abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220920685
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:40 schreef Elan het volgende:
Het is ook geen incelprobleem. Mannen weten tegenwoordig amper nog hoe ze zich moeten gedragen rondom vrouwen.
Maar jij hebt toch zeker wel een oplossing voor deze mannen?
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 14:48:07 #177
38824 crew  Droopie
pi_220920695
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meerdere zaken spelen daarbij een rol volgens onderzoekers. Zoals rolpatronen, waarbij een vrouw die kinderen heeft sneller korte of geen celstraffen krijgt zodat ze voor de kinderen kan blijven zorgen. Maar ook gewoon seksisme waarbij vrouwen milder worden benaderd. Of, als je wil: de maatschappij minder vergevingsgezind is jegens mannen.
Soms andere omstandigheden voor de welzijn van kinderen bv.
Dat is soms dubbel, maar het is niet zo zwart/ wit..

Kan me wel voorstellen dat we het zo ervaren.

Luister maar eens naar napleiten de podcast.. als een rechter zoiets uitlegt denk je, ja oke.
Als er maar recht wordt gedaan aan de slachtoffers..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij bepaalde delicten hebben desnoods papa en mama beide de klos.

Wel had ik een keer gehoord in een specifieke zaak, dat vader zelf bepaald schuld op zich nam (cokedealers) en moeder haar rol bagataliseerde. Om toch zo snel mogelijk moeder thuis te laten komen. Maar dat was keuze van de vader zelf.
Hell To The Liars
pi_220921126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar jij hebt toch zeker wel een oplossing voor deze mannen?
Zeker.
Je niet in laten met die moderne enge types.
blablablabla
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:58:01 #179
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220921205
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeker.
Dat zullen ze vast waarderen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220921261
quote:

[..]
Zeker.
Win win situatie. :P
pi_220921619
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ook de rechters?
Ook ja. De seniors zijn nog in meerderheid man, maar de aanwas is vaak vrouw. En onderschat de rol van de griffiers niet. Ook vaak vrouwen.

Hoe dan ook: absoluut geen patriarchaat.
pi_220921622
quote:
Het is ook geen incelprobleem. Mannen weten tegenwoordig amper nog hoe ze zich moeten gedragen rondom vrouwen.
Werkelijk nog nooit een probleem mee gehad. Vrouwen zijn namelijk net mensen…
pi_220921634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:48 schreef Droopie het volgende:

[..]
Soms andere omstandigheden voor de welzijn van kinderen bv.
Dat is soms dubbel, maar het is niet zo zwart/ wit..

Kan me wel voorstellen dat we het zo ervaren.

Luister maar eens naar napleiten de podcast.. als een rechter zoiets uitlegt denk je, ja oke.
Als er maar recht wordt gedaan aan de slachtoffers..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bij bepaalde delicten hebben desnoods papa en mama beide de klos.

Wel had ik een keer gehoord in een specifieke zaak, dat vader zelf bepaald schuld op zich nam (cokedealers) en moeder haar rol bagataliseerde. Om toch zo snel mogelijk moeder thuis te laten komen. Maar dat was keuze van de vader zelf.
Ik ben verder neutraal hierin. Het is sowieso lastig om zaken met elkaar te vergelijken.

Geef slechts aan wat uit onderzoek blijkt.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 17:51:37 #184
441859 crew  Lenny77
pi_220921886
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet bijna zeker dat 'onze' generatie daar prima de weg in kent.
Maar ik zie rondom mij dat de jonge mensen wel echt sukkelen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220921982
quote:

[..]
Jij bent zelf ook al wat ouder. Je komt bij wijze van spreken uit een andere tijd, waarin het vinden van een partner wat makkelijker lag. Omdat je zelf twee dochters hebt, ben je nu ook niet meer op zoek. Maar je projecteert wel vanuit je eigen ervaringen en denkt dat je anderen hier de les kunt lezen over wat wel en niet goed is. Of over hoe makkelijk het wel niet zou moeten zijn om een partner te vinden. Je vergeet dat de realiteit voor andere mensen heel anders kan liggen.

Dit geldt overigens ook voor anderen mannen die voornamens de kant van vrouwen lopen te verdedigen in zulke topics.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 18:07:58 #186
5428 crew  miss_sly
pi_220922036
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:51 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik weet bijna zeker dat 'onze' generatie daar prima de weg in kent.
Maar ik zie rondom mij dat de jonge mensen wel echt sukkelen..
Mijn dochter woont op campus en daar is de omgang tussen jongens en meisjes heel gemakkelijk en goed.
Het is gewoon een kwestie van met elkaar omgaan, niet denken dat de ander een raar onbekend wezen is, maar gewoon een mens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 mei 2026 @ 18:12:01 #187
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220922096
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:03 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Jij bent zelf ook al wat ouder. Je komt bij wijze van spreken uit een andere tijd, waarin het vinden van een partner wat makkelijker lag. Omdat je zelf twee dochters hebt, ben je nu ook niet meer op zoek. Maar je projecteert wel vanuit je eigen ervaringen en denkt dat je anderen hier de les kunt lezen over wat wel en niet goed is. Of over hoe makkelijk het wel niet zou moeten zijn om een partner te vinden. Je vergeet dat de realiteit voor andere mensen heel anders kan liggen.

Dit geldt overigens ook voor anderen mannen die voornamens de kant van vrouwen lopen te verdedigen in zulke topics.
Ja, ieder heeft zijn eigen realiteit. Maar boos gaan zitten afgeven op vrouwen en allerlei omstandigheden aan willen passen (wat niet gaat gebeuren) zodat het voor jou ook makkelijker wordt om een vrouw te scoren gaat je niet helpen aan een vrouw.

Dat soort wensbeelden van een andere realiteit, zo van als dit dan dat en als dit dan zus en als dit dan zo....ja leuk, maar het is allemaal geen realiteit. Ik snap de frustratie zeker, die vrouwen neuken, die mannen neuken, en de rest kijkt toe.

Dan kun je daar allerlei ideeën over hebben en bij krijgen, maar dat je niet helpen dichter bij je doel te komen, aangezien die ideeën geen realiteit gaan worden.

Het is voor sommige mensen makkelijk, voor andere mensen moeilijk, voor weer andere mensen nagenoeg onmogelijk. Dat is nou eenmaal de realiteit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220922229
quote:

[..]
Zeker.
Nou dan! Probleem opgelost. *O*
pi_220922633
quote:

[..]
Sta jij voor alle mannen? 1 op de 3 worstelt er kennelijk mee en is terughoudender in woord en daad richting vrouwen uit angst dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden en/of ze in de problemen kunnen raken.
blablablabla
pi_220922650
1 op de 3 is dan ook een beta cuck. Daar zitten vrouwen niet op te wachten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:08:42 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220922696
quote:

[..]

Als gescheiden mannen van 60 vrouwen kunnen vinden die ook nog eens in hun eigen vermogensrange (of hoger) zitten, en het lukt mannen van de helft van hun leeftijd niet, dan ligt dat niet aan vrouwen.

Maar met de dosis misogynie die ik je hier tentoon zie stellen kan ik me inderdaad voorstellen dat er weinig tot geen vrouwen zijn die interesse in je hebben, en dat ligt niet aan de vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 19:17:38 #192
441859 crew  Lenny77
pi_220922804
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als gescheiden mannen van 60 vrouwen kunnen vinden die ook nog eens in hun eigen vermogensrange (of hoger) zitten, en het lukt mannen van de helft van hun leeftijd niet, dan ligt dat niet aan vrouwen.

Maar met de dosis misogynie die ik je hier tentoon zie stellen kan ik me inderdaad voorstellen dat er weinig tot geen vrouwen zijn die interesse in je hebben, en dat ligt niet aan de vrouwen.
Een man van 60 heeft over het algemeen wel heel wat meer skills en levenservaring dan een jong snaakje.
Ik denk niet dat je beiden kan vergelijken . Ze schelen zich maar 30 jaar maar er is potverdorie ( :P ) veel veranderd in 30 jaar.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220923600
quote:

[..]

Ik heb toch echt behoorlijk wat date ervaring terwijl ik al vader van 2 dochters was.

Er werd gesproken over mannen in het algemeen.

Dat mannen die vrouwen niet als mensen zien maar als neukobject moeite hebben met vrouwen geloof ik dan weer direct.
pi_220923605
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Sta jij voor alle mannen? 1 op de 3 worstelt er kennelijk mee en is terughoudender in woord en daad richting vrouwen uit angst dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden en/of ze in de problemen kunnen raken.
Jij schrijft mannen je bedoelt 1 op de 3.

En dan ligt het aan mij?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:21:53 #195
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220923716
quote:
quote:
Hoezo? wees gewoon normaal en aardig. Kijk niet nee4r op vrouwen en zie ons niet als anders dan jijzelf. Elke man en vrouw is anders, we zijn allemaal individuen. Als je prettig bent om mee om te gaan helpt dat je in je in leven.

Ik ben zelf een vrouw die niet past in het ouderwetse plaatje - Ik heb een hoge functie en ben slecht in het huishouden. Mijn vriend doet veel in het huishouden - ik had een werkster en dat wilde hij niet, dus doet hij het zelf. Dat is helemaal niet belangrijk in onze relatie - we zij n lief voor elkaar, hebben dezelfde humor en kunnen open gesprekken hebben op hetzelfde niveau. Voor mij zijn dat de belangrijkste factoren in de omgang tussen mannen en vrouwen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:23:10 #196
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220923734
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan was het kennelijk niet iets aardigs wat je wilde zeggen. Waarom zou je het dan willen zeggen?
pi_220923806
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:23 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Dan was het kennelijk niet iets aardigs wat je wilde zeggen. Waarom zou je het dan willen zeggen?
Waarheid wordt niet altijd gezien als aardig maar mag toch wel gewoon gezegd worden? Meningen ook wat dat betreft
pi_220923838
De waarheid is dat er zure mannen en vrouwen zijn die hun falen afschuiven op het andere geslacht. Overduidelijk te zien in dit topic.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:45:59 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220924003
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Een man van 60 heeft over het algemeen wel heel wat meer skills en levenservaring dan een jong snaakje.
Ik denk niet dat je beiden kan vergelijken . Ze schelen zich maar 30 jaar maar er is potverdorie ( :P ) veel veranderd in 30 jaar.
Dat betekent dat die man van 60 idd al 30 jaar niet gedate heeft en weer helemaal opnieuw moet gaan daten na 30 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:46:51 #200
441440 aquawoman
Bitch please
pi_220924020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarheid wordt niet altijd gezien als aardig maar mag toch wel gewoon gezegd worden? Meningen ook wat dat betreft
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
De vraag is dan of je er ook voor open staat dat jouw waarheid misschien niet overeenkomt met een andere en je daar eennormaal gesprek over kan voeren, zelfde met meningen.

Ik vraag mezelf altijd eerst af of een ander er iets op schiet met wat ik wil zeggen. Dingen als je het hebt een grote neus of je hebt een dikke kont zullen mensen niet direct helpen, dat weten ze zelf ook wel.

Als iemand om mijn mening vraagt over kleding of iets dergelijks geef ik die, ze willen die kennelijk weten en het is iets wat makkelijk te veranderen is.

Als het gaat om meer fundamentele dingen hoor ik graag onderbouwde feiten en zie ik graag respect naar mensen. Als dat er niet is, is dit kennelijk niet de gesprekspartner voor mij.

Zo heb je nog steeds een uitgespr5oken mening, maar sta je open voor anderen en behoud je respect. Dat noem ik aardig en normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')