abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220924052
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij schrijft mannen je bedoelt 1 op de 3.

En dan ligt het aan mij?
Mannen is gewoon meervoud. En die eenderde blijkt uit onderzoek.
Anders ga je weer die act opvoeren dat het allemaal aan mijn onjuiste perspectief op zaken ligt en dat alleen horken tegen dit soort kwesties aanlopen.
blablablabla
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 20:49:04 #202
441859 crew  Lenny77
pi_220924064
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat betekent dat die man van 60 idd al 30 jaar niet gedate heeft en weer helemaal opnieuw moet gaan daten na 30 jaar.
Hmmm.. das ook weer waar.
Ik neem aan dat zijn trucjes van vroeger nog altijd wel zullen werken bij vrouwen die ongeveer zijn eigen leeftijd hebben.
Bij het jongere spul waarschijnlijk niet :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:50:25 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220924086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hmmm.. das ook weer waar.
Ik neem aan dat zijn trucjes van vroeger nog altijd wel zullen werken bij vrouwen die ongeveer zijn eigen leeftijd hebben.
Bij het jongere spul waarschijnlijk niet :P
Nah... die vrouwen hebben ook niet stilgezeten :')
100% dat ik niet meer zou vallen voor de zaken waar ik 30-40 jaar geleden wel voor viel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 20:52:14 #204
441859 crew  Lenny77
pi_220924113
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah... die vrouwen hebben ook niet stilgezeten :')
100% dat ik niet meer zou vallen voor de zaken waar ik 30-40 jaar geleden wel voor viel.
Misschien hang ik wat vast aan oud sentiment en zou ik het waarschijnlijk wel grappig vinden :D
pi_220924128
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]
[..]
Hoezo? wees gewoon normaal en aardig. Kijk niet nee4r op vrouwen en zie ons niet als anders dan jijzelf. Elke man en vrouw is anders, we zijn allemaal individuen. Als je prettig bent om mee om te gaan helpt dat je in je in leven.

Ik ben zelf een vrouw die niet past in het ouderwetse plaatje - Ik heb een hoge functie en ben slecht in het huishouden. Mijn vriend doet veel in het huishouden - ik had een werkster en dat wilde hij niet, dus doet hij het zelf. Dat is helemaal niet belangrijk in onze relatie - we zij n lief voor elkaar, hebben dezelfde humor en kunnen open gesprekken hebben op hetzelfde niveau. Voor mij zijn dat de belangrijkste factoren in de omgang tussen mannen en vrouwen.
Nou precies dit. Ik verdien ook meer dan vriend, hij kookt meestal. Ik doe meestal het Vuilnis weg. Ik doe de financiëen maar ben niet heel handig dus dat doet hij. Het is allemaal niet zwart wit en elke relatie is weer heel anders. Beetje nieuwsgierigheid naar elkaar en dan kom je een heel end.
pi_220924240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:46 schreef aquawoman het volgende:

[..]
[..]
1. De vraag is dan of je er ook voor open staat dat jouw waarheid misschien niet overeenkomt met een andere en je daar een normaal gesprek over kan voeren, zelfde met meningen.

2. Ik vraag mezelf altijd eerst af of een ander er iets op schiet met wat ik wil zeggen. Dingen als je het hebt een grote neus of je hebt een dikke kont zullen mensen niet direct helpen, dat weten ze zelf ook wel.

3. Als iemand om mijn mening vraagt over kleding of iets dergelijks geef ik die, ze willen die kennelijk weten en het is iets wat makkelijk te veranderen is.

4. Als het gaat om meer fundamentele dingen hoor ik graag onderbouwde feiten en zie ik graag respect naar mensen. Als dat er niet is, is dit kennelijk niet de gesprekspartner voor mij.

5. Zo heb je nog steeds een uitgesproken mening, maar sta je open voor anderen en behoud je respect. Dat noem ik aardig en normaal.
1. Ja ik mag hopen dat ik dat kan. Het idee van een persoonlijke waarheid vind ik altijd wat minder, zelf denk ik eerder dat het dan gaat om een mening. Een waarheid is een waarheid, daar is nooit iets persoonlijks aan

Je kan alleen wel heel stellig denken dat je de waarheid in pacht hebt (bedoel ik niet jou mee maar in het algemeen) terwijl je dat niet hebt bijvoorbeeld. Maar dat verandert de waarheid niks. Het geeft alleen aan dat je een idee hebt waarvan je denkt dat het waarheid is

2. Als niemand het zou melden zouden ze het in het algemeen een stuk minder erg vinden met alle nadelige gevolgen van dien (extra blijven eten bijvoorbeeld).

3. Klinkt sociaal/normaal.

4. Oke, dat is jouw voorkeur.

5. Ja dat klopt ook naar mijn idee.
pi_220924242
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Mannen is gewoon meervoud. En die eenderde blijkt uit onderzoek.
Anders ga je weer die act opvoeren dat het allemaal aan mijn onjuiste perspectief op zaken ligt en dat alleen horken tegen dit soort kwesties aanlopen.
Nee, het ligt natuurlijk aan die kutwijven…
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:59:15 #208
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220924262
Zouden er ook jonge vrouwen zijn die niet weten wat ze moeten zeggen tegen mannen? En dan maar wat misandrie gaan ophoesten om de romantiek aan te jagen (beetje jongens plagen, zoentjes vragen).
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220924331
Er wordt in deze discussies vaak beweerd dat het probleem bij je innerlijk ligt en dat vrouwen alleen daarop zouden afknappen. Maar omdat je iemands innerlijk helemaal niet concreet kunt meten, en er vantevoren veelal negatieve aannames worden gemaakt over je persoon, en je jezelf hiertegen moeilijk kunt verdedigen. Voelen deze beschuldigingen meer als een smerige vorm van gaslighting.

Google, Gaslighting;

quote:
Je verplaatst de schuld naar iets abstracts wat de ander niet kan verdedigen of controleren, waardoor diegene onnodig aan zichzelf gaat twijfelen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Spring_Sale op 30-05-2026 21:12:31 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 21:02:39 #210
5428 crew  miss_sly
pi_220924351
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:46 schreef aquawoman het volgende:

[..]
[..]
De vraag is dan of je er ook voor open staat dat jouw waarheid misschien niet overeenkomt met een andere en je daar eennormaal gesprek over kan voeren, zelfde met meningen.

Ik vraag mezelf altijd eerst af of een ander er iets op schiet met wat ik wil zeggen. Dingen als je het hebt een grote neus of je hebt een dikke kont zullen mensen niet direct helpen, dat weten ze zelf ook wel.

Als iemand om mijn mening vraagt over kleding of iets dergelijks geef ik die, ze willen die kennelijk weten en het is iets wat makkelijk te veranderen is.

Als het gaat om meer fundamentele dingen hoor ik graag onderbouwde feiten en zie ik graag respect naar mensen. Als dat er niet is, is dit kennelijk niet de gesprekspartner voor mij.

Zo heb je nog steeds een uitgespr5oken mening, maar sta je open voor anderen en behoud je respect. Dat noem ik aardig en normaal.
Dit zou de basis moeten zijn inderdaad. En heel moeilijk zou dat niet moeten zijn als je een normaal, fatsoenlijk mens bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220924389
Hebben jullie weleens gehoord over Cameron Herrin of Wade Wilson?

Cameron Herrin - Hij moest 24 jaar zitten voor moord op een vrouw en haar kind. Maar miljoenen meiden tekenden petities omdat hij 'te knap en te jong' zou zijn voor de gevangenis.

Wade Wilson 'the deadpool killer' - hij vermoordde twee vrouwen en zijn eigen vriendin ontsnapte als derde slachtoffer. Hij ontving duizenden liefdesbrieven en naaktfoto's in de gevangenis van vrouwen.

Richard Ramirez - Vrouwen gingen expres in korte rokjes en hoge hakken vooraan zitten bij zijn hoorzittingen. En spreidden hun benen. Hij was berucht om alleen oogcontact met de vrouwen te maken en niet met zijn eigen advocaten.

Jeremy Meeks - Wegens gangbang gerelateerde zaken. Hij sloeg een jongen van 16 bijna dood. Een modellenscout (vrouw) tekende hem voor Jim Jordan modeling agency, toen hij nog zijn straf uitzat achter de tralies.

Er zijn zoveel meer voorbeelden. En het zou gaan om je slechte innerlijk als jongen dat je daarom geen vrouwen kunt versieren? Smh.
pi_220924436
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:01 schreef Spring_Sale het volgende:
Ik zit wel ergens mee.

Er wordt in deze discussies vaak beweerd dat het probleem bij je innerlijk ligt en dat vrouwen alleen daarop zouden afknappen. Maar omdat je iemands innerlijk helemaal niet concreet kunt meten, en er vantevoren veelal negatieve aannames worden gemaakt over je persoon, en je jezelf hiertegen moeilijk kunt verdedigen. Voelen deze beschuldigingen meer als een smerige vorm van gaslighting.

Wie van de (voornamelijk) mannen valt dit ook op?

Nope. Eigenlijk altijd redelijk zonder problemen een partner weten te vinden.
pi_220924463
quote:
Ik zit wel ergens mee.

1. Er wordt in deze discussies vaak beweerd dat het probleem bij je innerlijk ligt en dat vrouwen alleen daarop zouden afknappen.

2. Maar omdat je iemands innerlijk helemaal niet concreet kunt meten, en er vantevoren veelal negatieve aannames worden gemaakt over je persoon,

3. en je jezelf hiertegen moeilijk kunt verdedigen.

4. Voelen deze beschuldigingen meer als een smerige vorm van gaslighting.

Wie van de (voornamelijk) mannen valt dit ook op?

1. Nou ja voor zover ik weet kunnen vrouwen ook nogal afknappen op een minder aantrekkelijk uiterlijk. Als ze vaak beweren dat dat niet het geval is dan zou ik denken dat ze vanuit zichzelf spreken, en als ze het over vrouwen in het algemeen praten ongelijk hebben..

2. Dit gaat over online denk ik? Dus niet tijdens dates maar over hoe iemand naar anderen kijkt op basis van dit topic?

3. Nou dat weet ik niet of dat nou zo moeilijk is.

4. Oke. Viel mij niet zo op zelf. Ik zie vooral emotionele en irrationele tirades hier soms. Vrouwen kunnen je hier ook alleen maar beoordelen op basis van wat je post. Daarom haten zoveel mensen mij hier ook, als ze me in het echt zouden kennen zou dat ook heel anders zijn (vooral omdat zij dan neutraler zouden reageren, want niet anoniem, en ik daar dan ook weer neutraler op zou reageren)
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 21:19:55 #214
5428 crew  miss_sly
pi_220924497
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:05 schreef Spring_Sale het volgende:

Cameron Herrin - Hij moest 24 jaar zitten voor moord op een vrouw en haar kind. Maar miljoenen meiden tekenden petities omdat hij 'te knap en te jong' zou zijn voor de gevangenis.

Wade Wilson 'the deadpool killer' - hij vermoordde twee vrouwen en zijn eigen vriendin ontsnapte als derde slachtoffer. Hij ontving duizenden liefdesbrieven en naaktfoto's in de gevangenis van vrouwen.

Richard Ramirez - Vrouwen gingen expres in korte rokjes en hoge hakken vooraan zitten bij zijn hoorzittingen. En spreidden hun benen. Hij was berucht om alleen oogcontact met de vrouwen te maken en niet met zijn eigen advocaten.

Jeremy Meeks - Wegens gangbang gerelateerde zaken. Hij sloeg een jongen van 16 bijna dood. Een modellenscout (vrouw) tekende hem voor Jim Jordan modeling agency, toen hij nog zijn straf uitzat achter de tralies.

Er zijn zoveel meer voorbeelden. En het zou gaan om je slechte innerlijk als jongen dat je daarom geen vrouwen kunt versieren? Smh.
Er lopen rare domme vrouwen rond.
Water is nat.

Dus?
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 21:28:48 #215
441859 crew  Lenny77
pi_220924560
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:05 schreef Spring_Sale het volgende:

Denk je oprecht dat veel vrouwen zo zijn?
Je hebt overal gekkies zitten he?
pi_220924608
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Denk je oprecht dat veel vrouwen zo zijn?
Je hebt overal gekkies zitten he?
Ja hierin heb je gelijk. En ook als juist iets extra media-aandacht krijgt trekt het ook de vrouwen aan die zich tot zulke mannen aangetrokken voelen. En als ze dan massaal berichten gaan sturen dan lijkt het ook voor sommigen alsof het iets zegt. Maar het gaat om percentages, niet om hoeveelheden. Maar een klein deel van de vrouwen zijn zo inderdaad. Met iets van 8,3 miljard mensen tegenwoordig kom je soms nou eenmaal (bij mannen of vrouwen) in de miljoenen
pi_220924698
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, het ligt natuurlijk aan die kutwijven…
Dat zijn jouw woorden. Ik wijt het meer aan veranderende dynamieken. Emancipatie en metoo spelen daar natuurlijk wel een bepalende rol in.
blablablabla
pi_220924736
quote:
Nee, ik herken dat niet. Wat jij beschrijft, heb ik ook niet of nauwelijks in deze topicreeks gezien. Dat vrouwen op een datingapp mijn profiel niet kiezen, wil niet zeggen dat zij veelal negatieve aannamens hebben gemaakt over mij als persoon. Het zegt hooguit dat zij profielen van andere mannen hebben gezien die hen aantrekkelijker leken. Niets meer.
pi_220924879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Nee, ik herken dat niet. Wat jij beschrijft, heb ik ook niet of nauwelijks in deze topicreeks gezien. Dat vrouwen op een datingapp mijn profiel niet kiezen, wil niet zeggen dat zij veelal negatieve aannamens hebben gemaakt over mij als persoon. Het zegt hooguit dat zij profielen van andere mannen hebben gezien die hen aantrekkelijker leken. Niets meer.
Wel negatief in vergelijking met anderen.. en dat is wat uitmaakt.. het idee dat iemand een leuk persoon is voor een relatie is gemakkelijk in stand te houden, het accepteren als dat niet zo blijkt te zijn is moeilijker..
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:17:12 #220
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220924916
Ik heb meegewerkt aan een programma met mensen met een lichamelijke en ook vaak een gezichtsafwijking en met mensen die verslaafd waren aan plastische chirurgie. `De mensen met een " afwijking" hadden bijna allemaal een langdurige realtie en de mensen die op uiterlijk gefocust waren niet.

Karakter is belangrijker voor de juiste mensen dan perfectie. En als mensen daar te oppervalakkig voor zijn, zijn zij kennelijk niet mijn mensen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:18:31 #221
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220924926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Okay. Wat denk je dat vrouwen niet aantrekkelijk aan jou vinden?
pi_220924964
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:23 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Dan was het kennelijk niet iets aardigs wat je wilde zeggen. Waarom zou je het dan willen zeggen?
Onaardig is niet het juiste woord in deze context. Het is eerder iets flirterigs of complimenteus. Mannen zijn wat dat betreft vogelvrij tegenwoordig. Een verkeerde inschatting en ze knopen je aan je ballen op wegens seksuele intimidatie of grensoverschrijdend gedrag.
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:25:41 #223
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220924981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Onaardig is niet het juiste woord in deze context. Het is eerder iets flirterigs of complimenteus. Mannen zijn wat dat betreft vogelvrij tegenwoordig. Een verkeerde inschatting en ze knopen je aan je ballen op wegens seksuele intimidatie of grensoverschrijdend gedrag.
Ik schat mannen wat hoger in. Jullie weten best wanneer iets liefs of complimenteus is of wanneer het een beettje sleazy is lijkt me?
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 22:28:24 #224
5428 crew  miss_sly
pi_220924999
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:25 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik schat mannen wat hoger in. Jullie weten best wanneer iets liefs of complimenteus is of wanneer het een maatje sleazy is lijkt me?
Natuurlijk weten de meeste dat wel. En als iemand eens iets zegt wat over het randje is, wordt ie niet meteen opgeknoopt of aangeklaagd, maar krijgt hij wel nul op rekest.
pi_220925136
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:25 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik schat mannen wat hoger in. Jullie weten best wanneer iets liefs of complimenteus is of wanneer het een beettje sleazy is lijkt me?
Eenderde van de (vooral jonge) mannen geeft dus aan daar moeite mee te hebben. En heel eerlijk je moet ook gewoon op je tellen passen. Een hand op de schouder, een verkeerde blik en je kunt al gecanceld worden. Laat staan als je een meid in een flirterige setting probeert te zoenen en ze uiteindelijk niet wil.
blablablabla
pi_220925142
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk weten de meeste dat wel. En als iemand eens iets zegt wat over het randje is, wordt ie niet meteen opgeknoopt of aangeklaagd, maar krijgt hij wel nul op rekest.
Jij bent geen man hoe weet je wat zij voelen?
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:06:36 #227
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220925236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Eenderde van de (vooral jonge) mannen geeft dus aan daar moeite mee te hebben. En heel eerlijk je moet ook gewoon op je tellen passen. Een hand op de schouder, een verkeerde blik en je kunt al gecanceld worden. Laat staan als je een meid in een flirterige setting probeert te zoenen en ze uiteindelijk niet wil.
Ik denk dat je een punt hebt. De onhandigheid is misschien groter dan we denken. Wat zouden de redenen zijn?

- weinig geoefend met zus of vriendin
- stoere praat tussen mannen 1 op 1 kopiëren naar vrouwen
- geen voorbeelden hebben van succesvolle mannen
- geen feedback krijgen bij blauwtjes
- geen opvoeding en/of ouders die niet lieten zien hoe je goed kunt praten over liefde en relaties
- foute praatjes en provocaties doordrijven en niet zien dat dit kan afstoten

Deze dingen schieten mij zo even binnen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Koekoekmakto op 31-05-2026 10:15:06 ]
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 23:08:58 #228
38824 crew  Droopie
pi_220925255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Even uit interesse, je bent nu al een tijdje bezig in dit topic?

Kan je mij in 5 zinnen uitleggen wat je zo triggert of wat je wilt bereiken.

Jij zou eigenlijk gewoon even 3 uur lang vandaag inside moeten kijken
Gewoon lachen om vrouwen horen in de keuken grapjes..

Je zit een beetje op te winden over allerlei zaken, maar happy wife happy life, en zelfs als je getrouwd gelukkig bent zeuren ze aan je kop.

Tuurlijk zijn er excessen. Maar als Debby Gerritsen onder je huid gaat zitten, zou ik toch een keer achter je oren krabben.

https://vm.tiktok.com/ZGdHcyHRP/

Gewoon lekker lachen en door.
Hell To The Liars
pi_220925321
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:08 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je zit een beetje op te winden over allerlei zaken, maar happy wife happy life, en zelfs als je getrouwd gelukkig bent zeuren ze aan je kop.

Tuurlijk zijn er excessen. Maar als Debby Gerritsen onder je huid gaat zitten, zou ik toch een keer achter je oren krabben.

:')

Happy wife, happy life is meest stupide take die je kunt hanteren in het leven. Want dan ben je dus alleen bezig met haar pleasen/naar t zin te maken. Drie keer raden ten koste van wie dat uiteindelijk gaat.

En VI is een achterlijk kut programma met proletenhumor :W .
blablablabla
pi_220925391
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:06 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik denk dat je een punt hebt. De onhandigheid is misschien groter dan we denken. Wat zouden de redenen zijn?

- weinig geoefend met zus of vriendin
- stoere praat tussen mannen 1 op 1 kopiëren naar vrouwen
- geen voorbeelden hebben van succesvolle mannen
- geen feedback krijgen
- geen opvoeding en/of ouders die niet lieten zien hoe je goed kunt praten over liefde en relaties
- foute praatjes en provocaties doordrijven en niet zien dat dit kan afstoten

Deze dingen schieten mij zo even binnen.
Trial by error is het voor veel jonge mannen. Je kloot wat aan bij de meiden en je leert aldoende wat wel en niet werkt. Een nee is een Nee laat dat duidelijk zijn, maar je liep wel eens een blauwtje her en der als je teveel je pik achterna liep en je wilde iets dat een meid niet wilde. Of je zei domme dingen die ongepast waren.

Maar je werd er niet op afgerekend verder, of als roofdier neergezet.
blablablabla
pi_220925634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:08 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik zie persoonlijk alle Debby Gerritsens meer als een symptoom van een veel ergere trend en gecoördineerde politieke sociaalmaatschappelijke aanval op (blanke) mannen, en de west-europese cultuur.

VI vind ik verder achterlijke boomer-goy-slop-tv.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 01:10:09 #232
38824 crew  Droopie
pi_220925796
Dus een postbus51 reclame als een slimme meid is op haar toekomst vooebereid of aanbevelingen dat er meer meiden in de haven moeten gaan werken? Dat zie jij als een gevaar?

Omdat? Ze thuis voor hun man moeten zorgen en kinderen baren?

Het conservatieve?
Hell To The Liars
pi_220926794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Sta jij voor alle mannen? 1 op de 3 worstelt er kennelijk mee en is terughoudender in woord en daad richting vrouwen uit angst dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden en/of ze in de problemen kunnen raken.
Daar is toch niets verkeerds aan?
pi_220926839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zijn jouw woorden. Ik wijt het meer aan veranderende dynamieken. Emancipatie en metoo spelen daar natuurlijk wel een bepalende rol in.
Dat zijn niks anders dan 'kinderziektes' van de moderne tijd. Mannen moeten zich aanpassen en degenen die dat niet willen of niet kunnen, sterven vanzelf uit.
pi_220926868
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:57 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ik zie persoonlijk alle Debby Gerritsens meer als een symptoom van een veel ergere trend en gecoördineerde politieke sociaalmaatschappelijke aanval op (blanke) mannen, en de west-europese cultuur.

VI vind ik verder achterlijke boomer-goy-slop-tv.
Haar mannelijke tegenhanger Andrew Tate is minstens zo verontrustend.
pi_220926871
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik denk dat als je daar last van hebt dat je dan vrouwen verkeerd benadert. En het is natuurlijk niet zo dat als je een vrouw aanspreekt ze meteen ‘help, ik word lastiggevallen’ roept. Als je echter doorgaat wanneer duidelijk is gemaakt dat het ongewenst is… ja, dan wel.

En die grens zal best verschoven zijn.

Maar is dat niet gewoon terecht?
pi_220926890
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Neuh…

Ik ben behoorlijk flirterig en ik loop daar werkelijk nooit tegenaan. Terwijl ik ook best flirterig kan zijn met veel jongere vrouwen.

Je moet natuurlijk wel opmerkzaam zijn op de ander. Weten wanneer wel en wanneer niet. Als je dat vermogen mist, ja… dan…

Maar dan ben je dus ook iemand aan het lastigvallen. Wellicht onbedoeld, maar het blijft lastig vallen.
pi_220926927
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Het grappige is dus dat je eerder nog sprak van niet weten hoe ze zich moeten gedragen rondom vrouwen en dat het nu blijkt te gaan om niet weten hoe ze vrouwen moeten versieren.

Groot verschil natuurlijk.

En denk nou niet dat het nieuw is, ook in de vorige eeuw waren er genoeg mannen die dat niet wisten.

Wat krijg je dan? Creepy gedrag, niet weten wanneer op te houden… en… heel veel mannen reageren heel naar op een afwijzing.

Ja, dat zijn vrouwen beu en nu zeggen ze daar wat van, terwijl ze vroeger wellicht zich zeer ongemakkelijk voelden en de mannen er mee wegkwamen.

Nogmaals: is dat nu echt een verslechtering?
  zondag 31 mei 2026 @ 09:16:29 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220927115
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Neuh…

Ik ben behoorlijk flirterig en ik loop daar werkelijk nooit tegenaan. Terwijl ik ook best flirterig kan zijn met veel jongere vrouwen.

Je moet natuurlijk wel opmerkzaam zijn op de ander. Weten wanneer wel en wanneer niet. Als je dat vermogen mist, ja… dan…

Maar dan ben je dus ook iemand aan het lastigvallen. Wellicht onbedoeld, maar het blijft lastig vallen.
Ik heb wel eens in de trein gezien dat een gast een dame aan het versieren was en die zei dat ze geen interesse had en al een vriend. En stopt het daar? Nee, meneer ging naast haar zitten, haar aanraken. Er moesten zelf mensen in de trein zich ermee bemoeien omdat hij zo creepy bleef doorgaan. Ik geloof er niks van dat die gast zo autistisch was dat hij niet begreep hoe creepy hij was. Hij kon gewoon geen nee accepteren voor zijn ego, en bleef tegen de stroom doorgaan.
pi_220927167
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Daar is toch niets verkeerds aan?
Jawel want jongeren worden steeds preutser waar ze voor een goede seksuele vorming eigenlijk zouden moeten experimenteren. Ook grensoverschrijdend gedrag neemt hier door toe.
blablablabla
pi_220927186
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Jawel want jongeren worden steeds preutser waar ze voor een goede seksuele vorming eigenlijk zouden moeten experimenteren. Ook grensoverschrijdend gedrag neemt hier door toe.
Wat een onzin weer. Vrouwen zijn geen proefkonijnen.
En volgens mij begint een goede seksuele vorming bij een goede voorlichting.
pi_220927200
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het grappige is dus dat je eerder nog sprak van niet weten hoe ze zich moeten gedragen rondom vrouwen en dat het nu blijkt te gaan om niet weten hoe ze vrouwen moeten versieren.

Groot verschil natuurlijk.

En denk nou niet dat het nieuw is, ook in de vorige eeuw waren er genoeg mannen die dat niet wisten.

Wat krijg je dan? Creepy gedrag, niet weten wanneer op te houden… en… heel veel mannen reageren heel naar op een afwijzing.

Ja, dat zijn vrouwen beu en nu zeggen ze daar wat van, terwijl ze vroeger wellicht zich zeer ongemakkelijk voelden en de mannen er mee wegkwamen.

Als jij niet weet hoe je je moet gedragen rondom het andere geslacht omdat je blokkeert en met angstgevoelens zit omdat je misschien wel grensoverschrijdend bezig bent dan ga je natuurlijk nooit een meisje versieren.

Maar die gevoelens blij je mee lopen en onderzoek toont aan dat dat gewoon helemaal niet goed is en daardoor seksueel grensoverschrijdend gedrag juist op de loer ligt. Het verhogen van de leeftijdsgrens voor alcohol speelt hier ook een rol in.

quote:
Nogmaals: is dat nu echt een verslechtering?
100%
Jongeren moeten experimenteren. En dat doen meiden met zo hard als jongens. Het is een spel. Ga je dat spel aan banden leggen en een preutse samenleving creëren dan zal je zien dat het aantal gevallen van misbruik explodeert. In alle landen waar seks vies of onbespreekbaar is en er strikte omgangsvormen gelden is dit het geval.
blablablabla
pi_220927219
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Vrouwen zijn geen proefkonijnen.
En volgens mij begint een goede seksuele vorming bij een goede voorlichting.
Jij bent een extreem bekrompen ziel.
Jonge vrouwen willen net zo goed experimenteren.

Voorlichting is in beginsel prima maar door risico te nemen en uit te proberen wat wel en niet fijn is leer je je lijf pas echt kennen.
blablablabla
pi_220927325
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Voorlichting is in beginsel prima maar door risico te nemen en uit te proberen wat wel en niet fijn is leer je je lijf pas echt kennen.
Nee hoor, dat zie je helemaal verkeerd.
Maar goed, zo ben jij nu eenmaal. Meteen aannames doen.

We hebben het nu toch over de algemene kanten van hoe vrouwen en mannen met elkaar om gaan?
Niet over jonge verliefde stelletjes die met het zweet in de handen elkaar beter willen leren kennen?
pi_220927463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:04 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat je nu inderdaad niet meer normaal reageert op hem zoals ik ook aangeef. En mijn gejank.. ja ik had niks anders verwacht.. Als je vervalt naar dit niveau (niet alleen jij hoor wees gerust), waarom dan blijven reageren zoals ik al eerder ook vroeg. Lijkt gewoon alsof je dan maar je mening wil doordrukken, wil etteren etc.
Vraag jij je nooit eens af waarom Elan zo fel ageert tegen vrouwen, met name tegen feministische vrouwen?
Want alle problemen die de huidige man tegenkomt in zijn leven (wonen, werk en relaties) zijn volgens Elan de schuld van het feminisme.

En dan de manier waarop Elan over deze groep praat. Vind ik ook niet normaal.

Iemand mag best terugverlangen naar die 'goeie oude tijd', maar dat wil dus niet zeggen dat vrouwen nu meteen al hun moeizaam verworven mensenrechten moeten opgeven.
pi_220927498
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 08:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Neuh…

En hoe oud ben jij? Je hebt het kunstje van verleiden en versieren kunnen leren in een samenleving waar dit sentimenten en de hele angstcultuur totaal niet speelde.

quote:

Dat vermogen worden mensen niet mee geboren. Je leert dat door interactie met het andere geslacht en voorlichting. Het punt is dat veel jonge mensen die hele interactie en dus het leerproces niet meer durven aan gaan uit angst om exposed te worden of grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Daar creëer je geen veiligere samenleving van, echt niet.
blablablabla
pi_220927577
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb wel eens in de trein gezien dat een gast een dame aan het versieren was en die zei dat ze geen interesse had en al een vriend. En stopt het daar? Nee, meneer ging naast haar zitten, haar aanraken. Er moesten zelf mensen in de trein zich ermee bemoeien omdat hij zo creepy bleef doorgaan. Ik geloof er niks van dat die gast zo autistisch was dat hij niet begreep hoe creepy hij was. Hij kon gewoon geen nee accepteren voor zijn ego, en bleef tegen de stroom doorgaan.
Dat zie je inderdaad wel meer. Maar daarnaast heb je ook vooral onhandige figuren die minder opdringerig zijn, maar nog steeds vervelend. Ik neem aan dat @Elan meer op dat soort figuren doelt.
pi_220927602
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Als jij niet weet hoe je je moet gedragen rondom het andere geslacht omdat je blokkeert en met angstgevoelens zit omdat je misschien wel grensoverschrijdend bezig bent dan ga je natuurlijk nooit een meisje versieren.

Maar die gevoelens blij je mee lopen en onderzoek toont aan dat dat gewoon helemaal niet goed is en daardoor seksueel grensoverschrijdend gedrag juist op de loer ligt. Het verhogen van de leeftijdsgrens voor alcohol speelt hier ook een rol in.
[..]
100%
Jongeren moeten experimenteren. En dat doen meiden met zo hard als jongens. Het is een spel. Ga je dat spel aan banden leggen en een preutse samenleving creëren dan zal je zien dat het aantal gevallen van misbruik explodeert. In alle landen waar seks vies of onbespreekbaar is en er strikte omgangsvormen gelden is dit het geval.
Nee, het ‘recht’ van jongemannen om te leren te versieren gaat natuurlijk niet boven het recht van vrouwen om gewoon zich veilig te voelen en met rust gelaten te willen worden.

Een normaal empathisch persoon kan prima door hebben wat wel en niet kan. Met een blauwtje lopen is niets mis. Gewoon beleefd blijven en door met je leven. En helaas is dat al voor veel mannen teveel gevraagd als ik de verhalen van diverse vrouwen moet geloven (en dat doe ik, want bepaald geen n=1).
pi_220927616
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:42 schreef Elan het volgende:

100%
In mijn tienerjaren was die preutsheid nog veel erger, om het maar niet te hebben over de tienerjaren van mijn ouders of grootouders. Toen gingen we op dansles. Ja, lekker truttig enz, ik weet het. Maar het was een manier om met de andere sekse in contact te komen.

Dus hoe moet ik dit rijmen met jouw bewering dat het nu zo erg dreigt te escaleren?

Bovendien heb je vandaag de dag legio programma's op tv en via internet waar de jongeren helemaal los gaan in seksuele bandeloosheid.
Hoe zit dat dan?
pi_220927626
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:12 schreef Elan het volgende:

[..]
En hoe oud ben jij? Je hebt het kunstje van verleiden en versieren kunnen leren in een samenleving waar dit sentimenten en de hele angstcultuur totaal niet speelde.
[..]
Dat vermogen worden mensen niet mee geboren. Je leert dat door interactie met het andere geslacht en voorlichting. Het punt is dat veel jonge mensen die hele interactie en dus het leerproces niet meer durven aan gaan uit angst om exposed te worden of grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Daar creëer je geen veiligere samenleving van, echt niet.
Ik ben geboren in de 70er jaren. En echt, ook in mijn jeugd had je creeps.

Vraag eens aan jouw vrouw wat haar ervaringen zijn met mannen. Mijn vrouw heeft enorm veel ervaringen met mannen die zich niet konden gedragen. En dat was vooral niet uit onkunde hoor. Maar gewoon het gekwetste egootje.

Heb eens met haar een open gesprek. Want hopelijk neem je haar wel serieus…
  zondag 31 mei 2026 @ 10:36:36 #251
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220927658
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij bent een lompe hork.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:37:44 #252
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220927666
Het is een goede zaak, die toegenomen gelijkwaardigheid en assertiviteit van vrouwen. Ik denk dat men er leukere relaties van krijgt met een completere partner ipv enkel een kut/lul op pootjes. Maar dan moeten sommigen wel hun superieure droom inbinden.

Maar de angst om een roofdier te zijn, een metoo te veroorzaken of onterecht beschuldigd te worden is overtrokken imo.
pi_220927712
quote:

[..]
En jij weet wel wat andere mannen voelen of denken?
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 10:55:53 #254
5428 crew  miss_sly
pi_220927826
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het is een goede zaak, die toegenomen gelijkwaardigheid en assertiviteit van vrouwen. Ik denk dat men er leukere relaties van krijgt met een completere partner ipv enkel een kut/lul op pootjes. Maar dan moeten sommigen wel hun superieure droom inbinden.

Maar de angst om een roofdier te zijn, een metoo te veroorzaken of onterecht beschuldigd te worden is overtrokken imo.
Ik denk ook dat het overtrokken is. Dat neemt niet weg dat er denk ik best jongens/mannen rondlopen die dat zo voelen. Dat zullen doorgaans niet degenen zijn die echt creepy gedrag laten zien, aangezien ze veel te angstig zijn.
pi_220927979
quote:

[..]
jij wel dan :')
pi_220927987
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het overtrokken is. Dat neemt niet weg dat er denk ik best jongens/mannen rondlopen die dat zo voelen. Dat zullen doorgaans niet degenen zijn die echt creepy gedrag laten zien, aangezien ze veel te angstig zijn.
Nee, maar ik denk wel dat ook onhandigheid heel vervelend kan voelen, omdat je als vrouw natuurlijk niet kan weten of een man zich kan gedragen of levensgevaarlijk.

Al is de kans daarop natuurlijk klein. Ik hoorde van de week twee statistieken die mij wat dat betreft wel verbaasden: als je een date hebt met een man is de kans 16x zo groot dat hij zichzelf iets aandoet dan jou. En de kans dat je op een date iets overkomt omdat je date jou misbruikt of mishandelt is slechts 1/4e van dat je gewond raakt vanwege een verkeersongeval tijdens de date of stikt tijdens de date.

Ik denk dat daar ook wel een deel van het probleem zit. Als je als man niet kan begrijpen dat mannen voor vrouwen potentieel gevaarlijk zijn (zeker 1 op 1), dan vertoon je gemakkelijker afwijkend gedrag waar vrouwen van terugdeinzen.

Andersom is het ook gewoon goed voor vrouwen om zich te realiseren dat de kans dat je een man hebt getroffen die gevaarlijk is niet zo groot is.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:29:52 #257
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928076
quote:

[..]
Natuurlijk. Angst om het verkeerd te doen is zeker reëel. Vooral in de adolescentie. Daar ging mijn eerdere post ook over. Ik denk dat de ervaren mannen en vrouwen meer feedback zouden kunnen geven. Meer praten met jongelui. Het onderwijs is nu vooral bezig met grenzen, maar dat veroorzaakt misschien meer angst omdat er minder gesproken wordt over leuk en gewenst gedrag. Dan benadruk je indirect het potentiele problematische.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld datingprogramma's, dan zie je de communicatie soms ook pijnlijk uit de bocht vliegen.

Lessons in love. Let's get it on.

[ Bericht 4% gewijzigd door Koekoekmakto op 31-05-2026 11:36:39 ]
pi_220928201
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:37 schreef Koekoekmakto het volgende:

Desondanks die toegenomen gelijkwaardigheid voor vrouwen, zegt Debby dat steeds meer vrouwen klaar zijn met mannen.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:59:12 #259
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928235
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:54 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Desondanks die toegenomen gelijkwaardigheid voor vrouwen, zegt Debby dat steeds meer vrouwen klaar zijn met mannen.
Een groep vrouwen. Niet alle vrouwen. Bovendien gaat het om de argumenten 'waarom' die vrouwen er dan klaar mee zijn. Misschien zijn ze weer te enthousiasmeren als aan hun voorwaarden wordt voldaan.

En anders laat je het lekker. Zoals ik al eerder zei. Dan zijn er maar meer singles en minder koppels.
pi_220928249
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vraag jij je nooit eens af waarom Elan zo fel ageert tegen vrouwen, met name tegen feministische vrouwen?
Want alle problemen die de huidige man tegenkomt in zijn leven (wonen, werk en relaties) zijn volgens Elan de schuld van het feminisme.

En dan de manier waarop Elan over deze groep praat. Vind ik ook niet normaal.

Iemand mag best terugverlangen naar die 'goeie oude tijd', maar dat wil dus niet zeggen dat vrouwen nu meteen al hun moeizaam verworven mensenrechten moeten opgeven.
Zijn posts zijn heel netjes en weloverwogen🤷‍♂️.

Kun je anders voorbeelden quoten of verwoord je nu je eigen gevoel.

Want als je iedere post leest alsof de duivel het schrijft enkelt omdat je zijn usernaam ziet staan. Dan lees je in elk van zijn woorden iets negatiefs natuurlijk.
pi_220928272
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Een groep vrouwen. Niet alle vrouwen. Bovendien gaat het om de argumenten 'waarom' die vrouwen er dan klaar mee zijn. Misschien zijn ze weer te enthousiasmeren als aan hun voorwaarden wordt voldaan.

En anders laat je het lekker. Zoals ik al eerder zei. Dan zijn er maar meer singles en minder koppels.
Ik schreef ook steeds meer en niet "alle vrouwen". Oh en voorwaarden zo zo, gaat het hier over macht hebben over mannen. Want als ze niet aan jouw voorwaarden voldoen dan..
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 12:04:23 #262
38824 crew  Droopie
pi_220928273
Ik googlen op Debby Gerritsen.

Kom ik op reddit, iemand zei het volgens mij wel goede.

Een vrouw die met haar ragebaitartikelen voor flink wat premium users zorgt en traffic naar de site.
Hell To The Liars
  zondag 31 mei 2026 @ 12:14:35 #263
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928325
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:04 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ik schreef ook steeds meer en niet "alle vrouwen". Oh en voorwaarden zo zo, gaat het hier over macht hebben over mannen. Want als ze niet aan jouw voorwaarden voldoen dan..
Het gaat niet over 'macht over mannen' (hoe zit dat bij jou richting vrouwen?) en 'mijn voorwaarden' specifiek. Meer over de argumenten in het artikel van Debby.

Maar ja, het is wel zo dat als mannen niet voldoen aan mijn voorwaarden ik ze dan friendzone of zelfs 'tot ziens' kan zeggen.

Verschrikkelijk.
  zondag 31 mei 2026 @ 12:17:16 #264
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928340
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:04 schreef Droopie het volgende:
Ik googlen op Debby Gerritsen.

Kom ik op reddit, iemand zei het volgens mij wel goede.

Een vrouw die met haar ragebaitartikelen voor flink wat premium users zorgt en traffic naar de site.
Vraag Debby voor de frontpage! 😉
pi_220928351
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:14 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het gaat niet over 'macht over mannen' (hoe zit dat bij jou richting vrouwen?) en 'mijn voorwaarden' specifiek. Meer over de argumenten in het artikel van Debby.

Maar ja, het is wel zo dat als mannen niet voldoen aan mijn voorwaarden ik ze dan friendzone of zelfs 'tot ziens' kan zeggen.

Verschrikkelijk.
Maar wanneer mannen grenzen en voorwaarden gaan stellen dan is de wereld ineens te klein en zijn "alle mannen slecht" en weet ik het.
  zondag 31 mei 2026 @ 12:22:57 #266
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928378
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:18 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Maar wanneer mannen grenzen en voorwaarden gaan stellen dan is de wereld ineens te klein en zijn "alle mannen slecht" en weet ik het.
Hangt af van die grenzen en voorwaarden. Als je stemrecht wil verbieden of vrouwen de omgang met anderen wil ontzeggen kun je niet meer spreken van persoonlijke grenzen bewaken maar ga je de grenzen van anderen beperken.

Een klein verschil.
pi_220928421
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:29 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Natuurlijk. Angst om het verkeerd te doen is zeker reëel. Vooral in de adolescentie. Daar ging mijn eerdere post ook over. Ik denk dat de ervaren mannen en vrouwen meer feedback zouden kunnen geven. Meer praten met jongelui. Het onderwijs is nu vooral bezig met grenzen, maar dat veroorzaakt misschien meer angst omdat er minder gesproken wordt over leuk en gewenst gedrag. Dan benadruk je indirect het potentiele problematische.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld datingprogramma's, dan zie je de communicatie soms ook pijnlijk uit de bocht vliegen.

Lessons in love. Let's get it on.
Ik denk dat er ook vooral over hele duidelijke grenzen gesproken wordt. Terwijl er ook een grijs gebied is. Ik denk dat het goed zou zijn als jongeren onderling daarover kunnen spreken. Laat er maar een discussie ontstaan tussen jongens die vinden dat meiden niet zo moeten zeiken en die dan vervolgens duidelijk te horen krijgen waarom het geen gezeik is. Onder leiding van iemand die zo'n debat kan leiden uiteraard.

En natuurlijk ook over ervaringen als wanneer een jongen een meisje mee uitvraagt en hij vervolgens uitgelachen wordt. Ook niet ok natuurlijk.

Dat soort dingen. Begrip over en weer. Want daarmee versterk je het empatisch vermogen. Wat natuurlijk bij tieners bepaald niet hoogstaand is gemiddeld gezien.

Uiteraard hoort zoiets ook bij de gewone opvoeding, maar helaas krijgt niet iedereen een gewone opvoeding.
pi_220928452
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben geboren in de 70er jaren. En echt, ook in mijn jeugd had je creeps.

Vraag eens aan jouw vrouw wat haar ervaringen zijn met mannen. Mijn vrouw heeft enorm veel ervaringen met mannen die zich niet konden gedragen. En dat was vooral niet uit onkunde hoor. Maar gewoon het gekwetste egootje.

Heb eens met haar een open gesprek. Want hopelijk neem je haar wel serieus…
Ik ben in mijn jonge jaren zovaak 'lastig gevallen' door meiden. Betast en al. Wij stoeiden ook gewoon volop op de middelbare en daar zat ongetwijfeld ook een seksueel of in elk geval jezelf leren kennen component aan. Niemand zeikte daarover. Mijn ouders waren hippies en vrije seks was overal.

90% van de vrouwen hebben bovendien responsief verlangen. Die moeten uitgedaagd worden om überhaupt tot seksuele gevoelens te komen. En dat willen ze uiteindelijk ook. Het mannelijk brein/gedrag leent zich daar natuurlijk uitstekend voor omdat het vol met testosteron zit.

Tegelijkertijd ligt daarmee ook misbruik en daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag op de loer. En als je in wat percentages gaat duiken is het triest gesteld hoeveel vrouwen seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt of dat in elk geval als zodanig hebben ervaren. Dus in die zin ben ik het wel met je eens dat de veiligheid van de vrouw voorop moet komen te staan. Al moeten daarmee zoals altijd de goeden weer lijden onder de kwaden.
blablablabla
pi_220928472
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En jij weet wel wat andere mannen voelen of denken?
Ik baseer me op onderzoek. Dat eenderde er mee worstelt geeft wel aan dat het een groot probleem is.

Dan moet jij en anderen niet doen alsof dat alleen infantiele incels betreft die uit zijn op misbruik. Dan sla je plank compleet mis.

En ook jonge vrouwen strugglen met sociale schaamte want voor je het weet sta je als het hoertje van de school op insta exposed.
blablablabla
pi_220928539
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:22 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hangt af van die grenzen en voorwaarden. Als je stemrecht wil verbieden of vrouwen de omgang met anderen wil ontzeggen kun je niet meer spreken van persoonlijke grenzen bewaken maar ga je de grenzen van anderen beperken.

Een klein verschil.
Het Irène Curie Fellowship-programma van de TU Eindhoven bijvoorbeeld. Daar werden vacatures zes maanden lang exclusief voor vrouwen opengesteld en werden mannen geweerd. Dit is geen theoretisch debat meer over wat er zou gebeuren als we vrouwen het stemrecht zouden ontnemen, maar de realiteit. Dit soort real life voorbeelden leggen juist beperkingen op aan mannen. Ondertussen blijven vrouwen maar het eeuwige slachtoffertje uithangen.
pi_220928600
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ben in mijn jonge jaren zovaak 'lastig gevallen' door meiden. Betast en al. Wij stoeiden ook gewoon volop op de middelbare en daar zat ongetwijfeld ook een seksueel of in elk geval jezelf leren kennen component aan. Niemand zeikte daarover. Mijn ouders waren hippies en vrije seks was overal.

90% van de vrouwen hebben bovendien responsief verlangen. Die moeten uitgedaagd worden om überhaupt tot seksuele gevoelens te komen. En dat willen ze uiteindelijk ook. Het mannelijk brein/gedrag leent zich daar natuurlijk uitstekend voor omdat het vol met testosteron zit.

Tegelijkertijd ligt daarmee ook misbruik en daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag op de loer. En als je in wat percentages gaat duiken is het triest gesteld hoeveel vrouwen seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt of dat in elk geval als zodanig hebben ervaren. Dus in die zin ben ik het wel met je eens dat de veiligheid van de vrouw voorop moet komen te staan. Al moeten daarmee zoals altijd de goeden weer lijden onder de kwaden.
Ja, ook meegemaakt dat meiden/vrouwen mij lastig vielen en zomaar betast hebben, waaronder in kruis grijpen enz.

Maar hier gaat het al mis: jij denkt dat het gelijk staat, maar dat is niet zo. Want fysiek zijn die vrouwen voor jou geen bedreiging en daarmee is het dus al anders voor mannen/vrouwen.

Dat wil verder niet zeggen dat mannen niet verkracht kunnen worden, of anderszins geconfronteerd kunnen worden met seksueel grensoverschrijdend gedrag, maar er is een wezenlijk verschil.

Jouw verhaal over responsief verlangen is om te beginnen voorzien van verzonnen cijfers en bovendien lijk je niet helemaal begrepen te hebben wat het in de praktijk inhoudt. Er is niets wat je tegenhoudt om een vrouw te versieren. Maar een vrouw die geen interesse in jou heeft, heeft dat zeker niet als je door gaat drammen. Al lijkt dat soms wel in romcoms...
  zondag 31 mei 2026 @ 13:02:57 #272
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928612
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:46 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Het Irène Curie Fellowship-programma van de TU Eindhoven bijvoorbeeld. Daar werden vacatures zes maanden lang exclusief voor vrouwen opengesteld en werden mannen geweerd. Dit is geen theoretisch debat meer over wat er zou gebeuren als we vrouwen het stemrecht zouden ontnemen, maar de realiteit. Dit soort real life voorbeelden leggen juist beperkingen op aan mannen. Ondertussen blijven vrouwen maar het eeuwige slachtoffertje uithangen.
Dat is toch heel iets anders dan dating? Bovendien begon je zelf over stemrecht beperken.

Dit gaat over voorkeursbeleid om de personeelsverhoudingen te verbeteren. Die dingen bestaan. Dat is aan de TU om te bepalen.

Het 'eeuwige slachtoffertje'. Dit is toch ook klagen over beperkingen voor mannen. Ben jij het slachtoffer geworden van het beleid van de TU?
pi_220928638
quote:

[..]
Op de sportschool spreek ik in ieder geval geen vrouwen aan, ook geen tips of wat dan ook als ik ze incorrecte, zeer risicovolle oefeningen zien doen (qua blessures). Kijk ze ook amper aan, om heel eerlijk te zijn. Ben niet angstig, maar heb gewoon geen zin in gezeik, of dat nou reëel is of niet.
pi_220928687
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, ook meegemaakt dat meiden/vrouwen mij lastig vielen en zomaar betast hebben, waaronder in kruis grijpen enz.

Maar hier gaat het al mis: jij denkt dat het gelijk staat, maar dat is niet zo. Want fysiek zijn die vrouwen voor jou geen bedreiging en daarmee is het dus al anders voor mannen/vrouwen.

Dat wil verder niet zeggen dat mannen niet verkracht kunnen worden, of anderszins geconfronteerd kunnen worden met seksueel grensoverschrijdend gedrag, maar er is een wezenlijk verschil.

Jouw verhaal over responsief verlangen is om te beginnen voorzien van verzonnen cijfers en bovendien lijk je niet helemaal begrepen te hebben wat het in de praktijk inhoudt. Er is niets wat je tegenhoudt om een vrouw te versieren. Maar een vrouw die geen interesse in jou heeft, heeft dat zeker niet als je door gaat drammen. Al lijkt dat soms wel in romcoms...
Je mist vanuit je protectionistische gedachtengoed het punt dat je vervolgens wel onderstreept middels je eigen ervaringen. Fysiek contact hoort er gewoon bij en is cruciaal in de seksuele ontwikkeling, voor zowel mannen als vrouwen.

Ga je daar enorm spastisch en verkrampt over doen als samenleving krijg je daar een hele reeks aan nieuwe sociaalmaatschappelijke problemen voor terug.

Over die verzonnen cijfers tav responsief verlangen:

https://ashatenbroeke.nl/(...)t-vrouwelijk-libido/

Hier lees ik 80-90% , de onderzoeken staan er onder. Zeg dat het 80% is is dat nog steeds 8 op de 10 vrouwen.
blablablabla
pi_220928772
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:18 schreef aquawoman het volgende:
Okay. Wat denk je dat vrouwen niet aantrekkelijk aan jou vinden?
Aan mij of aan mijn profiel? Daar zit een duidelijk verschil tussen. Laten we het tot mijn profiel beperken. Want: geen matches -> geen dates -> geen relatie. Ik ben kalend en heb een visuele handicap. Ik denk dat beide op een dating-app niet in mijn voordeel werken. Gewone vriendinnen - oftewel platonische vriendschappe - heb ik overigens wel. En die begrijpen dan weer niet dat ik alleenstaand blijf. Maar ja, die kennen mij. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:17 schreef aquawoman het volgende:
Karakter is belangrijker voor de juiste mensen dan perfectie.
Dit ben ik volledig met je eens. Op een app of datingsite zie je echter sneller de imperfectie dan het karakter. En aangezien je in 0,5 seconde de volgende potentiële kandidaat krijgt voorgeschoteld ...
pi_220928833
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Op de sportschool spreek ik in ieder geval geen vrouwen aan, ook geen tips of wat dan ook als ik ze incorrecte, zeer risicovolle oefeningen zien doen (qua blessures). Kijk ze ook amper aan, om heel eerlijk te zijn. Ben niet angstig, maar heb gewoon geen zin in gezeik, of dat nou reëel is of niet.
Ergens is dit gewoon triest dat je het andere geslacht krampachtig moet vermijden. Maar wel herkenbaar. Aankijken doe ik wel gewoon, netjes in de ogen, maar geen lichaam scannen/gluren/aanspreken/bemoeien met oefeningen inderdaad. Soms resulteert dat in debiele situaties want van vrouwen die half naakt pal voor je neus rek en strek oefeningen gaan staan doen en dat je dan gevoelsmatig heel erg moet bewijzen dat je vooral niet naar hun kijkt :') .
blablablabla
pi_220928866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:12 schreef Masberum het volgende:
Wel negatief in vergelijking met anderen.. en dat is wat uitmaakt.. het idee dat iemand een leuk persoon is voor een relatie is gemakkelijk in stand te houden, het accepteren als dat niet zo blijkt te zijn is moeilijker..
Natuurlijk is het niet leuk om geen of heel weinig matches te hebben. Iedereen wil graag gezien worden. Mannen ook. Maar dat je geen matches krijgt, zegt niet per se iets over jou als persoon. En dat is in deze topicreeks ook niet 'vaak' beweerd, zoals Spring_Sale doet voorkomen. Dat is mijn punt.

Natuurlijk begrijp ik dat je aan jezelf kunt gaan twijfelen als matches uitblijven. Dat is heel menselijk. Zo'n dating-app zuigt energie. Sommige mannen kiezen er dan voor om slachtoffergedrag te gaan vertonen en vrouwen de schuld te geven van hun gebrek aan datingsucces. Dat lijkt mij contraproductief. Dan kom je alleen nog verzuurd over. En dat is in elk geval niet aantrekkelijk. Andere mannen kiezen ervoor om die dating-apps dan weer even links te laten liggen om zich weer volop te kunnen concentreren op dingen waar ze wél energie van krijgen en proberen het later nog eens, of op een andere app, of op een andere manier of ... Er zijn heel wat mensen die gewoon wél een relatie krijgen. En voor zover dat mannen zijn, zijn dat echt niet allemaal figuren à la Chad. Het kán dus wel. Voor de een is het moeilijker dan voor de ander. Dat is waar. En dat is niet eerlijk. Maar het leven is niet eerlijk.
pi_220928868
@Groepfunder

Gevalletje polite social affirmations versus actual romantic interest.

Wanneer vrouwen zeggen dat ze 'verrast' zijn dat je nog single bent dan geven ze je een polite social affirmation, een compliment. Maar dit leidt zelden tot het actief koppelen van jou met een van hun vriendinnen of flirten/oprechte seksuele of rimantische interesse.
  zondag 31 mei 2026 @ 14:19:41 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220928943
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220929145
quote:

[..]
Lijkt mij overtrokken (net als de overtrokken reacties die je dan soms op SM voorbij ziet komen, maar die natuurlijk er alleen maar zijn om aandacht te genereren.

Ik heb zelfs aan saunabezoeken dates overgehouden... Je merkt toch vanzelf of iemand met rust gelaten wil worden of open staat voor contact.
pi_220929231
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Je mist vanuit je protectionistische gedachtengoed het punt dat je vervolgens wel onderstreept middels je eigen ervaringen. Fysiek contact hoort er gewoon bij en is cruciaal in de seksuele ontwikkeling, voor zowel mannen als vrouwen.

Ga je daar enorm spastisch en verkrampt over doen als samenleving krijg je daar een hele reeks aan nieuwe sociaalmaatschappelijke problemen voor terug.

Over die verzonnen cijfers tav responsief verlangen:

https://ashatenbroeke.nl/(...)t-vrouwelijk-libido/

Hier lees ik 80-90% , de onderzoeken staan er onder. Zeg dat het 80% is is dat nog steeds 8 op de 10 vrouwen.
Acha ten Broeke als bron gebruikt door @Elan. Als je denkt alles gezien te hebben... ;)

Er is gewoon geen harde data over en niet alleen dat is het veel genuanceerder.

Dat fysiek contact erbij hoort is absoluut waar. Hell, ik ben zeer aanrakerig. Alleen: daar gaat wat aan vooraf. Als je contact normaal opbouwt en zelf responsief bent (dus goed aanvoelen van de ander) dan kom je niet in de problemen hoor.
pi_220929334
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lijkt mij overtrokken (net als de overtrokken reacties die je dan soms op SM voorbij ziet komen, maar die natuurlijk er alleen maar zijn om aandacht te genereren.

Ik heb zelfs aan saunabezoeken dates overgehouden... Je merkt toch vanzelf of iemand met rust gelaten wil worden of open staat voor contact.
Je doet nu precies hetzelfde als mannen die claimen dat het allemaal wel meevalt met seksueel grensoverschrijdend gedrag.bij vrouwen.

Dat jij die ervaring niet deelt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
blablablabla
pi_220929379
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Acha ten Broeke als bron gebruikt door @:Elan. Als je denkt alles gezien te hebben... ;)

Er is gewoon geen harde data over en niet alleen dat is het veel genuanceerder.

Dat fysiek contact erbij hoort is absoluut waar. Hell, ik ben zeer aanrakerig. Alleen: daar gaat wat aan vooraf. Als je contact normaal opbouwt en zelf responsief bent (dus goed aanvoelen van de ander) dan kom je niet in de problemen hoor.
Er staan linkjes naar wetenschappelijke onderzoeken onder het artikel. Er zijn tal van andere artikelen over responsief verlangen bij vrouwen die exact hetzelfde beeld schetsen. Dat de maker je niet aanstaat wil niet zeggen dat het artikel onwaar of verzonnen is.

Maar je mist het punt volledig. Er zit een spelende trap in (fysiek) contact met het andere geslacht . Je kunt niet zomaar aanrakerig worden als je bang bent voor ernstige consequenties. Het is aantrekken en afstoten, veelal middels non verbale communicatie die maakt dat je uiteindelijk tot seks komt of überhaupt gevoelens kunt ontwikkelen. Die hele sociale dynamiek is ontzettend complex en kun je niet leren uit een boekje of van je vrienden of vriendinnen. Je moet dat ondervinden zoals jij dat ooit hebt mogen ondervinden en die jou gemaakt hebben tot de zelfverzekerde persoon die je claimt te zijn op dat gebied.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elan op 31-05-2026 15:17:36 ]
blablablabla
  zondag 31 mei 2026 @ 15:12:55 #284
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220929388
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Ergens is dit gewoon triest dat je het andere geslacht krampachtig moet vermijden. Maar wel herkenbaar. Aankijken doe ik wel gewoon, netjes in de ogen, maar geen lichaam scannen/gluren/aanspreken/bemoeien met oefeningen inderdaad. Soms resulteert dat in debiele situaties want van vrouwen die half naakt pal voor je neus rek en strek oefeningen gaan staan doen en dat je dan gevoelsmatig heel erg moet bewijzen dat je vooral niet naar hun kijkt :') .
Overal kijken behalve vooruit, dat herken ik wel ja in de sportschool :D

Maar ik snap de angst wel om als pervers mannetje gezien te worden, met name op sites als Reddit en dergelijke wordt je snel geleerd dat als je ook maar in de buurt komt van een vrouwtje dat ze je als potentiële verkrachter ziet.

Daar zitten nou eenmaal niet de meest successvolste en stabiele figuren op met de meest extreemste meningen.
De mens in het echt is toch echt een stuk makkelijker.
pi_220929393
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zie met regelmaat vrouwen meteen panisch of semi-boos kijken als mannen hun kant op kijken. Niet heel vaak, maar vaak genoeg om het te vermijden. Ik word toch niet geloofd als het 'me versus her' is. Dus liever overtrokken dan niet, ik heb er geen zin in. Ben daar om te sporten en dat houd ik graag zo.
pi_220929797
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Je doet nu precies hetzelfde als mannen die claimen dat het allemaal wel meevalt met seksueel grensoverschrijdend gedrag.bij vrouwen.

Dat jij die ervaring niet deelt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
Nee, maar ik ken die ervaring alleen van stupide filmpjes.

Vrouwen die seksueel grensoverschrijdend gedrag mee hebben gemaakt ken ik dan weer heel veel irl.
pi_220930056
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Er staan linkjes naar wetenschappelijke onderzoeken onder het artikel. Er zijn tal van andere artikelen over responsief verlangen bij vrouwen die exact hetzelfde beeld schetsen. Dat de maker je niet aanstaat wil niet zeggen dat het artikel onwaar of verzonnen is.

Maar je mist het punt volledig. Er zit een spelende trap in (fysiek) contact met het andere geslacht . Je kunt niet zomaar aanrakerig worden als je bang bent voor ernstige consequenties. Het is aantrekken en afstoten, veelal middels non verbale communicatie die maakt dat je uiteindelijk tot seks komt of überhaupt gevoelens kunt ontwikkelen. Die hele sociale dynamiek is ontzettend complex en kun je niet leren uit een boekje of van je vrienden of vriendinnen. Je moet dat ondervinden zoals jij dat ooit hebt mogen ondervinden en die jou gemaakt hebben tot de zelfverzekerde persoon die je claimt te zijn op dat gebied.
Er zijn tal van wetenschappers die daar weer een andere mening over hebben, nog afgezien van dat de vertaling die jij ervan maakt creatief is, maar niet echt wetenschappelijk.

Verder lijkt mij dat jij het punt vooral mist dat het helemaal niet van belang is of de vrouw in kwestie responsief of spontaan zin in seks heeft in dezen.

Het gaat er gewoon om dat je als man (of vrouw) goed dient in te schatten wat wel en niet kan. En dat vereist responsief zijn op de ander. Maar voor heel veel mannen geldt dat ze veel meer met zichzelf bezig zijn, zeker als ze alleen maar de dame in kwestie willen neuken.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 16:34:44 #288
441859 crew  Lenny77
pi_220930058
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:12 schreef Zoddie het volgende:

Dit.
pi_220930063
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar ik ken die ervaring alleen van stupide filmpjes.

Vrouwen die seksueel grensoverschrijdend gedrag mee hebben gemaakt ken ik dan weer heel veel irl.
Mensen posten dergelijke ervaringen hier letterlijk, daarnaast is er door EenVandaag uitgebreid onderzoek naar gedaan. Maar blijkbaar is jouw perceptie leidend. Of zo.

Zal wel met leeftijd te maken hebben vermoedelijk.
blablablabla
pi_220930065
quote:

Dat dus.

Er wordt enorm gesproken in extremen. Alsof sommigen de wereld alleen maar kennen van Social Media.
pi_220930071
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen posten dergelijke ervaringen hier letterlijk, daarnaast is er door EenVandaag uitgebreid onderzoek naar gedaan. Maar blijkbaar is jouw perceptie leidend. Of zo.
Ik zie het uitgebreide onderzoek graag tegemoet.
pi_220930089
quote:

[..]
Overal kijken behalve vooruit, dat herken ik wel ja in de sportschool :D

Maar ik snap de angst wel om als pervers mannetje gezien te worden, met name op sites als Reddit en dergelijke wordt je snel geleerd dat als je ook maar in de buurt komt van een vrouwtje dat ze je als potentiële verkrachter ziet.

Daar zitten nou eenmaal niet de meest successvolste en stabiele figuren op met de meest extreemste meningen.
De helft van de vrouwen geeft aan zich regelmatig seksueel geïntimideerd te voelen tijdens het sporten. Dus blijkbaar is het wel degelijk een heel serieus maatschappelijk probleem. En niet iets dat eigenlijk alleen speelt op sites als Reddit of bij incels in hun hoofd.

En als jij je daar bewust van bent als man dan let je ook bewuster op je eigen gedrag. Ook al zijn je intenties helemaal niet slecht verder.
blablablabla
pi_220930098
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
De helft van de vrouwen geeft aan zich regelmatig seksueel geïntimideerd te voelen tijdens het sporten. Dus blijkbaar is het wel degelijk een heel serieus maatschappelijk probleem. En niet iets dat eigenlijk alleen speelt op sites als Reddit of bij incels in hun hoofd.

Ah, maar ligt dat dan aan mannen die normaal doen, of zijn er gewoon veel mannen die gaan staren als ze een mooie dame in strakke outfit zien?

Want dan hebben we het wel over wat anders dan dat je in de sportschool niet normaal kan kijken…
pi_220930101
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zie het uitgebreide onderzoek graag tegemoet.
https://eenvandaag.avrotr(...)bruikt-worden-132006

Dit is kennelijk hoe een vrij grote groep mannen het dus ervaart, ik zeg verder niet dat MeToo onzin is of alle vrouwen kut. Of dat intimidatie geen groot probleem is.

Zoals ik al zei moeten de goeden lijden onder de slechten want de echte perverseling geeft geen neuk om hoe vrouwen zich bij hun gedragingen voelen.
blablablabla
pi_220930137
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah, maar ligt dat dan aan mannen die normaal doen, of zijn er gewoon veel mannen die gaan staren als ze een mooie dame in strakke outfit zien?

Want dan hebben we het wel over wat anders dan dat je in de sportschool niet normaal kan kijken…
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen maar je krijgt vanzelf polarisatie. Die filmpjes die jij hebt gezien zien jonge mannen ook. Maar jonge vrouwen zien andere filmpjes vanwege algoritmes. Dus zo worden hele groepen jonge mensen tegen elkaar opgestookt.

Kun jij misschien makkelijk doorheen kijken, een jonger iemand kan dat wellicht niet. Dus doe niet alsof het niet bestaat.
blablablabla
pi_220930179
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)bruikt-worden-132006

Dit is kennelijk hoe een vrij grote groep mannen het dus ervaart, ik zeg verder niet dat MeToo onzin is of alle vrouwen kut. Of dat intimidatie geen groot probleem is.

Zoals ik al zei moeten de goeden lijden onder de slechten want de echte perverseling geeft geen neuk om hoe vrouwen zich bij hun gedragingen voelen.
Dus wederom gebruik je een heel creatieve vertaling van een onderzoek.

En 1/3 dus (2/3 niet!). Overeenkomend met de 1/3e die sowieso geen idee hebben hoe ze met vrouwen om moeten gaan. Kan toeval zijn, maar waarschijnlijk gaat het voor een groot deel om dezelfde mannen.

Bedenk ook dat als in een sportschool normaal kijken tot boze vrouwen leidt en 2/3e van de mannen is normaal blijven doen, dat er dan vaak heibel is.

Nou heb ik een eigen fitness ruimte, dus ik kom eigenlijk alleen in hotels in gemeenschappelijke fitnessruimtes, maar ik hoor niemand hierover, dus zoals altijd is de gewone dagelijkse wereld weer een stuk genuanceerder…
pi_220930212
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus wederom gebruik je een heel creatieve vertaling van een onderzoek.

En 1/3 dus (2/3 niet!). Overeenkomend met de 1/3e die sowieso geen idee hebben hoe ze met vrouwen om moeten gaan. Kan toeval zijn, maar waarschijnlijk gaat het voor een groot deel om dezelfde mannen.

Bedenk ook dat als in een sportschool normaal kijken tot boze vrouwen leidt en 2/3e van de mannen is normaal blijven doen, dat er dan vaak heibel is.

Nou heb ik een eigen fitness ruimte, dus ik kom eigenlijk alleen in hotels in gemeenschappelijke fitnessruimtes, maar ik hoor niemand hierover, dus zoals altijd is de gewone dagelijkse wereld weer een stuk genuanceerder…
Ik gebruik wederom feiten. Eenderde is vrij veel, geen meerderheid maar wel problematisch. En niet een 'gestoorde minderheid' of een eenling zoals jij het doet voorkomen.
blablablabla
pi_220931229
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik gebruik wederom feiten. Eenderde is vrij veel, geen meerderheid maar wel problematisch. En niet een 'gestoorde minderheid' of een eenling zoals jij het doet voorkomen.
Nee, wij hadden het over niet normaal in de sportschool kunnen kijken zonder gezeik en vervolgens onderbouw je dat met 1/3 heeft zijn gedrag aangepast.

Dat slaat werkelijk als Jaap op Dirk.
pi_220931488
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, wij hadden het over niet normaal in de sportschool kunnen kijken zonder gezeik en vervolgens onderbouw je dat met 1/3 heeft zijn gedrag aangepast.

Dat slaat werkelijk als Jaap op Dirk.
Een derde past zijn gedrag aan, dus OOK in de sportschool mag je aannemen. Voorbeelden zijn gepost hier.

Maar als je in beginsel al geen probleem ziet is deze discussie wel klaar wat mij betreft.
blablablabla
pi_220931719
quote:

[..]
Wat leuk dat doe ik bij iedereen in de gym of het nu man of vrouw is. Ben niet angstig maar ik heb geen zin om mensen te helpen want ik ben er om te trainen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')