abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220928833
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Op de sportschool spreek ik in ieder geval geen vrouwen aan, ook geen tips of wat dan ook als ik ze incorrecte, zeer risicovolle oefeningen zien doen (qua blessures). Kijk ze ook amper aan, om heel eerlijk te zijn. Ben niet angstig, maar heb gewoon geen zin in gezeik, of dat nou reëel is of niet.
Ergens is dit gewoon triest dat je het andere geslacht krampachtig moet vermijden. Maar wel herkenbaar. Aankijken doe ik wel gewoon, netjes in de ogen, maar geen lichaam scannen/gluren/aanspreken/bemoeien met oefeningen inderdaad. Soms resulteert dat in debiele situaties want van vrouwen die half naakt pal voor je neus rek en strek oefeningen gaan staan doen en dat je dan gevoelsmatig heel erg moet bewijzen dat je vooral niet naar hun kijkt :') .
blablablabla
pi_220928866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:12 schreef Masberum het volgende:
Wel negatief in vergelijking met anderen.. en dat is wat uitmaakt.. het idee dat iemand een leuk persoon is voor een relatie is gemakkelijk in stand te houden, het accepteren als dat niet zo blijkt te zijn is moeilijker..
Natuurlijk is het niet leuk om geen of heel weinig matches te hebben. Iedereen wil graag gezien worden. Mannen ook. Maar dat je geen matches krijgt, zegt niet per se iets over jou als persoon. En dat is in deze topicreeks ook niet 'vaak' beweerd, zoals Spring_Sale doet voorkomen. Dat is mijn punt.

Natuurlijk begrijp ik dat je aan jezelf kunt gaan twijfelen als matches uitblijven. Dat is heel menselijk. Zo'n dating-app zuigt energie. Sommige mannen kiezen er dan voor om slachtoffergedrag te gaan vertonen en vrouwen de schuld te geven van hun gebrek aan datingsucces. Dat lijkt mij contraproductief. Dan kom je alleen nog verzuurd over. En dat is in elk geval niet aantrekkelijk. Andere mannen kiezen ervoor om die dating-apps dan weer even links te laten liggen om zich weer volop te kunnen concentreren op dingen waar ze wél energie van krijgen en proberen het later nog eens, of op een andere app, of op een andere manier of ... Er zijn heel wat mensen die gewoon wél een relatie krijgen. En voor zover dat mannen zijn, zijn dat echt niet allemaal figuren à la Chad. Het kán dus wel. Voor de een is het moeilijker dan voor de ander. Dat is waar. En dat is niet eerlijk. Maar het leven is niet eerlijk.
pi_220928868
@Groepfunder

Gevalletje polite social affirmations versus actual romantic interest.

Wanneer vrouwen zeggen dat ze 'verrast' zijn dat je nog single bent dan geven ze je een polite social affirmation, een compliment. Maar dit leidt zelden tot het actief koppelen van jou met een van hun vriendinnen of flirten/oprechte seksuele of rimantische interesse.
  zondag 31 mei 2026 @ 14:19:41 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220928943
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220929145
quote:

[..]
Op de sportschool spreek ik in ieder geval geen vrouwen aan, ook geen tips of wat dan ook als ik ze incorrecte, zeer risicovolle oefeningen zien doen (qua blessures). Kijk ze ook amper aan, om heel eerlijk te zijn. Ben niet angstig, maar heb gewoon geen zin in gezeik, of dat nou reëel is of niet.
Lijkt mij overtrokken (net als de overtrokken reacties die je dan soms op SM voorbij ziet komen, maar die natuurlijk er alleen maar zijn om aandacht te genereren.

Ik heb zelfs aan saunabezoeken dates overgehouden... Je merkt toch vanzelf of iemand met rust gelaten wil worden of open staat voor contact.
pi_220929231
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Je mist vanuit je protectionistische gedachtengoed het punt dat je vervolgens wel onderstreept middels je eigen ervaringen. Fysiek contact hoort er gewoon bij en is cruciaal in de seksuele ontwikkeling, voor zowel mannen als vrouwen.

Ga je daar enorm spastisch en verkrampt over doen als samenleving krijg je daar een hele reeks aan nieuwe sociaalmaatschappelijke problemen voor terug.

Over die verzonnen cijfers tav responsief verlangen:

https://ashatenbroeke.nl/(...)t-vrouwelijk-libido/

Hier lees ik 80-90% , de onderzoeken staan er onder. Zeg dat het 80% is is dat nog steeds 8 op de 10 vrouwen.
Acha ten Broeke als bron gebruikt door @Elan. Als je denkt alles gezien te hebben... ;)

Er is gewoon geen harde data over en niet alleen dat is het veel genuanceerder.

Dat fysiek contact erbij hoort is absoluut waar. Hell, ik ben zeer aanrakerig. Alleen: daar gaat wat aan vooraf. Als je contact normaal opbouwt en zelf responsief bent (dus goed aanvoelen van de ander) dan kom je niet in de problemen hoor.
pi_220929334
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lijkt mij overtrokken (net als de overtrokken reacties die je dan soms op SM voorbij ziet komen, maar die natuurlijk er alleen maar zijn om aandacht te genereren.

Ik heb zelfs aan saunabezoeken dates overgehouden... Je merkt toch vanzelf of iemand met rust gelaten wil worden of open staat voor contact.
Je doet nu precies hetzelfde als mannen die claimen dat het allemaal wel meevalt met seksueel grensoverschrijdend gedrag.bij vrouwen.

Dat jij die ervaring niet deelt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
blablablabla
pi_220929379
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Acha ten Broeke als bron gebruikt door @:Elan. Als je denkt alles gezien te hebben... ;)

Er is gewoon geen harde data over en niet alleen dat is het veel genuanceerder.

Dat fysiek contact erbij hoort is absoluut waar. Hell, ik ben zeer aanrakerig. Alleen: daar gaat wat aan vooraf. Als je contact normaal opbouwt en zelf responsief bent (dus goed aanvoelen van de ander) dan kom je niet in de problemen hoor.
Er staan linkjes naar wetenschappelijke onderzoeken onder het artikel. Er zijn tal van andere artikelen over responsief verlangen bij vrouwen die exact hetzelfde beeld schetsen. Dat de maker je niet aanstaat wil niet zeggen dat het artikel onwaar of verzonnen is.

Maar je mist het punt volledig. Er zit een spelende trap in (fysiek) contact met het andere geslacht . Je kunt niet zomaar aanrakerig worden als je bang bent voor ernstige consequenties. Het is aantrekken en afstoten, veelal middels non verbale communicatie die maakt dat je uiteindelijk tot seks komt of überhaupt gevoelens kunt ontwikkelen. Die hele sociale dynamiek is ontzettend complex en kun je niet leren uit een boekje of van je vrienden of vriendinnen. Je moet dat ondervinden zoals jij dat ooit hebt mogen ondervinden en die jou gemaakt hebben tot de zelfverzekerde persoon die je claimt te zijn op dat gebied.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elan op 31-05-2026 15:17:36 ]
blablablabla
  zondag 31 mei 2026 @ 15:12:55 #284
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220929388
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Ergens is dit gewoon triest dat je het andere geslacht krampachtig moet vermijden. Maar wel herkenbaar. Aankijken doe ik wel gewoon, netjes in de ogen, maar geen lichaam scannen/gluren/aanspreken/bemoeien met oefeningen inderdaad. Soms resulteert dat in debiele situaties want van vrouwen die half naakt pal voor je neus rek en strek oefeningen gaan staan doen en dat je dan gevoelsmatig heel erg moet bewijzen dat je vooral niet naar hun kijkt :') .
Overal kijken behalve vooruit, dat herken ik wel ja in de sportschool :D

Maar ik snap de angst wel om als pervers mannetje gezien te worden, met name op sites als Reddit en dergelijke wordt je snel geleerd dat als je ook maar in de buurt komt van een vrouwtje dat ze je als potentiële verkrachter ziet.

Daar zitten nou eenmaal niet de meest successvolste en stabiele figuren op met de meest extreemste meningen.
De mens in het echt is toch echt een stuk makkelijker.
pi_220929393
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zie met regelmaat vrouwen meteen panisch of semi-boos kijken als mannen hun kant op kijken. Niet heel vaak, maar vaak genoeg om het te vermijden. Ik word toch niet geloofd als het 'me versus her' is. Dus liever overtrokken dan niet, ik heb er geen zin in. Ben daar om te sporten en dat houd ik graag zo.
pi_220929797
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Je doet nu precies hetzelfde als mannen die claimen dat het allemaal wel meevalt met seksueel grensoverschrijdend gedrag.bij vrouwen.

Dat jij die ervaring niet deelt wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat.
Nee, maar ik ken die ervaring alleen van stupide filmpjes.

Vrouwen die seksueel grensoverschrijdend gedrag mee hebben gemaakt ken ik dan weer heel veel irl.
pi_220930056
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Er staan linkjes naar wetenschappelijke onderzoeken onder het artikel. Er zijn tal van andere artikelen over responsief verlangen bij vrouwen die exact hetzelfde beeld schetsen. Dat de maker je niet aanstaat wil niet zeggen dat het artikel onwaar of verzonnen is.

Maar je mist het punt volledig. Er zit een spelende trap in (fysiek) contact met het andere geslacht . Je kunt niet zomaar aanrakerig worden als je bang bent voor ernstige consequenties. Het is aantrekken en afstoten, veelal middels non verbale communicatie die maakt dat je uiteindelijk tot seks komt of überhaupt gevoelens kunt ontwikkelen. Die hele sociale dynamiek is ontzettend complex en kun je niet leren uit een boekje of van je vrienden of vriendinnen. Je moet dat ondervinden zoals jij dat ooit hebt mogen ondervinden en die jou gemaakt hebben tot de zelfverzekerde persoon die je claimt te zijn op dat gebied.
Er zijn tal van wetenschappers die daar weer een andere mening over hebben, nog afgezien van dat de vertaling die jij ervan maakt creatief is, maar niet echt wetenschappelijk.

Verder lijkt mij dat jij het punt vooral mist dat het helemaal niet van belang is of de vrouw in kwestie responsief of spontaan zin in seks heeft in dezen.

Het gaat er gewoon om dat je als man (of vrouw) goed dient in te schatten wat wel en niet kan. En dat vereist responsief zijn op de ander. Maar voor heel veel mannen geldt dat ze veel meer met zichzelf bezig zijn, zeker als ze alleen maar de dame in kwestie willen neuken.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 16:34:44 #288
441859 crew  Lenny77
pi_220930058
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 15:12 schreef Zoddie het volgende:

Dit.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220930063
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar ik ken die ervaring alleen van stupide filmpjes.

Vrouwen die seksueel grensoverschrijdend gedrag mee hebben gemaakt ken ik dan weer heel veel irl.
Mensen posten dergelijke ervaringen hier letterlijk, daarnaast is er door EenVandaag uitgebreid onderzoek naar gedaan. Maar blijkbaar is jouw perceptie leidend. Of zo.

Zal wel met leeftijd te maken hebben vermoedelijk.
blablablabla
pi_220930065
quote:

Dat dus.

Er wordt enorm gesproken in extremen. Alsof sommigen de wereld alleen maar kennen van Social Media.
pi_220930071
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Mensen posten dergelijke ervaringen hier letterlijk, daarnaast is er door EenVandaag uitgebreid onderzoek naar gedaan. Maar blijkbaar is jouw perceptie leidend. Of zo.
Ik zie het uitgebreide onderzoek graag tegemoet.
pi_220930089
quote:

[..]
Overal kijken behalve vooruit, dat herken ik wel ja in de sportschool :D

Maar ik snap de angst wel om als pervers mannetje gezien te worden, met name op sites als Reddit en dergelijke wordt je snel geleerd dat als je ook maar in de buurt komt van een vrouwtje dat ze je als potentiële verkrachter ziet.

Daar zitten nou eenmaal niet de meest successvolste en stabiele figuren op met de meest extreemste meningen.
De helft van de vrouwen geeft aan zich regelmatig seksueel geïntimideerd te voelen tijdens het sporten. Dus blijkbaar is het wel degelijk een heel serieus maatschappelijk probleem. En niet iets dat eigenlijk alleen speelt op sites als Reddit of bij incels in hun hoofd.

En als jij je daar bewust van bent als man dan let je ook bewuster op je eigen gedrag. Ook al zijn je intenties helemaal niet slecht verder.
blablablabla
pi_220930098
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
De helft van de vrouwen geeft aan zich regelmatig seksueel geïntimideerd te voelen tijdens het sporten. Dus blijkbaar is het wel degelijk een heel serieus maatschappelijk probleem. En niet iets dat eigenlijk alleen speelt op sites als Reddit of bij incels in hun hoofd.

Ah, maar ligt dat dan aan mannen die normaal doen, of zijn er gewoon veel mannen die gaan staren als ze een mooie dame in strakke outfit zien?

Want dan hebben we het wel over wat anders dan dat je in de sportschool niet normaal kan kijken…
pi_220930101
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zie het uitgebreide onderzoek graag tegemoet.
https://eenvandaag.avrotr(...)bruikt-worden-132006

Dit is kennelijk hoe een vrij grote groep mannen het dus ervaart, ik zeg verder niet dat MeToo onzin is of alle vrouwen kut. Of dat intimidatie geen groot probleem is.

Zoals ik al zei moeten de goeden lijden onder de slechten want de echte perverseling geeft geen neuk om hoe vrouwen zich bij hun gedragingen voelen.
blablablabla
pi_220930137
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ah, maar ligt dat dan aan mannen die normaal doen, of zijn er gewoon veel mannen die gaan staren als ze een mooie dame in strakke outfit zien?

Want dan hebben we het wel over wat anders dan dat je in de sportschool niet normaal kan kijken…
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen maar je krijgt vanzelf polarisatie. Die filmpjes die jij hebt gezien zien jonge mannen ook. Maar jonge vrouwen zien andere filmpjes vanwege algoritmes. Dus zo worden hele groepen jonge mensen tegen elkaar opgestookt.

Kun jij misschien makkelijk doorheen kijken, een jonger iemand kan dat wellicht niet. Dus doe niet alsof het niet bestaat.
blablablabla
pi_220930179
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)bruikt-worden-132006

Dit is kennelijk hoe een vrij grote groep mannen het dus ervaart, ik zeg verder niet dat MeToo onzin is of alle vrouwen kut. Of dat intimidatie geen groot probleem is.

Zoals ik al zei moeten de goeden lijden onder de slechten want de echte perverseling geeft geen neuk om hoe vrouwen zich bij hun gedragingen voelen.
Dus wederom gebruik je een heel creatieve vertaling van een onderzoek.

En 1/3 dus (2/3 niet!). Overeenkomend met de 1/3e die sowieso geen idee hebben hoe ze met vrouwen om moeten gaan. Kan toeval zijn, maar waarschijnlijk gaat het voor een groot deel om dezelfde mannen.

Bedenk ook dat als in een sportschool normaal kijken tot boze vrouwen leidt en 2/3e van de mannen is normaal blijven doen, dat er dan vaak heibel is.

Nou heb ik een eigen fitness ruimte, dus ik kom eigenlijk alleen in hotels in gemeenschappelijke fitnessruimtes, maar ik hoor niemand hierover, dus zoals altijd is de gewone dagelijkse wereld weer een stuk genuanceerder…
pi_220930212
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus wederom gebruik je een heel creatieve vertaling van een onderzoek.

En 1/3 dus (2/3 niet!). Overeenkomend met de 1/3e die sowieso geen idee hebben hoe ze met vrouwen om moeten gaan. Kan toeval zijn, maar waarschijnlijk gaat het voor een groot deel om dezelfde mannen.

Bedenk ook dat als in een sportschool normaal kijken tot boze vrouwen leidt en 2/3e van de mannen is normaal blijven doen, dat er dan vaak heibel is.

Nou heb ik een eigen fitness ruimte, dus ik kom eigenlijk alleen in hotels in gemeenschappelijke fitnessruimtes, maar ik hoor niemand hierover, dus zoals altijd is de gewone dagelijkse wereld weer een stuk genuanceerder…
Ik gebruik wederom feiten. Eenderde is vrij veel, geen meerderheid maar wel problematisch. En niet een 'gestoorde minderheid' of een eenling zoals jij het doet voorkomen.
blablablabla
pi_220931229
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik gebruik wederom feiten. Eenderde is vrij veel, geen meerderheid maar wel problematisch. En niet een 'gestoorde minderheid' of een eenling zoals jij het doet voorkomen.
Nee, wij hadden het over niet normaal in de sportschool kunnen kijken zonder gezeik en vervolgens onderbouw je dat met 1/3 heeft zijn gedrag aangepast.

Dat slaat werkelijk als Jaap op Dirk.
pi_220931488
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, wij hadden het over niet normaal in de sportschool kunnen kijken zonder gezeik en vervolgens onderbouw je dat met 1/3 heeft zijn gedrag aangepast.

Dat slaat werkelijk als Jaap op Dirk.
Een derde past zijn gedrag aan, dus OOK in de sportschool mag je aannemen. Voorbeelden zijn gepost hier.

Maar als je in beginsel al geen probleem ziet is deze discussie wel klaar wat mij betreft.
blablablabla
pi_220931719
quote:

[..]
Wat leuk dat doe ik bij iedereen in de gym of het nu man of vrouw is. Ben niet angstig maar ik heb geen zin om mensen te helpen want ik ben er om te trainen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')