En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Overtrokken gedoe. Er zijn toch ook genoeg mannen die migranten willen helpen en lekker links zijn. En wie zegt dat er hier onderdrukking gaat komen. De SGP schopt al een eeuw geen deuk in een pakje boter. Waarom zou een andere religie dat dan wel voor elkaar gaan krijgen. Angst om niks en enkel om de spotlights op de islam te krijgen. Er zijn al genoeg topics om te klagen over het verlies van het avondland.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:55 schreef hoechst het volgende:
Vrouwen willen geen man maar wel meer migranten en islam omdat ze zo lekker links zijn.
En dat terwijl de islam traditioneel hun vrouwen onderdrukken.
Ga weg met je anti-migratie gelul. Dat heeft met dit topic niets te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:55 schreef hoechst het volgende:
Vrouwen willen geen man maar wel meer migranten en islam omdat ze zo lekker links zijn.
Jij begon met stront gooien door users af te kraken alleen omdat ze anders denken dan jij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:18 schreef Donna het volgende:
[..]
En dan plaats ik een reactie die niks met jou te maken heeft en vind je het nodig om een bak stront over mij heen te kieperen? Thanks.
Stemmen vrouwen overwegend linkser, dat lijkt toch wel mee te vallen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:55 schreef hoechst het volgende:
Vertel, wat heb je veranderd in je plan van aanpak dat je ineens veel scoort?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef MMaRsu het volgende:
Jongens ik.heb ineens veel.succes.op tinder en ook irl
Wtf is er aan de hand
Los van de rest van het gesprek, zou ik zeggen dat ervaring uit het verleden laat zien dat er veel hogere percentage van onderdrukking plaats vindt juist in die moslim landen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
En wie zegt dat er hier onderdrukking gaat komen.
Voor deze reeks is dit niet van belang. Kunnen we dit alsjeblieft elders laten?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Los van de rest van het gesprek, zou ik zeggen dat ervaring uit het verleden laat zien dat er veel hogere percentage van onderdrukking plaats vindt juist in die moslim landen.
Bijv. in Arabische landen wordt iedereen die niet moslim/arabisch is onderdrukt. Hierbij maakt het niet uit of het Druzen zijn of Christenen of Alavieten of Koerden. Ze worden allemaal onderdrukt door de arabieren/moslims in deze landen.
Het is aan de moderators te beslissen. Ik heb dat aangegeven in de eerste zin.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor deze reeks is dit niet van belang. Kunnen we dit alsjeblieft elders laten?
Je komt niet echt sex positive over, wat raar is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 00:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Tussen zeggen dat je een open relatie hebt en in een dagboektopic in detail laten optekenen inclusief met wie je seks hebt zit natuurlijk wel wat verschil. Maakt verder niet uit, leven en laten leven, maar wel grappig dat je je dan vervolgens ontzettend druk maakt om eventuele reputatieschade door wat anderen zoal posten.
Nuance: de Islam loopt wel behoorlijk wat achter op het Christendom…quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Overtrokken gedoe. Er zijn toch ook genoeg mannen die migranten willen helpen en lekker links zijn. En wie zegt dat er hier onderdrukking gaat komen. De SGP schopt al een eeuw geen deuk in een pakje boter. Waarom zou een andere religie dat dan wel voor elkaar gaan krijgen. Angst om niks en enkel om de spotlights op de islam te krijgen. Er zijn al genoeg topics om te klagen over het verlies van het avondland.
Logisch… ja. Maar ook minder realistisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
On topic dan maar. Ik denk dat, naast het feminisme en de toegenomen individualisering, ook het toegenomen opleidingsniveau van vrouwen meegenomen moet worden. De hogere 'eisen' zijn imo logisch. Weinig mensen willen een relatie met iemand die niet zo snugger is.
En waar een vrouw vroeger te lang met een lul omging uit financiële noodzaak is dat nu niet meer nodig. Daarbij is er nu ook weinig stigma meer op single zijn en kunnen we tevens sneller stoppen met een relatie als die niet meer werkt.
Is dit erg? Nee, er is toch geen verplichting om te (down)daten? Dan zijn er maar wat minder paartjes en wat meer singles.
Oke hier is er nog 1tje dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga weg met je anti-migratie gelul. Dat heeft met dit topic niets te maken.
Valt ook wel mee natuurlijk vergeleken met Islamitische landen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... als ik de Gristenen in de VS zo bekijk...
Die stok dat zijn wij, de lat, die bepaal jezelf. Wat realistisch is, is nogal persoonlijk. Hoeveel gebreken iemand mag hebben bijvoorbeeld. Of matige persoonlijke verzorging, of rare denkbeeldenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Logisch… ja. Maar ook minder realistisch.
Duiden wat voor soort relatie je hebt is wel even iets anders dan in detail vertellen hoe je door je slettenfase gaat na een scheiding. Integere mensen delen zulke persoonlijke dingen hooguit met hun vriendinnen en gaan dat zeker niet aan de grote klok hangen op een forum waar iedereen kan meelezen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je komt niet echt sex positive over, wat raar is.
@:Donna heeft gedate en dat gedeeld met Fok. En ja, ze is met meerdere mannen kennelijk naar bed gegaan. Good for her!
Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand die het ok vindt dat zijn eigen vrouw met anderen seks heeft zo bekrompen reageert op een volstrekt normaal seksleven van een andere vrouw.
Dat heb je hier ook echt nog wel, het gedeelte Biblebelt wat geen import is stemt SGP.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou... als ik de Gristenen in de VS zo bekijk...
InTeGeRe MeNseN DeLeN NiEt HuN SeKsLevEn Op InTeRnEtquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Duiden wat voor soort relatie je hebt is wel even iets anders dan in detail vertellen hoe je door je slettenfase gaat na een scheiding. Integere mensen delen zulke persoonlijke dingen hooguit met hun vriendinnen en gaan dat zeker niet aan de grote klok hangen op een forum waar iedereen kan meelezen.
En als je al besluit wel te doen omdat je blijkbaar enorm ruimdenkend bent is het vrij bizar dat je tegelijkertijd je zorgen maakt over reputatieschade van anderen bij hun dierbaren vanwege wat meningkjes.
Het gaat al 25 delen niet meer om de column...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:04 schreef Masberum het volgende:
Ik heb nu de OP gelezen, maar is Debby Gerritse gescheiden ofzo? Wat een zure column.. ook best polariserend
Je moet nogmaals helemaal niks. Al zou begrijpend lezen wel praktisch zijn in jouw geval. Want je hebt een grote muil tegen me over dingen die ik nooit gezegd hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
InTeGeRe MeNseN DeLeN NiEt HuN SeKsLevEn Op InTeRnEt
Aldus de debiel die op internet vertelt dat hij een open relatie heeft en het normaal vindt om vreemd te gaan als je niet aan je trekken thuis komt. Je bent niet moe, je hebt gewoon geen zin om te pijpen. Alle mannen hebben de hele dag lusten die door de vrouw ingevuld moeten worden. En een slippertje moet kunnen.
Maar verder is onze Elan zelf mega integer!
Veel meer dan zakelijk is het niet anders hoefde je er niet voor naar een ambtenaar en kon je gewoon besluiten samen te leven.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:43 schreef Questular het volgende:
Een zakelijke deal, zoiets is een huwelijk om een verblijfsvergunning.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel meer dan zakelijk is het niet anders hoefde je er niet voor naar een ambtenaar en kon je gewoon besluiten samen te leven.
Skip de romantische bullshit en het is letterlijk een contract. Dat je een hoop geld kan kosten.quote:
Het is vrouwenlogica. Daarom vind ik het geen slecht idee om vrouwen het stemrecht (weer) te ontnemen. Ze weten namelijk niet wat ze aan het doen zijn. Vaak worden ze geleid door wat er op nu.nl staat en meer verdiepen ze zich nooit in onderwerpen. Vervolgens geven ze alle mannen de schuld voor de verhoogde onveiligheid voor de vrouwen, dóór de massale immigratie waar ze dus zelf voor stemmen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:55 schreef hoechst het volgende:
Vrouwonvriendelijke shit over het ontnemen van het kiesrecht en hoe vrouwen luie, gemakkelijke wezens zijn waarvoor alles wordt geregeld en die zonder sugardaddy overheid niets meer kunnen en hebben en twee users die het vol overtuiging ook nog een like geven.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:55 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Het is vrouwenlogica. Daarom vind ik het geen slecht idee om vrouwen het stemrecht (weer) te ontnemen. Ze weten namelijk niet wat ze aan het doen zijn. Vaak worden ze geleid door wat er op nu.nl staat en meer verdiepen ze zich nooit in onderwerpen. Vervolgens geven ze alle mannen de schuld voor de verhoogde onveiligheid voor de vrouwen, dóór de massale immigratie waar ze dus zelf voor stemmen.
Verder is wat @:MultiBanaan zegt in #64 zo waar. Dit is de reden waarom ze geen man meer willen. Vrouwen worden al van alle gemakken voorzien. Maar zodra het sociale vangnet stopt omdat er geen geld meer is bij de overheid. En de sugardaddy overheid stopt met geld geven aan deze single vrouwen. Hoe gaan zij zich dan redden met alleen sociale wetenschappen op zak?
Als je als vrouw zijnde blijft stemmen voor de open grenzen en de massale immigratie, dan ben je feitelijk vrouwonvriendelijk naar jezelf toe. De stistieken, zoals onderzocht door Jan vd Beek en beschreven in zijn boek 'Migratie Magneet' onderbouwen dit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrouwonvriendelijke shit over het ontnemen van het kiesrecht en hoe vrouwen luie, gemakkelijke wezens zijn waarvoor alles wordt geregeld en die zonder sugardaddy overheid niets meer kunnen en hebben en twee users die het vol overtuiging ook nog een like geven.
Echt, niet alle mannen, maar deze drie mannen zijn echt stuk.
Jij vult een beetje teveel voor andere in. Je praat mensen shit aan. Jij vind dat en je kan niet weten wat iedereen zijn motivatie is qua stemmen. En als je dat denkt ben je onrealistisch beeld aan het scheppen (dat jij weet wat iedereen voor kiesmotivatie heeft en jij dat blijkbaar allemaal weet).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:19 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Als je als vrouw zijnde blijft stemmen voor de open grenzen en massale immigratie, dan ben je feitelijk vrouwonvriendelijk naar jezelf toe. De stistieken, zoals onderzocht door Jan vd Beek en beschreven in zijn boek 'Migratie Magneet' onderbouwen deze.
En daar ga je weer, vervallen in beledigingen zoals zoveel vrouwen in dit topic van wat ik heb gezien de laatste tijd. Dat is wat mensen doen als ze geen weerwoord hebbenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrouwonvriendelijke shit over het ontnemen van het kiesrecht en hoe vrouwen luie, gemakkelijke wezens zijn waarvoor alles wordt geregeld en die zonder sugardaddy overheid niets meer kunnen en hebben en twee users die het vol overtuiging ook nog een like geven.
De vrouwen die ik ken zijn ook stuk voor stuk aanzienlijk minder lui en gemakkelijk dan ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jan van der Beek was een charlatan en zijn boek is het lezen niet waard. Zijn statistieken klopten ook niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:19 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Als je als vrouw zijnde blijft stemmen voor de open grenzen en de massale immigratie, dan ben je feitelijk vrouwonvriendelijk naar jezelf toe. De stistieken, zoals onderzocht door Jan vd Beek en beschreven in zijn boek 'Migratie Magneet' onderbouwen dit.
Hoe weet jij zo zeker dat Jan Beek een charlatan is en je hebt zijn boek nieteens gelezen? Hebt dit op Nu.nl gestaan?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jan van der Beek was een charlatan en zijn boek is het lezen niet waard. Zijn statistieken klopten ook niet.
Maar weet je, ik ben zo ontzettend klaar met jullie. Lui als jij, Masberum, Elan, Multibanaan. Jullie zijn eigenlijk gewoon heel trieste mannetjes en ik ga er mijn tijd verder niet meer aan verdoen. Ik heb gelukkig zelf een heel leuke man, en mannen als jullie zijn toch niet meer te overtuigen dat het allemaal best een stukje genuanceerder zou mogen. De mannen die ik ken, zijn een stuk beter te pruimen. Niet perfect, net zo min als ik perfect ben of mijn vriendinnen perfect zijn, maar gewoon fijne mensen.
Geen weerwoord, weer vervallen, als je niet op een volwassen manier een discussie kan aangaan is het wellicht vooral ook fijn voor de rest als je hen inderdaad negeertquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jan van der Beek was een charlatan en zijn boek is het lezen niet waard. Zijn statistieken klopten ook niet.
Maar weet je, ik ben zo ontzettend klaar met jullie. Lui als jij, Masberum, Elan, Multibanaan. Jullie zijn eigenlijk gewoon heel trieste mannetjes en ik ga er mijn tijd verder niet meer aan verdoen. Ik heb gelukkig zelf een heel leuke man, en mannen als jullie zijn toch niet meer te overtuigen dat het allemaal best een stukje genuanceerder zou mogen. De mannen die ik ken, zijn een stuk beter te pruimen. Niet perfect, net zo min als ik perfect ben of mijn vriendinnen perfect zijn, maar gewoon fijne mensen.
Ah nu laat je eindelijk je masker zakken en zien we je ware gezicht. We zijn eigenlijk gewoon trieste mannetjes. Allemaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is hoe emotioneel volwassen de vrouwen in dit topic echt zijn. Het is vooral een hoop pretentie dat ze tentoonspreiden, maar na verloop van tijd komt de ware aard van het beestje wel naar boven.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Geen weerwoord, weer vervallen, als je niet op een volwassen manier een discussie kan aangaan is het wellicht vooral ook fijn voor de rest als je hen inderdaad negeert
Ik ben het eens met miss_sly. Slappe hap.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah nu laat je eindelijk je masker zakken en zien we je ware gezicht. We zijn eigenlijk gewoon trieste mannetjes. Allemaal.
Slappe manier een om je compleet te diskwalificeren in een discussie.
Jij bent vooral goed in selectief vals framen. Dat gaat continue door.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah nu laat je eindelijk je masker zakken en zien we je ware gezicht. We zijn eigenlijk gewoon trieste mannetjes. Allemaal.
Slappe manier een om je compleet te diskwalificeren in een discussie.
TR's plaatsen he, daar zijn ze voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Die shit van Elan blijft wel staan vol met beledingen dat kan mag allemaal wel.
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben het eens met miss_sly. Slappe hap.
Vinden jullie het echt oké en normaal wat er gezegd wordt? Dat we stuk zijn. "heel trieste mannetjes" zijn etc. ? Jullie nemen het voor haar op en negeren dat o.a. elke keer. Bedoel ik begrijp het, jullie denken net als haar. Maar je kan toch moeilijk ontkennen hoe slecht gedrag dat is? En dat jullie dat ondersteunen zegt toch ook veel over jullie..quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:47 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Jij bent vooral goed in selectief vals framen. Dat gaat continue door.
Hou alsjeblieft op. Je mening is gekleurd, ze zitten continue uit te lokken en er word wel redelijk netjes op terug gereageerd op mensen die zelf karaktermoord zitten te doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:51 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Vinden jullie het echt oké en normaal wat er gezegd wordt? Dat we stuk zijn. "heel trieste mannetjes" zijn etc. ? Jullie nemen het voor haar op en negeren dat stuk compleet. Bedoel ik begrijp het, jullie denken net als haar. Maar je kan toch moeilijk ontkennen hoe slecht gedrag dat is? En dat jullie dat ondersteunen..
Een mening kan als beledigend worden ervaren. Feiten ook. Wat jullie doen is persoonlijk aanvallen, dat is veel erger ook al vinden jullie het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld van wat ik hier zie al dagenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ok is goed doei.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:54 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een mening kan als beledigend worden ervaren. Feiten ook. Wat jullie doen is persoonlijk aanvallen, dat is veel erger ook al vinden jullie het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld van wat ik hier zie al dagen
Jahoor, ik heb toch ook ogen. Ik zie hoe "redelijk netjes" er wordt gereageerd. Ook hoe snel jij erbij bent om likes te geven als iemand het heeft over heel trieste mannetjes etc. Maar goed ik merk dat met jullie geen serieus gesprek te voeren is, niet inhoudelijk reageren op wat ik stel, dus ik laat het hierbij voor nuquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:53 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Hou alsjeblieft op. Je mening is gekleurd, ze zitten continue uit te lokken en er word wel redelijk netjes op terug gereageerd op mensen die zelf karaktermoord zitten te doen.
Ga iemand ander gaslighten doeeeeeiiiiquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jahoor, ik heb toch ook ogen. Ik zie hoe "redelijk netjes" er wordt gereageerd. Ook hoe snel jij erbij bent om likes te geven als iemand het heeft over heel trieste mannetjes etc. Maar goed ik merk dat met jullie geen serieus gesprek te voeren is dus ik laat het hierbij voor nu
Jou is duidelijk het pleasen van vrouwen aangeleerd ik heb je nog nooit kunnen betrappen op iets van een eigen mening in dit topic. Laat staan een fatsoenlijke onderbouwing. De klassieke Mr Nice guy zoals hij in het boek van Robert Glover beschreven staat. Je lult mee met de vrouwen zonder zelf iets te zeggen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben het eens met miss_sly. Slappe hap.
Ik beledig in tegenstelling tot bepaalde lieden zoals HMF en Hiddendoe niemand op persoonlijke titel, geslacht of achtergrond. Ik kwalificeer mensen op hoe ze posten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik begin er niet aan Elan. Deels omdat onze meningen veel te ver uit elkaar liggen en deels omdat ik niet goed ben in beargumenteren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Jou is duidelijk het pleasen van vrouwen aangeleerd ik heb je nog nooit kunnen betrappen op iets van een eigen mening in dit topic. Laat staan een fatsoenlijke onderbouwing. De klassieke Mr Nice guy zoals hij in het boek van Robert Glover beschreven staat. Je lult mee met de vrouwen zonder zelf iets te zeggen.
Wat ik bedoel is dat als vrouwen beter presteren in het onderwijs (en dat doen ze) en ze willen graag vooral iemand met hetzelfde niveau of hoger, dat dan de groep mannen die voldoet significant kleiner wordt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Die stok dat zijn wij, de lat, die bepaal jezelf. Wat realistisch is, is nogal persoonlijk. Hoeveel gebreken iemand mag hebben bijvoorbeeld. Of matige persoonlijke verzorging, of rare denkbeelden
Om te beginnen is dit een anoniem forum, dus ik zie het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Duiden wat voor soort relatie je hebt is wel even iets anders dan in detail vertellen hoe je door je slettenfase gaat na een scheiding. Integere mensen delen zulke persoonlijke dingen hooguit met hun vriendinnen en gaan dat zeker niet aan de grote klok hangen op een forum waar iedereen kan meelezen.
En als je al besluit wel te doen omdat je blijkbaar enorm ruimdenkend bent is het vrij bizar dat je tegelijkertijd je zorgen maakt over reputatieschade van anderen bij hun dierbaren vanwege wat meningkjes.
Alsof alle vrouwen daar gelukkig van worden. Sommigen wel. Maar ook genoeg vrouwen die veel liever in een monogame relatie zitten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef MultiBanaan het volgende:
Het is ook wel logisch dat vrouwen minder behoefte hebben aan een relatie, naast dat de meeste genoeg verdienen om single te zijn, zorgen dating apps er ook voor dat ze ten alle tijden een pikkencarousel van ten minste 5 sterk kunnen aanhouden, situationship hier en daar, en je wordt eigenlijk in alle behoeftes bevredigd zonder je echt te hoeven binden. Gevaar van deze levensstijl is wel dat de overstap naar een monogame relatie wel steeds groter wordt
Er is geen tekort aan sperma hoor...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:16 schreef RotatoR het volgende:
Hoe gaan deze vrouwen eigenlijk hun kinderwens vervullen of willen ze ook geen kinderen meer?
Wat ben je toch een sneu menneke.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:55 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Het is vrouwenlogica. Daarom vind ik het geen slecht idee om vrouwen het stemrecht (weer) te ontnemen. Ze weten namelijk niet wat ze aan het doen zijn. Vaak worden ze geleid door wat er op nu.nl staat en meer verdiepen ze zich nooit in onderwerpen. Vervolgens geven ze alle mannen de schuld voor de verhoogde onveiligheid voor de vrouwen, dóór de massale immigratie waar ze dus zelf voor stemmen.
Verder is wat @:MultiBanaan zegt in #64 zo waar. Dit is de reden waarom ze geen man meer willen. Vrouwen worden al van alle gemakken voorzien. Maar zodra het sociale vangnet stopt omdat er geen geld meer is bij de overheid. En de sugardaddy overheid stopt met geld geven aan deze single vrouwen. Hoe gaan zij zich dan redden met alleen sociale wetenschappen op zak?
Ik vind het inderdaad dieptriest wat voor misogyne shit er hier af en toe wordt geproduceerd.quote:
Je bent het eens met vrouwen het stemrecht ontnemen omdat ze te dom zijn om te stemmen, maar verder kwalificeer je mensen alleen op inhoud en niet op geslacht.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik beledig in tegenstelling tot bepaalde lieden zoals HMF en Hiddendoe niemand op persoonlijke titel, geslacht of achtergrond. Ik kwalificeer mensen op hoe ze posten.
Jij en de rest zegt tegen iemand dat die persoon sneu is, een persoonlijke aanval. Hij heeft het niet over individuele gevallen maar in het algemeen, een mening / soms feit. Ik vraag me echt af waarom jullie zo graag hier in discussie blijven als jullie dit soort dingen niet begrijpen.. is het echt om maar gewoon te kunnen tieren, beledigen en schelden?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent het eens met vrouwen het stemrecht ontnemen omdat ze te dom zijn om te stemmen, maar verder kwalificeer je mensen alleen op inhoud en niet op geslacht.
The fuck!?
Verwacht van mij nooit dat ik lief en aardig reageer op vrouwenhaters, racisten, xenofoben, antisemieten, moslimhaters, enz.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:53 schreef Masberum het volgende:
En weer.. ik begrijp wel hoe deze reeks zo lang al loopt. Dat op de man spelen de hele tijd..Ongelofelijk
Omdat de persoon in kwestie zich hier keer op keer ernstig misdraagt. Nogmaals: ik trek dit soort idioterie niet. En dan zeg ik wat ik denk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jij en de rest zegt tegen iemand dat die persoon sneu is, een persoonlijke aanval. Hij heeft het niet over individuele gevallen maar in het algemeen, een mening / soms feit. Ik vraag me echt af waarom jullie zo graag hier in discussie blijven als jullie dit soort dingen niet begrijpen.. is het echt om maar gewoon te kunnen tieren, beledigen en schelden?
Je bent gewoon weer de zoveelste hier die niet normaal in gesprek kan gaan onder het mom "ze zijn dit en dat en dat staat me niet aan dus ik mag zeggen wat ik wilquote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verwacht van mij nooit dat ik lief en aardig reageer op vrouwenhaters, racisten, xenofoben, antisemieten, moslimhaters, enz.
Ik kots op dat soort idioterie en ik snap ook niet waarom het hier mag blijven staan. Ik hoop maar dat ze even de bezem kwijt zijn. Wat het slaat gewoon nergens op wat ik hier van sommigen lees.
Ik heb het normaal geprobeerd met deze user.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je bent gewoon weer de zoveelste hier die niet normaal in gesprek kan gaan onder het mom "ze zijn dit en dat en dat staat me niet aan dus ik mag zeggen wat ik wil"
Niet alleen vrouwen hoor. Dit soort types wens ik ook niet in mijn omgeving te hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:01 schreef aquawoman het volgende:
Als eerder gezegd: ik ken veel leuke, lieve en intelligente mannen. Gelukkig.
Dat zijn mannen die vrouwen niet als een bezit, bediende of mindere zien. Dit topic stelt me soms teleur in hoe sommige mensen vrouwen niet als gelijken zien of als iemand die seks of dienstbaarheid moet geven. Of kennelijk als mensen die niet mogen beslissen/stemmen?
Gelukkig heb ik de keuze in mijn echte leven om geen last te hebben van zulke types. Maar wees als man niet verbaasd als vrouwen niet met je om willen gaan als je zo weinig respect voor ons hebt.
Dus je geeft toe dat je nu inderdaad niet meer normaal reageert op hem zoals ik ook aangeef. En mijn gejank.. ja ik had niks anders verwacht.. Als je vervalt naar dit niveau (niet alleen jij hoor wees gerust), waarom dan blijven reageren zoals ik al eerder ook vroeg. Lijkt gewoon alsof je dan maar je mening wil doordrukken, wil etteren etc.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het normaal geprobeerd met deze user.
Het geduld is op.
En dat gejank van jou maakt ook geen indruk op mij. Als jij niet snapt waarom misogynie niet getolereerd wordt, dan is dat een Masberum probleem.
Ah zo. Dan moeten we praten over het 'evenwicht'. Ik kan persoonlijk goed leven met het nieuwe evenwicht van meer singles en minder koppels. Andere vrouwen ook blijkbaar, die willen geen mankeeping meer doen en geen omgang met een mannenkind. De oplossing ligt in mijn ogen niet in de bijstelling van de lat naar beneden. Misschien is het wel goed voor de mensheid als enkel de fittest surviven.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat als vrouwen beter presteren in het onderwijs (en dat doen ze) en ze willen graag vooral iemand met hetzelfde niveau of hoger, dat dan de groep mannen die voldoet significant kleiner wordt.
Of, anders gezegd: mannen die hoogopgeleid zijn, hun zaakjes op orde hebben, leuk in de omgang, enz. hebben meer keuze en kunnen dus hogere eisen stellen.
Dat is allemaal prima natuurlijk, maar zowel voor mannen als voor vrouwen is het goed als er een beetje evenwicht ontstaat.
Het gaat niet zozeer om het overtuigen van een ander imo. Meer dat een bepaalde groep telkens users aanvalt "zielig,treurige mannetjes, fuck off" etc. waar de anderen dat niet doenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:06 schreef Droopie het volgende:
Zijn we aan het discusseren over de OP en relevante onderwerpen? of is dit weer een partijtje jij-bakken?
Hou het beetje gezellig. De meesten van jullie gaan toch niet zover krijg om een andere mening te krijgen?
Ik doe dat niet. Wat vind je van mijn toevoeging?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het overtuigen van een ander imo. Meer dat een bepaalde groep telkens users aanvalt "zielig,treurige mannetjes, fuck off" etc. waar de anderen dat niet doen
Moeten we na honderd jaar stemrecht voor vrouwen gevierd te hebben nu echt een discussie gaan voeren over nut en noodzaak van het algemeen stemrecht? Er is objectief geen redelijk argument te bedenken om een deel van de kiesgerechtigden hun stemrecht af te nemen op basis van hun sekse. In jouw post noem je er in elk geval niet één. Ik lees alleen meningen die gepresenteerd worden als feiten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:55 schreef Spring_Sale het volgende:
Daarom vind ik het geen slecht idee om vrouwen het stemrecht (weer) te ontnemen.
Die vind ik goed. Je geeft je mening op een nette manier.. Jou zie ik hier ook voor het eerst trouwens (kijk pas een paar dagen mee), mijn reactie ging over sommige users die hier vaker aanwezig zijn en telkens uit de bocht lijken te vliegen van wat ik ziequote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:09 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik doe dat niet. Wat vind je van mijn toevoeging?
Heeft niets meer met meningen te maken. Nogmaals, als je dat niet snapt is dat een Masberum probleem.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:04 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je nu inderdaad niet meer normaal reageert op hem zoals ik ook aangeef. En mijn gejank.. ja ik had niks anders verwacht.. Als je vervalt naar dit niveau (niet alleen jij hoor wees gerust), waarom dan blijven reageren zoals ik al eerder ook vroeg. Lijkt gewoon alsof je dan maar je mening wil doordrukken, wil etteren etc.
De quote hierboven stelt voor om vrouwen hun stemrecht te ontnemen. Wat vind je daarvan?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:
[..]
Die vind ik goed. Je geeft je mening op een nette manier.. Jou zie ik hier ook voor het eerst trouwens (kijk pas een paar dagen mee), mijn reactie ging over sommige users die hier vaker aanwezig zijn en telkens uit de bocht lijken te vliegen van wat ik zie
Lijkt me meer een probeem voor users die telkens maar beledigd worden en moderators die daarmee moeten omgaan en een tussenweg moeten proberen te vinden..quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heeft niets meer met meningen te maken. Nogmaals, als je dat niet snapt is dat een Masberum probleem.
Waar heb ik gezegd dat we vrouwen hun stemrecht moet ontzeggen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent het eens met vrouwen het stemrecht ontnemen omdat ze te dom zijn om te stemmen, maar verder kwalificeer je mensen alleen op inhoud en niet op geslacht.
The fuck!?
Ja ik geloof wel dat je gepost hebt hoor, ik kijk hier nog maar kort mee. Ik vind het zelf te ver gaan om vrouwen hun stemrecht te ontnemenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef aquawoman het volgende:
[..]
De quote hierboven stelt voor om vrouwen hun stemrecht te ontnemen. Wat vind je daarvan?
Ik heb in deze chain met tussenpozen al een tijd gepost trouwens
Nogmaals heb ik niet gezegd. En mannen wegzetten als incels is wel ok? Je meet met twee maten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad dieptriest wat voor misogyne shit er hier af en toe wordt geproduceerd.
Wat verwacht je nou als je gaat posten dat vrouwen hun stemrecht moeten verliezen omdat ze te dom zijn om te stemmen? Een inhoudelijk weerwoord? Rly?
Doe effe normaal zeg!
Goed om te horen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:14 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja ik geloof wel dat je gepost hebt hoor, ik kijk hier nog maar kort mee. Ik vind het zelf te ver gaan om vrouwen hun stemrecht te ontnemen
De uitkomst interesseert mij niet zoveel. Niet voor mijzelf (voorzien) en ook niet omdat ik een mening heb over hoe anderen het moeten doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ah zo. Dan moeten we praten over het 'evenwicht'. Ik kan persoonlijk goed leven met het nieuwe evenwicht van meer singles en minder koppels. Andere vrouwen ook blijkbaar, die willen geen mankeeping meer doen en geen omgang met een mannenkind. De oplossing ligt in mijn ogen niet in de bijstelling van de lat naar beneden. Misschien is het wel goed voor de mensheid als enkel de fittest surviven.
Hoe gaan we het gezellig en/of fatsoenlijk houden als er onversneden misogyne reacties geplaatst worden? Het is niet op het randje ofzo...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:06 schreef Droopie het volgende:
Zijn we aan het discusseren over de OP en relevante onderwerpen? of is dit weer een partijtje jij-bakken?
Hou het beetje gezellig of iig fatsoenlijk. De meesten van jullie gaan toch niet zover krijg om een andere mening te krijgen?
Sex positive werkt alleen bij vrouwen he. Als mannen met jonge dames op pad gaan zijn het viespeuken. In de US is het helemaal erg daar krijgen ze door juryrechtspraak jarenlange straffen en de vrouwen worden niet zelden vrijgesproken of krijgen voorwaardelijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om te beginnen is dit een anoniem forum, dus ik zie het probleem niet zo.
En zelfs als was het niet anoniem, wat ik gezien heb komt mij over als een heel normaal date leven van een vrouw. Misschien heb ik het gemist, maar ik heb bepaald geen pornoverhalen gelezen, meer dat ze met enkele mannen heeft gedate en ja, ook het bed heeft gedeeld. Wat normaal is.
Dus hoezo 'slettenfase'? Hoezo gebruik je woorden als 'uitwonen'. Vrij denigrerend. Dat is het tegenovergestelde van sex positive. En dat kan ik heel erg moeilijk rijmen met dat jij een open relatie hebt.
Je hebt die post een +1 gegeven. Is dat omdat je het ermee oneens bent dan???quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat we vrouwen hun stemrecht moet ontzeggen?
Je legt mij constant woorden in de mond, of je ontkent dingen die zelf gepost hebt. Zelfs als ze er letterlijk staan.
Wie heeft er nu alle mannen als incels weggezet???quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals heb ik niet gezegd. En mannen wegzetten als incels is wel ok? Je meet met twee maten.
Je kan in de VS alleen veroordeeld worden als de persoon in kwestie minderjarig is (als in: age of consent). Nou gaat men in de VS daar wat te ver in (in Nederland zag ik overigens ook een poging om een 19 jarige die seks had gehad met zijn 15 jarige vriendin (2 jaar bij elkaar) te veroordelen, maar daar was de Rechtbank het gelukkig niet mee eens).quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Sex positive werkt alleen bij vrouwen he. Als mannen met jonge dames op pad gaan zijn het viespeuken. In de US is het helemaal erg daar krijgen ze door juryrechtspraak jarenlange straffen en de vrouwen worden niet zelden vrijgesproken of krijgen voorwaardelijk.
Even terug trouwens, die post stelde niet voor om vrouwen het stemrecht te ontnemen. Hij typte dat het hem geen slecht idee leek en gaf daarna onderbouwing waarom hij dat vindt. Dat is een cruciaal verschil. En door dat soort 'kleine' miscommunicaties gaat het hier ook wel sneller mis denk ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:18 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Goed om te horen.
Ikzelf vind dus dat het niet mannen tegen vrouwen is, maar mensen die elkaar moeten leren begrijpen en respecteren.
Een vrouw is er niet om dienstbaar te zijn voor een man en een man is niet dienstbaar aan een vrouw. We zijn. nu in. een tijd waarin mensen een relatie kiezen omdat die relatie iets toevoegt in hun leven, niet omdat het zo hoort.
Dat lijkt me in de basis beter voor mannen en vrouwen - je wilt niet dat iemand bij je is omdat het moet of omdat je in dienst bij hem bent.
Zeggen dat het geen slecht idee is, is natuurlijk weinig anders dan een voorstel om het te doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:27 schreef Masberum het volgende:
[..]
Even terug trouwens, die post stelde niet voor om vrouwen het stemrecht te ontnemen. Hij typte dat het hem geen slecht idee leek en gaf daarna onderbouwing waarom hij dat vindt. Dat is een cruciaal verschil. En door dat soort 'kleine' miscommunicaties gaat het hier ook wel sneller mis denk ik.
Welke post?? Je tript hem zwaar man, en tussen de regels door zet je me weer weg als vrouwenhaterquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt die post een +1 gegeven. Is dat omdat je het ermee oneens bent dan???
In een vorig deel werd de suggestie gewekt dat mannen die niet aan seks kunnen komen dit aan zichzelf te danken hebben en toen is de term incels herhaaldelijk voorbij gekomen. Sindsdien is de toon van het topic ook een stuk minder positief en respectvol naar het andere geslacht, daar heb je dan wel weer gelijk in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie heeft er nu alle mannen als incels weggezet???
Het is nogal wat anders. Ik heb ook wel mijn meningen, betekent niet dat ik ze zomaar zou doorvoeren als dat mogelijk zou zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zeggen dat het geen slecht idee is, is natuurlijk weinig anders dan een voorstel om het te doen.
En de onderbouwing... Ze weten namelijk niet wat ze aan het doen zijn. Dat vind jij echt een onderbouwing?
Ik zie dat je je +1 hebt weggehaald.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke post?? Je tript hem zwaar man, en tussen de regels door zet je me weer weg als vrouwenhater
Je kan ook een veroordeling aan je reet krijgen als er sprake is ongelijke verhoudingen, en dat heb je nogal snel. Helemaal daar. Bijvoorbeeld de volleybalcoach. En de leeftijden waar consent überhaupt een rol speelt zijn daar in de meeste staten ook hoger dan hier, net als de strafeisen. En de hele angstcultuur daar gaat nog wat verder ook, want als je iemand verkeerd aanraakt ben je ook de pineut.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan in de VS alleen veroordeeld worden als de persoon in kwestie minderjarig is (als in: age of consent). Nou gaat men in de VS daar wat te ver in (in Nederland zag ik overigens ook een poging om een 19 jarige die seks had gehad met zijn 15 jarige vriendin (2 jaar bij elkaar) te veroordelen, maar daar was de Rechtbank het gelukkig niet mee eens).
Verder kun je mij echt niet betrappen op twee maten in dezen. Een vrouw van 50 die probeert om 16 jarige jongens te neuken vind ik net zo min sporen als een man van 50 die 16 jarige meisjes (of jongens) probeert te neuken.
Wat dit allemaal van doen heeft met het normale date gedrag van @:Donna ontgaat mij al helemaal.
Of je gaat niet je gelijk proberen te halen op basis van een like van iemand.. kleine tip..quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie dat je je +1 hebt weggehaald.
Vraag dan niet naar de bekende weg. Dit is gewoon lachwekkend en schijnheilig.
Ik heb niks weg gehaald gozer je loopt weer keihard te trippenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie dat je je +1 hebt weggehaald.
Vraag dan niet naar de bekende weg. Dit is gewoon lachwekkend en schijnheilig.
Incel betekent onvrijwillig celibaat. Dus dat lijkt mij een vrij feitelijke term.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:33 schreef Elan het volgende:
[..]
In een vorig deel werd de suggestie gewekt dat mannen die niet aan seks kunnen komen dit aan zichzelf te danken hebben en toen is de term incels herhaaldelijk voorbij gekomen. Sindsdien is de toon van het topic ook een stuk minder positief en respectvol naar het andere geslacht, daar heb je dan wel weer gelijk in.
Je bedoelt dat ze op nu.nl kijken? Gaan we nu net doen alsof dat een feitelijkheid is?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Het is nogal wat anders. Ik heb ook wel mijn meningen, betekent niet dat ik ze zomaar zou doorvoeren als dat mogelijk zou zijn.
En wat betreft onderbouwing negeer je alle regels daarna die erop ingaan... Maar ik laat het hier even bij, misschien later nog maar nu eerst serie kijken even
Inhoudelijk was hij op zich altijd wel sterk, en redelijk neutraal, maar hij maakt momenteel de ene na de andere uitglijder en loopt nu ook niks anders te doen dan een wit voetje te halen bij de dames.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Of je gaat niet je gelijk proberen te halen op basis van een like van iemand.. kleine tip..
Ja leuk geprobeerd maar je weet dondersgoed dat het woord incel een hele negatieve context heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Incel betekent onvrijwillig celibaat. Dus dat lijkt mij een vrij feitelijke term.
En ja, natuurlijk ligt het vooral aan jezelf als je geen relatie kan krijgen. Dat ligt nooit aan alle vrouwen (net zo goed als dat ik vind dat de vrouwen waar Debby het over heeft naar zichzelf moeten kijken als ze geen leuke man kunnen vinden).
Natuurlijk geldt voor een coach, een leraar, een arts, een ondergeschikte dat je veroordeeld kan worden, omdat consent dan niet in vrijheid gegeven kan zijn. Is een riskante zaak.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook een veroordeling aan je reet krijgen als er sprake is ongelijke verhoudingen, en dat heb je nogal snel. Helemaal daar. Bijvoorbeeld de volleybalcoach. En de leeftijden waar consent überhaupt een rol speelt zijn daar in de meeste staten ook hoger dan hier, net als de strafeisen. En de hele angstcultuur daar gaat nog wat verder ook, want als je iemand verkeerd aanraakt ben je ook de pineut.
Als je een man bent that is.
Ik durf te wedden dat anderen jouw like geregistreerd hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb niks weg gehaald gozer je loopt weer keihard te trippen
Natuurlijk. Want als je het met jou oneens bent, dan ben je een White Knight.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Inhoudelijk was hij op zich altijd wel sterk, en redelijk neutraal, maar hij maakt momenteel de ene na de andere uitglijder en loopt nu ook niks anders te doen dan een wit voetje te halen bij de dames.
Tja, is die hang naar liefde het waard om je eisen naar beneden bij te stellen. Jezelf 'tekort' doen kan ook als je in de uitverkoop gaat. Ik ben toch liever alleen dan in slecht gezelschap. In ieder geval geen mannenkind.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De uitkomst interesseert mij niet zoveel. Niet voor mijzelf (voorzien) en ook niet omdat ik een mening heb over hoe anderen het moeten doen.
Maar wat ik poog te zeggen is dat als vrouwen beter opgeleid zijn en meer verdienen dan mannen (wat voor gen z inmiddels geldt in de VS), dan is het echt dringen geblazen als je graag wil dat een partner minstens zo hoog is opgeleid en minstens zoveel verdient als jij (naast allen andere zaken waarop je al dan niet bewust selecteert).
Prima als je dan kiest om single te blijven.
Maar als je graag een relatie wil en je houdt hieraan vast, dan is de kans dat je jezelf tekort doet best groot lijkt mij zo.
Het is gewoon een feit: de nieuwe generaties vrouwen zijn succesvoller dan mannen. En dat is niet alleen vervelend voor mannen.
Ik vind het geen beste term. Zal hem zelf ook eigenlijk nooit gebruiken. Maar op zichzelf klopt de term gewoon. Ik vind het totaal anders dan vrouwen wegzetten als te dom om te stemmen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja leuk geprobeerd maar je weet dondersgoed dat het woord incel een hele negatieve context heeft.
Jij verveelt je gewoon en komt hier wat dom doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:57 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je bent gewoon weer de zoveelste hier die niet normaal in gesprek kan gaan onder het mom "ze zijn dit en dat en dat staat me niet aan dus ik mag zeggen wat ik wil"
Ben je echt in slecht gezelschap als jouw partner lager is opgeleid en minder verdient? Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Tja, is die hang naar liefde het waard om je eisen naar beneden bij te stellen. Jezelf 'tekort' doen kan ook als je in de uitverkoop gaat. Ik ben toch liever alleen dan in slecht gezelschap. In ieder geval geen mannenkind.
Gooi er een slotje op zou ik zeggen. De langspeelplaat van Elan is nu wel gehoord en users die hier overduidelijk alleen maar op vrouwen komen zeiken of alleen maar willen trollen uit verveling voegen ook weinig toe.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:06 schreef Droopie het volgende:
Hou het beetje gezellig of iig fatsoenlijk. De meesten van jullie gaan toch niet zover krijg om een andere mening te krijgen?
En we hebben weer eenzelfde persoonquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij verveelt je gewoon en komt hier wat dom doen.
Of doe iets met de personen die telkens andere users beledigen en persoonlijk aanvallen.. de keuze aan de mods/adminsquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:53 schreef Questular het volgende:
[..]
