Eva, waaronder haar mede-initiatiefnemer, nogal antisemitische sympathieën hebben. Dan weet je waar je pijlen op moet richten.
pi_220945392
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:51 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Economisch mag de VVD rechts zijn, maar op migratie, cultuur en identiteit zijn ze al jarenlang linksliberaal. Ze hebben decennialang massa arbeidsmigratie en asielinstroom mogelijk gemaakt.
Als dat zo is waarom heeft Mark Rutte dan de Turkije deal beklonken waardoor er opvang in de regio gerealiseerd kon worden tijdens de Syrische burgeroorlog?
pi_220945405
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat soort stellingen hoef ik niet te bewijzen.
Nee want simpel stellen zonder het te onderbouwen ben je goed in.

Eva Vlaardingerbroek die alleen op de kieslijst van FvD kwam omdat ze een affaire had met Baudet is symphatieker dan een vrouw die tijdens haar zwangerschap nog werk deed in de Tweede Kamer
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:59:31 #99
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220945421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:34 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Het is al om te janken dat dit niet nu al het beleid is. En nog veel bizarder is dat er dus partijen zijn die hier op tegen zijn.
Dit was haar verzoek in de motie:
quote:
verzoekt de regering te bewerkstelligen dat procedures van asielzoekers die misdrijven plegen worden beëindigd en dat de status van status-houders die misdrijven plegen wordt ingetrokken
Het vluchtelingenverdrag en onze vreemdelingenwet regelen dit al. Het voorstel voegt weinig toe, want uiteindelijk moet nog steeds per geval worden beoordeeld of terugkeer mogelijk is. Als dat niet kan, duw je die mensen de illegaliteit in, en daar wordt niemand veiliger van.

Dat had Vos kunnen en moeten weten waardoor ik er vanuit ga dat het niet meer is dan een motie voor de bühne en blijkbaar werkt het: 'Hullie willen niet meewerken, mimimi'. Dus lekker gewerkt Voske ^O^
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220945477
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Als dat zo is waarom heeft Mark Rutte dan de Turkije deal beklonken waardoor er opvang in de regio gerealiseerd kon worden tijdens de Syrische burgeroorlog?
Die deal was damage control nadat Rutte en de EU de Syrische crisis compleet hadden laten escaleren. Dat was inderdaad een van de weinige realistische momenten van Rutte. Verder blijft het natuurlijk gewoon een kerel die zichzelf neerzet als een simpel fietsmannetje dat alle problemen weg lacht.

Verder boeit het mij geen reet wat er in het buitenland gebeurt, pak de problemen in Nederland eens aan in plaats van ze te importeren.
greetings and salutations
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:12:04 #101
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220945551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar wat heeft dit voorzin voor hun om dit in te dienen bij de EU. Sterker nog het initiatief is nu gelijk onbetrouwbaar, doordat niet EU burgers dus mee doen in de petitie
Die doen niet mee. Dat is alleen ter steun van de petitie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220945583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Lekker populistisch lullen in het kader van gratis bier

- Subsidies om een gezin te starten en te ondersteunen.
- Belastingen omlaag
- Meer woningen

Puin plan wel. Het begrotingstekort is op het moment -2,9%. Hoe wil je dat allemaal gaan betalen?
Stoppen met de asielindustrie inclusief het deporteren van al die gelukszoekers levert al miljarden per jaar op.
Waarom is het elke keer weer het geval dat al die miljarden voor het klimaat, “asielzoekers” en Oekraïne gevonden kunnen worden maar zodra het om de eigen bevolking gaat dan geven de gulle gevers niet thuis?
pi_220945628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:52 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De gemiddelde politicus, en dan heb ik het over degenen die zich niet aan de links- of rechts-extreme kant bevinden laat zich gelukkig niet gek maken door figuren die:

- elke misdaad door iemand die er buitenlands uitziet met zoveel mogelijk parabolen op alle socials in de spotlight proberen te zetten, geholpen door kanalen als RadioGenoa
- elke misdaad door iemand die er niet buitenlands uitziet zo snel mogelijk naar de achtergrond laten verdwijnen
- doen alsof iedereen die er als een vluchteling uitziet een verkrachter en een extremist is
- altijd elke kans aangrijpen om vluchtelingen als zondebok voor alles aan te wijzen
- bij hoog en bij laag beweren dat de "oorspronkelijke bevolking" met opzet verdund wordt
- altijd en overal erop wijzen dat we een derdewereldland worden en dat dat de schuld is van "de linksen", ook al hebben we de laatste decennia eigenlijk alleen regeringen in diverse gradaties van rechts gehad
- misbruik maken van het demonstratierecht door normale demonstraties van mensen met oprechte zorgen over te nemen met zwaar vuurwerk, agressie en extreemrechtse symboliek

De mensen die op die manier het podium kapen maar in feite een groezelige minderheid vormen moet je inderdaad niet al teveel aandacht geven. Met je eigen burgers (en dus niet de relschoppers die door het hele land naar Loosdrecht afreizen) moet je uiteraard wel in gesprek blijven.
Bla bla bla, je praat poep. Constant moet er weer over de toon en de vorm gesproken worden in plaats van het PROBLEEM.
Het probleem is dat er teveel gelukszoekers deze kant op komen die in alle verkeerde statistieken oververtegenwoordigd zijn.
pi_220945646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:04 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die deal was damage control nadat Rutte en de EU de Syrische crisis compleet hadden laten escaleren. Dat was inderdaad een van de weinige realistische momenten van Rutte. Verder blijft het natuurlijk gewoon een kerel die zichzelf neerzet als een simpel fietsmannetje dat alle problemen weg lacht.

Verder boeit het mij geen reet wat er in het buitenland gebeurt, pak de problemen in Nederland eens aan in plaats van ze te importeren.
Ahhh het is de schuld van Rutte en de EU dat Assad de burgerprotesten in Syrie hardhandig neersloeg
pi_220945651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:16 schreef Chivaz het volgende:
Stoppen met de asielindustrie inclusief het deporteren van al die gelukszoekers levert al miljarden per jaar op.
Hoeveel miljard. Heb je een link naar deze berekening?

Of is deze geschreven op een bier viltje?
pi_220945662
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dus rechts wilt niet:

- De rijken belasten, want stel ze worden ooit rijk
- Niet de multinationals, want ze gaan anders weg
- De HRA moet blijven, ook al kost dat miljarden per jaar en gaat het meeste naar de villa wijken

Maar de overheid moet wel:

- Gezinnen subsidiëren
- Woningen bouwen
- En de belastingen moeten omlaag
Correct, als de burger een groot deel van zijn salaris moet afstaan aan de overheid dan mag diezelfde burger daar ook wel iets van terug verwachten ipv van omvolking en vervreemding in eigen land.
Gul voor de mensen die het niet verdienen en keihard voor de mensen die ervoor mogen betalen en de negatieve gevolgen maar voor lief moeten nemen.
pi_220945694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bla bla bla, je praat poep. Constant moet er weer over de toon en de vorm gesproken worden in plaats van het PROBLEEM.
Het probleem is dat er teveel gelukszoekers deze kant op komen die in alle verkeerde statistieken oververtegenwoordigd zijn.
Zelf schuld, want rechts wil de bedreigden niet bewapenen, zodat de gewelddadige mannen niets meer zouden kunnen.
pi_220945697
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoeveel miljard. Heb je een link naar deze berekening?

Of is deze geschreven op een bier viltje?
Dus je weet niet eens dat er miljarden naar die onzin gaat maar je hebt er wel een mening over? Bijzonder.
pi_220945770
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bla bla bla, je praat poep.
Natuurlijk. Daar zal het aan liggen. Misschien kun je er wat meer inhoudelijkere woorden aan besteden. Vrijwel niemand zal zeggen dat ter Apel geen probleem is, dat veiligelanders geen probleem zijn. Zelfs niet dat het opvangen van echte vluchtelingen geen problemen oplevert. Maar de discussie laten kapen door mensen die in iedereen die er niet als een authentieke Nederlander uitziet een islamitische terrorist of een verkrachtende crimineel zien, door mensen die leven van maatschappelijke onrust, dat gaat geen enkel probleem oplossen.
pi_220945834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Natuurlijk. Daar zal het aan liggen. Misschien kun je er wat meer inhoudelijkere woorden aan besteden. Vrijwel niemand zal zeggen dat ter Apel geen probleem is, dat veiligelanders geen probleem zijn. Zelfs niet dat het opvangen van echte vluchtelingen geen problemen oplevert. Maar de discussie laten kapen door mensen die in iedereen die er niet als een authentieke Nederlander uitziet een islamitische terrorist of een verkrachtende crimineel zien, door mensen die leven van maatschappelijke onrust, dat gaat geen enkel probleem oplossen.
Ik vind het totaal niet relevant dat een paar extremisten de boel daar hebben gekaapt. Ja dat is niet goed, en nu? Het probleem is er nog steeds, het lijkt mij zinvoller dat de media en de politiek het daar over gaan hebben en het liefst met oplossingen komen voordat je hier straks te maken hebt met etnische conflicten.
pi_220945895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:12 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die doen niet mee. Dat is alleen ter steun van de petitie.
Ehh, nee die doen mee en zijn onder deel van die lobbie groep. plus tekenen mensen uit niet eu landen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:54:28 #112
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220945908
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ehh, nee die doen mee en zijn onder deel van die lobbie groep. plus tekenen mensen uit niet eu landen.
Anders verdiep je er eerst even in joh.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 2 juni 2026 @ 21:03:33 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220945959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:30 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit zou een inkoppertje moeten zijn gezien de gemoederen in het land. Hier moet zowel links tot rechts mee kunnen leven maar neeheeheeee.
We gaan ideologisch gedreven gewoon door op dezelfde weg want het intact houden van de coalitie is uiteraard veel belangrijker dan de sentimenten in dit land.
Dan heb je het echt niet door hoor.

Down with this kabinet.
En gl pvda. Usual suspects weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220946058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je weet niet eens dat er miljarden naar die onzin gaat maar je hebt er wel een mening over? Bijzonder.
Jij bent diegene die dit stelt. Graag antwoord op mijn vraag hoeveel het kost.
pi_220946092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jij bent diegene die dit stelt. Graag antwoord op mijn vraag hoeveel het kost.
Deze vragen kan je gewoon aan AI stellen hoor.

quote:
Hoewel de overheid zelf (via het Centraal Planbureau of ministeries) lange tijd terughoudend is geweest met het publiceren van één allesomvattend prijskaartje per asielzoeker, zijn er de afgelopen decennia en jaren zeer gedetailleerde, recentere berekeningen verschenen.

De methodiek is daarbij flink geprofessionaliseerd. Waar Lakeman in 1999 nog met lossere ramingen werkte, baseren moderne economen zich op geanonimiseerde microdata van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en gebruiken ze generational accounting. Dit betekent dat ze de kosten en baten van een migrant berekenen vanaf de dag van binnenkomst, via de integratie en eventuele uitkeringen, tot aan de pensioenleeftijd en het overlijden (of remigratie).

De belangrijkste recente onderzoeken en cijfers op een rij:

1. Het CPB-rapport "Immigration and the Dutch Economy" (2003)
Kort na het boek van Lakeman kwam het Centraal Planbureau (CPB) met de eerste officiële, brede doorrekening.

De conclusie voor asiel: Het CPB concludeerde dat een asielmigrant de schatkist over een heel leven gemiddeld netto ¤ 120.000 kostte.

Dit rapport vormde jarenlang de wetenschappelijke basis voor discussies over de overheidsfinanciën en migratie, maar raakte na verloop van tijd verouderd door veranderende wetgeving en nieuwe migratiestromen (zoals de crisis in 2015).

2. Rapport "Grenzeloze Verzorgingsstaat" (2021 / geactualiseerd in 2023)
Dit is momenteel de meest uitgebreide en veelbesproken recente studie naar de fiscale kosten van migratie. Het is geschreven door een multidisciplinar team van wetenschappers en economen, met dr. Jan van de Beek (wiskundige en antropoloog) als hoofdauteur. Zij kregen via de Universiteit van Amsterdam toegang tot de unieke microdata van het CBS.

Het rapport berekent de nettobijdrage (betaalde belastingen en premies minus álle genoten overheidsvoorzieningen zoals zorg, onderwijs, toeslagen en opvang) over een heel mensenleven:

Kosten per asielmigrant: Gemiddeld kost één asielmigrant de Nederlandse schatkist over zijn of haar hele levensloop gemiddeld ¤ 475.000.

Verschil in herkomst: Het rapport splitst dit uit. Asielzoekers uit bepaalde regio's (zoals het Midden-Oosten en Noord-Afrika) kosten gemiddeld meer (richting de ¤ 600.000), mede door een statistisch lagere arbeidsparticipatie en hogere afhankelijkheid van uitkeringen, ook bij de tweede generatie.

Macro-economische impact: De totale kosten van álle niet-westerse migratie (waar asiel een groot deel van uitmaakt, naast gezins- en arbeidsmigratie) tussen 1995 en 2019 werden in deze studie becijferd op zo'n ¤ 400 miljard.

Kanttekening: Dit onderzoek werd destijds deels gefinancierd door het Renaissance Instituut (het wetenschappelijk bureau van FVD), wat destijds tot politieke discussie leidde over de onafhankelijkheid. De data en de toegepaste econometrische methode (generational accounting) zijn inhoudelijk echter gebaseerd op het eerdere werk van het CPB en worden door verschillende economen als methodologisch robuust beschouwd.

3. Lopende begrotingskosten (Rijksbegroting)
Als we niet naar een heel mensenleven kijken, maar puur naar de directe, jaarlijkse kasuitgaven van de overheid (de lopende exploitatiekosten van de asielketen), dan zijn de cijfers door de opvangcrises van de afgelopen jaren enorm gestegen:

Waar Lakeman in de jaren 90 sprak over honderden miljoenen guldens, begrootte de Rijksoverheid de directe kosten voor de asielketen (met name de opvang door het COA, de procedures bij de IND, en de juridische/reparatiekosten) de afgelopen jaren op bedragen tussen de ¤ 4 miljard en ¤ 7 miljard per jaar, sterk fluctuerend per begrotingsjaar afhankelijk van de instroom en de kosten voor noodopvang (zoals hotel- en crisisopvang).

Samengevat
De berekening is verschoven van de "70 miljard gulden voor gastarbeid" van Lakeman naar een doorrekening per individu: een asielzoeker kost de Nederlandse verzorgingsstaat over een heel leven gemiddeld een kleine halve miljoen euro, met een totale jaarlijkse druk op de rijksbegroting die inmiddels in de miljarden loopt.

In dit diepgaande video-interview met dr. Jan van de Beek, getiteld #549: 'Verzorgingsstaat op termijn onhoudbaar door migratie.', legt de hoofdauteur tot in detail uit hoe zijn dataonderzoek tot stand is gekomen, welke microdata van het CBS zijn gebruikt en hoe de kosten per migratiemotief (waaronder asiel) over een heel mensenleven zijn berekend.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220946131
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jij bent diegene die dit stelt. Graag antwoord op mijn vraag hoeveel het kost.
Zie antwoord Rutger05. Het kost klauwen met geld en de samenleving word er op z’n zachtst gezegd niet beter op.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 22:48:50 #117
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220946542
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoeveel miljard. Heb je een link naar deze berekening?

Of is deze geschreven op een bier viltje?
Google eens naar professor van de Beek die heeft dit haarfijn met een academische studie onderzocht. Maar het antwoord past niet in je straatje dus dit zul je wel weer wegwuiven. :')
pi_220946552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Google eens naar professor van de Beek die heeft dit haarfijn met een academische studie onderzocht. Maar het antwoord past niet in je straatje dus dit zul je wel weer wegwuiven. :')
Is het wetenschappelijk artikel van Van de Beek peer reviewed?
pi_220946589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Lekker populistisch lullen in het kader van gratis bier

- Subsidies om een gezin te starten en te ondersteunen.
- Belastingen omlaag
- Meer woningen

Puin plan wel. Het begrotingstekort is op het moment -2,9%. Hoe wil je dat allemaal gaan betalen?
Nou:
Minder naar de hele COA asielmolen die alles in stand houdt.

Gevolg is minder opvang, minder uitkeringen, minder druk op de zorg, minder druk op het onderwijs, minder druk op politie, minder druk op justitie en zo vast wel meer.
pi_220946594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Is het wetenschappelijk artikel van Van de Beek peer reviewed?
Die pakt gewoon letterlijk alle cijfers van het cbs
pi_220946608
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoeveel miljard. Heb je een link naar deze berekening?

Of is deze geschreven op een bier viltje?
Dit is natuurlijk vrij lastig aan een getal te koppelen. Maar je snapt zelf ook wel dag wat ik hierboven opsomde gigantische bedragen zijn
pi_220946614
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:01 schreef 111210 het volgende:

[..]
Die pakt gewoon letterlijk alle cijfers van het cbs
Hij claimt cijfers van het cbs te hebben die niet openbaar zijn en dus niet controleerbaar.
pi_220946617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 23:02 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk vrij lastig aan een getal te koppelen. Maar je snapt zelf ook wel dag wat ik hierboven opsomde gigantische bedragen zijn
"Gigantische bedragen"

Jij kan zo Eelco Heijnen opvolgen als minister van Financiën na een oplopend begrotingstekort.
pi_220946644
Wel lekker wijf.
pi_220946657
Als het extreemrechtse popje haar zin krijgt, vertrekken bedrijven als ASML uit Nederland.

Nederland was zonder migranten in 1988 geen kampioen geworden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220948390
Ik heb trouwens even gekeken wie er naast Eva Vlaardingerbroek en neo-nazi Martin Sellner spraken op die remigration summit waar dit min of meer geboren is. Ze zeggen me niet allemaal wat, maar er zitten wel wat extremisten tussen zeg:

- Daniel Tyrie, oprichter van Dominion Society of Canada, white supremacist die gelooft dat Canada altijd blank is geweest en ook blank moet blijven
twitter


- Greg Bovino, die in een interview voorafgaand aan de top Erwin Rommel geprezen heeft om zijn strategisch inzicht en leiderschap

- White supremacist Jared Taylor was aanwezig als special guest/VIP

En vrijwel iedereen is op een of andere manier betrokken bij de Identitaire beweging.

Ik denk dat wel met redenen gezegd kan worden dat dit een openlijk extreem-rechts clubje is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2026 09:39:29 ]
pi_220948523
Ja, jammer dat de reguliere conservatief/rechtsmens/bezorgde burger inmiddels afhankelijk geworden is van extreem rechts om enigszins actief te worden e/o om hen de kastanjes uit het vuur te laten halen.

Maar goed, hoe langer het duurt voordat dit geluid via het stemrecht ook daadwerkelijk gehoord gaat worden hoe groter de kans is dat deze groep toch ook actief gaat worden.

Aan de andere kant, het tij lijkt Europees inmiddels wel wat te keren gezien de nieuwe regels/wetgeving omtrent het vluchtelingenprobleem.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:13:33 #128
3542 Gia
User under construction
pi_220948800
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:35 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Natuurlijk. Daar zal het aan liggen. Misschien kun je er wat meer inhoudelijkere woorden aan besteden. Vrijwel niemand zal zeggen dat ter Apel geen probleem is, dat veiligelanders geen probleem zijn. Zelfs niet dat het opvangen van echte vluchtelingen geen problemen oplevert. Maar de discussie laten kapen door mensen die in iedereen die er niet als een authentieke Nederlander uitziet een islamitische terrorist of een verkrachtende crimineel zien, door mensen die leven van maatschappelijke onrust, dat gaat geen enkel probleem oplossen.
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?
pi_220949215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als dat zo is waarom heeft Mark Rutte dan de Turkije deal beklonken waardoor er opvang in de regio gerealiseerd kon worden tijdens de Syrische burgeroorlog?
Dat was de deal van Samsom. Van de linkse PvdA voor wie dat niet meer weet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 3 juni 2026 @ 11:40:00 #130
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220949327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:13 schreef Gia het volgende:

[..]
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?
Dat kun je geen bord meer noemen. Jij loopt met een complete bunker voor je taas.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220949429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:13 schreef Gia het volgende:

[..]
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?
Nee
pi_220949442
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:13 schreef Gia het volgende:

[..]
De meeste maatschappelijke onrust wordt toch wel door links veroorzaakt. Snelwegplakkers, universiteiten slopen, spoorrails bezetten, enz.... Waar en wanneer heb je last gehad van rechts? Behalve in je eigen hoofd?
Ben je de memorabele Els Rechts bijeenkomst van september vorig jaar nu alweer vergeten?

https://app.nos.nl/shorthand/van-protest-naar-veldslag/index.html
pi_220949445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:55 schreef PurifieR het volgende:

[..]
"The left can't meme" blijkt maar weer eens uit te komen.
Oei, user @Isdatzo in de mud.
pi_220949450
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:06 schreef Since2003 het volgende:
Eva Vlaardingerbroek is getrouwd met een Zionist. Haar uiteindelijke loyaliteit ligt bij Israël. Trap er niet in. Het is niet voor niets dat de FOK! huis tuin en keuken zionisten haar zo prijzen. :)

It’s the Juice again !
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:12:16 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220949486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:39 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik heb trouwens even gekeken wie er naast Eva Vlaardingerbroek en neo-nazi Martin Sellner spraken op die remigration summit waar dit min of meer geboren is. Ze zeggen me niet allemaal wat, maar er zitten wel wat extremisten tussen zeg:

- Daniel Tyrie, oprichter van Dominion Society of Canada, white supremacist die gelooft dat Canada altijd blank is geweest en ook blank moet blijven
[ x ]

- Greg Bovino, die in een interview voorafgaand aan de top Erwin Rommel geprezen heeft om zijn strategisch inzicht en leiderschap

- White supremacist Jared Taylor was aanwezig als special guest/VIP

En vrijwel iedereen is op een of andere manier betrokken bij de Identitaire beweging.

Ik denk dat wel met redenen gezegd kan worden dat dit een openlijk extreem-rechts clubje is.
Dat er daar genoeg nogal discutabele mensen aanwezig zijn geweest zal zonder twijfel. Vlaardingerbroek is er immers ook vrij open over dat zij wil dat Europa voornamelijk blank blijft en vindt dat blanke mensen onder druk staan. En Taylor is natuurlijk een white supremacist, die al eens naar een bijeenkomst van FvD geweest in het verleden.

Het knelpunt is hier met name dat dit deze vorm van raciale identiteitspolitiek te verwachten was. Als je namelijk stelt dat allerlei andere groepen dit wél mogen, maar alleen blanken niet en je valt tevens blanken herhaaldelijk aan op hun huidskleur.

Drie keer raden wat je dan gaat krijgen: een beweging voor blank nationalisme. Dat stelde ik een aantal jaar geleden al hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:28:02 #136
3542 Gia
User under construction
pi_220949639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ben je de memorabele Els Rechts bijeenkomst van september vorig jaar nu alweer vergeten?

https://app.nos.nl/shorthand/van-protest-naar-veldslag/index.html
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo, maar noem er nog es een stuk of 10? Kan er zo 10 vinden die gaan over ontwrichting van de samenleving door links, waar dat echt ook het vooropgestelde doel is.
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:31:29 #137
3542 Gia
User under construction
pi_220949668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 11:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat kun je geen bord meer noemen. Jij loopt met een complete bunker voor je taas.
Geef dan eens een stuk of 10 voorbeelden waar sprake was van vooropgezette ontwrichting van de samenleving? Waar maatschappelijke onrust ook echt het doel was.

En dan niet waar rechts demonstreert en links de zaak op komt stoken en het ontaard in geweld. Maar demonstraties van uitsluitend extreem rechts die leiden tot maatschappelijke onrust. Graag 10 voorbeelden.

Ik kan er zo 10 googlen waar links vooropgezet demonstreert met als doel maatschappelijke onrust en ontwrichting.
pi_220949683
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Als je namelijk stelt dat allerlei andere groepen dit wél mogen, maar alleen blanken niet en je valt tevens blanken herhaaldelijk aan op hun huidskleur.
Dat is het narratief, maar dat maakt het nog niet waar.
pi_220949688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo
Ja maar dat waren rechtsextremisten, dat telt niet!
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:38:18 #140
3542 Gia
User under construction
pi_220949708
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:34 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ja maar dat waren rechtsextremisten, dat telt niet!
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat niet het vooropgezette plan was, wat bij links wel vaak zo is. Het is 1 voorbeeld. Kom met nog 9?
pi_220949746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Da's 1, en grotendeels door infiltratie van extremistische groepen die erop uit waren, niet het doel van de demo, maar noem er nog es een stuk of 10? Kan er zo 10 vinden die gaan over ontwrichting van de samenleving door links, waar dat echt ook het vooropgestelde doel is.
Je vroeg om een voorbeeld die heb je gekregen, ga dan niet achteraf de doelpalen verplaatsen door er om nog 10 te vragen dat is zo'n zwaktebod.
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:50:06 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220949764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:33 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is het narratief, maar dat maakt het nog niet waar.
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Hoe wordt de werkplek minder ‘wit’? Dit zegt de wetenschap

Meer diversiteit op de werkvloer: Veel organisaties zijn van goede wil, maar hebben nog steeds een voornamelijk ‘wit’ personeelsbestand en weten niet hoe ze dat moeten veranderen. Het Kennisplatform Integratie en Samenleving (KIS) boog zich over recent wetenschappelijke onderzoek naar dit onderwerp en verzamelde veelbelovende strategieën voor een meer diverse werkplek.
quote:
Diversiteit moet de norm worden, bericht de NOS maar blijft zelf wit

Maar hoe staat het eigenlijk met de grote NOS zelf, die beeldbepalende NOS die dag in dag, uur na uur heel Nederland van nieuws en ongevraagde, dikwijls gekleurde opinies voorziet? Is er anderhalf jaar na het stukje ‘De NOS – blanker dan karnemelkse pap’ al iets bij het roeptoetertje van de overheid veranderd? Helaas. Nauwelijks. Bij de NOS is het roer nog steeds niet om. Niet echt.
quote:
‘HAN-cultuur te wit, te Nederlands en te veel op organisatiebelang gericht

Bij de HAN is nog veel te winnen op het gebied van inclusieve competenties. Dat blijkt uit een verkenning die de hogeschool liet uitvoeren ten bate van een nieuw Koersbeeld. Er bestaan grote verschillen in de ervaren inclusie en buitensluiting tussen medewerkers, teams en organisatieonderdelen, blijkt uit die verkenning. “Medewerkers vroegen zich af of managers wel belang hebben bij het bevragen van de status quo rond diversiteit.”
quote:
Diversiteit op de Spelen: 'TeamNL is nog veel te wit'

Wanneer je het Nederlandse team in Tokio voor de geest haalt, zie je een overwegend wit beeld. Is onze olympische ploeg te wit? "TeamNL reflecteert niet onze samenleving, maar wel het ledenbestand van Nederlandse sportclubs en -verenigingen."
quote:
De gemiddelde kantoormedewerker is nog altijd wit. Hoe kan dat toch?

De Nederlandse arbeidsmarkt is nog altijd weinig cultureel divers. Voor de Black Lives Matter-demonstranten een doorn in het oog. Cultureel bepaalde studiekeuzes, financiële tegenslagen en een tekort aan slagvaardig beleid zitten in de weg.
quote:
Hoe maken we de wereld van de klassieke muziek minder wit?

... Voor pianist Djuwa Mroivili (22) is het belangrijk om dat voorop te stellen in dit verhaal over de roep om diversiteit in de wereld van de klassieke muziek. Want het is dan misschien zo dat er momenteel op allerlei plekken gesprekken aan de gang zijn om concertprogramma’s, orkestgezelschappen en operadirecties minder wit te maken, het is niet voor het eerst dat zwarte musici of componisten een grote carrière hebben. ...
quote:
Gemeenteraden vaak wit en mannelijk, 'druk om te veranderen mist in lokale politiek'

Ook bij de komende gemeenteraadsverkiezingen zijn de kandidatenlijsten allesbehalve divers. De meeste gemeenteraden bestaan nog altijd grotendeels uit witte mannen met grijs haar. Toch lijkt het bewustzijn over diversiteit de afgelopen jaren gegroeid. Veel gemeentelijke partijen hebben moeite om überhaupt genoeg kandidaten te vinden, blijkt uit onderzoek van EenVandaag en de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.
quote:
Te wit, te mannelijk en te westers. ‘Een canon voor de filosofie kan überhaupt niet meer’

Wat is de toekomst van de filosofische canon? De huidige lijst met topwijsgeren is te wit, te westers en te mannelijk, zei filosofiehistoricus Carlo Ierna (1979) een jaar geleden. Binnenkort rondt hij een tweejarig project af om de canon door te lichten en te moderniseren. Maar het resultaat is geen modernisering. In plaats daarvan komt hij met een harde conclusie: de canon kán niet meer.
quote:
Universiteit Utrecht ’te wit’

De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen. Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek. Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.
quote:
Hoogste baas Radboud Universiteit: ‘We zijn nog een te witte universiteit’

De Radboud Universiteit bestaat honderd jaar. Een eeuw geleden werd ze opgericht om het katholieke volksdeel te emanciperen. Die opdracht is voltooid, maar de Nijmeegse universiteit is nog steeds een emancipatie-universiteit, zegt rector Han van Krieken.
quote:
Weinig diversiteit en nog altijd weinig vrouwen te gast in talkshows: ‘Schrikbarend wit’

Albert Verlinde, Wouter de Winther en Saskia Belleman verschenen in de eerste helft van het talkshowseizoen het meest in beeld. Uit onderzoek van deze site blijkt verder dat van de bijna 1650 getelde gasten in de meest prominente praatprogramma’s, 37 procent vrouw is. Ook mensen van kleur blijven ondervertegenwoordigd. Kenners zijn voorzichtig positief. „Al is er nog veel werk aan de winkel.”
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juni 2026 @ 12:59:21 #143
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220949804
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
Weet je HR, teveel zwarten wordt ook geproblematiseerd. Tenminste bij Opsporing Verzocht wel :D
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:03:34 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220949819
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Weet je HR, teveel zwarten wordt ook geproblematiseerd. Tenminste bij Opsporing Verzocht wel :D
Dat is natuurlijk een resultaat van het eigen gedrag, dat heeft niets te maken met zwart zijn, maar wel dat mensen met een migratieachtergrond (waarvan nu eenmaal een aanzienlijk deel niet blank is) een gigantische oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220950145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat niet het vooropgezette plan was, wat bij links wel vaak zo is. Het is 1 voorbeeld. Kom met nog 9?
De meeste demonstraties, van welke kant dan ook, verlopen gemoedelijk. Doe nou niet alsof links er altijd een potje van maakt en het bij rechts incidenteel is, want dat is niet zo. Een demo die uit de hand loopt levert natuurlijk wel sappig nieuws op, en op de socials de nodige beelden waar mensen dan weer mee aan de haal gaan.
pi_220950176
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Veel media staan er letterlijk vol mee, al jaren. Alles wat 'te blank' zou zijn wordt geproblematiseerd. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarnaast staat het andere groepen vrij om 'trots' te zijn om hun etniciteit, waar bij blanke mensen het tegenovergestelde het geval is. Daar wordt het beeld gewekt dat dit iets negatiefs zou zijn. Dat gaat op een gegeven moment natuurlijk een backlash krijgen, zeker naarmate dat de autochtone populaties in Europa kleiner zullen worden.
Wat wil je nou bewijzen? Ik kan ook wel iets roepen en daar dan tien voorbeelden van aanhalen. Dat betekent nog niet dat dat de dominante discussie in onze maatschappij is.

Nog los van ervan dat ik het een beetje onvergelijkbaar vind. Pleiten voor een een etnisch zuivere staat en het willen deporteren van mensen "die hier niet horen" om je staat etnisch zuiver te houden vind ik wel iets anders dan nadenken over hoe je dingen wat toegankelijker kan maken voor een divers publiek, dat ook een afspiegeling van de samenstelling van de samenleving is.
pi_220950185
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een resultaat van het eigen gedrag, dat heeft niets te maken met zwart zijn, maar wel dat mensen met een migratieachtergrond (waarvan nu eenmaal een aanzienlijk deel niet blank is) een gigantische oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit.
Ja, allochtonen zijn vaker betrokken bij criminaliteit dan autochtonen. Maar dat is geen generalisatie. De kans dat een willekeurige asielzoeker een crimineel is is nog steeds ontzettend klein.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:44:14 #148
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220950227
Zat nog te denken,met wat japan gaat doen of juist niet doen.

Want een Japan met zo'n lage geboortecijfer, als daar uiteindelijk niets af breekt en mensen gewoon aanpassen.
Dan zal de grootste nachtmerrie zijn van de EU.

Wat wij hebben onzelf altijd verteld dat je arbeidsimmigratie nodig hebt. Als blijkt dat dat niet zo is... dan vallen veel sprookjes uit elkaar.
  woensdag 3 juni 2026 @ 13:58:43 #149
3542 Gia
User under construction
pi_220950386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 12:46 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Je vroeg om een voorbeeld die heb je gekregen, ga dan niet achteraf de doelpalen verplaatsen door er om nog 10 te vragen dat is zo'n zwaktebod.
Het is geen goed voorbeeld omdat maatschappelijke onrust geen vooropgezet plan was. Dat dit tot onrust leidde kan de organisatie niets aan doen.

Maar goed, lijkt me evident dat er wel steeds meer maatschappelijke onrust vanuit (extreem) rechts gaat komen, aangezien er maar geen eind komt aan de ongebreidelde groei van AZC's en de aanvoer van nog meer asielzoekers. We gaan ze nu zelfs ophalen!!
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:07 #150
3542 Gia
User under construction
pi_220950395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 13:33 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De meeste demonstraties, van welke kant dan ook, verlopen gemoedelijk. Doe nou niet alsof links er altijd een potje van maakt en het bij rechts incidenteel is, want dat is niet zo. Een demo die uit de hand loopt levert natuurlijk wel sappig nieuws op, en op de socials de nodige beelden waar mensen dan weer mee aan de haal gaan.
En demo die uit de hand loopt is niet als zodanig gepland en het is heel jammer als dat gebeurt. Echter vanuit links zijn er demonstraties die er op gericht zijn om maatschappelijke onrust te veroorzaken en de maatschappij te ontwrichten. Dit is een vooropgezet plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')