Tuurlijk, vond het nog redelijk oke gaan moet ik zeggen in het vorige topic.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:01 schreef Droopie het volgende:
Kree, als je weer onder de mensen bent..
Wil je dan zelf weer een topic openen
Vol
nou niet binnenkort. ook omdat ik denk wil ik wel een hele relatie?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:11 schreef Droopie het volgende:
Maar heb je een probleem, had je een probleem, was het een groot probleem of klein probleem?
In mijn geval was het een groot probleem, want behalve opname heb ik mijn hele leven omgegooid.
Verhuisd naar andere woonplaats, uitleg over goede band met vader, hoe ik in dit koophuis ben gekomen.
Dat zijn best wel gebeurtenissen die lastig te vertellen zijn zonder het probleem te benoemen.
Is het iets waar je binnenkort mee te maken krijg?
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:15 schreef kree het volgende:
[..]
nou niet binnenkort. ook omdat ik denk wil ik wel een hele relatie?
Het is wel iets wat ik mss mis ofzo, maargoed ben ook 42 nu en denk ook heb er gewoon geen zin meer in.
Maar eigenlijk is dat alleen zijn leuk tot zover hoogte natuurlijk.
Toch voel ik me dan eenzaam hoewel de rest wel werkt zeg maar?
make sense nog>. hoop het.
Maar wat als ik iemand leuk vind en zij mss mij, hoe de fuck leg ik dit allemaal uit....
ben ik ook? ik denk ook dat ik het meeste hier openbaar had gezegd met hoe het nu was?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.
Ik snap er al geen klote van
CBR, DTS. beetje drinken geen probleem, veel drinken toch een probleem.
Enige tip die ik je kan geven. Wees altijd eerlijk, bijna iedereen heeft op die leeftijd een rugzak met bagage.
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef Shii het volgende:
Ik zou zeggen, waarom nu al zorgen maken over iets wat er nog niet is.
Als je een leuke vriendin treft en het voelt goed, dan is er nog genoeg tijd om open te zijn over je verleden. Tenminste als je heden op orde is. Als het nu nog steeds niet op orde is, dan is het wel iets om meteen open over te zijn.
Dat is niet zo lastig hoor. Ik ken er genoeg die met dat verhaal gewoon een normale relatie weer zijn begonnen. Ja, er haakt ook in het begin een deel af, maar als je al een tijd nuchter onder je belt hebt, dan zijn er genoeg opties. Mits je je leven onder controle hebt.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:15 schreef kree het volgende:
Maar wat als ik iemand leuk vind en zij mss mij, hoe de fuck leg ik dit allemaal uit....
Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.
Maaaaar wat nu als ik ga daten enzo he? bedoel ik zou er moeite mee hebben om dit zo ff gelijk dan te vertellen?
naja ik schaam me best voor mijn verleden hiermee, en dat zeker voor mij, want ben nou niet zo iemand die het van de daken roept. Dat dan normaal vertellen enzo?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is niet zo lastig hoor. Ik ken er genoeg die met dat verhaal gewoon een normale relatie weer zijn begonnen. Ja, er haakt ook in het begin een deel af, maar als je al een tijd nuchter onder je belt hebt, dan zijn er genoeg opties. Mits je je leven onder controle hebt.
Begin om niet drinken tijdens de eerste date. Vraagt ze waarom, dan zeg je netjes, dat vertel ik op de 2e datequote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.
Maaaaar wat nu als ik ga daten enzo he? bedoel ik zou er moeite mee hebben om dit zo ff gelijk dan te vertellen?
Ehh. Vanaf het CBR en dat je je rijbewijs terugkreeg. Dat je boos bent op het CBR of was, dat weet ik nog wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
[..]
ben ik ook? ik denk ook dat ik het meeste hier openbaar had gezegd met hoe het nu was?
(verspreid over diverse topics, dus snap als je het niet volgende)
euhms oke vraag ff vanaf waar je het niet meer volgde dan, gewoon om ff de geschiedenis duidelijk te hebben?
Je hoeft het toch ook niet gelijk te vertellen. Die vriendin heeft misschien ook wel een rugzakje met haar eigen struggles. Het heden telt. Verantwoording afleggen over het verleden hoeft niet. Wat ik al zei, als je nu alles op orde hebt is het prima. Als je nog steeds een probleem hebt dan kun je er maar beter wel meteen open over zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja ik hoop dat zoiets zo gaat, maar als er ff beetje gevraagd wordt dan ontkom ik er toch niet aan om dit soort dingen te vertellen?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?
Eerst iemand leren kennen en stukje bij beetje wissel je dan je verhaal uit. Jij leert haar kennen, zij jou.
Je hoef je niet te schamenquote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef kree het volgende:
[..]
naja ik schaam me best voor mijn verleden hiermee, en dat zeker voor mij, want ben nou niet zo iemand die het van de daken roept. Dat dan normaal vertellen enzo?
geen idee joh en ben al slecht in daten.
quote:Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?
Eerst iemand leren kennen en stukje bij beetje wissel je dan je verhaal uit. Jij leert haar kennen, zij jou.
oke mss is dat wel zo, moet zeggen dit komt niet van dating apps dat dan, want denk daar al vertellen is no-goquote:Op zondag 3 mei 2026 19:27 schreef Shii het volgende:
[..]
Je hoeft het toch ook niet gelijk te vertellen. Die vriendin heeft misschien ook wel een rugzakje met haar eigen struggles. Het heden telt. Verantwoording afleggen over het verleden hoeft niet. Wat ik al zei, als je nu alles op orde hebt is het prima. Als je nog steeds een probleem hebt dan kun je er maar beter wel meteen open over zijn.
Hangt van de vrouw af. En je kan zelf bepalen wanneer je hoe open je bent over iets. Als het iemand afschrikt dan is dat niet de juiste persoon voor jou. Dat maakt je situatie niet kansloos, dat maakt gewoon dat het geen geschikte combinatie is. Lang niet elke vrouw wordt hierdoor afgeschriktquote:Op zondag 3 mei 2026 19:28 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja ik hoop dat zoiets zo gaat, maar als er ff beetje gevraagd wordt dan ontkom ik er toch niet aan om dit soort dingen te vertellen?
ik denk onwijze afknapper mss wel voor vrouwen?
En daar moet je ook af en toe iets uit durven gooien. Maakt het wat simpeler en lichter allemaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.
Ik snap er al geen klote van
CBR, DTS. beetje drinken geen probleem, veel drinken toch een probleem.
Enige tip die ik je kan geven. Wees altijd eerlijk, bijna iedereen heeft op die leeftijd een rugzak met bagage.
moet zeggen dit geeft me wel een beetje hoop, nog niet echt aan toe enzo denk ik mss.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hangt van de vrouw af. En je kan zelf bepalen wanneer je hoe open je bent over iets. Als het iemand afschrikt dan is dat niet de juiste persoon voor jou. Dat maakt je situatie niet kansloos, dat maakt gewoon dat het geen geschikte combinatie is. Lang niet elke vrouw wordt hierdoor afgeschrikt
Dat ja, op je eerste of tweede date moet je het leuk hebben, en misschien als het klikt laat de een wat los of de andere..quote:Op zondag 3 mei 2026 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
En daar moet je ook af en toe iets uit durven gooien. Maakt het wat simpeler en lichter allemaal.
ja, moet zeggen heb hier wel wat aan, om het wat positief in te zien. thanksquote:Op zondag 3 mei 2026 19:31 schreef Shii het volgende:
Kree als je 40 bent heeft iedereen een hele rugzak met bagage. Ook die mogelijke vriendin. Kijk naar het nu en probeer er wat positiefs van te maken met de blik vooruit i.p.v. alleen maar terugkijken. Het is wel iets wat je met je meedraagt, maar denk niet alleen maar steeds dat het je toekomst kan vergallen.
Als je er nog niet aan toe bent: het heeft geen haast tochquote:Op zondag 3 mei 2026 19:32 schreef kree het volgende:
[..]
moet zeggen dit geeft me wel een beetje hoop, nog niet echt aan toe enzo denk ik mss.
Maar oke wellicht moet ik ook niet zo bang zijn ofzo voor gevolgen als ik het gewoon eerlijk vertel.
Je hebt hier alle plaats om ze te uiten en we willen allemaal wel meedenken en we willen allemaal dat het goed met je gaatquote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef kree het volgende:
thanks jullie allemaal trouwens, want oke ik zit soms ook maar te denken wat ik ermee moet voor mijn gevoelens.
En helpt best wat meningen van jullie hier zo te horen.
Je zit teveel in je hoofd en ziet allerlei beren op de weg. Soms moet je gewoon doen. Maar dat komt wel als je er zelf aan toe bent. Niemand die het voor je doet. Je moet het zelf doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef kree het volgende:
thanks jullie allemaal trouwens, want oke ik zit soms ook maar te denken wat ik ermee moet voor mijn gevoelens.
En helpt best wat meningen van jullie hier zo te horen.
En ook daar is hulp voor he.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:37 schreef Shii het volgende:
[..]
Je zit teveel in je hoofd en ziet allerlei beren op de weg. Soms moet je gewoon doen. Maar dat komt wel als je er zelf aan toe bent. Niemand die het voor je doet. Je moet het zelf doen.
thanks daarvoor en zal jullie op de hoogte houden ook wel, want vind dat is alleen maar eerlijk dan.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt hier alle plaats om ze te uiten en we willen allemaal wel meedenken en we willen allemaal dat het goed met je gaat
Niet drinken is tegenwoordig ook steeds normaler hoor. Dat hoef je niet meteen een superserieus of -negatief in te steken.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:39 schreef kree het volgende:
[..]
thanks daarvoor en zal jullie op de hoogte houden ook wel, want vind dat is alleen maar eerlijk dan.
Voor nu geen onwijze dating plannen hoor. ga nog ff op vakantie met mijn ma en zusje over paar weken. Dat is even het doel nu.
Maar oke weet ik vraag me dit soms af en moet er gewoon ff met mensen over kunnen praten behalve mijn collega's of familie enzo.
Ik waardeer jullie meningen. en ideetjes. zeker haal ik er tips uit.
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet drinken is tegenwoordig ook steeds normaler hoor. Dat hoef je niet meteen een superserieus of -negatief in te steken.
Zij hebben geen rijbewijs?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.
kan ik best niks drinken he enzo, maar al snel geen reet meer aan dan voor mij en denk we gaan weg (omdat ik dan rij dus)
heb eentje geleerd ik drink niet meer voor rijden.
Hopelijk ook als je de volgende ochtend weer op pad moet met de auto.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.
kan ik best niks drinken he enzo, maar al snel geen reet meer aan dan voor mij en denk we gaan weg (omdat ik dan rij dus)
Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
dat rijbewijs is een drama geweest he en heeft echt. (ff rekenen hoelang). 7 jaar gekost denk? met elke keer checks. dus zeg mij niet dat CBR niet streng genoeg is, ik was ervan af nu begin dit jaar en krijg weer gewoon voor de standaard 10 jaar.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:54 schreef maily het volgende:
[..]
Zij hebben geen rijbewijs?
Wel goed dat jij dan moet rijden
dat weet ik en daar zeg ik niks van.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:01 schreef kree het volgende:
[..]
dat rijbewijs is een drama geweest he en heeft echt. (ff rekenen hoelang). 7 jaar gekost denk? met elke keer checks. dus zeg mij niet dat CBR niet streng genoeg is, ik was ervan af nu begin dit jaar en krijg weer gewoon voor de standaard 10 jaar.
Gezien hoe ze testen mogen jullie ook wel denken dat ze dit serieus nemen he? want anders no way dat ze me erdoor lieten gaan met bloed check en etc...... vind het al aardig streng.
en btw ja. en realiseer ik me nu dus, dus eens. zou dit ook nooit meer zo doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.
Zou je een vriendin accepteren die bovengemiddeld veel drinkt of denk je dat het beter zou zijn om een vriendin te hebben die niet van drank houd.
Precies, je kan er niets meer aan veranderen. Maar wat je wel kan doen is verder gaan met je leven en niet steeds je verleden erbij halen. Je hebt het toch prima voor elkaar nu. Ben er trots op. Goede baan, leuk huisje. En kijk dan verder, misschien kun je mensen ontmoeten via een buurthuis?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:05 schreef kree het volgende:
beetje zwarte dag in mijn hele leven is dit..... en vooral heb er zeg maar jaren over verspild met niks doen enzo.
Dat vooral denk ik nu. maargoed is niet anders, kan het ook niet meer veranderen.
dat is een hele lastige vraag? en denk niet zo zwart /wit ook. maar zou ik van iemand kunnen houden die dat doet? dat vraag jequote:Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.
Zou je een vriendin accepteren die bovengemiddeld veel drinkt of denk je dat het beter zou zijn om een vriendin te hebben die niet van drank houd.
jaaaaaah. en dat is ook precies wat het is, maar ben beetje best onzeker over mijn verleden en hoe ijk dit uitleg. mss moet dat beetje groeien denk als er relatie komt.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:10 schreef Shii het volgende:
[..]
Precies, je kan er niets meer aan veranderen. Maar wat je wel kan doen is verder gaan met je leven en niet steeds je verleden erbij halen. Je hebt het toch prima voor elkaar nu. Ben er trots op. Goede baan, leuk huisje. En kijk dan verder, misschien kun je mensen ontmoeten via een buurthuis?
Wat ik al eerder zei, je ziet teveel beren op de weg. Als je nu je leven prima op de rit hebt, hoef je niet meteen aan een date verantwoording af te leggen over je verleden. Dat komt vanzelf wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:15 schreef kree het volgende:
[..]
jaaaaaah. en dat is ook precies wat het is, maar ben beetje best onzeker over mijn verleden en hoe ijk dit uitleg. mss moet dat beetje groeien denk als er relatie komt.
Nooit een andere persoon willen veranderen, je komt op een leeftijd dat mensen eenmaal zijn wie ze zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:14 schreef kree het volgende:
[..]
dat is een hele lastige vraag? en denk niet zo zwart /wit ook. maar zou ik van iemand kunnen houden die dat doet? dat vraag je
denk wel. maar denk dat ik dan de gene zou zijn om te zeggen van stop beetje met teveel drinken.
Ik heb ooit een ex gehad die zoveel dronk dat ze vaker in het bed plaste, dat heb ik gauw uitgemaakt na drie keer. Even later had ze met een vent die twintig jaar ouder wasquote:Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef OllieA het volgende:
Gewoon daten met vrouwen die het ook wel tof vinden om zo af en toe teveel te drinken. Komt het helemaal goed. Eerste date op een bierproeverij met een borreltje na. Kijken of het klikt.
denk ik ook en maakt het mss makkelijker voor dating? Ik zie mijn moeder het beter doen als ik he?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nooit een andere persoon willen veranderen, je komt op een leeftijd dat mensen eenmaal zijn wie ze zijn.
Denk ik dan.
Of als je met de auto gaat, ik ben met de auto, klaarquote:Op zondag 3 mei 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
Maar inderdaad, drink nou in ieder geval niet op de eerste date. Been there, done that. Was toen geen probleem, maar de volgende keer (en keer en keer) staan dan ook de flessen cava klaar. En kan je moeilijk zeggen dat je niet drinkt. Ging dus ook fout, terugval, detox en klaar. Ze was overigens wel erg lief en dagelijks gebeld toen ik in de kliniek zat, maar er zat daarna niet meer in. Logisch ook natuurlijk. Wel doodzonde, want het was echt een supermatch.
Anyway, ik gooi het op mensen die ik niet ken nu gewoon semi-vrolijk: "word ik te oud voor; klinkt misschien een beetje alcoholistisch, maar twee biertjes hoef ik niet en van meer drinken ben ik tegenwoordig twee dagen aan het bijkomen, dus ik drink zelden meer". Niemand die daar raar over doet.
snap je helemaalquote:Op zondag 3 mei 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
Maar inderdaad, drink nou in ieder geval niet op de eerste date. Been there, done that. Was toen geen probleem, maar de volgende keer (en keer en keer) staan dan ook de flessen cava klaar. En kan je moeilijk zeggen dat je niet drinkt. Ging dus ook fout, terugval, detox en klaar. Ze was overigens wel erg lief en dagelijks gebeld toen ik in de kliniek zat, maar er zat daarna niet meer in. Logisch ook natuurlijk. Wel doodzonde, want het was echt een supermatch.
Anyway, ik gooi het op mensen die ik niet ken nu gewoon semi-vrolijk: "word ik te oud voor; klinkt misschien een beetje alcoholistisch, maar twee biertjes hoef ik niet en van meer drinken ben ik tegenwoordig twee dagen aan het bijkomen, dus ik drink zelden meer". Niemand die daar raar over doet.
ja dat dat de weg niet is mag duidelijk zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef Iceage het volgende:
Jaren terug date mijn moeder met een alcoholist. Eerste keer dat ik hem zag was in motel vd Valk in Westerbroek. Het viel me gelijk op oa zijn trillen en gelaatskleur. Wat me vooral opviel is dat hij zo gauw zijn borrelglas leeg was dat hij totaal geen aandacht meer had voor mijn moeder of mij. Alleen voor de ober want natuurlijk moest zijn glaasje weer vol.
Mijn moeder zag het eerst lang niet en zei dat is de stress.
Later is dat echt volledig uit de hand gelopen heeft ze de relatie beeindigt en toen begon het stalken. Duurde door totdat hij zich dood gezopen had.
Hij reed ook met haar in de auto met een krat bier en een fles jenever achter zijn kiezen.![]()
Ik kon een paar keer ingrijpen en dan begon het schelden en vloeken. Maar ik was er natuurlijk vaak ook niet bij.
Wat heb je uit die tijd overgehouden waar je trots op bent?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:32 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat dat de weg niet is mag duidelijk zijn.
hoop niet dat ik zo overkom he, maarja idd mijn vrees wat mensen wel niet denken over me.
als je over die meid praat en vriendin, dan welk dat ik elke keer heb gezegd en gepraat met dr in lange gesprekken ook wel van hoe ze nu omging met dr leven en met ggz en medicatie van her en der.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat heb je uit die tijd overgehouden waar je trots op bent?
Of wat heb je gedaan waar je nu met een goed gevoel op terug kan kijken?
Nee als het drankprobleem ter sprake komt, wat heeft jou een goed/ trots gevoel geven uit die periode. (Want jij zegt het geen probleem meer is, en dat je het achter je wilt laten of dat je er nog niet aan toe bent om te stoppen)quote:Op zondag 3 mei 2026 21:40 schreef kree het volgende:
[..]
als je over die meid praat en vriendin, dan welk dat ik elke keer heb gezegd en gepraat met dr in lange gesprekken ook wel van hoe ze nu omging met dr leven en met ggz en medicatie van her en der.
Ik heb gefaald vind ik zelf om dat genoeg duidelijk te maken, want zag het aan komen dat het niet goed ging>?
helaas he blijkt mijn waarheid waar.
snap niet wat je ermee wil vragen?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nee als het drankprobleem ter sprake komt, wat heeft jou een goed/ trots gevoel geven uit die periode. (Want jij zegt het geen probleem meer is, en dat je het achter je wilt laten of dat je er nog niet aan toe bent om te stoppen)
Je zegt net. Wat mensen wel niet van je zullen denken?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:47 schreef kree het volgende:
[..]
snap niet wat je ermee wil vragen?
ik snap dat helemaal niks meer drinken oke is of beter?
Ik vind een middenweg die voor mij werkt?
nou denk als ik mensen zo gelijk spreek dat ze niet zitten te wachten op dit soort verhalen?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je zegt net. Wat mensen wel niet van je zullen denken?
Daar doelde ik op.
wanneer was de laatste keer dat je naar een hulpverlener bent geweest?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
al met al. ben nog zo bezig om dit te verwerken voor mezelf dat ik niet eens denk aan iets anders of relatie.
nog eigenlijk regelmatig, alleen niet meer in officiële zin?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
wanneer was de laatste keer dat je naar een hulpverlener bent geweest?
Kree, wanneer ben je voor het laatst bij een hulpverlener geweest 😑quote:Op zondag 3 mei 2026 22:00 schreef kree het volgende:
[..]
nog eigenlijk regelmatig, alleen niet meer in officiële zin?
Ik ben bij hun bandje gegaan enzo.
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kree, wanneer ben je voor het laatst bij een hulpverlener geweest 😑
Je kan ook gewoon nee zeggen he, in plaats van in principe.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?
ik ken de "toonbox" onderhand en met gereedschappen bladiebladielbla. etc. het heeft me geholpen. maar oke nu weet ik het ook wel.
quote:Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?
ik ken de "toonbox" onderhand en met gereedschappen bladiebladielbla. etc. het heeft me geholpen. maar oke nu weet ik het ook wel.
quote:Op zondag 3 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
al met al. ben nog zo bezig om dit te verwerken voor mezelf dat ik niet eens denk aan iets anders of relatie.
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon nee zeggen he, in plaats van in principe.
Maar ik raad je echt aan om de juiste hulp te zoeken, er is nog een prachtig leven voor je te behalen
Dat praat je echt allemaal jezelf aan, geloof me, heb ik genoeg ervaring voor om dat te zien in je.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:06 schreef kree het volgende:
ik denk dat de GGZ hard faalt om te zeggen met wat het nu is. een alllei uit de DSM blabla 4 of5. of weet ik wat ze aanhouden.
beter idee is om gewoon eens eerlijk met elkaar te praten, dat was ook het enige wat mij hielp.
dan heb je blijkbaar niet de juiste hulp.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.
Soms heb je gewoon een andere behandelaar nodig. Het gaat helaas niet altijd goed met de een of de andere.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.
we hebben het nu even over de HULP voor JOUquote:Op zondag 3 mei 2026 22:11 schreef kree het volgende:
ik kan niemand schuld geven he, maar dat mijn vriendinnetje verbrande door de ongelofelijke stomme shit met GGZ en met huisarts medicatie, denk dat dat de oorzaak was. en weet wel zeker als ik haar goed kende.
maarja die nam ook aan maar wat goed was. niet mee eens dat. en doet me verdriet.
weet ik maar kan niet zonder ff te begrijpen waar ik mee zat he?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:11 schreef maily het volgende:
[..]
we hebben het nu even over de HULP voor JOU
maar jij bent niet tevreden over de GGZ; dan moet je iets anders gaan zoeken?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik maar kan niet zonder ff te begrijpen waar ik mee zat he?
We zijn hier om jou te helpen, met jouw probleem.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:
[..]
Toch is het beste naar de huisarts en kijken welke routes beschikbaar zijn. Ik ken niet precies de history van jou of je vriendin natuurlijk. Maar zoals ik zei soms is veranderen van hulpverlener de juiste keuze.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:
[..]
dat had ik al gedaan heel veel jaar eerder? heb er hier nog over verteld dat het niet handig was ggz en hulp lokaalquote:Op zondag 3 mei 2026 22:13 schreef maily het volgende:
[..]
maar jij bent niet tevreden over de GGZ; dan moet je iets anders gaan zoeken?
snap en is lastig eng ook de goeie vinden dus. als hulp.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Toch is het beste naar de huisarts en kijken welke routes beschikbaar zijn. Ik ken niet precies de history van jou of je vriendin natuurlijk. Maar zoals ik zei soms is veranderen van hulpverlener de juiste keuze.
Yup en het kan lang duren. Maar in dezelfde cirkel draaien heb je niets aan natuurlijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:
[..]
snap en is lastig eng ook de goeie vinden dus. als hulp.
ga naar je huisarts en leg deze vraag voor. en wat voor hulp je zoekt. en dat je dat niet van de GGZ wil.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:
[..]
Het is ook eng. Maar weet je wat ook eng is.. 70 zijn en dan nog steeds in DTS je eenzame momenten weg bolken (zeg ik als grapjequote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gedaan. Ze wilden dat ik x ging doen en dat was precies wat niet lukte voor ze de behandeling wilde voortzetten. Na lang wachten bij iets anders gestart en dat werkte wel en toen ging alles snel beter.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
ga naar je huisarts en leg deze vraag voor. en wat voor hulp je zoekt. en dat je dat niet van de GGZ wil.
Misschien is voor Kree de behandeling dubbele diagnose wel een idee om eens te opperen bij de huisarts.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:25 schreef nostra het volgende:
Nou ja, ik snap Krees frustratie wel (als ik hem goed begrijp) over de eenzijdige aanpak in de GGZ als het op alcoholisme aankomt. Verslaving, dat regel je bij de Brijder, Jellink of Trubendorffer; de onderliggende oorzaken regel je bij specialistische GGZ. Die twee doosjes praten ook niet met elkaar en de één zegt dat hij geen verstand heeft van het tweede en de tweede zegt dat hij geen verstand heeft van het eerste (of accepteert überhaupt geen mensen met een verslavingsachtergrond). DD-aanpak heb je wel (Spoor 6 geloof ik), maar is zeldzaam en eigenlijk te weinig tijd voor.