Gooi er een slotje op zou ik zeggen. De langspeelplaat van Elan is nu wel gehoord en users die hier overduidelijk alleen maar op vrouwen komen zeiken of alleen maar willen trollen uit verveling voegen ook weinig toe.
Eens hoor. Zo belangrijk is dat uiteindelijk niet denk ik. Mijn vorige man verdiende minder en was lager opgeleid.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je echt in slecht gezelschap als jouw partner lager is opgeleid en minder verdient? Dat waag ik te betwijfelen.
Dat je eisen op het gebied van fatsoen, verzorging, enz. niet bij wenst te stellen snap ik. Maar dat vind ik dan ook wezenlijk anders.
Jouw plus 1 staat nog bij de post waarin iemand schrijft dat vrouwen niet in staat zijn om te stemmen. Daarmee beledig je alle vrouwen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Of doe iets met de personen die telkens andere users beledigen en persoonlijk aanvallen.. de keuze aan de mods/admins
Ook dit verdraai je weer. Het gaat bij hem om een mening zoals hij ook aangeeft, niet om een feit. Is dit echt het niveau? En ja mijn +1 like staat nog en blijft ook staan. Wat is jouw einddoel? Maar zo vaak mogelijk iets verdraaien totdat je een keer raak hebt?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw plus 1 staat nog bij de post waarin iemand schrijft dat vrouwen niet in staat zijn om te stemmen.
Ik had vanavond al hetzelfde idee in mijn hoofd, modereren alsof je niet weet wie het schrijft, en vul bij het woord man/ vrouw bv Jood in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:27 schreef Lenny77 het volgende:
Ik ga eens een testje doen...
Iedereen weet ongeveer wat wel en niet kan als we het over racisme hebben.
Ik ga vanaf nu elke post lezen alsof het over donkere mensen gaat.
Dus bv: mannen zijn kamerplanten met een rijbewijs= racistisch (zwarten zijn nutteloos)
Vrouwen moeten achter het fornuis staan= racistisch (zwarten horen beperkt te worden)
Elke racistische en dus seksistische post wordt verwijderd. Zowel over mannen als vrouwen.
Eens een paar dagen kijken of we het niveau omhoog krijgen.
Succes!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:27 schreef Lenny77 het volgende:
Dus bv: mannen zijn kamerplanten met een rijbewijs= racistisch (zwarten zijn nutteloos)
Vrouwen moeten achter het fornuis staan= racistisch (zwarten horen beperkt te worden)
Elke racistische en dus seksistische post wordt verwijderd. Zowel over mannen als vrouwen.
Ben je lekker vlot mee Lenny. En vergeet de oorspronkelijke OP niet, die ging uiteindelijk over kamerplanten met een rijbewijs, dus welk bestaansrecht heeft dit topic überhaupt??quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:27 schreef Lenny77 het volgende:
En met opmerkingen zoals je laatste zin is het ook klaar.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben je lekker vlot mee Lenny. En vergeet de oorspronkelijke OP niet, die ging uiteindelijk over kamerplanten met een rijbewijs, dus welk bestaansrecht heeft dit topic überhaupt??
Maar misschien helpt het wel want je kunt overduidelijk geen onderscheid maken tussen mysogenie, discriminatie en iets simpels als een mening .
Er is gewoon duidelijk sprake van onderscheid tussen mannen en vrouwen die zich begrijpen aan minderjarigen daar. In de strafmaat maar eigenlijk in de hele perceptie. En dat is hier niet anders. Een man die het veel jonger zoekt is een viespeuk die misbruik maakt van de kwetsbaarheid van die dames en een vrouw die dat doet is geil en krijgt het stempel cougar of milf.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk geldt voor een coach, een leraar, een arts, een ondergeschikte dat je veroordeeld kan worden, omdat consent dan niet in vrijheid gegeven kan zijn. Is een riskante zaak.
Verliefd worden kan. En als dat zo is, dan zul je actie moeten ondernemen om te voorkomen dat je hier tegenaan loopt. Daar zijn methodes voor. B.v. als coach naar een andere club. Als leraar naar een andere school. Enz.
In Nederland is dat net zo goed strafbaar.
Ja, vind ik wel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:51 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Vinden jullie het echt oké en normaal wat er gezegd wordt? Dat we stuk zijn. "heel trieste mannetjes" zijn etc. ? Jullie nemen het voor haar op en negeren dat o.a. elke keer. Bedoel ik begrijp het, jullie denken net als haar. Maar je kan toch moeilijk ontkennen hoe slecht gedrag dat is? En dat jullie dat ondersteunen zegt toch ook veel over jullie..
-probeer het eens opnieuw zonder het woordquote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En met opmerkingen zoals je laatste zin is het ook klaar.
Op zich kan er best een leuk gesprek ontspinnen, en zijn er ook best goede en leuke momenten geweest. Maar ja…quote:
Ik had een goede inhoudelijke conversatie met @VEM2012 . Ging prima. Dat er anderen over de vloer lagen te rollebollen nam ik maar even voor lief.quote:
Een spatie achter de naam en de puntquote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:15 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik had een goede inhoudelijke conversatie met @:VEM2012 . Ging prima. Dat er anderen over de vloer lagen te rollebollen nam ik maar even voor lief.
(Hoe doe ik een persoon taggen?)
Nee, vrouwen het stemrecht af willen nemen omdat ze te dom zijn om te stemmen is geen feit.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 22:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ook dit verdraai je weer. Het gaat bij hem om een mening zoals hij ook aangeeft, niet om een feit. Is dit echt het niveau? En ja mijn +1 like staat nog en blijft ook staan. Wat is jouw einddoel? Maar zo vaak mogelijk iets verdraaien totdat je een keer raak hebt?
Ik lees hier anders geregeld over vrouwelijke docentes die de bak indraaien wegens seks met leerlingen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is gewoon duidelijk sprake van onderscheid tussen mannen en vrouwen die zich begrijpen aan minderjarigen daar. In de strafmaat maar eigenlijk in de hele perceptie. En dat is hier niet anders. Een man die het veel jonger zoekt is een viespeuk die misbruik maakt van de kwetsbaarheid van die dames en een vrouw die dat doet is geil en krijgt het stempel cougar of milf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |