abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220911304
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
En, doorrrrr….
pi_220911332
Vrouwen willen geen man maar wel meer migranten en islam omdat ze zo lekker links zijn.
En dat terwijl de islam traditioneel hun vrouwen onderdrukken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:08:46 #3
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220911414
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:55 schreef hoechst het volgende:
Vrouwen willen geen man maar wel meer migranten en islam omdat ze zo lekker links zijn.
Overtrokken gedoe. Er zijn toch ook genoeg mannen die migranten willen helpen en lekker links zijn. En wie zegt dat er hier onderdrukking gaat komen. De SGP schopt al een eeuw geen deuk in een pakje boter. Waarom zou een andere religie dat dan wel voor elkaar gaan krijgen. Angst om niks en enkel om de spotlights op de islam te krijgen. Er zijn al genoeg topics om te klagen over het verlies van het avondland.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220911496
Ik kom echt popcorn tekort voor deze topicreeks :9
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 11:28:25 #5
5428 crew  miss_sly
pi_220911528
quote:
Ga weg met je anti-migratie gelul. Dat heeft met dit topic niets te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:49:53 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220911628
On topic dan maar. Ik denk dat, naast het feminisme en de toegenomen individualisering, ook het toegenomen opleidingsniveau van vrouwen meegenomen moet worden. De hogere 'eisen' zijn imo logisch. Weinig mensen willen een relatie met iemand die niet zo snugger is.

En waar een vrouw vroeger te lang met een lul omging uit financiële noodzaak is dat nu niet meer nodig. Daarbij is er nu ook weinig stigma meer op single zijn en kunnen we tevens sneller stoppen met een relatie als die niet meer werkt.

Is dit erg? Nee, er is toch geen verplichting om te (down)daten? Dan zijn er maar wat minder paartjes en wat meer singles.
pi_220911760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:18 schreef Donna het volgende:

[..]
En dan plaats ik een reactie die niks met jou te maken heeft en vind je het nodig om een bak stront over mij heen te kieperen? Thanks.
Jij begon met stront gooien door users af te kraken alleen omdat ze anders denken dan jij.
Impliceren dat ze zich voor hun partner zouden moeten schamen, dat werk.
blablablabla
pi_220911772
quote:
Stemmen vrouwen overwegend linkser, dat lijkt toch wel mee te vallen?
blablablabla
pi_220911848
Opleidingsniveau zegt nog bitterweinig over iemands intelligentie. En zelfs als er al een flink intelligentieverschil is zegt dat nog bar weinig over iemands relatie. Treurig dat voor veel mensen tegenwoordig daten het zoeken naar 'de beste deal' geworden is.
Miata is always the answer
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:18:27 #10
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220911896
Jongens ik.heb ineens veel.succes.op tinder en ook irl

Wtf is er aan de hand :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220912157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef MMaRsu het volgende:
Jongens ik.heb ineens veel.succes.op tinder en ook irl

Wtf is er aan de hand :D
Vertel, wat heb je veranderd in je plan van aanpak dat je ineens veel scoort?
pi_220912241
Waarom worden "kamerplanten met rijbewijs" een man genoemd? Author heeft waarschijnlijk nooit een man ontmoet. Alleen kamerplanten. Anders zou ze het verschil wel kennen.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220912283
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:08 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
En wie zegt dat er hier onderdrukking gaat komen.
Los van de rest van het gesprek, zou ik zeggen dat ervaring uit het verleden laat zien dat er veel hogere percentage van onderdrukking plaats vindt juist in die moslim landen.

Bijv. in Arabische landen wordt iedereen die niet moslim/arabisch is onderdrukt. Hierbij maakt het niet uit of het Druzen zijn of Christenen of Alavieten of Koerden. Ze worden allemaal onderdrukt door de arabieren/moslims in deze landen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:49:38 #14
5428 crew  miss_sly
pi_220912301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:45 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Los van de rest van het gesprek, zou ik zeggen dat ervaring uit het verleden laat zien dat er veel hogere percentage van onderdrukking plaats vindt juist in die moslim landen.

Bijv. in Arabische landen wordt iedereen die niet moslim/arabisch is onderdrukt. Hierbij maakt het niet uit of het Druzen zijn of Christenen of Alavieten of Koerden. Ze worden allemaal onderdrukt door de arabieren/moslims in deze landen.
Voor deze reeks is dit niet van belang. Kunnen we dit alsjeblieft elders laten?
pi_220912537
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor deze reeks is dit niet van belang. Kunnen we dit alsjeblieft elders laten?
Het is aan de moderators te beslissen. Ik heb dat aangegeven in de eerste zin.
pi_220913013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Tussen zeggen dat je een open relatie hebt en in een dagboektopic in detail laten optekenen inclusief met wie je seks hebt zit natuurlijk wel wat verschil. Maakt verder niet uit, leven en laten leven, maar wel grappig dat je je dan vervolgens ontzettend druk maakt om eventuele reputatieschade door wat anderen zoal posten.
Je komt niet echt sex positive over, wat raar is.

@Donna heeft gedate en dat gedeeld met Fok. En ja, ze is met meerdere mannen kennelijk naar bed gegaan. Good for her!

Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand die het ok vindt dat zijn eigen vrouw met anderen seks heeft zo bekrompen reageert op een volstrekt normaal seksleven van een andere vrouw.
pi_220913092
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:08 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Overtrokken gedoe. Er zijn toch ook genoeg mannen die migranten willen helpen en lekker links zijn. En wie zegt dat er hier onderdrukking gaat komen. De SGP schopt al een eeuw geen deuk in een pakje boter. Waarom zou een andere religie dat dan wel voor elkaar gaan krijgen. Angst om niks en enkel om de spotlights op de islam te krijgen. Er zijn al genoeg topics om te klagen over het verlies van het avondland.
Nuance: de Islam loopt wel behoorlijk wat achter op het Christendom…
pi_220913107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
On topic dan maar. Ik denk dat, naast het feminisme en de toegenomen individualisering, ook het toegenomen opleidingsniveau van vrouwen meegenomen moet worden. De hogere 'eisen' zijn imo logisch. Weinig mensen willen een relatie met iemand die niet zo snugger is.

En waar een vrouw vroeger te lang met een lul omging uit financiële noodzaak is dat nu niet meer nodig. Daarbij is er nu ook weinig stigma meer op single zijn en kunnen we tevens sneller stoppen met een relatie als die niet meer werkt.

Is dit erg? Nee, er is toch geen verplichting om te (down)daten? Dan zijn er maar wat minder paartjes en wat meer singles.
Logisch… ja. Maar ook minder realistisch.
pi_220913138
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ga weg met je anti-migratie gelul. Dat heeft met dit topic niets te maken.
Oke hier is er nog 1tje dus.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:35:00 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220913149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nuance: de Islam loopt wel behoorlijk wat achter op het Christendom…
Nou... als ik de Gristenen in de VS zo bekijk...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220913186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Valt ook wel mee natuurlijk vergeleken met Islamitische landen.

Hoe dan ook: in Nederland hebben we daar geen last van.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:44:26 #22
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220913220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Logisch… ja. Maar ook minder realistisch.
Die stok dat zijn wij, de lat, die bepaal jezelf. Wat realistisch is, is nogal persoonlijk. Hoeveel gebreken iemand mag hebben bijvoorbeeld. Of matige persoonlijke verzorging, of rare denkbeelden
pi_220913274
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je komt niet echt sex positive over, wat raar is.

@:Donna heeft gedate en dat gedeeld met Fok. En ja, ze is met meerdere mannen kennelijk naar bed gegaan. Good for her!

Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand die het ok vindt dat zijn eigen vrouw met anderen seks heeft zo bekrompen reageert op een volstrekt normaal seksleven van een andere vrouw.
Duiden wat voor soort relatie je hebt is wel even iets anders dan in detail vertellen hoe je door je slettenfase gaat na een scheiding. Integere mensen delen zulke persoonlijke dingen hooguit met hun vriendinnen en gaan dat zeker niet aan de grote klok hangen op een forum waar iedereen kan meelezen.

En als je al besluit wel te doen omdat je blijkbaar enorm ruimdenkend bent is het vrij bizar dat je tegelijkertijd je zorgen maakt over reputatieschade van anderen bij hun dierbaren vanwege wat meningkjes.
blablablabla
pi_220913285
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat heb je hier ook echt nog wel, het gedeelte Biblebelt wat geen import is stemt SGP.
blablablabla
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 15:25:23 #25
441859 crew  Lenny77
pi_220913452
Laten we dit wespennest maar vrij houden van religie...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220913744
Het is ook wel logisch dat vrouwen minder behoefte hebben aan een relatie, naast dat de meeste genoeg verdienen om single te zijn, zorgen dating apps er ook voor dat ze ten alle tijden een pikkencarousel van ten minste 5 sterk kunnen aanhouden, situationship hier en daar, en je wordt eigenlijk in alle behoeftes bevredigd zonder je echt te hoeven binden. Gevaar van deze levensstijl is wel dat de overstap naar een monogame relatie wel steeds groter wordt
pi_220913792
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Duiden wat voor soort relatie je hebt is wel even iets anders dan in detail vertellen hoe je door je slettenfase gaat na een scheiding. Integere mensen delen zulke persoonlijke dingen hooguit met hun vriendinnen en gaan dat zeker niet aan de grote klok hangen op een forum waar iedereen kan meelezen.

En als je al besluit wel te doen omdat je blijkbaar enorm ruimdenkend bent is het vrij bizar dat je tegelijkertijd je zorgen maakt over reputatieschade van anderen bij hun dierbaren vanwege wat meningkjes.
InTeGeRe MeNseN DeLeN NiEt HuN SeKsLevEn Op InTeRnEt

Aldus de debiel die op internet vertelt dat hij een open relatie heeft en het normaal vindt om vreemd te gaan als je niet aan je trekken thuis komt. Je bent niet moe, je hebt gewoon geen zin om te pijpen. Alle mannen hebben de hele dag lusten die door de vrouw ingevuld moeten worden. En een slippertje moet kunnen.

Maar verder is onze Elan zelf mega integer!
pi_220913796
-nee-

[ Bericht 66% gewijzigd door Lenny77 op 29-05-2026 16:10:45 ]
pi_220913803
Ik heb nu de OP gelezen, maar is Debby Gerritse gescheiden ofzo? Wat een zure column.. ook best polariserend
pi_220913854
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 16:12:02 #31
441859 crew  Lenny77
pi_220913859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:04 schreef Masberum het volgende:
Ik heb nu de OP gelezen, maar is Debby Gerritse gescheiden ofzo? Wat een zure column.. ook best polariserend
Het gaat al 25 delen niet meer om de column...
Debby is sowieso een seut :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220913959
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:03 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
InTeGeRe MeNseN DeLeN NiEt HuN SeKsLevEn Op InTeRnEt

Aldus de debiel die op internet vertelt dat hij een open relatie heeft en het normaal vindt om vreemd te gaan als je niet aan je trekken thuis komt. Je bent niet moe, je hebt gewoon geen zin om te pijpen. Alle mannen hebben de hele dag lusten die door de vrouw ingevuld moeten worden. En een slippertje moet kunnen.

Maar verder is onze Elan zelf mega integer!
Je moet nogmaals helemaal niks. Al zou begrijpend lezen wel praktisch zijn in jouw geval. Want je hebt een grote muil tegen me over dingen die ik nooit gezegd hebben.

Feit is dat als mensen niet krijgen in hun relatie dan zoeken ze dat op een gegeven moment vanzelf elders gaan halen. Of dat nu een pijpbeurt is of emotionele verbinding. Big fucking deal ook allemaal. Een huwelijk is sowieso meer een zakelijke deal, geen gevangenis.
blablablabla
pi_220914085
Een zakelijke deal, zoiets is een huwelijk om een verblijfsvergunning.
pi_220914290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:43 schreef Questular het volgende:
Een zakelijke deal, zoiets is een huwelijk om een verblijfsvergunning.
Veel meer dan zakelijk is het niet anders hoefde je er niet voor naar een ambtenaar en kon je gewoon besluiten samen te leven.
blablablabla
pi_220914999
Hoe gaan deze vrouwen eigenlijk hun kinderwens vervullen of willen ze ook geen kinderen meer?
pi_220915079
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Veel meer dan zakelijk is het niet anders hoefde je er niet voor naar een ambtenaar en kon je gewoon besluiten samen te leven.
:')

Kijk eens dom

Ja ho maar
pi_220915184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:30 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
:')

Kijk eens dom

Ja ho maar
Skip de romantische bullshit en het is letterlijk een contract. Dat je een hoop geld kan kosten.
blablablabla
pi_220915239
quote:
Het is vrouwenlogica. Daarom vind ik het geen slecht idee om vrouwen het stemrecht (weer) te ontnemen. Ze weten namelijk niet wat ze aan het doen zijn. Vaak worden ze geleid door wat er op nu.nl staat en meer verdiepen ze zich nooit in onderwerpen. Vervolgens geven ze alle mannen de schuld voor de verhoogde onveiligheid voor de vrouwen, dóór de massale immigratie waar ze dus zelf voor stemmen.

Verder is wat @MultiBanaan zegt in #64 zo waar. Dit is de reden waarom ze geen man meer willen. Vrouwen worden al van alle gemakken voorzien. Maar zodra het sociale vangnet stopt omdat er geen geld meer is bij de overheid. En de sugardaddy overheid stopt met geld geven aan deze single vrouwen. Hoe gaan zij zich dan redden met alleen sociale wetenschappen op zak?
pi_220915270
Trouwen is toch eigenlijk een contract die je met zijn tweeën afsluit waarbij 1 van de twee profiteert als die het contract beëindigt (traditioneel huwelijk, bij huwelijkse voorwaarden natuurlijk wat anders maar ja op die manier trouwen maakt het trouwen volgens mij voor vrouwen minder magisch... om welke reden dat dan ook mag zijn...)
pi_220915360
Bij een trouwerij, draagt de man zwart naar zijn eigen begrafenis. Dit is blijkbaar een cynische gezegde.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 19:15:31 #41
5428 crew  miss_sly
pi_220915365
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:55 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Het is vrouwenlogica. Daarom vind ik het geen slecht idee om vrouwen het stemrecht (weer) te ontnemen. Ze weten namelijk niet wat ze aan het doen zijn. Vaak worden ze geleid door wat er op nu.nl staat en meer verdiepen ze zich nooit in onderwerpen. Vervolgens geven ze alle mannen de schuld voor de verhoogde onveiligheid voor de vrouwen, dóór de massale immigratie waar ze dus zelf voor stemmen.

Verder is wat @:MultiBanaan zegt in #64 zo waar. Dit is de reden waarom ze geen man meer willen. Vrouwen worden al van alle gemakken voorzien. Maar zodra het sociale vangnet stopt omdat er geen geld meer is bij de overheid. En de sugardaddy overheid stopt met geld geven aan deze single vrouwen. Hoe gaan zij zich dan redden met alleen sociale wetenschappen op zak?
Vrouwonvriendelijke shit over het ontnemen van het kiesrecht en hoe vrouwen luie, gemakkelijke wezens zijn waarvoor alles wordt geregeld en die zonder sugardaddy overheid niets meer kunnen en hebben en twee users die het vol overtuiging ook nog een like geven.

Echt, niet alle mannen, maar deze drie mannen zijn echt stuk.
pi_220915394
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrouwonvriendelijke shit over het ontnemen van het kiesrecht en hoe vrouwen luie, gemakkelijke wezens zijn waarvoor alles wordt geregeld en die zonder sugardaddy overheid niets meer kunnen en hebben en twee users die het vol overtuiging ook nog een like geven.

Als je als vrouw zijnde blijft stemmen voor de open grenzen en de massale immigratie, dan ben je feitelijk vrouwonvriendelijk naar jezelf toe. De stistieken, zoals onderzocht door Jan vd Beek en beschreven in zijn boek 'Migratie Magneet' onderbouwen dit.
pi_220915412
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:19 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Als je als vrouw zijnde blijft stemmen voor de open grenzen en massale immigratie, dan ben je feitelijk vrouwonvriendelijk naar jezelf toe. De stistieken, zoals onderzocht door Jan vd Beek en beschreven in zijn boek 'Migratie Magneet' onderbouwen deze.
Jij vult een beetje teveel voor andere in. Je praat mensen shit aan. Jij vind dat en je kan niet weten wat iedereen zijn motivatie is qua stemmen. En als je dat denkt ben je onrealistisch beeld aan het scheppen (dat jij weet wat iedereen voor kiesmotivatie heeft en jij dat blijkbaar allemaal weet).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_220915433
quote:

[..]

En daar ga je weer, vervallen in beledigingen zoals zoveel vrouwen in dit topic van wat ik heb gezien de laatste tijd. Dat is wat mensen doen als ze geen weerwoord hebben :N Hoe verkoop je het aan jezelf dat je goed bezig bent met dit soort uitspraken? :X
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:26:36 #45
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220915443
quote:

[..]

De vrouwen die ik ken zijn ook stuk voor stuk aanzienlijk minder lui en gemakkelijk dan ik.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')