Ja ik snao het zeker, het duurt allemaal al lang en dan werkt het niet of begrijpen ze het niet. Maar toch moet je niet stil blijven staan want dan roest je vast en word het nog zwaarder.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:25 schreef nostra het volgende:
Nou ja, ik snap Krees frustratie wel (als ik hem goed begrijp) over de eenzijdige aanpak in de GGZ als het op alcoholisme aankomt. Verslaving, dat regel je bij de Brijder, Jellink of Trubendorffer; de onderliggende oorzaken regel je bij specialistische GGZ. Die twee doosjes praten ook niet met elkaar en de één zegt dat hij geen verstand heeft van het tweede en de tweede zegt dat hij geen verstand heeft van het eerste (of accepteert überhaupt geen mensen met een verslavingsachtergrond). DD-aanpak heb je wel (Spoor 6 geloof ik), maar is zeldzaam en eigenlijk te weinig tijd voor.
wellicht en twijfel over nog wat er mee te doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja ik snao het zeker, het duurt allemaal al lang en dan werkt het niet of begrijpen ze het niet. Maar toch moet je niet stil blijven staan want dan roest je vast en word het nog zwaarder.
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
moet wel zeggen en waarom ik denk hou het aan dit topic (want had elke keer kunnen zeggen kap ermee). dat ik denk he dat ik niet de enige ben die met dit soort vragen zit?
daarom past het mooi wel in R&P
dat vind ik wel een mooie omschrijvingquote:Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.
Paradijsvogel zo noemen ze dat ook wel
beetje verloren zelfvertrouwen wel, dat is wel [probleem.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoef gezegd, droopie. Ik geloof ook dat Kree het waard is, hij moet in zichzelf geloven.
nou denk niet eens dat ik onwijs uniek ben>? want voor veel denken wss zelfde.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.
Paradijsvogel zo noemen ze dat ook wel
\quote:Op zondag 3 mei 2026 22:49 schreef Droopie het volgende:
Zullen we deze sessie voor vanavond maar afsluiten
Krijg je niet eens ongevraagd advies en ook geen factuur.u
Ik weet niet of je het ooit heb gezegd of niet maar had je ooit AA gedaan?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:51 schreef kree het volgende:
[..]
\
ja weet dat ik jou punt onwijs ook snap trouwens. ..
maargoed ik zie het van mij uit ook wel weer beetje.
zekers bij geweest en gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het ooit heb gezegd of niet maar had je ooit AA gedaan?
Maar wat wil je nou? Je blijft maar hangen in je verleden. Durft geen stappen te zetten om te daten. Je bent zeker niet alleen, maar blijven hangen in medelijden op een forum gaat je leven irl niet helpen. Het kan steun geven, zeker wel, maar je moet zelf door.quote:
weet ik? en snap wat je zegt, maar dit kost voor mij ff wat tijdquote:Op zondag 3 mei 2026 23:02 schreef Shii het volgende:
[..]
Maar wat wil je nou? Je blijft maar hangen in je verleden. Durft geen stappen te zetten om te daten. Je bent zeker niet alleen, maar blijven hangen in medelijden op een forum gaat je leven irl niet helpen. Het kan steun geven, zeker wel, maar je moet zelf door.
Stond je er toen achter om het te doen of alleen maar omdat HA het zei? En ja tuurlijk als jij dit wilt delenquote:Op zondag 3 mei 2026 22:59 schreef kree het volgende:
wil btw wel vertellen over hoe ik daarover dacht? tis btw niet negatief. maarja mijn huisarts dwong me om wat te doen. voor medicatie, (wart denk goed ding is)
ja tuurlijk wel? ,maar wat wist ik dan toen he?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:31 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Stond je er toen achter om het te doen of alleen maar omdat HA het zei? En ja tuurlijk als jij dit wilt delen
sowieso had die musical meer als wat er in de film van eentje werd gedaan?quote:Op maandag 4 mei 2026 02:18 schreef kree het volgende:
ff het origineel he die beter is wmb....?
Bekijk deze YouTube-video
ook met die musicals he, was er eentje die dat helemaal in gang zette, maar ook overleden,. je zou haast denken ik ga ellende na,?quote:Op maandag 4 mei 2026 02:25 schreef kree het volgende:
wie dat kan waarderen doe ik date mee he
dit is pro enzo moet ik wel zeggen, maaerja ach ik deed poging met band en kwamen we aardig in de buurt.
dus het gaart om idee he?
Uiteraard zuipert, het ligt aan alles en iedereen ....behalve aan jou.quote:Op maandag 4 mei 2026 02:52 schreef kree het volgende:
ik heb beetje problemen. want elke keer als ik denk is iets leuk ofzo, gaat er iemand dood ofzo. letterlijk en figuurlijk;ijk.
En wil er niet eens kinderachtig over doen dit, maar dat gebeurt gewoon.... daarom heb ik iessieus.
We hebben allemaal iessieus maatje.quote:Op maandag 4 mei 2026 02:52 schreef kree het volgende:
ik heb beetje problemen. want elke keer als ik denk is iets leuk ofzo, gaat er iemand dood ofzo. letterlijk en figuurlijk;ijk.
En wil er niet eens kinderachtig over doen dit, maar dat gebeurt gewoon.... daarom heb ik iessieus.
Die aflevering is ook flink heftig!quote:Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Uiteraard zuipert, het ligt aan alles en iedereen ....behalve aan jou.
Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme , moest aan jou denken .
Gr Gr
Ik ga vandaag wat iessieus begraven, maar daar drink je dan juist op. Vroeger dronk men niet vanwege iessieus maar juist om te cellebreetenquote:Op maandag 4 mei 2026 08:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
We hebben allemaal iessieus maatje.
Linkje?quote:Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef Puzzie het volgende:
Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme ,
Thanks, had nog niet doorgelezen. Terug te kijken op BBC dus, vanavond ff doen.quote:
Geen link maar je kan em vast terugkijken op NPO 3 om 23:10 uurquote:
is ook zo en realiseer ik me ook.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
We hebben allemaal iessieus maatje.
Nog naar werk gereden?quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef kree het volgende:
[..]
is ook zo en realiseer ik me ook.
Ik heb niet echt even wat om te bespreken nu? maar wellicht jullie wel?
Je hoeft niet elke dag iets te posten hé. Gebruik het topic gewoon als je wel wat hebt waar je mee zit. Hoeft namelijk ook geen slowchat te worden.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef kree het volgende:
[..]
is ook zo en realiseer ik me ook.
Ik heb niet echt even wat om te bespreken nu? maar wellicht jullie wel?
Waarom ga jij altijd eerst (tig keer) aankondigen dat je iets wilt vertellen of uitleggen? Zeg gewoon meteen wat je wilt zeggen. Of niet, het is jouw topic...quote:Op zondag 3 mei 2026 22:59 schreef kree het volgende:
wil btw wel vertellen over hoe ik daarover dacht? tis btw niet negatief. maarja mijn huisarts dwong me om wat te doen. voor medicatie, (wart denk goed ding is)
ik zeg zoals ik het wil zeggen? vragen daarover zijn btw prima? maar geen idee wat ik hier mee moet?quote:Op maandag 4 mei 2026 12:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom ga jij altijd eerst (tig keer) aankondigen dat je iets wilt vertellen of uitleggen? Zeg gewoon meteen wat je wilt zeggen. Of niet, het is jouw topic...
ik hou je niet tegenquote:Op maandag 4 mei 2026 12:29 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik zal vanavond een biertje moeten opentrekken om al dat koeterwaals in dit topic te kunnen begrijpen.
Het is gewoon wat raar als de conversatie zo loopt?quote:Op maandag 4 mei 2026 12:04 schreef kree het volgende:
ik zeg zoals ik het wil zeggen? vragen daarover zijn btw prima? maar geen idee wat ik hier mee moet?
oke ja. maar niet altijd zin in he omdat het best wel keihard en confronterend was. En dan moet ik wel vertellen eigenlijk vanuit mijn diepste gevoelens hoe ik dat dan vond.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is gewoon wat raar als de conversatie zo loopt?
"- Ben je wel eens bij de AA geweest?"
"- Ja
- Ik wil wel vertellen hoe ik het vond?"
Het klopt taalkundig wel, maar je kan natuurlijk ook gewoon meteen vertellen wat je ervan vond.
Ja dit idd. Als je gewoon zonder omwegen een inhoudelijk antwoord geeft (of aangeeft dat je er liever niet op ingaat, ook prima natuurlijk) worden je topics heel wat minder langdradig en daarmee beter te volgen.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is gewoon wat raar als de conversatie zo loopt?
"- Ben je wel eens bij de AA geweest?"
"- Ja
- Ik wil wel vertellen hoe ik het vond?"
Het klopt taalkundig wel, maar je kan natuurlijk ook gewoon meteen vertellen wat je ervan vond.
oke, nouja zie post hierboven erover en waarom ik dat niet deed dan.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja dit idd. Als je gewoon zonder omwegen een inhoudelijk antwoord geeft (of aangeeft dat je er liever niet op ingaat, ook prima natuurlijk) worden je topics heel wat minder langdradig en daarmee beter te volgen.
Wat bedoel je hier precies mee? Je kunt niet verwachten dat mensen het met je eens zijn als jij dat zo wilt en je geen tegengas geven, het is nu eenmaal een forum.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:54 schreef kree het volgende:
[..]
oke ja. maar niet altijd zin in he omdat het best wel keihard en confronterend was. En dan moet ik wel vertellen eigenlijk vanuit mijn diepste gevoelens hoe ik dat dan vond.
Daar heb ik niet altijd zin in.
(tenminste wil dat wel doen, maar moeten jullie ook gewoon respecteren over hoe ik erover denk. En soms gaat dit op fok zo weer niet de richting op die ik mss bedacht, dat ik denk kan beter niks over zeggen)
maar oke wil wel vertellen, maar weet niet eens waar te beginnen? Over AA wil je horen en hoe ik erbij kwam en hoe dat ging?
hoeft ook niet, maar zal niet de eerste keer zijn dat ik belachelijk gemaakt wordt he als ik gewoon eerlijk vertel hoe ik het ervaarde.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Je kunt niet verwachten dat mensen het met je eens zijn als jij dat zo wilt en je geen tegengas geven, het is nu eenmaal een forum.
Je maakt zelf ook mensen belachelijk , beetje meten met twee maten kree.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:01 schreef kree het volgende:
[..]
hoeft ook niet, maar zal niet de eerste keer zijn dat ik belachelijk gemaakt wordt he als ik gewoon eerlijk vertel hoe ik het ervaarde.
nou dat is niet mijn bedoeling, en ook weet niet op wat je nu doelt?quote:Op maandag 4 mei 2026 13:18 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je maakt zelf ook mensen belachelijk , beetje meten met twee maten kree.
nou ik wel maar moet ff met concrete vragen komen? vind het prima nl wel om erover te vertellen en hoe dat is, of mss al hoe je erbij komt?quote:Op maandag 4 mei 2026 13:22 schreef Friday12 het volgende:
Je kan ook zeggen. Ja ik heb AA gedaan maar voor nu wil hier even niets over delen
Okay dat zou kunnen maar je hebt zelf ook vaak kritiek op users /mods , soms met een 'toontje' wat ook kan overkomen als belachelijk makenquote:Op maandag 4 mei 2026 13:23 schreef kree het volgende:
[..]
nou dat is niet mijn bedoeling, en ook weet niet op wat je nu doelt?
Maar vertel maar? want praat het liever gewoon uit ipv iedereen dingen gaat denken.
moet btw zeggen ook in FB heb ik zelf gevraagd om dan ook de resten te verwijderen die er nog stonden waar ik dan weer op reageerde. En hoewel ik hard moest lachen op die reactie die er kwam die mij dan compleet te grond in boorde.
Die was nl wel weg maar laten ze reactie erop weer staan? dat is niet goed, want of alles weg of alles laten staan. daardoor denken jullie weer heel anders over mij nl als hoe ik ben.
nouja weet dat ik het niet zo bedoel? en denk dat komt ook wel omdat er mss dan dingen weg gemod zijn en de context weg is.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:25 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Okay dat zou kunnen maar je hebt zelf ook vaak kritiek op users /mods , soms met een 'toontje' wat ook kan overkomen als belachelijk maken
Daarom is het misschien wel een keer tijd dat je wat genuanceerder bent als je dingen roept of beweert.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef kree het volgende:
[..]
nouja weet dat ik het niet zo bedoel? en denk dat komt ook wel omdat er mss dan dingen weg gemod zijn en de context weg is.
Echt waar bedoel het niet zo.
Misschien bedoelen de reacties die jij beschouwt als "jou belachelijk maken" het ook niet zo.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef kree het volgende:
[..]
nouja weet dat ik het niet zo bedoel? en denk dat komt ook wel omdat er mss dan dingen weg gemod zijn en de context weg is.
Echt waar bedoel het niet zo.
ik kan nooit alles lezen puzzie in topics. dus lees vaak laatste stukje alleen en daar baseer ik wel een beetje op met wat ik zeg.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daarom is het misschien wel een keer tijd dat je wat genuanceerder bent als je dingen roept of beweert.
En alles lezen wat mensen zeggen helpt ook een hoop
wss niet en neem ze aan als grappig of wat over te zeggen hebben (wat oke is dus bij mij)quote:Op maandag 4 mei 2026 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien bedoelen de reacties die jij beschouwt als "jou belachelijk maken" het ook niet zo.
Maar dat is niet helemaal eerlijk kree. je hebt zelf hele verhalen , wil serieus genomen worden door mensen , maar dat geldt niet voor de ander. Beetje egocentrischquote:Op maandag 4 mei 2026 13:47 schreef kree het volgende:
[..]
ik kan nooit alles lezen puzzie in topics. dus lees vaak laatste stukje alleen en daar baseer ik wel een beetje op met wat ik zeg.
wellicht wel, maar je kunt van niemand verwachten om bv DTS bij te houden of andere topics?quote:Op maandag 4 mei 2026 13:50 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar dat is niet helemaal eerlijk kree. je hebt zelf hele verhalen , wil serieus genomen worden door mensen , maar dat geldt niet voor de ander. Beetje egocentrisch
Je trekt zelf veel te snel conclusies , dat is dan ook het probleem vaak.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:52 schreef kree het volgende:
[..]
wellicht wel, maar je kunt van niemand verwachten om bv DTS bij te houden of andere topics?
Ik lees het gewoon niet, dus zie idd alleen maar een stukje. En dat is dan idd niet eerlijk want mis ik mss wel wat.
Maar dan is het ook geen probleem om ff stukje aan te geven wat ik mis, en lees ik het als nog...
Denk vooral mss trekken we veel te snel conclusies over elkaar alweer op deze manier.
Dat verklaart een hoop. Dan reageer je dus op halve informatie en ontstaat ‘drama’ als gevolg van je reactie en dan snap jij weer niet waar het over gaat.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:47 schreef kree het volgende:
[..]
ik kan nooit alles lezen puzzie in topics. dus lees vaak laatste stukje alleen en daar baseer ik wel een beetje op met wat ik zeg.
waarschijnlijk. maar het is ook geen probleem als iemand dan ff zegt. van joh hier ging het over.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop. Dan reageer je dus op halve informatie en ontstaat ‘drama’ als gevolg van je reactie en dan snap jij weer niet waar het over gaat.
Maar dat lees je dan ook niet, want jij bent alweer drie posts verder met je beklag doen.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:55 schreef kree het volgende:
[..]
waarschijnlijk. maar het is ook geen probleem als iemand dan ff zegt. van joh hier ging het over.
weet ik toch ..... maar doe me best he., wil het gewoon leuk houden.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat lees je dan ook niet, want jij bent alweer drie posts verder met je beklag doen.
De oplossing is: beter lezen, minder impulsief reageren. Ik denk dat dat heel veel zou schelen. Meen ik oprecht.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:04 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik toch ..... maar doe me best he., wil het gewoon leuk houden.
yup. doe mijn best he.....quote:Op maandag 4 mei 2026 14:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De oplossing is: beter lezen, minder impulsief reageren. Ik denk dat dat heel veel zou schelen. Meen ik oprecht.
Overhangende wat. En zeg geen takken, want dan zeg ik van welke plant.quote:
Ja geen idee.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Overhangende wat. En zeg geen takken, want dan zeg ik van welke plant.
duizendknoop sowieso. en hegjes die uitgroeien en alle shit er tussen. zit te denken kan zo'n gras maaier zo lenen van werk wss. maarja waar gooi je al die shit? in de gft container met mini bak?quote:
Maak eens wat foto's dan kunnen we beter antwoord gevenquote:Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef kree het volgende:
[..]
duizendknoop sowieso. en hegjes die uitgroeien en alle shit er tussen. zit te denken kan zo'n gras maaier zo lenen van werk wss. maarja waar gooi je al die shit? in de gft container met mini bak?
Japanse duizendknoop is de hel. Altijd zo kort mogelijk bij de grond afknippen, maar je komt er nooit vanaf.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef kree het volgende:
[..]
duizendknoop sowieso. en hegjes die uitgroeien en alle shit er tussen. zit te denken kan zo'n gras maaier zo lenen van werk wss. maarja waar gooi je al die shit? in de gft container met mini bak?
had al gedaan weekje eerder heb ik alles tot de grond weg gehaald. goed zal ff nieuwe foto's maken morgen.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:46 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Maak eens wat foto's dan kunnen we beter antwoord geven
owh ik weet bosmaaier gaat het niet helpen, je weet wel zo'n ding met spinnend draadje, die bedoel ik.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Japanse duizendknoop is de hel. Altijd zo kort mogelijk bij de grond afknippen, maar je komt er nooit vanaf.
Bedoel je een bosmaaier? Die kan heel effectief zijn als je bijv. bramenstruiken hebt. Ik weet niet of ik die zou gebruiken op japanse duizendknoop, want dan verspreid je die plant alleen maar nog meer door je tuin.
Zo’n snoeischaar is heel handig voor het grove werk.
https://www.lidl.nl/p/par(...)IYLIpAQaAp9lEALw_wcB
Ik zou snoeiafval van de japanse duizendknoop apart houden.
De rest kleiner knippen, in zakken doen en naar de gemeente brengen. Of hoe dat ook maar in jouw gemeente is geregeld. Mogelijk hebben ze ook een aparte regeling voor die duizendknoop.
Ja, een bosmaaier.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:01 schreef kree het volgende:
[..]
owh ik weet bosmaaier gaat het niet helpen, je weet wel zo'n ding met spinnend draadje, die bedoel ik.
Maar is wel alles weg in een uur
nee idd en denk daar moet ik maar mee willen leven nu ofzo....quote:Op maandag 4 mei 2026 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, een bosmaaier.
Ja. Maar niet voor de japanse duizendknoop.
maar dan hangt er toch niets meer over en heb je geen hovenier nodig?quote:Op maandag 4 mei 2026 15:00 schreef kree het volgende:
[..]
had al gedaan weekje eerder heb ik alles tot de grond weg gehaald. goed zal ff nieuwe foto's maken morgen.
vorige week nog niet, nu inmiddels wel weer, zo snel groeit dat ding,quote:Op maandag 4 mei 2026 15:12 schreef Moonversion het volgende:
[..]
maar dan hangt er toch niets meer over en heb je geen hovenier nodig?
Wat houd je tegen om het zelf te doen?quote:Op maandag 4 mei 2026 15:17 schreef kree het volgende:
[..]
vorige week nog niet, nu inmiddels wel weer, zo snel groeit dat ding,
maar ook ff voor heggen eromheen die moeten nog niet bijgewerkt worden nu. maar wel in komende maanden.
tijd en zin vooralquote:Op maandag 4 mei 2026 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat houd je tegen om het zelf te doen?
Beetje lichamelijke arbeid is heel heilzaam.
https://www.lidl.nl/p/par(...)0FnImrsaAtd1EALw_wcBquote:Op maandag 4 mei 2026 15:19 schreef kree het volgende:
[..]
tijd en zin vooral
en mag officieel niet echt lenen van werk. dus ook.
Bijvoorbeeld hoe heb jij het ervaren. Positief of negatief? Wat heb je er uitgehaald en wat niet?quote:Op maandag 4 mei 2026 13:24 schreef kree het volgende:
[..]
nou ik wel maar moet ff met concrete vragen komen? vind het prima nl wel om erover te vertellen en hoe dat is, of mss al hoe je erbij komt?
Hakselaar. ideaal. ik gebruik de mijne vaak gehakselde spul in de compostbak.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:45 schreef kree het volgende:
[..]
Niet de japanse duizendknoop.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:32 schreef Iceage het volgende:
[..]
Hakselaar. ideaal. ik gebruik de mijne vaak gehakselde spul in de compostbak.
Klopt maar daar heb ik gelukkig geen last van. Wel meer wat niet in de bak moet bv Bereklauw etc. (Gelukkig ook niet hier) Bij mij vnl haagbeuk en wilg.quote:
Nee, ik vind het een rotnummer.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:36 schreef kree het volgende:
ik wilk welk een liedje nog delen hier, en hoewel het nog steeds niet uitgewerkt is, moet zeggen had het hier met aantal van forum wel gemaakt.
Had al eens gedeeld, maar kunnen jullie het aan denk zonder gelijk lelijk erover te doen?
Sorry @kree maar ik begrijp oprecht niet wat hier staat.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:37 schreef kree het volgende:
tis beetje persoonlijk namelijk voor mij. en hoewel vragen mag, kritiek erop. iets het muzikaal onderbouwt is liever niet met tekst.
ik maakte een liedje met hier met anderen op forum. en er was een versie uitgekomen. die wel het onwijs gaat over mij persoonlijk. dacht mss moet ik dat delen? de opzet iig.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Sorry kree maar ik begrijp oprecht niet wat hier staat.
Thanks, helderquote:Op maandag 4 mei 2026 17:41 schreef kree het volgende:
[..]
ik maakte een liedje met hier met anderen op forum. en er was een versie uitgekomen. die wel het onwijs gaat over mij persoonlijk. dacht mss moet ik dat delen? de opzet iig.
Ik niet, maar áls er kritiek komt, dan kan die fatsoenlijk of onfatsoenlijk zijn hè.quote:
@Ludachrist en @kree zaten samen in een band?quote:Op maandag 4 mei 2026 17:40 schreef kree het volgende:
denk je bent wel lekker figuur he als je zo met band maatjes omgaat ofzo of sowieso?
Dat zou de droom zijn geweest.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:58 schreef nostra het volgende:
[..]
@:Ludachrist en @:kree zaten samen in een band?
nee met andere gedaan maar wel tekst gemaakt samen hier, zoek maar terug als je wil weten wie.quote:Op maandag 4 mei 2026 17:58 schreef nostra het volgende:
[..]
@:Ludachrist en @:kree zaten samen in een band?
Ben jij dat?quote:Op maandag 4 mei 2026 17:47 schreef kree het volgende:
https://drive.google.com/(...)/view?usp=share_link
neeeheeeh iemand die dit veel beter kan als ik en waarmee ik elke week in bandje speel/quote:
ooohooooh sorry hoorquote:Op maandag 4 mei 2026 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
neeeheeeh iemand die dit veel beter kan als ik en waarmee ik elke week in bandje speel/
tekst wel verzonnen en idee min of meer hier, maar hij maakte die opzet.
niet erg, zou willen dat ik zo kon zingen, het is maar heb opzet gegeven over hoe en wat. En daar maakte hij wat mee en denk ik ok? Dat Ius hoe het ging, tuurlijk de man is creatief he. laten we dat niet vergeten.quote:
Lekker blijven spelenquote:Op maandag 4 mei 2026 18:21 schreef kree het volgende:
[..]
niet erg, zou willen dat ik zo kon zingen, het is maar heb opzet gegeven over hoe en wat. En daar maakte hij wat mee en denk ik ok? Dat Ius hoe het ging, tuurlijk de man is creatief he. laten we dat niet vergeten.
Maar nog niet uit wat hier van te maken, dat bruggetje is sowieso cool.
Klinkt best leuk hoor kree! Ook voor een opzetjequote:Op maandag 4 mei 2026 17:47 schreef kree het volgende:
https://drive.google.com/(...)/view?usp=share_link
thanks. nog uit te werken dus, maarja het is verhaal.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:10 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Klinkt best leuk hoor kree! Ook voor een opzetje.
Ah, de familie Driebergen.quote:
ik hoorde andere naam even, maarja vast veel uit Katwijk die dit van verhaal op verhaal wel kennen.quote:
Ja nou, dat ben ik wel beetje eens.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:42 schreef kree het volgende:
vind ook iedereen moet verplicht naar die musical soldaat van oranje. en als dat te duur is iig de film zien.
nouja dat bedoel ik, en weet ik niet eens alles ook. Maargoed ben wel beetje meer opgevoed met respect als wat ik nu soms zie, en echt ik wil niet discrimineren in deze. maar het valt op.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja nou, dat ben ik wel beetje eens.
Maar het is net zo belangerijk om de andere kant van Nederland te laten zien..
Wat hebben wij de Joden in de steek gelaten zeg.
"Het verraad van Hilversum" wat een serie zeg.
En anders kan je altijd nog "13 in de oorlog (weer) kijken"
nee joh niet hier, maar vond die mod actie wel merkwaardig. en mss krijg ik er wel ban over ook. Maarja moest denken aan dat filmpje. en sorry kon het niet laten om toch weer te posten.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 00:27 schreef Ole het volgende:
Ga even iets anders doen! Er is niets aan de hand verder!
Bron:quote:* Ruim tuinafval op in de juiste afvalbak. De duizendknoop hoort bij het restafval, niet bij het groenafval.
quote:[...]
Voorkom verdere verspreiding
U voorkomt verdere verspreiding door de duizendknoop juist niet te maaien. Als u maait, kunnen plantenresten in de directe omgeving verspreid worden. Ook kunnen plantenresten op de maaimachine achterblijven en ergens anders leiden tot nieuwe groeiplekken. Stukjes wortelstok van maar enkele grammen of kleine stengelstukken met een knoop zijn daarvoor al genoeg.
Is maaien echt noodzakelijk? Bijvoorbeeld voor de verkeersveiligheid? Maai de Japanse duizendknoop dan apart en voer het maaisel af naar een gecertificeerd compostbedrijf.
Duizendknoop maaien langs het water
Let bij maaien langs waterwegen extra op, zodat delen van de stengels en wortelstokken niet in het water belanden en de duizendknoop zich zo verder kan verspreiden.
[...]
Allemaal al elk jaar (!) tig keer verteldquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:34 schreef Sally het volgende:
Over die Japanse duizendknoop...
Geen onverstandige dingen doen, waardoor het nog verder verspreid...
Wat @:Lienekien ook bedoelt, gok ik zo.
[..]
Bron:
https://www.omroepbrabant(...)-overlast-in-brabant
En:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/plant/japanse-duizendknoop
[..]
Tja - kracht zit in de herhaling, toch?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:16 schreef maily het volgende:
[..]
Allemaal al elk jaar (!) tig keer verteld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Tja - kracht zit in de herhaling, toch?
Verstandige dameSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Overigens zijn er nog steeds mensen (in het algemeen) die van alles en nog wat zomaar in hun tuin uithalen met die Duizendknoop... Iets met klok en klepel.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:16 schreef maily het volgende:
[..]
In DTS zeker.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:16 schreef maily het volgende:
[..]
Ookquote:
Ja, dat waren andere tijden, zeg maar. Origineel handwerk.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Ook![]()
En in het eerdere Beterschaps-topicLas dat jij een prachtige samenvatting had verzorgd voor kree? En de rest van de users!
![]()
(niet cynisch bedoeld!)
Nog niet hier - in het verzamelde werk, zeg maar
Was een goede docu. Groot verschil met de NL aanpak.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef Puzzie het volgende:
Gisteravond nog een aflevering van Louis Theroux gezien over alcoholisme
Ga kijken!quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Was een goede docu. Groot verschil met de NL aanpak.
Vermoedelijk omdat hij gisteren (vandaag) weer rond 02.00 aan het posten was.quote:
Eergisteren (gisteren)quote:Op woensdag 6 mei 2026 12:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat hij gisteren (vandaag) weer rond 02.00 aan het posten was.
@kree 100 mentions?quote:Op donderdag 7 mei 2026 19:45 schreef kree het volgende:
had t druk op werk enzo en toch ook morgen nog een dagje wel dat we even aan moeten pakken.
Maar zit de 100 mentions en dingen nu even door te scrollen
nouja mss ietwat overdreven, maar het waren er wel een hoopquote:
Tja, ik weet niet of het altijd goed is als je er veel krijgt btw.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:36 schreef Masberum het volgende:
Ik wou dat ik wat meer mentions kreeg, niemand denkt aan mij.. Behalve @:Horzula
@Masberum nou eentje mention gratisquote:Op donderdag 7 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet of het altijd goed is als je er veel krijgt btw.
maarja ik maak natuurlijk opmerkingen die altijd weer wat discussie opleveren. (althans ik zie het als iets als mooi punt van discussie, zonder drama)
Maarja dat is de manier als je ze wil,kan ik je vertellen, ook niet altijd leuk trouwens. Want moet wel eens op mijn lippen bijten om er niet op in te gaan.
en mss ertegen kunnen ook.
kweet niet, sommige noemen dat aandacht vragen, ik denk er meer over van houdt beetje het praatje gaande en onderhand leren we van elkaar.
meen ik echt btw, want doe het niet om in het middelpunt van de belangstelling te staan nl.
Maar soms werd het hier zo saai, en doe ik nog onderwerpen die mij aanspreken noemen. her en der.
Maar ook niet altijd gewaardeerd wss.
(enne hoeverre he, hoe je daar weer wat over kunt zeggen, de view Count doet het altijd weer goed. dus zegt mij iig dat meer mensen het aanspreekt. Of andere optie is van dat ze gewoon drama zoeken en het liefst daarin willen drammen en stoken ook)
maar oke laat ik van het beste uit gaan maar even en denken dat het toch dan mensen zijn die geïnteresseerd zijn of herkennen de topics die ik maak en dingen die ik zeg. Dat doet me dan wel goed.
Je mag her en der wat posten hoor, maar niet in het stoppen met alcohol topicquote:Op donderdag 14 mei 2026 23:58 schreef kree het volgende:
naja ik was het weer niet eens met alle moderatie die er gedaan werd op wat ik poste in her en der topics.
maar snap ze wel, het is soms gewoon lastig te zeggen of te begrijpen denk ik met wat ik nu wil zeggen.
Anyway. mijn struggles op het moment en op korte termijn is meer wat neem ik mee voor vakantie volgende week.
niet echt R&P waardig wss, want staat ook in TRV enzo.
En lukt wel.
ja dat begreep ik, en wist ook al, maar probeerde ff wat ander invalshoek te belichten. Maar ik weet niet waar ik nu gewoon mijn mening kan posten. en in beetje SC manier zonder dat ik elke keer gezeik krijg?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je mag her en der wat posten hoor, maar niet in het stoppen met alcohol topic
Hier mag je posten wat je wil
Je mag hier posten wat je wil.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:02 schreef kree het volgende:
ik heb wel moeite met wat iedereen denkt enzo soms. ook over alcohol verleden van mij en hoe het nu dan gaat.
En toch dat (naar mijn mening) er kortzichtig op wordt gereageerd enzo, vandaar dat ik denk past meer in R&P
naja in ONZ waar ik poste past het ook weer niet helemaal blijkbaar.
Dus zit beetje tussen alles in, wat denken jullie en vraag meer aan mods nu?
Hier in jouw eigen topic schrijf je wat je wil, mag het SC zijn, het mag een monoloog zijn, het maakt niet uit.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:03 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat begreep ik, en wist ook al, maar probeerde ff wat ander invalshoek te belichten. Maar ik weet niet waar ik nu gewoon mijn mening kan posten. en in beetje SC manier zonder dat ik elke keer gezeik krijg?
ja mag niet om omdat er een principe is (welke ik btw snap trouwens als ervaringsdeskundige haast). maar mag ik er ook niet meer posten dan de valkuilen enzo waar ik in liep? het lijkt me wel relevant.?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je mag hier posten wat je wil.
Je mag NIET posten in het stoppen met alcohol topic.
Ik weet niet zo heel goed hoe ik het duidelijker kan maken?
Mja maar Kree, dat topic is ook een specifiek topic, laat de mensen daar maar met rust.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:07 schreef kree het volgende:
[..]
ja mag niet om omdat er een principe is (welke ik btw snap trouwens als ervaringsdeskundige haast). maar mag ik er ook niet meer posten dan de valkuilen enzo waar ik in liep? het lijkt me wel relevant.?
En respecteer trouwens als niet mag he? maar ik had er altijd wel wat aan eerder hier ook dat er van alle kanten meningen kwamen eigenlijk.
Anyway dat snap ik en wat ik nu zei is weg gehaald en vind ik best en is beetje topic hoe het moet zijn.
Zal daar niet tegen in gaan trouwens en droopie had het weggehaald, geen problemen mee.
Maarja je krijgt wel eenzijdig idee dan daar, wat mss de bedoeling is.
maar wil maar zeggen
Vertel ze jouw verhaal dan hier?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:08 schreef kree het volgende:
ik hoop alleen maar dat mensen leren he, van nouja mag ik zeggen, uitgebreide verslag hoe het voor mij ging. over jaren dus/. Dat mensen denken owh zo gaat het en beetje idee hebben.
Want ik nl had er totaal geen idee van toen ik in dat begeleid wonen kwam en hoe alles ging. en had daar flinke stress over.
nouja daarom ben ik blij dat jullie me dit topic gunnen ook? en in R&P en denk ook de rest die altijd kritiek hebben op me, mogen het hier gewoon vragen ook?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mja maar Kree, dat topic is ook een specifiek topic, laat de mensen daar maar met rust.
Je kan het hier toch ook hebben over de valkuilen?
Vertel dan over de valkuilen van jou?
Vertel je verhaal maarquote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:14 schreef kree het volgende:
ONZ werkt soms gewoon niet he, hoewel bij vlagen en sommige snappen en sommige niet, maar de moderatie is er daar ook niet op en ben ik snel de zeikerd.
Terwijl ik wel heel serieus probeer te zijn soms, niet altijd, en weet ik, maar dat is omdat het in ONZ staat ook.
hier neem ik het wel serieus.
nouja afgezien van de weet ik hoeveel delen onder verschillende topics er zijn, is dat verhaal er ook wel. En denk echt voor sommige die in het begin waren als ik tien of mss wel 20 jaar terug was, het herkenbaar is.quote:
vrij morgen dus geen zorgen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:20 schreef Iceage het volgende:
Moet je morgen werken @:Kree ? Zoja kun je beter op tijd gaan slapen denk ik.
Begin dan bij het begin.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:22 schreef kree het volgende:
[..]
nouja afgezien van de weet ik hoeveel delen onder verschillende topics er zijn, is dat verhaal er ook wel. En denk echt voor sommige die in het begin waren als ik tien of mss wel 20 jaar terug was, het herkenbaar is.
Of ook wat ik deed om hulp te zoeken enzo, die zijn waardevol en zou ik eens moeten opzoeken en in lijstjes te moeten maken,
Maargoied voor later dan, maar weet dit komt (en weten jullie als mods ook best wel). komt niet uit een eentje keer gebeuren.
Ik heb best wel problemen al 20 jaar en zowel psychisch met struggles als met alcohol wat er uit voorkomt.
En enig wat ik wil, is een eerlijk beeld erover geven van hoe ging dat voor mij. En hoop sommige hebben er wat aan die nu mss pas in beging van dat zijn.
en erover praten natuurlijk.
zeker. die vrijdag vrij plannen was natuurlijk slim idee.quote:
tuurlijk kan ik dat vertellen. En had ik ook gedaan (daarom mss moeten we alles oude topics linken nog)quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Begin dan bij het begin.
Wat is er gebeurd waardoor je bent begonnen? Als je dit wil vertellen natuurlijk?
Dat is zwaar he? Je hebt veel moeten meemaken op een veel te jonge leeftijd..quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:30 schreef kree het volgende:
[..]
tuurlijk kan ik dat vertellen. En had ik ook gedaan (daarom mss moeten we alles oude topics linken nog)
maar even zonder dat, ik was 23 ofzo en mijnpa overleed onverwachts toch wel, naja ziek was nooit duidelijk,. maar ineens naar ziekenhuis en was kanker, nog geen week er na later dat er weinig aan te doen was?
wij allemaal geen idee, liet zaak achter waar wij geen idee van hadden? zat net op HBO toen.
Alle gedoe om dat te regelen ontwrichte de hele familie en iedereen andere mening erover wat nu ( bedenk was week dood he). tja?????
naja het was ellende en had er veel verdriet over. en had al lastig om bij te houden op hbo toen met niveau zelfs zonder dat er wat geweest was.
meer dat oplossen dus, naja uiteindelijk slechte deal is dat van mijn pa over genomen (besef je achteraf). maarja.
wat relatie stuk gegaan netcc die ik leuk vond, al met al. het was allemaal niet leuk voor mij. dus ging teveel drinken. rijbewijs kwijt. jaar begeleid wonen. al met al is het nu opgelost.
maar denk wel eens. als jullie dingen zeggen, bedenk wat ik heb gedaan en daar kan ik wel wat over zeggen.
Nou, inderdaad!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is zwaar he? Je hebt veel moeten meemaken op een veel te jonge leeftijd..
nouja denk niet dat ik de enige ben enzo die dit soort dingen mee (moet) maken. Maarja het was toen wel hard ff en totaal geen idee hoe ermee om te gaan ook.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat is zwaar he? Je hebt veel moeten meemaken op een veel te jonge leeftijd..
Je bent niet de enige maar het is wel JOUW verhaal en jouw leven. Er zal altijd wel ergens iemand zijn die het erger heeft maar dat maakt niet uit. Jouw verhaal mag er ook zijn en gedeeld worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:39 schreef kree het volgende:
[..]
nouja denk niet dat ik de enige ben enzo die dit soort dingen mee (moet) maken. Maarja het was toen wel hard ff en totaal geen idee hoe ermee om te gaan ook.
maar dat is mss wat ik beetje wil vertellen ook, want ik ben tot de bijstand gekomen en bijna op straat hierdoor.
Maar al met al als je hulp accepteert kom je wel weer verder denk ik, wil niet zeggen dat het niet lastig is. Maar oke het is er wel.
En daarom wil ik beetje mijn verhaal hier vertellen en is er echt van begin aan. maar zou ff moeten zoeken voor alle topics die erover zijn geweest. ook met hele vervolg enzo.
ja ik snap jullie allemaal en hoop houden we het in deze serieus dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:45 schreef Lenny77 het volgende:
Kree, ik moet gaan slapen, morgen lees ik verder hier he?
ik drink wel nog omdat ik denk dat is niet gelijk de oorzaak of probleem. wel een gevolg ervan.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Drink je wel nog alcohol? En wat? En hoeveel?
zeker weten wel ja idd, maar koste wel wat tijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Hm ok. Dus wat dat betreft je les ook wel geleerd.
ja weet ik. en soms mss was dat wat twijefelacjtoig. en goed zou niet weten hoor of ik dan nog dronken was. het is wel iets waar ik op moet letten. want soms wellicht denk ik mss is het twijfel geval tochquote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:01 schreef Iceage het volgende:
Kree bedenk ook als je s avonds een keer flink hebt gedronken dat je s morgens echt niet nuchter bent dus ook dan niet rijden ! Dan ga je weer dezelfde ellendige molen in. Er werd ergens al eerder getipt koop een breath analyzer. Ik zal even voor je zoeken.
naja doe maar linkje via DM. mss niet eens gek idee.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:05 schreef Iceage het volgende:
@:kree op bol punt com zoek op alcohol tester.Er staan er een hele partij op. Ook niet echt duur.
Ik doe sowieso niet alles goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:06 schreef kree het volgende:
naja ben maar eerlijk. ik weet niet of ik alles goed doe nu, gewoon omdat ik over heel veel dingen twijfels heb.
Maar iig ik functioneer wel oke en baan en etc. dus daar niet zoveel zorgen over.
Maarja doe ik alles goed he? zullen jullie je ook wel eens afvragen denk ik?
nou niemand niet, en daarom is het ook goed om er gewoon over te praten?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik doe sowieso niet alles goed.
Nee ik dm niet daarover. komop gewoon even naar de site en zelf kijken. Kijk ook naar de reviews van die dingen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:07 schreef kree het volgende:
[..]
naja doe maar linkje via DM. mss niet eens gek idee.
oke zal eens kijkenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:09 schreef Iceage het volgende:
[..]
Nee ik dm niet daarover. komop gewoon even naar de site en zelf kijken. Kijk ook naar de reviews van die dingen.
Niemand doet alles goed en perfect, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:08 schreef kree het volgende:
[..]
nou niemand niet, en daarom is het ook goed om er gewoon over te praten?
Wat denk je doe jij niet goed>?
dat sowieso? en ik zal daar niemand over veroordelen, ik durf wel beetje toe te geven dat ik veel dingen verkeerd deed.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand doet alles goed en perfect, dat bedoel ik.
naja waarom denk je dat dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat m’n oudste zoon erg ontevreden over me is.
ik denk dit zo onwijs niet he? en kan hier ook over vertellen, mijn ma ging daten met andere mannen nadat mijn pa was overleden.quote:
nou ken dat niet het hele verhaal van jou.quote:
tja ik wil erop in gaan als je wil maar snap niet wat je nu zegt?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:17 schreef Iceage het volgende:
Kree als je een redelijk goede koopt en dan in zo n ding blaast en het is niet goed weet je gelijk dat als je er in een van de politie had geblazen dat de hele ellende opnieuw zou beginnen.
Wat is je niet duidelijk ?? Koop een alcohol tester. Blaas erin. Is het fout weet je dat het ook fout zou zijn als je bij controle in een alcohol tester van de politie zou blazen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:18 schreef kree het volgende:
[..]
tja ik wil erop in gaan als je wil maar snap niet wat je nu zegt?
verwoord het eens anders?
ja dat stukje was me duidelijk en ook begrepen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:20 schreef Iceage het volgende:
Op vrijdag 15 mei 2026 01:18 schreef kree het volgende:
[..]
tja ik wil erop in gaan als je wil maar snap niet wat je nu zegt?
verwoord het eens anders?
Wat is je niet duidelijk ?? Koop een alcohol tester. Blaas erin. Is het fout weet je dat het ook fout zou zijn als je bij controle in een alcohol tester van de politie zou blazen.
Nu duidelijk ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |