Tuurlijk, vond het nog redelijk oke gaan moet ik zeggen in het vorige topic.quote:Op zondag 3 mei 2026 00:01 schreef Droopie het volgende:
Kree, als je weer onder de mensen bent..
Wil je dan zelf weer een topic openen
Vol
nou niet binnenkort. ook omdat ik denk wil ik wel een hele relatie?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:11 schreef Droopie het volgende:
Maar heb je een probleem, had je een probleem, was het een groot probleem of klein probleem?
In mijn geval was het een groot probleem, want behalve opname heb ik mijn hele leven omgegooid.
Verhuisd naar andere woonplaats, uitleg over goede band met vader, hoe ik in dit koophuis ben gekomen.
Dat zijn best wel gebeurtenissen die lastig te vertellen zijn zonder het probleem te benoemen.
Is het iets waar je binnenkort mee te maken krijg?
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:15 schreef kree het volgende:
[..]
nou niet binnenkort. ook omdat ik denk wil ik wel een hele relatie?
Het is wel iets wat ik mss mis ofzo, maargoed ben ook 42 nu en denk ook heb er gewoon geen zin meer in.
Maar eigenlijk is dat alleen zijn leuk tot zover hoogte natuurlijk.
Toch voel ik me dan eenzaam hoewel de rest wel werkt zeg maar?
make sense nog>. hoop het.
Maar wat als ik iemand leuk vind en zij mss mij, hoe de fuck leg ik dit allemaal uit....
ben ik ook? ik denk ook dat ik het meeste hier openbaar had gezegd met hoe het nu was?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.
Ik snap er al geen klote van
CBR, DTS. beetje drinken geen probleem, veel drinken toch een probleem.
Enige tip die ik je kan geven. Wees altijd eerlijk, bijna iedereen heeft op die leeftijd een rugzak met bagage.
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef Shii het volgende:
Ik zou zeggen, waarom nu al zorgen maken over iets wat er nog niet is.
Als je een leuke vriendin treft en het voelt goed, dan is er nog genoeg tijd om open te zijn over je verleden. Tenminste als je heden op orde is. Als het nu nog steeds niet op orde is, dan is het wel iets om meteen open over te zijn.
Dat is niet zo lastig hoor. Ik ken er genoeg die met dat verhaal gewoon een normale relatie weer zijn begonnen. Ja, er haakt ook in het begin een deel af, maar als je al een tijd nuchter onder je belt hebt, dan zijn er genoeg opties. Mits je je leven onder controle hebt.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:15 schreef kree het volgende:
Maar wat als ik iemand leuk vind en zij mss mij, hoe de fuck leg ik dit allemaal uit....
Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.
Maaaaar wat nu als ik ga daten enzo he? bedoel ik zou er moeite mee hebben om dit zo ff gelijk dan te vertellen?
naja ik schaam me best voor mijn verleden hiermee, en dat zeker voor mij, want ben nou niet zo iemand die het van de daken roept. Dat dan normaal vertellen enzo?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is niet zo lastig hoor. Ik ken er genoeg die met dat verhaal gewoon een normale relatie weer zijn begonnen. Ja, er haakt ook in het begin een deel af, maar als je al een tijd nuchter onder je belt hebt, dan zijn er genoeg opties. Mits je je leven onder controle hebt.
Begin om niet drinken tijdens de eerste date. Vraagt ze waarom, dan zeg je netjes, dat vertel ik op de 2e datequote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel en heb ook maar 1 vriendinnetje gehad in heel mijn leven en toen kwam het ook wel goed.
Maaaaar wat nu als ik ga daten enzo he? bedoel ik zou er moeite mee hebben om dit zo ff gelijk dan te vertellen?
Ehh. Vanaf het CBR en dat je je rijbewijs terugkreeg. Dat je boos bent op het CBR of was, dat weet ik nog wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:21 schreef kree het volgende:
[..]
ben ik ook? ik denk ook dat ik het meeste hier openbaar had gezegd met hoe het nu was?
(verspreid over diverse topics, dus snap als je het niet volgende)
euhms oke vraag ff vanaf waar je het niet meer volgde dan, gewoon om ff de geschiedenis duidelijk te hebben?
Je hoeft het toch ook niet gelijk te vertellen. Die vriendin heeft misschien ook wel een rugzakje met haar eigen struggles. Het heden telt. Verantwoording afleggen over het verleden hoeft niet. Wat ik al zei, als je nu alles op orde hebt is het prima. Als je nog steeds een probleem hebt dan kun je er maar beter wel meteen open over zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:24 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja ik hoop dat zoiets zo gaat, maar als er ff beetje gevraagd wordt dan ontkom ik er toch niet aan om dit soort dingen te vertellen?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?
Eerst iemand leren kennen en stukje bij beetje wissel je dan je verhaal uit. Jij leert haar kennen, zij jou.
Je hoef je niet te schamenquote:Op zondag 3 mei 2026 19:26 schreef kree het volgende:
[..]
naja ik schaam me best voor mijn verleden hiermee, en dat zeker voor mij, want ben nou niet zo iemand die het van de daken roept. Dat dan normaal vertellen enzo?
geen idee joh en ben al slecht in daten.
quote:Dingen hoef je niet gelijk te vertellen he?
Eerst iemand leren kennen en stukje bij beetje wissel je dan je verhaal uit. Jij leert haar kennen, zij jou.
oke mss is dat wel zo, moet zeggen dit komt niet van dating apps dat dan, want denk daar al vertellen is no-goquote:Op zondag 3 mei 2026 19:27 schreef Shii het volgende:
[..]
Je hoeft het toch ook niet gelijk te vertellen. Die vriendin heeft misschien ook wel een rugzakje met haar eigen struggles. Het heden telt. Verantwoording afleggen over het verleden hoeft niet. Wat ik al zei, als je nu alles op orde hebt is het prima. Als je nog steeds een probleem hebt dan kun je er maar beter wel meteen open over zijn.
Hangt van de vrouw af. En je kan zelf bepalen wanneer je hoe open je bent over iets. Als het iemand afschrikt dan is dat niet de juiste persoon voor jou. Dat maakt je situatie niet kansloos, dat maakt gewoon dat het geen geschikte combinatie is. Lang niet elke vrouw wordt hierdoor afgeschriktquote:Op zondag 3 mei 2026 19:28 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja ik hoop dat zoiets zo gaat, maar als er ff beetje gevraagd wordt dan ontkom ik er toch niet aan om dit soort dingen te vertellen?
ik denk onwijze afknapper mss wel voor vrouwen?
En daar moet je ook af en toe iets uit durven gooien. Maakt het wat simpeler en lichter allemaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Leg eerst eens aan ons uit (grapje) wat er allemaal aan de hand is.
Ik snap er al geen klote van
CBR, DTS. beetje drinken geen probleem, veel drinken toch een probleem.
Enige tip die ik je kan geven. Wees altijd eerlijk, bijna iedereen heeft op die leeftijd een rugzak met bagage.
moet zeggen dit geeft me wel een beetje hoop, nog niet echt aan toe enzo denk ik mss.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hangt van de vrouw af. En je kan zelf bepalen wanneer je hoe open je bent over iets. Als het iemand afschrikt dan is dat niet de juiste persoon voor jou. Dat maakt je situatie niet kansloos, dat maakt gewoon dat het geen geschikte combinatie is. Lang niet elke vrouw wordt hierdoor afgeschrikt
Dat ja, op je eerste of tweede date moet je het leuk hebben, en misschien als het klikt laat de een wat los of de andere..quote:Op zondag 3 mei 2026 19:30 schreef maily het volgende:
[..]
En daar moet je ook af en toe iets uit durven gooien. Maakt het wat simpeler en lichter allemaal.
ja, moet zeggen heb hier wel wat aan, om het wat positief in te zien. thanksquote:Op zondag 3 mei 2026 19:31 schreef Shii het volgende:
Kree als je 40 bent heeft iedereen een hele rugzak met bagage. Ook die mogelijke vriendin. Kijk naar het nu en probeer er wat positiefs van te maken met de blik vooruit i.p.v. alleen maar terugkijken. Het is wel iets wat je met je meedraagt, maar denk niet alleen maar steeds dat het je toekomst kan vergallen.
Als je er nog niet aan toe bent: het heeft geen haast tochquote:Op zondag 3 mei 2026 19:32 schreef kree het volgende:
[..]
moet zeggen dit geeft me wel een beetje hoop, nog niet echt aan toe enzo denk ik mss.
Maar oke wellicht moet ik ook niet zo bang zijn ofzo voor gevolgen als ik het gewoon eerlijk vertel.
Je hebt hier alle plaats om ze te uiten en we willen allemaal wel meedenken en we willen allemaal dat het goed met je gaatquote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef kree het volgende:
thanks jullie allemaal trouwens, want oke ik zit soms ook maar te denken wat ik ermee moet voor mijn gevoelens.
En helpt best wat meningen van jullie hier zo te horen.
Je zit teveel in je hoofd en ziet allerlei beren op de weg. Soms moet je gewoon doen. Maar dat komt wel als je er zelf aan toe bent. Niemand die het voor je doet. Je moet het zelf doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef kree het volgende:
thanks jullie allemaal trouwens, want oke ik zit soms ook maar te denken wat ik ermee moet voor mijn gevoelens.
En helpt best wat meningen van jullie hier zo te horen.
En ook daar is hulp voor he.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:37 schreef Shii het volgende:
[..]
Je zit teveel in je hoofd en ziet allerlei beren op de weg. Soms moet je gewoon doen. Maar dat komt wel als je er zelf aan toe bent. Niemand die het voor je doet. Je moet het zelf doen.
thanks daarvoor en zal jullie op de hoogte houden ook wel, want vind dat is alleen maar eerlijk dan.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt hier alle plaats om ze te uiten en we willen allemaal wel meedenken en we willen allemaal dat het goed met je gaat
Niet drinken is tegenwoordig ook steeds normaler hoor. Dat hoef je niet meteen een superserieus of -negatief in te steken.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:39 schreef kree het volgende:
[..]
thanks daarvoor en zal jullie op de hoogte houden ook wel, want vind dat is alleen maar eerlijk dan.
Voor nu geen onwijze dating plannen hoor. ga nog ff op vakantie met mijn ma en zusje over paar weken. Dat is even het doel nu.
Maar oke weet ik vraag me dit soms af en moet er gewoon ff met mensen over kunnen praten behalve mijn collega's of familie enzo.
Ik waardeer jullie meningen. en ideetjes. zeker haal ik er tips uit.
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet drinken is tegenwoordig ook steeds normaler hoor. Dat hoef je niet meteen een superserieus of -negatief in te steken.
Zij hebben geen rijbewijs?quote:Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.
kan ik best niks drinken he enzo, maar al snel geen reet meer aan dan voor mij en denk we gaan weg (omdat ik dan rij dus)
heb eentje geleerd ik drink niet meer voor rijden.
Hopelijk ook als je de volgende ochtend weer op pad moet met de auto.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar toch en ook in. mijn familie is het wel meer normaal als niet normaal.
kan ik best niks drinken he enzo, maar al snel geen reet meer aan dan voor mij en denk we gaan weg (omdat ik dan rij dus)
Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:52 schreef kree het volgende:
[..]
dat rijbewijs is een drama geweest he en heeft echt. (ff rekenen hoelang). 7 jaar gekost denk? met elke keer checks. dus zeg mij niet dat CBR niet streng genoeg is, ik was ervan af nu begin dit jaar en krijg weer gewoon voor de standaard 10 jaar.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:54 schreef maily het volgende:
[..]
Zij hebben geen rijbewijs?
Wel goed dat jij dan moet rijden
dat weet ik en daar zeg ik niks van.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:01 schreef kree het volgende:
[..]
dat rijbewijs is een drama geweest he en heeft echt. (ff rekenen hoelang). 7 jaar gekost denk? met elke keer checks. dus zeg mij niet dat CBR niet streng genoeg is, ik was ervan af nu begin dit jaar en krijg weer gewoon voor de standaard 10 jaar.
Gezien hoe ze testen mogen jullie ook wel denken dat ze dit serieus nemen he? want anders no way dat ze me erdoor lieten gaan met bloed check en etc...... vind het al aardig streng.
en btw ja. en realiseer ik me nu dus, dus eens. zou dit ook nooit meer zo doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.
Zou je een vriendin accepteren die bovengemiddeld veel drinkt of denk je dat het beter zou zijn om een vriendin te hebben die niet van drank houd.
Precies, je kan er niets meer aan veranderen. Maar wat je wel kan doen is verder gaan met je leven en niet steeds je verleden erbij halen. Je hebt het toch prima voor elkaar nu. Ben er trots op. Goede baan, leuk huisje. En kijk dan verder, misschien kun je mensen ontmoeten via een buurthuis?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:05 schreef kree het volgende:
beetje zwarte dag in mijn hele leven is dit..... en vooral heb er zeg maar jaren over verspild met niks doen enzo.
Dat vooral denk ik nu. maargoed is niet anders, kan het ook niet meer veranderen.
dat is een hele lastige vraag? en denk niet zo zwart /wit ook. maar zou ik van iemand kunnen houden die dat doet? dat vraag jequote:Op zondag 3 mei 2026 19:57 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ideetje om in de toekomst (dus toekomst) over na te denken.
Zou je een vriendin accepteren die bovengemiddeld veel drinkt of denk je dat het beter zou zijn om een vriendin te hebben die niet van drank houd.
jaaaaaah. en dat is ook precies wat het is, maar ben beetje best onzeker over mijn verleden en hoe ijk dit uitleg. mss moet dat beetje groeien denk als er relatie komt.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:10 schreef Shii het volgende:
[..]
Precies, je kan er niets meer aan veranderen. Maar wat je wel kan doen is verder gaan met je leven en niet steeds je verleden erbij halen. Je hebt het toch prima voor elkaar nu. Ben er trots op. Goede baan, leuk huisje. En kijk dan verder, misschien kun je mensen ontmoeten via een buurthuis?
Wat ik al eerder zei, je ziet teveel beren op de weg. Als je nu je leven prima op de rit hebt, hoef je niet meteen aan een date verantwoording af te leggen over je verleden. Dat komt vanzelf wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:15 schreef kree het volgende:
[..]
jaaaaaah. en dat is ook precies wat het is, maar ben beetje best onzeker over mijn verleden en hoe ijk dit uitleg. mss moet dat beetje groeien denk als er relatie komt.
Nooit een andere persoon willen veranderen, je komt op een leeftijd dat mensen eenmaal zijn wie ze zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:14 schreef kree het volgende:
[..]
dat is een hele lastige vraag? en denk niet zo zwart /wit ook. maar zou ik van iemand kunnen houden die dat doet? dat vraag je
denk wel. maar denk dat ik dan de gene zou zijn om te zeggen van stop beetje met teveel drinken.
Ik heb ooit een ex gehad die zoveel dronk dat ze vaker in het bed plaste, dat heb ik gauw uitgemaakt na drie keer. Even later had ze met een vent die twintig jaar ouder wasquote:Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef OllieA het volgende:
Gewoon daten met vrouwen die het ook wel tof vinden om zo af en toe teveel te drinken. Komt het helemaal goed. Eerste date op een bierproeverij met een borreltje na. Kijken of het klikt.
denk ik ook en maakt het mss makkelijker voor dating? Ik zie mijn moeder het beter doen als ik he?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nooit een andere persoon willen veranderen, je komt op een leeftijd dat mensen eenmaal zijn wie ze zijn.
Denk ik dan.
Of als je met de auto gaat, ik ben met de auto, klaarquote:Op zondag 3 mei 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
Maar inderdaad, drink nou in ieder geval niet op de eerste date. Been there, done that. Was toen geen probleem, maar de volgende keer (en keer en keer) staan dan ook de flessen cava klaar. En kan je moeilijk zeggen dat je niet drinkt. Ging dus ook fout, terugval, detox en klaar. Ze was overigens wel erg lief en dagelijks gebeld toen ik in de kliniek zat, maar er zat daarna niet meer in. Logisch ook natuurlijk. Wel doodzonde, want het was echt een supermatch.
Anyway, ik gooi het op mensen die ik niet ken nu gewoon semi-vrolijk: "word ik te oud voor; klinkt misschien een beetje alcoholistisch, maar twee biertjes hoef ik niet en van meer drinken ben ik tegenwoordig twee dagen aan het bijkomen, dus ik drink zelden meer". Niemand die daar raar over doet.
snap je helemaalquote:Op zondag 3 mei 2026 20:29 schreef nostra het volgende:
Maar inderdaad, drink nou in ieder geval niet op de eerste date. Been there, done that. Was toen geen probleem, maar de volgende keer (en keer en keer) staan dan ook de flessen cava klaar. En kan je moeilijk zeggen dat je niet drinkt. Ging dus ook fout, terugval, detox en klaar. Ze was overigens wel erg lief en dagelijks gebeld toen ik in de kliniek zat, maar er zat daarna niet meer in. Logisch ook natuurlijk. Wel doodzonde, want het was echt een supermatch.
Anyway, ik gooi het op mensen die ik niet ken nu gewoon semi-vrolijk: "word ik te oud voor; klinkt misschien een beetje alcoholistisch, maar twee biertjes hoef ik niet en van meer drinken ben ik tegenwoordig twee dagen aan het bijkomen, dus ik drink zelden meer". Niemand die daar raar over doet.
ja dat dat de weg niet is mag duidelijk zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:02 schreef Iceage het volgende:
Jaren terug date mijn moeder met een alcoholist. Eerste keer dat ik hem zag was in motel vd Valk in Westerbroek. Het viel me gelijk op oa zijn trillen en gelaatskleur. Wat me vooral opviel is dat hij zo gauw zijn borrelglas leeg was dat hij totaal geen aandacht meer had voor mijn moeder of mij. Alleen voor de ober want natuurlijk moest zijn glaasje weer vol.
Mijn moeder zag het eerst lang niet en zei dat is de stress.
Later is dat echt volledig uit de hand gelopen heeft ze de relatie beeindigt en toen begon het stalken. Duurde door totdat hij zich dood gezopen had.
Hij reed ook met haar in de auto met een krat bier en een fles jenever achter zijn kiezen.![]()
Ik kon een paar keer ingrijpen en dan begon het schelden en vloeken. Maar ik was er natuurlijk vaak ook niet bij.
Wat heb je uit die tijd overgehouden waar je trots op bent?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:32 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat dat de weg niet is mag duidelijk zijn.
hoop niet dat ik zo overkom he, maarja idd mijn vrees wat mensen wel niet denken over me.
als je over die meid praat en vriendin, dan welk dat ik elke keer heb gezegd en gepraat met dr in lange gesprekken ook wel van hoe ze nu omging met dr leven en met ggz en medicatie van her en der.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat heb je uit die tijd overgehouden waar je trots op bent?
Of wat heb je gedaan waar je nu met een goed gevoel op terug kan kijken?
Nee als het drankprobleem ter sprake komt, wat heeft jou een goed/ trots gevoel geven uit die periode. (Want jij zegt het geen probleem meer is, en dat je het achter je wilt laten of dat je er nog niet aan toe bent om te stoppen)quote:Op zondag 3 mei 2026 21:40 schreef kree het volgende:
[..]
als je over die meid praat en vriendin, dan welk dat ik elke keer heb gezegd en gepraat met dr in lange gesprekken ook wel van hoe ze nu omging met dr leven en met ggz en medicatie van her en der.
Ik heb gefaald vind ik zelf om dat genoeg duidelijk te maken, want zag het aan komen dat het niet goed ging>?
helaas he blijkt mijn waarheid waar.
snap niet wat je ermee wil vragen?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nee als het drankprobleem ter sprake komt, wat heeft jou een goed/ trots gevoel geven uit die periode. (Want jij zegt het geen probleem meer is, en dat je het achter je wilt laten of dat je er nog niet aan toe bent om te stoppen)
Je zegt net. Wat mensen wel niet van je zullen denken?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:47 schreef kree het volgende:
[..]
snap niet wat je ermee wil vragen?
ik snap dat helemaal niks meer drinken oke is of beter?
Ik vind een middenweg die voor mij werkt?
nou denk als ik mensen zo gelijk spreek dat ze niet zitten te wachten op dit soort verhalen?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je zegt net. Wat mensen wel niet van je zullen denken?
Daar doelde ik op.
wanneer was de laatste keer dat je naar een hulpverlener bent geweest?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
al met al. ben nog zo bezig om dit te verwerken voor mezelf dat ik niet eens denk aan iets anders of relatie.
nog eigenlijk regelmatig, alleen niet meer in officiële zin?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
wanneer was de laatste keer dat je naar een hulpverlener bent geweest?
Kree, wanneer ben je voor het laatst bij een hulpverlener geweest 😑quote:Op zondag 3 mei 2026 22:00 schreef kree het volgende:
[..]
nog eigenlijk regelmatig, alleen niet meer in officiële zin?
Ik ben bij hun bandje gegaan enzo.
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:01 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kree, wanneer ben je voor het laatst bij een hulpverlener geweest 😑
Je kan ook gewoon nee zeggen he, in plaats van in principe.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?
ik ken de "toonbox" onderhand en met gereedschappen bladiebladielbla. etc. het heeft me geholpen. maar oke nu weet ik het ook wel.
quote:Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch net? in principe nog twee weken terug. Alleen niet meer via officieel en wil dat ook niet meer?
ik ken de "toonbox" onderhand en met gereedschappen bladiebladielbla. etc. het heeft me geholpen. maar oke nu weet ik het ook wel.
quote:Op zondag 3 mei 2026 21:55 schreef kree het volgende:
al met al. ben nog zo bezig om dit te verwerken voor mezelf dat ik niet eens denk aan iets anders of relatie.
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon nee zeggen he, in plaats van in principe.
Maar ik raad je echt aan om de juiste hulp te zoeken, er is nog een prachtig leven voor je te behalen
Dat praat je echt allemaal jezelf aan, geloof me, heb ik genoeg ervaring voor om dat te zien in je.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:06 schreef kree het volgende:
ik denk dat de GGZ hard faalt om te zeggen met wat het nu is. een alllei uit de DSM blabla 4 of5. of weet ik wat ze aanhouden.
beter idee is om gewoon eens eerlijk met elkaar te praten, dat was ook het enige wat mij hielp.
dan heb je blijkbaar niet de juiste hulp.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.
Soms heb je gewoon een andere behandelaar nodig. Het gaat helaas niet altijd goed met de een of de andere.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
ik sta op kruispunt dropie, want snap je echt wel.. maar ik denk ook al die ggz helpt niet meer voor mij.
we hebben het nu even over de HULP voor JOUquote:Op zondag 3 mei 2026 22:11 schreef kree het volgende:
ik kan niemand schuld geven he, maar dat mijn vriendinnetje verbrande door de ongelofelijke stomme shit met GGZ en met huisarts medicatie, denk dat dat de oorzaak was. en weet wel zeker als ik haar goed kende.
maarja die nam ook aan maar wat goed was. niet mee eens dat. en doet me verdriet.
weet ik maar kan niet zonder ff te begrijpen waar ik mee zat he?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:11 schreef maily het volgende:
[..]
we hebben het nu even over de HULP voor JOU
maar jij bent niet tevreden over de GGZ; dan moet je iets anders gaan zoeken?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik maar kan niet zonder ff te begrijpen waar ik mee zat he?
We zijn hier om jou te helpen, met jouw probleem.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:
[..]
Toch is het beste naar de huisarts en kijken welke routes beschikbaar zijn. Ik ken niet precies de history van jou of je vriendin natuurlijk. Maar zoals ik zei soms is veranderen van hulpverlener de juiste keuze.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:12 schreef kree het volgende:
[..]
dat had ik al gedaan heel veel jaar eerder? heb er hier nog over verteld dat het niet handig was ggz en hulp lokaalquote:Op zondag 3 mei 2026 22:13 schreef maily het volgende:
[..]
maar jij bent niet tevreden over de GGZ; dan moet je iets anders gaan zoeken?
snap en is lastig eng ook de goeie vinden dus. als hulp.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:13 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Toch is het beste naar de huisarts en kijken welke routes beschikbaar zijn. Ik ken niet precies de history van jou of je vriendin natuurlijk. Maar zoals ik zei soms is veranderen van hulpverlener de juiste keuze.
Yup en het kan lang duren. Maar in dezelfde cirkel draaien heb je niets aan natuurlijk.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:
[..]
snap en is lastig eng ook de goeie vinden dus. als hulp.
ga naar je huisarts en leg deze vraag voor. en wat voor hulp je zoekt. en dat je dat niet van de GGZ wil.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:
[..]
Het is ook eng. Maar weet je wat ook eng is.. 70 zijn en dan nog steeds in DTS je eenzame momenten weg bolken (zeg ik als grapjequote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef kree het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens gedaan. Ze wilden dat ik x ging doen en dat was precies wat niet lukte voor ze de behandeling wilde voortzetten. Na lang wachten bij iets anders gestart en dat werkte wel en toen ging alles snel beter.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
ga naar je huisarts en leg deze vraag voor. en wat voor hulp je zoekt. en dat je dat niet van de GGZ wil.
Misschien is voor Kree de behandeling dubbele diagnose wel een idee om eens te opperen bij de huisarts.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:25 schreef nostra het volgende:
Nou ja, ik snap Krees frustratie wel (als ik hem goed begrijp) over de eenzijdige aanpak in de GGZ als het op alcoholisme aankomt. Verslaving, dat regel je bij de Brijder, Jellink of Trubendorffer; de onderliggende oorzaken regel je bij specialistische GGZ. Die twee doosjes praten ook niet met elkaar en de één zegt dat hij geen verstand heeft van het tweede en de tweede zegt dat hij geen verstand heeft van het eerste (of accepteert überhaupt geen mensen met een verslavingsachtergrond). DD-aanpak heb je wel (Spoor 6 geloof ik), maar is zeldzaam en eigenlijk te weinig tijd voor.
Ja ik snao het zeker, het duurt allemaal al lang en dan werkt het niet of begrijpen ze het niet. Maar toch moet je niet stil blijven staan want dan roest je vast en word het nog zwaarder.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:25 schreef nostra het volgende:
Nou ja, ik snap Krees frustratie wel (als ik hem goed begrijp) over de eenzijdige aanpak in de GGZ als het op alcoholisme aankomt. Verslaving, dat regel je bij de Brijder, Jellink of Trubendorffer; de onderliggende oorzaken regel je bij specialistische GGZ. Die twee doosjes praten ook niet met elkaar en de één zegt dat hij geen verstand heeft van het tweede en de tweede zegt dat hij geen verstand heeft van het eerste (of accepteert überhaupt geen mensen met een verslavingsachtergrond). DD-aanpak heb je wel (Spoor 6 geloof ik), maar is zeldzaam en eigenlijk te weinig tijd voor.
wellicht en twijfel over nog wat er mee te doen.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:32 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja ik snao het zeker, het duurt allemaal al lang en dan werkt het niet of begrijpen ze het niet. Maar toch moet je niet stil blijven staan want dan roest je vast en word het nog zwaarder.
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
moet wel zeggen en waarom ik denk hou het aan dit topic (want had elke keer kunnen zeggen kap ermee). dat ik denk he dat ik niet de enige ben die met dit soort vragen zit?
daarom past het mooi wel in R&P
dat vind ik wel een mooie omschrijvingquote:Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.
Paradijsvogel zo noemen ze dat ook wel
beetje verloren zelfvertrouwen wel, dat is wel [probleem.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoef gezegd, droopie. Ik geloof ook dat Kree het waard is, hij moet in zichzelf geloven.
nou denk niet eens dat ik onwijs uniek ben>? want voor veel denken wss zelfde.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou Kree, je bent wel redelijk uniek op dit forum hoor.
Paradijsvogel zo noemen ze dat ook wel
\quote:Op zondag 3 mei 2026 22:49 schreef Droopie het volgende:
Zullen we deze sessie voor vanavond maar afsluiten
Krijg je niet eens ongevraagd advies en ook geen factuur.u
Ik weet niet of je het ooit heb gezegd of niet maar had je ooit AA gedaan?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:51 schreef kree het volgende:
[..]
\
ja weet dat ik jou punt onwijs ook snap trouwens. ..
maargoed ik zie het van mij uit ook wel weer beetje.
zekers bij geweest en gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het ooit heb gezegd of niet maar had je ooit AA gedaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |