abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2026 @ 10:36:36 #251
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220927658
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij bent een extreem bekrompen ziel.
Jonge vrouwen willen net zo goed experimenteren.

Voorlichting is in beginsel prima maar door risico te nemen en uit te proberen wat wel en niet fijn is leer je je lijf pas echt kennen.
Jij bent een lompe hork.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 31 mei 2026 @ 10:37:44 #252
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220927666
Het is een goede zaak, die toegenomen gelijkwaardigheid en assertiviteit van vrouwen. Ik denk dat men er leukere relaties van krijgt met een completere partner ipv enkel een kut/lul op pootjes. Maar dan moeten sommigen wel hun superieure droom inbinden.

Maar de angst om een roofdier te zijn, een metoo te veroorzaken of onterecht beschuldigd te worden is overtrokken imo.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220927712
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij bent geen man hoe weet je wat zij voelen?
En jij weet wel wat andere mannen voelen of denken?
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 10:55:53 #254
5428 crew  miss_sly
pi_220927826
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het is een goede zaak, die toegenomen gelijkwaardigheid en assertiviteit van vrouwen. Ik denk dat men er leukere relaties van krijgt met een completere partner ipv enkel een kut/lul op pootjes. Maar dan moeten sommigen wel hun superieure droom inbinden.

Maar de angst om een roofdier te zijn, een metoo te veroorzaken of onterecht beschuldigd te worden is overtrokken imo.
Ik denk ook dat het overtrokken is. Dat neemt niet weg dat er denk ik best jongens/mannen rondlopen die dat zo voelen. Dat zullen doorgaans niet degenen zijn die echt creepy gedrag laten zien, aangezien ze veel te angstig zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220927979
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij bent geen man hoe weet je wat zij voelen?
jij wel dan :')
pi_220927987
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het overtrokken is. Dat neemt niet weg dat er denk ik best jongens/mannen rondlopen die dat zo voelen. Dat zullen doorgaans niet degenen zijn die echt creepy gedrag laten zien, aangezien ze veel te angstig zijn.
Nee, maar ik denk wel dat ook onhandigheid heel vervelend kan voelen, omdat je als vrouw natuurlijk niet kan weten of een man zich kan gedragen of levensgevaarlijk.

Al is de kans daarop natuurlijk klein. Ik hoorde van de week twee statistieken die mij wat dat betreft wel verbaasden: als je een date hebt met een man is de kans 16x zo groot dat hij zichzelf iets aandoet dan jou. En de kans dat je op een date iets overkomt omdat je date jou misbruikt of mishandelt is slechts 1/4e van dat je gewond raakt vanwege een verkeersongeval tijdens de date of stikt tijdens de date.

Ik denk dat daar ook wel een deel van het probleem zit. Als je als man niet kan begrijpen dat mannen voor vrouwen potentieel gevaarlijk zijn (zeker 1 op 1), dan vertoon je gemakkelijker afwijkend gedrag waar vrouwen van terugdeinzen.

Andersom is het ook gewoon goed voor vrouwen om zich te realiseren dat de kans dat je een man hebt getroffen die gevaarlijk is niet zo groot is.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:29:52 #257
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928076
quote:

[..]
Natuurlijk. Angst om het verkeerd te doen is zeker reëel. Vooral in de adolescentie. Daar ging mijn eerdere post ook over. Ik denk dat de ervaren mannen en vrouwen meer feedback zouden kunnen geven. Meer praten met jongelui. Het onderwijs is nu vooral bezig met grenzen, maar dat veroorzaakt misschien meer angst omdat er minder gesproken wordt over leuk en gewenst gedrag. Dan benadruk je indirect het potentiele problematische.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld datingprogramma's, dan zie je de communicatie soms ook pijnlijk uit de bocht vliegen.

Lessons in love. Let's get it on.

[ Bericht 4% gewijzigd door Koekoekmakto op 31-05-2026 11:36:39 ]
pi_220928201
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:37 schreef Koekoekmakto het volgende:

Desondanks die toegenomen gelijkwaardigheid voor vrouwen, zegt Debby dat steeds meer vrouwen klaar zijn met mannen.
  zondag 31 mei 2026 @ 11:59:12 #259
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928235
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:54 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Desondanks die toegenomen gelijkwaardigheid voor vrouwen, zegt Debby dat steeds meer vrouwen klaar zijn met mannen.
Een groep vrouwen. Niet alle vrouwen. Bovendien gaat het om de argumenten 'waarom' die vrouwen er dan klaar mee zijn. Misschien zijn ze weer te enthousiasmeren als aan hun voorwaarden wordt voldaan.

En anders laat je het lekker. Zoals ik al eerder zei. Dan zijn er maar meer singles en minder koppels.
pi_220928249
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Vraag jij je nooit eens af waarom Elan zo fel ageert tegen vrouwen, met name tegen feministische vrouwen?
Want alle problemen die de huidige man tegenkomt in zijn leven (wonen, werk en relaties) zijn volgens Elan de schuld van het feminisme.

En dan de manier waarop Elan over deze groep praat. Vind ik ook niet normaal.

Iemand mag best terugverlangen naar die 'goeie oude tijd', maar dat wil dus niet zeggen dat vrouwen nu meteen al hun moeizaam verworven mensenrechten moeten opgeven.
Zijn posts zijn heel netjes en weloverwogen🤷‍♂️.

Kun je anders voorbeelden quoten of verwoord je nu je eigen gevoel.

Want als je iedere post leest alsof de duivel het schrijft enkelt omdat je zijn usernaam ziet staan. Dan lees je in elk van zijn woorden iets negatiefs natuurlijk.
pi_220928272
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Een groep vrouwen. Niet alle vrouwen. Bovendien gaat het om de argumenten 'waarom' die vrouwen er dan klaar mee zijn. Misschien zijn ze weer te enthousiasmeren als aan hun voorwaarden wordt voldaan.

En anders laat je het lekker. Zoals ik al eerder zei. Dan zijn er maar meer singles en minder koppels.
Ik schreef ook steeds meer en niet "alle vrouwen". Oh en voorwaarden zo zo, gaat het hier over macht hebben over mannen. Want als ze niet aan jouw voorwaarden voldoen dan..
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 12:04:23 #262
38824 crew  Droopie
pi_220928273
Ik googlen op Debby Gerritsen.

Kom ik op reddit, iemand zei het volgens mij wel goede.

Een vrouw die met haar ragebaitartikelen voor flink wat premium users zorgt en traffic naar de site.
Hell To The Liars
  zondag 31 mei 2026 @ 12:14:35 #263
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928325
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:04 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ik schreef ook steeds meer en niet "alle vrouwen". Oh en voorwaarden zo zo, gaat het hier over macht hebben over mannen. Want als ze niet aan jouw voorwaarden voldoen dan..
Het gaat niet over 'macht over mannen' (hoe zit dat bij jou richting vrouwen?) en 'mijn voorwaarden' specifiek. Meer over de argumenten in het artikel van Debby.

Maar ja, het is wel zo dat als mannen niet voldoen aan mijn voorwaarden ik ze dan friendzone of zelfs 'tot ziens' kan zeggen.

Verschrikkelijk.
  zondag 31 mei 2026 @ 12:17:16 #264
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928340
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:04 schreef Droopie het volgende:
Ik googlen op Debby Gerritsen.

Kom ik op reddit, iemand zei het volgens mij wel goede.

Een vrouw die met haar ragebaitartikelen voor flink wat premium users zorgt en traffic naar de site.
Vraag Debby voor de frontpage! 😉
pi_220928351
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:14 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het gaat niet over 'macht over mannen' (hoe zit dat bij jou richting vrouwen?) en 'mijn voorwaarden' specifiek. Meer over de argumenten in het artikel van Debby.

Maar ja, het is wel zo dat als mannen niet voldoen aan mijn voorwaarden ik ze dan friendzone of zelfs 'tot ziens' kan zeggen.

Verschrikkelijk.
Maar wanneer mannen grenzen en voorwaarden gaan stellen dan is de wereld ineens te klein en zijn "alle mannen slecht" en weet ik het.
  zondag 31 mei 2026 @ 12:22:57 #266
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928378
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:18 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Maar wanneer mannen grenzen en voorwaarden gaan stellen dan is de wereld ineens te klein en zijn "alle mannen slecht" en weet ik het.
Hangt af van die grenzen en voorwaarden. Als je stemrecht wil verbieden of vrouwen de omgang met anderen wil ontzeggen kun je niet meer spreken van persoonlijke grenzen bewaken maar ga je de grenzen van anderen beperken.

Een klein verschil.
pi_220928421
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:29 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Natuurlijk. Angst om het verkeerd te doen is zeker reëel. Vooral in de adolescentie. Daar ging mijn eerdere post ook over. Ik denk dat de ervaren mannen en vrouwen meer feedback zouden kunnen geven. Meer praten met jongelui. Het onderwijs is nu vooral bezig met grenzen, maar dat veroorzaakt misschien meer angst omdat er minder gesproken wordt over leuk en gewenst gedrag. Dan benadruk je indirect het potentiele problematische.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld datingprogramma's, dan zie je de communicatie soms ook pijnlijk uit de bocht vliegen.

Lessons in love. Let's get it on.
Ik denk dat er ook vooral over hele duidelijke grenzen gesproken wordt. Terwijl er ook een grijs gebied is. Ik denk dat het goed zou zijn als jongeren onderling daarover kunnen spreken. Laat er maar een discussie ontstaan tussen jongens die vinden dat meiden niet zo moeten zeiken en die dan vervolgens duidelijk te horen krijgen waarom het geen gezeik is. Onder leiding van iemand die zo'n debat kan leiden uiteraard.

En natuurlijk ook over ervaringen als wanneer een jongen een meisje mee uitvraagt en hij vervolgens uitgelachen wordt. Ook niet ok natuurlijk.

Dat soort dingen. Begrip over en weer. Want daarmee versterk je het empatisch vermogen. Wat natuurlijk bij tieners bepaald niet hoogstaand is gemiddeld gezien.

Uiteraard hoort zoiets ook bij de gewone opvoeding, maar helaas krijgt niet iedereen een gewone opvoeding.
pi_220928452
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben geboren in de 70er jaren. En echt, ook in mijn jeugd had je creeps.

Vraag eens aan jouw vrouw wat haar ervaringen zijn met mannen. Mijn vrouw heeft enorm veel ervaringen met mannen die zich niet konden gedragen. En dat was vooral niet uit onkunde hoor. Maar gewoon het gekwetste egootje.

Heb eens met haar een open gesprek. Want hopelijk neem je haar wel serieus…
Ik ben in mijn jonge jaren zovaak 'lastig gevallen' door meiden. Betast en al. Wij stoeiden ook gewoon volop op de middelbare en daar zat ongetwijfeld ook een seksueel of in elk geval jezelf leren kennen component aan. Niemand zeikte daarover. Mijn ouders waren hippies en vrije seks was overal.

90% van de vrouwen hebben bovendien responsief verlangen. Die moeten uitgedaagd worden om überhaupt tot seksuele gevoelens te komen. En dat willen ze uiteindelijk ook. Het mannelijk brein/gedrag leent zich daar natuurlijk uitstekend voor omdat het vol met testosteron zit.

Tegelijkertijd ligt daarmee ook misbruik en daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag op de loer. En als je in wat percentages gaat duiken is het triest gesteld hoeveel vrouwen seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt of dat in elk geval als zodanig hebben ervaren. Dus in die zin ben ik het wel met je eens dat de veiligheid van de vrouw voorop moet komen te staan. Al moeten daarmee zoals altijd de goeden weer lijden onder de kwaden.
blablablabla
pi_220928472
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En jij weet wel wat andere mannen voelen of denken?
Ik baseer me op onderzoek. Dat eenderde er mee worstelt geeft wel aan dat het een groot probleem is.

Dan moet jij en anderen niet doen alsof dat alleen infantiele incels betreft die uit zijn op misbruik. Dan sla je plank compleet mis.

En ook jonge vrouwen strugglen met sociale schaamte want voor je het weet sta je als het hoertje van de school op insta exposed.
blablablabla
pi_220928539
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:22 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hangt af van die grenzen en voorwaarden. Als je stemrecht wil verbieden of vrouwen de omgang met anderen wil ontzeggen kun je niet meer spreken van persoonlijke grenzen bewaken maar ga je de grenzen van anderen beperken.

Een klein verschil.
Het Irène Curie Fellowship-programma van de TU Eindhoven bijvoorbeeld. Daar werden vacatures zes maanden lang exclusief voor vrouwen opengesteld en werden mannen geweerd. Dit is geen theoretisch debat meer over wat er zou gebeuren als we vrouwen het stemrecht zouden ontnemen, maar de realiteit. Dit soort real life voorbeelden leggen juist beperkingen op aan mannen. Ondertussen blijven vrouwen maar het eeuwige slachtoffertje uithangen.
pi_220928600
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik ben in mijn jonge jaren zovaak 'lastig gevallen' door meiden. Betast en al. Wij stoeiden ook gewoon volop op de middelbare en daar zat ongetwijfeld ook een seksueel of in elk geval jezelf leren kennen component aan. Niemand zeikte daarover. Mijn ouders waren hippies en vrije seks was overal.

90% van de vrouwen hebben bovendien responsief verlangen. Die moeten uitgedaagd worden om überhaupt tot seksuele gevoelens te komen. En dat willen ze uiteindelijk ook. Het mannelijk brein/gedrag leent zich daar natuurlijk uitstekend voor omdat het vol met testosteron zit.

Tegelijkertijd ligt daarmee ook misbruik en daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag op de loer. En als je in wat percentages gaat duiken is het triest gesteld hoeveel vrouwen seksueel grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt of dat in elk geval als zodanig hebben ervaren. Dus in die zin ben ik het wel met je eens dat de veiligheid van de vrouw voorop moet komen te staan. Al moeten daarmee zoals altijd de goeden weer lijden onder de kwaden.
Ja, ook meegemaakt dat meiden/vrouwen mij lastig vielen en zomaar betast hebben, waaronder in kruis grijpen enz.

Maar hier gaat het al mis: jij denkt dat het gelijk staat, maar dat is niet zo. Want fysiek zijn die vrouwen voor jou geen bedreiging en daarmee is het dus al anders voor mannen/vrouwen.

Dat wil verder niet zeggen dat mannen niet verkracht kunnen worden, of anderszins geconfronteerd kunnen worden met seksueel grensoverschrijdend gedrag, maar er is een wezenlijk verschil.

Jouw verhaal over responsief verlangen is om te beginnen voorzien van verzonnen cijfers en bovendien lijk je niet helemaal begrepen te hebben wat het in de praktijk inhoudt. Er is niets wat je tegenhoudt om een vrouw te versieren. Maar een vrouw die geen interesse in jou heeft, heeft dat zeker niet als je door gaat drammen. Al lijkt dat soms wel in romcoms...
  zondag 31 mei 2026 @ 13:02:57 #272
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220928612
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 12:46 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Het Irène Curie Fellowship-programma van de TU Eindhoven bijvoorbeeld. Daar werden vacatures zes maanden lang exclusief voor vrouwen opengesteld en werden mannen geweerd. Dit is geen theoretisch debat meer over wat er zou gebeuren als we vrouwen het stemrecht zouden ontnemen, maar de realiteit. Dit soort real life voorbeelden leggen juist beperkingen op aan mannen. Ondertussen blijven vrouwen maar het eeuwige slachtoffertje uithangen.
Dat is toch heel iets anders dan dating? Bovendien begon je zelf over stemrecht beperken.

Dit gaat over voorkeursbeleid om de personeelsverhoudingen te verbeteren. Die dingen bestaan. Dat is aan de TU om te bepalen.

Het 'eeuwige slachtoffertje'. Dit is toch ook klagen over beperkingen voor mannen. Ben jij het slachtoffer geworden van het beleid van de TU?
pi_220928638
quote:

[..]
Op de sportschool spreek ik in ieder geval geen vrouwen aan, ook geen tips of wat dan ook als ik ze incorrecte, zeer risicovolle oefeningen zien doen (qua blessures). Kijk ze ook amper aan, om heel eerlijk te zijn. Ben niet angstig, maar heb gewoon geen zin in gezeik, of dat nou reëel is of niet.
pi_220928687
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, ook meegemaakt dat meiden/vrouwen mij lastig vielen en zomaar betast hebben, waaronder in kruis grijpen enz.

Maar hier gaat het al mis: jij denkt dat het gelijk staat, maar dat is niet zo. Want fysiek zijn die vrouwen voor jou geen bedreiging en daarmee is het dus al anders voor mannen/vrouwen.

Dat wil verder niet zeggen dat mannen niet verkracht kunnen worden, of anderszins geconfronteerd kunnen worden met seksueel grensoverschrijdend gedrag, maar er is een wezenlijk verschil.

Jouw verhaal over responsief verlangen is om te beginnen voorzien van verzonnen cijfers en bovendien lijk je niet helemaal begrepen te hebben wat het in de praktijk inhoudt. Er is niets wat je tegenhoudt om een vrouw te versieren. Maar een vrouw die geen interesse in jou heeft, heeft dat zeker niet als je door gaat drammen. Al lijkt dat soms wel in romcoms...
Je mist vanuit je protectionistische gedachtengoed het punt dat je vervolgens wel onderstreept middels je eigen ervaringen. Fysiek contact hoort er gewoon bij en is cruciaal in de seksuele ontwikkeling, voor zowel mannen als vrouwen.

Ga je daar enorm spastisch en verkrampt over doen als samenleving krijg je daar een hele reeks aan nieuwe sociaalmaatschappelijke problemen voor terug.

Over die verzonnen cijfers tav responsief verlangen:

https://ashatenbroeke.nl/(...)t-vrouwelijk-libido/

Hier lees ik 80-90% , de onderzoeken staan er onder. Zeg dat het 80% is is dat nog steeds 8 op de 10 vrouwen.
blablablabla
pi_220928772
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:18 schreef aquawoman het volgende:
Okay. Wat denk je dat vrouwen niet aantrekkelijk aan jou vinden?
Aan mij of aan mijn profiel? Daar zit een duidelijk verschil tussen. Laten we het tot mijn profiel beperken. Want: geen matches -> geen dates -> geen relatie. Ik ben kalend en heb een visuele handicap. Ik denk dat beide op een dating-app niet in mijn voordeel werken. Gewone vriendinnen - oftewel platonische vriendschappe - heb ik overigens wel. En die begrijpen dan weer niet dat ik alleenstaand blijf. Maar ja, die kennen mij. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:17 schreef aquawoman het volgende:
Karakter is belangrijker voor de juiste mensen dan perfectie.
Dit ben ik volledig met je eens. Op een app of datingsite zie je echter sneller de imperfectie dan het karakter. En aangezien je in 0,5 seconde de volgende potentiële kandidaat krijgt voorgeschoteld ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')