Jij bent geen man hoe weet je wat zij voelen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk weten de meeste dat wel. En als iemand eens iets zegt wat over het randje is, wordt ie niet meteen opgeknoopt of aangeklaagd, maar krijgt hij wel nul op rekest.
Ik denk dat je een punt hebt. De onhandigheid is misschien groter dan we denken. Wat zouden de redenen zijn?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Eenderde van de (vooral jonge) mannen geeft dus aan daar moeite mee te hebben. En heel eerlijk je moet ook gewoon op je tellen passen. Een hand op de schouder, een verkeerde blik en je kunt al gecanceld worden. Laat staan als je een meid in een flirterige setting probeert te zoenen en ze uiteindelijk niet wil.
Even uit interesse, je bent nu al een tijdje bezig in dit topic?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij bent geen man hoe weet je wat zij voelen?
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Even uit interesse, je bent nu al een tijdje bezig in dit topic?
Kan je mij in 5 zinnen uitleggen wat je zo triggert of wat je wilt bereiken.
Jij zou eigenlijk gewoon even 3 uur lang vandaag inside moeten kijken
Gewoon lachen om vrouwen horen in de keuken grapjes..
Je zit een beetje op te winden over allerlei zaken, maar happy wife happy life, en zelfs als je getrouwd gelukkig bent zeuren ze aan je kop.
Tuurlijk zijn er excessen. Maar als Debby Gerritsen onder je huid gaat zitten, zou ik toch een keer achter je oren krabben.
https://vm.tiktok.com/ZGdHcyHRP/
Gewoon lekker lachen en door.
Trial by error is het voor veel jonge mannen. Je kloot wat aan bij de meiden en je leert aldoende wat wel en niet werkt. Een nee is een Nee laat dat duidelijk zijn, maar je liep wel eens een blauwtje her en der als je teveel je pik achterna liep en je wilde iets dat een meid niet wilde. Of je zei domme dingen die ongepast waren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:06 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik denk dat je een punt hebt. De onhandigheid is misschien groter dan we denken. Wat zouden de redenen zijn?
- weinig geoefend met zus of vriendin
- stoere praat tussen mannen 1 op 1 kopiëren naar vrouwen
- geen voorbeelden hebben van succesvolle mannen
- geen feedback krijgen
- geen opvoeding en/of ouders die niet lieten zien hoe je goed kunt praten over liefde en relaties
- foute praatjes en provocaties doordrijven en niet zien dat dit kan afstoten
Deze dingen schieten mij zo even binnen.
Ik zie persoonlijk alle Debby Gerritsens meer als een symptoom van een veel ergere trend en gecoördineerde politieke sociaalmaatschappelijke aanval op (blanke) mannen, en de west-europese cultuur.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Even uit interesse, je bent nu al een tijdje bezig in dit topic?
Kan je mij in 5 zinnen uitleggen wat je zo triggert of wat je wilt bereiken.
Jij zou eigenlijk gewoon even 3 uur lang vandaag inside moeten kijken
Gewoon lachen om vrouwen horen in de keuken grapjes..
Je zit een beetje op te winden over allerlei zaken, maar happy wife happy life, en zelfs als je getrouwd gelukkig bent zeuren ze aan je kop.
Tuurlijk zijn er excessen. Maar als Debby Gerritsen onder je huid gaat zitten, zou ik toch een keer achter je oren krabben.
https://vm.tiktok.com/ZGdHcyHRP/
Gewoon lekker lachen en door.
Daar is toch niets verkeerds aan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Sta jij voor alle mannen? 1 op de 3 worstelt er kennelijk mee en is terughoudender in woord en daad richting vrouwen uit angst dat dingen verkeerd geïnterpreteerd worden en/of ze in de problemen kunnen raken.
Dat zijn niks anders dan 'kinderziektes' van de moderne tijd. Mannen moeten zich aanpassen en degenen die dat niet willen of niet kunnen, sterven vanzelf uit.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Ik wijt het meer aan veranderende dynamieken. Emancipatie en metoo spelen daar natuurlijk wel een bepalende rol in.
Haar mannelijke tegenhanger Andrew Tate is minstens zo verontrustend.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:57 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk alle Debby Gerritsens meer als een symptoom van een veel ergere trend en gecoördineerde politieke sociaalmaatschappelijke aanval op (blanke) mannen, en de west-europese cultuur.
VI vind ik verder achterlijke boomer-goy-slop-tv.
Ik denk dat als je daar last van hebt dat je dan vrouwen verkeerd benadert. En het is natuurlijk niet zo dat als je een vrouw aanspreekt ze meteen ‘help, ik word lastiggevallen’ roept. Als je echter doorgaat wanneer duidelijk is gemaakt dat het ongewenst is… ja, dan wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Ik wijt het meer aan veranderende dynamieken. Emancipatie en metoo spelen daar natuurlijk wel een bepalende rol in.
Neuh…quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Onaardig is niet het juiste woord in deze context. Het is eerder iets flirterigs of complimenteus. Mannen zijn wat dat betreft vogelvrij tegenwoordig. Een verkeerde inschatting en ze knopen je aan je ballen op wegens seksuele intimidatie of grensoverschrijdend gedrag.
Het grappige is dus dat je eerder nog sprak van niet weten hoe ze zich moeten gedragen rondom vrouwen en dat het nu blijkt te gaan om niet weten hoe ze vrouwen moeten versieren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Eenderde van de (vooral jonge) mannen geeft dus aan daar moeite mee te hebben. En heel eerlijk je moet ook gewoon op je tellen passen. Een hand op de schouder, een verkeerde blik en je kunt al gecanceld worden. Laat staan als je een meid in een flirterige setting probeert te zoenen en ze uiteindelijk niet wil.
Ik heb wel eens in de trein gezien dat een gast een dame aan het versieren was en die zei dat ze geen interesse had en al een vriend. En stopt het daar? Nee, meneer ging naast haar zitten, haar aanraken. Er moesten zelf mensen in de trein zich ermee bemoeien omdat hij zo creepy bleef doorgaan. Ik geloof er niks van dat die gast zo autistisch was dat hij niet begreep hoe creepy hij was. Hij kon gewoon geen nee accepteren voor zijn ego, en bleef tegen de stroom doorgaan.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Neuh…
Ik ben behoorlijk flirterig en ik loop daar werkelijk nooit tegenaan. Terwijl ik ook best flirterig kan zijn met veel jongere vrouwen.
Je moet natuurlijk wel opmerkzaam zijn op de ander. Weten wanneer wel en wanneer niet. Als je dat vermogen mist, ja… dan…
Maar dan ben je dus ook iemand aan het lastigvallen. Wellicht onbedoeld, maar het blijft lastig vallen.
Jawel want jongeren worden steeds preutser waar ze voor een goede seksuele vorming eigenlijk zouden moeten experimenteren. Ook grensoverschrijdend gedrag neemt hier door toe.quote:
Wat een onzin weer. Vrouwen zijn geen proefkonijnen.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Jawel want jongeren worden steeds preutser waar ze voor een goede seksuele vorming eigenlijk zouden moeten experimenteren. Ook grensoverschrijdend gedrag neemt hier door toe.
Als jij niet weet hoe je je moet gedragen rondom het andere geslacht omdat je blokkeert en met angstgevoelens zit omdat je misschien wel grensoverschrijdend bezig bent dan ga je natuurlijk nooit een meisje versieren.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het grappige is dus dat je eerder nog sprak van niet weten hoe ze zich moeten gedragen rondom vrouwen en dat het nu blijkt te gaan om niet weten hoe ze vrouwen moeten versieren.
Groot verschil natuurlijk.
En denk nou niet dat het nieuw is, ook in de vorige eeuw waren er genoeg mannen die dat niet wisten.
Wat krijg je dan? Creepy gedrag, niet weten wanneer op te houden… en… heel veel mannen reageren heel naar op een afwijzing.
Ja, dat zijn vrouwen beu en nu zeggen ze daar wat van, terwijl ze vroeger wellicht zich zeer ongemakkelijk voelden en de mannen er mee wegkwamen.
100%quote:Nogmaals: is dat nu echt een verslechtering?
Jij bent een extreem bekrompen ziel.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Vrouwen zijn geen proefkonijnen.
En volgens mij begint een goede seksuele vorming bij een goede voorlichting.
Nee hoor, dat zie je helemaal verkeerd.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij bent een extreem bekrompen ziel.
Jonge vrouwen willen net zo goed experimenteren.
Voorlichting is in beginsel prima maar door risico te nemen en uit te proberen wat wel en niet fijn is leer je je lijf pas echt kennen.
Vraag jij je nooit eens af waarom Elan zo fel ageert tegen vrouwen, met name tegen feministische vrouwen?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:04 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je nu inderdaad niet meer normaal reageert op hem zoals ik ook aangeef. En mijn gejank.. ja ik had niks anders verwacht.. Als je vervalt naar dit niveau (niet alleen jij hoor wees gerust), waarom dan blijven reageren zoals ik al eerder ook vroeg. Lijkt gewoon alsof je dan maar je mening wil doordrukken, wil etteren etc.
En hoe oud ben jij? Je hebt het kunstje van verleiden en versieren kunnen leren in een samenleving waar dit sentimenten en de hele angstcultuur totaal niet speelde.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Neuh…
Ik ben behoorlijk flirterig en ik loop daar werkelijk nooit tegenaan. Terwijl ik ook best flirterig kan zijn met veel jongere vrouwen.
Dat vermogen worden mensen niet mee geboren. Je leert dat door interactie met het andere geslacht en voorlichting. Het punt is dat veel jonge mensen die hele interactie en dus het leerproces niet meer durven aan gaan uit angst om exposed te worden of grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Daar creëer je geen veiligere samenleving van, echt niet.quote:Je moet natuurlijk wel opmerkzaam zijn op de ander. Weten wanneer wel en wanneer niet. Als je dat vermogen mist, ja… dan…
Maar dan ben je dus ook iemand aan het lastigvallen. Wellicht onbedoeld, maar het blijft lastig vallen.
Dat zie je inderdaad wel meer. Maar daarnaast heb je ook vooral onhandige figuren die minder opdringerig zijn, maar nog steeds vervelend. Ik neem aan dat @Elan meer op dat soort figuren doelt.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in de trein gezien dat een gast een dame aan het versieren was en die zei dat ze geen interesse had en al een vriend. En stopt het daar? Nee, meneer ging naast haar zitten, haar aanraken. Er moesten zelf mensen in de trein zich ermee bemoeien omdat hij zo creepy bleef doorgaan. Ik geloof er niks van dat die gast zo autistisch was dat hij niet begreep hoe creepy hij was. Hij kon gewoon geen nee accepteren voor zijn ego, en bleef tegen de stroom doorgaan.
Nee, het ‘recht’ van jongemannen om te leren te versieren gaat natuurlijk niet boven het recht van vrouwen om gewoon zich veilig te voelen en met rust gelaten te willen worden.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Als jij niet weet hoe je je moet gedragen rondom het andere geslacht omdat je blokkeert en met angstgevoelens zit omdat je misschien wel grensoverschrijdend bezig bent dan ga je natuurlijk nooit een meisje versieren.
Maar die gevoelens blij je mee lopen en onderzoek toont aan dat dat gewoon helemaal niet goed is en daardoor seksueel grensoverschrijdend gedrag juist op de loer ligt. Het verhogen van de leeftijdsgrens voor alcohol speelt hier ook een rol in.
[..]
100%
Jongeren moeten experimenteren. En dat doen meiden met zo hard als jongens. Het is een spel. Ga je dat spel aan banden leggen en een preutse samenleving creëren dan zal je zien dat het aantal gevallen van misbruik explodeert. In alle landen waar seks vies of onbespreekbaar is en er strikte omgangsvormen gelden is dit het geval.
In mijn tienerjaren was die preutsheid nog veel erger, om het maar niet te hebben over de tienerjaren van mijn ouders of grootouders. Toen gingen we op dansles. Ja, lekker truttig enz, ik weet het. Maar het was een manier om met de andere sekse in contact te komen.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:42 schreef Elan het volgende:
100%
Jongeren moeten experimenteren. En dat doen meiden met zo hard als jongens. Het is een spel. Ga je dat spel aan banden leggen en een preutse samenleving creëren dan zal je zien dat het aantal gevallen van misbruik explodeert. In alle landen waar seks vies of onbespreekbaar is en er strikte omgangsvormen gelden is dit het geval.
Ik ben geboren in de 70er jaren. En echt, ook in mijn jeugd had je creeps.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
En hoe oud ben jij? Je hebt het kunstje van verleiden en versieren kunnen leren in een samenleving waar dit sentimenten en de hele angstcultuur totaal niet speelde.
[..]
Dat vermogen worden mensen niet mee geboren. Je leert dat door interactie met het andere geslacht en voorlichting. Het punt is dat veel jonge mensen die hele interactie en dus het leerproces niet meer durven aan gaan uit angst om exposed te worden of grensoverschrijdend gedrag te vertonen. Daar creëer je geen veiligere samenleving van, echt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |