abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220705670
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 00:01 schreef Droopie het volgende:
Kree, als je weer onder de mensen bent..
Wil je dan zelf weer een topic openen :)

Vol :)
Tuurlijk, vond het nog redelijk oke gaan moet ik zeggen in het vorige topic.
Dus waarom niet. :)

Zolang we het maar leuk, lief en aardig houden heb ik er niet zo'n problemen mee :)
Do what you love, love what you do!
pi_220707046
Ik zat te denken he, of trouwens denk daar wel vaker over.

Weet niet hoe dat jullie is vergaan met verslaving en etc, en of je toen een relatie had.
Ik niet trouwens, dus maakte het mss makkelijker. Zo ook geen kinderen erbij. wat het helemaal veel makkelijker maakte.

maar vraag me af, er zullen wellicht aantal van jullie zijn die dat wel hadden?

of ook niet toen je door al die shit moest van afkicken enzo.

Wat ik eigenlijk wil vragen, ervaring van sommige hier mss die dat wel hadden en hoe pik je dat weer op terwijl je die hele geschiedenis hebt?

het is niet echt eerste waar ik over begin nl, en verzwijgen is ook weer zo wat?
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:11:54 #3
38824 crew  Droopie
pi_220707308
Maar heb je een probleem, had je een probleem, was het een groot probleem of klein probleem?

In mijn geval was het een groot probleem, want behalve opname heb ik mijn hele leven omgegooid.

Verhuisd naar andere woonplaats, uitleg over goede band met vader, hoe ik in dit koophuis ben gekomen.

Dat zijn best wel gebeurtenissen die lastig te vertellen zijn zonder het probleem te benoemen.

Is het iets waar je binnenkort mee te maken krijg?
Hell To The Liars
pi_220707396
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:11 schreef Droopie het volgende:
Maar heb je een probleem, had je een probleem, was het een groot probleem of klein probleem?

In mijn geval was het een groot probleem, want behalve opname heb ik mijn hele leven omgegooid.

Verhuisd naar andere woonplaats, uitleg over goede band met vader, hoe ik in dit koophuis ben gekomen.

Dat zijn best wel gebeurtenissen die lastig te vertellen zijn zonder het probleem te benoemen.

Is het iets waar je binnenkort mee te maken krijg?
nou niet binnenkort. ook omdat ik denk wil ik wel een hele relatie?
Het is wel iets wat ik mss mis ofzo, maargoed ben ook 42 nu en denk ook heb er gewoon geen zin meer in.

Maar eigenlijk is dat alleen zijn leuk tot zover hoogte natuurlijk.
Toch voel ik me dan eenzaam hoewel de rest wel werkt zeg maar?

make sense nog>. hoop het.

Maar wat als ik iemand leuk vind en zij mss mij, hoe de fuck leg ik dit allemaal uit....
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:20:02 #5
38824 crew  Droopie
pi_220707471
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:15 schreef kree het volgende:

[..]
nou niet binnenkort. ook omdat ik denk wil ik wel een hele relatie?
Het is wel iets wat ik mss mis ofzo, maargoed ben ook 42 nu en denk ook heb er gewoon geen zin meer in.

Maar eigenlijk is dat alleen zijn leuk tot zover hoogte natuurlijk.
Toch voel ik me dan eenzaam hoewel de rest wel werkt zeg maar?

make sense nog>. hoop het.

Maar wat als ik iemand leuk vind en zij mss mij, hoe de fuck leg ik dit allemaal uit....
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.

Ik snap er al geen klote van _O-
CBR, DTS. beetje drinken geen probleem, veel drinken toch een probleem.

Enige tip die ik je kan geven. Wees altijd eerlijk, bijna iedereen heeft op die leeftijd een rugzak met bagage.
Hell To The Liars
pi_220707492
Ik zou zeggen, waarom nu al zorgen maken over iets wat er nog niet is.

Als je een leuke vriendin treft en het voelt goed, dan is er nog genoeg tijd om open te zijn over je verleden. Tenminste als je heden op orde is. Als het nu nog steeds niet op orde is, dan is het wel iets om meteen open over te zijn.
pi_220707497
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Enige tip die ik je kan geven. Wees altijd eerlijk, bijna iedereen heeft op die leeftijd een rugzak met bagage.
ben ik ook? ik denk ook dat ik het meeste hier openbaar had gezegd met hoe het nu was?

(verspreid over diverse topics, dus snap als je het niet volgende :') )

euhms oke vraag ff vanaf waar je het niet meer volgde dan, gewoon om ff de geschiedenis duidelijk te hebben?
pi_220707533
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef Shii het volgende:
Ik zou zeggen, waarom nu al zorgen maken over iets wat er nog niet is.

Als je een leuke vriendin treft en het voelt goed, dan is er nog genoeg tijd om open te zijn over je verleden. Tenminste als je heden op orde is. Als het nu nog steeds niet op orde is, dan is het wel iets om meteen open over te zijn.
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.

Maaaaar wat nu als ik ga daten enzo he? bedoel ik zou er moeite mee hebben om dit zo ff gelijk dan te vertellen?
pi_220707542
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:15 schreef kree het volgende:
Dat is niet zo lastig hoor. Ik ken er genoeg die met dat verhaal gewoon een normale relatie weer zijn begonnen. Ja, er haakt ook in het begin een deel af, maar als je al een tijd nuchter onder je belt hebt, dan zijn er genoeg opties. Mits je je leven onder controle hebt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220707551
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:

[..]
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.

Maaaaar wat nu als ik ga daten enzo he? bedoel ik zou er moeite mee hebben om dit zo ff gelijk dan te vertellen?
Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?
Eerst iemand leren kennen en stukje bij beetje wissel je dan je verhaal uit. Jij leert haar kennen, zij jou.
pi_220707553
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niet zo lastig hoor. Ik ken er genoeg die met dat verhaal gewoon een normale relatie weer zijn begonnen. Ja, er haakt ook in het begin een deel af, maar als je al een tijd nuchter onder je belt hebt, dan zijn er genoeg opties. Mits je je leven onder controle hebt.
naja ik schaam me best voor mijn verleden hiermee, en dat zeker voor mij, want ben nou niet zo iemand die het van de daken roept. Dat dan normaal vertellen enzo?

geen idee joh en ben al slecht in daten.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:27:16 #12
38824 crew  Droopie
pi_220707562
quote:

[..]

Begin om niet drinken tijdens de eerste date. Vraagt ze waarom, dan zeg je netjes, dat vertel ik op de 2e date :P
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:

[..]
ben ik ook? ik denk ook dat ik het meeste hier openbaar had gezegd met hoe het nu was?

(verspreid over diverse topics, dus snap als je het niet volgende :') )

euhms oke vraag ff vanaf waar je het niet meer volgde dan, gewoon om ff de geschiedenis duidelijk te hebben?
Ehh. Vanaf het CBR en dat je je rijbewijs terugkreeg. Dat je boos bent op het CBR of was, dat weet ik nog wel.
Hell To The Liars
pi_220707563
quote:

[..]

Je hoeft het toch ook niet gelijk te vertellen. Die vriendin heeft misschien ook wel een rugzakje met haar eigen struggles. Het heden telt. Verantwoording afleggen over het verleden hoeft niet. Wat ik al zei, als je nu alles op orde hebt is het prima. Als je nog steeds een probleem hebt dan kun je er maar beter wel meteen open over zijn.
pi_220707572
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Eerst iemand leren kennen en stukje bij beetje wissel je dan je verhaal uit. Jij leert haar kennen, zij jou.
ja nouja ik hoop dat zoiets zo gaat, maar als er ff beetje gevraagd wordt dan ontkom ik er toch niet aan om dit soort dingen te vertellen?

ik denk onwijze afknapper mss wel voor vrouwen?
pi_220707579
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef kree het volgende:

[..]
naja ik schaam me best voor mijn verleden hiermee, en dat zeker voor mij, want ben nou niet zo iemand die het van de daken roept. Dat dan normaal vertellen enzo?

geen idee joh en ben al slecht in daten.
Je hoef je niet te schamen :*
Het leven is wat het is, iedereen heeft zo zijn uitdagingen. Het hangt er vanaf hoe je ermee omgaat en of je bewust ben van je valkuilen
Echt, schaamte is echt niet nodig

En nee, dat betekent niet dat je je problemen bij een eerste date compleet van de daken hoeft te roepen (zou ik je afraden, niet alleen jou trouwens: iedereen)

En verder wat ik net zei:

quote:
pi_220707600
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:27 schreef Shii het volgende:

[..]
Je hoeft het toch ook niet gelijk te vertellen. Die vriendin heeft misschien ook wel een rugzakje met haar eigen struggles. Het heden telt. Verantwoording afleggen over het verleden hoeft niet. Wat ik al zei, als je nu alles op orde hebt is het prima. Als je nog steeds een probleem hebt dan kun je er maar beter wel meteen open over zijn.
oke mss is dat wel zo, moet zeggen dit komt niet van dating apps dat dan, want denk daar al vertellen is no-go

mss als je in het echt afspreekt dat dat wel wat handiger is zoals je verteld?
Ik weet niet wat dit aan gaat ben ik maagd met daten en hoe handig te zijn.
pi_220707603
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:28 schreef kree het volgende:

[..]
ja nouja ik hoop dat zoiets zo gaat, maar als er ff beetje gevraagd wordt dan ontkom ik er toch niet aan om dit soort dingen te vertellen?

ik denk onwijze afknapper mss wel voor vrouwen?
Hangt van de vrouw af. En je kan zelf bepalen wanneer je hoe open je bent over iets. Als het iemand afschrikt dan is dat niet de juiste persoon voor jou. Dat maakt je situatie niet kansloos, dat maakt gewoon dat het geen geschikte combinatie is. Lang niet elke vrouw wordt hierdoor afgeschrikt
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 19:30:52 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220707604
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

En daar moet je ook af en toe iets uit durven gooien. Maakt het wat simpeler en lichter allemaal.
pi_220707608
Kree als je 40 bent heeft iedereen een hele rugzak met bagage. Ook die mogelijke vriendin. Kijk naar het nu en probeer er wat positiefs van te maken met de blik vooruit i.p.v. alleen maar terugkijken. Het is wel iets wat je met je meedraagt, maar denk niet alleen maar steeds dat het je toekomst kan vergallen.
pi_220707623
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Hangt van de vrouw af. En je kan zelf bepalen wanneer je hoe open je bent over iets. Als het iemand afschrikt dan is dat niet de juiste persoon voor jou. Dat maakt je situatie niet kansloos, dat maakt gewoon dat het geen geschikte combinatie is. Lang niet elke vrouw wordt hierdoor afgeschrikt
moet zeggen dit geeft me wel een beetje hoop, nog niet echt aan toe enzo denk ik mss.

Maar oke wellicht moet ik ook niet zo bang zijn ofzo voor gevolgen als ik het gewoon eerlijk vertel.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:33:05 #21
38824 crew  Droopie
pi_220707633
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:30 schreef maily het volgende:

[..]
En daar moet je ook af en toe iets uit durven gooien. Maakt het wat simpeler en lichter allemaal.
Dat ja, op je eerste of tweede date moet je het leuk hebben, en misschien als het klikt laat de een wat los of de andere..
Maar voor zware gesprekken ga je maar naar je BFF of de psycholoog.
Hell To The Liars
pi_220707637
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:31 schreef Shii het volgende:
Kree als je 40 bent heeft iedereen een hele rugzak met bagage. Ook die mogelijke vriendin. Kijk naar het nu en probeer er wat positiefs van te maken met de blik vooruit i.p.v. alleen maar terugkijken. Het is wel iets wat je met je meedraagt, maar denk niet alleen maar steeds dat het je toekomst kan vergallen.
ja, moet zeggen heb hier wel wat aan, om het wat positief in te zien. thanks
pi_220707653
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:32 schreef kree het volgende:

[..]
moet zeggen dit geeft me wel een beetje hoop, nog niet echt aan toe enzo denk ik mss.

Maar oke wellicht moet ik ook niet zo bang zijn ofzo voor gevolgen als ik het gewoon eerlijk vertel.
Als je er nog niet aan toe bent: het heeft geen haast toch O+ Neem je tijd...
Op dit gebied win je niet veel met angst. Als je er aan toe bent gewoon kijken wat voor jou werkt
pi_220707675
thanks jullie allemaal trouwens, want oke ik zit soms ook maar te denken wat ik ermee moet voor mijn gevoelens.

En helpt best wat meningen van jullie hier zo te horen.
pi_220707687
quote:
84s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef kree het volgende:
thanks jullie allemaal trouwens, want oke ik zit soms ook maar te denken wat ik ermee moet voor mijn gevoelens.

Je hebt hier alle plaats om ze te uiten en we willen allemaal wel meedenken en we willen allemaal dat het goed met je gaat
pi_220707705
quote:
84s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef kree het volgende:

Je zit teveel in je hoofd en ziet allerlei beren op de weg. Soms moet je gewoon doen. Maar dat komt wel als je er zelf aan toe bent. Niemand die het voor je doet. Je moet het zelf doen.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:38:54 #27
38824 crew  Droopie
pi_220707722
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:37 schreef Shii het volgende:

[..]
Je zit teveel in je hoofd en ziet allerlei beren op de weg. Soms moet je gewoon doen. Maar dat komt wel als je er zelf aan toe bent. Niemand die het voor je doet. Je moet het zelf doen.
En ook daar is hulp voor he.
Daar heb ik zelf ook veel last van gehad (nu in mindere mate).
Hell To The Liars
pi_220707729
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt hier alle plaats om ze te uiten en we willen allemaal wel meedenken en we willen allemaal dat het goed met je gaat
thanks daarvoor en zal jullie op de hoogte houden ook wel, want vind dat is alleen maar eerlijk dan.

Voor nu geen onwijze dating plannen hoor. ga nog ff op vakantie met mijn ma en zusje over paar weken. Dat is even het doel nu.

Maar oke weet ik vraag me dit soms af en moet er gewoon ff met mensen over kunnen praten behalve mijn collega's of familie enzo.

Ik waardeer jullie meningen. en ideetjes. zeker haal ik er tips uit.
pi_220707777
Gewoon daten met vrouwen die het ook wel tof vinden om zo af en toe teveel te drinken. Komt het helemaal goed. Eerste date op een bierproeverij met een borreltje na. Kijken of het klikt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 3 mei 2026 @ 19:50:01 #30
13309 nostra
ask why
pi_220707877
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:39 schreef kree het volgende:

[..]
thanks daarvoor en zal jullie op de hoogte houden ook wel, want vind dat is alleen maar eerlijk dan.

Voor nu geen onwijze dating plannen hoor. ga nog ff op vakantie met mijn ma en zusje over paar weken. Dat is even het doel nu.

Maar oke weet ik vraag me dit soms af en moet er gewoon ff met mensen over kunnen praten behalve mijn collega's of familie enzo.

Ik waardeer jullie meningen. en ideetjes. zeker haal ik er tips uit.
Niet drinken is tegenwoordig ook steeds normaler hoor. Dat hoef je niet meteen een superserieus of -negatief in te steken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220707909
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet drinken is tegenwoordig ook steeds normaler hoor. Dat hoef je niet meteen een superserieus of -negatief in te steken.
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.

kan ik best niks drinken he enzo, maar al snel geen reet meer aan dan voor mij en denk we gaan weg (omdat ik dan rij dus)

heb eentje geleerd ik drink niet meer voor rijden.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 19:54:41 #32
197773 crew  maily
pi_220707951
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:

[..]
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.

kan ik best niks drinken he enzo, maar al snel geen reet meer aan dan voor mij en denk we gaan weg (omdat ik dan rij dus)

Zij hebben geen rijbewijs?

Wel goed dat jij dan moet rijden :Y
pi_220707956
quote:

[..]

Hopelijk ook als je de volgende ochtend weer op pad moet met de auto.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 19:57:27 #34
38824 crew  Droopie
pi_220707989
quote:

[..]

Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.

Zou je een vriendin accepteren die bovengemiddeld veel drinkt of denk je dat het beter zou zijn om een vriendin te hebben die niet van drank houd.
Hell To The Liars
pi_220708032
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:54 schreef maily het volgende:

[..]
Zij hebben geen rijbewijs?

Wel goed dat jij dan moet rijden :Y
dat rijbewijs is een drama geweest he en heeft echt. (ff rekenen hoelang). 7 jaar gekost denk? met elke keer checks. dus zeg mij niet dat CBR niet streng genoeg is, ik was ervan af nu begin dit jaar en krijg weer gewoon voor de standaard 10 jaar.

Gezien hoe ze testen mogen jullie ook wel denken dat ze dit serieus nemen he? want anders no way dat ze me erdoor lieten gaan met bloed check en etc...... vind het al aardig streng.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 20:01:49 #36
197773 crew  maily
pi_220708041
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:01 schreef kree het volgende:

[..]
dat rijbewijs is een drama geweest he en heeft echt. (ff rekenen hoelang). 7 jaar gekost denk? met elke keer checks. dus zeg mij niet dat CBR niet streng genoeg is, ik was ervan af nu begin dit jaar en krijg weer gewoon voor de standaard 10 jaar.

Gezien hoe ze testen mogen jullie ook wel denken dat ze dit serieus nemen he? want anders no way dat ze me erdoor lieten gaan met bloed check en etc...... vind het al aardig streng.
dat weet ik en daar zeg ik niks van.
pi_220708049
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zou je een vriendin accepteren die bovengemiddeld veel drinkt of denk je dat het beter zou zijn om een vriendin te hebben die niet van drank houd.
en btw ja. en realiseer ik me nu dus, dus eens. zou dit ook nooit meer zo doen.

het is wel beetje dat realiseerde ik me toen nog niet he hoeveel gevolgen het had....
pi_220708088
beetje zwarte dag in mijn hele leven is dit..... en vooral heb er zeg maar jaren over verspild met niks doen enzo.

Dat vooral denk ik nu. maargoed is niet anders, kan het ook niet meer veranderen.
pi_220708141
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:05 schreef kree het volgende:
beetje zwarte dag in mijn hele leven is dit..... en vooral heb er zeg maar jaren over verspild met niks doen enzo.

Dat vooral denk ik nu. maargoed is niet anders, kan het ook niet meer veranderen.
Precies, je kan er niets meer aan veranderen. Maar wat je wel kan doen is verder gaan met je leven en niet steeds je verleden erbij halen. Je hebt het toch prima voor elkaar nu. Ben er trots op. Goede baan, leuk huisje. En kijk dan verder, misschien kun je mensen ontmoeten via een buurthuis?
pi_220708182
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

dat is een hele lastige vraag? en denk niet zo zwart /wit ook. maar zou ik van iemand kunnen houden die dat doet? dat vraag je

denk wel. maar denk dat ik dan de gene zou zijn om te zeggen van stop beetje met teveel drinken.
pi_220708197
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:10 schreef Shii het volgende:

[..]
Precies, je kan er niets meer aan veranderen. Maar wat je wel kan doen is verder gaan met je leven en niet steeds je verleden erbij halen. Je hebt het toch prima voor elkaar nu. Ben er trots op. Goede baan, leuk huisje. En kijk dan verder, misschien kun je mensen ontmoeten via een buurthuis?
jaaaaaah. en dat is ook precies wat het is, maar ben beetje best onzeker over mijn verleden en hoe ijk dit uitleg. mss moet dat beetje groeien denk als er relatie komt.
pi_220708225
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:15 schreef kree het volgende:

[..]
jaaaaaah. en dat is ook precies wat het is, maar ben beetje best onzeker over mijn verleden en hoe ijk dit uitleg. mss moet dat beetje groeien denk als er relatie komt.
Wat ik al eerder zei, je ziet teveel beren op de weg. Als je nu je leven prima op de rit hebt, hoef je niet meteen aan een date verantwoording af te leggen over je verleden. Dat komt vanzelf wel.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 20:19:38 #43
38824 crew  Droopie
pi_220708234
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:14 schreef kree het volgende:

[..]
dat is een hele lastige vraag? en denk niet zo zwart /wit ook. maar zou ik van iemand kunnen houden die dat doet? dat vraag je

denk wel. maar denk dat ik dan de gene zou zijn om te zeggen van stop beetje met teveel drinken.
Nooit een andere persoon willen veranderen, je komt op een leeftijd dat mensen eenmaal zijn wie ze zijn.

Denk ik dan.
Hell To The Liars
  zondag 3 mei 2026 @ 20:20:09 #44
511221 Hetekip
Depressief
pi_220708238
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef OllieA het volgende:
Gewoon daten met vrouwen die het ook wel tof vinden om zo af en toe teveel te drinken. Komt het helemaal goed. Eerste date op een bierproeverij met een borreltje na. Kijken of het klikt.
Ik heb ooit een ex gehad die zoveel dronk dat ze vaker in het bed plaste, dat heb ik gauw uitgemaakt na drie keer. Even later had ze met een vent die twintig jaar ouder was _O-
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220708304
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nooit een andere persoon willen veranderen, je komt op een leeftijd dat mensen eenmaal zijn wie ze zijn.

Denk ik dan.
denk ik ook en maakt het mss makkelijker voor dating? Ik zie mijn moeder het beter doen als ik he?

maar zo rond deze leeftijd zit je in de midden denk ik van alles wat dating is.....?
  zondag 3 mei 2026 @ 20:29:57 #46
13309 nostra
ask why
pi_220708366
Maar inderdaad, drink nou in ieder geval niet op de eerste date. Been there, done that. Was toen geen probleem, maar de volgende keer (en keer en keer) staan dan ook de flessen cava klaar. En kan je moeilijk zeggen dat je niet drinkt. Ging dus ook fout, terugval, detox en klaar. Ze was overigens wel erg lief en dagelijks gebeld toen ik in de kliniek zat, maar er zat daarna niet meer in. Logisch ook natuurlijk. Wel doodzonde, want het was echt een supermatch.

Anyway, ik gooi het op mensen die ik niet ken nu gewoon semi-vrolijk: "word ik te oud voor; klinkt misschien een beetje alcoholistisch, maar twee biertjes hoef ik niet en van meer drinken ben ik tegenwoordig twee dagen aan het bijkomen, dus ik drink zelden meer". Niemand die daar raar over doet.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 20:32:04 #47
38824 crew  Droopie
pi_220708387
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
Maar inderdaad, drink nou in ieder geval niet op de eerste date. Been there, done that. Was toen geen probleem, maar de volgende keer (en keer en keer) staan dan ook de flessen cava klaar. En kan je moeilijk zeggen dat je niet drinkt. Ging dus ook fout, terugval, detox en klaar. Ze was overigens wel erg lief en dagelijks gebeld toen ik in de kliniek zat, maar er zat daarna niet meer in. Logisch ook natuurlijk. Wel doodzonde, want het was echt een supermatch.

Anyway, ik gooi het op mensen die ik niet ken nu gewoon semi-vrolijk: "word ik te oud voor; klinkt misschien een beetje alcoholistisch, maar twee biertjes hoef ik niet en van meer drinken ben ik tegenwoordig twee dagen aan het bijkomen, dus ik drink zelden meer". Niemand die daar raar over doet.
Of als je met de auto gaat, ik ben met de auto, klaar :P

Zou er niet te moeilijk over doen of praten.
Als je helemaal niet drinkt, zou een "ik drink niet" tegenwoordig helemaal niet meer raar zijn
Hell To The Liars
pi_220708398
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:29 schreef nostra het volgende:

snap je helemaal :). nu heb ik dat dronken nooit gedaan op date gaan niet gedaan.

maargoed mss wel eens beetje insinuatie terwijl ik gedronken had van joh wil je date :')

het werkt niet he. daar zijn we beiden uit. denk ik.
pi_220708848
Jaren terug date mijn moeder met een alcoholist. Eerste keer dat ik hem zag was in motel vd Valk in Westerbroek. Het viel me gelijk op oa zijn trillen en gelaatskleur. Wat me vooral opviel is dat hij zo gauw zijn borrelglas leeg was dat hij totaal geen aandacht meer had voor mijn moeder of mij. Alleen voor de ober want natuurlijk moest zijn glaasje weer vol.

Mijn moeder zag het eerst lang niet en zei dat is de stress.

Later is dat echt volledig uit de hand gelopen heeft ze de relatie beeindigt en toen begon het stalken. Duurde door totdat hij zich dood gezopen had.

Hij reed ook met haar in de auto met een krat bier en een fles jenever achter zijn kiezen. 8)7
Ik kon een paar keer ingrijpen en dan begon het schelden en vloeken. Maar ik was er natuurlijk vaak ook niet bij.
pi_220709171
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef Iceage het volgende:
Jaren terug date mijn moeder met een alcoholist. Eerste keer dat ik hem zag was in motel vd Valk in Westerbroek. Het viel me gelijk op oa zijn trillen en gelaatskleur. Wat me vooral opviel is dat hij zo gauw zijn borrelglas leeg was dat hij totaal geen aandacht meer had voor mijn moeder of mij. Alleen voor de ober want natuurlijk moest zijn glaasje weer vol.

Mijn moeder zag het eerst lang niet en zei dat is de stress.

Later is dat echt volledig uit de hand gelopen heeft ze de relatie beeindigt en toen begon het stalken. Duurde door totdat hij zich dood gezopen had.

Hij reed ook met haar in de auto met een krat bier en een fles jenever achter zijn kiezen. 8)7
Ik kon een paar keer ingrijpen en dan begon het schelden en vloeken. Maar ik was er natuurlijk vaak ook niet bij.
ja dat dat de weg niet is mag duidelijk zijn.
hoop niet dat ik zo overkom he, maarja idd mijn vrees wat mensen wel niet denken over me.
pi_220709190
ik heb een vriendin verloren he. recentelijk voor wie nog weet in brand. Enne dacht best nog kon ooit wat worden ook wel samen echt.

en dat doet me nog pijn dat dat zo ging. beetje overheen maar neit helemaal.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 21:37:54 #52
38824 crew  Droopie
pi_220709212
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:32 schreef kree het volgende:

[..]
ja dat dat de weg niet is mag duidelijk zijn.
hoop niet dat ik zo overkom he, maarja idd mijn vrees wat mensen wel niet denken over me.
Wat heb je uit die tijd overgehouden waar je trots op bent?

Of wat heb je gedaan waar je nu met een goed gevoel op terug kan kijken?
Hell To The Liars
pi_220709237
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:37 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wat heb je uit die tijd overgehouden waar je trots op bent?

Of wat heb je gedaan waar je nu met een goed gevoel op terug kan kijken?
als je over die meid praat en vriendin, dan welk dat ik elke keer heb gezegd en gepraat met dr in lange gesprekken ook wel van hoe ze nu omging met dr leven en met ggz en medicatie van her en der.

Ik heb gefaald vind ik zelf om dat genoeg duidelijk te maken, want zag het aan komen dat het niet goed ging>?

helaas he blijkt mijn waarheid waar.
pi_220709238
enne dit doet me onwijs pijn dus maak er geen grapjes over, helaas is het nu niet meer anders kunnen gaan.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 21:44:42 #55
38824 crew  Droopie
pi_220709265
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:40 schreef kree het volgende:

[..]
als je over die meid praat en vriendin, dan welk dat ik elke keer heb gezegd en gepraat met dr in lange gesprekken ook wel van hoe ze nu omging met dr leven en met ggz en medicatie van her en der.

Ik heb gefaald vind ik zelf om dat genoeg duidelijk te maken, want zag het aan komen dat het niet goed ging>?

helaas he blijkt mijn waarheid waar.
Nee als het drankprobleem ter sprake komt, wat heeft jou een goed/ trots gevoel geven uit die periode. (Want jij zegt het geen probleem meer is, en dat je het achter je wilt laten of dat je er nog niet aan toe bent om te stoppen)
Hell To The Liars
pi_220709283
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:44 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nee als het drankprobleem ter sprake komt, wat heeft jou een goed/ trots gevoel geven uit die periode. (Want jij zegt het geen probleem meer is, en dat je het achter je wilt laten of dat je er nog niet aan toe bent om te stoppen)
snap niet wat je ermee wil vragen?

ik snap dat helemaal niks meer drinken oke is of beter?

Ik vind een middenweg die voor mij werkt?
pi_220709294
neemt niet weg he en mss was dat voor haar de weg.
\
\
dat ze verbrand is in een brand dat gun ik niemand. en heb best moeilijk mee nog.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 21:51:50 #58
38824 crew  Droopie
pi_220709311
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:47 schreef kree het volgende:

[..]
snap niet wat je ermee wil vragen?

ik snap dat helemaal niks meer drinken oke is of beter?

Ik vind een middenweg die voor mij werkt?
Je zegt net. Wat mensen wel niet van je zullen denken?

Daar doelde ik op.
Hell To The Liars
pi_220709318
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:51 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je zegt net. Wat mensen wel niet van je zullen denken?

Daar doelde ik op.
nou denk als ik mensen zo gelijk spreek dat ze niet zitten te wachten op dit soort verhalen?

ik kan dat altijd vertellen he, maar moet ik ze beetje meer kennen ook.
pi_220709325
al met al. ben nog zo bezig om dit te verwerken voor mezelf dat ik niet eens denk aan iets anders of relatie.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 21:59:51 #61
38824 crew  Droopie
pi_220709349
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
al met al. ben nog zo bezig om dit te verwerken voor mezelf dat ik niet eens denk aan iets anders of relatie.
wanneer was de laatste keer dat je naar een hulpverlener bent geweest?
Hell To The Liars
pi_220709352
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
wanneer was de laatste keer dat je naar een hulpverlener bent geweest?
nog eigenlijk regelmatig, alleen niet meer in officiële zin?

Ik ben bij hun bandje gegaan enzo. :)
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:01:53 #63
38824 crew  Droopie
pi_220709364
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:00 schreef kree het volgende:

[..]
nog eigenlijk regelmatig, alleen niet meer in officiële zin?

Ik ben bij hun bandje gegaan enzo. :)
Kree, wanneer ben je voor het laatst bij een hulpverlener geweest 😑
Hell To The Liars
pi_220709376
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Regilio_ op 04-05-2026 04:02:43 ]
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220709378
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Kree, wanneer ben je voor het laatst bij een hulpverlener geweest 😑
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?

ik ken de "toonbox" onderhand en met gereedschappen bladiebladielbla. etc. het heeft me geholpen. maar oke nu weet ik het ook wel.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:05:31 #66
38824 crew  Droopie
pi_220709395
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef kree het volgende:

[..]
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?

ik ken de "toonbox" onderhand en met gereedschappen bladiebladielbla. etc. het heeft me geholpen. maar oke nu weet ik het ook wel.
Je kan ook gewoon nee zeggen he, in plaats van in principe.

Maar ik raad je echt aan om de juiste hulp te zoeken, er is nog een prachtig leven voor je te behalen :)
Hell To The Liars
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 22:05:57 #67
197773 crew  maily
pi_220709396
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef kree het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
pi_220709400
ik denk dat de GGZ hard faalt om te zeggen met wat het nu is. een alllei uit de DSM blabla 4 of5. of weet ik wat ze aanhouden.

beter idee is om gewoon eens eerlijk met elkaar te praten, dat was ook het enige wat mij hielp.
pi_220709412
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:05 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon nee zeggen he, in plaats van in principe.

Maar ik raad je echt aan om de juiste hulp te zoeken, er is nog een prachtig leven voor je te behalen :)
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:09:02 #70
38824 crew  Droopie
pi_220709417
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:06 schreef kree het volgende:
ik denk dat de GGZ hard faalt om te zeggen met wat het nu is. een alllei uit de DSM blabla 4 of5. of weet ik wat ze aanhouden.

beter idee is om gewoon eens eerlijk met elkaar te praten, dat was ook het enige wat mij hielp.
Dat praat je echt allemaal jezelf aan, geloof me, heb ik genoeg ervaring voor om dat te zien in je.

En dat is niet gek, ik heb serieus overwogen om dakloos te worden ipv mijn problemen keihard aan te pakken.

Er zijn zoveel soorten hulp, en bij mij was het ook pas bij de 4e en 6e dat het klopte en klikte.

En een topic op Fok! gaat geen enkel probleem oplossen voor je :*

Dat wou ik even kwijt.
Je bent het waard Kree, iedereen is de juiste hulp waard.
Hell To The Liars
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 22:10:40 #71
197773 crew  maily
pi_220709425
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:

[..]
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.
dan heb je blijkbaar niet de juiste hulp.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:10:56 #72
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709427
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:

[..]
Soms heb je gewoon een andere behandelaar nodig. Het gaat helaas niet altijd goed met de een of de andere.
pi_220709429
ik kan niemand schuld geven he, maar dat mijn vriendinnetje verbrande door de ongelofelijke stomme shit met GGZ en met huisarts medicatie, denk dat dat de oorzaak was. en weet wel zeker als ik haar goed kende.

maarja die nam ook aan maar wat goed was. niet mee eens dat. en doet me verdriet.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 22:11:37 #74
197773 crew  maily
pi_220709431
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:11 schreef kree het volgende:
ik kan niemand schuld geven he, maar dat mijn vriendinnetje verbrande door de ongelofelijke stomme shit met GGZ en met huisarts medicatie, denk dat dat de oorzaak was. en weet wel zeker als ik haar goed kende.

maarja die nam ook aan maar wat goed was. niet mee eens dat. en doet me verdriet.
we hebben het nu even over de HULP voor JOU
pi_220709436
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:11 schreef maily het volgende:

[..]
we hebben het nu even over de HULP voor JOU
weet ik maar kan niet zonder ff te begrijpen waar ik mee zat he?
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 22:13:27 #76
197773 crew  maily
pi_220709441
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:

[..]
maar jij bent niet tevreden over de GGZ; dan moet je iets anders gaan zoeken?
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:13:33 #77
38824 crew  Droopie
pi_220709443
quote:

[..]
We zijn hier om jou te helpen, met jouw probleem.
Daarom zei ik ook, een hulpverlener kan met jou ook praten over bv rouwverwerking..
Hell To The Liars
  zondag 3 mei 2026 @ 22:13:59 #78
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709447
quote:

[..]
Toch is het beste naar de huisarts en kijken welke routes beschikbaar zijn. Ik ken niet precies de history van jou of je vriendin natuurlijk. Maar zoals ik zei soms is veranderen van hulpverlener de juiste keuze.
pi_220709451
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:13 schreef maily het volgende:

[..]
maar jij bent niet tevreden over de GGZ; dan moet je iets anders gaan zoeken?
dat had ik al gedaan heel veel jaar eerder? heb er hier nog over verteld dat het niet handig was ggz en hulp lokaal
  zondag 3 mei 2026 @ 22:15:40 #80
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220709462
Hoef gezegd, droopie. Ik geloof ook dat Kree het waard is, hij moet in zichzelf geloven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220709465
quote:
6s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:13 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Toch is het beste naar de huisarts en kijken welke routes beschikbaar zijn. Ik ken niet precies de history van jou of je vriendin natuurlijk. Maar zoals ik zei soms is veranderen van hulpverlener de juiste keuze.
snap en is lastig eng ook de goeie vinden dus. als hulp.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:17:13 #82
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709474
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:

[..]
Yup en het kan lang duren. Maar in dezelfde cirkel draaien heb je niets aan natuurlijk.
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 22:17:14 #83
197773 crew  maily
pi_220709475
quote:

[..]
ga naar je huisarts en leg deze vraag voor. en wat voor hulp je zoekt. en dat je dat niet van de GGZ wil.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:17:21 #84
38824 crew  Droopie
pi_220709479
quote:

[..]
Het is ook eng. Maar weet je wat ook eng is.. 70 zijn en dan nog steeds in DTS je eenzame momenten weg bolken (zeg ik als grapje :P)

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 03-05-2026 22:44:06 ]
Hell To The Liars
  zondag 3 mei 2026 @ 22:22:48 #85
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709556
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:17 schreef maily het volgende:

[..]
ga naar je huisarts en leg deze vraag voor. en wat voor hulp je zoekt. en dat je dat niet van de GGZ wil.
Ik heb dat ook wel eens gedaan. Ze wilden dat ik x ging doen en dat was precies wat niet lukte voor ze de behandeling wilde voortzetten. Na lang wachten bij iets anders gestart en dat werkte wel en toen ging alles snel beter.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:25:44 #86
13309 nostra
ask why
pi_220709587
Nou ja, ik snap Krees frustratie wel (als ik hem goed begrijp) over de eenzijdige aanpak in de GGZ als het op alcoholisme aankomt. Verslaving, dat regel je bij de Brijder, Jellink of Trubendorffer; de onderliggende oorzaken regel je bij specialistische GGZ. Die twee doosjes praten ook niet met elkaar en de één zegt dat hij geen verstand heeft van het tweede en de tweede zegt dat hij geen verstand heeft van het eerste (of accepteert überhaupt geen mensen met een verslavingsachtergrond). DD-aanpak heb je wel (Spoor 6 geloof ik), maar is zeldzaam en eigenlijk te weinig tijd voor.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:28:36 #87
38824 crew  Droopie
pi_220709601
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:25 schreef nostra het volgende:
Nou ja, ik snap Krees frustratie wel (als ik hem goed begrijp) over de eenzijdige aanpak in de GGZ als het op alcoholisme aankomt. Verslaving, dat regel je bij de Brijder, Jellink of Trubendorffer; de onderliggende oorzaken regel je bij specialistische GGZ. Die twee doosjes praten ook niet met elkaar en de één zegt dat hij geen verstand heeft van het tweede en de tweede zegt dat hij geen verstand heeft van het eerste (of accepteert überhaupt geen mensen met een verslavingsachtergrond). DD-aanpak heb je wel (Spoor 6 geloof ik), maar is zeldzaam en eigenlijk te weinig tijd voor.
Misschien is voor Kree de behandeling dubbele diagnose wel een idee om eens te opperen bij de huisarts.

Maar dat zal een hele grote stap zijn, maar als het slaagt gaat ie nog een mooie toekomst tegemoet.
Hell To The Liars
  zondag 3 mei 2026 @ 22:32:25 #88
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709625
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:25 schreef nostra het volgende:
Ja ik snao het zeker, het duurt allemaal al lang en dan werkt het niet of begrijpen ze het niet. Maar toch moet je niet stil blijven staan want dan roest je vast en word het nog zwaarder.
pi_220709632
quote:
6s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:32 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja ik snao het zeker, het duurt allemaal al lang en dan werkt het niet of begrijpen ze het niet. Maar toch moet je niet stil blijven staan want dan roest je vast en word het nog zwaarder.
wellicht en twijfel over nog wat er mee te doen.
pi_220709643
moet wel zeggen en waarom ik denk hou het aan dit topic (want had elke keer kunnen zeggen kap ermee). dat ik denk he dat ik niet de enige ben die met dit soort vragen zit?

daarom past het mooi wel in R&P
  zondag 3 mei 2026 @ 22:41:42 #91
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220709669
Kree hoe lang ben je al verslaafd aan alcohol?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:42:10 #92
38824 crew  Droopie
pi_220709671
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
moet wel zeggen en waarom ik denk hou het aan dit topic (want had elke keer kunnen zeggen kap ermee). dat ik denk he dat ik niet de enige ben die met dit soort vragen zit?

daarom past het mooi wel in R&P
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.

Paradijsvogel zo noemen ze dat ook wel :P
Hell To The Liars
  Spellchecker zondag 3 mei 2026 @ 22:42:48 #93
197773 crew  maily
pi_220709674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

dat vind ik wel een mooie omschrijving :Y
pi_220709679
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoef gezegd, droopie. Ik geloof ook dat Kree het waard is, hij moet in zichzelf geloven.
beetje verloren zelfvertrouwen wel, dat is wel [probleem.
pi_220709689
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

nou denk niet eens dat ik onwijs uniek ben>? want voor veel denken wss zelfde.

goed ik heb het verteld en in verhaal. en wil dat echt nog we;l doen omdatat ik denk helpt anderen ook.
pi_220709696
beetje mss idee "je bent niet alleen"
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 22:49:20 #97
38824 crew  Droopie
pi_220709708
Zullen we deze sessie voor vanavond maar afsluiten ;)

Krijg je niet eens ongevraagd advies en ook geen factuur.
Hell To The Liars
pi_220709717
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:49 schreef Droopie het volgende:
Zullen we deze sessie voor vanavond maar afsluiten ;)

Krijg je niet eens ongevraagd advies en ook geen factuur.u
\
ja weet dat ik jou punt onwijs ook snap trouwens. ..

maargoed ik zie het van mij uit ook wel weer beetje.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:53:28 #99
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709728
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:51 schreef kree het volgende:

[..]
\
ja weet dat ik jou punt onwijs ook snap trouwens. ..

maargoed ik zie het van mij uit ook wel weer beetje.
Ik weet niet of je het ooit heb gezegd of niet maar had je ooit AA gedaan?
pi_220709732
quote:
6s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:53 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het ooit heb gezegd of niet maar had je ooit AA gedaan?
zekers bij geweest en gedaan.
pi_220709752
wil btw wel vertellen over hoe ik daarover dacht? tis btw niet negatief. maarja mijn huisarts dwong me om wat te doen. voor medicatie, (wart denk goed ding is)
pi_220709759
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:46 schreef kree het volgende:
beetje mss idee "je bent niet alleen"
Maar wat wil je nou? Je blijft maar hangen in je verleden. Durft geen stappen te zetten om te daten. Je bent zeker niet alleen, maar blijven hangen in medelijden op een forum gaat je leven irl niet helpen. Het kan steun geven, zeker wel, maar je moet zelf door.
pi_220709787
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 23:02 schreef Shii het volgende:

[..]
Maar wat wil je nou? Je blijft maar hangen in je verleden. Durft geen stappen te zetten om te daten. Je bent zeker niet alleen, maar blijven hangen in medelijden op een forum gaat je leven irl niet helpen. Het kan steun geven, zeker wel, maar je moet zelf door.
weet ik? en snap wat je zegt, maar dit kost voor mij ff wat tijd :)
  zondag 3 mei 2026 @ 23:31:21 #104
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220709873
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:59 schreef kree het volgende:
wil btw wel vertellen over hoe ik daarover dacht? tis btw niet negatief. maarja mijn huisarts dwong me om wat te doen. voor medicatie, (wart denk goed ding is)
Stond je er toen achter om het te doen of alleen maar omdat HA het zei? En ja tuurlijk als jij dit wilt delen
pi_220709879
quote:
6s.gif Op zondag 3 mei 2026 23:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Stond je er toen achter om het te doen of alleen maar omdat HA het zei? En ja tuurlijk als jij dit wilt delen
ja tuurlijk wel? ,maar wat wist ik dan toen he?
pi_220710317
liedjes tijd even. :P
pi_220710325
Bekijk deze YouTube-video

mer dit denk ik om muziek tekst?

pi_220710331
het is grappig dat ik dit jaren jaren terug met een groep onschuldige kindertjes een die geen wet wisten hoe en wat het nu zou zijn.

nu zijn ze alle pubers ofzo en mss al ouder..... vraag me wel eens af, hadden ze toen dachten wat ze zongen?

naja tis wel triest hoe de wereld is op het moment.
pi_220710333
ff het origineel he die beter is wmb....?

pi_220710334
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:18 schreef kree het volgende:
ff het origineel he die beter is wmb....?

sowieso had die musical meer als wat er in de film van eentje werd gedaan?

zie de playlist.

pi_220710338
wie dat kan waarderen doe ik date mee he :P

dit is pro enzo moet ik wel zeggen, maaerja ach ik deed poging met band en kwamen we aardig in de buurt.

dus het gaart om idee he?

[ Bericht 37% gewijzigd door kree op 04-05-2026 02:31:53 ]
pi_220710347
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:25 schreef kree het volgende:
wie dat kan waarderen doe ik date mee he :P

dit is pro enzo moet ik wel zeggen, maaerja ach ik deed poging met band en kwamen we aardig in de buurt.

dus het gaart om idee he?
ook met die musicals he, was er eentje die dat helemaal in gang zette, maar ook overleden,. je zou haast denken ik ga ellende na,?

maarja. nog goed was dat en nog steeds was dat leuk. jammer dat ik er geen onwijze opname van heb,.

tis verdrietig beetje dat dat niet meer door ging dus. ik vond het wel leuk met kindertjes enzo en beetje muziek maken. en hoewel ben er heel goed in dat begeleiden muzikaal. niet echt met groep kids he......?

[ Bericht 11% gewijzigd door kree op 04-05-2026 02:49:00 ]
pi_220710353
ik heb beetje problemen. want elke keer als ik denk is iets leuk ofzo, gaat er iemand dood ofzo. letterlijk en figuurlijk;ijk.

En wil er niet eens kinderachtig over doen dit, maar dat gebeurt gewoon.... daarom heb ik iessieus.
pi_220710489
Ik hoop niet dat je deze ochtend naar je werk rijdt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 4 mei 2026 @ 08:39:55 #115
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220710832
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:52 schreef kree het volgende:
ik heb beetje problemen. want elke keer als ik denk is iets leuk ofzo, gaat er iemand dood ofzo. letterlijk en figuurlijk;ijk.

En wil er niet eens kinderachtig over doen dit, maar dat gebeurt gewoon.... daarom heb ik iessieus.
Uiteraard zuipert, het ligt aan alles en iedereen ....behalve aan jou.

Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme , moest aan jou denken .
Gr Gr
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 mei 2026 @ 08:46:53 #116
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220710852
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 02:52 schreef kree het volgende:

We hebben allemaal iessieus maatje.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220710853
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Uiteraard zuipert, het ligt aan alles en iedereen ....behalve aan jou.

Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme , moest aan jou denken .
Gr Gr
Die aflevering is ook flink heftig!

https://www.theguardian.c(...)-alcohol-consumption
Mon 'en!
  maandag 4 mei 2026 @ 09:09:27 #118
511221 Hetekip
Depressief
pi_220710938
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:46 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik ga vandaag wat iessieus begraven, maar daar drink je dan juist op. Vroeger dronk men niet vanwege iessieus maar juist om te cellebreeten
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
  maandag 4 mei 2026 @ 11:44:13 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220712244
@kree

Kijk, hier is je eigen topic.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:52:31 #120
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220712307
Welke iesssieus gaan we vandaag allemaal bespreken?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 4 mei 2026 @ 11:53:22 #121
13309 nostra
ask why
pi_220712312
quote:
Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme ,
Linkje?
  Spellchecker maandag 4 mei 2026 @ 11:54:04 #122
197773 crew  maily
pi_220712314
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Linkje?
  maandag 4 mei 2026 @ 11:55:24 #123
13309 nostra
ask why
pi_220712327
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef maily het volgende:

[..]
Thanks, had nog niet doorgelezen. Terug te kijken op BBC dus, vanavond ff doen.
  maandag 4 mei 2026 @ 11:56:56 #124
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220712353
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Linkje?
Geen link maar je kan em vast terugkijken op NPO 3 om 23:10 uur
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220712401
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:46 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
is ook zo en realiseer ik me ook.

Ik heb niet echt even wat om te bespreken nu? maar wellicht jullie wel?
  maandag 4 mei 2026 @ 12:02:34 #126
13309 nostra
ask why
pi_220712418
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef kree het volgende:

[..]

Nog naar werk gereden?
  Forum Admin maandag 4 mei 2026 @ 12:02:47 #127
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_220712420
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef kree het volgende:

[..]

Je hoeft niet elke dag iets te posten hé. Gebruik het topic gewoon als je wel wat hebt waar je mee zit. Hoeft namelijk ook geen slowchat te worden.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_220712422
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Nog naar werk gereden?
nee joh was vrij, woensdag pas weer :)
pi_220712426
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:59 schreef kree het volgende:
Waarom ga jij altijd eerst (tig keer) aankondigen dat je iets wilt vertellen of uitleggen? Zeg gewoon meteen wat je wilt zeggen. Of niet, het is jouw topic...
pi_220712436
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Waarom ga jij altijd eerst (tig keer) aankondigen dat je iets wilt vertellen of uitleggen? Zeg gewoon meteen wat je wilt zeggen. Of niet, het is jouw topic...
ik zeg zoals ik het wil zeggen? vragen daarover zijn btw prima? maar geen idee wat ik hier mee moet?
pi_220712589
Ik zal vanavond een biertje moeten opentrekken om al dat koeterwaals in dit topic te kunnen begrijpen.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220712594
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:29 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik zal vanavond een biertje moeten opentrekken om al dat koeterwaals in dit topic te kunnen begrijpen.
ik hou je niet tegen :)
  maandag 4 mei 2026 @ 12:49:47 #133
13309 nostra
ask why
pi_220712710
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:04 schreef kree het volgende:
ik zeg zoals ik het wil zeggen? vragen daarover zijn btw prima? maar geen idee wat ik hier mee moet?
Het is gewoon wat raar als de conversatie zo loopt?

"- Ben je wel eens bij de AA geweest?"
"- Ja
- Ik wil wel vertellen hoe ik het vond?"

Het klopt taalkundig wel, maar je kan natuurlijk ook gewoon meteen vertellen wat je ervan vond.
pi_220712747
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]

"- Ja

Het klopt taalkundig wel, maar je kan natuurlijk ook gewoon meteen vertellen wat je ervan vond.
oke ja. maar niet altijd zin in he omdat het best wel keihard en confronterend was. En dan moet ik wel vertellen eigenlijk vanuit mijn diepste gevoelens hoe ik dat dan vond.
Daar heb ik niet altijd zin in.
(tenminste wil dat wel doen, maar moeten jullie ook gewoon respecteren over hoe ik erover denk. En soms gaat dit op fok zo weer niet de richting op die ik mss bedacht, dat ik denk kan beter niks over zeggen)

maar oke wil wel vertellen, maar weet niet eens waar te beginnen? Over AA wil je horen en hoe ik erbij kwam en hoe dat ging?
pi_220712768
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]

"- Ja

Ja dit idd. Als je gewoon zonder omwegen een inhoudelijk antwoord geeft (of aangeeft dat je er liever niet op ingaat, ook prima natuurlijk) worden je topics heel wat minder langdradig en daarmee beter te volgen.
pi_220712775
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja dit idd. Als je gewoon zonder omwegen een inhoudelijk antwoord geeft (of aangeeft dat je er liever niet op ingaat, ook prima natuurlijk) worden je topics heel wat minder langdradig en daarmee beter te volgen.
oke, nouja zie post hierboven erover en waarom ik dat niet deed dan.

het zou helpen als jullie gewoon concrete vragen stellen?

ipv dat ik het uit mezelf moet gaan vertellen. :)
pi_220712783
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:54 schreef kree het volgende:

[..]
oke ja. maar niet altijd zin in he omdat het best wel keihard en confronterend was. En dan moet ik wel vertellen eigenlijk vanuit mijn diepste gevoelens hoe ik dat dan vond.
Daar heb ik niet altijd zin in.
(tenminste wil dat wel doen, maar moeten jullie ook gewoon respecteren over hoe ik erover denk. En soms gaat dit op fok zo weer niet de richting op die ik mss bedacht, dat ik denk kan beter niks over zeggen)

maar oke wil wel vertellen, maar weet niet eens waar te beginnen? Over AA wil je horen en hoe ik erbij kwam en hoe dat ging?
Wat bedoel je hier precies mee? Je kunt niet verwachten dat mensen het met je eens zijn als jij dat zo wilt en je geen tegengas geven, het is nu eenmaal een forum.
pi_220712795
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Je kunt niet verwachten dat mensen het met je eens zijn als jij dat zo wilt en je geen tegengas geven, het is nu eenmaal een forum.
hoeft ook niet, maar zal niet de eerste keer zijn dat ik belachelijk gemaakt wordt he als ik gewoon eerlijk vertel hoe ik het ervaarde.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:18:49 #139
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220712882
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:01 schreef kree het volgende:

[..]
hoeft ook niet, maar zal niet de eerste keer zijn dat ik belachelijk gemaakt wordt he als ik gewoon eerlijk vertel hoe ik het ervaarde.
Je maakt zelf ook mensen belachelijk , beetje meten met twee maten kree.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 mei 2026 @ 13:22:27 #140
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220712903
Je kan ook zeggen. Ja ik heb AA gedaan maar voor nu wil hier even niets over delen
pi_220712910
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:18 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Je maakt zelf ook mensen belachelijk , beetje meten met twee maten kree.
nou dat is niet mijn bedoeling, en ook weet niet op wat je nu doelt?
Maar vertel maar? want praat het liever gewoon uit ipv iedereen dingen gaat denken.

moet btw zeggen ook in FB heb ik zelf gevraagd om dan ook de resten te verwijderen die er nog stonden waar ik dan weer op reageerde. En hoewel ik hard moest lachen op die reactie die er kwam die mij dan compleet te grond in boorde.

Die was nl wel weg maar laten ze reactie erop weer staan? dat is niet goed, want of alles weg of alles laten staan. daardoor denken jullie weer heel anders over mij nl als hoe ik ben.
pi_220712917
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:22 schreef Friday12 het volgende:
Je kan ook zeggen. Ja ik heb AA gedaan maar voor nu wil hier even niets over delen
nou ik wel maar moet ff met concrete vragen komen? vind het prima nl wel om erover te vertellen en hoe dat is, of mss al hoe je erbij komt?
  maandag 4 mei 2026 @ 13:25:43 #143
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220712924
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:23 schreef kree het volgende:

[..]
nou dat is niet mijn bedoeling, en ook weet niet op wat je nu doelt?
Maar vertel maar? want praat het liever gewoon uit ipv iedereen dingen gaat denken.

moet btw zeggen ook in FB heb ik zelf gevraagd om dan ook de resten te verwijderen die er nog stonden waar ik dan weer op reageerde. En hoewel ik hard moest lachen op die reactie die er kwam die mij dan compleet te grond in boorde.

Die was nl wel weg maar laten ze reactie erop weer staan? dat is niet goed, want of alles weg of alles laten staan. daardoor denken jullie weer heel anders over mij nl als hoe ik ben.
Okay dat zou kunnen maar je hebt zelf ook vaak kritiek op users /mods , soms met een 'toontje' wat ook kan overkomen als belachelijk maken
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220712932
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:25 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Okay dat zou kunnen maar je hebt zelf ook vaak kritiek op users /mods , soms met een 'toontje' wat ook kan overkomen als belachelijk maken
nouja weet dat ik het niet zo bedoel? en denk dat komt ook wel omdat er mss dan dingen weg gemod zijn en de context weg is.

Echt waar bedoel het niet zo.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:36:56 #145
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220712998
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef kree het volgende:

[..]
nouja weet dat ik het niet zo bedoel? en denk dat komt ook wel omdat er mss dan dingen weg gemod zijn en de context weg is.

Daarom is het misschien wel een keer tijd dat je wat genuanceerder bent als je dingen roept of beweert.
En alles lezen wat mensen zeggen helpt ook een hoop
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220713004
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef kree het volgende:

[..]

Misschien bedoelen de reacties die jij beschouwt als "jou belachelijk maken" het ook niet zo.
pi_220713075
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:36 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Daarom is het misschien wel een keer tijd dat je wat genuanceerder bent als je dingen roept of beweert.
En alles lezen wat mensen zeggen helpt ook een hoop
ik kan nooit alles lezen puzzie in topics. dus lees vaak laatste stukje alleen en daar baseer ik wel een beetje op met wat ik zeg.
pi_220713093
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Misschien bedoelen de reacties die jij beschouwt als "jou belachelijk maken" het ook niet zo.
wss niet en neem ze aan als grappig of wat over te zeggen hebben (wat oke is dus bij mij)

maar als iedereen dat snapt dan is al het gedoe in FB ook niet nodig denk ik

kijk ik wordt gewoon nooit op iemand kwaad ofzo, frustratie over iemand soms wel. maar als ik echt boos ben of klaar met iemand hier dan zeg ik het wel gewoon en rechtstreeks.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:50:11 #149
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220713096
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:47 schreef kree het volgende:

[..]
ik kan nooit alles lezen puzzie in topics. dus lees vaak laatste stukje alleen en daar baseer ik wel een beetje op met wat ik zeg.
Maar dat is niet helemaal eerlijk kree. je hebt zelf hele verhalen , wil serieus genomen worden door mensen , maar dat geldt niet voor de ander. Beetje egocentrisch
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220713114
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:50 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Maar dat is niet helemaal eerlijk kree. je hebt zelf hele verhalen , wil serieus genomen worden door mensen , maar dat geldt niet voor de ander. Beetje egocentrisch
wellicht wel, maar je kunt van niemand verwachten om bv DTS bij te houden of andere topics?

Ik lees het gewoon niet, dus zie idd alleen maar een stukje. En dat is dan idd niet eerlijk want mis ik mss wel wat.

Maar dan is het ook geen probleem om ff stukje aan te geven wat ik mis, en lees ik het als nog...

Denk vooral mss trekken we veel te snel conclusies over elkaar alweer op deze manier.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:53:09 #151
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220713142
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:52 schreef kree het volgende:

[..]
wellicht wel, maar je kunt van niemand verwachten om bv DTS bij te houden of andere topics?

Ik lees het gewoon niet, dus zie idd alleen maar een stukje. En dat is dan idd niet eerlijk want mis ik mss wel wat.

Maar dan is het ook geen probleem om ff stukje aan te geven wat ik mis, en lees ik het als nog...

Denk vooral mss trekken we veel te snel conclusies over elkaar alweer op deze manier.
Je trekt zelf veel te snel conclusies , dat is dan ook het probleem vaak.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 mei 2026 @ 13:53:48 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713147
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:47 schreef kree het volgende:

[..]
Dat verklaart een hoop. Dan reageer je dus op halve informatie en ontstaat ‘drama’ als gevolg van je reactie en dan snap jij weer niet waar het over gaat.
pi_220713167
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat verklaart een hoop. Dan reageer je dus op halve informatie en ontstaat ‘drama’ als gevolg van je reactie en dan snap jij weer niet waar het over gaat.
waarschijnlijk. maar het is ook geen probleem als iemand dan ff zegt. van joh hier ging het over.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:56:37 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713175
quote:
84s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:55 schreef kree het volgende:

[..]
waarschijnlijk. maar het is ook geen probleem als iemand dan ff zegt. van joh hier ging het over.
Maar dat lees je dan ook niet, want jij bent alweer drie posts verder met je beklag doen.
pi_220713292
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar dat lees je dan ook niet, want jij bent alweer drie posts verder met je beklag doen.
weet ik toch ..... maar doe me best he., wil het gewoon leuk houden.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:08:12 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713312
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:04 schreef kree het volgende:

[..]
weet ik toch ..... maar doe me best he., wil het gewoon leuk houden.
De oplossing is: beter lezen, minder impulsief reageren. Ik denk dat dat heel veel zou schelen. Meen ik oprecht.
pi_220713332
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De oplossing is: beter lezen, minder impulsief reageren. Ik denk dat dat heel veel zou schelen. Meen ik oprecht.
yup. doe mijn best he.....

meen ik btw ook oprecht. en jullie kunnen wel denken dat ik het doe voor aandacht? en snap het ook wel soort van, toch is dat nooit mijn bedoeling. of nooit geweest ook. Weet dat ook :)
pi_220713395
ik heb btw weer tuin problemen zo begin deze zomer?

nu vroegen me buren al, mag ik ff overhangende afsnoeien. TUUUUURLIJK. be my Guest. ze zijn wel lief trouwens, dus zal het hier aan mijn kant wat weg knippen.

maar moet mss weer hovenier inhuren, maar denk mss is het net te vroeg? het moet wel hele zomer weer mee.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:29:26 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713438
Wat moet er gesnoeid worden?
  maandag 4 mei 2026 @ 14:35:57 #160
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220713469
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Overhangende? oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 mei 2026 @ 14:37:31 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713476
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:35 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Overhangende? oO<
Overhangende wat. En zeg geen takken, want dan zeg ik van welke plant.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:39:58 #162
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220713492
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Overhangende wat. En zeg geen takken, want dan zeg ik van welke plant.
Ja geen idee.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220713519
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:29 schreef Lienekien het volgende:
duizendknoop sowieso. en hegjes die uitgroeien en alle shit er tussen. zit te denken kan zo'n gras maaier zo lenen van werk wss. maarja waar gooi je al die shit? in de gft container met mini bak?
pi_220713523
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef kree het volgende:

[..]
duizendknoop sowieso. en hegjes die uitgroeien en alle shit er tussen. zit te denken kan zo'n gras maaier zo lenen van werk wss. maarja waar gooi je al die shit? in de gft container met mini bak?
Maak eens wat foto's dan kunnen we beter antwoord geven
  maandag 4 mei 2026 @ 14:49:45 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713528
quote:

[..]
Japanse duizendknoop is de hel. Altijd zo kort mogelijk bij de grond afknippen, maar je komt er nooit vanaf.

Bedoel je een bosmaaier? Die kan heel effectief zijn als je bijv. bramenstruiken hebt. Ik weet niet of ik die zou gebruiken op japanse duizendknoop, want dan verspreid je die plant alleen maar nog meer door je tuin.

Zo’n snoeischaar is heel handig voor het grove werk.

https://www.lidl.nl/p/par(...)IYLIpAQaAp9lEALw_wcB

Ik zou snoeiafval van de japanse duizendknoop apart houden.

De rest kleiner knippen, in zakken doen en naar de gemeente brengen. Of hoe dat ook maar in jouw gemeente is geregeld. Mogelijk hebben ze ook een aparte regeling voor die duizendknoop.
pi_220713559
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:46 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Maak eens wat foto's dan kunnen we beter antwoord geven
had al gedaan weekje eerder heb ik alles tot de grond weg gehaald. goed zal ff nieuwe foto's maken morgen.
pi_220713567
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Japanse duizendknoop is de hel. Altijd zo kort mogelijk bij de grond afknippen, maar je komt er nooit vanaf.

Bedoel je een bosmaaier? Die kan heel effectief zijn als je bijv. bramenstruiken hebt. Ik weet niet of ik die zou gebruiken op japanse duizendknoop, want dan verspreid je die plant alleen maar nog meer door je tuin.

Zo’n snoeischaar is heel handig voor het grove werk.

https://www.lidl.nl/p/par(...)IYLIpAQaAp9lEALw_wcB

Ik zou snoeiafval van de japanse duizendknoop apart houden.

De rest kleiner knippen, in zakken doen en naar de gemeente brengen. Of hoe dat ook maar in jouw gemeente is geregeld. Mogelijk hebben ze ook een aparte regeling voor die duizendknoop.
owh ik weet bosmaaier gaat het niet helpen, je weet wel zo'n ding met spinnend draadje, die bedoel ik.

Maar is wel alles weg in een uur :P
  maandag 4 mei 2026 @ 15:03:23 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713572
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:01 schreef kree het volgende:

[..]
owh ik weet bosmaaier gaat het niet helpen, je weet wel zo'n ding met spinnend draadje, die bedoel ik.

Maar is wel alles weg in een uur :P
Ja, een bosmaaier.

Ja. Maar niet voor de japanse duizendknoop.
pi_220713578
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, een bosmaaier.

Ja. Maar niet voor de japanse duizendknoop.
nee idd en denk daar moet ik maar mee willen leven nu ofzo....
pi_220713639
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:00 schreef kree het volgende:

[..]
had al gedaan weekje eerder heb ik alles tot de grond weg gehaald. goed zal ff nieuwe foto's maken morgen.
maar dan hangt er toch niets meer over en heb je geen hovenier nodig?
pi_220713661
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:12 schreef Moonversion het volgende:

[..]
maar dan hangt er toch niets meer over en heb je geen hovenier nodig?
vorige week nog niet, nu inmiddels wel weer, zo snel groeit dat ding,

maar ook ff voor heggen eromheen die moeten nog niet bijgewerkt worden nu. maar wel in komende maanden.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:18:43 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713668
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:17 schreef kree het volgende:

[..]
vorige week nog niet, nu inmiddels wel weer, zo snel groeit dat ding,

maar ook ff voor heggen eromheen die moeten nog niet bijgewerkt worden nu. maar wel in komende maanden.
Wat houd je tegen om het zelf te doen?

Beetje lichamelijke arbeid is heel heilzaam.
pi_220713670
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat houd je tegen om het zelf te doen?

Beetje lichamelijke arbeid is heel heilzaam.
tijd en zin vooral :P

en mag officieel niet echt lenen van werk. dus ook.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:59:07 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220713908
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:19 schreef kree het volgende:

[..]
tijd en zin vooral :P

en mag officieel niet echt lenen van werk. dus ook.
https://www.lidl.nl/p/par(...)0FnImrsaAtd1EALw_wcB

Al heel snel goedkoper dan een hovenier.

Vinden vrouwen ook leuk, een man die zijn eigen tuin op orde houdt.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:29:27 #175
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220714102
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:24 schreef kree het volgende:

[..]
nou ik wel maar moet ff met concrete vragen komen? vind het prima nl wel om erover te vertellen en hoe dat is, of mss al hoe je erbij komt?
Bijvoorbeeld hoe heb jij het ervaren. Positief of negatief? Wat heb je er uitgehaald en wat niet?
pi_220714110
mja werd beetje emo door liedjes in DTS, kom hier op terug wel.

beetje verdrietig enzo en traantjes. naja maakt niet uit, praat dit later wel bij.
pi_220714548
quote:

[..]
Hakselaar. ideaal. ik gebruik de mijne vaak gehakselde spul in de compostbak.
  maandag 4 mei 2026 @ 17:33:36 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220714557
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:32 schreef Iceage het volgende:

[..]
Hakselaar. ideaal. ik gebruik de mijne vaak gehakselde spul in de compostbak.
Niet de japanse duizendknoop. :X
pi_220714568
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet de japanse duizendknoop. :X
Klopt maar daar heb ik gelukkig geen last van. Wel meer wat niet in de bak moet bv Bereklauw etc. (Gelukkig ook niet hier) Bij mij vnl haagbeuk en wilg.
pi_220714570
ik wilk welk een liedje nog delen hier, en hoewel het nog steeds niet uitgewerkt is, moet zeggen had het hier met aantal van forum wel gemaakt.

Had al eens gedeeld, maar kunnen jullie het aan denk zonder gelijk lelijk erover te doen?
pi_220714582
tis beetje persoonlijk namelijk voor mij. en hoewel vragen mag, kritiek erop. iets het muzikaal onderbouwt is liever niet met tekst.
pi_220714593
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:36 schreef kree het volgende:
ik wilk welk een liedje nog delen hier, en hoewel het nog steeds niet uitgewerkt is, moet zeggen had het hier met aantal van forum wel gemaakt.

Had al eens gedeeld, maar kunnen jullie het aan denk zonder gelijk lelijk erover te doen?
Nee, ik vind het een rotnummer.
pi_220714606
pech voor jou dan want nu ga ik het toch posten?

denk je bent wel lekker figuur he als je zo met band maatjes omgaat ofzo of sowieso?
pi_220714608
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:37 schreef kree het volgende:
tis beetje persoonlijk namelijk voor mij. en hoewel vragen mag, kritiek erop. iets het muzikaal onderbouwt is liever niet met tekst.
Sorry @kree maar ik begrijp oprecht niet wat hier staat.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220714619
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:40 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Sorry kree maar ik begrijp oprecht niet wat hier staat.
ik maakte een liedje met hier met anderen op forum. en er was een versie uitgekomen. die wel het onwijs gaat over mij persoonlijk. dacht mss moet ik dat delen? de opzet iig.
pi_220714624
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:41 schreef kree het volgende:

[..]
ik maakte een liedje met hier met anderen op forum. en er was een versie uitgekomen. die wel het onwijs gaat over mij persoonlijk. dacht mss moet ik dat delen? de opzet iig.
Thanks, helder :). Bring it on!
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220714634
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:42 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Thanks, helder :). Bring it on!
naja als jullie niet lullig gaan doen oke :)
pi_220714642
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:43 schreef kree het volgende:

[..]
naja als jullie niet lullig gaan doen oke :)
Ik niet, maar áls er kritiek komt, dan kan die fatsoenlijk of onfatsoenlijk zijn hè.

Voor die laatste categorie kun je gewoon een TR zetten zoals altijd.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220714655
pi_220714666
moet zeggen het is nog steeds hele grove opnamen enzo van idee. maargoed het zegt wel beetje wat ik dacht. dus daarom.

Wie weet werken we dit nog uit.
het is mss ook niet zo gemaakt over mezelf, maar wel een beetje waar ik mee zat. en goed die moet iedereen respecteren. muzikaal kan het beter. maar idee dit he nog.
pi_220714680
Deze strimmer gebruik ik al jaren ideaal ding. Vonroc is NL fabricaat.

Deze heeft 2 accus, is er ook met 1 accu.Gaat best lang mee. Ook op de site van Vonroc zelf kun je bestellen, vaak iets goedkoper. Ik heb veel van Vonroc qua gereedschap.

https://www.bol.com/nl/nl(...)4652159.ProductImage

https://vonroc.nl/
  maandag 4 mei 2026 @ 17:58:44 #192
13309 nostra
ask why
pi_220714703
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:40 schreef kree het volgende:
denk je bent wel lekker figuur he als je zo met band maatjes omgaat ofzo of sowieso?
@Ludachrist en @kree zaten samen in een band?
pi_220714705
@kree mijn bericht over strimmer aangepast.
pi_220714709
quote:
11s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:58 schreef nostra het volgende:

[..]
@:Ludachrist en @:kree zaten samen in een band?
Dat zou de droom zijn geweest.
pi_220714717
quote:
11s.gif Op maandag 4 mei 2026 17:58 schreef nostra het volgende:

[..]
@:Ludachrist en @:kree zaten samen in een band?
nee met andere gedaan maar wel tekst gemaakt samen hier, zoek maar terug als je wil weten wie.

Maar nog steeds hoewel het tijden duurt om dit soort uit te werken, laat staan uit te voeren, ik vond dat het er oke uitkomt.

Moet allemaal beetje meer muzikaal nog enzo met band en drum en meerstemmig. maar het idee is er gewoon wel.
pi_220714759
dat hele liedje is wel geschreven met hoe ik me toen voelde he? en met hulp van anderen hier laat ik bij zeggen.

naja er is een opzet jaar later, nog niet uitgewerkt maar hoop mss snappen jullie beetje waarom ik dat als tekst dan schrijf.
pi_220714812
nog steeds enig. er is idee. maar het uitvoeren he en dat over mij gaat? mja.

kweet niet vind dat wel aardig lastig, maar wil dit liedje we; nog steeds meer uitwerken. dit is na paar jaar tekst hier verzinnen en een poging met muziek erbij. maar denk kan meer mee.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:16:28 #198
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220714821
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220714824
het bruggetje spreekt mij aan btw. en goe hoewel tekst verzonnen hier dat was dan weer credit aan mij muzikale vriend. :P
pi_220714833
quote:
5s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:16 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ben jij dat?
neeeheeeh iemand die dit veel beter kan als ik en waarmee ik elke week in bandje speel/

tekst wel verzonnen en idee min of meer hier, maar hij maakte die opzet.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:19:09 #201
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220714840
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:18 schreef kree het volgende:

[..]
neeeheeeh iemand die dit veel beter kan als ik en waarmee ik elke week in bandje speel/

tekst wel verzonnen en idee min of meer hier, maar hij maakte die opzet.
ooohooooh sorry hoor :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220714858
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:19 schreef Puzzie het volgende:

[..]
ooohooooh sorry hoor :+
niet erg, zou willen dat ik zo kon zingen, het is maar heb opzet gegeven over hoe en wat. En daar maakte hij wat mee en denk ik ok? Dat Ius hoe het ging, tuurlijk de man is creatief he. laten we dat niet vergeten.

Maar nog niet uit wat hier van te maken, dat bruggetje is sowieso cool.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:35:40 #203
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220715459
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:21 schreef kree het volgende:

[..]
niet erg, zou willen dat ik zo kon zingen, het is maar heb opzet gegeven over hoe en wat. En daar maakte hij wat mee en denk ik ok? Dat Ius hoe het ging, tuurlijk de man is creatief he. laten we dat niet vergeten.

Maar nog niet uit wat hier van te maken, dat bruggetje is sowieso cool.
Lekker blijven spelen :Y
Muziek maken en luisteren = O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220716326
quote:
Klinkt best leuk hoor kree! Ook voor een opzetje :).
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220716438
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:10 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Klinkt best leuk hoor kree! Ook voor een opzetje :).
thanks. nog uit te werken dus, maarja het is verhaal.
pi_220716460
ik zt btw de dodenherdenking te kijken.

en nu woon ik in Katwijk he. dus onwijs vlakbij Waalsdorpervlakte in Scheveningen.

Maar is het raar dat ik nooit die klok had gezien totdat ik bij dunea werkte en er langs kwam (omdat installaties daar)

het was toch ff momentje paar jaar terug dat, dat ik dat ding pas in het echt voor het eerst zag.
  maandag 4 mei 2026 @ 22:34:29 #207
13309 nostra
ask why
pi_220717037
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:24 schreef kree het volgende:
en nu woon ik in Katwijk he
Ah, de familie Driebergen.
pi_220717094
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, de familie Driebergen.
ik hoorde andere naam even, maarja vast veel uit Katwijk die dit van verhaal op verhaal wel kennen.
Enne daarom heb ik moeite met mensen die op de dam een monument bekladden. wss omdat ze weten niet.

Ik (wij) hebben nog beetje de link wel met grootouders ofzo nog net dan, waardoor het verhaal blijft.

een immigrant natuurlijk totaal niet.
pi_220717124
vind ook iedereen moet verplicht naar die musical soldaat van oranje. en als dat te duur is iig de film zien.
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 22:55:57 #210
38824 crew  Droopie
pi_220717195
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:42 schreef kree het volgende:
vind ook iedereen moet verplicht naar die musical soldaat van oranje. en als dat te duur is iig de film zien.
Ja nou, dat ben ik wel beetje eens.
Maar het is net zo belangerijk om de andere kant van Nederland te laten zien..

Wat hebben wij de Joden in de steek gelaten zeg.

"Het verraad van Hilversum" wat een serie zeg.

En anders kan je altijd nog "13 in de oorlog (weer) kijken"
Hell To The Liars
pi_220717300
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 22:55 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ja nou, dat ben ik wel beetje eens.
Maar het is net zo belangerijk om de andere kant van Nederland te laten zien..

Wat hebben wij de Joden in de steek gelaten zeg.

"Het verraad van Hilversum" wat een serie zeg.

En anders kan je altijd nog "13 in de oorlog (weer) kijken"
nouja dat bedoel ik, en weet ik niet eens alles ook. Maargoed ben wel beetje meer opgevoed met respect als wat ik nu soms zie, en echt ik wil niet discrimineren in deze. maar het valt op.
pi_220717353
doe hem hier wat uitgebreider, want denk is van toepassing nu?

oke jaren terug maakte ik dit na met arrangement voor alleen piano?>. wat btw al lastig was.
maar omdat het morgen 5 mei is doe ik hem nog keertje

https://drive.google.com/(...)EKQtQeg9r3fuZTDm_x5Q

iig wat ik er toen van maakte he :P. ik weet er zitten wat kleine details in die ik miste, maar over het algemeen aardig arrangement wel ervan denk.

goed he op midi keyboard van 6 euro van de kringloop en een oude laptop. LOL
stickertje er nog op btw _O-
pi_220717613
beetje jammer dit weer dat ONZ niet meer kan? om btw onduidelijke redenen.

Nouja goed hier kan het ook neit echt SC worden want wil ik niet ook hier enzo.

Maar damn. is er nu een mod op zijn pik getrapt of krijgt die echt zoveel TR?\

geen idee ik zag daar niks fouts gaan.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 5 mei 2026 @ 00:27:43 #214
22592 crew  Ole
pi_220717626
Ga even iets anders doen! Er is niets aan de hand verder!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220717629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 00:27 schreef Ole het volgende:
Ga even iets anders doen! Er is niets aan de hand verder!
nee joh niet hier, maar vond die mod actie wel merkwaardig. en mss krijg ik er wel ban over ook. Maarja moest denken aan dat filmpje. en sorry kon het niet laten om toch weer te posten.

Maar maakt niet uit voor hier, wil het nog steeds serieus houden nl wat ik hier zeg.
pi_220718877
Over die Japanse duizendknoop...

Geen onverstandige dingen doen, waardoor het nog verder verspreid...
Wat @Lienekien ook bedoelt, gok ik zo.

quote:
* Ruim tuinafval op in de juiste afvalbak. De duizendknoop hoort bij het restafval, niet bij het groenafval.
Bron:
https://www.omroepbrabant(...)-overlast-in-brabant

En:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/plant/japanse-duizendknoop

quote:
[...]

Voorkom verdere verspreiding
U voorkomt verdere verspreiding door de duizendknoop juist niet te maaien. Als u maait, kunnen plantenresten in de directe omgeving verspreid worden. Ook kunnen plantenresten op de maaimachine achterblijven en ergens anders leiden tot nieuwe groeiplekken. Stukjes wortelstok van maar enkele grammen of kleine stengelstukken met een knoop zijn daarvoor al genoeg.

Is maaien echt noodzakelijk? Bijvoorbeeld voor de verkeersveiligheid? Maai de Japanse duizendknoop dan apart en voer het maaisel af naar een gecertificeerd compostbedrijf.

Duizendknoop maaien langs het water
Let bij maaien langs waterwegen extra op, zodat delen van de stengels en wortelstokken niet in het water belanden en de duizendknoop zich zo verder kan verspreiden.

[...]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2026 @ 11:16:49 #217
197773 crew  maily
pi_220719313
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:34 schreef Sally het volgende:
Over die Japanse duizendknoop...

Geen onverstandige dingen doen, waardoor het nog verder verspreid...
Wat @:Lienekien ook bedoelt, gok ik zo.
[..]
Bron:
https://www.omroepbrabant(...)-overlast-in-brabant

En:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/plant/japanse-duizendknoop
[..]

Allemaal al elk jaar (!) tig keer verteld :Y
pi_220719325
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:16 schreef maily het volgende:

[..]
Tja - kracht zit in de herhaling, toch?

:!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2026 @ 11:19:06 #219
197773 crew  maily
pi_220719329
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:18 schreef Sally het volgende:

[..]
Tja - kracht zit in de herhaling, toch?

:!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verstandige dame :Y ^O^ _O_
pi_220719365
quote:

[..]
Overigens zijn er nog steeds mensen (in het algemeen) die van alles en nog wat zomaar in hun tuin uithalen met die Duizendknoop... Iets met klok en klepel.

(er zijn nog 3 Aziatische soorten waar restricties voor gelden tegenwoordig, las ik op de site van de NVWA. We zijn echter niet allemaal floristen, neem ik aan, die exact weten welke soort het is adhv alle kenmerken die je lekker onder een loepje gaat bekijken :+ )
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:22:43 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220719410
quote:

[..]
In DTS zeker. :')
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2026 @ 11:23:48 #222
197773 crew  maily
pi_220719436
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja. Gewoon serieuze adviezen.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:24:27 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220719452
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:23 schreef maily het volgende:

[..]
Ja. Gewoon serieuze adviezen.
Ik kom daar nooit.
pi_220719457
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ook :Y

En in het eerdere Beterschaps-topic :Y Las dat jij een prachtige samenvatting had verzorgd voor kree? En de rest van de users! *O* ^O^ (niet cynisch bedoeld!)

Nog niet hier - in het verzamelde werk, zeg maar :)
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:25:55 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220719461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:25 schreef Sally het volgende:

[..]
Ook :Y

En in het eerdere Beterschaps-topic :Y Las dat jij een prachtige samenvatting had verzorgd voor kree? En de rest van de users! *O* ^O^ (niet cynisch bedoeld!)

Nog niet hier - in het verzamelde werk, zeg maar :)
Ja, dat waren andere tijden, zeg maar. Origineel handwerk.
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2026 @ 15:07:26 #226
197773 crew  maily
pi_220721258
Een duizendknoop moet je speciaal aanpakken Kree
  woensdag 6 mei 2026 @ 09:44:31 #228
13309 nostra
ask why
pi_220726450
quote:
Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme
Was een goede docu. Groot verschil met de NL aanpak.
  Moderator / Miss SHO woensdag 6 mei 2026 @ 11:38:00 #229
22592 crew  Ole
pi_220727290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Was een goede docu. Groot verschil met de NL aanpak.
Ga kijken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 11:44:31 #230
18653 crew  D.
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:47:14 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220727345
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:44 schreef D. het volgende:
@:kree?
Die is aan het werk.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:24:53 #232
18653 crew  D.
pi_220727522
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die is aan het werk.
Dat hopen we dan maar :Y
  woensdag 6 mei 2026 @ 12:28:02 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220727540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 12:24 schreef D. het volgende:

[..]
Dat hopen we dan maar :Y
Wat wil je daarmee suggereren?
  woensdag 6 mei 2026 @ 12:49:02 #234
13309 nostra
ask why
pi_220727767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat wil je daarmee suggereren?
Vermoedelijk omdat hij gisteren (vandaag) weer rond 02.00 aan het posten was.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:52:34 #235
18653 crew  D.
pi_220727798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Vermoedelijk omdat hij gisteren (vandaag) weer rond 02.00 aan het posten was.
Eergisteren (gisteren)
pi_220730250
Ik mis je wel maat, hoop je later vanavond nog even te spreken..
pi_220738375
had t druk op werk enzo en toch ook morgen nog een dagje wel dat we even aan moeten pakken.

Maar zit de 100 mentions en dingen nu even door te scrollen :')
pi_220738826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:45 schreef kree het volgende:
had t druk op werk enzo en toch ook morgen nog een dagje wel dat we even aan moeten pakken.

Maar zit de 100 mentions en dingen nu even door te scrollen :')
@kree 100 mentions?
pi_220738858
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:23 schreef Masberum het volgende:

[..]
@:kree 100 mentions?
nouja mss ietwat overdreven, maar het waren er wel een hoop :P
pi_220738972
Ik wou dat ik wat meer mentions kreeg, niemand denkt aan mij.. Behalve @Horzula
pi_220740110
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:36 schreef Masberum het volgende:
Ik wou dat ik wat meer mentions kreeg, niemand denkt aan mij.. Behalve @:Horzula
Tja, ik weet niet of het altijd goed is als je er veel krijgt btw.

maarja ik maak natuurlijk opmerkingen die altijd weer wat discussie opleveren. (althans ik zie het als iets als mooi punt van discussie, zonder drama)

Maarja dat is de manier als je ze wil,kan ik je vertellen, ook niet altijd leuk trouwens. Want moet wel eens op mijn lippen bijten om er niet op in te gaan.

en mss ertegen kunnen ook.

kweet niet, sommige noemen dat aandacht vragen, ik denk er meer over van houdt beetje het praatje gaande en onderhand leren we van elkaar.

meen ik echt btw, want doe het niet om in het middelpunt van de belangstelling te staan nl.
Maar soms werd het hier zo saai, en doe ik nog onderwerpen die mij aanspreken noemen. her en der.
Maar ook niet altijd gewaardeerd wss.
(enne hoeverre he, hoe je daar weer wat over kunt zeggen, de view Count doet het altijd weer goed. dus zegt mij iig dat meer mensen het aanspreekt. Of andere optie is van dat ze gewoon drama zoeken en het liefst daarin willen drammen en stoken ook)

maar oke laat ik van het beste uit gaan maar even en denken dat het toch dan mensen zijn die geïnteresseerd zijn of herkennen de topics die ik maak en dingen die ik zeg. Dat doet me dan wel goed.

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 07-05-2026 22:42:51 ]
pi_220740182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:

[..]
Tja, ik weet niet of het altijd goed is als je er veel krijgt btw.

maarja ik maak natuurlijk opmerkingen die altijd weer wat discussie opleveren. (althans ik zie het als iets als mooi punt van discussie, zonder drama)

Maarja dat is de manier als je ze wil,kan ik je vertellen, ook niet altijd leuk trouwens. Want moet wel eens op mijn lippen bijten om er niet op in te gaan.

en mss ertegen kunnen ook.

kweet niet, sommige noemen dat aandacht vragen, ik denk er meer over van houdt beetje het praatje gaande en onderhand leren we van elkaar.

meen ik echt btw, want doe het niet om in het middelpunt van de belangstelling te staan nl.
Maar soms werd het hier zo saai, en doe ik nog onderwerpen die mij aanspreken noemen. her en der.
Maar ook niet altijd gewaardeerd wss.
(enne hoeverre he, hoe je daar weer wat over kunt zeggen, de view Count doet het altijd weer goed. dus zegt mij iig dat meer mensen het aanspreekt. Of andere optie is van dat ze gewoon drama zoeken en het liefst daarin willen drammen en stoken ook)

maar oke laat ik van het beste uit gaan maar even en denken dat het toch dan mensen zijn die geïnteresseerd zijn of herkennen de topics die ik maak en dingen die ik zeg. Dat doet me dan wel goed.
@Masberum nou eentje mention gratis :P
pi_220797103
naja ik was het weer niet eens met alle moderatie die er gedaan werd op wat ik poste in her en der topics.

maar snap ze wel, het is soms gewoon lastig te zeggen of te begrijpen denk ik met wat ik nu wil zeggen.

Anyway. mijn struggles op het moment en op korte termijn is meer wat neem ik mee voor vakantie volgende week.

niet echt R&P waardig wss, want staat ook in TRV enzo.
En lukt wel.
pi_220797104
mss is dit soort van dagboek topic alsnog wel. ?

Naja zou daar ook geen moeite mee hebben, mss moeten mods dat wijzigen dan over dagboektopic van Kree.

Maar laat dat aan de mods?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:01:58 #245
441859 crew  Lenny77
pi_220797107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:58 schreef kree het volgende:
naja ik was het weer niet eens met alle moderatie die er gedaan werd op wat ik poste in her en der topics.

maar snap ze wel, het is soms gewoon lastig te zeggen of te begrijpen denk ik met wat ik nu wil zeggen.

Anyway. mijn struggles op het moment en op korte termijn is meer wat neem ik mee voor vakantie volgende week.

niet echt R&P waardig wss, want staat ook in TRV enzo.
En lukt wel.
Je mag her en der wat posten hoor, maar niet in het stoppen met alcohol topic :)
Hier mag je posten wat je wil
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220797110
ik heb wel moeite met wat iedereen denkt enzo soms. ook over alcohol verleden van mij en hoe het nu dan gaat.

En toch dat (naar mijn mening) er kortzichtig op wordt gereageerd enzo, vandaar dat ik denk past meer in R&P

naja in ONZ waar ik poste past het ook weer niet helemaal blijkbaar.

Dus zit beetje tussen alles in, wat denken jullie en vraag meer aan mods nu?
pi_220797115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je mag her en der wat posten hoor, maar niet in het stoppen met alcohol topic :)
Hier mag je posten wat je wil
ja dat begreep ik, en wist ook al, maar probeerde ff wat ander invalshoek te belichten. Maar ik weet niet waar ik nu gewoon mijn mening kan posten. en in beetje SC manier zonder dat ik elke keer gezeik krijg?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:03:43 #248
441859 crew  Lenny77
pi_220797116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:02 schreef kree het volgende:
ik heb wel moeite met wat iedereen denkt enzo soms. ook over alcohol verleden van mij en hoe het nu dan gaat.

En toch dat (naar mijn mening) er kortzichtig op wordt gereageerd enzo, vandaar dat ik denk past meer in R&P

naja in ONZ waar ik poste past het ook weer niet helemaal blijkbaar.

Dus zit beetje tussen alles in, wat denken jullie en vraag meer aan mods nu?
Je mag hier posten wat je wil.
Je mag NIET posten in het stoppen met alcohol topic.

Ik weet niet zo heel goed hoe ik het duidelijker kan maken?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:06:31 #249
441859 crew  Lenny77
pi_220797130
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:03 schreef kree het volgende:

[..]
ja dat begreep ik, en wist ook al, maar probeerde ff wat ander invalshoek te belichten. Maar ik weet niet waar ik nu gewoon mijn mening kan posten. en in beetje SC manier zonder dat ik elke keer gezeik krijg?
Hier in jouw eigen topic schrijf je wat je wil, mag het SC zijn, het mag een monoloog zijn, het maakt niet uit.
pi_220797134
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je mag hier posten wat je wil.
Je mag NIET posten in het stoppen met alcohol topic.

Ik weet niet zo heel goed hoe ik het duidelijker kan maken?
ja mag niet om omdat er een principe is (welke ik btw snap trouwens als ervaringsdeskundige haast). maar mag ik er ook niet meer posten dan de valkuilen enzo waar ik in liep? het lijkt me wel relevant.?

En respecteer trouwens als niet mag he? maar ik had er altijd wel wat aan eerder hier ook dat er van alle kanten meningen kwamen eigenlijk.

Anyway dat snap ik en wat ik nu zei is weg gehaald en vind ik best en is beetje topic hoe het moet zijn.
Zal daar niet tegen in gaan trouwens en droopie had het weggehaald, geen problemen mee.

Maarja je krijgt wel eenzijdig idee dan daar, wat mss de bedoeling is.

maar wil maar zeggen
pi_220797141
ik hoop alleen maar dat mensen leren he, van nouja mag ik zeggen, uitgebreide verslag hoe het voor mij ging. over jaren dus/. Dat mensen denken owh zo gaat het en beetje idee hebben.

Want ik nl had er totaal geen idee van toen ik in dat begeleid wonen kwam en hoe alles ging. en had daar flinke stress over.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:09:12 #252
441859 crew  Lenny77
pi_220797144
quote:
84s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:07 schreef kree het volgende:

[..]
ja mag niet om omdat er een principe is (welke ik btw snap trouwens als ervaringsdeskundige haast). maar mag ik er ook niet meer posten dan de valkuilen enzo waar ik in liep? het lijkt me wel relevant.?

En respecteer trouwens als niet mag he? maar ik had er altijd wel wat aan eerder hier ook dat er van alle kanten meningen kwamen eigenlijk.

Anyway dat snap ik en wat ik nu zei is weg gehaald en vind ik best en is beetje topic hoe het moet zijn.
Zal daar niet tegen in gaan trouwens en droopie had het weggehaald, geen problemen mee.

Maarja je krijgt wel eenzijdig idee dan daar, wat mss de bedoeling is.

maar wil maar zeggen
Mja maar Kree, dat topic is ook een specifiek topic, laat de mensen daar maar met rust.
Je kan het hier toch ook hebben over de valkuilen?
Vertel dan over de valkuilen van jou?
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:10:13 #253
441859 crew  Lenny77
pi_220797148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:08 schreef kree het volgende:
ik hoop alleen maar dat mensen leren he, van nouja mag ik zeggen, uitgebreide verslag hoe het voor mij ging. over jaren dus/. Dat mensen denken owh zo gaat het en beetje idee hebben.

Want ik nl had er totaal geen idee van toen ik in dat begeleid wonen kwam en hoe alles ging. en had daar flinke stress over.
Vertel ze jouw verhaal dan hier?
pi_220797167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja maar Kree, dat topic is ook een specifiek topic, laat de mensen daar maar met rust.
Je kan het hier toch ook hebben over de valkuilen?
Vertel dan over de valkuilen van jou?
nouja daarom ben ik blij dat jullie me dit topic gunnen ook? en in R&P en denk ook de rest die altijd kritiek hebben op me, mogen het hier gewoon vragen ook?

En zal ik er eerlijk op ingaan dan wel, eens zullen we het met iedereen nooit worden.

Dat hoeft ook niet? wmb iig. maarja hoop dat beetje mijn verhaal begrepen wordt ook. vandaar dat ik aandrong om beetje in R&P te vertellen.

(thanks trouwens dat dat kon)
pi_220797172
ONZ werkt soms gewoon niet he, hoewel bij vlagen en sommige snappen en sommige niet, maar de moderatie is er daar ook niet op en ben ik snel de zeikerd.

Terwijl ik wel heel serieus probeer te zijn soms, niet altijd, en weet ik, maar dat is omdat het in ONZ staat ook.

hier neem ik het wel serieus.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:18:59 #256
441859 crew  Lenny77
pi_220797185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:14 schreef kree het volgende:
ONZ werkt soms gewoon niet he, hoewel bij vlagen en sommige snappen en sommige niet, maar de moderatie is er daar ook niet op en ben ik snel de zeikerd.

Terwijl ik wel heel serieus probeer te zijn soms, niet altijd, en weet ik, maar dat is omdat het in ONZ staat ook.

hier neem ik het wel serieus.
Vertel je verhaal maar :)
pi_220797188
Moet je morgenvroeg werken @kree ? Zoja kun je beter op tijd gaan slapen denk ik.
pi_220797192
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Vertel je verhaal maar :)
nouja afgezien van de weet ik hoeveel delen onder verschillende topics er zijn, is dat verhaal er ook wel. En denk echt voor sommige die in het begin waren als ik tien of mss wel 20 jaar terug was, het herkenbaar is.

Of ook wat ik deed om hulp te zoeken enzo, die zijn waardevol en zou ik eens moeten opzoeken en in lijstjes te moeten maken,

Maargoied voor later dan, maar weet dit komt (en weten jullie als mods ook best wel). komt niet uit een eentje keer gebeuren.

Ik heb best wel problemen al 20 jaar en zowel psychisch met struggles als met alcohol wat er uit voorkomt.

En enig wat ik wil, is een eerlijk beeld erover geven van hoe ging dat voor mij. En hoop sommige hebben er wat aan die nu mss pas in beging van dat zijn.

en erover praten natuurlijk.
pi_220797194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:20 schreef Iceage het volgende:
Moet je morgen werken @:Kree ? Zoja kun je beter op tijd gaan slapen denk ik.
vrij morgen dus geen zorgen.
pi_220797197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:23 schreef kree het volgende:

[..]
vrij morgen dus geen zorgen.
Ok lekker lang weekend dus. :B
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:24:45 #261
441859 crew  Lenny77
pi_220797201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:22 schreef kree het volgende:

[..]
nouja afgezien van de weet ik hoeveel delen onder verschillende topics er zijn, is dat verhaal er ook wel. En denk echt voor sommige die in het begin waren als ik tien of mss wel 20 jaar terug was, het herkenbaar is.

Of ook wat ik deed om hulp te zoeken enzo, die zijn waardevol en zou ik eens moeten opzoeken en in lijstjes te moeten maken,

Maargoied voor later dan, maar weet dit komt (en weten jullie als mods ook best wel). komt niet uit een eentje keer gebeuren.

Ik heb best wel problemen al 20 jaar en zowel psychisch met struggles als met alcohol wat er uit voorkomt.

En enig wat ik wil, is een eerlijk beeld erover geven van hoe ging dat voor mij. En hoop sommige hebben er wat aan die nu mss pas in beging van dat zijn.

en erover praten natuurlijk.
Begin dan bij het begin.
Wat is er gebeurd waardoor je bent begonnen? Als je dit wil vertellen natuurlijk?
pi_220797207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:24 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ok lekker lang weekend dus. :B
zeker. die vrijdag vrij plannen was natuurlijk slim idee.

maar afgezien daarvan. weet dat ik het hier serieus bedoel he en hoe heel verder met dit topic weet ik dus niet.

Maar hoop mss zijn er wat vragen ofzo ook van anderen die dit vinden en denken hoe deed kree dit nou of waar liep ie tegen aan.
pi_220797211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Begin dan bij het begin.
Wat is er gebeurd waardoor je bent begonnen? Als je dit wil vertellen natuurlijk?
tuurlijk kan ik dat vertellen. En had ik ook gedaan (daarom mss moeten we alles oude topics linken nog)

maar even zonder dat, ik was 23 ofzo en mijnpa overleed onverwachts toch wel, naja ziek was nooit duidelijk,. maar ineens naar ziekenhuis en was kanker, nog geen week er na later dat er weinig aan te doen was?

wij allemaal geen idee, liet zaak achter waar wij geen idee van hadden? zat net op HBO toen.

Alle gedoe om dat te regelen ontwrichte de hele familie en iedereen andere mening erover wat nu ( bedenk was week dood he). tja?????

naja het was ellende en had er veel verdriet over. en had al lastig om bij te houden op hbo toen met niveau zelfs zonder dat er wat geweest was.

meer dat oplossen dus, naja uiteindelijk slechte deal is dat van mijn pa over genomen (besef je achteraf). maarja.

wat relatie stuk gegaan netcc die ik leuk vond, al met al. het was allemaal niet leuk voor mij. dus ging teveel drinken. rijbewijs kwijt. jaar begeleid wonen. al met al is het nu opgelost.

maar denk wel eens. als jullie dingen zeggen, bedenk wat ik heb gedaan en daar kan ik wel wat over zeggen.
pi_220797213
ik kan het niet in 1 post zo helemaal vertellen, maar weet aantal van jullie weten wel waarom ik zo struggle met dat verleden. end at is wel een probleem.
pi_220797217
ik vat dit te kort samen he? weet dat ook, want natuurlijk ging er meer overheen en met alle gedachten van iedereen. Maar heel simpel gezegd ik kon het niet meer aan en ging naar drank over om maar al die ellende te verdrinken.

Dat is de harde waarheid, dat dat later niet werkte mag duidelijk zijn.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:35:14 #266
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220797220
Hoe oud ben je nu Kree?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220797222
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe oud ben je nu Kree?
42 en dit speelt dus vanaf 23
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:36:11 #268
441859 crew  Lenny77
pi_220797223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:30 schreef kree het volgende:

[..]
tuurlijk kan ik dat vertellen. En had ik ook gedaan (daarom mss moeten we alles oude topics linken nog)

maar even zonder dat, ik was 23 ofzo en mijnpa overleed onverwachts toch wel, naja ziek was nooit duidelijk,. maar ineens naar ziekenhuis en was kanker, nog geen week er na later dat er weinig aan te doen was?

wij allemaal geen idee, liet zaak achter waar wij geen idee van hadden? zat net op HBO toen.

Alle gedoe om dat te regelen ontwrichte de hele familie en iedereen andere mening erover wat nu ( bedenk was week dood he). tja?????

naja het was ellende en had er veel verdriet over. en had al lastig om bij te houden op hbo toen met niveau zelfs zonder dat er wat geweest was.

meer dat oplossen dus, naja uiteindelijk slechte deal is dat van mijn pa over genomen (besef je achteraf). maarja.

wat relatie stuk gegaan netcc die ik leuk vond, al met al. het was allemaal niet leuk voor mij. dus ging teveel drinken. rijbewijs kwijt. jaar begeleid wonen. al met al is het nu opgelost.

maar denk wel eens. als jullie dingen zeggen, bedenk wat ik heb gedaan en daar kan ik wel wat over zeggen.
Dat is zwaar he? Je hebt veel moeten meemaken op een veel te jonge leeftijd..
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:37:25 #269
438527 MissButterflyy
pi_220797228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nou, inderdaad!

En als ik het zo lees is je familie dus ook uit elkaar gevallen na het overlijden van je vader?

Dat moet ook ontzettend eenzaam zijn. :{
pi_220797231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:36 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
nouja denk niet dat ik de enige ben enzo die dit soort dingen mee (moet) maken. Maarja het was toen wel hard ff en totaal geen idee hoe ermee om te gaan ook.

maar dat is mss wat ik beetje wil vertellen ook, want ik ben tot de bijstand gekomen en bijna op straat hierdoor.

Maar al met al als je hulp accepteert kom je wel weer verder denk ik, wil niet zeggen dat het niet lastig is. Maar oke het is er wel.

En daarom wil ik beetje mijn verhaal hier vertellen en is er echt van begin aan. maar zou ff moeten zoeken voor alle topics die erover zijn geweest. ook met hele vervolg enzo.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:41:07 #271
441859 crew  Lenny77
pi_220797233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:39 schreef kree het volgende:

[..]
nouja denk niet dat ik de enige ben enzo die dit soort dingen mee (moet) maken. Maarja het was toen wel hard ff en totaal geen idee hoe ermee om te gaan ook.

maar dat is mss wat ik beetje wil vertellen ook, want ik ben tot de bijstand gekomen en bijna op straat hierdoor.

Maar al met al als je hulp accepteert kom je wel weer verder denk ik, wil niet zeggen dat het niet lastig is. Maar oke het is er wel.

En daarom wil ik beetje mijn verhaal hier vertellen en is er echt van begin aan. maar zou ff moeten zoeken voor alle topics die erover zijn geweest. ook met hele vervolg enzo.
Je bent niet de enige maar het is wel JOUW verhaal en jouw leven. Er zal altijd wel ergens iemand zijn die het erger heeft maar dat maakt niet uit. Jouw verhaal mag er ook zijn en gedeeld worden.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 00:45:58 #272
441859 crew  Lenny77
pi_220797247
Kree, ik moet gaan slapen, morgen lees ik verder hier he?
pi_220797254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:45 schreef Lenny77 het volgende:
Kree, ik moet gaan slapen, morgen lees ik verder hier he?
ja ik snap jullie allemaal en hoop houden we het in deze serieus dan?

en sta open voor vragen over hoe en wat wie dit later lezen sowieso. en dat is het doel waarom ik vertel eigenlijk.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:53:17 #274
438527 MissButterflyy
pi_220797265
Drink je wel nog alcohol? En wat? En hoeveel?
pi_220797276
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Drink je wel nog alcohol? En wat? En hoeveel?
ik drink wel nog omdat ik denk dat is niet gelijk de oorzaak of probleem. wel een gevolg ervan.

maar dat is dus een verschil wat jullie moeten snappen ook mss?

ik dronk toen uit ellende en om alles maar te verdoven, en geen idee meer ook een daardoor rijbewijs problemen ook. want gaf nergens meer om. (en dat gevaar)

Maargoed op de harde les dat geleerd waardoor ik jaar geen rijbewijs had en jaren jaren erna. nog gezeik had met CBR en herkeuringen.

Nou geloof mij, die wil je niet hebben.
]

Dus om op je vraag in te gaan, drink ik nu nog, ja doe ik nog wel alleen als gezellig en ik iig niet meer hoef te rijden. En verder ben ik wel af van het "moeten drinken". om "normaal" te doem. dus dat is winst.

verder gaat het dus ook wel oke nu met me, maar het was een lange weg dat wel. met hulp van GGZ en andere organisaties....

Denk er is voor ieder met dit probleem wel hulp, maar je moet er wel even lange adem voor hebben.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:59:51 #276
438527 MissButterflyy
pi_220797278
Hm ok. Dus wat dat betreft je les ook wel geleerd.
pi_220797280
weet niet ,meer eerlijker kan ik het niet zeggen joh, want rest staat hier op fok hoe dat ging met begeleid wonen. maar mocht iemand er specifieke vraag over hebben dan sta ik er wel open voor om eerlijk te beantwoorden.
pi_220797282
Kree bedenk ook als je s avonds een keer flink hebt gedronken dat je s morgens echt niet nuchter bent dus ook dan niet rijden ! Dan ga je weer dezelfde ellendige molen in. Er werd ergens al eerder getipt koop een breath analyzer. Ik zal even voor je zoeken.
pi_220797283
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 00:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Hm ok. Dus wat dat betreft je les ook wel geleerd.
zeker weten wel ja idd, maar koste wel wat tijd.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:02:57 #280
438527 MissButterflyy
pi_220797285
Wat is een breath analyzer?
Een eigen blaas test?
pi_220797286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:01 schreef Iceage het volgende:
Kree bedenk ook als je s avonds een keer flink hebt gedronken dat je s morgens echt niet nuchter bent dus ook dan niet rijden ! Dan ga je weer dezelfde ellendige molen in. Er werd ergens al eerder getipt koop een breath analyzer. Ik zal even voor je zoeken.
ja weet ik. en soms mss was dat wat twijefelacjtoig. en goed zou niet weten hoor of ik dan nog dronken was. het is wel iets waar ik op moet letten. want soms wellicht denk ik mss is het twijfel geval toch
pi_220797291
@kree op bol punt com zoek op alcohol tester.Er staan er een hele partij op. Ook niet echt duur.
pi_220797292
naja ben maar eerlijk. ik weet niet of ik alles goed doe nu, gewoon omdat ik over heel veel dingen twijfels heb.

Maar iig ik functioneer wel oke en baan en etc. dus daar niet zoveel zorgen over.

Maarja doe ik alles goed he? zullen jullie je ook wel eens afvragen denk ik?
pi_220797296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:05 schreef Iceage het volgende:
@:kree op bol punt com zoek op alcohol tester.Er staan er een hele partij op. Ook niet echt duur.
naja doe maar linkje via DM. mss niet eens gek idee.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:07:44 #285
438527 MissButterflyy
pi_220797297
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:06 schreef kree het volgende:
naja ben maar eerlijk. ik weet niet of ik alles goed doe nu, gewoon omdat ik over heel veel dingen twijfels heb.

Maar iig ik functioneer wel oke en baan en etc. dus daar niet zoveel zorgen over.

Maarja doe ik alles goed he? zullen jullie je ook wel eens afvragen denk ik?
Ik doe sowieso niet alles goed.
pi_220797299
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik doe sowieso niet alles goed.
nou niemand niet, en daarom is het ook goed om er gewoon over te praten?

Wat denk je doe jij niet goed>?
pi_220797301
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:07 schreef kree het volgende:

[..]
naja doe maar linkje via DM. mss niet eens gek idee.
Nee ik dm niet daarover. komop gewoon even naar de site en zelf kijken. Kijk ook naar de reviews van die dingen.
pi_220797303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:09 schreef Iceage het volgende:

[..]
Nee ik dm niet daarover. komop gewoon even naar de site en zelf kijken. Kijk ook naar de reviews van die dingen.
oke zal eens kijken :)
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:11:02 #289
438527 MissButterflyy
pi_220797306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:08 schreef kree het volgende:

[..]
nou niemand niet, en daarom is het ook goed om er gewoon over te praten?

Wat denk je doe jij niet goed>?
Niemand doet alles goed en perfect, dat bedoel ik.
pi_220797308
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niemand doet alles goed en perfect, dat bedoel ik.
dat sowieso? en ik zal daar niemand over veroordelen, ik durf wel beetje toe te geven dat ik veel dingen verkeerd deed.

M<aar wil niet zeggen dat je slecht persoon bent dan natuurlijk? En dat is wel beetje soms hier op fok.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:12:29 #291
438527 MissButterflyy
pi_220797309
Denk dat m’n oudste zoon erg ontevreden over me is. :')
pi_220797311
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat m’n oudste zoon erg ontevreden over me is. :')
naja waarom denk je dat dan?
pi_220797315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:13 schreef kree het volgende:

[..]
ik denk dit zo onwijs niet he? en kan hier ook over vertellen, mijn ma ging daten met andere mannen nadat mijn pa was overleden.

Enne oke mocht de helft niet kan ik je wel zeggen. En goed denk je dan moet ze ook maar doen wat goed is voor haar.

Maar uiteindelijk hadden we allemaal vrede ermee enzo en was er niks kwalijk van mij als zoon naar mijn ma.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 01:16:12 #294
438527 MissButterflyy
pi_220797319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:13 schreef kree het volgende:

[..]
Puberleeftijd.
pi_220797322
Kree als je een redelijk goede koopt en dan in zo n ding blaast en het is niet goed weet je gelijk dat als je er in een van de politie had geblazen dat de hele ellende opnieuw zou beginnen.
pi_220797324
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Puberleeftijd.
nou ken dat niet het hele verhaal van jou.

maar hoe ging dat dan?
pi_220797328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:17 schreef Iceage het volgende:
Kree als je een redelijk goede koopt en dan in zo n ding blaast en het is niet goed weet je gelijk dat als je er in een van de politie had geblazen dat de hele ellende opnieuw zou beginnen.
tja ik wil erop in gaan als je wil maar snap niet wat je nu zegt?

verwoord het eens anders?
pi_220797334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:18 schreef kree het volgende:

[..]

Wat is je niet duidelijk ?? Koop een alcohol tester. Blaas erin. Is het fout weet je dat het ook fout zou zijn als je bij controle in een alcohol tester van de politie zou blazen.

Nu duidelijk ?
pi_220797340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:20 schreef Iceage het volgende:

Op vrijdag 15 mei 2026 01:18 schreef kree het volgende:

[..]

Wat is je niet duidelijk ?? Koop een alcohol tester. Blaas erin. Is het fout weet je dat het ook fout zou zijn als je bij controle in een alcohol tester van de politie zou blazen.

Nu duidelijk ?
ja dat stukje was me duidelijk en ook begrepen.

maarja terzijde dus ik hoorde ander verhaal en over met ma en relaties enzoi, daar wilde ijk eigenlijk over praten?

Want denk meerdere hebben moeite mee.
pi_220797343
Ik ga slapen. Fijn lang weekend .
pi_220797344
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 01:24 schreef Iceage het volgende:
Ik ga slapen. Fijn lang weekend .
jij ook toch :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties